Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:55
inbedrijf schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:07:
Aarrggghh. Cla shooting brake 200 order staat (zie eerder post) nu had ik nog even contact met de dealer en die gaf aan waarom eigenlijk geen c-klasse estate, ik had er wel een beetje bij stil gestaan maar vond hem eigenlijk te duur in de lease. Nu heeft mijn lease maatschappij een actie model Mercedes c-klasse business solution AMG. mis een aantal opties ten opzichte van de SB... maar twijfel, twijfel. Ik was erg benieuwd naar jullie mening. (Ik weet dat het actiemodel er is omdat er een nieuwe c-klasse aankomt)
Voor mij zou het dan een CLA worden. Die vind ik een stuk mooier dan een C estate. Maar dat komt ook omdat ik de achterzijde van een C estate gewoon niet mooi vind. Als het om een sedan had gegaan had ik denk de C genomen. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarrggghh. Cla shooting brake 200 order staat (zie eerder post) nu had ik nog even contact met de dealer en die gaf aan waarom eigenlijk geen c-klasse estate, ik had er wel een beetje bij stil gestaan maar vond hem eigenlijk te duur in de lease. Nu heeft mijn lease maatschappij een actie model Mercedes c-klasse business solution AMG. mis een aantal opties ten opzichte van de SB... maar twijfel, twijfel. Ik was erg benieuwd naar jullie mening. (Ik weet dat het actiemodel er is omdat er een nieuwe c-klasse aankomt)
C estate! 100%

Comfort, bouwkwaliteit & achterwielaandrijving.

(en ik rij in een CLA :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Heb je zowel in C als CLA gezeten? Het gros van de tijd zit in je de auto en sta je er niet buiten. Hoewel beide auto's qua opties niet voor elkaar onder hoeven te doen, is qua materialen en afwerking de C duidelijk een klasse hoger dan de CLA. Kijk bijv. maar eens de knoppen die gebruikt zijn. Zegt natuurlijk niet dat de CLA niet al van top kwaliteit is ;)

/edit
Misschien dat het bij de nieuwe CLA wat meevalt dat verschil. De vorige was nogal een verschil tov de C vond ik. Zou ze beide iig wel even vergelijken van binnen.

En volgens mij kom je qua hoofdruimte achterin en bagageruimte bij de C heel stuk ruimer uit. Weet niet of dat belangrijk voor je is?

[ Voor 12% gewijzigd door Loona35 op 28-08-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Heb toch maar de knoop doorgehakt en besloten om de CLA 250 e Shooting Brake Business Solution Limited te bestellen als leaseauto. Heb namelijk meerdere keren gevraagd aan de dealer (Stern) wat de verwachte leverdatum zou zijn en ze hebben mij altijd keren gezegd dat het nog dit jaar kan, mits ik nog deze maand bestel. Nu maar afwachten wat de verwachte afleverdatum gaat worden en of ze hun woorden ook echt kan waarmaken! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Die afleveringsdatum lijkt me sterk. Maar hoop doet leven. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
wvkreg schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:20:
Die afleveringsdatum lijkt me sterk. Maar hoop doet leven. 😀
_/-\o_

Anders heb ik wat te schillen met de verkoper >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:10
Vandaag gereden nogmaals in de CLA SB 200 en een C-klasse estate 180. motorisering komt overeen met de type auto zo als ik ze zou krijgen. Opties en dergelijke niet. Voor de c-klasse was een model met nog het oude infotainment.

De c-klasse heeft meer ruimte en is meer een volwasenen auto rijd rustig en vloeit over de weg.
De SB is stijver/strakker en meer een jeugdige auto.

Voorbeide geldt dat ik ze mooi vind, en dat ik nu rustig aan het nadenken ben welke ik zou willen, maandag krijg ik te horen wat de leasemaatschappij er van vind als ik mijn huidige bestelling van de SB annulleer.

Ik houdt jullie op de hoogte, hierbij nog wat plaatjes van de C-klasse en de SB Arghhhh keuzes....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtk4MCpIkKMoF8s6_HeVMdEqNqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dD61yaVDlf5ZjKMcA34LYFc4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl6sO55gcUYRR0cZtibqmCpxSbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DkXDkrvCkCsVZu4G3evXNKJ.png?f=fotoalbum_large
Redondo1982 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

100% C Estate als comfort je dierbaar is. Wil je bij de tijd zijn dan de Cla.
ViTeX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Ben met Redondo1982 eens, 100% c-klasse! CLA SB heeft de bouw van een a-klasse, maar dan met een langere kont.
VidaR-9 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

Voor mij zou het dan een CLA worden. Die vind ik een stuk mooier dan een C estate. Maar dat komt ook omdat ik de achterzijde van een C estate gewoon niet mooi vind. Als het om een sedan had gegaan had ik denk de C genomen. :+
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

C estate! 100%

Comfort, bouwkwaliteit & achterwielaandrijving.

(en ik rij in een CLA :+ )
Loona35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Heb je zowel in C als CLA gezeten? Het gros van de tijd zit in je de auto en sta je er niet buiten. Hoewel beide auto's qua opties niet voor elkaar onder hoeven te doen, is qua materialen en afwerking de C duidelijk een klasse hoger dan de CLA. Kijk bijv. maar eens de knoppen die gebruikt zijn. Zegt natuurlijk niet dat de CLA niet al van top kwaliteit is ;)

/edit
Misschien dat het bij de nieuwe CLA wat meevalt dat verschil. De vorige was nogal een verschil tov de C vond ik. Zou ze beide iig wel even vergelijken van binnen.

En volgens mij kom je qua hoofdruimte achterin en bagageruimte bij de C heel stuk ruimer uit. Weet niet of dat belangrijk voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Nu nog een c bestellen ... dat model is volgend jaar verouderd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:22:
Dat moet iemand toch zelf weten?

Constructiever was geweest als je gewoon had aangegeven, zeg, @inbedrijf volgend jaar komt er een nieuw model uit van de C-klasse, deze is in lijn met alle moderne snufjes zoals in de CLA, zoals MBUX. Neem je dit ook nog mee in je overweging tussen de 2 :)

Wat impressies:
https://www.autoexpress.c...-prepares-for-2021-launch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn9OAzNQhfRv20jGeLhqXkuMjZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YKdUW4DGOqKDqIoLStJm32AV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFx-FtpvIEiy2oL6SAKCWIERY-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfHK6ISacd07xYKAhu4fFZ1C.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 29-08-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:10
Vorkie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Dat moet iemand toch zelf weten?

Constructiever was geweest als je gewoon had aangegeven, zeg, @inbedrijf volgend jaar komt er een nieuw model uit van de C-klasse, deze is in lijn met alle moderne snufjes zoals in de CLA, zoals MBUX. Neem je dit ook nog mee in je overweging tussen de 2 :)

Wat impressies:
https://www.autoexpress.c...-prepares-for-2021-launch

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben het natuurlijk helemaal met je eens, alleen ik heb niet de keuze om te wachten tot volgend jaar. Daarnaast gebruik ik apple carplay voor alles nu in mijn GTE, in de CLA vind ik zeker het MBUX heel mooi,maar hoeveel van de funties gebruik je uiteindelijk dagelijks., hetzelfde geldt voor volledige electrische stoellen is natuurlijk erg mooi, maar hoevaak verzet jij je stoel?

volgende week laat ik weten wat het geworden is.
wd200 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:22:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Laat je niet gek maken. Ik heb ook een E besteld terwijl refresh onderweg was. Helaas kan je qua tijd niet altijd kiezen zeker met firma/leasewagens. De C, ook met wat ouder software gebeuren, is in mijn opinie meer wagen dan een A/CLA qua comfort en luxe. Je hebt waarschijnlijk op dit moment ook meer upgrades in de C (want end of life) dan wanneer je zou wachten op de refresh. Succes met kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
F-ing hell. Ik kreeg vanmiddag te horen dat mijn auto die van 31 juli uitgesteld was tot 14 augustus naar begin september en begin september naar 11 september nu ineens is aangepast naar 2 november. Laatste weken kwam er met een week te gaan steeds 1 of twee weken bij.

Ik kan hier nog niet echt vrede mee hebben. Hebben meer mensen dit gehad? En dan bedoel ik niet uitgesteld, maar met een week wachten ineens 2 maanden uitstel! Zo dicht bij de afleverdatum zo'n fors uitstel is toch erg onlogisch? Het gaat om een EQC overigens, voor zover dat nog wat uitmaakt. De dealer geeft aan de vraag bij de importeur neer te leggen, maar ik ben benieuwd (en een tikkeltje gefrustreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zal wel weer een ventilatierooster niet op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
InterCC schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:12:
F-ing hell. Ik kreeg vanmiddag te horen dat mijn auto die van 31 juli uitgesteld was tot 14 augustus naar begin september en begin september naar 11 september nu ineens is aangepast naar 2 november. Laatste weken kwam er met een week te gaan steeds 1 of twee weken bij.

Ik kan hier nog niet echt vrede mee hebben. Hebben meer mensen dit gehad? En dan bedoel ik niet uitgesteld, maar met een week wachten ineens 2 maanden uitstel! Zo dicht bij de afleverdatum zo'n fors uitstel is toch erg onlogisch? Het gaat om een EQC overigens, voor zover dat nog wat uitmaakt. De dealer geeft aan de vraag bij de importeur neer te leggen, maar ik ben benieuwd (en een tikkeltje gefrustreerd).
Dat is wel heftig, maar wie weet heb je hiermee een voordeel, de EQC zou binnenkort met een 3-fase lader komen, misschien veroorzaakt deze aanpassing een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Ben het natuurlijk helemaal met je eens, alleen ik heb niet de keuze om te wachten tot volgend jaar. Daarnaast gebruik ik apple carplay voor alles nu in mijn GTE, in de CLA vind ik zeker het MBUX heel mooi,maar hoeveel van de funties gebruik je uiteindelijk dagelijks.,
sommige veel, sommige weinig of niet ... is toch met alles zo, hoeveel van de functies gebruik van je telefoon gebruik je dagelijks, ik ontdek er nog steeds nieuwe na vele jaren gebruik
hetzelfde geldt voor volledige electrische stoellen is natuurlijk erg mooi, maar hoevaak verzet jij je stoel?
Elke keer als ik in en uitstap (easy entry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
PhilipCl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is wel heftig, maar wie weet heb je hiermee een voordeel, de EQC zou binnenkort met een 3-fase lader komen, misschien veroorzaakt deze aanpassing een vertraging.
Ik zou dat niet zo fijn vinden eigenlijk. Ik heb thuis een 1 fase aansluiting en al een 1 fase lader geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
InterCC schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Ik zou dat niet zo fijn vinden eigenlijk. Ik heb thuis een 1 fase aansluiting en al een 1 fase lader geplaatst.
Oei, dat zou echt sneu zijn ... wat zou anders de reden voor vertraging kunnen zijn, grote vraag? Productie problemen? Batterij tekort? Geven ze jou iets van info?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Jaja, op vrijdag 21 augustus was het zover: ik mocht m'n wagen afhalen!

Een Mercedes A 180d Business Solution (die editie bevat op zich al veel snufjes, waaronder het 2x 10" dashboard, parkeerpakket en sinds modeljaar 2020 (toch in België) ook verwarmde zetels).
Kleur: Denim Blue :9~ De rode knipperlichten en rode achterlichten, gecombineerd met het blauwe, vind ik een mooi effect geven.
Extra opties: 7G-DCT automatische schakeling, High Performance LED lights, Driving Assistance package.

Impressie: heel tevreden mee. Het is ook mijn eerste wagen met Automatic, wat een gemak!

Foto's van de eerste dag hieronder: had een dag verlof genomen en het was fantastisch weer dus onmiddellijk de wagen aan een photoshoot onderworpen ;) Zijn wel genomen met Vivid Colour mode, maar de wagen spettert echt in zonlicht.
Ook zonder zonlicht en met camera zonder Vivid Colours aan, vind ik de wagen er uitspringen wanneer ik die geparkeerd zie staan op straat.
Doorheen de bebouwde kom zie ik vaak mensen de wagen in het oog houden en dat is wel leuk :D

Als er mensen vragen hebben, laat maar weten!

- MBUX Fresh Up 3 zit er bijvoorbeeld nog niet op.
- Sfeerverlichting onder de zijspiegels (at night) zit er nog op gelukkig! Alsook de zonnebrilhouder. Ik had wat schrik wegens dit artikel Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2" maar misschien is dit enkel voor de Duitse markt.

Driving Assistance pack impressies:
Heel tevreden mee! Ben wel fan van stufjes en neem altijd genoeg tijd om ze "een kans te geven".

- Adaptive Cruise Control (Distronic Plus) werkt heel goed en gebruik ik vrijwel altijd op wegen van 70 km/u en hoger. In de bebouwde kom werkt het uiteraard ook, maar soms wil je niet voluit 50 km/u rijden, bv als er fietsers rijden of je een zebrapad nadert.

- Automatisch herkennen van snelheidsborden en, indien ACC actief, overnemen van de snelheid: werkt goed. Wel niet 100% accuraat. Al 2 situaties gehad waar die een fout bord overneemt: bv van een parallelweg waar men wat trager moet rijden. Maar over het algemeen werkt het vlot.

- Automatisch sturen: heeft zijn nut, maar is nog niet het niveau van autonomiteit dat je verwacht om echt comfortabel te zijn. Na een bepaalde tijd moeten de handen op het stuur, anders begint het systeem te piepen (en zou het, nog later, vertragen).
Ik gebruik het echter wel, maar gewoon op de snelweg: daar staat het echt op punt. Vooral bij regenachtig weer met wind vind ik het echt handig dat ik stabiel rij en niet zelf continu moet corrigeren.
Het is dus daar een gewoonte aan het worden om de handen losjes op het stuur te houden, om zo te kunnen ingrijpen indien nodig.

- Automatisch van rijstrook wisselen: werkt ook goed. Enkel op snelweg dat ik dit doe.

- Automatisch inparkeren: nog niet getest. Moet eens een locatie vinden met weinig verkeer om het rustig te testen :+

Ik ben een tevreden man d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUqSJkA2CTbO2LVHaKmd3sdZFc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5cEGhwQAWgRtze49kWL9JMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNpz7umKupVuNnO92pI3d4XUJmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmwiN2NpYeYNSNco2pi8PCDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsWIaPLleYAB6Tp_Rxa9uR-swsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqr6HL0gn6xhYzijOyCganFK.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder zonlicht en met camera zonder Vivid Colour mode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYH8OTkrW_Tj8gQujxJ4oLDsrig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBWE5ZCwWhJnb7YHMUD1Qhkt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2abZvXiQZhPIFFo36a9ACqPfIAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNEIFXcDNzLZTJqikXuBEGxX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUgjjDpjtHvmrmv7H2Tj_TAiaKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvNk7Q50su7QpfM3ovb61GHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxCnxIP1-6YyvG2-MlM7M4UXgIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZqJ3pZo4JFQAAB9jJ0cSlX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
@Asgaro mooie beeldjes aan de Watersportbaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
ViTeX schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

_/-\o_

Anders heb ik wat te schillen met de verkoper >:)
Vandaag mail van de dealer als van de LM de leverdatum gekregen en dat is 18 november! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Wonderlijk dat het voor mij dan 7 maanden (nog) moet duren voor een 250E SB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ViTeX schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:43:
[...]

Vandaag mail van de dealer als van de LM de leverdatum gekregen en dat is 18 november! :9~
Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat het begin januari leveren wordt ipv ergens in februari. Dus erg gelukkig ermee, want sneller hoeft nu niet meer ivm tenaamstelling en bouwjaar, belangrijk bij (ver)koop in de toekomst.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Asgaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:58:
Jaja, op vrijdag 21 augustus was het zover: ik mocht m'n wagen afhalen!

Een Mercedes A 180d Business Solution (die editie bevat op zich al veel snufjes, waaronder het 2x 10" dashboard, parkeerpakket en sinds modeljaar 2020 (toch in België) ook verwarmde zetels).
Kleur: Denim Blue :9~ De rode knipperlichten en rode achterlichten, gecombineerd met het blauwe, vind ik een mooi effect geven.
Extra opties: 7G-DCT automatische schakeling, High Performance LED lights, Driving Assistance package.

Impressie: heel tevreden mee. Het is ook mijn eerste wagen met Automatic, wat een gemak!

Foto's van de eerste dag hieronder: had een dag verlof genomen en het was fantastisch weer dus onmiddellijk de wagen aan een photoshoot onderworpen ;) Zijn wel genomen met Vivid Colour mode, maar de wagen spettert echt in zonlicht.
Ook zonder zonlicht en met camera zonder Vivid Colours aan, vind ik de wagen er uitspringen wanneer ik die geparkeerd zie staan op straat.
Doorheen de bebouwde kom zie ik vaak mensen de wagen in het oog houden en dat is wel leuk :D

Als er mensen vragen hebben, laat maar weten!

- MBUX Fresh Up 3 zit er bijvoorbeeld nog niet op.
- Sfeerverlichting onder de zijspiegels (at night) zit er nog op gelukkig! Alsook de zonnebrilhouder. Ik had wat schrik wegens dit artikel Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2" maar misschien is dit enkel voor de Duitse markt.

Driving Assistance pack impressies:
Heel tevreden mee! Ben wel fan van stufjes en neem altijd genoeg tijd om ze "een kans te geven".

- Adaptive Cruise Control (Distronic Plus) werkt heel goed en gebruik ik vrijwel altijd op wegen van 70 km/u en hoger. In de bebouwde kom werkt het uiteraard ook, maar soms wil je niet voluit 50 km/u rijden, bv als er fietsers rijden of je een zebrapad nadert.

- Automatisch herkennen van snelheidsborden en, indien ACC actief, overnemen van de snelheid: werkt goed. Wel niet 100% accuraat. Al 2 situaties gehad waar die een fout bord overneemt: bv van een parallelweg waar men wat trager moet rijden. Maar over het algemeen werkt het vlot.

- Automatisch sturen: heeft zijn nut, maar is nog niet het niveau van autonomiteit dat je verwacht om echt comfortabel te zijn. Na een bepaalde tijd moeten de handen op het stuur, anders begint het systeem te piepen (en zou het, nog later, vertragen).
Ik gebruik het echter wel, maar gewoon op de snelweg: daar staat het echt op punt. Vooral bij regenachtig weer met wind vind ik het echt handig dat ik stabiel rij en niet zelf continu moet corrigeren.
Het is dus daar een gewoonte aan het worden om de handen losjes op het stuur te houden, om zo te kunnen ingrijpen indien nodig.

- Automatisch van rijstrook wisselen: werkt ook goed. Enkel op snelweg dat ik dit doe.

- Automatisch inparkeren: nog niet getest. Moet eens een locatie vinden met weinig verkeer om het rustig te testen :+

Ik ben een tevreden man d:)b

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonder zonlicht en met camera zonder Vivid Colour mode:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Automatisch herkennen van snelheidsborden en, indien ACC actief, overnemen van de snelheid: werkt goed.

Hoe werkt dit als je de cruise control op 140km/h hebt staan en je komt langs een bord 100 km/h gaat de auto dan automatisch 100 rijden ?

Kan dat ook uit, dat lijkt mij namelijk irritant , als ik besluit iets harder te rijden dan toegestaan dan wil ik niet dat de auto de snelheid aanpast (uiteraard wel op de voorganger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
wvkreg schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:05:
Wonderlijk dat het voor mij dan 7 maanden (nog) moet duren voor een 250E SB.
Hopelijk komt er nog een verandering in de levertijd. Mijne is bij Stern besteld en weet bij Gomes de levertijd januari 2021 is.
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:35:
[...]

Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat het begin januari leveren wordt ipv ergens in februari. Dus erg gelukkig ermee, want sneller hoeft nu niet meer ivm tenaamstelling en bouwjaar, belangrijk bij (ver)koop in de toekomst.
Mooi dat ze weer iets kunnen leveren. Ivb met lease heb ik het liever sneller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Dit is ook nog wel een leuk video voor de plug in hybride rijders:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
wd200 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:27:
[...]

Automatisch herkennen van snelheidsborden en, indien ACC actief, overnemen van de snelheid: werkt goed.

Hoe werkt dit als je de cruise control op 140km/h hebt staan en je komt langs een bord 100 km/h gaat de auto dan automatisch 100 rijden ?

Kan dat ook uit, dat lijkt mij namelijk irritant , als ik besluit iets harder te rijden dan toegestaan dan wil ik niet dat de auto de snelheid aanpast (uiteraard wel op de voorganger)
Zo werkt dat inderdaad, maar kan uitgeschakeld worden. Maar goed ook, want het werkt niet altijd optimaal, er wordt ook rekening gehouden met GPS data ... in mijn Mercedes althans, maar ik vermoed het bij elke MBUX met die optie wel hetzelfde zal werken. Zo is het in Vlaanderen overal 70 op de gewestwegen, echter de kaarten zijn niet altijd actueel, bevatten nog de oude 90 km/u, en dus ACC gaat naar 90, tenzij er een verkeersbord staat met 70, maar dat is niet altijd het geval. Het systeem zal wel perfect werken, het is de onderliggende data dat niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
wd200 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:27:
[...]

Zoals hiernet ook aangehaald door een andere Tweakers is dit idd niet verplicht:

Eerst zet je de ACC aan via de SET + button: de ACC zal dan ingesteld staan op de snelheid die je momenteel rijdt. Je kan dit dan verhogen of verlagen in incrementen van 1 km/u of 10 km/u.
Het "adaptive" aspect van de ACC houdt op dat ogenblik in dat de afstand tot je voorligger bewaard blijft (4 niveaus mogelijk) en dat dus, indien nodig, de snelheid tijdelijk verlaagd wordt. Erna gaat die terug naar je gewenste ingestelde snelheid.

Het rijden op basis van de verkeersborden is nog een extra button die moet aangeklikt worden en is dus inderdaad optioneel. Dit gebeurt via de RES button (icoontje naast RES zou een verkeersbord moeten voorstellen).

Nog een tip:
Stel je rijdt met ACC en de wagen komt tot stilstand omdat je voorlegger ook tot stilstand komt. Wanneer je voorligger dan vertrekt, blijkt dat er wel wat vertraging is vooraleer de wagen begint te rijden.
Dit kan je echter "overriden" door of het gaspedaal een duwtje te geven, of de RES button te klikken. Vooral dat het lukt via een buttonklik vind ik handig 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
[quote]Asgaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:
[...]
Het rijden op basis van de verkeersborden is nog een extra button die moet aangeklikt worden en is dus inderdaad optioneel. Dit gebeurt via de RES button (icoontje naast RES zou een verkeersbord moeten voorstellen).
Er is toch ook een setting in de instellingen, die je kan instellen dat die automatisch de snelheid van het herkende bord overneemt en de cruise control snelheid aanpast, zonder dat knopje te moeten gebruiken.

Die extra button functie kende ik niet, bedankt hiervoor _/-\o_ maar ik denk dat dit handiger is, morgen is uittesten.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipCl op 01-09-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
PhilipCl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:41:
[quote]Asgaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:
[...]

[...]

Er is toch ook een setting in de instellingen, die je kan instellen dat die automatisch de snelheid van het herkende bord overneemt en de cruise control snelheid aanpast, zonder dat knopje te moeten gebruiken.

Die extra button functie kende ik niet, bedankt hiervoor _/-\o_ maar ik denk dat dit handiger is, morgen is uittesten.
Klopt. Ik bedoelde dat ik eenmalig nog RES aanklik om het verkeersbordensysteem te activeren. Vanaf dan gaat het automatisch voor alle verkeersborden. Dus ik doe: SET + button en dan RES button direct erachter.

Of is het mogelijk om het ganse systeem van verkeersbordherkenning in te schakelen met 1 button klik? Als ik namelijk direct RES aanklik zonder eerst SET +, zie ik dat de wagen de stored speed overneemt van mijn laatste rit met cruise control. Als daar 90 km/u staat (Kan je op dashboard gelukkig zien wat dat is), begint die dan te versnellen wanneer ik dat misschien niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn EQC stond in de fabriek niet genoteerd als verkocht. Daardoor schoof deze steeds met een week op en nu ineens met twee maanden, omdat verkochte auto's voorrang kregen. Dat is nu aangepast met notitie van verkocht en onterecht verschoven, waardoor de vrijwel definitieve leverdatum nu 29 september is.

Overigens bevestigde de dealer dat op dit moment (om aan de CO2 eisen te voldoen) zoveel mogelijk hybride en elektrische auto's productie voorrang krijgen boven bij benzine/diesels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
InterCC schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:44:
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn EQC stond in de fabriek niet genoteerd als verkocht. Daardoor schoof deze steeds met een week op en nu ineens met twee maanden, omdat verkochte auto's voorrang kregen. Dat is nu aangepast met notitie van verkocht en onterecht verschoven, waardoor de vrijwel definitieve leverdatum nu 29 september is.

Overigens bevestigde de dealer dat op dit moment (om aan de CO2 eisen te voldoen) zoveel mogelijk hybride en elektrische auto's productie voorrang krijgen boven bij benzine/diesels.
Top! Goed nieuws... *O*

Dat hybride en elektrische auto's voorrang krijgen is al eerder gemeld, en hier had ik mijn twijfels bij. Mijn auto werd namelijk echt pas feb-2021 geleverd. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat het begin januari wordt, dus dit strookt met jouw lezing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wie weet of het enig sinds mogelijk is om achteraf een front camera in te (laten) bouwen in een B 2020 model (W247) en wat daar voor nodig is? Ik zie her en der op het internet de camera wel beschikbaar, maar ik weet niet of ik daarvoor nog andere modules nodig heb oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:18:
Wie weet of het enig sinds mogelijk is om achteraf een front camera in te (laten) bouwen in een B 2020 model (W247) en wat daar voor nodig is? Ik zie her en der op het internet de camera wel beschikbaar, maar ik weet niet of ik daarvoor nog andere modules nodig heb oid.
Voor welk doel?

Als het voor de AR navigatie is dan kan alleen de dealer dat en officieel helemaal niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:50:
[...]

Voor welk doel?

Als het voor de AR navigatie is dan kan alleen de dealer dat en officieel helemaal niet eens.
360 parkeren, maar dan heb je ook de zijspiegel camera’s nodig uiteraard.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat AR achteraf niet toegelaten wordt door Mercedes aldus MbenzNL (retrofit gast). Jammer zeg want erg gave optie!

Wacht? Zeg jij nou dat het wel kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 02-09-2020 22:20 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:18:
[...]

360 parkeren, maar dan heb je ook de zijspiegel camera’s nodig uiteraard.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat AR achteraf niet toegelaten wordt door Mercedes aldus MbenzNL (retrofit gast). Jammer zeg want erg gave optie!

Wacht? Zeg jij nou dat het wel kan?
Technisch gezien kan je het er wel in steken natuurlijk, maar softwarematig activeren gaat de dealer niet voor je doen, dus daar sta je dan met je camera's.

Wellicht over een paar jaar als iemand de software ontleed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Klein vraagje hier. Ik heb een EQC en ik zie in de MBUX een dashcam functie maar helaas gedeactiveerd ... zou in België nog niet wettelijk zijn; is dit in Nederland wel actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iolavide
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09-2020
Hallo, ik heb een uit Zweden geïmporteerde S213 uit 2019. Alles werkt zoals het hoort behalve het wifi hotspot gedeelte want dat staat op Zweden ingesteld. Als ik een databundel wil kopen dat kom ik op een website van Vodafone Zweden uit. Bij de Mercedes garage hebben ze te communicatie module op Nederland gezet maar het databundel gedeelte blijft Zweeds en ze weten niet hoe dit te veranderen. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

iolavide schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:36:
Hallo, ik heb een uit Zweden geïmporteerde S213 uit 2019. Alles werkt zoals het hoort behalve het wifi hotspot gedeelte want dat staat op Zweden ingesteld. Als ik een databundel wil kopen dat kom ik op een website van Vodafone Zweden uit. Bij de Mercedes garage hebben ze te communicatie module op Nederland gezet maar het databundel gedeelte blijft Zweeds en ze weten niet hoe dit te veranderen. Iemand een idee?
Wellicht moet je de auto met een NL Mercedes Me account verbinden? Geen idee of het helpt maar het proberen waard als je dat nog niet hebt gedaan.

Je kan anders ook even met Mercedes support bellen danwel chatten via de website. Wellicht kunnen die iets voor je betekenen.

Niet dat die hotspot functie handig is... Erg duur voor weinig data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
iolavide schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:36:
Je kunt op die Zweedse pagina de taal aanpassen naar Nederlands, dan kom je gelijk op de Nederlandse variant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
PhilipCl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:19:
Klein vraagje hier. Ik heb een EQC en ik zie in de MBUX een dashcam functie maar helaas gedeactiveerd ... zou in België nog niet wettelijk zijn; is dit in Nederland wel actief?
Hij is tegenwoordig wel mee te bestellen of zit al in een pakket. Bij mijn nieuwe auto in 2021 wordt ie geleverd. Misschien dat het nu pas een beetje vrijgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:21:
[...]

Hij is tegenwoordig wel mee te bestellen of zit al in een pakket. Bij mijn nieuwe auto in 2021 wordt ie geleverd. Misschien dat het nu pas een beetje vrijgegeven wordt?
Ik heb de optie in het MBUX systeem beschikbaar; er staat wel gedeactiveerd naast :9~ Ter info: men moet wel de Augmented Reality optie bijbestellen, anders is er geen cam beschikbaar. Bij navraag bij Mercedes vertelde men mij dat het nog niet geactiveerd kan worden omwille van Belgische wetgeving ... dat men er wel mee bezig was, en daarom vroeg ik mij af, wat is het status in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kan iemand uitleggen hoe de 'easy entry and exit feature' werkt? Hij staat aan in de auto en de app. Zou alleen niet weten hoe en wanneer de stoel zou moeten verschuiven? Moet ik wat instellen met mijn memory knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
swtimmer schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:57:
Kan iemand uitleggen hoe de 'easy entry and exit feature' werkt? Hij staat aan in de auto en de app. Zou alleen niet weten hoe en wanneer de stoel zou moeten verschuiven? Moet ik wat instellen met mijn memory knoppen?
Is dat niet, maar dat is meer gok en gezien van de proefrit dan wijsheid, dat stoel én stuur veranderen. Oftewel, stoel moet naar achteren bij uitstappen en stuur omhoog en visa versa bij instappen?

Wat betreft je laatste vraag qua instellen: ik ben ook benieuwd! Tijdens mijn proefrit viel het mij op, maar heb ik er niets voor ingesteld (wel positie aangepast naar wat ik fijn vind uiteraard en dat was al voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:22:
[...]

Is dat niet, maar dat is meer gok en gezien van de proefrit dan wijsheid, dat stoel én stuur veranderen. Oftewel, stoel moet naar achteren bij uitstappen en stuur omhoog en visa versa bij instappen?

Wat betreft je laatste vraag qua instellen: ik ben ook benieuwd! Tijdens mijn proefrit viel het mij op, maar heb ik er niets voor ingesteld (wel positie aangepast naar wat ik fijn vind uiteraard en dat was al voldoende).
Ja, maar de stoelen bewegen dus niet bij in/uitstappen. Wel als ik dus op de voorkeurknop druk, dan gaat de stoel naar die positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
swtimmer schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:57:
Is gekoppeld aan je profiel in de auto, heb je een profiel aangemaakt? Ik vind dat een heel fijne functie, stuur gaat omhoog en schuift in, stoel gaat naar achter. Dit gebeurd van zodra ik op knopje om motor uit te zetten (mijn auto is electrisch, dus niet echt bert aan of uitzetten). Duw ik op dat knopje wordt stoel in rijders positie geplaatst. Welk model rij jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PhilipCl schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:12:
[...]

Is gekoppeld aan je profiel in de auto, heb je een profiel aangemaakt? Ik vind dat een heel fijne functie, stuur gaat omhoog en schuift in, stoel gaat naar achter. Dit gebeurd van zodra ik op knopje om motor uit te zetten (mijn auto is electrisch, dus niet echt bert aan of uitzetten). Duw ik op dat knopje wordt stoel in rijders positie geplaatst. Welk model rij jij?
Ja ik heb een profiel, maar weet niet of mijn stoel aan dat profiel vast zit (zit dat ergens verstop in de menu's?). Ik rij een E300DE.

Ik zie het volgende op mijn profiel:
Afbeeldingslocatie: https://ndzefa.am.files.1drv.com/y4mxE_irt71lz7utu1Hg8N8DSVOqKbwvO5B1dLgjNxCFaZ9PyfGWIvMc8Bdeu1DwBbzEfUnVRgkhP64BxL95cDuNZMWWNn_VsmuoCz14hzIBDkf6KbPJNYt-4t-24NEeNePUjIGXactf0E_2QxTI33scSqKc1gPRaQ4Vrlun-WPIP_Y6zn7b-ls7xTcuax4IbeEjDieLSApE3VUqIozSbY5FA?width=660&height=457&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://zhhola.am.files.1drv.com/y4msgYOREqJAhtdHS86Dq8Ml94Gr62Y1kdNER5jigDJ2NMNC9BRZAkuQ0n3uDNcedTfJO_tU2S36CvI5MyywOD_HoSrLCSDpnYEHJPBxDjNvJyizBbLbHHdm52yV5n7alwL1r6dzeSgdLdsYijMOikSE3KFQO56vCz9rreDzd3mXY-n0kJvaRYPPRxpc_GatRRjqZqHO59ipY9832Qd4ZNUjQ?width=486&height=660&cropmode=none

[ Voor 34% gewijzigd door swtimmer op 06-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
PhilipCl schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb de optie in het MBUX systeem beschikbaar; er staat wel gedeactiveerd naast :9~ Ter info: men moet wel de Augmented Reality optie bijbestellen, anders is er geen cam beschikbaar. Bij navraag bij Mercedes vertelde men mij dat het nog niet geactiveerd kan worden omwille van Belgische wetgeving ... dat men er wel mee bezig was, en daarom vroeg ik mij af, wat is het status in Nederland.
Ik ben een beetje gaan lezen op internet en overal zie je 2021 staan. Zijn wel veelal oude publicaties. Aangezien het bij mij nu mee te bestellen was, lijkt het me dat het werkend zal zijn zodra ik de auto geleverd krijg. Dit is begin 2021, dus dan komt de voorspelling aardig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipCl
swtimmer schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:12:
[...]

Ja ik heb een profiel, maar weet niet of mijn stoel aan dat profiel vast zit (zit dat ergens verstop in de menu's?). Ik rij een E300DE.
Staat in de MBUX menu's ergens, hou er rekening mee, dit doet de auto alleen bij het sluiten (instappen) of openen (uitstappen) van het portier. Ik zal morgen nakijken waar in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hoe kan ik straks in de B (W247) gemakkelijk van radio station switchen via het stuur of het volgende nummer via Bluetooth? Volgens mij hebben de meeste andere merken een next/prev knop op het stuur maar Mercedes heeft dit niet zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Tristan schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:33:
Hoe kan ik straks in de B (W247) gemakkelijk van radio station switchen via het stuur of het volgende nummer via Bluetooth? Volgens mij hebben de meeste andere merken een next/prev knop op het stuur maar Mercedes heeft dit niet zo lijkt het.
Middels het touchpadje op het stuur.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rivanov schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:41:
[...]

Middels het touchpadje op het stuur.
Maar dan moet "radio" wel geselecteerd zijn? Ik kan niet makkelijk switchen als ik in navigatie zit, bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Bij de A moet je in het middelste scherm je media zichtbaar maken.
Dan kan je met linker touch knop naar beneden swipen voor het volgende nummer.
En naar boven voor het vorige.
Voor radio geld hetzelfde alleen moet je het middelste op radio zetten.
Op het touchpad kan het altijd helemaal bovenaan zijn twee pijltjes

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VYFCzBZ/Untitled.png

[ Voor 17% gewijzigd door koesie op 07-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de W246 kan dit met de draaiknop tussen de twee zetels. Ik verwacht dat het in de W247 met het touchpad zal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
koesie schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:00:
[...]

Bij de A moet je in het middelste scherm je media zichtbaar maken.
Dan kan je met linker touch knop naar beneden swipen voor het volgende nummer.
En naar boven voor het vorige.
Voor radio geld hetzelfde alleen moet je het middelste op radio zetten.
Op het touchpad kan het altijd helemaal bovenaan zijn twee pijltjes

[Afbeelding]
Ja check, dus zoals ik dacht. Eerst moet het medium geselecteerd zijn voordat je Prev/Next kan gebruiken. Ergens wel jammer want dat is een extra handeling die je potentieel kan afleiden denk ik.

Dan maar via het touchpad inderdaad.
Admiral Freebee schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:02:
[...]

In de W246 kan dit met de draaiknop tussen de twee zetels. Ik verwacht dat het in de W247 met het touchpad zal kunnen.
Ja precies wat koesie hierboven zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 20:13
In de C118 kan je naar links/rechts swipen bovenaan het touchpad (zonder persé forward/back aan te drukken) om makkelijk van nummer te wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipCl
Op het middelste icoontje klikken (met twee pijltjes, zie foto), verschijnt er een pop-up en dan links of rechts swipen. Handig als bijvoorbeeld navigatie getoond wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cq5cSA-KxXLQMBRbZvPqjgdLQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlFVglvDyKTOAbflA79F6cSC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 00:27:
[...]

Op het middelste icoontje klikken (met twee pijltjes, zie foto), verschijnt er een pop-up en dan links of rechts swipen. Handig als bijvoorbeeld navigatie getoond wordt.

[Afbeelding]
Bedankt! De functie zit dus niet op het stuur maar in de middenconsole. Het gaat een beetje in tegen wat de rest van de markt doet, maar als je er over nadenkt niet geheel onlogisch omdat het stuur alleen functies bevat die (volgens Mercedes) daar echt nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Een geheel andere discussie is dat ik niet begrijp dat Mercedes de dodehoekassistent nog steeds voor €450 optioneel heeft staan en niet standaard levert. Het aantal ongevallen waarbij de dode hoek een rol heeft gespeeld is volgens mij nog steeds hoog (kan even geen percentages vinden) en een dergelijke simpele functie als standaard leveren kan dit aantal drastisch omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 00:27:
[...]

[Afbeelding]
Dat klikken kan je achterwege laten, je kan gewoon direct over die pijltjes swipen om van nummer te wisselen/radiostation te wisselen. Tenminste, in de CLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:20:
Een geheel andere discussie is dat ik niet begrijp dat Mercedes de dodehoekassistent nog steeds voor €450 optioneel heeft staan en niet standaard levert. Het aantal ongevallen waarbij de dode hoek een rol heeft gespeeld is volgens mij nog steeds hoog (kan even geen percentages vinden) en een dergelijke simpele functie als standaard leveren kan dit aantal drastisch omlaag halen.
Tja, zo zijn er nog wel 1000 functies die de veiligheid verhogen, maar ze moeten wel geld verdienen he. Het is geen filantropische instelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:23:
[...]

Tja, zo zijn er nog wel 1000 functies die de veiligheid verhogen, maar ze moeten wel geld verdienen he. Het is geen filantropische instelling :+
Eens. Maar een dodehoeksensor is zoals een parkeersensor, de R&D kosten moeten daar inmiddels wel uit zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:59:
[...]

Eens. Maar een dodehoeksensor is zoals een parkeersensor, de R&D kosten moeten daar inmiddels wel uit zijn lijkt mij.
Sterker nog, de dodehoeksensor IS de parkeersensor. Het is enkel de toevoeging van de software & de lamp in je spiegel. Ik heb de dodehoekoptie niet genomen maar kan in de parkeersoftware eenvoudig zien wat/waar er om de auto gebeurd. Bijvoorbeeld voor de parkeervak-zoeker... Die kan prima zien of er iets achter/naast zit.

R&D kosten hebben er weinig meer mee te maken. Het is niet verplicht dus als er een meerprijs gevraagd kan worden...

Anders koopt iedereen het basismodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:09:
[...]

Sterker nog, de dodehoeksensor IS de parkeersensor. Het is enkel de toevoeging van de software & de lamp in je spiegel. Ik heb de dodehoekoptie niet genomen maar kan in de parkeersoftware eenvoudig zien wat/waar er om de auto gebeurd. Bijvoorbeeld voor de parkeervak-zoeker... Die kan prima zien of er iets achter/naast zit.

R&D kosten hebben er weinig meer mee te maken. Het is niet verplicht dus als er een meerprijs gevraagd kan worden...

Anders koopt iedereen het basismodel :)
Zo zijn er nog zaken. Dingen zoals hill assist en een basisvorm van bandendrukmeting zijn "gratis" te implementeren via de software aangezien alle hardware er al voor aanwezig is. Desondanks zijn het nog altijd opties bij sommige auto's omdat er geld mee te verdienen valt. Autofabrikanten zijn inderdaad geen liefdadigheidsinstellingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:11:
[...]

Zo zijn er nog zaken. Dingen zoals hill assist en een basisvorm van bandendrukmeting zijn "gratis" te implementeren via de software aangezien alle hardware er al voor aanwezig is. Desondanks zijn het nog altijd opties bij sommige auto's omdat er geld mee te verdienen valt. Autofabrikanten zijn inderdaad geen liefdadigheidsinstellingen :)
Die 2 genoemde zaken zitten dan weer WEL standaard in de CLA. Om dan nog een specifiek voorbeeld te geven - radar guided cruise control. De radar zit in alle basismodellen A&CLA&B, maar de optie is nog steeds een rib uit je lijf.

Of natuurlijk het grootste voorbeeld van allen - de verkleining van de motor-variatie, maar niet van de typevariatie. 200d en 220d zijn exact dezelfde motor, zo zijn er ook X aantal typen 1.3 benzines, 80000000 varianten van de 1.6tdi bij volkswagen enzoverder.

Allemaal dezelfde motor met wat andere software.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:09:
[...]
Sterker nog, de dodehoeksensor IS de parkeersensor. Het is enkel de toevoeging van de software & de lamp in je spiegel.
Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de A en CLA in dit geval, ja. Ik kan natuurlijk niet voor alle auto's spreken, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dat autofabrikanten geen liefdadigheidsinstellingen zijn is helemaal prima. Maar kijk bijvoorbeeld naar de automaat, deze wordt steeds meer een standaard optie. Uiteraard aangejaagd door bijvoorbeeld het stikstofbeleid die overheden voeren.

Ik snap niet waarom ze zoiets simpels als een dodehoekassistent ook niet gewoon standaard leveren als de sensoren er toch al zitten. Daarmee kan je je auto ook meteen als "veiliger" bestempelen.

Of zoals jullie al zeggen, maak het beschikbaar via software. Dus alle hardware zit er al in, je kan daarna via Mercedes Me de dodehoekassistent voor een vast bedrag, of per maand aan of uit zetten. Als je nu een tweedehands Mercedes koopt moet je eerst de optielijst goed doorspitten of de vorige eigenaar het wel had aangevinkt. Dat kan toch beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:27:
Dat autofabrikanten geen liefdadigheidsinstellingen zijn is helemaal prima. Maar kijk bijvoorbeeld naar de automaat, deze wordt steeds meer een standaard optie. Uiteraard aangejaagd door bijvoorbeeld het stikstofbeleid die overheden voeren.

Ik snap niet waarom ze zoiets simpels als een dodehoekassistent ook niet gewoon standaard leveren als de sensoren er toch al zitten. Daarmee kan je je auto ook meteen als "veiliger" bestempelen.

Of zoals jullie al zeggen, maak het beschikbaar via software. Dus alle hardware zit er al in, je kan daarna via Mercedes Me de dodehoekassistent voor een vast bedrag, of per maand aan of uit zetten. Als je nu een tweedehands Mercedes koopt moet je eerst de optielijst goed doorspitten of de vorige eigenaar het wel had aangevinkt. Dat kan toch beter?
Eh... Nee. Maandelijks betalen voor je dodehoekspiegel, ik moet er niet aan denken.

Wil je het hebben, vink je het aan bij aanschaf. Wil je het 2ehands hebben, koop je de juiste auto.
Zo lastig is het allemaal niet. Je probeert de gehele auto te veranderen in een soort microtransactions in-game verkoop, ik moet er niet aan denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:22:
[...]

Dat klikken kan je achterwege laten, je kan gewoon direct over die pijltjes swipen om van nummer te wisselen/radiostation te wisselen. Tenminste, in de CLA
Hi @Verwijderd,

Ik heb een EQC en ik denk dat het systeem in de B waar het hier over ging op dezelfde manier werkt. Als men de navigatie actief staan heeft (of iets anders dan media of radio) dan moet men toch eerst die twee pijltjes aanklikken, dan komt er een pop-up en dan kan men swipen, als men naar de radio aan het luisteren is kan men hierdoor naar een andere zender gaan, is men via bluetooth naar muziek aan het luisteren dan kan men naar het vorige of volgende nummer swipen. Tegelijkertijd toont die pop-up ook welk nummer je aan het luisteren bent. Maar dat zou men ook aan "hé Mercedes" kunnen vragen, dan verteld die dat ook wel, werkt zelfs met muziek van de radio (wat ik niet verwacht had eigenlijk). Ik vind dat heel erg goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door PhilipCl op 08-09-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:33:
[...]

Hi @Verwijderd,

Ik heb een EQC en ik denk dat het systeem in de B waar het hier over ging op dezelfde manier werkt. Als men de navigatie actief staan heeft (of iets anders dan media of radio) dan moet men toch eerst die twee pijltjes aanklikken, dan komt er een pop-up en dan kan men swipen, als men naar de radio aan het luisteren is kan men hierdoor naar een andere zender gaan, is men via bluetooth naar muziek aan het luisteren dan kan men naar het vorige of volgende nummer swipen. Ik vind dat heel erg goed werken.
Hm, maar dat is gewoon dezelfde MBUX als in mijn CLA. En ik hoef niet op die pijltjes te klikken. Gewoon overheen swipen en hij wisselt het nummer.

Of het scherm op Navi, boordcomputer, media of wat dan ook staat, doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:31:
[...]

Eh... Nee. Maandelijks betalen voor je dodehoekspiegel, ik moet er niet aan denken.

Wil je het hebben, vink je het aan bij aanschaf. Wil je het 2ehands hebben, koop je de juiste auto.
Zo lastig is het allemaal niet. Je probeert de gehele auto te veranderen in een soort microtransactions in-game verkoop, ik moet er niet aan denken.
Ik vind het geen slecht idee al zeg ik het zelf O-) Maar ik snap je wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Hm, maar dat is gewoon dezelfde MBUX als in mijn CLA. En ik hoef niet op die pijltjes te klikken. Gewoon overheen swipen en hij wisselt het nummer.

Of het scherm op Navi, boordcomputer, media of wat dan ook staat, doet er niet toe.
@Verwijderd
Ik heb daarnet even uitgeprobeerd en bij mij doet die dat niet. Als navigatie actief staat en ik kom aan het touchpad verschijnt het navigatie menu balkje. Werkt blijkbaar toch net anders. Maar de vraag is wel beantwoord, men kan gemakkelijk van nummer veranderen, welliswaar niet met knopje aan het stuur; maar wel met het touchpad zonder naar de desbetreffende schermen te moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:46:
[...]

@Verwijderd
Ik heb daarnet even uitgeprobeerd en bij mij doet die dat niet. Als navigatie actief staat en ik kom aan het touchpad verschijnt het navigatie menu balkje. Werkt blijkbaar toch net anders. Maar de vraag is wel beantwoord, men kan gemakkelijk van nummer veranderen, welliswaar niet met knopje aan het stuur; maar wel met het touchpad zonder naar de desbetreffende schermen te moeten gaan.
Intressant! Zou het een instelling zijn ergens wellicht, dat je er wel of niet op hoeft te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:48:
[...]

Intressant! Zou het een instelling zijn ergens wellicht, dat je er wel of niet op hoeft te klikken.
Misschien, als ik ze tegenkom zal ik het je laten weten. Maar zo zijn er nog verschillen hoor. Zo heb ik in video's gezien dat bepaalde modellen de mogelijkheid bieden om de navigatie map tussen de twee cirkels te tonen en bij sommigen zelfs over de gehele breedte van het linkse display. Een EQC biedt deze optie helemaal niet. Ik ben toch wat teleurgesteld. Doet jouw A dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:51:
[...]

Misschien, als ik ze tegenkom zal ik het je laten weten. Maar zo zijn er nog verschillen hoor. Zo heb ik in video's gezien dat bepaalde modellen de mogelijkheid bieden om de navigatie map tussen de twee cirkels te tonen en bij sommigen zelfs over de gehele breedte van het linkse display. Een EQC biedt deze optie helemaal niet. Ik ben toch wat teleurgesteld. Doet jouw A dat wel?
Ik kan de navigatiemap inderdaad ook op het linkse scherm tonen. Het is overigens een CLA, maar dat is precies hetzelfde als een A natuurlijk kwa techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:57:
[...]

Ik kan de navigatiemap inderdaad ook op het linkse scherm tonen. Het is overigens een CLA, maar dat is precies hetzelfde als een A natuurlijk kwa techniek.
Ook over de gehele breedte van het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:58:
[...]

Ook over de gehele breedte van het display?
Nee, het blijft in de "middencirkel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Ik kan in mijn B-klasse zowel links als recht full-screen navigatie tonen en ook het e.e.a. aanpassen.

In de huidige tijd heb je daar het navigatie pack voor nodig voor zover ik weet en is dit niet zomaar standaard meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Vorkie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:14:
[...]

Ik kan in mijn B-klasse zowel links als recht full-screen navigatie tonen en ook het e.e.a. aanpassen.

In de huidige tijd heb je daar het navigatie pack voor nodig voor zover ik weet en is dit niet zomaar standaard meer.
Ik heb mijn ongenoegen bij Mercedes heel erg laten blijken dat dit in een EQC, toch een wagen van behoorlijk wat geld, gewoon niet kan. Alleen in de rechtse cirkel, maar dan mis ik andere info die ik absoluut wil zien, waaronder het verbruik (in %) en recuperatie (in %).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Dan heb ik hier nog een andere vraag voor de MBUX gebruikers. Wie weet heeft iemand er een antwoord op.

Zoals iedereen waarschijnlijk weet is Google bezig om de mensen te pushen naar YT Music, op zich geen probleem daarmee. Of het beter is weet ik nog niet.

Maar wat mij opvalt: als ik Google Play Music app gebruik via bluetooth, dan krijg ik mooi de playlists te zien; doe ik dit met YT Music dan zie ik die niet. Eveneens de lijst met actuele lijst blijft leeg, alleen het nummer dat speelt wordt getoond. Wel super onhandig. Hebben jullie dit probleem ook en is er daar al een oplossing voor gevonden. En het is niet alleen YT Music die dit probleem heeft, ik heb het ook bij Spotify en Tidal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:46:
[...]

@Verwijderd
Je mag niet vegen over het grote touchpad. Je moet vegen over de balk bovenaan het touchpad (waar dus de pijltjes in het midden staan). Probeer het nog eens, zou ik zeggen :)
[...]

Ik heb een A klasse en kan ook de kaart niet voluit over de twee cirkels tonen.
In dit topic https://www.aclassclub.co...n-map-view-on-dash.15577/ wordt beschreven waarom: als je via een VIN decoder website je car specs bekijkt en ziet dat je 548 MBUX Multimedia System hebt (code 548), heb je de minder capable MBUX hardware. 549 is de meer capabele hardware en zou je krijgen wanneer je GPS met Augmented Reality hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:10:
[...]

Nee, het blijft in de "middencirkel"
Dit moet jij toch ook kunnen? Als je eerst in je linkerdisplay kiest voor Navigatie (huisje > Navigatie) en vervolgens naar onderen scrollt met je linker touchpad op het stuur dan kan je kiezen voor navi op het volledige scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Asgaro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb een A klasse en kan ook de kaart niet voluit over de twee cirkels tonen.
In dit topic https://www.aclassclub.co...n-map-view-on-dash.15577/ wordt beschreven waarom: als je via een VIN decoder website je car specs bekijkt en ziet dat je 548 MBUX Multimedia System hebt (code 548), heb je de minder capable MBUX hardware. 549 is de meer capabele hardware en zou je krijgen wanneer je GPS met Augmented Reality hebt.
Ik heb die 549 optie met meer capabele hardware die toch niet zo capabel blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Asgaro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:51:
[...]

Je mag niet vegen over het grote touchpad. Je moet vegen over de balk bovenaan het touchpad (waar dus de pijltjes in het midden staan). Probeer het nog eens, zou ik zeggen :)
Geprobeerd en nee, doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:27:
[...]

Ik heb die 549 optie met meer capabele hardware die toch niet zo capabel blijkt te zijn.
Dat is toch bizar dan? Heb je probeert Mercedes-Benz zelf te contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:32:
[...]

Geprobeerd en nee, doet ie niet.
Maar je kan de kaart wel tonen in het midden tussen de tellers toch, enkel niet fullscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:02:
[...]

Maar je kan de kaart wel tonen in het midden tussen de tellers toch, enkel niet fullscreen?
Nee ook niet, alleen in de rechter cirkel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Tristan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:54:
[...]

Dat is toch bizar dan? Heb je probeert Mercedes-Benz zelf te contacten?
Ja, met de dealer, en met Mercedes zelf ... EQC zou die functie niet hebben zei men mij, alhoewel ... de demo wagen had dat wel, maar niet full screen. Maar ik geef niet op, ik blijf zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PhilipCl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:26:
[...]

Ja, met de dealer, en met Mercedes zelf ... EQC zou die functie niet hebben zei men mij, alhoewel ... de demo wagen had dat wel, maar niet full screen. Maar ik geef niet op, ik blijf zeuren.
Ik kan niet geloven dat een auto als de EQC dit niet kan en de B wel. Misschien dat met op mercedesforum.nl weet hoe je dit moet in programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:24:
[...]
In de A en CLA in dit geval, ja. Ik kan natuurlijk niet voor alle auto's spreken, geen idee.
Oké, zal dan eens kijken hoe dat systeem in deze modellen werkt. In mijn C zitten er, naast de parkeersensoren, nog eens aparte radars achter de zijkanten van de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:58:
[...]

Oké, zal dan eens kijken hoe dat systeem in deze modellen werkt. In mijn C zitten er, naast de parkeersensoren, nog eens aparte radars achter de zijkanten van de bumper.
Wellicht zijn dat dezelfde radars. Ik heb geen (zichtbare) parkeersensoren in de zijkant maar wel detectie van wat daar is (gras, meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Tristan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:48:
[...]

Ik kan niet geloven dat een auto als de EQC dit niet kan en de B wel. Misschien dat met op mercedesforum.nl weet hoe je dit moet in programmeren?
En nochtans is dat het officieel antwoord van Mercedes. Ik zal er maar mee leren leven neem ik aan, is nu niet het eind van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Volgens mij zijn de C300de & C300e Business Solution AMG Limited vandaag vrij gegeven. Leuke speeltjes!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tristan
Zo alles financieel geregeld. Ik verwacht volgende week mijn eerste Mercedes in ontvangst te nemen 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNrxkkNPuyjfsKYGm6WPnXFiOug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLDmhpqghCeEDb7fc4EVTER3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Toch nog iemand met een B-klasse! :) ik wacht nog altijd op de verwachte levertermijn van de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:44:
Zo alles financieel geregeld. Ik verwacht volgende week mijn eerste Mercedes in ontvangst te nemen 😎

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Admiral Freebee schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:45:
Toch nog iemand met een B-klasse! :) ik wacht nog altijd op de verwachte levertermijn van de mijne...
Ik heb er afgelopen week expliciet opgelet of ik andere B-klassen zie rijden, maar je ziet ze amper!

Voor ons op dit moment de perfecte auto met lekker veel ruimte achter en in de kofferbak tegen een tarief die in ons budget valt. Erg blij mee dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:09:
[...]

Ik heb er afgelopen week expliciet opgelet of ik andere B-klassen zie rijden, maar je ziet ze amper!

Voor ons op dit moment de perfecte auto met lekker veel ruimte achter en in de kofferbak tegen een tarief die in ons budget valt. Erg blij mee dus!
Werken allemaal thuis :+

Veel plezier ermee! Ik rij hem nu sinds 30 april 2019 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vorkie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:15:
[...]

Werken allemaal thuis :+

Veel plezier ermee! Ik rij hem nu sinds 30 april 2019 :-)
Ja, haha dat zou zo maar waar kunnen zijn :9

Nice! Heb je nog tips & tricks of aftermarket accessoires die ik moet kopen?
Pagina: 1 ... 35 ... 70 Laatste