• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:48
PHN bijvoorbeeld is land/regio, en landen of regio's hebben geen versie. (al zouden best mensen willen dat Nederland 2.0 komt)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Wanneer automatisch draaien uit staat en je draait je scherm hoor je blijkbaar een icoontje in beeld te krijgen waarmee je je scherm alsnog kan laten draaien. Ik krijg dit alleen bij mij niet te zien, het werkt niet?

Wat ik bedoel wordt hier uitgelegd tussen 4:30-6:15 YouTube: Official Samsung One UI - AWESOME 10 HIDDEN Features (What Is New)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Sound Rush® schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:06:
Wanneer automatisch draaien uit staat en je draait je scherm hoor je blijkbaar een icoontje in beeld te krijgen waarmee je je scherm alsnog kan laten draaien. Ik krijg dit alleen bij mij niet te zien, het werkt niet?

Wat ik bedoel wordt hier uitgelegd tussen 4:30-6:15 YouTube: Official Samsung One UI - AWESOME 10 HIDDEN Features (What Is New)
Gelijk getest op mijn S9+. Werkt perfect. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DdnWYAFvurnsZWBUO00EBvJU/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 14-02-2019 12:26 . Reden: Even bewijs van mijn bewering toevoegen. ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]
Hier werkt het ook perfect, alleen toen ik automatisch draaien weer aan wilde zetten, was het even zoeken, want dan heet het opeens "staand"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sound Rush® schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:06:

Bij mij werkt het ook niet altijd. Vaak werkt het na een reboot van het toestel, maar daarna werkt het op een gegeven moment niet meer.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
heb wat gelezen maar geen oplossing de Samsung Galaxy S9 LED View Cover Zwart werkt niet
weet iemand hoe?

https://eu.community.sams...9-werkt-niet/td-p/513639#
ze weten het ook niet
weet iemand hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
GerCor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]
Ja vreemd, nu werkt het wel ineen bij mij.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
1475paul schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:05:
hallo
heb wat gelezen maar geen oplossing de Samsung Galaxy S9 LED View Cover Zwart werkt niet
weet iemand hoe?

ze weten het ook niet
weet iemand hoe?
In de winkel is het met moederbord vervangen opgelost. Het was een toestel waarbij de led view cover stopt met werken rond 78 % accu.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:25
1475paul schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:05:
hallo
weet iemand hoe?

ze weten het ook niet
weet iemand hoe?
Ik ga niet dat hele externe topic doorlezen, maar heb je NFC wel aan staan (no shit), of gebruik je Samsung Knox met een werkaccount? Ik ken een situatie waarin Knox de NFC blokkeert en daardoor deze cover niet meer werkte.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik deed net een reinstall van mijn phone en nu verwijderde ik een filmpje dat ik net maakte maar ik klikte perongeluk op trash en nu zit het in een trash folder die ik niet kan vinden.

maar ik wil dit niet eens als ik wat verwijder wil ik dat het echt weg is. ik kan nergens vinden hoe ik dit weer uit kan zetten.

en waar zit die trash folder ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
BruceLee schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:47:
ik deed net een reinstall van mijn phone en nu verwijderde ik een filmpje dat ik net maakte maar ik klikte perongeluk op trash en nu zit het in een trash folder die ik niet kan vinden.

maar ik wil dit niet eens als ik wat verwijder wil ik dat het echt weg is. ik kan nergens vinden hoe ik dit weer uit kan zetten.

en waar zit die trash folder ?
Als je je galerij hebt geopend druk je op de 3 puntjes rechtsboven.. dan zie je in dat rijtje prullenbak staan.
Je ziet daaronder ook instellingen staan en daar kun je de prullenbak uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Gisteren de S9 ontvangen en alles opnieuw ingesteld dus geen backup van mijn S7 Edge , alle apps werken weer en ook Android Auto.
Ik ben er blij mee maar het scherm viel wel wat tegen ten opzichte van de S7 Edge die wat breder is. Ook de headphones vallen behoorlijk tegen, totaal geen bass en dus gebruik ik de headphones van een S4 die ik wel goed vind klinken.
Al wat apps verwijdert en ook de Bixby homescreen, nu eens kijken wat er nog meer voor tweaks zijn.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
beesting schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:40:
Google heeft in Android 9 (Pie) het maken van gespreksopnames geblokkeerd. Dus heb ik nog Android 8. Maar sommigen lijken tóch nog gesprekken op te kunnen nemen met de S9 icm Pie. Ook met de S9 in NL.

Er is echter weinig informatie. Kunnen jullie sinds de update naar Android 9 nog gesprekken opnemen?
Of zou je dit willen testen met de gratis Call Recorder - ACR (van NLL)?
Of als je toevallig de betaalde Call recorder van Boldbeast hebt, dan ook graag!

Ohja, en mocht je ook kunnen aangeven welk type/regio je hebt (zoals PHN/Nederland) dan graag. Thnx! :)
teake schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:28:
Deze doet het ook véél minder goed, maar werkt nog wel. (Zacht)

Automatic Call Recorder
http://market.android.com...=com.appstar.callrecorder

Ik ben nog niet door alle instellingen heen om het volume te optimaliseren.
Gebruik al jaren CallRecorder van Skvalex.
Ook op m'n nieuwe S9 werkt deze nog perfect...

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Siewert schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:35:
[...]

[...]

Headphones zijn toch de AKG oortjes? Die zijn de beste die ik ooit gehad heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41
[...]

[...]

Maar draai je dan ook Android Pie of niet?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@sjaool Zo standaard als het maar kan zijn...

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Siewert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 06:43:
@sjaool Zo standaard als het maar kan zijn...
Ja, maar draai je Nougat of Pie? Dit omdat met Android Pie dus opname van gesprekken niet meer zouden werken. Dat is dus nogal vrij belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
sjaool schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Ja, maar draai je Nougat of Pie? Dit omdat met Android Pie dus opname van gesprekken niet meer zouden werken. Dat is dus nogal vrij belangrijk om te weten.
Ik heb Pie op mijn S9 plus, en gesprekken opnemen gaat goed, zowel mijn stem als die van mijn "tegenstander" zijn goed te verstaan (callrecorder van skvalex)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
FrE911 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:25:
[...]

Headphones zijn toch de AKG oortjes? Die zijn de beste die ik ooit gehad heb 8)
Ik vind die AKG dopjes ook niks. Valt me geluidstechnisch zwaar tegen. Ik heb bij mijn S7 witte oordopjes gekregen. Daar zit een aanmerkelijk beter geluid in vind ik. Bovendien heb ik er een hekel aan die dingen zo ver in mijn oren te moeten proppen.

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
sjaool schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Pie dus... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Hé dat zou mooi zijn! Maar euh, reviews in de app store zeggen dat het niet (meer) werkt. Ik zal de trial eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Hier kwam net een update binnen met de patches van 1 februari en wat extra controle voor de nachtstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03-2024
BillSpaarbank schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:02:
[...]

Bij mij werkt het ook niet altijd. Vaak werkt het na een reboot van het toestel, maar daarna werkt het op een gegeven moment niet meer.
Ik heb identiek hetzelfde. Na reboot werkt het weer een tijdje dan niet meer. (9+ op Pie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Aegir81 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:44:
Hier kwam net een update binnen met de patches van 1 februari en wat extra controle voor de nachtstand.
Hmm. Ben ik niet gewend. Hier nog geen update. :N

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Hier ook nog geen update... gaat het om de S9 of S9+?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

kraats

Ik rol

Ik heb 'm ook gisteren gekregen. Gaat wel om een S9 DBT/PHN/DRE toestel, dus kan zijn dat hij voor volledig PHN toestellen nog niet vrijgegeven is

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j2nkwNLsFirzLFZpLrKwjuCq/full.jpg

PHN nu ook beschikbaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Lrrr schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 02:27:
Hier ook nog geen update... gaat het om de S9 of S9+?
S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
S9+ nu ook aan het installeren. d:)b

• Hmmbob
Ik moest ervoor rebooten, maar toen kwam hij ook door. Mooi blauw update scherm voor me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Ik heb een S9 maar krijg de Android 9 OTA niet. Laatste updates zouden al geïnstalleerd zijn maar het security patch level is September 1, 2018.
Current version: G960FXXS2BRI1/G960FOXM2BRG8/G960FXXS2BRH8

Onder service provider SW ver. staat:
SAOMC_SM-960F_OXM_PHN_OO_0015
[...]
PHN/PHN,AUT/AUT.

Ik heb al herstart en de cache partition gewiped, maar kan verder weinig concrete suggesties vinden. Iemand die me op weg kan helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 22-02-2019 09:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
[...]

[...]

Ik heb deze callrecorder even getest als vervanging van mijn eigen, maar helaas, ook deze doet het bij mij niet goed. Let wel: het gaat vooral om het opnemen van de tegenpartij. Als die via een speaker oid zo luid is, dat de microfoon het weer oppikt, dan kan hij het wel opnemen, net als de andere call-recorders.
Dus helaas: ook deze gaat mank door de nieuwe Android beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
teake schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb deze callrecorder even getest als vervanging van mijn eigen, maar helaas, ook deze doet het bij mij niet goed. Let wel: het gaat vooral om het opnemen van de tegenpartij. Als die via een speaker oid zo luid is, dat de microfoon het weer oppikt, dan kan hij het wel opnemen, net als de andere call-recorders.
Dus helaas: ook deze gaat mank door de nieuwe Android beperkingen.
lees hier eens: https://skvalex.org/help/best-practices ; let op meldingen van deze app moeten aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
"Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een enkele druk op de knop een andere app te laten openen, terwijl een dubbele tik dan Bixby opent of omgekeerd".
Je bent dus nog steeds niet van Bixby af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
BounceMeister schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:06:
[...]

"Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een enkele druk op de knop een andere app te laten openen, terwijl een dubbele tik dan Bixby opent of omgekeerd".
Je bent dus nog steeds niet van Bixby af.
Maar je hebt er ook nauwelijks last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Je hebt al meer keus dan hiervoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androidappie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 23:21
Jesse schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:31:
Ik heb een S9 maar krijg de Android 9 OTA niet. Laatste updates zouden al geïnstalleerd zijn maar het security patch level is September 1, 2018.

[...]
PHN/PHN,AUT/AUT.
Ik heb al herstart en de cache partition gewiped, maar kan verder weinig concrete suggesties vinden. Iemand die me op weg kan helpen?
Mijn zus heeft deze ook. Zwitsers model. Belsimpel?
Afwachten....
https://www.sammobile.com...oad/G960FXXS2BRI1/234752/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81

[...]
PHN/PHN,AUT/AUT.

Je kunt met Odin zelf een recente versie van Sammobile flashen. Dat deed ik ook en krijg nu wel alle updates tijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Na het indrukken van volume up of down tijdens een game zag je voor de update nog een slider in beeld die je op het scherm kon finetunen op het gewenste volume.
Na de update zie je wel een (kleinere) slider, maar deze kan je niet aanpassen. Helaas is het eerste blokje al te luid 's avonds, en dat kan ik niet meer bijstellen. Wanneer je op de volumeknop drukt terwijl je op het homescreen bent, is het nog wel gewoon aanpasbaar (dat is dan het belvolume, maar via pulldown krijg je de rest te zien).
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel049
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05-2024

[...]
PHN/PHN,AUT/AUT.

Ik heb exact het zelfde probleem, erg jammer dat veel nederlandse webshops grijze import doen van uit andere landen om de prijs maar met een euro te kunnen drukken.
Mijn S9 heb ik besteld bij een bekende nederlandse webshop en dacht een nederlands unbranded toestel te krijgen.
Maar het blijkt een import model te zijn waarvoor de PIE update nog niet uit is. :/

I love pressing F5... It's so refreshing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Het lukt me niet echt om dit te googlen, hopelijk weet een van jullie waar dit in zit.
Zowel inkomende als uitgaande gesprekken houden er bij precies 2 uur mee op. Ik heb geen idee waar dat aan ligt, jullie een idee?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Faddermakker schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:00:
Het lukt me niet echt om dit te googlen, hopelijk weet een van jullie waar dit in zit.
Zowel inkomende als uitgaande gesprekken houden er bij precies 2 uur mee op. Ik heb geen idee waar dat aan ligt, jullie een idee?
Welke provider heb je? Volgens sommige berichten zou het te maken kunnen hebben met de Fair Use Policy en ook om te voorkomen dat er teveel lijnen open blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
sjaool schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:05:
[...]

Welke provider heb je? Volgens sommige berichten zou het te maken kunnen hebben met de Fair Use Policy en ook om te voorkomen dat er teveel lijnen open blijven staan.
Ik zit bij kpn, heb een kleine belbundel van 150 minuten maar ik vond het opvallend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels mogelijk de Bixby knop anders in te stellen door:

Open "Galaxy store - klik op de drie puntjes rechtsboven - selecteer "Mijn pagina" - Daar alles bijwerken (zodat Bixby de laatste update krijgt).

Vervolgens in het telefoon menu naar "geavanceerde functies" en bovenin dat menu is nu een nieuwe optie verschenen!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Wel jammer dat je uit alle apps op je telefoon kan kiezen, behalve de Google Assistent app om te openen met de bixby knop...

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 28-02-2019 19:53 ]

• FDMK
EJSEJS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:42:
Wel jammer dat je alle apps behalve de Google Assistent app Kanye openen met de bixby knop...
Of uit alle apps kan kiezen |:(

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Daar laat hij dus de Google assistent app niet zien als keus...

• FDMK
Bedoelde meer dat je naast dat je geen GA kan kiezen als optie ook geen Flitsmeister kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Faddermakker schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:55:
Bedoelde meer dat je naast dat je geen GA kan kiezen als optie ook geen Flitsmeister kan kiezen.
Flitsmeister kan ik gewoon kiezen om te openen met de bixby knop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XyfB2yOFJ3OQ0HBqciVla3ob/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 28-02-2019 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, toch een misser van Samsung dit. Niet alleen dat ze je niet GA op laten starten, maar ook dat de zogenaamde "snelle opdracht uitvoeren" via Bixby moet verlopen. Je kan dus een vooraf ingestelde actie door Bixby uit laten voeren. Niet alleen duwen ze daarmee via de zoveelste weg Bixby door je strot, maar het is ook nog eens onpraktisch. Zo kun je bijvoorbeeld wel via deze onnodig onhandige omweg met de knop je zaklamp door Bixby laten activeren (althans als je telefoon ontgrendeld is), maar kan je deze niet met dezelfde knop weer uitzetten ("flashlight is already on" :')).

Vandaag de nieuwste Samsungs in de MediaMarkt gezien hier en het is toch wel weer erg mooie hardware moet ik zeggen. Maar met dit soort trieste acties moeten ze toch wel gaan oppassen denk ik, in een markt waarin de concurrentie ze toch steeds meer op de hielen zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Anders moeten jullie eens bxActions proberen, werkt prima. Als je betaalt kan je instellen wat de knop moet doen bij enkel, dubbel, lang en kort+lang indrukken, en bovendien onderscheid maken tussen scherm aan en uit (dus 8 acties), de gratis versie heeft minder uitgebreide opties. Ik heb nu met scherm aan resp. pauze, next, auto-rotate toggle en zaklamp, met scherm uit niks, next, lockdown en zaklamp. De volumeknoppen kan je op dezelfde manier remappen. Voor mij geen Bixby :)

Oh, als je secure start gebruikt (telefoon encrypted) wordt dat uitgeschakeld vanwege Android-"logica", dat is voor veel mensen een reden om het niet te installeren. Dat moet je even OK-en, en daarna kan je het weer inschakelen zoals normaal, dus je verliest NIET je encryptie.

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 28-02-2019 20:51 ]

Verwijderd

DataGhost schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:47:
Anders moeten jullie eens bxActions proberen, werkt prima. Als je betaalt kan je instellen wat de knop moet doen bij enkel, dubbel, lang en kort+lang indrukken, en bovendien onderscheid maken tussen scherm aan en uit (dus 8 acties), de gratis versie heeft minder uitgebreide opties. Ik heb nu met scherm aan resp. pauze, next, auto-rotate toggle en zaklamp, met scherm uit niks, next, lockdown en zaklamp. De volumeknoppen kan je op dezelfde manier remappen. Voor mij geen Bixby :)

Oh, als je secure start gebruikt (telefoon encrypted) wordt dat uitgeschakeld vanwege Android-"logica", dat is voor veel mensen een reden om het niet te installeren. Dat moet je even OK-en, en daarna kan je het weer inschakelen zoals normaal, dus je verliest NIET je encryptie.
Heb het in het begin geïnstalleerd (de gratis versie), maar dan opende mijn telefoon ook alsnog een splitsecond Bixby voordat de actie uitgevoerd werd. Ik begreep wel dat er een work-around was om dat te voorkomen, maar daar heb ik me toen niet echt verder in verdiept. Heb jij ook die work-around gedaan of werkt bxactions tegenwoordig zo al zonder tussenkomst van Bixby?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Die workaround heb ik gedaan, is super simpel. De app zet zelfs een .exe klaar voor je via USB zodat je die alleen maar eenmalig uit hoeft te voeren met USB debugging aan. Heel Bixby staat dan buitenspel vziw, dus ook geen splitsecond gedoe meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:29:
Tja, toch een misser van Samsung dit. Niet alleen dat ze je niet GA op laten starten, maar ook dat de zogenaamde "snelle opdracht uitvoeren" via Bixby moet verlopen. Je kan dus een vooraf ingestelde actie door Bixby uit laten voeren. Niet alleen duwen ze daarmee via de zoveelste weg Bixby door je strot, maar het is ook nog eens onpraktisch. Zo kun je bijvoorbeeld wel via deze onnodig onhandige omweg met de knop je zaklamp door Bixby laten activeren (althans als je telefoon ontgrendeld is), maar kan je deze niet met dezelfde knop weer uitzetten ("flashlight is already on" :')).

Vandaag de nieuwste Samsungs in de MediaMarkt gezien hier en het is toch wel weer erg mooie hardware moet ik zeggen. Maar met dit soort trieste acties moeten ze toch wel gaan oppassen denk ik, in een markt waarin de concurrentie ze toch steeds meer op de hielen zit.
Het is ook nooit goed. Je moet wel begrijpen dat Bixby voor Samsung noodzakelijk is om een beetje te pushen op hun toestel. De knop was specifiek voor Bixby in het leven geroepen. Je hoeft Bixby natuurlijk niet te gebruiken. Okay, je kunt het niet uitschakelen zonder het systeem in te de duiken maar dat is nu eenmaal niet anders. Wees blij dat je de knop nu naast Bixby ook een andere functie kunt geven. Daarbij kan ik begrijpen dat Samsung in dit geval GA en andere assistants niet als mogelijkheid geeft. Ik gebruik GA en Bixby trouwens maar zelden dus ervaar dit hele Bixby knop gedoe ook niet als een probleem. Ik vind het leuk dat ik daar nu een app of commando onder kan zetten zonder een extra app nodig te hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DataGhost schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:15:
Die workaround heb ik gedaan, is super simpel. De app zet zelfs een .exe klaar voor je via USB zodat je die alleen maar eenmalig uit hoeft te voeren met USB debugging aan. Heel Bixby staat dan buitenspel vziw, dus ook geen splitsecond gedoe meer.
Voor die paar euro is dit inderdaad een prima oplossing om geheel van Bixby af te zijn en meerdere apps of commando's onder de knop te kunnen zetten _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Het is ook nooit goed. Je moet wel begrijpen dat Bixby voor Samsung noodzakelijk is om een beetje te pushen op hun toestel.
Met alle respect, maar ik zie niet in waarom het voor Samsung noodzakelijk is om Bixby te pushen. Naar mijn inzicht is het voor Samsung vooral noodzakelijk om klanten tevreden te stellen. Dat je een feature voorstelt is wat anders dan dat je het klanten via normale wegen onmogelijk maakt het uit te schakelen. Beperkt zijn in mijn mogelijkheden is eerder al eens de reden geweest dat ik een switch heb gemaakt naar een ander mobiel platform.

@DataGhost Tnx, ik ga het kopen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Met alle respect, maar ik zie niet in waarom het voor Samsung noodzakelijk is om Bixby te pushen. Naar mijn inzicht is het voor Samsung vooral noodzakelijk om klanten tevreden te stellen. Dat je een feature voorstelt is wat anders dan dat je het klanten via normale wegen onmogelijk maakt het uit te schakelen. Beperkt zijn in mijn mogelijkheden is eerder al eens de reden geweest dat ik een switch heb gemaakt naar een ander mobiel platform.
Ze hebben Bixby in de markt gezet als tegenhanger van Alexa en Google Assistant dus ja voor Samsung is het wel noodzakelijk om Bixby op hun toestellen te pushen. Denk je dat Amazon of Google op hun apparaten knoppen die specifiek bedoeld zijn voor hun assistenten zouden laten instellen om Bixby te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:03:
Met alle respect maar volgens mij verkoopt Samsung heel erg veel telefoons en - ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat het anders is - jij niet. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
Bixby had leuk geweest wanneer het ook in het Nederlands is.
De enige Bixby opties die ik gebruik zijn de camera opties zoals objecten herkennen, qr-code scanner en soms de ocr scanner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:33
Eindelijk Samsungs eigen call recorder aan de praat gekregen (op Pie) door het gebruik van een Thaise simkaart waardoor de CSC verandert.

[ Voor 24% gewijzigd door menalert op 01-03-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
En blijft hij werken als je daarna weer een NL sim gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menalert
teake schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:31:
En blijft hij werken als je daarna weer een NL sim gebruikt?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Dusssss, nu wil ik natuurlijk een howto, en een Thai sim... of een workaround....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menalert
Stappenplan gesprekken opnemen:

Je verandert hiermee je CSC (naar THL) waardoor je gesprekken kan opnemen, maar dit kan ook invloed hebben op het moment waarop je updates ontvangt. VoLTE wordt ook ingeschakeld. Alles is op eigen risico. Check eerst of je een OXM versie hebt (instellingen -> info telefoon -> softwaregegevens -> onder sw-versie). Dit werkt alleen op deze modellen.

1. Maak eerst een reservekopie.

2. Doe de Thaise simkaart in je telefoon als enige simkaart. Hij geeft nu aan dat de telefoon herstart moet worden (doe dit).

3. Reset je telefoon naar fabrieksinstellingen (met de simkaart er in). Hij vraagt nu of je je telefoon wil herconfigureren naar de Thaise simkaart. Klik Ja. Nu krijg je de Thaise taal te zien, klik op het pijltje en selecteer Nederlands.

4. Doorloop de instellingen en zet je reservekopie terug.

5. Herstart de telefoon en doe je Nederlandse simkaart weer in de telefoon. En klaar.

Ik heb deze simkaart gebruikt: https://www.ebay.nl/itm/T...ksid=p2057872.m2749.l2649 (er zijn ook goedkopere varianten, maar daar duurt verzending een stuk langer).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S3bhf2N.jpg?1

[ Voor 29% gewijzigd door menalert op 02-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Is de enige truuk dat de CSC naar thl veranderd wordt? En kan dat dan niet op een simpeler manier?
Heeft android 9 dan een opname-beperking die gekoppeld is aan een land, en in Thailand niet geldt?

[ Voor 0% gewijzigd door teake op 02-03-2019 15:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
teake schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:41:
Is de enige truuk dat de CSC naar thl veranderd wordt? En kan dat dan niet op een simpeler manier?
Heeft android 9 dan een opname-beperking die gekoppeld is aan een land, en in Thailand niet geldt?
Dit is de makkelijkste manier. En ja, Samsung heeft de functie slechts beschikbaar in een aantal landen waaronder India en Thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

menalert schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Dit is de makkelijkste manier. En ja, Samsung heeft de functie slechts beschikbaar in een aantal landen waaronder India en Thailand.
Wat was je CSC hiervoor dan? Want mijne is NZC en ik wilde weten of ik op Pie nog kon opnemen dus ik heb de hele firmware uit elkaar getrokken. Als ik het zo gauw zie hebben INS en THL inderdaad call recording, maar PHN ook, dus ik probeer erachter te komen waar het precies aan ligt. NZC heeft het helaas niet, terwijl het in Nieuw-Zeeland wel toegestaan is net als in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
DataGhost schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Wat was je CSC hiervoor dan? Want mijne is NZC en ik wilde weten of ik op Pie nog kon opnemen dus ik heb de hele firmware uit elkaar getrokken. Als ik het zo gauw zie hebben INS en THL inderdaad call recording, maar PHN ook, dus ik probeer erachter te komen waar het precies aan ligt. NZC heeft het helaas niet, terwijl het in Nieuw-Zeeland wel toegestaan is net als in NL.
Ik had PHN, dat is Nederland. En geen mogelijkheid tot opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

menalert schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:29:
[...]

Ik had PHN, dat is Nederland. En geen mogelijkheid tot opnemen.
Je hebt zeker geen zin om terug te switchen naar PHN om te kijken of het na een factory reset wel werkt? :+ Mss wordt de setting niet meegenomen na een update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
DataGhost schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Je hebt zeker geen zin om terug te switchen naar PHN om te kijken of het na een factory reset wel werkt? :+ Mss wordt de setting niet meegenomen na een update ofzo.
Nee, dat kost teveel tijd. Gaat ook niet lukken, want na een factory reset blijft hij staan op THL. Tenzij ik het doe met een NL simkaart dan gaat hij weer terug naar PHN en is de call recorder weer weg. Ik denk dat Samsung gewoon selectief is met uitrollen, waar is de meeste vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

menalert schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:56:
[...]

Nee, dat kost teveel tijd. Gaat ook niet lukken, want na een factory reset blijft hij staan op THL. Tenzij ik het doe met een NL simkaart dan gaat hij weer terug naar PHN en is de call recorder weer weg. Ik denk dat Samsung gewoon selectief is met uitrollen, waar is de meeste vraag?
Dat bedoel ik ook, maar ik vraag me af of 'ie dan echt verdwijnt. In de CSC features van zowel THL als PHN staat dat call recording allowed is en ik heb nog geen ander verschil gevonden wat erop wijst dat het niet in PHN zou zitten. Ik gok dus dat de optie er in Oreo nog niet was, of niet aanstond, en met de upgrade de CSC niet opnieuw applied wordt, maar pas bij een factory reset. Of het is dat, of de optie "CscFeature_VoiceCall_ConfigRecording" met waarde "RecordingAllowed" (of bij INS, "RecordingAllowedByMenu") betekent wat anders of staat niet op zichzelf. Voor zover ik kan zien is recording allowed in BNG, BTC, CAM, EGY, ILO, INS, LAO, LUX, LYS, MYM, NPL, PHN, SLK, THL, TMC, TUN, WTL en XXV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Aangezien het in Nederland is toegestaan om telefoongesprekken op te nemen verwacht ik dat deze functie in een van de volgende updates weer aangezet gaat worden. Pin mij er niet op vast maar aangezien er best heel veel vraag naar is en Samsung soms nog wel eens naar de klant luistert zou het mij niks verbazen dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb vandaag besloten om een nieuwe telefoon uit te gaan zoeken waarbij ik twijfel tussen de S9 en de S10. De reden waarom ik geen S9 zou kopen is vanwege de vingerafdrukscanner.

Ik heb op dit moment een S7 en daarvoor had ik een S6 waarbij (in mijn geval) de vingerafdrukscanner niet optimaal werkt. Bij de S6 werkte hij gewoon de helft van de tijd niet en bij mijn S7 werkt hij wel, alleen moet ik om de 2 á 3 dagen mijn vingerafdrukken opnieuw inlezen (waarom? Geen idee)

Zijn er mensen die een S9 hebben en een S6/7 hebben gehad en die mij kunnen vertellen hoe de scanners functioneren ten opzichte van elkaar?

Daarnaast heb ik nog een vraag, namelijk hoe de scanner werkt. Als ik de telefoon wil unlocken is het dan voldoende om alleen mijn vinger op de scanner te leggen of moet ik eerst de power knop indrukken en daarna mijn vinger op de scanner leggen?

Als bonusvraag heb ik op mijn S7 een issue waarbij ik mijn Spotify app niet kan gebruiken in combinatie met mijn SD kaart. Als ik aangeef dat ik mijn muziek op de SD kaart wil opslaan ipv het intern geheugen (dat is maar 32 GB namelijk) begint de app heel vaak vast te lopen, laden afspeellijsten niet, hapert de muziek soms, crashed de app op willekeurige momenten of duurt het lang voordat ik naar het volgende nummer ga wanneer ik op de knop druk om een nummer te skippen. De vraag die hierbij hoort: hebben mensen met een S9 en die Spotify nummers opslaan op hun SD kaart hier ook last van of werkt dat gewoon prima. Dat is voor mij een belangrijke reden om evt. een S10 te halen ipv een S9

Bedankt voor de reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Tycho500 Het enige dat ik je kan vertellen is dat de S9 direct ontgrendeld op het moment dat je je vinger op de vingerafdruksensor legt. Ik vind hem behoorlijk snel werken. De sensor op de achterkant vind ik prettiger werken dan een sensor op de voorkant omdat deze precies onder mijn wijsvinger ligt op het moment dat ik de telefoon oppak. Wat dat betreft vind ik de positie aan de onderkant van het scherm een stuk minder prettig werken.

Spotify kan ik je niet vertellen aangezien ik geen Premium abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen even de stad in om te kijken naar een S9. Ik denk dat ik de S10 definitief laat zitten omdat ik denk ik best kan wennen aan een scanner op de achterkant ipv de voorkant en daardoor bespaar ik toch 350 euro tov een Galaxy S10.

Ik ben er verder net achter gekomen dat ik voor 11 GB aan cache gegevens in mn Spotify app had zitten, daardoor dat ik zo weinig geheugen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Tycho500 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 02:34:
Zijn er mensen die een S9 hebben en een S6/7 hebben gehad en die mij kunnen vertellen hoe de scanners functioneren ten opzichte van elkaar?

Daarnaast heb ik nog een vraag, namelijk hoe de scanner werkt. Als ik de telefoon wil unlocken is het dan voldoende om alleen mijn vinger op de scanner te leggen of moet ik eerst de power knop indrukken en daarna mijn vinger op de scanner leggen?
Een wereld van verschil tov de S7. Eigenlijk altijd direct unlocken ook met minimale aanraking, natte vingers, etc. Zelfs met droge vingers moest ik op de S7 meermaals drukken voor een unlock.

De unlock werkt zonder powerknop al dus even aanraken is genoeg.
Als bonusvraag heb ik op mijn S7 een issue waarbij ik mijn Spotify app niet kan gebruiken in combinatie met mijn SD kaart. [...symptomen...]
Dan heb je gewoon een cheape/brakke/kapotte SD, ik had er nooit problemen mee op mijn S7. Op mijn S9 heb ik alles lekker op het interne geheugen staan want ik heb toch 256GB. Is nog behoorlijk sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Tycho500 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 02:34:

Als bonusvraag heb ik op mijn S7 een issue waarbij ik mijn Spotify app niet kan gebruiken in combinatie met mijn SD kaart. Als ik aangeef dat ik mijn muziek op de SD kaart wil opslaan ipv het intern geheugen (dat is maar 32 GB namelijk) begint de app heel vaak vast te lopen, laden afspeellijsten niet, hapert de muziek soms, crashed de app op willekeurige momenten of duurt het lang voordat ik naar het volgende nummer ga wanneer ik op de knop druk om een nummer te skippen. De vraag die hierbij hoort: hebben mensen met een S9 en die Spotify nummers opslaan op hun SD kaart hier ook last van of werkt dat gewoon prima. Dat is voor mij een belangrijke reden om evt. een S10 te halen ipv een S9

Bedankt voor de reactie alvast!
Problemen met een sd kaart zijn vaak te verhelpen OF te voorkomen door die kaart te formatteren in het apparaat waarin de kaart gebruikt gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tycho500
kruila schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Problemen met een sd kaart zijn vaak te verhelpen OF te voorkomen door die kaart te formatteren in het apparaat waarin de kaart gebruikt gaat worden
Bedankt voor de tip! Ik las op Reddit iets van iemand die dezelfde tip gaf, ik ben as we speak mijn playlists aan het downloaden dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik heb net iets meer tijd gehad om zaken te vergelijken, en call recording staat *niet* in de CSC-features van PHN op Oreo, maar is er met Pie dus nieuw bij gekomen. Mijn theorie is dus dat een factory reset na upgraden naar Pie de optie beschikbaar moet maken. Mocht iemand zin hebben om dit te testen en te posten of het klopt.... :+ Dat zou dus ook het kopen van een Thaise simkaart overbodig maken, en daarvoor moet je sowieso een reset doen, dus waarom niet gewoon met een NL kaart proberen?
Waarom doe je het zelf niet? Ik heb een NZC (geen PHN) en ik ben ook niet in Nederland
teake schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:42:
Dusssss, nu wil ik natuurlijk een howto, en een Thai sim... of een workaround....
Dusssss, zin in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
DataGhost schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:38:
Ik heb net iets meer tijd gehad om zaken te vergelijken, en call recording staat *niet* in de CSC-features van PHN op Oreo, maar is er met Pie dus nieuw bij gekomen. Mijn theorie is dus dat een factory reset na upgraden naar Pie de optie beschikbaar moet maken. Mocht iemand zin hebben om dit te testen en te posten of het klopt.... :+ Dat zou dus ook het kopen van een Thaise simkaart overbodig maken, en daarvoor moet je sowieso een reset doen, dus waarom niet gewoon met een NL kaart proberen?
Waarom doe je het zelf niet? Ik heb een NZC (geen PHN) en ik ben ook niet in Nederland

[...]

Lang geleden voor mij maar lijkt mij (weet of beschikbaar) dat Samsung deze ook heeft.
Maar op de HTC hadden we in /system/customize/*xml waarin systeem eigenschappen en features per regio geactiveerd dan wel uitgeschakeld zijn.
Wellicht dat hierin ook callrecording is uitgeschakeld alsmede ergens in de framework.apk bestanden.
Denk dat Google wel zo slim is geweest om ook in de apk bestanden heeft lopen sleutelen omtrent regios.

Die factory reset op mijn S9 PHN van eergisteren heeft niet geleid tot het enablen van deze functie.
Zit denk ik dieper en om bij die bestanden te komen moet je echt rooten wat ik vroeger wel binnen 1 dag deed nu dus ff niet gaat doen mijn 1 week jonge S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Mooi verhaal. Maar wat bedoel je te zeggen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@AvK Dat een simple factory reset deze fucntie niet zal enablen.
Maar dat je moet rooten en alle framework.apk bestanden zal moet doorpluizen om koppeling te vinden tussen regios en callrecord true or false.
Maar goed, eenmaal geroot werkt callrecording sowiezo wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Siewert op 03-03-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
DataGhost schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:38:

[...]

Vraagje...
Als jij via ADB "adb shell settings list global" en "adb shell settings list secure" opvraagt.
Wat is dan de output, op PHN zien ik geen verwijzing naar call recording.
Misschien dat jij er wel wat hebt staan en kunnen we deze zonder root implementeren.
Tis maar een wilde gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Siewert schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Lang geleden voor mij maar lijkt mij (weet of beschikbaar) dat Samsung deze ook heeft.
Maar op de HTC hadden we in /system/customize/*xml waarin systeem eigenschappen en features per regio geactiveerd dan wel uitgeschakeld zijn.
Wellicht dat hierin ook callrecording is uitgeschakeld alsmede ergens in de framework.apk bestanden.
Denk dat Google wel zo slim is geweest om ook in de apk bestanden heeft lopen sleutelen omtrent regios.

Die factory reset op mijn S9 PHN van eergisteren heeft niet geleid tot het enablen van deze functie.
Zit denk ik dieper en om bij die bestanden te komen moet je echt rooten wat ik vroeger wel binnen 1 dag deed nu dus ff niet gaat doen mijn 1 week jonge S9.
Ik heb maar weinig om op af te gaan, mijn telefoon is niet geroot en ik heb nauwelijks ervaring met de inner workings van de firmware, het enige waar ik mijn info uit haal zijn de images die je van Samsung downloadt om te updaten, en in die images heb ik nog maar kleine stukjes kunnen bekijken. Daarin zie ik dat THL en PHN identiek zijn qua call recording settings.

De settings schijnen als het goed is inderdaad "overgenomen" te worden naar bestanden gelijkend aan die op je HTC vroeger, en daarom zijn er ook apps die die bestanden kunnen editen voor je, maar daar heb je root voor nodig.

Mijn laatste theorie is nu dat alleen een CSC-wissel ervoor zorgt dat ook nieuwe CSC features toegepast worden, en dat dat bij normale updates en resets niet wordt gedaan. PHN had in Oreo namelijk geen recording en in Pie wel, net als THL, maar op de eoa manier staat het na upgrade/reset niet aan. Dus als je al PHN hebt moet je switchen naar wat anders, daarna weer terug en dan zou je recording moeten hebben. Of switchen naar een andere CSC met recording, zoals THL dus. Als dat het ook niet is dan weet ik het ook niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Siewert schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Vraagje...
Als jij via ADB "adb shell settings list global" en "adb shell settings list secure" opvraagt.
Wat is dan de output, op PHN zien ik geen verwijzing naar call recording.
Misschien dat jij er wel wat hebt staan en kunnen we deze zonder root implementeren.
Tis maar een wilde gok.
Ik heb daar niks staan, maar ik zit dus nog op Oreo, met NZC die sowieso geen call recording heeft staan in de CSC files. Misschien heeft @menalert hier iets nuttigs staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Als mijn agenda een activiteit meldt op mijn vergrendelscherm krijg ik cirkel te zien. Tot voor kort kon je melding deactiveren door er op te drukken, nu moet ik vegen.

Hoe stel ik in dat ik met drukken de melding kan deactiveren? (heb het geweten, maar kan het me niet meer herinneren, het zal de leeftijd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:13:
Als mijn agenda een activiteit meldt op mijn vergrendelscherm krijg ik cirkel te zien. Tot voor kort kon je melding deactiveren door er op te drukken, nu moet ik vegen.

Hoe stel ik in dat ik met drukken de melding kan deactiveren? (heb het geweten, maar kan het me niet meer herinneren, het zal de leeftijd zijn)
Staat dit er niet onder dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/srq7VOVJJtHTw2m7avmaioq6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Staat dit er niet onder dan?

[Afbeelding]
jouw plaatje kan ik alleen de eerste regel lezen, meer niet. Maar ik wil de melding wel, maar ik wil die specifieke melding, op dat moment, deactiveren, maw, ik heb hem gezien. En dat kan ik ook door die cirkel weg te vegen, maar ik wil niet vegen maar wil er op drukken om die te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

kraats

Ik rol

:? Vandaag opnieuw de 1 februari update gepushed gekregen. Of zou de beschrijving van de update niet kloppen? Patchlevel staat in de instellingen ook nog steeds op 1 februari.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:44
kraats schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:14:
:? Vandaag opnieuw de 1 februari update gepushed gekregen. Of zou de beschrijving van de update niet kloppen? Patchlevel staat in de instellingen ook nog steeds op 1 februari.
https://www.sammobile.com...ate-germany-old-changelog
Zal wat kleine fixes met zich meebrengen deze update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ook screenprotectors zijn accessoires, dus die berichten horen thuis in: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires.

Ik heb de berichten dan ook naar daar verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds de laatste update op mij S9 (PHN) het probleem dat het geluid tijdens het bellen slecht is als ik bellen via wifi (voorkeur 4G) aan heb staan. Nu ik dit heb uitgeschakeld is de kwaliteit weer goed.

Met slecht bedoel ik dat er veel kraak/ruis op de achtergrond is.
Ik heb KPN als provider en alles stock.

Heeft iemand hier deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Heb een week of wat geleden geupdate naar Android 9 met One UI maar ik heb sindsdien het probleem dat ik geen notificaties meer op mijn lockscreen krijg (van gemiste oproepen en appjes enzo), iemand een idee waar ik dat weer aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordLynx schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:24:
Heb een week of wat geleden geupdate naar Android 9 met One UI maar ik heb sindsdien het probleem dat ik geen notificaties meer op mijn lockscreen krijg (van gemiste oproepen en appjes enzo), iemand een idee waar ik dat weer aan kan zetten?
Misschien zit het in de volgende instellingen (je ziet dan nu wel alleen icoontjes):
Instellingen->Vergrendelscherm->Meldingen (als het goed is staat deze op 'aan')->druk op meldingen (niet op het schuifje)->Stijl weergeven: deze stond bij mij na de update op 'Alleen pictogrammen' en heb deze op gedetailleerd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Hebben jullie sinds een aantal dagen ook zo'n Spotify battery drain? Net een half uurtje in de auto gezeten, 19% batterijverlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
In mijn auto gaat het batterijpercentage altijd omhoog... Maar los daarvan, geen batterij drain van spotify opgemerkt, in de auto noch thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Gismo1979 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Misschien zit het in de volgende instellingen (je ziet dan nu wel alleen icoontjes):
Instellingen->Vergrendelscherm->Meldingen (als het goed is staat deze op 'aan')->druk op meldingen (niet op het schuifje)->Stijl weergeven: deze stond bij mij na de update op 'Alleen pictogrammen' en heb deze op gedetailleerd gezet.
Dankjewel, dat was het. Het vreemde is wel dat ik ook helemaal geen icoontjes zag (dit had ik namelijk al voldoende gevonden) maar ondanks dat die instelling aan stond kreeg ik helemaal niets op het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
"Probleem" op mijn S9+ met mail (GMail).

Melding mail komt pas als ik de S9+ activeer, dus niet als hij gewoon op tafel ligt te wachten.

Iemand een idee/tip?

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support