Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
mphilipp schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:14:
[...]

Nou, het is toch een bekend fenomeen dat je een 'verse' android toch even minimaal een aantal dagen de tijd moet geven om 'tot rust' te komen. Zal wel voor een deel met cache oid te maken hebben. Toen ik nog custom roms gebruikte was het ook altijd de eerste dagen zo dat ik veel korter met de accu deed. Ook na een update gaat het veel sneller. Maar na een dag of wat gaat het dan weer beter. Dat is echt merkbaar.

Maar goed, ik ken al die tests niet, maar ik reageer alleen op die opmerking.
Aha! Daar was ik inderdaad niet van op de hoogte.. En eerlijk gezegd doet de batterij het inmiddels ook al een stuk beter dan toen ik mijn reactie plaatste. De hele dag toch vrij veel gebruikt en nu nog 55%, daar kan ik wel mee leven! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:45:
[...]

Ik denk niet dat de batterijcapaciteit na 2 weken op magische wijze gaat verbeteren.. of hoe had jij dat in gedachten? :9

Daarnaast "mekker" ik helemaal nergens over.. Ik deel enkel mijn ervaring die nota bene wordt versterk door een batterijcapaciteit test van een toch vrij gerenommeerde bron. Het is gewoon niet fair dat Samsung adverteert met een "zuinigere" chipset terwijl de S9 serie in realiteit vrijwel altijd hetzelfde/slechter presteert dan de S8 serie. (Qua batterij dan hé)

Voor de rest vind ik 't ook een top ding hoor, het is enkel de batterij die me wat tegenstaat. (y)
Batterij kan beter worden dmv update want ik lees op GSMArena dat de standby tijd nog niet zo goed is als S8.

Verder is één review niet genoeg om een punt te maken. Ik hoor verschillende verhalen, de één haalt goede accuduur en de ander niet. Kan ook aan het soort gebruik liggen natuurlijk. Toch lees ik vaak over goede accuduur, tenminste voor een 3500mAh.

Andere zaken die meespelen kan het feit zijn dat het scherm helderder kan en dus meer stroom verbruikt. Dit is een issue als je veel buiten bezig bent.

Verder trekt een OLED meer stroom bij witte achtergronden dan LCD, dus als je veel web browsed dan gaat het snel.

Of de nieuwe Exynos veel zuiniger is de vraag. Hij is zuiniger dan de voorganger bij dezelfde prestaties maar of hij zuiniger is bij 100% gebruik moet ik nog afwachten. Misschien wel maar misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb de 9+ van m'n vrouw gekregen die haar abbo bij Voda mocht verlengen. Heb er geen seconde bij stil gestaan dat ik, omdat het bij Voda vandaan komt geen VoLTE optie zag met m'n KPN sim. Zag op XDA dat er al mensen een update binnen kregen dus controleerde mijn sw versie en zag bij service provider 4x VDF staan. Aha, dus wel simlock vrij maar niet opties-vrij... Heb de engelse firmware geinstalleerd, nu staat er PHN en zie ik de VoLTE optie wel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:30:
..

De oortjes vallen mij wel enorm tegen.. Ik had wel wat meer verwacht van die AKG oortjes? Ze klinken erg vlak en er zit vrijwel geen bass in lijkt het?
Let er op dat ze goed in je oor zitten. Dit is heel belangrijk bij dit type. Standaard zaten ze bij mij ook niet goed en heb er een slag grotere dopjes op gezet en nu is het geluid veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:28
Iemand enig idee hoe ik dit uitschakel?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nEkw5bF.jpg

Ik vind het heel erg irritant, er staan e-mailadressen tussen die ik al lang niet meer gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je hier zoekt op 1 van die email adressen, komt het dan naar voren? https://contacts.google.com/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 02:06
Ik heb gisteren mijn s9+ gekregen. Ik loop tegen het volgende probleem aan dat als ik pictogram kaders uit zet. Hij de kaders niet weg haalt bij programma's van Google waar onder de play store en Chrome bij de andere pictogrammen gaan de kaders wel weg. Mijn vorige telefoon de note 8 had hier geen last van. Ik vind deze kaders heel lelijk. Weet iemand wat ik moet doen om de kaders ook bij de pictogrammen van de Google apps weg te krijgen.

ook bij de Albert Hein app, tomtom app en de film 1 app blijf ik die kaders zien om de pictogrammen

[ Voor 11% gewijzigd door Egbert Jan op 10-03-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 14:06
Egbert Jan schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:18:
Weet iemand wat ik moet doen om de kaders ook bij de pictogrammen van de Google apps weg te krijgen.
Veel mensen klagen erover, helaas is het onderdeel van de Samsung Experience launcher en standaard theme. Andere themes met custom icons kunnen helpen. Je kan Nova of de Microsoft launcher installeren als je de kaders weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Weet iemand hoe de dual camera van de S9 Plus nou echt werkt?

Voor alle standen behalve live focus wordt de bovenste camera gebruikt en alleen voor live focus de onderste (met je vinger op de bovenste lens heb je bij live focus nog steeds beeld maar werkt het niet). De onderste lens zou ook 2x optische zoom hebben maar als ik in de camera app op 2x tik en dan mijn vinger op de onderste lens houdt krijg ik nog steeds beeld, oftewel de bovenste camera wordt gebruikt. Hoe krijg ik de 2x telephoto van de onderste lens werkend?

En hoe gebruik je dual capture?

Samsung zelf geeft er maar bar weinig informatie over.

[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 11-03-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 14:06
Ik neem aan dat hij wat gelijkaardig werkt zoals die van de Note 8:
YouTube: Samsung Galaxy Note 8 Dual Camera In-Depth Look!

Voor de S9 zijn er nog niet veel experimenten gebeurd. De meeste video's en artikels zitten de Samsung specs te herkauwen of uit te leggen wat f/1.5 en f/2.4 betekent, dus daar loop je voorlopig nog wat rond in cirkels. Maar binnen enkele weken zullen er wel mensen zijn die het vingerexperiment proberen door de S9 plus lenzen af te dekken.

[ Voor 7% gewijzigd door algalid op 11-03-2018 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 08:13
Ik vind het wel achterlijk dat je de telephoto lens niet kunt gebruiken bij de auto en pro modus :S. Ik wil zelf de telephoto gebruiken zoals ik dat wens. Voor nu gebruik ik het gewoon in de live focus modus met blur op 0. Ik zorg zelf wel voor die blur. Daar is een telephoto lens zelf al goed in.

Edit: Na een snelle search naar de reden hiervoor: Het blijkt dat Samsung dit doet om het verschil in aperture van de main en secondary cam te onderscheiden. Waar de main cam F2.4 kiest vanwege verlichting, zal deze ook de telephoto lens gebruiken bij 2x. Hinderlijk, maar de workaround is dus om gewoon livefocus modus te gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Burr op 11-03-2018 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
algalid schreef op zondag 11 maart 2018 @ 01:29:
Ik neem aan dat hij wat gelijkaardig werkt zoals die van de Note 8:
YouTube: Samsung Galaxy Note 8 Dual Camera In-Depth Look!

Voor de S9 zijn er nog niet veel experimenten gebeurd. De meeste video's en artikels zitten de Samsung specs te herkauwen of uit te leggen wat f/1.5 en f/2.4 betekent, dus daar loop je voorlopig nog wat rond in cirkels. Maar binnen enkele weken zullen er wel mensen zijn die het vingerexperiment proberen door de S9 plus lenzen af te dekken.
Bedankt! Dat filmpje heeft wel het een en ander duidelijker gemaakt. Bijvoorbeeld de telephoto lens. De camera app bepaald zelf of hij 2x digitale zoom of 2x optische zoom moet gebruiken, afhankelijk van de hoeveelheid licht. Binnenshuis kiest hij bij mijn S9 Plus meestal 2x digitale zoom (en dus de bovenste camera) en als ik buiten foto's maak kiest hij de 2x optische zoom van de onderste lens.

Ik vind het wel jammer dat je er zelf zo weinig controle over hebt. Hopelijk maakt iemand een foto app waarmee je zelf kunt kiezen welke lens je kunt gebruiken. De goede camera apps die er al zijn hebben die functie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:43
Garret1410 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:27:
Er is mij iets opgevallen tijdens het filmen. (1080p/60fps)

Als ik video stabilisatie aan heb staan, dan wil het beeld soms schokkerig zijn bij het heen en weer bewegen alsof er frame drops zijn.

Zet ik stabilisatie uit dan is het beeld vloeiender en hand trillingen lijken ook veel minder aanwezig te zijn.

Iemand die dit ook heeft?
ja idd.

hier ook al last van gehad tijdens het filmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
BSOD baby schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Ik laat nog even alle Tweakers met een S9 dat ik een tempered glass screenprotector heb gekocht:
- THOR Case Friendly Tempered Glass Samsung Galaxy S9

En het S9 scherm veel minder responsive is geworden.
Hij gaat er dan ook weer af gaat omdat het erg onpraktisch is!
De protector zit er overigens wel gewoon goed hoor en heb nog een dagje gewacht voor de zekerheid ;)

Ik las op internet dat dit misschien zou komen door tempered glass screenprotectors die alleen aan sommige kanten adhesive zijn (bij deze was dat denk ik de boven en onderkant).
Pas hier dus voor nu mee op; ik ga nu denk ik voor een plastic screenprotector.
er staat een functie in instelling waarmee je de touchscreen gevoeligheid kan verbeteren, wanneer je een screen protector gebruikt. ik heb deze functie aanstaan met azuri tempered glass screen en moet zeggen het scherm is enorm gevoelig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
er is ondertussen een nieuwe update beschikbaar, deze is wel voor ireland / UK en duitsland, en heeft de maart patch, nu nog naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hier meer gebruikers met de LED View Cover? Het zachte materiaal aan de binnenkant zit bij mij vol "bolletjes" of klitten. Er zijn een paar regendruppels opgevallen tijdens het gebruik. Ik klap hem ook gewoon open en leg dan de onderkant op tafel zeg maar, waar het pasje ook in zou kunnen.

Kunnen deze wat hardere bolletjes kwaad voor het glas? Vind het jammer dat dit al na 2 dagen gebruik ontstaat, maar als het geen kwaad kan boeit het verder weinig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog even een korte update over de 'Intelligent Scan' optie om de foon te unlocken. Ik had daar de eerste dag al meteen ruzie mee. Hij deed het slecht in het donker en ook een keer toen de zon in mijn gezicht scheen (ik heb een bril). Dus wilde ik het weer uit zetten in het voordeel van de vingerafdruk.
Maar omdat iemand hier zei dat het bij hem wél goed werkte, heb ik het een tweede kans gegeven. Ik las ergens anders dat je irisscan die hij daarvoor van je ogen wil maken het beste niet in het felle licht kan doen (ook weer niet in het donker) voor het beste resultaat. Ik kan me daar iets bij voorstellen want je oog heeft al voldoende contrast, en als ie 'm leert bij wat minder licht, heeft ie later misschien minder moeite. De gezichtsscan daarentegen moet je dan wel weer met goed licht (niet overdreven) maken. Ik heb dus beide scans opnieuw gedaan en nu heb ik inderdaad veel beter resultaat.
I'm impressed moet ik zeggen. Bril op/af/half op, maakt allemaal niets uit. Licht/donker ook niet. Heel soms heeft ie een beetje langer nodig, maar het gaat nu gewoon goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Eduardboon schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:32:
Hier meer gebruikers met de LED View Cover? Het zachte materiaal aan de binnenkant zit bij mij vol "bolletjes" of klitten. Er zijn een paar regendruppels opgevallen tijdens het gebruik. Ik klap hem ook gewoon open en leg dan de onderkant op tafel zeg maar, waar het pasje ook in zou kunnen.

Kunnen deze wat hardere bolletjes kwaad voor het glas? Vind het jammer dat dit al na 2 dagen gebruik ontstaat, maar als het geen kwaad kan boeit het verder weinig :)
Hey ik heb ook deze cover de paarse heb net even gekeken bij mij is hij helemaal glad. Maar als hij open is en ik klap het hoesje dicht blijft het op een flinke kier staan. Verder wel heel chique :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
pappaleone schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:45:
[...]

Hey ik heb ook deze cover de paarse heb net even gekeken bij mij is hij helemaal glad. Maar als hij open is en ik klap het hoesje dicht blijft het op een flinke kier staan. Verder wel heel chique :)
Hij blijft hier ook staan ja, maar heb dat eigenlijk altijd wel gehad met klaphoesjes :).

Vraag me echt af of die ruwe stukjes (ze zitten echt vooral bij het pasjesgebeuren) niet schadeijk kunnen zijn, microkrasjes enzo. Ik wacht nog wat meer reacties af, misschien ga ik anders wel even terug naar de mediamarkt :+

Nog een vraagje: Mij valt op dat je in de game launcher een performance mode kan kiezen. Heeft high performance nou echt meerwaarde over normaal?

Mobile Legends is bijvoorbeeld een stotterfeestje, had wat dat betreft wel meer verwacht vand e S9. Misschien komt het omdat mijn scherm op 1440P staat ingesteld, maar de iPhone 7 en X draaide deze game gewoon soepel.

[ Voor 12% gewijzigd door Eduardboon op 12-03-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Eduardboon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Hij blijft hier ook staan ja, maar heb dat eigenlijk altijd wel gehad met klaphoesjes :).

Vraag me echt af of die ruwe stukjes (ze zitten echt vooral bij het pasjesgebeuren) niet schadeijk kunnen zijn, microkrasjes enzo. Ik wacht nog wat meer reacties af, misschien ga ik anders wel even terug naar de mediamarkt :+
Zo mij vreemd lijken, normaliter kan iets met een lagere hardheid geen krassen maken op iets met een hogere hardheid. Het zou mij dus zeer vreemd lijken als bolletjes stof krassen kunnen maken op het glas van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Dennism schreef op maandag 12 maart 2018 @ 01:22:
[...]

Zo mij vreemd lijken, normaliter kan iets met een lagere hardheid geen krassen maken op iets met een hogere hardheid. Het zou mij dus zeer vreemd lijken als bolletjes stof krassen kunnen maken op het glas van de telefoon.
Dat dacht ik ook. Nu is de oleophobische laag op de S9+ een stuk gladder dan op de iPhone X (die is echt stroef in vergelijking). Maar heb wel vaker krasjes gehad door mijn broekzakken met soortgelijke bolletjes.

Om mijn klagerij wat meer diepgang te geven hierbij een afbeelding van de slijtage die ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TU85ws3l.jpg

De gaming performance valt me echt enorm tegen. Als ik game mode aanzet op FHD+ en in de game launcher ook hoge prestaties kies kan ik bij Arena of Valor en Mobile Legends (2 games die ik geregeld speel) gewoon geen 60fps vasthouden. Ik zit meer tegen de 30-40fps aan. De iPad Air 1 doet het beter en de iPhone SE van mijn vriendin draait ook gewoon steady 60. Heeft dit met throttling te maken? Heel frustrerend, want de kracht moet er wezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Eduardboon op 12-03-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Het was vreemd, maar opgelost door een Netflix.apk file te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forpus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2022
Beste vrienden,

Een paar dagen de S9+ in bezit na de overschakeling van S8+ en nu heb ik de indruk dat de kleuren niet zoals mijn S8+ van het scherm spatten zoals de S8+

Ik twijfel maar ik blijf dat constant denken als ik er naar kijk. Mocht dit zo zijn zou ik dat toch wat tegenvallen vinden.

Nochtans lees ik dat scherm zelfde zou zijn dan de S8+

Ben ik mis ? Of aan wat ligt het? een instelling?

Heb al naar scherm modus geweest instellingen ,staat nu op aanpasbaar display..en dat lijkt me de beste optie en die lijkt me nog niet zoals de S8+ alhoewel deze ook op deze optie stond ga ik vanuit!

Zie ik een ander optie over het hoofd? men helderheid staat erg hoog,daar ligt het ook niet aan!
Heb ook kleur balans naar links gezet koel omdat ik anders vind dat scherm het wit naar roze neigt!vreemd!

Graag jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 18:52
forpus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:32:
Beste vrienden,

Een paar dagen de S9+ in bezit na de overschakeling van S8+ en nu heb ik de indruk dat de kleuren niet zoals mijn S8+ van het scherm spatten zoals de S8+

Ik twijfel maar ik blijf dat constant denken als ik er naar kijk. Mocht dit zo zijn zou ik dat toch wat tegenvallen vinden.

Heb al naar scherm modus geweest instellingen ,staat nu op aanpasbaar display..en dat lijkt me de beste optie en die lijkt me nog niet zoals de S8+ alhoewel deze ook op deze optie stond ga ik vanuit!

Zie ik een ander optie over het hoofd? men helderheid staat erg hoog,daar ligt het ook niet aan!
Heb ook kleur balans naar links gezet koel omdat ik anders vind dat scherm het wit naar roze neigt!vreemd!

Graag jullie ervaring.
Schermresolutie op hd ipv fhd of qhd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forpus
Resolutie staat op Fhd+ ,daar iets aan veranderen? Zou dit invloed kunnen hebben op de kleuren?
En indien wel is het niet jammer om een resolutie te verlagen omwille van scherpte van het scherm dan?

[ Voor 59% gewijzigd door forpus op 12-03-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
forpus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:32:
Beste vrienden,

Graag jullie ervaring.
Als het goed is zou het scherm van de S9 beter gekalibreerd zijn, dus het zou kunnen dat het minder gesatureerd is dan wat je gewend bent oftewel realistischer.

Kan natuurlijk ook iets anders zijn maar dan zou je het met een ander moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Laatst online: 03-07-2023
Afgelopen vrijdag het toestel mogen gebruiken.
Maar helaas op zaterdagavond deed de vingerafdrukscanner het niet meer. Kunnen fixen door een reboot, maar nu doet hij het weer niet...
Iemand bekend met dit verhaal?

PSN: iManchuu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Die vingerprintproblemen heb ik al vaker (in dit topic) gezien ja, even zoeken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Even op deze pagina;

Vanaf de iPhone 6 tijd speel ik al Mobile Legends, sinds kort ook Arena of Valor. Die eerste draaide soepeltjes 60fps op mijn iPhone 7 en beide draaien soepel 60 op de iPhone SE van mijn vriendin. Ik dacht dat de S9+ hetzelfde zou kunnen; maar ik haal tussen de 30-40fps. Dat is met game mode aan (FHD+) en in game launcher hoge prestaties.

Zelfs als ik ingame de display resolution van HD afhaal, waardoor alles vrij wazig wordt, krijg ik diezelfde performance. Is dit een samsung dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 18:52
forpus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:48:
Resolutie staat op Fhd+ ,daar iets aan veranderen? Zou dit invloed kunnen hebben op de kleuren?
En indien wel is het niet jammer om een resolutie te verlagen omwille van scherpte van het scherm dan?
Sorry, verkeerd neergezet. Ik bedoelde of je scherm op hd stond en, indien dat het geval is, je dat kan veranderen naar fhd of qhd. Voor de rest is er maar één optie uit mijn hoofd om de kleuren aan te passen en die had je al aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Eduardboon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:39:
Even op deze pagina;

Vanaf de iPhone 6 tijd speel ik al Mobile Legends, sinds kort ook Arena of Valor. Die eerste draaide soepeltjes 60fps op mijn iPhone 7 en beide draaien soepel 60 op de iPhone SE van mijn vriendin. Ik dacht dat de S9+ hetzelfde zou kunnen; maar ik haal tussen de 30-40fps. Dat is met game mode aan (FHD+) en in game launcher hoge prestaties.

Zelfs als ik ingame de display resolution van HD afhaal, waardoor alles vrij wazig wordt, krijg ik diezelfde performance. Is dit een samsung dingetje?
Ik denk een Android ding. Games op iOS zijn niet te vergelijken ivm de optimalisatie van de hardware en os.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
DaveD1109 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Ik denk een Android ding. Games op iOS zijn niet te vergelijken ivm de optimalisatie van de hardware en os.
Dat is wel erg teleurstellend, maar goed. Dan kan ik misschien mijn S9+ wel als daily gaan gebruiken en de spelletjes op de iPhone laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonnob
  • Laatst online: 06-03 16:05
Heb de S9 sinds donderdag 8 maart binnen via Vodafone.
Bij vóórintekening was de prijs lager en ik krijg €100 cashback netto betaal ik via Vodafone bij verlenging (toestel volledig betaald dus geen financiering) voor zo'n € 730 dus.
Heb hem meteen ingebruikgenomen, het is een fijn toestel met massa's mogelijkheden maar als je vanaf de S2 al Samsung aanhanger bent, heb je geen enkel probleem met het gebruik.
Alles werkt vriendelijk en voorspelbaar.
Perfecte koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forpus
Kan idd. zijn dat de kleuren normaler zijn bij de S9+ maar op een smartfoon mogen de kleuren wat mij betreft eraf spatten...en dat had ik meer bij de s8+. Toch vreemd als ze zeggen dat schermen 8 en 9+ dezelfde zijn.Vreemd! resolutie staat sinds begin al op Fhd...
dat wit die neigt naar roze vind ik toch ook maar vreemd als je niet op koel zet.Wit moet wit zijn toch?
Jammer als er geen extra instellingen zijn. dacht nog aan energy save dingen maar bij de s9+ blijkbaar daar geen mogelijkheden meer.
thekingmatt3 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Sorry, verkeerd neergezet. Ik bedoelde of je scherm op hd stond en, indien dat het geval is, je dat kan veranderen naar fhd of qhd. Voor de rest is er maar één optie uit mijn hoofd om de kleuren aan te passen en die had je al aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

forpus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:28:
Kan idd. zijn dat de kleuren normaler zijn bij de S9+ maar op een smartfoon mogen de kleuren wat mij betreft eraf spatten...en dat had ik meer bij de s8+. Toch vreemd als ze zeggen dat schermen 8 en 9+ dezelfde zijn.Vreemd! resolutie staat sinds begin al op Fhd...
dat wit die neigt naar roze vind ik toch ook maar vreemd als je niet op koel zet.Wit moet wit zijn toch?
Jammer als er geen extra instellingen zijn. dacht nog aan energy save dingen maar bij de s9+ blijkbaar daar geen mogelijkheden meer.

[...]
De schermen zijn bijna identiek, al zijn er wel wat kleine veranderingen geweest voor de S9(+). Meer informatie in dit artikel: http://www.displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

Ikzelf kom van de S8+ en Note 8 en ben net zo tevreden als voorgaande toestellen. Ben wel benieuwd waar het voor jou zit in het 'eraf spatten van het scherm'. Als ik kijk naar een donkere achtergrond en dan een Youtube of Chrome icoontje, dan knalt het rood er vanaf. Brightness heb ik rond de 70% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Oke, de framerate problemen in Mobile Legends heb ik opgelost. Ik heb game launcher uitgeschakeld en nu draai ik tegen de 60fps constant. Zelfs op 1440P.

Heel verwarrend, maar de opties in de game launcher doen dus gewoon niks anders dan je performance throttlen ofzo, batterijbesparing, normaal en prestaties doen alledrie hetzelfde.

Soms bugt het game tools gebeuren ook, als dat dan uitstaat gaat de performance nog verder omhoog (geen idee waarom). Was natuurlijk mooier geweest als de software deed wat het zei :P

[ Voor 21% gewijzigd door Eduardboon op 12-03-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
WhateverSuitsU schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:59:
[...]

De schermen zijn bijna identiek, al zijn er wel wat kleine veranderingen geweest voor de S9(+). Meer informatie in dit artikel: http://www.displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

Ikzelf kom van de S8+ en Note 8 en ben net zo tevreden als voorgaande toestellen. Ben wel benieuwd waar het voor jou zit in het 'eraf spatten van het scherm'. Als ik kijk naar een donkere achtergrond en dan een Youtube of Chrome icoontje, dan knalt het rood er vanaf. Brightness heb ik rond de 70% staan.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de accuduur van de S9+ ervaart ten opzichte van de S8+. Deze nieuwe Exynos chipset zou namelijk zuiniger moeten zijn, merk jij hier ook daadwerkelijk verschil van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forpus
Beste whatever suits U,

wat bedoel je met kijken naar zwarte achtergrond en dan google symbool of you tube.
Hoe krijg je rap die vbn op zwarte achtergrond?

Net via google zwart gezocht afbeelding en dat lijkt me zo zwart als mogelijk..ook de google pagina lijkt te flitsen.

veel tekst lijkt ook wel grijs in plaats van zwart maar weet niet of dat bij de s8+ nu ook al zo was...
vreemd dat ik twijfel...ook al ben ik misschien verkeerd

uw 70 procent helderheid veronderstel dat dat tot aan de overgang balkje grijs naar oranje streepje is... nu niet dat dat veel zal veranderen.

Als uw kleur niet op koel staat heb je toch bij google pagina geen echt wit?
Wel even dat artikel lezen die je meestuurde.

" artikel bekeken ,wel engels en kan er niet veel van vertalen of uit afleiden. ik twijfel niet dat het scherm slechter is of 8+..zou toch al te gek zijn en idd eraf spatten wat is dat...indien ik iemand tegenkom met s8+ probeer ik eens te vergelijken!
WhateverSuitsU schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:59:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door forpus op 12-03-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb een s9 ontvangen via mobiel.nl en dat is een duos editie met de volgende firmware: g960foxm1arb3
Ik heb al ff gegoogled en dit is een turkije/arabie editie. Weet iemand al of er al andere firmwares te downloaden zijn ? Ik heb op https://www.sammobile.com/firmwares/SM-G960F/ al een duitse firmware gekozen maar schiet ik daar iets mee op?? Ik zag in dit topic al gebruikers staan die een update hadden ontvangen en dat heb ik dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
8)7 van S7 Edge naar S9+:
Bij de S7 kon je ergens iets instellen dat als de telefoon - wanneer hij op een vlakke ondergrond lag - als het scherm uitstond je er met je hand overheen (een sensor) kon bewegen zodat de telefoon weer wakker werd.
Kan ik bij de S9+ nergens (meer) vinden.
Is het eruit gesloopt? :-( Of kijk ik op de verkeerde plek bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Je kan precies zien wanneer ik de beta van de Google app heb geïnstalleerd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOKA17ge3TRDpWBczNp5fcSg/thumb.png

@Viper_4111 :D :D :D

[ Voor 37% gewijzigd door Huigie op 12-03-2018 14:08 ]

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Huigie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:55:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/55e6117ce4b06887dc94fa6c/t/58c2e96adb29d6fb17c7597b/1489168756319/

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Eduardboon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Nog een vraagje: Mij valt op dat je in de game launcher een performance mode kan kiezen. Heeft high performance nou echt meerwaarde over normaal?

Mobile Legends is bijvoorbeeld een stotterfeestje, had wat dat betreft wel meer verwacht vand e S9. Misschien komt het omdat mijn scherm op 1440P staat ingesteld, maar de iPhone 7 en X draaide deze game gewoon soepel.
Ik had op mijn note 8 de Samsung Galaxy S9 Clear View Stand cover. Ik denk dat ik voor de s9+ ook maar switch naar deze cover. Nadeel van deze cover is dat hij nogal snel krast. Het blijft een luxe probleem 😃 Over je andere probleem met de game op de iPhone durf ik niets te zeggen. Er zullen er hier wel meerdere zijn die dit jou kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Huigie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:55:

[afbeelding]

@Viper_4111 :D :D :D
En dan nu voor het eggie, dat scheelt wel heel erg veel.... wat hebben ze veranderd in de app? Ik zie dit rare verbruik namelijk helemaal niet terug in mijn app.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper_4111 op 12-03-2018 14:14 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik heb geen idee, had een enorme drain. Standaard truuk is dan alle gegevens van die app te verwijderen maar dacht, doe eens gek, installeer de beta...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

forpus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:36:
Beste whatever suits U,

wat bedoel je met kijken naar zwarte achtergrond en dan google symbool of you tube.
Hoe krijg je rap die vbn op zwarte achtergrond?

Net via google zwart gezocht afbeelding en dat lijkt me zo zwart als mogelijk..ook de google pagina lijkt te flitsen.

veel tekst lijkt ook wel grijs in plaats van zwart maar weet niet of dat bij de s8+ nu ook al zo was...
vreemd dat ik twijfel...ook al ben ik misschien verkeerd

uw 70 procent helderheid veronderstel dat dat tot aan de overgang balkje grijs naar oranje streepje is... nu niet dat dat veel zal veranderen.

Als uw kleur niet op koel staat heb je toch bij google pagina geen echt wit?
Wel even dat artikel lezen die je meestuurde.

" artikel bekeken ,wel engels en kan er niet veel van vertalen of uit afleiden. ik twijfel niet dat het scherm slechter is of 8+..zou toch al te gek zijn en idd eraf spatten wat is dat...indien ik iemand tegenkom met s8+ probeer ik eens te vergelijken!

[...]
Je kunt een zwarte achtergrond kiezen, via bijvoorbeeld de app Google Wallpapers. Ik bedoelde het meer ter illustratie. Als ik hetzelfde doe bij een reguliere LCD scherm, dan knallen de kleuren lang niet zo goed als bij de Galaxy S-series. De Huawei Mate 10 Pro (OLED scherm) vond ik in dat opzicht ook echt onder doen qua 'knallende' kleuren.

Samsung Homescreen

Dit bedoel ik met de app logo's en de kleuren. Als ik er nu naar kijk, dan vind ik dat echt wel knallen.

Wit ervaar ik nooit als echt wit op een OLED scherm. Wordt wel steeds beter, maar daar vind ik een LCD weer kleur echter in, maar ik prefereer OLED voor het contrast.

Instellingen staan op Adaptive Display en tussen Cool en Warm in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
Huigie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:17:
Ik heb geen idee, had een enorme drain. Standaard truuk is dan alle gegevens van die app te verwijderen maar dacht, doe eens gek, installeer de beta...
Hoe heb je die beta gedownload want ik ervaar helaas hetzelfde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Sjoerd611 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:31:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de accuduur van de S9+ ervaart ten opzichte van de S8+. Deze nieuwe Exynos chipset zou namelijk zuiniger moeten zijn, merk jij hier ook daadwerkelijk verschil van?
Op dit moment vergelijkbaar met elkaar. Zeker niet beter. Ik weet ook zeker dat er nog een paar updates overheen moeten gaan om de boel verder te optimaliseren. Dus nee, ik merk nog niet dat de S9+ zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Trently schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Hoe heb je die beta gedownload want ik ervaar helaas hetzelfde..
Beta Google App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forpus
Vergeleken met andere merken is het de max, en nooit gezegd dat slecht is maar dacht minder of anders dan s8+
Ik probeer men koper van s8+ nog een ste doen komen om eens te vergelijken ,dan weet ik perfect of men indruk klopt of niet.

gr steven
WhateverSuitsU schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Je kunt een zwarte achtergrond kiezen, via bijvoorbeeld de app Google Wallpapers. Ik bedoelde het meer ter illustratie. Als ik hetzelfde doe bij een reguliere LCD scherm, dan knallen de kleuren lang niet zo goed als bij de Galaxy S-series. De Huawei Mate 10 Pro (OLED scherm) vond ik in dat opzicht ook echt onder doen qua 'knallende' kleuren.

[afbeelding]

Dit bedoel ik met de app logo's en de kleuren. Als ik er nu naar kijk, dan vind ik dat echt wel knallen.

Wit ervaar ik nooit als echt wit op een OLED scherm. Wordt wel steeds beter, maar daar vind ik een LCD weer kleur echter in, maar ik prefereer OLED voor het contrast.

Instellingen staan op Adaptive Display en tussen Cool en Warm in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
r_buren956 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
Ik heb een s9 ontvangen via mobiel.nl en dat is een duos editie met de volgende firmware: g960foxm1arb3
Ik heb al ff gegoogled en dit is een turkije/arabie editie. Weet iemand al of er al andere firmwares te downloaden zijn ? Ik heb op https://www.sammobile.com/firmwares/SM-G960F/ al een duitse firmware gekozen maar schiet ik daar iets mee op?? Ik zag in dit topic al gebruikers staan die een update hadden ontvangen en dat heb ik dus nog niet.
Ik zie net dat ik hetzelfde heb.. in hoeverre kunnen we hier problemen van ondervinden? Langer wachten op updates waarschijnlijk?
Wel balen zeg, dat hadden ze er toch wel bij mogen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Sjoerd611 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Ik zie net dat ik hetzelfde heb.. in hoeverre kunnen we hier problemen van ondervinden? Langer wachten op updates waarschijnlijk?
Zitten ook nog steeds op de beveiligingspatch van 1 januari terwijl die S7 Edge februari al heeft, idoot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Sjoerd611 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Hoeft niet. Dat is altijd verschillend. Kan ook zijn dat de arabische emiraten de update eerder ontvangt. Maar instaleer phone info eens en kijk eens op welke csc code je zit.
Ik zit ook op deze firmware maar ik heb wel een nederlandse product code en de csc code staat ook op phn..
Als ik via smart switch kijk op de pc zegt hij dat ik de laatste phn update heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wat is er mis met die duitse firmware? Je zal je telefoon moeten wissen maar voor de rest zal het prima werken lijkt me. DBT is de providerloze variant.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
airwolf83 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Hoeft niet. Dat is altijd verschillend. Kan ook zijn dat de arabische emiraten de update eerder ontvangt. Maar instaleer phone info eens en kijk eens op welke csc code je zit.
Ik zit ook op deze firmware maar ik heb wel een nederlandse product code en de csc code staat ook op phn..
Als ik via smart switch kijk op de pc zegt hij dat ik de laatste phn update heb.
Bij Original CSC code & Firmware's CSC code staat niks, echter staat de CSC Country wel op NL & Active CSC op PHN.
Ik snap er vrij weinig van, maar volgens mij betekent dit dus dat ik wel gewoon onder de Nederlandse updates val?
In ieder geval bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Niks mis mee, zou er niks aan doen, de updates komen vanzelf.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Huigie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:47:
Niks mis mee, zou er niks aan doen, de updates komen vanzelf.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit een probleem is. En ook al moet je een weekje langer wachten, je leven hangt er toch niet vanaf?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Dit is ook geen probleem.
Aangezien je gewoon op de phn csc zit krijg je gewoon de nederlandse unbranded update. Maar zoals ik al zei. Samsung update nooit volgens een vaste volgorde dus volgende keer kan zo het zomaar weer zijn dat nederland weer 1 van de 1ste is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Dit toestel is nog niet eens een week uit. Het komt allemaal goed...haha. De S en Note serie zijn de vlaggenschepen en worden zeer snel voorzien van updates. Waar je het toestel ook koopt. Soms zit er een week of wat tussen, als de uitrol niet lekker loopt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ok, kom er net achter dat je bij Ontwikkelaarsopties (7x drukken op Buildnummer) een zwik aan mogelijkheden hebt. Waarschijnlijk kan dit al langer, maar zag het op YouTube voorbijkomen om bv. de Animatietijd te verkorten. Welke opties in dit menu raden jullie aan om eventueel aan te passen? Het zijn er nogal wat:-) Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Dit kan inderdaad al heel lang.

Zou er niet te veel mee rommelen als je niet helemaal weet wat je doet.

Ik gebruik het voornamelijk om de animatie tijd op 0 te zetten.
Ik zet zelf ook de dpi wat hoger. Ik zet hem rond de 430.

En als ik wil gaan rooten zorg je ervoor dat ontgrendelen voor oem aanstaat.

Aan de rest van de opties zit ik niet omdat ik ze niet nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bij mij staan alle animaties uit, i like speed... Voor de rest verander ik er niets.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Nog even verder onderzocht waarom ik nou zulke slechte performance in games kreeg. MObile Legends ging wel, maar toen naar Arena of Valor gegaan, waar ik steeds stotters had van 1 seconde naar 30 frames.

Wat blijkt; als je game launcher op hoge prestaties zet begin je op 60fps, maar zak je eigenlijk bij de minste actie al naar de 30. Als je batterijbesparing gebruikt begin je op 58, en loop je nooit onder de 40fps.

Heel vreemd, maar blijkbaar werkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Even aan vraagje m.b.t. de inruilactie, in de voorwaarden staat namelijk dat ik "De originele streepjescode als uitsnede van de verpakking met de EAN-code en het IMEI" moet bijvoegen.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb er eigenlijk geen trek in om het doosje direct kapot te knippen.. en ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen dit doet. :|

EDIT: Even snel contact opgenomen met Samsung. De medewerker vertelde mij direct dat ik niet de eerste was die hierover belde & snapte dat klanten dit als vervelend ervaarde.. Toch was het wel echt noodzakelijk om uit te knippen, anders kan er namelijk te makkelijk mee worden gefraudeerd (wat ergens ook wel weer logisch klinkt). Helaas!

[ Voor 32% gewijzigd door Sjoerd611 op 12-03-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Sjoerd611 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:48:
Even aan vraagje m.b.t. de inruilactie, in de voorwaarden staat namelijk dat ik "De originele streepjescode als uitsnede van de verpakking met de EAN-code en het IMEI" moet bijvoegen.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb er eigenlijk geen trek in om het doosje direct kapot te knippen.. en ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen dit doet. :|
Ik heb zelf wel het doosje kapot geknipt.
Ik heb liever dat geld dan dat dat doosje perse heel blijft.

Oke ik snap wel dat het een beetje raar is maar ik denk dat ze dit doen zodat ze zeker weten dat als jij straks geld terug krijgt van de inruilactie en dan vervolgens je s9 weer retour stuurt.

EDIT: Even snel contact opgenomen met Samsung. De medewerker vertelde mij direct dat ik niet de eerste was die hierover belde & snapte dat klanten dit als vervelend ervaarde.. Toch was het wel echt noodzakelijk om uit te knippen, anders kan er namelijk te makkelijk mee worden gefraudeerd (wat ergens ook wel weer logisch klinkt). Helaas!
Dat dus.. haha

[ Voor 68% gewijzigd door airwolf83 op 12-03-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Delete!

[ Voor 97% gewijzigd door airwolf83 op 12-03-2018 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:16

GJA

Het is een sticker; ik heb de föhn er even opgezet, de sticker er afgehaald en op het begeleidend schrijven geplakt.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
En waarom zou de firmware nu willen veranderen? Als alles goed werkt is er niets aan de hand. Wacht gewoon totdat er nieuwe nederlandse firmware PHN beschikbaar komt, daarna flashen via de site van Sam mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Nou vooral door de beveiligingsupdate die 2 maanden achter loopt :)
Verder loopt alles eigenlijk als een zonnetje :)
pappaleone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:22:
[...]

En waarom zou de firmware nu willen veranderen? Als alles goed werkt is er niets aan de hand. Wacht gewoon totdat er nieuwe nederlandse firmware PHN beschikbaar komt, daarna flashen via de site van Sam mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heb nu een paar dagen de s9 in bezit.

Waar mijn iphone X na een dag gebruiken nog een restcapaciteit van 78% heeft, heeft mijn S9 de acculader dringend nodig. Beiden toestellen ongeveer hetzelfde gebruikt. Om 17.00 was deze nog 21%, om 20.00 uur was deze nog maar 12%.... Je ziet hem bijna terug lopen...

Gelukkig ben ik verwend met deze toptoestellen, maar als de accu op de s9 echt niet beter gaat presteren dan ben ik bang dat dat echt een dealbreaker voor me gaat worden en de iphone x weer mijn daily toestel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Willianv schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:03:
Heb nu een paar dagen de s9 in bezit.

Waar mijn iphone X na een dag gebruiken nog een restcapaciteit van 78% heeft, heeft mijn S9 de acculader dringend nodig. Beiden toestellen ongeveer hetzelfde gebruikt. Om 17.00 was deze nog 21%, om 20.00 uur was deze nog maar 12%.... Je ziet hem bijna terug lopen...

Gelukkig ben ik verwend met deze toptoestellen, maar als de accu op de s9 echt niet beter gaat presteren dan ben ik bang dat dat echt een dealbreaker voor me gaat worden en de iphone x weer mijn daily toestel gaat worden.
Klinkt alsof er iets niet lekker in je software zit, zelfs oude S7's gaan niet zo snel leeg :)

Is 4G eigenlijk mogelijk voor beide simkaarten tegelijk? Ik begrijp dat je ze niet allebei tegelijk actief kunt gebruiken, maar kunnen ze wel op 4G stand-by staan tegelijk?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
MensionXL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:28:
[...]

Klinkt alsof er iets niet lekker in je software zit, zelfs oude S7's gaan niet zo snel leeg :)

Is 4G eigenlijk mogelijk voor beide simkaarten tegelijk? Ik begrijp dat je ze niet allebei tegelijk actief kunt gebruiken, maar kunnen ze wel op 4G stand-by staan tegelijk?
Hier ook een X en een S9+

Batterij is vergelijkbaar. Je moet een van de toestellen op vliegtuigmodus zetten. Er kan slechts een enkele sim verbonden zijn met het netwerk.

Wat mij vooral opvalt na een dag de s9 gebruiken is hoe ontzettend stroef het scherm van de X is. Samsung gebruikt een veel gladdere coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Als het echt een Turks toestel is... Betekend het dat je niet bij Samsung Europa aan kan kloppen voor garantie. Dit zal altijd bij via de verkoper moeten gebeuren, die het toestel dan via de garantie van de Turkse regio (Midden Oost, Azie?) moet laten lopen. Vreemd dat dit soort winkels toestellen van buiten Europa leveren met alle gevolgen van dien in een garantie procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35
Ik zou uitleg vragen bij mobiel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mijn S9 komt bij de Mediamarkt weg en ook daar zit die ARB firmware op. Lijkt me verder niet zo'n ramp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Die firmware maakt niet zoveel uit.
Zolang je een nederlandse csc code hebt (PHN) zul je gewoon een nederlandse update ontvangen.. check het gewoon met de app phone info dan zul je het zelf zien. En zolang je een toestel hebt met een nederlands ean code krijg je ook gewoon garantie en kun je ook gewoon meedoen met de inruilactie. Hier kun je trouwens ook zien of je een nederlands toestel hebt http://images.samsung.com...ginruil/bijzonder-feb.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-07 16:14
Zo ver ik weet draaien alle s9's op de ARB versie .... . En de batterij gaat bij mij ook nog geen dag mee, loopt idd snel terug . mijn s7edge ging langer mee, dus hoop dat het nog beter word anders word ie opgestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
Mijn ean staat op die site uit deze mail dus ik heb gewoon een nederlands toestel. En de Phone Info heb zegt ook dat ik een PHN csc heb. Dus ik maak me niet druk meer :)
airwolf83 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:42:
Die firmware maakt niet zoveel uit.
Zolang je een nederlandse csc code hebt (PHN) zul je gewoon een nederlandse update ontvangen.. check het gewoon met de app phone info dan zul je het zelf zien. En zolang je een toestel hebt met een nederlands ean code krijg je ook gewoon garantie en kun je ook gewoon meedoen met de inruilactie. Hier kun je trouwens ook zien of je een nederlands toestel hebt http://images.samsung.com...ginruil/bijzonder-feb.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Eduardboon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Hier ook een X en een S9+

Batterij is vergelijkbaar. Je moet een van de toestellen op vliegtuigmodus zetten. Er kan slechts een enkele sim verbonden zijn met het netwerk.

Wat mij vooral opvalt na een dag de s9 gebruiken is hoe ontzettend stroef het scherm van de X is. Samsung gebruikt een veel gladdere coating.
Huh, ik bedoel dual sim in de S9 hé, niet duo sim van je provider (twee dezelfde simkaarten) ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:34:
[...]

Huh, ik bedoel dual sim in de S9 hé, niet duo sim van je provider (twee dezelfde simkaarten) ;)
Hij bedoeld dat volgens mij ook. De S9 heeft maar 1 antenne en maakt gebruik van standby dual sim (ook wel passieve dual sim). Hierbij kan er maar 1 simkaart actief zijn (voor bellen, internetten of smsen).

Zie ook: https://www.pdashop.nl/advies/dual-sim-hoe-werkt-dat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
airwolf83 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:18:
[...]

Ik heb zelf wel het doosje kapot geknipt.
Ik heb liever dat geld dan dat dat doosje perse heel blijft.

Oke ik snap wel dat het een beetje raar is maar ik denk dat ze dit doen zodat ze zeker weten dat als jij straks geld terug krijgt van de inruilactie en dan vervolgens je s9 weer retour stuurt.

[...]

Dat dus.. haha
Woeps stupid me. Ik dacht het emei nummer van de telefoon die je inlevert 8)7

Gelukkig lees dit op tijd en kan het pakketje nog weer losmaken, ik was het deze ochtend van plan in te leveren, maar het regent me te hard! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik zit heel erg te twijfelen om deze telefoon te bestellen.
Ik wil wel graag meedoen met de 100 euro cashback aangezien ik nog een Lumia 535 heb liggen.
Maar mijn ervaring met Samsung batterijen is niet geweldig. Dit wil ik eigenlijk afwachten, maar dan is de cashback er niet meer. Lastig lastig.
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat mijn iPhone 7 ook bijna de dag niet haalt.
Pff. ik denk dat ik het maar gewoon moet gokken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:27:
Ik zit heel erg te twijfelen om deze telefoon te bestellen.
Ik wil wel graag meedoen met de 100 euro cashback aangezien ik nog een Lumia 535 heb liggen.
Maar mijn ervaring met Samsung batterijen is niet geweldig. Dit wil ik eigenlijk afwachten, maar dan is de cashback er niet meer. Lastig lastig.
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat mijn iPhone 7 ook bijna de dag niet haalt.
Pff. ik denk dat ik het maar gewoon moet gokken. :)
Ik ben van de 6S+ naar een S9+ verhuist sinds gisteren en ik heb nog niks te klagen. Voornamelijkste reden dat ik ben over gestapt is dat ik iOS niet meer zo geweldig vind als dat het vroeger was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Ik ben overgestapt van een iPhone 8 (gaat naar m'n vriendin) naar een S9. Ook ik ben niet meer zo'n iOS-/Apple-fan als vroegah.

Nog niet kunnen testen wat betreft de batterij, maar dat gaat komende week gebeuren! Eerste indruk: schitterend scherm, geluid prima (wel resonantie behuizing) en voelt snel. De vingerafdrukscanner aan de achterkant moet ik nog flink aan wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog wat leuke afbeeldingen, filmpjes, lifestylepics: http://www.samsungmobilepress.com/galaxy-s9/gallery

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
@robhof en @Cablekevin Wat grappig om te lezen dat meer mensen overstappen vanaf iPhone.
Mijn laatste Samsung was de Galaxy S6. Ik wil nu overstappen naar de S9.
De +-versie is voor mij te groot. Ik denk dat ik hem maar gewoon ga bestellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:51:
@robhof en @Cablekevin Wat grappig om te lezen dat meer mensen overstappen vanaf iPhone.
Mijn laatste Samsung was de Galaxy S6. Ik wil nu overstappen naar de S9.
De +-versie is voor mij te groot. Ik denk dat ik hem maar gewoon ga bestellen. :)
Voornamelijk dat iOS niet meer zo gepolijst was als dat het vroeger was heeft bij mij de doorslag gegeven. Dagelijkse dingen waar ik me mateloos aan irriteerde.

Tevens zie ik de 8/8+ serie niet meer als vlaggenschip van Apple, dus zou ik aan de iPhone X moeten gaan denken als nieuw toestel. Er zijn simpelweg teveel dingen bij dat toestel wat niet meer in mijn straatje past.

Ik heb de overstap van 5+ jaar iOS naar Android als zeer simpel ervaren en ik denk dat ik hier nog jaren lang tevreden mee zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Cablekevin schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Voornamelijk dat iOS niet meer zo gepolijst was als dat het vroeger was heeft bij mij de doorslag gegeven. Dagelijkse dingen waar ik me mateloos aan irriteerde.

Tevens zie ik de 8/8+ serie niet meer als vlaggenschip van Apple, dus zou ik aan de iPhone X moeten gaan denken als nieuw toestel. Er zijn simpelweg teveel dingen bij dat toestel wat niet meer in mijn straatje past.

Ik heb de overstap van 5+ jaar iOS naar Android als zeer simpel ervaren en ik denk dat ik hier nog jaren lang tevreden mee zal zijn. :)
Voor mij geldt nagenoeg hetzelfde. Ook na vele jaren de overstap gemaakt, al moet ik nog ervaren hoe simpel het is. Moet alles nog overzetten. :X

Eerst indruk is zeer goed. :) Ik kijk ook uit naar meer flexibiliteit t.o.v. het gesloten iOS-ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
Ik ben zelf zeer tevreden met de S9 op moment. Batterij had mogelijk iets beter gekund, maar gebruik de telefoon ook best intensief dus lijkt snel dat hij leeg is. Zal binnenkort wel anders worden als het "nieuwe" ervan af is.

Misschien een overbodige vraag en ben te lui om alles terug te gaan lezen : Zijn er al goede reviews te vinden met de verschillen tussen de Samsung S9 en de iphone 8 en X ?

Een vriend van mij zit eraan te denken over te stappen en wil hem een indicatie geven over de verschillen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

robhof schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Voor mij geldt nagenoeg hetzelfde. Ook na vele jaren de overstap gemaakt, al moet ik nog ervaren hoe simpel het is. Moet alles nog overzetten. :X

Eerst indruk is zeer goed. :) Ik kijk ook uit naar meer flexibiliteit t.o.v. het gesloten iOS-ecosysteem.
Erg zonde van Apple gezien ik het altijd met veel plezier gebruikt heb, wel goed om te zien dat ik schijnbaar niet de enige ben die rondloopt met deze gedachtengang. :9

Zelf heb ik al sinds jaar en dag mijn kalender/mail/contacten allemaal in Gmail zitten, ik heb mijn toestel vaak zo ingericht dat ik hem kwijt kan raken en nog steeds al mijn data beschikbaar heb.

Ook gebruik ik al heel lang Google Play Music en voor het backupen van mijn foto's DS Photo van Synology.

Ik hoop dat jouw overstap ook zo voorspoedig ging als die van mij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
Cablekevin schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Kan je de 'dingen' een naam geven, want nu is het zeer vaag waarom je problemen hebt met iOS.

Ik ben terug van Samsung S7E naar iPhone gegaan, daar ik het beu was om elke 3 maand het toestel te moeten factory resetten wegens één of andere Samsung update die de boel weer verziekte. Als je afhankelijk bent van uw smartphone, is een halve dag klooien om je toestel na een factory reset terug operationeel te maken, geen optie.
Qua batterij ben ik van 3/4 dag naar 1,5 dag gegaan en als ik hier zo lees is daar niet veel verandering in gekomen.
Ik ben er vrij zeker van dat er in oktober 2018 nog meer de stap Samsung -> Apple gaan maken, als alle iPhones de formfactor van de iPhone X gaan krijgen aan de prijs van de huidge iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

RigolleM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Kan je de 'dingen' een naam geven, want nu is het zeer vaag waarom je problemen hebt met iOS.

Ik ben terug van Samsung S7E naar iPhone gegaan, daar ik het beu was om elke 3 maand het toestel te moeten factory resetten wegens één of andere Samsung update die de boel weer verziekte. Als je afhankelijk bent van uw smartphone, is een halve dag klooien om je toestel na een factory reset terug operationeel te maken, geen optie.
Qua batterij ben ik van 3/4 dag naar 1,5 dag gegaan en als ik hier zo lees is daar niet veel verandering in gekomen.
Ik ben er vrij zeker van dat er in oktober 2018 nog meer de stap Samsung -> Apple gaan maken, als alle iPhones de formfactor van de iPhone X gaan krijgen aan de prijs van de huidge iPhone 8.
Om een klein voorbeeld te noemen waar ik me groen en geel aan heb lopen. (laatste versie iOS, geen beta)

Lockscreen -> Control panel -> Alarms (dan zie je links boven een terug knop naar de laatste applicatie, schoonheidsfoutje zoals Apple die de laatste jaren vaker heeft)

Pas je volume aan en je krijgt geen feedback van wat het volume is.

Probeer vervolgens eens terug te gaan naar het lockscreen zonder de power knop te gebruiken, dit is niet mogelijk.

De vele "schoonheidsfoutjes" of verschuivingen van hun filosofie naar wat voor hun een optimale UX is ben ik persoonlijk klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gismo1979 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Hij bedoeld dat volgens mij ook. De S9 heeft maar 1 antenne en maakt gebruik van standby dual sim (ook wel passieve dual sim). Hierbij kan er maar 1 simkaart actief zijn (voor bellen, internetten of smsen).

Ja maar dat is mijn vraag helemaal niet ;) Kunnen ze allebei op 4G tijdens stand-by? Dat ze niet allebei tegelijk kunnen zenden op 4G begrijp ik.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
De vele "schoonheidsfoutjes" of verschuivingen van hun filosofie naar wat voor hun een optimale UX is ben ik persoonlijk klaar mee.
Ik vrees dat je uw overstap naar S9(+) te rooskleurig ziet, want je gaat nog véél meer schoonheidsfoutjes opmerken... Soit, veel succes en tot binnenkort, ergens na oktober 2018... 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

RigolleM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Ik vrees dat je uw overstap naar S9(+) te rooskleurig ziet, want je gaat nog véél meer schoonheidsfoutjes opmerken... Soit, veel succes en tot binnenkort, ergens na oktober 2018... 8) :+
Er zit een wezelijk verschil tussen Apple met iOS die altijd alles "perfect lijken" te doen. Bij Samsung verwacht ik met Android ook hier en daar inconsistentie en schoonheidsfoutjes omdat het een OS is wat draait op veel verschillende hardware. Maargoed, dat is een compleet andere discussie die wellicht niet thuis hoort in dit topic.

Bedankt iig! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Gismo1979 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Let hier wel op dat Dual Sim Stand By niet betekent dat je moet kiezen welke simkaart je gebruikt of dat als je internet je andere sim niet bereikbaar is. Ik zie veel mensen elkaar napraten over dual sim en de angst niet bereikbaar te zijn als je de andere simkaar gebruikt. Dat is zeker niet het geval.
Ik gebruik al meer dan 5 jaar dual sim telefoons, zowel active als stand by, en ik merk in de praktijk geen enkel verschil tussen beide systemen.
Ik heb nu een Galaxy S7 Duos en net getest voor de zekerheid, ik was op sim 1 een youtube film aan het bekijken (op 4G) en ondertussen mezelf gebeld op sim 2. Ik was gewoon bereikbaar.
Ik heb ook een dual sim active gehad, en het verschil is dat als je op de ene telefoon belt, je ook op de andere gebeld kunt worden (en een driegesprek kun instellen). Doordat er twee antennes actief werden gehouden was de batterij wel sneller leeg (vergeleden met maar 1 sim in de tel).

Kortom, super dat Samsung dit nu standaard maakt, scheelt mij weer kopen via Ebay, en voor 99% van de gebruikers is dit de beste oplossing. Voor de 1% die altijd op twee simkaarten bereikbaar willen zijn raad ik aan om een dual sim active telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Ik was aan het kijken naar een curved screenprotector.
Nu lees ik dat deze niet passen in combinatie met een hoesje.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de beste combinatie?
Ik wilde een back cover van Spigen bestellen en dan nog een screenprotector voor de voorkant.
Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:06:
Ik wilde een back cover van Spigen bestellen en dan nog een screenprotector voor de voorkant.
Alle tips zijn welkom.
Er zijn 'case friendly' screenprotectors. Daar eens een keertje op zoeken. Bij Coolblue/Bol vind je er wel een aantal.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Teletekst schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:06:
Alle tips zijn welkom.
Ik ben begonnen met een thor van gsmpunt.nl maar daar was ik niet helemaal happy mee. Het kraakte wat (alsof ie niet overal goed vast zat) en vond hem erg lelijk. Werkte overigens wel prima.
Op basis van een tip van iemand anders op dit forum deze gekocht:
https://www.pdashop.nl/pr...screenprotector-glas.html

Deze is super. Bevestiging kan niet mis gaan door meegeleverde mal, er zit garantie op en zit mooi op het toestel. Ik heb er een back cover hoesje op en ook dat werkt prima, het raakt elkaar net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hoe is de gevoelheid?

Specs

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support