Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
sjaool schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:35:
[...]

Dat niet alleen maar apps van banken en betaal apps stoppen er dan ook vaak mee omdat die ervan uitgaan dat er dan met de telefoon gerotzooid is. Rooten is naar mijn mening tegenwoordig ook niet meer nodig om goed gebruik te kunnen maken van je telefoon.
Sommige ad blokkers werken alleen op een telefoon die geroot is. Dan heb je geen reclame meer van de "gratis' apps die je maar af en toe gebruikt en dat kopen dan zonde van het geld is.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:52
mike123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:18:
[...]

Sommige ad blokkers werken alleen op een telefoon die geroot is. Dan heb je geen reclame meer van de "gratis' apps die je maar af en toe gebruikt en dat kopen dan zonde van het geld is.
Ik installeer die apps gewoon niet. ;)

"When you grow up your heart dies"

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:20

GerCor

Zonder dalen geen pieken

kraats schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:28:
In een werkomgeving is rooten natuurlijk not done. De kans dat je daarna het toestel kunt 'weggooien' omdat de specifieke zakelijke apps niet meer willen installeren is veel te groot.
Ik beheer zelf de zakelijke telefoons op het werk en ik zou het zoeken in gedrag en/of gunstige abonnementsvoorwaarden, óf het gewoon echt netjes regelen met een goede MDM oplossing.
Ja ja, en MDM is?

Me.

• sjaool
Mobile Device Management

Sommige mensen op Tweakers gaan er wat te gemakkelijk vanuit dat iedereen alle afkortingen kent. Ik moest het ook Googlen. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 22-09-2019 09:12 (20%)

• Siewert308SW
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-11 00:00
mike123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:18:
[...]

En juist om die reden (geen ad-block willen draaien) een Raspberry thuis draaien.
Waarop PiHole & PiVPN draaien, thuis netwerk is ad free en alle mobiele apparaten zijn buitenshuis dmv PiVPN (OpenVPN) verbonden met mijn thuisnetwerk en dus ook ad free wereldwijd ;-)
Vroeger idd veel geroot maar sinds ik graag en veel de wallet wil gebruiken is rooten dus uit den boze en moet zeggen na twee jaar mis ik het niet...

My Domoticz scripts: GitHub

• eijsenga
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-10 01:17
Ik heb de beveiligingspatch van 1 september 2019. Maar sinds een aantal dagen krijg ik een melding (zie screenshot) die ik niet eerder heb gehad. De S9 probeert eerst enkele minuten contact te maken voordat de melding verschijnt. Alles werkt gewoon via wifi en mobiele data. Ook updaten van apps en Samsung store gaat goed.
https://ibb.co/y0mwfCz

eijsenga wijzigde deze reactie 09-10-2019 17:58 (6%)
Reden: Link

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:02
eijsenga schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:56:
Ik heb de beveiligingspatch van 1 september 2019. Maar sinds een aantal dagen krijg ik een melding (zie screenshot) die ik niet eerder heb gehad. De S9 probeert eerst enkele minuten contact te maken voordat de melding verschijnt. Alles werkt gewoon via wifi en mobiele data. Ook updaten van apps en Samsung store gaat goed.
Al een keer uitgeschakeld en na een paar seconden weer ingeschakeld?

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• sjaool
eijsenga schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:56:
Als je de patch van 1 september al geïnstalleerd hebt zou je de cache ook nog legen. Er is op dit moment namelijk helemaal geen update om te downloaden.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:30

AvK

Ready Set Go

Momenteel (al een dag of 10) krijg ik bij 1 Whatsapp bericht een melding dat het er 3 zouden zijn. De oranje bullit geeft dan 3 berichten aan. Meer mensen hier last van?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

DataGhost

iPL dev

Scroll eens naar beneden in je contactenlijst, je hebt vast ergens 2 ongelezen berichten staan.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:59

Sorcerer8472

Mens sana?

Loekkiee schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:29:
Ik heb dat mijn telefoon op random momenten trilt, en dat muziek over bluetooth soms af en toe random stopt. Allemaal ook sinds de laatste update..
Random trillen kan o.a. komen door Gmail / Messenger waar de app vrij laat een notificatie ontvangt van een mail/bericht dat je al gelezen hebt. Die notificatie wordt daarna ingetrokken. Dit komt vooral voor als je op wifi zit waar het erop lijkt dat notificaties minder betrouwbaar zijn.

Bluetooth had ik ook last van inderdaad, hopelijk opgelost met een volgende update. Hoewel het nu pas één keer gebeurd is in de auto.

Ik laad de telefoon telkens op met een oude langzame lader (met usb-c opzetstukje). Duurt ruim 4 uur van leeg naar vol daarmee.

Wat bij mij trouwens wel heeft geholpen qua accutijd is een flinke app removal spree. Hoop apps eraf gegooid. Regelmatig meer dan 50% aan het einde van de dag! :o

KPN ipv Vodafone en de LTE Only setting helpen trouwens beide ook. Vodafone is verder overigens wel een fijner netwerk, maar goed ;)

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 10-10-2019 11:03 (6%)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:14
AvK schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:12:
Momenteel (al een dag of 10) krijg ik bij 1 Whatsapp bericht een melding dat het er 3 zouden zijn. De oranje bullit geeft dan 3 berichten aan. Meer mensen hier last van?
1 bericht.... En twee oproepen.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:30

AvK

Ready Set Go

Ja klopt. Dat was het. Die oproepen heb ik nooit gezien / gehoord.

:F

*stil in een hoekje zitten gaat*

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• 1475paul
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-10 15:54
heb led cover van samsung
mogelijk led uit te zetten?
dank u

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001

renzo4000

*Doh!*

> das mooi
ja!
geen dank

.... beetje gekke post hierboven vind je niet?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:38
Er rolt net weer een patch binnen van 1 oktober, drukte even op software update voor de grap.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

aveenhuysen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:51:
Er rolt net weer een patch binnen van 1 oktober, drukte even op software update voor de grap.
Gedrukt, maar er gebeurt niks. Nog steeds 1 september (S9+ T-Mobile)
Maar goed, ik druk vaker op software-update. Komt vanzelf.

Me.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:51
Die camera moet ondertussen wel geweldig zijn - iedere update vinden daar verbeteringen plaats volgens de release notes....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• sjaool
aveenhuysen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:51:

[Afbeelding]
Jij hebt een import toestel? Op de PHN is namelijk nog niks beschikbaar.

• aveenhuysen
sjaool schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 01:24:
[...]

Jij hebt een import toestel? Op de PHN is namelijk nog niks beschikbaar.
Wel in Nederland gekocht, maar grijze import blijkbaar een ROM toestel.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:46
aveenhuysen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Wel in Nederland gekocht, maar grijze import blijkbaar een ROM toestel.
Bijna, jouw toestel is bestemd voor de spaanse markt :)

Te zien aan de url van de changelog.

(Of je gebruikte een Spaanse SIM kaart. Mocht je het willen checken, even kijken wat er bij serviceprovider staat. PHE/PHN,PHE/PHE oid)

CyberJohn wijzigde deze reactie 21-10-2019 09:34 (19%)

• aveenhuysen
CyberJohn schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Bijna, jouw toestel is bestemd voor de spaanse markt :)

Te zien aan de url van de changelog.

(Of je gebruikte een Spaanse SIM kaart. Mocht je het willen checken, even kijken wat er bij serviceprovider staat. PHE/PHN,PHE/PHE oid)

• SureshR
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-11 08:44
Ik heb zojuist de oktober update ontvangen. Ik ben benieuwd naar de verbeteringen.

Update:

Het volgende valt mij op: het toestel was altijd wel snel, maar lijkt nu een stuk sneller - apps starten, menu's openen etc. etc. De batterijduur is voor mijn gevoel verbeterd, al kan ik dit nog niet onderbouwen.

Wat zijn jullie ervaringen?

SureshR wijzigde deze reactie 25-10-2019 21:25 (61%)

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
Gisteren op de update knop gedrukt, niks.
Vanavond probeer ik het nog een keer, ja, update beschikbaar. PHN versie.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:26
Hoe is het ondertussen met ondersteuning voor automatic call recorder met de nieuwste updates? Nav de negatieve berichten bij de overgang naar Android 9.x ben ik op 8.x blijven hangen. Dat is ondertussen wel een tijdje geleden... De workaround opnemen via de microfoon is niet echt waar ik op zit te wachten.

sdk1985 wijzigde deze reactie 27-10-2019 01:45 (14%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

sdk1985 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:41:
Hoe is het ondertussen met ondersteuning voor automatic call recorder met de nieuwste updates? Nav de negatieve berichten bij de overgang naar Android 9.x ben ik op 8.x blijven hangen. Dat is ondertussen wel een tijdje geleden... De workaround opnemen via de microfoon is niet echt waar ik op zit te wachten.
Mooi op 8 blijven zitten dan. (y)

Me.

• kruila
sdk1985 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:41:
Ik heb Android 9.x en ik gebruik Callrecorder van skvalex, zonder noemenswaardige problemen. Het enige zeer kleine minpuntje is dat de volumeregelaar van callrecorder soms op 0 staat als je wilt afspelen, dus die eerst ff op hoog zetten.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Het enige wat jammer is - op dit moment dan - is dat er geen secondewijzer/teller op het beginscherm staat in de notificatiebalk. Vannacht de klok in de dienstauto terug moeten stellen en dan baal ik er van dat ik nergens een secondewijzer kan vinden.

Me.

• kruila
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:59:
Het enige wat jammer is - op dit moment dan - is dat er geen secondewijzer/teller op het beginscherm staat in de notificatiebalk. Vannacht de klok in de dienstauto terug moeten stellen en dan baal ik er van dat ik nergens een secondewijzer kan vinden.
Wat denk van een atoomklok app?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

kruila schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Wat denk van een atoomklok app?
Komt die bovenin te staan dan? i.p.v. de normale tijdsweergave. Want dan ga ik ff zoeken. :+

Me.

• kruila
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Komt die bovenin te staan dan? i.p.v. de normale tijdsweergave. Want dan ga ik ff zoeken. :+
Nee, dat niet, maar voor die 2 x keer per jaar dat er wisseling is tussen zomer- en wintertijd start je dan toch ff de atoom klok app om de klok in je dienstauto gelijk te zetten?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

kruila schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Nee, dat niet, maar voor die 2 x keer per jaar dat er wisseling is tussen zomer- en wintertijd start je dan toch ff de atoom klok app om de klok in je dienstauto gelijk te zetten?
Ik wil het gewoon continue in beeld hebben. Zou toch gewoon een instelling moeten kunnen zijn?

En dan kan ik inderdaad het ook 2 per jaar keer gebruiken om de tijd in de bedrijfsauto aan te passen als mijn collega dat al niet gedaan had.

Me.

• kruila
o
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Ik wil het gewoon continue in beeld hebben. Zou toch gewoon een instelling moeten kunnen zijn?

En dan kan ik inderdaad het ook 2 per jaar keer gebruiken om de tijd in de bedrijfsauto aan te passen als mijn collega dat al niet gedaan had.
Niet helemaal misschien wat jij wil, maar je kunt op het vergrendelscherm een klok zetten, met een secondewijzer

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

kruila schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:39:
o
[...]

Niet helemaal misschien wat jij wil, maar je kunt op het vergrendelscherm een klok zetten, met een secondewijzer
Klopt, en heb ik dan ook.

Me.

• sjaool
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:59:
Om tijdelijk de seconden te zien druk je met de telefoon in standby op de aan/uit knop. Nu wordt het scherm zichtbaar met de klok. Tik vervolgens op de klok en je ziet de seconden. Hoe dit permanent moet in de klok en taakbalk? Geen idee. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:26
Weet iemand de FPS van de burst mode? Als ik de foto knop ingedrukt houdt worden er 100 foto's gemaakt in enkele seconde. Maar dit gaat zeker niet met het tempo dat ik online tegen kom (960 fps bij de super slomo stand). Ik vraag me af wat de tijd tussen de foto's is en wat de sluitertijd is. Ik kan er namelijk ghosting mee vastleggen op mijn monitor :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sjaool
sdk1985 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:46:
Weet iemand de FPS van de burst mode? Als ik de foto knop ingedrukt houdt worden er 100 foto's gemaakt in enkele seconde. Maar dit gaat zeker niet met het tempo dat ik online tegen kom (960 fps bij de super slomo stand). Ik vraag me af wat de tijd tussen de foto's is en wat de sluitertijd is. Ik kan er namelijk ghosting mee vastleggen op mijn monitor :).
Die 960fps geldt voor video en niet voor foto's. Wat het aantal beelden per seconde voor foto's is weet ik niet. Maar het is alsnog best veel. ;)

• sjaool
Vandaag al de 1 november update binnen gekregen voor de S9 Plus PHN...

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001

renzo4000

*Doh!*

Inderdaad, ze zijn snel dit keer. 113,79MB. Weinig veranderingen lijkt het, vooral gericht op alleen beveiliging.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:14
sjaool schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:25:
Vandaag al de 1 november update binnen gekregen voor de S9 Plus PHN...
Voor de normale S9 PHN komt hij nu ook binnen.

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

• aveenhuysen
Ook vanmorgen de update gekregen als ze dat nou netjes volhouden elke eerste week van de maand.............

• BasGit
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12-11 11:38
Nog meer mensen die last hebben van een lagere SoT sinds de laatste update op de s9?
Ook is de telefoon best "traag" geworden in specifieke gevallen.
Als ik whatsapp voor de eerste keer open, zie jk nu even een logo.
Als ik bellen app open, en naar contacten schakel, duurt het nu even, als ik naar de toetsen schakel, duurt het soms bijna een seconde of 2.
Dit alles alleen de eerste keer dat je een specifiek app of tab opent.

Op de samsung forum kwam ik wel wat tegen, maar was de s9+.
https://us.community.sams...twork-slowness/m-p/935696

Edit: Ik schreef minuut ipv seconde of 2.

BasGit wijzigde deze reactie 08-11-2019 10:19 (4%)

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

tozzke

aka tozzert

BasGit schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:33:
[...]
Als ik whatsapp voor de eerste keer open, zie jk nu even een logo.
[...]
Dat is sinds een update van WhatsApp zelf. Ik heb dit op zowel m'n zakelijk als privé toestel terwijl ik dit logo voorheen nooit zag.
Je andere klachten klinken mij verder niet bekend

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

tozzke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:14:
[...]

Dat is sinds een update van WhatsApp zelf. Ik heb dit op zowel m'n zakelijk als privé toestel terwijl ik dit logo voorheen nooit zag.
Je andere klachten klinken mij verder niet bekend
Precies. Moet zeggen dat het mij niet was opgevallen want het is een beetje een 'splash' idee. WA logo komt in beeld maar dan ook een fractie van een seconde.

Me.

• BasGit
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12-11 11:38
@tozzke @GerCor Bedankt. Lijkt overigens iets beter te gaan nadat ik clear cache heb gedaan, maar krijg soms nog wel willekeurige foutjes.
Even afwachten, misschien dat het zichzelf oplost.

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-11 19:51
GerCor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:15:
[...]

Precies. Moet zeggen dat het mij niet was opgevallen want het is een beetje een 'splash' idee. WA logo komt in beeld maar dan ook een fractie van een seconde.
Hier hetzelfde. Ook voor Instagram trouwens. Aangezien ze beide van Facebook zijn kan dat wel een link zijn. Mogelijk om wat meer zichtbaarheid van het logo to creëeren?

Steam: Grim

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:14
Grim schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:25:
[...]

Hier hetzelfde. Ook voor Instagram trouwens. Aangezien ze beide van Facebook zijn kan dat wel een link zijn. Mogelijk om wat meer zichtbaarheid van het logo to creëeren?
Op een s10 exact hetzelfde. Lijkt idd meer een facebook, whatsapp ding. Wellicht omdat je nu ook met fingerprint in whatsapp in kan loggen.

• Hmmbob
Er staat net nog een update voor november klaar :? Build G960FXXU7CSK1 van 14 november (PHN toestel).

Gelukkig met nog meer verbeteringen aan de camera :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• sjaool
Hmmbob schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:58:
Er staat net nog een update voor november klaar :? Build G960FXXU7CSK1 van 14 november (PHN toestel).
[Afbeelding]

Verbeteringen aan de camera, maar wat voor "verbeteringen" melden ze voor het gemak gewoon niet. ;)

• kruila
Hmmbob schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:58:
[Afbeelding]

Gek, 6 november heb ik ook al een november update binnengekregen, en anderen ook, zie iets terug in dit forum.

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:23:
[...]

Verbeteringen aan de camera, maar wat voor "verbeteringen" melden ze voor het gemak gewoon niet. ;)
Wellicht het bugje dat de camera wisselen knop (tussen voor en achter) pas na 2x drukken reageerde. Had ik iig last van.

• Hmmbob
kruila schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:44:
[...]

Gek, 6 november heb ik ook al een november update binnengekregen, en anderen ook, zie iets terug in dit forum.
Was je het woordje "nog" in "nog een update voor november" al opgevallen?

• kruila
Hmmbob schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:15:
[...]
Was je het woordje "nog" in "nog een update voor november" al opgevallen?
eerlijk gezegd niet nee, hahaha

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True