• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:54
wd200 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:13:
Wat zijn jullie ervaring met de sportstoelen uit de nieuw a / Cla amg line, de versie met de niet verstelbare hoofdsteun.

Nu voor de 4de keer lange rit (800+ km) achter elkaar gemaakt en merk toch dat ze wel hard zijn met klachten in de onderrug, net onder de lende steun..
In mijn Audi A3 zou ik de sportstoelen met gefixeerde hoofdsteun zo weer nemen, die zaten als gegoten. Maarja dat zegt niets over de sportstoelen van Mercedes..

Kan je de lende steun niet meer verlagen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaring met de sportstoelen uit de nieuw a / Cla amg line, de versie met de niet verstelbare hoofdsteun.

Nu voor de 4de keer lange rit (800+ km) achter elkaar gemaakt en merk toch dat ze wel hard zijn met klachten in de onderrug, net onder de lende steun..
Heb je aan de zijkant (links) van de stoel geen padje waar je het e.e.a. kan aanpassen qua duwen in je rug? Kom even niet op de naam

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 20:21

Al bijna 30k er op zitten met die stoelen, eigenlijk nooit problemen. Uiteraard een wat stijve rug als je 2h+ non-stop rijdt, maar dat heb ik in elke auto.

Ik heb 9h (Wintersport Oostenrijk -> huis) zelf gereden, met ik denk ~1h aan pauzes, en kwam licht vermoeid, maar verder lichamelijk prima in orde aan.

Hoe is je zitpositie?

Even niets...

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 21:53
Vorkie schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:29:
[...]

Heb je aan de zijkant (links) van de stoel geen padje waar je het e.e.a. kan aanpassen qua duwen in je rug? Kom even niet op de naam
Ja dat is de lende steun maar die komt niet op die plek van het stuitje
Tristan schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:19:
[...]

Kan je de lende steun niet meer verlagen?
Nee die kan niet meer lager ingesteld worden

• wd200
FireDrunk schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:13:
[...]

Al bijna 30k er op zitten met die stoelen, eigenlijk nooit problemen. Uiteraard een wat stijve rug als je 2h+ non-stop rijdt, maar dat heb ik in elke auto.

Ik heb 9h (Wintersport Oostenrijk -> huis) zelf gereden, met ik denk ~1h aan pauzes, en kwam licht vermoeid, maar verder lichamelijk prima in orde aan.

Hoe is je zitpositie?
Voor mijn gevoel ok, maar ik moet daar wellicht meer mee experimenteren

• BE_Jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-09 13:39
swtimmer schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:38:
[...]

Welkom bij de club! Fijne wagen he? Ik vind het hybride stuk een stuk beter werken dan ik had verwacht! Geen advies qua banden verder.
Dank je!

Het hybride gedeelte werkt inderdaad heel fijn. Mijn standaard rijmodus is hybride, wat in de praktijk altijd elektrisch betekent, zeker als je zoals ik nu alleen lokaal rijdt en weinig kilometers maakt. Het elektrisch rijden bevalt me ook vooral goed bij lagere snelheden en lokaal.

Als ik dan al eens een langer stuk moet rijden , dan schakel ik via de knoppen over op E save en rij 100% diesel op de snelweg en dat is waar diesel toch wel het beste tot zijn recht komt. De extra electro boost is natuurlijk ook niet vervelend.

Voor mij is de plug in hybide toch the best of both worlds voor het moment :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die 300de is een hele mooie aandrijflijn ja. d:)b

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik ben ook reuze benieuwd naar de hybride, al krijg ik dan de benzine variant. Ik heb hem blind gekocht, dus zonder proefrijden. Wel al mild hybride gereden met een GLC, maar daar ben ik niet echt enthousiast over mbt het afremmen. Het is niet onoverkomelijk ofzo, want het rijdt nog steeds gewoon goed voor 99%. Echter had de transitie van rijden naar stilstand wel een stuk beter (lees: zonder schokken) gekund. Dat regenereren is leuk, maar comfort is ook wel fijn.

I don't have dreams, I have goals!!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

BE_Jan schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:46:
[...]

Dank je!

Het hybride gedeelte werkt inderdaad heel fijn. Mijn standaard rijmodus is hybride, wat in de praktijk altijd elektrisch betekent, zeker als je zoals ik nu alleen lokaal rijdt en weinig kilometers maakt. Het elektrisch rijden bevalt me ook vooral goed bij lagere snelheden en lokaal.

Als ik dan al eens een langer stuk moet rijden , dan schakel ik via de knoppen over op E save en rij 100% diesel op de snelweg en dat is waar diesel toch wel het beste tot zijn recht komt. De extra electro boost is natuurlijk ook niet vervelend.

Voor mij is de plug in hybide toch the best of both worlds voor het moment :)
Je weet dat als je op navigatie aan het rijden bent hij oplaad als die weet dat je in straks een stuk lokaal verkeer hebt op het einde? Hierdoor zie je op hybride vaak 100% -> ±8% -> 20% op de snelweg.

Heb nu sinds july ±5000km gereden en het lijkt dat het diesel stuk volgens de wagen zelf op 19km per liter komt - wat ook niet heel slecht is qua gewicht. Dit is inclusief het 3x op en neer rijden Belgie -> midden/zuiden Frankrijk met 150±160km op de cruise control. Dus dat stuk extra gewicht voor de accu valt opzich mee qua extra verbruik op de snelweg.

[ Voor 15% gewijzigd door swtimmer op 28-09-2020 16:14 ]

• jellek92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
Redondo1982 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:09:
Ik ben ook reuze benieuwd naar de hybride, al krijg ik dan de benzine variant. Ik heb hem blind gekocht, dus zonder proefrijden. Wel al mild hybride gereden met een GLC, maar daar ben ik niet echt enthousiast over mbt het afremmen. Het is niet onoverkomelijk ofzo, want het rijdt nog steeds gewoon goed voor 99%. Echter had de transitie van rijden naar stilstand wel een stuk beter (lees: zonder schokken) gekund. Dat regenereren is leuk, maar comfort is ook wel fijn.
Eveneens benieuwd!

Als het goed is mag ik begin november mijn A250e in ontvangst nemen. Ik lees online veel over de verschillende ervaringen omtrent rijden, comfort en regeneratief remmen. Ben ook benieuwd of, indien het remmen als schokkerig/inconsistent wordt ervaren, je dat effect kan minimaliseren door het regeneratief remmen te beperken door de schakelpeddels te gebruiken.

• BE_Jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-09 13:39
swtimmer schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:12:
[...]

Je weet dat als je op navigatie aan het rijden bent hij oplaad als die weet dat je in straks een stuk lokaal verkeer hebt op het einde? Hierdoor zie je op hybride vaak 100% -> ±8% -> 20% op de snelweg.
ik heb inderdaad begrepen/gelezen dat als je de Mercedes navigatie gebruikt deze je rit zo optimaal mogelijk inpland: dus lokaal elektrisch en de rest brandstof. Of hij daadwerkelijk bijlaadt of alleen via remmen elektriciteit bijspaart weet ik eigenlijk niet. Ik rij eigenlijk alleen met Waze als navigatie, maar ga het zeker nog eens testen. Met nog slechts 2.000 km nog volop in de experimenteer fase :-)

5l /100km voor de diesel moet overigens zeker haalbaar zijn geloof ik ook, ondanks het hogere gewicht. Toch niet slecht voor zo'n grote auto.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

BE_Jan schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:30:
[...]

ik heb inderdaad begrepen/gelezen dat als je de Mercedes navigatie gebruikt deze je rit zo optimaal mogelijk inpland: dus lokaal elektrisch en de rest brandstof. Of hij daadwerkelijk bijlaadt of alleen via remmen elektriciteit bijspaart weet ik eigenlijk niet. Ik rij eigenlijk alleen met Waze als navigatie, maar ga het zeker nog eens testen. Met nog slechts 2.000 km nog volop in de experimenteer fase :-)

5l /100km voor de diesel moet overigens zeker haalbaar zijn geloof ik ook, ondanks het hogere gewicht. Toch niet slecht voor zo'n grote auto.
Hij laad bij met diesel niet alleen met remmen - want het gebeurt op lege snelwegen op cruise control. Het is dus een reden om wel overal/altijd je Mercedes navigatie te gebruiken.

Ik denk inderdaad met normale snelheid en met premium diesel je zeker richting die 5l/100km kan komen zeker als je veel kan stekkeren tussendoor.

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-11 13:59
Tristan schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:19:
[...]

In mijn Audi A3 zou ik de sportstoelen met gefixeerde hoofdsteun zo weer nemen, die zaten als gegoten. Maarja dat zegt niets over de sportstoelen van Mercedes..
Ik vond de S-line stoelen van mijn A3 S-line echt waardeloos. Dat waren géén sportstoelen maar comfort stoelen.
wd200 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:08:
[...]

Ja dat is de lende steun maar die komt niet op die plek van het stuitje

[...]

Nee die kan niet meer lager ingesteld worden
Lende steun moet in de holling van de rug en niet lager. Mijn ervaring met sportstoelen is dat er meestal al een vorm in zit. Ik heb zelf ook rugklachten maar de mercedes AMG Line stoel zit mij perfect. Vorige week nog twee keer een ritje van 9 uur in Duitsland gedaan. Met 3 tussenstops ben ik nog nooit zo goed in/uit een auto gestapt. Ik gebruik géén lendesteun.
BE_Jan schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:30:
[...]

Ik rij eigenlijk alleen met Waze als navigatie, maar ga het zeker nog eens testen. Met nog slechts 2.000 km nog volop in de experimenteer fase :-)
Voor Navigatie gebruik ik alleen de Mbux NAV en daarnaast flitsmeister meldingen via BT. Werkt prima. Ook adressen thuis opzoeken en naar de auto versturen werkt echt geweldig! _/-\o_

I'm not bothered by those who think they are right.

• Tristan
Klopt het dat de stoelverwarming na enige tijd zichzelf weer uitschakelt?

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
Klopt het dat de stoelverwarming na enige tijd zichzelf weer uitschakelt?
Bij mijn A doet hij dit, hij gaat ook geleidelijk van stand 3 naar 2 en naar 1 en dan uit. Vind ik wel prettig.

• FireDrunk
Je kan hem wel weer opnieuw aanzetten, het is denk ik een beetje een 'beveiliging'.
Het is niet super gezond om je zaakje continu op 50c (fictief uiteraard) te houden :P

Ook kost het natuurlijk extra vermogen, dus het is niet erg 'eco'.

Even niets...

• Tristan
Hmmm, jammer maar begrijpelijk.

• FireDrunk
Mwoh, ik moet zeggen dat de keren dat ik de stoelverwarming opnieuw aan heb gezet omdat ik hem echt weer 'wilde', op 1 hand te tellen zijn.

Standje 3 voor > 15 minuten is echt heet. Als je meer nodig hebt, kan je je beter iets warmer kleden :+

Even niets...

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Op een heel koude winterdag heb ik de stoelverwarming denk ik een goeie vijf minuten aan voor het begint te koken bij mij. In welk scenario heb je een uur zetelverwarming nodig? :D

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• FireDrunk
Ik zat net een filmpje van Carrec te kijken over het 'opknappen' van een Focus RS (MKII) met een setje nieuwe schokdempers. Ik dacht, hmm, als ik ooit mijn A220 over neem (aan het einde van de lease) is dat misschien ook wel een leuke optie. De A-klasse heeft namelijk niet echt de beste balans in de bocht, en qua comfort ook niet de meest omvangrijke ervaring.

Even spieken wat een setje KW dempers kost...
https://www.kwsuspensions...-Gsr4I*WOg~~/57/Clubsport

Oei das best prijzig (en dat is nog exclusief montage).
Wat is dat ten opzichte van het origineel?

https://www.onlinecarpart...shock-absorber.html#10111
nou is de tweede link, alleen de schokdemper zelf, en niet een hele kit, i know, maar toch :+

* FireDrunk gaat nog even verder kijken... :+

Even niets...

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
Net nieuwe leverdatum van de LM gekregen voor mijn bestelde CLA SB 250e. Het is nu 9 november geworden! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ViTeX op 29-09-2020 13:49 ]

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 13:35
Iemand hier toevallig weet van? Ik had me laten vertellen dat ze in Mercedes android/carplay konden retrofitten.

Ik heb een C63 W205 van 2016 en zit te twijfelen of ik daar zoiets zou kunnen doen?
Ook info omtrent trekhaak plaatsen voor een auto op trailer te kunnen trekken? Bij de facelift met Mbux lukt dit maar over de oudere versie lees ik helemaal niets.

Ben aan het overwegen om hem te vervangen na 4 jaar voor een nieuwe Defender maar recent de P400 getest met 400pk en hoewel ik weet dat ik geen mirakels mag verwachten van een zware SUV, had ik toch meer verwacht over de vlotheid. Ga men C63 teveel missen dan dus moest ik die 2 kwaaltjes kunnen fixen, zou ik gerust de wagen wel durven op rijden. Ondertussen 80.000km op de klok gezet!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:47:
De A-klasse heeft namelijk niet echt de beste balans in de bocht, en qua comfort ook niet de meest omvangrijke ervaring.

* FireDrunk gaat nog even verder kijken... :+
Dat ligt er aan welk onderstel je hebt gekozen. Het "standaard onderstel" (MacPherson-ophanging voor en torsieas achter) of zoals Mercedes het noemt "Comfort onderstel" is er één welke in veel reviews al is besproken.

Reden dat ik bewust voor de Mercedes adaptive suspension heb gekozen.
Info

• FireDrunk
Ik heb een AMG-line die heeft automatisch het comfortonderstel en dus de multilink achteras.

Even niets...

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:48:
Ik heb een AMG-line die heeft automatisch het comfortonderstel en dus de multilink achteras.
Klopt, ik heb ook een AMG maar dus bewust voor de adaptive gekozen ;)

• FireDrunk
Maar dan heb je toch vooral de actieve dempers? Dus dan heb je wat meer 'effect' van je rij profiel.
Veel complexer dan dat is de setup toch niet?

Even niets...

• Cobraa
  • Laatst online: 24-10 18:44
Zat vandaag door mn sevices heen te scrollen en zag dat ik "In-Car Office" aan kon zetten.

Volgens mij moest hier in het verleden voor betaald worden.

Iemand dit ook opgevallen?

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:56:
Maar dan heb je toch vooral de actieve dempers? Dus dan heb je wat meer 'effect' van je rij profiel.
Veel complexer dan dat is de setup toch niet?
Zie de link die ik er bij had gezet ;)

• FireDrunk
Vreemd, ik heb die opties in de auto, maar heb niet expliciet voor het Adaptieve onderstel gekozen.

Even niets...

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:59:
Vreemd, ik heb die opties in de auto, maar heb niet expliciet voor het Adaptieve onderstel gekozen.
Die opties heb je standaard maar je kunt het gedrag van het onderstel niet aanpassen. Ik kan dat met de Adaptive wel.

• FireDrunk
Ah, straks als de vrouw terug is met de auto even checken :+

Even niets...

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
ViTeX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:49:
Net nieuwe leverdatum van de LM gekregen voor mijn bestelde CLA SB 250e. Het is nu 9 november geworden! _/-\o_
Nice! Wat hadden ze eerst aangegeven als datum? Ik kreeg bericht dat mijn CLA misschien ook van eind januari naar november zou gaan.

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:02:
Ah, straks als de vrouw terug is met de auto even checken :+
Je moet dit aan het gekozen profiel direct merken. Onderstel wordt dan veel harder/stijver. En in de bochten ligt de auto veel beter op de weg. Overigens was het onderstel van mijn A3 S-line veel harder/stijver (iets wat ik zelf prettiger vond). Alleen deze kon ik zelf niet instellen. Dus als je dan een hobbelweg hebt dan kan het wel weer. behoorlijk storend zijn.... Luxe problemen he :*)

• FireDrunk
Ik heb wel het gevoel dat ik *iets* voel, maar niet super veel.

Even niets...

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:13:
Ik heb wel het gevoel dat ik *iets* voel, maar niet super veel.
Met de multilink verander het onderstel niet. Alleen de Motor en Stuur instellingen.

• FireDrunk
Dan is een setje nieuwe dempers best een goede upgrade dus (over een paar jaar).

Even niets...

• Gearjunkie
FireDrunk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:16:
Dan is een setje nieuwe dempers best een goede upgrade dus (over een paar jaar).
Dat is heel goed mogelijk!

• ViTeX
genialegek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:08:
[...]

Nice! Wat hadden ze eerst aangegeven als datum? Ik kreeg bericht dat mijn CLA misschien ook van eind januari naar november zou gaan.
Goed nieuws! Eerst hadden ze 18 november aangegeven als datum.
Hopelijk krijgen anderen ook eerder hun auto :)

[ Voor 6% gewijzigd door ViTeX op 29-09-2020 16:43 ]

• Tristan
Ik heb op de B een AMG-line met verlaagd onderstel. Eigenlijk is hij te laag, want menig drempel wordt geschraapt boven de 15km/u. Niet echt relaxed. Vraag mij af of de dealer dat kan veranderen? Een cm omhoog zal al schelen gok ik.

Wat ik ook zou willen aanpassen is de hoogte van het gas,- en rempedaal. Ik moet mijn enkel behoorlijk optrekken wat al snel kramp oplevert :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 29-09-2020 18:38 ]

• Redondo1982
Tristan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:38:
Ik heb op de B een AMG-line met verlaagd onderstel. Eigenlijk is hij te laag, want menig drempel wordt geschraapt boven de 15km/u. Niet echt relaxed. Vraag mij af of de dealer dat kan veranderen? Een cm omhoog zal al schelen gok ik.

Wat ik ook zou willen aanpassen is de hoogte van het gas,- en rempedaal. Ik moet mijn enkel behoorlijk optrekken wat al snel kramp oplevert :-(
Al die cc cars van MB zijn kut om mee te rijden. In Nederland niet te doen met al die drempels. Het hele comfort is ook weg, want bij elk dingetje moet je nadenken. Wat te denken als je zo’n middenberm op moet rijden in Amsterdam als er weer eens een verhuiswagen de weg heeft geblokkeerd?! Je rijdt zo’n auto alleen voor de looks, maar vnl. de A en CLA zijn een ramp om mee te rijden.

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
genialegek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:08:
[...]

Ook een CLA 250e? Ik meen mij te herinneren dat ze de hybride modellen voorrang gingen geven.
Ik heb net een nieuwe leasewagen besteld. CLA SB 180 AMG line. Geen hybride helaas. Net niet binnen budget. Gisteren bevestiging gekregen dat ie voorzien zou zijn voor 25 februari aldus Mercedes België.

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
memento__mori schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:29:
[...]

Ook een CLA 250e? Ik meen mij te herinneren dat ze de hybride modellen voorrang gingen geven.
Ik heb net een nieuwe leasewagen besteld. CLA SB 180 AMG line. Geen hybride helaas. Net niet binnen budget. Gisteren bevestiging gekregen dat ie voorzien zou zijn voor 25 februari aldus Mercedes België.
Nee een 180 Business Solution Luxury. Ik kreeg onlangs bericht van de dealer dat er prioriteit aan was gegeven en dat de hoop er was om in november te kunnen leveren. Wel in Nederland overigens (ik weet niet of dit verschilt per land).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

De B-klasse met gewoon comfort onderstel komt al snel tegen drempels. Nog niet zo erg als een vorig model Opel Astra die ik een tijd heb gehad maar toch... Ik merk dat ik over sommige soorten drempels heel voorzichtig moet rijden en sommigen zijn onmogelijk te nemen zonder even te schrapen.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:51

Aight!

'A toy robot...'

JacobsT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:54:
Iemand hier toevallig weet van? Ik had me laten vertellen dat ze in Mercedes android/carplay konden retrofitten.

Ik heb een C63 W205 van 2016 en zit te twijfelen of ik daar zoiets zou kunnen doen?
Ook info omtrent trekhaak plaatsen voor een auto op trailer te kunnen trekken? Bij de facelift met Mbux lukt dit maar over de oudere versie lees ik helemaal niets.

Ben aan het overwegen om hem te vervangen na 4 jaar voor een nieuwe Defender maar recent de P400 getest met 400pk en hoewel ik weet dat ik geen mirakels mag verwachten van een zware SUV, had ik toch meer verwacht over de vlotheid. Ga men C63 teveel missen dan dus moest ik die 2 kwaaltjes kunnen fixen, zou ik gerust de wagen wel durven op rijden. Ondertussen 80.000km op de klok gezet!
Ik zit wel eens te neuzen op het W211 forum en daar heb je Steve (https://www.mercedesforum.nl/mbenznl/).

Volgens mij retrofit hij bijna alles, even contacteren of hij iets voor je kan betekenen. Een C63 is wel echt vet man, die mag je nooit weg doen! Of voor een E63 of S AMG :P

• Tristan
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:43:
[...]

De B-klasse met gewoon comfort onderstel komt al snel tegen drempels. Nog niet zo erg als een vorig model Opel Astra die ik een tijd heb gehad maar toch... Ik merk dat ik over sommige soorten drempels heel voorzichtig moet rijden en sommigen zijn onmogelijk te nemen zonder even te schrapen.
Kan je nagaan met het Comfortonderstel Verlaagd die ik heb.. (het was geen keuze, het zat er al op bij dit voorraad model)
Comfortonderstel verlaagd
Het comfortonderstel biedt u een dynamisch totaalpakket. Het 15 mm verlaagde onderstel werkt met speciaal afgestemde veren en dempers, die doelgericht lager zijn afgesteld. Dit komt het weggedrag en het verbruik ten goede.

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 29-09-2020 22:48 ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Het heeft wat geduld (door foutjes bij Mercedes) en zelf navragen hoe dingen zitten geduurd, maar ik heb nu toch echt een datum dat ik de auto kan ophalen bij de dealer. Over twee weken kan ik wegrijden met een canvasiet blauwe EQC met Business Solution Plus, Business Solution AMG met multispaaksvelgen, rijassistentie plus en smartphone integratie.
Het duurt even, maar dan komt-ie uiteindelijk toch. Kan ik de lader die ik al 4 maanden heb hangen ook eens gebruiken. :)

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 12:35
memento__mori schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:29:
[...]

Ik heb gisteren een vermoedelijke leverdatum gekregen voor een CLA 250e SB BS met amg en plus pack. 28 Januari aldus Mercedes Mechelen.

• ViTeX
Nieuwe video over de CLA 250 e

• wvkreg
  • Laatst online: 07-11 23:24
Nou daar is naast de dame weinig leuks of nieuws aan te spotten :)

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 01-10-2020 08:27 ]

• Tristan
wvkreg schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:27:
Nou daar is naast de dame weinig leuks of nieuws aan te spotten :)
Eens :9

Ik moet echt nog even wennen aan een Mercedes. Zo vind ik de automatische ruiterwisser stand 2 ( --- ) af en toe nog te langzaam wissen. Hij wist dan niet op bepaalde momenten dat ik het nodig heb. Stand 1 ( . . . ) is overigens helemaal te langzaam. Stand 3 is niet meer automatisch, maar gewoon snelle interval en dat is weer te snel. Hmmm.

• ViTeX
Dacht dat het best uniek was, omdat ik niet eerder een A limo 250e had gezien. Nu maar wachten op reviews van de CLA 250e / CLA SB 250e.

• wvkreg
  • Laatst online: 07-11 23:24
Nog even wachten tot april 2021 totdat mijn CLA SB 250E AMG wordt geleverd :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Eens :9

Ik moet echt nog even wennen aan een Mercedes. Zo vind ik de automatische ruiterwisser stand 2 ( --- ) af en toe nog te langzaam wissen. Hij wist dan niet op bepaalde momenten dat ik het nodig heb. Stand 1 ( . . . ) is overigens helemaal te langzaam. Stand 3 is niet meer automatisch, maar gewoon snelle interval en dat is weer te snel. Hmmm.
Is dat niet het probleem met zowat elke regensensor? Stand 1 gebruik ik bij mijn W246 nooit want dan wist hij echt veel te laat en hangt de ruit vol met druppels voordat hij iets doet. Stand 2 is prima voor de meeste soorten regen met uitzondering van echt harde regen waarbij ik hem wel handmatig sneller ga zetten omdat het wisgedrag dan te inconsistent is. Bij harde regen is het missen van één slag al voldoende om slecht zicht te hebben.

Onze tweede auto (een Renault Clio) heeft dan weer geen regensensor maar je kan het interval wel megafijn regelen. Zo fijn dat je er bijna keuzestress van krijgt :D

• ViTeX
wvkreg schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:32:
Nog even wachten tot april 2021 totdat mijn CLA SB 250E AMG wordt geleverd :)
Hopelijk krijg je nog bericht dat het eerder geleverd kan worden, want bij mij en nog een andere Tweaker zijn de levertijden nu vervroegd :D

• Tristan
Admiral Freebee schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Is dat niet het probleem met zowat elke regensensor? Stand 1 gebruik ik bij mijn W246 nooit want dan wist hij echt veel te laat en hangt de ruit vol met druppels voordat hij iets doet. Stand 2 is prima voor de meeste soorten regen met uitzondering van echt harde regen waarbij ik hem wel handmatig sneller ga zetten omdat het wisgedrag dan te inconsistent is. Bij harde regen is het missen van één slag al voldoende om slecht zicht te hebben.

Onze tweede auto (een Renault Clio) heeft dan weer geen regensensor maar je kan het interval wel megafijn regelen. Zo fijn dat je er bijna keuzestress van krijgt :D
Ik denk het. Ik begrijp niet zo goed waarom ze dat niet beter krijgen? Maak het desnoods customisable via MBUX waarbij je de intensiteit volledig zelf kan reguleren.

• wd200
wd200 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:09:
[...]

Voor mijn gevoel ok, maar ik moet daar wellicht meer mee experimenteren
Vandaag weer 1100km gereden en verschillende posities van de stoel geprobeerd maar nog niet heel comfortabel uitgestapt. Normale ritjes van dag tot dag nergens last van en een geweldige waren maar die lange ritten af en toe.

Van de week eens rustig proberen de ideale instelling te vinden, iemand hier tips voor hoe je het beste je stoel kan instellen ?

*a klasse(2019) amg line

Edit: ik vond deze , van het weekend eens kijken
https://www.physiomed.co....ide_-_Driving_Digital.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 03-10-2020 09:46 ]

• Redondo1982
wd200 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Vandaag weer 1100km gereden en verschillende posities van de stoel geprobeerd maar nog niet heel comfortabel uitgestapt. Normale ritjes van dag tot dag nergens last van en een geweldige waren maar die lange ritten af en toe.

Van de week eens rustig proberen de ideale instelling te vinden, iemand hier tips voor hoe je het beste je stoel kan instellen ?

*a klasse(2019) amg line
Ik vind 1100km met een A-klasse AMG-line -en eigenlijk alle cc modellen van MB- best wel dapper. Daar zijn deze auto’s helemaal niet voor in de markt gezet vermoed ik. Voor het comfortabel afleggen van vele km’s kom je toch uit in het hogere segment (vanaf C-Klasse).

• wd200
Redondo1982 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Ik vind 1100km met een A-klasse AMG-line -en eigenlijk alle cc modellen van MB- best wel dapper. Daar zijn deze auto’s helemaal niet voor in de markt gezet vermoed ik. Voor het comfortabel afleggen van vele km’s kom je toch uit in het hogere segment (vanaf C-Klasse).
Deels eens, aan de andere kant zou het toch moeten kunnen zonder rugklachten..
voorheen altijd met een polo / golf gedaan en dat ging prima.

Ik rij niet veel maar af en toe een langere rit

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 04-10-2020 19:04 ]

• Vorkie
  • Niet online
Zo, van de week de B-klasse naar de laatste software laten updaten, merk dat CarPlay stukken beter werkt en alles er net wat gelikter uit ziet en beter geoptimaliseerd is voor aanrakingsbediening.

Wat mij wel verbaasd, ik heb ineens ander geluid met de parkeersensoren... was even raar.

Verder is de map ook weer bijgewerkt en lijkt alles echt stukker beter te reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 04-10-2020 19:07 ]

• trinity999
  • Laatst online: 11:26
Vorkie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:06:
Zo, van de week de B-klasse naar de laatste software laten updaten, merk dat CarPlay stukken beter werkt en alles er net wat gelikter uit ziet en beter geoptimaliseerd is voor aanrakingsbediening.

Wat mij wel verbaasd, ik heb ineens ander geluid met de parkeersensoren... was even raar.

Verder is de map ook weer bijgewerkt en lijkt alles echt stukker beter te reageren.
Als je bedoelt dat de software is geüpdatet naar FUP3. Dan is alles gereset naar fabriekstoestand. Je moet alles weer opnieuw instellen. De parkeersensoren geluid dus ook.
Wat ziet er trouwens "gelikter" uit? Optisch kan ik maar erg weinig veranderingen zien.

Er is ook weer nieuw kaartmateriaal uit. Versie 311 [14.1]

• Vorkie
  • Niet online
trinity999 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Als je bedoelt dat de software is geüpdatet naar FUP3. Dan is alles gereset naar fabriekstoestand. Je moet alles weer opnieuw instellen. De parkeersensoren geluid dus ook.
Wat ziet er trouwens "gelikter" uit? Optisch kan ik maar erg weinig veranderingen zien.

Er is ook weer nieuw kaartmateriaal uit. Versie 311 [14.1]
Alles? Mercedes ME niet, deurvergrendelingsgeluid stond ook nog netjes uit en alle andere zaken die ik aangepast had, zoals individual, uitschakelvertraging van buitenverlichting etc.... Navigatie overzicht ziet er "ruimtelijker" uit, de checkboxen, als je bijvoorbeeld schakelt tussen sport, eco, individueel heb je nu radioboxes en alles is wat afgeronder en groter. (meer voor touch)

Misschien omdat mijn B-klasse uit 2019 komt, uit de showroom, beetje de eerste op de weg dat ik zoveel verschil merk tussen de software.

Ik kan mij niet herinneren dat ik überhaupt kon kiezen welk geluid mijn geluidjes maken (had er maar 1 schuifje volgens mij) net zoals het kiezen van de "gevoeligheid", dat was gewoon aan / uit en niet de optie "Dichtbij" .

Maar goed, dat weet ik niet zeker.

• Tristan
Vorkie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:06:

Welke versie precies? Even checken of ik wel de laatste versie draai..

Ik heb net wel zelf handmatig de kaart bijgewerkt naar 311 (14.1) zoals @trinity999 al aangaf.

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 21:21

De CLA (progressive, niet AMG-line) schraapt ook regelmatig drempels, ja, zelfs als me ik netjes aan de snelheid houd. Zo vaak dat ik vrij overdreven traag de drempel over ga, als ik dat dat niet doe krijg ik telkens een mini hartverzakking als ik weer m'n auto tegen de straat hoor ketsen. Niet heel comfortabel en mijn passagiers kijken mij dan ook regelmatig raar aan.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-11 08:34
xBytez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

De CLA (progressive, niet AMG-line) schraapt ook regelmatig drempels, ja, zelfs als me ik netjes aan de snelheid houd. Zo vaak dat ik vrij overdreven traag de drempel over ga, als ik dat dat niet doe krijg ik telkens een mini hartverzakking als ik weer m'n auto tegen de straat hoor ketsen. Niet heel comfortabel en mijn passagiers kijken mij dan ook regelmatig raar aan.
Crap, ik heb in augustus een CLA 200 Premium Plus/AMG line besteld voor een nieuw leasecontract...

Voor zover ik begrijp is de AMG line lager afgesteld dan progressive line... Heb niet zo veel zin om straks voor elke drempel als een malloot te gaan remmen. :|

Tijdens de proefrit heb ik er overigens weinig van gemerkt, gaat dit om het vorige model of om het huidige model?

[ Voor 6% gewijzigd door DLSS op 07-10-2020 21:27 ]

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 21:21
DLSS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Crap, ik heb in augustus een CLA 200 Premium Plus/AMG line besteld voor een nieuw leasecontract...

Voor zover ik begrijp is de AMG line lager afgesteld dan progressive line... Heb niet zo veel zin om straks voor elke drempel als een malloot te gaan remmen. :|

Tijdens de proefrit heb ik er overigens weinig van gemerkt, gaat dit om het vorige model of om het huidige model?
C118 die is uitgeleverd in juli dit jaar, ik heb dus nog wel een vakje voor m'n bril en omgevingsverlichting onder de spiegels. Weet niet wat je ziet als het huidige model/vorige model :)

Geen schade dat ik kan zien maar het geluid is niet heel erg rustgevend.

• DLSS
xBytez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

C118 die is uitgeleverd in juli dit jaar, ik heb dus nog wel een vakje voor m'n bril en omgevingsverlichting onder de spiegels. Weet niet wat je ziet als het huidige model/vorige model :)

Geen schade dat ik kan zien maar het geluid is niet heel erg rustgevend.
Ik ken het geluid, ook wel eens gehad met mijn huidige auto. Ondanks het feit dat het om lease gaat heb ik er een enorme hekel aan haha. Ben doorgaans een redelijk voorzichtige bestuurder.

Haha ow wow, zo gedetailleerd is mijn kennis over het model nog niet. Ik bedoelde idd c117 of c118.

Ik geloof dat er bij de versie die ik besteld heb licht in de deur zit voor als je uitstapt. Maar waarom hebben ze in hemelsnaam het brillenvakje verwijderd? :X

Edit: Het lijkt er op dat het brillenvakje in de dakconsole zit verwerkt als onderdeel van het Licht- en zichtpakket

https://www.mercedes-benz...ting_Brake_prijslijst.pdf - Als het goed is moet die er bij mij op zitten

[ Voor 17% gewijzigd door DLSS op 07-10-2020 22:12 ]

• Tristan
Ik ben inmiddels wel gewend om bij menig drempel tot onder 9km/u te remmen. Ergens is het ook wel weer goed, want veiliger. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee! Uiteraard is het wel zwaar vervelend als je auto wel de grond schraapt. Kut geluid :|

• FireDrunk
@DLSS het went hoor. Ik heb een A van vorig jaar, en daar moet je inderdaad wel even opletten met drempels.
Je moet iets langzamer dan het gemiddelde koelblikje wat anders teveel zou stuiteren, maar je hoeft niet zo langzaam als een getunede golf die op 4 microwieltjes rijdt.

Wat vooral helpt, is leren dat je niet remmend de drempel moet nemen maar met je gas los, of heel licht op het gas. Dan gaat de neus namelijk omhoog ipv naar beneden, en kan je de drempel iets harder nemen.

Het vergt wel wat training, (en wat leermomentjes :+ )

Even niets...

• ViTeX
Welk deel van de bumper wordt er eigenlijk geschraapt en zijn de schraapt wonden ook zichtbaar als je naar de bumper kijk? :F

• Gearjunkie
ViTeX schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:35:
Welk deel van de bumper wordt er eigenlijk geschraapt en zijn de schraapt wonden ook zichtbaar als je naar de bumper kijk? :F
Het is NIET de bumper wat de grond raakt maar de verlaagde plaatconstructie onder de motor. Het geluid wat wordt geproduceerd als je iets raakt klinkt veel erger dan uiteindelijk de schade. Ik heb de onderkant van de auto op de brug bekeken en er is alleen lichte schaafschade op de onder plaat constructie te zien. Niets ergs maar blijft waardeloos.

• Redondo1982
Ik heb zelf CLA SB (117 facelift) gereden en zodra je weer een auto pakt die een hogere zit heeft, dan weet je pas weer wat comfort is. A en CLA met AMG Line zijn mooie auto’s die wat comfort betreft flink hebben ingeleverd. Op de snelweg en in bochten vond ik hem wel weer heerlijk rijden. Maarja, je moet toch eerst naar de snelweg toe haha.

Overigens is het vaak de plaat die je raakt onder de auto, maar een bekende van mij heeft ook een gescheurde onderste lip van de voorbumper opgelopen. Dus het kan zeker wel. Deze auto’s zijn eigenlijk niet rijdbaar voor de Nederlandse markt, althans dat is hoe ik erover denk. Iedereen in mijn omgeving hoor je praten over dit probleem. Het is vaak gewoonweg blind kiezen met een auto. Als je denkt aan MB dan denk je aan comfort, maar dan kom je met de A en CLA bedrogen uit. Zeker icm de AMG Line, maar dat zou eigenlijk verplicht moeten zijn. Het geeft de auto de ‘smoel’ die het verdiend. Blind bestellen heb ik zelf nu ook weer gedaan haha, dus ook ik blijf dezelfde fouten maken.

Verwijderd

Bij mij is het overduidelijk ook de bodemplaat die constant de grond raakt. EN als extra bonus - er zitten 2 kleine "flapjes" voor de voorwielen. Die zijn dus nog lager, en raken al helemaal alles.

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:22:
Bij mij is het overduidelijk ook de bodemplaat die constant de grond raakt. EN als extra bonus - er zitten 2 kleine "flapjes" voor de voorwielen. Die zijn dus nog lager, en raken al helemaal alles.
Klopt. Ik moet wel bekennen dat ik altijd in de sport stand rijd. Hierdoor is mijn adaptieve onderstel ook stugger en heb ik er minder last van dan in de comfort stand. Daarnaast heb ik 18inch 45 banden. "Normaal" zou dit 40 zijn maar Mercedes heeft de auto op deze banden afgeleverd. Ik vermoed dat ze dit expres voor o.a. Nederland hebben gedaan. Onze woonwijken hebben nu eenmaal achterlijk hoge drempels. Mogelijk zijn er al meerdere klachten over binnengekomen. Bij mijn dealer is het een veel gehoorde klacht. Ik vraag me overigens af of iemand met 19" 40 er ook zoveel last van heeft....

Verwijderd

Gearjunkie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Klopt. Ik moet wel bekennen dat ik altijd in de sport stand rijd. Hierdoor is mijn adaptieve onderstel ook stugger en heb ik er minder last van dan in de comfort stand. Daarnaast heb ik 18inch 45 banden. "Normaal" zou dit 40 zijn maar Mercedes heeft de auto op deze banden afgeleverd. Ik vermoed dat ze dit expres voor o.a. Nederland hebben gedaan. Onze woonwijken hebben nu eenmaal achterlijk hoge drempels. Mogelijk zijn er al meerdere klachten over binnengekomen. Bij mijn dealer is het een veel gehoorde klacht. Ik vraag me overigens af of iemand met 19" 40 er ook zoveel last van heeft....
19" heeft gewoon dezelfde omtrek. De wielen worden er in totaal niet groter van.

Of het 40 of 45 moet zijn is natuurlijk ook afhankelijk van de breedte van de band. Dat is geen absoluut hoogtenummer maar % van band-breedte.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2020 11:14 ]

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
19" heeft gewoon dezelfde omtrek. De wielen worden er in totaal niet groter van.

Of het 40 of 45 moet zijn is natuurlijk ook afhankelijk van de breedte van de band. Dat is geen absoluut hoogtenummer maar % van band-breedte.
Kijk zelf maar even hier Dan begrijp je misschien wel wat ik bedoel. 8)7

Voorbeeld:

225x45x18 hoogte = 65.97 omtrek = 207,25
225x40x19 hoogte = 66.26 omtrek = 208,16

[ Voor 8% gewijzigd door Gearjunkie op 08-10-2020 11:39 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Redondo1982 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:03:
Ik heb zelf CLA SB (117 facelift) gereden en zodra je weer een auto pakt die een hogere zit heeft, dan weet je pas weer wat comfort is. A en CLA met AMG Line zijn mooie auto’s die wat comfort betreft flink hebben ingeleverd. Op de snelweg en in bochten vond ik hem wel weer heerlijk rijden. Maarja, je moet toch eerst naar de snelweg toe haha.

Overigens is het vaak de plaat die je raakt onder de auto, maar een bekende van mij heeft ook een gescheurde onderste lip van de voorbumper opgelopen. Dus het kan zeker wel. Deze auto’s zijn eigenlijk niet rijdbaar voor de Nederlandse markt, althans dat is hoe ik erover denk. Iedereen in mijn omgeving hoor je praten over dit probleem. Het is vaak gewoonweg blind kiezen met een auto. Als je denkt aan MB dan denk je aan comfort, maar dan kom je met de A en CLA bedrogen uit. Zeker icm de AMG Line, maar dat zou eigenlijk verplicht moeten zijn. Het geeft de auto de ‘smoel’ die het verdiend. Blind bestellen heb ik zelf nu ook weer gedaan haha, dus ook ik blijf dezelfde fouten maken.
Maar de AMG-line is toch juist de sportievere serie? Dan is het toch niet zo raar dat je een veel stugger onderstel hebt? Als je comfort wil, moet je juist geen AMG-Line bestellen. En dat de A en CLA minder comfort bieden dan een C-E-enz is ook begrijpelijk, aangezien dit de "goedkopere" modellen van Mercedes zijn. Zo zie ik het en ik heb niet eens een Mercedes. ;) (wel druk aan het sparen voor 1)

Ik zou niet anders dan een AMG of AMG-line willen. Ik koop een auto met als eerste prioriteit een goede wegligging en pas daarna comfort. Maarja momenteel rij ik ook een spijkerhard afgeveerde Abarth 500 op luchtvering. O+

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Gearjunkie
thunder8 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Maar de AMG-line is toch juist de sportievere serie? Dan is het toch niet zo raar dat je een veel stugger onderstel hebt? Als je comfort wil, moet je juist geen AMG-Line bestellen. En dat de A en CLA minder comfort bieden dan een C-E-enz is ook begrijpelijk, aangezien dit de "goedkopere" modellen van Mercedes zijn. Zo zie ik het en ik heb niet eens een Mercedes. ;) (wel druk aan het sparen voor 1)

Ik zou niet anders dan een AMG of AMG-line willen. Ik koop een auto met als eerste prioriteit een goede wegligging en pas daarna comfort.
Volledig mee eens. Overigens vraag ik mij wel af wat het verschil in onderstel is tussen standaard en AMG pakket. Want Adaptive is een aparte optie...

[ Voor 4% gewijzigd door Gearjunkie op 08-10-2020 11:53 ]

• Gearjunkie
thunder8 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
...
Maarja momenteel rij ook een spijkerhard afgeveerde Abarth 500 op luchtvering. O+
Stuiterbakkie >:) Wij hebben vroeger een Punto Abarth (HGT) gehad. Leuke karretjes hoor :P

• thunder8

thunder8

Gearjunkie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Stuiterbakkie >:) Wij hebben vroeger een Punto Abarth (HGT) gehad. Leuke karretjes hoor :P
Airride is geweldig, maar omdat de Abarth 500 zo licht is, vooral achter, stuitert die aardig. Maar zou echt niet anders meer willen, de flexibiliteit qua rijhoogte is super. Als er een Mercedes komt, ben aan het sparen voor een CLA 45 AMG, dan wil ik daar ook zo spoedig mogelijk airride onder hebben.

Verwijderd

Gearjunkie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Kijk zelf maar even hier Dan begrijp je misschien wel wat ik bedoel. 8)7

Voorbeeld:

225x45x18 hoogte = 65.97 omtrek = 207,25
225x40x19 hoogte = 66.26 omtrek = 208,16
Precies wat ik ook bedoel, we beschrijven het misschien anders. Tenzij je een hoogteverschil van 2,9mm de moeite waard vind :+

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Precies wat ik ook bedoel, we beschrijven het misschien anders. Tenzij je een hoogteverschil van 2,9mm de moeite waard vind :+
Nou met mijn band van 45 is dat idd niet de moeite, maar als mensen dus een 18" 40 hebben dan scheelt het met 45 wel 2,5 cm! En dat is dus waarschijnlijk waarom ze er bij mij 45 op hebben gezet.

Dit geld ook voor een 19" wiel, er zit natuurlijk wel ergens een grens in de ruimte van de wielkast. ;)

Daarnaast is een lagere band ook veel stugger. Dus wanneer je dan met een verkeersdrempel hebt te maken zal de band minder meegeven. Het is natuurlijk allemaal marginaal maar het kan net het verschil maken.Vandaar mijn vraag hoe mensen met 19" dit ervaren. ;)

Verwijderd

Gearjunkie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Nou met mijn band van 45 is dat idd niet de moeite, maar als mensen dus een 18" 40 hebben dan scheelt het met 45 wel 2,5 cm! En dat is dus waarschijnlijk waarom ze er bij mij 45 op hebben gezet.

Dit geld ook voor een 19" wiel, er zit natuurlijk wel ergens een grens in de ruimte van de wielkast. ;)

Daarnaast is een lager band ook veel stugger. Dus wanneer je dan met een verkeersdrempel hebt te maken zal de band minder meegeven. Het is natuurlijk allemaal marginaal maar het kan net het verschil maken.Vandaar mijn vraag hoe mensen met 19" dit ervaren. ;)
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt dat de 18'' wielen normaal 40 banden hebben, maar volgens alle CLA documentatie (de C118) is 225/45/18 de standaard maat.

• Tristan
Heeft met de wang hoogte van de band te maken toch?

• InterCC
Hebben jullie luchtvering? Bij de C-Coupe met luchtvering ging dat super goed. Bij de EQC (met enkel achter luchtvering) vind ik de voorkant bij een drempel ook heel snel de bodem raken.

• InterCC
Tristan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:11:
225/45/R17

225: De breedte van de band
45: verhouding tussen de breedte en de hoogte van de band in procenten. (45% van de breedte) = 225*45% = 90 millimeter
R17: Radiaal, inch band

[ Voor 5% gewijzigd door InterCC op 08-10-2020 13:58 ]

• Gearjunkie
InterCC schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:54:
Hebben jullie luchtvering? Bij de C-Coupe met luchtvering ging dat super goed. Bij de EQC (met enkel achter luchtvering) vind ik de voorkant bij een drempel ook heel snel de bodem raken.
Heeft de EQC dit probleem ook? Daar sta ik wel van te kijken. Die auto is toch aanzienlijk hoger dan een a/cla klasse lijkt mij?

• InterCC
Gearjunkie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Heeft de EQC dit probleem ook? Daar sta ik wel van te kijken. Die auto is toch aanzienlijk hoger dan een a/cla klasse lijkt mij?
Ja, de auto is een stuk hoger, maar tijdens de proefrit (maandag krijg ik 'm echt) had ik dat al een paar keer. De voorvering is dus niet zo indrukwekkend. Jammer ook dat enkel achter luchtvering heeft.

• Tristan
InterCC schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Ja, de auto is een stuk hoger, maar tijdens de proefrit (maandag krijg ik 'm echt) had ik dat al een paar keer. De voorvering is dus niet zo indrukwekkend. Jammer ook dat enkel achter luchtvering heeft.
Ik snap dat niet. Volgens mist de EQC aantal meer features die de non-electric Mercedes wel hebben. Waarom denk ik :?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53
Tristan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:11:
Yep,

18" en 19" velg verschilt 2.54 cm in diameter,

Dus als je 225/45/18 hebt, of 225/45/19 dan is het totale wiel dus 2.54 cm hoger.

De auto komt dan dus 1.27cm hoger te staan, de extra hoogte aan de bovenkant van het wiel tel je natuurlijk niet mee.

Kan net genoeg zijn om de drempels niet meer te raken, bij de up! Van mijn vrouw raakte ik ook telkens 1 bdpaalde drempel in de wijk, na bandenwissel naar nieuwe banden (dezelfde maat) niet meer.
Maar misschien dat de oude banden ook wat platter waren geworden door de jaren heen, beetje verzakt zeg maar.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• DLSS
FireDrunk schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:45:
@DLSS het went hoor. Ik heb een A van vorig jaar, en daar moet je inderdaad wel even opletten met drempels.
Je moet iets langzamer dan het gemiddelde koelblikje wat anders teveel zou stuiteren, maar je hoeft niet zo langzaam als een getunede golf die op 4 microwieltjes rijdt.

Wat vooral helpt, is leren dat je niet remmend de drempel moet nemen maar met je gas los, of heel licht op het gas. Dan gaat de neus namelijk omhoog ipv naar beneden, en kan je de drempel iets harder nemen.

Het vergt wel wat training, (en wat leermomentjes :+ )
Haha, thanks voor de tips.. Ik hoop dat ik er een beetje mee leer rijden, het zou jammer zijn als het de auto verpest,

Dit is de eerste keer dat ik een Mercedes lease. Heb de CLA gekozen juist omdat ik dit specifieke model zo bijzonder vond.

[ Voor 14% gewijzigd door DLSS op 08-10-2020 19:30 ]

• thunder8

thunder8

MaD_co schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

....

Kan net genoeg zijn om de drempels niet meer te raken, bij de up! Van mijn vrouw raakte ik ook telkens 1 bdpaalde drempel in de wijk, na bandenwissel naar nieuwe banden (dezelfde maat) niet meer.
Maar misschien dat de oude banden ook wat platter waren geworden door de jaren heen, beetje verzakt zeg maar.
Niet verzakt, maar dat is het profiel wat weggesleten is. Stel een nieuwe band heeft 8mm profiel en de oude 2mm, dan scheelt dat dus 6mm. Kan net het verschil zijn tussen wel en niet raken. ;) Maar als je banden dus weer wat verder afslijten, zal je de drempel weer raken.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 14:58
Ik heb geen ervaring met de A-klasse, maar zelfs in mijn oude E (W211) schraapte ik af en toe over de drempels bij mij in de wijk. Maar in mijn huidige C (S205) is het heel simpel: een druk op de knop, en je komt 2,5 cm hoger te staan, de luxe van luchtvering >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M7HVGbofCn_NwTJzp9LDF7yOIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hqAYXzySJ3ZwnlwM3mpC1rLL.jpg?f=user_large

PS3/4/5 PSN: FDK

• InterCC
DLSS schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Haha, thanks voor de tips.. Ik hoop dat ik er een beetje mee leer rijden, het zou jammer zijn als het de auto verpest,

Dit is de eerste keer dat ik een Mercedes lease. Heb de CLA gekozen juist omdat ik dit specifieke model zo bijzonder vond.
Ik vind de CLA ook een heel mooie auto en het rijdt echt niet vervelend hoor. Gewoon niet hard over een drempel knallen. Zoals de meeste mensen over een drempel rijden zal je geen hinder ondervinden. Als je wat sportiever rijdt zal je voor een drempel misschien wat hard af moeten remmen dan je zou willen, maar om de auto te verpesten zou het voor mijn gevoel veel slechter moeten zijn dan het is. :) Ik denk dat het wel los loopt. Sterker, als klagen over niet hard over een drempel kunnen rijden het punt is om te benoemen is het overall gewoon een goede auto. :)

Verwijderd

InterCC schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Ik vind de CLA ook een heel mooie auto en het rijdt echt niet vervelend hoor. Gewoon niet hard over een drempel knallen. Zoals de meeste mensen over een drempel rijden zal je geen hinder ondervinden. Als je wat sportiever rijdt zal je voor een drempel misschien wat hard af moeten remmen dan je zou willen, maar om de auto te verpesten zou het voor mijn gevoel veel slechter moeten zijn dan het is. :) Ik denk dat het wel los loopt. Sterker, als klagen over niet hard over een drempel kunnen rijden het punt is om te benoemen is het overall gewoon een goede auto. :)
Dat is pertinent onwaar. Zelfs bij normaal rijden zijn er zat drempels waar je de bodem gaat raken, ook bij snelheden van 10km/h.

En het is voor de CLA niet de grootste kwaal, in ieder geval niet voor mij. De kwaliteit van de gebruikte kunstoffen en de bouwkwaliteit vind ik eigenlijk een grotere ergernis.

En dan op de de 3e plaats sommige onbenulligheden in het MBUX systeem.

Mooi? Ja
Prakisch of goed? Nee.

Voor een auto van 50k mag je wat mij betreft meer verwachten dan er geleverd wordt. Ik kijk er nog steeds met plezier naar om, maar ik zou hem niet nogmaals bestellen.

• InterCC
Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Dat is pertinent onwaar. Zelfs bij normaal rijden zijn er zat drempels waar je de bodem gaat raken, ook bij snelheden van 10km/h.

En het is voor de CLA niet de grootste kwaal, in ieder geval niet voor mij. De kwaliteit van de gebruikte kunstoffen en de bouwkwaliteit vind ik eigenlijk een grotere ergernis.

En dan op de de 3e plaats sommige onbenulligheden in het MBUX systeem.

Mooi? Ja
Prakisch of goed? Nee.

Voor een auto van 50k mag je wat mij betreft meer verwachten dan er geleverd wordt. Ik kijk er nog steeds met plezier naar om, maar ik zou hem niet nogmaals bestellen.
Is het zo extreem met de drempels? Ik heb er veel minder kilometers mee gereden dan jij, maar ik vond het meevallen en vooral bij hoge drempels was sterker afremmen nodig. Anders vond ik het prima te doen.

Kunststoffen en bouwkwaliteit. Hmja, Het blijft een A. De opties maken het duur, maar in essentie vind ik dat het wel een auto naar prijs is. Een vriend twijfelde tussen CLA (gevoel) en rationaliteit (Focus coupe) en hoewel de focus qua opties veel uitgebreider zou zijn vind ik de CLA (heel kort achter elkaar gereden) toch wel de fijnere auto en ook een beter gevoel geven qua interieur. Misschien liggen de verwachtingen bij Mercedes hoger, maar desondanks vind ik dat het in vergelijking met andere merken echt niet ondermaats is.

• Tristan
Geen enkel media systeem is perfect. Ik moet zeggen dat ik het MBUX systeem tot nu toe een 8 geef.

Verwijderd

Tristan schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:28:
Geen enkel media systeem is perfect. Ik moet zeggen dat ik het MBUX systeem tot nu toe een 8 geef.
Ik heb op willekeurige momenten tussen de 0 en 21k km nu al 5x een melding gehad dat mijn 25k km beurt "overdue" is met de bijbehorende pogingen van de auto om de dealer te bellen om een afspraak te maken.

Dat verdient geen 8 en is gewoon een onnodig slechte bug.

OTA software updates komen (vrijwel) nooit.
OTA map updates komen ook (vrijwel) nooit, en ALS ze al komen zijn ze gigantisch te laat, dus moet je omslachtig gaan doen met een USB stickje.

Android Auto op postzegelformaat samengedrukt op een groot scherm.

Een 8? echt niet.

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb op willekeurige momenten tussen de 0 en 21k km nu al 5x een melding gehad dat mijn 25k km beurt "overdue" is met de bijbehorende pogingen van de auto om de dealer te bellen om een afspraak te maken.

Dat verdient geen 8 en is gewoon een onnodig slechte bug.

OTA software updates komen (vrijwel) nooit.
OTA map updates komen ook (vrijwel) nooit, en ALS ze al komen zijn ze gigantisch te laat, dus moet je omslachtig gaan doen met een USB stickje.

Android Auto op postzegelformaat samengedrukt op een groot scherm.

Een 8? echt niet.
Die melding die jij een bug noemt heeft nog een andere reden he? Mobilo servicedekking.

OTA software updates: OK, maar wordt meegenomen met de beurt (vanwege mobilo)

OTA map updates: Voor de regio al meerdere malen automatisch geïnstalleerd, voor heel West-Europa moet je dan de update downloaden via een USB stick, of even je dealer attenderen (als je voor de beurt gaat...)

Android Auto / Apple CarPlay in het klein: Ja, dramatisch helaas snap deze keuze nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 09-10-2020 12:56 ]

Verwijderd

Vorkie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Die melding die jij een bug noemt heeft nog een andere reden he? Mobilo servicedekking.

OTA software updates: OK, maar wordt meegenomen met de beurt (vanwege mobilo)

OTA map updates: Voor de regio al meerdere malen automatisch geïnstalleerd, voor heel West-Europa moet je dan de update downloaden via een USB stick, of even je dealer attenderen (als je voor de beurt gaat...)

Android Auto / Apple CarPlay in het klein: Ja, dramatisch helaas snap deze keuze nog steeds niet.
"Die melding die jij een bug noemt heeft nog een andere reden he? Mobilo servicedekking."

Die volg ik even niet, kan je die uitleggen?

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

"Die melding die jij een bug noemt heeft nog een andere reden he? Mobilo servicedekking."

Die volg ik even niet, kan je die uitleggen?
Een beetje, het is natuurlijk ook een stukje "aftersales" en klantwerving.

Maar als jij je MB altijd bij de dealer blijft onderhouden en tijdig je beurten doet heb je (tot nu toe) 30 jaar lang de Mobilo service. Belangrijk is wel dat je dus tijdig dat doet, anders raak je die rechten kwijt.

Een dealer is niet veel duurder omdat het een dealer is, maar vaak omdat er services bij zitten zoals deze hieronder.

https://mobilo.mercedes-benz.nl/nl-nl
Waar u ook bent, onze service is altijd dichtbij. Want ook als het even tegenzit, is het prettig dat u met een Mercedes‑Benz rijdt. Als u onderweg een probleem hebt met uw auto, kunt u in heel Europa rekenen op snelle hulp ter plaatse en u komt in elk geval op uw bestemming.

Vanaf de datum van de eerste ingebruikname van uw Mercedes‑Benz is Mobilo twee jaar lang geldig. Iedere Mercedes‑Benz rijder die de reguliere onderhoudsbeurten volgens de fabrieksvoorschriften bij een officiële Mercedes‑Benz dealer laat uitvoeren, profiteert van Mobilo. Mobilo kan steeds opnieuw worden vernieuwd met maximaal 1 jaar. Tot wel dertig jaar! Daarmee kiest u dus altijd voor de beste service. Ook onderweg.
/edit

Ik lees nu echt iets anders, my bad :P

Maar jij hebt dus meldingen dat je beurt overdue is, terwijl dat niet zo is :+

Die heb ik in MBUX nog nooit gehad

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 09-10-2020 13:02 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 70 Laatste