Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27
Flipm0de schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:26:
Ik zie dat je m kan instellen met bepaalde tijden, maar het is juist zo handig dat, als ik snachts even wakker wordt, meteen de tijd kan zien. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb een normale wekkerradio naast mijn bed staan. Het licht is standaard uit maar even op een knopje drukken en ik zie de tijd. Mijn telefoon loopt daardoor helemaal niet leeg. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Bonkdoos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:30:
Ik heb sinds gisteren de S9 in gebruik en vandaag de 'Pie' update uitgevoerd. Nu zie ik de 'punt' linksonder, om te kiezen of je de navigation bar wilt weergeven of niet, niet meer staan. Ook de optie om de 'show and hide button' aan of uit te zetten is er niet meer. Is dit een fout, of een bewuste keuze? Vond dit namelijk wel een handige optie.
Het is een designkeuze geweest. De instellingen zijn nu gewoon in het configuratiescherm te vinden onder Display > Navigatiebalk. Dit is al vaker aan de orde geweest in deze thread. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag ivm met de wat negatieve batterij ervaring, opnieuw Pie geflashed via Odin.

Nu heb ik darkmode weer aangezet, net als voorheen, alleen is Samsung internet nu ook opeens in darkmode. Dat was voor de reset bij mij in ieder geval niet zo. Kan ik darkmode in de Samsung browser los uitzetten, of moet ik darkmode in zijn geheel uitzetten om de normale browser weer te kunnen zien? Ik zoek me helemaal scheel 🤓

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@BillSpaarbank In de Samsung browser in het hamburgermenu kun je de Nachtstand uitschakelen voor de browser.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 31-01-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:48:
@BillSpaarbank In de Samsung browser in het hamburgermenu kun je de Nachtstand uitschakelen voor de browser.
Zo dan... haha, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
sjaool schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Het is een designkeuze geweest. De instellingen zijn nu gewoon in het configuratiescherm te vinden onder Display > Navigatiebalk. Dit is al vaker aan de orde geweest in deze thread. ;)
Mijn excuses ik heb het topic niet grondig gevolgd. Anyway, ik heb via google idd ook display -> navigatiebalk gevonden. Echter, de optie om de hide and show knop aan of uit te zetten is er niet. Ook de achtergrondkleurkeuze selector is er niet meer. Bij jou wel?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Flipm0de schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:26:
Ik zie dat je m kan instellen met bepaalde tijden, maar het is juist zo handig dat, als ik snachts even wakker wordt, meteen de tijd kan zien. Hoe gaan jullie hiermee om?

Heb de telefoon een week, nog niet geupgrade naar Pie. Misschien dat de batterij nog beter wordt.
Ik heb Pie er wel op staan en mijn scherm is altijd uit. Als ik 1x op het scherm tik als hij uit staat komt de klok te voorschijn voor ca 20 seconden en gaat dan weer uit. Je kan dan ook eventuele notificaties zien.
Werkt voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Bonkdoos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:39:
[...]

Mijn excuses ik heb het topic niet grondig gevolgd. Anyway, ik heb via google idd ook display -> navigatiebalk gevonden. Echter, de optie om de hide and show knop aan of uit te zetten is er niet. Ook de achtergrondkleurkeuze selector is er niet meer. Bij jou wel?
Die optie is er niet meer. Ik vind dit veel beter. Ik heb de knoppen helemaal uitgezet en maak gebruik van de gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
BillSpaarbank schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:40:
Vandaag ivm met de wat negatieve batterij ervaring, opnieuw Pie geflashed via Odin.

Nu heb ik darkmode weer aangezet, net als voorheen, alleen is Samsung internet nu ook opeens in darkmode. Dat was voor de reset bij mij in ieder geval niet zo. Kan ik darkmode in de Samsung browser los uitzetten, of moet ik darkmode in zijn geheel uitzetten om de normale browser weer te kunnen zien? Ik zoek me helemaal scheel 🤓
Nu alle Samsung apps ook geupdate zijn, geven die dus ook dark mode aan. Vond het wel een fujne toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 15:48
Iemand enig idee hoe ik de Bixby knop weer uitschakel? Sinds de update staat de knop weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@JwJw01 Gebruik de zoekfunctie even, dit is al meerdere malen voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
DiMacho schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Nu alle Samsung apps ook geupdate zijn, geven die dus ook dark mode aan. Vond het wel een fujne toevoeging
Ben er ook heel blij mee. Alleen sommige sites zien er rottig uit. Maar dit switchen maakt het heel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:10
Vandaag alweer een melding van een update.
Alleen kun je de melding niet meer wegklikken maar moet je kiezen tussen downloaden of opnieuw plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
Weet iemand hoe je automatische herhaling uit zet na het bekijken van een video in galerij? Heel irritant vind ik dit.

O ja en ik vind dat paginas en apps vrij traag reageren als die via wifi draait. Heb gegoogled maar niet echt iets concreets gevonden dat helpt.

[ Voor 38% gewijzigd door Blueflame_Core op 01-02-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Pie was vanochtend een verrassing voor mij. Uit automatisme geupdate (stond enkel January security patch in de notes als opvallend) en opeens was daar Pie.

Niet ontevreden, maar ook niet echt heel veel toevoeging. Wel eindelijk duidelijk dat de 2e camera in de filmstand en Pro-mode niets doet. Een stuk eerlijker en een stuk duidelijker zo! Al had ik liever gehad dat die wel wat deed natuurlijk...

Voor mijn pa ook een S9 besteld nu. Met een dikke case, want anders is die binnen 2 dagen stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:37
Update is even wennen, maar het moet voor een tweaker ook leuk zijn omdingen weer opnieuw uit te zoeken en nieuwe functies te gebruiken.

Ik heb 1 bugje, namelijk als ik iemand bel, dus na het intoetsen van het nummer en tijdens de oproep, flikkert het scherm. Dit stopt als diegene opneemt. Ik heb hem al aan/uit gezet en de cache geleegd. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
eindelijk heb ik de update nu ook binnen, alleen Citrix werkt niet meer zo goed krijg heel raar beeld, heeft er iemand van jullie hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Blueflame_Core schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:28:
Weet iemand hoe je automatische herhaling uit zet na het bekijken van een video in galerij? Heel irritant vind ik dit.

O ja en ik vind dat paginas en apps vrij traag reageren als die via wifi draait. Heb gegoogled maar niet echt iets concreets gevonden dat helpt.
Videospeler naar het hamburgermenu > instellingen > Automatisch herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo, Ik heb sinds 2 weken een S9+ Maar ik mis de 4K video optie en de 13 megapixel? Ik kan alleen maar op 8 megapixel foto's maken? Weet iemand hoe ik dat kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
johanneslol schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:53:
Hallo, Ik heb sinds 2 weken een S9+ Maar ik mis de 4K video optie en de 13 megapixel? Ik kan alleen maar op 8 megapixel foto's maken? Weet iemand hoe ik dat kan aanzetten?
Heb je videostabilisatie aan staan? Zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:02:
[...]

Heb je videostabilisatie aan staan? Zet die eens uit.
Dit aan of uitzetten maakt niks uit... de 4K optie verschijnt niet in de settings? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
johanneslol schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:04:
[...]

Dit aan of uitzetten maakt niks uit... de 4K optie verschijnt niet in de settings? Doe ik iets verkeerd?
Ik heb net mijn instellingen voor de camera gereset en ik heb dus nu hetzelfde. Ik zal even verder zoeker want het heeft iets met verbeteringsfuncties te maken als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:05:
[...]

Ik heb net mijn instellingen voor de camera gereset en ik heb dus nu hetzelfde. Ik zal even verder zoeker want het heeft iets met verbeteringsfuncties te maken als ik het goed heb.
Thanks! :) Ik snap er niks van overigens bevalt de telefoon wel echt heel goed. _/-\o_ Vooral dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@johanneslol Als je 16:9 kiest en dan op resolutie tikt dan kun je 4K kiezen. Overigens werkt dan de videostabilisatie niet meer. Zet je videogrootte voor op FHD dan werkt de videostabilisatie wel.

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 01-02-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:09:
@johanneslol Als je 16:9 kiest en dan op resolutie tikt dan kun je 4K kiezen. Overigens werkt dan de videostabilisatie niet meer.
_/-\o_ _/-\o_ Your the best xD ik zit echt al 3 kwartier te zoeken. :/ 8)7 8)7 |:( |:(

Zijn er verder nog tips die je hebt voor het gebruik van de telefoon? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@johanneslol Nee, geen tips. Gewoon lekker alle opties doorlopen en je telefoon leren kennen. Wat je wel kunt doen is op YouTube of Google zoeken naar Samsung S9 Plus tips & tricks of wat dan ook.

Voor wat betreft het scherm? Voor mij nooit een ander scherm dan AMOLED. :)

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 01-02-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
sjaool schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:08:
[...]

Videospeler naar het hamburgermenu > instellingen > Automatisch herhalen
Dit staat uit, maar helpt niks. Zowel video's als super slomo's blijven zich herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Blueflame_Core schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:32:
[...]

Dit staat uit, maar helpt niks. Zowel video's als super slomo's blijven zich herhalen.
Op het moment dat ze geen geluid meer geven is dat de preview van de video. Dus is de video afgespeeld dan bij de videospeler de video zonder geluid afspelen. Of bedoel je dit niet? Dit kun je bij mijn weten niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
sjaool schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:38:
[...]

Op het moment dat ze geen geluid meer geven is dat de preview van de video. Dus is de video afgespeeld dan bij de videospeler de video zonder geluid afspelen. Of bedoel je dit niet? Dit kun je bij mijn weten niet uitzetten.
Nee volgens mij niet. Als ik in de galerij een video of super slowmo aan tik gaat deze afspelen, als ik op video of super-slowmo druk dan gaat die naar de videospeler, maar dat wil ik niet, gewoon afspelen in galerij. Maar dan zonder 'loop' c.q. telkens herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Blueflame_Core schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Nee volgens mij niet. Als ik in de galerij een video of super slowmo aan tik gaat deze afspelen, als ik op video of super-slowmo druk dan gaat die naar de videospeler, maar dat wil ik niet, gewoon afspelen in galerij. Maar dan zonder 'loop' c.q. telkens herhalen.
Misschien helpt het om de App-voorkeuren te resetten in het hamburgermenu bij instellingen? Nadeel is wel dat dan meteen van alle apps de voorkeuren worden gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:50
Retep2124 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:30:
Update is even wennen, maar het moet voor een tweaker ook leuk zijn omdingen weer opnieuw uit te zoeken en nieuwe functies te gebruiken.

Ik heb 1 bugje, namelijk als ik iemand bel, dus na het intoetsen van het nummer en tijdens de oproep, flikkert het scherm. Dit stopt als diegene opneemt. Ik heb hem al aan/uit gezet en de cache geleegd. Iemand ervaring mee?
Voor degenen die 1 of meer bugs hebben na Pie, staat hier misschien wel een goede tip:

https://www.galaxyclub.nl...oblemen-bugs-crash-cache/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Retep2124 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:30:

Ik zie het ook ja. Bij bellen knippert het lichtjes, totdat iemand opneemt.

Misschien een visuele indicator dat iemand heeft opgenomen :+

Heb nu geen knoppen meer onderin en gebruik de gestures. Maar dat went echt supersnel! Kan me niet meer anders voorstellen. En een stuk ruimte erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 02-02-2019 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Het scherm flikkert bij mij niet. De achtergrond heeft een fading effect. Dat is geen bug maar hoort gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Waah schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:12:
[...]

Heb nu geen knoppen meer onderin en gebruik de gestures. Maar dat went echt supersnel! Kan me niet meer anders voorstellen. En een stuk ruimte erbij.
Wacht maar tot je even een andere telefoon moet gebruiken, ik zit continu te swipen... Wat dan dus niet werkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:28:
Het scherm flikkert bij mij niet. De achtergrond heeft een fading effect. Dat is geen bug maar hoort gewoon zo.
Dan isvhet hier een fading effect met epilepsie.

Als ik het zo lees is het wel een bug dus, maar niet bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Waah Is dat bij een standaard achtergrond of bij een custom achtergrond? Daar zou het misschien nog aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:50:
@Waah Is dat bij een standaard achtergrond of bij een custom achtergrond? Daar zou het misschien nog aan kunnen liggen.
Kun je de achtergrond van het bellen aanpassen? Die animatie is toch standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Waah schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Kun je de achtergrond van het bellen aanpassen? Die animatie is toch standaard?
Het lijkt erop, ik dacht dat die mee veranderde met een thema.
Net even geprobeerd met een thema en het blijft inderdaad dezelfde achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:27
sjaool schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:28:
Ik kan het ook niet (re)produceren op mijn S9+. Ik zie niks flikkeren, ook geen lampjes o.i.d.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:37
sjaool schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:41:
[...]

Het lijkt erop, ik dacht dat die mee veranderde met een thema.
Net even geprobeerd met een thema en het blijft inderdaad dezelfde achtergrond.
Als ik het thema uitzet behoud ik de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik heb nogsteeds niet de update.
Is er een manier om dit te forceren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Pie valt me tegen. Klok links enzo, notificaties minder makkelijk te lezen op lock screen. Accuduur lijkt wel verbeterd te zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Sorcerer8472 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:37:
Pie valt me tegen. Klok links enzo, notificaties minder makkelijk te lezen op lock screen. Accuduur lijkt wel verbeterd te zijn.
Tis wat, klok links. Je zult het scherm maar in Landscape hebben staan, dan is links helemaal niet meer te doen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Retep2124 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:11:
[...]

Vreemd. Een filmpje zou handig zijn. Ik kan het in ieder geval niet reproduceren.

@michaell958 Hangt er vanaf wat je CSC is. Je kunt hem aan Kies hangen of Smartswitch proberen als de knop in de instellingen niet werkt. Anders is het te forceren door Pie te flashen met Odin. Er staat wel ergens een tutorial op het web.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 03-02-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er bij de notificaties minder makkelijk dan. Kun je toch helemaal naar wens instellen.
michaell958 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:18:
Ik heb nogsteeds niet de update.
Is er een manier om dit te forceren
Andere firmware flashen met Odin

[ Voor 24% gewijzigd door Garret1410 op 03-02-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
De handleiding staat hier wel ergens in de thread. Lees die een door want er is veel van plek gewijzigd en een heleboel dingen zijn precies zo aan te passen als jezelf wilt. De klok links hoort daar niet bij, dat is de schuld van Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Retep2124 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:11:
[...]

In deze thread op Android Central staat misschien een oplossing die helpt.

Instellingen > Onwikkelaaropties > Duur van animatieschaal > Animatieschaal 0,5x

Kijk eens of dit helpt. Er schijnen dus meer mensen last van te hebben, dit zal met een volgende update wel opgelost gaan worden.

Oeps, dubbelpost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Garret1410 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Mooi dat het kan, staat er ergens een tutorial?

Wat is er bij de notificaties minder makkelijk dan. Kun je toch helemaal naar wens instellen.

[...]

Andere firmware flashen met Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:43:
[...]

In deze thread op Android Central staat misschien een oplossing die helpt.

Intellingen > Onwikkelaaropties > Duur van animatieschaal > Animatieschaal 0,5x

Kijk eens of dit helpt. Er schijnen dus meer mensen last van te hebben, dit zal met een volgende update wel opgelost gaan worden.

Oeps, dubbelpost. :+
Na de pie update kun je dit effect ook instellen onder instellingen - geavanceerde functies - animaties verkleinen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Gismo1979 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:41:
[...]

Na de pie update kun je dit effect ook instellen onder instellingen - geavanceerde functies - animaties verkleinen aanzetten.
Dat is toch een iets andere functie. Die functie zet bij mij de animatie in het call screen volledig uit. De Animatieduur op 0,5x bij Ontwikkelaarsopties laat bij mij de animatie gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:03
Vraagje, door vanaf de status balk naar beneden te swipen kom je in het quick settings menu. Dit gebeurt ook als de telefoon vergrendeld is als je het scherm activeert.
Bij mijn vorige toestel (iPhone) kon je instellen dat je pas toegang kreeg tot deze quick settings en de aan uit knop wanneer je de telefoon ontgrendeld had. Vond dit wel chill met het idee dat als iemand de telefoon wist te stelen hij er weinig mee kon omdat hij vergrendeld was.
Maar nu kun je verbindingen, gps etc en zelfs het toestel gewoon uitzetten zonder te ontgrendelen en dan wordt de kans op terugvinden lastig..

Is dit mogelijk bij de S9? Ik kan het niet vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:37

tozzke

aka tozzert

HansAnders07 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:25:
Vraagje, door vanaf de status balk naar beneden te swipen kom je in het quick settings menu. Dit gebeurt ook als de telefoon vergrendeld is als je het scherm activeert.
Bij mijn vorige toestel (iPhone) kon je instellen dat je pas toegang kreeg tot deze quick settings en de aan uit knop wanneer je de telefoon ontgrendeld had. Vond dit wel chill met het idee dat als iemand de telefoon wist te stelen hij er weinig mee kon omdat hij vergrendeld was.
Maar nu kun je verbindingen, gps etc en zelfs het toestel gewoon uitzetten zonder te ontgrendelen en dan wordt de kans op terugvinden lastig..

Is dit mogelijk bij de S9? Ik kan het niet vinden
Bij 'Instellingen - Vergrendelscherm - Instell. veilige vergrendeling' kun je 'Netwerkvergrend. en beveiliging' aanzetten. Nu is er een vingerafdruk/patroon/code nodig als je vanaf het lockscreen, data/wifi/gps wilt bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
.

[ Voor 99% gewijzigd door airwolf83 op 03-02-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Had deze vraag al eerder gesteld maar helaas nog geen reactie gekregen. Is het mogelijk als je downgrade naar oreo om de maandelijkse updates van Samsung apart te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Swizzler24 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:28:
Had deze vraag al eerder gesteld maar helaas nog geen reactie gekregen. Is het mogelijk als je downgrade naar oreo om de maandelijkse updates van Samsung apart te downloaden?
Apart downloaden gaat niet. Wel zal Oreo denk ik de beveiligingsupdates zelf binnenhalen.Maar ik zou niet weten waarom je terug zou willen naar Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
sjaool schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:32:
[...]

De handleiding staat hier wel ergens in de thread. Lees die een door want er is veel van plek gewijzigd en een heleboel dingen zijn precies zo aan te passen als jezelf wilt. De klok links hoort daar niet bij, dat is de schuld van Google. ;)
Mijn vrouw heeft vorige week de update naar Android Pie 9.0 op haar Honor 10 gekregen. Die heeft wel een notch en toch staat de klok waar het hoort, rechts dus. Ik stoor me er eigenlijk mateloos aan dat die klok nu links staat zelf al hebben we geen notch. Ze hadden het toch op zn minst de gebruiker zelf mogen laten kiezen. Het is ook niet iets wat Nova Launcher kan oplossen middels een update?

Verder vind ik de mini icoontjes als notificatie op het lockscreen ook geen verbetering. Valt dit aan te passen naar hoe het ervoor was?

[ Voor 8% gewijzigd door Yargo op 04-02-2019 06:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Vorige week heb ik eindelijk de upgrade naar Android 9 binnen gekregen nadat ik bijna dagelijks de firmware controleerde. Hierna heb ik uit voorzorg mijn Galaxy S 9 volledig gereset, want daarmee voorkom je kleine oneffenheden in het systeem.

Ik had na de aanschaf in september alle benchmarks gedraaid en ik heb de afgelopen dagen precies hetzelfde gedaan. Op zo goed als alle vlakken zien die scores er nog beter uit dan toen. Hoe de telefoon in de praktijk zal zijn zal ik binnenkort ervaren als ik hem weer als mijn standaard smartphone ga gebruiken. De Mate 20 Pro leg ik dan weer even aan de kant. Vooral het gebied van fotografie ben ik benieuwd of ik de M20p ga missen of dat Samsung de kwaliteit van foto's toch goed voor elkaar heeft met die enkele camera.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

sjaool schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:00:
[...]

Dat is toch een iets andere functie. Die functie zet bij mij de animatie in het call screen volledig uit. De Animatieduur op 0,5x bij Ontwikkelaarsopties laat bij mij de animatie gewoon zien.
Dit werkt ook nog op Pie :). Even activeren. Hier kan je trouwens ook AdptX kiezen voor je bluetooth headset (als deze dit ondersteunt), dit klinkt beter dan SBC in mijn oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Pat-Juh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:17:
[...]

Dit werkt ook nog op Pie :). Even activeren. Hier kan je trouwens ook AdptX kiezen voor je bluetooth headset (als deze dit ondersteunt), dit klinkt beter dan SBC in mijn oren :+
Ontwikkelaarsopties werken op elke versie van Android. Je moet het alleen wel even activeren. ;)

De functie die nu standaard in instellingen staat om de animatie aan te passen werkt alleen anders dan de functie bij ontwikkelaarsopties.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 04-02-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Net ook de update gedaan, de icoontjes als je boven naar beneden swyped zijn echt lastig zichtbaar.
Wit op grijs is nou niet bepaald makkelijk om af te lezen.
Is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
C6DL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:30:
Net ook de update gedaan, de icoontjes als je boven naar beneden swyped zijn echt lastig zichtbaar.
Is dit aan te passen?
Er staat toch een tekst bij, of ken jij de betekenis van iconen uit je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Nee er staat geen tekst bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Oké dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7InYlFZVrAkoXYKDPYkGwdf1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Is dit aan te passen?
Ander thema proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Is dit aan te passen?
Ik denk dat je dan toch echt even naar je thema of kleurinstellingen moet kijken want de icoontjes zijn bij mij zowel in dag- als nachtstand prima afleesbaar. Bij een bepaalde kleurstelling kan een te hoge of lage helderheid ook zorgen voor niet leesbare teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zojuist ook de update naar Android 9 gekregen. Nou zocht ik mij de vorige keer al helemaal rot naar Icon Frames, dus dat witte randje om de iconen heen, maar nu kan ik het weer niet vinden, na de update zijn die randjes er weer. Onder display zou er iets van icons moeten staan, maar ik vind het niet. Zoeken op icons geeft ook niets. Heb ook al gegoogled, maar het hele icons en frames lijkt nergens te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb wat al gegoold maar vindt niks
Sind de update naar 9 gaat mijn scherm soms zonder enige aanraaking aan zomaar en dit om de ........
weet iemand hoe je dit kan uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
1475paul schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 06:03:
Heb wat al gegoold maar vindt niks
Sind de update naar 9 gaat mijn scherm soms zonder enige aanraaking aan zomaar en dit om de ........
weet iemand hoe je dit kan uitzetten
Instellingen, toegankelijkheid, interactie en behendigheid. Kijk daar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Wel even wennen die update!
Waarom is het unread e-mail icon (op het Always On display) rood ?! Voorheen was dat wit...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deckard_BR21
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb de update ook gedaan maar nu lijkt de smart lock functie helemaal niet meer te werken terwijl voorheen dat op de toegevoegde locaties prima werkte. Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonKuijpers
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-08-2022
Sinds kort (denk sinds de laatste update) kan ik op spotify, of een andere muziekstreamings-service, als de telefoon locked is, zowel met mijn oortjes als op het scherm niet meer pauzeren, afspelen, en nummer overslaan. Als hij unlocked is lukt het op beide manieren wel. Iemand ook last (gehad) van dit probleem, en eventueel een oplossing?

EDIT: Al gelukt, app stond ingeschakeld bij sluimerende apps.

[ Voor 8% gewijzigd door SimonKuijpers op 06-02-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45

kraats

Ik rol

PilatuS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 01:17:
Zojuist ook de update naar Android 9 gekregen. Nou zocht ik mij de vorige keer al helemaal rot naar Icon Frames, dus dat witte randje om de iconen heen, maar nu kan ik het weer niet vinden, na de update zijn die randjes er weer. Onder display zou er iets van icons moeten staan, maar ik vind het niet. Zoeken op icons geeft ook niets. Heb ook al gegoogled, maar het hele icons en frames lijkt nergens te staan.
Ik vind het ook heel irritant dat icon frames nu altijd aan staan. Ik heb zelf nu een ander icon pack geladen via themes die geen icon frames heeft, maar helaas kun je daar niet de standaard icons krijgen maar dan zonder frames

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kraats schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:39:
[...]
Ik vind het ook heel irritant dat icon frames nu altijd aan staan. Ik heb zelf nu een ander icon pack geladen via themes die geen icon frames heeft, maar helaas kun je daar niet de standaard icons krijgen maar dan zonder frames
Dus die optie is er niet meer ? Met Android 8 zocht ik mij al kapot naar die optie, maar nu is dus gewoon er uit gehaald ? Dan kan ik lang zoeken :P

Moet zeggen dat de update mij verder wel bevalt. Ik zou alleen wel graag zien dat ze eens ergens voor kiezen en het zo laten. Nu is het toch bij iedere nieuwe versie weer een aantal dingen compleet anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kraats schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:39:
[...]
Wat zijn nou weer icon frames? Plaats dan even een foto, weten anderen ook waar over geklaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Wat zijn nou weer icon frames? Plaats dan even een foto, weten anderen ook waar over geklaagd wordt.
De meeste zullen het wel weten hoor. Het is een icoon met een rand er omheen ipv een volledig icoon. Zie het maar als een foto of een foto met lijstje. Ik wil van het lijstje af, maar dat kan niet :P

Edit: Als je trouwens perse een foto wil zien, probeer dit eens: Google Images -> Android icon frames.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2019 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:07:
Als je er last van hebt dan weet je het vast snel te vinden. Maarre.. onderstaande dus:
Met Icon frame
Met Icon frame

Zonder Icon frame
zonder Icon frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kraats schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:20:
[...]
Als je er last van hebt dan weet je het vast snel te vinden. Maarre.. onderstaande dus:
Met Icon frame
[Afbeelding: Met Icon frame]

Zonder Icon frame
[Afbeelding: zonder Icon frame]
Oké, ik zal me eerst even verplaatsen in mensen die daar serieus 'last van hebben'. Lukt me nog niet echt. Vervolgens kijk ik naar mijn scherm en zie ik dat sommige apps een Android Icon Frame hebben en andere weer niet. Dan moet je toch ongeveer de haren uit je hoofd trekken? Of valt dat reuze mee? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7d3geff61QjsZ68zoaS73xi1/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:49:
[...]
Oké, ik zal me eerst even verplaatsen in mensen die daar serieus 'last van hebben'.
Geen last, maar gewoon iets wat ik liever anders zie. Dat de ene helft het wel heeft en de andere helft niet maak het juist extra irritant.

Edit: Is het nu trouwens de bedoeling dat iedereen bij iedere term die mogelijk iemand niet kent een plaatje post ? :+

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:10
Ik gebruik een launcher en wissel iedere maand van icons, thema's met en zonder frame. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@GerCor Het irritante is dat er eerst een optie was om ze uit te schakelen voor de apps die ze niet gebruiken en dat dat nu niet meer kan. Functionaliteit die verwijderd wordt is nooit leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
PilatuS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:57:
Edit: Is het nu trouwens de bedoeling dat iedereen bij iedere term die mogelijk iemand niet kent een plaatje post ? :+
Nee hoor, moet je zelf weten. Ik plaats zelf wel zoveel mogelijk plaatjes. Heeft vaker het gevolg dat je sneller en betere antwoorden krijgt.

Kijk, normaal gesproken, maar ik spreek dan even over/voor mezelf: als ik een plaatje zie en begrijp waar het over gaat, zoek ik zelf ook even hoe het op mijn toestel zit. Zoals nu. Maar ik kan de vraag ook overslaan - en met mij wellicht velen - omdat ze het begrip Android Icon Frames niet kennen en denken: 'Ik mis het, denk ik, niet, want ik heb geen idee waar het over gaat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:04:
[...]

Nee hoor, moet je zelf weten. Ik plaats zelf wel zoveel mogelijk plaatjes. Heeft vaker het gevolg dat je sneller en betere antwoorden krijgt.

Kijk, normaal gesproken, maar ik spreek dan even over/voor mezelf: als ik een plaatje zie en begrijp waar het over gaat, zoek ik zelf ook even hoe het op mijn toestel zit. Zoals nu. Maar ik kan de vraag ook overslaan - en met mij wellicht velen - omdat ze het begrip Android Icon Frames niet kennen en denken: 'Ik mis het, denk ik, niet, want ik heb geen idee waar het over gaat'.
Van alles plaatjes gaan posten bij alle termen wordt een zooitje. Zeker op een site als Tweakers komen er 100'en termen voorbij. Voor iedere term die mogelijk iemand niet kent plaatjes gaan posten wordt een half topic vol met plaatjes. Dat terwijl iedere term met 15 seconden Google te vinden is. Sowieso kan je niet weten welke termen mensen wel of niet weten die het dan toevallig lezen. Als ik een term niet ken dan Google ik die even, is nog sneller dan de vraag over die term posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
PilatuS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:10:
Van alles plaatjes gaan posten bij alle termen wordt een zooitje. Zeker op een site als Tweakers komen er 100'en termen voorbij. Voor iedere term die mogelijk iemand niet kent plaatjes gaan posten wordt een half topic vol met plaatjes. Dat terwijl iedere term met 15 seconden Google te vinden is. Sowieso kan je niet weten welke termen mensen wel of niet weten die het dan toevallig lezen. Als ik een term niet ken dan Google ik die even, is nog sneller dan de vraag over die term posten.
Ja, zo kun je er ook over denken. En ik denk dat 9 van de 10 lezers de vraag gewoon overslaan. Ik zou dus normaal gesproken 1 van die 9 zijn en zou helemaal niet gaan zoeken.

Nogmaals, het staat iedereen vrij. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt en ik gelijk. Het is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
Voorheen had ik gps uitgeschakeld en op basis van netwerk locatie vinden aan, nu is op de een of andere manier gps aan en kan ik deze niet meer wijzigen naar alleen netwerk gebruiken ipv gps, waar vind ik deze instellingen, nu bij 9.0 Pie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Ja, zo kun je er ook over denken. En ik denk dat 9 van de 10 lezers de vraag gewoon overslaan. Ik zou dus normaal gesproken 1 van die 9 zijn en zou helemaal niet gaan zoeken.

Nogmaals, het staat iedereen vrij. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt en ik gelijk. Het is mijn ervaring.
Om meer mensen bij een probleem te betrekken, zodat zij (hopelijk) een antwoord of tip kunnen geven, scheelt het al als men in gewoon Nederlands het/'de probleem/vraag/antwoord omschrijft, en niet interessant gaat lopen doen door met Engelse termen/woorden (waarvoor een goed Nederlands alternatief is) te gaan strooien.

De stelling: Wij zijn hier tweakers, dus je moet het maar snappen werkt op een gegeven moment tegen je!

Het zal wel tegen het zere been zijn, nou ja dat is dan maar zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Geen last, maar gewoon iets wat ik liever anders zie. Dat de ene helft het wel heeft en de andere helft niet maak het juist extra irritant.

Ha Pilatus. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je het wel weet, maar Nova launcher (eventueel in combinatie met een iconpack) is wel een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:39:
[...]

Ha Pilatus. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je het wel weet, maar Nova launcher (eventueel in combinatie met een iconpack) is wel een mogelijke oplossing.
In het verleden die launcher gedraait ook met een andere ROM, maar had er nu niet aan gedacht. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Vanmiddag de update uitgevoerd en nu werkt Android-Auto niet meer.
Althans, het werkt prima tot ik naar Google Maps ga. Dan doet hij het tot m'n S9 op standby/slaapstand (of weet ik het hoe het heet) gaat. Dan krijg ik ineens een melding in de trant van "Google vereist dat u de locatie-voorziening instellingen wijzigt. Kijk op een geschikt moment naar de melding op uw smartphone"

Maar ik krijg geen melding en bij al mn Google apps staat Locatie-voorziening aan.

Geen idee wat ik eraan kan doen, baal er goed van, aangezien ik altijd met maps rij ivm de files.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Deze zou onderhand niet misstaan in de openingspost. :P

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/JIB1JE.png

Gebruiksaanwijzing Samsung Galaxy S9/S9+ OneUI Pie:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Artwido schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:58:
Ik gebruik een launcher en wissel iedere maand van icons, thema's met en zonder frame. 😉
Voor degenen die zich ergeren aan de frames rondom de icoontjes. Dit komt omdat Android sinds versie 8 gebruik maakt van Adaptive AppIcons en de makers van de applicaties moeten hun apps updaten met een nieuw correcte appicon. Waar je nu geen frame meer omheen ziet staan hebben de makers dit netjes gedaan, waar je nog wel een frame omheen ziet staan maken de makers nog gebruik van pre-Android8 icoontjes. Oude types dus en die moeten zij updaten.
Het is dus niet iets van Samsung/Google. Je moet bij de Appmakers klagen dat ze niet een nieuwe type icoontje in de app zetten.

Zie ook: https://developer.android...ines/icon_design_adaptive

En de note op de developer pagina:
Caution: If you don't update your launcher icon with the necessary layers, the icon doesn't look consistent with other icons that the system UI displays, and doesn't support visual effects.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanion schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Voor degenen die zich ergeren aan de frames rondom de icoontjes. Dit komt omdat Android sinds versie 8 gebruik maakt van Adaptive AppIcons en de makers van de applicaties moeten hun apps updaten met een nieuw correcte appicon. Waar je nu geen frame meer omheen ziet staan hebben de makers dit netjes gedaan, waar je nog wel een frame omheen ziet staan maken de makers nog gebruik van pre-Android8 icoontjes. Oude types dus en die moeten zij updaten.
Het is dus niet iets van Samsung/Google. Je moet bij de Appmakers klagen dat ze niet een nieuwe type icoontje in de app zetten.

Zie ook: https://developer.android...ines/icon_design_adaptive

En de note op de developer pagina:
Caution: If you don't update your launcher icon with the necessary layers, the icon doesn't look consistent with other icons that the system UI displays, and doesn't support visual effects.
Klinkt plausibel wat je schrijft. Alleen in android 8 had bijvoorbeeld spotify bij mij geen 'frame' om het icoontje en nu onder 9 wel.

Ik stoor me hier eigenlijk niet meer aan. In het begin (onder 8 al) wel, maar nu ben ik er aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Laatst online: 16-09 22:26
Wellicht deze vraag al eens vaker voorbij gekomen is, maar stel hem toch maar.

Ik heb de laatste update ontvangen van mijn S9+ maar tot mijn verbazing is de optie in Google assistent om OK google te activeren nog steeds 'greyed out' als ik het toestel op zijn Nederlands zet.

Zodra ik het hele toestel op zijn Engels zet dan werkt deze optie weer wel, maar op zijn Nederlands niet.

Ik heb al zo vaak gezocht naar een oplossing voor dit probleem maar kan geen werkende oplossing vinden, overal lees je andere oplossingen of zelfs berichten dat google dit heeft uitgezet. Als dat zo is vraag ik me af waarom het dan werkt werkt als je de taal op zijn Engels zet (je kan nog steeds NL praten, zelfs dat werkt).

Is dit probleem nu bij iedereen of alleen bij mij dat ik OK google op zijn Nederlands niet werkend krijg op mijn S9+? Ik bedoel dus met OK google dat ik deze kan activeren ZONDER dat ik eerst de assistent handmatig moet starten (dus als tel bv op tafel ligt of in houder in de auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
rob3rt schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:21:
Wellicht deze vraag al eens vaker voorbij gekomen is, maar stel hem toch maar.

Ik heb de laatste update ontvangen van mijn S9+ maar tot mijn verbazing is de optie in Google assistent om OK google te activeren nog steeds 'greyed out' als ik het toestel op zijn Nederlands zet.

Zodra ik het hele toestel op zijn Engels zet dan werkt deze optie weer wel, maar op zijn Nederlands niet.

Ik heb al zo vaak gezocht naar een oplossing voor dit probleem maar kan geen werkende oplossing vinden, overal lees je andere oplossingen of zelfs berichten dat google dit heeft uitgezet. Als dat zo is vraag ik me af waarom het dan werkt werkt als je de taal op zijn Engels zet (je kan nog steeds NL praten, zelfs dat werkt).

Is dit probleem nu bij iedereen of alleen bij mij dat ik OK google op zijn Nederlands niet werkend krijg op mijn S9+? Ik bedoel dus met OK google dat ik deze kan activeren ZONDER dat ik eerst de assistent handmatig moet starten (dus als tel bv op tafel ligt of in houder in de auto etc)
Dit is door Google uitgeschakeld. Ook op de pixel serie hoor! :) In het Engels doet die het nog wel. :+

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Loopt je batterij sneller leeg na Pie update? Misschien helpt dit:

https://www.galaxyclub.nl...p-cache-wissen-doe-je-zo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
kruila schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:15:
Loopt je batterij sneller leeg na Pie update? Misschien helpt dit:

https://www.galaxyclub.nl...p-cache-wissen-doe-je-zo/
Sinds Pie loopt hij steeds sneller leeg. Na een cache wipe gaat het weer goed maar na een paar weken gaat hij weer heel snel leeg dus weer een cache wipe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
reiniero schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:15:
[...]

Sinds Pie loopt hij steeds sneller leeg. Na een cache wipe gaat het weer goed maar na een paar weken gaat hij weer heel snel leeg dus weer een cache wipe.
Geen last van hier. Ik denk dat je dan op zoek moet naar een app die op de achtergrond veel stroom verbruikt. Bij mij heeft Oculus er wel eens handje van om actief te blijven terwijl het programma allang is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:05
Ik wil graag dat mijn scherm oplicht bij een nieuw bericht als de telefoon op bij bureau ligt.
Nu lees ik dat dat met edge lightning kan, maar het werkt niet bij mij.
Ik heb met samsung contact gehad en in de veilige modus werkt deze functie wel.

Nu zegt samsung dat ik maar langs moet komen bij een service point, maar dat kost mij een halve dag.

Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
DiMacho schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:48:
[...]

Instellingen, toegankelijkheid, interactie en behendigheid. Kijk daar eens.
dank u gelukt

[ Voor 18% gewijzigd door 1475paul op 07-02-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
reiniero schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:15:
[...]

Het snel leeglopen is dat dan 1 dag en dan gelijk een cache wipe of loopt hij dan meerdere dagen achter elkaar sneller leeg?

Ik heb af en toe ook dat mijn S9 sneller leegloopt dan normaal, maar de volgende dag (ik laad hem iedere nacht op) is het weer normaal. Loopt hij echt snel leeg herstart ik de telefoon.

Bij een cache wipe gooi je ook de cache leeg van de batterijoptimalisatie en deze dient zich dan weer opnieuw op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook wel vaker problemen gehad met de batterij met verschillende S modellen. Een reboot heeft het voor mij eigenlijk altijd wel opgelost. 1x per maand ofzo eens een reboot werkt voor mij prima :)
Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support