Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
genialegek schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Hoe vind je de velgen in het echt? Ik krijg deze ook, maar heb ze nog niet in het echt gezien. Ben benieuwd of het zwarte gedeelte niet te overheersend is.
Het is eens iets anders. Makkelijker in onderhoud zijn ze zeker.
De combinatie vind ik zelf wel mooi in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Cid Highwind schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Hoppah, gewoon all-in :P Het front staat de auto eigenlijk best goed zo van deze hoek, met een 194pk / 400nm ben je sowieso geen stakker op de Nederlandse wegen.

Heb je er ook zaken in als "ENERGIZING Komfortsteuerung". Ik ben daar zelf wel benieuwd naar, heb je op de mijne gewoon meebesteld, maar heb dan weer niet de meest luxe stoelen, dus ben nieuwsgierig wat er van dat die functionaliteit overblijft.

Mij valt wel tegen dat Volvo zoveel luider is, die hebben toch ook een reputatie. Wat voor model refereer je aan? Persoonlijk vond ik de Passat ook tegenvallen in vergelijk met de C, maar nu ik een F30 diesel heb weet is mijn "Vorfreude" dus alleen nog maar groter voor de nieuwe C. Want in tegenstelling tot de nieuwe 3-Serie is de auto behoorlijk spartaans te noemen qua isolatie.
Thanks. Zal nog wel eens andere foto's posten binnenkort. Eerst weer poetsen :+

Die ENERGIZING Komfortsteuerung is volgens mij pas vanaf het 2016+ model toch? Ik heb het 1e type. Alles wat daar op zit aan 'automatische ondersteuning' (op alle vlakken) heb ik vrijwel altijd uitstaan. Ik rij het liefste met dezelfde instellingen zodat het voorspelbaar is en ook geen afleiding is tijdens het rijden.

Er zit bijv. ook dat dynamic select op, maar ik rijdt altijd comfort mode. Met 200pk heb je altijd genoeg en ik durf hem op de openbare weg toch niet zo hard door de bocht te smijten dat sport mode echt noodzakelijk wordt.

Het geluid vergelijk ik met Volve S60 en nieuwe model Opel Insignia. Beide heeft een vriend in de lease gehad en beide vonden we aanzienlijk luider. Zeker als je 120+ rijdt. Zelfs bij 180+ kun je zonder luider te praten lekker kletsen in de auto.

/edit
De koelfunctie van de stoel vind ik trouwens wat tegenvallen. Het heeft 3-standen, maar hij staat altijd in de 3e stand om iets te voelen. Het is wel prettig, maar waarom de 3 standen zijn snap ik niet helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 14-08-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Ah dat zou inderdaad goed kunnen. Nu ik de koplampen zie oogt het inderdaad als de pre-facelift, de verschillen zijn echter optisch vrij klein (op het infotainmentscherm en de achterlichten van de sedan na). De hele ramban aan semi-autonome opties heb ik ook achterwege gelaten. Geef me een limiter en ouderwetse cruise control en ik ben tevreden.

Dynamic Select jaagt naar mijn mening de diesel te veel in de toeren, het sturen wordt er wel wat accurater mee voor de enthousiastere ritten, maar comfort rijdt gewoon erg goed. Als je een dynamisch onderstel hebt zou je dat wel moeten merken. Fijn aan Mercedes is dat je een Individual setting hebt, daar had ik bijvoorbeeld Sport voor sturen, maar de rest op Comfort staan.

Veel plezier met de wagen!!

Dat dit model ook bij 180+ akoestisch gezien nog erg prettig is kan ik beamen. Bij 220+ wordt het wel vrij luid, maar als een S-Klasse buiten budget is heb je ergens een compromis te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
MrGeek schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Het is eens iets anders. Makkelijker in onderhoud zijn ze zeker.
De combinatie vind ik zelf wel mooi in het echt.
Bedankt voor je antwoord! Ik vind ze op afbeeldingen ook mooi inderdaad, dus heb er alle vertrouwen in, wel nog even wachten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Een vraag aan jullie. Komende week gaan wij op vakantie met de auto en wij willen de koelbox met sigarettenaansteker aansluiting gebruiken. Tot mijn verbazing, is de auto niet voorzien van deze aansluiting. Zie ik iets over het hoofd? Wel heb ik 4x usb C..

Gaat om een Mercedes a klasse 2019 sedan (a180) business solution.

[ Voor 3% gewijzigd door juwlez op 15-08-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Loona35 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:01:
Hi all. Ik mag mij voortaan hier melden sinds mijn overstap naar Mercedes.

Ik heb in 2019 via de Mercedes dealer in Duitsland een Mercedes C220d Estate Avantgarde/Night Edition geïmporteerd. Dat ging bijzonder eenvoudig en heeft incl. transport (midden Duitsland) en keuring ongeveer 500 euro gekost. (excl. BPM). Ik kan dat iedereen die een jonge 2e hands (jungesterne garantie..) wil kopen absoluut aanraden. Uiteraard dan wel gewoon via de Merceders dealer doen om KM fraude te voorkomen.

Het is letterlijk een full-options uitvoering, wat ik eigenlijk alleen in Duitsland kon vinden. Achteraf ben ik erg blij met die keuze. De extra opties zoals automaat, panoramadak, stoelverkoeling etc. gebruik ik veel en leveren voor mij ook echt veel meerwaarde. Verder bevalt het ook enorm goed hoe stil de auto is. Absurd stil vergeleken met bijvoorbeeld een Volvo. Dat is ook bijzonder fijn bij lange ritten. Wat erg tegenvalt is de lak. Het Obsidian Zwart is erg mooi, maar je ziet na één regenbui al overal vlekken. Onmogelijk om schoon te houden. Maar wellicht heeft daar iemand hier wel een oplossing voor?

Ik ken weinig schaamte en heb een prachtige sjonnie grill gemonteerd. Dat smoelt net wat sportiever en bespaart weer 30.000 EUR aan meerprijs voor een echte AMG. Voor de zomerbandjes heb ik om het sjonnie gehalte te maximaliseren ook nog zwarte velgen met een zilveren randje eronder :+

[Afbeelding]
Sjonnie! :+

Mooie auto! Maar ehhh...velgen zijn allang niet Sjonnie meer. Grille wordt al minder o.a. nu door jou haha. Maar dat hele ‘Sjonnie’ is meer bedoeld voor de wannabees die nep AMG erop gaan zetten etc. Ik ken meer mensen die de grille hebben genomen -icm wrappen- om hem beter te laten smoelen en dat is ook gewoon echt zo. Direct een hele andere auto!

Slim om te importeren! Als ik geen hybride had gekocht voor 2021 dan had ik dit ook gedaan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Goed om nog meer opladers te zien! Het elektrisch rijden werkt inderdaad beter dan ik ook had verwacht. Kan vlot van Antwerpen naar Brussels bijna geheel elektrisch rijden.

[Afbeelding]
Een ‘E’ blijft een dikke bak, hè? Altijd mooi om te zien.

Hybride maakt het feestje kompleet. Ik kan nu ook niet meer wachten haha. Geen E gekocht hoor, maar had niet veel gescheeld. I love E-Klasse, maar dat SUV heeft me echt verpest.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 15-08-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juwlez schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:19:
Een vraag aan jullie. Komende week gaan wij op vakantie met de auto en wij willen de koelbox met sigarettenaansteker aansluiting gebruiken. Tot mijn verbazing, is de auto niet voorzien van deze aansluiting. Zie ik iets over het hoofd? Wel heb ik 4x usb C..

Gaat om een Mercedes a klasse 2019 sedan (a180) business solution.
Die zou voorin moeten zitten in het opbergvakje met de bekerhouders. Links 1x usb C en rechts 1x sigarettenaansteker - onder een klepje. Misschien dat je hem daarom over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Die zou voorin moeten zitten in het opbergvakje met de bekerhouders. Links 1x usb C en rechts 1x sigarettenaansteker - onder een klepje. Misschien dat je hem daarom over het hoofd zag.
Thanks! Inderdaad net gevonden, frustraties alom. Hele kofferbak overhoop gehaald. Leek mij meer een logische plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
12v in de kofferruimte is vaak optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juwlez schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Thanks! Inderdaad net gevonden, frustraties alom. Hele kofferbak overhoop gehaald. Leek mij meer een logische plek.
12v in de kofferbak is inderdaad optioneel - zit in het transportpakket of hoe dat ook in NL mag heten, samen met een rubberen koffermat.
Niet veel mensen die dat nemen aangezien het maar zeer beperkt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 14:25
Twijfel tussen nachtzwart of cosmoszwart. Iemand tips? Cosmoszwart heeft metallic flakes maar vraag me oprecht af of het de 900 euro extra waard is? Zwart is zwart of zie ik het verkeerd? Nachtzwart is ook iets "dieper" zwart maar cosmos zal in de zon misschien iets meer blinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 17:35
Hallo allemaal, even een vraag m.b.t OBDII tools.
Weet iemand hier of op een E200 BJ97 een OBD2 scantool past? En zo ja dan eentje waarmee ik eventueel ook instellingen kan veranderen/aanpassen?
De ander vraag is, welke bougie's en motorolie is het beste te gebruiken.
En waar is bij de oude E de benzinefilter?
Bougie's, motorolie etc wil ik het liefst zo snel mogelijk vervangen, geeft toch een wat prettiger gevoel als ik zeker weet dat het goed is.

Roest, mijn voorscherm passagierszijde is aan vervanging toe, gezien de rest van de staat waarin de auto verkeerd is het gewoon een doorn in mijn oog. Zijn de vervangende voorschermen behandeld met een zinkbad? en wat zijn de dingen die ik MOET doen om roest te kunnen voorkomen. dan bedoel ik met holle ruimtes willen verzegelen.

Heeft iemand ook ervaring met upgrade naar LED? zag bij immersLED lights een H7 kit voor dim/groot licht. kan ik deze in de orginele koplampen verbouwen zonder andere weggebruikers blind te maken? of zijn er ook koplampunits te koop waar bijvoorbeeld een projector in zit?

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/wWmdUK7icJk8/360.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/JMkHdpSutHbQ/360.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/yZehasbRkuc3/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/nXuukr8tYuz9/360.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/MFFg68tGMKid/360.jpg

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
sentja schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:37:
Twijfel tussen nachtzwart of cosmoszwart. Iemand tips? Cosmoszwart heeft metallic flakes maar vraag me oprecht af of het de 900 euro extra waard is? Zwart is zwart of zie ik het verkeerd? Nachtzwart is ook iets "dieper" zwart maar cosmos zal in de zon misschien iets meer blinken.
Keuze tussen unilak en metallic is niet heel moeilijk, kijkend naar onderhoud en duurzaamheid, maar ook looks zou ik altijd metallic kiezen. En 900 op 50K zal niet veel uitmaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Ik heb de gratis zwart, spijt van. Krast voor mijn gevoel erg snel en zie al veel pitten op de motorkap. Voor mijn gevoel beschermt de extra metallic laag de auto beter (al heb ik geen MB met metallic lak ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Hebben er al mensen ervaring met de glb, niet direct mijn ding maar hij lijkt wel heel ruim als mini gls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik weet alleen het verschil tussen unilak zwart en obsidiaan zwart (metallic). Die laatste is een pak mooier dan de unilak, maar krasgevoelig zijn ze allebei. De één is niet sterker dan de ander. Tegenwoordig zijn de unilakken ook gewoon afgesloten.

Het is eigenlijk héél simpel: unilak budget look, obsidiaan of cosmos (metallic) luxe look. Smaak en money talks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juwlez schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb de gratis zwart, spijt van. Krast voor mijn gevoel erg snel en zie al veel pitten op de motorkap. Voor mijn gevoel beschermt de extra metallic laag de auto beter (al heb ik geen MB met metallic lak ervaring)
Ik heb ook nachtzwart op mijn CLA en vind het er beter uitzien dan Cosmos zwart - maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Ik hou van diep zwart.

Cosmoszwart krast net zo snel (zelfde blanke toplaag) maar door het metallic deel zie je de kleine krasjes (veel) minder.

Goed poetsen & in de wax zetten doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Unilak zwart kan inderdaad erg budget ogen, het hangt er van af hoe je de rest van je auto samenstelt. Met AMG looks zonder zwart pakket oogt het eerder fancy dan budget, omdat het dieper zwart is dan de metallic versie en dus het contrast erg fraai is. Zeker als je er een licht interieur bij hebt.

En als de auto niet al te schoon is dan heb ik persoonlijk sowieso moeite het verschil te zien tussen metallic en uni-zwart, dus dan is het in feite 900€ die je beter aan iets anders uit had kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:18:
Unilak zwart kan inderdaad erg budget ogen, het hangt er van af hoe je de rest van je auto samenstelt. Met AMG looks zonder zwart pakket oogt het eerder fancy dan budget, omdat het dieper zwart is dan de metallic versie en dus het contrast erg fraai is. Zeker als je er een licht interieur bij hebt.

En als de auto niet al te schoon is dan heb ik persoonlijk sowieso moeite het verschil te zien tussen metallic en uni-zwart, dus dan is het in feite 900€ die je beter aan iets anders uit had kunnen geven.
Ik vind juist dat je alleen een unilak moet nemen zodra je voor een blacked out auto gaat. Als je voor luxe (fancy) gaat dan moet je voor een metallic lak gaan. Die kleine schitteringen geven echt een luxe effect.

Het ligt eraan hoe ernstig vies de auto is, maar ik zie vanaf een afstand al wanneer het een unilak of een metallic lak is. Unilak is echt alsof het ingekleurd is met een edding marker.

[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 16-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

Ik vind juist dat je alleen een unilak moet nemen zodra je voor een blacked out auto gaat. Als je voor luxe (fancy) gaat dan moet je voor een metallic lak gaan. Die kleine schitteringen geven echt een luxe effect.

Het ligt eraan hoe ernstig vies de auto is, maar ik zie vanaf een afstand al wanneer het een unilak of een metallic lak is. Unilak is echt alsof het ingekleurd is met een edding marker.
Ingekleurd met een edding marker :'(

Bedankt he. Ik kon me net zo goed vinden in je blacked out opmerking :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvX1wVRNGYxgPK8oqh6dkgxyIKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmNvLQIgMdwYW1zvNzMptql5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkpJKIM4VcJV0dMefYp1ijRbYNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDQkbiTu6RvPWmftU1r1fYMT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
[...]

Vooropgesteld, men moet helemaal niks, aangezien smaak nogal persoonlijk is en er voor beiden wat te zeggen valt. Met metallic zwart ruil je het diepe zwart en de fraaie spiegeling in voor een mooie schittering, het is dus maar net wat voor stijl je zoekt. Uni-zwart is dan een stuk klassieker/conservatiever in looks, de Mercedes sedans kunnen dat wel hebben omdat het in het totaalplaatje past.

Gaat het over andere kleuren, dan sluit ik me qua mening 100% bij je aan. Normaal vind ik in tegenstelling tot metallic wit eigenlijk nooit echt mooi uit de verf komen. En een uni-rood of uni-blauw blijven mij ook altijd erg vlak, daar ontbreekt gewoon een sprankeling. Als heb ik dat solar-geel van MB nog niet in het echt kunnen beoordelen,

@Verwijderd Fraaie plaatjes weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk unilak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Goed poetsen & in de wax zetten doet wonderen.
Als je de blanke onderlaag ziet denk ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, bedoelde het overigens op een positieve manier. Als je een blacked out auto hebt/wilt dan wil je juist dat diepe zwart zonder schitteringen. Bij een blacked out auto wil je namelijk niet dat iets het voortouw neemt, maar dat alles vrij uniform is.

Maar...mooie auto hoor! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:35:
[...]

Vooropgesteld, men moet helemaal niks, aangezien smaak nogal persoonlijk is en er voor beiden wat te zeggen valt. Met metallic zwart ruil je het diepe zwart en de fraaie spiegeling in voor een mooie schittering, het is dus maar net wat voor stijl je zoekt. Uni-zwart is dan een stuk klassieker/conservatiever in looks, de Mercedes sedans kunnen dat wel hebben omdat het in het totaalplaatje past.

Gaat het over andere kleuren, dan sluit ik me qua mening 100% bij je aan. Normaal vind ik in tegenstelling tot metallic wit eigenlijk nooit echt mooi uit de verf komen. En een uni-rood of uni-blauw blijven mij ook altijd erg vlak, daar ontbreekt gewoon een sprankeling. Als heb ik dat solar-geel van MB nog niet in het echt kunnen beoordelen,

@Verwijderd Fraaie plaatjes weer!
Niemand moet wat, toch? Juist jouw mening ventileren vind ik leuk om te lezen. Vandaar dat je ook vaak 'ik vind' terug ziet. Kudde-dieren hebben we er al zat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Haha, bedoelde het overigens op een positieve manier. Als je een blacked out auto hebt/wilt dan wil je juist dat diepe zwart zonder schitteringen. Bij een blacked out auto wil je namelijk niet dat iets het voortouw neemt, maar dat alles vrij uniform is.

Maar...mooie auto hoor! _/-\o_
De logo's/grill en uitlaatdelen zwart maken staat nog op de agenda... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De bestelling voor mijn Mercedes B-klasse B180 Business Solution is doorgegeven *O* Nu nog even wachten op de verwachtte levertijd. Ik heb er geen goede hoop op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Admiral Freebee schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:28:
De bestelling voor mijn Mercedes B-klasse B180 Business Solution is doorgegeven *O* Nu nog even wachten op de verwachtte levertijd. Ik heb er geen goede hoop op :P
24 to 32 weken is de norm :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellek92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
Vorige week de a250e Limo besteld, verwachte levertijd 3 maanden (november). Erg snel t.o.v. de meeste levertijden die ik tegenkom online. Volgens de dealer hebben veel hybride modellen momenteel voorrang op ben/dies-modellen. Interessant dus voor zij die een hybride Benz overwegen..

[ Voor 11% gewijzigd door jellek92 op 17-08-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
jellek92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:24:
Vorige week de a250e Limo besteld, verwachte levertijd 3 maanden (november). Erg snel t.o.v. de meeste levertijden die ik tegenkom online. Volgens de dealer hebben veel hybride modellen momenteel voorrang op ben/dies-modellen.
dat is zeker nog acceptabel!
waarom de A ipv de CLA ; geen oordeel hoor maar ben geïnteresseerd naar de afweging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
wd200 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

dat is zeker nog acceptabel!
waarom de A ipv de CLA ; geen oordeel hoor maar ben geïnteresseerd naar de afweging ?
A-Klasse is toegestaan door m'n werkgever. CLA ook, maar krijg ik minder financieel voordeel bij. Waarschijnlijk een bulkdeal via Leaseplan/Mercedes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jellek92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:24:
Vorige week de a250e Limo besteld, verwachte levertijd 3 maanden (november). Erg snel t.o.v. de meeste levertijden die ik tegenkom online. Volgens de dealer hebben veel hybride modellen momenteel voorrang op ben/dies-modellen. Interessant dus voor zij die een hybride Benz overwegen..
Lekker snel, tenminste conform haha. Mijn hybride wordt gewoon feb-2021. Ik val dus helaas onder die paar modellen die niet versneld worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellek92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

A-Klasse is toegestaan door m'n werkgever. CLA ook, maar krijg ik minder financieel voordeel bij. Waarschijnlijk een bulkdeal via Leaseplan/Mercedes oid.
Is ook prettig als je regelmatig mensen op de achterbank hebt. De hoofdruimte achter is voor de gemiddelde Nederlander toch wel onder de maat in de CLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
@ExportZeeuw1985 Ik heb hier nog een set liggen welke icm Carsoft software de modellen tussen 1995-2003 uit kan lezen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
@ExportZeeuw1985 instellingen aanpassen gaat via OBD2 niet werken, Mercedes maakte destijds gebruik van STAR (tegenwoordig Xentry) om instellingen aanpasbaar te maken.

Via OBD2 kun je foutcodes uitlezen en hooguit wat onderhoudstaken uitvoeren (afhankelijk van de uitleescomputer en auto bijv. handremmen terugstellen bij vervanging remblokken, oliebeurt resetten e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 22:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Een ‘E’ blijft een dikke bak, hè? Altijd mooi om te zien.

Hybride maakt het feestje kompleet. Ik kan nu ook niet meer wachten haha. Geen E gekocht hoor, maar had niet veel gescheeld. I love E-Klasse, maar dat SUV heeft me echt verpest.
De E blijft erg fijn. Door schade heb ik nu tijdelijk een CLA mee en dan merk je echt het verschil qua comfort en lawaai tijdens het rijden. Qua plug-in stond bij ons alleen de X3 in de lijst, niet de plugin GLC terwijl die een stuk goedkoper is dan de E. Aangezien de X3 plugin benzine is viel die sowieso al af - volgens mij kan je dan net zo vaak tanken als een tesla moet laden :+.
swtimmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
Dat waren 2 mooie weken..... de hele zijkant is meegenomen met een paar flinke deuken in de deuren. Zucht.

[Afbeelding]
Net bericht van de garage, beide deuren worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:28:
[...]

Is ook prettig als je regelmatig mensen op de achterbank hebt. De hoofdruimte achter is voor de gemiddelde Nederlander toch wel onder de maat in de CLA.
Ja, denk wel dat de CLA meer ruimte, maar wellicht minder hoofdruimte biedt. Onderstel is dezelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 18-08-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Ja, denk wel dat de CLA meer ruimte, maar wellicht minder hoofdruimte biedt. Onderstel is dezelfde.
De CLA biedt minder ruimte. Enkel grotere buitenmaten.

Style over substance, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

De CLA biedt minder ruimte. Enkel grotere buitenmaten.

Style over substance, zegmaar.
Ah, ik vind de A B meer een senioren bakkie, CLA voor jonger publiek.
Weet niet of Mercedes het ook zo in de markt zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Ah, ik vind de A meer een senioren bakkie, CLA voor jonger publiek.
Als je nou de B-klasse had genoemd als seniorenbakkie had ik hem nog begrepen, maar de A een senioren bak? Hoe verwacht jij dat die oudjes uitstappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik moet de eerste senior nog in een A sedan zien. Beetje laag he. Meer een goedkope leaser, maar dat is de CLA in principe ook hoewel iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Ik moet de eerste senior nog in een A sedan zien. Beetje laag he. Meer een goedkope leaser, maar dat is de CLA in principe ook hoewel iets duurder
Ugh ik bedoel de b inderdaad 😎
De CLA Shooting Brake hybride die ik besteld heb is 53k.

https://www.mercedes-benz...ecode/CCci/NL/nl/MNMG2297

Goedkoop niet, maar een A4 Avant past niet meer door de prijsverhogingen.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 18-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
wvkreg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Mooie config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Als je nou de B-klasse had genoemd als seniorenbakkie had ik hem nog begrepen, maar de A een senioren bak? Hoe verwacht jij dat die oudjes uitstappen :+
Jaja, alle (pre-)senioren uit mijn omgeving hebben al wel eens gevraagd of ze eens in mijn B-klasse mogen stappen omdat hij er wel "wat hoger" uit ziet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

Jaja, alle (pre-)senioren uit mijn omgeving hebben al wel eens gevraagd of ze eens in mijn B-klasse mogen stappen omdat hij er wel "wat hoger" uit ziet :P
Ja, hier ook :P

Rij ook in de W247 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Ja, hier ook :P

Rij ook in de W247 :)
W246 hier nog maar de W247 is besteld :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Heerlijk dik inderdaad, enige wat je meer hebt dan mijn config is het rijassisentie pakket en natuurlijk de 250e. De 250e kwam net uit nadat ik mijn 200bestelling al had geplaatst. (You lose some you win some) :D
wvkreg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Ugh ik bedoel de b inderdaad 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Nee, want alle cc-cars van MB zijn gericht op het jongere publiek. Ouderen mogen er ook in rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 08:35
trinity999 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

En? wat is er allemaal gewijzigd / veranderd?
Doet AA het nu fatsoenlijk i.c.m. het trackpad?
Ook zouden de POI flitspalen nu weer moeten werken.

Ben benieuwd?
Wat mij o.a. ook is opgevallen is dat profielinstellingen t.a.v. dynamic select nu worden onthouden zolang er géén ander profiel wordt gekozen. Hier zit ook géén tijdslimiet aan. Voorheen werd bij mij de alleen het uitschakelen van b.v. Star/stop onthouden en moest ik iedere keer de Sportmodus opnieuw selecteren. Helaas is de active lane assist hier dan nog steeds de uitzondering op, deze wordt niet onthouden :-(

Verder lijkt de response van het systeem iets verbeterd maar vind ik het voor een touch screen nog steeds niet voldoende. Anno 2020 verwacht ik gewoon een vloeiend reagerend touch systeem zonder haperingen en vertragingen.

Hey Mercedes wordt nu beantwoord met "Wat kan ik voor je doen?" ipv. "Zegt U het maar" >:)
Dit heeft waarschijnlijk met de online zoek functie te maken die ook standaard aan staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Gearjunkie op 18-08-2020 13:55 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

De E blijft erg fijn. Door schade heb ik nu tijdelijk een CLA mee en dan merk je echt het verschil qua comfort en lawaai tijdens het rijden. Qua plug-in stond bij ons alleen de X3 in de lijst, niet de plugin GLC terwijl die een stuk goedkoper is dan de E. Aangezien de X3 plugin benzine is viel die sowieso al af - volgens mij kan je dan net zo vaak tanken als een tesla moet laden :+.
De E zal altijd speciaal blijven. Als ik er één zie rijden dan kijk ik altijd. Een CLA is inderdaad een enorme downgrade in feel, look en comfort, maar is ook geheel logisch gezien de opties en prijzen. Desalniettemin ook een erg mooie auto.

Waarom stond alleen de X3 als plugin op je lijstje en niet de GLC of zelfs GLE 350de? Ik zelf ben wel voor een GLE Coupé hybride gegaan, te weten benzine wegens weinig km. Ik vind van BMW alleen de X5 mooi, ook al vind ik de huidige nu ook alweer minder mooi dan de vorige variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Een E leasen is niet heel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

De E zal altijd speciaal blijven. Als ik er één zie rijden dan kijk ik altijd. Een CLA is inderdaad een enorme downgrade in feel, look en comfort, maar is ook geheel logisch gezien de opties en prijzen. Desalniettemin ook een erg mooie auto.

Waarom stond alleen de X3 als plugin op je lijstje en niet de GLC of zelfs GLE 350de? Ik zelf ben wel voor een GLE Coupé hybride gegaan, te weten benzine wegens weinig km. Ik vind van BMW alleen de X5 mooi, ook al vind ik de huidige nu ook alweer minder mooi dan de vorige variant.
HR policies, ze doen maar 1x per jaar ofzo die lijst met wagens updaten in lijn met het corporate image wat ze willen hebben. Daardoor kon je wel een I-Pace hebben maar ook niet een E-Tron of EQC. De X5 plugin stond ook in de lijst. Maar bijvoorbeeld de HPEVs van AUDI stonden er ook niet tussen.
wvkreg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:16:
Een E leasen is niet heel makkelijk :)
Die snap ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
O jee, daar gaan je mogelijke levertijden...althans als Nokia 7 miljard meeneemt....

https://www.rtlnieuws.nl/...s-benz-octrooi-rechtszaak
De Duitse automaker Daimler krijgt in Duitsland mogelijk te maken met een verkoopverbod van wagens van het merk Mercedes-Benz na het verlies van een octrooizaak met het Finse telecombedrijf Nokia.

Daimler heeft namelijk mobiele technologie van Nokia gebruikt in de auto's, zonder dat het autobedrijf daar een vergunning voor had. De rechter oordeelt dat de automaker dus het patent heeft geschonden. Daimler had niet eens het voornemen om een licensie te kopen, staat in het vonnis.

Onderpand

Of het daadwerkelijk tot een verkoopverbod komt, is nog maar de vraag. Dan zal Nokia een afzonderlijke zaak moeten aanspannen. Dan moet het telecombedrijf een flinke zak geld meenemen: zo'n 7 miljard euro.

Dit bedrag is een onderpand voor eventuele schade aan het merk Daimler. Die schade moet worden vergoed als een hogere rechter zou besluiten dat het verkoopverbod toch niet rechtsgeldig is.

Eind vorig jaar stelde Nokia juridische stappen nog uit. Het Finse bedrijf wilde liever bemiddeling met de automaker over de claims. Daimler reageerde daar echter nogal koeltjes op. De automaker stelde dat beide partijen 'er verschillende juridische opinies op nahielden' wat betreft het conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Doe me dan maar Comand Offline met een patch zodra ze er onderling uit zijn.

Ik denk echter dat het zo ver niet zal komen. Voor Daimler is een verkoopstop killing en voor Nokia zal 7 miljard killing zijn indien Daimler alsnog het oordeel van tafel geveegd krijgt.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24

Aight!

'A toy robot...'

Rijdt er iemand eigenlijk ook een S-klasse?

Zelfs in de jaren 90 was het al een bazen auto! Toen al vol met vette opties, tijdens mijn zoek tocht naar een Mercedes kwam ik ook vaak de S-klasses rond 1999-2002 tegen. Maar dat durfde ik toch niet aan i.v.m roest, luchtvering, etc.

Een leuke opvolger voor de E-klasse lijkt me dat wel zo een S-klasse. Wel nog even sparen voor een mooi model uit 2010 of zo (hybride)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Het lijkt me een heerlijke wagen om de afstanden mee te doen die ik regelmatig doe, vooral omdat ik me voor kan stellen dat de rust en het comfort daar op een ongeëvenaard niveau moeten zijn. De moderne S-Klasse wordt doorgaans als stilste model genoemd en ik kan me voorstellen dat ook een ouder model een hoop nieuwere wagens nog in het stof laat bijten.

Aan de andere kant ben ik bang dan voor goed verpest te zijn en dat ik zelfs een C-Klasse te min ga vinden, wat op zich natuurlijk op zichzelf absoluut geen stakker is qua stilte en comfort. Als verstokt leaser zal het echter voorlopig nog geen optie zijn twee segmenten hoger te shoppen :P Enige ervaringen daarmee zou ik ook graag lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Ik ben van plan de CLA SB 250e Shooting Brake Business Solution Limited te bestellen voor lease. Hebben anderen al verdere updates gekregen over wat nu de levertijd is? Ben niet van plan om meer dan 6 maanden te moeten wachten wat sommige het nu ervaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:21:

[YouTube: Here's Why the Mercedes S500 W140 Is the Best S-Class Ever]

Zelfs in de jaren 90 was het al een bazen auto! Toen al vol met vette opties, tijdens mijn zoek tocht naar een Mercedes kwam ik ook vaak de S-klasses rond 1999-2002 tegen. Maar dat durfde ik toch niet aan i.v.m roest, luchtvering, etc.

Een leuke opvolger voor de E-klasse lijkt me dat wel zo een S-klasse. Wel nog even sparen voor een mooi model uit 2010 of zo (hybride)
Ik heb een iets nieuwere S-klasse gehad, de S320CDI uit... 2003 of 4 geloof ik. Is al een tijdje geleden.

Heerlijke cruiser, gigantisch comfortabel en stil, en het verbruik viel me ook mee.

Als je de kosten binnen de perken wilt houden wel ERG goed opletten op onderhoudshistorie en ik zou de eigenaar ook even goed in de ogen aankijken, want een slecht onderhouden S loop je compleet op leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:58
Aight! schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:21:

[YouTube: Here's Why the Mercedes S500 W140 Is the Best S-Class Ever]

Mijn pa had een S500 uit 1999, dus de w220 generatie. Hij is zelf automonteur, maar elke maand ging er weer iets aan elektronica kapot en kostte het weer minstens 200 euro voor het onderdeel 8)7. Verbruik van die S500 was nog wel te doen. Als je veel snelwegkilometers rijdt is 1 op 10 mogelijk. Dit reed de vorige eigenaar van die S500 (50.000 km per jaar). Maar reed je rustig in de stad dan haalde je 1 op 4. Gaf je gas dan was het over met de pret, dan slurpte hij genoeg. Vorige eigenaar had er ook wel eens 1 op 3 mee gereden op de Duitse Autobahn >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:36
Vorige week iets stoms gedaan.

Er had een zeearend, pelikaan of andersoortig gigantische nog levende kipfilet een uitgebreide vorm van darm peristaltiek laten zien op de achterkant van mijn auto. Ongeveer ter grootte van een flinke schnitzel...

Vrouwlief melde het gelukkig vrij snel, en riep al iets over, dat moeten we vast even schoonmaken voordat het de lak aan tast. Afijn, wij gewapend met schoonmaakspul naar de auto (ik woon in een flat, dus even naar beneden).

Nu heb ik met mijn slimme hoofd, de harde stukjes 'er af gekrabt' met een zacht vochtig doekje. Toen het eenmaal opdroogde was het kwaad dus al geschied, allemaal kleine krasjes van het krabben met mijn nagel.

Nu zijn ze niet echt heel zichtbaar, maar toch wel vervelend.

Iemand tips voor middelen om die weg te werken? Ik heb een Kosmos-zwarte A-klasse (2019).

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:22:
Vorige week iets stoms gedaan.

Er had een zeearend, pelikaan of andersoortig gigantische nog levende kipfilet een uitgebreide vorm van darm peristaltiek laten zien op de achterkant van mijn auto. Ongeveer ter grootte van een flinke schnitzel...

Vrouwlief melde het gelukkig vrij snel, en riep al iets over, dat moeten we vast even schoonmaken voordat het de lak aan tast. Afijn, wij gewapend met schoonmaakspul naar de auto (ik woon in een flat, dus even naar beneden).

Nu heb ik met mijn slimme hoofd, de harde stukjes 'er af gekrabt' met een zacht vochtig doekje. Toen het eenmaal opdroogde was het kwaad dus al geschied, allemaal kleine krasjes van het krabben met mijn nagel.

Nu zijn ze niet echt heel zichtbaar, maar toch wel vervelend.

Iemand tips voor middelen om die weg te werken? Ik heb een Kosmos-zwarte A-klasse (2019).
Inderdaad polijsten. Nagelkrasjes (zeker met doekje er tussen) kunnen nooit erg diep zijn, dus die kan je er met degelijk polijstmiddel zelfs met de hand nog wel uit polijsten.

Toen ik nog in Nederland woonde gebruikte ik daar Commandant #4 voor maar ik zou het Auto Detailing topic even om advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:21
als ik een route in de navigatie heb zitten, zie je ook de vertraging die je hebt tot je eindbestemming. Als ik dan bij verkeer kijk, zie ik alleen vertragingen in de buurt, maar die zijn niet perse relevant voor mijn route. Waar kan ik de vertragingen op mijn route zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zo zie je ze nooit, en zo hebben opeens 2 mensen hier in de buurt een nieuwe EQC! Mooie wagen hoor voor diegene die hem ook besteld hebben. Staat hier een "witte" en een donker blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10-09 09:09
Zoals het er naar uit ziet kan ik mij binnenkort gaan melden in dit topic.
Vanaf November ongeveer zal er hier een E250 CGI uit 2010 voor de deur komen te staan (waar nu een Volvo V50 staat).
Foto's zullen t.z.t volgen uiteraard :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:12:
Zo zie je ze nooit, en zo hebben opeens 2 mensen hier in de buurt een nieuwe EQC! Mooie wagen hoor voor diegene die hem ook besteld hebben. Staat hier een "witte" en een donker blauwe.
Ze komen een beetje losnu , omdat mensen de Tesla en co wel hebben gezien. Tevens zal de EQC straks beter gaan verkopen, want binnenkort is ie te koop met 3-fasen lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellek92
ViTeX schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:37:
Ik ben van plan de CLA SB 250e Shooting Brake Business Solution Limited te bestellen voor lease. Hebben anderen al verdere updates gekregen over wat nu de levertijd is? Ben niet van plan om meer dan 6 maanden te moeten wachten wat sommige het nu ervaren...
Zelf twee weken geleden, zoals vermeld op dit forum, de A250e besteld. Volgens de dealer krijgen veel hybride-varianten voorrang in de fabrieken. Op mijn auto zit daarom (als niks fout gaat) een levertijd van ruim 3 maanden. Volgens mij is de levertijd afhankelijk van model, dealer, fabriek en nog een aantal andere factoren. Bel anders gewoon even de dealer op en dan heb je snel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Laatst online: 05-09 23:47
Redondo1982 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Ze komen een beetje losnu , omdat mensen de Tesla en co wel hebben gezien. Tevens zal de EQC straks beter gaan verkopen, want binnenkort is ie te koop met 3-fasen lader.
De auto kan nu 2-fase laden op 7,4kwh op 3-fase laders.
En dat is best redelijk in vergelijking met auto’s die maar 1-fase kunnen laden op 3-fase laders.

MB geeft ook het advies om een 3-fase lader aan te schaffen.

Natuurlijk zou het fijn zijn als hij 11kwh wist te halen, had weer een paar uurtjes gescheeld.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Leaseauto: CLA SB 250E besteld op 17-8-2020. Vandaag de leverdatum gekregen: 09-04-2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Leaseauto: CLA SB 250E besteld op 17-8-2020. Vandaag de leverdatum gekregen: 09-04-2021.
8 maanden :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
wvkreg schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Wooo!! :X Ik ben ook van plan de CLA SB 250E te bestellen. Heb een offerte aangevraagd en ingediend bij de leasemaatschappij. Bestelling moet alleen nog getekend worden.
Ik heb al tijdje mail contact met een verkoper van Stern Amsterdam en werd mij verteld dat wanneer ik deze maand besteld dat het dit jaar nog geleverd kan worden, maar dit kan zo te lezen niet echt waar zijn... :F
Toch maar weer even contact opnemen met de dealer of toch maar een andere leaseauto uitkiezen :/

[ Voor 7% gewijzigd door ViTeX op 26-08-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ja, bizar. En dan zei iemand hier pasgeleden nog dat hybride-modellen voorrang kregen haha. Die van mij wordt ook pas in feb 2021 geleverd, ook hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Volgens mij heeft het ook mee te maken hoeveel productie slots de betreffende dealer in reservering heeft staan, dit kan soms best veel verschil maken in levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dit is van Van Mossel Automotive Partner, best groot clubje.

[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 26-08-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

astute schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

De auto kan nu 2-fase laden op 7,4kwh op 3-fase laders.
En dat is best redelijk in vergelijking met auto’s die maar 1-fase kunnen laden op 3-fase laders.

MB geeft ook het advies om een 3-fase lader aan te schaffen.

Natuurlijk zou het fijn zijn als hij 11kwh wist te halen, had weer een paar uurtjes gescheeld.
Zag dat Jaguar nu ook eindelijk wat sneller kan laden. Dat heeft allemaal vrij lang geduurt bij die club. Vond ik toen persoonlijk wel echt een nadeel van die wagen toen ik hem testreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:28:
Dit is van Van Mossel Automotive Partner, best groot clubje.
Ik vraag me af of Nederlandse bedrijven zo gierig zijn dat ze weinig betalen voor die slots, of dat Nederlanders bekend staan dat ze alles maar accepteren, want die levertijden zijn echt belachelijk.

In andere landen staat diezelfde wagen veel sneller op je oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

Ik vraag me af of Nederlandse bedrijven zo gierig zijn dat ze weinig betalen voor die slots, of dat Nederlanders bekend staan dat ze alles maar accepteren, want die levertijden zijn echt belachelijk.

Ik weet het ook niet, maar misschien heeft het met afzet te maken? Wat ik wel weet is dat mijn auto (GLE Coupé hybride) in augustus geproduceerd wordt als je in Duitsland woonachtig bent. In Nederland pas productiedatum januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

Tgoh hier met wachten van leasing + bestellen en productie een jaar onderweg. Morgen kan ik hem gaan halen. (A Sedan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Laatst online: 05-09 23:47
Volgende week zal ik mijn EQC ontvangen van de dealer.
Graag wil ik een dashcam laten inbouwen. Ik begreep dat helaas de ingebouwde camera's niet te gebruiken zijn als bron voor de dashcam.

Heeft iemand ervaring met het inbouw van een dashcam in een EQC? En een aanbeveling voor een installateur (voorkeur regio Noord-Holland).

Pickle Rick!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Razer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:08:
Volgens mij heeft het ook mee te maken hoeveel productie slots de betreffende dealer in reservering heeft staan, dit kan soms best veel verschil maken in levertijd.
Klopt. Bij mij gaf de dealer ook aan dat ze voor mijn auto gewoon aanpassingen konden doen in een bestaand slot, waardoor levering sneller was (levertijd al wel 3 keer aangepast overigens).

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wie weet of er een aftermarket B klasse (w247) OEM dashcam beschikbaar is ergens?

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:25:
Wie weet of er een aftermarket B klasse (w247) OEM dashcam beschikbaar is ergens?
En die denk je dan zelf in te programmeren?

Lijkt me heel sterk. Anyway, het is dezelfde camera als de AR navigatiecamera. Misschien helpt dat.

• Redondo1982
InterCC schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Klopt. Bij mij gaf de dealer ook aan dat ze voor mijn auto gewoon aanpassingen konden doen in een bestaand slot, waardoor levering sneller was (levertijd al wel 3 keer aangepast overigens).
Ja, maar dat was alleen met bijvoorbeeld de EQC. Die was net nieuw, gaan ze de markt ‘proeven’ en ze hadden maar gelimiteerd aantal plekken tussendoor. Dan is het inderdaad de wet van de sterkste. Maar bijv. met mijn auto is er gewoon een datasheet vanuit MB die zegt: 01-2021 productie. Dat heeft niets met beschikbare sloten te maken, maar met de datum dat MB voor Nederland gaat produceren.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 27-08-2020 18:22 ]

• Tristan
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

En die denk je dan zelf in te programmeren?

Lijkt me heel sterk. Anyway, het is dezelfde camera als de AR navigatiecamera. Misschien helpt dat.
Misschien had ik het woordje OEM niet moeten bijvoegen. Ik ben op zoek naar een camera die op deze manier integreert Afbeeldingslocatie: https://www.carcam.nl/Images/Products/Normal/490473f771e0e4fa4aa7fa205a12a08b69c6cd3b5a.png

Deze is €329 via carcam.nl, net even te duur voor mij.

• sentja
[...]

Mijn cla wordt helemaal zwart. Heb ook de 19" velgen besteld en toch voor unilak gekozen. In de showroom stond een metallic en dat blinkt als een gek. Ook heel mooi maar ik vond het de 900 niet waard. Hopelijk krijg ik er geeen spijt van :)

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
sentja schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Mijn cla wordt helemaal zwart. Heb ook de 19" velgen besteld en toch voor unilak gekozen. In de showroom stond een metallic en dat blinkt als een gek. Ook heel mooi maar ik vond het de 900 niet waard. Hopelijk krijg ik er geeen spijt van :)
Ik vond de zwarte unilak ook mooier dan de metallic. Ben uiteindelijk voor poolwit gegaan, vond ik nog iets mooier.

• sentja
genialegek schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Ik vond de zwarte unilak ook mooier dan de metallic. Ben uiteindelijk voor poolwit gegaan, vond ik nog iets mooier.
Ook mooi! En wel beter schoon te houden dan zwart verwacht ik, maar ik vind zwart toch zelf het mooist _/-\o_

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Misschien had ik het woordje OEM niet moeten bijvoegen. Ik ben op zoek naar een camera die op deze manier integreert [Afbeelding]

Aaah! Dat verklaart een hoop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Misschien had ik het woordje OEM niet moeten bijvoegen. Ik ben op zoek naar een camera die op deze manier integreert [Afbeelding]

Nog even voor je gekeken, op Aliexpress staan ze voor 65 eurie. Exact dezelfde camera zo te zien.

• Tristan
Rivanov schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Apple CarPlay ondersteund gewoon widescreen. Mercedes zelf ondersteund het ook in andere modellen. Echter niet in de nieuwe A-Klasse.

Dit is bijvoorbeeld in de nieuwe E-Klasse:

[Afbeelding]
Ik meen dat de nieuwe B klasse het ook niet ondersteund? Toch wel een gemiste kans hoor! En daarnaast ondersteund MB ook nog geen Wireless CarPlay meen ik. :X

• Redondo1982
Tristan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

Ik meen dat de nieuwe B klasse het ook niet ondersteund? Toch wel een gemiste kans hoor! En daarnaast ondersteund MB ook nog geen Wireless CarPlay meen ik. :X
Klopt, alle cc modellen niet van MB. Het lijkt dus een bewuste keus.

• Redondo1982
sentja schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Blacked out altijd unilak pakken. Juiste keus dus ;)

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Aarrggghh. Cla shooting brake 200 order staat (zie eerder post) nu had ik nog even contact met de dealer en die gaf aan waarom eigenlijk geen c-klasse estate, ik had er wel een beetje bij stil gestaan maar vond hem eigenlijk te duur in de lease. Nu heeft mijn lease maatschappij een actie model Mercedes c-klasse business solution AMG. mis een aantal opties ten opzichte van de SB... maar twijfel, twijfel. Ik was erg benieuwd naar jullie mening. (Ik weet dat het actiemodel er is omdat er een nieuwe c-klasse aankomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
inbedrijf schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:07:
Aarrggghh. Cla shooting brake 200 order staat (zie eerder post) nu had ik nog even contact met de dealer en die gaf aan waarom eigenlijk geen c-klasse estate, ik had er wel een beetje bij stil gestaan maar vond hem eigenlijk te duur in de lease. Nu heeft mijn lease maatschappij een actie model Mercedes c-klasse business solution AMG. mis een aantal opties ten opzichte van de SB... maar twijfel, twijfel. Ik was erg benieuwd naar jullie mening. (Ik weet dat het actiemodel er is omdat er een nieuwe c-klasse aankomt)
100% C Estate als comfort je dierbaar is. Wil je bij de tijd zijn dan de Cla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Nog even voor je gekeken, op Aliexpress staan ze voor 65 eurie. Exact dezelfde camera zo te zien.
Ja.. er staat alleen geen W247 bij, maar ik weet niet of er een verschil is tussen de W246 en W247 op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

Ja.. er staat alleen geen W247 bij, maar ik weet niet of er een verschil is tussen de W246 en W247 op dat punt.
Zoek op "W247 camera" dan krijg je ook de specifieke voor jou model, hoewel het zo te zien vrij gelijk is.

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:43:
[...]

Zoek op "W247 camera" dan krijg je ook de specifieke voor jou model, hoewel het zo te zien vrij gelijk is.

Oh! Jij kan beter zoeken dan ik blijkbaar :o Thanks 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Oh! Jij kan beter zoeken dan ik blijkbaar :o Thanks 8)
You're welcome!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkUrG_iiC-9KkCc9o55jnElwbQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o5ZO1fn8DmGe7tT4OYPpaAtW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
inbedrijf schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:07:
Ben met Redondo1982 eens, 100% c-klasse! CLA SB heeft de bouw van een a-klasse, maar dan met een langere kont.
Pagina: 1 ... 34 ... 70 Laatste