• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Hmmbob schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:55:
Ik krijg op mijn S9 Duos steeds de melding "Probeer bellen via WiFi later opnieuw in te stellen". Als ik daar op klik kom ik in het instellingen scherm voor Bellen over WiFi, waar ik "voorkeur mobiele netwerk" voor beide sims heb gekozen. Online kom ik met deze melding niets tegen, heeft een van jullie die ooit gezien? En wat moet ik doen / hoe kom ik ervan af?
Ik krijg exact die melding ook na elk telefoontje... (KPN).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:40
Pat-Juh schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Is het toestel dan ook gelijk Simlock vrij ivm het gebruiken van een dual-sim in het buitenland O-) ?
Geen idee. Simlock wat is dat? De laatste telefoon die ik had met simlock is alweer ruim 10 jaar geleden.

"When you grow up your heart dies"

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 08:33
Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:22:
Ik zit heel erg in twijfel of de Huawei Mate 20 of De Samsung Galaxy S9+ te bestellen. Ik kan niet veel goede vergelijkingen vinden tussen deze twee toestellen (wel dan Huawei Mate 20 Pro). Kunnen jullie mij helpen bij mijn keus. Dualsim is erg belangrijk voor mij.
Als je 300 euro wilt besparen dan zou ik voor de S9 plus gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Swizzler24 op 21-01-2019 00:08 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:22:
Ik zit heel erg in twijfel of de Huawei Mate 20 of De Samsung Galaxy S9+ te bestellen. Ik kan niet veel goede vergelijkingen vinden tussen deze twee toestellen (wel dan Huawei Mate 20 Pro). Kunnen jullie mij helpen bij mijn keus. Dualsim is erg belangrijk voor mij.
Het zal niet heel lang meer duren voordat de S10 beschikbaar komt. Als je nog even kan wachten zou dat misschien ook nog een optie zijn.

PSN: Shiver23

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41
Roost schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Ik krijg exact die melding ook na elk telefoontje... (KPN).
Ik heb de optie 'voorkeur via wi-fi' aangevinkt en heb de melding daarna niet meer gehad. Bellen werkt goed.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 16:02

Flipm0de

geen

ik ben op zoek naar een telefoon rond de 550e. En kom uit op de S9 of de Oneplus. Ik nijg naar de S9 omdat ie wat handzamer is. Ook heeft ie volgens mij een betere camera.
Nadelen zijn dan weer de accu en de updates. Oneplus is daar wat sneller in. AL valt t best tegen, want de oneplus 5 heeft volgens mij ook nog geen Pie.

Denk wel dat de s9 nog 1 grote update krijgt. Android Q? Lees in dit topic ook wel wat over lag, is dat erger geworden met One UI?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 14:28
Kan iemand mij helpen? Ik heb de pie update nu 2 weken draaien, volledig reset via odin.maar batterij duur is een ramp maar dit enkel wanneer op data op wifi geen enkel probleem. Maar op data verlies ik toch 50 procent in 4h in standby. Ik heb mijn toestel op enkel 2g/3g staan. En heb meestal meer dan 3 streepjes ontvangst.
Iemand enig idee hoe dit komt?

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 15:13

Pat-Juh

Patrick

sjaool schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Geen idee. Simlock wat is dat? De laatste telefoon die ik had met simlock is alweer ruim 10 jaar geleden.
Agh soms kom je gekke dingen tegen en direct via providers krijg je soms nog wel eens een locked versie. Gelukkig was dit een PHN/PHN PHN/PHN :). Morgen mijn sim overzetten. Nu al het een en ander klaar gezet.

Eerste indruk is goed, Update naar One UI ging vlekkeloos en binnen dertig dat de telefoon uit de doos was had ik deze al draaiende. Verder een aantal basic apps erop gezet en het werkt vrij goed,

Iemand een idee hoe ik bepaalde internet data niet via een VPN kan laten lopen? Bijvoorbeeld Spotify of Netflix niet via mijn VPN maar de rest wel? Dit zou moeten kunnen als ik het internet mag geloven maar het is mij nog niet gelukt |:( .

• Luc64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik krijg hier nu (Belgie) de update naar pie binnen.

• sjaool
Pat-Juh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:56:
[...]
Iemand een idee hoe ik bepaalde internet data niet via een VPN kan laten lopen? Bijvoorbeeld Spotify of Netflix niet via mijn VPN maar de rest wel? Dit zou moeten kunnen als ik het internet mag geloven maar het is mij nog niet gelukt |:( .
Geen idee hoe het werkt want ik gebruik geen VPN. Als ik op internet zoek komt ik wel de term split tunneling tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 22-01-2019 10:56 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 16:27

DataGhost

iPL dev

aaronito schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:35:
Maar op data verlies ik toch 50 procent in 4h in standby. Ik heb mijn toestel op enkel 2g/3g staan. En heb meestal meer dan 3 streepjes ontvangst.
Probeer het eens met 4G erbij, dat draait op "zuinigere" frequenties dan 3G.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

sjaool schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Geen idee hoe het werkt want ik gebruik geen VPN. Als ik op internet zoek komt ik wel de term split tunneling tegen.
Thanks, bij oudere versies kon dit inderdaad. Bij de huidige lukt het mij niet. Ik zoek verder 😂. Op iOs kon het sowieso niet dus ik ben al verder dan dat 😉

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Letten we nog even op de topicwarning? Berichten betreft aankoop en prijzen horen thuis in: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen en heb ze dan ook die kant op verhuisd.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Is het ook mogelijk als de gezichtsscanner niet werkt, je de fingerprint kan gebruiken? Of moet dan de code ingeven.. Ik zit eraan te denken om de s9 plus voor mijn vrouw te kopen. Mooie deal nu met de cashback..Toestel ook nog snel zat met mijn 6GB lijkt me..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:07:
Is het ook mogelijk als de gezichtsscanner niet werkt, je de fingerprint kan gebruiken? Of moet dan de code ingeven.. Ik zit eraan te denken om de s9 plus voor mijn vrouw te kopen. Mooie deal nu met de cashback..Toestel ook nog snel zat met mijn 6GB lijkt me..
Je kan vinger, gezicht en irisscanner allemaal naast elkaar gebruiken. Vinger gebruik ik het meest, daarmee kan je terwijl je scherm uitstaat meteen unlocken. Das erg handig.

• pdavie2311

pdavie2311

rodie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Je kan vinger, gezicht en irisscanner allemaal naast elkaar gebruiken. Vinger gebruik ik het meest, daarmee kan je terwijl je scherm uitstaat meteen unlocken. Das erg handig.
Ok.Dus als je iris aan hebt staan en hij pakt hem niet, leg je je vinger op de scanner en dan unlockt hij? Ik kan dit nergens vinden online bij instellingen. Ben een beetje aan het verdiepen, maar de camera is ook wel aardig geloof ik..

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 15:04

Nohead

PSN ID: Nohead

pdavie2311 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Ok.Dus als je iris aan hebt staan en hij pakt hem niet, leg je je vinger op de scanner en dan unlockt hij? Ik kan dit nergens vinden online bij instellingen. Ben een beetje aan het verdiepen, maar de camera is ook wel aardig geloof ik..
Alle opties werken, dus iris, finger of pin tegelijkertijd.
Dus als iris niet gedetecteerd worden kan je ten alle tijden finger gebruiken of pin invoeren.

• pdavie2311

pdavie2311

Nohead schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Alle opties werken, dus iris, finger of pin tegelijkertijd.
Dus als iris niet gedetecteerd worden kan je ten alle tijden finger gebruiken of pin invoeren.
OK. Heb zelf de Mate 20 Pro en deze heeft FaceID, gruwelijk snel. Maar af en toe pak ik ook de vinger en dat kan er dus gewoon naast, maar bij de S9 ook dus..toch maar bestellen voor haar dan. Of ik doe mijn Mate retour en bestel bijna 2 S9 plus voor de prijs van 1 Mate.. Haha...leuke deal nu met de cashback..

Edit.. Kun je ook de Rabo App gebruiken met fingerprint of scan?

[ Voor 5% gewijzigd door pdavie2311 op 23-01-2019 16:09 ]

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Het was al niet veel maar de update heeft bixby behoorlijk vernacheld. Ze snapt niks meer en wil steeds dat ik Samsung internet installeer. Het enige waar ik het voor gebruikte was om de telefoon te updaten. Ze vraagt nu als antwoord steeds of ik mijn telefoon wil uitschakelen. Als ik vraag om naar de settings te gaan dan kom ik uit bij de backup. Samsung wil zo graag dat we het gebruiken maar nu functioneert het helemaal niet meer.Ze verstaat me vaak niet of weet niet wat te doen. Het enige waar bixby beter in was dan GA was bediening van de telefoon maar dat heeft Samsung vakkundig om zeep geholpen. Als Samsung dwingend is om bixby te gebruiken dan moeten ze er ook wat beter mee omgaan. Ik wil nu helemaal van die rotzooi af maar dat wil Samsung niet,. Ik ben erg tevreden over de nieuwe software en in het algemeen over de telefoon maar ik begin me erg te ergeren aan Bibxy en hoe ze dat dwingen. Oke de knop roep na 1 keer drukken bixby niet meer op en hoef ik dat drama nooit tegen te komen maar ik vind het ontzettend irritant dat ik nu met een knop zit waar je niks mee kan (out of de box dan, ik weet dat er halfbakken oplossingen zijn)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:10
pdavie2311 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:57:
[...]
Edit.. Kun je ook de Rabo App gebruiken met fingerprint of scan?
Alleen fingerprint.

Al merk ik de laatste dagen dat die app om de zoveel tijd klaagt dat de vingerafdruk instellingen (op de S9) gewijzigd zouden zijn, en dat daarom de vingerafdruk optie (in de Rabo App) opnieuw ingesteld moet worden. Volgens mij wijzig ik niets, dus dat is wel irritant.

Sometimes you need to plan for coincidence

• sjaool
Hmmbob schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:14:
[...]

Alleen fingerprint.

Al merk ik de laatste dagen dat die app om de zoveel tijd klaagt dat de vingerafdruk instellingen (op de S9) gewijzigd zouden zijn, en dat daarom de vingerafdruk optie (in de Rabo App) opnieuw ingesteld moet worden. Volgens mij wijzig ik niets, dus dat is wel irritant.
Dan is er waarschijnlijk een grote update van de Rabobank app geweest. Tenminste dat is bij mij de enige keer geweest dat ik mijn vingerafdruk opnieuw moest instellen.

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Luc64 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:59:
Ik krijg hier nu (Belgie) de update naar pie binnen.
Ik heb hem nog steeds niet met Proximus, welke provider heb jij ?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 16:39
frozenflame_ schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:31:
[...]

De LUX is inderdaad vrijgegeven, maar de PRO nog niet.
Kan je perfect zelf opvolgen via Sammobile.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:23
Ik zit te overwegen een S9 te kopen omdat mijn oude telefoon (oneplus 3) een mindere accu krijgt. Nu lees ik hele wisselende ervaringen over de accuduur van de S9.. Enige suggesties of het het waard is?

• Swizzler24
datadevil schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:49:
Ik zit te overwegen een S9 te kopen omdat mijn oude telefoon (oneplus 3) een mindere accu krijgt. Nu lees ik hele wisselende ervaringen over de accuduur van de S9.. Enige suggesties of het het waard is?
Doen. Zo slecht is de accu niet.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik had vanochtend ineens: "Samsung Store: upday installed"
Wut?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:56
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:41:
Wut?
Was het niet een update? Volgens mij had ik die ook maar Upday is een voorgeïnstalleered app als ik me niet vergis.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 08:05
Vind er weinig mis mee eerlijk gezegd. Stukken beter dan de iPhone die ik gewend was.
Ben alleen nog een beetje zoekende voor de spaarstand in de nacht, snachts loopt ie wel wat veel leeg voor mijn gevoel.

Vind dat snelladen wel weer heerlijk trouwens.

• sjaool
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:41:
Wut?
Is gewoon een update van Upday. Deze app staat voorgeïnstalleerd op je telefoon. De update van Upday gaat via de Samsung Store.

• Aegir81
Hoeveel schermtijd haal je nu per dag of per oplaadbeurt? Dan kun je gaan vergelijken. Ik verbruik ongeveer 50% van de accu per dag. De schermtijd bedraagt dan 1,5-2 uur.

• datadevil
  • Laatst online: 05-11 13:23
Aegir81 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Hoeveel schermtijd haal je nu per dag of per oplaadbeurt? Dan kun je gaan vergelijken. Ik verbruik ongeveer 50% van de accu per dag. De schermtijd bedraagt dan 1,5-2 uur.
Dat weet ik zo niet. Gezien de reacties heb ik er toch maar een besteld, was nu erg goede deal voor 504 met 100 terug...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Ik ook zoiets. Als ik weinig doe dan heb ik zelfs tegen de 80% over. Dit staat in schril contrast met de SGS7 die ik hiervoor had. Hoewel de accu daar wellicht ook minder goed was op het eind :)

Ik zit nu op 62% terwijl ik in totaal wel 1,5 uur gebeld heb, 2 simkaarten aan heb staan, ook data gebruik over wifi. Moet wel zeggen dat ik nog steeds het gevoel heb dat bellen veel accu kost.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

[...]

Ik gebrui de S9 nu sinds dinsdag en vandaag zit ik op 40% resterend met 40min bellen, 2u45 schermtijd en 15min spotify streamen over de speakers. Ik was vandaag vrij en heb best nog wat dingen ingesteld dus ben redelijk tevreden...

• Luc64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2022
frozenflame_ schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Ik heb scarlet, afhankelijk van Proximus.

Verwijderd

wij willen 3x s9 aanschaffen nu is er discussie ontstaan of er voor de 64 of de 256 versie gekozen moet worden verschil 67 e wie geeft ons raad

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:19:
wij willen 3x s9 aanschaffen nu is er discussie ontstaan of er voor de 64 of de 256 versie gekozen moet worden verschil 67 e wie geeft ons raad
Heb je meer opslag nodig dan 64GB? Wat heb je nu voor een toestel en wat gebruik je daarop aan opslag...

Zit je op het randje van 64gb, ga voor de geotere opslag. Gebruik je maar rond de 30 gb. Ga voor de kleine opslag.

Waar gebruik je je toestel voor?

Gebruik je een sd kaart?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Non discussie als je het mij vraagt aangezien je "ongelimiteerd" sd kaartjes erin kan proppen mocht je extra opslag capaciteit nodig hebben.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

opslag foto's en muziek vraag ontstaat omdat je als je een sd kaartje bij prikt je geen duo functie kan genieten

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2019 22:20 ]

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Vraagje
Is er een gratis app waarbij je een van de simkaarten uit kan zetten buiten kantoor tijden. Hetgeen wat ik kan vinden in de app store werken niet. Een widget mag ook.
De juiste vraag die je moet stellen is of je dual sim gaat gebruiken. Zo ja, dan zou ik de 256 versie nemen. Zo nee, dan zou ik voor de 64 versie gaan. Voor 3x€64,- kun je goede sd kaartjes kopen om de opslag uit te breiden.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:10
Ik zie totaal de toegevoegde waarde van zoveel opslag niet, dus zou voor 64GB gaan. Met alle cloud en streaming opties is 64gb voor de gemiddelde Nederlander nog steeds prima. Als je een specifieke use case hebt voor meer opslag moet je daarvoor gaan, maar anders is 64gb voldoende hoor.

Sometimes you need to plan for coincidence

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand die LineageOS gebruikt als standaard ROM?
De laatste tijd stoor ik mij nogal aan de hoeveelheid Samsung apps en sommige implementaties ervan.

Op de Wiki lees ik dat een aantal zaken (nog) niet werken, o.a.:
- Iris scanner
- IMS services (VoLTE, VoWiFi, etc)
- KNOX
- Samsung Health

Nu vind ik die Iris scanner niet altijd super werken, merk ik niet echt veel verschil met IMS (heb over het algemeen prima bereik) en vraag ik mij de meerwaarde van KNOX af. Van wat ik heb begrepen is KNOX vooral voor enterprise en biedt Google ook genoeg mogelijkheden.

Klopt mijn beeld over IMS overigens? Of heeft dit, buiten geen verbinding met de 4G mast, nog meer voordelen?

Alvast bedankt!

• sjaool
Het hangt helemaal van je gebruik af. Bij sommige mensen wil de interne opslag wel eens vrij snel vollopen door installatie van apps, muziek, documenten etc. en dan loop dus tegen problemen aan.

Externe opslag op SD is ideaal voor dit soort bestanden maar niet iedereen kan daar mee overweg. Die installeren en kijken verder niet waar de app bestanden opslaat. Het meeste komt dan op de interne opslag terecht.

Ik heb altijd het liefst zoveel mogelijk interne opslag dan hoef je daar verder ook niet zo op te letten.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 09:39

woutur

Klauwtjes uit!

HollowGamer schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:55:
Iemand die LineageOS gebruikt als standaard ROM?
De laatste tijd stoor ik mij nogal aan de hoeveelheid Samsung apps en sommige implementaties ervan.

Op de Wiki lees ik dat een aantal zaken (nog) niet werken, o.a.:
- Iris scanner
- IMS services (VoLTE, VoWiFi, etc)
- KNOX
- Samsung Health

Nu vind ik die Iris scanner niet altijd super werken, merk ik niet echt veel verschil met IMS (heb over het algemeen prima bereik) en vraag ik mij de meerwaarde van KNOX af. Van wat ik heb begrepen is KNOX vooral voor enterprise en biedt Google ook genoeg mogelijkheden.

Klopt mijn beeld over IMS overigens? Of heeft dit, buiten geen verbinding met de 4G mast, nog meer voordelen?

Alvast bedankt!
Ik hou het antwoord hierop even in de gaten. Ik ben bijvoorbeeld weer benieuwd of de camera nog even goed werkt (of dat je bijvoorbeeld gcam kan installeren), of NFC met bankieren nog werkt en dat soort dingen. Nu ben ik niet zo'n voorstander van LineageOS (al tijden geinstalleerd op mijn Nexus tablet, maar dingen zijn nog steeds onstabiel en booten duurt echt heel lang) maar ben toch benieuwd.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Na een week uitstel dan toch maar eens geinstalleerd.
Is leuk dat het er wat anders uitziet maar verder weinig toegevoegde waarde voor mij, denk ik.

Heb wel de indruk dat deze wat vloeier scrollt op webpagina's. Is bijna zo smooth als iOS.

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Ligt het nu aan mij of ben ik de enige die het geen vooruitgang vindt?
De app iconen zijn nu te kleurrijk, wat mij momenteel wel stoort.
En de navigatiebalk die je niet meer kan verbergen. Die gesture navigatie werk ook lang niet zo vloeiend. Toch zeker niet in vergelijking met een iPhone. En ook dat het constant zo een grijze balk blijft. Het had veel mooier geweest als het gewoon mooi aansloot bij de content, en dat je 3 kleine balkjes zag.

• sjaool
Mrkend54l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:17:
En de navigatiebalk die je niet meer kan verbergen. Die gesture navigatie werk ook lang niet zo vloeiend. Toch zeker niet in vergelijking met een iPhone. En ook dat het constant zo een grijze balk blijft. Het had veel mooier geweest als het gewoon mooi aansloot bij de content, en dat je 3 kleine balkjes zag.
De balk en de grijze streepjes kun je gewoon verbergen hoor. Het is hier in het topic al voorbij gekomen hoe dat moet. Gewoon even teruglezen. Verder staat de handleiding ook gewoon hier in de thread.

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
sjaool schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:29:
[...]

De balk en de grijze streepjes kun je gewoon verbergen hoor. Het is hier in het topic al voorbij gekomen hoe dat moet. Gewoon even teruglezen. Verder staat de handleiding ook gewoon hier in de thread.
Je bent een reddende engel! Dankjewel!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 14:15
ben vandaag filmpjes van de wintersport aan het bewerken. Video's geschoten met zowel de iPhone 7 plus als de Samsung S9 plus.

Op het eerste oog weinig verschil, behalve de 30 vs 60fps. Maar de S9+ video's kan je gewoon straffeloos (eindproduct render ik in 1080p) inzoomen! Bij de iPhone 7 plus is die dan toch echt een stuk minder scherp.

Erg tevreden met de videocamera op de Samsung. En nu ik de video's een goed terugkijk blij dat ik de overstap gemaakt heb naar een Flagship.

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 22:44
Swizzler24 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Doen. Zo slecht is de accu niet.
Ik ben zelf van een OPO3 naar een S9+ gegaan. Enorm tevreden over de batterijduur. Voor de OPO had ik trouwens voor 15$ een nieuwe OEM batterij besteld, daarna ging hij ook weer enorm veel langer mee! Schrijf dat dus ook zeker niet af als optie, is een stuk goedkoper dan een nieuwe telefoon!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:23
Mrkend54l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:17:
Ligt het nu aan mij of ben ik de enige die het geen vooruitgang vindt?
De app iconen zijn nu te kleurrijk, wat mij momenteel wel stoort.
Altijd jammer. Niet weten hoe het moet dus is het niks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• sjaool
Mrkend54l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Je bent een reddende engel! Dankjewel!
Als je van de zwarte balk onder het Samsung keyboard af wilt kun je eventueel Gboard installeren dan sluit het weer mooi aan op de onderkant van het scherm. Ik hoop dat Samsung dit in een volgende update aangepast heeft.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-11 09:42
edtims schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:20:
Het was al niet veel maar de update heeft bixby behoorlijk vernacheld. Ze snapt niks meer en wil steeds dat ik Samsung internet installeer. Het enige waar ik het voor gebruikte was om de telefoon te updaten. Ze vraagt nu als antwoord steeds of ik mijn telefoon wil uitschakelen. Als ik vraag om naar de settings te gaan dan kom ik uit bij de backup. Samsung wil zo graag dat we het gebruiken maar nu functioneert het helemaal niet meer.Ze verstaat me vaak niet of weet niet wat te doen. Het enige waar bixby beter in was dan GA was bediening van de telefoon maar dat heeft Samsung vakkundig om zeep geholpen. Als Samsung dwingend is om bixby te gebruiken dan moeten ze er ook wat beter mee omgaan. Ik wil nu helemaal van die rotzooi af maar dat wil Samsung niet,. Ik ben erg tevreden over de nieuwe software en in het algemeen over de telefoon maar ik begin me erg te ergeren aan Bibxy en hoe ze dat dwingen. Oke de knop roep na 1 keer drukken bixby niet meer op en hoef ik dat drama nooit tegen te komen maar ik vind het ontzettend irritant dat ik nu met een knop zit waar je niks mee kan (out of de box dan, ik weet dat er halfbakken oplossingen zijn)
Ik weet niet of je inmiddels al een oplossing hebt, maar ik vond van de week een app genaamd Bixby Button Remapper. Met deze app kun je een andere functie aan de Bixby toets koppelen. Ideaal als je het mij vraagt. Heb zelf voor de zaklamp gekozen maar je kunt uit vanalles kiezen.

Even wat anders ik heb de s9 nu een paar dagen en heb helaas de beschermfolie er af gehaald maar ik vrees nu voor krassen aangezien de glassprotector van de Action niet goed hechtte. Heb er een bookcase om maar op mijn s6 ontstonden ook krassen door de pasjes. Zou dit meevallen bij de s9 of toch beter een screenprotector erop en zo ja welke dan?

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:02
Bij mij werkt de standaard infinty achtergrond ( de bewegende ) niet meer. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door vbandr84 op 28-01-2019 10:57 ]

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:42
Vanochtend viel mijn Nokia 7 plus kapot. Zojuist dit toestel ook besteld voor 506 - 100 cashback = 406 euro. Erg goede deal. Vooral scherm, camera en bouwkwaliteit waren doorslaggevend voor deze prijsklasse. Benieuwd of ik aan de Samsung software kan wennen en of de accu goed genoeg is voor mijn gebruik.

[ Voor 1% gewijzigd door Bard1982 op 28-01-2019 11:01 . Reden: toevoeging ]

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Blueflame_Core schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:18:
[...]

Even wat anders ik heb de s9 nu een paar dagen en heb helaas de beschermfolie er af gehaald maar ik vrees nu voor krassen aangezien de glassprotector van de Action niet goed hechtte. Heb er een bookcase om maar op mijn s6 ontstonden ook krassen door de pasjes. Zou dit meevallen bij de s9 of toch beter een screenprotector erop en zo ja welke dan?
Heb sinds het begin een S9+ met originele led bookcase.
Sinds dan ook steeds mijn bankkaart samen met briefje van 20 euro in het voorziene vakje.
Heb geen screenprotector en scherm lijkt tot op heden nog nieuw.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-11 09:42
Bard1982 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:00:
Vanochtend viel mijn Nokia 7 plus kapot. Zojuist dit toestel ook besteld voor 506 - 100 cashback = 406 euro. Erg goede deal. Vooral scherm, camera en bouwkwaliteit waren doorslaggevend voor deze prijsklasse. Benieuwd of ik aan de Samsung software kan wennen en of de accu goed genoeg is voor mijn gebruik.
Hoop wel dat je hem bij een winkel hebt besteld die voor de cashback in aanmerking komt, niet iedere winkel doet mee namelijk. Is na te lezen op de site van samsung.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:42
Blueflame_Core schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Hoop wel dat je hem bij een winkel hebt besteld die voor de cashback in aanmerking komt, niet iedere winkel doet mee namelijk. Is na te lezen op de site van samsung.
Wellicht offtopic:

Bedankt voor de tip. Mobiel.nl, doen als het goed is mee. Stond vermeld op de site en kreeg er na bestelling zelfs een aparte mail over. Zie hun logo ook bij Samsung vermeld staan.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

ik gebruik de online.nl app om tv te kijken. Dit lijkt ook te werken in de splitscreen / venster modus. Alleen, als ik dan een tweede app open is de online.nl app niet meer het actieve venster. Is er een mogelijkheid om online een "altijd boven" status mee te geven. Anders heeft multitasken niet echt zin natuurlijk.

• Artician
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-10 11:40
Nog steeds geen Android Pie voor mijn S9 (Phone up to date als ik handmatig zoek ook) en ik zit nog op de November Security Patch, enig idee hoe dit kan?

CSC is PHN/PHN,CAM/ATO

• aaronito
na het aanpasssen naar 4g: de eerste dag was het batterijverbruik normaal maar nu wordt het iedere dag terug slechter. Op wifi geen enkel probleem, maar vanaf er 3g/4g aan te pas komt zieje je batterij bijna leeglopen terwijl je er naar kijkt. :)
DataGhost schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:53:
[...]

Probeer het eens met 4G erbij, dat draait op "zuinigere" frequenties dan 3G.

• sjaool
Artician schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:05:
Nog steeds geen Android Pie voor mijn S9 (Phone up to date als ik handmatig zoek ook) en ik zit nog op de November Security Patch, enig idee hoe dit kan?

CSC is PHN/PHN,CAM/ATO
Cambodja en Open Austria als CSC?

• ed800
  • Laatst online: 20-07 16:47
Artician schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:05:

CSC is PHN/PHN,CAM/ATO
Ik heb de update net wel ontvangen, ik raad het zeker niet aan. Beter geen update.

• GerCor
ed800 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Ik heb de update net wel ontvangen, ik raad het zeker niet aan. Beter geen update.
Pfff, superupdate man. d:)b (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Artwido
  • Laatst online: 05-11 15:01
[...]

Want?

• sjaool
[...]

Lekker onderbouwd ook weer. Ik zou de update wel doen. Er zijn zeker dingen verbeterd in de user interface. Dat mensen klagen dat de batterij minder lang mee gaat komt doordat het systeem je gebruik weer opnieuw moet leren. Maar de klagers verwachten dat het meteen allemaal goed werkt. Maar goed, ieder zijn ding.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 08:28
Heb hem klaar staan, beveiliging 1-1 2019 alleen al daarom gaat deze erop
edit lijkt me super snel (de update)

[ Voor 20% gewijzigd door jahako op 29-01-2019 22:23 ]

• ed800
  • Laatst online: 20-07 16:47
sjaool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Lekker onderbouwd ook weer. Ik zou de update wel doen. Er zijn zeker dingen verbeterd in de user interface. Dat mensen klagen dat de batterij minder lang mee gaat komt doordat het systeem je gebruik weer opnieuw moet leren. Maar de klagers verwachten dat het meteen allemaal goed werkt. Maar goed, ieder zijn ding.
Voor €700 telefoon die eerst naar mijn zin was, is het belachelijk om dit soort radicale wijzigingen door te voeren zonder optie om hem nog redelijk bruikbaar te maken. De klok die nu notificatieruimte opneemt, de recents applicatie die nu horizontaal werkt en dus aanzienlijk minder informatie laat zien dan voorheen zonder optie op hem verticaal te maken.
Dan volgt natuurlijk nog de screenshot applicatie die nu "share" rechtsboven heeft ipv onderaan.

Dit soort grappen zijn uiterst onaangenaam en in tegenstelling tot wat jij vindt, is bizar dat ik dit zo maar zou moeten accepteren.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 08:05
jahako schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:22:
Heb hem klaar staan, beveiliging 1-1 2019 alleen al daarom gaat deze erop
edit lijkt me super snel (de update)
Hier ook geïnstalleerd, heel fijn qua snelheid inderdaad. Had hiervoor wat problemen ook met gevoeligheid van het scherm met screenprotector en aanraak gevoeligheid aan, lijkt nu duizend keer beter.
Kom van iOS en vind dat nieuwe uiterlijk wel fijn op de s9, was toch nog niet gewend haha

• sjaool
ed800 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Voor €700 telefoon die eerst naar mijn zin was, is het belachelijk om dit soort radicale wijzigingen door te voeren zonder optie om hem nog redelijk bruikbaar te maken. De klok die nu notificatieruimte opneemt, de recents applicatie die nu horizontaal werkt en dus aanzienlijk minder informatie laat zien dan voorheen zonder optie op hem verticaal te maken.
Dan volgt natuurlijk nog de screenshot applicatie die nu "share" rechtsboven heeft ipv onderaan.

Dit soort grappen zijn uiterst onaangenaam en in tegenstelling tot wat jij vindt, is bizar dat ik dit zo maar zou moeten accepteren.
Tja, verandering. Je moet er tegen kunnen. Ik had hier in het begin ook wat moeite mee maar ben er nu helemaal aan gewend. De recente applicatie werkt prima. Zodra je omhoog swipet dan gaat hij automatisch naar de vorige applicatie. Het is helaas een handeling meer maar went snel genoeg. Dat de klok verplaatst is, is denk ik meer de schuld van Google in verband met telefoons met een notch. Dezelfde "radicale" wijzigingen waren er ook bij de overgang van Nougat naar Oreo. Het is helaas niet anders. ;)

• GerCor
ed800 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Vraagje: ben jij ICT-er?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
aaronito schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:35:
Ik heb mijn toestel op enkel 2g/3g staan.
Waarom? Is toch super traag dan?

• Swizzler24
Het is zeker niet mogelijk om de te downgraden naar oreo en de maandelijkse updates apart te downloaden?

• Ikbenjelly
  • Laatst online: 23-09 04:40
Jammer dat de pie update een achteruitgang is kwa gebruik... uiterlijk is persoonlijke smaak maar feit is gewoon dat het toestel met oreo geen frame drops had tijdens wisselen homescreen en apps ... "touchwiz lagg" multitasking werkt minder makkelijk en in fullscreen/gesture modus reageert hardpress onderin soms niet om uit een app te gaan... dus je voelt de trilling maar toch nog een 2e keer moeten drukken... had liever een losse beveiligingsupdate gehad want nu voelt het nog steeds aan als een bèta
Ikbenjelly schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:30:
Jammer dat de pie update een achteruitgang is kwa gebruik... uiterlijk is persoonlijke smaak maar feit is gewoon dat het toestel met oreo geen frame drops had tijdens wisselen homescreen en apps ... "touchwiz lagg" multitasking werkt minder makkelijk en in fullscreen/gesture modus reageert hardpress onderin soms niet om uit een app te gaan... dus je voelt de trilling maar toch nog een 2e keer moeten drukken... had liever een losse beveiligingsupdate gehad want nu voelt het nog steeds aan als een bèta
Wat jij beschrijft ervaar ik dus niet na de update. Alles werkt hier net zo vloeiend als voor de update.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 19:22
Ikbenjelly schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:30:
Clean install gedaan? Dat zal alles oplossen.

• Artician
sjaool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Cambodja en Open Austria als CSC?
Ja zal wel van de sim zijn die ik er tijdens mijn trip naar Cambodja in heb gegooid (in de tweede sim slot).

Maakt dit heel veel uit of is mijn eerste PHN/PHN leidend?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is wel even wennen met een nieuwe layout, vooral dat klokje linksboven. De accu is ook erg snel leeg nu, ik hoop dat dat nog verbetert. Het wisselen of afsluiten van apps blijft nog wel een irritatiepuntje voor mij. Het zal vast allemaal een verbetering zijn. ;)

• sjaool
Artician schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Ja zal wel van de sim zijn die ik er tijdens mijn trip naar Cambodja in heb gegooid (in de tweede sim slot).

Maakt dit heel veel uit of is mijn eerste PHN/PHN leidend?
Volgens mij is de eerste sim die je er tijdens de eerste installatie of opstarten in hebt gedaan leidend. Er is al wel vaker over gesproken in deze thread. Voor zover ik kan zien is Android 9.0 al uit voor de S9+ Open Austria.

• Artician
sjaool schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is de eerste sim die je er tijdens de eerste installatie of opstarten in hebt gedaan leidend. Er is al wel vaker over gesproken in deze thread. Voor zover ik kan zien is Android 9.0 al uit voor de S9+ Open Austria.
Ja precies en ik heb met mijn T-Mobile sim (die er als eerste in zat) een reset gedaan voor de juiste landcode (die autopreconfig melding bleef steeds komen), dus hij zou gewoon de PHN/PHN moeten pakken (het is een Belsimpel model dus de ATO zal daar wel vandaan komen).

[ Voor 5% gewijzigd door Artician op 30-01-2019 17:08 ]

• sjaool
@Artician Het is vreemd dat je dus al PHN lijkt te draaien maar dat hij de OTA update niet heeft gepakt. Misschien is het op te lossen door Android Pie er zelf op te zetten.

Voor de mensen die problemen hebben met de accuduur en lag. Ik kan je aanraden door de cache leeg te gooien. Wat de accuduur aangaat, heb gewoon geduld dat heeft even tijd nodig om opnieuw je gebruik te leren.

Voor de rest, ik heb nergens problemen mee en best tevreden met Pie.

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 30-01-2019 19:04 ]

• BasGit
  • Laatst online: 10-07 01:58
Tldr;

Heb de telefoon sinds een klein anderhalve week.
Op android 8 deed "alles" het nog. Bij eerste gebruik SoT van 5 a 6 uur (browsen en een beetje social media)
Toen kwamen de updates, camera stotterde, apps haperden, de UI die lagde, apparaatonderhoud die niet meer werkte.
Ging voor een factory reset, ditmaal ongeveer zelfde minus de camera, plus email push wat niet werkt zoals zou moeten.
Een stuk of 10 factory resets later, deed google play store het ook niet meer, en liepen updates vast. Nog 5 factory resets en een aantal dagen later, gebeld met de provider, mocht abo ontbinden, telefoon ruilen in de winkel, of opsturen

Besloot te ruilen.
Deed het eerst netjes met goede SoT van 6 a 7 uurtjes.
Push was nog niet optimaal en apparaatonderhoud werkte nog steeds niet.
Op XDA raadden ze een factory reset aan voordat je gaat klagen.
Zo gezegd zo gedaan.
SoT zakte naar 5 a 6. Apparaatonderhoud werkte nog steeds niet maar leken meer mensen onder te lijden, (kom je er weer pas tich factory resets later achter).
Google play store die ieder keer crashtte tot je de geheugen cleart.
Google backup die niet werkt.
Overnacht een batterij drain van ong 1.5% per uur ipv ong 0.6.
Play store, play services die 24u actief zijn in de achtergrond ( maybe hoort het zo ).

Al met al, nog geen dag kunnen genieten van de telefoon, maar voor het geld, weet ik ook geen beter toestel met deze specs en formaat.
Weet wat de toestel kan, maar weet ook, wat de toestel doet, en dat is helaas niet, wat zou moeten.
Weet letterlijk niet meer, wat ik moeten doen.

Sorry werd veels te lang, en dan ben ik nog niet eens klaar

[ Voor 3% gewijzigd door BasGit op 30-01-2019 19:42 ]

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Je hebt het toestel anderhalve week, bent al meer dan 15 resets verder en dan klagen dat je weinig SoT haalt? Probeer 'm eerst eens een paar dagen te laten draaien zodat hij netjes alle achtergrondapplicaties heeft geüpdatet en geoptimaliseerd. Meestal is m'n toestel de eerste uren na alleen een powercycle al drukker, laat staan na een factory reset

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• BasGit
kraats schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:44:
Je hebt het toestel anderhalve week, bent al meer dan 15 resets verder en dan klagen dat je weinig SoT haalt? Probeer 'm eerst eens een paar dagen te laten draaien zodat hij netjes alle achtergrondapplicaties heeft geüpdatet en geoptimaliseerd. Meestal is m'n toestel de eerste uren na alleen een powercycle al drukker, laat staan na een factory reset
Ik weet dat de toestel wat tijd nodig heeft om te settelen. Ook een dag wachten heeft geen positieve invloed op de SoT.
Mijn beklaag is ook niet puur het SoT, maar dat het steeds opnieuw mis gaat, met de play store, en dat google backup het niet doet, evenmin de push die ver van optimaal werkt.
De email push die vertraagd aankomt kan ik nog wel mee leven, of de SoT, of de google backup die niet werkt. Maar wel in de vorm van "of" "of" en niet "en dit" "en dat".

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
edit: zelf beantwoord via zoeken, sorry voor de spam

[ Voor 120% gewijzigd door Kroepoekoe op 30-01-2019 20:25 ]

• sjaool
@Kroepoekoe Nee, je ziet niks over het hoofd. Bixby uitschakelen kan niet meer. Je kunt bij de instellingen kiezen voor "Press twice to open Bixby" dan open je tenminste niet per ongeluk Bixby. Lang indrukken werkt dan ook nog om Bixby te activeren.

Wil je de knop helemaal uitschakelen zul je gebruik moeten maken van een app als BxActions.

• aaronito
wimpie007 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Waarom? Is toch super traag dan?
H+ is soms sneller "stabieler "dan mijn 4g verbinding daarom dit eens getest.en wat blijkt dat mijn batterij toch sneller leeg loopt met 4g aan.

• BasGit
Met Samsung, Google en email accounts verwijderd van de telefoon, maar wel Twitter, Facebook, Fb messenger (aangemeld ), is de batterij toch wel uitzonderlijk goed te noemen.
Alleen werken dan uiteraard er een paar "noodzakelijke" dingen niet.
Hoop dat Samsung misschien een oplossing heeft.

4.29 uur SoT (browsen en social media) met nog 49% te gaan.
I'm confused :?

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:53
Ik heb het probleem dat wanneer ik een mail binnenkrijg dat bij de meldingen staat dat ik 2 mailtjes heb gekregen, kent iemand dit probleem? Zoek me rot om het op te lossen.

• GerCor
baco101 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:39:
Ik heb het probleem dat wanneer ik een mail binnenkrijg dat bij de meldingen staat dat ik 2 mailtjes heb gekregen, kent iemand dit probleem? Zoek me rot om het op te lossen.
Nee. Zegt me niks. Lijkt me bloedirritant.

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:53
GerCor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Nee. Zegt me niks. Lijkt me bloedirritant.
Dat is het ook, is bij Gmail en ProtonMail :(

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hoe gaan jullie om met het Always on Display. Ik vind de feature echt briljant. Maar het is blijkbaar mijn grootste batterij slurper. Overnight gebruikt ie richting 16% (ging met 99% slapen om 12u en werd wakker met 77% om 7u).

Ik zie dat je m kan instellen met bepaalde tijden, maar het is juist zo handig dat, als ik snachts even wakker wordt, meteen de tijd kan zien. Hoe gaan jullie hiermee om?

Heb de telefoon een week, nog niet geupgrade naar Pie. Misschien dat de batterij nog beter wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Flipm0de op 31-01-2019 09:27 ]

• vbandr84
  • Laatst online: 08:02
Als ik mijn always on display aan heb staan gaat de batterij 20 uur mee.....als ik hem uitzet 32 uur....
Flipm0de schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:26:
Hoe gaan jullie om met het Always on Display. Ik vind de feature echt briljant. Maar het is blijkbaar mijn grootste batterij slurper. Overnight gebruikt ie richting 16% (ging met 99% slapen om 12u en werd wakker met 77% om 7u).

Ik zie dat je m kan instellen met bepaalde tijden, maar het is juist zo handig dat, als ik snachts even wakker wordt, meteen de tijd kan zien. Hoe gaan jullie hiermee om?

Heb de telefoon een week, nog niet geupgrade naar Pie. Misschien dat de batterij nog beter wordt.

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Normaal staat m'n toestel in een dock te laden naast mijn bed, dus dan kan AoD prima aan staan. Als ik 'm 's nachts niet oplaad leg ik 'm met het scherm naar beneden op mijn nachtkastje, zodat het AoD niet aanspringt. Dan kost een nachtje me maar iets van 4% accu

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Artician
sjaool schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:03:
@Artician Het is vreemd dat je dus al PHN lijkt te draaien maar dat hij de OTA update niet heeft gepakt. Misschien is het op te lossen door Android Pie er zelf op te zetten.
Ja precies, dat vond ik dus zelf ook al vreemd.

Dus zelf flashen? Op een schaal van 1 tot mijn telefoon bricken, hoe lastig is dat? :P

• sjaool
Artician schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Dus zelf flashen? Op een schaal van 1 tot mijn telefoon bricken, hoe lastig is dat? :P
Niet lastig als je de instructie goed volgt. Het is al een paar keer voorbij gekomen in deze thread. Volgens mij heeft @henklbr wel ergens een goede handleiding geplaatst om dit op een veilige manier te doen. Het is vrij belangrijk dat je de juiste versie van Odin gebruikt.

Trouwens voordat je dit doet, heb je de telefoon al eens aan Kies gehangen via een pc of laptop? Misschien dat hij dan wel de update binnenhaalt.

• Artician
sjaool schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Niet lastig als je de instructie goed volgt. Het is al een paar keer voorbij gekomen in deze thread. Volgens mij heeft @henklbr wel ergens een goede handleiding geplaatst om dit op een veilige manier te doen. Het is vrij belangrijk dat je de juiste versie van Odin gebruikt.

Trouwens voordat je dit doet, heb je de telefoon al eens aan Kies gehangen via een pc of laptop? Misschien dat hij dan wel de update binnenhaalt.
Alright dan ga ik daar even naar kijken! Kies is tegenwoordig Smart Switch toch? Dat had ik al geprobeerd, maar die zegt ook dat mijn phone up to date is.

Oh en many thanks voor de hulp, waardeer het! :)

EDIT: Gelukt, nogmaals bedankt!

• Aegir81
Artician schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Zeer eenvoudig: 2/10. Heb de voorbije jaren al mijn telefoons zelf geroot en andere ROM's geflasht. Ik kreeg ook de update niet binnen op mijn (Proximus) toestel, heb het dus zelf gedaan en ondertussen heb ik alweer een volgende update automatisch binnen. Dus alles werkt nog prima.

Gewoon de instructies op https://www.sammobile.com goed volgen.

• Artician
Aegir81 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Zeer eenvoudig: 2/10. Heb de voorbije jaren al mijn telefoons zelf geroot en andere ROM's geflasht. Ik kreeg ook de update niet binnen op mijn (Proximus) toestel, heb het dus zelf gedaan en ondertussen heb ik alweer een volgende update automatisch binnen. Dus alles werkt nog prima.

Gewoon de instructies op https://www.sammobile.com goed volgen.
Inmiddels al gelukt, maar bedankt voor de reactie!

Had wel even een stress-momentje, mijn usb-aansluiting werkt niet meer optimaal, dus was tijdens het flashen ineens de connectie met de PC kwijt, gelukkig kon ik opnieuw flashen.

Al meerder malen stof verwijderd uit de usb-poort, maar daar lijkt het probleem niet te liggen hij maakt gewoon niet goed genoeg connectie.

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb sinds gisteren de S9 in gebruik en vandaag de 'Pie' update uitgevoerd. Nu zie ik de 'punt' linksonder, om te kiezen of je de navigation bar wilt weergeven of niet, niet meer staan. Ook de optie om de 'show and hide button' aan of uit te zetten is er niet meer. Is dit een fout, of een bewuste keuze? Vond dit namelijk wel een handige optie.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support