Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hebben jullie de time to leave medlingen al aan de praat gekregen?
Ik zet bij elke afspraak die ik heb een locatie, en op de mac/iphone krijg ik een notificatie als het tijd is om te vertrekken; hij kijkt daarbij naar de tijd die het kost om op de locatie te komen.

Op de S9 zou dit ook moeten kunnen, heb ook alle instellingen ervoor aangezet, maar ik krijg nooit een notificatie :(.

Voor mensen die dit ook hebben:

Ik heb in de play store alle updates voor de google app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, daarna kon ik "vers" mijn instellingen doen en nu werkt het wel :)

Edit: te vroeg gejuicht, na 5 minuten hield het weer op..

Ik ga maar eens een complete wipe doen vanuit het bootmenu en dan zonder smart switch alles grondig opnieuw instellen. Kijken of ik dan weer de goede kant opga :). We gaan niet opgeven op deze Android, geloof nooit dat het allemaal zo krakkemikkig werkt, heb een switch via de kabel van iOS gedaan dus daar zal wel iets niet lekker zijn gegaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Eduardboon op 17-03-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
AvK schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Volgens mij door beide telefoons te koppelen met dat speciale usb verloop blokje en dan Smart switch op beide telefoons het werk te laten doen.
Dan wordt alles in 1x overgezet (zeggen ze).
Geluk met Smart switch en bijgeleverde kabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Eduardboon schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:31:

Ik ga maar eens een complete wipe doen vanuit het bootmenu en dan zonder smart switch alles grondig opnieuw instellen. Kijken of ik dan weer de goede kant opga :). We gaan niet opgeven op deze Android, geloof nooit dat het allemaal zo krakkemikkig werkt, heb een switch via de kabel van iOS gedaan dus daar zal wel iets niet lekker zijn gegaan.
Ik doe dit eigenlijk tegenwoordig altijd met een nieuwe foon. Ik zet nooit iets over omdat ik altijd lekker schoon wil beginnen. Ik heb 1 keer iets overgezet van s6 naar s7 en toen vond er veel drain plaats. Toen gewiped en alles schoon en het was weg. Misschien niet perse nodig maar na elke nieuwe update doe ik ook een cache wipe.

Ik zit overigens nu op 49% accu.
14 uur 26 van de lader af en 3 uur en 56 min screen on.

[ Voor 5% gewijzigd door airwolf83 op 17-03-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
airwolf83 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Ik doe dit eigenlijk tegenwoordig altijd met een nieuwe foon. Ik zet nooit iets over omdat ik altijd lekker schoon wil beginnen. Ik heb 1 keer iets overgezet van s6 naar s7 en toen vond er veel drain plaats. Toen gewiped en alles schoon en het was weg. Misschien niet perse nodig maar na elke nieuwe update doe ik ook een cache wipe.

Ik zit overigens nu op 49% accu.
14 uur 26 van de lader af en 3 uur en 56 min screen on.
Heb net de boel weer een beetje klaar, lang nog niet al mijn apps erop, maar de basis wel. We gaan het morgen even aanzien, had maar weinig tijd vanavond en morgen weer 12 uren werken, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb sinds vrijdag mijn S9+ ontvangen en ga mijn oude toestel overlaten aan Samsung. Vraagje/ Moet je ook de accessoires zoals lader, oordopjes enz. mee opsturen als je je oude smartphone overlaat aan Samsung. Moet de mijne morgen terugsturen maar vind de oordopjes niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Luc64 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:40:
Heb sinds vrijdag mijn S9+ ontvangen en ga mijn oude toestel overlaten aan Samsung. Vraagje/ Moet je ook de accessoires zoals lader, oordopjes enz. mee opsturen als je je oude smartphone overlaat aan Samsung. Moet de mijne morgen terugsturen maar vind de oordopjes niet meer.
Nee, hoeft niet.
Je hoeft alleen het toestel op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2022
Dank u voor het antwoord, dan heb ik een snelle lader extra....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Vanaf vandaag mag ik eindelijk mijn abonnement verlengen. Helaas te laat voor de inruil actie.

Iedereen die iets weet over de volgende actie zal hier vast niets over kunnen zeggen, maar weten mensen de periode tussen 'openingsactie' en 2de actie bij bijvoorbeeld de S8 of de Note serie? Ik kan me voorstellen dat hier ook een vast patroon aan gekoppeld is, of denk ik dan te krom?

Ik vraag me af of het de moeite waard is om te wachten met verlengen tot de volgende actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 22:55
Weet iemand hoe lang het duurt dat je een mail krijgt van Samsung voor retour sturen ? S9 plus gekocht bij Mobiel.nl op de 15e.de 16e keurig binen wat en topoestel.
Vrijdag de 16e aangemeld retour mijn s7 edge voor cashback foto,factuur etc etc.binnen 24 ur mail maar tot nu niets gezien of gehoord van Samung

[ Voor 25% gewijzigd door jop33 op 18-03-2018 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Zou fijn zijn als alle "ik heb mijn oude telefoon opgestuurd en wacht nog op bevestiging" posts verhuizen naar het daar voor bestemde topic. Wakker worden mods:p maar zonder meer storend voor de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Ben nu alweer een week verder met de S9+, na bijna 8 jaar iPhones...het was even wennen maar heb nog geen seconde spijt. (hou de X er zoiezo bij ;)) Ik blijf instellingen ontdekken, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het doen. Het design en scherm man man man, prachtig gewoon ! Zeker als je QHD films kijkt.

Zeker het "eigen" maken van het toestel kent bijna geen grenzen, ook leuk is het spelen met Nova Launcher.(ben nog een leek op het gebied van Android, dus dit is allemaal nieuw voor mij .)
Het berichten-centrum is ook veel duidelijker en beter dan op iOS. Na een paar dagen Android de iPhone weer eens gepakt en dan merk je echt hoe super simpel en basic iOS in elkaar zit eigenlijk. Android is meer een pc waar je alles op kunt doen wat je wilt, iOS is meer een console die alleen doet wat het moet doen.

Iedereen veel plezier die hem nu binnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Wouter Lucassen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:48:
Zou fijn zijn als alle "ik heb mijn oude telefoon opgestuurd en wacht nog op bevestiging" posts verhuizen naar het daar voor bestemde topic. Wakker worden mods:p maar zonder meer storend voor de rest.
Nou zo vaak ben ik het nog niet tegengekomen maar misschien wel handig als het in een ander topic komt als er meer dit soort vragen komen. Toch zal het wel meevallen denk ik want de pre-order is al voorbij.
Bontes schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:11:
Ben nu alweer een week verder met de S9+, na bijna 8 jaar iPhones...het was even wennen maar heb nog geen seconde spijt. (hou de X er zoiezo bij ;)) Ik blijf instellingen ontdekken, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het doen. Het design en scherm man man man, prachtig gewoon ! Zeker als je QHD films kijkt.

Zeker het "eigen" maken van het toestel kent bijna geen grenzen, ook leuk is het spelen met Nova Launcher.(ben nog een leek op het gebied van Android, dus dit is allemaal nieuw voor mij .)
Het berichten-centrum is ook veel duidelijker en beter dan op iOS. Na een paar dagen Android de iPhone weer eens gepakt en dan merk je echt hoe super simpel en basic iOS in elkaar zit eigenlijk. Android is meer een pc waar je alles op kunt doen wat je wilt, iOS is meer een console die alleen doet wat het moet doen.

Iedereen veel plezier die hem nu binnen hebben ;)
Helemaal mee eens. iOS heeft ook z'n sterke kanten maar wat betreft de betreft de vergelijking met een PC en console kan ik me helemaal in vinden.

Ik kom ook nog steeds opties tegen die ik niet wist, bijvoorbeeld dat je "recent apps" ook als lijst weergave kunt tonen ipv kaarten.

[ Voor 54% gewijzigd door Garret1410 op 18-03-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garret1410 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Nou zo vaak ben ik het nog niet tegengekomen maar misschien wel handig als het in een ander topic komt als er meer dit soort vragen komen. Toch zal het wel meevallen denk ik want de pre-order is al voorbij.

[...]

Helemaal mee eens. iOS heeft ook z'n sterke kanten maar wat betreft de betreft de vergelijking met een PC en console kan ik me helemaal in vinden.

Ik kom ook nog steeds opties tegen die ik niet wist, bijvoorbeeld dat je "recent apps" ook als lijst weergave kunt tonen ipv kaarten.
Alleen maar twee pagina's vol:p zelf ook een overstapper; tot nu toe dik tevreden. Nog geen echte minpunten tegengekomen . Pluspunt is het zeer mooie scherm. Ook de X gehad maar vond het gemis van een vingerafdrukscanner toch een groot gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Garret1410 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:11:

Verrek inderdaad.
Nou je het zegt.
Was mij ook nog nooit opgevallen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Welke SD kaart hebben jullie erbij gekocht? Ik zie zo ongelooflijk veel verschillende soorten dat ik totaal niet meer weet wat het beste is.
Puur op basis van schijf-/ en lees snelheid leek dit me de beste optie; https://www.bol.com/nl/p/...37267/?s2a=#product_title

Of heb ik het hier helemaal verkeerd? Ik zoek in ieder geval de alllerrr snelste! :D

Edit : Om 4K te kunnen filmen heb je blijkbaar UHS Speed Class 3 nodig.. toch nog maar even verder kijken dus!

[ Voor 12% gewijzigd door Sjoerd611 op 18-03-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:43
airwolf83 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Verrek inderdaad.
Nou je het zegt.
Was mij ook nog nooit opgevallen, haha
Wow. Die wist ik ook nog niet. Weet alleen nog niet of ik nu de lijstweergave fijner vind... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Sjoerd611 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:37:
Welke SD kaart hebben jullie erbij gekocht? Ik zie zo ongelooflijk veel verschillende soorten dat ik totaal niet meer weet wat het beste is.
Puur op basis van schijf-/ en lees snelheid leek dit me de beste optie; https://www.bol.com/nl/p/...37267/?s2a=#product_title

Of heb ik het hier helemaal verkeerd? Ik zoek in ieder geval de alllerrr snelste! :D

Edit : Om 4K te kunnen filmen heb je blijkbaar UHS Speed Class 3 nodig.. toch nog maar even verder kijken dus!
Samsung EVO Plus volstaat in dit geval.

https://www.dataio.nl/sam...-sd-geheugenkaart-100mbs/

4k 30fps heeft een bitrate van 41Mbps = 5,1 MB/s
4k 60fps heeft een bitrate van 72 Mbps = 9MB/s

Heb ook goede ervaringen met Samsung kaartjes en ze doen het in de reviews ook goed.
Een 128GB heb je trouwens al voor 46,- dus een mooie deal.

Verder kun je ook in H.265 opnemen wat bijna de helft scheelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 18-03-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Garret1410 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:22:
[...]

Samsung EVO Plus volstaat in dit geval.

https://www.dataio.nl/sam...-sd-geheugenkaart-100mbs/

4k 30fps heeft een bitrate van 41Mbps = 5,1 MB/s
4k 60fps heeft een bitrate van 72 Mbps = 9MB/s

Heb ook goede ervaringen met Samsung kaartjes en ze doen het in de reviews ook goed.
Een 128GB heb je trouwens al voor 46,- dus een mooie deal.

Verder kun je ook in H.265 opnemen wat bijna de helft scheelt.
Thanks! Inderdaad ook gunstig geprijsd, ik ga hem meteen bestellen.
Is het eigenlijk ook mogelijk om apps/- appdata op de SD kaart te plaatsen? Offline afspeellijsten van Spotify nemen toch aardig wat ruimte in beslag.

Pff.. het is al weer zo lang geleden dat ik een geheugenkaartje in mijn telefoon kon doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Sjoerd611 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Is het eigenlijk ook mogelijk om apps/- appdata op de SD kaart te plaatsen? Offline afspeellijsten van Spotify nemen toch aardig wat ruimte in beslag.

Pff.. het is al weer zo lang geleden dat ik een geheugenkaartje in mijn telefoon kon doen. :+
Sommige apps kunnen gedeeltelijk op SD maar ga er maar niet vanuit maar media is geen probleem. Dus film, foto, audio en documenten bijvoorbeeld zijn geen probleem.

Ook Spotify is geen probleem. Hieronder de stappen die je moet volgen.
https://support.spotify.c...age-and-data-information/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

Misschien een beetje off topic...... maar ben ik de enige die vanaf donderdag middag zit te F5 'en op de Tweakers review van de S9 en S9+ ? :/
Twijfel nog een beetje of ik em daadwerkelijk ga aanschaffen de S9+. Vind de mening van Tweakers altijd wel belangrijk. Overigens heeft Hardware.info een goede uitgebreide geschreven review en een informatief filmpje geplaatst. Wel jammer dat ze in het filmpje niet het sterk verbeterde geluid hebben benoemd / gedemonstreerd.
Ook jammer is dat de batterijduur op zich voldoende is maar niet verbeterd tov de S8. Wat zijn jullie 'early adopters' ervaringen daarmee?

F5... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
AvK schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:37:
Misschien een beetje off topic...... maar ben ik de enige die vanaf donderdag middag zit te F5 'en op de Tweakers review van de S9 en S9+ ? :/
Twijfel nog een beetje of ik em daadwerkelijk ga aanschaffen de S9+. Vind de mening van Tweakers altijd wel belangrijk. Overigens heeft Hardware.info een goede uitgebreide geschreven review en een informatief filmpje geplaatst. Wel jammer dat ze in het filmpje niet het sterk verbeterde geluid hebben benoemd / gedemonstreerd.
Ook jammer is dat de batterijduur op zich voldoende is maar niet verbeterd tov de S8. Wat zijn jullie 'early adopters' ervaringen daarmee?

Batterijduur is oke. Niks wereldschokkends goed ofzo, maar ik heb hem ook op QHD+ staan. Ik weet niet hoeveel effect dat heeft op de batterijduur, maar ik zie gewoon het verschil. Ik vind het zonde om hem dan op FHD te zetten :-( Ik kom er ruimschoots de dag mee door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
AvK schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:37:

Ach er zijn zoveel reviews te vinden maar die van GSMArena vind ik in het algemeen wel goed.

Je moet bij jezelf nagaan wat voor jouw belangrijk is en wat bij jouw de doorslag geeft om een S9 te kopen.

Heb je een S8 dan is de overstap niet heel groot tenzij je graag het beste wilt.

Qua accuduur is het denk ik hetzelfde of ietsje beter dan de S8 maar ligt ook aan het gebruik.
Volgens GSMArena was accuduur beter dan de S8+ maar omdat de standby drain hoger was dan de S8+ kwam de totale score iets lager uit. Waarom de stand-by tijd minder was is niet duidelijk maar hopelijk kan dat door een software update verholpen worden.

De Exynos soc is wel zuiniger maar dat is altijd relatief en gemeten tov de prestaties. Dus meer prestaties bij hetzelfde verbruik. Dus bij zware belasting zal het niet veel zuiniger zijn tenzij de cpu/gpu licht belast wordt.

Verder is het beeldscherm hetzelfde maar volgens Samsung is de helderheid verhoogd wat resulteert in hoger verbruik in automatische stand bij sterke licht inval zoals direct zonlicht.

Om een lang verhaal kort te maken. Verwacht geen wonderen van de S9+ wat betreft accuduur maar in het algemeen scoort de S9+ goed tov de directe concurrentie.

Wat speaker geluid betreft vind de ene reviewer het qua volume beter dan iPhone X en de ander iets minder. Ik vind het wel aardig goed maar heb niet veel vergelijkings materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Garret1410 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:34:
[...]

Waarom de stand-by tijd minder was is niet duidelijk maar hopelijk kan dat door een software update verholpen worden.
Bij mij is het na de maart update stukken beter geworden.

l
Wouter Lucassen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:55:
[...]

Batterijduur is oke. Niks wereldschokkends goed ofzo, maar ik heb hem ook op QHD+ staan. Ik weet niet hoeveel effect dat heeft op de batterijduur, maar ik zie gewoon het verschil. Ik vind het zonde om hem dan op FHD te zetten :-( Ik kom er ruimschoots de dag mee door :)
Ik heb nu een week op fhd gedraaid maar ga hem nu ook op wqhd zetten. Ook gewoon om het feit dat ik niet voor niks een smartphone heb die deze resolutie aankan. En met fhd kom ik makkelijk de dag door. Savonds als ik naar bed ga zit ik rond de 40% en een screentime van 5 uur. Dus ben benieuwd hoe het gaat met deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
airwolf83 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:33:
[...]

Bij mij is het na de maart update stukken beter geworden.

l
[...]

Ik heb nu een week op fhd gedraaid maar ga hem nu ook op wqhd zetten. Ook gewoon om het feit dat ik niet voor niks een smartphone heb die deze resolutie aankan. En met fhd kom ik makkelijk de dag door. Savonds als ik naar bed ga zit ik rond de 40% en een screentime van 5 uur. Dus ben benieuwd hoe het gaat met deze resolutie.
Hier is de batterij nog steeds minder na de laatste update helaas. Zit nu op 60 procent met 1 uur screen on en 6 uur standby. De standby drain is 3 procent per uur volgens accubattery.

Ben overigens wezen kloten met de Google now app. Krijg nu wel een kaart voor woon werkverkeer maar niet voor aankomende afspraken uit de agenda. Alles staat goed ingesteld dus snap er echt geen bal van. Gister deed hij het eventjes wel maar vandaag geen enkele agenda activiteit gezien en heb er zat toegevoegd om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Sjoerd611 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Veel apps kunnen naar de SD kaart. Ga naar Instellingen-Apps-klik een app aan-Opslag-en als je deze kan verplaatsen staat er Opslag gebruikt-Wijzigen. Ik weet niet precies wat de logica is van welke app wel en niet kan, maar dat weet één van de briljante geesten hier vast wel.

Sterker nog. Weet iemand of en zo ja hoe je apps (indien dus mogelijk) direct bij het installeren op de sd kaart kan zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Pietje7 op 18-03-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Wellicht wel even handig om te vermelden; de manier om de navigatiebar d.m.v. ABD zwart te maken op de S8 S8+ en Note 8 werkt NIET op de S9+. Na de handelingen correct te hebben uitgevoerd besloot m'n telefoon zichzelf terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. :(

Als ik in ontwikkelaarsopties kijk staat onder de uitgeschakelde knop Ontgrendelen voor OEM; "Bootloader is already unlocked.". Hoe kan dit? Ik heb enkel met ABD een command uitgevoerd.. Ben ik hiermee mijn garantie kwijt?! Is het mogelijk een Bootloader opnieuw te locken? Ik kan hierdoor bijvoorbeeld geen Netflix meer vinden in de Playstore.. Verdomme!

Edit 2: Na alles opnieuw te hebben ingesteld besloot ik de device even opnieuw op te starten, met als gevolg dat tijdens het opstarten de "integriteitsverificatie" mislukte waardoor ik wederom alleen nog de optie had alles te wissen. Ik kan dus helemaal niet meer met mijn toestel. Kan iemand eventueel tegen betaling helpen?!

[ Voor 63% gewijzigd door Sjoerd611 op 18-03-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Samsung doet nooit moeilijk over garantie, zolang het defect niet in relatie staat tot root etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Sjoerd611 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:30:
Wellicht wel even handig om te vermelden; de manier om de navigatiebar d.m.v. ABD zwart te maken op de S8 S8+ en Note 8 werkt NIET op de S9+. Na de handelingen correct te hebben uitgevoerd besloot m'n telefoon zichzelf terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. :(

Als ik in ontwikkelaarsopties kijk staat onder de uitgeschakelde knop Ontgrendelen voor OEM; "Bootloader is already unlocked.". Hoe kan dit? Ik heb enkel met ABD een command uitgevoerd.. Ben ik hiermee mijn garantie kwijt?!

Is het mogelijk een Bootloader opnieuw te locken? Ik kan hierdoor bijvoorbeeld geen Netflix meer vinden in de Playstore.. Verdomme!
Bootloader locked moet wel lukken. Zou ff zoeken op xda. Ik hoop voor je dat knox niet is afgegaan. Ik kon daardoor op mn s7 geen samsung health en secret mode van de browser gebruiken.

Na je laatste edit: ik zou naar een samsung premium centre gaan en vragen of ze er iets mee kunnen. En voor de rest afblijven nu is mijn advies

[ Voor 7% gewijzigd door Limbeckx op 18-03-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zat toch aan een screenprotector te denken, omdat ik op de boerderij merkte dat er veel hooi in de led-view cover terechtkwam (heb een soort cirkelkrasje op de zwarte bezel onder daardoor in de oleophobische laag), dus naar de Mediamarkt geweest, zelf kan ik die krengen niet zetten. Maar die hebben alleen Clear Plex o.i.d? Zag er niet echt fantastisch uit kwa materiaal, maar wilde iets dus toch maar laten zetten.

Nouja, zetten mislukt en weggestuurd omdat ik rondom het scherm ruimte heb met de rand, waardoor niets zou blijven plakken. Of ik garantie zou willen zoeken bij de winkel waar ik hem weghad (daar dus). Ik weet het niet, merk weinig aan defecten (lees: niets) :+. Er zit boven bij het scherm en de metalen rand inderdaad wat ruimte waar een stukje hooi en wat stof ingekomen is, en rondom het hele scherm lekt het licht door, maar ik vermoed dat er niks aan de hand is verder en het weinig kwaad kan.

Alas, ik moet dus een andere plek vinden om een protector te zetten. De zagg wordt giga afgeraden, dus we zoeken maar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Laatst online: 07-08 09:12
OEM unlock tript Knox NIET , wel ziet Play Store nu ineens uncertified device.
Tijdens installatie van mijn S9+ direct OEM unlocked,hierna update geinstalleerd.
Na reboot ook integriteitsverificatie-issue .
Hierna data reset en na reboot alles ok.
Lees op XDA Dr.Ketan's thread alles over wat er nieuw is aan de S9+ en OEM unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb vandaag een record gehaald. 5u50m schermtijd met nog 30%. Als ik zo door ga dan zit ik dik boven de 8uur schermtijd. (Komt waarschijnlijk omdat ik vandaag relatief veel filmpjes heb gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
brouwerchris schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:20:
OEM unlock tript Knox NIET , wel ziet Play Store nu ineens uncertified device.
Tijdens installatie van mijn S9+ direct OEM unlocked,hierna update geinstalleerd.
Na reboot ook integriteitsverificatie-issue .
Hierna data reset en na reboot alles ok.
Lees op XDA Dr.Ketan's thread alles over wat er nieuw is aan de S9+ en OEM unlock
Het lijkt er inderdaad op dat het hier hetzelfde is gegaan.. Na 2x de integriteitsverificatie-wipe te hebben gehad staat m'n bootloader weer locked en lijkt het probleem verholpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
tomhster schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:16:
Samsung doet nooit moeilijk over garantie, zolang het defect niet in relatie staat tot root etc.
Ook met root doen ze niet moeilijk, heb dit 2x meegemaakt. Maar dat blijft een eindeloze discussie welles en nietes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:27
Eduardboon schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:11:
Zat toch aan een screenprotector te denken, omdat ik op de boerderij merkte dat er veel hooi in de led-view cover terechtkwam (heb een soort cirkelkrasje op de zwarte bezel onder daardoor in de oleophobische laag), dus naar de Mediamarkt geweest, zelf kan ik die krengen niet zetten. Maar die hebben alleen Clear Plex o.i.d? Zag er niet echt fantastisch uit kwa materiaal, maar wilde iets dus toch maar laten zetten.

Nouja, zetten mislukt en weggestuurd omdat ik rondom het scherm ruimte heb met de rand, waardoor niets zou blijven plakken. Of ik garantie zou willen zoeken bij de winkel waar ik hem weghad (daar dus). Ik weet het niet, merk weinig aan defecten (lees: niets) :+. Er zit boven bij het scherm en de metalen rand inderdaad wat ruimte waar een stukje hooi en wat stof ingekomen is, en rondom het hele scherm lekt het licht door, maar ik vermoed dat er niks aan de hand is verder en het weinig kwaad kan.

Alas, ik moet dus een andere plek vinden om een protector te zetten. De zagg wordt giga afgeraden, dus we zoeken maar wat anders.
Ik kan ze ook nooit te nimmer netjes plaatsen. Toch via internet een panzerglass gekocht. Lukte prima en bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021

Als ik in ontwikkelaarsopties kijk staat onder de uitgeschakelde knop Ontgrendelen voor OEM; "Bootloader is already unlocked.". Hoe kan dit? Ik heb enkel met ABD een command uitgevoerd.. Ben ik hiermee mijn garantie kwijt?! Is het mogelijk een Bootloader opnieuw te locken? Ik kan hierdoor bijvoorbeeld geen Netflix meer vinden in de Playstore.. Verdomme!

Edit 2: Na alles opnieuw te hebben ingesteld besloot ik de device even opnieuw op te starten, met als gevolg dat tijdens het opstarten de "integriteitsverificatie" mislukte waardoor ik wederom alleen nog de optie had alles te wissen. Ik kan dus helemaal niet meer met mijn toestel. Kan iemand eventueel tegen betaling helpen?!
De volgende keer je eigen eerst eens goed inlezen in de materie alvorens je telefoon om zeep te helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
StefanKelevra schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Ik kan ze ook nooit te nimmer netjes plaatsen. Toch via internet een panzerglass gekocht. Lukte prima en bevalt me goed.
Panzer ook op de iPhone 6 gehad, was inderdaad prima. Ik kan ze zelf alleen echt niet plakken. Zag dat de mediamarkt ze soms heeft, dus zou daar alsnog heen kunnen, maar in Leeuwarden nooit echt voorraad, alleen die tetraforce dingen en clearplex. Heb liever microkrasjes dan een slecht geplakte protector of 1 van plastic :+

Kunnen jullie eens op jullie S9 naar de volgende screenshot kijken:

https://photos.app.goo.gl/u49Yg8TtNv2FNU8f1

Ik zie bovenin gigantische banding (ik kan er geen foto van maken op het moment, morgen maar even). Die banding zie ik alleen op het toestel terug, niet op een ander scherm. Het was me eerder niet opgevallen dus het is ineens ontstaan (had het echt wel gezien met hoe vaak ik mijn lockscreen wallpaper heb gewijzigd :+ ). Benieuwd of jullie ook banding zien? Zie het nu ook in praktisch elke donkere video terug :(

Edit:

Heb nogmaals de boel gewiped en de telefoon hersteld. Helaas verdwijnt het niet. Meteen op het startscherm is duidelijk (met stock wallpaper) dat de gradient niet goed loopt. Een hele pixelige lijn en duidelijke kleurscheidingen in de donkere gebieden van het paars. Alsof je naar een 1MS TN Gaming monitor kijkt zeg maar. En ik maar denken dat ik de loterij een keer gewonnen had met een scherm :+. Morgen dus meteen terug. Ben benieuwd wat de Mediamarkt doet, want heb de IMEI uit de doos moeten knippen voor de cashback actie.

[ Voor 50% gewijzigd door Eduardboon op 19-03-2018 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Eduardboon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:23:
[...]

Panzer ook op de iPhone 6 gehad, was inderdaad prima. Ik kan ze zelf alleen echt niet plakken. Zag dat de mediamarkt ze soms heeft, dus zou daar alsnog heen kunnen, maar in Leeuwarden nooit echt voorraad, alleen die tetraforce dingen en clearplex. Heb liever microkrasjes dan een slecht geplakte protector of 1 van plastic :+

Kunnen jullie eens op jullie S9 naar de volgende screenshot kijken:

https://photos.app.goo.gl/u49Yg8TtNv2FNU8f1

Ik zie bovenin gigantische banding (ik kan er geen foto van maken op het moment, morgen maar even). Die banding zie ik alleen op het toestel terug, niet op een ander scherm. Het was me eerder niet opgevallen dus het is ineens ontstaan (had het echt wel gezien met hoe vaak ik mijn lockscreen wallpaper heb gewijzigd :+ ). Benieuwd of jullie ook banding zien? Zie het nu ook in praktisch elke donkere video terug :(

Edit:

Heb nogmaals de boel gewiped en de telefoon hersteld. Helaas verdwijnt het niet. Meteen op het startscherm is duidelijk (met stock wallpaper) dat de gradient niet goed loopt. Een hele pixelige lijn en duidelijke kleurscheidingen in de donkere gebieden van het paars. Alsof je naar een 1MS TN Gaming monitor kijkt zeg maar. En ik maar denken dat ik de loterij een keer gewonnen had met een scherm :+. Morgen dus meteen terug. Ben benieuwd wat de Mediamarkt doet, want heb de IMEI uit de doos moeten knippen voor de cashback actie.
In het algemeen is banding wel een OLED ding. Afhankelijk van de wallpaper en kwaliteit zie je het wel of niet. Zijn in het verleden als eens vaker discussies over geweest.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Garret1410 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:15:
[...]

In het algemeen is banding wel een OLED ding. Afhankelijk van de wallpaper en kwaliteit zie je het wel of niet. Zijn in het verleden als eens vaker discussies over geweest.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jouw is.
Zeer zichtbaar helaas. Ik edit deze post straks met twee fotos. Op de iPhone X is het niet zichtbaar.

Bij deze de foto's

https://photos.app.goo.gl/xBmuMDym8Yl8ROAi2

https://photos.app.goo.gl/TbmvHOpgFzpIvUP63

Edit:

Met de telefoons en foto's bij de mediamarkt geweest, het was daar veel te fel licht om het te kunnen zien dus is hij even een donkere kamer ingelopen. Hij zei dat het niet zo hoorde en ik waarschijnlijk een andere ga krijgen. Maar de samsung verkoper is er pas woensdag weer, en zonder zijn toestemming mag er niet geruild worden. Dus daar mag ik nu eerst op wachten.

Over het algemeen merk ik dit probleem niet op, maar in bed een video'tje kijken is wel even flut als de donkere gebieden steeds bewegen door die banding :+. Ik vergelijk het scherm met de iPhone X, die het probleem niet heeft (wel wat banding, daar niet van, maar dan moet je echt je best gaan doen om het te zien. dag en nacht verschil).

We wachten weer af. Overigens gaat de accu op vliegtuigmodus met enkel WI-Fi belachelijk lang mee. Hele trip, met foto's downloaden en laten zien kostte me maar 2 procent.

[ Voor 59% gewijzigd door Eduardboon op 19-03-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Eduardboon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:36:
[...]

Zeer zichtbaar helaas. Ik edit deze post straks met twee fotos. Op de iPhone X is het niet zichtbaar.

Bij deze de foto's

Verdomd.. als ik een grijze testimage op hoge helderheid bekijk zie ik hetzelfde bij de navigatiebar! Echter lees ik op verschillende fora dat Samsung ook gebruik maakt van een soort "schaduw*, als je *#0*# typt in de dailer kun je "echt" kijken zonder die schaduw. En inderdaad, bij die kleuren zie ik het niet. Hoe werkt dit bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Nouja, zetten mislukt en weggestuurd omdat ik rondom het scherm ruimte heb met de rand, waardoor niets zou blijven plakken.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Verder kan ik alleen maar de Invisible shield case friendly aanraden.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 19-03-2018 11:19 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Eduardboon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:36:
[...]

Bij deze de foto's

Edit:

Met de telefoons en foto's bij de mediamarkt geweest, het was daar veel te fel licht om het te kunnen zien dus is hij even een donkere kamer ingelopen. Hij zei dat het niet zo hoorde en ik waarschijnlijk een andere ga krijgen. Maar de samsung verkoper is er pas woensdag weer, en zonder zijn toestemming mag er niet geruild worden. Dus daar mag ik nu eerst op wachten.

Over het algemeen merk ik dit probleem niet op, maar in bed een video'tje kijken is wel even flut als de donkere gebieden steeds bewegen door die banding :+. Ik vergelijk het scherm met de iPhone X, die het probleem niet heeft (wel wat banding, daar niet van, maar dan moet je echt je best gaan doen om het te zien. dag en nacht verschil).

We wachten weer af. Overigens gaat de accu op vliegtuigmodus met enkel WI-Fi belachelijk lang mee. Hele trip, met foto's downloaden en laten zien kostte me maar 2 procent.
Dit is wel heel extreem alsof er heel veel compressie is toegepast. Lijkt mij niet eens op de typische banding want dat is vaak heel fijn en niet zo duidelijk te zien.Heb je dit ook bij andere achtergronden?

Maar als de iPhoneX het niet heeft dan hoort de S9 het ook niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
mphilipp schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Verder kan ik alleen maar de Invisible shield case friendly aanraden.
Die ruimte? Die zit er gewoon, ik heb niet met een tangetje zitten pulken ofzo :+
Garret1410 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Dit is wel heel extreem alsof er heel veel compressie is toegepast. Lijkt mij niet eens op de typische banding want dat is vaak heel fijn en niet zo duidelijk te zien.Heb je dit ook bij andere achtergronden?

Maar als de iPhoneX het niet heeft dan hoort de S9 het ook niet te hebben.
Het lijkt ook meer op clipping dan op banding inderdaad. Alsof hij een aantal tinten mist. Op de banding pagina van Lagom is het zwart ook een dik blok ipv een gradient. Het zit hem dus echt in het donkere gedeelte. In video's is het ook gewoon zeer zichtbaar.
Sjoerd611 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Verdomd.. als ik een grijze testimage op hoge helderheid bekijk zie ik hetzelfde bij de navigatiebar! Echter lees ik op verschillende fora dat Samsung ook gebruik maakt van een soort "schaduw*, als je *#0*# typt in de dailer kun je "echt" kijken zonder die schaduw. En inderdaad, bij die kleuren zie ik het niet. Hoe werkt dit bij jou?
Ik weet niet goed waar ik naar moet kijken in dat service menu? Ik zie daar geen opties voor een schaduw of zwartwaarden.

13:10: De accu is echt ZIEKELIJK goed als je vliegtuigmodus gebruikt en Wi-Fi gewoon zelf aanzet. Mijn god, 1,5 uur SoT en 8 uur standby en nog maar op 88 procent. Ik hoop voor een toekomst waar modems amper stroom nemen :+

[ Voor 48% gewijzigd door Eduardboon op 19-03-2018 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietje7 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:15:
Deze week de S9+ besteld. Momenteel de S7edge. Ik snap enigzins dat mensen twijfelen om van de S8 naar de S9(+) te gaan, maar vanuit de S7 lijkt me dit een no-brainer. Behalve prijs dan.
Mijn Edge gaat MP op, want door een klein pixelverlies helaas een laag bod bij de inruilactie.

Vraagjes;
- Weten jullie of de draadloze oplader van de S7 werkt met de S9+? Of werkt die dan gewoon trager?
- Nog een oplaadvraag. De S7 had nog geen usb C-aansluiting, maar mini USB. Laad de C aansluiting sneller op? Nog tips welke ik het beste extra kabels kan aanschaffen? Merkte dat er veel crap tussen zit bij de micro usb's.

Dank
Weet niet of je het antwoord al gepost hebt, maar hoe werkt de draadloze oplader van de S7 met de S9(+)?
Ik heb zelf de draadloze oplader voor de S6 en hoop dat ik deze kan hergebruiken voor de S9 (of er moet binnenkort weer een actie komen met een oplader).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Gismo1979 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Weet niet of je het antwoord al gepost hebt, maar hoe werkt de draadloze oplader van de S7 met de S9(+)?
Ik heb zelf de draadloze oplader voor de S6 en hoop dat ik deze kan hergebruiken voor de S9 (of er moet binnenkort weer een actie komen met een oplader).
Alle Qi laders werken met de S9 dus ook die van de S6/S7. Ik heb zelf ook nog een langzame lader uit de tijd van de S6 en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
Krijg ik een nieuw bericht(whatsapp/FB/Mail) dan krijg ik op het hoofdscherm de melding met onderwerp en een klein beetje van het bericht. Dan volgt er ook een rode badge bij het icoon van de desbetreffende app.

Echter zie ik geen meldingen/badges (rood getal bij icoon van de app) meer als ik op het hoofdscherm de melding weg swipe zonder het bericht ook echt te openen.

Heb het een en ander uitgezet v.w.b. notifications en dit ook weer allemaal aan gezet. Ik vermoed dat ik ook iets uitgeschakeld heb. Heb alleen geen idee wat en hoe ik deze meldingen weer terug krijg.

iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand enig idee waarom Tweakers nog geen review van dit toestel heeft gepubliceerd? Ik snap dat er vele andere sites met reviews zijn, maar aan mijn favoriete platform hecht ik toch wat meer waarde/leuk om te lezen! :)

Edit: ik tag even brutaal de schrijver van de S8(+) review, @Andrasman. Wellicht kan hij ons meer informatie geven?

Zoals hieronder gezegd wordt komt dit inderdaad wel vreemd/slecht over.

[ Voor 33% gewijzigd door Razr op 19-03-2018 15:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Razr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:04:
Iemand enig idee waarom Tweakers nog geen review van dit toestel heeft gepubliceerd? Ik snap dat er vele andere sites met reviews zijn, maar aan mijn favoriete platform hecht ik toch wat meer waarde/leuk om te lezen! :)
Omdat ze flink door Apple betaald zijn om maar geen review te plaatsen... 8)7 :o

Waarschijnlijk 1 van onderstaande mogelijkheden:
- redacteur ziek
- problemen met review exemplaar (en vervanging heeft langer geduurd dan gepland)

Hoe dan ook begint het onderhand een beetje beschamend te worden dat er nog steeds geen review is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Iemand enig idee hoe je een app pair op je homescreen zet? Zoals hier: http://www.samsung.com/in/support/skp/faq/1144236 Ik zie het icoontje (huisje-plus) niet tijdens de splitscreen. Alle andere icoontjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
WWooDs schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:47:
Krijg ik een nieuw bericht(whatsapp/FB/Mail) dan krijg ik op het hoofdscherm de melding met onderwerp en een klein beetje van het bericht. Dan volgt er ook een rode badge bij het icoon van de desbetreffende app.

Echter zie ik geen meldingen/badges (rood getal bij icoon van de app) meer als ik op het hoofdscherm de melding weg swipe zonder het bericht ook echt te openen.

Heb het een en ander uitgezet v.w.b. notifications en dit ook weer allemaal aan gezet. Ik vermoed dat ik ook iets uitgeschakeld heb. Heb alleen geen idee wat en hoe ik deze meldingen weer terug krijg.

iemand een idee ?
Als je Edge notificatie hebt ingeschakeld dan krijg je inderdaad alleen een klein stukje van het bericht te zien in een soort van langwerpig ballon vorm. (geen idee hoe je dit noemt)
Schakel je dit uit dan zie het bericht gewoon zoals het altijd is in Android bovenin het scherm verschijnen voor een paar seconden. In het notificatie scherm kun je het bericht uitvouwen om het helemaal te lezen en eventueel beantwoorden en/of weg swipen.

Swipe je het bericht weg in het notificatie scherm dan gaat de badge icoon ook weg. Ik weet eerlijk gezegd niet beter, maar ik kan het fout hebben.
Bij een iPhone wordt het anders afgehandeld want daar moet je het bericht eerst lezen wat ik persoonlijk minder vond want ik had het in het berichten scherm ook al gelezen, dus dubbel op zeg maar en sommige berichten zijn niet altijd even interessant dus ik bleef met een badge counter zitten die maar op liep. Vooral Gmail was erg irritant met tig aantal ongelezen emails.
Pietje7 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:00:
Iemand enig idee hoe je een app pair op je homescreen zet? Zoals hier: http://www.samsung.com/in/support/skp/faq/1144236 Ik zie het icoontje (huisje-plus) niet tijdens de splitscreen. Alle andere icoontjes wel.
Op zich heel simpel.

Kies je twee favoriete apps in multi window of split screen. Je krijgt dan je een menu te zien en druk op het meest linkse icoon, een huisje, en je app pair staat op je home screen.

Edit: wacht even ik lees niet goed. Je krijgt het huisje niet te zien. Weet ik zo even niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 19-03-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik ben ook weer teruggegaan naar Apple na het proberen van de S9+. Op veel fronten was het toestel beter; zoals notificaties, de schermgrootte en de aanpasbaarheid. Ook vond ik de camera van de s9 een tikkel beter dan van de iPhone X. Toch terug gegaan, omdat ik geen zin had in ruilen om het schermdefect dat ik had en omdat ik toch liever met een tablet op de bank ga zitten 's avonds (het was of de S9+ of een tablet). En alhoewel ik geen interesse had in een grote tablet, bleek nu toch dat ik dat prettiger vind. Dus de S9 is naar de winkel terug, op zoek naar iemand die het toestel beter kan waarderen dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke browser jullie gebruiken op de S9. Voorheen eigenlijk altijd Chrome gebruikt, maar na het proberen van de Samsung stockbrowser ben ik toch wel wat leuke extra's tegen gekomen. Zo is er bijvoorbeeld een nachtstand & de mogelijkheid om ad-blocker te gebruiken.
Hoewel ik over het algemeen niet zo te spreken ben over Samsung software gaat dit misschien wel mijn nieuwe browser worden.. of hebben jullie betere opties? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27

Nouja, zetten mislukt en weggestuurd omdat ik rondom het scherm ruimte heb met de rand, waardoor niets zou blijven plakken.
Ik heb een Clear Plex screenprotector bij de Mediamarkt laten zetten, deze hadden ze meteen in 1x goed geplakt. Tot nu toe tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

Heb zojuist iets doms gedaan......
Heb de S9+ besteld zonder de review van Tweakers af te wachten.
Als dat maar goed gaat!

F5 :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Garret1410 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:36:
[...]

Op zich heel simpel.

Kies je twee favoriete apps in multi window of split screen. Je krijgt dan je een menu te zien en druk op het meest linkse icoon, een huisje, en je app pair staat op je home screen.

Edit: wacht even ik lees niet goed. Je krijgt het huisje niet te zien. Weet ik zo even niet.
Ok, ben er zelf achtergekomen. Het ligt aan Nova Launcher. Met de standaard samsung start up werkt het wel. Misschien dat de Prime versie dit wel toestaat, maar ben nog niet overtuigd om die aan te schaffen. Vooralsnog tevreden met de gratis variant. Kan iemand me overtuigen? Ook t.o.v. bv Action launcher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:14:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke browser jullie gebruiken op de S9. Voorheen eigenlijk altijd Chrome gebruikt, maar na het proberen van de Samsung stockbrowser ben ik toch wel wat leuke extra's tegen gekomen. Zo is er bijvoorbeeld een nachtstand & de mogelijkheid om ad-blocker te gebruiken.
Hoewel ik over het algemeen niet zo te spreken ben over Samsung software gaat dit misschien wel mijn nieuwe browser worden.. of hebben jullie betere opties? :D
Ik gebruik al een tijdje de Firefox browser eigenlijk. Op de PC ben ik 'm gaan gebruiken sinds Quantum en dat bevalt goed (op mobiel is die versie nu in beta volgens mij). Verder gebruik ik ook de Sync functionaliteit voor wachtwoorden en kun je op de mobiele versie ook gewoon add-ons installeren (uBlock etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf heb de S9 en de S9+ gisteren al bekeken in de popup-store op Utrecht Centraal.
De camera op de S9+ is erg ideaal voor portetfotografie doordat er een goede diaframa op zit. Ook zit er een heel goede slow-motion functie op die je daar kan uittesten. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
Razr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:04:
Hele, dikke pech :'( Chris had lang, lang geleden al een vakantie geboekt en de gebruikelijke backup (Arnoud) zit/zat vol in een verhuizing. Yours truly is er op dit moment dus heel druk mee bezig, maar als hoofdredacteur heb ik ook nog andere dingen op mijn bord. Ik doe mijn best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg blij met het toestel! Ik kom van de S7 Edge af en moet wel zeggen dat het grotere formaat van plus toch nog even wennen is. Paar vragen.

1) Op mijn S7 Edge kon ik op mijn Always On Display een overzicht krijgen van mijn afspraken op die dag. Nu lukt het mij op de S9 niet om dit in te stellen. Hoe kan ik dit instellen?

2) Als ik een notificatie krijg van een agenda item, dan kreeg ik op mijn S7 ook de naam van de afspraak te zien. Op de S9 blijft dit verborgen als het toestel is gelocked. Hoe krijg ik dit zichtbaar zoals voorheen op de S7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:31
1. Instellingen, schermbeveiliging, face widgets. Kijk daar even. Daar kan je je agenda toevoegen. Dan kan je swipen op je lockscreen.

2. Weet ik niet 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
[...]

Hele, dikke pech :'( Chris had lang, lang geleden al een vakantie geboekt en de gebruikelijke backup (Arnoud) zit/zat vol in een verhuizing. Yours truly is er op dit moment dus heel druk mee bezig, maar als hoofdredacteur heb ik ook nog andere dingen op mijn bord. Ik doe mijn best ;)
Fijn dat je even een status update geeft. Het is zo te lezen wel een vervelende samenloop van omstandigheden. Succes en goed werk heeft tijd nodig. ;)

Ik wacht de review nog wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldia
  • Laatst online: 21:43
Brave Browser. Edit wilde linken naar app store maar weer niet hoe dat moet 🙄

[ Voor 6% gewijzigd door Goldia op 19-03-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Is het mogelijk om met de volumeknoppen liedjes te skippen in spotify als het scherm vergrendeld is? Kan het nergens vinden en ben het gewend van mijn vorige telefoon. Echt een must voor op de fiets eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
bizarre410 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:49:
1. Instellingen, schermbeveiliging, face widgets. Kijk daar even. Daar kan je je agenda toevoegen. Dan kan je swipen op je lockscreen.
Ik dacht heej dat is handig, maar na het instellen werkt het bij mij niet. Enig idee waar dat aan kan liggen? Gaat om mijn google agenda (mocht dat uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Ik heb de Galaxy s9+ en vraag me het volgende af. Wanneer ik de camera in de Super Slowmotion functie zet, merk ik dat het beeld een stuk donkerder wordt en de camera iets inzoomt. Ervaren andere gebruikers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
red1 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:41:
Ik heb de Galaxy s9+ en vraag me het volgende af. Wanneer ik de camera in de Super Slowmotion functie zet, merk ik dat het beeld een stuk donkerder wordt en de camera iets inzoomt. Ervaren andere gebruikers dit ook?
Hetzelfde gebeurt met de normale S9 bij mij. Dus ik denk dat dit normaal is?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bizarre410 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:49:

2. Weet ik niet 😋
1. Ik heb het volgens mij wel goed ingesteld (zie screenshot) maar toch kan ik niet swipen op mijn lockscreen. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fJYr9c/Screenshot_20180320_092130_Settings2.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
red1 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:41:
Het donkerder worden gebeurd bij vrijwel alle slow motion camera's. Dit komt omdat de sluitertijd verlaagd wordt (er moeten immers heel veel beelden per seconden worden gemaakt) en als gevolg daarvan is er minder lichtopbrengst en wordt het resultaat donkerder - zorg daarom eventueel voor een extra lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Viper_4111 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:47:
[...]

Hetzelfde gebeurt met de normale S9 bij mij. Dus ik denk dat dit normaal is?
Ja ik denk ik vraag even naar andere ervaringen, niet dat er wat mis is met mijn camera functie. Bedankt voor je reactie.
Razr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:50:
[...]

Het donkerder worden is gebeurd bij vrijwel alle slow motion camera's. Dit komt omdat de sluitertijd verlaagd wordt (er moeten immers heel veel beelden per seconden worden gemaakt) en als gevolg daarvan is er minder lichtopbrengst en wordt het resultaat donkerder - zorg daarom eventueel voor een extra lamp.
Oke duidelijk, bedankt voor de uitleg! :)

[ Voor 42% gewijzigd door red1 op 20-03-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Gisteren was ik Netflix aan het kijken en opeens startte de telefoon opnieuw op. Nu moet ik wel zeggen dat er op de achtergrond alle app-updates draaide waaronder Netflix. Kan het daarmee te maken hebben?
Echter toen ik na het opnieuw opstarten Netflix weer draaide was het volume van de laagste stand veel lager dan voor de heropstart. Tevens heb ik nu het gevoel dat ik bij de bovenste speaker een ruis hoor (in laagste stand). Iemand een idee? Misschien verbeeld ik me dit maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Laatst online: 19-08 19:51
Sinds afgelopen week heb ik de S9 in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb twee punten wat ik tot op heden niet voor elkaar heb weten te krijgen, dus ik wil jullie eens vragen:

1. Bij het gebruik van Netflix + Chromecast komt Netflix niet in de notificatiebalk. Ik moet dan naar recent/open applicaties en dan weer zoeken naar Netflix. Iemand hier een oplossing voor?

2. Ik gebruik twee simkaarten en dus twee google accounts. Hierbij gebruik ik ook 2x whatsapp (middels de officiële weg). De telefoonnummers zijn gekoppeld aan het google account. Nu krijg ik het niet voor elkaar om de nummers van het 2e google account in de tweede whatsapp te krijgen. Weet iemand hier toevallig of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Zionrage schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:23:
Sinds afgelopen week heb ik de S9 in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb twee punten wat ik tot op heden niet voor elkaar heb weten te krijgen, dus ik wil jullie eens vragen:

1. Bij het gebruik van Netflix + Chromecast komt Netflix niet in de notificatiebalk. Ik moet dan naar recent/open applicaties en dan weer zoeken naar Netflix. Iemand hier een oplossing voor?

2. Ik gebruik twee simkaarten en dus twee google accounts. Hierbij gebruik ik ook 2x whatsapp (middels de officiële weg). De telefoonnummers zijn gekoppeld aan het google account. Nu krijg ik het niet voor elkaar om de nummers van het 2e google account in de tweede whatsapp te krijgen. Weet iemand hier toevallig of dit mogelijk is?
1- heb je onder "Meldingen" toevallig Netflix geblokkeerd. Ik gebruik het zelf niet maar als bijvoorbeeld Google Play Music blokkeer, krijg ik ook geen notificatie te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:49:
[...]

1. Ik heb het volgens mij wel goed ingesteld (zie screenshot) maar toch kan ik niet swipen op mijn lockscreen. Iemand enig idee?

[afbeelding]
Opgelost, blijkbaar moet je eerst double tappen op de klok voordat je kan swipen vanaf AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Garret1410 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:10:
[...]

1- heb je onder "Meldingen" toevallig Netflix geblokkeerd. Ik gebruik het zelf niet maar als bijvoorbeeld Google Play Music blokkeer, krijg ik ook geen notificatie te zien.
Bedankt voor je reactie. Daar had ik inderdaad al gekeken, maar blijkbaar stond die instelling niet aan bij de app zelf 8)7 .

Het eerste probleem is dus opgelost:D nu de tweede nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Zionrage schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:23:

2. Ik gebruik twee simkaarten en dus twee google accounts. Hierbij gebruik ik ook 2x whatsapp (middels de officiële weg). Nu krijg ik het niet voor elkaar om de nummers van het 2e google account in de tweede whatsapp te krijgen. Weet iemand hier toevallig of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Opgelost, blijkbaar moet je eerst double tappen op de klok voordat je kan swipen vanaf AOD.
Bedankt, dat is het bij mij dus ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:39:
Erg blij met het toestel! Ik kom van de S7 Edge af en moet wel zeggen dat het grotere formaat van plus toch nog even wennen is.
Ze zijn vrijwel even groot, dat scheelt niet heel veel. Alleen het scherm is groter...ofwel, de gehele voorkant is nu scherm zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Als ik bij mijn batterijverbruik kijk lijkt het wel alsof er dingen dubbel draaien. Zo gebruikt bijvoorbeeld "Apparaat in standby-stand" & " Mobiel standby" stroom. Hetzelfde geval bij "Android-systeem" & "Android-besturingssysteem". Is dit bij jullie ook zo?
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gz9Jpc/20180320_134149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:33
Na een gemiste oproep zie ik geen badge bij het telefoon-icoon, iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Anton56 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:17:
Na een gemiste oproep zie ik geen badge bij het telefoon-icoon, iemand enig idee ?
Standaard Samsung launcher?

Zo niet dan in de instellingen van de launcher kijken.

Zo ja, staat het wel "aan" in de instellingen en zo ja, dan even opnieuw opstarten. Anders weet ik het ook zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Standaard launcher, alle schuifjes staan goed, maar toch geen badge bij een gemiste oproep.
Bij overige apps overigens wél badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
ik krijg de badges wel, echter als ik ze verwijder op het hoofdscherm verdwijnt de badge ook. Kreeg van iemand te horen dat dit tegenwoordig standaard is ??

had dit bij mij S6 edge niet, hier bleef de badge staan totdat ik het bericht ook daadwerkelijk bekeken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
Sjoerd611 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:43:
Als ik bij mijn batterijverbruik kijk lijkt het wel alsof er dingen dubbel draaien. Zo gebruikt bijvoorbeeld "Apparaat in standby-stand" & " Mobiel standby" stroom. Hetzelfde geval bij "Android-systeem" & "Android-besturingssysteem". Is dit bij jullie ook zo?
[afbeelding]
Bij mij hetzelfde. Ik weet ook het verschil tussen al deze 'dubbel' lijkende stroomverbruikers niet. 8)7
Daarnaast, Scherm verbruikt het meest. Meer dan 30%. Ligt ongetwijfeld aan de schermresolutie die ik op WQHD+ heb staan, maar >30% lijkt me wel veel niet? Iemand iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
WWooDs schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:50:
ik krijg de badges wel, echter als ik ze verwijder op het hoofdscherm verdwijnt de badge ook. Kreeg van iemand te horen dat dit tegenwoordig standaard is ??

had dit bij mij S6 edge niet, hier bleef de badge staan totdat ik het bericht ook daadwerkelijk bekeken had.
Misschien is het iets nieuws in Android Oreo. Ik heb er nooit op gelet maar ik lees dit "probleem" ook op Reddit bijvoorbeeld en dat het sinds Oreo is.
Ik zal dit vanmiddag even testen op een Galaxy met Android 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Garret1410 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Misschien is het iets nieuws in Android Oreo. Ik heb er nooit op gelet maar ik lees dit "probleem" ook op Reddit bijvoorbeeld en dat het sinds Oreo is.
Ik zal dit vanmiddag even testen op een Galaxy met Android 7.0.
Ja dit is een Oreo iets. Sommige vinden het juist fijner aangezien ze het bericht al hebben gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton56
Opvallend dat juist alle google- apps alleen met kader worden weergegeven ondanks dat de instelling 'pictogramkaders' op 'alleen pictogrammen' staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Heb iets ontdekt. Tenminste bij mij dan.

Wanneer ik resolutie op WQHD heb ingesteld en video stabilisatie heb ingeschakeld, dan is de video schokkerig. Dit is alleen bij 60fps of 4k trouwens.

Wanneer ik de resolutie op FHD zet dan is het weg.

Zonder softwarematige stabilisatie is het sowieso geen probleem dus filmde ik alleen met optische stabilisatie wat trouwens ook goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 20-03-2018 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Brave
Google Play: Brave Browser: Fast AdBlocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Wat ben ik overigens blij dat ik persoonlijk niet af ga op reviews. Nooit gedaan eigenlijk.
Want ik kom net weer een review tegen waar dit staat:

"De accu van de S9 en S9+ is ten opzichte van de voorganger gelijkgebleven: 3.000 en 3.500mAh. Niks mis mee misschien, maar ik ben niet tevreden over de accuduur. Ten opzichte van de S8+ voldoet de S9+ niet. In de review hebben we geconstateerd dat de S8+ een SOT van maar liefst vijf uur heeft en dat er nog ongeveer 40 procent accu over was rond 23.00 uur. Bij eenzelfde Quad HD+-scherm en maximale resolutie van 2960 bij 1440 pixels (QHD+) haal ik het avondeten bijna niet. Dat wil zeggen dat het toestel om 7.00 uur van de lader afgehaald wordt en rond een uur of 18.30 tussen de 10 en 20% accucapaciteit overheeft. Ook de SOT is beduidend lager: gemiddeld 3 tot 3.5 uur. Dat terwijl het Always On-scherm niet is ingeschakeld."

Als ik hier mij hier dus wat van aangetrokken had dan had ik dus de s9+ nooit gehaald.
Want ik haal gewoon 6 tot 7 uur SOT.
En ik ben nog steeds echt blij met de s9+.
Ik weet nog dat ik de s7 edge kreeg en toen dacht.. Wow veel mooier als dit gaan ze niet worden maar elke keer als ik nu naar de s9+ kijk heb ik zoiets van.. hmm het kon toch mooier!
Ik gebruik nog steeds samsung browser omdat deze geloof ik als enigste werkt icm vingerafdruk en het lukt mij ook bij deze alleen maar om vanuit een betaalscherm gelijk naar mijn abn amro app te gaan. Andere browsers leiden mij allemaal naar de abn amro website.

[ Voor 25% gewijzigd door airwolf83 op 20-03-2018 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
En nog even een vraagje.
Ik zie zo heel af van boven bij de notificaties een vierkant icoontje met zo'n soort hartslag lijntje erin lopen.
is ook heel snel weer weg dus kkrijg elke keer niet de kans om het scherm naar beneden te lepen om te kijken wat het is.
Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
airwolf83 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:34:
En nog even een vraagje.
Ik zie zo heel af van boven bij de notificaties een vierkant icoontje met zo'n soort hartslag lijntje erin lopen.
is ook heel snel weer weg dus kkrijg elke keer niet de kans om het scherm naar beneden te lepen om te kijken wat het is.
Iemand een idee?
Applicatie die in sluimef, slaapstand gezet wordt!

Ga naar een Samsung Service punt. Sinds gisteren is er een mogelijkheid al daar om dit te fixen. Doe wel een backup en neem een kassabon mee. Maak eventueel via de Samsung website een afspraak!

[ Voor 59% gewijzigd door DiMacho op 20-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Edit excuses dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door DiMacho op 20-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Was een mooie review van MKBHD, het scherm is echt prachtig, wat zijn jullie ervaringen? Wat viel op aan het scherm?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:41
Ik heb zojuist weer mail gehad van Samsung over de retour actie dat ik het volledig bedrag terug krijg :

"Beste Klant,

Na analyse van het door jou ingeruilde toestel en aanmelding van jouw nieuwe Galaxy S9 of S9+ bevestigen wij hierbij dat deze volledig voldoen aan de opgegeven voorwaarden en de kwaliteitseisen van de inruil. Wij bevestigen dan ook de betaling van de afgesproken inruilwaarde voor je oude smartphone en de extra inruilwaarde van €100.

Alvast Bedankt

LOOP, Samsung Inruil"

Ben benieuwd of het geld nu ook snel overgemaakt gaat worden 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
airwolf83 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:34:
En nog even een vraagje.
Iemand een idee?
Geeft aan dat er een app op de achtergrond bezig is.
Je kunt het testen door bijvoorbeeld bij meldingen de melding van Google play music (of iets anders) uit te schakelen. Dan Play music opstarten en muziek draaien.
Als je dan naar je home screen gaat komt dat icoontje tevoorschijn.

Maar misschien kan het ook zijn dat een app in sluimerstand wordt gezet zoals hierboven aangegeven is maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Sjoerd611 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:43:
Ja. Ze klinken hetzelfde, maar het zijn verschillende dingen.

"Mobiel Standby" is de hoeveelheid stroom die de verbinding met het 4G netwerk in standby heeft gekost, "Apparaat standby" is het stroomverbruik van het toestel zelf (de apps, de software, etc) in standby.

De Android systeem dingen weet ik zo snel even niet, maar in het verleden werd ook onderscheid gemaakt tussen het verbruik van het stock Android systeem en de Samsung laag daar bovenop.

Nee, echt heel duidelijk is het niet, maar het zijn wel aparte processen die in deze lijst staan, en geen echte dubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
1) is het mogelijk om op een of andere manier liedjes te skippen met de volumeknoppen als het scherm uit is?
2) Ik wil graag donkere letters of een donkere statusbalk, kan hem met een (aan de bovenkant) witte wallpaper niet lezen. Mis ik een functie ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
arnoud_h schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:03:
[...]

Ja. Ze klinken hetzelfde, maar het zijn verschillende dingen.

"Mobiel Standby" is de hoeveelheid stroom die de verbinding met het 4G netwerk in standby heeft gekost, "Apparaat standby" is het stroomverbruik van het toestel zelf (de apps, de software, etc) in standby.

De Android systeem dingen weet ik zo snel even niet, maar in het verleden werd ook onderscheid gemaakt tussen het verbruik van het stock Android systeem en de Samsung laag daar bovenop.

Nee, echt heel duidelijk is het niet, maar het zijn wel aparte processen die in deze lijst staan, en geen echte dubbelen.
Dank voor deze uitgebreide reactie, dat verklaart inderdaad een hoop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Loekkiee schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:20:
1) is het mogelijk om op een of andere manier liedjes te skippen met de volumeknoppen als het scherm uit is?
2) Ik wil graag donkere letters of een donkere statusbalk, kan hem met een (aan de bovenkant) witte wallpaper niet lezen. Mis ik een functie ergens?
Over je eerste punt; je kan eventueel de Bixby-knop toekennen aan een andere functie, dus ook voor zulke doeleinden. Dat zou mogelijk moeten zijn met Bixby Button Remapper - bxActions. Ook kun je hiermee andere acties toekennen aan onder andere de volumeknoppen.

Relevant stukje uit de app omschrijving:
Optionally you can remap the volume buttons and Skip tracks with the volume buttons even when the screen is off!
Zelf gebruik ik deze app trouwens niet, er zijn ook nog meer van zulke apps (mocht deze niet goed/niet werken). Via Google is er veel te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 20-03-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Trently schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:57:
Ik heb zojuist weer mail gehad van Samsung over de retour actie dat ik het volledig bedrag terug krijg :

"Beste Klant,

Na analyse van het door jou ingeruilde toestel en aanmelding van jouw nieuwe Galaxy S9 of S9+ bevestigen wij hierbij dat deze volledig voldoen aan de opgegeven voorwaarden en de kwaliteitseisen van de inruil. Wij bevestigen dan ook de betaling van de afgesproken inruilwaarde voor je oude smartphone en de extra inruilwaarde van €100.

Alvast Bedankt

LOOP, Samsung Inruil"

Ben benieuwd of het geld nu ook snel overgemaakt gaat worden 😁
Goed om te zien dat het proces nu (eindelijk) op gang begint te komen! Heb je je toestel ook aan het begin van de actie al ingestuurd? Ben benieuwd of ze het het op volgorde gaan doen.. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Sjoerd611 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:31:
[...]

Goed om te zien dat het proces nu (eindelijk) op gang begint te komen! Heb je je toestel ook aan het begin van de actie al ingestuurd? Ben benieuwd of ze het het op volgorde gaan doen.. :p
Heb even een topic aangemaakt over deze cashback actie om dit topic niet teveel te belasten.
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support