Acties:
  • +2 Henk 'm!
@mike123 Onder instellingen - display - navigatiebalk staat helemaal onderaan een schuifje met de tekst: knop weerg./toestenb. verbergen. Deze uitschakelen en je bent het pijltje kwijt.

De andere knop weet ik niet, want ik gebruik maar 1 toetsenbord (de standaard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52
Gesture navigation werkt lekker. Er kon dus weer een extra app van mijn telefoon af, scheelt weer resources en geheugenruimte. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ja nee dat gaat enorm veel schelen lol

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
BruceLee schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:31:
ja nee dat gaat enorm veel schelen lol
Alle kleine beetjes helpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand ook de issue dat het appswitchscherm (na het drukken op de knop met 3 streepjes) ontzettend laggy is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:42
woutur schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Ik had eigenlijk beter het Tweaker adagium 'zoek eerst zelf eens wat uit' te harte moeten nemen. Ik ben net even wezen neuzen in de Google Play store reviews bij de app en daar regent het al sinds september 2019 klachten over het feit dat de app niet meer met Android 10 (niet specifiek de S9) werkt. Ik zie nergens dat dat opgelost is.
Ben ook met al mn rekeningen en verzekeringen van ABN naar Rabo over gegaan vanwege het feit dat je bij de ABN niet meer met je telefoon kan betalen bij Android 10.

Durf nog niet op de upgrade knop te drukken.

Wel goed nieuws het bij Mike123 op de 9+ wel werkt. Nu nog een bevestiging van de S9 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 09:37
quizmaster schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Ben ook met al mn rekeningen en verzekeringen van ABN naar Rabo over gegaan vanwege het feit dat je bij de ABN niet meer met je telefoon kan betalen bij Android 10.

Durf nog niet op de upgrade knop te drukken.

Wel goed nieuws het bij Mike123 op de 9+ wel werkt. Nu nog een bevestiging van de S9 zoeken.
Gewoon in de store kijken wat erover geschreven wordt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sno
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 10:06

sno

Kan de update ook geforceerd worden? Krijg hem namelijk nog niet binnen op de S9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
sno schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:31:
Kan de update ook geforceerd worden? Krijg hem namelijk nog niet binnen op de S9+.
Het enige dat je kunt proberen is bij "Instellingen" > "Software-update" op Downloaden en installeren te tikken. Is hij beschikbaar download hij is hij niet beschikbaar dan zul je moeten wachten. Welke CSC heeft jouw telefoon? Dat is ook een redelijke indicatie om te zien of de update al beschikbaar is voor jouw S9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sno

sno

sjaool schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Het enige dat je kunt proberen is bij "Imstellingen" > "Software-update" op Downloaden en installeren te tikken. Is hij beschikbaar download hij is hij niet beschikbaar dan zul je moeten wachten. Welke CSC heeft jouw telefoon? Dat is ook een redelijke indicatie om te zien of de update al beschikbaar is voor jouw S9+.
Geen idee waar kan ik dat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sno Instellingen - info telefoon (helemaal onderaan) - software gegevens onder provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 15:30
woutur schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:52:
Als er iemand is die 1. de update heeft geïnstalleerd en 2. de ASN mobiel betalen app gebruikt voor contactloos betalen: ik zou graag weten of die app nog werkt. Ik heb het ze gevraagd (ASN) maar op een of andere manier heb ik er geen goed gevoel bij toen ze me geruststelden met: natuurlijk werkt het dan nog (na een update naar Android 10).
Ik heb het vanmiddag zonder problemen gebruikt na de update. No problemo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:46
Ik weet nog niet of alles goed werkt en welke nieuwe functies er zijn maar tot nu toe ben ik wel tevreden over de update.
de telefoon voelt wat sneller en ik vind de nieuwe animaties wel mooi. ook de kleine verandering in de looks bevallen me wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

rodie83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:48:
Irritante issue: als je bvb de playstore in dark mode wil hebben moet je nachtmodus aanzetten. Maar als je dat doet gaat mn thema (die donkerder is dan nachtmodus) weer over de zeik. Waarom waarom...
Dat had ik ook met mijn thema (Luxury Gear Silver), ik heb toen de standaard thema aangezet, en vervolgens weer de LGS thema, deze deed toen meteen een update, daarna was het probleem weg. Je zou dit ook kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Vanmorgen nog maar eens op de software update knop gedrukt en jawel hoor hij stond klaar en hij draait weer prima. Enige wat niet goed ging was MissedIt! maar dat werkt alweer na een clear cache en data. Met Apex launcher verder geen problemen. Behalve kleine grafische verbeteringen zit de rest waarschijnlijk onder de motorkap, we zullen het batterijverbruik eens in de gaten houden.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sno

sno

Gismo1979 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:37:
@sno Instellingen - info telefoon (helemaal onderaan) - software gegevens onder provider.
Super dank je wel ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die nieuwe gebarennavigatie is wel ff wennen (had met 9 wel de drie gebaren van Samsung), maar als je er aan gewend bent is het wel erg prettig om mee te werken. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 13:33
Ik mis in mijn ogen het enige belangrijke gebaar nog; veeg naar rechts voor "terug" in browsers.
Daar zijn tools voor, maar ik had het nu "native" verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@teake als je in de browser zit en van de rand naar links veegt gaat de browser bij mij gewoon een pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
teake schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:14:
Ik mis in mijn ogen het enige belangrijke gebaar nog; veeg naar rechts voor "terug" in browsers.
Daar zijn tools voor, maar ik had het nu "native" verwacht.
Aangezien we van links naar rechts lezen en schrijven is het logisch dat "terug" door een veegbeweging naar links wordt gegenereerd!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
kruila schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:30:
[...]

Aangezien we van links naar rechts lezen en schrijven is het logisch dat "terug" door een veegbeweging naar links wordt gegenereerd!
Waarschijnlijk proberen jullie hetzelfde te zeggen. Een swipe die begint aan de linkerkant, waarbij je je vinger naar rechts verplaatst over het scherm, dat is een standaard swipe die vaak gebruikt wordt om terug te gaan.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2018/05/how-to-go-back-on-iphone-1.jpg?resize=800,395

Dat is een swipe vanaf links, naar rechts ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 01-02-2020 11:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe gebarennavigatie werkt allebei de richtingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Hahn schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Waarschijnlijk proberen jullie hetzelfde te zeggen. Een swipe die begint aan de linkerkant, waarbij je je vinger naar rechts verplaatst over het scherm, dat is een standaard swipe die vaak gebruikt wordt om terug te gaan.

Dit dus:
[Afbeelding]

Dat is een swipe vanaf links, naar rechts ;)
Ik had het over Chrome (in Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb de laatste update nog niet ontvangen.
De CSC van mijn toestel is OXM. Kan ik ergens opzoeken wanneer ik de update ga ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Ik zag op YouTube dat in Android 10 en One UI 2 het overschakelen van wide naar tele bij de camera met een soepele overgang verloopt. Op mijn S9+ werkt dit niet zo, dan schakelt hij gewoon in een keer over naar telef of terug. Kan ditt kloppen? Of werkt dit alleen bij De S10 zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Gismo1979 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:24:
De nieuwe gebarennavigatie werkt allebei de richtingen op.
Bij mij niet. Moet ik ergens een functie aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
teake schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Bij mij niet. Moet ik ergens een functie aanzetten?
Onder instellingen - display - navigatiebalk - navigatietype - opties. Wat heb je daar geselecteerd?

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BS3U3AkMkWeAg2mWlclioLyH/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
Ik heb ineens een "Make-up, Woninginrichting en Zonnebrillenwinkel" app die niet te verwijderen is. Hebben jullie die ook? Was mij nog niet eerder opgevallen. Is dat met de Android 10 update er op gekomen? Hoe kom ik hier van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Batch schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:21:
Ik heb ineens een "Make-up, Woninginrichting en Zonnebrillenwinkel" app die niet te verwijderen is. Hebben jullie die ook?
Nee hier een ieder geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Batch Nee, die staan hier er niet op.
Tsjee, je zoekt wel diep in de telefoon. De app staat bij mij niet onder de appdrawer. Echter onder instellingen-apps staat hij toch en volgens mij heeft jjobar gelijk.

Ik had de updates verwijderd, maar dan wordt hij onder Samsung AR weer opnieuw geïnstalleerd. Lijkt een app die door Samsung gebruikt wordt.

[ Voor 80% gewijzigd door Gismo1979 op 02-02-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 21:03
Batch schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:21:
Ik heb ineens een "Make-up, Woninginrichting en Zonnebrillenwinkel" app die niet te verwijderen is. Hebben jullie die ook? Was mij nog niet eerder opgevallen. Is dat met de Android 10 update er op gekomen? Hoe kom ik hier van af?
Verrek, je hebt gelijk, die staat er bij ook op maar heet dan: Makeup, Home Decor, and Sunglass Shack en kan idd niet verwijderd worden....

Heb overigens zonder problemen Android 10 erop gekregen. Moest wel de Dalvik cache legen ivm batterij die snel leeg liep, maar dat lijkt na deze aktie weer in orde te zijn...

Toch vreemd die vreemde app....... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:08
Gismo1979 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:25:
@mike123 Onder instellingen - display - navigatiebalk staat helemaal onderaan een schuifje met de tekst: knop weerg./toestenb. verbergen. Deze uitschakelen en je bent het pijltje kwijt.

De andere knop weet ik niet, want ik gebruik maar 1 toetsenbord (de standaard).
Dank je. Was alles maar zo makkelijk.
Beide knoppen zijn nu weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjobar
jjobar schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:49:
[...]

Verrek, je hebt gelijk, die staat er bij ook op maar heet dan: Makeup, Home Decor, and Sunglass Shack en kan idd niet verwijderd worden....

Heb overigens zonder problemen Android 10 erop gekregen. Moest wel de Dalvik cache legen ivm batterij die snel leeg liep, maar dat lijkt na deze aktie weer in orde te zijn...

Toch vreemd die vreemde app....... O-)
Het lijkt hierover te gaan: https://www.digitaltrends.com/mobile/modiface-samsung-partnership-ar-makeup-galaxy-s9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb ondertussen dan ook de 10 op mijn S9+ staan maar waar ik nu weer tegen aan loop is dat de Whatsapp berichten pas weer binnenkomen als ik de telefoon weer wakker maak.
Vanmorgen de telefoon de hele nacht op de lader, met andere telefoon een app naar mijzelf gestuurd, telefoon geeft meteen een melding. Vanavond de telefoon een uur of 2 niet aangezeten, maak hem wakker en krijg in eens weer 2 Whatsapp berichten binnen.
Met Android 9 gebruikte ik ADB om Doze uit te schakelen en hoopte dat het nu wel normaal zou werken.
Batterij besparing uit/ineschakeld en aangegeven dat Whatsapp altijd verbinding mag hebben.
Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Gismo1979 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Onder instellingen - display - navigatiebalk - navigatietype - opties. Wat heb je daar geselecteerd?

[[Afbeelding]
De oude vertrouwde navigatie-knoppen. Daar zal het dus wel aan liggen. Ik ben nog niet begonnen aan het wennen aan de gebaren voor de navigatiebalk. Daar ontgaat me het nut wat van. Het scherm is groot genoeg om een paar knoppen heerlijk permanent in beeld te hebben voor de duidelijke bediening.

Maar in een browser is het zó vertrouwd (iphone verleden, sorry) om terug te swipen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de knoppen hebt dan is de gebarennavigatie inderdaad uitgeschakeld.
Vaak zijn dingen een kwestie van wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 14:49
Gismo1979 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:58:
Als je de knoppen hebt dan is de gebarennavigatie inderdaad uitgeschakeld.
Vaak zijn dingen een kwestie van wennen.
Of van goed implementeren. Op de iPad/iPhone ben ik het gewoon om links/rechts te stippen in Safari maar op de S9 kan ik er maar niet aan wennen. Het reageert allemaal net niet goed genoeg. Ik heb uiteindelijk ook de 3 knoppen terug in beeld gezet omdat die beter reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 10:54
Sinds v10 vallen soms de wijzers weg van de analoge klok op het Always On venster. Heb nu de digitale klok maar getoond maar blijft wel raar.

Verder valt het me op dat in Chrome op sommige websites een ronde blauwe actieknop verschijnt, onderaan maar wel bovenop de pagina. Bij ad.nl verwijst deze naar een melding dat ik push-up berichten uit heb staan en bij LinkedIn lijkt het op een Nieuwe Melding knop. Op andere websites zie ik de knop niet en in de instellingen lijkt het niet uit te zetten. Is er een optie om dat wel te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjobar
mike123 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:08:
Ik heb ondertussen dan ook de 10 op mijn S9+ staan maar waar ik nu weer tegen aan loop is dat de Whatsapp berichten pas weer binnenkomen als ik de telefoon weer wakker maak.
Vanmorgen de telefoon de hele nacht op de lader, met andere telefoon een app naar mijzelf gestuurd, telefoon geeft meteen een melding. Vanavond de telefoon een uur of 2 niet aangezeten, maak hem wakker en krijg in eens weer 2 Whatsapp berichten binnen.
Met Android 9 gebruikte ik ADB om Doze uit te schakelen en hoopte dat het nu wel normaal zou werken.
Batterij besparing uit/ineschakeld en aangegeven dat Whatsapp altijd verbinding mag hebben.
Iemand hier ook last van?
Probeer eens het volgende:
Settings; Apps; All Apps, WhatsApp, Battery, Optimize Battery usage, All, WhatsApp, en zorg dat de slider naar links staat (Niet optimized)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Godver..net update willen doen. Zit mn telefoon al een uur in een bootloop. Geen idee hoe ik dit kan fixen. heb al geprobeerd om een harde reset te doen maar dit werkt niet.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
P.E.No.1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:38:
Godver..net update willen doen. Zit mn telefoon al een uur in een bootloop. Geen idee hoe ik dit kan fixen. heb al geprobeerd om een harde reset te doen maar dit werkt niet.
Recovery modus. Vol+, Bixby, power. Dan wipe cache. En maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
P.E.No.1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:38:
Doet ie het alweer of niet?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
DiMacho schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:20:
[...]

Recovery modus. Vol+, Bixby, power. Dan wipe cache. En maar hopen.
Ik krijg t recovery menu niet eens naar voren. Eerst een blauw scherm met android logo die aangeeft :systeemupdate installeren en dan start ie weer op. ik kom met geen mogelijkheid in het recovery menu..
helaas niet..

[ Voor 18% gewijzigd door P.E.No.1 op 03-02-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
P.E.No.1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:49:
[...]

Ik krijg t recovery menu niet eens naar voren. Eerst een blauw scherm met android logo die aangeeft :systeemupdate installeren en dan start ie weer op. ik kom met geen mogelijkheid in het recovery menu..

[...]

helaas niet..
Dan is er nog 1 mogelijkheid. Met samfirm de firmware voor jouw toestel downloaden en de telefoon aan een Windows of Mac computer aansluiten en via de ADB manier de firmware naar de telefoon pushen.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Heyster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:59:
[...]

Dan is er nog 1 mogelijkheid. Met samfirm de firmware voor jouw toestel downloaden en de telefoon aan een Windows of Mac computer aansluiten en via de ADB manier de firmware naar de telefoon pushen.
Ik ga eens kijken of dit de enige mogelijkheid is..Anders wordt t denk ik opsturen of niet? Gevalletje garantie ? Omdat dit is gebeurt na een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
P.E.No.1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Ik ga eens kijken of dit de enige mogelijkheid is..Anders wordt t denk ik opsturen of niet? Gevalletje garantie ? Omdat dit is gebeurt na een firmware update?
Zolang er geen gebruikersschade aan het toestel zit en er niet door derden aangewerkt is, dan heb je nog garantie. Woon je niet in de buurt van een service lokatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
jjobar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:21:
[...]

Probeer eens het volgende:
Settings; Apps; All Apps, WhatsApp, Battery, Optimize Battery usage, All, WhatsApp, en zorg dat de slider naar links staat (Niet optimized)....
Ga ik proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.E.No.1
DiMacho schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:34:
[...]

Zolang er geen gebruikersschade aan het toestel zit en er niet door derden aangewerkt is, dan heb je nog garantie. Woon je niet in de buurt van een service lokatie?
Ik snap er helemaal niets van maar probleem is opgelost. Na vanaf ongeveer 13.00 uur vanmiddag tot 23.00 uur vanavond in een bootloop te zitten kwam ineens het startscherm naar voren. Echt heel raar..hij doet t dus weer met een nieuw OS en nieuw UI.
Ik had t simkaartje en de geheugenkaart er al uit en in m'n oude S7 gestopt, zodat ik de s9 kon gaan wegbrengen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 04-02-2020 02:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 16:12
Hier in België deze morgen binnengekomen voor de S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Dragunov schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:06:
Hier in België deze morgen binnengekomen voor de S9
Ik had gisteren nog geprobeerd maar toen was er nog niets. Nav uw post nog eens geprobeerd en bingo! :)

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Android 10 probleemloos geïnstalleerd. Echter nu een batterij drain vanaf 20%. Voor Android 10 was dit geen issue. Als nu de batterij nog 20% aangeeft is daarna in enkele minuten compleet leeg 8)7 . Dat is ook terug te zien in de verbeterde batterij verbruik weergave.
Iemand daar een oplossing voor of soortgelijke bevindingen.

Verder draait de update prima en inderdaad gratis en ongevraagd de "Make-up, woninginrichting en Zonnebrillenwinkel" - app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Kan Samsung een geroot toestel leveren zonder dat de eigenaar hiervoor iets gedaan heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
JustSys schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:12:
Kan Samsung een geroot toestel leveren zonder dat de eigenaar hiervoor iets gedaan heeft ?
Leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
Als je status wilt wilt checken of de roM officieel of custom staat er bij mij custom en dat betekent dat het toestel geroot is, ikzelf heb het toestel niet geroot en is via een geseald box gekocht in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
JustSys schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:20:
Als je status wilt wilt checken of de roM officieel of custom staat er bij mij custom en dat betekent dat het toestel geroot is, ikzelf heb het toestel niet geroot en is via een geseald box gekocht in de winkel
Staat er daar ook warrenty void 0x3 of zoiets dergelijks? Als er gewoon alleen maar 0en staan is die niet geroot. Zie je ook met sammobile device info app. https://play.google.com/s....sammobile.app.deviceinfo

Oh en als je het toestel opgestart hebt klik eens op software update in de instelling. En check daarna... Dan is die official.

[ Voor 21% gewijzigd door DiMacho op 06-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Meer mensen die sinds de upgrade last hebben van dat apps heel snel al uit het geheugen worden gegooid? Zelfs met batterijverbruik optimaliseren uitgeschakeld blijft het gebeuren.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
DiMacho schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Staat er daar ook warrenty void 0x3 of zoiets dergelijks? Als er gewoon alleen maar 0en staan is die niet geroot. Zie je ook met sammobile device info app. https://play.google.com/s....sammobile.app.deviceinfo

Oh en als je het toestel opgestart hebt klik eens op software update in de instelling. En check daarna... Dan is die official.
Thanks, straks eens nakijken. Is er een officiële HowTo om het toestel te unRooten? Ik heb wel een aantal goede howto gevonden maar zou er toch de officiële willen volgen indien die aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Sinds de Android 10 installatie zie ik dat Google ongeveer 15-20% accu verbruik heeftt. Dit is erg onhandig omdat mijn telefoon geheel leeg kan lopen ‘s nachts en mijn wekker het dan ook niet meer doet.

Ik weet niet wat Google allemaal moet doen op mijn telefoon.

Hebben anderen dit ook en wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 01:01
De kans is aanwezig dat de locatieservice dan aan staan en willicht ook "hogere precisie", dat kan behoorlijk snel je accu drainen. Ik heb Sowieso al gemerkt dat mijn bijna twee jaar oude s9+ niet zo goed meer is qua accu.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
JustSys schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:03:
[...]

Thanks, straks eens nakijken. Is er een officiële HowTo om het toestel te unRooten? Ik heb wel een aantal goede howto gevonden maar zou er toch de officiële willen volgen indien die aanwezig is.
Als je toestel nieuw uit doos is, is hij echt niet geroot. Volgens mij is elk toestel uit de doos custom. Pas als hij een connectie heeft gehad met de Samsung server is hij official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
DiMacho schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:49:
[...]

Als je toestel nieuw uit doos is, is hij echt niet geroot. Volgens mij is elk toestel uit de doos custom. Pas als hij een connectie heeft gehad met de Samsung server is hij official.
Ja hij maakt connectie is al een jaar ingebruik en bij checken van de rom stond er plots CUSTOM..

Op op je vorige vraag een antwoord te geven:
Knox warranty: 0x1
Dit staat er bij

En de app ROOT checker:
Sorry! Root acces is niet juist geïnstalleerd ...

Dus het is wel dergelijk geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds de installatie van Android 10 op mijn S9 heb ik een probleem met het Samsung Toetsenbord. Ik heb twee toetsenbordtalen ingesteld, Nederlands en English (UK), maar bij het Engelse toetsenbord werkt swypen ('Vegen') opeens niet meer. Ook krijg ik geen woordsuggesties meer te zien. Bij het Nederlandse toetsenbord werkt dit nog wel normaal.
In de configuratie hebben de opties in Slim typen betrekking op het gehele toetsenbord; je kunt het dus niet per toetsenbordtaal instellen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heb mijn s9 terug naar fabrieksherstellingen moeten brengen en nu wil android system webview niet meer updaten
heb al gezocht op web maar niks gevonden
weet iemand iets

Heb het gevonden
Opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door 1475paul op 07-02-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 16:12
Hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
JustSys schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Ja hij maakt connectie is al een jaar ingebruik en bij checken van de rom stond er plots CUSTOM..

Dit staat er bij

En de app ROOT checker:

Als je volgende keer meer info geeft... Je zegt uit doos, seal. Dan denken we dat je hem net hebt uitgepakt.

Knox warrenty 0x1 dan is hij geroot of geroot geweest. Dat kan je niet veranderen. Dit is een hardwarematige fuse. Alleen te fixen met een nieuw moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Djordjo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:03:
Sinds de installatie van Android 10 op mijn S9 heb ik een probleem met het Samsung Toetsenbord. Ik heb twee toetsenbordtalen ingesteld, Nederlands en English (UK), maar bij het Engelse toetsenbord werkt swypen ('Vegen') opeens niet meer. Ook krijg ik geen woordsuggesties meer te zien. Bij het Nederlandse toetsenbord werkt dit nog wel normaal.
In de configuratie hebben de opties in Slim typen betrekking op het gehele toetsenbord; je kunt het dus niet per toetsenbordtaal instellen of iets dergelijks.
Had ik ook. Heb het Google toetsenbord geïnstalleerd. Die blijkt beter dan de oude van Samsung. Gboard heet de app

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 15:10
Ik heb nog steeds geen update binnen. Beetje raar. Normaal heb ik updates wel gewoon vrij vroeg binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:42
Rabo Wallet werkt nog op de S9 na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
quizmaster schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:49:
Rabo Wallet werkt nog op de S9 na de update.
Waarom zou het niet werken dan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
JustSys schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Dit staat er bij

En de app ROOT checker:

Mijn PHN S9+ is zeker te weten niet geroot en geeft met die app exact dezelfde melding. Dus ga er maar niet vanuit dat jouw toestel op dit moment is geroot. De Knox bit geeft echter aan dat hij dit ooit wel is geweest. Ik zou dus de verkoper er op aanspreken dat je hier geen genoegen mee neemt. De Knox bit is niet terug te zetten. Dit is alleen mogelijk door het moederbord te vervangen, zie de link hieronder.

https://support.samsungkn...-and-how-is-it-triggered-

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 08-02-2020 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb google play update verwijderd en terug geupdate en alles werkte dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 14:39

woutur

Klauwtjes uit!

honey schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:34:
Sinds de Android 10 installatie zie ik dat Google ongeveer 15-20% accu verbruik heeftt. Dit is erg onhandig omdat mijn telefoon geheel leeg kan lopen ‘s nachts en mijn wekker het dan ook niet meer doet.

Ik weet niet wat Google allemaal moet doen op mijn telefoon.

Hebben anderen dit ook en wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?
Ik zit nog op 9, maar ik ervaar de laatste week ook erg veel drainage. Ik haal nog maar net de dag rond en dat was eerder echt makkelijk.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
woutur schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Ik zit nog op 9, maar ik ervaar de laatste week ook erg veel drainage. Ik haal nog maar net de dag rond en dat was eerder echt makkelijk.
Bij mij lijkt het weer goed te zijn. Geen updates geïnstalleerd.
Waarom Google alles leeg trok is mij nog onduidelijk.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
woutur schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Ik zit op Android 10, had ook veel last van drainage, heb de app accubattery er af gegooid, en nu gaat het aanmerkelijk beter.

Heb al vaker, ook met andere toestellen, de indruk gehad dat al die battery apps meer kwaad dan goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:52

Nohead

PSN ID: Nohead

Zelfde probleem hier veel drain, vooral van google play services. Flitsmeister die zich zelf afsluit continu als ik aan het rijden ben... wat een drama. apps sluiten zich heel snel af. wat een memory management... Zelfs met tweaken hiervan blijft het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nohead schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:42:
Zelfde probleem hier veel drain, vooral van google play services. Flitsmeister die zich zelf afsluit continu als ik aan het rijden ben... wat een drama. apps sluiten zich heel snel af. wat een memory management... Zelfs met tweaken hiervan blijft het slecht.
Ja, Android 9 was zo slecht nog niet. Light Manager werkt ook minder en al die machtigingsrechten hebben het er ook niet beter opgemaakt. Blokada heeft ook veel interrupties sinds Android 10.....allemaal niet beter opgeworden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Ik heb ook problemen met sommige apps die opstarten en meteen weer afsluiten. Maar ook de Ziggo app, die moet ik soms echt helemaal uit het geheugen wissen en opnieuw opstarten wil deze werken.

Maar het meest vervelende vind ik eigenlijk dat Smart Lock sinds Android 10 niet meer goed lijkt te werken. Op mijn vertrouwde plaatsen gaat hij na verloop van tijd toch op vergrendeling.

Het is te hopen dat de volgende update toch weer wat fixes meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Vraag is natuurlijk of het aan Android 10 ligt of aan de Apps die jullie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

GerCor schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:02:
Vraag is natuurlijk of het aan Android 10 ligt of aan de Apps die jullie gebruiken.
Laat ik het zo zeggen met Android 9 had ik niet erg veel problemen...
Kan natuurlijk nog steeds aan de apps liggen die wellicht niet geoptimaliseerd zijn voor Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
GerCor schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:02:
Smaet Lock ligt echt aan Android 10 of in ieder geval Samsung. Voorheen heb ik er nooit problemen mee gehad.

Force closing en battery drain zou natuurlijk wel een gevolg kunnen zijn van een niet goed geoptimaliseerde app. Force closing us bij mij trouwens niet consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

MensionXL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:04:
Meer mensen die sinds de upgrade last hebben van dat apps heel snel al uit het geheugen worden gegooid? Zelfs met batterijverbruik optimaliseren uitgeschakeld blijft het gebeuren.
Hier hetzelfde. Ik heb nog geen oplossing gevonden. Tips zijn welkom.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 10:34
Ik heb inderdaad ook hetzelfde. Ik gebruik Waze voor navigeren met Flitsmeister in de achtergrond maar sinds Android 10 wordt Flitsmeister na x tijd automatisch gesloten. Wanneer ik Flitsmeister open houd geldt hetzelfde issue ook voor Waze.

Inmiddels ook al gezocht naar een oplossing maar nog geen concreet aanknopingspunt. Ik heb nu in 'Apparaatonderhoud' de beide apps uitgesloten (via het menu) en zal kijken of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 13:25
Bij mij sluit Spotify sinds Android 10 veel vaker zichzelf af dan met Android 9. Sommige liedjes kan ik nog geen 10 seconden spelen. En dat blijft dan gek genoeg ook zo met dat liedje. Elke keer sluit ie zich bij dezelfde aantal seconden. Heb al spotify cache en gegevens verwijderd en ook al cache en dalvik cache. Helpt geen bal. Anderen hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r_buren956 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:29:
Bij mij sluit Spotify sinds Android 10 veel vaker zichzelf af dan met Android 9. Sommige liedjes kan ik nog geen 10 seconden spelen. En dat blijft dan gek genoeg ook zo met dat liedje. Elke keer sluit ie zich bij dezelfde aantal seconden. Heb al spotify cache en gegevens verwijderd en ook al cache en dalvik cache. Helpt geen bal. Anderen hier ook last van ?
Spotify sluit zich bij mij niet af. Misschien Spotify eens verwijderen en opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 16-02-2020 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:43
Zojuist de februari update binnengekomen en geïnstalleerd (PHN toestel)!

[ Voor 10% gewijzigd door PCSO op 17-02-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
PCSO schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
Zojuist de februari update binnengekomen en geïnstalleerd (PHN toestel)!
Hier ook maar even gecontroleerd en rolt nu ook binnen :-) (PHE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Performance/Drain lijkt nu wel beter met de februari update. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
Nohead schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:45:
Performance/Drain lijkt nu wel beter met de februari update. Wat zijn jullie ervaringen?
Het performance probleem had ik niet. Heb gisteren wel gemerkt dat het toestel binnen seconden uitgaat als het batterijpercentage 15% aangeeft.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 10:34
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:10:
Ik heb inderdaad ook hetzelfde. Ik gebruik Waze voor navigeren met Flitsmeister in de achtergrond maar sinds Android 10 wordt Flitsmeister na x tijd automatisch gesloten. Wanneer ik Flitsmeister open houd geldt hetzelfde issue ook voor Waze.

Inmiddels ook al gezocht naar een oplossing maar nog geen concreet aanknopingspunt. Ik heb nu in 'Apparaatonderhoud' de beide apps uitgesloten (via het menu) en zal kijken of dit het probleem oplost.
Na het uitvoeren van bovenstaande actie (en een herstart) geen problemen meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Mijn s9+ loopt ook zeer snel leeg na de update. Heel goed merkbaar dat de accu uren eerder leeg is dan voor de update. Erg jammer. Heb net de cache leeg gegooid via het "opstartmenu".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Is er nog een app, die werkt met Android 10, waarmee je je telefoongesprekken kunt opnemen en afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 20-05 13:50
Ik ga ook even de februari update binnen harken. Maar na de Android 10 upgrade is de telefoon net een slak. Soms zit ik 5 - 10 seconden naar een zwart scherm te kijken.
Batterij draint gigantisch 5-10 procent per uur zonder scherm tijd. Ik moet nu elke dag de telefoon aan de lader hangen als ik naar huis ga.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
madmaus schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:36:
Ik ga ook even de februari update binnen harken. Maar na de Android 10 upgrade is de telefoon net een slak. Soms zit ik 5 - 10 seconden naar een zwart scherm te kijken.
Batterij draint gigantisch 5-10 procent per uur zonder scherm tijd. Ik moet nu elke dag de telefoon aan de lader hangen als ik naar huis ga.
Klinkt mij (S9+) volstrekt onbekend. Supersnel en verder ook helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 14:49
Dat is vreemd. Misschien even factory reset doen en kijken of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Was bij mij hetzelfde, enorme batterydrain na update, de boosdoener was de phone companion app. Die bleek ingebakken, maar nadat ik de laatste update had teruggedraaid en app had uitgezet was het voorbij. Inmiddels al een week zonder de app, wat ook weer vervelend is, want gebruikte het vaak... binnenkort maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
The_MAN schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Was bij mij hetzelfde, enorme batterydrain na update, de boosdoener was de phone companion app. Die bleek ingebakken, maar nadat ik de laatste update had teruggedraaid en app had uitgezet was het voorbij. Inmiddels al een week zonder de app, wat ook weer vervelend is, want gebruikte het vaak... binnenkort maar weer eens proberen.
Die app staat gewoon in de play store, als je hem daar opzoekt kun je op verwijderen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 20-05 13:50
Inmiddels is de februari update binnen.
Geen idee wat het probleem was maar hij is weer helemaal top. Snel en batterij verbruik is ook weer in orde.
Waarschijnlijk toch een app die niet lekker werkte na de eerste update.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

GerCor schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:27:
[...]

Klinkt mij (S9+) volstrekt onbekend. Supersnel en verder ook helemaal nergens last van.
Idem. Ik heb ook geen battery / performance etc. apps erop. Ik denk dat die vaak meer kwaad dan goed doen. Heb na de February-update wel het idee dat de accu langer meegaat.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
kruila schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:26:
[...]

Die app staat gewoon in de play store, als je hem daar opzoekt kun je op verwijderen klikken.
Ja, in het verleden was hij wel verwijderbaar, maar met Android 10 kan dat niet meer op de S9, optie is "Uninstall updates" en dan vraagt hij of je naar de "Factory version" terug will gaan. Samsung heeft het nu dus gewoon ingebakken. Wat ik niet erg vind op zich, want inmiddels werkt hij weer goed lijkt het. Heb hem vandaag weer aangezet en tot nu toe nog geen battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
The_MAN schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:59:
[...]

Ja, in het verleden was hij wel verwijderbaar, maar met Android 10 kan dat niet meer op de S9, optie is "Uninstall updates" en dan vraagt hij over je naar de "Factory version" terug will gaan. Samsung heeft het nu dus gewoon ingebakken. Wat ik niet erg vind op zich, want inmiddels werkt hij weer goed lijkt het. Heb hem vandaag weer aangezet en tot nu toe nog geen battery drain.
ik heb hem vanmorgen op mijn s9+ verwijderd, op de manier die ik een post eerder beschreef

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support