Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Gismo1979 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:43:
[...]

Het snel leeglopen is dat dan 1 dag en dan gelijk een cache wipe of loopt hij dan meerdere dagen achter elkaar sneller leeg?

Ik heb af en toe ook dat mijn S9 sneller leegloopt dan normaal, maar de volgende dag (ik laad hem iedere nacht op) is het weer normaal. Loopt hij echt snel leeg herstart ik de telefoon.

Bij een cache wipe gooi je ook de cache leeg van de batterijoptimalisatie en deze dient zich dan weer opnieuw op te bouwen.
Bij mij gaat hij eerst normaal mee, dan elke dag iets minder lang (voor mijn gevoel) en dan ineens een dag dat hij snel leeg is. Meestal helpt een reboot wel maar soms dus ook niet en dan werkt een cache wipe het beste. Zal vast een of andere app zijn die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Vroeger kon je kontakten oproepen en vegen om te bellen.
Nu lukt mij dat niet in Androie 9
Hoe stel je dit in

Heb ook de manuel doorgebladerd ,niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
1475paul schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:45:
Vroeger kon je kontakten oproepen en vegen om te bellen.
Nu lukt mij dat niet in Androie 9
Hoe stel je dit in

Heb ook de manuel doorgebladerd ,niks gevonden
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/921/gh0iDs.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/921/HoG7AS.jpg

Zoekt, en ge zult vinden... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 07-02-2019 20:13 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41
henklbr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:08:
[...]
Zoekt, en ge zult vinden... ;)
Gezien het aantal vragen van de afgelopen weken lukt dat in de meeste gevallen niet. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Zo eindelijk de S9+ gekocht, lang wikken en wegen. Hou ik mijn A8 of niet, maar wilde toch graag de S9+ en nu dus druk bezig met de installatie eigenlijk is ie niet veel groter dus dat wennen is zo gebeurd :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Bedankt
was aan het zoeken (VEGEN)

dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Veel mensen weten niet dat je in de instellingennkan zoeken...

Wat nog meer mensen niet weten is dat ookal staat je telefoon in het Nederlands, je in het engels kan zoeken in de instellingen. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mad-Matt schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:38:
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Vanmiddag de update uitgevoerd en nu werkt Android-Auto niet meer.
Althans, het werkt prima tot ik naar Google Maps ga. Dan doet hij het tot m'n S9 op standby/slaapstand (of weet ik het hoe het heet) gaat. Dan krijg ik ineens een melding in de trant van "Google vereist dat u de locatie-voorziening instellingen wijzigt. Kijk op een geschikt moment naar de melding op uw smartphone"

Maar ik krijg geen melding en bij al mn Google apps staat Locatie-voorziening aan.

Geen idee wat ik eraan kan doen, baal er goed van, aangezien ik altijd met maps rij ivm de files.
Niemand?
Het is echt enorm irritant.

Wat ik al gedaan heb:
Opnieuw opgestart.
Maps geupdate.
Al mn locatie-instellingen gechecked en die staan goed.

Zolang mn S9 ge-unlocked is gaat het goed, zodra hij gelocked is krijg ik de melding.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Blijkbaar niet.

Aan de andere kant, Android Auto is officieel ook nog niet vrijgegeven voor Nederland, voor zover ik weet. Moet je toch via een APK binnenhengelen? Ik gebruik het zelf niet, dus weet het allemaal niet zeker.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:50:
[...]

Blijkbaar niet.

Aan de andere kant, Android Auto is officieel ook nog niet vrijgegeven voor Nederland, voor zover ik weet. Moet je toch via een APK binnenhengelen? Ik gebruik het zelf niet, dus weet het allemaal niet zeker.
Klopt. Daar zat ik ook aan te denken dat het daaraan ligt, maar alles werkt verder gewoon perfect.
Alleen maps doet het niet als de telefoon gelockd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Mad-Matt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Klopt. Daar zat ik ook aan te denken dat het daaraan ligt, maar alles werkt verder gewoon perfect.
Alleen maps doet het niet als de telefoon gelockd is.
Het lijkt erop alsof je gps wordt uitgeschakeld of in spaarstand gaat op het moment dat je telefoon het scherm uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 07:54
vbandr84 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:00:
Ik wil graag dat mijn scherm oplicht bij een nieuw bericht als de telefoon op bij bureau ligt.
Nu lees ik dat dat met edge lightning kan, maar het werkt niet bij mij.
Ik heb met samsung contact gehad en in de veilige modus werkt deze functie wel.

Nu zegt samsung dat ik maar langs moet komen bij een service point, maar dat kost mij een halve dag.

Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ben sinds begin dit jaar over van apple naar S9, maar weet nog niet of dat handig was. De camera is fantastisch Scherm en snelheid zijn super en apps aanbod is geweldig... maar hij heeft een paar eigenaardigheden waar ik helemaal niet blij mee ben:
  • crashen van dataverbinding als ik Flitsmeister en een muziekapp zoals DI.FM of Spotify in duo start. Werkt alleen goed samen als je je ze apart opstart en Flitsmeister in overlay schakelt
  • Geen audio over USB ( :( wtf?? :( ), alleen bluetooth. Alsof je op het toilet zit en de telefoonspeakers aan hebt.Wat een baggergeluid als je alleen maar via BT kunt. Ik heb betaalabo's op die muziek dus stream is max kwaliteit, daar ligt t niet aan. Audio jack naar aux kan ook, maar veel maakt t niet uit
  • Sowieso, Flitsmeister geeft bij Apple alle gebeurtenissen op je wegnummer zo'n 50 kilometer vooruit. Samsung Android begint pas te blaten als je er al in staat. Heeft me al meerdere files gekost, gelukkig nog geen flitser. Ik ben inmiddels op Google maps gaan vertrouwen. Heb ook een ticket bij FM ingeschoten
  • Het edge scherm vereist wel een bumper of hoesje, anders activeer je voortdurend zaken die je niet wilt
ik heb geen mirrorlink, smartlink of iets dergelijks en ik wil graag streaming audio, niet van een stick of zo. Heb ook developer mode geactiveerd maar kan niks vinden dat zou kunnen werken

anyway. voorlopig ben ik hevig teleurgesteld in de bruikbaarheid van de S9

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
peter00 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:27:
ben sinds begin dit jaar over van apple naar S9, maar weet nog niet of dat handig was. De camera is fantastisch Scherm en snelheid zijn super en apps aanbod is geweldig... maar hij heeft een paar eigenaardigheden waar ik helemaal niet blij mee ben:

knip

anyway. voorlopig ben ik hevig teleurgesteld in de bruikbaarheid van de S9
Volgens de schrijver Özcan Akyol kun je elk bericht beantwoorden met: 'Ja, dus?'

_O-

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Volgens de schrijver Özcan Akyol kun je elk bericht beantwoorden met: 'Ja, dus?'

_O-
Nou ja, laten we 'em ietsje helpen.
• crashen van dataverbinding als ik Flitsmeister en een muziekapp zoals DI.FM of Spotify in duo start. Werkt alleen goed samen als je je ze apart opstart en Flitsmeister in overlay schakelt
Ik heb hier helemaal geen last van. Ik laat Flitsmeister automatisch opstarten als ik via bluetooth met mijn auto een connectie maak. Misschien Flitsmeister opnieuw installeren? Ik gebruik overigens de beta (heb me daarvoor aangemeld).
• Geen audio over USB ( :( wtf?? :( ), alleen bluetooth. Alsof je op het toilet zit en de telefoonspeakers aan hebt.Wat een baggergeluid als je alleen maar via BT kunt. Ik heb betaalabo's op die muziek dus stream is max kwaliteit, daar ligt t niet aan. Audio jack naar aux kan ook, maar veel maakt t niet uit
Ik gebruik Spotify in mijn Skoda en nu mijn Alfa. Misschien is het heel subjectief of heb ik een bijzonder bagger gehoor maar de kwaliteit is bij mij echt prima.
• Sowieso, Flitsmeister geeft bij Apple alle gebeurtenissen op je wegnummer zo'n 50 kilometer vooruit. Samsung Android begint pas te blaten als je er al in staat. Heeft me al meerdere files gekost, gelukkig nog geen flitser. Ik ben inmiddels op Google maps gaan vertrouwen. Heb ook een ticket bij FM ingeschoten
Zoek eens in de instellingen van Flitsmeister. Ik meen te herinneren dat je in kon stellen dat Flitsmeister meldde wat er op de weg komt als je een snelweg opdraait.
• Het edge scherm vereist wel een bumper of hoesje, anders activeer je voortdurend zaken die je niet wilt
Eens. Ik werd helemaal gek van dat edge menu ding. Heb ik uitgeschakeld. Heb sowieso Nova Launcher erop lopen. Vind ik bijzonder fijn.

Tijd voor een nieuwe auto? Daar kan het ook aan liggen natuurlijk :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

kraats

Ik rol

peter00 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:27:
Geen audio over USB ( :( wtf?? :( ), alleen bluetooth. Alsof je op het toilet zit en de telefoonspeakers aan hebt.Wat een baggergeluid als je alleen maar via BT kunt. Ik heb betaalabo's op die muziek dus stream is max kwaliteit, daar ligt t niet aan. Audio jack naar aux kan ook, maar veel maakt t niet uit
Misschien eens verder in je instellingen kijken. Ik heb gewoon audio over USB. En verder is het natuurlijk wat flauw dat je je S9 de schuld geeft van het niet naar jouw wensen werken van een app (Flitsmeister). Misschien is het ook gewoon een instelling of is het iets wat by design in Android anders is. Met de S9 heeft het in ieder geval weinig te maken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

kraats schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:57:
[...]
Misschien eens verder in je instellingen kijken. Ik heb gewoon audio over USB. En verder is het natuurlijk wat flauw dat je je S9 de schuld geeft van het niet naar jouw wensen werken van een app (Flitsmeister). Misschien is het ook gewoon een instelling of is het iets wat by design in Android anders is. Met de S9 heeft het in ieder geval weinig te maken.
met welke App ? Wat is je speler? auto-audio, en van welk jaar? Mirrorlink/Smartlink? Dat FM niet werkt is IMHO te danken aan de Samsung android, Android one doet aantal dingen veel beter. Dus wel degelijk merk/S9 gebonden. Volgens diverse fora is het by design en werkt het gewoon niet met de meeste autos. en DAAR kan ik dan weer niet bij.
woutur schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:56:
Ik heb hier helemaal geen last van. Ik laat Flitsmeister automatisch opstarten als ik via bluetooth met mijn auto een connectie maak.
Misschien Flitsmeister opnieuw installeren? Ik gebruik overigens de beta (heb me daarvoor aangemeld).
Dat opstarten na koppeling BT werkt idd erg goed (jammer apple....). maar probeer ze eens in duo te starten, met split screen. opnieuw installeren was een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd. :-). Heb me ook aangemeld voor Beta, ik heb een pro account
Zoek eens in de instellingen van Flitsmeister. Ik meen te herinneren dat je in kon stellen dat Flitsmeister meldde wat er op de weg komt als je een snelweg opdraait.
die ga ik nog maar eens door. mschn iets over het hoofd gezien
Tijd voor een nieuwe auto? Daar kan het ook aan liggen natuurlijk :)
Over zes weken. Deze uit 2015 heeft er dan 180k op zitten. Hoe weet je dat...? scary..... :+
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:47:
[...]

_O-
Volgens mij gaat dit topic over ervaringen met dat ding. Goed of slecht. Dat doe ik. Hoef je me niet meteen af te fakkelen }:|

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb heel Google doorzicht. Maar kon nergens vinden of en hoe ik de klok op mijn s9+ weer gewoon rechts kan krijgen.

Of ik ben geen sterk Google persoon of het is gewoon niet mogelijk?

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

kraats

Ik rol

peter00 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:22:
met welke App ? Wat is je speler? auto-audio, en van welk jaar? Mirrorlink/Smartlink?
Nope.. gewoon een USB-geluidskaart of USB-DAC aan m'n USB-C. Dan krijg ik gewoon al het geluid uit die output. Dus van elke app. In de Developer Options kun je wel Disable USB audio routing aan- en uitschakelen. Misschien staat die bij jou uit?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sjaool schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:05:
[...]

Het lijkt erop alsof je gps wordt uitgeschakeld of in spaarstand gaat op het moment dat je telefoon het scherm uitschakelt.
Dat is een goede, enig idee hoe ik dit verander?
(ik kan het nergens vinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Dat zijn toch handige weetjes! Prettig weekend Tweakers! ;)

YouTube: Official Samsung One UI - AWESOME 10 HIDDEN Features (What Is New)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Mad-Matt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Niemand?
Het is echt enorm irritant.

Wat ik al gedaan heb:
Opnieuw opgestart.
Maps geupdate.
Al mn locatie-instellingen gechecked en die staan goed.

Zolang mn S9 ge-unlocked is gaat het goed, zodra hij gelocked is krijg ik de melding.
Wellicht helpt een volledige reset na een versie upgrade. Ik zie niet zo snel of je dat hebt gedaan om dit vervelende probleem te verhelpen.

Ik snap dat het resetten vervelend is, maar je ergens aan ergeren en geen oplossing kunnen vinden/krijgen bij een bug is nog vervelender.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
Heb nu een aantal dagen Pie op mijn S9 maar heb sindsdien problemen met Brawl Stars dat mijn verbinding wegvalt. Dat was voor de update nooit. Zijn er meer mensen die na de Pie update last hebben van wegvallende verbindingen?
Het zou met automatische wifi te maken moeten hebben maar die staat bij mij al uitgeschakeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Lekker Ventje op 09-02-2019 10:20 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:10:
Heb nu een aantal dagen Pie op mijn S9 maar heb sindsdien problemen met Brawl Stars dat mijn verbinding wegvalt. Dat was voor de update nooit. Zijn er meer mensen die na de Pie update last hebben van wegvallende verbindingen?
Welke verbinding? (nog nooit van Brawl Stars gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
GerCor schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Welke verbinding? (nog nooit van Brawl Stars gehoord)
Wifi

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Heb je de cache of data van Brawl Stars al een keer geleegd sinds de upgrade?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Kiswum schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:11:
Heb je de cache of data van Brawl Stars al een keer geleegd sinds de upgrade?
Nee. Maar heb wifi nu uitgeschakeld en ik heb geen disconnects meer. Dit is sinds de update naar Pie, voor die tijd was het met wifi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:48
Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Nee. Maar heb wifi nu uitgeschakeld en ik heb geen disconnects meer. Dit is sinds de update naar Pie, voor die tijd was het met wifi stabiel.
Ik zou, als ik jou was, toch de tip van Kiswum uitvoeren, zie ook de link die ik gedeeld heb over dit onderwerp een paar dagen terug op dit forum

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:27
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden als ze bellen via de speaker? De andere kant klaagt dat het net is of ik onder water zit te bellen. Heel slecht dus.
Is hier een oplossing voor?

Heb via google helaas geen concrete oplossing kunnen vinden alleen dat meer mensen er last van hebben.

Edit: Voorlopig schijnt het probleem met de speaker verholpen te zijn, hierdoor:

Go to Settings> Apps> 3 Vertical Dots> Show System Apps> Microphone> Force Stop>Storage> Clear Cache and Data.

Go to Settings> Apps> 3 Vertical Dots> Show System Apps> Phone > Force Stop > Clear Cache (do this for all three instances of the Phone app).

Then restart the device and test to see if the issue has cleared up.

[ Voor 41% gewijzigd door Blueflame_Core op 21-02-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:10:
Het zou met automatische wifi te maken moeten hebben maar die staat bij mij al uitgeschakeld.
Ik heb ook problemen met wifi in het algemeen. Soms reageert een app of pagina heel traag met laden of helemaal niet. Dan zet ik hem op 4g en gaat alles vlekkeloos. Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over de s9. Of dit nu aan Pie ligt geen idee maar ben er niet blij mee. Zie o.a. mijn probleem hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Blueflame_Core schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Ik heb ook problemen met wifi in het algemeen. Soms reageert een app of pagina heel traag met laden of helemaal niet. Dan zet ik hem op 4g en gaat alles vlekkeloos. Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over de s9. Of dit nu aan Pie ligt geen idee maar ben er niet blij mee. Zie o.a. mijn probleem hierboven.
Dat probleem heb ik ook. Dan heb je wel verbinding maar toch duurt het 10 seconden voor er iets gebeurd/een site geladen word. Ik dacht zelf dat het aan onze WiFi lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
reiniero schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Dan heb je wel verbinding maar toch duurt het 10 seconden voor er iets gebeurd/een site geladen word. Ik dacht zelf dat het aan onze WiFi lag.
Nee wifi is prima hier. Ligt echt aan de s9 of Pie. Het zijn in ieder geval allemaal kleine irritante dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Blueflame_Core schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:23:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden als ze bellen via de speaker? De andere kant klaagt dat het net is of ik onder water zit te bellen. Heel slecht dus.
Is hier een oplossing voor?

Heb via google helaas geen concrete oplossing kunnen vinden alleen dat meer mensen er last van hebben.
Heb je zelf al eens geluisterd hoe het klinkt? Dan kun je zelf bepalen of het goed of slecht is. Sommige hoesjes en covers willen het geluid ook wel eens heel nadelig beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:35
Vandaag de S9 gekocht kom van de iphone af. Best een goede deal aanbetaling van 168 euro cashback 100 euro is dus 68 euro en dan 20gb en 100 minuten voor 24 euro incl telefoon morgen komt een update wanneer alles is overgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:31
Laatste tijd heb ik ervaren dat het RAM beheer wel heel erg agressief is. Als ik in de recente apps kijk, zie ik vaak maar een handjevol apps staan na (lange) standby tijd en moet alles ook nog eens opnieuw laden.
Andere mensen hier ook last van gehad of heb ik hier een exotisch exemplaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Mir64za schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:23:
Vandaag de S9 gekocht kom van de iphone af. Best een goede deal aanbetaling van 168 euro cashback 100 euro is dus 68 euro en dan 20gb en 100 minuten voor 24 euro incl telefoon morgen komt een update wanneer alles is overgezet
Goede deal, Tele2 ? Waar?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
Bij de mediamarkt gisteren en via tele2 provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Mir64za schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Bij de mediamarkt gisteren en via tele2 provider.
Bedankt, net ff gekeken op de site maar daar is die 26€ p/m voor 20GB 100min en 168€ bijbetalen, evengoed een prima deal.
Heb nu nog een S7 edge en twijfel tussen een S9 of een Xiaomi Pocophone.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

audiojunk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Bedankt, net ff gekeken op de site maar daar is die 26€ p/m voor 20GB 100min en 168€ bijbetalen, evengoed een prima deal.
Heb nu nog een S7 edge en twijfel tussen een S9 of een Xiaomi Pocophone.
Hoe veel is de prijsverschil?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
De Pocophone 128GB is bij Belsimpel 38€ met hetzelfde abonnement (20GB.100min) dus 30€ goedkoper dan de Samsung met cashback.
Nu zal die 30€ niet de doorslag geven maar vooral de goede reviews van de Pocophone, lastig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

audiojunk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:19:
[...]

De Pocophone 128GB is bij Belsimpel 38€ met hetzelfde abonnement (20GB.100min) dus 30€ goedkoper dan de Samsung met cashback.
Nu zal die 30€ niet de doorslag geven maar vooral de goede reviews van de Pocophone, lastig |:(
Als je een langere batterij duur wilt, dan de poco.

Voor de rest neig ik voor de s9 met meer banden, betere camera, beeldscherm ect.

Ik heb zelfs de S8 en is een goed toestel, alleen ik baal wel van de batterij

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Dutchredgaming schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Als je een langere batterij duur wilt, dan de poco.

Voor de rest neig ik voor de s9 met meer banden, betere camera, beeldscherm ect.

Ik heb zelfs de S8 en is een goed toestel, alleen ik baal wel van de batterij
Batterij van de Pocophone is inderdaad beter maar het scherm en camera minder, Voordeel van de Poco is dat er veel custom roms zijn zoals de Pixel Experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
audiojunk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:19:
[...]

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik zou altijd Samsung kiezen boven Xioami,Huawei ect...-
Beeldscherm is prachtig de camera zeker ook en de S9 blijft toch een Flagship voor de prijs een mooie deal.

Verder heb ik zojuist alles overgezet van mijn Iphone naar Samsung alles is meegenomen.
Ook heb ik mijn whatsapp berichten meegenomen via een externe app.
Android Auto vandaag meteen geinstalleerd draait ook prima nu nog een extra USB-C kabel bestellen voor in de auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Samsung maakt verschrikkelijk mooie telefoons met de beste schermen die er beschikbaar zijn. Het enige wat jammer is, is dat ze niet echt waardevast zijn. Koop je straks bijvoorbeeld de S10 direct bij introductie dan weet je bijna zeker dat het toestel na een half jaar zowat een derde in prijs gedaald is. Dit is ook een van de redenen dat ik bijna al mijn Samsung toestellen hier nog in de kast heb liggen omdat ik het gewoon zonde vindt om ze tweedehands te verkopen. Dan bouw ik nog liever een soort van smartphone museum voor mijzelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Mir64za schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik zou altijd Samsung kiezen boven Xioami,Huawei ect...-
Beeldscherm is prachtig de camera zeker ook en de S9 blijft toch een Flagship voor de prijs een mooie deal.

Verder heb ik zojuist alles overgezet van mijn Iphone naar Samsung alles is meegenomen.
Ook heb ik mijn whatsapp berichten meegenomen via een externe app.
Android Auto vandaag meteen geinstalleerd draait ook prima nu nog een extra USB-C kabel bestellen voor in de auto :)
Welke APK heb je gebruikt en kreeg je geen gekke “handrem melding”? Daar kom ik namelijk niet voorbij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
Pat-Juh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Welke APK heb je gebruikt en kreeg je geen gekke “handrem melding”? Daar kom ik namelijk niet voorbij :X
Ik heb hem gedownload hier van https://www.apkmirror.com...id-apk-download/download/

Ik krijg geen melding van handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:58:
Samsung maakt verschrikkelijk mooie telefoons met de beste schermen die er beschikbaar zijn. Het enige wat jammer is, is dat ze niet echt waardevast zijn. Koop je de straks bijvoorbeeld de S10 direct bij introductie dan weet je bijna zeker dat het toestel na een half jaar zowat een derde in prijs gedaald is. Dit is ook een van de redenen dat ik bijna al mijn Samsung toestellen hier nog in de kast heb liggen omdat het gewoon zonde vindt om ze tweedehands te verkopen. Dan bouw ik niet liever een soort van smartphone museum voor mijzelf. :P
Gewoon niet direct bij de launch kopen, maar even wachten tot ze wat in prijs zijn gezakt. Dan verliezen ze ook minder waarde.

Ik verkoop mijn telefoons trouwens wel altijd direct. Net van een S8 naar S9 gegaan. De S9 was nieuw via V&A voor iets meer dan 400 en de S8 verkocht voor iets meer dan 200. Tegen de tijd dat de S9 weg gaat brengt die ook vast wel weer rond de 200 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Mir64za schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Ik heb hem gedownload hier van https://www.apkmirror.com...id-apk-download/download/

Ik krijg geen melding van handrem.
Thanks, ik wel in combinatie met mijn Pioneer 230DAB radio. Heb jij een oem radio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
PilatuS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Gewoon niet direct bij de launch kopen, maar even wachten tot ze wat in prijs zijn gezakt. Dan verliezen ze ook minder waarde.

Ik verkoop mijn telefoons trouwens wel altijd direct. Net van een S8 naar S9 gegaan. De S9 was nieuw via V&A voor iets meer dan 400 en de S8 verkocht voor iets meer dan 200. Tegen de tijd dat de S9 weg gaat brengt die ook vast wel weer rond de 200 op.
Ach je hoort mij verder niet klagen hoor. Het is alleen constatering. Het omslagpunt is bij mij nu ook wel een beetje bereikt dat ik perse een vlaggenschip smartphone wil hebben. De Samsung S9 Plus kostte mij trouwens niks omdat ik die bij Ziggo gewonnen heb en de Samsung S8 Plus ligt te wachten totdat de dochter hem kan gebruiken nadat ze haar Samsung S7 zat is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Ach je hoort mij verder niet klagen hoor. Het is alleen constatering. Het omslagpunt is bij mij nu ook wel een beetje bereikt dat ik perse een vlaggenschip smartphone wil hebben. De Samsung S9 Plus kostte mij trouwens niks omdat ik die bij Ziggo gewonnen heb en de Samsung S8 Plus ligt te wachten totdat de dochter hem kan gebruiken nadat ze haar Samsung S7 zat is. :P
Prima natuurlijk :) Vind alleen zelf telefoons laten liggen en ze nooit meer gebruiken wel zonde van het geld. Iedere 2 jaar ongeveer ga ik naar iets nieuws en de oude brengt toch altijd wel tussen de 200 en 300 euro op. Dat ga ik niet in een lade leggen tot het 20 euro is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
Pat-Juh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:15:
[...]

OEM van Volkswagen

Thanks, ik wel in combinatie met mijn Pioneer 230DAB radio. Heb jij een oem radio?
Ik heb wel een ander probleem ik kan geen backup maken naar mijn Google Drive.
Ook kan ik niet Video bellen met Whatsapp nu is mijn vraag ik heb een lokale backup gemaakt.
Als ik opnieuw whatsapp installeer kan ik die lokale backup weer terug zetten die op mijn toestel staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
@PilatuS Het is ook een beetje nostalgie bijvoorbeeld. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn Note 4 te verkopen. Dat is toch wel een van de mooiste telefoons met verwisselbare accu die Samsung ooit gemaakt heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 09-09 11:14
Is er iemand die weet hoe je autoplay van video's in de gallery kan uitzetten? Bij mij spelen nu standaard de video's af; zonder geluid en in een loop. Tevens ontbreekt de tijdsbalk waarop je kunt zien hoe lang de video is en je hem desgewenst door kunt spoelen. Ik heb het liefste dat ik, net zoals op mijn S7, weer zelf de controle heb over al deze functies :(

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@Bonkdoos Dit is niet mogelijk. De oude gallerij van Oreo terugplaatsen is helaas ook niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Bonkdoos schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:30:
Is er iemand die weet hoe je autoplay van video's in de gallery kan uitzetten? Bij mij spelen nu standaard de video's af; zonder geluid en in een loop. Tevens ontbreekt de tijdsbalk waarop je kunt zien hoe lang de video is en je hem desgewenst door kunt spoelen. Ik heb het liefste dat ik, net zoals op mijn S7, weer zelf de controle heb over al deze functies :(
Het enige wat je kunt doen is video selecteren en dan de potlood selecteren. Dan heb je wel een tijdbalk in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wat een jammere implementatie van nachtmodus en filter blauw licht. Als je het niet aan tijd verbindt, gaat toch niemand dat telkens 's avonds handmatig instellen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:17:
Wat een jammere implementatie van nachtmodus en filter blauw licht. Als je het niet aan tijd verbindt, gaat toch niemand dat telkens 's avonds handmatig instellen?
Automatisch kan in de ontwikkelaars opties. Binnenkort kan dit ook in de normale opties!! Eén van de komende updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:17:
Nachtmodus gaat bij mij automatisch. Even in developer modus activeren. Staat al genoemd in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

GerCor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Nachtmodus gaat bij mij automatisch. Even in developer modus activeren. Staat al genoemd in deze topic.
Fijn dat het kan, maar wat een vreemde optie om het alleen via devmodus beschikbaar te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:39:
Fijn dat het kan, maar wat een vreemde optie om het alleen via devmodus beschikbaar te maken 8)7
Inderdaad. Maar aan de andere kant; bijna geen enkele app (ik ken alleen Twitter) maakt gebruik van nachtmodus. Ook kwalitatief uiterst teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Past deze optie ook de blauwfiltering 's avonds toe? Of echt alleen de nachtmodus. Want eerlijk gezegd vind ik nachtmodus aardig, maar de blauwfiltering die toegepast wordt na een bepaald tijdstip vind ik echt veel fijner en handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:48:
Past deze optie ook de blauwfiltering 's avonds toe? Of echt alleen de nachtmodus. Want eerlijk gezegd vind ik nachtmodus aardig, maar de blauwfiltering die toegepast wordt na een bepaald tijdstip vind ik echt veel fijner en handiger.
Je kan het gewoon instellen mijn telefoon past automatisch de blauwfiltering toe om 22:00 tot 08:00 dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Mir64za schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Je kan het gewoon instellen mijn telefoon past automatisch de blauwfiltering toe om 22:00 tot 08:00 dagelijks.
Schiet mij maar lek. Ik zie het niet. Appie geïnstalleerd ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mir64za
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:15:
[...]

https://imgur.com/l2vMRZK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Filter blauw licht zit gewoon in het dropdown menu als je dan op de titel eronder klikt ga je door naar de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wtf. Ik moet nog even aan Samsungs UI wennen. Bij Xiaomi was dit veel makkelijker en duidelijker. Ik had werkelijk geen flauw idee dat er een menu onder zou zitten als er een schuifknop naast staat. Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:34:
Wtf. Ik moet nog even aan Samsungs UI wennen. Bij Xiaomi was dit veel makkelijker en duidelijker. Ik had werkelijk geen flauw idee dat er een menu onder zou zitten als er een schuifknop naast staat. Thanks voor de hulp!
Dit had ik ook op het begin, 'vroeger' had je daarvoor zo'n pijltje naar rechts, nu zit het inderdaad meer in/op elkaar geperst. Opzicht handig, maar nu moet ik maar gokken of iets een submenu heeft.

Volgens mij is dit niet perse Samsung toch? Dacht dat de standaard Android UI dit (ook) heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Sinds de laatste update voor mijn S9+, waar Android 9.0 op is gekomen, gaat het scherm knipperen als ik gebeld wordt of iemand zelf bel.

Het gaat om onderstaand scherm. Niet per se om de spam call ;)

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-YXyS1V6lnoU/WnYEbYi9_gI/AAAAAAAAZYs/LF7yNB211m43zvhkkOC04T7qVBsO7O8-ACLcBGAs/s1600/ss.jpg

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Loekkiee op 13-02-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Loekkiee Ja, er zijn meer mensen die hier last van hebben. Dit is al ergens in de thread voorbij gekomen.

Je kunt proberen om de animatieschaal aan te passen naar 0.5x en kijken of dit jouw probleem oplost.

Instellingen > Onwikkelaaropties > Duur van animatieschaal > Animatieschaal 0,5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 04:56
Zijn er mensen die hier een custom ROM runnen of maken ze gebruik van een overhaul/layer (nova launcher?) (Geen idee hoe dat heet) of gewoon de Galaxy/Samsung Android OS?

Ik flashte me oude telefoons altijd, maar nadeel is wel soms dat radio en camera het niet goed doen. Of root men hier alleen om de bijgeleverde crap app weg te doen?

Iemand advies voor mij als k een nieuwe S9+ wil halen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Hexxagon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:32:
Iemand advies voor mij als k een nieuwe S9+ wil halen? :)
Ja, gewoon halen. De boel draait stock prima en wat jij met crap app bedoelt?
Voor de rest, lees even de thread terug sinds Pie voor de S9 uit is. Dan kom je vanzelf verschillende ervaringen van mensen tegen met de voor- en nadelen die ze ervaren.
Ik behoor bij de groep tevreden mensen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
sjaool schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Ja, gewoon halen. De boel draait stock prima en wat jij met crap app bedoelt?
Voor de rest, lees even de thread terug sinds Pie voor de S9 uit is. Dan kom je vanzelf verschillende ervaringen van mensen tegen met de voor- en nadelen die ze ervaren.
Ik behoor bij de groep tevreden mensen. :P
Haha.. nja, crap app = app die nooit gebruik of wil gebruiken en ik kan het niet DELETEN, tenzij ik mijn telefoon root. Zoiets. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@Hexxagon Apps die je niet kunt verwijderen kun je uitschakelen en dan verdwijnen ze ook uit de app drawer. Apps echt verwijderen kan inderdaad alleen met root. Maar zoveel apps zijn er niet die je alleen maar kunt uitschakelen. De enige die ik zo snel kan bedenken is de Facebook app. Samsung apps zijn bijna allemaal gewoon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
sjaool schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:41:
@Hexxagon Apps die je niet kunt verwijderen kun je uitschakelen en dan verdwijnen ze ook uit de app drawer. Apps echt verwijderen kan inderdaad alleen met root. Maar zoveel apps zijn er niet die je alleen maar kunt uitschakelen. De enige die ik zo snel kan bedenken is de Facebook app. Samsung apps zijn bijna allemaal gewoon te verwijderen.
Thanks, dus de bloatware valt wel mee. Ik tracht gelezen te hebben dat men 't vervelend maar, maar gelukkig valt het mee. Ik kan in maart mijn abbo verlengen en dat is zuur want de cashback is geldig tot er met eind februari. Hopelijk daalt de S9+ in prijs als de S10 straks uitkomt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Hexxagon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:43:
[...]

Thanks, dus de bloatware valt wel mee. Ik tracht gelezen te hebben dat men 't vervelend maar, maar gelukkig valt het mee. Ik kan in maart mijn abbo verlengen en dat is zuur want de cashback is geldig tot er met eind februari. Hopelijk daalt de S9+ in prijs als de S10 straks uitkomt 8)
De S9+ zal nog wel wat in prijs dalen maar of dat snel gebeurt? En tja, wat iemand als bloatware beschouwd? Dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad.Het is wel zo dat en Google en Samsung dezelfde soort apps leveren. Zoals bijvoorbeeld de mail app, Samsung Health en Google Fit app, internetbrowser, etc.

Wat betreft de cashback, dat is wel jammer. Ik mag mijn abonnement nu al verlengen maar mijn S9 Plus bevalt nog prima en ik vrees dat de S10 Plus voor mij een beetje over the top gaat worden. :P
De cashback zal volgens mij trouwens wel weer opgevolgd gaan worden door een andere actie. Dat is tot nu bijna altijd nog zo geweest. :)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 13-02-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
sjaool schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:25:
@Loekkiee Ja, er zijn meer mensen die hier last van hebben. Dit is al ergens in de thread voorbij gekomen.

Je kunt proberen om de animatieschaal aan te passen naar 0.5x en kijken of dit jouw probleem oplost.

Instellingen > Onwikkelaaropties > Duur van animatieschaal > Animatieschaal 0,5x
Oke zal straks eens proberen, weet ik in ieder geval dat het een bekend probleem is en dat het waarchijnljk wel gefixt gaat worden. Had nog geprobeerd te zoeken in het topic maar blijkbaar niet met het juiste trefwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Hexxagon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:37:
[...]

Haha.. nja, crap app = app die nooit gebruik of wil gebruiken en ik kan het niet DELETEN, tenzij ik mijn telefoon root. Zoiets. :X
Apps die je niet kunt verwijderen: Chrome, Gmail, Google, Maps, Play Store, YouTube, Facebook, Game Launcher, LinkedIn, Excel, OneDrive, PowerPoint, Word, Galaxy Apps, Mijn bestanden, Agenda, Apparaatounderhoud, Berichten, Camera, Contacten, Galerij, Klok en Telefoon.
De vetgedrukte zijn degene die ik er wel zou willen afgooien.

Wat de custom roms betreft: je koopt beter geen S9 als je dat wilt doen/kunnen. Het aanbod goed werkende roms is volgens mij nihil.

Over het scherm, de snelheid en de foto's ben ik wel tevreden. Mocht hij nu stuk vallen, dan zou ik hem niet vervangen door een nieuwe S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33
Aegir81 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Apps die je niet kunt verwijderen: Chrome, Gmail, Google, Maps, Play Store, YouTube, Facebook, Game Launcher, LinkedIn, Excel, OneDrive, PowerPoint, Word, Galaxy Apps, Mijn bestanden, Agenda, Apparaatounderhoud, Berichten, Camera, Contacten, Galerij, Klok en Telefoon.
De vetgedrukte zijn degene die ik er wel zou willen afgooien.

Wat de custom roms betreft: je koopt beter geen S9 als je dat wilt doen/kunnen. Het aanbod goed werkende roms is volgens mij nihil.

Over het scherm, de snelheid en de foto's ben ik wel tevreden. Mocht hij nu stuk vallen, dan zou ik hem niet vervangen door een nieuwe S9.
Dat van de Custom Roms dat er maar weinig zijn die goed werken is onzin. Kijk maar eens op xda developers naar de rom van DevBase, Soldier en Lightrom. Alledrie de Pie edition. Of de Oreo als je daarop wilt blijven zitten. Deze zijn alledrie gebaseeerd op Samsung One UI. Dus niet op LineAge OS of hoe dat tegenwoordig ook heet.

Ik heb ze alle 3 geprobeerd en met alle 3 nul problemen. Natuurlijk is dat wel voor iedereen persoonlijk :)
De reden dat ik custom roms draai is o.a. geluid in camera uitzetten, backup via twrp kunnen maken, Youtube Vanced (via Magisk installeren), en de door Aegir81 genoemde apps kunnen verwijderen. Voor mij is dat bloatware en die wil ik er niet op. Ook dat is weer persoonlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Das gek. Dat zijn apps die ik bijna allemaal gebruik........ :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
r_buren956 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:17:
[...]

Dat van de Custom Roms dat er maar weinig zijn die goed werken is onzin. Kijk maar eens op xda developers naar de rom van DevBase, Soldier en Lightrom. Alledrie de Pie edition. Of de Oreo als je daarop wilt blijven zitten. Deze zijn alledrie gebaseeerd op Samsung One UI. Dus niet op LineAge OS of hoe dat tegenwoordig ook heet.

Ik heb ze alle 3 geprobeerd en met alle 3 nul problemen. Natuurlijk is dat wel voor iedereen persoonlijk :)
De reden dat ik custom roms draai is o.a. geluid in camera uitzetten, backup via twrp kunnen maken, Youtube Vanced (via Magisk installeren), en de door Aegir81 genoemde apps kunnen verwijderen. Voor mij is dat bloatware en die wil ik er niet op. Ook dat is weer persoonlijk ;)
Bedankt voor de aanvulling, ik was me er niet van bewust dat er ondertussen wel wat keuze is bij de ROM's. Op mijn vorige telefoons gebruikte ik steeds LineageOS, die toevallig al geprobeerd?
AvK schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:17:
Das gek. Dat zijn apps die ik bijna allemaal gebruik........ :X
Tja, ons gebruik zal verschillen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33
Aegir81 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor de aanvulling, ik was me er niet van bewust dat er ondertussen wel wat keuze is bij de ROM's. Op mijn vorige telefoons gebruikte ik steeds LineageOS, die toevallig al geprobeerd?

Ja LineageOS al geprobeerd maar daar krijgen ze de camera maar niet goed aan de praat. Ik bedoel je kunt er wel mee fotograferen maar dingen als de camera die natuur herkend of eten dat zit er niet in.
Ze krijgen zeg maar niet de bronbestanden van Samsung die ze nodig hebben. Weet niet precies hoe dat heet. En daarnaast ben ik gewoon wel van de OneUI view en vind ik de kale Android view niet zo mooi.

[...]

Tja, ons gebruik zal verschillen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:25
Je kan een hoop van die apps wel "uitschakelen", waarmee je effectief alle updates sinds de ROM gemaakt is verwijderd en de app niet meer draait of zichtbaar is. Voor mij goed genoeg.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
En als je de stock Samsung launcher gebruikt kan je de rest nog verbergen uit de lijst met apps en de notificaties uitschakelen, dan is het ook net of die niet bestaan :)

Enige 'app' waarbij dat niet kan is vreemd genoeg het SIM-menu?! Die blijft om de zoveel tijd terugkomen in de lijst met apps.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Lrrr Het vreemde is dat ik die app niet kan vinden bij mij op de telefoon. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik hem ooit verborgen heb. Het enige waar ik wat kan vinden over simkaartbeheer is in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
sjaool schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:43:
@Lrrr Het vreemde is dat ik die app niet kan vinden bij mij op de telefoon. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik hem ooit verborgen heb. Het enige waar ik wat kan vinden over simkaartbeheer is in de instellingen.
Volgens mij hangt dat van je provider/simkaart af. Ik heb Tele2 en bij mij heet hij 'Tele2 Menu'. Maar als je provider geen SIM-menu heeft op je simkaart zal je er waarschijnlijk ook geen icoon/'app' voor hebben.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Lrrr Ik heb t-mobile. Volgens mij heb ik het wel eens voorbij zien komen maar dat kan ook nog ten tijde van mijn abonnement bij Simpel zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Nou ik heb weer iets hoor (Android 9)...heb de bestanden op m'n SD card grondig opgeruimd. Deels door de SD card in mijn pc te doen, deels door het werken op de pc met een kabeltje naar de telefoon. Nu het volgende. Ik heb een aantal bestanden en mappen verwijderd en verplaatst. Ze zijn niet meer zichtbaar in de explorer op mijn pc, maar nog wel in de bestandsverkenner van de S9! Sterker nog, een nieuw geplaatst bestand in een bepaalde map is alleen zichtbaar via de pc, en niet in de S9!!
Weet iemand hoe dit werkt, moet ik een nieuwe index maken oid, of ververst deze om de zoveel tijd? Er staan nu echt hele mappen in mijn telefoon, welke in werkelijkheid al lang niet meer bestaan.

edit: onderstaande oplossing heeft NIET gewerkt. Heb zowel de cache van alle apps gecleared alsmede 'wiping the system cache partition', maar de niet bestaande mappen en bestanden zijn nog steeds zichtbaar in de verkenner van de S9.
https://forums.androidcen...er-deleted-galaxy-s9.html

[ Voor 20% gewijzigd door Bonkdoos op 13-02-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Bonkdoos schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:09:
Nou ik heb weer iets hoor (Android 9)...heb de bestanden op m'n SD card grondig opgeruimd. Deels door de SD card in mijn pc te doen, deels door het werken op de pc met een kabeltje naar de telefoon. Nu het volgende. Ik heb een aantal bestanden en mappen verwijderd en verplaatst. Ze zijn niet meer zichtbaar in de explorer op mijn pc, maar nog wel in de bestandsverkenner van de S9! Sterker nog, een nieuw geplaatst bestand in een bepaalde map is alleen zichtbaar via de pc, en niet in de S9!!
Weet iemand hoe dit werkt, moet ik een nieuwe index maken oid, of ververst deze om de zoveel tijd? Er staan nu echt hele mappen in mijn telefoon, welke in werkelijkheid al lang niet meer bestaan.

edit: onderstaande oplossing heeft NIET gewerkt. Heb zowel de cache van alle apps gecleared alsmede 'wiping the system cache partition', maar de niet bestaande mappen en bestanden zijn nog steeds zichtbaar in de verkenner van de S9.
https://forums.androidcen...er-deleted-galaxy-s9.html
Zo'n kaartje altijd eerst formatteren in het apparaat waar je het kaartje in gaat gebruiken, dan heb je de minste kans op problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonkdoos
kruila schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:31:
[...]

Zo'n kaartje altijd eerst formatteren in het apparaat waar je het kaartje in gaat gebruiken, dan heb je de minste kans op problemen
Dank voor je reactie, dat ga ik even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Google heeft in Android 9 (Pie) het maken van gespreksopnames geblokkeerd. Dus heb ik nog Android 8. Maar sommigen lijken tóch nog gesprekken op te kunnen nemen met de S9 icm Pie. Ook met de S9 in NL.

Er is echter weinig informatie. Kunnen jullie sinds de update naar Android 9 nog gesprekken opnemen?
Of zou je dit willen testen met de gratis Call Recorder - ACR (van NLL)?
Of als je toevallig de betaalde Call recorder van Boldbeast hebt, dan ook graag!

Ohja, en mocht je ook kunnen aangeven welk type/regio je hebt (zoals PHN/Nederland) dan graag. Thnx! :)

• sjaool
@beesting Lees de reacties bij de app van NLL daar staat hoe je eventueel nog gesprekken kunt opnemen. Maar dat vereist dus enig kunst en vliegwerk en de kwaliteit van het geluid is minder. Android Pie staat dit gewoonweg niet toe en zal dit ook nooit kunnen zolang Google de software niet aanpast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Deze doet het ook véél minder goed, maar werkt nog wel. (Zacht)

Automatic Call Recorder
http://market.android.com...=com.appstar.callrecorder

Ik ben nog niet door alle instellingen heen om het volume te optimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
Toch maar voor een blauwe Samsung S9 gegaan met contractverlenging van Tele2 (20GB / 100min), bij Media markt kom ik dan op een toestelprijs van €308 inclusief cashback. Alleen jammer dat volgens de site gewoon op voorraad maar via een mail een bericht gekregen dat het 5 werkdagen duurt omdat het niet op voorraad is. Al 2 keer gebeld maar geen antwoord terug gekregen :(
Ik zat lang te twijfel tussen de Pocophone en een Samsung S9 / S9+ , de S9+ lijkt met net iets te groot en de Pocophone icm met Tele2 geeft veel twijfel, dus toch maar een S9 door de goede prijs.
Ik heb nu nog een Samsung S7 edge die het overigens nog prima doet.

• Bonkdoos
beesting schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:40:
Er is echter weinig informatie. Kunnen jullie sinds de update naar Android 9 nog gesprekken opnemen?
Telefoon op speaker zetten en dan gespreksvolume vrij hoog, dan wordt het nog enigszins goed opgenomen. Ik snap dat dat niet altijd een optie is, maar het is beter dan iets wat ik ergens las over een koptelefooninpluggen en dan 1 oortje bij je microfoon houden. Ik bedoel, soms wordt je gebeld en dan is er echt geen tijd om een hoofdtelefoon te zoeken en aan te sluiten.
sjaool schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 01:22:
@beesting Lees de reacties bij de app van NLL daar staat hoe je eventueel nog gesprekken kunt opnemen. Maar dat vereist dus enig kunst en vliegwerk en de kwaliteit van het geluid is minder. Android Pie staat dit gewoonweg niet toe en zal dit ook nooit kunnen zolang Google de software niet aanpast.
Heb je een link? Ik snap 'app van NLL' niet.

Dan nog een vraag van mijn kant: als ik mijn toestel ga rooten, is het 'gewoon' opnemen dan wel weer mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@Bonkdoos D reacties bij deze app. In de tweede link van de post waarop ik reageerde wordt wel gezegd dat het bij rooten wel zou werken. Maar aangezien ik dus geen call recorder gebruik kan ik niks met zekerheid zeggen.

• kruila
beesting schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:40:
Google heeft in Android 9 (Pie) het maken van gespreksopnames geblokkeerd. Dus heb ik nog Android 8. Maar sommigen lijken tóch nog gesprekken op te kunnen nemen met de S9 icm Pie. Ook met de S9 in NL.

Of zou je dit willen testen met de gratis Call Recorder - ACR (van NLL)?
Of als je toevallig de betaalde Call recorder van Boldbeast hebt, dan ook graag!

Ohja, en mocht je ook kunnen aangeven welk type/regio je hebt (zoals PHN/Nederland) dan graag. Thnx! :)
ik gebruik acr, in het begin was het volume van de gesprekspartner heel laag, nu (zonder enige aanpassing) werkt het weer prima (afkloppen!). heb phn/phn/bgl/bgl. (toestel niet geroot)

• Bonkdoos
Waarschijnlijk een n00b vraag, maar kon het zo snel via google niet vinden: waar kan ik zien welke versie phn/phn/bgl/bgl ik heb?

• kruila
Bonkdoos schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:26:
Waarschijnlijk een n00b vraag, maar kon het zo snel via google niet vinden: waar kan ik zien welke versie phn/phn/bgl/bgl ik heb?
als je versienummers bedoeld, die zijn er volgens mij niet

• Bonkdoos
Wat bedoelt @beesting dan?

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support