Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Tweedehands zijn ze rond de €300. Ik zou naar een ander toestel gaan kijken voor dat geld. De hogere A-serie ziet er tegenwoordig zeer aantrekkelijjk uit en doet niet onder voor de S9 Plus, zeker gezien de prijs van die toestellen.wimpie007 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 02:55:
Rip puntgave S9+
Gevallen en nu kapot scherm en achterkant....
Door eigen risico van 150 en 23 maanden oud betaalt mijn verzekering nog maar 60 euro ;-(
Reparatie is 315
Hoeveel is een kapotte S9+ nog waard met dus genoemde schade denken jullie?
"When you grow up your heart dies"
Net gedaan. Steeds meer troep wat er bij komt.Gismo1979 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:36:
Je kunt hem gelukkig wel uitschakelen (onder app info)
:strip_exif()/f/image/6I0lkmkU90Qi5xuSVPGXFmWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ruim 8 dagen met ~90% doen klinkt niet gek natuurlijk, maar aan de andere kant: waarom zou een telefoon meer dan 10% per dag moeten verbruiken, als er letterlijk geen enkele verbinding gemaakt kan worden, er dus ook niks kan binnenkomen, gecheckt kan worden, of kan updaten?aveenhuysen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:23:
Toch wel een goede batterijduur zo, zonder gps, zonder wifi, zonder sim en gewoon laten liggen een paar dagen.
[Afbeelding]

The devil is in the details.
Ach ik wilde wel eens weten hoe snel ie leegloopt als ie geen verbindingen maakt, omdat ik tijdelijk een Pixel 3a gebruik en ie toch maar in de la ligt tijdelijkHahn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:44:
[...]
Ruim 8 dagen met ~90% doen klinkt niet gek natuurlijk, maar aan de andere kant: waarom zou een telefoon meer dan 10% per dag moeten verbruiken, als er letterlijk geen enkele verbinding gemaakt kan worden, er dus ook niks kan binnenkomen, gecheckt kan worden, of kan updaten?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Inmiddels een los glas besteld, om lekker te gaan knutselen.
Lukt het niet, stap ik over op de S20+
Oei, ach als je het doet doe je het goed schijnbaarpatrickt35 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:44:
Hier S9+ ook einde oefening. Gevallen en glas in honderden stukjes. Display werkt nog wel (ook op aanraking).
Succes!patrickt35 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:44:
Hier S9+ ook einde oefening. Gevallen en glas in honderden stukjes. Display werkt nog wel (ook op aanraking).
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 20-05-2020 01:54 ]
Nu wel bij mij op de S9+ PHN (12:30 uur)Anton56 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:03:
Op de S9+ PHN nog niet.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Chrome tijdens typen loopt soms vast (hiden van keyboard helpt, en dan typt die alles sinds die vastliep).
Videos versturen via Whatsapp laat geen preview zien maar enkel een zwart scherm. Als je op de terug-toets drukt zie je wel heel kort de preview die je hoort te zien. Heel soms na heel lang wachten zie je de video en kan je de lengte aanpassen.
Op Android 9 werkte alles vlekkeloos. Maar sinds de upgrade heb ik steeds meer ergernissen.... Heb al een volledge reset gedaan en niet automatisch alle apps teruggezet. Maar blijf dezelfde issues zien.
Als ik dit lees lijkt het weer te werken. maar niet in Nederland? https://eu.community.sams...axy-S9/td-p/445389/page/9BruceH Community Manager
09-04-2018 01:56 PM
Based on Google’s security policy and local law, Samsung had blocked call recording through 3rd party ACR applications. So this operation is intended behavior. However some 3rd party application developers had found a detour to record each voice during calls and applied it to their apps. Those applications have been working on previous Samsung devices whereas it was
blocked on S9/S9+ device due to improved call recording solutions. In case your country permits call recording by local law, voice recording during calls will be possible via preloaded Phone > Call application in upcoming software update. For this, Samsung is reviewing each local law again and allowed countries will be categorized in the near future.
Iemand die het met de recente update van 20 mei eens zou willen proberen met https://play.google.com/s...ppstar.callrecorder&gl=NL ? Het idee is dat je zowel jezelf als de tegenpartij met een normaal volume terug hoort.
[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 24-05-2020 02:51 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Toen stopte het idd met werken. Ik heb nog niet gemerkt dat het weer werkt helaas.
Ik heb de nieuwste Android versie op mijn S9+, en kan alle telefoongesprekken opnemen met de app Cube ACR, hoor mezelf en de "tegenstander" prima, wel bij het terugluisteren de eerste keer op het speakertje (rechts naast het opgenomen gesprek) klikken en de juiste optie aanklikken.teake schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:28:
Je verwijst naar een draadje uit 2018, met als laatste bericht 2019.
Toen stopte het idd met werken. Ik heb nog niet gemerkt dat het weer werkt helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door kruila op 24-05-2020 11:26 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
voice recognition (software), en "verbetering van de duidelijkheid van telefoongesprekken" heb ik op ongeveer 70 procent staan.teake schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:07:
Welke manier van opnemen heb je dan? Ik heb even geprobeerd, maar de tegenpartij is nog steeds niet hoorbaar.
Bel jij mogelijk via VOIP? Ik niet. Mogelijk zit daar een verschil?
Je bedoelt dat je het gesprek op de speakerstand voert en vervolgens dus via je eigen mic de tegenpartij hoort? Dat vind ik niet echt een reële optie.kruila schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:25:
[...]
Ik heb de nieuwste Android versie op mijn S9+, en kan alle telefoongesprekken opnemen met de app Cube ACR, hoor mezelf en de "tegenstander" prima, wel bij het terugluisteren de eerste keer op het speakertje (rechts naast het opgenomen gesprek) klikken en de juiste optie aanklikken.
Jeetje dat is wel een beetje schrikbarend. Volgens dat topic zou Samsung in landen waar het mocht een opname feature in de standaard caller app inbouwen. Nederland valt onder die landen waar het is toegestaan, maar Samsung heeft het laten afweten?teake schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:28:
Je verwijst naar een draadje uit 2018, met als laatste bericht 2019.
[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 24-05-2020 17:39 ]
Zit hier op een S9 nog op maart qua update, april niet gezien...Gismo1979 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:54:
Voor de liefhebber: De mei beveiligingsupdate wordt nu uitgerold (in ieder geval voor de S9 PHN versie).
Ik ben totaal niet technisch, dacht altijd dat via je eigen mic je niets kunt horen en dat ding is om je eigen geluid te produceren en verder te leiden.sdk1985 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:38:
[...]
Je bedoelt dat je het gesprek op de speakerstand voert en vervolgens dus via je eigen mic de tegenpartij hoort? Dat vind ik niet echt een reële optie.
Nee, ik bedoel dat als het gesprek opgenomen is met die app en selecteert het in de app om af te spelen, dan zie je op diezelfde regel waar het afspeel icon staat ook een speaker icon, die speaker icon aanklikken geeft nog wat opties.
Maar heb je al de moeite genomen om deze app te installeren en te testen?
[ Voor 9% gewijzigd door kruila op 24-05-2020 22:54 ]
Nee, bel niet via VOIPteake schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:59:
Dat is bij mij ook de standaard instelling. Werkt maar matig, tot niet.
Bel jij mogelijk via VOIP? Ik niet. Mogelijk zit daar een verschil?
Dan vraag ik me af welk CSC code jouw telefoon heeft.Dragunov schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:15:
[...]
Zit hier op een S9 nog op maart qua update, april niet gezien...
[ Voor 16% gewijzigd door Gismo1979 op 24-05-2020 20:46 ]
Nadat ik een glas toegestuurd kreeg zonder lijm, besloten over te stappen naar een S20 ultra. Vrijdag komt ie binnen.patrickt35 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:44:
Bij mij werkt dit prima (Samsung S9+) met laatste Android versie.
En met of zonder root?
[ Voor 11% gewijzigd door teake op 25-05-2020 17:32 ]
10, geen rootteake schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:09:
Doublecheck: Kruila, wat is de versie van android waar je nu op draait? Android 8, 9 of 10?
En met of zonder root?
Ik bel zonder headset, gewoon via de telefoon.
Of via Bluetooth carkit. In beide gevallen werkt het niet.
als je het gesprek wilt afspelen, doe je dat dan via de speaker of houd je de telefoon aan je oor?teake schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:58:
Vreemd. Ik ook, maar bij mij werkt die app niet. Ik hoor de tegenpartij slechts héél zacht.
Ik bel zonder headset, gewoon via de telefoon.
Of via Bluetooth carkit. In beide gevallen werkt het niet.
Afspelen via hoorn of speaker maakt geen verschil trouwens.
Ik kom op zo'n 22GB aan apps/video's/foto's/etc op mijn S9, terwijl ik 50GB in totaal gebruik. Die overgebleven 28GB zal misschien niet alleen maar OS zijn, maar wel voor een groot deel. Ik zou er sowieso vanuit gaan dat 10+ GB je OS is.Daejji schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:22:
Ik heb een vraag over mijn geheugen.
Mijn S9 geeft aan dat ik 47,7 gb in gebruik heb.
Maar als ik dan bij elkaar tel wat ik gebruik, dan gebruik ik nog geen 7 gb?
Waar zit het hem in? Ik snap dat dat het OS een aantal gb is, maar geen 40 gb lijkt mij?
[Afbeelding]
Bij 'Geavanceerd' (onderste optie op je screenshot) kan je trouwens meer informatie zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 03-06-2020 18:28 ]
Spotify offline? Offline maps? Netflix of andere media offline dowloads. Ook social media apps willen nogal eens veel offline zetten, denk aan Facebook, instagramDaejji schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:22:
Ik heb een vraag over mijn geheugen.
Mijn S9 geeft aan dat ik 47,7 gb in gebruik heb.
Maar als ik dan bij elkaar tel wat ik gebruik, dan gebruik ik nog geen 7 gb?
Waar zit het hem in? Ik snap dat dat het OS een aantal gb is, maar geen 40 gb lijkt mij?
[Afbeelding]
Kijk eens onder geavanceerd, apparaatgeheugen, andere apps staat waarschijnlijk de meeste gb's. Als je daarop klikt even geduld tot degene met het meeste gebruik boven aan staat.
[ Voor 14% gewijzigd door DiMacho op 03-06-2020 20:16 ]
Ik ben alle apps bij langs gegaan bij instellingen om cache te verwijderen.. helpt wat, maar niet bijster veel.DiMacho schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:12:
[...]
Spotify offline? Offline maps? Netflix of andere media offline dowloads. Ook social media apps willen nogal eens veel offline zetten, denk aan Facebook, instagram
Spotify zat niet veel cache vanuit de instellingen, maar nu zag ik dat je in Spotify zelf ook cache kon verwijderen.. in mijn geval was dat 6!!! Gb. (Tip voor anderen om eens te kijken misschien).
Dat zijn niet mijn downloads trouwens, die laat ik bewaren op de SD kaart.
Thx voor het mee denken.
Hoeveel heb je onder whatsapp staan. Deze slaat ontvangen en verzonden media op op je interne opslag (naar mijn weten is dit nog niet om te zetten naar een SD kaart)?Daejji schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:23:
[...]
Ik ben alle apps bij langs gegaan bij instellingen om cache te verwijderen.. helpt wat, maar niet bijster veel.
Spotify zat niet veel cache vanuit de instellingen, maar nu zag ik dat je in Spotify zelf ook cache kon verwijderen.. in mijn geval was dat 6!!! Gb. (Tip voor anderen om eens te kijken misschien).
Dat zijn niet mijn downloads trouwens, die laat ik bewaren op de SD kaart.
Thx voor het mee denken.
Ten minste ik ga er gemakshalve vanuit dat je Whatsapp gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 03-06-2020 22:07 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D1taI3Ar2ZIvjdS1Y4ustVqA.jpg?f=user_large)
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Wat mij opviel:kraats schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:16:
We hebben weer een update. Behalve (weer) extra apps op de telefoon nog niks nieuws gemerkt.
[Afbeelding]
3 nieuwe snelkoppelingen: links delen met andere telefoons, geluid delen met meerdere apparaten, bel/sms delen met je smartwatch of smartspeaker.
Een nieuwe optie met de camera. 'Enkele opname'. Heb dit nog niet helemaal door, maar je maakt een filmpje en daar haalt hij dan zelf bepaalde hoogtepunten uit. Althans, zo wordt het omschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 18-06-2020 22:42 ]
PSN: Shiver23
De Galaxy S9 zou ook One UI 2.1 krijgen nl.
https://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s9-one-ui-21/
PSN: Shiver23
Aangezien @kraats een Duits toestel heeft zal hij inderdaad de update al hebben.
https://www.galaxyclub.nl...-1-nog-niet-in-nederland/
Steam: Grim
Je kunt het ook bekijken dat je als de updates aflopen jij nog zeker een paar maanden langer updates krijgt.Grim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:20:
In België zit ik nog steeds op de april update. Die overigens ook nog maar iets van een 10-14 dagen geleden is binnengekomen. Was heel raar om begin juni de update voor april te krijgen... (had daarvoor die van maart)
Hier nog even het officiële document. Leest wat makkelijker dan plaatjes.
AR Emoji
- AR Emoji is bijgewerkt met een functie voor handmatig bewerken en verbeterde herkenning van gezichtsuitdrukkingen.
※ Omdat AR Emoji is bijgewerkt naar een nieuwe versie, worden alle eerder opgeslagen AR-emoji's verwijderd wanneer u de volgende keer de AR Emoji-app opent.
Nieuwe Camerafuncties
- Er zijn verschillende menu's, standen en filters toegevoegd, zoals AR-zone, Enkele opname, Professionele video, Mijn filters, Selfietint, timelapse voor 's nachts, en een stand voor het opnemen van FHD/UHD-video's met 60 fps met de camera voor.
Galerij
- Vergelijkbare afbeeldingen worden nu gegroepeerd voor meer overzicht bij het weergeven.
- Er is een functie toegevoegd waarmee u verschillende albumgroepen in één groep kunt samenvoegen of verschillende groepen en albums in één groep.
- Er is een verbeterde zoekfunctie toegevoegd voor het zoeken naar foto's op basis van de tijd of de plaats waar de foto's zijn gemaakt.
- De functie Snel bijsnijden is toegevoegd voor het vergroten en bijsnijden van gedeelten van afbeeldingen in hoge resolutie.
Samsung-tts.bord
- Er is een meertalige vertaalfunctie toegevoegd.
- Er is een functie toegevoegd voor het tegelijkertijd zoeken naar diverse items, zoals emoji's en stickers.
- Er is een functie voor het ongedaan maken en opnieuw invoeren van tekst toegevoegd.
(Veeg met twee vingers naar links of naar rechts over het toetsenbord.)
- Er is een pictogram toegevoegd om Samsung Pass te openen.
Quick Share
- Bestanden kunnen nu met Quick Share snel en eenvoudig worden gedeeld met Samsung-apparaten in de buurt.
Music Share
- Met Music Share kunt u nu muziek delen met vrienden via een Bluetooth-audioapparaat.
[ Voor 67% gewijzigd door sjaool op 19-06-2020 10:24 ]
Nu ook voor de PHN versie:Gismo1979 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:50:
In Korea en Duitsland wordt deze update inderdaad al uitgegeven. Nederland moet nog even wachten.
Aangezien @kraats een Duits toestel heeft zal hij inderdaad de update al hebben.
https://www.galaxyclub.nl...-1-nog-niet-in-nederland/
https://www.galaxyclub.nl...-features-van-one-ui-2-1/
1119.43MB da's een beste jongen. Ook wel logisch als ik zie wat ze allemaal aangepast hebben.Gismo1979 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:27:
[...]
Nu ook voor de PHN versie:
https://www.galaxyclub.nl...-features-van-one-ui-2-1/
Leuke functie die AR Emoji... tenminste als die zou werken. Op het moment dat ik het geslacht moet kiezen krijg ik bij volgende de foutmelding "Er is een fout opgetreden bij het maken van Mijn Emoji. Probeer het opnieuw."
Dat begint goed.
Wel een app erbij met Tips voor je camera.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 25-06-2020 16:36 ]
Verrek.... Ik vond het al zo vreemd dat de namen van mijn dochters niet meer na 2 letters al te voorschijn kwamen. Aan de andere kant.... na een weekje typen staan de meest gebruikte woorden er wel weer in.Gismo1979 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:27:
Wat ik minder vind aan de update is dat het woordenboek alle geleerde woorden kwijt is en dat onder galerij de mappen die ik gegroepeerd had uit de groepen heeft gehaald (moest de groepen weer opnieuw aanmaken).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik haal dagelijks niet meer dan 60 - 90 minuten schermtijd, is nu al heel lang zo maar pas de laatste tijd ben ik dit in het detail aan het bekijken. Kijkend naar AccuBattery en de built-in Batterijverbuik charts, is er niets dat echt uit het oog springt. Ik heb nu de device cache gecleared en ben beniuews of dit iets uitmaakt.
Ik heb een verzekering genomen op dit toestel en zal dit deze week nog binnen brengen om alles eens te laten nakijken + het glas te laten repareren.
Ik zet meestal maar 1 van de twee tegelijk op, degene die op dat moment het beste bereik heeft.Gismo1979 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:25:
@GSamson Batterij verbruik is geloof ik ook afhankelijk van je bereik van je wifi / gsm. De S9 heeft geen denderende batterij, maar 60-90 minuten per dag is inderdaad wel laag. Ik zit gemiddeld op ca. 90 minuten, maar heb dan wel nog ca. 40% batterij over. Als ik veel films/video kijk dan loopt dit op naar ca. 3 tot 3,5 uur.
Ik ga van rond de 90% in de middag naar 10% of minder s'avonds.
https://forum.xda-develop...m-lineageos-17-1-t4083325
Ik ben aan het twijfelen om het te flashen, zo te lezen gebruikt hij als basis de root vendor en wordt daarboven op LOS geinstalleerd?
Ik heb er geen ervaring mee. De niet werkende dingen houden mij altijd tegen. Dan liever een compleet werkende stock rom.HollowGamer schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:38:
Heeft iemand ervaring met LOS op de S9?
https://forum.xda-develop...m-lineageos-17-1-t4083325
Ik ben aan het twijfelen om het te flashen, zo te lezen gebruikt hij als basis de root vendor en wordt daarboven op LOS geinstalleerd?
What's not working:
Applicable exceptions granted in device support requirements.
Obviously Samsung's own features such as Samsung Pay, KNOX, Theme Center, Game Launcher, etc. won't be ported to LineageOS. We may have our own implementation to similar functions, though.
Iris sensor does not work because AOSP upstream does not support that yet.
IMS services (VoLTE, VoWiFi, etc). Samsung has their own proprietary implementation. It is not really possible to easily port that to LineageOS.
Of hij reageert totaal niet of ik krijg de melding niet herkend. Scanner veeg ik schoon maar dat helpt niet.
Ik heb ook een cache-wipe gedaan maar geen verbetering.
Hebben jullie hier toevallig ook last van?
Ik niet. Werkt prima.Nilco schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
Sinds de laatste update doet de vingerafdrukscanner erg moeilijk. Zowel bij ontgrendelen als in-app.
Of hij reageert totaal niet of ik krijg de melding niet herkend. Scanner veeg ik schoon maar dat helpt niet.
Ik zal hem weer eens uit de la halen en updaten en kijken of ie moeilijk doet. Pixel 3a is z´on genot vergeleken met die S9+Nilco schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
Sinds de laatste update doet de vingerafdrukscanner erg moeilijk. Zowel bij ontgrendelen als in-app.
Hier werkt na de update de scanner van de 9+ ook nog steeds prima.Nilco schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
Wat vind je beter werken aan de Pixel 3a?aveenhuysen schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Ik zal hem weer eens uit de la halen en updaten en kijken of ie moeilijk doet. Pixel 3a is z´on genot vergeleken met die S9+
Daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien de specs van de Pixel 3a behoorlijk lager liggen. Dan moet het haast wel de software zijn maar dat is een persoonlijk iets.
Uiterlijk kan het niet zijn want wat is die Pixel 3a lelijk zeg.
Smaken verschillen. Van de voorkant vind ik de Pixal 3a amper verschillen van de S9 (misschien iets grotere randen, maar verder heel vergelijkbaar), en van de achterkant vind ik de S9 eigenlijk saaier/lelijker dan de 3a.sjaool schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien de specs van de Pixel 3a behoorlijk lager liggen. Dan moet het haast wel de software zijn maar dat is een persoonlijk iets.
Uiterlijk kan het niet zijn want wat is die Pixel 3a lelijk zeg.
De chin vind ik gewoonweg te groot en lelijk van de 3a. De achterkant van mijn S9 Plus heb ik een dbrand dragon skin op geplakt. Niet dat het wat uitmaakt aangezien ik er een tpu cover omheen heb. Maar mocht ik die er een keer af hebben dan vind ik die skin gewoon mooi en die geeft ook meteen veel meer grip in plaats van dat glas. Van mij mag het allemaal weer terug naar een kunststof achterkant zoals bij de A-serie.Hahn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Smaken verschillen. Van de voorkant vind ik de Pixal 3a amper verschillen van de S9 (misschien iets grotere randen, maar verder heel vergelijkbaar), en van de achterkant vind ik de S9 eigenlijk saaier/lelijker dan de 3a.
Specs zijn misschien minder, maar de camera is prima en verder wilde ik eens een kale Android telefoon (ondertussen draait Android 11 laatste beta) en hij is net iets kleiner en handzamer. Qua snelheid merk ik weinig verschil, maar dat is natuurlijk voor elke gebruiker weer anders. Voor mij is ie vlot zat en soms sneller als de S9+
S9+ geupdate en de vingerafdrukscanner werkt prima zonder problemen.
Bedankt voor jullie reacties.
Waar heb je Android 11 beta gevonden? Vindt niks op XDAaveenhuysen schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:52:
[...]
Specs zijn misschien minder, maar de camera is prima en verder wilde ik eens een kale Android telefoon (ondertussen draait Android 11 laatste beta) en hij is net iets kleiner en handzamer. Qua snelheid merk ik weinig verschil, maar dat is natuurlijk voor elke gebruiker weer anders. Voor mij is ie vlot zat en soms sneller als de S9+
S9+ geupdate en de vingerafdrukscanner werkt prima zonder problemen.
Ik refereerde naar mijn Pixel 3ar_buren schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Waar heb je Android 11 beta gevonden? Vindt niks op XDA
De S9 series krijgt Android 11 zover ik las niet.
[ Voor 10% gewijzigd door aveenhuysen op 21-08-2020 16:52 ]
De S9 krijgt inderdaad geen Android 11, maar wel nog een update van One Ui.
Nog geen One UI 2.5!
https://www.galaxyclub.nl...atch-nog-geen-one-ui-2-5/
[ Voor 65% gewijzigd door kruila op 08-09-2020 11:33 ]
Ik heb een A50 van werk en daar kan ik uren op browsen en het lijkt wel of die accu 10 keer langer mee gaat met hetzelfde gebruik.
Zijn er meer mensen die dat zien na de upgrade van Android 10?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik weet niet of het ligt aan Android 10, maar ik vind de batterij ook erg slecht. Een dagje relatief veel schermgebruik hakt er behoorlijk in. Nu gebruik ik ook 2 SIMS, maar het blijft een beperkte levensduur. Ik moet regelmatig voor het eind van de dag bijladen.madmaus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:55:
Mijn S9 haalt tegenwoordig het einde van de dag niet meer met de batterij. Voorheen nooit een probleem maar als ik browse in bv chrome dan schiet te accu naar beneden.
Ik heb een A50 van werk en daar kan ik uren op browsen en het lijkt wel of die accu 10 keer langer mee gaat met hetzelfde gebruik.
Ja er is niets bijzonders te zien.acale schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:14:
Nee, ik herken je ervaring niet. Ik neem aan dat je al gekeken hebt onder batterij gebruik of daar een app is die je accu leeg trekt?
Scherm uit gaan ook gewoon goed. Maar zodra het Scherm aan is vliegt de batterij naar beneden.
Mijn brightness staat ook nog eens laag.
Misschien eens een volledige reset doen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik heb het hier laten doen en is me enorm goed bevallen
https://www.doctorphone.nl/reparatie-samsung-galaxy-s9
Meestal is de batterij op. Was bij mijn S9 ook. Vervangen en nu gaat hij terug mee zoals vroeger.madmaus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:55:
Mijn S9 haalt tegenwoordig het einde van de dag niet meer met de batterij. Voorheen nooit een probleem maar als ik browse in bv chrome dan schiet te accu naar beneden.
Hij zit nog in garantie maar de Samsung members app geeft aan dat de batterij nog goed is.ShaneV schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:51:
[...]
Meestal is de batterij op. Was bij mijn S9 ook. Vervangen en nu gaat hij terug mee zoals vroeger.
Maar ik heb ook het idee dat hij gewoon op is.
Bij het zelfde gebruik geeft mijn A50 150mAh minder aan.

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is
:fill(white):strip_exif()/f/image/sTWyAwRs1AFZiXUyPdrNQhFm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ItnE4qP691oKGjradadjTzfg.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DiPgqBPK9QFI5F94NnQPaxdT.png?f=user_large)
In Nederland nog niet.kraats schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:39:
Ik kreeg vandaag weer een update binnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is geloof ik wel de laatste grootte update voor de S9(+) (https://www.sammobile.com...ed-yours-to-download-now/). Hierna blijft het bij beveiligingsupdates.
zoeken bij google naar 'Samsung Galaxy S9 box content' -> images en je komt er zat tegen:sdk1985 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:00:
Zou iemand een foto willen plaatsen van zijn of haar standaard lader? Ik weet niet meer welke bij de s9 hoort.

Hmm ik heb hier een witte gevonden maar die is dan van de Tab A 2016 of van de S7.Op deze witte staat in ieder geval 9.0v 1.67A ( 15W) of 5.0 V 2.00 A (10W) met een productie datum 17.11.2017.Hahn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
zoeken bij google naar 'Samsung Galaxy S9 box content' -> images en je komt er zat tegen:
[Afbeelding]
Als ik Google om een vervangende oplader te bestellen kom ik op 2.1 A uit. Is dat ook hetgeen er op de originele zwarte lader staat?
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 27-10-2020 19:20 ]
Nu komt hij ook op de PHN versie binnenkraats schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:39:
Ik kreeg vandaag weer een update binnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is toch nog niet de ONE UI 2.5 update? Volgens mij is dit alleen de beveiligingsupdate van oktober.Gismo1979 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:23:
[...]
Nu komt hij ook op de PHN versie binnen
ik krijg (non-PHN) nu net de november update binnen. Was die van jou de oktober-versie, of hebben ze die ook gelijk naar november updates gebracht?
Jawel hoor. Oktober met de UI 2.5.sjaool schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
[...]
Dit is toch nog niet de ONE UI 2.5 update? Volgens mij is dit alleen de beveiligingsupdate van oktober.
@kraats Beveiligingsupdate hier oktober 2020. De november update zal later wel volgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Gismo1979 op 04-11-2020 14:01 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/57X7DtMy3YQct5DkCBXOhB8d.jpg?f=user_large)
Dat staat anders niet in het document benoemd. Bij de januari update naar ONE UI 2.0 stond het er duidelijk in.Gismo1979 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
[...]
Jawel hoor. Oktober met de UI 2.5.
@kraats Beveiligingsupdate hier oktober 2020. De november update zal later wel volgen.
Beetje vaag maar het schijnt dus echt de update naar ONE UI 2.5 te bevatten. Beetje raar dat Samsung dat niet duidelijker communiceert in het document van deze update.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 04-11-2020 16:06 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eARSg2BmFWvCTgDZ8WgL6Xc8.jpg?f=user_large)
Update was 711 MB.
Bij de update naar ONE UI 2.0 afgelopen januari stond het netjes bovenaan het document maar dat vonden ze nu schijnbaar niet nodig.
Upgrade van One UI 2 met Android 10
Hier exact hetzelfde. Zeer irritant.rikvandinteren schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:41:
Sinds de One UI 2.5 werkt de Samsung Telefoon app bij mij niet goed door continue crash van Smart Call. Ik heb voor de time being maar even de Google Telefoon app in gebruik.
Steam: Grim
Ik zie dat ook wel eens op mijn telefoon staan: smart call. Geen idee wat het is.rikvandinteren schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:41:
Sinds de One UI 2.5 werkt de Samsung Telefoon app bij mij niet goed door continue crash van Smart Call. Ik heb voor de time being maar even de Google Telefoon app in gebruik.
Is een soort spamfilter:GerCor schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:02:
[...]
Ik zie dat ook wel eens op mijn telefoon staan: smart call. Geen idee wat het is.
https://www.samsung.com/nl/apps/smart-call/
Onder methode 1 staat hoe je het kunt inschakelen, andersom kun je deze dan ook uitschakelen.
Het vastlopen van smart call blijkt vaker voor te komen:
https://eu.community.sams...-app-failure/td-p/2243979
Legen van de catch van deze app lijkt blijkbaar een oplossing.
[ Voor 22% gewijzigd door Gismo1979 op 09-11-2020 16:22 ]
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support