dennis112 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:19:
Ik zit te denken om een 2de hands C350 te kopen maar vindt dat er wel erg veel te koop staan van rond de 100000Km op de teller, iemand hier misschien een verklaring voor? Zit er misschien duur onderhoud aan te komen rond die km stand van de accu's misschien?
Heeft iemand hier toevallig de C350, dit is een hybride namelijk en mijn vraag is of het ook mogelijk is om alleen op benzine te rijden als je geen mogelijkheid om hem op te laden. Of moet die altijd direct opgeladen worden als die leeg is?
Volgens mij zijn er veel te koop omdat ze uit de lease komen: nu vijf jaar oud, dus nieuw leasecontract voor de meesten.
Ik heb er zelf ook een, en je kan rustig alleen op benzine rijden. En volgens mij houdt de auto altijd een deel van de accu opgeladen, juist om extra vermogen te kunnen leveren indien gewenst. Je kan zelfs tijdens het rijden de accu opladen mocht je dat willen, dan heb je dus geen paal nodig.
Het is alleen wel een beetje zonde, je sleept een paar honderd kilo batterij mee, en je verbruikt dus meer dan nodig. Aan de andere kant, vergeleken met zo'n C63 zal het wel meevallen
Overigens vind ik de auto zelf veel prettiger rijden als hij opgeladen is: je trekt dan (als je normaal doet) altijd op met de elektromotor, voelt goed en geeft geen geluid
Maar zelfs met opladen kom je niet erg ver elektrisch: tussen de 15 en 25 km denk ik. Wat onderhoud aan die accu zal het wel meevallen: de mijne heeft nu 180.000 gedaan, en accu doet het gewoon. Zal dus bij 100.000 ook wel gaan.
Ik vind het zelf nog steeds een erg prettige auto. Alleen de navigatie vind ik bagger (ondanks updates, en live-traffic abbo). En sommige functies in de app werken niet goed.