Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik heb voor de zekerheid toch nog even contact opgenomen met Mobiel.nl, de arabische/turkse firmware zat me niet helemaal lekker ivm updates en eventuele garantie. Zij antwoordde hierop het volgende ;

Ik ben dit even voor je nagegaan bij onze inkoopafdeling en die geeft aan dat deze toestellen geleverd zijn door Samsung Nederland. Uiteraard zijn op dit toestel onze garantievoorwaarden van toepassing en verwachten wij dat dit op de komende updates van jouw toestel ook geen effect gaat hebben. Wel hebben wij de vraag voor je uitstaan bij Samsung of zij hier een verklaring voor hebben.

Het leek me wel handig om dit hier te delen gezien er meerdere mensen zijn met dit probleem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor garantie hoef je je natuurlijk nooit zorgen te maken. Je hebt dat ding gewoon in Nederland gekocht, er zit EU sticker op de doos. Waarom iedereen zich ineens druk maakt om een firmwareafkorting ontgaat mij. Typisch geval van mensen die elkaar gek maken op internet.

Totaal onbelangrijk. Vindt het wel belangrijk, stuur dat ding dan snel terug...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
mphilipp schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:22:
Voor garantie hoef je je natuurlijk nooit zorgen te maken. Je hebt dat ding gewoon in Nederland gekocht, er zit EU sticker op de doos. Waarom iedereen zich ineens druk maakt om een firmwareafkorting ontgaat mij. Typisch geval van mensen die elkaar gek maken op internet.

Totaal onbelangrijk. Vindt het wel belangrijk, stuur dat ding dan snel terug...
Gezien de geruchten over grijze import bij Mobiel.nl lijkt het me niet meer dan logisch dan men zich zorgen maakt over dit soort dingen. Better safe than sorry! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
@Sjoerd611 @r_buren956

De g960foxm1arb3 heeft niks met Turkije/Arabië te maken... Wat een onzin.

Dit is gewoon de Multi-OXM rom, met daarin de Nederlandse PHN CSC. Dus gewoon 100% Nederlandse rom en Nederlandse updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjoerd611 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:27:
[...]
Gezien de geruchten over grijze import bij Mobiel.nl lijkt het me niet meer dan logisch dan men zich zorgen maakt over dit soort dingen. Better safe than sorry! ;)
Lijkt me niet. Volgens de wet heb jij met de verkoper te maken, dus dan hebben zij een groot probleem dat zij voor je gaan oplossen. Er zat een dikke vette EU sticker op de doos, dus dan is het klaar. Beetje paranoïde.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hele dag zitten twijfelen, maar ik heb hem nu toch besteld.
Ik hou mijn iPhone nog wel even als backup telefoon denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:21:
Hele dag zitten twijfelen, maar ik heb hem nu toch besteld.
Ik hou mijn iPhone nog wel even als backup telefoon denk ik.
Nice! Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee gaat hebben als dat ik al heb gehad de afgelopen 24 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:27:
Ik zit heel erg te twijfelen om deze telefoon te bestellen.
Ik wil wel graag meedoen met de 100 euro cashback aangezien ik nog een Lumia 535 heb liggen.
Maar mijn ervaring met Samsung batterijen is niet geweldig. Dit wil ik eigenlijk afwachten, maar dan is de cashback er niet meer. Lastig lastig.
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat mijn iPhone 7 ook bijna de dag niet haalt.
Pff. ik denk dat ik het maar gewoon moet gokken. :)
High-end toestellen hebben vaak niet de beste accuduur. Mid-range doet het veel beter wat dat betreft.

Maar alles is afhankelijk van gebruik. Een iPhone heeft een goede accuduur als het toestel weinig of licht gebruikt wordt en veel web-browsed. Bij zwaar gebruik is hij in no time leeg wat logisch is met een snelle soc icm kleine accu capaciteit.

Een Galaxy heeft goede accuduur bij het kijken van media zoals YouTube of Netflix vanwege het OLED paneel. Bij web browsen is het wat minder en helaas is stand-by tijd nog niet helemaal zoals het hoort.
Hopelijk brengt een update hier verandering in want mijn S8 doet het beter wat dat betreft.
RigolleM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Ik ben terug van Samsung S7E naar iPhone gegaan, daar ik het beu was om elke 3 maand het toestel te moeten factory resetten wegens één of andere Samsung update die de boel weer verziekte. Als je afhankelijk bent van uw smartphone, is een halve dag klooien om je toestel na een factory reset terug operationeel te maken, geen optie.
Qua batterij ben ik van 3/4 dag naar 1,5 dag gegaan en als ik hier zo lees is daar niet veel verandering in gekomen.
Om de drie maand resetten is onnodig. Een wipe cache is 9/10 keer voldoende.
Halve dag om alles terug te zetten lijkt me ook sterk. Ik ben met een half uurtje klaar mocht ik een factory reset doen. Met Samsung switch (PC) een backup maken en Samsung Pass gebruiken voor de wachtwoorden.

Alleen bij sommige apps ben je de instellingen kwijt maar persoonlijk heb ik er daar niet veel van.
Maar ik geeft toe dat de backup functionaliteit van Apple superieur is.

Batterij duur is zoals ik zei afhankelijk van gebruik. Kennelijk ben je geen zware gebruiker want ik haalde met geen enkele iPhone (niet Plus) 1,5 dag tenzij ik hem niet veel gebruikte. Stand-by tijd van een iPhone is ongeëvenaard.

Na vier iPhones gehad te hebben kan ik voor mezelf zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niks meer vind. Heb het idee dat iOS steeds verder achter blijft en bij elke grote update is er veel hype en uiteindelijk is er weinig veranderd. Ik wil niet zeggen dat iOS slecht is want het draait hartstikke goed maar het is voor mij te weinig een smartphone die doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
Ben overgestapt van de S7 naar de S9 en moet zeggen dat het een leuke overstap is. Ik heb de S9 sinds donderdag en deze bevalt erg goed. De camera vind ik ook top!

Nu ga ik de S5 naar Samsung sturen ivm de inruilwaarde. Ik zag in de mail:
Je inruiltoestel GRATIS opsturen

Verzend het inruiltoestel samen met bovengenoemde documenten in een stevige envelop. Noteer het volgende antwoordnummer op het pakje of envelop:

Eerst spreken ze over een stevige envelop. De zin erna pakje of envelop. Neem aan dat pakketje dus ook prima is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Ik heb die van mij gewoon in het originele doosje gedaan en daarna nog een doosje erom heen.
Postnl geeft aan dat het is aangekomen dus ik neem aan dat het wel goed is gegaan.
Alleen nu nog wachten op bevestiging van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Dubbel

[ Voor 199% gewijzigd door RigolleM op 13-03-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Garret1410 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:47:
Om de drie maand resetten is onnodig. Een wipe cache is 9/10 keer voldoende.
Halve dag om alles terug te zetten lijkt me ook sterk. Ik ben met een half uurtje klaar mocht ik een factory reset doen. Met Samsung switch (PC) een backup maken en Samsung Pass gebruiken voor de wachtwoorden.
Een wipe cache was niet voldoende, enkel een factory reset zorgde dat alles terug naar behoren functioneerde. Ja die backups... ik deed het via de Samsung cloud, want met Samsung Switch was er wel altijd iets dat hij niet kon restoren.
Alleen bij sommige apps ben je de instellingen kwijt maar persoonlijk heb ik er daar niet veel van.
Maar ik geeft toe dat de backup functionaliteit van Apple superieur is.
Sommige apps? Bij alle apps ben je de instellingen en in-app zaken kwijt.. Sommige apps hebben een eigen backup/restore, maar de meesten niet.
Batterij duur is zoals ik zei afhankelijk van gebruik. Kennelijk ben je geen zware gebruiker want ik haalde met geen enkele iPhone (niet Plus) 1,5 dag tenzij ik hem niet veel gebruikte. Stand-by tijd van een iPhone is ongeëvenaard.
Wat maakt het uit of ik een zware of lichte gebruiker ben? Ik vergelijk beiden en ik zie dat ik dubbel zo lang met een iPhone kan blijven werken. Stand-by time is een ramp bij Android, te ware je er alles begint af te gooien en dusdanig tunen dat je een goede Stand-by time hebt, maar daar had ik niet de tijd voor en na 3 maanden mocht ik opnieuw beginnen.
Je hebt blijkbaar nooit een 8 gehad want die haalt met gemak een anderhalve dag...
Na vier iPhones gehad te hebben kan ik voor mezelf zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niks meer vind. Heb het idee dat iOS steeds verder achter blijft en bij elke grote update is er veel hype en uiteindelijk is er weinig veranderd. Ik wil niet zeggen dat iOS slecht is want het draait hartstikke goed maar het is voor mij te weinig een smartphone die doet wat ik wil.
Met die gedachtengang ben ik aan mijn S7E-verhaal begonnen, maar ik heb toch liever een smartphone die ALTIJD werkt, zelfs na een grote update. Ik kan namelijk alles met een iPhone wat ik met de Samsung kon, dus ik zie voor MIJ het probleem niet. Dat naar de hand zetten van uw smartphone is voor velen het stokpaardje om niet voor iOS te kiezen, maar ik zie velen na een Android avontuur terugkeren naar een bedrijfszekere smartphone. Och ja, je kunt wat minder fine-tunen, maar bellen, sms'en, whatsappen, youtuben, spotify, ... werkt even goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

airwolf83 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:47:
Ik heb die van mij gewoon in het originele doosje gedaan en daarna nog een doosje erom heen.
Postnl geeft aan dat het is aangekomen dus ik neem aan dat het wel goed is gegaan.
Alleen nu nog wachten op bevestiging van samsung
Ja, die bevestiging laat blijkbaar even op zich wachten. Heb wel contact gehad met Samsung, schijnt storm te lopen (zeggen ze). Ik heb mijn toestel afgelopen donderdag verstuurd. Zaterdag is het in ontvangst genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Echt elke keer als er een nieuwe Galaxy uitkomt komen er Appleisti dit topic vervuilen. Je zou haast denken dat ze ervoor betaald worden. Ik ben gewoon een zeer tevreden gebruiker van een S9+ en zou het fijn vinden als dit topic ook daarover zou gaan. Ik kom van de S8+ en ben vooral blij met de enorme sprong vooruit die de speaker(s) hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Weet iemand hoe het zit met Bixby en Google Assistant? Ik ben een fervent gebruiker van Google Assistant op mijn Pixel maar zou het ook graag gebruiken op de S9+. Ben voor de rest toch weer 'overgehaald' door Samsung tegenover de Pixel omdat Samsung kleine handige dingen toevoegt aan Android.

Gebruikt iemand hier überhaupt de Bixby functie?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Yep ik ook zeer tevreden. Gebruik hem nu sinds 8 maart en ik kan als ik wil 1.5 dag er mee doen en ongeveer 6 uur en 30 minuten screentime. Maar ik laad hem sowieso altijd elke dag op als ik naar bed ga.
Heb 1 nacht dus niet gedaan om te proberen hoe lang hij het uithield. Snachts is er toen maar 2% af gegaan.

Ik kom van de s7 edge af en ik wist eerlijk gezegd niet of ik het design mooi zou vinden en dat de vinger afdruk niet meer op de voorkant zou zitten.
Nou ik kan je zeggen dat ik het design echt mooi vind en de bouwkwaliteit voelt en ziet er echt goed uit.
De vaste homeknop mis ik ook echt niet.
Vingerafdrukscanner moest ik ff wennen maar nu echt geen problemen meer mee dat hij onder de camera zit. (S8 heb ik overgeslagen wegens de plaatsing ervan naast de camera)
W1ckeD schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:34:

Ik niet.
Heb nu even via bixby zelf de knop uitgezet maar misschien dat ik nog wel een app instaleer die een andere functie aan de knop toevoegt.
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Ja, die bevestiging laat blijkbaar even op zich wachten. Heb wel contact gehad met Samsung, schijnt storm te lopen (zeggen ze). Ik heb mijn toestel afgelopen donderdag verstuurd. Zaterdag is het in ontvangst genomen.
Bij mij hetzelfde..
Donderdag verstuurd.
Zaterdag in ontvangst genomen.
Maar ik geloof best wel dat ze idd erg druk er mee hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door airwolf83 op 13-03-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
airwolf83 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:37:
Yep ik ook zeer tevreden. Gebruik hem nu sinds 8 maart en ik kan als ik wil 1.5 dag er mee doen en ongeveer 6 uur en 30 minuten screentime. Maar ik laad hem sowieso altijd elke dag op als ik naar bed ga.
Heb 1 nacht dus niet gedaan om te proberen hoe lang hij het uithield. Snachts is er toen maar 2% af gegaan.
Helaas heb ik nog niet zo'n hoge screentime.. Ergens loopt er iets in android mijn batterij redelijk leeg te trekken, vooral als ik hem dus niet gebruik. Maar tot nu toe nog steeds geen geluk om de juiste instellingen te vinden zodat het voorkomen wordt..

Voor de rest ben ik wel echt tevreden met de S9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
CLB schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:37:
Die vingerprintproblemen heb ik al vaker (in dit topic) gezien ja, even zoeken.
Dit is een bekend probleem. Ook al bij Samsung. Restart verhelpt het tijdelijk. Er komt een update aan om dot te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
W1ckeD schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:34:
Weet iemand hoe het zit met Bixby en Google Assistant? Ik ben een fervent gebruiker van Google Assistant op mijn Pixel maar zou het ook graag gebruiken op de S9+. Ben voor de rest toch weer 'overgehaald' door Samsung tegenover de Pixel omdat Samsung kleine handige dingen toevoegt aan Android.

Spraakcommando's gebruik ik niet van Bixby, maar vind de nieuws'overzichtspagina wel leuk.

Met de app bxActions kan je o.a. Google ass. instellen voor de Bixby button.

Over je ervaringen met Pixel. Dus toch voor s9 gekozen ipv Pixel 2 of 2XL? Ik vind de 2XL toch ook best interessant, maar ben me er eerlijk gezegd pas na de aanschaf van mijn 9+ in gaan verdiepen. Wat waren jouw overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Zo zwaar aan het twijfelen om de S9 te nemen... Nu een S7 edge, fantastisch toestel maar de accu gaat zo snel leeg. 2x per dag laden om de dag door te komen. Allemaal door de Google play Services...

Ben bang dat dit probleem niet opgelost is als ik naar de S9 te gaan. Duidelijk een Google probleem en heb er alles aan gedaan om het te voorkomen... Helaas... Dit weerhoud mij enorm en twijfel zelfs hierom een iPhone te nemen om hier vanaf te zijn... Wellicht vloeken in de kerk, maar wie kan mij overtuigen een S9 te nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Sjoerd611 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Al meerdere malen hier verteld Mobiel.nl doet geen grijze import alleen belsimpel pfff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
wizzlewaxx schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:23:
Zo zwaar aan het twijfelen om de S9 te nemen... Nu een S7 edge, fantastisch toestel maar de accu gaat zo snel leeg. 2x per dag laden om de dag door te komen. Allemaal door de Google play Services...

Ben bang dat dit probleem niet opgelost is als ik naar de S9 te gaan. Duidelijk een Google probleem en heb er alles aan gedaan om het te voorkomen... Helaas... Dit weerhoud mij enorm en twijfel zelfs hierom een iPhone te nemen om hier vanaf te zijn... Wellicht vloeken in de kerk, maar wie kan mij overtuigen een S9 te nemen? :P
Ik denk dat niemand je kan overtuigen en je het toch zelf moet ondervinden. Zo haal ik makkelijk het einde van de dag met de batterij met zo'n 4 uur screentime ongeveer en dan nog een procent of 40 over en er zijn er ook zoals hier te lezen mensen die halen dat totaal niet. Ik heb al galaxy's gehad sinds de s1 (heb alleen de s2 en s8 overgeslagen) maar ik ben nooit echt heel ontevreden geweest over de accu.

[ Voor 44% gewijzigd door airwolf83 op 13-03-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
airwolf83 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:30:
[...]

Ik denk dat niemand je kan overtuigen en je het toch zelf moet ondervinden. Zo haal ik makkelijk het einde van de dag met de batterij met zo'n 4 uur screentime ongeveer en dan nog een procent of 40 over en er zijn er ook zoals hier te lezen mensen die halen dat totaal niet. Ik heb al galaxy's gehad sinds de s1 (heb alleen de s2 en s8 overgeslagen) maar ik ben nooit echt heel ontevreden geweest over de accu.
Heb er inmiddels ook al een aantal versleten en was altijd super positief over Samsung en Android. Nu ik mijn telefoon zakelijk echt nodig heb en het niet kan maken dat m'n telefoon om 3uur in de middag uitvalt zit ik echt te twijfelen om toch naar het meer solide iOS te gaan. De camera in combinatie met scherm en geheugen (uitbreidbaar) zijn echte pluspunten van de Samsung S9... Twijfel twijfel twijfel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb de s9 sinds dit weekend. Prima toestel maar de camera valt me serieus tegen. Met minder licht krijg ik enorme ruis bij de foto's die een agressief wordt weggepoetst. Ik fotografeer dan gewoon in de automatische stand. Ik had duidelijk meer verwacht van een 1.5f camera.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Cablekevin schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:28:
[...]
Nice! Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee gaat hebben als dat ik al heb gehad de afgelopen 24 uur.
Dankjewel! Ik ben benieuwd of er na twee jaar een hoop veranderd is. :)
Garret1410 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:47:
[...]
High-end toestellen hebben vaak niet de beste accuduur. Mid-range doet het veel beter wat dat betreft.

Ik kies uiteindelijk toch altijd voor de High-end telefoon vanwege de camera. Ik moet zeggen dat de fotokwaliteit van de iPhone 7 me wel tegen is gevallen. Dit is voor mij ook de hoofdreden om weer voor Samsung te gaan.

Waar ik tegenop zie is de accu van Samsung. Mijn ervaringen zijn niet best geweest. Ik ben dan ook wel een heavy user moet ik eerlijk zeggen. Maar we zullen zien.
Ik zal over een tijdje een update geven hoe de Samsung bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik blijf elke keer hopen dat het volgende high end toestel eindelijk eens echt een spectaculaire verbetering van de accucapaciteit / gebruiksduur heeft maar dat valt elke keer tegen. Zowel bij Apple als bij Samsung zijn er op dit gebied nooit spectaculaire verbeteringen.

Mijn huidige S7 Edge van 2 jaar oud is overigens wel het beste toestel dat ik ooit gehad heb wat dit betreft maar vooral bij 4G gebruik gaat ook deze nog vrij snel leeg. Zeker i.c.m. met reizen zodat er steeds van mast geschakeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baddie09 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Let hier wel op dat Dual Sim Stand By niet betekent dat je moet kiezen welke simkaart je gebruikt of dat als je internet je andere sim niet bereikbaar is. Ik zie veel mensen elkaar napraten over dual sim en de angst niet bereikbaar te zijn als je de andere simkaar gebruikt. Dat is zeker niet het geval.
Ik gebruik al meer dan 5 jaar dual sim telefoons, zowel active als stand by, en ik merk in de praktijk geen enkel verschil tussen beide systemen.
Ik heb nu een Galaxy S7 Duos en net getest voor de zekerheid, ik was op sim 1 een youtube film aan het bekijken (op 4G) en ondertussen mezelf gebeld op sim 2. Ik was gewoon bereikbaar.
Ik heb ook een dual sim active gehad, en het verschil is dat als je op de ene telefoon belt, je ook op de andere gebeld kunt worden (en een driegesprek kun instellen). Doordat er twee antennes actief werden gehouden was de batterij wel sneller leeg (vergeleden met maar 1 sim in de tel).

Kortom, super dat Samsung dit nu standaard maakt, scheelt mij weer kopen via Ebay, en voor 99% van de gebruikers is dit de beste oplossing. Voor de 1% die altijd op twee simkaarten bereikbaar willen zijn raad ik aan om een dual sim active telefoon te kopen.
Bedankt voor jou uitleg, mijn kennis van dual sim is niet erg groot omdat ik nog nooit een dual nodig heb gehad. Wat ik weet heb ik hier op tweakers gelezen en de link die ik plaatste komt ook via tweakers. Die link heeft het mij wel duidelijker gemaakt wat het verschil is en hoe het globaal werkt.
Ik acht de kans ook wel klein dat als je internet of sms dat je dan op de andere sim niet bereikbaar bent.

Persoonlijk vind ik het fijner om niet gestoord te worden door een ander gesprek als ik aan het bellen ben. Als ik met bellen klaar ben bel ik (tenzij het een prive nummer of een of ander verkoopbureau) de gemiste oproep wel terug.

Ik ben het met je eens dat voor degene die wel een dual nodig hebben dit wel gemakkelijker is.

@MensionXL Volgens mij staan ze wel beide in 4G standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:06
ik222 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:29:
Ik blijf elke keer hopen dat het volgende high end toestel eindelijk eens echt een spectaculaire verbetering van de accucapaciteit / gebruiksduur heeft maar dat valt elke keer tegen. Zowel bij Apple als bij Samsung zijn er op dit gebied nooit spectaculaire verbeteringen.

Mijn huidige S7 Edge van 2 jaar oud is overigens wel het beste toestel dat ik ooit gehad heb wat dit betreft maar vooral bij 4G gebruik gaat ook deze nog vrij snel leeg. Zeker i.c.m. met reizen zodat er steeds van mast geschakeld moet worden.
De S8plus batterij presteerd, volgens dit filmpje, al beter dan de s7 edge en de s8+ en de s9+ genieten beiden 3500 mah.

Ik ben nu ook nog in het bezit van de s7 edge en zit te twijfelen om te upgraden. Was eigenlijk voornemens om van kamp te switchen naar ios gezien ik graag aan apple watch zou dragen.. echter vind ik de iphone 8+ ouderwets ogen en de iphone x echt te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
StefanKelevra schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:03:
[...]

De S8plus batterij presteerd, volgens dit filmpje, al beter dan de s7 edge en de s8+ en de s9+ genieten beiden 3500 mah.

Ik ben nu ook nog in het bezit van de s7 edge en zit te twijfelen om te upgraden. Was eigenlijk voornemens om van kamp te switchen naar ios gezien ik graag aan apple watch zou dragen.. echter vind ik de iphone 8+ ouderwets ogen en de iphone x echt te duur..
Daarom wacht ik vooralsnog op de note 9
Ik hoop op een grotere batterij en toch meer vernieuwing dan mn huidige S7E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Shiver23 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:11:
Ik heb de s9 sinds dit weekend. Prima toestel maar de camera valt me serieus tegen. Met minder licht krijg ik enorme ruis bij de foto's die een agressief wordt weggepoetst. Ik fotografeer dan gewoon in de automatische stand. Ik had duidelijk meer verwacht van een 1.5f camera.
Ik heb net hier in een vrij donkere kamer wat fotos geschoten met mijn zakelijke iPhone 7 en de S9+, en het verschil tussen de twee is naar mijn mening in ieder geval schokkend. De hoeveelheid detail die de S9+ nog naar boven weet te halen is indrukwekkend naar mijn mening. En foto's waarvoor je met een spiegelreflex toch echt een statief nodig gaat hebben schiet je nu gewoon uit de losse pols.

Verder heb ik vandaag mijn bestelde rode alcantara Samsung hoesje binnen gekregen. Had een beetje mijn twijfels, maar ben er toch best tevreden over. Past goed, niet te dik en een stuk meer grip op het toestel.

Afbeeldingslocatie: https://helmantel.com/arnoud/plaatjes/rood_alcantara_hoesje_s9plus.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door arnoud_h op 13-03-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 08:13
Ik heb mijn black camo dbrand skin binnen!

https://imgur.com/gallery/fflKC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
arnoud_h schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Ik heb net hier in een vrij donkere kamer wat fotos geschoten met mijn zakelijke iPhone 7 en de S9+, en het verschil tussen de twee is naar mijn mening in ieder geval schokkend. De hoeveelheid detail die de S9+ nog naar boven weet te halen is indrukwekkend naar mijn mening. En foto's waarvoor je met een spiegelreflex toch echt een statief nodig gaat hebben schiet je nu gewoon uit de losse pols.
Pics or didn't happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
[...]

Verder heb ik vandaag mijn bestelde rode alcantara Samsung hoesje binnen gekregen. Had een beetje mijn twijfels, maar ben er toch best tevreden over. Past goed, niet te dik en een stuk meer grip op het toestel.

[afbeelding]
Zelf een blauw alcantara hoesje. Ook tevreden over, fijn in de hand en idd grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Shiver23 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:11:
Dit heb ik ook. Foto's bij daglicht schitterend, maar 's avonds binnen zijn ze gewoon slecht. Ben nog aan het testen maar als dit niet verbetert neem ik contact op met Samsung.

Weet iemand hoe je de bixby stem activatie uit kan zetten? Waarschijnlijk ergens een stom vinkje maar kan het niet vinden...en kan daardoor spraakopdracht niet aanzetten in de camera-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
beschermt dit ook nog een beetje of is het echt alleen grip en uiterlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 08:13
Monkiechino schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:24:
[...]

beschermt dit ook nog een beetje of is het echt alleen grip en uiterlijk?
Het beschermt tegen krasjes maar zou niet verwachten dat het een klap kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Laatst online: 14:40

Rio

Ik heb al een boek

Razer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:42:
@Sjoerd611 @r_buren956

De g960foxm1arb3 heeft niks met Turkije/Arabië te maken... Wat een onzin.

Dit is gewoon de Multi-OXM rom, met daarin de Nederlandse PHN CSC. Dus gewoon 100% Nederlandse rom en Nederlandse updates.
Geen paniek idd. Ik heb zojuist gewoon een update binnengehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Rio schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Geen paniek idd. Ik heb zojuist gewoon een update binnengehaald.
yes!

Software update

[ Voor 23% gewijzigd door WhateverSuitsU op 14-03-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Nice! Ik hoop dat die van mij ook snel komt. De achterkant is net even te glad zonder skin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gismo1979 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Bedankt voor jou uitleg, mijn kennis van dual sim is niet erg groot omdat ik nog nooit een dual nodig heb gehad. Wat ik weet heb ik hier op tweakers gelezen en de link die ik plaatste komt ook via tweakers. Die link heeft het mij wel duidelijker gemaakt wat het verschil is en hoe het globaal werkt.
Ik acht de kans ook wel klein dat als je internet of sms dat je dan op de andere sim niet bereikbaar bent.

Persoonlijk vind ik het fijner om niet gestoord te worden door een ander gesprek als ik aan het bellen ben. Als ik met bellen klaar ben bel ik (tenzij het een prive nummer of een of ander verkoopbureau) de gemiste oproep wel terug.

Ik ben het met je eens dat voor degene die wel een dual nodig hebben dit wel gemakkelijker is.

@MensionXL Volgens mij staan ze wel beide in 4G standby
Zou je het eens willen checken voor de zekerheid? Dat kun je zien bij instellingen/over telefoon/status/sim status :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Zou je het eens willen checken voor de zekerheid? Dat kun je zien bij instellingen/over telefoon/status/sim status :)
Ik baseer mijn antwoord op de link die ik in mijn eerste reactie op jou plaatste.
Ik kan het niet checken, want ik heb momenteel een S6 en geen dual sim, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:00
Iemand die de note 8 en s9 heeft gehad en iets kan vertellen over de verbetering in audio door stereo speakers? Of vallen deze stereo speakers enigzins tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:15:

Een wipe cache was niet voldoende, enkel een factory reset zorgde dat alles terug naar behoren functioneerde. Ja die backups... ik deed het via de Samsung cloud, want met Samsung Switch was er wel altijd iets dat hij niet kon restoren.
Het werkt niet altijd maar in veel gevallen wel.
Sommige apps? Bij alle apps ben je de instellingen en in-app zaken kwijt.. Sommige apps hebben een eigen backup/restore, maar de meesten niet.
Ik heb persoonlijk niet veel apps waarbij ik de instellingen moet aanpassen. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps maar de belangsrijkste zijn bijvoorbeeld; Mail, Whatsapp, S-Notes, Agenda, Klok, Berichten, Contacten, Google Foto's, Drive, Rabobank, Keep, Youtube, Marktplaats, div social media apps, een paar games en nog een aantal apps. Op een paar na hoef ik weinig in te stellen en wat ik in moet stellen is zo gebeurd.
Vind het eerlijk gezegd ook wel leuk om te doen. Mag graag klooien met een smartphone vandaar dat ik op tweakers zit ;)

Maar ook dit is persoonlijk en dus voor een ieder verschillend.
Wat maakt het uit of ik een zware of lichte gebruiker ben? Ik vergelijk beiden en ik zie dat ik dubbel zo lang met een iPhone kan blijven werken. Stand-by time is een ramp bij Android, te ware je er alles begint af te gooien en dusdanig tunen dat je een goede Stand-by time hebt, maar daar had ik niet de tijd voor en na 3 maanden mocht ik opnieuw beginnen.
Je hebt blijkbaar nooit een 8 gehad want die haalt met gemak een anderhalve dag...
Ik heb zeker een iPhone 8 gehad en een 7,6,5S. Accuduur is zoals ik heb uitgelegd heel persoonlijk en het maakt zeker uit wat voor gebruiker je bent. Ga eens een spelletje doen op de iPhone 8 en kijk eens hoe snel het gaat. Laat staan een AR game. Zoals ik eerder al zei is standby tijd wel suprieur van iOS maar dat het een ramp is bij Android is wat overdreven. Met AOD aan zal het 1% per uur zijn en zonder AOD ongeveer 0,5% per uur. Is wel teveel maar standby is alleen relevant als je je smartphone niet gebruikt.

Maar ook dit is een persoonlijke ervaring van jouw en geen algemeen feit. In de reviews zie je ook terug dat een iPhone niet hoog scoort wat betreft accuduur.
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_8-review-1664p3.php
Met die gedachtengang ben ik aan mijn S7E-verhaal begonnen, maar ik heb toch liever een smartphone die ALTIJD werkt, zelfs na een grote update. Ik kan namelijk alles met een iPhone wat ik met de Samsung kon, dus ik zie voor MIJ het probleem niet. Dat naar de hand zetten van uw smartphone is voor velen het stokpaardje om niet voor iOS te kiezen, maar ik zie velen na een Android avontuur terugkeren naar een bedrijfszekere smartphone. Och ja, je kunt wat minder fine-tunen, maar bellen, sms'en, whatsappen, youtuben, spotify, ... werkt even goed!
Hier kan ik een A4 van vol schrijven met verschillen maar voor mij persoonlijk is Android meer geschikt en voor anderen zal iOS meer geschikt zijn.

Ik heb een jaar lang een Galaxy S8 gehad en heb geen enkele keer de noodzaak gehad om te resetten of dat er iets mee aan de hand was. Kan natuurlijk ook bij iedereen verschillend zijn maar in het algemeen lees ik weinig problemen in diverse fora. De S7 heb ik niet en volg ik niet dus kan daar niet veel over zeggen.
Maar je kan met een iPhone net zoveel problemen hebben als welke smartphone dan ook, lees maar eens de iPhone topics door. Ik heb daar genoeg tijd in door gemaakt.

Omdat dit een S9 topic is denk ik, hoop ik, dat de komende update de batterij duur iets verbeterd. Ik ben er nog niet helemaal kapot van ondanks dat ik wel makkelijk 5uur SOT haal had ik toch iets meer verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

thekingmatt3 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:48:
Iemand die de note 8 en s9 heeft gehad en iets kan vertellen over de verbetering in audio door stereo speakers? Of vallen deze stereo speakers enigzins tegen?
Zeker een verbetering! Kom zelf van de Note 8 en nu de S9+. Video's bekijken of de telefoon als speaker gebruiken voor internet radio e.d. is echt een behoorlijke verbetering, maar om verwachtingen te temperen, het blijven natuurlijk wel hele kleine speakertjes.

Tussen beide toestellen is dus het verschil zeker merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
[...]

[afbeelding]
Wel een strak hoesje. Ik heb nu zelf de Clear Stand View cover van Samsung voor m'n S9, maar merk dat ik eigenlijk nu alweer klaar ben met een hoesje in de vorm van een 'boek'. Komt de gebruikerservaring niet ten goede. Maar goed, met jouw oplossing heb ik waarschijnlijk weer een screenprotector nodig en die wil ik ook niet. Heb nog geen mooie sleeve gezien, maar uiteindelijk zal dat het wel weer worden.

Ben erg tevreden met mijn S9, komende van een iPhone 6s. Wel twee 'mindere' zaken: batterij is niet super en de variabele diafragma komt op mij over als een gimmick. Ik vind de foto's op donkere plekken eigenlijk niet overdreven goed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Maken jullie gebruik van de edge lighting functie? Ik krijg het niet werkend... alles staat goed, factory reset niet geholpen.
Krijg steeds meer het idee dat ik een maandagmorgen telefoon heb...

Ik kijk het nog 1 dag aan en anders gaat hij retour Coolblue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spud82
Willianv schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:18:
Maken jullie gebruik van de edge lighting functie? Ik krijg het niet werkend... alles staat goed, factory reset niet geholpen.
Krijg steeds meer het idee dat ik een maandagmorgen telefoon heb...

Ik kijk het nog 1 dag aan en anders gaat hij retour Coolblue.
Ja werkt. Ik heb wel wat instellingen moeten veranderen, deze heb ik uit dit filmpje gehaald.
YouTube: Edge Lighting Not Working?... SOLUTION HERE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gismo1979 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Ik baseer mijn antwoord op de link die ik in mijn eerste reactie op jou plaatste.
Ik kan het niet checken, want ik heb momenteel een S6 en geen dual sim, sorry.
Allright, iemand anders met een S9 die het wel zou willen checken? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Krijg net een update binnen (PHN) camera en gezichtsherkenning verbetering, verdere veranderingen nog te bezien... wellicht beveiligingsupdate van 1 februari.... (ca. 242,#MB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petjekel
Barock schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:10:
Krijg net een update binnen (PHN) camera en gezichtsherkenning verbetering, verdere veranderingen nog te bezien... wellicht beveiligingsupdate van 1 februari.... (ca. 242,#MB)
Beveiligingsupdate Maart is het :)
https://www.droidapp.nl/n...ligingsupdate-maart-2018/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Barock schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:10:
Nope beveiligingsupdate is van 1 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:56:
[...]
Maar goed, met jouw oplossing heb ik waarschijnlijk weer een screenprotector nodig en die wil ik ook niet.
Wat is er dan mis met een screenprotector? Ik heb zo'n 'case friendly' geval en dat bevalt uitstekend. Morgen komt mijn strakke clear backcover van Spigen binnen en dan ben ik weer 'covered'. Die screenprotector zit niet in de weg en je ziet 'm alleen aan de bovenkant doordat er een heel fijn lijntje onder je speaker door loopt. Gevoeligheid is prima, edge menu werkt nog steeds prima. Ik zie alleen maar voordelen. Die klappers zijn niet heilig vwb schermbescherming als het klepje niet op een of andere manier dicht gehouden wordt. Als ie valt terwijl het klepje open is, kan ie ook nog gewoon op het glas vallen en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Wat is er dan mis met een screenprotector? Ik heb zo'n 'case friendly' geval en dat bevalt uitstekend. Morgen komt mijn strakke clear backcover van Spigen binnen en dan ben ik weer 'covered'. Die screenprotector zit niet in de weg en je ziet 'm alleen aan de bovenkant doordat er een heel fijn lijntje onder je speaker door loopt. Gevoeligheid is prima, edge menu werkt nog steeds prima. Ik zie alleen maar voordelen. Die klappers zijn niet heilig vwb schermbescherming als het klepje niet op een of andere manier dicht gehouden wordt. Als ie valt terwijl het klepje open is, kan ie ook nog gewoon op het glas vallen en dan ben je klaar.
Ik snap het nooit, koop je een toestel met een mooi ontwerp en dan maak je gebruik van een screenprotector en een vele de lelijke cases die hier worden geplaatst. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon je telefoon vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NotSoSteady schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Ik snap het nooit, koop je een toestel met een mooi ontwerp en dan maak je gebruik van een screenprotector en een vele de lelijke cases die hier worden geplaatst. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon je telefoon vast te houden.
Nou ja...ik ben altijd supervoorzichtig. Maar toch is, voor het eerst bij een foon waar ik géén screenprotector gebruik, het ding een keer uit mijn handen geglipt. Op de stenen en scherm stuk €300. Dat dus...

Nee, het is niet moeilijk. Net zoals het concept 'ongeluk' niet zo moeilijk te bevatten zou moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:36
Ik zit te twijfelen tussen de samsung LED cover en de samsung clear view cover, na de horrorverhalen over de S6 en de S7 ( en soms de S8) dat er door deze hoesjes putjes en krassen op het scherm komen ben ik er toch wel huiverig van geworden om deze aan te schaffen.

Is dit probleem bij de S9 covers nu wel verbeterd of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
[...]

Mja zit tussen de oren denk ik. Ik wil niet zo'n duur, fijn ding kopen en dan ook maar 0,1 % aan gebruikerservaring (kleur, contrast, gevoeligheid etc.) inleveren, als het gaat om het touchscreen. Dus als jij mij kan overtuigen dat dat ook echt niet het geval is.. Want ik denk dat altijd.

Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
DonRoger schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:03:
Ik zit te twijfelen tussen de samsung LED cover en de samsung clear view cover, na de horrorverhalen over de S6 en de S7 ( en soms de S8) dat er door deze hoesjes putjes en krassen op het scherm komen ben ik er toch wel huiverig van geworden om deze aan te schaffen.

Is dit probleem bij de S9 covers nu wel verbeterd of nog niet?
Ik gebruik de Clear View cover voor m'n S9 en ik zou niet weten hoe er door dit hoesje een put of krasje zou moeten ontstaan. Het enige: de voorklep blijft niet altijd goed dichtzitten, hier mist wat mij betreft een magneetje of iets dergelijks. Dus als je 'm laat kletteren en dat klepje gaat, tijdens de val, open...

edit: even Googlen leert mij dat dit ontstond door de cirkel aan de binnenkant van de voorklep. Even gecheckt, maar bij mij (nog) niet het geval. Tot op heden kras- en putloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Spud82 op 14-03-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Mja zit tussen de oren denk ik. Ik wil niet zo'n duur, fijn ding kopen en dan ook maar 0,1 % aan gebruikerservaring (kleur, contrast, gevoeligheid etc.) inleveren, als het gaat om het touchscreen. Dus als jij mij kan overtuigen dat dat ook echt niet het geval is.. Want ik denk dat altijd.

Welke heb je?
Er is geen enkele screenproctector zonder nadelen, laat je niks wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Nou ja...ik ben altijd supervoorzichtig. Maar toch is, voor het eerst bij een foon waar ik géén screenprotector gebruik, het ding een keer uit mijn handen geglipt. Op de stenen en scherm stuk €300. Dat dus...

Nee, het is niet moeilijk. Net zoals het concept 'ongeluk' niet zo moeilijk te bevatten zou moeten zijn, toch?
Sinds de S7 Edge altijd een LED Cover gehad, geen problemen ondervonden zoals hier beschreven, alleen dat na een (lange) tijd de LED's het niet meer doen.
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik de cover altijd helemaal openklap naar de achterkant van het toestel. Denk dat de verbinding in het scharniergedeelte daar niet zo goed tegen kan. Hen er nu weer eentje om mijn S9+, afwachten of het probleem zich weer voor gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Welke heb je?
Ik heb deze.

@NotSoSteady je mag bij de nadelen komen aanwijzen. Graag zelfs. Het standaardverhaal zal wel zijn dat het 'lelijk' is. Nou ja...daar valt niets tegenin te brengen natuurlijk. Maar ik zit niet de hele dag naar dat dunne randje te kijken dat ie ervan ziet. Ik kijk tussen de randjes naar de inhoud van mijn scherm.
Qua gebruikservaring zie ik geen nadelen. En ik ben een zeikerd. Als iets even niet goed werkt, wil ik het niet. Maar ik hoef niet op een speciale manier mijn scherm te bedienen ofzo. Geen problemen met touch. De ene screenprotector is de andere niet. Misschien dat de typische Hollander gaat voor de goedkoopste van €3,95 en als dat dan tegenvat, wordt er geroepen dat alle screenprotectors slecht zijn. Zo ben ik dus niet. Maar die €300 die ik kon aftikken voor een nieuw scherm voor mijn S7Edge is een goede les.
Voordelen vs nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Barock schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:33:
[...]
Sinds de S7 Edge altijd een LED Cover gehad, geen problemen ondervonden zoals hier beschreven, alleen dat na een (lange) tijd de LED's het niet meer doen.
Ik ben zelf niet zo van die klapcovers. Steeds iets openklappen als je wat wil doen lijkt me onhandig. Vandaar dat ik al heel lang voor de combi backcover + screenprotector ga. Alleen bij de S7 Edge kon ik de juiste combi niet zo snel vinden, dus had ik geen screenprotector. En dat heb ik geweten.
En ik ben écht heel voorzichtig met mijn spullen. Maar één keer een beetje onhandig doen en je bent de sjaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
thekingmatt3 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:48:
Ik kom van de note8 af en ben zeker te spreken over het geluid. Moet er wel bij zeggen dat ik de note 8 voorzien had van custom rom daarin zat een tweak ook voor stereo. Dit werkte prima, maar het volume van de S9 is wel wat harder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
[...]

Op de S9 heb ik niet het idee dat ik een protector nodig heb. Heb een LED cover gekocht en die is vrij zacht van binnen, denk dat het scherm daar prima mee werkt. Ook is de coating op het scherm gewoon zo glad dat vuil er snel afglijdt. Heel anders dan op de iPhone, waar ik nu wel een protector op heb zitten, gewoon omdat het scherm van nature veel te stroef is.

Op iPhone al binnen 1 dag krasjes, tot nu toe op de S9+ niks, en gebruik hem best veel :).

En ik vind het ook niet lekker als de protector niet overal goed hecht, heb liever gewoon geen lucht tussen het plaatje en het scherm. Als ik hem laat vallen laat ik wel een nieuw scherm plaatsen (kon helaas niet het samsung garantiepakket nemen omdat je dat bij aankoop meteen bij samsung moet doen blijkbaar)

Trouwens; ik merk dat er veel stof tussen de glasrand en de metalen rand komt boven het scherm. Het licht van de notificatieled lekt daar ook langs. Is dit iets wat de waterdichtheid aantast of zit het allemaal wel knor? Heb op de iPhone X exact hetzelfde gebeuren; stof in de rand bovenin, maar daar zit geen notificatieled op die doorlekt :+

[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 14-03-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Uiteindelijk ook maar de knoop doorgehakt en een S9 besteld. Iemand toevallig ervaring met de Galaxy S9 Case Ultra Hybrid S van Spigen? De Flip-stand trekt me wel en dat de achterkant lekker doorzichtig is maar de het rubber wel lekker zwart is. Ben alleen bang het te bulky is? De Thin versie van spigen lees ik weer over dat de bescherming iets te wensen over laat.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Heeft iemand ook dat de vingerafdruk scanner vastloopt? Hij reageert dan niet meer. Na een restart doet hij het weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
r_buren956 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
Ik heb een s9 ontvangen via mobiel.nl en dat is een duos editie met de volgende firmware: g960foxm1arb3
Ik heb al ff gegoogled en dit is een turkije/arabie editie. Weet iemand al of er al andere firmwares te downloaden zijn ? Ik heb op https://www.sammobile.com/firmwares/SM-G960F/ al een duitse firmware gekozen maar schiet ik daar iets mee op?? Ik zag in dit topic al gebruikers staan die een update hadden ontvangen en dat heb ik dus nog niet.
OXM = een Multi-CSC -> Hier zitten dus meerdere CSC's in

Kijk eens bij Software-Info, scroll naar beneden en dan bij "Software Serviceprovider": staat daar PHN/PHN/PHN of wat anders?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Jumpiefox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:51:
Uiteindelijk ook maar de knoop doorgehakt en een S9 besteld. Iemand toevallig ervaring met de Galaxy S9 Case Ultra Hybrid S van Spigen? De Flip-stand trekt me wel en dat de achterkant lekker doorzichtig is maar de het rubber wel lekker zwart is. Ben alleen bang het te bulky is? De Thin versie van spigen lees ik weer over dat de bescherming iets te wensen over laat.
Zelf had ik de Spugen Rugged Armor voor mijn s7e en nu weer voor S9+. Erg fijn en stootvast ding. Heb toch ook de Thin besteld. Krijg ik morgen binnen dus kan je er dan meer over vertellen. Heb overigens hetzelfde gehoord en ben onderhand al wel weer erg blij met de Armor maar ben toch benieuwd hoe dun thin is😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Vandaag een S9 en S8+ in handen gehad bij de MM. Als langdurige iPhone gebruiker overweeg ik om eens Android te proberen. In een poging om de iconen van de S9 op het homescreen te vergroten via de instellingen kwam ik meteen in allerlei verkoopreclame terecht. Iconen die je kan kiezen maar dan moet je ze eerst kopen. Bij IOS zitten aankopen alleen in de Appstore. Is het nou zo dat je bij Samsung in het instellingenmenu overal en nergens wordt geconfronteerd met extra opties die je kunt kopen of was dat toevallig alleen bij die iconen?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
eisbaer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:32:
Vandaag een S9 en S8+ in handen gehad bij de MM. Als langdurige iPhone gebruiker overweeg ik om eens Android te proberen. In een poging om de iconen van de S9 op het homescreen te vergroten via de instellingen kwam ik meteen in allerlei verkoopreclame terecht. Iconen die je kan kiezen maar dan moet je ze eerst kopen. Bij IOS zitten aankopen alleen in de Appstore. Is het nou zo dat je bij Samsung in het instellingenmenu overal en nergens wordt geconfronteerd met extra opties die je kunt kopen of was dat toevallig alleen bij die iconen?
Je zat in de thema's te spitten, en daar heb je inderdaad de mogelijkheid om (ook) betaalde themes te kopen. Maar ook een flink aantal gratis exemplaren. En hele lelijke ook nog :-)

Nee, niet overal zit een store achter gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Is dit een beetje in de lijn der verwachtingen voor een S9+ of S8+? (lijkt me vergelijkbaar).

Moet zelf behoorlijk wennen dat Android zoveel "eerlijker" is met de stats dan iOS :+

https://photos.app.goo.gl/9SDYUvJypIAIa2nD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Ik heb naast lof voor de S9 ook nog wel een puntje om te zeiken: de AKG earbuds. Manman wat een matig geluid komt daar uit. Nou verwachtte ik er niet persé veel van en gebruik ik op termijn toch wel weer een andere headset, maar ik had gelezen dat dit de beste oordoppen moesten zijn die 'gratis' bij een smartphone horen. Nou, ik vind die van Apple al vele malen beter.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik veel elektronische muziek luister; dat is dus mijn referentiekader. Er is nauwelijks bass te horen, de bass die je hoort klinkt een soort van krakerig/ schrapend. Moeilijk te verwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:00:
Ik heb naast de lof voor de S9 ook nog wel een puntje om te zeiken: de AKG earbuds. Manman wat een matig geluid komt daar uit. Nou verwachtte ik er niet persé veel van en gebruik ik op termijn toch wel weer een andere headset, maar ik had gelezen dat dit de beste oordoppen moesten zijn die 'gratis' bij een smartphone horen. Nou, ik vind die van Apple al vele malen beter.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik veel elektronische muziek luister; dat is dus mijn referentiekader. Er is nauwelijks bass te horen, de bass die je hoort klinkt een soort van krakerig/ schrapend. Moeilijk te verwoorden.
Sluiten ze wel goed af in je oren? Zo niet is de bass inderdaad zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Laatst online: 27-07 16:14
Welke provider? Vodafone en s9+ nog geen update....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:00:
Ik heb naast lof voor de S9 ook nog wel een puntje om te zeiken: de AKG earbuds. Manman wat een matig geluid komt daar uit. Nou verwachtte ik er niet persé veel van en gebruik ik op termijn toch wel weer een andere headset, maar ik had gelezen dat dit de beste oordoppen moesten zijn die 'gratis' bij een smartphone horen. Nou, ik vind die van Apple al vele malen beter.

Je zou eens op de site van aartjan kunnen kijken. Ik gebruik inears van urbanfun. Die zijn 19 euro. Een slag beter is lker i8. 32 Euro maar reken op 20euro extra aan btw via de douane. Als je gewone dopjes wilt dan is headroom ms16 zo’n beetje het beste wat je kunt kopen. 7 Euro.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
eisbaer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Je zou eens op de site van aartjan kunnen kijken. Ik gebruik inears van urbanfun. Die zijn 19 euro. Een slag beter is lker i8. 32 Euro maar reken op 20euro extra aan btw via de douane. Als je gewone dopjes wilt dan is headroom ms16 zo’n beetje het beste wat je kunt kopen. 7 Euro.
En dan zit ik hier met mijn Airpods a 200 euro :+. Ik mis de tijd van in-ears. Kocht altijd van die Sennheisers van 30 euro. Altijd retegoed geluid, maar na een jaartje kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

BattlerRoyaleNL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:22:

[...]
Vodafone S9+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

MensionXL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Allright, iemand anders met een S9 die het wel zou willen checken? :)
Wat is het; wat wil je weten?
BattlerRoyaleNL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:22:

[...]
T-mob, S9.

[ Voor 30% gewijzigd door Rio op 14-03-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Ja werkt. Ik heb wel wat instellingen moeten veranderen, deze heb ik uit dit filmpje gehaald.
YouTube: Edge Lighting Not Working?... SOLUTION HERE
Die Edge meldingen zijn leuk, maar jammer dat ze maar één keer zichtbaar zijn als het scherm uit gaat.

Maar het irritantste is wel dat dit alleen werkt als er pop-ups worden gegenereerd. En als je dat voor WhatsApp aan zet, je die 'snelle antwoord' popups krijgt die dan zelfs als je de inhoud verborgen hebt van berichten leesbaar boven op het lockscreen komt te staan.

Dan maar voorlopig alleen de LED inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
Rio schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Gaat volgens mij om dual sim hoe dat nu precies in de praktijk in zn werk gaat.
Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

petjekel schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Gaat volgens mij om dual sim hoe dat nu precies in de praktijk in zn werk gaat.
Correct me if i'm wrong
SD kaart er uit, extra SIM er in. Life is simple :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Eduardboon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Sluiten ze wel goed af in je oren? Zo niet is de bass inderdaad zeer matig.
Goede tip, ik zal inderdaad nog even spelen met de andere opzetstukjes die meegeleverd zijn. Maar op het eerste gevoel afgaand zitten ze in de basis al prima. Dus ik vraag het me af, wat het op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Goede tip, ik zal inderdaad nog even spelen met de andere opzetstukjes die meegeleverd zijn. Maar op het eerste gevoel afgaand zitten ze in de basis al prima. Dus ik vraag het me af, wat het op gaat leveren.
Ze zaten bij mij ook prima, zo leek het. Heb de dikke tips moeten gebruiken, toen pas gaf het wat druk en zaten ze gesloten. Al zit rechts beter dan links. Als ik te hard lach valt die er nog uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Eduardboon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Ze zaten bij mij ook prima, zo leek het. Heb de dikke tips moeten gebruiken, toen pas gaf het wat druk en zaten ze gesloten. Al zit rechts beter dan links. Als ik te hard lach valt die er nog uit :+
Haha. Ja en om het geluid moet ik tot dusverre hard lachen, dus dat belooft nog wat! :)
Maar ik heb weer hoop, ga het even proberen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Laatst online: 27-07 16:14
Raar dat ik hem niet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:52:
[...]

Haha. Ja en om het geluid moet ik tot dusverre hard lachen, dus dat belooft nog wat! :)
Maar ik heb weer hoop, ga het even proberen zo.
Laat het even weten :) Ben benieuwd.

Overigens raad ik de Adaptive Sound optie af. Die laat je pieptonen horen en past het geluid aan op je gehoor. Maar in mijn geval worden hoge tonen schel en gaat het volume kunstmatig omhoog.

Sowieso vind ik dat de headphone jack weinig power geeft aan een koptelefoon. Is dat nog ergens aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Eduardboon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Laat het even weten :) Ben benieuwd.

Overigens raad ik de Adaptive Sound optie af. Die laat je pieptonen horen en past het geluid aan op je gehoor. Maar in mijn geval worden hoge tonen schel en gaat het volume kunstmatig omhoog.

Sowieso vind ik dat de headphone jack weinig power geeft aan een koptelefoon. Is dat nog ergens aan te passen?
Holy shit je had gelijk, ik was te vroeg met mijn oordeel. Verschil van dag en nacht nu met die grotere plugs! Thanks, ik dacht écht dat ze gewoon goed zaten al.. En Adaptive Sound staat uit, wel heb ik Dolby Atmos en UHQ upscaler aanstaan. Zorgt ook al voor een stukje meer power. Geen idee voor wat betreft de headphone jack verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Spud82 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Holy shit je had gelijk, ik was te vroeg met mijn oordeel. Verschil van dag en nacht nu met die grotere plugs! Thanks, ik dacht écht dat ze gewoon goed zaten al.. En Adaptive Sound staat uit, wel heb ik Dolby Atmos en UHQ upscaler aanstaan. Zorgt ook al voor een stukje meer power. Geen idee voor wat betreft de headphone jack verder.
Is dat wat de UHQ doet? die kan ik niet aanzetten als ik mijn modus op geoptimaliseerd heb staan, dolby atmos geeft inderdaad meer kracht, maar trekt de stereo uit elkaar in mijn ervaring.

Super dat de grotere tips je geholpen hebben :). Scheelt je weer een nieuwe set.

Nog even weer de vraag of deze accuduur een beetje in lijn der verwachtingen ligt:

https://photos.app.goo.gl/B7huhDrPJUMk0jG52

Scherm staat netjes op wqhd+, want dat hoort imo gewoon zo. Bluetooth staat aan te tikken zonder verbinding (tenzij spotify aanstaat) en wi-fi staat op uitschakelen wanneer ik de telefoon op slaapstand mik (maar met spotify aan gok ik dat hij aan blijft staan).

Verder gewoon de hele mik aan; locatiegeschiedenis en rapporteren etc. Heb wel het idee dat dit batterijschermpje je barweinig info geeft over daadwerkelijk gebruikte apps. de app accubattery doet dat dan weer wel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Eduardboon op 14-03-2018 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eduardboon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:30:
[...]
Op de S9 heb ik niet het idee dat ik een protector nodig heb.
Inderdaad. Voor slechts €300 heb je een nieuw scherm... Ik heb dat ding niet voor de stof gekocht... :+
En ik vind het ook niet lekker als de protector niet overal goed hecht, heb liever gewoon geen lucht tussen het plaatje en het scherm.
Ik heb dat ding er meteen uit de doos op geplakt. Bij die Invisible Shield zit een mooi frame dat je op je foon moet leggen om 'm perfect uit te lijnen. Zo kan het niet mis gaan. Scherm even met het alcoholdoekje schoonmaken en erop plakken. Totaal geen gedoe, geen luchtbellen, geen regenbogen of wat dan ook.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad met schermprotectoren, terwijl ik zo links en rechts een hoop ellende ermee hoor. Ik denk dan: dat zijn die dingen van €2,50 van de Action, of die mensen zijn superonhandig. Ik ben niet de meest handige klusser, maar zo'n ding uitlijnen is (vooral met dat raampje) een simpel klusje.

Maar goed, ik merk dat er veel weerstand is. Niet dat ik aandelen in die firma heb, maar ik kan dat ding van harte aanbevelen. Echt 0,0 problemen. Wie iets anders beweert daag ik uit om te komen kijken en proberen bij mij. Ik betaal alle reiskosten als het toch kut blijkt te zijn. En een kopje koffie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Inderdaad. Voor slechts €300 heb je een nieuw scherm... Ik heb dat ding niet voor de stof gekocht... :+

[...]

Ik heb dat ding er meteen uit de doos op geplakt. Bij die Invisible Shield zit een mooi frame dat je op je foon moet leggen om 'm perfect uit te lijnen. Zo kan het niet mis gaan. Scherm even met het alcoholdoekje schoonmaken en erop plakken. Totaal geen gedoe, geen luchtbellen, geen regenbogen of wat dan ook.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad met schermprotectoren, terwijl ik zo links en rechts een hoop ellende ermee hoor. Ik denk dan: dat zijn die dingen van €2,50 van de Action, of die mensen zijn superonhandig. Ik ben niet de meest handige klusser, maar zo'n ding uitlijnen is (vooral met dat raampje) een simpel klusje.

Maar goed, ik merk dat er veel weerstand is. Niet dat ik aandelen in die firma heb, maar ik kan dat ding van harte aanbevelen. Echt 0,0 problemen. Wie iets anders beweert daag ik uit om te komen kijken en proberen bij mij. Ik betaal alle reiskosten als het toch kut blijkt te zijn. En een kopje koffie :+
Waar woon je? Gaan we het meteen over de hedendaagse maatschappij en transformatie hebben :).
Edit: Gorinchem, nog nooit geweest, gaat op de bucketlist :+.

Zonder gekheid; op mijn iPhone X heb ik een Belkin Invisiglass Ultra van 35 euro. Dat is volgens mij hetzelfde soort glas/coating als de zagg en ik ben helemaal met je eens dat het plakken in zo'n tray prima wil. Ik heb plakkers op de iPhone 6, 7 en 5C (mijn reservetoestel) gehad en ervan genoten. Maar sinds ik OLED heb gezien vind ik het zonde, omdat het toch iets met de brekingsindex doet. Plus, vrienden die al langer een samsung hebben zijn altijd aan het kloten met die dingen en moeten die extra response optie dus gebruiken. Ik baal nog steeds dat mijn X bevuild is met die protector, maar daar was het scherm me gewoon te stroef en had ik al binnen 24 uur microkrasjes.

De s9+ sinds donderdag en nog niet een enkel krasje te bekennen. Hoef ook geen druk op het scherm te zetten om hem ubderhaupt schoon te krijgen, zoals op de iPhones wel moet (en dan nog smeer je meer uit dan af). De coating van de s9 lijkt veel meer op diegene op de belkin/zagg plaatjes. Misschien piep ik wel anders tegen de tijd dat de coating loslaat, maar tot nu toe plak ik er dus niets op. Moet wel vermelden dat ik een led cover case heb, dus zo'n klapgeval. Ik denk dat ik daar ook veel krasbescherming mee in huis heb en begrijp ook dat zo'n case niet voor iedereen is (op mijn X kan ik daar echt niks mee, maar die case van Apple is dan ook waardeloos).

O ja, en ik ben gewoon een ontzettende loser met plakken, dat helpt ook niet. ALTIJD wel stofjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rio schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:41:
[...]

[...]

T-mob, S9.
Kan je beide simkaarten tegelijk op 4G stand-by houden? Of de ene 4G en de andere 3G/2G?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik klaagde dat games als Asphalt 8 niet soepel draaide. Ik moet dat rectificeren.

Ik heb game tuner geinstalleerd staan om de thermal throttling uit te kunnen stellen, daardoor draait arena of valor op 60fps, maar als zij-effect draaien alles games geforceerd op 1440P. Dat trekt Asphalt niet, omdat die normaliter op 720P draait.

Wel een gedonder om uit te zoeken wat nou de echte reso van games is. Van Mario run e.d kun je het niet vinden en wil je het zelf gaan meten dan moet je game tuner eerst deïnstalleren, checken, daarna weer installeren en al je settings weer invoeren. Huileeeen.

één uitzondering; Tekken. Die game negeert alle settings die je maakt en doet lekker wat ie zelf wil. Dat is mooi, want dan pakt hij alleen de betere thermal op en laat hij de rest links liggen :)

Ik huiver nu wel voor nieuwe game releases (we krijgen asphalt 9 straks). Die gaat vast niet herkennen dat game tuner loopt te kutten in de achtergrond. Vraag me ook af of developers zelf die thermal wat hoger kunnen zetten zoals ik zelf nu gedaan heb. In dat geval is het wachten tot AoV wordt geoptimaliseerd en klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Eduardboon op 15-03-2018 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Als ik een filmpje wil maken op super slomo van een snel draaiende machine neemt hij steeds in 1 filmpje afwisselen snel en langzaam op. Kan ik op de een of andere manier ook 10 seconden achter elkaar in slomo opnemen? Heb het op auto en handmatig geprobeerd. Maar de slomo beelden doen het maar een seconde of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelle Henkie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:23:
Als ik een filmpje wil maken op super slomo van een snel draaiende machine neemt hij steeds in 1 filmpje afwisselen snel en langzaam op. Kan ik op de een of andere manier ook 10 seconden achter elkaar in slomo opnemen? Heb het op auto en handmatig geprobeerd. Maar de slomo beelden doen het maar een seconde of 2
960fps is maar 0.2 seconde opname. Wil je langer dan moet je 240fps kiezen.

Als die optie niet aanwezig is dan naar camera instellingen en 'camera standen' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Waar kan ik kiezen voor 240? Zie dat nergens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
verwijderd want opgelost!

[ Voor 95% gewijzigd door Monkiechino op 15-03-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
Je bent niet de enige. Ik heb hem ook nog niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisterenavond toch ook maar de keuze gemaakt een S9+ te preorderen. Ik heb nu nog een S7E en niet perse het gevoel dat het echt een nodige upgrade is... Maar ik mag verlengen, en ik kan nu nog op de valreep gebruik maken van de Samsung inruilactie (~260 EUR voor mij S7E die nog helemaal gaaf is).

Ik had nog veel YT (review/vergelijkings) videos bekeken omdat ik nog twijfelde om eens een iPhone te proberen (de X), maar de flink hogere prijs en mindere featureset heeft me toch doen besluiten voor de S9+ te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Eduardboon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:42:
Is dit een beetje in de lijn der verwachtingen voor een S9+ of S8+? (lijkt me vergelijkbaar).

Moet zelf behoorlijk wennen dat Android zoveel "eerlijker" is met de stats dan iOS :+

https://photos.app.goo.gl/9SDYUvJypIAIa2nD2
Vast een hele rare vraag, maar waar in de settings vind ik dit overzicht? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snelle Henkie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:23:
Waar kan ik kiezen voor 240? Zie dat nergens staan
In de camera app naar instellingen toe. Dan "camera standen'" kiezen. Dan kun je aangeven welke opties of camera standen je wilt in de app zelf. Ook de volgorde kun je bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Ik wil meedoen aan de actie van Samsung, maar ik krijg mijn telefoon morgen pas en dan is de actie al voorbij. Hoe kan ik dan mijn oude telefoon inruilen zonder imei nummer van de S9?

Inmiddels begrepen dat dit tot 15 april kan als de factuur de datum heeft voor 15 maart.

[ Voor 21% gewijzigd door Teletekst op 15-03-2018 10:07 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support