Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Putifar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:11:
Is er iemand die Poweramp alpha build-709 gebruikt op z'n S9+? Ik gebruik deze muziekspeler al enkele jaren naar tevredenheid, maar sinds de Pie-update stopt de app steevast met spelen na een ruime minuut. Hij gaat dan op pauze en dan kan ik de muziek wel weer starten, maar loopt daarna weer net zo snel vast. Ik heb natuurlijk al even gegoogled maar kom niet verder. Mocht iemand het probleem herkennen en een oplossing weten, graag even hier delen! Ik ken namelijk geen app die de geluidskwaliteit zo goed voor elkaar heeft als Poweramp.

Alvast dank!
Yes, hier hetzelfde. Ben overgestapt op BlackPlayer Ex

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:00
Heb hetzelfde met BSPlayer en VLC.

• Ikbenjelly
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-02 20:49
Voel me toch weer een "beta" tester.... telefoon gesprekken zijn weer met haperingen, dit was een paar updates geleden verholpen. Bij het opstarten van games gaat de locatie/gps icoon aan (was eerst niet) en je kan de machtiging locatie google play niet uitzetten tenzij je locatie helemaal uitzet. Mis nog steeds multitasking/split screen wisselen van scherm en de video assistent in de pie samsung browser.Heb cache partitie gewist en netwerkinstellingen. Af en toe framedrops of opbouw van homescreen zichtbaar en bij indrukken home knop reageert sowieso trager dan oreo of soms moet ik een 2e keer drukken om naar homescreen te gaan(dus 2e keer hard press met trilling voelbaar). Niet iedereen zal deze dingen merken maar gebruik sinds de note 4 mn phone eigenlijk als 'pc' ,screen on time altijd meer dan 6 uur per dag dus dan merk je sommige dingen wel🤣

Ikbenjelly wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:51 (20%)

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-02 06:23
Ikbenjelly schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:38:
Voel me toch weer een "beta" tester.... telefoon gesprekken zijn weer met haperingen, dit was een paar updates geleden verholpen. Bij het opstarten van games gaat de locatie/gps icoon aan (was eerst niet) en je kan de machtiging locatie google play niet uitzetten tenzij je locatie helemaal uitzet. Mis nog steeds multitasking/split screen wisselen van scherm en de video assistent in de pie samsung browser.Heb cache partitie gewist en netwerkinstellingen. Af en toe framedrops of opbouw van homescreen zichtbaar en bij indrukken home knop en reageert sowieso trager dan oreo.
Dit artikel misschien iets voor je op SamMobile?

https://www.sammobile.com...window-one-ui-android-pie

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• Ikbenjelly
  • Laatst online: 16-02 20:49
Ja weet hoe het werkt.. het is nu wat omslachtiger geworden. Eerst kon je gewoon hoekje van het scherm pakken om pop up te maken kan nu dus niet meer. Gestures werken sowieso trager dan een recent app knop ingedrukt houden om split screen te gebruiken. Maar je kon dus ook in split screen de vensters omwisselen . Er is gewoon wat functionaliteit weg gehaald om meer stock android te lijken😭 en home knop hard press reageert soms niet om naar home screen te gaan dus dan 2e keer drukken(trilling duidelijk voelbaar)

Ikbenjelly wijzigde deze reactie 04-01-2019 17:00 (8%)

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:00
Klopt ikbenjelly. Multitasken met pie is een stuk omslachtiger geworden. Voor de rest werkt het perfect.

• vbandr84
  • Laatst online: 20-02 13:06
Ik krijg sinds de update geen meldingen meer binnen van gmail...als ik de app open zie ik al mijn ontvangen mail..

Iemand een idee?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:36

GerCor

Zonder dalen geen pieken

vbandr84 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:04:
Ik krijg sinds de update geen meldingen meer binnen van gmail...als ik de app open zie ik al mijn ontvangen mail..

Iemand een idee?
Zelf uitgeschakeld?

• vbandr84
  • Laatst online: 20-02 13:06
GerCor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Nee dat niet....is na de update veranderd...heb gmail al verwijderd en er opnieuw opgezet....

Zelf uitgeschakeld?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik kom zelf van W10M. Enige 'jammer' van Android is dat niet alle apps automatisch op dark mode schakelen. Mis W10M trouwens nog geen moment. Ik heb me vaak kapot zitten ergeren aan Microsoft. Maar ze deden ook goede dingen zoals strenge eisen stellen aan apps.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:29

sjaool

Every life should have 9 cats

@henklbr Als ik een Samsung S9+ met CSC XEH naar PHN Android Pie wil flashen wat heb ik dan nodig? En pakt hij daarna gewoon de OTA updates van PHN?

Ik heb wel ervaring met flashen maar ben er een beetje uit met het CSC gebeuren. :P

"When you grow up your heart dies"

• henklbr
sjaool schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:32:
@henklbr Als ik een Samsung S9+ met CSC XEH naar PHN Android Pie wil flashen wat heb ik dan nodig? En pakt hij daarna gewoon de OTA updates van PHN?

Ik heb wel ervaring met flashen maar ben er een beetje uit met het CSC gebeuren. :P
Wat geeft "Software Serviceprovider" aan in "Software Info"?

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• sjaool

sjaool

henklbr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Wat geeft "Software Serviceprovider" aan in "Software Info"?
Daar staat,:
XEH/PHN/XEH/XEH

• henklbr
sjaool schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Daar staat,:
XEH/PHN/XEH/XEH
Active CSC = XEH
Best CSC SIM = PHN
SIM2 = XEH
Productcode = XEH

Wil je OTA's ontvangen, dan moeten de 1e twee CSC's gelijk zijn -> dit kun je verkrijgen door je toestel te resetten.

Wil je OneUI Pie flashen op je toestel, kun je ipv HOME_CSC ook CSC_OXM gebruiken -> je toestel wordt dan automatisch gereset

• sjaool

sjaool

@henklbr denk voor je hulp. Ik zal kijken wat hij wil of dat hij toch nog wil wachten. Het gaat namelijk niet om mijn telefoon want dat is een PHN/PHN/PHN/PHN toestel. :)

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-02 16:37
BillSpaarbank schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Yes, hier hetzelfde. Ben overgestapt op BlackPlayer Ex
Inmiddels opgelost: Instellingen --> Apparaatonderhoud --> Batterij --> Instellingen --> Sluimerende apps --> Poweramp uit de rij verwijderen.

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:12
RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:18:
[...]

PHN versie moet je dan hebben, dat is de unbranded versie.
Voor België moet je de LUX versie hebben, PRO is branded Proximus.
Ooit een S7 met PHN laten draaien, geen verschil met LUX.
Bedankt, voorlopig lijkt alles prima te werken.

Eén optie vind ik echter niet, het toetsenbord staat op QUERTY ipv AZERTY. Wanneer ik bij instellingen naar 'Invoertalen beheren' navigeer vind ik een heleboel talen weer, maar geen Nederlands. Iemand een suggestie?

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:45
Aangezien jullie hier verstand hebben van de CSC's ben ik wel benieuwd wat mijn code inhoudt: PHN/PHN,AUT/AUT

Toestel is van Belsimpel, ik heb begrepen dat zij vaak aan grijze import doen.

Niet omdat ik wil flashen trouwens, ik heb de OneUI OTA al. Puur ter interesse.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 21:59
Vanavond beetje klooien met de Homewizard en met Domoticz. Kijken of de meldingen goed binnenkomen op de tablet en de S9+. Op de tablet komen ze wel gewoon weer binnen maar de telefoon had er toch weer geen zin in. Had een paar uur niks liggen doen en dan komt er niks meer binnen. Bij het ontwaken van de telefoon krijg ik de meldingen wel weer te zien. Het nog geen factory reset of cache reset gedaan. Wel op 2e kerstdag de telefoon geupdate naar Android 9. Diverse malen ook 's morgens een appje gestuurd vanaf een andere telefoon en dat ging goed. Maar vanmorgen duurde het ook ca 1 minuut voordat ik de melding ontving.
Kijken of het nu werkt nadat ik zojuist de "Doze" heb uitgeschakeld. Als dit wel werkt ga ik ook nog eens een cache of factory reset proberen na een tijdje.

• henklbr
Lrrr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:31:
Aangezien jullie hier verstand hebben van de CSC's ben ik wel benieuwd wat mijn code inhoudt: PHN/PHN,AUT/AUT

Toestel is van Belsimpel, ik heb begrepen dat zij vaak aan grijze import doen.

Niet omdat ik wil flashen trouwens, ik heb de OneUI OTA al. Puur ter interesse.
AUT = Zwitserland

• BIG charlie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:19
Aegir81 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:57:
[...]

Bedankt, voorlopig lijkt alles prima te werken.

Eén optie vind ik echter niet, het toetsenbord staat op QUERTY ipv AZERTY. Wanneer ik bij instellingen naar 'Invoertalen beheren' navigeer vind ik een heleboel talen weer, maar geen Nederlands. Iemand een suggestie?
Als invoertaal frans kiezen. ;)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:38
BIG charlie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik Swiftkey en daar kan ik gewoon AZERTY kiezen!

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Aegir81
BIG charlie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:20:
[...]

Dat is inderdaad een mogelijkheid maar de autocorrectie blijft enkel in het Engels werken.
RigolleM schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Ik gebruik Swiftkey en daar kan ik gewoon AZERTY kiezen!
Klopt, bedankt! Voorlopig gebruik ik dan ook SwiftKey 👍🙂

Aegir81 wijzigde deze reactie 05-01-2019 09:36 (34%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Aegir81 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:26:
Klopt, bedankt! Voorlopig gebruik ik dan ook SwiftKey 👍🙂
Heb ik ook al vanaf het begin in gebruik. Mis alleen dingen zoals é, è ... :-(

GerCor wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:27 (17%)

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-02 20:58
Ik kan bij "batterij" de optie "niet-gecontroleerde-apps" niet meer vinden sinds nieuwe android.
Hoe vertel ik android dat ik bepaalde apps (blue car tethering) gewoon door wil laten draaien op de achtergrond, zónder zeurmeldingen over energieverbruik?
Maar dan niet ál die meldingen uit, maar gewoon voor die ene app.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:51
GerCor schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Is het niet zo dat als je de "e" in dit geval, wat langer vasthoudt, je dan de optie krijgt van é, è etc.?

Samsung Galaxy S9+ Black

• Aegir81
[...]

Dat kun je aanpassen in de app Swiftkey > Typen > Toetsen > Tekens met accenten --> aanzetten

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Aegir81 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Dat kun je aanpassen in de app Swiftkey > Typen > Toetsen > Tekens met accenten --> aanzetten
Tjeees, waarom staat dat dan niet standaard aan? Aegir81, jij bent vandaag mijn held. 😉

• bdbfz
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-02 19:56
Lijkt me sterk. In het frans heet Oostenrijk Autriche, en Zwitserland La Suisse. AUT zal dus wel naar Oostenrijk verwijzen zeker?

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:41

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

bdbfz schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Lijkt me sterk. In het frans heet Oostenrijk Autriche, en Zwitserland La Suisse. AUT zal dus wel naar Oostenrijk verwijzen zeker?
https://www.androidsage.c...e-csc-and-country-region/
AUT is Zwitserland, ATO is Oostenrijk.

Bart ® wijzigde deze reactie 05-01-2019 13:19 (5%)

I have the cape.

• henklbr
bdbfz schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Ik weet waarover ik praat: anders post ik het hier niet...

• bdbfz
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-02 19:56
henklbr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Stom van mij dan, dat ik taal-logica verwacht waar enkel Samsung-logica telt... I stand corrected.

• Bart ®

Bart ®

henklbr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Weet jij dan toevallig wanneer ATO een update kan verwachten naar Android 9?

I have the cape.

• henklbr
Bart ® schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Weet jij dan toevallig wanneer ATO een update kan verwachten naar Android 9?
Wordt geleidelijk uitgerold; deze maand waarschijnlijk

Maar je toestel heeft Multi-CSC OXM; waarom is deze dan niet PHN/PHN,PHN/ATO bij je (Software Serviceprovider in Software Info)?

Belsimpel toestel?

• Bart ®

Bart ®

henklbr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Wordt geleidelijk uitgerold; deze maand waarschijnlijk

Maar je toestel heeft Multi-CSC OXM; waarom is deze dan niet PHN/PHN,PHN/ATO bij je (Software Serviceprovider in Software Info)?

Belsimpel toestel?
Ik heb Ato/ato,ato/ato. Geen idee waar ik destijds die telefoon besteld heb :').

Edit: ff opgezocht, inderdaad belsimpel.

Bart ® wijzigde deze reactie 05-01-2019 16:57 (5%)

I have the cape.

• eL_Jay
  • Laatst online: 08-02 15:19
Leuk speelgoed. Gister ontvangen uit de te goeie pepper.com deal. (voor 345 ga je deze niet verslaan met een xiaomi oid).

Uurtje gespeeld met Bixby op Android 8.0 en daarna op 9.0. Merk wel dat Hi Bixby vaker niet dan wel werkt op Pie :(.

Ding werd overigens ook erg warm tijdens updaten en al die updates hadden de batterij ook in no-time leeg helaas. Hopelijk is de batterijduur in dagelijks gebruik toch nog beter dan mijn 3 jaar oude n5x die alles behalve geweldig is.

Is er een manier om Facebook van de telefoon te verwijderen zonder te rooten oid?
Helaas kan niet, dat maakt de deal al een stuk minder goed helaas aangezien ik nu weer het product ben dat wordt verkocht |:( Eerste en laatste samsung :N

eL_Jay wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:32 (12%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Je kan facebook, instagram, etc uitschakelen. Er worden dan ook geen resources gebruikt en verdwijnt het uit je appdrawer.

Heb je wel eens gekeken wat een bloatware er op Xiaomi telefoons staat? Dat is niet mals en zelfs meer dan je s9. De laatste tijd valt het m.i. erg mee met samsung devices.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• eL_Jay
  • Laatst online: 08-02 15:19
renzo4000 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:40:
Je kan facebook, instagram, etc uitschakelen. Er worden dan ook geen resources gebruikt en verdwijnt het uit je appdrawer.

Heb je wel eens gekeken wat een bloatware er op Xiaomi telefoons staat? Dat is niet mals en zelfs meer dan je s9. De laatste tijd valt het m.i. erg mee met samsung devices.
Jazeker o.a. daarom geen Xiaomi, maar heb hiervoor 2 Google Nexi gehad en die waren OS wise toch wel veel beter (o.a. op het gebied van bloatware).Zelfs moto doet het beter ( maar die doen niet aan software support). Ik moet wel toegeven dat Samsung een paar hele goeie features heeft ongebakken zoals de rechter side panel en one hand mode _/-\o_

De gui in Android 9 om te splitsscreenen mag wel verkozen worden tot worst ux design ever. Heel de ui als je op die knop drukt is echt een 101 hoe het niet te doen
Dat werkte in 8 een stuk beter.

eL_Jay wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:48 (11%)

• MarcoMVE
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-01 13:56
Hallo.

Ik heb de update van pie 5 dagen getest. Top geen problemen. Batterij wordt elke cyclus beter. Gisteren voor de grap. Reset gedaan met de 3 knoppen. Niet geboot maar direct naar power off dan naar download mode. Pie erop van sammobile via odin. Nu na 2 dagen een nog sneller toestel met super sot. Echt top. Maar toch zijn er zaken anders zoals bv de browser. Instellingen aan de onderkant. Ik ben van mening dat op deze manier alles net wat sneller aanvoelt. Zeer tevreden.

• RigolleM
  • Laatst online: 11:38
[...]

Gebruik het nu enkel op iOS en als ik op de 'e' blijven drukken kan ik é, è, ê, ë,... kiezen :-)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RigolleM schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Gebruik het nu enkel op iOS en als ik op de 'e' blijven drukken kan ik é, è, ê, ë,... kiezen :-)
Ik nu ook hoor. Maar ik kreeg er eerst maar 2. Nu heb ik ze allemaal. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 10-02 21:28
Na ongeveer een weekje met Pie (S9, OTA geüpdate) moet ik toch zeggen dat het lijkt alsof mijn batterij sneller leeg gaat (3-3,5 uur SOT). Misschien een wat oneerlijke vergelijking gezien ik vrij was en dan natuurlijk meer naar de mobiel grijp, dus morgen eens opnieuw 'testen'. Nog anderen die dit is opgevallen en/of tips hebben dit te verbeteren?

PSN: Lynox081194 || NN: Lynox5 || Steam: Lynox

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:59
Lynox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:24:
Na ongeveer een weekje met Pie (S9, OTA geüpdate) moet ik toch zeggen dat het lijkt alsof mijn batterij sneller leeg gaat (3-3,5 uur SOT). Misschien een wat oneerlijke vergelijking gezien ik vrij was en dan natuurlijk meer naar de mobiel grijp, dus morgen eens opnieuw 'testen'. Nog anderen die dit is opgevallen en/of tips hebben dit te verbeteren?
Hier ook, accu gaat veel snel leeg, best balen :-(

• MarcoMVE
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-01 13:56
Albert020 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:00:
[...]

Hier ook, accu gaat veel snel leeg, best balen :-(
Kijk naar de post van Henk. Cache cleanen. Ik heb een sot van tussen de 6 en 8 uur. Welk na flashen pie met odin. Gr

• sjaool

sjaool

Een screen on time van 6 tot 8 uur is natuurlijk prachtig maar is ook afhankelijk van hoe je jouw telefoon gebruikt en hoeveel apps je hebt draaien. Ik zit meestal rond de 3 tot 6 uur screen on time maar ik gebruik mijn telefoon ook vrij intensief en heb vrij veel apps draaien.

Zo heb ik nu een screen on time van 2:39 en nog 44 procent batterij over. Het is er in ieder geval zeker niet slechter op geworden door Android 9 (Pie).

• primeiro
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13-01 19:47
ik kan hem nog steeds niet downloaden, zit nog steeds op android versie 8
ik heb de S9+, kijk elke dag maar helaas geen succes.

• Albert020
sjaool schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:06:

Zo heb ik nu een screen on time van 2:39 en nog 44 procent batterij over. Het is er in ieder geval zeker niet slechter op geworden door Android 9 (Pie).
Hier 1 uur SOT en nog 54% over, vind dit echt niet best....😡

Albert020 wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:01 (29%)

• buthead
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 13:34
primeiro schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:57:
ik kan hem nog steeds niet downloaden, zit nog steeds op android versie 8
ik heb de S9+, kijk elke dag maar helaas geen succes.
Hier idem, heb wel de cpu van samsung erin zitten, geen idee of het echt een verschil maakt.

• sjaool

sjaool

@primeiro @buthead het hangt ervan af wat voor CSC je hebt.

@Albert020 Als je veel apps op de achtergrond hebt draaien dan wil dat wel.

• Meessen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 14:35
Ik heb sinds vorige week de S9, maar ik vind het scherm, op basis stand, veel te geel vergeleken met mijn Nokia 6.1. Vergeleken met een S8 van iemand anders is het scherm ook geel en minder fel op max (scherm van de S8 ziet veel beter uit). Vergeleken met een andere S9 en S9+ is mijne ook iets geler.

Het ligt niet aan het blauw licht filter en heb ook alle trukjes geprobeerd die ik online kon vinden (meeste werken niet meer onder android 9). Als ik de schermstand op 'aangepast' zet en met de RGB sliders speel kan ik de kleur wat verbeteren, maar die stand heeft slechtere zwartwaardes dan 'basis'.

Iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen?
Zou het liefst ruilen, maar gekocht bij Mobiel.nl die geen winkel in de buurt heeft. Bij opsturen verwacht ik dat ik de telefoon weer terug krijg, het is namelijk vrij subjectief.

• hveck75
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-02 13:00
Vraagje, kom van een Oneplus 5t en heb een s9 van de zaak gekregen. De Oneplus maakt een backup op mijn Google account, bij de s9 heb ik dat ook ingesteld echter zonder succes. Backup maken blijft grijs en niet in te drukken. Iemand een oplossing? Heb hem al aan de lader hangen en hij heeft verbinding met WiFi

• sdk1985
  • Laatst online: 20-02 22:38
Heeft de S9 eigenlijk een notificatie LED en zo ja is deze in te stellen (Oneplus One kon je per app kleur/snelheid kiezen)?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-02 22:44

aex351

I am the one

sdk1985 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:15:
Heeft de S9 eigenlijk een notificatie LED en zo ja is deze in te stellen (Oneplus One kon je per app kleur/snelheid kiezen)?
Ja, en lees ook https://www.samsung.com/u...amsung-galaxy-smartphone/

Elke app kan zijn eigen kleur hebben. Dit regelt de app zelf. Deze kan je niet centraal out-of-the-box beheren voorzover ik kan zien. Whatsapp geeft bijvoorbeeld een groene led (ondanks het artikel zegt wit). Er zijn wel third party apps beschikbaar waarmee je dit kan aanpassen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Ik zit nu ongeveer een week op android 9, en heb zelfs een paar dagen na de update een complete reset gedaan om met een schone geüpdatet toestel verder te gaan.

Ik moet zeggen dat er toch, in mijn ogen, wat kleine schoonheidsfoutjes in zitten die in android 8 wel goed werkten. Zo gaat bijvoorbeeld het unlocken met de vingerafdrukscanner niet vloeiend naar het startscherm, voor een fractie komt het vergrendelscherm in beeld, waarna het startscherm in beeld komt (in een enkel geval nogal stroperig). Notificatiegeluiden worden soms niet helemaal afgespeeld (ja, ook als er maar 1 appje binnenkomt) en de interface voelt soms wat loom. Dit vind ik toch wel jammer omdat het met android 8 wel soepel ging, en ik mag hopen dat de S9 krachtig genoeg is om alles soepel en zonder stutteren weer te geven.

Voor de rest vind ik het een mooie update, en mijn batterijverbruik is er zeker niet slechter op geworden. Ik hoop wel dat met toekomstige updates deze kleine maar toch wel storende zaken worden rechtgetrokken.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-02 23:10

M2M

medicijnman

Na de update naar android 9 kon ik android auto op het scherm in de auto niet meer op nightmode krijgen. Ik heb gevonden dat je dit enkel nog kunt krijgen als je heel android in nightmode zet. Dit dan via developer opties.

-_-

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mijn eigenaardigheden met Android 9 tot zover:
- Helderheid van het scherm loopt soms helemaal terug zonder dat omgevingslicht verandert
- Google Assistant krijg ik niet normaal geopend. met BXactions moet ik nu de bixby knop lang inhouden. home-knop lang inhouden dan gebeurt er niets.
- Split screen???

PSN: Shiver23 //

• sdk1985
Dit soort problemen is de reden dat ik huiver van het hele Android One concept (niet dat deze telefoon daar onder valt). Elke major update bij min of meer elke vendor geeft steeds maar weer een legio aan bugs. Ik zie liever een android concept waarbij je zelf kan kiezen op welke branch je blijft zitten en de fabrikant in ieder geval 1 jaar een android versie blijft ontwikkelen (dus 8.0 blijven updaten ook al is 9.0 beschikbaar) zodat er altijd en stabiele rom is en de laatste fixes niet worden doorgeschoven naar de nieuwste roms (wat updaten verplicht).

• Albert020
sjaool schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:28:
@Albert020 Als je veel apps op de achtergrond hebt draaien dan wil dat wel.
Heb alle Samsung meuk uitgeschakeld staan,
en niet veel apps op de achtergrond draaien, maar denk dat ik toch eerdaags een factory reset ga uitvoeren.....

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wat is er met Split Screen :?

@aex351 Ik heb WhatsApp op wit staan en led is ook wit.

GerCor wijzigde deze reactie 08-01-2019 18:08 (15%)

Meessen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:55:
Ik heb sinds vorige week de S9, maar ik vind het scherm, op basis stand, veel te geel vergeleken met mijn Nokia 6.1. Vergeleken met een S8 van iemand anders is het scherm ook geel en minder fel op max (scherm van de S8 ziet veel beter uit). Vergeleken met een andere S9 en S9+ is mijne ook iets geler.

Het ligt niet aan het blauw licht filter en heb ook alle trukjes geprobeerd die ik online kon vinden (meeste werken niet meer onder android 9). Als ik de schermstand op 'aangepast' zet en met de RGB sliders speel kan ik de kleur wat verbeteren, maar die stand heeft slechtere zwartwaardes dan 'basis'.

Iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen?
Zou het liefst ruilen, maar gekocht bij Mobiel.nl die geen winkel in de buurt heeft. Bij opsturen verwacht ik dat ik de telefoon weer terug krijg, het is namelijk vrij subjectief.
Basis is inderdaad aan de warme kant. Een Nokia 6 heeft een grote kleur afwijking dus dan lijkt het nog erger.

Maar met 'aanpasbaar display' vind je de zwartwaarden niet goed? Waar moet ik dan aan denken.

• Meessen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 14:35
Garret1410 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Basis is inderdaad aan de warme kant. Een Nokia 6 heeft een grote kleur afwijking dus dan lijkt het nog erger.

Maar met 'aanpasbaar display' vind je de zwartwaarden niet goed? Waar moet ik dan aan denken.
Als je bijv. een video kijkt met donkere scenes dan zie je bij 'aangepast' minder/geen detail in de donkere gebieden omdat het scherm te donker is, bij 'basis' (en lcd schermen) zie je het wel.

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

GerCor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Wat is er met Split Screen :?

@aex351 Ik heb WhatsApp op wit staan en led is ook wit.
Nou, dat krijg ik niet meer voor elkaar. Of het is verdwenen of het is goed verstopt.

PSN: Shiver23 //

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Shiver23 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Nou, dat krijg ik niet meer voor elkaar. Of het is verdwenen of het is goed verstopt.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:11
Ik ga ook even meelezen hier, heb sinds vandaag een S9 plus. Er viel mij wel iets geks op aan de camera, zowel de normale als de tele verlopen via de bovenste lens/sensor. Ik had verwacht dat elk zijn eigen lens zou gebruiken, is dat normaal? :?

• sjaool

sjaool

@Romius In fotomodus wissel je tussen de lenzen door op de boompjes te tikken. Lees anders de handleiding van Samsung Android Pie eens door die @henklbr in deze thread heeft gepost.

• Romius
sjaool schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:42:
@Romius In fotomodus wissel je tussen de lenzen door op de boompjes te tikken. Lees anders de handleiding van Samsung Android Pie eens door die @henklbr in deze thread heeft gepost.
Ja, zo ver was ik ook al wel :P

• BillSpaarbank
  • Niet online
Romius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:51:
Ik ga ook even meelezen hier, heb sinds vandaag een S9 plus. Er viel mij wel iets geks op aan de camera, zowel de normale als de tele verlopen via de bovenste lens/sensor. Ik had verwacht dat elk zijn eigen lens zou gebruiken, is dat normaal? :?
Bij weinig licht wordt de zoom digitaal gedaan door de standaard camera. Als er voldoende licht is pakt hij wel de 2e lens bij de zoom stand.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• dezonnebril
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-02 20:24
Shiver23 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:41:
Mijn eigenaardigheden met Android 9 tot zover:
- Helderheid van het scherm loopt soms helemaal terug zonder dat omgevingslicht veranderd
Dit ervaar ik inderdaad ook. Af en toe moet ik de telefoon even naar een lichtbron kantelen zodat de helderheid zich weer hersteld. Best irritant.

Daarnaast vind ik de wijzigingen in de camera app niet bijzonder handig. In Android 8 kon je vanuit hetzelfde scherm zowel video als foto's maken. Nu moet je voor video naar een andere tab swipen. Ook kon je voorheen met de volumeknoppen foto's maken tijdens het opnemen van video, nu zijn de volume knoppen alleen te gebruiken om de video te starten/stoppen.

dezonnebril wijzigde deze reactie 09-01-2019 07:48 (31%)

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

• Romius
BillSpaarbank schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:23:
[...]

Bij weinig licht wordt de zoom digitaal gedaan door de standaard camera. Als er voldoende licht is pakt hij wel de 2e lens bij de zoom stand.
Ah ok, met meer licht werkt ie wel ja, tnx. Misschien ook wel logisch ivm het grotere diafragma.

• Rickx10
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-01 14:28
Heeft iemand al de google digital wellbeing op de s9+? Ik heb gekeken of ik deze kon installeren, hier nog niks over gevonden.

Verder bevalt mij One UI best prima! Werkt snel, alleen is de animatie van het ontgrendelen met je vingerafdruk traag.

• Musta
  • Laatst online: 11:39
Ook een S9+ gebruiker hier sinds 2 weken ongeveer. Wel ff wennen aan de grootte, gebruik soms de bediening met 1 hand modus komende van een S7 :p
Ligt het aan mij of is de scherpte of scherpstelling bij Live Focus slecht? Het lijkt alsof die digitaal inzoomt i.p.v. de 2e lens te gebruiken?

Ik heb trouwens niet geupdate naar de nieuwe android versie, laat de tel eerst ff een tijd op 8.0 staan nu ik er net een beetje aan gewend ben geraakt

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• Rickx10
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-01 14:28
Musta schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:07:
Ook een S9+ gebruiker hier sinds 2 weken ongeveer. Wel ff wennen aan de grootte, gebruik soms de bediening met 1 hand modus komende van een S7 :p
Ligt het aan mij of is de scherpte of scherpstelling bij Live Focus slecht? Het lijkt alsof die digitaal inzoomt i.p.v. de 2e lens te gebruiken?

Ik heb trouwens niet geupdate naar de nieuwe android versie, laat de tel eerst ff een tijd op 8.0 staan nu ik er net een beetje aan gewend ben geraakt
De foto's die ik uit Live Focus (vooral met mijn kat :P ) heb gekregen zien er best goed uit. Ik moest wel even spelen met de instellingen. Probeer een goede afstand te houden van het object waarvan je een foto wil maken (volgens mij geeft de camera aan dat je ongeveer 1 meter afstand moet houden).

• levdlevd
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-01 18:35
XEU/PHN XEU/TNL is dus niet geschikt OTA's te verkrijgen?

Kort geleden mijn S9+ geflashed met Android 9 op de correcte manier inclusief reset.

Gr,
LEVD
henklbr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Active CSC = XEH
Best CSC SIM = PHN
SIM2 = XEH
Productcode = XEH

Wil je OTA's ontvangen, dan moeten de 1e twee CSC's gelijk zijn -> dit kun je verkrijgen door je toestel te resetten.

Wil je OneUI Pie flashen op je toestel, kun je ipv HOME_CSC ook CSC_OXM gebruiken -> je toestel wordt dan automatisch gereset

• Pendulum
  • Laatst online: 20-02 22:08
Ik kon voorheen oortjes inpluggen maar alsnog kiezen om het geluid via bluetooth te laten verlopen; als ik dat nu doe gaat geluid via oortjes en krijg ik het met geen mogelijkheid meer via bluetooth. Aangezien ik vaak bel met oortjes in terwijl muziek via bluetooth gaat is dit nogal onhandig. Deze knop kwam altijd tevoorschijn via het dropdown menu.. dus weet iemand hoe je het geluidskanaal was wisselen tussen headphones en bluetooth?

[edit] Gevonden - hiervoor moet je dus Smart Things activeren :P

Pendulum wijzigde deze reactie 10-01-2019 09:52 (7%)

• henklbr
levdlevd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:39:
XEU/PHN XEU/TNL is dus niet geschikt OTA's te verkrijgen?

Kort geleden mijn S9+ geflashed met Android 9 op de correcte manier inclusief reset.

Gr,
LEVD

[...]
Nee: zo krijg je idd geen updates...

Je hebt zeker HOME_CSC gebruikt ipv CSC?

Je had een branded T-Mobile toestel die je geflasht hebt naar UN-branded PHN...

Wil je de 1e ook op PHN krijgen: SIM-kaart uit het toestel, toestel resetten, daarna SIM weer in het toestel, je krijgt een pop-up dat je SIM is veranderd en of je de configuratie wil aanpassen.
Klik op OK, toestel wordt opnieuw opgestart -> toestel is PHN

• levdlevd
Nee heb niet de HOME_CSC gebruikt dat is degene voor het bewaren van je gegevens als ik het goed heb.
Top ik ga het even proberen met de reset _/-\o_

Een reset als in resetten --> instellingen resetten of moet hij helemaal naar fabrieksinstellingen?
henklbr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Wil je de 1e ook op PHN krijgen: SIM-kaart uit het toestel, toestel resetten, daarna SIM weer in het toestel, je krijgt een pop-up dat je SIM is veranderd en of je de configuratie wil aanpassen.

levdlevd wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:16 (6%)

• levdlevd
Net even gedaan, maar krijg geen melding dat sim is veranderd.. In hoeverre moet ik het toestel resetten?
henklbr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:33:
[...]

• henklbr
levdlevd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:38:
Net even gedaan, maar krijg geen melding dat sim is veranderd.. In hoeverre moet ik het toestel resetten?

[...]
Helemaal; het beste vanuit de recovery:

VolUP-Bixby-Power

• levdlevd
Top dank je!

• Team-RiNo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-02 21:27
Sinds de Android Pie update heb ik het probleem op mijn S9+ dat bij gedempte groepchats m'n notificatie led alsnog gaat knipperen, ook zie ik de conversaties op mijn lockscreen. De tril functie blijft wel stil. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of weten hoe dit op te lossen? Ik kan op google geen lotgenoten vinden..

• Chris499
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-02 21:04
Batterij gaat zeer snel leeg sinds update naar Android 9.0 op mijn S9+. Gisteren avond op airplane mode gezet en nauwelijks gebruikt. Volgende morgen heb ik nog 67% over. Nog meer mensen die hier last van hebben?

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:51
Chris499 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:36:
Batterij gaat zeer snel leeg sinds update naar Android 9.0 op mijn S9+. Gisteren avond op airplane mode gezet en nauwelijks gebruikt. Volgende morgen heb ik nog 67% over. Nog meer mensen die hier last van hebben?
https://www.galaxyclub.nl...imalisatie-apps-batterij/

Samsung Galaxy S9+ Black

• sjaool

sjaool

De Samsung S9(+) met als CSC XEH heeft inmiddels ook de update binnen.

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18-02 21:01
Ik heb een tijdje geleden de duitse 9.0 rom er op gezet, de nederlandse was toen nog niet beschikbaar.

Op zich werkt alles goed, behalve het synchroniseren van mijn agenda (anderse synchronisatie problemen zijn mij iig niet opgevallen, maar zo vaak maak ik ook geen nieuwe contacten aan).

Als ik via de pc (web browser) een agenda item aan maak, dan duur het veel langer als vroeger voor dat het aangemaakte item ook op de samsung kalender widget op de s9 verschijnt. Andersom, aanmaken op telefoon (via de widget), verschijn het item vrij snel ook op de pc in de webbrowser.

Haal ik een item weg via min telefoon, dan haalt hij ze ook weg in de webbrowser. Maar haal ik items weg via de webbrowser dan haalt hij ze niet weg op mijn telefoon.

Als ik dan bij accounts kijk dan geeft hij aan dat hij sinds het weghalen van het item via de pc al een keer gesynchroniseerd heeft. Maar het item wordt pas weg gehaald als ik nog een keer handmatig synchroniseer.

Nu hoeft synchronisatie van mijn agenda niet onmiddellijk, maar ik mis nu afspraken doordat telefoon en webbrowser niet met elkaar synchroniseren.

Ik heb al mijn google accounts al van mijn telefoon gegooit en weer toegevoegd. Telefoon opnieuw opgestart. De samsung agenda app en de google agenda app staan beide niet in de besparingsstand. Maar het probleem blijft bestaan.

• sdk1985
Hmm de smart switch is bij mij niet gelukt of werkt uberhaupt niet. De apps zijn geinstalleerd door Google (die had ook een soort backup toestel transfer) en daarna is de telefoon een half uur bezig geweest met data overzetten van de S7. Echter als ik kijk naar wat ik zou willen dan staat niets daarvan op de S9.

Dan doel ik op
-Andere mailboxen dan mijn primaire gmail (stuk of 5 imap boxen en een tweede gmail) in de gmail app
-Foto's buiten die vanaf whatsapp media backup terug komen

Heeft het nu om een factory reset te doen en het opnieuw te proberen, deze keer dan met via Google kiezen voor clean install. Of werkt dit gewoon niet?

sdk1985 wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:07 (3%)

• primeiro
ik heb de S9+ branded van tmobile, en ik heb nog steeds geen andoid pie gezien, ben nu maar aan het kijken voor een camper

primeiro wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:32 (22%)

• frozenflame_
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-02 21:39
Heeft er al iemand in België de android 9 update gekregen? ik heb hem nog steeds niet gekregen

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:45
primeiro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:32:
ik heb de S9+ branded van tmobile, en ik heb nog steeds geen andoid pie gezien, ben nu maar aan het kijken voor een camper
Een camper?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

AvK

Ready Set Go

sdk1985 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:07:
Hmm de smart switch is bij mij niet gelukt of werkt uberhaupt niet. De apps zijn geinstalleerd door Google (die had ook een soort backup toestel transfer) en daarna is de telefoon een half uur bezig geweest met data overzetten van de S7. Echter als ik kijk naar wat ik zou willen dan staat niets daarvan op de S9.

Dan doel ik op
-Andere mailboxen dan mijn primaire gmail (stuk of 5 imap boxen en een tweede gmail) in de gmail app
-Foto's buiten die vanaf whatsapp media backup terug komen

Heeft het nu om een factory reset te doen en het opnieuw te proberen, deze keer dan met via Google kiezen voor clean install. Of werkt dit gewoon niet?
Het meest gemakkelijker is je oude s7 koppelen met je s9 via het mee geleverde koppelblokje.
Staat gewoon in de Quick install guide. Gaat altijd goed. Alles wordt overgenomen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• sjaool

sjaool

AvK schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:16:
[...]

Het meest gemakkelijker is je oude s7 koppelen met je s9 via het mee geleverde koppelblokje.
Staat gewoon in de Quick install guide. Gaat altijd goed. Alles wordt overgenomen.
Het kan ook via wifi, ideaal als bijvoorbeeld de usb-aansluiting van de oude smartphone niet meer werkt. :)

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-02 21:14
frozenflame_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:
Heeft er al iemand in België de android 9 update gekregen? ik heb hem nog steeds niet gekregen
Hier ook nog niks.

Steam: Grim

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

primeiro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:32:
Ik heb ook T-Mobile (NL) en heb de upgrade allang binnen. _/-\o_ 2e Kerstdag was het geloof ik.

• Aegir81
frozenflame_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:
Ik installeerde de update via Odin. Officieel nog niet beschikbaar wel.

• Xanion
  • Laatst online: 18-02 21:37
GerCor schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook T-Mobile (NL) en heb de upgrade allang binnen. _/-\o_ 2e Kerstdag was het geloof ik.
Maar niet via OTA....

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• sdk1985
AvK schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:16:
[...]

Dat is dus wat ik had gedaan. Maar het resultaat van die actie was niet echt te merken. Net voor die stappen vraagt Google ook voor restore opties. Dus het zou in theorie gebeurd kunnen zijn dat die elkaar dwars hebben gezeten.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Echt wel. 👍

• heavey 17
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-02 11:49
Heb nu ook Pie op mn s9 plus alles werkt maar baal ervan dat ik mn Navigatiebalk niet meer kan verbergen

• Xanion
  • Laatst online: 18-02 21:37
Echt? Je bent de eerst met een branded toestel waar ik dat van hoor. Heb zelf ook T-Mobile NL maar niks geen update hoor.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• primeiro
GerCor schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:14:
[...]

met android 9 versie ?

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-02 22:44

aex351

I am the one

Wat is een T-Mobile branded toestel? Staat het logo erop?

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True