Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Een avondje met de telefoon gespeeld (S9)
bevalt echt super(ik kom van de galaxy S6)

Paar bevindingen:

-Vingerafdrukscanner werkt goed, locatie ook perfect voor mij
-Intelligent scan, wow wat werkt dit goed. super snel, zowel in fellicht als in pikkedonker
-Foto's zijn bij weinig licht erg goed, alleen heb je in de auto modus niet echt door dat er qua aperture geschakeld wordt?
-Super slomo, leuke gimmick, maar neemt te kort op.

Vandaar ook mijn vraag: hoe kun je een "normale" slomo opnemen? dus bijvoorbeeld 240fps. Ik kan nergens settings hiervoor vinden om te kunnen schakelen hier tussen

De navigatie balk, erg prominent aanwezig.
ik heb verschillende kleuren geprobeerd, maar ik zoek eigenlijk iets dat hij minder opvalt. (doorzichtig?)
Ik heb ook de setting geprobeerd om de navigatie balk te laten verdwijnen. maar dit is enorm wennen. Gebruikt iemand dit? of hebben jullie hem continu aanwezig?

[ Voor 8% gewijzigd door pekkos op 09-03-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:30
Gisteravond de S9 in ontvangst genomen. Erg fijn toestel, en die vingerafdrukscanner zit voor mij ook echt op de perfecte plek, het is alleen even wennen omdat hij bij de S7 Edge natuurlijk in de home button zat probeer ik het nu nog af en toe daar...

De oortjes vallen mij wel enorm tegen.. Ik had wel wat meer verwacht van die AKG oortjes? Ze klinken erg vlak en er zit vrijwel geen bass in lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

WhateverSuitsU schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:58:
Ik heb er tevens een Samsung Hyperknit case bij gekocht. Voelt erg goed aan en geeft een meer premium gevoel dan een rubberen/plastic case.
Wauw. Mooie case. Wilde dbrand gaan gebruiken maar dit is toch wel erg mooi zeg!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 15:59
pekkos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:03:

Vandaar ook mijn vraag: hoe kun je een "normale" slomo opnemen? dus bijvoorbeeld 240fps. Ik kan nergens settings hiervoor vinden om te kunnen schakelen hier tussen
Ja bij camera instellingen en dan camerastanden kan je normale slow mo toevoegen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Gisteravond de s9 op mogen halen en sindsdien een waar genot. Hoe het precies is zit met het wel of niet moeten afsluiten van apps weet ik niet, en de batterij zakt vrij snel omlaag. Maar ik heb hem natuurlijk nog maar net.

Het scherm is perfect. Geen rare gele tinten, geen zichtbare verschuivingen als je hem kantelt. Tegenover de iPhone X is dit scherm echt zichtbaar veel beter.

Het formaat. Ik heb de 9 plus gekozen en er nog geen moment spijt van. Hij is net een tikje langer dan de iPhone maar heeft een wat groter scherm. Ik kan hem in ieder geval nog makkelijk met 1 hand gebruiken en hij past prima in de broekzak.

Overstappen was simpel door smartswitch, kon al mijn info en apps zonder gedoe overzetten. Erg prettig.

Nu maar eens uit gaan zoeken hoe je energiezuinig met Android om moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
nog als aanvulling:

Intelligent scan net getest op het werk, in donkere omgeving:
Vieze veiligheidsbril, helm, regenjas met hoge kraag helemaal dicht.
En binnen een flits ontgrendeld de telefoon.
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:30:
Gisteravond de S9 in ontvangst genomen. Erg fijn toestel, en die vingerafdrukscanner zit voor mij ook echt op de perfecte plek, het is alleen even wennen omdat hij bij de S7 Edge natuurlijk in de home button zat probeer ik het nu nog af en toe daar...

De oortjes vallen mij wel enorm tegen.. Ik had wel wat meer verwacht van die AKG oortjes? Ze klinken erg vlak en er zit vrijwel geen bass in lijkt het?
Heb je ervaring met in-ear oordopjes, want ik heb altijd moeite met de juiste grootte van die dopjes. Ze moeten namelijk vrij diep je oor in, dan klinkt het mijns inziens zeer goed, maar verschuiven ze een paar milimeter terug, dan is het geluid meteen vlak.

In ieder geval vind ik het geluid nog steeds beter dan alle doppen, die ik ooit bij telefoons heb gekregen. Ik had juist het idee dat de bass wat aan de stevige kant is c.q. erg aanwezig, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Heb hem ook binnen en even mee gespeeld. Ik ben er zeer over te spreken, al moet ik nog wennen aan de lengte van de telefoon.
Leuke camera settings, al een beetje gespeeld met de superslomo (dan kun je mooi de 50hz van een lamp al zien gaan)
Normale slomo is ook welkom, want dat zal voor veel gevallen allang genoeg zijn en werkt wat meer als normaal opnemen.

Het stereo geluid vind ik ook erg mooi, al gebeurt het snel dat je perongeluk een vinger op de speaker hebt.
Uiteraard mis je wel wat lage tonen, maar verder is het mooi.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:30:

Tja. niets is zo subjectief als geluid. Ik vind ze juist wel goed en vlak kun je ook neutraal noemen. Als ik nu mijn Sennheiser momentum op zet dan klinkt die weer erg V-shaped oftewel veel bass, weinig midden.

Ik heb ook een Samsung Level Over koptelefoon die toch heel goed beoordeeld wordt en klinkt ongeveer hetzelfde.
Wat je nog kan doen is Adapter Sound instellen. Dit maakt best een verschil vind ik.

Disclaimer: ik heb die van de S9 nog niet geprobeerd maar ga er even vanuit dat ze hetzelfde zijn als die van de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik heb een Rosso Samsung Galaxy S9 Plus 9H Tempered Glass Screen Protector van gsmpunt.nl,
Gisteren vervloekt maar door de hierboven genoemde schermgevoeligheid setting werkt hij nu prima!
Hij beschermt de gehele voorkant maar is wel wat lelijk/aanwezig...dus ga nog kijken naar een andere.
Heb er een goedkope transparante backcover bij gekocht maar die gaat terug, geeft bij het maken van een foto met flits een waas op je foto.

Overigens kom ik van de S7 en ben ik nu de trotse eigenaar van een S9+. Ben nog ietwat teleurgesteld over de camera, hopelijk is die teleurstelling na dit weekend weg : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
pekkos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:07:
nog als aanvulling:

Intelligent scan net getest op het werk, in donkere omgeving:
Vieze veiligheidsbril, helm, regenjas met hoge kraag helemaal dicht.
En binnen een flits ontgrendeld de telefoon.
Perfect!
Is er ook een instelling dat de intelligent scan niet direct naar het startscherm unlocked, maar nog op vergrendelscherm blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraagje over "performance modes", zijn die ook te koppelen aan een app? Bijvoorbeeld dat de entertainment mode automagisch aan gaat als ik een muziek app open.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 18:52
Iemand enkel idee wanneer de review van Tweakers online staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

airwolf83 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:17:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet echt storen.
Wie kijkt er dan steeds naar de achterkant van zijn foon? :X

Net begonnen aan dag 2; zo'n beetje alles wat ik had is weer actief en ingesteld zoals ik het wil. Met de overgang naar een nieuw toestel probeer ik er wel voor te waken dat ik niet een kopie van de vorige maak en zo misschien wel handige nieuwe features mis. Of nieuwe apps die misschien op het nieuwe toestel beter uit de verf komen. Dus probeer ik kritisch te kijken naar wat ik blijf gebruiken.

Wat nieuwe features betreft heb ik net even zitten spelen met Dolby Atmos. Het geluid klinkt inderdaad wat ruimtelijker, alleen merkte ik bij 1 nummer dat er een heel klein beetje teveel echo in zat. Dan klinkt Bily Joel ineens alsof ie op de plee zit te spelen... Ook de equalizer-aanpassing naar leeftijd is handig. Het verschil is subtiel, maar voor mijn 52 jaar oude oren misschien nét iets beter geschikt. Ik ga nog meer testjes doen om te voorkomen dat ik iets aan zet wat eigenlijk niets toevoegt en alleen maar accu kost.

Geen issues meer met de touch sinds ik die boost heb aan gezet.

De smart unlock intelligent scan ga ik denk ik maar weer uitzetten ten gunste van de vingerafdruk. Ik haat het nl als iets niet altijd werkt, waardoor het een ergernis wordt in die gevallen dat het (weer eens) niet werkt. Ik heb een bril, dus dan heb je gevoelsmatig al een paar milliseconde vertraging als ie door die bril heen mijn iris moet scannen. Ook als je in een minder verlichte ruimte loopt, gaat het wel eens langzaam of niet. Vanmorgen op straat, tegen de zon in kom ie niets zien blijkbaar. Ik denk reflectie in mijn bril en ik zie de bui al hangen voor de zomer met een zonnebril op. Vinger werkt altijd, dus ik denk dat ik dat maar ga doen.

Tot zover mijn ervarigen.

[btw]
Eigenlijk was ik van plan om op de Note9 te wachten. Men beweerde immers dat die een vingerafdruksensor in het scherm zou hebben. Eigenlijk geloofde ik dat niet, want de Note is traditioneel een uitgerekte Sx met een pennetje en wat aangepaste software. Het zou imho dus raar zijn als ze ineens een heel ander scherm/vingerafdruksensor zouden gaan maken voor de Note9. En welk verhaal komt er vandaag de wereld in....juist ja...de Note9 krijgt tóch geen sensor in het scherm. Duh!

[edit]
ik bedoelde intelligent scan ipv smart unlock. Dát is juist wel handig...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Is er ook een instelling dat de intelligent scan niet direct naar het startscherm unlocked, maar nog op vergrendelscherm blijft?
Jazeker. Ga naar intelligente scan toe en daar heb je de optie "intelligente scan bij scherm aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat is de eerste feedback over de batterij.. in theorie zou deze beter moeten zijn dan men S8+ maar ik zou het al overwegen als ik er 1-2 uur langer mee kan bellen..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
Sinds gisteren aan de slag met de gewone S9, komende van een iPhone 6s. Heerlijk toestel! Nog even wennen aan Android en alles goed instellen.

Een ding betreft de bouwkwaliteit valt me wel op: de buttons (power, volume en bixby) zitten niet helemaal goed vast, er is een klein beetje speling. Niet meteen storend en ze vallen er niet uit ofzo, maar toch. Je merkt het ook wel met indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:05
Ik ben op dit moment in het bezit van een S6 Edge. Ben echter wel soort van opzoek naar een nieuwe telefoon en aan het twijfelen tussen de S8 en S9. Eerlijkheidshalve gebiedt met wel te zeggen dat ik doorgaans het meest up-to-date toestel wil hebben (als ik dan toch een nieuwe koop).

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen en de reviews die gemaakt worden. Ik houd het in de gaten.

Enjoy jullie telefoon everyone! :D

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

The earlier leaks for the regular Galaxy S9 had shown the single-core score as 3648, while the multi-core score was reflected as 8894
Ben ik de enige die deze Geekbench scores echt voor geen meter kan benaderen? 1868 vs 6194

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
WhateverSuitsU schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Heb je ervaring met in-ear oordopjes, want ik heb altijd moeite met de juiste grootte van die dopjes. Ze moeten namelijk vrij diep je oor in, dan klinkt het mijns inziens zeer goed, maar verschuiven ze een paar milimeter terug, dan is het geluid meteen vlak.

In ieder geval vind ik het geluid nog steeds beter dan alle doppen, die ik ooit bij telefoons heb gekregen. Ik had juist het idee dat de bass wat aan de stevige kant is c.q. erg aanwezig, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Het zou kunnen dat ik nog niet de goede dopjes gebruik. Ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van de oortjes die Samsung voorheen leverde en vond deze persoonlijk erg fijn. Ik zal vanavond eens kijken naar de andere dopjes, misschien dat het dan beter is. Ik moet zeggen dat ze nu ook nogal snel uit mijn oor vallen..
Monkiechino schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:42:
Ik heb een Rosso Samsung Galaxy S9 Plus 9H Tempered Glass Screen Protector van gsmpunt.nl,
Gisteren vervloekt maar door de hierboven genoemde schermgevoeligheid setting werkt hij nu prima!
Hij beschermt de gehele voorkant maar is wel wat lelijk/aanwezig...dus ga nog kijken naar een andere.
Heb er een goedkope transparante backcover bij gekocht maar die gaat terug, geeft bij het maken van een foto met flits een waas op je foto.

Overigens kom ik van de S7 en ben ik nu de trotse eigenaar van een S9+. Ben nog ietwat teleurgesteld over de camera, hopelijk is die teleurstelling na dit weekend weg : )
Gaat die screenprotector goed samen met een hoesje? Ik heb exact dezelfde besteld, maar lees dus dat jij niet zo tevreden bent over de screenprotector. Ik twijfel zelf ook heel erg of ik het er wel op wil hebben, aangezien het je telefoon toch lelijker maakt..
Spud82 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09:
Sinds gisteren aan de slag met de gewone S9, komende van een iPhone 6s. Heerlijk toestel! Nog even wennen aan Android en alles goed instellen.

Een ding betreft de bouwkwaliteit valt me wel op: de buttons (power, volume en bixby) zitten niet helemaal goed vast, er is een klein beetje speling. Niet meteen storend en ze vallen er niet uit ofzo, maar toch. Je merkt het ook wel met indrukken.
De knoppen vond ik bij mijn S7 Edge eigenlijk ook nooit echt goed vast zitten. Misschien dat dat gewoon een Samsung dingetje is? Met een hoesje erom merk je hier trouwens verder helemaal niks van natuurlijk, dus zo'n groot probleem zal het niet zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Rik. op 09-03-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Heren, als ik kijk bij display instellingen kijk zie ik dat de resolutie standaard ingesteld staat op FHD+ ipv de maximale WQHD+.. zou hier een reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
Sjoerd611 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:39:
Heren, als ik kijk bij display instellingen kijk zie ik dat de resolutie standaard ingesteld staat op FHD+ ipv de maximale WQHD+.. zou hier een reden voor zijn?
Battery life 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkiechino
  • Laatst online: 28-02-2022
Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Gaat die screenprotector goed samen met een hoesje? Ik heb exact dezelfde besteld, maar lees dus dat jij niet zo tevreden bent over de screenprotector. Ik twijfel zelf ook heel erg of ik het er wel op wil hebben, aangezien het je telefoon toch lelijker maakt..
Ik heb er een case op zitten en daar heeft de proctetor geen last van. De randen van de protector zitten ook net niet onder het hoesje. Qua reactie van het scherm ben ik (nu) tevreden, nu ik die schermgevoeligheid aangepast heb. Qua zicht is het niet heel mooi, er ligt echt een plastic laag op zeg maar. Ik hou hem er op tot ik een mooiere tegenkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Iemand een adresje waar ik wat grotere tips voor de in-ears kan krijgen? Rechts zit prima, maar links valt zelfs de dikke tip er nog veel uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Huigie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Ben ik de enige die deze Geekbench scores echt voor geen meter kan benaderen? 1868 vs 6194
denk dat er dan wat mis is ja... want heb net geekbench4 gedraaid, om jou comment, kijken of ik dan ook laag scoor, maar nee... mijn scores zijn meer of minder met wat er al gezegd was.

hier een screenshot: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ye4K8k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:51
Ik heb vandaag mijn S9+ opgehaald, iets wat me gelijk opvalt is het feit dat er kaders om de pictogrammen staan, deze had ik bij mijn S7 gelijk weg gehaald. Als ik dat nu doe blijven er toch een paar pictogrammen over die nog een kader hebben, als ik daar een thema op toe pas krijgt de betreffende pictogram zelfs 2 kaders.

Ben ik de enige die dit heeft? Is het een bug?

https://drive.google.com/...LtvvBGorfSlYl7IO-YnTlClyK

Hierboven een link met screenshots van de pictogrammen op de S9+ en een foto van een pictogram op de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tijdens mijn lunchwandelingetje rond het Malieveld even bij de vogeltjes een superslomo geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de implementatie van Samsung. Ik volgde gewoon een meeuw die aan het lopen was, en pas toen ie opsteeg, schakelde de slomo in. Die hoewel ik een reeds bewegende vogel volgde met het toestel, snapte de software dat er iets meer moest bewegen. Cool! Het blijft een beetje een gimmick, maar als ik het zo zie best wel een bruikbare gimmick.

Je moet er wel voldoende licht voor hebben uiteraard. In het donker is het niets natuurlijk, want dan moet ie veel te lang belichten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Garret1410 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Jazeker. Ga naar intelligente scan toe en daar heb je de optie "intelligente scan bij scherm aan"
Inderdaad, dank u!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

rara-avis

hello human.

nvidia schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:50:
Wat is de eerste feedback over de batterij.. in theorie zou deze beter moeten zijn dan men S8+ maar ik zou het al overwegen als ik er 1-2 uur langer mee kan bellen..
Tot nu toe prima. Heb nu bijna 22u erop zitten en hij staat nog op 55%.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen grootverbruiker ben. De eerste paar uur druk bezig geweest met alles installeren en apps erop zetten, toen is hij in die paar uur van 100% naar 78% gegaan.
Daarna de rest van de avond weinig verbruik behalve whatsappen, naar 71%.
's Nachts tijdens het slapen is hij ondertussen van 71% naar 68% gegaan.
Vandaag heb ik nog niet veel gedaan op de mobiel, beetje Instagram en Facebook checken en kreeg voornamelijk veel mailtjes binnen. Ondertussen staat Whatsapp web wel de hele tijd aan.

Ik weet zelf nooit zo goed wat gemiddeld of goed is, maar dit is iig mijn ervaring tot nu toe O+

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
MauriceDW schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:22:
Ik heb vandaag mijn S9+ opgehaald, iets wat me gelijk opvalt is het feit dat er kaders om de pictogrammen staan, deze had ik bij mijn S7 gelijk weg gehaald. Als ik dat nu doe blijven er toch een paar pictogrammen over die nog een kader hebben, als ik daar een thema op toe pas krijgt de betreffende pictogram zelfs 2 kaders.

Hierboven een link met screenshots van de pictogrammen op de S9+ en een foto van een pictogram op de S7.
Heb ik ook.. Met welke functie haal je die kaders überhaupt weg dan?
Edit: nevermind, al gelukt in instellingen > display > pictrogramkaders > alleen pictogrammen

[ Voor 6% gewijzigd door Spud82 op 09-03-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
rara-avis schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:22:
Tot nu toe prima. Heb nu bijna 22u erop zitten en hij staat nog op 55%.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen grootverbruiker ben. De eerste paar uur druk bezig geweest met alles installeren en apps erop zetten, toen is hij in die paar uur van 100% naar 78% gegaan.
Daarna de rest van de avond weinig verbruik behalve whatsappen, naar 71%.
's Nachts tijdens het slapen is hij ondertussen van 71% naar 68% gegaan.
Vandaag heb ik nog niet veel gedaan op de mobiel, beetje Instagram en Facebook checken en kreeg voornamelijk veel mailtjes binnen. Ondertussen staat Whatsapp web wel de hele tijd aan.

Ik weet zelf nooit zo goed wat gemiddeld of goed is, maar dit is iig mijn ervaring tot nu toe O+
Ik doe met mijn S8+ er amper 10 uur (hoofdzakelijk bellen). Maar zoals steeds heb je 's avonds nog wat te doen zonder nog even 30-60 minuten de tijd te hebben nog even te laden.. Moest ik na een werkdag nog 30-40% halen, zou ik al blij zijn maar ik vrees er zelfs met de S9+ voor.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zijn er dingen die je absoluut uit moet zetten op Android? Op de iPhone moet ik bijvoorbeeld altijd wat locatieservices uitzetten zodat Apple me niet trackt (en de batterij gewoon heel wat langer meegaat).

Aangezien ik koppig de resolutie op native heb staan wil ik daar graag wat winst halen. Kan iemand me daarbij helpen? Ik vind eigenlijk alleen maar iets over de locatiegeschiedenis van google, maar er zal vast meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
nvidia schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:50:
Dit is tot nu bij mij de stand vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxC9ptJdPCxZWoEo49mlP3XW/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
rednax70 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:46:
[...]

haha, absoluut. Maar het gaat me ook meer om het principe (ik ben morgen niet eens thuis om het ding in ontvangst te nemen...)..

Je denkt, door direct bij de fabrikant iets te bestellen zeker te zijn van een snelle levering. En als dan iedere retail outlet het ding eerder beschikbaar stelt aan de klanten is dat wat wrang.
Daar heb je gelijk in, ik had de S8+ ook rechtstreeks gekocht bij Samsung. En ook ik dacht dat je dan bij de eerste hoorden. Maar schijn bedriegt in dit geval bij mij was het 3 dagen late.Ps de S9+ draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
MauriceDW schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:22:

Ik merk dat inderdaad ook, en het is wel heel erg jammer.. De pictogrammen zonder kaders zijn zoveel mooier, maar helaas dus niet meer bij iedere app beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
WhateverSuitsU schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:58:
S9+ woensdagavond binnen gekregen via Coolblue. Ik maak gebruik van de inruilactie van Samsung i.c.m. de Note 8.

Ik vind het opvallend hoe snel alles werkt als ik het toestel vergelijk met de Note 8. Ik heb sinds de S6 eigenlijk nooit echt issues met de camera's gehad en als ik zo een paar plaatjes heb geschoten, dan zie ik niet echt een verschil met de S8+ of de Note 8. Altijd meer dan tevreden geweest.

Accuduur, scherm, gewicht en hoe de boel aanvoelt is net weer wat beter. Zeer tevreden tot nu toe.

Ik heb er tevens een Samsung Hyperknit case bij gekocht. Voelt erg goed aan en geeft een meer premium gevoel dan een rubberen/plastic case.
Mag ik vragen wat je voor de Note 8 hebt teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
Okay dan heb ik er meer voor gekregen..http://shop.verkoopjetelefoon.nl/nl/cashback/webshop/selecteer-type/telefoon/samsung/galaxy-note-8-64gb/_11_25_366_4_1_11_6644/

Gisteren gebracht vandaag netjes geld op mijn rekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

pappaleone schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Okay dan heb ik er meer voor gekregen..http://shop.verkoopjetelefoon.nl/nl/cashback/webshop/selecteer-type/telefoon/samsung/galaxy-note-8-64gb/_11_25_366_4_1_11_6644/

Gisteren gebracht vandaag netjes geld op mijn rekening. :)
Bij Samsung: 532.84
Via jou link 460

Andersom dan toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
JSchut schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:22:
[...]

Bij Samsung: 532.84
Via jou link 460

Andersom dan toch? ;)
Jij bent de winnaar ik dacht dat ze tot €400 maximaal gingen. 8)7 8)7
Gefeliciteerd ps ik was wel erg tevreden over de note 8. Maar ik kan het niet laten als er weer wat nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

pappaleone schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Jij bent de winnaar ik dacht dat ze tot €400 maximaal gingen. 8)7 8)7
Gefeliciteerd ps ik was wel erg tevreden over de note 8. Maar ik kan het niet laten als er weer wat nieuws komt.
Beetje vage reclame idd met hun tot 400 euro. Bij samsung moet je wel langer wachten op je geld gok ik zo.

ik heb nu de s7 Edge en ben eigenlijk ook nog wel tevreden. Maar ga volgende maand toch een nieuwe tel halen. Kan het ook niet laten haha. Jammer dat ik dan geen gebruik mee kan maken van de inruil actie. Maar wellicht is er dan weer een andere leuke actie.

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 09-03-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
JSchut schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Beetje vage reclame idd met hun tot 400 euro. Bij samsung moet je wel langer wachten op je geld gok ik zo.

ik heb nu de s7 Edge en ben eigenlijk ook nog wel tevreden. Maar ga volgende maand toch een nieuwe tel halen. Kan het ook niet laten haha. Jammer dat ik dan geen gebruik mee kan maken van de inruil actie. Maar wellicht is er dan weer een andere leuke actie.
Er komt vast wel weer een nieuwe actie dat blijft een beetje een kat en muis spelletje. Maar het is een juweeltje ik heb de paarse genomen met een origineel Samsung hoesje (de led view cover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand enig idee hoe ik de VoLTE optie bij "Mobiele Netwerken" tevoorschijn kan toveren? Bij KPN staat alles goed maar de optie komt bij mij niet naar voren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
JSchut schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Er zijn genoeg andere bedrijven waar je de telefoon in kunt leveren. Maar natuurlijk, dit scheelt wel een hele boel qua inruilwaarde helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Er zijn genoeg andere bedrijven waar je de telefoon in kunt leveren. Maar natuurlijk, dit scheelt wel een hele boel qua inruilwaarde helaas..
Tja, bij Samsung krijg je nog wel 100 euro voor een telefoon die niet meer op wil starten, ook al wordt de inruilwaarde 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Gaat erg lekker die S9+ maar hoe krijg ik de pictogrammen groter?
Er past nu (vind ik) te veel op een scherm, zou dus graag de pictogrammen wat groter hebben.
Kom er niet uit hoe, iemand???

Fijn weekend!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
Barock schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:11:
Er past nu (vind ik) te veel op een scherm, zou dus graag de pictogrammen wat groter hebben.

Fijn weekend!!!
instellingen startscherm en daar het raster aanpassen is een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Barock schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:11:

Fijn weekend!!!
Instellingen -> startscherm -> raster aanpassen. Althans zo is het op de S8+.

Wat je ook kan doen, is in developer options de DPI van het toestel aanpassen. Hierdoor kan je de volledige interface binnen alle apps groter of kleiner maken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
WWooDs schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:15:
[...]

instellingen startscherm en daar het raster aanpassen is een mogelijkheid.
Ik wist het.... maar kon het niet meer vinden Dank, dank... _/-\o_
Je wil te veel aanpassen in één keer! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Laatst online: 12-09 09:34
aaronito schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:09:
Kan je laten weten wat je van de screenprotector vindt eenmaal je deze binnen hebt?
Alvast bedankt
[...]
Ik laat nog even alle Tweakers met een S9 dat ik een tempered glass screenprotector heb gekocht:
- THOR Case Friendly Tempered Glass Samsung Galaxy S9

En het S9 scherm veel minder responsive is geworden.
Hij gaat er dan ook weer af gaat omdat het erg onpraktisch is!
De protector zit er overigens wel gewoon goed hoor en heb nog een dagje gewacht voor de zekerheid ;)

Ik las op internet dat dit misschien zou komen door tempered glass screenprotectors die alleen aan sommige kanten adhesive zijn (bij deze was dat denk ik de boven en onderkant).
Pas hier dus voor nu mee op; ik ga nu denk ik voor een plastic screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Die inruilactie is lekker onduidelijk weer...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/54HesGy.png

Vooral punt 3, ik neem aan dat het hier om de verpakking gaat van het toestel dat je inruilt? Tenminste, dat lijkt mij het meest logische, maar echt duidelijk zijn ze er niet in.

Ik heb het toestel bij mobiel.nl gekocht, maar deze stond niet in de lijst bij Samsung en heb dus maar studentmobiel.nl gekozen omdat dat de oude naam was van mobiel.nl. Gaat dit nog problemen opleveren denken jullie?

BSOD baby schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Ik laat nog even alle Tweakers met een S9 dat ik een tempered glass screenprotector heb gekocht:
- THOR Case Friendly Tempered Glass Samsung Galaxy S9

En het S9 scherm veel minder responsive is geworden.
Hij gaat er dan ook weer af gaat omdat het erg onpraktisch is!
De protector zit er overigens wel gewoon goed hoor en heb nog een dagje gewacht voor de zekerheid ;)

Ik las op internet dat dit misschien zou komen door tempered glass screenprotectors die alleen aan sommige kanten adhesive zijn (bij deze was dat denk ik de boven en onderkant).
Je kunt de gevoeligheid van het touchscreen gewoon instellen, waarna het als het goed is weer gewoon moet werken zoals zonder screenprotector.

[ Voor 47% gewijzigd door Rik. op 09-03-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
Rik. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:46:
Die inruilactie is lekker onduidelijk weer...

[afbeelding]

Vooral punt 3, ik neem aan dat het hier om de verpakking gaat van het toestel dat je inruilt? Tenminste, dat lijkt mij het meest logische, maar echt duidelijk zijn ze er niet in.
Mij lijkt het juist van het nieuwe toestel. Volgens mij gaat het hen er mate name om dat jij natuurlijk daadwerkelijk het toestel gekocht hebt.
En volgens mij heeft ook niet iedereen meer de originele verpakking thuis liggen.

Maar ik ben het met je eens, ze hadden het beter morgen specificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 10:18
Trently schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Mij lijkt het juist van het nieuwe toestel. Volgens mij gaat het hen er mate name om dat jij natuurlijk daadwerkelijk het toestel gekocht hebt.
En volgens mij heeft ook niet iedereen meer de originele verpakking thuis liggen.

Maar ik ben het met je eens, ze hadden het beter morgen specificeren
Idd het nieuwe toestel. Anders kan iemand makkelijk ff 100 euro cashen met een S9 die hij/zij weer gaat retourneren bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
Rik, het gaat om de imei e.d. Van je nieuwe s9, dus het aankoop bewijs en preciese gegevens van het toestel. Ik was vandaag in een kpn winkel en liep even de actie door met hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Ik heb gewoon het stukje karton eraf geknipt waar de ean code en de imei code opstond en die meegestuurd. Tja doosje is nu wel kapot maar ach boeiend.. heb liever die 149 euro dan een heel doosje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Heb een achtergrond waardoor de witte statusbalk (klok, batterij etc.) bijna onzichtbaar is geworden. Kan niet vinden of ik dit kan aanpassen. Iemand?
Gevonden. Dit kwam door dr Nova Launcher. Helaas transparantie niet in te stellen, maar toch.

Daarnaast. Ervaringen met goede gratis launchers? Van deze: Pixel launcher rootless, Nova Launcher en Action Launcher vind ik Nova de fijnste alleen zijn de widgets zo lelijk groot. Jullie ervaringen/tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Pietje7 op 11-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Netfix app, niet compatible met de S9+ ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Barock schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:27:
Netfix app, niet compatible met de S9+ ????
No problems here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Laatst online: 27-07 16:14
Iemand tips voor goede en leuke apps voor de s9+ ? AR is ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BSOD baby schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:43:
[...]
Ik heb deze en heb er totaal geen problemen mee. Ik heb 'm meteen vanuit de doos op geplakt. Er wordt een mooi frame meegeleverd om de alignment goed te krijgen. Heel netjes. Ik had de eerste dag een paar keer het idee dat (alleen) aan de rechterkant de response wat minder was. Maar dat lijkt opgelost door de touchscreen gevoeligheid hoger te zetten. Nu reageert ie gewoon overal goed.

Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pietje7 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:38:
Daarnaast. Ervaringen met goede gratis launchers? Van deze: Pixel launcher rootless, Nova Launcher en Action Launcher vind ik Nova de fijnste alleen zijn de widgets zo lelijk groot. Jullie ervaringen/tips?
Je kunt toch alles instellen bij Nova? Lijkt me geen punt. Tenzij je er niet voor wilt betalen, want het zou zomaar een premium optie kunnen zijn. Maar als je er tevreden over bent...Nova voldoet voor mij al jaren. En eerlijk gezegd (ongevraagde mening) als je zo'n dure foon koopt, mag je ook wel die paar centen voor een app die je echt goed gebruikt neertellen. Maar goed...mijn mening (you know...like assholes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

airwolf83 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:22:
Ik heb gewoon het stukje karton eraf geknipt waar de ean code en de imei code opstond en die meegestuurd. Tja doosje is nu wel kapot maar ach boeiend.. heb liever die 149 euro dan een heel doosje haha
Ja, ik ga mijn doosje niet kapotknippen. Ik ging ervan uit dat ze die code van de oude wilden hebben, zodat je niet even een foon van iemand kunt jatten en opsturen. Ze wilden nl ook de rekening zien van de nieuwe, dus als extra bewijs is het een beetje dom. Ik heb de sticker gefotografeerd. Daar moeten ze het maar mee doen. Ik snap niet dat ze het zo ingewikkeld maken. Alles dubbel. Op de site al factuur en sticker uploaden en dan moet je ook nog een keer die dingen meesturen...Rare lui. Ze registreren die IMEI's toch ergens, dus als iemand het nóg een keer probeert, valt ie toch door de mand? En zij weten precies waar welke foon heen is gegaan.

Ik hoor het wel van ze, anders krijgen ze een boze mphilipp aan de lijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik begin me eigenlijk steeds meer te ergeren aan de batterij van deze telefoon.. Nou kom ik natuurlijk van een Huawei Mate 9 met een gigantische 4000MaH batterij, maar deze telefoon haalt nog niet eens de helft van wat m'n "oude" Huawei haalde?!

In de PhoneArena Battery Life Test houdt de S8+ 't zelfs een uur langer vol dan de S9+. Ik begin oprecht te twijfelen in hoeverre ik er voor die €950,- nou eigenlijk op vooruit ben gegaan. |:(
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ezYNF7/batterylife.png

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd611 op 09-03-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Eens even een ander vraagje. Op welke security update zitten jullie.
Ik kwam er net achter dat hij uit de doos komt met de januari security patch. Wel raar dat hij niet gelijk op februari staat of in ieder geval update als je hem aan zet.

Zie al dat dat project treble echt helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Sjoerd611 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:04:
Ik begin me eigenlijk steeds meer te ergeren aan de batterij van deze telefoon.. Nou kom ik natuurlijk van een Huawei Mate 9 met een gigantische 4000MaH batterij, maar deze telefoon haalt nog niet eens de helft van wat m'n "oude" Huawei haalde?!

In de PhoneArena Battery Life Test houdt de S8+ 't zelfs een uur langer vol dan de S9+. Ik begin oprecht te twijfelen in hoeverre ik er voor die €950,- nou eigenlijk op vooruit ben gegaan. |:(
Ik kom van een 2,5 jaar oude S6edge+ en tot nu toe gaat de batterij een stuk langer mee dan dat toestel. Dus ik heb op dit moment nog wel het gevoel er op vooruit te zijn gegaan.

Maar realistisch gezien: had je verwacht toen je van een 4000mAh batterij terug ging naar een 3500mAh batterij, dat je substantieel meer levensduur uit die batterij zou halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
arnoud_h schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Ik kom van een 2,5 jaar oude S6edge+ en tot nu toe gaat de batterij een stuk langer mee dan dat toestel. Dus ik heb op dit moment nog wel het gevoel er op vooruit te zijn gegaan.

Maar realistisch gezien: had je verwacht toen je van een 4000mAh batterij terug ging naar een 3500mAh batterij, dat je substantieel meer levensduur uit die batterij zou halen?
Goed om te horen dat jij wel tevreden bent met de batterij, het is denk ik maar net wat je gewend bent!
Realistisch gezien had ik inderdaad een kleine achteruitgang qua accuduur voorspeld, maar door het prachtige scherm nam ik dat maar voor lief.. Echter had ik niet verwacht dat 500mAh minder m'n accuduur gevoelsmatig bijna zou halveren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb een Turks-Arabische S9 van Vodafone gekregen... G960FXXU1ARB3/G960FOXM1ARB3/G960FXXU1ARB1.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Verrassend idd dat de accuduur best veel verschild van de s8 modellen. Ben benieuwd wat daarvan de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
mphilipp schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Je kunt toch alles instellen bij Nova? Lijkt me geen punt. Tenzij je er niet voor wilt betalen, want het zou zomaar een premium optie kunnen zijn. Maar als je er tevreden over bent...Nova voldoet voor mij al jaren. En eerlijk gezegd (ongevraagde mening) als je zo'n dure foon koopt, mag je ook wel die paar centen voor een app die je echt goed gebruikt neertellen. Maar goed...mijn mening (you know...like assholes)
Goed om te horen dat Nova je goed bevalt. Ik snap je punt, maar dat argument kan je blijven gebruiken 'omdat je telefoon zo duur is'☺ Anyway, ik vond de verhouding gewoon erg scheef tussen de rest en de widgets. Alsof het voor slechtzienden is. Net meer research gedaan en lees op fora dat er meer zijn met deze vraag. Lees echter geen oplossing maar als jij een optie in de betaalde versie ziet die dit kan verhelpen wil ik best meegaan in je theorie😉 De meeste betaalde opties zijn echter wel zichtbaar maar niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zijn er nog nadelen aan het altijd aan hebben staan van dolby atmos en de volledige resolutie van het scherm?

Ik ben vrij bijziend en zie met bril 130 procent dus ik zie een duidelijk verschil tussen fhd+ en wqhd. En dolby atmos klinkt ook gewoon beter dan normaal.

Adaptive sound is ook erg lekker. Leuk hoe je met een piepjestest tot een sound komt die echt beter klinkt. Al geloof ik wel dat je het per koptelefoon weer opnieuw moet doen.
arnoud_h schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Mijn iPhone X heeft slechts 2716mah en houdt het zomaar 2 dagen uit, dus dat zegt ook niet alles.

[ Voor 39% gewijzigd door Eduardboon op 10-03-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 08:13
Zonder simkaart is de batterij best goed. 8:30 standby met always on display, 30 minuten screen time waarbij ik aan het kloten was met de camera en hij is pas naar 90% gedaald.De echte test begint natuurlijk zodra mijn simkaart er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij is idd 3x niks. Better safe than sorry, denkt Samsung nog steeds. Gevalletje trauma door de Note 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
pappaleone schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik had de S8+ ook rechtstreeks gekocht bij Samsung. En ook ik dacht dat je dan bij de eerste hoorden. Maar schijn bedriegt in dit geval bij mij was het 3 dagen late.Ps de S9+ draait als een zonnetje.
Besteld bij Samsung. Nog niks ontvangen, dus wordt denk ik dinsdag op zijn vroegst. Wel jammer. Ze wekken de indruk dat je het een week eerder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Sjoerd611 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:09:
[...]

Goed om te horen dat jij wel tevreden bent met de batterij, het is denk ik maar net wat je gewend bent!
Realistisch gezien had ik inderdaad een kleine achteruitgang qua accuduur voorspeld, maar door het prachtige scherm nam ik dat maar voor lief.. Echter had ik niet verwacht dat 500mAh minder m'n accuduur gevoelsmatig bijna zou halveren. :/
Je verwacht dat het langer meegaat. Een kleinere batterij, maar wel nieuwer en betere optimalisatie. Dus dat grafiekje is wel even schrikken. Vraag me af hoe het dan nog is over 2 jaar.

Mijn s7 edge kon eerst 2 dagen mee en had 25% over. Nu gaat hij binnen een dag helemaal leeg. Laad dus regelmatig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb de accucapaciteit bekeken van mijn 9 plus omdat hij 15 minuten nadat ik hem van de lader pluk al op 98 staat (Niet gebruikt verder) en die geeft 3327 aan van de 3500. Dat is al dik 5 procent slijtage als dat klopt. Het zal vast niet zo zijn met slechts 1 cyclus. Maar wel even schrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Vaak moet een nieuwe accu ook de eerste 2 weken ‘intrainen’, dus hopelijk wordt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hanky74 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:18:
Vaak moet een nieuwe accu ook de eerste 2 weken ‘intrainen’, dus hopelijk wordt het beter.
Ik hoop het absoluut. Mijn iPhone X heeft op dit moment ook 1 cycle, maar die zit over de designcapaciteit. (2784 vs 2716)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 11:04
Hoe kan je dit het beste doen? Over de accu is natuurlijk al heel lang conclaaf. De een zegt dat je hem altijd helemaal leeg moet laten lopen en daarna weer helemaal vol en de ander zegt hij moet tussen de 30% en 80% blijven. Wat is nu eigenlijk het beste voor de accu?
Hanky74 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
jerjer schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:46:
Hoe kan je dit het beste doen? Over de accu is natuurlijk al heel lang conclaaf. De een zegt dat je hem altijd helemaal leeg moet laten lopen en daarna weer helemaal vol en de ander zegt hij moet tussen de 30% en 80% blijven. Wat is nu eigenlijk het beste voor de accu?

[...]
https://www.droidapp.nl/t...vensduur-accu-smartphone/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
2 leuke high-fps video's gisteren gemaakt van de afstoot op een pool tafel:

[ Voor 33% gewijzigd door ISaFeeliN op 10-03-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pietje7 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:42:
[...]
Anyway, ik vond de verhouding gewoon erg scheef tussen de rest en de widgets. Alsof het voor slechtzienden is. Net meer research gedaan en lees op fora dat er meer zijn met deze vraag. Lees echter geen oplossing maar als jij een optie in de betaalde versie ziet die dit kan verhelpen wil ik best meegaan in je theorie😉 De meeste betaalde opties zijn echter wel zichtbaar maar niet bruikbaar.
Wat is dan het probleem met widgets? Widgets zijn toch van de apps en niet van Nova? Of mis ik nou iets?
En de widgets kun je resizen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Deze grafiek rammelt aan alle kanten.

Hoe kan de normale S8/S9 nou beter presteren dan de Plus uitvoering terwijl elke andere batterij test het tegendeel laat zien.
Ik verbaas me ook over de andere resultaten want zelfs de iPhone 8 heeft een betere accuduur als de S8 en laat ik nou allebei toestellen hebben gehad.

Ik zit ongeveer op 6uur SOT maar ik heb hem nog tekort om een oordeel te vellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 10-03-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Ik krijg de melding dat "continu opnames" niet op de SD kaart kunnen worden opgeslagen, terwijl gewone foto's en video's daar wel gewoon opgeslagen worden. Iemand een idee wat daar de reden van is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Eduardboon schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 00:21:
Zijn er nog nadelen aan het altijd aan hebben staan van dolby atmos en de volledige resolutie van het scherm?

Ik ben vrij bijziend en zie met bril 130 procent dus ik zie een duidelijk verschil tussen fhd+ en wqhd. En dolby atmos klinkt ook gewoon beter dan normaal.

Adaptive sound is ook erg lekker. Leuk hoe je met een piepjestest tot een sound komt die echt beter klinkt. Al geloof ik wel dat je het per koptelefoon weer opnieuw moet doen.

[...]

Mijn iPhone X heeft slechts 2716mah en houdt het zomaar 2 dagen uit, dus dat zegt ook niet alles.
Hier inmiddels ook de S9+ binnen :)

Kan niet anders zeggen dat het echt een schitterend toestel is, het scherm is echt next-level tov de iPhone X. Ben nog aan spelen en heb gelukkig 100% van mijn apps ook gewoon op de S9+ (het verschil in apps die wel alleen op iOS waren en niet op Android is gelukkig voorbij).

De camera is ook duidelijk beter, veel beter zelfs, de iPhone foto's zien er leuk uit op het toestel maar zodra je ze op je monitor ziet....geen gezicht dat "waterverf" effect. Ook het aanbod van apps/games in de Playstore is erg gaaf, zonder problemen een emulator erop geknald. Alles werkt vlot, iris scanner werkt net zo vlot, misschien een fractie sneller als Face ID. Kortom ik ben zeer tevreden, zeker omdat dit eigenlijk een totaal nieuwe ervaring is (de Galaxy S1 met Android 2.xx die ik ooit had tel ik niet mee natuurlijk)

Wat die resolutie betreft, je ziet inderdaad een flink verschil, maar het schijnt dat die maximale resolutie ook nodig is voor de Gear VR, maar de kans op inbranden wordt aanzienlijk minder als je het toestel op HD laat staan, maar denk/hoop dat het allemaal wel mee valt, voluit is natuurlijk het mooist :9~

Ik hou de iPhone X uiteraard, die gaat zeker niet weg 8) Maar ben blij dat ik best of both heb nu.

Veel plezier met je toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Ram-G-maN schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:37:
Ik heb een Turks-Arabische S9 van Vodafone gekregen... G960FXXU1ARB3/G960FOXM1ARB3/G960FXXU1ARB1.
Staat er bij mij ook. Waar check jij bij welk land dat moet horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Ik check dat met de app phone info. Bij mjj staat het er ook. Alleen zit ik wel qua csc op phn zegt phone info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Goldia schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:43:
Ik krijg de melding dat "continu opnames" niet op de SD kaart kunnen worden opgeslagen, terwijl gewone foto's en video's daar wel gewoon opgeslagen worden. Iemand een idee wat daar de reden van is?
Kan met de snelheid van je kaartje te maken hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
Ram-G-maN schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:37:
Bij mij is dit volgens phone info ook het geval voor de firmware.
Zal mij niets verbazen dat er out-of-the-box deze ARB-firmware op alle S9 toestellen staat en bij de eerstvolgende update pas de daadwerkelijke 'regio-firmware' geinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:25
Bij CB eindigt de csc op XOXU1ARB3_LLK en bij MM op ARB7_LLK.
Zijn deze wel bestemd voor de Nederlandse markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is mij iets opgevallen tijdens het filmen. (1080p/60fps)

Als ik video stabilisatie aan heb staan, dan wil het beeld soms schokkerig zijn bij het heen en weer bewegen alsof er frame drops zijn.

Zet ik stabilisatie uit dan is het beeld vloeiender en hand trillingen lijken ook veel minder aanwezig te zijn.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
Anton56 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:24:
Bij CB eindigt de csc op XOXU1ARB3_LLK en bij MM op ARB7_LLK.
Zijn deze wel bestemd voor de Nederlandse markt ?
Lijkt me wel als er een grote sticker "European SIM Card Only" op de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:25
Nou, er zijn nogal wat landen in Europa en eerder is wel gebleken dat er verschillen zijn tussen landen als het gaat om de momenten waarop updates ter beschikking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Heeft iemand een goed alternatief voor de Otterbox Symmetry? Wel ongeveer met dezelfde valschade bescherming ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pappaleone

[afbeelding]
Scheid eens uit met mekkeren telefoon is net 2 dagen leverbaar en jij klaagt al over de batterij. Wacht eerst eens 2 weken en kijk dan eens wat het doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
mphilipp schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Wat is dan het probleem met widgets? Widgets zijn toch van de apps en niet van Nova? Of mis ik nou iets?
En de widgets kun je resizen toch?
Ik heb 2 foto's toegevoegd. Ik snap wat je zegt over widget van apps en niet Nova en ik kan reizen, maar heb ze beide op zelfde grootte, maar lettertype is veel groter met nova launch. Enig idee?

Samsung launch

Nova launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
pappaleone schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:53:
[...]

Scheid eens uit met mekkeren telefoon is net 2 dagen leverbaar en jij klaagt al over de batterij. Wacht eerst eens 2 weken en kijk dan eens wat het doet. ;)
Ik denk niet dat de batterijcapaciteit na 2 weken op magische wijze gaat verbeteren.. of hoe had jij dat in gedachten? :9

Daarnaast "mekker" ik helemaal nergens over.. Ik deel enkel mijn ervaring die nota bene wordt versterk door een batterijcapaciteit test van een toch vrij gerenommeerde bron. Het is gewoon niet fair dat Samsung adverteert met een "zuinigere" chipset terwijl de S9 serie in realiteit vrijwel altijd hetzelfde/slechter presteert dan de S8 serie. (Qua batterij dan hé)

Voor de rest vind ik 't ook een top ding hoor, het is enkel de batterij die me wat tegenstaat. (y)

[ Voor 37% gewijzigd door Sjoerd611 op 10-03-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjoerd611 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:45:
[...]
Ik denk niet dat de batterijcapaciteit na 2 weken op magische wijze gaat verbeteren.. of hoe had jij dat in gedachten? :9
Nou, het is toch een bekend fenomeen dat je een 'verse' android toch even minimaal een aantal dagen de tijd moet geven om 'tot rust' te komen. Zal wel voor een deel met cache oid te maken hebben. Toen ik nog custom roms gebruikte was het ook altijd de eerste dagen zo dat ik veel korter met de accu deed. Ook na een update gaat het veel sneller. Maar na een dag of wat gaat het dan weer beter. Dat is echt merkbaar.

Maar goed, ik ken al die tests niet, maar ik reageer alleen op die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pietje7 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:25:
[...]
Ik heb 2 foto's toegevoegd. Ik snap wat je zegt over widget van apps en niet Nova en ik kan reizen, maar heb ze beide op zelfde grootte, maar lettertype is veel groter met nova launch. Enig idee?
Nope, geen idee. Ik zie wat je bedoelt, maar er is volgens mij geen instelling die dat lettertype aanpast. Ik heb me er blijkbaar nooit aan gestoord. Is me ook nooit opgevallen, maar ik gebruik veel widgets toch al zo groot mogelijk. En die ene hele kleine widget die ik heb, is netjes 1 icoontje groot en blijft daar netjes is.

Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support