Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van licht bleeding? Vooral bij de hoeken duidelijk te zien.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kEL9Ec/IMG_20180321_002908.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/c94Qnx/IMG_20180321_003017.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 19:41
Goed om te zien dat het proces nu (eindelijk) op gang begint te komen! Heb je je toestel ook aan het begin van de actie al ingestuurd? Ben benieuwd of ze het het op volgorde gaan doen.. :p
Ja meteen al vrijdag 9 maart. Maar ik zag dat hij pas dinsdagochtend was aangekomen dus of ik nou de eerste was van iedereen hier betwijfel ik.
Het zou kunnen dat het op volgorde gebeurt maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:34:
Hebben jullie ook last van licht bleeding? Vooral bij de hoeken duidelijk te zien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is vanaf de S6 al. De een heeft het wel en de ander niet. Is ook geen echte bleeding maar ik snap je punt.

Zover ik weet doet Samsung hier niets mee en heeft het met het productieproces te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:16

GJA

opperbom schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:50:
[...]

Heb even een topic aangemaakt over deze cashback actie om dit topic niet teveel te belasten.
Goeie actie _/-\o_
Afhandeling cashback bij aanschaf Galaxy S8/S9

Misschien even in de voetnote plaatsen?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:34:

[afbeelding]

[afbeelding]
Yup, is inderdaad al heel wat generaties bekend. Geen last van zelf. Zit toch altijd case omheen. Vooral bij Edge screens aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

Heb nu na 1 dag zo'n beetje alles ingesteld op mijn S9+ zoals ik wil. Top toestel !!! Wat een prachtig scherm. Mooier dan mij S7edge, en die was al zo goed. Heb een beetje op de gok een blauwe besteld. Dat heeft heel goed uitgepakt. Echt een hele mooie diepe kleur. Of juist heel fel. Maar net hoe het licht er op valt. Prachtig!
Vraag betreffende het geluid: Dit klinkt boven verwachting goed. Kan ook redelijk volume opbrengen. Het lijkt of de linker speaker (waar je normaal je oor hebt tijdens het bellen) iets zachter klinkt dan de speaker aan de onderkant. Ervaren jullie dat ook?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07
Waarom heeft Tweakers nog geen review van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
lifeguard schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:
Staat 2 pagina's terug het volgende geschreven:
WoutF schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
[...]

Hele, dikke pech :'( Chris had lang, lang geleden al een vakantie geboekt en de gebruikelijke backup (Arnoud) zit/zat vol in een verhuizing. Yours truly is er op dit moment dus heel druk mee bezig, maar als hoofdredacteur heb ik ook nog andere dingen op mijn bord. Ik doe mijn best ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
lifeguard schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:
Omdat het toestel TE GOED is _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07
airwolf83 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Staat 2 pagina's terug het volgende geschreven:

[...]
Ah ok!
Het is niet dat er geen reviews te vinden zijn, maar vind het altijd wel prettige reviews hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
AvK schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:52:
Heb nu na 1 dag zo'n beetje alles ingesteld op mijn S9+ zoals ik wil. Top toestel !!! Wat een prachtig scherm. Mooier dan mij S7edge, en die was al zo goed. Heb een beetje op de gok een blauwe besteld. Dat heeft heel goed uitgepakt. Echt een hele mooie diepe kleur. Of juist heel fel. Maar net hoe het licht er op valt. Prachtig!
Vraag betreffende het geluid: Dit klinkt boven verwachting goed. Kan ook redelijk volume opbrengen. Het lijkt of de linker speaker (waar je normaal je oor hebt tijdens het bellen) iets zachter klinkt dan de speaker aan de onderkant. Ervaren jullie dat ook?
Links voor mid en hoog, rechts met name laag. Als ik me goed heb ingelezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Heeft iemand een goed werkend alternatief voor de oude Beep'nGo? Ik gebruikte die naar volle tevredenheid voor mijn Appie klantenpas en de AirMiles. Blijkbaar heeft MoBeam de stekker uit de server getrokken en kun je de app niet meer activeren. http://beepngo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Razr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:28:
[...]

Over je eerste punt; je kan eventueel de Bixby-knop toekennen aan een andere functie, dus ook voor zulke doeleinden. Dat zou mogelijk moeten zijn met Bixby Button Remapper - bxActions. Ook kun je hiermee andere acties toekennen aan onder andere de volumeknoppen.

Relevant stukje uit de app omschrijving:

[...]

Zelf gebruik ik deze app trouwens niet, er zijn ook nog meer van zulke apps (mocht deze niet goed/niet werken). Via Google is er veel te vinden.
Ik heb deze app gedownload en het werkt alleen als ik het scherm aan heb. Bij een vergrendeld scherm kan ik nog steeds alleen het volume bepalen en de Bixby knop doet nog steeds niks, zoals eerst. Heb ook de pro gekocht, denkende dat het daar misschien aan lag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
arnoud_h schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:01:
Heeft iemand een goed werkend alternatief voor de oude Beep'nGo? Ik gebruikte die naar volle tevredenheid voor mijn Appie klantenpas en de AirMiles. Blijkbaar heeft MoBeam de stekker uit de server getrokken en kun je de app niet meer activeren. http://beepngo.com/
Okee, het is na wat zoekwerk zelf gelukt. Met behulp van Helium (PC en Android app) een backup van de Beep'nGo configuratie op mijn oude toestel, deze backup overgezet en nu doet hij het ook weer op mijn S9+. Pfew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22

Rio

Ik heb al een boek

arnoud_h schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:01:
Stocard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:47
Stocard ja. Doet wat hij moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Tweakers,

een vriend van mij en ik zelf hebben er last van dat muziek (Spotify) soms uit het niets gepauzeert wordt. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 17:31
BSOD baby schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:26:
Tweakers,

een vriend van mij en ik zelf hebben er last van dat muziek (Spotify) soms uit het niets gepauzeert wordt. Iemand die dit ook heeft?
Heb ik ook met mijn s7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Zijn er meer mensen die zo af en toe problemen ervaren met de vingerafdruk scanner? Bij mijn S9 pakt ie 'm niet altijd en heb de boel al eens opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Spud82 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:47:
Zijn er meer mensen die zo af en toe problemen ervaren met de vingerafdruk scanner? Bij mijn S9 pakt ie 'm niet altijd en heb de boel al eens opnieuw ingesteld.
Dit is een bekend probleem en wordt in een software update opgelost! Oplossing is opnieuw opstarten en hij werkt weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

BSOD baby schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:26:
Tweakers,

Mijn S7 had daar ook last van, ik zou sowieso een ticket bij Spotify aanmaken hierover.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij de Tweakers review onderstaand bericht gepost en nu hier op het forum aangekomen toch wel benieuwd of meer eigenaren van de S9+ in NL hier ook last van hebben:

Mooie review. Heb de S9+ sinds afgelopen vrijdag maar helaas wel een probleem met het scherm: Bij weinig omgevingslicht met een lage schermhelderheid lijkt zwart (of bijna zwart) echt niet goed te worden weergegeven. Alsof er teveel compressie wordt toegepast in de afbeelding of het filmpje, maar op mijn S7 is het effect bij dezelfde content niet zichtbaar. Ook in omgevingen met meer licht en hogere schermhelderheid is het effect op mijn S9+ bijna niet te zien, maar 's avonds gaat dit toch echt wel irriteren. Gezien de reacties hier zie ik inderdaad geen spoken en hebben meer (of alle?) S9+'s hier last van. Leek me toch goed om hier even te melden, mocht je overwegen deze te kopen.

Edit: In dit filmpje is op 4:15 goed te controleren of het effect op andere S9+'s ook zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
DiMacho schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Dit is een bekend probleem en wordt in een software update opgelost! Oplossing is opnieuw opstarten en hij werkt weet.
Oké thanks voor de tip. Dan wacht ik de update af. Wel irritant want dan werkt het weer even goed inderdaad en na een tijdje..

Ik gebruik eigenlijk alleen maar de vingerafdrukscanner en geen intelligent scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Spud82 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Oké thanks voor de tip. Dan wacht ik de update af. Wel irritant want dan werkt het weer even goed inderdaad en na een tijdje..

Ik gebruik eigenlijk alleen maar de vingerafdrukscanner en geen intelligent scan.
Heb je al geprobeerd om dezelfde vinger als een extra vingerafdruk in te stellen. Ik had daar in het verleden wel goede ervaringen mee.
Heb met S9 nog geen probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Garret1410 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Heb je al geprobeerd om dezelfde vinger als een extra vingerafdruk in te stellen. Ik had daar in het verleden wel goede ervaringen mee.
Heb met S9 nog geen probleem ondervonden.
Nee nog niet, maar ga ik even proberen dan bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:39:
Net bij de Tweakers review onderstaand bericht gepost en nu hier op het forum aangekomen toch wel benieuwd of meer eigenaren van de S9+ in NL hier ook last van hebben:

Mooie review. Heb de S9+ sinds afgelopen vrijdag maar helaas wel een probleem met het scherm: Bij weinig omgevingslicht met een lage schermhelderheid lijkt zwart (of bijna zwart) echt niet goed te worden weergegeven. Alsof er teveel compressie wordt toegepast in de afbeelding of het filmpje, maar op mijn S7 is het effect bij dezelfde content niet zichtbaar. Ook in omgevingen met meer licht en hogere schermhelderheid is het effect op mijn S9+ bijna niet te zien, maar 's avonds gaat dit toch echt wel irriteren. Gezien de reacties hier zie ik inderdaad geen spoken en hebben meer (of alle?) S9+'s hier last van. Leek me toch goed om hier even te melden, mocht je overwegen deze te kopen.

Edit: In dit filmpje is op 4:15 goed te controleren of het effect op andere S9+'s ook zichtbaar is.
Ik kan eerlijk gezegd niets raars ontdekken. Heb verschillende resoluties geprobeerd en via de browser en YouTube app maar in mijn ogen lijkt het normaal.

Misschien kun je er een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24
Weet iemand of bij gebruik van 2 simkaarten de S9(+) wel 4G+ snelheden ondersteunt? (dual-band).

Mijn huidige S7 Edge Dual Sim ondersteunt geen 4G+. Ook niet als ik maar 1 simkaart geactiveerd heb. Dit is vooral een nadeel in de auto, dan is 4G+ van meerwaarde vanwege een stuk stabielere verbinding.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14

Dit viel mij inderdaad ookal op.. ik dacht dat het een standaard oled dingetje was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Ik kan eerlijk gezegd niets raars ontdekken. Heb verschillende resoluties geprobeerd en via de browser en YouTube app maar in mijn ogen lijkt het normaal.

Misschien kun je er een foto van maken.
Ik heb met een IPhone een foto gemaakt van het effect op mijn eigen S9+ in een relatief donkere badkamer. Ik had het filmpje kunnen gebruiken (uit mijn oorspronkelijke bericht), maar hier zie je het effect ook bij een achtergrond die (gratis) is gedownload uit de eigen Samsung themestore (waar je via het instellingenmenu bij kan komen).

Let wel: Bij normaal daglicht en op hogere schermhelderheid valt het effect niet zomaar op, zeker niet als je het niet eerder gezien hebt. Daarnaast lijkt het scherm onder alle andere omstandigheden verder in prima staat.

Vooral rechts bovenin is het goed waar te nemen op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cERejc/IMG_4627.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Ik heb met een IPhone een foto gemaakt van het effect op mijn eigen S9+ in een relatief donkere badkamer. Ik had het filmpje kunnen gebruiken (uit mijn oorspronkelijke bericht), maar hier zie je het effect ook bij een achtergrond die (gratis) is gedownload uit de eigen Samsung themestore (waar je via het instellingenmenu bij kan komen).

Let wel: Bij normaal daglicht en op hogere schermhelderheid valt het effect niet zomaar op, zeker niet als je het niet eerder gezien hebt. Daarnaast lijkt het scherm onder alle andere omstandigheden verder in prima staat.

[afbeelding]
Heb ik ook bij bepaalde stock wallpapers. Bijvoorbeeld Default 12 t/m 15 en dan als het een donkere omgeving is en ik kijk naar de lockscreen, dan is het vrij duidelijk links/rechts bovenin. Stoor me er verder niet aan, gebruik vaak andere wallpapers. Viel wel op ook, nooit eerder gezien/gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
W1ckeD schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:26:
[...]

Mijn S7 had daar ook last van, ik zou sowieso een ticket bij Spotify aanmaken hierover.
Heb daar op mn Edge ook last van gehad.
Clean install van Spotify en de Cache legen heeft toen bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:18:
[...]

[afbeelding]
Ik kan het met de beste wil niet reproduceren. Dus er moet iets niet goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Goed nieuws voor de geïnteresseerden: na Android 8.0 en 8.1 AOSP is ook Lineage OS 15.1 nu werkend gekregen!

https://www.xda-developer...s9-aosp-android-8-1-oreo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:55:
[...]

Ik kan het met de beste wil niet reproduceren. Dus er moet iets niet goed zijn.
Ervan uitgaande dat je ook een s9+ hebt (en geen s9, waarbij het probleem volgens sommigen überhaupt niet speelt) is dat in ieder geval wel opmerkelijk ja.

Bij de review geeft iemand in de comments aan dat hij het ook heeft en morgen een nieuwe krijgt. Ik heb gevraagd of hij laat weten of die beter is, want daar laat ik voorlopig maar even vanaf hangen of ik ook actie onderneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Net de prima review gekeken. Heb zelf de S9+.
Wat de batterij duur betreft: gisteren de hele dag zitten kijken en instellen, herstarten, kwam nog een update binnen, lekker klooien dus. Bijna 4 uur schermtijd. Zat aan het eind van de dag nog op 40%.
Vanochtend om 5 uur van de lader gehaald. Zakelijk gebruikt. Beetje bellen. Whatsappen met de familie. Beetje de telefoon laten zien aan collega's (ze zagen direct dat ik een nieuwe had). Had ook een training in de ochtend. Niet echt intensief gebruik dus. Ruim een uur schermtijd. Het is nu 7 uur 's avonds. Dat is dus 14 uur later en zit nu op 68%. De praktijk valt dus mee bij mij.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Aegir81 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:
Goed nieuws voor de geïnteresseerden: na Android 8.0 en 8.1 AOSP is ook Lineage OS 15.1 nu werkend gekregen!

https://www.xda-developer...s9-aosp-android-8-1-oreo/
Wow, dat is wel snel :)

Ik twijfel nog welke mobiel ik binnenkort aankoop de galaxy s9 of de nokia 8 sirocco. Dit maakt het weer wat lastiger, want touchwiz staat bovenaan in het lijstje minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hoe zijn de ervaringen hier met contactloos betalen met de ING Bankieren app? Ik heb een stuk meer problemen om de betalingen uit te voeren dan met mijn oude S6E+.

Ik krijg vaker foutmeldingen op de betaalterminal als ik de telefoon in de richting ervan beweeg, en moet soms 2-3x proberen voordat de betaling lukt. Daar had ik met mijn oude toestel geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Aangezien ik mij er nog nooit in verdiept hebt weet ik dus niet helemaal of dit bleeding is.

Maar er komt dus klein beetje licht door in de hoek links onder. Ik zie het alleen onder een bepaalde kijkhoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ITaIxaNe6EXGNb1SIYabEhC7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A7fM8D2QQLmyTV3SxmUKZCvz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611

Net toevallig een filmpje op Youtube gekeken waarin vooral in het donker werd gefilmd, het ziet er inderdaad niet uit. Al met al begin ik steeds meer spijt te krijgen van mijn aankoop.. De beloofde verbetering qua accuduur blijkt juist een achteruitgang te zijn & scherm kan niet eens fatsoenlijk donkere content weergeven. Heb even 'n fototje met m'n Mate 9 gemaakt om verduidelijken hoe dit eruit ziet. Het enige wat je dus ziet is donkere dansende vlekken, absoluut niet te doen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gzTRVH/IMG_20180322_WA0009.jpg
(Het betreft trouwens dit filmpje vanaf 11:40 ergens; YouTube: KALVIJN & JAY STRIJDEN IN ZWARE SNEEUWSTORM | VERDWAALD - Concen... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat is een eigenschap van gekromde schermen. Bij platte schermen zie je dat niet omdat die BINNEN de bezels opgesloten zitten. Gekromde schermen liggen OP de bezels en kunnen door een kier van een honderste millimeter licht laten schijnen. Bij mijn S7edge had ik (als zovelen) een licht groene lijn over de volle lengte. Moest ik er wel, in het donker, direct onder kijken. 1x gedaan en daarna nooit meer. Had ik er ook geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
AvK schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:12:
Dat is een eigenschap van gekromde schermen. Bij platte schermen zie je dat niet omdat die BINNEN de bezels opgesloten zitten. Gekromde schermen liggen OP de bezels en kunnen door een kier van een honderste millimeter licht laten schijnen. Bij mijn S7edge had ik (als zovelen) een licht groene lijn over de volle lengte. Moest ik er wel, in het donker, direct onder kijken. 1x gedaan en daarna nooit meer. Had ik er ook geen last van. :)
Thnx voor de uitleg.
Het kan dus eigenlijk niet echt kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Sjoerd611 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Net toevallig een filmpje op Youtube gekeken waarin vooral in het donker werd gefilmd, het ziet er inderdaad niet uit. Al met al begin ik steeds meer spijt te krijgen van mijn aankoop.. De beloofde verbetering qua accuduur blijkt juist een achteruitgang te zijn & scherm kan niet eens fatsoenlijk donkere content weergeven. Heb even 'n fototje met m'n Mate 9 gemaakt om verduidelijken hoe dit eruit ziet. Het enige wat je dus ziet is donkere dansende vlekken, absoluut niet te doen.

[afbeelding]
(Het betreft trouwens dit filmpje vanaf 11:40 ergens; YouTube: KALVIJN & JAY STRIJDEN IN ZWARE SNEEUWSTORM | VERDWAALD - Concen... )
Heel vreemd. Ik heb het getest en zie het ook, tenminste alleen bij het pikdonkere gedeelte. Raak je het scherm aan zodat je de overlay ziet dan is het weg en zo gauw dat weer weg is, is het weer slecht. Heb met S8 getest en die heeft het niet.

Toch denk ik eerder dat het een software ding is want het display is zover bekend hetzelfde als die van de S8 en het feit dat het weg is als je het scherm aanraakt is ook wel vreemd.

Verder is donker altijd een moeilijke kleur vanwege de relatief lage bitrate en compressie die toegepast wordt op YouTube.

Kom dit probleem ook net op Google tegen.
http://piunikaweb.com/201...isplay-have-major-issues/

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 22-03-2018 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Tja, ik vind het verder nog steeds wel een toptoestel hoor, maarja wel jammer want je verwacht toch niet dit soort problemen voor zo'n bedrag. Maar is niet perse een OLED probleem aangezien ik het niet zie op mijn s7. Hier nog iemand anders die (net gepost) ook duidelijk het verschil laat zien tussen de S7edge en S9+ bij de tweede post op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Garret1410 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Heel vreemd. Ik heb het getest en zie het ook, tenminste alleen bij het pikdonkere gedeelte. Raak je het scherm aan zodat je de overlay ziet dan is het weg en zo gauw dat weer weg is, is het weer slecht. Heb met S8 getest en die heeft het niet.

Toch denk ik eerder dat het een software ding is want het display is zover bekend hetzelfde als die van de S8 en het feit dat het weg is als je het scherm aanraakt is ook wel vreemd.

Verder is donker altijd een moeilijke kleur vanwege de relatief lage bitrate en compressie die toegepast wordt op YouTube.
Inderdaad, wanneer de overlay in beeld is ziet het er gewoon uit. In dat geval is het dus NIET de schuld van het scherm en zal het dus wel gewoon software gerelateerd zijn. Bedankt voor je opmerkelijkheid! :D

edit : http://piunikaweb.com/201...isplay-have-major-issues/ Geeft het probleem inderdaad perfect weer! Laten we hopen dat het kan worden gefixt d.m.v. een update..

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd611 op 22-03-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Wacht even; het bizar veel donker worden van de camera in slow motion is niet normaal?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Lucassen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:48:
Wacht even; het bizar veel donker worden van de camera in slow motion is niet normaal?..
Dat is wel normaal en in ieder geval ook iets anders dan waar we het de voorgaande posts over hebben. De eerste helft van het artikel waar Sjoerd611 naar linkt gaat inderdaad over slow motion, maar vanaf de tweede helft van dat artikel gaat het (onder andere) over het probleem waar we het nu over hadden.

Wat betreft slow motion: Als je slow motion filmt (met ontzettend veel frames per seconde dus) valt er per opgenomen beeldje minder licht op de sensor waardoor de opname donkerder wordt. Daarom wordt ook geadviseerd slow motion bij zoveel mogelijk licht te filmen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

arnoud_h schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:14:
Hoe zijn de ervaringen hier met contactloos betalen met de ING Bankieren app? Ik heb een stuk meer problemen om de betalingen uit te voeren dan met mijn oude S6E+.

Ik krijg vaker foutmeldingen op de betaalterminal als ik de telefoon in de richting ervan beweeg, en moet soms 2-3x proberen voordat de betaling lukt. Daar had ik met mijn oude toestel geen last van.
Oei dit vraag ik mij ook af! Het werkte ook perfect op mijn S7 Edge en was echt een heerlijke manier van betalen. Ik heb mijn toestel volgende maand en dan zal ik het ook even testen.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:14:

Ik had de app van ING voor contactloos betalen nog niet op mijn S7 (toen nog een case waar mijn pinpas in zat, zodat ik met mijn case contactloos kon betalen), dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Op de S9+ nu wel geïnstalleerd en ongeveer 7/8 betalingen gedaan en dat ging tot nu toe wel vlekkeloos moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:52
Spud82 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:47:
Ik heb er bij mijn Samsung A8 regelmatig last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_dijkstra
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 14:46
Bij mij werkt veilig opstarten niet. Hebben jullie daar ook last van?

Instellingen -> schermvergrendeling en beveiliging -> veilig opstarten. Daar kies ik voor 'Patroon vereist bij inschakelen apparaat'.

Als ik dan opnieuw opstart dan kom ik dit in de opstartprocedure niet tegen. Op mijn S7 Edge werkte dit prima en gaf me een extra veilig gevoel bij eventueel verlies of diefstal van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:31
jan_dijkstra schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:56:
Bij mij werkt veilig opstarten niet. Hebben jullie daar ook last van?

Instellingen -> schermvergrendeling en beveiliging -> veilig opstarten. Daar kies ik voor 'Patroon vereist bij inschakelen apparaat'.

Als ik dan opnieuw opstart dan kom ik dit in de opstartprocedure niet tegen. Op mijn S7 Edge werkte dit prima en gaf me een extra veilig gevoel bij eventueel verlies of diefstal van mijn telefoon.
Ik heb zelf Veilig Opstarten via Pincode ingesteld. Dat werkt wel bij mij. Ik zie trouwens geen optie voor een Patroon, alleen Pincode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die de black crush/gradiënt banding op hun S9+ ervaren:

Volgens verschillende gebruikers (Chris_c81 en Tibial) op het forum van androidcentral is Samsung het euvel momenteel actief aan het onderzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
[...]

[afbeelding]
Ik moet heel eerlijk wezen, bij mij ('gewone' S9) is het rond 11:40 gewoon zwarter dan zwart. Enige wat ik zie zijn kleine stukjes wit van de sneeuw, aangezien ze er met een zaklamp in de buurt schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Ik moet heel eerlijk wezen, bij mij ('gewone' S9) is het rond 11:40 gewoon zwarter dan zwart. Enige wat ik zie zijn kleine stukjes wit van de sneeuw, aangezien ze er met een zaklamp in de buurt schijnen.
Het probleem doet zich ook (voor zover bekend) alleen voor bij de S9+, dus dat kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Eerlijk gezegd stoor ik me er niet echt aan want voor 99% is het een prachtig scherm. Met desbetreffende YouTube filmpjes zie ik het wel maar dat is dan ook het enige voor mij.
Dus ik hoop wel dat er zsm een oplossing voor komt, vooral voor degenen die wel last van hebben.

Ik heb trouwens wat films op Netflix gekeken maar zie niets storende in donkere scènes. Ik heb op de televisie meer last van banding in donkere scènes maar dat zal door de compressie komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 23-03-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000

eisbaer

Zie signature

Vanmiddag ga ik een Samsung halen. Het idee was een S9 maar door die verhalen over batterijduur twijfel ik nu toch over een S9+...

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
eisbaer schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:31:
Vanmiddag ga ik een Samsung halen. Het idee was een S9 maar door die verhalen over batterijduur twijfel ik nu toch over een S9+
Batterij van S9+ vind ik nog wel meevallen. Is alleen maar beter geworden bij mij. Ligt ook aan gebruik natuurlijk en wat je gewend bent. Weet niet hoe de S8+ presteerd maar ik kom makkelijk de dag door en heb nog 30% a 40% over.

S9+ lijkt me ook een betere optie. De S9 is wel handzamer maar je went snel aan de grootte en dan is het moeilijk om terug te gaan. Verder heb je wat extra's bij de Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Geeft jullie S9 ook niet weer dat hij aan het "snel opladen" is wanneer je een powerbank gebruikt? Deze Anker Powercore 2 heeft absoluut de capaciteit om dit toestel te fast chargen, erg vreemd.

Edit : De geschatte tijd voordat het toestel vol is blijft wel hetzelfde wanneer ik wissel tussen oplader & powerbank.. misschien werkt het dus wel maar geeft die het alleen niet weer. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Sjoerd611 op 23-03-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Garret1410 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Lijkt me inderdaad ook een software issue. Een donker filmpje kijken bij weinig omgevingslicht, zal vast wel een patch voor komen. Persoonlijk ga ik het niet eens proberen, want ik kijk a)niet veel filmpjes en dus b)zeker niet in het donker... :)
Maar het lijkt me geen onoplosbaar verhaal, zeker niet als het op andere Samsungs niet voorkomt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Veilige map geconfigureerd met één aparte vingerafdruk... Gaaf... :*)
MAAR: als de veilige map is geopend en aangesloten via USB op de PC kan ik die niet benaderen, de telefoon is wel te zien in de verkenner maar lijkt leeg, niets te zien daar. :X
Hoe kan ik nu een bubs aan bestanden en/of foto's overdragen naar de veilige map 8)7

YouTube: Samsung Galaxy S9 Secure Folder Log In Hidden Phone, Apps & Came...

Edit: Niet de ideale oplossing, maar alleen op deze manier kreeg ik het voor elkaar.
http://www.samsung.com/uk...pps-to-the-secure-folder/ [closed]

[ Voor 40% gewijzigd door Barock op 23-03-2018 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:31:
Vanmiddag ga ik een Samsung halen. Het idee was een S9 maar door die verhalen over batterijduur twijfel ik nu toch over een S9+...
Batterijduur vergelijken is heel lastig. Alleen schermtijd vertelt niet het hele verhaal. De apps doen ook vrolijk mee. Ik heb, net als met mijn S7 Edge geen klagen. Maar ik heb misschien weer een a-typisch gebruik. Ik kijk niet heel veel filmpjes bv op mijn mobiel. Anderen hebben zo'n beetje het Youtube logo ingebrand op het scherm. En wat is dan wél typisch gebruik? De ene mens is de ander niet. Wat heb je allemaal ingesteld, hoe vaak laadt je op? Soms heb ik wel eens dat ie ineens sneller leeg is. Een paar dagen later is dat weer voorbij. Ik denk dan dat een bepaalde app een vage update heeft gehad die ervoor zorgde dat ie sneller leeg was oid. lastig om dat precies te pinpointen (lees: heb nooit zin om dat uit te zoeken)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Laatst online: 27-07 16:14
Dat met de s9+ en zwart is niet helemaal zo als het is. Download het yt filmpje es op je mobiel en kijk het dan nog eens. Ik denk idd een software fout samen met yt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BattlerRoyaleNL schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:31:
Dat met de s9+ en zwart is niet helemaal zo als het is. Download het yt filmpje es op je mobiel en kijk het dan nog eens. Ik denk idd een software fout samen met yt
Nee, is ook met achtergronden en andere afbeeldingen. Paar posts terug heb ik er een voorbeeld van laten zien met een Samsung achtergrond op de homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Hoewel ik bij whatsapp pop-up altijd weergeven aan heb staan krijg ik niets te zien of te horen wanneer de telefoon op het "always on display" staat.
Iemand een oplossing?

Oeps.. Bij de app meldingen stond whatsapp uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Artwido op 23-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:16:
[...]

Nee, is ook met achtergronden en andere afbeeldingen. Paar posts terug heb ik er een voorbeeld van laten zien met een Samsung achtergrond op de homescreen
Ik heb net eens Star Trek Discovery bekeken in het donker en dan valt het wel heel erg op. Veel scènes zijn in het donker en bijv. balken op de achtergrond hebben veel last van 'vegen' bij mij. Dit is toch wel opvallend. Heb ook de aflevering daarna gedownload met de setting "high quality", maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik heb een Anker powerbank met QuickCharge 3.0 en daarbij wordt het wel weergegeven
Sjoerd611 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:56:
Geeft jullie S9 ook niet weer dat hij aan het "snel opladen" is wanneer je een powerbank gebruikt? Deze Anker Powercore 2 heeft absoluut de capaciteit om dit toestel te fast chargen, erg vreemd.

Edit : De geschatte tijd voordat het toestel vol is blijft wel hetzelfde wanneer ik wissel tussen oplader & powerbank.. misschien werkt het dus wel maar geeft die het alleen niet weer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik heb even een snelle vergelijking gemaakt tussen de Samsung J7 2017 en de S9+ met een screenshot vanuit Netflix - Star Trek Discovery Episode 1 - 31:53.

Foto is gemaakt met een Xiaomi Mi A1, dus niet de beste kwaliteit, maar het verschil is enorm! Vooral links bovenin en overall quality.

J7 2017 boven
S9+ onder

Edit: blue light is off en Screen mode is Adaptive Display

Screenshot

[ Voor 5% gewijzigd door WhateverSuitsU op 24-03-2018 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 05:31:
Ik heb even een snelle vergelijking gemaakt tussen de Samsung J7 2017 en de S9+ met een screenshot vanuit Netflix - Star Trek Discovery Episode 1 - 31:53.

Foto is gemaakt met een Xiaomi Mi A1, dus niet de beste kwaliteit, maar het verschil is enorm! Vooral links bovenin en overall quality.

J7 2017 boven
S9+ onder

Edit: blue light is off en Screen mode is Adaptive Display

[afbeelding]
De bovenste is een stuk donkerder en bij de onderste zie je detail in de schaduw.
Denk niet dat dit het probleem is wat er bedoeld wordt want daar is het detail helemaal weg en lijkt het alsof het display op 8-bit kleuren ingesteld staat.

Het probleem doet zich ook voornamelijk voor bij hele lage helderheid van pakweg 10%, want bij hogere helderheid is het weg.
Misschien niet helemaal waar maar bij lage helderheid is het wel meer aanwezig.

Ik zal eens een S8 en S9+ naast elkaar houden.
Edit: Heb net even vergeleken en eerlijk is eerlijk, de S8 doet het beter in donkere stukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Garret1410 op 24-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Garret1410 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:07:
[...]

De bovenste is een stuk donkerder en bij de onderste zie je detail in de schaduw.
Denk niet dat dit het probleem is wat er bedoeld wordt want daar is het detail helemaal weg en lijkt het alsof het display op 8-bit kleuren ingesteld staat.

Het probleem doet zich ook voornamelijk voor bij hele lage helderheid van pakweg 10%, want bij hogere helderheid is het weg.
Misschien niet helemaal waar maar bij lage helderheid is het wel meer aanwezig.

Ik zal eens een S8 en S9+ naast elkaar houden.
Edit: Heb net even vergeleken en eerlijk is eerlijk, de S8 doet het beter in donkere stukken.
Ik ben benieuwd of het software matig opgelost kan worden of dat het een hardware issue is. Van alle Samsung telefoons heb ik dit nog nooit meegemaakt. Overigens heb je wel een punt over de helderheid, want hoe hoger, hoe minder het opvalt, maar weg is het niet.

Volgens mij is dit wel het probleem wat er wordt bedoeld namelijk. Heb zelfde post op Samsung forum gedaan en het wordt daar ook onderschreven. Dit effect is ook bij bepaalde stock wallpapers al te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
Vorig weekend tijdens een wandeling in de kou had ik mijn touchscreen handschoenen aan en wilde mijn S9 bedienen, maar dat was haast niet te doen. Zo soepel dat de handschoenen werkte met de S7 zo stroef gaat het met de S9. Ik heb een Clear Plex screenprotector erop zitten en had op mijn S7 ook een screenprotector van Vodafone. Alleen vermoed ik niet dat het aan de protector ligt want bij mijn vriend zijn S6 kan ik wel met touchscreen handschoenen de telefoon bedienen.
Ik heb Agloves touchscreen handschoenen.

Meer mensen de S9 al getest met touchscreen handschoenen? Ben wel benieuwd of het aan het scherm ligt van de S9.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22

Rio

Ik heb al een boek

Ik vind het toch belangrijk een tegengeluid te geven, ik heb namelijk echt nul problemen met mijn S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
petjekel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:56:
Vorig weekend tijdens een wandeling in de kou had ik mijn touchscreen handschoenen aan en wilde mijn S9 bedienen, maar dat was haast niet te doen. Zo soepel dat de handschoenen werkte met de S7 zo stroef gaat het met de S9. Ik heb een Clear Plex screenprotector erop zitten en had op mijn S7 ook een screenprotector van Vodafone. Alleen vermoed ik niet dat het aan de protector ligt want bij mijn vriend zijn S6 kan ik wel met touchscreen handschoenen de telefoon bedienen.
Ik heb Agloves touchscreen handschoenen.

Meer mensen de S9 al getest met touchscreen handschoenen? Ben wel benieuwd of het aan het scherm ligt van de S9.
Je hebt een optie in de s9 om het touchscreen gevoeliger te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik irriteer mij mateloos aan het probleem met de weergave van donkere tinten op mijn S9+.. Als vuurwerkliefhebber is het gewoonweg onmogelijk om fatsoenlijk avond/nacht content te bekijken op mijn telefoon, overal in beeld zie ik vreemde dansende grijs-achtige vlekken.
Samsung's klantenservice erkent het probleem niet.. en nu? Nu heb ik ruim €900,- betaald voor een telefoon die in bijna alle aspecten als een achteruitgang voelt op mijn oude telefoon.
Retour is helaas geen optie want voor de cashback actie heb ik de originele sticker al moeten verwijderen.. Wees gewaarschuwd potentiële kopers, zowel het scherm als de batterij zijn beter gebleken in de S8+.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gzTRVH/IMG_20180322_WA0009.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerd611 op 24-03-2018 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Sjoerd611 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:45:
Ik irriteer mij mateloos aan het probleem met de weergave van donkere tinten op mijn S9+.. Als vuurwerkliefhebber is het gewoonweg onmogelijk om fatsoenlijk avond/nacht content te bekijken op mijn telefoon, overal in beeld zie ik vreemde dansende grijs-achtige vlekken.
Samsung's klantenservice erkent het probleem niet.. en nu? Nu heb ik ruim €900,- betaald voor een telefoon die in bijna alle aspecten als een achteruitgang voelt op mijn oude telefoon.
Retour is helaas geen optie want voor de cashback actie heb ik de originele sticker al moeten verwijderen.. Wees gewaarschuwd potentiële kopers, zowel het scherm als de batterij zijn beter gebleken in de S8+.
[afbeelding]
Net even op minimale helderheid op mijn s9+ wat vuurwerk filmpjes bekeken en herken me totaal niet in dit beeld. Gewoon puur zwart. Heb je een linkje waar dit optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Wouter Lucassen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Net even op minimale helderheid op mijn s9+ wat vuurwerk filmpjes bekeken en herken me totaal niet in dit beeld. Gewoon puur zwart. Heb je een linkje waar dit optreedt?
Dit stelt me wel enigzins gerust, hopelijk is het gewoon een defect in mijn display & is het dus opgelost met een nieuw toestel.
De foto die ik erbij plaatste komt van een ander filmpje, maar omdat hetzelfde effect optreedt bij vuurwerk leek me dit handig om ter verduidelijking bij te voegen.
Doordat de lucht rondom het vuurwerk oplicht maakt het toestel alles daaromheen vlekkerig grijs, alsof er zwarttinten missen zoals in die andere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung is het probleem wel aan het onderzoeken/naar een oplossing aan het zoeken. Dat las ik eerder op het forum van Android central (en heb dat hier toen ook laten weten) en is vandaag ook nog door een "expert" op het Nederlandse Samsung forum bevestigd.

Dus misschien erkent de klantenservice (nog?) niets, Samsung zelf denk ik wel. Verder heb ik op verschillende plekken gelezen dat mensen hun S9+ omgeruild hebben en dat de vervangende S9+ hetzelfde euvel had (onder andere onder de review van deze website). Omruilen lijkt voorlopig dus geen oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ati77
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-02 15:50
Heb dit probleem ook na retour een nieuwe gekregen met de zelfde probleem s9 plus heeft echt een waardeloze scherm niet kopen dus deze gaat ook terug de normale s9 heeft trouwens dit probleem niet dus echt waardeloos van samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
heb er ook geen last van met mijn s9plus! zwart is echt ook echt pik zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Sjoerd611 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:08:
[...]

Dit stelt me wel enigzins gerust, hopelijk is het gewoon een defect in mijn display & is het dus opgelost met een nieuw toestel.
De foto die ik erbij plaatste komt van een ander filmpje, maar omdat hetzelfde effect optreedt bij vuurwerk leek me dit handig om ter verduidelijking bij te voegen.
Doordat de lucht rondom het vuurwerk oplicht maakt het toestel alles daaromheen vlekkerig grijs, alsof er zwarttinten missen zoals in die andere foto.
Ik had zelf ook nog wat vuurwerkfilmpjes van afgelopen nieuwjaar en heb precies hetzelfde als jouw. Alles daarom heen vlekkerig grijs.

Ik heb het echter alleen met donkere filmpjes.. ook op netflix.
Met achtergronden enzo heb ik er geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door airwolf83 op 24-03-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000

eisbaer

Zie signature

mphilipp schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Batterijduur vergelijken is heel lastig. Alleen schermtijd vertelt niet het hele verhaal. De apps doen ook vrolijk mee. Ik heb, net als met mijn S7 Edge geen klagen. Maar ik heb misschien weer een a-typisch gebruik. Ik kijk niet heel veel filmpjes bv op mijn mobiel. Anderen hebben zo'n beetje het Youtube logo ingebrand op het scherm. En wat is dan wél typisch gebruik? De ene mens is de ander niet. Wat heb je allemaal ingesteld, hoe vaak laadt je op? Soms heb ik wel eens dat ie ineens sneller leeg is. Een paar dagen later is dat weer voorbij. Ik denk dan dat een bepaalde app een vage update heeft gehad die ervoor zorgde dat ie sneller leeg was oid. lastig om dat precies te pinpointen (lees: heb nooit zin om dat uit te zoeken)
Je hebt me overtuigd. Vanmiddag bij MM de S9 blauw gehaald. Nog net bedienbaar met 1 hand. Wonderlijke was wel dat ik een bedrag van 849 euro had verwacht maar de verkoper mompelde iets van korting en kwam met een bon van 764. Nou ja , ik klaag niet.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Net op mijn S9plus even een willekeurig vuurwerk filmpje gekeken op YT. Perfect beeld.....
Zou het iets met compressie te maken kunnen hebben? Lijkt me niet iets hardware matigs.
Denk dat er een bepaalde video instelling niet helemaal volgens de norm is afgeregeld.
Er zal een software update voor komen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Laatst online: 09-07 20:27
Wouter Lucassen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:07:
[...]

Je hebt een optie in de s9 om het touchscreen gevoeliger te maken :)
Daar was ik nog niet bekend mee. Net getest en werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Zijn er hier nog mensen die last hebben dat de camera settings niet onthouden worden?
Ik zet hem op 12MP en als ik de s9 afzet en daarna terug opzet en de camera open dan staat hij terug op 7.9MP.

Telkens als ik op die knop druk rechts naast de settings om het beeld volledig te vullen dan zijn de settigns weer weg? Ik dacht dat dat juist de bedoeling was om een groter beeld te krijgen ipv een groot beeld en dan van 12 naar 7.9 veranderd te worden grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zo, toch de Galaxy S9+ gekocht. Vorige maand de S8+ gekocht met het idee: de S9+ upgrade zal niet zo heel groot zijn en de vermoedelijke prijs van €1000 is toch te veel. Toch na een week maar retour gedaan en weer verder met de S7 Edge. Maarrr toen: er was een tijdelijke (lokale?) aanbieding bij de MediaMarkt vorige weekend waardoor er nog ruim €150 van de prijs afging waardoor ik rond de €790 uitkwam. :)

Enkele punten die mij (positief) op zijn gevallen:
- De vingerafdrukscanner is echt razend snel
- Gezichtsherkenning werkt verrassend goed en snel
- Iris Scan gebruik ik niet... het feit alleen al dat er zoveel veiligheidswaarschuwingen worden gegeven vind ik niet echt een comfortabele gedachte
- De stereo speakers zijn echt een stuk beter en luider dan die van de S7 edge :)
- Dual Sim werkt verrassend goed, maar zal ik waarschijnlijk weinig gebruiken
- Het switchen tussen f/1.5 en f/2.4 lijkt (overdag) eigenlijk weinig uit te maken. Desalniettemin: vind het wel erg leuk om te zien en eindelijk weer iets echt innovatiefs nieuw!
- De '2x zoom' dankzij de tweede camera is een welkome toevoeging
- HDR beelden zijn awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:12
Meer mensen die geen badge krijgen bij een gemiste oproep maar wel bij alle andere apps ?
Voor zover ik heb kunnen nagaan staan alle schuifjes goed, mis ik een instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
Wat is eigelijks de beste screen protector die er is voor de s9+ ? hij moet denk ik wel case friendly zijn en zie door de bomen het bos niet meer aangezien er zoveel soorten zijn. Waar hij aan moet voldoen is : Scherm mag niet minder worden ( kleuren , reflextie ) en het liefst ook de edge kanten beschermt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_dijkstra
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 14:46
Anton56 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:14:
Meer mensen die geen badge krijgen bij een gemiste oproep maar wel bij alle andere apps ?
Voor zover ik heb kunnen nagaan staan alle schuifjes goed, mis ik een instelling ?
Heb ik ook. Instellingen hier ook gedubbelchecked. Viel me vanmiddag ineens op. (S9+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Sjoerd611 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:45:
[afbeelding]
Ik heb ook wat vuurwerk filmpjes bekeken die ik zelf gefilmd had en ik zie wat je bedoeld. Heb toen S8 erbij gepakt en zag het toen niet maar wat me opviel toen ik een stuk straat filmde (niet bewust) was dat de S9 de stenen liet zien, hetzij zeer slecht en vlekkerig maar bij de S8 zag ik helemaal niets omdat het pikdonker was.
Dus ik heb het idee dat de S9+ misschien de donkere gedeelten wil laten zien door de "gain" op te voeren en daardoor misschien wel de mist in gaat. Misschien iets te maken met HDR of een andere hardware feature.

Maar dit is even hardop denken en misschien totale onzin :)

Verklaart ook niet waarom alleen de S9 Plus hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Garret1410 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Ik heb ook wat vuurwerk filmpjes bekeken die ik zelf gefilmd had en ik zie wat je bedoeld. Heb toen S8 erbij gepakt en zag het toen niet maar wat me opviel toen ik een stuk straat filmde (niet bewust) was dat de S9 de stenen liet zien, hetzij zeer slecht en vlekkerig maar bij de S8 zag ik helemaal niets omdat het pikdonker was.
Dus ik heb het idee dat de S9+ misschien de donkere gedeelten wil laten zien door de "gain" op te voeren en daardoor misschien wel de mist in gaat. Misschien iets te maken met HDR of een andere hardware feature.

Maar dit is even hardop denken en misschien totale onzin :)

Verklaart ook niet waarom alleen de S9 Plus hier last van heeft.
Daar lijkt het inderdaad op.. Laten we hopen dat het met een update te verhelpen is, want dit verwacht je niet bij de over het algemeen erg goeie schermen van Samsung. Het begint overigens op steeds meer plaatsen zichtbaar te worden.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fK2Yh7/IMG_20180325_WA0007.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Sjoerd611 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:24:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op.. Laten we hopen dat het met een update te verhelpen is, want dit verwacht je niet bij de over het algemeen erg goeie schermen van Samsung. Het begint overigens op steeds meer plaatsen zichtbaar te worden.
[afbeelding]
Ik heb hier een mogelijke tijdelijk oplossing gevonden. Was een fix voor de Google Pixel maar het werkt bij mij wel aardig.
Screen Balance installeren, permissie geven, aan zetten en sliders goed zetten

Nadelen: zwart is niet echt diep zwart.

Misschien even uitproberen. Ben benieuwd.

YouTube: GOOGLE PIXEL 2 XL | DECEMBER UPDATE: Black Crush Fix? Visual Core Ca...

Hieronder een screenshot van voor de fix en na de fix.
Wat je ziet is een stuk straat dat ik s'avonds filmde tijdens oud en nieuw.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4E5LOukJ5cBgjx5f0Z01oVG3/thumb.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dyN1hPGLJt2V83XXjy1jnDfX/thumb.jpg

Het gekke is dat het een screenshot is wat toch wel vreemd is, dus volgens mij is het dan niet het scherm want dan zou het op een screenshot niet te zien zijn. Dus misschien zit het toch in de aansturing van het scherm.

[ Voor 43% gewijzigd door Garret1410 op 25-03-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Thanks voor de tip Garret, daar ga ik zo even mee aan de slag!
Even een andere vraag, mijn toestel werd net opeens flink warm en de batterij was ruim 20% gedraind in 1 uur. Als ik kijk bij batterijverbruik zie ik dat Android-systeem ineens veel meer batterij heeft gevreten dan het scherm.. Wat vreemd hebben meer mensen dit wel eens gehad? Google Play Services staat er ook opeens bij.. Het lijkt met een reboot trouwens wel verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Astratuner schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:01:
Zijn er hier nog mensen die last hebben dat de camera settings niet onthouden worden?
Ik zet hem op 12MP en als ik de s9 afzet en daarna terug opzet en de camera open dan staat hij terug op 7.9MP.

Telkens als ik op die knop druk rechts naast de settings om het beeld volledig te vullen dan zijn de settigns weer weg? Ik dacht dat dat juist de bedoeling was om een groter beeld te krijgen ipv een groot beeld en dan van 12 naar 7.9 veranderd te worden grrr.
Is je telefoon ontgrendeld als je de instellingen aanpast? Ik had zelf iets soortgelijks met een timer. Als ik vanaf het lockscreen de camera open en dan instellingen aanpas, blijven ze niet bewaard. Althans, dat was mijn analyse van het probleem. Ontgrendel je telefoon en ga naar de camera en pas je instellingen aan. Nu zou het wel opgeslagen moeten worden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astratuner schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:01:

Je veranderd zelf de resolutie naar 7.9 door het beeld schermvullend te maken. Het is wel vervelend dat hier geen waarschuwing over gegeven wordt. Geloof dat het te maken heeft met de verhouding van het scherm.

Ps: gefeliciteerd by the way. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Gismo1979 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:01:
[...]

Je veranderd zelf de resolutie naar 7.9 door het beeld schermvullend te maken. Het is wel vervelend dat hier geen waarschuwing over gegeven wordt. Geloof dat het te maken heeft met de verhouding van het scherm.

Ps: gefeliciteerd by the way. *O*
Ah oke, bij deze dan 2x bedankt :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
ati77 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:32:
Heb dit probleem ook na retour een nieuwe gekregen met de zelfde probleem s9 plus heeft echt een waardeloze scherm niet kopen dus deze gaat ook terug de normale s9 heeft trouwens dit probleem niet dus echt waardeloos van samsung.
Maak je niet zo druk man, omdat jij dit ervaart wil niet zeggen dat we dit allemaal hebben. Ben zelf in het bezit van een S9 en een S9+ totaal niets van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb afgelopen weekend wel een vervelend dingetje opgemerkt, maar ik betwijfel of het aan de S9+ ligt. Mijn carkit (Seat Mii navigatie/boordcomputerding) verbond altijd vlekkeloos met mijn S7 Edge, en de S9 doet dat ook wel, alleen kan ik mijn contacten niet meer zien. Ik krijg maar een stuk of 6 nummers te zien. Volgens mij zijn dat de nummers die op het toestel zelf opgeslagen zijn (denk ik). De rest (Google contacts zeg maar) zie ik niet (meer). Voorheen nog wel. En ik heb geen nummers verplaatst ofzo.
Ik heb al even (vlug) gekeken of er iets in de contact app te vinden is over een vage instelling oid, maar ik zag niets. Ik zal dat computertje eens aan de laptop hangen. Misschien is er een update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
@Razr Hij staat inmiddels online :) Wout deed de review, omdat ik afwezig was. Wij krijgen overigens helaas later reviewexemplaren dan veel buitenlandse media, waardoor we ook later pas kunnen publiceren en niet op de datum van embargo. Dat komt ook doordat we uitgebreid testen. Accutests kosten veel tijd met name, want daar ben je al minimaal 3 nachten aan kwijt. En tussendoor moeten we natuurlijk andere tests doen en ook zelf ervaring opdoen met het toestel voor we de review volledig kunnen tikken. Als we moeten kiezen tussen snel online of een uitgebreide review, kiezen we bovendien voor dat laatste.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Andrasman schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:15:
@Razr Hij staat inmiddels online :) Wout deed de review, omdat ik afwezig was. Wij krijgen overigens helaas later reviewexemplaren dan veel buitenlandse media, waardoor we ook later pas kunnen publiceren en niet op de datum van embargo. Dat komt ook doordat we uitgebreid testen. Accutests kosten veel tijd met name, want daar ben je al minimaal 3 nachten aan kwijt. En tussendoor moeten we natuurlijk andere tests doen en ook zelf ervaring opdoen met het toestel voor we de review volledig kunnen tikken. Als we moeten kiezen tussen snel online of een uitgebreide review, kiezen we bovendien voor dat laatste.
Yes, had 'm gezien en gelezen. Bedankt voor de terugkoppeling. En inderdaad, liever wat langer wachten voor een goede/uitgebreide review dan overhaast proberen de eerste te zijn als nieuwssite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:31
Als de telefoon over gaat en hem uit mijn broekzak haal, dan schijn ik op een knop te drukken waardoor de telefoon uit gaat en er een sms verzonden wordt: Kan ik later terugbellen.
Weet iemand hoe dat uit te zetten is? De tekst staat midden op het scherm en als je daar op drukt verzendt hij meteen het bericht. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Ik heb hem inmiddels ook gehaald (S9) blauw. Heel mooi toestel en bloedje snel.Merk het verschil in snelheid toch wel vergeleken met mijn oude S8.

Qua vingerafdrukscanner ben ik ook tevreden, al ging het ook perfect op de S8 na een langere tijd te wennen.

Had hem deze morgen eens gebruikt voor een aantal zaken (youtube, whatsapp, google maps en wat browsen in Chrome. Zit nu nog op 17%, AOD aan en schermhelderheid was wel hoog tijdens youtube.

Is wel evensnel dan niet sneller leeg dan de S8 :(
Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support