RigolleM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:15:
Een wipe cache was niet voldoende, enkel een factory reset zorgde dat alles terug naar behoren functioneerde. Ja die backups... ik deed het via de Samsung cloud, want met Samsung Switch was er wel altijd iets dat hij niet kon restoren.
Het werkt niet altijd maar in veel gevallen wel.
Sommige apps? Bij alle apps ben je de instellingen en in-app zaken kwijt.. Sommige apps hebben een eigen backup/restore, maar de meesten niet.
Ik heb persoonlijk niet veel apps waarbij ik de instellingen moet aanpassen. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps maar de belangsrijkste zijn bijvoorbeeld; Mail, Whatsapp, S-Notes, Agenda, Klok, Berichten, Contacten, Google Foto's, Drive, Rabobank, Keep, Youtube, Marktplaats, div social media apps, een paar games en nog een aantal apps. Op een paar na hoef ik weinig in te stellen en wat ik in moet stellen is zo gebeurd.
Vind het eerlijk gezegd ook wel leuk om te doen. Mag graag klooien met een smartphone vandaar dat ik op tweakers zit
Maar ook dit is persoonlijk en dus voor een ieder verschillend.
Wat maakt het uit of ik een zware of lichte gebruiker ben? Ik vergelijk beiden en ik zie dat ik dubbel zo lang met een iPhone kan blijven werken. Stand-by time is een ramp bij Android, te ware je er alles begint af te gooien en dusdanig tunen dat je een goede Stand-by time hebt, maar daar had ik niet de tijd voor en na 3 maanden mocht ik opnieuw beginnen.
Je hebt blijkbaar nooit een 8 gehad want die haalt met gemak een anderhalve dag...
Ik heb zeker een iPhone 8 gehad en een 7,6,5S. Accuduur is zoals ik heb uitgelegd heel persoonlijk en het maakt zeker uit wat voor gebruiker je bent. Ga eens een spelletje doen op de iPhone 8 en kijk eens hoe snel het gaat. Laat staan een AR game. Zoals ik eerder al zei is standby tijd wel suprieur van iOS maar dat het een ramp is bij Android is wat overdreven. Met AOD aan zal het 1% per uur zijn en zonder AOD ongeveer 0,5% per uur. Is wel teveel maar standby is alleen relevant als je je smartphone niet gebruikt.
Maar ook dit is een persoonlijke ervaring van jouw en geen algemeen feit. In de reviews zie je ook terug dat een iPhone niet hoog scoort wat betreft accuduur.
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_8-review-1664p3.phpMet die gedachtengang ben ik aan mijn S7E-verhaal begonnen, maar ik heb toch liever een smartphone die ALTIJD werkt, zelfs na een grote update. Ik kan namelijk alles met een iPhone wat ik met de Samsung kon, dus ik zie voor MIJ het probleem niet. Dat naar de hand zetten van uw smartphone is voor velen het stokpaardje om niet voor iOS te kiezen, maar ik zie velen na een Android avontuur terugkeren naar een bedrijfszekere smartphone. Och ja, je kunt wat minder fine-tunen, maar bellen, sms'en, whatsappen, youtuben, spotify, ... werkt even goed!
Hier kan ik een A4 van vol schrijven met verschillen maar voor mij persoonlijk is Android meer geschikt en voor anderen zal iOS meer geschikt zijn.
Ik heb een jaar lang een Galaxy S8 gehad en heb geen enkele keer de noodzaak gehad om te resetten of dat er iets mee aan de hand was. Kan natuurlijk ook bij iedereen verschillend zijn maar in het algemeen lees ik weinig problemen in diverse fora. De S7 heb ik niet en volg ik niet dus kan daar niet veel over zeggen.
Maar je kan met een iPhone net zoveel problemen hebben als welke smartphone dan ook, lees maar eens de iPhone topics door. Ik heb daar genoeg tijd in door gemaakt.
Omdat dit een S9 topic is denk ik, hoop ik, dat de komende update de batterij duur iets verbeterd. Ik ben er nog niet helemaal kapot van ondanks dat ik wel makkelijk 5uur SOT haal had ik toch iets meer verwacht.