AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik zou het er niet op wagen. De lader zal de S9 niet herkennen en kan er zomaar een te hoog voltage op zetten. Veiliger is het om je telefoon via de standaard Samsung lader, 5V USB-lader of een USB-poort van de laptop op te laden.joahn93 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
Ik kreeg laatst van mijn werk een laptop met USB-C lader. Nu ben ik benieuwd of ik deze lader ook kan gebruiken voor het opladen van mijn telefoon? Ik denk zelf van niet, maar het typeplaatje geeft veel outputs aan.
Lader is van een HP Elitebook 850 G7
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb ook gewoon een samsunglader beschikbaar. Maar ben gewoon benieuwd of ik een ploffende telefoon krijg of een heel snel volle telefoon...sjaool schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:26:
[...]
Ik zou het er niet op wagen. De lader zal de S9 niet herkennen en kan er zomaar een te hoog voltage op zetten. Veiliger is het om je telefoon via de standaard Samsung lader, 5V USB-lader of een USB-poort van de laptop op te laden.
Als de lader de telefoon net goed detecteert kan er zomaar 19 Volt of zo op komen te staan en dat wil je niet. De Samsung snellader is hiervoor ontworpen en die levert maximaal 9 Volt als hij detecteert dat de telefoon de snellaadoptie heeft aanstaan.joahn93 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:48:
[...]
Ik heb ook gewoon een samsunglader beschikbaar. Maar ben gewoon benieuwd of ik een ploffende telefoon krijg of een heel snel volle telefoon...
Wat dacht je dat er zou gebeuren? *poef* weg telefoon?
Canon EOS R | Olympus OM-1
Nou, inderdaad. een plof zou toch zonde zijn. Kan ik in uiterste nood evt nog de laptoplader gebruiken als er niks in de buurt is. BedanktFeareX schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:01:
@joahn93 Dat werkt gewoon hoor. Zo laad ik mij S10+ ook op met mijn Lenovo oplader.
Wat dacht je dat er zou gebeuren? *poef* weg telefoon?
3 tekens, pijl naar links, camera en telefoon. Van whatsapp bovenin een gesprek ben ik al achter.
Maar whatsapp gesprekken staat hier nooit langer open, dan dat je normaal een berichtje typt.
Tuurlijk is whatsapp wel de meeste gebruikte app denk ik. Maar ik dacht dat je altijd iets heel lang op het zelfde scherm moest hebben om kans op inbranding te maken.
Gelukkig is het nog niet storend aanwezig, al ben ik toch wel eens toe aan een nieuwe. 2x per dag aan de lader wordt wat te veel.
Is eruit gesloopt. Ook uit de ontwikkelaarsmodus.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 27-10-2021 21:23 . Reden: Gezocht....naar eerdere instellingen ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb even teruggelezen in deze topic. Waar het zou moeten staan - bij Display - en waar het stond in ontwikkelaarsmodus. Bij beide dus verdwenen en wat mij betreft sinds een week of 2. En inderdaad, er is helemaal geen update geweest. Vandaar dat ik er niks van snap.mike123 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:38:
Mijn laatste update van de S9+ heb ik 23 augustus gehad, het is er dus al een tijdje uit. Als het er al uit is.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als ik dat aanzet en ga naar een lichtere omgeving als de telefoon aanstaat word het beeld helderder.
Ga ik van licht naar donker gebeurd er niks. Zet ik de telefoon uit en weer aan dan word hij wel donkerder.
Nee.mike123 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:52:
Bedoel je niet gewoon Automatische helderheid?
Normaal heb je een wit scherm met zwarte tekst. Als het avond wordt, en dus donkerder buiten, gaat het scherm op zwart met witte tekst.
Of ik kan een tijd instellen.
Kun je daar even een printscreen van posten? Locatie staat bij mij aan namelijk.mike123 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:59:
Ik kan er nog steeds voor kiezen in het menu. Dark mode. Als ik de gps inschakel word het ingeschakeld tussen zonsondergang en zonsopgang.
Of ik kan een tijd instellen.
Super. Gevonden. Dank je.mike123 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:20:
Ik hoop dat je dit bedoeld. Gisteren had ik getest en niet uitgezet blijkbaar. Want vanavond had ik ineens donker beeld. Moest eerst zoeken hoe het uit moest.
Nu staat de gps niet aan. Ik gebruik de donkere stand nooit.
[Afbeelding]
Mogelijk moet je die knop eerst nog even toevoegen. En ik dacht dat hij in eerdere Android versies niet zat(?).
Ik gebruik de S9 als wekker. Zet de niet storen stand aan en het alarm op 6:30. Voorheen ging het scherm om 6:30 dan aan en verscheen de 'uit' knop voor het alarm in beeld, maar nu gaat het scherm niet meer aan. Het alarm gaat gelukkig nog wel om 6:30 af, maar het scherm blijft uit. Ik moet dan de S9 ontgrendelen en de klok-app openen om dan pas de 'uit' knop te zien te krijgen.
De afgelopen 2 weken is er geen (veiligheids)update geweest en is er niets veranderd aan de S9. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er de automatische updates geweest vanuit de play store, maar dan weer niet voor de klok-app.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen zo ineens?
Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?
He, ik heb sinds kort hetzelfde probleem.rokil schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:27:
Sinds 2 weken werkt de standaard Samsung wekker niet goed meer op mijn S9. De S9 is niet geroot en heeft de laatste (veiligheids)update gehad.
Ik gebruik de S9 als wekker. Zet de niet storen stand aan en het alarm op 6:30. Voorheen ging het scherm om 6:30 dan aan en verscheen de 'uit' knop voor het alarm in beeld, maar nu gaat het scherm niet meer aan. Het alarm gaat gelukkig nog wel om 6:30 af, maar het scherm blijft uit. Ik moet dan de S9 ontgrendelen en de klok-app openen om dan pas de 'uit' knop te zien te krijgen.
De afgelopen 2 weken is er geen (veiligheids)update geweest en is er niets veranderd aan de S9. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er de automatische updates geweest vanuit de play store, maar dan weer niet voor de klok-app.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen zo ineens?
Nu nog hopen dat iemand een oplossing weet...
Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?
[ Voor 22% gewijzigd door Terranova op 17-01-2022 19:52 ]
Mijn S9+ is nu bijna 4 jaar oud en doet het nog steeds prima. Punt is dat we tegenwoordig zo ontzettend afhankelijk zijn van onze Smartphone dat het eigenlijk niet meer normaal is. Als mijn telefoon niet meer werkt of ik heb em laten vallen en het scherm doet het niet meer..... Dan ben ik vrijwel letterlijk de macht kwijt. Dat ik dan niet meer kan bellen of appen snap ik ook wel. Maar ik kan ook mijn familie niet meer bellen omdat ik domweg hun telefoonnummers niet weet. Zelfs het telefoonnummer van mijn vriendin weet ik niet uit mijn hoofd. Dat is nog te overzien. Ik bedoel dat ik dan niet meer eenvoudig een pizza kan bestellen omdat je dat moet bevestigen via je telefoon. Als ik pech heb kan ik niet eens inloggen op mij werk account. Bankzaken moet je tegenwoordig bevestigen met je telefoon. Kortom zijn we niet veel te afhankelijk geworden?
Zelf overweeg ik nu (ondanks dat mijn S9+ nog prima is) om toch een nieuwe telefoon te kopen binnenkort. Waarschijnlijk een S21. Die gaat vermoedelijk behoorlijk in prijs droppen binnenkort. Dan hou ik mijn S9+ als reserve in het laadje tussen al die andere. Mocht er iets mis gaan dan kan ik in ieder geval terugvallen op een reserve telefoon.
Tot zover mijn motivatie om binnenkort toch maar weer eens te vernieuwen....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Eerst in de instellingen de app gedwongen stoppen. Daarna de updates verwijderd en vervolgens in de galaxy store uitgevinkt dat de app automatisch wordt bijgewerkt.
Nu dus weer de oude versie en die werkt weer zoals het moet. Slecht hoor van Samsung dat ze de werking van de app verpesten.
Ik heb mijn telefoon nu ook 4 jaar en eigenlijk alleen de accu loopt wat terug.AvK schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:44:
Even onafhankelijk van de S9... zelf heb ik een S9+ maar dat doet er even niet toe.
Mijn S9+ is nu bijna 4 jaar oud en doet het nog steeds prima. Punt is dat we tegenwoordig zo ontzettend afhankelijk zijn van onze Smartphone dat het eigenlijk niet meer normaal is. Als mijn telefoon niet meer werkt of ik heb em laten vallen en het scherm doet het niet meer..... Dan ben ik vrijwel letterlijk de macht kwijt. Dat ik dan niet meer kan bellen of appen snap ik ook wel. Maar ik kan ook mijn familie niet meer bellen omdat ik domweg hun telefoonnummers niet weet. Zelfs het telefoonnummer van mijn vriendin weet ik niet uit mijn hoofd. Dat is nog te overzien. Ik bedoel dat ik dan niet meer eenvoudig een pizza kan bestellen omdat je dat moet bevestigen via je telefoon. Als ik pech heb kan ik niet eens inloggen op mij werk account. Bankzaken moet je tegenwoordig bevestigen met je telefoon. Kortom zijn we niet veel te afhankelijk geworden?
Zelf overweeg ik nu (ondanks dat mijn S9+ nog prima is) om toch een nieuwe telefoon te kopen binnenkort. Waarschijnlijk een S21. Die gaat vermoedelijk behoorlijk in prijs droppen binnenkort. Dan hou ik mijn S9+ als reserve in het laadje tussen al die andere. Mocht er iets mis gaan dan kan ik in ieder geval terugvallen op een reserve telefoon.
Tot zover mijn motivatie om binnenkort toch maar weer eens te vernieuwen....
Het probleem is dat ik wel een nieuwe wil maar de specs zijn er eigenlijk alleen maar minder op geworden. Wil ik een telefoon met dezelfde specs dan ben ik €1300 kwijt en dat vind ik teveel van het goede. En dan bedoel ik dus niet de snelheid van de processor.
De middenklasse telefoons zijn in dagelijks gebruik vaak niet eens veel sneller dan de S9+.
Het is dus lastig om een opvolger te kiezen... Keuzes, keuzes, keuzes...
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Tijd geleden dat ik die tandwielen op het scherm had. 😉sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:42:
Vandaag de 1 maart 2022 beveiligingsupdate binnengekregen op mijn Samsung S9 Plus PHN.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Anoniem: 1032405
De telefoon bevalt hier nog steeds prima voor het dagelijks gebruik, de batterij werd alleen aanzienlijk minder. Vanwege het tevreden gebruik vind ik het zonde om een nieuwe telefoon te kopen omdat alleen de batterij minder wordt, dus deze vandaag vervangen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkzXiCWqG6JSH58LEJGX2RhO.jpg?f=user_large)
Leuk klusje en het viel mij niets tegen, was echt vrij simpel en klaar in 30 min.
Hopelijk kan hij zo nog wat jaartjes mee
Tjeeess.
Nog 19 GB vrij. Dus, sta je daar, doet de videocamera het niet. Nu tijd genoeg om e.e.a te proberen zoals telefoon opnieuw opstarten. En ja hoor, dan doet de videocamera het dus wel weer.teake schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:48:
Raarrrr, ik heb met mijn S9+ heel veel filmpjes gemaakt in de standaard camera app. Is je opslag misschien gewoon vol? Dat hij daarom blokkeert?
Het zal de hitte zijn.
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support