Ik typ dit bericht via mijn S9+ met een normaal USB toetsenbord, aangesloten middels de nieuwe
Samsung Dex S9 op een 24 inch monitor
Werkt leuk en vlot. Voor het basale gebruik zoals mailen, browsen, office werkzaamheden (MS word en excel bijvoorbeeld), foto's bekijken (galerij) en youtube e.d. (1080p) lijkt dit heel leuk te werken. Best veel apps kunnen al naar fullscreen, vooral deze basic taken kunnen allemaal fullscreen.
Veel apps openen echter in een klein schermpje, zoals ze normaal ook op de telefoon doen. En dan kun je ze nog draaien. Dus dan kun je helaas niet altijd fullscreen gebruiken maar ze wel naast elkaar zetten zoals in iedere desktop omgeving.
Samsung Dex Labs zou je experimenteel toch de groottes kunnen wijzigen maar dat is me nog niet gelukt.
Na opnieuw verbinden met Dex Labs aan kan ook allerlei apps fullscreen zetten, en dat werkt al hartstikke mooi. Zo ook bijvoorbeeld de game OpenTTD om maar wat te noemen, maar ook kaarten apps (google maps kon sowieso al fullscreen)
Ook Lightroom CC (ik gebruik de gratis versie) werkt fullscreen! Dit betekent wat mij betreft echt een enorme verbtering, zodat je gewoon met je telefoon op een groot scherm de foto's kunt bewerken. Want de telefoon maakt natuurlijk mooie foto's, maar bewerken op het kleine scherm is niet ideaal.
Ik zou graag nog zien dat applicaties echt volledig fullscreen kunnen worden, dat wil zeggen bovenste balk en taakbalk weg. Maar misschien kan dat gewoon en moet ik nog even uitvogelen hoe.
Tot nu toe erg tevreden, en dit doet je echt afvragen wat het bestaansrecht is voor een laptop, voor het gemiddelde prive gebruik. (voor mijn werk zou ik er ook niet alle taken mee kunnen doen)
[
Voor 8% gewijzigd door
!null op 10-04-2018 22:59
]