Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1245788

Ik gebruik sinds een paar dagen de Dex functie door de S9 via USC-C naar Displayport aan te sluiten op mijn monitor. Ook de MX Keys en MX 3 muis die ik heb werken zonder problemen. Op deze manier heb je eigenlijk een hele simpele desktop ervaring. Wat voor mail en office werkzaamheden prima werkt.

De standaard resolutie krijg ik echter niet aangepast. Ik zie in de instellingen dat er wel andere resoluties mogelijk zijn, maar die zijn allemaal niet selecteerbaar. Is het iemand al eens gelukt om de resolutie in Dex aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het geheugen van mijn Samsung S9 wil ik graag uitbereiden. Ik kan alleen niet vinden hoeveel geheugen er maximaal in kan.

Hebben jullie nog tips voor een betrouwbare geheugenkaart, wel merk en type?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:11:
Het geheugen van mijn Samsung S9 wil ik graag uitbereiden. Ik kan alleen niet vinden hoeveel geheugen er maximaal in kan.

Hebben jullie nog tips voor een betrouwbare geheugenkaart, wel merk en type?

Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je een SD-kaartje wilt plaatsen om je opslag uit te breiden. Deze kan tot 400 GB groot zijn:
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 1245788 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:51:
Ik gebruik sinds een paar dagen de Dex functie door de S9 via USC-C naar Displayport aan te sluiten op mijn monitor. Ook de MX Keys en MX 3 muis die ik heb werken zonder problemen. Op deze manier heb je eigenlijk een hele simpele desktop ervaring. Wat voor mail en office werkzaamheden prima werkt.

De standaard resolutie krijg ik echter niet aangepast. Ik zie in de instellingen dat er wel andere resoluties mogelijk zijn, maar die zijn allemaal niet selecteerbaar. Is het iemand al eens gelukt om de resolutie in Dex aan te passen?
Volgens mij pakt hij wat standaard/native is voor je monitor. Bij de mijne bijv. 4K 24bits 60 Hz.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sinds gisteren heb ik mijn vaders S9 over mogen nemen. Uiteraard volledig gereset, opnieuw geinstalleerd etc...

Echter een veel voorkomend probleem treedt op: De interactie van de Clear Cover werkt niet meer. Doe ik het klepje dicht, dan blijft het scherm aan...

Heeft iemand nog goede ideeën die ik kan uitvoeren, op een reset na. ;)

Mijn vader had dit probleem ook toen hij hem nog gebruikte, maar met regelmaat werkte het opeens wel weer. Misschien is er iets van een cache die ik moet wissen ergens? Ik heb al geprobeerd de telefoon nieuw te starten met het klepje dicht, en opgestart waarbij ik het klepje open en dicht doe... Maar nog geen resultaat.
Of heeft iemand nog een goed idee?

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 01-12-2020 16:05 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Gismo1979 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:27:
[...]

Ik neem aan dat je een SD-kaartje wilt plaatsen om je opslag uit te breiden. Deze kan tot 400 GB groot zijn:
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/specs/
Dankje, daar was ik ook benieuwd naar. Dan gaat er binnenkort 256 GB in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AW_Bos schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:04:
Sinds gisteren heb ik mijn vaders S9 over mogen nemen. Uiteraard volledig gereset, opnieuw geinstalleerd etc...

Echter een veel voorkomend probleem treedt op: De interactie van de Clear Cover werkt niet meer. Doe ik het klepje dicht, dan blijft het scherm aan...

Heeft iemand nog goede ideeën die ik kan uitvoeren, op een reset na. ;)

Mijn vader had dit probleem ook toen hij hem nog gebruikte, maar met regelmaat werkte het opeens wel weer. Misschien is er iets van een cache die ik moet wissen ergens? Ik heb al geprobeerd de telefoon nieuw te starten met het klepje dicht, en opgestart waarbij ik het klepje open en dicht doe... Maar nog geen resultaat.
Of heeft iemand nog een goed idee?
In het verleden bij de S6 werkte de cover ook niet meer. Het volgende wilde wel eens helpen:

Zet in INSTELLINGEN/VERBINDINGEN “NFC en betaling” aan en doe daarna je toestel uit. Neem het toestel uit de flip cover en zet het toestel weer aan. Doe het toestel weer in de flip cover. Daarna kun je de NFC weer uitzetten. Bij INSTELLINGEN/GEAVANCEERDE FUNCTIES staat Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer aanzetten.

Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

@Gismo1979 Nice! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:46
Vandaag de melding dat de beveiligingsupdate voor december gedownload kan worden. Geinstalleerd zonder problemen.
Download van 97 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

mike123 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:21:
Vandaag de melding dat de beveiligingsupdate voor december gedownload kan worden. Geinstalleerd zonder problemen.
Download van 97 MB
Net wat ik dacht, het verkracht weer de werking van de flip-cover :( :( :(
Gismo1979 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:36:
[...]

In het verleden bij de S6 werkte de cover ook niet meer. Het volgende wilde wel eens helpen:

Zet in INSTELLINGEN/VERBINDINGEN “NFC en betaling” aan en doe daarna je toestel uit. Neem het toestel uit de flip cover en zet het toestel weer aan. Doe het toestel weer in de flip cover. Daarna kun je de NFC weer uitzetten. Bij INSTELLINGEN/GEAVANCEERDE FUNCTIES staat Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer aanzetten.

Wellicht helpt het.
Dit werkt ook al niet meer :(

Update:

Na 8 keer opnieuw opstarten met diverse keren NFC uit, en open of dichtgeklapt en uit/in flipcover werkt het wel. Maar echt mega-storend! Ik heb toch maar eens verzoek neergelegd dat ze hier serieus naar moeten kijken. Het speelt al een jaar als ik topics op hun forum mag geloven! Toch iets dat ze serieus moeten nemen!

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 11-12-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AW_Bos Balen zeg dat de cover weer niet werkt. Ik hoop voor je dat er wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Gismo1979 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:36:
@AW_Bos Balen zeg dat de cover weer niet werkt. Ik hoop voor je dat er wat aan gedaan kan worden.
Zie update hierboven! het werkt weer, maar het is echt trial and error en tig keer rebooten!

Hopelijk komt er een fix in de volgende update. Ik ga nog toch maar eens wat meer pushen op hun forums/twitter. Het speelt al zooo lang! :-( Ik heb geen zin in bij een volgende update weer te etteren om het werkend te krijgen. Dan liever maar geen updates!

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 11-12-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Enkele dagen terug had ik nog ca. 30% accu en toen ik ruim een uur later mijn telefoon weer van tafel pakte was deze leeg, uitgevallen. Het leek weer enkele dagen goed, tot ik deze vandaag bij 22% aan de lader deed en per ca. 4 seconden één procent eraf zag gaan tot 1%. Vervolgens begon hij weer normaal bij te laden.

Een defecte accu zou in principe geen oorzaak mogen zijn aangezien deze ca. 6 maanden terug door Samsung vervangen is.

Wellicht een softwarematig euvel? Hebben meer mensen hier wellicht last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45
daanNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:39:
Enkele dagen terug had ik nog ca. 30% accu en toen ik ruim een uur later mijn telefoon weer van tafel pakte was deze leeg, uitgevallen. Het leek weer enkele dagen goed, tot ik deze vandaag bij 22% aan de lader deed en per ca. 4 seconden één procent eraf zag gaan tot 1%. Vervolgens begon hij weer normaal bij te laden.

Een defecte accu zou in principe geen oorzaak mogen zijn aangezien deze ca. 6 maanden terug door Samsung vervangen is.

Wellicht een softwarematig euvel? Hebben meer mensen hier wellicht last van?
Niet zo extreem maar ik heb wel het idee dat het de ene dag veel sneller gaat dan de andere dag. Ik doe nooit heel afwijkende dingen. Het is pas ontstaan na de laatste Android update.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:21
Updaten maar weer. Januari update

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-06 21:59
Vraagje: ik wil mijn S9 van geroot toestel weer terugzetten naar stock room. Ik heb de laatste stockrom van sammobile gedownload en al wat video's bekeken maar die videos maken me in de war.
De enige video zegt dat ik in Odin alleen de AP md5 file moet kiezen, andere video zegt dat ik BL, AP, CP en CSC moet kiezen. Welke is nou de goede?
En moet ik vantevoren nog iets van unroot of zo doen in magisk of kan ik zo naar Odin gaan?

Ik wil het toestel verkopen en daarom weer terug naar Stock Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen die sinds deze week die irritante Samsung find my phone meldingen krijgen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid uitgeschakeld. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kickasz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:56:
Zijn er meer mensen die sinds deze week die irritante Samsung find my phone meldingen krijgen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid uitgeschakeld. Iemand nog een idee?
Nope.

Telefoon even opnieuw opstarten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kickasz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:56:
Kreeg die gisteren wel constant op mijn Note 9, vreselijk irritant... Op een gegeven moment alle vinkjes nog maar eens nagelopen, daarna geen last meer van gehad. Op mijn S9 eigenlijk nog geen last van gehad.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Wederom, updaten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

GerCor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:11:
Updaten maar weer. Januari update
En weer werkt die clear cover niet, en gaat mijn scherm niet automatisch uit als ik mijn cover dichtklap. :(. Elke keer moet ik steeds weer een hoop toeren uitvoeren om dat ding weer werkend te krijgen. NFC aan/uit, telefoon in/uit cover etc.... Nu krijg ik hem helemaal niet werkend.

Iemand nog een idee?

Deze problemen zijn al sinds 2019 bekend. Onvoorstelbaar dat Samsung nog steeds geen goede oplossing heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag weer een update ontvangen van 118MB voor mijn S9+.
Beveiligingsupdate 1 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:09:
Vandaag weer een update ontvangen van 118MB voor mijn S9+.
Beveiligingsupdate 1 maart
Die had ik vorige week al maar dacht: 1 maart, de moeite niet meer waard om te melden. Iedereen heeft die al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik had hem niet. En de telefoon kwam er zelf mee. Heb niet handmatig gekeken, wat ik nog wel eens wil doen.
Vandaar dat ik het hier wel gemeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Zit er aan te denken om deze 2ehands te nemen zo rond de 200 euro, wat denken jullie doen of niet?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 23:18
sourcecode schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:41:
Zit er aan te denken om deze 2ehands te nemen zo rond de 200 euro, wat denken jullie doen of niet?
Ik vond de accuduur altijd een van de minpunten van de S9. Ik heb na 2 jaar de accu vervangen omdat die het gewoon niet eens een dag volhield. Als je hiermee kan leven is het een erg fijn toestel voor 200 euro :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 02:35
sourcecode schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:41:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik proberen voor minimaal een S10 te gaan. Deze krijgt waarschijnlijk nog veel langer updates.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28
jaapieln schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:24:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik proberen voor minimaal een S10 te gaan. Deze krijgt waarschijnlijk nog veel langer updates.
Dan zou je ook voor een S20 kunnen gaan. ;) De S9 is nog steeds een erg goede telefoon alleen de updates komen niet meer. Alleen nog om de paar maanden een beveiligingsupdate. Je zou kunnen zeggen dat de S9 serie richting beveiligings EOL loopt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:10
sjaool schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Dan zou je ook voor een S20 kunnen gaan. ;) De S9 is nog steeds een erg goede telefoon alleen de updates komen niet meer. Alleen nog om de paar maanden een beveiligingsupdate. Je zou kunnen zeggen dat de S9 serie richting beveiligings EOL loopt.
Laatst nog even mijn S9+ (te koop) gepakt maar met al die bloatware van Samsung terug maar weer terug naar mijn Pixel 3a....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
sjaool schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Vooralsnog krijgt de S9 serie nog steeds maandelijks security updates. Daarna wordt het afgeschaald naar 3-maandelijkse security updates. Ik kan alleen niet achterhalen wanneer dit precies plaats gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
aveenhuysen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Laatst nog even mijn S9+ (te koop) gepakt maar met al die bloatware van Samsung terug maar weer terug naar mijn Pixel 3a....
Hm... nergens last van qua bloatware. Maar het zal aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Goofman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Vooralsnog krijgt de S9 serie nog steeds maandelijks security updates. Daarna wordt het afgeschaald naar 3-maandelijkse security updates. Ik kan alleen niet achterhalen wanneer dit precies plaats gaat vinden
Inderdaad nu nog maandelijks. Over niet al te lange tijd zal dat 3-maandelijks worden.
Hier staat meer info over het update-beleid van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
sjaool schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Inderdaad nu nog maandelijks. Over niet al te lange tijd zal dat 3-maandelijks worden.
Hier staat meer info over het update-beleid van Samsung.
Die site ben ik bekend mee en hier kun je dus niet terug vinden tot wanneer een toestel security updates krijgt en in welk schema dat dan is. Toch weer jammer van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

woutur

Klauwtjes uit!

soulcrusher schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Ik vond de accuduur altijd een van de minpunten van de S9. Ik heb na 2 jaar de accu vervangen omdat die het gewoon niet eens een dag volhield. Als je hiermee kan leven is het een erg fijn toestel voor 200 euro :)
Ik heb wat irritante apps lopen die ik moet hebben lopen en de accuduur is de laatste maand drastisch achteruit gegaan. Better Battery Stats levert eigenlijk niet zo heel veel op. Scherm aan is wat mijn batterij vooral achteruit laat gaan.

Vraag is: heeft dat geholpen, een nieuwe accu?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Mijn S9+ gaat ook nog makkelijk een dag mee met wat ik er mee doe. Als je de hele dag aan het gamen bent ofzo dan redt je dat waarschijnlijk niet.
Bloatware heb ik niet echt last van. Alleen de LinkedIn app update zich steeds, ook al geprobeerd te verwijderen. Dat vind dan wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
mike123 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:51:
Mijn S9+ gaat ook nog makkelijk een dag mee met wat ik er mee doe. Als je de hele dag aan het gamen bent ofzo dan redt je dat waarschijnlijk niet.
Bloatware heb ik niet echt last van. Alleen de LinkedIn app update zich steeds, ook al geprobeerd te verwijderen. Dat vind dan wel vervelend.
Je kunt de app gewoon uitschakelen. Dat kan met meerdere apps. Dat heb ik ook gedaan. Ze nemen dan nog wel ruimte in maar updaten niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mike123 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:51:
Same here, heb het ding nu al 2,5 jaar wat ongeveer een record is :+

Laadt elke nacht op met een oude usb-lader waarmee het 4 uur duurt. Misschien helpt dat ook wel een beetje qua levensduur bewaren. Covid helpt vast ook, misschien zou de accu inmiddels al niet meer lang genoeg meegaan als ik veel buiten de deur zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
sjaool schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Je kunt de app gewoon uitschakelen. Dat kan met meerdere apps. Dat heb ik ook gedaan. Ze nemen dan nog wel ruimte in maar updaten niet meer.
Maar dan wil hij wel steeds geüpdatet worden.
Is niet zo heel erg, maar jammer dat het er niet af kan.
Rooten doe ik ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huiz
  • Laatst online: 17:45
mike123 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Maar dan wil hij wel steeds geüpdatet worden.
Is niet zo heel erg, maar jammer dat het er niet af kan.
Rooten doe ik ook niet.
Als je het proces stopt en daarna uitschakelt, dan zou het moeten werken. Ik heb zulke apps (LinkedIn, Facebook) ook gestopt en uitgeschakeld, en krijg nooit updates.

Of ik moet ze in de Play Store hebben uitgezet, zou dat een mogelijkheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
huiz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Als je het proces stopt en daarna uitschakelt, dan zou het moeten werken. Ik heb zulke apps (LinkedIn, Facebook) ook gestopt en uitgeschakeld, en krijg nooit updates.

Of ik moet ze in de Play Store hebben uitgezet, zou dat een mogelijkheid zijn?
Daar denk ik natuurlijk niet aan. Heb de app gestopt en uitgeschakeld. Op het moment stond er dus ook geen update in de Play store.
Zou het zo makkelijk zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Gisteren een nieuw werkaccount (office 365) toegevoegd. En dan bij 'Contacten' contacten verplaatst van het bestaande account naar het nieuwe werkaccount. Wat een drama. De vraag is natuurlijk altijd waar dat aan ligt. Is het de software op de telefoon of de, in dit geval, servers van Microsoft? De contacten verdwenen namelijk in de prullenbak.

Ik heb trouwens nog meer problemen. Als ik met de camera van de telefoon een foto maak dan moet die automatisch, ook, op Onedrive worden opgeslagen. Dat werkt om de e.o.a. reden niet meer. Ook als ik handmatig een foto van de telefoon deel of download naar Onedrive, dan krijg ik een textfile i.p.v. een foto.

Wat ik ook maar niet snap. Ik gebruik Outlook voor Android. Via een app kan ik een afspraak maken bij de kapper. De app vraagt dan: uw afspraak in uw agenda zetten? Dat bevestig ik maar de afspraak komt wel in de agenda van Android die standaard op de telefoon staat maar die ik niet gebruik, vooral omdat ik die agenda spuuglelijk vind, maar niet in de agenda van Outlook.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 25-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Dat laatste probleem; stel in outlook in welke agenda de standaard agenda moet zijn.

(En die instelling verspringt wel eens bij een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
teake schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:16:
Dat laatste probleem; stel in outlook in welke agenda de standaard agenda moet zijn.

(En die instelling verspringt wel eens bij een update)
Ik kan alleen maar kiezen uit Outlook of Office 365. De agenda van Android komt niet eens voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil misschien binnenkort de accu van mijn S9 vernieuwen. zou dit enigzins nog nut hebben met prestatie? de telefoon blijft soms 2 seconde vasthangen. en ik krijg zo'n waarschuwingsteken bij de accu in mijn instellingen, maar dat heeft meer met de apps te maken die in de achtergrond draaien.

heeft iemand flinke verschil gemerkt nadat het vervangen werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Vandaag de beveiligingsupdate voor April binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00
mike123 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:01:
Vandaag de beveiligingsupdate voor April binnen gekregen.
Ik kreeg hem gisteren binnen. Ik las dat deze de laatste maandelijkse update is voor de S9 serie. Daarna gaat het per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acale schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:23:
[...]

Ik kreeg hem gisteren binnen. Ik las dat deze de laatste maandelijkse update is voor de S9 serie. Daarna gaat het per kwartaal.
Klopt inderdaad. De S9 staat nu op de lijst voor updates per kwartaal i.p.v. maandelijks.
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Gismo1979 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:42:
[...]

Klopt inderdaad. De S9 staat nu op de lijst voor updates per kwartaal i.p.v. maandelijks.
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Zonde eigenlijk want de S9+ is naar mijn mening de beste S-serie telefoon die Samsung ooit gemaakt heeft op de wat mindere batterij na dan.

Ik zou wel een custom rom met Android 11 willen gebruiken maar dan is het maar de vraag of de bank app etc. het blijven doen of dat alle functies ook echt werken zoals bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 01:47:
[...]

Zonde eigenlijk want de S9+ is naar mijn mening de beste S-serie telefoon die Samsung ooit gemaakt heeft op de wat mindere batterij na dan.

Ik zou wel een custom rom met Android 11 willen gebruiken maar dan is het maar de vraag of de bank app etc. het blijven doen of dat alle functies ook echt werken zoals bedoelt.
Dat ben ik met je eens.

Mijn eerste Samsung was een S6 (hiervoor 2x HTC). Deze heb ik vervangen door de S9 toen deze uitkwam. De S6 was ook een fijne telefoon, maar dat je de opslag niet kon uitbreiden heeft uiteindelijk parten gespeeld (had de goedkoopste gekozen met de minste opslag).
Bij het uitzoeken van de S9 of S9+ vond ik de plus te groot. Echter achteraf had ik hier wel spijt van. De plus was qua camera en accu wel beter dan de S9, vandaar dat ik voor de keuze tussen een S21 en S21+ nu toch voor de S21+ (256GB) ben gegaan (ik wissel nu rond de 3 jaar van telefoon, maar hoop met de S21+ er weer een jaartje bij te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Gismo1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:55:
[...]

...vandaar dat ik voor de keuze tussen een S21 en S21+ nu toch voor de S21+ (256GB) ben gegaan (ik wissel nu rond de 3 jaar van telefoon, maar hoop met de S21+ er weer een jaartje bij te doen).
Ik heb in mijn eerste post ook nog mooiste weggelaten. :P

De S9+ moet het nog even volhouden tot Samsung weer bij zinnen is gekomen en de SD-kaart weer ondersteunt... En zo zijn er nog wat dingen die mij tegenstaan aan de nieuwe modellen. Ik hoop dat ze naar de Xiaomi 11 Ultra kijken hoe je een camera-eiland implementeert want een wiebelende telefoon kan in mijn ogen niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Vanaf vandaag kun je met Google Pay betalen bij de ABN AMRO. Dus gelijk geïnstalleerd op mijn S9 plus en direct uitgeprobeerd. Werkt perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gismo1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:55:
[...]

Dat ben ik met je eens.

Mijn eerste Samsung was een S6 (hiervoor 2x HTC). Deze heb ik vervangen door de S9 toen deze uitkwam. De S6 was ook een fijne telefoon, maar dat je de opslag niet kon uitbreiden heeft uiteindelijk parten gespeeld (had de goedkoopste gekozen met de minste opslag).
Bij het uitzoeken van de S9 of S9+ vond ik de plus te groot. Echter achteraf had ik hier wel spijt van. De plus was qua camera en accu wel beter dan de S9, vandaar dat ik voor de keuze tussen een S21 en S21+ nu toch voor de S21+ (256GB) ben gegaan (ik wissel nu rond de 3 jaar van telefoon, maar hoop met de S21+ er weer een jaartje bij te doen).
Ik had ook een S6 maar die is door spatwater of zweet ofzo stukgegaan. Daarna een S7 en nu nog steeds dezelfde S9. Batterij is ook nog redelijk goed; die laad ik met een heel erg langzame usb-lader op elke nacht, duurt 4 uur. De meeste dagen kom ik gewoon van begin tot einde helemaal door. Op dagen dat het niet lukt is er toch een app die zich misdraagt vaak, of heb ik iets gechromecast ofzo.

Echter door het ontbreken van een headphone jack is de laatste reden om bij Samsung te blijven eigenlijk verdwenen. Er is nog één belangrijke reden voor mij om bij Android te blijven en dat is de back button; makkelijk met de duim te bedienen waar je bij iPhones vaak naar de linker bovenhoek moet. Anders zou ik sowieso naar een iPhone overstappen waarschijnlijk, het beleid van Apple mbt privacy vind ik erg positief namelijk.

Het is nu een beetje tussen S21(+) en iPhone 12. Ben benieuwd of iemand hier nog verrassende inzichten hierover heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mijn S9 plus werkt nog steeds perfect. Geen enkele reden om over te stappen naar nieuwer of iOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
Het is weer update tijd. De Quickshare is verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:26
Sorcerer8472 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Ik had ook een S6 maar die is door spatwater of zweet ofzo stukgegaan. Daarna een S7 en nu nog steeds dezelfde S9. Batterij is ook nog redelijk goed; die laad ik met een heel erg langzame usb-lader op elke nacht, duurt 4 uur. De meeste dagen kom ik gewoon van begin tot einde helemaal door. Op dagen dat het niet lukt is er toch een app die zich misdraagt vaak, of heb ik iets gechromecast ofzo.

Echter door het ontbreken van een headphone jack is de laatste reden om bij Samsung te blijven eigenlijk verdwenen. Er is nog één belangrijke reden voor mij om bij Android te blijven en dat is de back button; makkelijk met de duim te bedienen waar je bij iPhones vaak naar de linker bovenhoek moet. Anders zou ik sowieso naar een iPhone overstappen waarschijnlijk, het beleid van Apple mbt privacy vind ik erg positief namelijk.

Het is nu een beetje tussen S21(+) en iPhone 12. Ben benieuwd of iemand hier nog verrassende inzichten hierover heeft!
Met betrekking tot de back knop: in iOS kun je een stapje terug door van links naar rechts te vegen. De back knop linksbovenin gebruik ik zelden. Werkt door heel iOS heen. https://9to5mac.com/2018/05/25/how-to-go-back-on-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Hebben jullie ook veel problemen met USB-C poort die defect gaat?

Ik ben nog altijd tevreden S9+ gebruiker, maar ik heb al eens na een lange reis de USB-C poort moeten vervangen met zo'n boardje. Dat vond ik niet gek, de telefoon heeft aardig wat meegemaakt (stof e.d.)
Maar al vrij snel is de USB-C port weer defect. Ik kan wel gaan klagen over kwaliteit van vervanginsboardje, maar het heeft ook met stof ophoping te maken. En sinds het eerste defect gebruik ik de USB-C poort ook nog eens amper omdat ik draadloos op laad. Toch is hij kapot.
Ik ga maar weer het boardje vervangen, en dit keer ook maar de accu meenemen.

Of gebruiken mensen wellicht een hoesje met afsluitbare USB-C port?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:32
!null schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:46:

Ik ben nog altijd tevreden S9+ gebruiker, maar ik heb al eens na een lange reis de USB-C poort moeten vervangen met zo'n boardje. Dat vond ik niet gek, de telefoon heeft aardig wat meegemaakt (stof e.d.)
Maar al vrij snel is de USB-C port weer defect. Ik kan wel gaan klagen over kwaliteit van vervanginsboardje, maar het heeft ook met stof ophoping te maken. En sinds het eerste defect gebruik ik de USB-C poort ook nog eens amper omdat ik draadloos op laad. Toch is hij kapot.

Ik heb een tijd zo'n magnetische oplader gebruikt, waarbij je dus altijd een klein plugje in je USB poort hebt zitten en alleen de kabel magnetisch aankoppelt als je wilt laden. Dat voorkwam bij mij stofophoping waardoor de USB poort prima in orde bleef. Bij voorgaande telefoons was de USB poort wel inderdaad altijd een zwak onderdeel, voor mij geen telefoon meer zonder draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:31
!null schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:46:

Bij mij is de poort ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Wekko306 Ik koop wel wat van die USB-C covers.

@Paulus73 Ik ga het boardje weer vervangen, is maar 13 euro en een hoop gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:31
!null schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:41:
@Paulus73 Ik ga het boardje weer vervangen, is maar 13 euro en een hoop gepriegel.
Telefoon is 'van de baas'. Dus ik hou het vol tot ie echt niet meer laad, maar wil ook niet onnodig mobieltjes laten aanschaffen. Het laden lukt nu nog meestal en als 's morgens blijkt dat ie toch niet goed is geladen dan doe ik dat alsnog. Er is dus om heen te werken. Maar ideaal is anders.

Succes met priegelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@Paulus73 Daarom laad ik nu al heel lang draadloos op. Dat is toch betrouwbaarder vanwege al die connectoren die steeds slecht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:41
Ik kreeg laatst van mijn werk een laptop met USB-C lader. Nu ben ik benieuwd of ik deze lader ook kan gebruiken voor het opladen van mijn telefoon? Ik denk zelf van niet, maar het typeplaatje geeft veel outputs aan.

Lader is van een HP Elitebook 850 G7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lwKJS9I-Sz5-4BF3XRntEQIC2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXU10m1upWHGNDbK0T9Asw4V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:09

AvK

Ready Set Go

Twijfel toch......

[ Voor 97% gewijzigd door AvK op 14-09-2021 18:15 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• sjaool
joahn93 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
Ik kreeg laatst van mijn werk een laptop met USB-C lader. Nu ben ik benieuwd of ik deze lader ook kan gebruiken voor het opladen van mijn telefoon? Ik denk zelf van niet, maar het typeplaatje geeft veel outputs aan.

Lader is van een HP Elitebook 850 G7

[Afbeelding]
Ik zou het er niet op wagen. De lader zal de S9 niet herkennen en kan er zomaar een te hoog voltage op zetten. Veiliger is het om je telefoon via de standaard Samsung lader, 5V USB-lader of een USB-poort van de laptop op te laden.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08

kraats

Ik rol

Een USB-C lader van een gewoon gerenommeerd merk zal je telefoon zonder problemen opladen. Het gaat mis als je niet gecertificeerde laders en kabels gaat gebruiken. Die willen (of wilden toen USB-C net opkwam) nog wel eens niet luisteren naar wat de telefoon als maximum spanning aangaf en zo was de oplaadpoort dan op te blazen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• joahn93
sjaool schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:26:
[...]

Ik zou het er niet op wagen. De lader zal de S9 niet herkennen en kan er zomaar een te hoog voltage op zetten. Veiliger is het om je telefoon via de standaard Samsung lader, 5V USB-lader of een USB-poort van de laptop op te laden.
Ik heb ook gewoon een samsunglader beschikbaar. Maar ben gewoon benieuwd of ik een ploffende telefoon krijg of een heel snel volle telefoon...

• sjaool
joahn93 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb ook gewoon een samsunglader beschikbaar. Maar ben gewoon benieuwd of ik een ploffende telefoon krijg of een heel snel volle telefoon...
Als de lader de telefoon net goed detecteert kan er zomaar 19 Volt of zo op komen te staan en dat wil je niet. De Samsung snellader is hiervoor ontworpen en die levert maximaal 9 Volt als hij detecteert dat de telefoon de snellaadoptie heeft aanstaan.

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@joahn93 Dat werkt gewoon hoor. Zo laad ik mij S10+ ook op met mijn Lenovo oplader.

Wat dacht je dat er zou gebeuren? *poef* weg telefoon? :p

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
FeareX schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:01:
@joahn93 Dat werkt gewoon hoor. Zo laad ik mij S10+ ook op met mijn Lenovo oplader.

Wat dacht je dat er zou gebeuren? *poef* weg telefoon? :p
Nou, inderdaad. een plof zou toch zonde zijn. Kan ik in uiterste nood evt nog de laptoplader gebruiken als er niks in de buurt is. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35
Ik heb een gekke inbranding op mijn scherm ontdekt.

3 tekens, pijl naar links, camera en telefoon. Van whatsapp bovenin een gesprek ben ik al achter.

Maar whatsapp gesprekken staat hier nooit langer open, dan dat je normaal een berichtje typt.
Tuurlijk is whatsapp wel de meeste gebruikte app denk ik. Maar ik dacht dat je altijd iets heel lang op het zelfde scherm moest hebben om kans op inbranding te maken.

Gelukkig is het nog niet storend aanwezig, al ben ik toch wel eens toe aan een nieuwe. 2x per dag aan de lader wordt wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mijn S9+ doet niet meer automatisch donker scherm. Kan de telefoon alleen op donker zetten of licht. Eerder ging dat automatisch. Ik merkte het aan de Twitterapp. Die bleef licht in de avond. Ik snap er niks van hoe dat nu ineens kan.

Is eruit gesloopt. Ook uit de ontwikkelaarsmodus.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 27-10-2021 21:23 . Reden: Gezocht....naar eerdere instellingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Mijn laatste update van de S9+ heb ik 23 augustus gehad, het is er dus al een tijdje uit. Als het er al uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:38:
Mijn laatste update van de S9+ heb ik 23 augustus gehad, het is er dus al een tijdje uit. Als het er al uit is.
Ik heb even teruggelezen in deze topic. Waar het zou moeten staan - bij Display - en waar het stond in ontwikkelaarsmodus. Bij beide dus verdwenen en wat mij betreft sinds een week of 2. En inderdaad, er is helemaal geen update geweest. Vandaar dat ik er niks van snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Bedoel je niet gewoon Automatische helderheid? Dat zit er nog gewoon in bij mij.
Als ik dat aanzet en ga naar een lichtere omgeving als de telefoon aanstaat word het beeld helderder.
Ga ik van licht naar donker gebeurd er niks. Zet ik de telefoon uit en weer aan dan word hij wel donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:52:
Bedoel je niet gewoon Automatische helderheid?
Nee.

Normaal heb je een wit scherm met zwarte tekst. Als het avond wordt, en dus donkerder buiten, gaat het scherm op zwart met witte tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik kan er nog steeds voor kiezen in het menu. Dark mode. Als ik de gps inschakel word het ingeschakeld tussen zonsondergang en zonsopgang.
Of ik kan een tijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:59:
Ik kan er nog steeds voor kiezen in het menu. Dark mode. Als ik de gps inschakel word het ingeschakeld tussen zonsondergang en zonsopgang.
Of ik kan een tijd instellen.
Kun je daar even een printscreen van posten? Locatie staat bij mij aan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik hoop dat je dit bedoeld. Gisteren had ik getest en niet uitgezet blijkbaar. Want vanavond had ik ineens donker beeld. Moest eerst zoeken hoe het uit moest.
Nu staat de gps niet aan. Ik gebruik de donkere stand nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euQ0LjNETtLJ5ZuxDYnwHLxeXfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGnHu6YPNLZALnhjvA7NyVBF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:20:
Ik hoop dat je dit bedoeld. Gisteren had ik getest en niet uitgezet blijkbaar. Want vanavond had ik ineens donker beeld. Moest eerst zoeken hoe het uit moest.
Nu staat de gps niet aan. Ik gebruik de donkere stand nooit.

[Afbeelding]
Super. Gevonden. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kan ik het makkelijkste een schermopname (video) maken op mijn S9? bestaat er zo'n functie op de telefoon of moet ik een app daarvoor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Pull down menu met instellingen, scherm recorder.
Mogelijk moet je die knop eerst nog even toevoegen. En ik dacht dat hij in eerdere Android versies niet zat(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds 2 weken werkt de standaard Samsung wekker niet goed meer op mijn S9. De S9 is niet geroot en heeft de laatste (veiligheids)update gehad.
Ik gebruik de S9 als wekker. Zet de niet storen stand aan en het alarm op 6:30. Voorheen ging het scherm om 6:30 dan aan en verscheen de 'uit' knop voor het alarm in beeld, maar nu gaat het scherm niet meer aan. Het alarm gaat gelukkig nog wel om 6:30 af, maar het scherm blijft uit. Ik moet dan de S9 ontgrendelen en de klok-app openen om dan pas de 'uit' knop te zien te krijgen.
De afgelopen 2 weken is er geen (veiligheids)update geweest en is er niets veranderd aan de S9. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er de automatische updates geweest vanuit de play store, maar dan weer niet voor de klok-app.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen zo ineens?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
rokil schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:27:
Sinds 2 weken werkt de standaard Samsung wekker niet goed meer op mijn S9. De S9 is niet geroot en heeft de laatste (veiligheids)update gehad.
Ik gebruik de S9 als wekker. Zet de niet storen stand aan en het alarm op 6:30. Voorheen ging het scherm om 6:30 dan aan en verscheen de 'uit' knop voor het alarm in beeld, maar nu gaat het scherm niet meer aan. Het alarm gaat gelukkig nog wel om 6:30 af, maar het scherm blijft uit. Ik moet dan de S9 ontgrendelen en de klok-app openen om dan pas de 'uit' knop te zien te krijgen.
De afgelopen 2 weken is er geen (veiligheids)update geweest en is er niets veranderd aan de S9. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er de automatische updates geweest vanuit de play store, maar dan weer niet voor de klok-app.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen zo ineens?
He, ik heb sinds kort hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar toch ook weer jammer voor je.
Nu nog hopen dat iemand een oplossing weet...

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:19
Ik heb ook issues gehad, maar de wekker opnieuw instellen was de oplossing voor mij. Dus ik weet niet of dat voor iedereen gaat werken

[ Voor 22% gewijzigd door Terranova op 17-01-2022 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:09

AvK

Ready Set Go

Even onafhankelijk van de S9... zelf heb ik een S9+ maar dat doet er even niet toe.
Mijn S9+ is nu bijna 4 jaar oud en doet het nog steeds prima. Punt is dat we tegenwoordig zo ontzettend afhankelijk zijn van onze Smartphone dat het eigenlijk niet meer normaal is. Als mijn telefoon niet meer werkt of ik heb em laten vallen en het scherm doet het niet meer..... Dan ben ik vrijwel letterlijk de macht kwijt. Dat ik dan niet meer kan bellen of appen snap ik ook wel. Maar ik kan ook mijn familie niet meer bellen omdat ik domweg hun telefoonnummers niet weet. Zelfs het telefoonnummer van mijn vriendin weet ik niet uit mijn hoofd. Dat is nog te overzien. Ik bedoel dat ik dan niet meer eenvoudig een pizza kan bestellen omdat je dat moet bevestigen via je telefoon. Als ik pech heb kan ik niet eens inloggen op mij werk account. Bankzaken moet je tegenwoordig bevestigen met je telefoon. Kortom zijn we niet veel te afhankelijk geworden?
Zelf overweeg ik nu (ondanks dat mijn S9+ nog prima is) om toch een nieuwe telefoon te kopen binnenkort. Waarschijnlijk een S21. Die gaat vermoedelijk behoorlijk in prijs droppen binnenkort. Dan hou ik mijn S9+ als reserve in het laadje tussen al die andere. Mocht er iets mis gaan dan kan ik in ieder geval terugvallen op een reserve telefoon.

Tot zover mijn motivatie om binnenkort toch maar weer eens te vernieuwen....

:+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Probleem met de wekker is (voorlopig) opgelost bij mij.
Eerst in de instellingen de app gedwongen stoppen. Daarna de updates verwijderd en vervolgens in de galaxy store uitgevinkt dat de app automatisch wordt bijgewerkt.
Nu dus weer de oude versie en die werkt weer zoals het moet. Slecht hoor van Samsung dat ze de werking van de app verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
AvK schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:44:
Even onafhankelijk van de S9... zelf heb ik een S9+ maar dat doet er even niet toe.
Mijn S9+ is nu bijna 4 jaar oud en doet het nog steeds prima. Punt is dat we tegenwoordig zo ontzettend afhankelijk zijn van onze Smartphone dat het eigenlijk niet meer normaal is. Als mijn telefoon niet meer werkt of ik heb em laten vallen en het scherm doet het niet meer..... Dan ben ik vrijwel letterlijk de macht kwijt. Dat ik dan niet meer kan bellen of appen snap ik ook wel. Maar ik kan ook mijn familie niet meer bellen omdat ik domweg hun telefoonnummers niet weet. Zelfs het telefoonnummer van mijn vriendin weet ik niet uit mijn hoofd. Dat is nog te overzien. Ik bedoel dat ik dan niet meer eenvoudig een pizza kan bestellen omdat je dat moet bevestigen via je telefoon. Als ik pech heb kan ik niet eens inloggen op mij werk account. Bankzaken moet je tegenwoordig bevestigen met je telefoon. Kortom zijn we niet veel te afhankelijk geworden?
Zelf overweeg ik nu (ondanks dat mijn S9+ nog prima is) om toch een nieuwe telefoon te kopen binnenkort. Waarschijnlijk een S21. Die gaat vermoedelijk behoorlijk in prijs droppen binnenkort. Dan hou ik mijn S9+ als reserve in het laadje tussen al die andere. Mocht er iets mis gaan dan kan ik in ieder geval terugvallen op een reserve telefoon.

Tot zover mijn motivatie om binnenkort toch maar weer eens te vernieuwen....

:+
Ik heb mijn telefoon nu ook 4 jaar en eigenlijk alleen de accu loopt wat terug.
Het probleem is dat ik wel een nieuwe wil maar de specs zijn er eigenlijk alleen maar minder op geworden. Wil ik een telefoon met dezelfde specs dan ben ik €1300 kwijt en dat vind ik teveel van het goede. En dan bedoel ik dus niet de snelheid van de processor.
De middenklasse telefoons zijn in dagelijks gebruik vaak niet eens veel sneller dan de S9+.
Het is dus lastig om een opvolger te kiezen... Keuzes, keuzes, keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Is er een manier om een totale backup (inclusief firmware, data, apps, bestanden) van de s9? Ik wil mijn batterij laten vervangen maar wel eerst een goede backup hebben die ik als image eventueel terug kan zetten indien nodig.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
Vandaag de 1 maart 2022 beveiligingsupdate binnengekregen op mijn Samsung S9 Plus PHN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:42:
Vandaag de 1 maart 2022 beveiligingsupdate binnengekregen op mijn Samsung S9 Plus PHN.
Tijd geleden dat ik die tandwielen op het scherm had. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb nu al een tijdje weer een nieuwe accu in mijn telefoon hangen. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat de telefoon weer als nieuw aanvoelt maar het tegendeel is waar. Het lijkt eigenlijk geen ene zak opgeschoten te zijn. Het is elke dag maar weer de vraag of ik het ga halen. Ik vermoed dat het dus een software issue is, of dat ik geen goede accu erin heb gekregen. Waarschijnlijk zal ik een keer een een factory reset moeten doen en dan heel kritisch kijken welke apps ik er op ga zetten (en wellicht ook wat apps eraf moeten gooien met adb). Ik vind dat jammer, het toestel is fijn met een goed formaat en werkt op zich nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Je schrijft :
(en wellicht ook wat apps eraf moeten gooien met adb)
Wat is adb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

S9 strijders; ze zijn er nog!

De telefoon bevalt hier nog steeds prima voor het dagelijks gebruik, de batterij werd alleen aanzienlijk minder. Vanwege het tevreden gebruik vind ik het zonde om een nieuwe telefoon te kopen omdat alleen de batterij minder wordt, dus deze vandaag vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD7Xz2u9LV3Lacm9t_L45H3ENac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkzXiCWqG6JSH58LEJGX2RhO.jpg?f=user_large

Leuk klusje en het viel mij niets tegen, was echt vrij simpel en klaar in 30 min.

Hopelijk kan hij zo nog wat jaartjes mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00
Knap gedaan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik gisteren een filmpje maken van de Ronde om Texel. Kom ik erachter dat je helemaal geen video kan maken met Camera app. Ik WhatsApp geopend. Daar een filmpje proberen te maken: bestandstype wordt niet ondersteund.

Tjeeess.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teake
Raarrrr, ik heb met mijn S9+ heel veel filmpjes gemaakt in de standaard camera app. Is je opslag misschien gewoon vol? Dat hij daarom blokkeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
teake schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:48:
Raarrrr, ik heb met mijn S9+ heel veel filmpjes gemaakt in de standaard camera app. Is je opslag misschien gewoon vol? Dat hij daarom blokkeert?
Nog 19 GB vrij. Dus, sta je daar, doet de videocamera het niet. Nu tijd genoeg om e.e.a te proberen zoals telefoon opnieuw opstarten. En ja hoor, dan doet de videocamera het dus wel weer.

Het zal de hitte zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
Kan idd ook, de mijne is in een warme tanktas ook wel eens uitgeschakeld
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support