deregtx schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:06:
Nou als ik deze review lees denk ik dat mensen met de Exynos versie echt aan het kortste eind trekken..
https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review
De Snapdragon variant heeft ongeveer 15% - 30% betere performance overal schat ik. En ook betere accuduur... Vind dat ze de Exynos Galaxy S9 30% goedkoper moeten maken om dit te compenseren..
Ik zie nu dat dit al gepost is.. Maarja het blijft relevant omdat Samsung toch mensen met de Exynos zwaar benadeeld. Ik vind dit niet kunnen eigenlijk.
Ondanks Anandtech's gedegen review klopt er iets niet. Volgens de grafieken is de Exynos 9810 nog langzamer dan de S8 met SD835. Verder is het verschil tussen 8895 en 9810 maar een paar procent terwijl de kloksnelheid met 20% verhoogt is.
Dan moet er een belletje gaan rinkelen want het was algemeen bekend dat de S8 met Exynos 8895 sneller was dan de SD835 variant. Hier klaagde de Amerikanen altijd over.
In mijn ogen geven benchmarks niet altijd de realiteit weer. Geekbench geeft bijvoorbeeld een veel ander beeld dan Antutu. Een real world speedtest heb ik meer aan.
Het mooie is dat de reviewer het volgende aangeeft.
Exynos 9810 was equally an extremely fast device, and make no mistake it as was among one of the fastest devices out there,
Dus praktijk is toch anders dan een benchmark.
Ben het wel eens met de stelling dat de SD845 iets beter is, daarom hoop ik op een update van Samsung om de kernel aan te passen zodat de Exynos sneller op hoge kloksnelheid gaat draaien.
Wat is slecht. Dat is de vraag. Het is iets minder dan de S8 voorlopig.
Van één YouTuber kun je niet uitgaan. Iedereen gebruikt z'n telefoon anders dus vergelijken met elkaar heeft geen zin. De één vind het goed en de ander slecht.
Ik haal 4uur sot op een dag met nog 40% over dus ik heb geen klagen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Garret1410 op 27-03-2018 21:07
]