Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Weet iemand hoe je een timelapse kan maken met de camera in Pro modus?
Leuk dat die hyperlapse video functie erop zit, maar ik wil eigenlijk alle settings kunnen controleren zoals in Pro foto modus, en dan automatisch foto's nemen per interval.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aan iedereen die het black crush/banding effect op zijn/haar S9+ ervaart:

Op het forum van Android central zag ik (met dank aan gebruiker Reuben Chew aldaar) een zeer interessante link voorbij komen. Dit klinkt naar mijn inzicht als een zeer aannemelijk antwoord op zowel de vraag waar het effect door veroorzaakt wordt, alsook waarom andere panelen er minder last van hebben (helder uitgelegd en zelfs mooi verschillen tussen panelen gevisualiseerd):

Link naar het artikel (zie ongeveer tweede helft van de pagina).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:33:
Aan iedereen die het black crush/banding effect op zijn/haar S9+ ervaart:

Op het forum van Android central zag ik (met dank aan gebruiker Reuben Chew aldaar) een zeer interessante link voorbij komen. Dit klinkt naar mijn inzicht als een zeer aannemelijk antwoord op zowel de vraag waar het effect door veroorzaakt wordt, alsook waarom andere panelen er minder last van hebben (helder uitgelegd en zelfs mooi verschillen tussen panelen gevisualiseerd):

Link naar het artikel (zie ongeveer tweede helft van de pagina).
Also ik dit zo lees dan hebben we te maken met twee oorzaken waardoor je black crushing oftewel clipping krijgt.

1- Gamma. De S9 heeft een hoger gamma dan S8 en de S9+ heeft weer een hogere gamma waarde dan de S9. Door deze hogere gamma krijg je clipping.
2- Dithering filter. iPhone X gebruikt een beter of fijner Dithering filter. De S9+ heeft practisch geen filter zo te zien.

Beiden zijn met software op te lossen. Als Samsung alleen de gamma aanpast zal dat iets ten koste gaan van de zwart waarden, dus ik hoop dat ze ook de dithering aanpassen.

Ik heb trouwens met de screen balance app geen problemen meer black crushing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Garret1410 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:49:
[...]

Also ik dit zo lees dan hebben we te maken met twee oorzaken waardoor je black crushing oftewel clipping krijgt.

1- Gamma. De S9 heeft een hoger gamma dan S8 en de S9+ heeft weer een hogere gamma waarde dan de S9. Door deze hogere gamma krijg je clipping.
2- Dithering filter. iPhone X gebruikt een beter of fijner Dithering filter. De S9+ heeft practisch geen filter zo te zien.

Beiden zijn met software op te lossen. Als Samsung alleen de gamma aanpast zal dat iets ten koste gaan van de zwart waarden, dus ik hoop dat ze ook de dithering aanpassen.

Ik heb trouwens met de screen balance app geen problemen meer black crushing.
Op welke waardes heb jij die schuifjes staan van die screen balance app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

airwolf83 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:03:
[...]

Het nadeel van het instellen van de Screen balance app is (als ik het als leek goed begrijp) dat zwart niet 100% zwart meer is (normaal gesproken het grote en energiebesparende voordeel van een AMOLED paneel). Dat strookt overigens wel met de uitleg in dat artikel waar ik een paar berichten hiervoor aan refereerde.

Instellingen om het effect te elimineren met Screen balancer (deze instellingen kun je alleen doen met de betaalde versie, heb je de gratis versie zie dan de post van Garret1410 direct hieronder):

1. Tik op de 3 stipjes rechterhoek bovenin.
2. Color mode
3. Stel Red, Blue en Green alledrie in op 255.
4. RGB strength op 4% (op Android central werd gezegd 2% maar dan is het imo nog niet optimaal weg).
5. Contrast op 100% (schuif uiterst rechts).
6. Brightness op 100% (schuif uiterst links).

Poef, and it's gone.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2018 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
airwolf83 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:03:
[...]

Afhankelijk hoe sterk je het black crushing effect wilt verminderen.

Als je de gratis versie hebt dan kun je niet veel afstellen maar de bovenste slider zet je op warm, de strength op 60 en rest op 100.
Dit had ik op een filmpje gezien voor de Pixel 2 XL maar voor mij is dit een beetje teveel van het goede dus zet de bovenste op fluorescent, strength op 40 en de rest op 100 laten.
Denk dat hier gewoon even mee moet spelen.

Dit doe ik trouwens alleen bij video en anders niet want het zwart wordt een stuk minder zwart.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 26-03-2018 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Garret1410 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Afhankelijk hoe sterk je het black crushing effect wilt verminderen.

Als je de gratis versie hebt dan kun je niet veel afstellen maar de bovenste slider zet je op warm, de strength op 60 en rest op 100.
Dit had ik op een filmpje gezien voor de Pixel 2 XL maar voor mij is dit een beetje teveel van het goede dus zet de bovenste op fluorescent, strength op 40 en de rest op 100 laten.
Denk dat hier gewoon even mee moet spelen.

Dit doe ik trouwens alleen bij video en anders niet want het zwart wordt een stuk minder zwart.
Dit werkt voor mij ook voldoende! Ik vind het zonde om de betaalde versie aan te schaffen als het probleem (hopelijk) toch wel snel door Samsung zelf zal worden opgelost.

Overigens heb ik nog wel een handige tip voor jullie, namelijk het uitzetten van alle Samsung bloatware op een simpele manier. De app kost helaas wel een kleine €3,- maar het resultaat is het absoluut waard, de batterij gaat significant langer mee & er blijft natuurlijk meer werkgeheugen beschikbaar voor jouzelf. _/-\o_
Hier een linkje naar deze tutorial; https://forum.xda-develop...isable-bloatware-t3763715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Sjoerd611 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:56:
[...]

Dit werkt voor mij ook voldoende! Ik vind het zonde om de betaalde versie aan te schaffen als het probleem (hopelijk) toch wel snel door Samsung zelf zal worden opgelost.

Overigens heb ik nog wel een handige tip voor jullie, namelijk het uitzetten van alle Samsung bloatware op een simpele manier. De app kost helaas wel een kleine €3,- maar het resultaat is het absoluut waard, de batterij gaat significant langer mee & er blijft natuurlijk meer werkgeheugen beschikbaar voor jouzelf. _/-\o_
Hier een linkje naar deze tutorial; https://forum.xda-develop...isable-bloatware-t3763715
Heb de app net gekocht, maar de link naar ''BK Plugin 2'' werkt niet meer en kan hem niet vinden in de playstore 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Sjoerd611 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:56:
[...]

Ik gebruik package disabler pro. Kost ook tussen de 2 en 3 euro maar daar hoefde ik geen plugins enzo te instaleren. Enigste wat je daar moest doen was aangeven dat het een systeemapp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
red1 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:15:
[...]

Heb de app net gekocht, maar de link naar ''BK Plugin 2'' werkt niet meer en kan hem niet vinden in de playstore 8)7 .
Toen ik de de Package disabler voor het eerst opende werd ik automatisch naar de benodigde plugin gelinkt! Werkt dit bij jou niet? Anders kan ik de Apk wel even sharen.
Ik raad je trouwens wel aan om even goed te kijken welke packages allemaal worden uitgeschakeld, de maker van het XML bestand was namelijk vrij fanatiek. Somige bruikbare dingen zoals Chrome of Adapt Sound staan ook disabled. d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Sjoerd611 op 26-03-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
airwolf83 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:29:
[...]

Ik gebruik package disabler pro. Kost ook tussen de 2 en 3 euro maar daar hoefde ik geen plugins enzo te instaleren. Enigste wat je daar moest doen was aangeven dat het een systeemapp is.
Denkt dat het een beetje op hetzelfde neerkomt! Ik heb in ieder geval wel voor de andere gekozen omdat ik hierin het xml bestandje met "veilig" uit te schakelen packages kon gebruiken. :D

Edit: Sorry voor de dubbelpost!

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd611 op 26-03-2018 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
Sjoerd611 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:41:
[...]

Toen ik de de Package disabler voor het eerst opende werd ik automatisch naar de benodigde plugin gelinkt! Werkt dit bij jou niet? Anders kan ik de Apk wel even sharen.
Ja heb het nu ook zo gedaan, met de plugin in de app. Weet alleen niet of dat dus uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand al ervaring met Project Treble? Lees dat er al mogelijkheden zijn om AOSP 8.0 en 8.1 te draaien, en ook om Lineage 15.1 te draaien.

Dan heb je dat hele package disabler niet meer nodig, en krijg je eindelijk een normale android ervaring op een Samsung (hoop ik tenminste op)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
VRAAG: Ik heb bij mijn S9+ bootloader unlocked. Hoe krijg ik die weer gelocked?
Hierdoor zegt o.a. dat Netflix niet compatible is met de telefoon.
Kan wel een apk downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Er gingen geruchten dat de eigen chip van Samsung een stuk sneller was dan de 845... Maar helaas: https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

Dus geen APTX-HD en traag....

*rent*

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Huigie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:26:
Er gingen geruchten dat de eigen chip van Samsung een stuk sneller was dan de 845... Maar helaas: https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

Dus geen APTX-HD en traag....

*rent*
Ligt eraan wat je onder sneller verstaat. In real world zul je weinig verschil merken maar volgens Everything ApplePro is de S9+ met Exynos het snelste toestel op dit moment.
YouTube: Galaxy S9 Plus Exynos vs iPhone X Speed Test! Wow..

Denk dat het in het echt allemaal weinig uitmaakt. Persoonlijk denk ik dat de SD845 een tikkeltje beter is dan de Exynos gezien de reviews. In mijn ogen reageert de SD845 net wat vlotter op commando's dan de Exynos en memory management lijkt ook wat beter bij de SD845. Maar alles is met software update op te lossen als men wil.

Anandtech gaat altijd heel diep en theoretisch maar dat is meteen z'n manko want praktijk is soms anders.

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 27-03-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 14:37
Na een 2 weken de S9 te hebben gehad kan ik niet wennen aan het smalle lange scherm en de positie van de fingerprint scanner (in mijn ogen iets te laag). Kom van de Oneplus 2 af.. misschien toch omruilen voor de +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Of wachten op de 6? Ik geraak er echt maar dan ook echt niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Gian schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:59:
Na een 2 weken de S9 te hebben gehad kan ik niet wennen aan het smalle lange scherm en de positie van de fingerprint scanner (in mijn ogen iets te laag). Kom van de Oneplus 2 af.. misschien toch omruilen voor de +?
Tja. S9 is een redelijk compact toestel a la iPhone 8. Zelfs een S9+ is nog redelijk compact voor een 6.2". Een OP5T of Nokia 8 is breder. Een OP2 is ook een dikke millimeter breder dan S9+

https://www.phonearena.co...laxy-S9/phones/9520,10717

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Barock schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:12:
Gaat niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

eisbaer

Zie signature

Mijn S9 zit in een pouch sinds vandaag. Hoor ik vanuit het niets ineens, “this is what I found on the web”. Iemand ervaring mee?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bixby denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Is de batterij echt zo slecht als gezegd wordt in de reviews? Ik zag op youtube een reviewer die na amper 2,5 SOT time amper 14% batterij had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik heb nu na 22 uur gebruik nog 14 uur te gaan. Staat nu op 34 % en 2 uur 26 SOT. Ik vind het heel erg meevallen.
FrE911 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:03:
Is de batterij echt zo slecht als gezegd wordt in de reviews? Ik zag op youtube een reviewer die na amper 2,5 SOT time amper 14% batterij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ja, reageren op geluid door Bixby heb ik nu uitgezet.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Nee, althans bij mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sDigt6EGCwhqHREemBS7tZKV/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AWuqx3W5Gru5hvpugSGRZ37K/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Nou als ik deze review lees denk ik dat mensen met de Exynos versie echt aan het kortste eind trekken.. https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

De Snapdragon variant heeft ongeveer 15% - 30% betere performance overal schat ik. En ook betere accuduur... Vind dat ze de Exynos Galaxy S9 30% goedkoper moeten maken om dit te compenseren..

Ik zie nu dat dit al gepost is.. Maarja het blijft relevant omdat Samsung toch mensen met de Exynos zwaar benadeeld. Ik vind dit niet kunnen eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door deregtx op 27-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Normaal gaat mijn batterij ook langer mee. Afgelopen 10 dagen makkelijk 5-6 uur SOT. Vandaag om 3 uur 's middags al 35%, dat was niet echt normaal.

Android systeem had daar 30% batterijverbruik, wat normaal tussen de 5 en de 10 ofzo ligt volgens mij... Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Wat is de beste manier om beller id voorlezen te gebruiken? Als je het aan wilt zetten in toegankelijkheid-zicht-voice assistent aan, dan is de consequentie dat o.a. Always on display niet tegelijkertijd aan kan staan. Dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Loekkiee schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:33:
Normaal gaat mijn batterij ook langer mee. Afgelopen 10 dagen makkelijk 5-6 uur SOT. Vandaag om 3 uur 's middags al 35%, dat was niet echt normaal.

Android systeem had daar 30% batterijverbruik, wat normaal tussen de 5 en de 10 ofzo ligt volgens mij... Wat kan ik hier aan doen?
Dit had ik een paar dagen geleden ook! Ik merkte het pas op toen m'n S9+ opeens warm begon te worden in mijn broekzak. Gelukkig was het met een reboot verholpen en heb ik het (nog) niet opnieuw gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
deregtx schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:06:
Nou als ik deze review lees denk ik dat mensen met de Exynos versie echt aan het kortste eind trekken.. https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

De Snapdragon variant heeft ongeveer 15% - 30% betere performance overal schat ik. En ook betere accuduur... Vind dat ze de Exynos Galaxy S9 30% goedkoper moeten maken om dit te compenseren..

Ik zie nu dat dit al gepost is.. Maarja het blijft relevant omdat Samsung toch mensen met de Exynos zwaar benadeeld. Ik vind dit niet kunnen eigenlijk.
Ondanks Anandtech's gedegen review klopt er iets niet. Volgens de grafieken is de Exynos 9810 nog langzamer dan de S8 met SD835. Verder is het verschil tussen 8895 en 9810 maar een paar procent terwijl de kloksnelheid met 20% verhoogt is.

Dan moet er een belletje gaan rinkelen want het was algemeen bekend dat de S8 met Exynos 8895 sneller was dan de SD835 variant. Hier klaagde de Amerikanen altijd over.

In mijn ogen geven benchmarks niet altijd de realiteit weer. Geekbench geeft bijvoorbeeld een veel ander beeld dan Antutu. Een real world speedtest heb ik meer aan.

Het mooie is dat de reviewer het volgende aangeeft.
Exynos 9810 was equally an extremely fast device, and make no mistake it as was among one of the fastest devices out there,

Dus praktijk is toch anders dan een benchmark.
Ben het wel eens met de stelling dat de SD845 iets beter is, daarom hoop ik op een update van Samsung om de kernel aan te passen zodat de Exynos sneller op hoge kloksnelheid gaat draaien.
Wat is slecht. Dat is de vraag. Het is iets minder dan de S8 voorlopig.
Van één YouTuber kun je niet uitgaan. Iedereen gebruikt z'n telefoon anders dus vergelijken met elkaar heeft geen zin. De één vind het goed en de ander slecht.

Ik haal 4uur sot op een dag met nog 40% over dus ik heb geen klagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 27-03-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan je de hardwarematige ois uitzetten op de s9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Sbakker1982 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:06:
Kan je de hardwarematige ois uitzetten op de s9?
Nee, alleen de softwarematige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Nee, alleen de softwarematige.
Vanaf welke versie kon dit nog wel of was er nog geen hardwarematige ois?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Dan maar de Apk's aanhouden... waardeloos zeg! :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Barock schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:49:
[...]

Dan maar de Apk's aanhouden... waardeloos zeg! :(
Waarom is dat waardeloos? Je hebt toch zelf gekozen om een actie uit te voeren waarbij de beveiliging in het geding komt en waarvan je weet dat dit niet ondersteund is door Samsung?

Imho denken mensen te makkelijk over het unlocken van de bootloader en/of het rooten van hun telefoon en denken ze niet na over de eventuele gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
Barock schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:12:
Twee weken geleden hetzelfde ondervonden. Bij ontwikkelaarsopties staat de optie; "Ontgrendelen voor OEM". Toen ik deze optie weer uit had gezet & de device opnieuw opstartte faalde er een bepaalde check waardoor het toestel terug werd gezet naar fabrieksinstellingen & de bootloader gewoon weer locked was. Wellicht werkt dit bij jou ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
Razr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Waarom is dat waardeloos? Je hebt toch zelf gekozen om een actie uit te voeren waarbij de beveiliging in het geding komt en waarvan je weet dat dit niet ondersteund is door Samsung?

Imho denken mensen te makkelijk over het unlocken van de bootloader en/of het rooten van hun telefoon en denken ze niet na over de eventuele gevolgen.
U heeft wel gelijk, maar ik wist niet dat dat invloed had op o.a. Netlix. Dus gewoon een dingetje van onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Nee, natuurlijk niet.

Toen de Galaxy S5 uit kwam was deze niet beter dan de Galaxy S4, kort daarna kwam de Galaxy S5 + met een S805 en daarna kwam de Neo met een Exynos.

Met de Note 4 kwam als eerste de variant met de S805. En daarna de Exynos versie.
De Exynos versie was beduidend beter dan de Snapdragon variant.

Dan zou je iedereen hetzelfde moeten geven. Dat gaat niet als je ontzettend veel toestellen verkoopt.

Ik zie dit niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Hebben meer mensen ook het volgende: In whatsapp kan je de kleur van het ledje veranderen als je een appje binnenkrijgt. Maar welke kleur ik ook doe, het ledje blijft standaard rood knipperen. Ben ik ergens vergeten de app permissie daar voor te geven of iets dergelijks. Kan zelf niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
Ik heb m'n samsung S9 nu een weekje, en over het algemeen ben ik erg blij mee, maar een paar negatieve dingen vallen op.

-Het geluid kan niet erg hard als je een koptelefoon gebruikt, wel als je Dolby Atmos aanzet, maar dan heb ik op hogere volume's een duidelijke ruis en de muziek wordt anders weergeven, wat bij het ene genre trouwens minder uitmaakt dan het andere. Weet iemand of het maximale volume ook zonder ruis/atmos aan omhoog gekrikt kan worden? Ik heb wel een koptelefoonversterker maar heb weinig zin om daar constant mee rond te lopen. :p

-Ik heb problemen met geluid tijdens het bellen. De eerste dagen viel voor mij het geluid van beide kanten af en toe weg, voor een paar seconden, alsof de verbinding slecht was. Dit was echter in geen van de telefoontjes het geval, aan beide kanten niet. Nu wordt het steeds erger en kan 9 op de 10 telefoontjes niemand mij horen, in het geheel niet. Ik de andere kant wel. Is dit een bekende bug die op een of andere manier te verhelpen is of moet ik even langs de telefoonwinkel.. Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niets geholpen.

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
De Zieke Gnoe schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:59:
Ik heb m'n samsung S9 nu een weekje, en over het algemeen ben ik erg blij mee, maar een paar negatieve dingen vallen op.

-Het geluid kan niet erg hard als je een koptelefoon gebruikt, wel als je Dolby Atmos aanzet, maar dan heb ik op hogere volume's een duidelijke ruis en de muziek wordt anders weergeven, wat bij het ene genre trouwens minder uitmaakt dan het andere. Weet iemand of het maximale volume ook zonder ruis/atmos aan omhoog gekrikt kan worden? Ik heb wel een koptelefoonversterker maar heb weinig zin om daar constant mee rond te lopen. :p

-Ik heb problemen met geluid tijdens het bellen. De eerste dagen viel voor mij het geluid van beide kanten af en toe weg, voor een paar seconden, alsof de verbinding slecht was. Dit was echter in geen van de telefoontjes het geval, aan beide kanten niet. Nu wordt het steeds erger en kan 9 op de 10 telefoontjes niemand mij horen, in het geheel niet. Ik de andere kant wel. Is dit een bekende bug die op een of andere manier te verhelpen is of moet ik even langs de telefoonwinkel.. Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niets geholpen.
Heb je adapt sound al ingesteld. Zo ja dan kan het geluid niet harder omdat je waarschijnlijk een hoog impedantie koptelefoon hebt en de AMP in de S9 is niet zo sterk.

Dat telefoon gesprekken niet goed verlopen is mij onbekend en lijkt me niet goed. Als je Volte, HD of 4G belt zou je dit eens uit kunnen schakelen en kijken of het via 3G beter gaat.
Even in het zoekvenster bij de instellingen, 4G in typen en je krijgt het meteen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
airwolf83 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:35:
Hebben meer mensen ook het volgende: In whatsapp kan je de kleur van het ledje veranderen als je een appje binnenkrijgt. Maar welke kleur ik ook doe, het ledje blijft standaard rood knipperen. Ben ik ergens vergeten de app permissie daar voor te geven of iets dergelijks. Kan zelf niks vinden.
Hier hetzelfde ligt niet aan jou. Volgens mij wordt de instelling gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Razr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Nu is de S9 heel nieuw, maar er komen zeker custom roms waar je netflix gewoon weer kunt gebruiken. Geef de devs even de tijd en het wordt weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coumanski
  • Laatst online: 07-03-2022
Heeft iemand ervaring met het synchroniseren van apps zoals email (niet de GMail maar de Sasmung App). Heb hiervoor een S7 Edge had met Android 7 en daarin kon ik voor mail een interval instellen waarop op mail gecontroleerd wordt. deS9+ die ik nu heb werkt met Android 8 en daarin kan ik dat dus niet meer. In het scherm Accounts heb ik de optie "gegeves automatisch synchroniseren" op AAN staan. Er gebeurt echter niets totdat ik de mailapp (van Samsung) open. Dan pas wordt gecontroleerd op nieuwe mail. Zet ik deze optie "gegevens automatisch synchroniseren" op UIT, dan veranderd er niets aan de situatie. In beide situaties kan ik ook geen interval voor controle vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Coumanski schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 05:53:
Heeft iemand ervaring met het synchroniseren van apps zoals email (niet de GMail maar de Sasmung App). Heb hiervoor een S7 Edge had met Android 7 en daarin kon ik voor mail een interval instellen waarop op mail gecontroleerd wordt. deS9+ die ik nu heb werkt met Android 8 en daarin kan ik dat dus niet meer. In het scherm Accounts heb ik de optie "gegeves automatisch synchroniseren" op AAN staan. Er gebeurt echter niets totdat ik de mailapp (van Samsung) open. Dan pas wordt gecontroleerd op nieuwe mail. Zet ik deze optie "gegevens automatisch synchroniseren" op UIT, dan veranderd er niets aan de situatie. In beide situaties kan ik ook geen interval voor controle vastleggen.
Heb je pop3, imap of exchange?

Als het om exchange gaat zou ik je de outlook app aanraden eerlijk gezegd. Veel minder gezeik dat met andere exhange clients...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
https://www.sammobile.com...update-for-the-galaxy-s9/

Iemand deze al ontvangen? Misschien van invloed op de black crush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07 23:52
pappaleone schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:42:
[...]

Nu is de S9 heel nieuw, maar er komen zeker custom roms waar je netflix gewoon weer kunt gebruiken. Geef de devs even de tijd en het wordt weer opgelost.
Ik vind het toch vreemd, ik kan wel gewoon Netflix en alle andere apps installeren en gebruiken na het unlocken van bootloader, zou het niet ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coumanski
  • Laatst online: 07-03-2022
Limbeckx schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Heb je pop3, imap of exchange?

Als het om exchange gaat zou ik je de outlook app aanraden eerlijk gezegd. Veel minder gezeik dat met andere exhange clients...
Heb inmiddels POP3 ook geprobeerd met hetzelfde resultaat. Vervolgens jouw advies gevolgd en Outlook geïnstalleerd. En die werkt. Wat me wel opvalt dat Outlook geen Android-account aamaakt (is dus ook niet te vinden bij Accounts) en wellicht daarom wel werkt.
In ieder geval bedankt voor de hulp. Gezien je kennis en ervaring zal ik waarschiujnlijk nooit iets voor jou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Coumanski schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Heb inmiddels POP3 ook geprobeerd met hetzelfde resultaat. Vervolgens jouw advies gevolgd en Outlook geïnstalleerd. En die werkt. Wat me wel opvalt dat Outlook geen Android-account aamaakt (is dus ook niet te vinden bij Accounts) en wellicht daarom wel werkt.
In ieder geval bedankt voor de hulp. Gezien je kennis en ervaring zal ik waarschiujnlijk nooit iets voor jou kunnen doen.
Heel graag gedaan. Ik weet niet precies waar het zit, maar het heeft te maken met de manier waarop meeste clients willen connecten naar exchange zonder de methode te gebruiken waar ze licenties moeten nemen. Outlook maakt inderdaad geen account aan. Je kunt nog wel los je contacts syncen naar je adres boek als je wil. Heb echter niet het gevoel dat dat helemaal 100% goed gaat want een deel van die contactpersonen worden dan weer niet gesynced naar mijn auto via BT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Runoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Ik vind het toch vreemd, ik kan wel gewoon Netflix en alle andere apps installeren en gebruiken na het unlocken van bootloader, zou het niet ergens anders aan liggen?
Normaal maakt de bootloader unlocken inderdaad niet uit. Als een device geroot is werken apps als Netflix (maar ook KPN tv kijken e.d.) vaak niet meer.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Runoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Mogelijk... ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens "Jezus Delgadillo", die zijn S9+ ingeruild heeft, is het black crush probleem aanzienlijk minder op zijn vervangende S9+ van de tweede batch (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

Wat een onzin weer, alsof je alleen voor performance betaald 8)7

Daarnaast merk ik er werkelijk niks van dat ik langzamer zou zijn dan een versie die hier niet te koop is. Ik heb nog geen enkele hickup mogen ontdekken, de spelletjes die ik speel draaien allemaal met genoeg FPS.

Heb jij er in de praktijk z'n last van, of alleen dat het op papier?

Ik denk dat ze nog wel het 1 en ander kunnen updaten/verbeteren waardoor de verschillen op papier ook verdwijnen, potentieel is de Exynos namelijk sneller :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft sinds 8 maart de Samsung S9+.
Laatste weken flinke touchscreen problemen. Schijnbaar een bekend probleem als je dit op Google zoekt.
https://www.androidplanet...ng-galaxy-s9-touchscreen/

Ik zeg tegen mijn vrouw trek de screenprotector er eens af. Probleem opgelost. Geen problemen meer met de touchscreen. Wel raar dat de S9+ dus last heeft hiervan want op mijn S8+ kan je wel een screenprotector gebruiken zonder problemen.

Nu lees ik alleen in een comment:
Beste Kimberly, Ik had het zelfde probleem na het plaatsen van een screenprotector. Bij mij was de oplossing: onder instellingen heb je boven aan een zoek functie typ daar in schermbeveiliger. Dan krijg je de optie om de aanraakgevoeligheid te vergroten. Hierna werkte de touchscreen weer perfect.

Geld weggegooid dus door eraf te trekken 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:45:
Mijn vrouw heeft sinds 8 maart de Samsung S9+.
Laatste weken flinke touchscreen problemen. Schijnbaar een bekend probleem als je dit op Google zoekt.
https://www.androidplanet...ng-galaxy-s9-touchscreen/

Ik zeg tegen mijn vrouw trek de screenprotector er eens af. Probleem opgelost. Geen problemen meer met de touchscreen. Wel raar dat de S9+ dus last heeft hiervan want op mijn S8+ kan je wel een screenprotector gebruiken zonder problemen.
Welke screenprotector gaat het om? Is ie van plastic of glas? Ik krijg zo'n whitestone dome binnen. Hoop dat dat wel goed is eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limbeckx schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:51:
[...]

Welke screenprotector gaat het om? Is ie van plastic of glas? Ik krijg zo'n whitestone dome binnen. Hoop dat dat wel goed is eerlijk gezegd...
Was van glas met een geplastificeerd laagje erop zodat je geen scherven krijgt bij breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:52:
[...]

Was van glas met een geplastificeerd laagje erop zodat je geen scherven krijgt bij breken.
Ahh ok. Ik vraag mij wel af of als je die optie uitzet of de touchscreen niet gek gaat doen in je zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Tempered glass screenprotectoren zijn vaak een probleem afhankelijk van merk/type. Was bij de S8 in het begin helemaal een drama. Gelukkig heeft Samsung nu een extra optie daarvoor ingebouwd maar als een screenprotector goed zit, dus goede pasvorm en goed gemonteerd dan zou het gewoon goed moeten werken zonder de extra gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Het probleem en oplossing voor bovengenoemd probleem is hier al meermaals ter spraken gekomen.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
bizarre410 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:51:
Als de telefoon over gaat en hem uit mijn broekzak haal, dan schijn ik op een knop te drukken waardoor de telefoon uit gaat en er een sms verzonden wordt: Kan ik later terugbellen.
Weet iemand hoe dat uit te zetten is? De tekst staat midden op het scherm en als je daar op drukt verzendt hij meteen het bericht. Heel irritant.
Ik denk dat ik het antwoord weet. Er is een verborgen functie onder de Edge lighting instellingen wat er voor zorgt dat er automatisch antwoord wordt gegeven als de vinger op de hartslag sensor wordt geplaatst.

Dit wil bij sommigen nog wel eens problemen geven als het toestel in de broekzak zit.

De oplossing heb ik nog niet behalve dan om Edge lighting uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraag, als ik in Facebook een foto wil uploaden dan wil het altijd uploaden vanuit Gallery maar ik wil dat het standaard uit Photos gaat. Is daar een truukje voor?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Huigie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:44:
Vraag, als ik in Facebook een foto wil uploaden dan wil het altijd uploaden vanuit Gallery maar ik wil dat het standaard uit Photos gaat. Is daar een truukje voor?
De Gallery heb ik ook verborgen ivm alle troep die via whatsapp binnenkomt.
Alleen in de camera app zie ik die troep allemaal terug als ik een foto wil openen.
Dat is niet te vermijden?

Ik zie alleen de troep die ik zelf open in Whatsapp dus in de settings daarvan staat alles goed volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Huigie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:44:
Wahaa... daar zoek ik al jaaaren naar... Dus wanneer iemand de oplossing heeft GRAAG! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Laatst online: 13-09 00:31
Garret1410 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat ik het antwoord weet. Er is een verborgen functie onder de Edge lighting instellingen wat er voor zorgt dat er automatisch antwoord wordt gegeven als de vinger op de hartslag sensor wordt geplaatst.

Dit wil bij sommigen nog wel eens problemen geven als het toestel in de broekzak zit.

De oplossing heb ik nog niet behalve dan om Edge lighting uit te zetten.
Dat is het. Man, wat is die optie verstopt in de Edge Lighting instellingen. Maar die kan je inderdaad niet aan of uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

pappaleone schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:40:
[...]
Hier hetzelfde ligt niet aan jou. Volgens mij wordt de instelling gewoon genegeerd.
Bij mij is ie groen hoor...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Tooooony schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Alleen in de camera app zie ik die troep allemaal terug als ik een foto wil openen.

Ik zie alleen de troep die ik zelf open in Whatsapp dus in de settings daarvan staat alles goed volgens mij
Gewoon de Whatsapp album verbergen en je ziet niets meer van Whatsapp.
Naar Gallerij, Albums, 3 dot menu, Album verbergen, kiezen en toepassen. Werkt perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 30-03-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraag ook maar hier neergekletst: goo.gl/4ccXrk

[ Voor 10% gewijzigd door Huigie op 30-03-2018 17:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Tooooony schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Op mijn iPhone kan ik in whatsapp aangeven of foto’s opgeslagen moeten worden. Die optie heeft Android dus blijkbaar niet?

Edit: Er is een mogelijkheid volgens onderstaande link. Zo eens proberen.
https://faq.whatsapp.com/en/android/30031687/

[ Voor 10% gewijzigd door eisbaer op 31-03-2018 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Is meer een Facebook probleem omdat je daar geen map kunt kiezen. Bij Instagram kan dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Kan me herinneren dat ik op de 5T geen Gallery had maar Photos, daar had ik geen keuze en was het Photos. Als ik de Gallery eruit sloop zou Facebook dan default naar Photos gaan...Hmm

edit
kak, via ADB de Gallery app verwijderd. 3x raden wat facebook opent....grrrr

[ Voor 19% gewijzigd door Huigie op 30-03-2018 20:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Bij mijn S9 wil het geluid door de speakers wel eens raar/dof klinken. Dit is bijvoorbeeld hoorbaar bij de volgende app, interval timer: https://play.google.com/s...spark.intervaltimer&hl=nl

Bij het aftellen van 5 naar 0 valt bij elke seconde die piept het geluid weg/dimt. Check ik dit op de S8 van mijn vriendin dan telt hij perfect af, ook op een S6.

Kent iemand dit? Heb veel gespeeld met o.a. Dolby Atmos en de Sound Alive equalizer.. Op een of andere manier klinken de boxjes ook wat fragiel en ruisachtig. Opnieuw opstarten hielp helaas niks. Hoop niet dat ik nu al richting een factory reset moet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
eisbaer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:49:
[...]
Op mijn iPhone kan ik in whatsapp aangeven of foto’s opgeslagen moeten worden. Die optie heeft Android dus blijkbaar niet?

Edit: Er is een mogelijkheid volgens onderstaande link. Zo eens proberen.
https://faq.whatsapp.com/en/android/30031687/
Waarom moeilijk doen. .nomedia verbergt de map maar dat kan in de standaard gallerij ook ingesteld worden.
JDL15 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:22:
Bij mijn S9 wil het geluid door de speakers wel eens raar/dof klinken. Dit is bijvoorbeeld hoorbaar bij de volgende app, interval timer: https://play.google.com/s...spark.intervaltimer&hl=nl

Bij het aftellen van 5 naar 0 valt bij elke seconde die piept het geluid weg/dimt. Check ik dit op de S8 van mijn vriendin dan telt hij perfect af, ook op een S6.

Kent iemand dit? Heb veel gespeeld met o.a. Dolby Atmos en de Sound Alive equalizer.. Op een of andere manier klinken de boxjes ook wat fragiel en ruisachtig. Opnieuw opstarten hielp helaas niks. Hoop niet dat ik nu al richting een factory reset moet!
Heb het even gecheckt maar ik heb het ook. Zou het niet aan de app zelf liggen icm S9?
Heb zelf nog geen problemen ondervonden met de speakers.
Er is een diy oplossing. De Exynos blijkt behoorlijk geknepen te zijn om niet sneller dan SD845 te zijn of om energie technische redenen. Dat is nog onduidelijk maar wat we weten is dat de grote cores bij belasting niet allevier op 2,7ghz draaien. Één core draait bij belasting op 2,7ghz, twee cores op 2,3ghz en wanneer drie of vier cores belast worden dan draaien ze op 1,7ghz.

Oplossing is een custom kernel te flashen. Deze zo instellen dat alle cores onder belasting tegelijk 2,7ghz of meer draaien. Dan heb je een beest van een S9 en meteen waar voor je geld. :)

https://forum.xda-develop...ntalx-1-00-s9-s9-t3767753

[ Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 31-03-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Garret1410 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:32:
[...]

Waarom moeilijk doen. .nomedia verbergt de map maar dat kan in de standaard gallerij ook ingesteld worden.

[...]

Heb het even gecheckt maar ik heb het ook. Zou het niet aan de app zelf liggen icm S9?
Heb zelf nog geen problemen ondervonden met de speakers.
Thanks! Dan ga ik de app maker even mailen. Het werd al minder toen ik eens met de eq settings van Black Player (vette music app btw) heb bijgesteld. Had blijkbaar de settings van de S8 meegenomen en de versterker stond hier aan. Die direct op 0 gezet met goed resultaat. Stom, dacht echt even dat er iets fout zat met mijn speakers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
In de algemene instellingen kon ik al niks vinden, in albums dus wel 😅
Thanks man, kan ik m'n telefoon weer met een gerust hart aan vrouw en kinders uitlenen 😎
Garret1410 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:22:
[...]

Gewoon de Whatsapp album verbergen en je ziet niets meer van Whatsapp.
Naar Gallerij, Albums, 3 dot menu, Album verbergen, kiezen en toepassen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Sinds vandaag dat mijn scherm met een kleine animatie aangaat in plaats van in 1x volledig aan. Hij fade zeg maar, van donker naar ligt. Nog iemand last van of hoe fix ik dit?

En bij Instagram heb ik geen geluid als ik de Stories van andere mensen afspeel. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Loekkiee schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:09:
Sinds vandaag dat mijn scherm met een kleine animatie aangaat in plaats van in 1x volledig aan. Hij fade zeg maar, van donker naar ligt. Nog iemand last van of hoe fix ik dit?

En bij Instagram heb ik geen geluid als ik de Stories van andere mensen afspeel. Bekend probleem?
Die animatie kun je bij ontwikkelaarsopties uitschakelen! Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Schaal van duur Animator > Animatie uit.

Wat betreft de Instagram Stories ligt het (volgens mij) aan de app zelf, ik moest op mijn vorige toestel namelijk ookal eerst een keer op de volume up knop drukken voor dat ik geluid kreeg bij de stories. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Sjoerd611 schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:22:
[...]

Die animatie kun je bij ontwikkelaarsopties uitschakelen! Instellingen > Ontwikkelaarsopties > Schaal van duur Animator > Animatie uit.

Wat betreft de Instagram Stories ligt het (volgens mij) aan de app zelf, ik moest op mijn vorige toestel namelijk ookal eerst een keer op de volume up knop drukken voor dat ik geluid kreeg bij de stories. :)
Ik wil animaties wel behouden, alleen die fade-in bij het aangaan van het scherm niet.

En wat jij zegt is inderdaad iets van Insta zelf, dat van volumeknop omhoog. Maar ook dat werkt dus niet. Ik heb helemaal geluid in stories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Zojuist nieuwe update binnen gekregen voor de S9+:

Screenshot update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Garret1410 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:32:
[...]

[...]
Omdat dit de eerste oplossing was die bij het zoeken op de whatsapp site naar voren kwam.

[ Voor 13% gewijzigd door eisbaer op 02-04-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
WhateverSuitsU schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:12:
Zojuist nieuwe update binnen gekregen voor de S9+:

[afbeelding]
Hier ook net binnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ontvangen en geïnstalleerd, heeft helaas niet het black crush effect verholpen. Behalve reacties van moderators op het Samsungforum, ook nog geen officiële verklaring van Samsung gezien. Ik kan me voorstellen dat sommigen vinden dat ik/we maar lopen te piepen hierover, maar als koning van de displays en een rib uit mijn lijf, begin ik hier zo langzamerhand toch wel wat van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:38:
[...]

Zojuist ontvangen en geïnstalleerd, heeft helaas niet het black crush effect verholpen. Behalve reacties van moderators op het Samsungforum, ook nog geen officiële verklaring van Samsung gezien. Ik kan me voorstellen dat sommigen vinden dat ik/we maar lopen te piepen hierover, maar als koning van de displays en een rib uit mijn lijf, begin ik hier zo langzamerhand toch wel wat van te vinden.
Bij mij lijkt het probleem met de black crush te zijn verholpen met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
Black crush niet verholpen met update Kernelversie
Thu Mar 22 20:47:59 KST 2018
Buildnummer
R16NW.G965FXXU1ARCC
Probleem is minder zichtbaar in dag lichtomstandigheden als de telefoon op autobrightness staat.. want dan doet ie brightness op max. Als je gewoon rond 50% en auto brightness uit dan is het zichtbaar in meerdere filmscenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ikbenjelly schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:19:
Black crush niet verholpen met update Kernelversie
Thu Mar 22 20:47:59 KST 2018
Buildnummer
R16NW.G965FXXU1ARCC
Probleem is minder zichtbaar in dag lichtomstandigheden als de telefoon op autobrightness staat.. want dan doet ie brightness op max. Als je gewoon rond 50% en auto brightness uit dan is het zichtbaar in meerdere filmscenes...
Ja, ik ervaar ook hetzelfde nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Heb ook een update binnen gehaald voor de S9 (bijna 300MB). Er stond dat de stabiliteit van het bellen zou worden verbeterd en dat de kwaliteit van "achtergrond" zou worden verbeterd. Jammer dat ze hier niet verder over uitweiden, was wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07 23:52
Heeft iemand hier ook last van dat de navigation bar niet vanzelf weggaat op de netflix app tijdens het kijken van een film? Ik moet zelf op de show and hide button dubbelklikken om ervoor te zorgen dat de bar weggaat.

Als ik de optie van show and hide uitzet, dan gaat de bar al helemaal niet weg. De update van vandaag heeft dit niet verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ligt het aan mij of heeft deze update gigantisch veel invloed gehad op de accuduur? Inmiddels al 5 uur sot & nog niet eens de helft van m'n batterij verbruikt! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/k9Q5bc/Screenshot_20180403_184004_Settings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16
@Sjoerd611 heb jij de s9 of de plus versie?

Ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen mbt update/accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Aggressor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:44:
@Sjoerd611 heb jij de s9 of de plus versie?

Ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen mbt update/accuduur
Ik heb de S9+! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 19:35
Hier ook erg benieuwd of de batterij is verbeterd met de deze update, Net zoals de performance, hoe is die nu? Zou iemand PCmark/Antutu willen draaien om te kijken of er verschillen zijn? Zouden ze het het scheduler probleem al hebben verholpen waar ze het op Andandtech over hadden? Dat had namelijk invloed op de peformance en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kan iemand mij de opslag van android uitleggen? Ik heb voor ongeveer 18 GB aan data op mijn S9 staan. Toch is volgens de instellingen al 50GB vol. Neemt het OS echt 32GB in? Dat lijkt mij wel heel veel...

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

TMCThomas schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:44:
Hier ook erg benieuwd of de batterij is verbeterd met de deze update, Net zoals de performance, hoe is die nu? Zou iemand PCmark/Antutu willen draaien om te kijken of er verschillen zijn? Zouden ze het het scheduler probleem al hebben verholpen waar ze het op Andandtech over hadden? Dat had namelijk invloed op de peformance en batterij.
Voor de update Antutu tegen de 24.000 score.
Na de update Antutu tegen de 25.000 punten.

Batterij kan ik nog niet beoordelen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Shiver23 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:50:
Kan iemand mij de opslag van android uitleggen? Ik heb voor ongeveer 18 GB aan data op mijn S9 staan. Toch is volgens de instellingen al 50GB vol. Neemt het OS echt 32GB in? Dat lijkt mij wel heel veel...
Bij mij neemt het systeem op dit moment 24,4Gb in beslag. Heb nog 40Gb over zegt ie.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
WhateverSuitsU schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:56:
[...]

Ja, ik ervaar ook hetzelfde nog steeds.
Hier ook geen verbetering inzake de black crush:((

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Runoo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:46:
Heeft iemand hier ook last van dat de navigation bar niet vanzelf weggaat op de netflix app tijdens het kijken van een film? Ik moet zelf op de show and hide button dubbelklikken om ervoor te zorgen dat de bar weggaat.

Als ik de optie van show and hide uitzet, dan gaat de bar al helemaal niet weg. De update van vandaag heeft dit niet verholpen.
Werkt bij mij wel. Misschien even Netflix verwijderen en opnieuw installeren.
Shiver23 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:50:
Schone installatie neemt ongeveer 11gb in beslag.
Kun je misschien een screenshot plaatsen om te zien wat er aan de hand is.
ptweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:46:
[...]

Hier ook geen verbetering inzake de black crush:((
Klopt. Probleem is bij Samsung Korea neergelegd volgens Samsung Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Edit: screenshot komt later. Link werkt niet

[ Voor 155% gewijzigd door Shiver23 op 04-04-2018 07:18 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik lees veel 'problemen' met het toestel maar elk toestel lijkt nu wel iets te hebben waar ik niet tevreden mee ben. Hoe zouden jullie nou de telefoon beoordelen?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Tijdje niet in het S9 topic geweest, maar euhhh.. Dat 'Black Crush', wat is dat precies? En is dat een probleem voor zowel de S9 als op de S9+? Hardware- of softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Spud82 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:00:
Tijdje niet in het S9 topic geweest, maar euhhh.. Dat 'Black Crush', wat is dat precies? En is dat een probleem voor zowel de S9 als op de S9+? Hardware- of softwarematig?
Daar hebben we de zoekfunctie voor. 😉
[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support