USB-C kabels voor ladenTristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:33:
[...]
Ja, haha dat zou zo maar waar kunnen zijn![]()
Nice! Heb je nog tips & tricks of aftermarket accessoires die ik moet kopen?
Verwijderd
Inderdaad, USB c naar USB c, en een USB C naar Lightning connector voor je iPhone vrienden etc.Tristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:33:
[...]
Ja, haha dat zou zo maar waar kunnen zijn![]()
Nice! Heb je nog tips & tricks of aftermarket accessoires die ik moet kopen?
Heb je Keyless Entey? Dan een signaalblokker sleutelopslag voor in huis. Je bent beter af zonder keyless entry
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2020 22:19 ]
Ik heb (helaas?) op deze auto geen keyless. Gaat wel weer even wennen worden.. maar ik hoef me inderdaad niet druk te maken over signaalblokkers. Alhoewel Mercedes dat toch gefixed heeft door de sleutels “uit” te zetten als deze twee minuten niet heeft bewogen?Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:18:
[...]
Inderdaad, USB c naar USB c, en een USB C naar Lightning connector voor je iPhone vrienden etc.
Heb je Keyless Entey? Dan een signaalblokker sleutelopslag voor in huis. Je bent beter af zonder keyless entry
Verwijderd
Keyless go wel, toch? Ik heb alleen geen keyless entry, specifiek voor gekozen ivm de groeiende diefstal.Tristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:23:
[...]
Ik heb (helaas?) op deze auto geen keyless. Gaat wel weer even wennen worden.. maar ik hoef me inderdaad niet druk te maken over signaalblokkers. Alhoewel Mercedes dat toch gefixed heeft door de sleutels “uit” te zetten als deze twee minuten niet heeft bewogen?
Knopje drukken om de deur open te maken maar thats it. The best of both worlds voor mij.
Ik zit er ook op te letten sinds ik voor de keuze stond en je ziet ze inderdaad zelden. De binnenruimte is inderdaad lekker en het rijcomfort hoog dus ik kijk er al naar uit. Ondertussen ook alweer 6 jaar tevreden van de vorige B-klasse.Tristan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:09:
[...]
Ik heb er afgelopen week expliciet opgelet of ik andere B-klassen zie rijden, maar je ziet ze amper!
Voor ons op dit moment de perfecte auto met lekker veel ruimte achter en in de kofferbak tegen een tarief die in ons budget valt. Erg blij mee dus!
Ja dat is standaard op elke Mercedes nu geloof ik. Gelukkig maar. Je sleutel in het startslot stoppen is zo 2000Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:27:
[...]
Keyless go wel, toch? Ik heb alleen geen keyless entry, specifiek voor gekozen ivm de groeiende diefstal.
Knopje drukken om de deur open te maken maar thats it. The best of both worlds voor mij.
Nice! Ik vind het interieur van de huidige B-klasse (W247) echt een klap mooier en moderner dan die van de vorige B-klasse (W246) en ik vind de lijnen van de auto ook een stuk aantrekkelijkerAdmiral Freebee schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:37:
[...]
Ik zit er ook op te letten sinds ik voor de keuze stond en je ziet ze inderdaad zelden. De binnenruimte is inderdaad lekker en het rijcomfort hoog dus ik kijk er al naar uit. Ondertussen ook alweer 6 jaar tevreden van de vorige B-klasse.
[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 10-09-2020 07:38 ]
Met key-less moet je toch niet op knopje drukken, gewoon deurhendel vast nemen volstaat om deur open te maken, sleutel mag gewoon in je broekzak blijven.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:27:
[...]
Keyless go wel, toch? Ik heb alleen geen keyless entry, specifiek voor gekozen ivm de groeiende diefstal.
Verwijderd
Dat is keyless entry - de techniek die het stelen van de auto vrij gemakkelijk maakt.PhilipCl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:41:
[...]
Met key-less moet je toch niet op knopje drukken, gewoon deurhendel vast nemen volstaat om deur open te maken, sleutel mag gewoon in je broekzak blijven.
Keyless go is de sleutel in je zak houden voor het starten van de auto. Openen gaat dus nog wel met het knopje op de sleutel, starten keyless.
Ja, absoluut. De neus en zijkant van een W246 gaan nog maar de kont ziet er echt uit zoals een klein busje. Het interieur is ook nog te doen, zeker vergeleken met een BMW Active Tourer bijvoorbeeld.Tristan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:37:
[...]
Nice! Ik vind het interieur van de huidige B-klasse (W247) echt een klap mooier en moderner dan die van de vorige B-klasse (W246) en ik vind de lijnen van de auto ook een stuk aantrekkelijker
Anyway, ik zal nog maar eens met de leasemaatschappij bellen...
Nee hoor, gewoon sleutel in je zak, zolang de auto de sleutel kan detecteren, openen van deuren is gewoon deurhendel vastnemen, althans werkte dat zo in mijn vorige BMW en werkt dat zo in mijn huidige Mercedes. Ik kom aan mijn sleutel niet aan. Afsluiten is deurhendel aanraken. Achterklep kan met voetveeg geopend worden, sleutel niet nodig. Zal bij de B toch niet anders zijn, of is het ene van 10 jaar oud of zo.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:18:
[...]
Dat is keyless entry - de techniek die het stelen van de auto vrij gemakkelijk maakt.
Keyless go is de sleutel in je zak houden voor het starten van de auto. Openen gaat dus nog wel met het knopje op de sleutel, starten keyless.
Kopie website Mercedes:
KEYLESS GO-comfortpakket
Maximaal comfort in de dagelijkse praktijk. Met het KEYLESS GO-comfortpakket hoeft u uw sleutel alleen maar bij u te hebben om de auto te openen, starten en af te sluiten. Dankzij HANDSFREE ACCESS kunt u de achterklep volledig automatisch openen en sluiten zonder deze aan te raken.
[ Voor 18% gewijzigd door PhilipCl op 10-09-2020 09:33 ]
Verwijderd
Nee, lees het nou even rustig na.PhilipCl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:30:
[...]
Nee hoor, gewoon sleutel in je zak, zolang de auto de sleutel kan detecteren, openen van deuren is gewoon deurhendel vastnemen, althans werkte dat zo in mijn vorige BMW en werkt dat zo in mijn huidige Mercedes. Ik kom aan mijn sleutel niet aan. Afsluiten is deurhendel aanraken. Achterklep kan met voetveeg geopend worden, sleutel niet nodig. Zal bij de B toch niet anders zijn, of is het ene van 10 jaar oud of zo.
Er zijn 2 technieken
Keyless Entry - die beschrijf jij net. De sleutel in je zak houden en je kan deuren openen en sluiten.
Keyless Go - Je kan de sleutel in je zak houden en de auto starten met de start-knop.
Die 2 hoeven NIET samen te komen. Ik heb specifiek gekozen om alleen Keyless Go te hebben en geen Keyless Entry, want er worden veel auto's gestolen door de Keyless Entry techniek.
Keyless Go is bij Mercedes de term voor zowel openen als starten zonder sleutel. Keyless start (bij mijn weten een onofficiële term bij Mercedes) is dus alleen startknop op je dashboard en de auto openen met je sleutel.PhilipCl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:30:
[...]
Nee hoor, gewoon sleutel in je zak, zolang de auto de sleutel kan detecteren, openen van deuren is gewoon deurhendel vastnemen, althans werkte dat zo in mijn vorige BMW en werkt dat zo in mijn huidige Mercedes. Ik kom aan mijn sleutel niet aan. Afsluiten is deurhendel aanraken. Achterklep kan met voetveeg geopend worden, sleutel niet nodig. Zal bij de B toch niet anders zijn, of is het ene van 10 jaar oud of zo.
Kopie website Mercedes:
KEYLESS GO-comfortpakket
Maximaal comfort in de dagelijkse praktijk. Met het KEYLESS GO-comfortpakket hoeft u uw sleutel alleen maar bij u te hebben om de auto te openen, starten en af te sluiten. Dankzij HANDSFREE ACCESS kunt u de achterklep volledig automatisch openen en sluiten zonder deze aan te raken.
Overigens kon Kgo altijd uit worden geschakeld door twee keer snel op sluiten te klikken op je sleutel. Die stopt dan met het uitzenden van het signaal. Wel zo prettig als je de boel niet vertrouwt.
Ha ok ... daar was ik niet vanop de hoogte, bedankt om dit te verduidelijken. Ik moet is nakijken of die GO optie wel beschikbaar is bij een EQC, ik dacht van niet. Maar ik zou toch voor die Entry gaan, wat een gemak! Ik heb een bedrijswagen, over diefstal maak ik mij geen zorgen.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:32:
[...]
Nee, lees het nou even rustig na.
Er zijn 2 technieken
Keyless Entry - die beschrijf jij net. De sleutel in je zak houden en je kan deuren openen en sluiten.
Keyless Go - Je kan de sleutel in je zak houden en de auto starten met de start-knop.
Die 2 hoeven NIET samen te komen. Ik heb specifiek gekozen om alleen Keyless Go te hebben en geen Keyless Entry, want er worden veel auto's gestolen door de Keyless Entry techniek.
Verwijderd
Ja, mijn auto is ook via de zaak, dus kwa geld is het geen probleem. Maar ik kom zeer regelmatig in de wat armere landen (Estland, Letland, Litouwen, Polen, Ukraine etc) en ook al wordt het vergoed, ineens zonder auto staan (en de spullen er in) lijkt me vrij irritantPhilipCl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:37:
[...]
Ha ok ... daar was ik niet vanop de hoogte, bedankt om dit te verduidelijken. Ik moet is nakijken of die GO optie wel beschikbaar is bij een EQC, ik dacht van niet. Maar ik zou toch voor die Entry gaan, wat een gemak! Ik heb een bedrijswagen, over diefstal maak ik mij geen zorgen.
Kan me goed voorstellen dat ze de EQC standaard wat luxer uitrusten en je niet kan kiezen om geen Keyless Entry te hebben.
Wat hierboven ook al is genoemd; Mercedes heeft zijn sleutels dusdanig beveiligd dat bij geen beweging voor 2 of 4 minuten het signaal automatisch niet meer uitgezonden wordt. Dit signaal kan dan niet meer door autodieven van buiten opgepikt worden.
Je spullen kwijt geraken is idd het grootste probleem.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:41:
[...]
Ja, mijn auto is ook via de zaak, dus kwa geld is het geen probleem. Maar ik kom zeer regelmatig in de wat armere landen (Estland, Letland, Litouwen, Polen, Ukraine etc) en ook al wordt het vergoed, ineens zonder auto staan (en de spullen er in) lijkt me vrij irritant
Ik vraag mij af of je dan beroep zou kunnen doen op de Mobilo service van Mercedes, moet ik is navragen! Vervangwagen of repatriëring, of overnachting ... zeker de moeite waard om uit te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door PhilipCl op 10-09-2020 14:02 ]
Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de dealer om mijn A-klasse uit te laten lezen. Dit moest eerst ingepland worden nadat ik had gevraagd voor de FUP3-firmware update ivm het niet werken van het touchpad in Android Auto.
Het blijft mij bevreemden dat het upgraden zoveel moeite lijkt te kosten bij Mercedes (OTA-updates heb ik al helemaal afgeschreven) en ik vind het ook erg jammer aangezien dit waarschijnlijk betekent dat mijn auto de komende 3,5 jaar niet echt veel verbeterd zal worden op digitaal gebied. Iets waar ik wel vanuit ben gegaan in mijn overwegingen helaas
Het blijft mij bevreemden dat het upgraden zoveel moeite lijkt te kosten bij Mercedes (OTA-updates heb ik al helemaal afgeschreven) en ik vind het ook erg jammer aangezien dit waarschijnlijk betekent dat mijn auto de komende 3,5 jaar niet echt veel verbeterd zal worden op digitaal gebied. Iets waar ik wel vanuit ben gegaan in mijn overwegingen helaas
Waarom heb je de OTA updates afgeschreven? Komen die niet? Werken die niet goed? Of?IJsrace schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:40:
Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de dealer om mijn A-klasse uit te laten lezen. Dit moest eerst ingepland worden nadat ik had gevraagd voor de FUP3-firmware update ivm het niet werken van het touchpad in Android Auto.
Ik geloof gewoon niet dat MB het op orde gaat krijgenTristan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:45:
[...]
Waarom heb je de OTA updates afgeschreven? Komen die niet? Werken die niet goed? Of?
Krijgen wie meldingen van updates via het MBUX dashboard of de Mercedes Me app? Of zien we die updates enkel als we zelf op de Mercedes Me website eens inloggen?IJsrace schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:48:
[...]
Ik geloof gewoon niet dat MB het op orde gaat krijgen. Van de kaartupdates kun je er 1 OTA doen (keuze via Mercedes Me portal), rest moet al via USB en de 2 updates die er nu zijn geweest voor MBUX moeten door de dealer worden gedaan en worden alleen uitgevoerd als je ook daadwerkelijk ergens last van hebt, anders wijzen ze je doodleuk de deur (aldus de bekende .co.uk en .de fora)
Er is een optie in het MBUX die toont of er updates zijn, bij de systeem instellingen, maar dat zijn maar beperkte updates; voor nieuwe versies moet men helaas naar de dealer en blijkbaar doen ze een update niet zomaar; persoonlijk vind ik dat dit beter moet kunnen, er is nog een lange weg te gaan op dit vlak.Asgaro schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:52:
[...]
Krijgen wie meldingen van updates via het MBUX dashboard of de Mercedes Me app? Of zien we die updates enkel als we zelf op de Mercedes Me website eens inloggen?
ik weet niet welke bekende .de fora jij bedoelt maar op een voor mij grote .de fora lees ik juist het tegenovergestelde. Zonder enige disqussie wordt er fup3 erop gezet tijdens de onderhoudbeurt.Vaak zonder het zelf aan te geven. is daar gewoon standaard zoals het ook hoort. Hooguit een enkele dealer die nog niet de nieuwste software op de onderhoudsapp. heeft doet geen update.IJsrace schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:48:
[...]
Ik geloof gewoon niet dat MB het op orde gaat krijgen. Van de kaartupdates kun je er 1 OTA doen (keuze via Mercedes Me portal), rest moet al via USB en de 2 updates die er nu zijn geweest voor MBUX moeten door de dealer worden gedaan en worden alleen uitgevoerd als je ook daadwerkelijk ergens last van hebt, anders wijzen ze je doodleuk de deur (aldus de bekende .co.uk en .de fora)
Als dat waar is zou ik dat geweldig vinden, nog 307 dagen wachten voor mijn eerste service beurt. Hopelijk is er tegen dan een nieuwe versie, FUP4 bijvoorbeeld.trinity999 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:34:
[...]
ik weet niet welke bekende .de fora jij bedoelt maar op een voor mij grote .de fora lees ik juist het tegenovergestelde. Zonder enige disqussie wordt er fup3 erop gezet tijdens de onderhoudbeurt.Vaak zonder het zelf aan te geven. is daar gewoon standaard zoals het ook hoort. Hooguit een enkele dealer die nog niet de nieuwste software op de onderhoudsapp. heeft doet geen update.
Updates van MBUX krijg je alleen na indienen van klacht als je ergens problemen mee hebt. Ik heb reeds verschillende keren gevraagd voor updates, echter worden deze niet geïnstalleerd zonder daadwerkelijke klachten.
Het menu in MBUX dat aangeeft of er upates zijn, zijn alleen voor het kaartenmateriaal en dan gekozen voor de landen in Mercedes Me. OTA updates zullen nooit komen voor MBUX, dealer vertelde mij dat een MBUX via kabel al enkele uren kost, en het systeem niet ingericht is op OTA's, enige updates die je zult ontvangen is kaartenmateriaal.
Op dit punt loopt Mercedes echt lichtjaren achter op bijvoorbeeld Tesla. Als ik online rond kijk zie ik dat nieuwe BMW's ook via OTA geupdate kunnen worden, dus bij de concurrentie zit men momenteel niet stil.
Toen ik mijn auto aanschafte 2 jaar geleden had ik ook verwacht wat meer ontwikkelingen en updates omtrent MBUX te ontvangen. Helaas... Wellicht dat Mercedes toekomstige MBUX versies nog zo gaat inrichten dat men wel naar OTA mogelijkheden kan.
Het menu in MBUX dat aangeeft of er upates zijn, zijn alleen voor het kaartenmateriaal en dan gekozen voor de landen in Mercedes Me. OTA updates zullen nooit komen voor MBUX, dealer vertelde mij dat een MBUX via kabel al enkele uren kost, en het systeem niet ingericht is op OTA's, enige updates die je zult ontvangen is kaartenmateriaal.
Op dit punt loopt Mercedes echt lichtjaren achter op bijvoorbeeld Tesla. Als ik online rond kijk zie ik dat nieuwe BMW's ook via OTA geupdate kunnen worden, dus bij de concurrentie zit men momenteel niet stil.
Toen ik mijn auto aanschafte 2 jaar geleden had ik ook verwacht wat meer ontwikkelingen en updates omtrent MBUX te ontvangen. Helaas... Wellicht dat Mercedes toekomstige MBUX versies nog zo gaat inrichten dat men wel naar OTA mogelijkheden kan.
Verwijderd
Als je aangeeft dat je custom POI in de navigatie van je MBUX geen notificaties geven krijg je de FUP3 op je MBUXRazer schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
Updates van MBUX krijg je alleen na indienen van klacht als je ergens problemen mee hebt. Ik heb reeds verschillende keren gevraagd voor updates, echter worden deze niet geïnstalleerd zonder daadwerkelijke klachten.
Klopt of niet werkend touchpad in Android, maar eigenlijk is het natuurlijk vervelend dat het zo moet. Een OTA update, of standaard bij service beurt het up to date brengen van de verschillende componenten.Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:34:
[...]
Als je aangeeft dat je custom POI in de navigatie van je MBUX geen notificaties geven krijg je de FUP3 op je MBUX
Mijn A200 is uit augustus 2018, heb laatst een software update voor versnellingsbak gehad. Auto rijdt nu veel soepeler en lekkerder, het is zonde dat zoiets pas na klachten aangepakt wordt en niet bij een beurt alles automatisch bijgewerkt wordt. Zelfde geldt voor de dakbedieningseenheid, blijkbaar kan daar ook de software van bijgewerkt worden, deze moest bij mij vervangen worden. De verlichting in de de DBE gaat nu veel geleidelijker uit als soort soft dim. Zijn allemaal leuke dingen die eigenlijk gewoon standaard na een beurt wilt hebben.
Zijn er hier toevallig mensen die Tidal gebruiken in hun MBUX?
Weet iemand of je ACC of Distronic achteraf kunt inbouwen? Mijn E-Estate uit 2019 heeft wel cruise control en op ziet het verkeer voor hem maar doet er niets mee. De verkeersborden worden wel herkent en dan past hij de snelheid wel aan. Wat ook werkt is de waarschuwing voor iets dat stil staat of sterk afremt. Het enige wat ontbreekt is automatisch afstand houden tot de voorganger.
Verwijderd
In 99% van de gevallen is het niet mogelijk, en die 1% waar het wel kan is het duurder dan je auto inruilen op een model dat het wel heeft.iolavide schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:56:
Weet iemand of je ACC of Distronic achteraf kunt inbouwen? Mijn E-Estate uit 2019 heeft wel cruise control en op ziet het verkeer voor hem maar doet er niets mee. De verkeersborden worden wel herkent en dan past hij de snelheid wel aan. Wat ook werkt is de waarschuwing voor iets dat stil staat of sterk afremt. Het enige wat ontbreekt is automatisch afstand houden tot de voorganger.
Hallo allemaal, ik zit er over na te denken om een C350E te kopen. Heb voorheen altijd VW gereden, maar dit is toch wel duidelijk een andere klasse
. Wat echter wel mooi was aan VW, is dat er handige mannen zijn die allerlei dingen konden aanpassen met wat software en een kabeltje: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS
Ik ben al een beetje aan het zoeken naar het Mercedes-equivalent, en kom de term Xentry tegen. Is dat een beetje vergelijkbaar qua mogelijkheden? Lane assist activeren terwijl je dat niet als optie hebt, achterlichten altijd aan, ramen automatisch dicht bij regen, dat soort dingen. Kan dat uberhaupt, en zo ja, zijn er mensen (niet de dealer) die dat kunnen?
Ik ben al een beetje aan het zoeken naar het Mercedes-equivalent, en kom de term Xentry tegen. Is dat een beetje vergelijkbaar qua mogelijkheden? Lane assist activeren terwijl je dat niet als optie hebt, achterlichten altijd aan, ramen automatisch dicht bij regen, dat soort dingen. Kan dat uberhaupt, en zo ja, zijn er mensen (niet de dealer) die dat kunnen?
Cunning linguist.
Xentry is het officiële diagnosesysteem van Daimler, itt VCDS bij VAG. Je kan wel kleine features aanzetten met Xentry, echter niet zo uitgebreid als VCDS (daar is het ook niet voor bedoeld). Je hebt ook nog zaken als Vediamo en Monaco DTS, maar daar lees je weinig over. Volgens mij doen die laatste twee ook niet aan online coderen, dus als ze bij de dealer ooit wat moeten doen dan ben je je aanpassingen kwijt.
Er zitten er veel op https://www.mercedesforum.nlBart ® schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:59:
Hallo allemaal, ik zit er over na te denken om een C350E te kopen. Heb voorheen altijd VW gereden, maar dit is toch wel duidelijk een andere klasse. Wat echter wel mooi was aan VW, is dat er handige mannen zijn die allerlei dingen konden aanpassen met wat software en een kabeltje: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS
En C350E, leuke keuze
MbenzNLiolavide schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:56:
https://www.mercedesforum...c723401f65bd930525d252cb5
Ja ik ben op zoek naar een hybride, zat eerst naar een Passat GTE te kijken, maar gisteren in een C350E gereden, wat een auto! Vooral die luchtvering is echt heerlijk.
Cunning linguist.
En met het huidige ex-lease aanbod heb je keuze zat en de prijzen zijn relatief laag.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 13-09-2020 12:44 ]
Precies. Enige minpunt is dat meeste ex-lease zwart of zilver is. Liefst heb ik een rode, maar die zijn zeldzaam. Blauw vind ik ook mooi, waarschijnlijk gaat dat wel lukken.S_Chief schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:44:
En met het huidige ex-lease aanbod heb je keuze zat en de prijzen zijn relatief laag.
Cunning linguist.
Voor rood kom je volgens mij automatisch op Designo Hyacintrood uit, en dat was een vrij dure kleur. Je moet er ook van houden (vind het zelf een mooie kleur). Cavansietblauw was goedkoper (en neutraler).
Gebruiken mensen hier de In-Car Office met O365 en hebben sommige ook Teams op het werk? Klopt het dat de integratie daarmee nog steeds niet bestaat en je dus niet kan inbellen gemakkelijk uit de wagen?
"Vroeger" met Skype for business werkte het wel gewoon, maar zelfs als ik nu test meetings maak met mijzelf lukt het mij niet om direct in te kunnen bellen.
"Vroeger" met Skype for business werkte het wel gewoon, maar zelfs als ik nu test meetings maak met mijzelf lukt het mij niet om direct in te kunnen bellen.
Het lichtere Brilliantblau is overigens ook nog een optie. Mogelijk dat dit omdat het blauw is ook nog binnen de policies valt. Canvansietblauw is overigens ook geen verkeerde kleur maar neigt bij donker weer echt naar het zwart, in zonlicht heeft het een erg fraaie sparkle.S_Chief schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:11:
Voor rood kom je volgens mij automatisch op Designo Hyacintrood uit, en dat was een vrij dure kleur. Je moet er ook van houden (vind het zelf een mooie kleur). Cavansietblauw was goedkoper (en neutraler).
Heeft iemand een tip hoe een deze onderlip handig los klik op de a klasse zonder iets af te breken.. ?
eerste boven / beneden / links / rechts ?
eerste boven / beneden / links / rechts ?
[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 15-09-2020 08:17 ]
Dag allemaal,
sinds een paar weken heb ik eindelijk mijn nieuwe E300DE in cavansietblauw (pre-facelift). Vanwege Corana nog niet heel veel kilometers gemaakt, maar ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze :-)
Hoewel het nog hartje zomer lijkt, wilde ik toch eens informeren naar winterbanden. Weten jullie of Mercedes Belgie in bv Oktober/November interessante aanbiedingen heeft qua winterbanden? Zo En ja, dan weet ik dat daar misschien beter op wacht.
Kiezen jullie voor een band + velg, of alleen een band? En als jullie ook een velg kiezen, dan een specifieke, bv staal? Jullie merken, ik heb me hier nog niet eerder mee bezig gehouden.
Ik ga sowiewo ook info vragen bij Mercedes zelf, maar de gebruikers geven vaak een beter beeld wat handig is en wat niet ;-). Bedankt voor alle tips alvast!
sinds een paar weken heb ik eindelijk mijn nieuwe E300DE in cavansietblauw (pre-facelift). Vanwege Corana nog niet heel veel kilometers gemaakt, maar ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze :-)
Hoewel het nog hartje zomer lijkt, wilde ik toch eens informeren naar winterbanden. Weten jullie of Mercedes Belgie in bv Oktober/November interessante aanbiedingen heeft qua winterbanden? Zo En ja, dan weet ik dat daar misschien beter op wacht.
Kiezen jullie voor een band + velg, of alleen een band? En als jullie ook een velg kiezen, dan een specifieke, bv staal? Jullie merken, ik heb me hier nog niet eerder mee bezig gehouden.
Ik ga sowiewo ook info vragen bij Mercedes zelf, maar de gebruikers geven vaak een beter beeld wat handig is en wat niet ;-). Bedankt voor alle tips alvast!
Ok, ik heb dus echt pech met mijn auto.
Even een recap. 2e dag dat ik de auto in bezit had, ster in de voorruit.
Daarna kleine schade gereden door een klein paaltje aan de zijkant van mn auto.
Afgelopen week tijdens het rijden heeft mijn versnellingsbak het op gegeven.
De dealer wist niet wat het was en had Mercedes HQ om hulp gevraagd. Nu wordt de versnellingsbak vervangen maar daarvoor moet heel de motor er uit.
8 maanden gewacht op aflevering en nu ben ik hem een maand kwijt om dit issue op te lossen.
drommels, drommels, (en nog eens) drommels!
De dealer wist niet wat het was en had Mercedes HQ om hulp gevraagd. Nu wordt de versnellingsbak vervangen maar daarvoor moet heel de motor er uit.
8 maanden gewacht op aflevering en nu ben ik hem een maand kwijt om dit issue op te lossen.
Welkom bij de club! Fijne wagen he? Ik vind het hybride stuk een stuk beter werken dan ik had verwacht! Geen advies qua banden verder.BE_Jan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:59:
Dag allemaal,
Verwijderd
Oh dat gaat lekker, welk type CLA heb je?Cobraa schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:02:
Ok, ik heb dus echt pech met mijn auto.
Wel een beetje degelijke vervangende auto tijdens reparatie?
De nieuwe GLB is trouwens wel echt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2020 14:26 ]
Damn, ik hoop dat die van mij hiervan gespaard gaat blijven.
Hopelijk wordt het voor jou snel opgelost!
Afgelopen maandag ook mijn CLA 180d Shooting Brake Business Solution (aut) mogen ontvangen.
Komende van een Skoda Octavia Combi, wat een verschil qua rijgevoel!
Had hem begin april besteld, levering volgens garage toen in augustus. Na bestelling via leasing, werd definitieve datum op 22/09 gezet.
Was het niet door mijn verlof geweest, had ik hem nog een weekje vroeger gehad. Was wel een aangename verrassing, gezien de onzekerheid door corona.
(Voorlopige) positieve punten voor mij:
- Rijgevoel (rust door automaat, maar ook de vering van de wagen e.d.)
- MBUX (eenmaal naar wens ingesteld prul je er niet teveel meer aan, maar vind het systeem fijn werken, incl spraak)
- Brilhouder - ik mis een specifiek vakje voor mij bril. Bij de Skoda was dit bovenaan a/d spiegel voorzien. Als brildrager wel een meerwaarde
- Koffer - minder praktisch, maar dat was de keuze nu eenmaal.
- Lane assist - eerste paar dagen dacht ik : valt wel mee. Zeker tov wat ik lees op de fora.
Vandaag echter mijn eerste schrikmoment gehad, nadat hij ingreep toen ik het niet verwachtte. Flauwe bocht, iets te weinig meegestuurd. Vol in de remmen aan 1 zijde.
dat lane assist stoort mij ook steeds meer.
Het trillen is prima maar hij hoeft wat mij betreft echt niet te remmen.
dagje gereden met een stikker over de camera, dat doet die niets meer en krijg je bij instappen een keer een foutmelding die je op stuur kan wegklikken maar dat was het toch ook niet..
dagje gereden met een stikker over de camera, dat doet die niets meer en krijg je bij instappen een keer een foutmelding die je op stuur kan wegklikken maar dat was het toch ook niet..
Verwijderd
Gewoon uitzetten voor het wegrijden. Met 2 klikjes gebeurd.wd200 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:39:
dat lane assist stoort mij ook steeds meer.
Met afplakken camera verlies je ook de max snelheids herkenning
Verwijderd
Tips voor je aandachtspunten:SgtSpeedy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:10:
[...]
Afgelopen maandag ook mijn CLA 180d Shooting Brake Business Solution (aut) mogen ontvangen.
Had hem begin april besteld, levering volgens garage toen in augustus. Na bestelling via leasing, werd definitieve datum op 22/09 gezet.
Was het niet door mijn verlof geweest, had ik hem nog een weekje vroeger gehad. Was wel een aangename verrassing, gezien de onzekerheid door corona.
(Voorlopige) positieve punten voor mij:Iets wat 'mindere' punten:
- MBUX (eenmaal naar wens ingesteld prul je er niet teveel meer aan, maar vind het systeem fijn werken, incl spraak)
Als er mensen zijn met tips qua instellingen e.d. : shoot!
- Brilhouder - ik mis een specifiek vakje voor mij bril. Bij de Skoda was dit bovenaan a/d spiegel voorzien. Als brildrager wel een meerwaarde
- Lane assist - eerste paar dagen dacht ik : valt wel mee. Zeker tov wat ik lees op de fora.
Vandaag echter mijn eerste schrikmoment gehad, nadat hij ingreep toen ik het niet verwachtte. Flauwe bocht, iets te weinig meegestuurd. Vol in de remmen aan 1 zijde.
-volgende x met brilhouder bestellen. Zit er bij mij wel in.
-lane assist uitzetten elke x. Rotsysteem.
dat werkt toch ook niet lekker en dat mis ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:50:
[...]
Gewoon uitzetten voor het wegrijden. Met 2 klikjes gebeurd.
Met afplakken camera verlies je ook de max snelheids herkenning
uitzetten is 2 klikjes.. foutmelding welklikken maar 1
De winterbanden zijn interessanter van prijs bij een bandencentrale, dat is vele malen goedkoper en ze stockeren je zomerbanden (mits betalen uiteraard).BE_Jan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:59:
Dag allemaal,
Heb je mooie, brede sportieve velgen die niet goed tegen pekel kunnen, dan kan je beter een setje winterbanden + velg kopen. Brede sportieve winterbanden zijn tamelijk aan de prijs, en tijdens sneeuw heb je banden liefst niet té breed (imho).
Waar is altijd discussie over: over de band van de velg halen, bij beschadigingen aan je mooie velg ben je bij een bandencentrale zelf verantwoordelijk
Succes met je mooie nieuwe wagen
Verwijderd
1 klik bespaart! Wuuhuuwd200 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:57:
[...]
dat werkt toch ook niet lekker en dat mis ik niet.
uitzetten is 2 klikjes.. foutmelding welklikken maar 1
Ik gebruik de snelheidsbord herkenning wel eens als ik te snel op een flitspaal afkom. Effe een snel klikje op RES (op de cruise) en hij gaat naar de juiste snelheid. Dus afplakken is geen optie.
In de stad/ring vind ik het nog wel te doen. De buitengebieden zijn ruk.
Ik denk dat het er uitgehaald is. Zie Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:51:
[...]
Tips voor je aandachtspunten:
-volgende x met brilhouder bestellen. Zit er bij mij wel in.
-lane assist uitzetten elke x. Rotsysteem.
Op de Belgische Mercedes configurator zag ik het onlangs ook niet meer.
Ik heb mijn wagen sinds midden augustus wat zo te zien nog net vroeg genoeg was, want ik heb het brillenvak nog.
@SgtSpeedy Zie je onder je zijspiegels uitsparingen voor verlichting? Dan kunnen we checken of dat volledige artikel van toepassing is.
Ik heb de CLA200, ik kreeg eerst een CLA uit 2017 niet eens AMG pakket met 0,0 opties. Heb toen blijven zeuren dat ik nu een C180 heb gekregen uit 2020.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:21:
[...]
Oh dat gaat lekker, welk type CLA heb je?
Wel een beetje degelijke vervangende auto tijdens reparatie?
De nieuwe GLB is trouwens wel echtvoor zijn prijs. Kleine GLS. Als ik vandaag moest kiezen had 'ie hoog op de lijst gestaan.
Wat een heerlijke auto is dat zeg. Mocht ik nog een keer de mogelijkheid krijgen om een lease auto uit te zoeken, wordt dit hem. Heerlijke wegligging.
Denk dat het nog wel ff kan duren, aangezien de bak uit Duitsland moet komen. Motor moet er compleet uit en dan vervolgens weer in.SgtSpeedy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:10:
[...]
Denk dat ik hem nog wel zeker 2 weken kwijt ben.
Die brilhouder, ik heb geen CLA, maar een EQC, en net voor de spiegel aan de verlichting is er een brilhouder, heb je daar gekeken? Op een forum vind ik ditSgtSpeedy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:10:
[...]
https://www.mercedescla.o...5418621-510472-jpg.14023/
Wat de lane assist betreft, kom je over een lijn grijpt die nogal heftig in, dat is wel even wennen.
Zo de kogel is door de kerk, het wordt een C-klasse. En om dit voor elkaar te krijgen was een helse rit met redelijk wat offertes en dealer contacten, hierbij mijn ervaring.
1. Geloof nooit wat er op een website van een dealer wordt weergegeven op de foto's
2. 4 dubbel check een offerte van de dealer als je hem hebt ontvangen.
3. Doe nooit aanames, en laat een dealer of leasemaatschappij nooit zeggen "Denk het wel"
Het is uiteindelijk deze variant geworden:
/f/image/wu6tyTRvR5JQc7PtutPdAFiG.png?f=fotoalbum_large)
Met de volgende opties:
Mercedes C-class Estate 9C-tronic Business solution
Business solution plus
Busines solutiins AMG
Enige waar ik op heb moeten inleveren is het Nightpakket, daar heb ik zeker een aantal dagen over nalopen denken en uiteindelijke toch de keuze gemaakt.
Per 1 november rijdt ik in deze schitteren bolide!
1. Geloof nooit wat er op een website van een dealer wordt weergegeven op de foto's
2. 4 dubbel check een offerte van de dealer als je hem hebt ontvangen.
3. Doe nooit aanames, en laat een dealer of leasemaatschappij nooit zeggen "Denk het wel"
Het is uiteindelijk deze variant geworden:
/f/image/wu6tyTRvR5JQc7PtutPdAFiG.png?f=fotoalbum_large)
Met de volgende opties:
Mercedes C-class Estate 9C-tronic Business solution
Business solution plus
Busines solutiins AMG
Enige waar ik op heb moeten inleveren is het Nightpakket, daar heb ik zeker een aantal dagen over nalopen denken en uiteindelijke toch de keuze gemaakt.
Per 1 november rijdt ik in deze schitteren bolide!
inbedrijf schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:26:
Vandaag gereden nogmaals in de CLA SB 200 en een C-klasse estate 180. motorisering komt overeen met de type auto zo als ik ze zou krijgen. Opties en dergelijke niet. Voor de c-klasse was een model met nog het oude infotainment.
De c-klasse heeft meer ruimte en is meer een volwasenen auto rijd rustig en vloeit over de weg.
De SB is stijver/strakker en meer een jeugdige auto.
Voorbeide geldt dat ik ze mooi vind, en dat ik nu rustig aan het nadenken ben welke ik zou willen, maandag krijg ik te horen wat de leasemaatschappij er van vind als ik mijn huidige bestelling van de SB annulleer.
Ik houdt jullie op de hoogte, hierbij nog wat plaatjes van de C-klasse en de SB Arghhhh keuzes....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Gefeliciteerd.
Weer een C-klasse erbij (we zijn hier in de minderheid
). Zelf vind ik chrome veel mooier dan het nightpakket.
Welke motorisering heb je gekozen?
Mooi interieur kleur zeg!
Mijn B is een week vertraagd, helaas. Staat nu gepland voor aanstaande woensdag.
Mijn B is een week vertraagd, helaas. Staat nu gepland voor aanstaande woensdag.
Lekker basic 180 benzine! ik kom uit een golf GTE heerlijke auto (genoten van de subsidie die ik de afgelopen jaren heb ontvangen van onze overheid, eigenlijk beschamend.) en wou iets ruimers eerst gekozen voor de CLA SB, maar knaagte toch, wou iets volwasseners dus toen c-klasse gekeken ook nog even V60 toen ik hoorde dat de SB kosteloos kon worden geanulleerd. Maar uiteindelijk toch gegaan voor de C-klasse!
S_Chief schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:13:
Gefeliciteerd.Weer een C-klasse erbij (we zijn hier in de minderheid
). Zelf vind ik chrome veel mooier dan het nightpakket.
Net even nagekeken. Ik heb echt geen brilhouder bovenaan.
Op zich geen ramp, middenconsole is diep genoeg.
Carwash mode heb ik dan weer wel, dus ik vrees ervoor dat die aanpassingen al bij mijn versie doorgevoerd zijn.
Carwash mode heb ik dan weer wel, dus ik vrees ervoor dat die aanpassingen al bij mijn versie doorgevoerd zijn.
En instapverlichting?SgtSpeedy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:13:
Net even nagekeken. Ik heb echt geen brilhouder bovenaan.
Carwash mode? Is dat een optie in de MBUX, die ben ik nog niet tegen gekomen.SgtSpeedy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:13:
Proficiatmavical schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In april de CLA shooting brake business solution luxury (180 d automaat)besteld en vandaag afgeleverd bij de dealer. Heb er zin in.
En goede keuze met het interieur, ik heb zelf ook voor beige gekozen en wat ben ik daar blij mee, na dat eeuwige zwart, het beige geeft zoveel meer ruimtelijk gevoel! Geniet er maar van.
PhilipCl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:13:
[...]
Carwash mode? Is dat een optie in de MBUX, die ben ik nog niet tegen gekomen.
[ Voor 35% gewijzigd door Tristan op 19-09-2020 20:43 ]
Nou afgelopen donderdag bij de dealer upgrade van MBUX voor mijn A-klasse laten uitvoeren. Ging allemaal erg rommelig, aangezien de 'telefoniste' met wie ik de afspraak in had gepland een heel vaag verhaal had opgeschreven voor de dealer. Uiteindelijk heb ik verteld dat ik zelf de zoektocht al had gedaan en dat hij gewoon geüpdatet zou moeten kunnen worden en dat hebben ze ook zonder problemen gedaan.
Duurde helaas wel een stuk langer dan ik van tevoren had gedacht (ruim 3 uur). Was blij dat ik m'n laptop mee had genomen
. Anyway, wel eindelijk een werkende touchpad in Android Auto!
Duurde helaas wel een stuk langer dan ik van tevoren had gedacht (ruim 3 uur). Was blij dat ik m'n laptop mee had genomen
Ongelooflijk dat OTA updates anno 2020 nog steeds lastig is voor de meeste autofabrikanten.. komop zeg!
Ik dacht dat met een simkaart wel ota updates mogelijk waren...
Razer in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"wvkreg schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:42:
Ik dacht dat met een simkaart wel ota updates mogelijk waren...
Hopelijk wel in de cla hybride die ik pas in april kan verwachten door levertijd. Utopie natuurlijk 😎
[A-Klasse 180d 2018] Okay, dat we OTA updates van MBUX op onze buik kunnen schrijven tot daar aan toe... maar ik heb ook al bijna een jaar geen kaartupdates van de navigatie voorbij zien komen. Al met al toch een teleurstellende MB ervaring. Dit kan echt veel beter jongens.
Toen ik koos voor deze A-Klasse werd er een mooi verhaal verteld over alle mogelijkheden die er waren en gingen komen door automatische updates en het enige wat er in die twee jaar is toegevoegd is een online shop om nog meer geld uit je zakken te kloppen. Dat was nog door een bij de dealer uitgevoerde update ook.
Eén keer een update van de communicatiemodule OTA ontvangen en that's it. Daar hoef je geen overpriced Vodafone internet in the car abonnement voor af te sluiten hoor.
Toen ik koos voor deze A-Klasse werd er een mooi verhaal verteld over alle mogelijkheden die er waren en gingen komen door automatische updates en het enige wat er in die twee jaar is toegevoegd is een online shop om nog meer geld uit je zakken te kloppen. Dat was nog door een bij de dealer uitgevoerde update ook.
Eén keer een update van de communicatiemodule OTA ontvangen en that's it. Daar hoef je geen overpriced Vodafone internet in the car abonnement voor af te sluiten hoor.
Verwijderd
Die OTA updates krijg je zowiezo ook zonder dat overpriced abbo, het enige dat dat doet is voor veel te veel geld een klein beetje data aan je toekennen voor wifi. Zooi.martindekker schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:42:
[A-Klasse 180d 2018] Okay, dat we OTA updates van MBUX op onze buik kunnen schrijven tot daar aan toe... maar ik heb ook al bijna een jaar geen kaartupdates van de navigatie voorbij zien komen. Al met al toch een teleurstellende MB ervaring. Dit kan echt veel beter jongens.
Over de map-updates, die kan je dan weer wel heel makkelijk zelf via de mercedes-me website binnenhalen. Sucks dat OTA niet werkt, maar goed. Beter iets dan niets.
ik heb net een nieuwe a klasse maar hoe kun je aanpassen dat de cruise control niet de hele tijd naar 130 gaat??????
automatisch terug naar langzamere snelheid werkt wel goed alleen zou ik dat liever kunnen instellen.
werkzaamheden bord 90 km en dan instellen +10 zodat je in ieder geval 100 blijft rijden.
zal wel nooit mogelijk zijn
automatisch terug naar langzamere snelheid werkt wel goed alleen zou ik dat liever kunnen instellen.
werkzaamheden bord 90 km en dan instellen +10 zodat je in ieder geval 100 blijft rijden.
hi mede-tweakers, ik vroeg me af of jullie ook tegen het volgende aanlopen in een Mercedes A klasse met MBUX. Het valt me op dat over het algemeen de navigatie een soort van normale platte kaart is met 3D objecten, echter heel soms zie ik dat er een soort van terrain view wordt geactiveerd die ook de dimensies in het landschap laat zien. Die laatste vind ik veel mooier, maar ik kan geen instelling terug vinden waarin ik dit kan activeren. Herkent iemand dit?
Mooi man Luxury en een keer geen AMG-line. Contrast tussen buiten en binnen vind ik erg gaaf. Heb zelf een coupe gekozen die wit van buiten is en zwart van binnen. Ik was eerst nog aan het twijfelen over de velgen, maar hoe vaker ik ze zie hoe mooier ik ze vind worden. Ben wel alleen benieuwd wat het effect is als ze niet brandschoon zijn.mavical schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In april de CLA shooting brake business solution luxury (180 d automaat)besteld en vandaag afgeleverd bij de dealer. Heb er zin in.
Zou eerst andere velgen krijgen. Tien spaaks. Bij het nieuwe model is dat veranderd naar de velgen die er nu onder zitten. Moet zeggen moest ook wennen maar dit is wel sportiever.genialegek schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:38:
[...]
Mooi man Luxury en een keer geen AMG-line. Contrast tussen buiten en binnen vind ik erg gaaf. Heb zelf een coupe gekozen die wit van buiten is en zwart van binnen. Ik was eerst nog aan het twijfelen over de velgen, maar hoe vaker ik ze zie hoe mooier ik ze vind worden. Ben wel alleen benieuwd wat het effect is als ze niet brandschoon zijn.
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp, maar kun je momenteel geen zelf ingestelde snelheid rijden op de CC?BelgarionNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:47:
ik heb net een nieuwe a klasse maar hoe kun je aanpassen dat de cruise control niet de hele tijd naar 130 gaat??????

Als je naar dit plaatje kijkt kun je bij sectie 3 de CC instellen. SET/+ en SET/- is om zelf de snelheid van de CC in te stellen. Langer ingedrukt houden en je verspringt per 10 km/h. Als je de optie links daarvan gebruikt (CNCL en o/RES) dan kun je de CC instellen op basis van de herkende verkeersborden. Als je Benz denkt dat hij 130 km/h mag en je tikt het knopje o/RES naar boven aan dan gaat je CC naar 130.
Je kan inderdaad uitschakelen dat de ACC niet automatisch de verkeersborden overneemt (Waar exact weet ik niet meer vanbuiten)BelgarionNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:47:
Ik heb mijn A klasse nu een goeie maand maar heb het onlangs uitgezet: enerzijds omdat er heel soms foute borden worden overgenomen van een parallelweg, anderzijds omdat er soms te traag wordt gereden voor de situatie, bv aan een snelweg-afrit. Ik verkies dus om de snelheid toch zelf te kiezen en met een paar klikjes op het stuur is dat een kleine moeite.
Betreffende automatisch instellen op +10 km/u: dit zou inderdaad handig zijn maar die functie bestaat denk ik niet. Ik heb wel eens gelezen dat dit bij een andere fabrikant wel bestaat, ik denk dat het BMW was.
[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 23-09-2020 12:38 ]
Er kwam hier zojuist een Infotainment Update binnen op mijn 2020 EQC, (ongeveer 770 MB). Eerste keer dat ik dit zie. Na de reboot, en het doorzoeken van de menu'tjes kan ik niets nieuws ontdekken. Ook het NTG is nog steeds fup2/063.
Zijn er nog meer tweakers die recent een update voorbij hebben zien komen?
Wordt op volgende fora ook over gesproken. (Zelf m'n wagen nog niet gecheckt)Sanhi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:54:
Er kwam hier zojuist een Infotainment Update binnen op mijn 2020 EQC, (ongeveer 770 MB). Eerste keer dat ik dit zie. Na de reboot, en het doorzoeken van de menu'tjes kan ik niets nieuws ontdekken. Ook het NTG is nog steeds fup2/063.
[Afbeelding]
https://www.aclassclub.co...nfotainment-update.17999/
https://www.motor-talk.de...ux-t6368667.html?page=240
Leuke boot voor erbij!Tristan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:20:
Zo blij als een kind ben ik! Geweldige auto!
[Afbeelding]
I don't have dreams, I have goals!!
Mooi! Welke schermen heb je aan de binnenkant?Tristan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:20:
[Afbeelding]
2x 10,25 inch. Is eigenlijk wel een vereiste optie vind ik zelf.Admiral Freebee schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:35:
[...]
Mooi! Welke schermen heb je aan de binnenkant?
Nice! Gefeliciteerd.Tristan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:20:
[Afbeelding]
Zo heb ik hem ook besteld. Levertijd nog altijd onbekendTristan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:52:
[...]
2x 10,25 inch. Is eigenlijk wel een vereiste optie vind ik zelf.
Ik zeg overigens niet nee tegen nog wat foto's
Mooi! Welke wit is dit?Tristan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:20:
[Afbeelding]
Weet iemand of ik de Dashcam functie aan kan laten zetten bij de dealer? Ik heb de Augmented Reality camera al zitten.
Nee, "nog" niet mogelijk.Tristan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:13:
Weet iemand of ik de Dashcam functie aan kan laten zetten bij de dealer? Ik heb de Augmented Reality camera al zitten.
Irritant dat dit nog steeds niet mogelijk is. Tesla bijvoorbeeld doet niet anders dan dat.
Ik heb de melding op mijn EQC ook gezien. Aangezien ik toen aan het rijden was heb ik de update niet al rijdend geïnstalleerd. Ik hoop nu dat ik deze melding nog te zien krijg want ik weet niet hoe ik dit zelf zou moeten doen.Sanhi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:54:
[Afbeelding]
Héél Mercedes als organisatie loopt achter de feiten aan. Levertijden, updates van het systeem, productieketen-problemen etc. En wat te denken van de configurator, die ook synchroon loopt met die van de dealer. Mbt mijn auto heb ik twee maanden langer moeten wachten tov Duitsland voordat ie in de config terecht kwam. En toen die er eindelijk was, toen waren ook niet eens alle mogelijkheden aanklikbaar zoals bepaalde velgen. Dat heeft ook nog eens drie weken geduurd ondanks vrijgave Mercedes Nederland. Hoe moeilijk kan het zijn?! De dealer werd op een gegeven moment verzocht om maar te zeggen tegen de klant dat de velgen er niet meer waren, terwijl ze wel bestelbaar zijn op een andere variant.mavical schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:26:
[...]
Irritant dat dit nog steeds niet mogelijk is. Tesla bijvoorbeeld doet niet anders dan dat.
Ik hou van Mercedes als merk, maar als je niet merkgetrouw bent dan moet je echt je heil ergens anders zoeken.
I don't have dreams, I have goals!!
Genoeg glim voor een non-metallic. Nice, want ik heb zelf ook Poolwit besteld op mijn Benz
Weten we ook de reden?
Mijn eerste indruk is dat de B super rijdt. Vergelijkbaar met mijn vorige uit 2014 oude Audi A3 E-tron op motor vermogen en zitpositie na
MBUX is super, zeker in vergelijking met het MMI systeem van 2014 wat de Audi had. Ik moet echt even wennen dat er op de stuur geen vorige/volgende zender/nummer zit. Snap echt niet dat Mercedes dat niet heeft.
Ik vind de nummerbord herkenning functie aan de ene kan super handig, maar ik heb ook al gemerkt dat hij het niet altijd bij het juist eind heeft. Irritant als hij dan ook akoestisch begint te piepen (specifiek zo ingesteld) dat ik zogenaamd te hard rij.
De Lane Assist functie is nice, maar schrik me zo nu en dan als hij echt ingrijpt echt de tering. Kan dat niet iets subtieler Mercedes?
Over "Hey Mercedes" ben ik nog niet uit, werkt ook hier aan de ene kant prettig, aan de andere kant heeft ze moeite mijn simpele commando's te interpreteren. Wellicht moeten we nog even wennen aan elkaar, we kennen elkaar pas ook net hè
En tot slot zover, die InternetInTheCar laat ik aan mij voorbij gaan, wat een prijzen
[ Voor 77% gewijzigd door Tristan op 26-09-2020 20:17 ]
om privacy redenen wordt het hier nog niet aangeboden. In Azië is het wel beschikbaar.Tristan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:47:
[...]
Weten we ook de reden?
MBUX is super, zeker in vergelijking met het MMI systeem van 2014 wat de Audi had. Ik moet echt even wennen dat er op de stuur geen vorige/volgende zender/nummer zit. Snap echt niet dat Mercedes dat niet heeft.
vorige/volgende zender/nummer werkt toch via de touch buttons op het stuur?
Of op het touchpad op je middenconsole. Daar kun je vegen over de << >>trinity999 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:05:
[...]
om privacy redenen wordt het hier nog niet aangeboden. In Azië is het wel beschikbaar.
vorige/volgende zender/nummer werkt toch via de touch buttons op het stuur?
Wat zijn jullie ervaring met de sportstoelen uit de nieuw a / Cla amg line, de versie met de niet verstelbare hoofdsteun.
Nu voor de 4de keer lange rit (800+ km) achter elkaar gemaakt en merk toch dat ze wel hard zijn met klachten in de onderrug, net onder de lende steun..
Nu voor de 4de keer lange rit (800+ km) achter elkaar gemaakt en merk toch dat ze wel hard zijn met klachten in de onderrug, net onder de lende steun..
[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 27-09-2020 23:13 ]
/f/image/iYbVfeVoFYrG9dXe4YNm4tPC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sYPQBcAMNKQ2xYUfFQm5FkUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zp7hXSP9PVdIFzZoIIpikBMc.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7yPDNpZa1h7S13OFVBs4VO2r.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Djkl4ryyeM8clSRNdBIwWdgX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8HgZ5rJPAJqWLo0KlXS4UuYJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UxP7tO4jV34XFQ6MvQPcc9E5.jpg?f=fotoalbum_large)