Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• reiniero
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:57
Yonix schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:31:
Zijn er meer Tweakers die - de laatste tijd - last hebben van Whatsapp-berichten die pas binnen worden gehaald bij het openen van de app (via WiFi)?

De app wordt niet gesluimerd op de achtergrond, althans de optie staat uit en synchroniseren staat aan. Wanneer ik op het 4G-netwerk zit heb ik nergens last van.

Dacht eerst dat het aan Ziggo lag, maar mijn vrouw heeft met haar iPhone 8 Plus nergens last van.
Hee dat gebeurt hier ook af en toe sinds een poosje. Geen idee waar het aan ligt en gebeurt niet vaak dus nog niet erg in verdiept.

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:29
Zijn er meer Tweakers die - de laatste tijd - last hebben van Whatsapp-berichten die pas binnen worden gehaald bij het openen van de app (via WiFi)?

De app wordt niet gesluimerd op de achtergrond, althans de optie staat uit en synchroniseren staat aan. Wanneer ik op het 4G-netwerk zit heb ik nergens last van.

Dacht eerst dat het aan Ziggo lag, maar mijn vrouw heeft met haar iPhone 8 Plus nergens last van.
Heb het hier ook op de plus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BBOBOGO
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 30-07 17:21
Als ik in samsung notes een note wil verwijderen doe je dit door het bericht even ingedrukt te houden. Hierop zou een vinkje links van het bericht moeten komen, maar dit zie ik niet meer. Het bericht licht even op. Meer mensen dit probleem? Zonet de nieuwste update geïnstalleerd maar dit bracht geen verandering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:14
@BBOBOGO Hier komt het vinkje links van de notitie wel gewoon te staan. Niet het antwoord waar je iets aan hebt ben ik bang.

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 17:57
Hoi, sinds vrij kort ben ik in het bezit van een S9 +. Zo heb ik de camera ook willen testen op het opnemen van filmpjes (achtercamera). Echter viel het me op dat bij het bekijken ervan, een paar filmpjes (veel) ruis bevatten. Is dit een bekend fenomeen of dien ik bepaalde instellingen op te schroeven? Ik heb gefilmd met camerastand 'video' en de settings staan op 'standaard'. Daar is niets aan gewijzigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:26
Ik heb op één of andere manier een update download gestart. Dit terwijl ik update controle op handmatig had staan. Nu heb ik een gepauzeerde update en daar heb ik permanent een notificatie van: Software-update>Downloaden onderbroken. Deze is niet weg te swipen, je kunt hem hooguit voor 2 uur verbergen. Mateloos irritant.

Ik heb geprobeerd de systemapp software update (2x) de resetten maar dat had helaas geen effect. Dalvik cache had ook geen nut. Iemand nog tips?

Telefoon is niet geroot en draait op Android 8.0

sdk1985 wijzigde deze reactie 08-05-2019 03:13 (5%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

DataGhost

iPL dev

Ik hoef 'm ook niet ivm de verloren functionaliteit van o.a. call recording en de camera-app. Als je de update-notification half wegsleept en op het tandwieltje drukt, kan je in ieder geval de prioriteit aanpassen zodat het balkje kleiner wordt en het icoontje verdwijnt. Verder weg dan dat is me niet gelukt.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 17:57
Janterworst schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:45:
Hoi, sinds vrij kort ben ik in het bezit van een S9 +. Zo heb ik de camera ook willen testen op het opnemen van filmpjes (achtercamera). Echter viel het me op dat bij het bekijken ervan, een paar filmpjes (veel) ruis bevatten. Is dit een bekend fenomeen of dien ik bepaalde instellingen op te schroeven? Ik heb gefilmd met camerastand 'video' en de settings staan op 'standaard'. Daar is niets aan gewijzigd.
Iemand die me hierop antwoord kan geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:52
@Janterworst De hoeveelheid ruis die je ziet is helemaal afhankelijk van de omstandigheden waarin je de fimpjes gemaakt hebt. Was het helder weer of flink bewolkt, binnen met lampen aan of gewoon schemerdonker?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-11 09:11

Dit zit 'm vermoedelijk in de "sluimerfunctie" om de accu langer mee te laten gaan. Dit zorgt er voor dat de app niet meer actief is in de "achtergrond".

Tip. Open het instellingen-menu. Type bovenaan "sluimerende apps" en kijk of Whatsapp daar bij staat. Zo ja, dan deze hier uit het lijstje verwijderen door even rechtsboven op de prullenbak te klikken en Whatsapp te selecteren. Vervolgens onderin bevestigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:02
DataGhost schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 03:50:
Ik hoef 'm ook niet ivm de verloren functionaliteit van o.a. call recording en de camera-app. Als je de update-notification half wegsleept en op het tandwieltje drukt, kan je in ieder geval de prioriteit aanpassen zodat het balkje kleiner wordt en het icoontje verdwijnt. Verder weg dan dat is me niet gelukt.
Ik heb android 9 op mijn s9 +, en call recording werkt nog steeds bij mij

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-11 19:36
kruila schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:00:
[...]

Ik heb android 9 op mijn s9 +, en call recording werkt nog steeds bij mij
Via welke app? En hoor je óók de tegenpartij?
Met de ingebouwde telefoon microfoon en speaker? Of extern?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
teake schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Via welke app? En hoor je óók de tegenpartij?
Met de ingebouwde telefoon microfoon en speaker? Of extern?
app = callrecorder. Ja ik hoor de tegenpartij, met ingebouwde telefoonmicrofoon en speaker.

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-11 19:36
Die gebruik ik ook, maar ik hoor de tegenpartij slechts zeeeer zacht. Wat voor instellingen heb je?

• kruila
teake schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:51:
Die gebruik ik ook, maar ik hoor de tegenpartij slechts zeeeer zacht. Wat voor instellingen heb je?
heb je gezien hoeveel opties je kunt aan- of afvinken bij call-recorder? die ga ik echt niet allemaal overtikken hier.

Ik heb bij instellingen - apps - callrecorder unlock staan, misschien heeft dat er iets mee te maken?
(Hoe ik daar aan kom, geen idee)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat zegt nog helemaal niks, er zijn een paar duizend apps die zo heten. Wat is de naam van de ontwikkelaar? En heb je misschien de precieze apk-naam (com.bedrijf.callrecorder)? Heb je je telefoon geroot?

• kruila
DataGhost schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:36:
Dat zegt nog helemaal niks, er zijn een paar duizend apps die zo heten. Wat is de naam van de ontwikkelaar? En heb je misschien de precieze apk-naam (com.bedrijf.callrecorder)? Heb je je telefoon geroot?
paar duizend? Overdrijven is ook een vak.

Call recorder is gemaakt door skvalex.org

telefoon is niet geroot

hier staat misschien wel een tip hoe je problemen oplost/vermijdt: https://skvalex.org/help

O ja: Zoek ook eens op skvalex in dit forum, misschien wordt je wijzer

kruila wijzigde deze reactie 09-05-2019 17:06 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:26
kruila schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:34:
[...]

heb je gezien hoeveel opties je kunt aan- of afvinken bij call-recorder? die ga ik echt niet allemaal overtikken hier.

Ik heb bij instellingen - apps - callrecorder unlock staan, misschien heeft dat er iets mee te maken?
(Hoe ik daar aan kom, geen idee)
Screenshot is toch zo gemaakt?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:08
Gisteren kreeg ik de update binnen met de patch van 1 mei en wat verbeteringen voor de camera. Merk niet echt veel verschil maar fijn dat er nog updates zijn ;-)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:20

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Aegir81 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:46:
Gisteren kreeg ik de update binnen met de patch van 1 mei en wat verbeteringen voor de camera. Merk niet echt veel verschil maar fijn dat er nog updates zijn ;-)
Waarom zouden er geen updates zijn? We hebben op het werk ook veel oudere telefoons en die krijgen ook regelmatig updates.

Me.

• Aegir81
GerCor schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Waarom zouden er geen updates zijn? We hebben op het werk ook veel oudere telefoons en die krijgen ook regelmatig updates.
Het was een steelse verwijzing naar het typische updatebeleid van de meeste Android-fabrikanten. Voor de S9 heb ik momenteel nog geen klachten 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-11 11:19
Ik heb de update gister ook geïnstalleerd. Ik heb wel het idee dat de overall performance licht verbeterd is.

Wat ik wel irritant vind is dat het geluidje is veranderd bij het aanraken van items op het scherm (Instellingen-Geluiden en trillen-Systeemgeluiden en trillen-Aanraakgeluid). Waarom was dat nou weer nodig om dat te veranderen? Kan ook niet vinden waar je het geluidje specifiek kunt selecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09-10 10:50
Inderdaad. Dat gewijzigde geluid is ook het enige wat me opgevallen is een wat erg vervelend is.

Ik ben bang dat ik maar zonder dat geluid verder moet...

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

arnoud_h schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:26:
Inderdaad. Dat gewijzigde geluid is ook het enige wat me opgevallen is een wat erg vervelend is.

Ik ben bang dat ik maar zonder dat geluid verder moet...
Ik had dat geluid eerder helemaal niet ingeschakeld. Dus, geen idee welk geluid het eerder was maar nu wel ingeschakeld en het bevalt me wel.

Me.

• Gismo1979
GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:42:
[...]

Ik had dat geluid eerder helemaal niet ingeschakeld. Dus, geen idee welk geluid het eerder was maar nu wel ingeschakeld en het bevalt me wel.
Bij mij stond het ook uit. Ik had ook geen idee. Echter ik laat het ook uit, want mij bevalt het niet.
Smaken verschillen. Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-10 19:42
Mijn meldingen icoontje van Whatsapp is heel donker..
Ook bij always on display is dit moeilijk te zien.

Iemand een idee hoe ik dit weer in de normale kleur krijg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:51
Wachten op de volgende Whatsapp update en hopen dat ze het dan gefixt hebben

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• realricochet
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-05 20:06
OPGELOST!!
Thanks to @henklbr _/-\o_

Hallo mensen,
Ik heb een update issue met de nieuwe s9 van mijn zoon,deze is in begin april gekocht met verlenging van abbo via Belsimpel,en kan niet updaten naar One UI of krijgt de beveiligingsupdates binnen...
Waarschijnlijk is er een issue met de Nederlandse simkaart in een buitenlands import toestel (Hongarije?), en kan dit eventueel worden verholpen door het toestel een hard reset te geven (alles net erop staan),en vervolgens via Samsung service op te laten halen,en deze 3 dagen kwijt te zijn.. :(
Ik zou graag zelf via Odin de juiste software flashen, weet iemand of ik dit veilig zelf kan doen, en uiteraard met behoud van data en garantie!! O-)
hierbij de huidige software en gegevens op de mobiel:

Bootloader version: G960FXXS2BRK3
Pda version: G960FXXS2BRK3
Csc version: G960FOXM2BRJ3
Baseband version: G960FXXS2BRK3
Firmware Csc code: DBT
Active Csc code:PHN

AP: G960FXXS2BRK3
CP:G960FXXS2BRK3
CSC: G960FOXM2BRJ3
MODEL: SM-G960F/DS

realricochet wijzigde deze reactie 29-05-2019 17:31 (2%)
Reden: issue verholpen!

• kruila
realricochet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:26:
Hallo mensen,
Ik heb een update issue met de nieuwe s9 van mijn zoon,deze is in begin april gekocht met verlenging van abbo via Belsimpel,en kan niet updaten naar One UI of krijgt de beveiligingsupdates binnen...
Waarschijnlijk is er een issue met de Nederlandse simkaart in een buitenlands import toestel (Hongarije?), en kan dit eventueel worden verholpen door het toestel een hard reset te geven (alles net erop staan),en vervolgens via Samsung service op te laten halen,en deze 3 dagen kwijt te zijn.. :(
Ik zou graag zelf via Odin de juiste software flashen, weet iemand of ik dit veilig zelf kan doen, en uiteraard met behoud van data en garantie!! O-)
hierbij de huidige software en gegevens op de mobiel:

Bootloader version: G960FXXS2BRK3
Pda version: G960FXXS2BRK3
Csc version: G960FOXM2BRJ3
Baseband version: G960FXXS2BRK3
Firmware Csc code: DBT
Active Csc code:PHN

AP: G960FXXS2BRK3
CP:G960FXXS2BRK3
CSC: G960FOXM2BRJ3
MODEL: SM-G960F/DS
Ik zou het nog een maandje aankijken of die update niet alsnog komt.

kruila wijzigde deze reactie 29-05-2019 15:13 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• realricochet
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-05 20:06
kruila schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ik zou het nog een maandje aankijken of die update niet alsnog komt.
Ik heb ondertussen het al kunnen oplossen met de hulp van @henklbr _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-11 06:40
realricochet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:28:
[...]

Ik heb ondertussen het al kunnen oplossen met de hulp van @henklbr _/-\o_
Your welcome :)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXU1ASJ5 | Security Patch Level: 2019-10-01

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:41
Is er al een fix uit voor de battery "drain" met One UI? Telefoon heb ik sinds maandag in huis en toen haalde ik bijna 6 uur SOT. Lading daarop haalde ik maar 3 tot 4 uur SOT (ook merendeels op Wi-Fi).

Zou niet aan een app moeten liggen want ik heb sinds dag één (wanneer ik dus 6 uur SOT had) geen extra apps geïnstalleerd.

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16-11 11:28
Weet iemand met de laatste stockrom (CSE3) of het sluitergeluid van de camera ook uit te zetten is? Ik heb nu een custom Rom en daarin is het uit te zetten maar ik wil misschien terug naar stockrom om te kijken of Tmobile VoWIFI en VoLTE werken. Hoor t graag.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02:04
In m'n nieuwe auto wil ik via usb Android Auto gebruiken. De usb poort is met 0.5a echter te zwak om ook de telefoon bij te laden.

Daarom dacht ik aan een 10w wireless charging autolader via de 12v aansluiting van de auto.

Echter is mijn vraag nu: kan je wel draadloos laden en usb tegelijk gebruiken? (waarbij laden dus via wireless blijft gaan)

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 05-06-2019 02:00 (6%)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:52
Hertog_Martin schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 01:59:
In m'n nieuwe auto wil ik via usb Android Auto gebruiken. De usb poort is met 0.5a echter te zwak om ook de telefoon bij te laden.

Daarom dacht ik aan een 10w wireless charging autolader via de 12v aansluiting van de auto.

Echter is mijn vraag nu: kan je wel draadloos laden en usb tegelijk gebruiken? (waarbij laden dus via wireless blijft gaan)
Volgens mij kan dat niet en zet ie wireless charge dan uit

• Gismo1979
Hertog_Martin schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 01:59:

Ik geloof dat dit niet kan. Heb er wel info over gevonden, maar dit is voor de S6+ edge:

https://www.samsung.com/i...e-in-galaxy-s6-edge-plus/

Verwacht dat de werking niet veel anders zal zijn.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:01

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn er hier nog S9 gebruikers die problemen hebben met Flitsmeister sinds de laatste updates? (zowel android als FM app).
Probleem is dat de FM app geen GPS signaal heeft als het scherm uit staat. Zet je het scherm aan dan pakt hij de GPS weer op. Voorheen heeft dit altijd goed en zonder problemen gewerkt.
Alles al bekeken, er is GPS signaal, mag draaien op de achtergrond van android, machtiging locatie ok.

Laat ik het scherm aanstaan met FM op de voorgrond werkt alles netjes naar behoren.

Ideeën of suggesties?

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nohead schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:12:
Zijn er hier nog S9 gebruikers die problemen hebben met Flitsmeister sinds de laatste updates? (zowel android als FM app).
Probleem is dat de FM app geen GPS signaal heeft als het scherm uit staat. Zet je het scherm aan dan pakt hij de GPS weer op. Voorheen heeft dit altijd goed en zonder problemen gewerkt.
Alles al bekeken, er is GPS signaal, mag draaien op de achtergrond van android, machtiging locatie ok.

Laat ik het scherm aanstaan met FM op de voorgrond werkt alles netjes naar behoren.

Ideeën of suggesties?
Welke laatste updates, van wat?

Ik had net een update van de ABN-AMRO Mobiel Bankieren app. Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens een keer. Dus, de-installeren en de app werkt prima.

Me.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:01

Nohead

PSN ID: Nohead

GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Welke laatste updates, van wat?

Ik had net een update van de ABN-AMRO Mobiel Bankieren app. Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens een keer. Dus, de-installeren en de app werkt prima.
Laatste update van zowel android 9 op de S9 en de laatste update versie van Flitsmeister (van playstore).

Herstarten telefoon, herinstallatie applicatie ook al gedaan. :(

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• Aegir81
Nohead schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:12:

Ideeën of suggesties?
Bij mij gaat Waze sinds de laatste update af en toe de mist in. Herstarten van app lost het op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:37
We zijn in een vakantiehuisje en hebben wifi.
We hebben hier 4 verschillende telefoons:
S8+ S9+ S10+ en Xperia
Alle telefoons hebben prima internetverbinding behalve de S9+ hier valt de verbinding steeds weg. Je ziet dan een uitroepteken naast het verbindingssymbool.
Wanneer je dan door op het symbooltje te klikken even wifi uitzet en weer aanzet dan is er weer even internet.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
Staat er een instelling niet goed.

• Aegir81
Artwido schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:08:
We zijn in een vakantiehuisje en hebben wifi.
We hebben hier 4 verschillende telefoons:
S8+ S9+ S10+ en Xperia
Alle telefoons hebben prima internetverbinding behalve de S9+ hier valt de verbinding steeds weg. Je ziet dan een uitroepteken naast het verbindingssymbool.
Wanneer je dan door op het symbooltje te klikken even wifi uitzet en weer aanzet dan is er weer even internet.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
Staat er een instelling niet goed.
Gebeurt het enkel op dat netwerk? Ook als bijv. de andere telefoons uit staan?

• Artwido
Aegir81 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Gebeurt het enkel op dat netwerk? Ook als bijv. de andere telefoons uit staan?
We hebben de oorzaak al gevonden.
Op de S9 stond de standaard beveiligingsapp voor veilig wifi van mcacfee aan. Deze uitgezet en nu blijft de verbinding gehandhaafd.

• Artwido
*verkeerde topic*

Artwido wijzigde deze reactie 17-06-2019 17:35 (82%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-11 09:16

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:16
Samsung Galaxy S9-camera krijgt nachtmodus in volgende update https://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s9-nachtmodus/ via @Androidworld

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kruila
1 juni software update loopt nu binnen op mijn S9+

• patrickt35
kruila schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:56:
1 juni software update loopt nu binnen op mijn S9+
Ook te downloaden op SamMobile.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

patrickt35 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Ook te downloaden op SamMobile.
Waarom zou je dat doen?

Me.

• patrickt35
GerCor schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Waarom zou je dat doen?
Omdat ik een update altijd download met samfirm en installeer met Odin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

patrickt35 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Oké, tijd teveel dus. Ik druk in mijn telefoon gewoon op nu updaten. d:)b

Me.

• kruila
patrickt35 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Daar zul je een reden voor hebben, maar hier alleen maar melden omdat hij dat altijd doet, daar hebben de andere forumleden weinig aan. Kun je dat misschien wat toelichten?

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-11 09:16
Update juni komt binnen 574Mb.
- Beveilingsupdate
- Camera verbetering
- Balk voor intensiteit vervaging

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Barock schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:01:
Update juni komt binnen 574Mb.
- Beveilingsupdate
- Camera verbetering
- Balk voor intensiteit vervaging
Maar dan zonder die onnodige spaties. >:)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
kruila schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Daar zul je een reden voor hebben, maar hier alleen maar melden omdat hij dat altijd doet, daar hebben de andere forumleden weinig aan. Kun je dat misschien wat toelichten?
Niet echt een reden. Zal nog wel uit de tijd stammen dat ik vaak custum roms installeerde.
Verder lijkt het mij beter om de volledige firmware te installeren in plaats van een update.
Verder gebruik ik altijd de HOME_CSC zodat ik niet heel mijn telefoon opnieuw moet installeren.
De gewone CSC gebruik ik dan weer wel bij de update naar een andere Android versie.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:43
Ik heb sinds een tijdje wat vreemde video-issues. De beelden "stotteren". Het zit hem echt in de file, want ook als ik het omzet naar een lagere resolutie/bitrate zitten de haperingen op dezelfde plek. Gebeurt iig bij 4K60fps

https://photos.app.goo.gl/T6K8X8EJaT1BATTZ9

Het vliegtuig lijkt gewoon te verspringen.
Opnemen gebeurt direct op de telefoon, niet op een geheugenkaart.

Meer mensen die dit herkennen?

Meer mensen hier ervaring mee?

• Hertog_Martin
Update binnen gehaald, nacht modus _O_

Niet gedacht dat het zo goed zou werken op een telefoon. Donkere kamer ziet er vol verlicht uit.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hertog_Martin schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:04:
Update binnen gehaald, nacht modus _O_

Niet gedacht dat het zo goed zou werken op een telefoon. Donkere kamer ziet er vol verlicht uit.
Als de apps nou ook allemaal mee zouden doen was het helemaal feest. Volgens de ABN-AMRO is hun app Mobiel Bankieren daarvoor geschikt maar bij mij werkt het alleen bij Twitter.

Me.

• Hmmbob
Volgens mij bedoeld @Hertog_Martin de nacht-modus van de camera, en @GerCor de nachtmodus in de apps :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Hertog_Martin
Klopt :+

Vind 't een mooie upgrade van m'n telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-11 12:12

Yonix

Gamertag: Yonix360

Heeft iemand enig idee hoe je de 'Google Kaarten' kunt aanpassen in Chrome? Ik ben namelijk niet zo geïnteresseerd in voetbalnieuws. :P

Intel i9-9900K | Asus ROG Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB + 500GB) | Samsung 860 EVO/QVO (1TB + 1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
Yonix schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:36:
[Afbeelding]

Heeft iemand enig idee hoe je de 'Google Kaarten' kunt aanpassen in Chrome? Ik ben namelijk niet zo geïnteresseerd in voetbalnieuws. :P
Die worden voorgesteld op basis van jouw internet surf gedrag. Enige wat je eraan kunt doen is geen voetbal meer bekijken in je browser. Als je een artikel niet wilt lezen veeg je het gewoon naar links of rechts.

Wil je helemaal geen suggesties meer zien tik je gewoon even op "artikelen voor jou".

sjaool wijzigde deze reactie 30-06-2019 13:05 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonix

Yonix

sjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Die worden voorgesteld op basis van jouw internet surf gedrag. Enige wat je eraan kunt doen is geen voetbal meer bekijken in je browser. Als je een artikel niet wilt lezen veeg je het gewoon naar links of rechts.
Dan gaat er ergens iets mis, want ik bezoek echt niet actief websites e.d. over voetbal. :P

Ik snap het ook niet, want de ene keer is het gevuld met techniek en game-nieuws (wat mij zéér zeker interesseert) en de andere keer voetbal en sport. :S

Intel i9-9900K | Asus ROG Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB + 500GB) | Samsung 860 EVO/QVO (1TB + 1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
Yonix schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Dan gaat er ergens iets mis, want ik bezoek echt niet actief websites e.d. over voetbal. :P

Ik snap het ook niet, want de ene keer is het gevuld met techniek en game-nieuws (wat mij zéér zeker interesseert) en de andere keer voetbal en sport. :S
Misschien helpt het als je de cache van je browser en je telefoon leegmaakt?.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yonix

Yonix

sjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Misschien helpt het als je de cache van je browser en je telefoon leegmaakt?.
Gedaan, maar geen succes. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven. #FirstWorldProblems ;)

Bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Als ik een video wil opnemen, krijg ik verticale lijnen die heel snel achterelkaar passeren in beeld. Dit gebeurt in de avond als ik de camera naar een witte muur richt.

Hetzelfde gebeurt met mijn iphone 6S. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:14
Hamazaki schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:50:
Als ik een video wil opnemen, krijg ik verticale lijnen die heel snel achterelkaar passeren in beeld. Dit gebeurt in de avond als ik de camera naar een witte muur richt.

TL licht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
nee, de vloerlamp staat gewoon aan. dit gebeurt alleen bij een felle witte muur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-11 09:59
Hier sinds dit weekend ook de eigenaar van een s9. Nu zie ik wel bij de softwareversie dat de mijne nog steeds op beveiligingsupdate van mei zit. Klopt dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
dauwie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:25:
Hier sinds dit weekend ook de eigenaar van een s9. Nu zie ik wel bij de softwareversie dat de mijne nog steeds op beveiligingsupdate van mei zit. Klopt dit?
Nee klopt niet.

Heb je al via instellingen - software-update - downloaden en installeren geprobeerd de 1 juni update binnen te halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dauwie
kruila schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Nee klopt niet.

Heb je al via instellingen - software-update - downloaden en installeren geprobeerd de 1 juni update binnen te halen?
Ja heb dat al eens geprobeerd. Hij zegt steeds dat ik op de recentste versie zit. Heb mijn toestel aangekocht via proximus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dauwie
Net ontdekt dat mijn toestel dus proximus branded is. Bij SW-versie staat er PRO/PRO,PRO/PRO
Kan ik dan een andere versie flashen op mijn toestel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:50
Vraagjes:

Wie weet hoe:

- ik audio output device selecteer? (Probleem is sporadisch, dat mijn Sony wh1000xm3 wel via bluetooth verbonden is maar audio over de telefoon speaker wordt afgespeeld, hard reset lost dit niet op)
- ik de button die landschap modus forceert blokkeer? (zit namelijk rechtsonder op de 'enter' toets van het Tobo, waardoor ik deze in bed te vaak aantik (doordat ik de telefoon in landschapshouding houd, maar wel portraitmodus gebruik ivm liggende houding)
- Bixby knop volledig blokkeer zonder root/apps met vage permissies?
- of het ondertussen al mogelijk is bloatware te verwijderen (Facebook bijv)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

eL_Jay schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:22:
Vraagjes:

Wie weet hoe:

- ik audio output device selecteer? (Probleem is sporadisch, dat mijn Sony wh1000xm3 wel via bluetooth verbonden is maar audio over de telefoon speaker wordt afgespeeld, hard reset lost dit niet op)
Je kan opzich in de bluetooth settings van een gepaired apparaat instellen voor wat voor audio 'ie connected is. Soms wil dat "uit" gaan terwijl het apparaat wel gepaired is maar dat heb ik eigenlijk alleen nog maar gezien met oude/brakke meuk.
- Bixby knop volledig blokkeer zonder root/apps met vage permissies?
bxActions, gratis app in de store, moet je zelf beslissen hoe "vaag" 'ie is. Ik vind 'm prima werken en heb er ook nog voor betaald zodat ik 8 verschillende actions aan die knop kan hangen. Gewoon uitzetten gaat prima met alleen de gratis versie. Je krijgt waarschijnlijk wel een melding dat "secure start" en dus device encryption worden uitgeschakeld maar dat is een onhandig verwoord en geimplementeerd dingetje van Android zelf (heeft ermee te maken dat je de "accessibility" features van bxActions niet kan gebruiken op het moment dat je je decryption-pattern in moet geven bij het opstarten :z ). Daar kan je ook gewoon doorheen OK-en en dan moet je daarna in je settings gewoon secure start weer terug aanzetten en dan werkt alles nog steeds zoals het was.
- of het ondertussen al mogelijk is bloatware te verwijderen (Facebook bijv)
VZIW kan dat met adb pm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
Hamazaki schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:50:

Ik heb een video opgenomen van dit probleem. Hoe kan ik dit het snelste uploaden hier op de site? Ik heb dit nooit gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hamazaki schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:38:
[...]

Ik heb een video opgenomen van dit probleem. Hoe kan ik dit het snelste uploaden hier op de site? Ik heb dit nooit gedaan.
Op YouTube zetten en dan een link plaatsen?

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
Dit is de issue wat ik met de camera:

YouTube: 2 juli 2019

dit gebeurt alleen op de witte muur thuis, hetzelfde probleem heb ik met mijn iphone 6S. is dit een defect?

Hamazaki wijzigde deze reactie 02-07-2019 08:58 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir81
dauwie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:09:
Net ontdekt dat mijn toestel dus proximus branded is. Bij SW-versie staat er PRO/PRO,PRO/PRO
Kan ik dan een andere versie flashen op mijn toestel?
Ja, heb ik ook gedaan, gewoon een geschikte versie van sammobile gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
Hamazaki schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:57:
Dit is de issue wat ik met de camera:

YouTube: 2 juli 2019

dit gebeurt alleen op de witte muur thuis, hetzelfde probleem heb ik met mijn iphone 6S. is dit een defect?
Wat is het issue? Ik zie alleen een onscherp beeld en licht van de televisie dat op de muur valt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Wat is het issue? Ik zie alleen een onscherp beeld en licht van de televisie dat op de muur valt.
de strepen die verticaal naast elkaar passeren? is dat normaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
Hamazaki schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:02:
[...]

de strepen die vertical naast elkaar passeren? is dat normaal?
Dat zal misschien met een verschil in beeldverversingsfrequentie van je smartphone en de verlichting in je kamer te maken hebben. Heb je het bijvoorbeeld ook op witte muren in een andere ruimte?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Dat zal misschien met een verschil in beeldverversingsfrequentie van je smartphone en de verlichting in je kamer te maken hebben. Heb je het bijvoorbeeld ook op witte muren in een andere ruimte?
Net getest, bij een andere niet nee. Is geen defect dus. Thnx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dauwie
Aegir81 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Ja, heb ik ook gedaan, gewoon een geschikte versie van sammobile gedownload en geïnstalleerd.
Welke versie heb jij er op gezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-11 05:43
Geen idee of dit vaker is besproken, maar mijn S9 laadt niet meer op via een kabel (alleen nog via qi). Hij geeft nu ook een melding dat er vocht in de aansluiting zou zitten, echter dat is uitgesloten. Op internet lees je vaker over dit probleem, maar dé oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand tips?

Het probleem is vreemd genoeg ook over 1 nacht ontstaan. Voor mijn gevoel is het eerder iets softwarematigs dan hardwarematigs.

werkenslaap wijzigde deze reactie 09-07-2019 16:22 (5%)

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Probeer (VOORZICHTIG) met een naald of iets anders duns, gewikkeld in een laagje keukenpapier, de USB-poort schoon te maken. Daar komt waarschijnlijk een hoop zwarte rotzooi uit. Zorg dat je diep in de aansluiting komt zonder de connectoren af te breken. Beetje uitblazen van onderaf kan ook helpen (zodat de zwaartekracht alles meeneemt).

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Het blijft wel een drama met die ontwikkelaar van Package Disabler zeg..
Afgelopen maand de app aangeschaft in de Play Store, vandaag krijg ik een foutmelding en blijkt de app alweer te zijn verwijderd. Heb de app al 3x opnieuw moeten aanschaffen..

• Yonix

Yonix

Tanooki schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:44:
Het blijft wel een drama met die ontwikkelaar van Package Disabler zeg..
Afgelopen maand de app aangeschaft in de Play Store, vandaag krijg ik een foutmelding en blijkt de app alweer te zijn verwijderd. Heb de app al 3x opnieuw moeten aanschaffen..
Volgens mij is het vooral Samsung die héél actief dergelijke applicaties opspoort en laat verwijderen.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik weet niet over welke Package Disabler het hebt, maar degene die bij mij bovenaan komt (van policedeveloper) kost geld en heeft een 2.1 als rating, dus ik ben benieuwd wat je over de streep heeft getrokken om 'm aan te schaffen. Ook ben ik benieuwd wat je probeert te bereiken want ik heb het vage vermoeden dat je dat apps dat niet kunnen/mogen (zonder root) terwijl je het gratis en zonder app zelf kan doen met adb.

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is het vooral Samsung die héél actief dergelijke applicaties opspoort en laat verwijderen.
Klopt, maar een maand geleden gaf de developer op zijn website aan dat het conflict met Google nu echt was opgelost, en of gebruikers nog één keer de app wilden aanschaffen via de Play Store. Op dat moment had ik Package Disabler Pro al een keer via de Play Store gekocht, en nadat die uit de Store verwijderd was nog één keer rechtstreeks de apk van de website van de developer aangeschaft. Die laatste zou volgens de developer blijven werken. Toen de app weer tot de Store werd toegelaten, verscheen de nieuwste versie in de Store en werkte mijn versie niet meer. Het vriendelijke verzoek was toen om de app nog één keer aan te schaffen in de Store, dat kon zpgenaamd niet anders.
Inmiddels heb ik de app dus 3x gekocht, maar nog steeds geen werkende versie :(

Ik geloof best dat Google dit soort apps met argusogen volgt, maar doe dan als developer niet zulke stellige beweringen.

• Mwit88
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:09
werkenslaap schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:19:
Geen idee of dit vaker is besproken, maar mijn S9 laadt niet meer op via een kabel (alleen nog via qi). Hij geeft nu ook een melding dat er vocht in de aansluiting zou zitten, echter dat is uitgesloten. Op internet lees je vaker over dit probleem, maar dé oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand tips?

Het probleem is vreemd genoeg ook over 1 nacht ontstaan. Voor mijn gevoel is het eerder iets softwarematigs dan hardwarematigs.
Sinds vandaag hetzelfde probleem, schoonmaken vd poort tot op heden niks opgeleverd. Iemand nog een goed idee?

• Artwido
Mwit88 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:56:
[...]

Sinds vandaag hetzelfde probleem, schoonmaken vd poort tot op heden niks opgeleverd. Iemand nog een goed idee?
Heb dit ook met mijn S8+ gehad.
Mijn oplossing was toen kabel er in en opnieuw opstarten. Na een paar dagen op deze manier te moeten laden verdween het probleem ook weer vanzelf.

• DiMacho
werkenslaap schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:19:

Als het je zelf niet lukt met cleanen. Breng hem langs bij een Samsung Service punt. Wordt je connector vervangen.

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:19
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om op de S9 in te stellen dat de wallpaper van het homescreen om de zoveel tijd uit zichzelf veranderd naar een andere waarbij je vooraf een selectie van afbeeldingen opgeeft?
Heb een tijdje in de settings zitten zoeken maar kan het nergens vinden.
Zo nee, kan iemand een goede 3rd party app aanraden die deze functionality wel heeft en niet te veel van de batterij vraagt?

• sjaool
@X2X2X Bij mijn weten heeft de S9 deze functie niet ingebouwd en zul je gebruik moeten maken van third party apps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-11 05:43
DiMacho schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Als het je zelf niet lukt met cleanen. Breng hem langs bij een Samsung Service punt. Wordt je connector vervangen.
Ik ga dit maar doen, want na een week nog geen verandering. Heb maar een goedkoop qi ladertje gekocht als tijdelijke oplossing, maar breng hem even langs de reparatiewinkel.

Het vervangen van de USB docking wordt wel genoemd (89 euro). Hoe wordt vervolgens bepaald of iets onder de fabrieksgarantie valt?

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiMacho
werkenslaap schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:05:
[...]

Ik ga dit maar doen, want na een week nog geen verandering. Heb maar een goedkoop qi ladertje gekocht als tijdelijke oplossing, maar breng hem even langs de reparatiewinkel.

Het vervangen van de USB docking wordt wel genoemd (89 euro). Hoe wordt vervolgens bepaald of iets onder de fabrieksgarantie valt?
Er moet geen gebruikersschade zijn aan het toestel. Simpel gezegd, geen barsten in scherm of achterkant. Geen fikse deuken in de behuizing.

• Soudie
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-10 17:30
Ik heb in huis twee S9's actief. Ik zag dat in de gegevens van het wifi netwerk dat de toestellenin gebruik hebben ook een qr code wordt getoond waarmee anderen ook makkelijk kunnen aanmelden op het (thuis) wifinetwerk. Vraag is, kan ik voorkomen dat deze QR code getoond wordt? Dat lijken ze namelijk automatisch te doen. Daarnaast vraag ik me af of er een methode is waarmee deze wijze van aanmelden op AP/router niveau niet wordt geaccepteerd? Maar dat is wellicht off topic.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Iemand een idee waarom er 'onbekend' staat en wat het inhoudt?

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
GerCor schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:29:

[Afbeelding]
Daar staat bij mij het nummer wat bij de SIM kaart hoort. Kan goed zijn dat ik die zelf ingevoerd heb.

• kruila
GerCor schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:29:

[Afbeelding]
bij mij staat ook onbekend

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True