Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

henklbr schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:16:
[...]

cc: @ReCreator

Weet je wanneer je ook veel "bugs" krijgt? Mensen die "Package Disabler" gebruiken en TE VEEL hebben "gedisabled"...

Maar dat wordt er meestal niet bij gezegd als er een "bug" wordt gepost! 8)7
Dank voor de suggesties!

Het is in dit geval de S9 van mijn vrouw, en die doet eigenlijk niets bijzonders anders dan wat sociale media en appen 😊

Een andere launcher is dus niet het gaval. 😋Resetten moet ik even rustig naar kijken want foto's enzo moeten even in de backup enzo 😊

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:00
ReCreator schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:53:
[...]

Dank voor de suggesties!

Het is in dit geval de S9 van mijn vrouw, en die doet eigenlijk niets bijzonders anders dan wat sociale media en appen 😊

Een andere launcher is dus niet het gaval. 😋Resetten moet ik even rustig naar kijken want foto's enzo moeten even in de backup enzo 😊
Micro sd kaartje, Samsung Smart switch. Hoef je alleen nog maar whatsapp te backuppen via google drive.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:29

sjaool

Every life should have 9 cats

henklbr schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:16:
[...]

cc: @ReCreator

Weet je wanneer je ook veel "bugs" krijgt? Mensen die "Package Disabler" gebruiken en TE VEEL hebben "gedisabled"...

Maar dat wordt er meestal niet bij gezegd als er een "bug" wordt gepost! 8)7
Tja, geen idee of @ReCreator die gebruikt.

Ik heb een LED view cover voor mijn S8 Plus maar die heb ik gauw weer terzijde gelegd. Een leuke gimmick maar ik heb niks met booktype covers. Doe mij maar een goede TPU cover. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Grimli50
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-01 13:11
henklbr schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:46:
[...]

Scroll op die pagina naar onderen naar "Software Serviceprovider": wat staat daar?
SAOMC SM--G965SF_OXM_PHN_OQ0020
22a2118533057ece
PHN/PHN/PHN/PHN

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-02 06:23
Grimli50 schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:25:
[...]

SAOMC SM--G965SF_OXM_PHN_OQ0020
22a2118533057ece
PHN/PHN/PHN/PHN
Vreemd: jij zou de update naar OneUI Pie Android 9 moeten hebben ontvangen...

Misschien even "handmatig" checken op updates?

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• J-Granada
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11-02 21:14
Update nu ook binnen. Wat mij opvalt is dat de animatie van het swipen naar benden van de notificatie balk in het locksscreen best schokkerig is. De animatie naar het recent / multitasking menu vind ik ook niet heel soepel.

Ervaren meer mensen dit?

• thorgal21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11:44

thorgal21

Forum Noob

Wellicht is dit al gepost, maar ik liep tegen 't volgende aan (en heb als 't goed is een oplossing).

Op Android 8 had ik altijd DND aanstaan waarbij alleen mijn telefoon ging trillen bij een telefoongesprek (de rest van de notificaties kwamen wel binnen maar ging mijn toestel niet van trillen).

Hoe dat je dit in Android 9 kan instellen;

Zet DND aan, onder allow exceptions vink media aan (en alarms, wel handig om te hebben), Calls from All, mesages from none en dan onder "hide notifications" het vinkje "don't pop up notifications" aanzetten onder "when the screen is on".

Bovenstaande zorgt er voor mij voor dat mijn toestel alleen trilt bij een telefoongesprek en niet bij alle random notificaties.

• sjaool

sjaool

J-Granada schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:26:
Update nu ook binnen. Wat mij opvalt is dat de animatie van het swipen naar benden van de notificatie balk in het locksscreen best schokkerig is. De animatie naar het recent / multitasking menu vind ik ook niet heel soepel.

Ervaren meer mensen dit?
Nee.

@thorgal21 DND? Do Not Disturb? Je spreekt voor veel mensen in raadsels als je met eigen verzonnen afkortingen gaat strooien. Ik gebruik het niet dus kan je niet helpen.

sjaool wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:39 (19%)

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
ReCreator schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:03:
Sinds de update naar Android 9 werkt de Led view cover niet meer. Hebben meer mensen hier misschien last van?

Ik heb geprobeerd de cache van de Led view cover services te wissen, en deze te stoppen. Nfc uit en aan gezet. De telefoon opnieuw gestart zonder de cover.

Hij lijkt gewoon niet meer herkend te worden. De tijd komt niet in beeld en hij schakelt zelfs het scherm niet meer uit (ik dacht dat dat dmv een magneetje ging).

Veel geprobeerd en gezocht maar niets lijkt te helpen. Wel zonde want is best een prijzige cover van Samsung zelf :)
Heb de LED-Cover ook, maar naar de Update is er géén verschil bij mij in de werking.
Waar ik wel mee bezig ben is de derde Cover...
Ook gemerkt bij de S7 Edge na ongeveer een jaar gebruik -> Kapot.
Is wel belachelijk, maar ja....

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
henklbr schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:04:
[...]

Ik heb dat al eerder gepost: je kan niet zien aan de build, waar het toestel vandaan komt...

Kijk in "Software Info" op je toestel, scroll naar beneden: wat staat er bij "Software serviceprovider"?
Kun je die info hier posten (screenshot)?

[...]

Zou je mij een link kunnen sturen "waar op het web" je dit heb gevonden?

@ReCreator : heb jij een RESET gedaan van je toestel, na het updaten naar Android Pie (wordt altijd geadviseerd)?

Ik heb het zojuist gechecked met de LED-cover op mijn Note9, draaiende op OneUI Pie Beta3:

GEEN problemen met de LED-cover: alles werkt perfect (werd meteen herkend toen ik mijn toestel er in stopte)

[Afbeelding][Afbeelding]

En @sjaool : als dit ECHT een "bug" is, dan wordt echt wel verholpen in een update...
Hier versie 05/0E werkt gewoon.

• P.E.No.1
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:39
Sinds de update naar Pie zijn mn app badges bij de ene app wel met een randje er om heen en de ander niet. Ik zie ook nergens meer zoals in Oreo dat je het uiterlijk van appbadges kunt veranderen. Zie ik iets over het hoofd?

PSN id: PENo1

• henklbr
P.E.No.1 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:16:
Sinds de update naar Pie zijn mn app badges bij de ene app wel met een randje er om heen en de ander niet. Ik zie ook nergens meer zoals in Oreo dat je het uiterlijk van appbadges kunt veranderen. Zie ik iets over het hoofd?
Misschien dat je het hierin kan vinden? ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57546124

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:51
Wel jammer dat de apps waarmee je telefoongesprekken kon opnemen, niet meer (goed) werken in Android 9; hoop dat daar spoedig een oplossing / workaround voor komt.

Samsung Galaxy S9+ Black

• 4Reload
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-01 21:22
kruila schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:19:
Wel jammer dat de apps waarmee je telefoongesprekken kon opnemen, niet meer (goed) werken in Android 9; hoop dat daar spoedig een oplossing / workaround voor komt.
Dit heeft niks met Samsung te maken, Google had in versie 6 al een aanpassing gedaan om dit te blokkeren alleen daar kon omheen gewerkt worden. In versie 9 is dit niet meer mogelijk. De meeste apps geven ook zelf aan dat dit alleen mogelijk is met root toegang of wachten tot Google een aangekondigde optie beschikbaar maakt (wellicht in versie 9.1). De optie betekend dat wanneer een gesprek opgenomen wordt er elke 15 sec. een toon te horen is tijdens het gesprek voor beide kanten....

• P.E.No.1
Jij bent zeker de grappigste thuis? Of geef je iedereen die een vraag heeft een link naar de gebruiksaanwijzing? :( Punt is dat je nu via thema's en instellingen naar de samsung store gaat. Voorheen kon je dit simpel aanpassen.

• henklbr
P.E.No.1 schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:20:
[...]

Jij bent zeker de grappigste thuis? Of geef je iedereen die een vraag heeft een link naar de gebruiksaanwijzing? :( Punt is dat je nu via thema's en instellingen naar de samsung store gaat. Voorheen kon je dit simpel aanpassen.
Nu je het zegt & vraagt: toch es informeren thuis...

Maar uh: bedoelde je dit soms (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57550826):

• P.E.No.1
henklbr schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:05:
[...]

Nu je het zegt & vraagt: toch es informeren thuis...

Maar uh: bedoelde je dit soms (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57550826):

[Afbeelding]
Nee dit bedoelde ik niet. Op eerdere versies van Android kon je kiezen of je een randje om je app pictogram wilde of niet. Ik had altijd zonder randje dus alleen het pictogram. Maar nu zie ik bij Spotify wel een randje eromheen maar bij Whatsapp niet. Nu lijkt te dus willekeur. Zo:

• NeLiZu
  • Laatst online: 01:03
P.E.No.1 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:40:
[...]

Nee dit bedoelde ik niet. Op eerdere versies van Android kon je kiezen of je een randje om je app pictogram wilde of niet. Ik had altijd zonder randje dus alleen het pictogram. Maar nu zie ik bij Spotify wel een randje eromheen maar bij Whatsapp niet. Nu lijkt te dus willekeur. Zo:
[Afbeelding]
Klopt, kon inderdaad in de vorige Android versie van Samsung. Ik denk dat de enige optie die je nu hebt om dit te bereiken het installeren van een custom "launcher" is (zoals Nova launcher). Dat in combinatie met een "icon pack" (Zoals Pixel icon pack). Dat is misschien wat gedoe, maar geeft je ook
nog wat aanvullende mogelijkheden.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:51
NeLiZu schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:31:
[...]

Klopt, kon inderdaad in de vorige Android versie van Samsung. Ik denk dat de enige optie die je nu hebt om dit te bereiken het installeren van een custom "launcher" is (zoals Nova launcher). Dat in combinatie met een "icon pack" (Zoals Pixel icon pack). Dat is misschien wat gedoe, maar geeft je ook
nog wat aanvullende mogelijkheden.
is dit wat?

https://www.galaxyclub.nl...g-je-andere-pictogrammen/

Samsung Galaxy S9+ Black

• NeLiZu
Ik denk/begreep dat @P.E.No.1 die optie in het menu (thema via Samsung theme store) wel gevonden had. Maar dat is echt wat anders dan de instelling waar hij het over heeft in de vorige versie van Samsung's Android (wel of geen randje om iconen). Bij deze oplossing (theme store) zijn er ook altijd wel app's waarvan geen iconen in het betreffende thema zitten (en dan zit je in principe alsnog met hetzelfde probleem).

Met een launcher (in ieder geval Nova launcher) kan je letterlijk per app een eigen icoon instellen. Op je startscherm en in je mapjes op het startscherm dan, want de iconen in de appdrawer kan je op die manier niet aanpassen (die blijven gewoon het standaard icoon).

• P.E.No.1
NeLiZu schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:06:
[...]

Ik denk/begreep dat @P.E.No.1 die optie in het menu (thema via Samsung theme store) wel gevonden had. Maar dat is echt wat anders dan de instelling waar hij het over heeft in de vorige versie van Samsung's Android (wel of geen randje om iconen). Bij deze oplossing (theme store) zijn er ook altijd wel app's waarvan geen iconen in het betreffende thema zitten (en dan zit je in principe alsnog met hetzelfde probleem).

Met een launcher (in ieder geval Nova launcher) kan je letterlijk per app een eigen icoon instellen. Op je startscherm en in je mapjes op het startscherm dan, want de iconen in de appdrawer kan je op die manier niet aanpassen (die blijven gewoon het standaard icoon).
Raar dat ze dat hebben aangepast. Ik heb nu wel een thema uit de store gehaald. (Freshrain ux). Die is een stuk beter.😊

• NeLiZu
P.E.No.1 schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:15:
[...]

Raar dat ze dat hebben aangepast. Ik heb nu wel een thema uit de store gehaald. (Freshrain ux). Die is een stuk beter.😊
Ok, dat is ook prima natuurlijk. Bij mij ziet er zo uit met die launcher en iconen:

https://ibb.co/ccQrmrQ

https://ibb.co/1XZTJJs

NeLiZu wijzigde deze reactie 31-12-2018 20:25 (3%)

• NeLiZu
NeLiZu schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:25:
[...]

Ok, dat is ook prima natuurlijk. Bij mij ziet er zo uit met die launcher en iconen:

https://ibb.co/ccQrmrQ

https://ibb.co/1XZTJJs
Te zien is overigens dat ik bij tv gids geen icoon heb ingesteld |:(

Per ongeluk mezelf gequote in plaats van op wijzig geklikt, sorry daarvoor |:( |:(

NeLiZu wijzigde deze reactie 31-12-2018 20:29 (10%)

• vlietster
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13-02 20:06
Ik heb iets geks, vandaag voor mijn moeder die net als mij ook een S9 Plus heeft een draadloze snellader gehaald, maar bij die van haar staat (in tegenstelling tot mijn eigen) niet de mogelijkheid draadloos snelladen in instellingen/apparaatonderhoud/Batterij/Instellingen, hij laad ook alleen op normale snelheid draadloos.

Het enige verschil in toestellen is dat ik een 64G en zij een 254G uitvoering heeft, haar toestel komt gewoon vanaf de Mediamarkt en is wat software betreft helemaal UpToDate, heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? 8)7

• MarcoMVE
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-01 13:56
vlietster schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:37:
Ik heb iets geks, vandaag voor mijn moeder die net als mij ook een S9 Plus heeft een draadloze snellader gehaald, maar bij die van haar staat (in tegenstelling tot mijn eigen) niet de mogelijkheid draadloos snelladen in instellingen/apparaatonderhoud/Batterij/Instellingen, hij laad ook alleen op normale snelheid draadloos.

Het enige verschil in toestellen is dat ik een 64G en zij een 254G uitvoering heeft, haar toestel komt gewoon vanaf de Mediamarkt en is wat software betreft helemaal UpToDate, heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? 8)7
Lader of kabel niet goed.

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-02 21:08

Misschien bij geavanceerde functies - accessoires?

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Ook al een reset geprobeerd? Erg vreemd, maar is die oplader wel van Samsung zelf?
Mogelijk dat hij nu (tijdelijk) op slot zit.

• vlietster
Zoals ik scheef had ik dat al uitgesloten, hij doet het bij ander zelfde ook toestel prima, maar gekke is dat in menu optie draadloos snelladen ontbreekt.

• vlietster
foxgamer2019 schreef op maandag 31 december 2018 @ 23:43:
[...]

Ook al een reset geprobeerd? Erg vreemd, maar is die oplader wel van Samsung zelf?
Mogelijk dat hij nu (tijdelijk) op slot zit.
Alles van Samsung, in menu ontbreekt ook de mogelijkheid om draadloos snelladen in te schakelen.

• mitchi3
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-01 18:19
Iemand ook opgevallen dat Photo Editor Pro verdwenen is? Dit vond ik een hele fijne, simpele foto bewerker

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:51
mitchi3 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 08:49:
Iemand ook opgevallen dat Photo Editor Pro verdwenen is? Dit vond ik een hele fijne, simpele foto bewerker
Zit deze niet onder het potloodje aan de onderzijde van het scherm?

Keep Smiling & One day Life will get tired of upsetting you 😁

• frozenflame_
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-02 21:39
Gelukkig is allemaal, heeft er al iemand android one binnen gekregen in België voor de s9(plus)?

• aaronito
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-02 17:22
frozenflame_ schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:59:
Gelukkig is allemaal, heeft er al iemand android one binnen gekregen in België voor de s9(plus)?
Hier lux toestel ook nog niet binnen gekregen.

• mitchi3
Gismo1979 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Zit deze niet onder het potloodje aan de onderzijde van het scherm?
Mis toch nog een aantal functies zoals Blurring :-(

Werkt gewoon snelladen wel?

Probeer het toestel eens op jouw draadloze lader.

Ik kan me herinneren dat ik de optie ook niet te zien kreeg. Pas nadat deze op een geschikte snellader had gelegd kreeg ik pas de optie te zien.
Het vreemde hierbij was dat het draadloos snelladen met S9 oplader niet werkte maar wel met de S8 oplader. De betreffende draadloze lader was ook een oudere serie die ten tijde van de S8 werd uitgegeven dus misschien dat het in mijn geval daar mee te maken had.
Heb er verder nooit werk van gemaakt omdat ik het snelladen toch niet gebruik.

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:45
Garret1410 schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:31:
[...]

Precies, of dat men een andere launcher/lockscreen gebruikt of niet een Reset hebben gedaan. (of het is gewoon een instelling)

Elk jaar heb ik weer van die "groundhog day" momenten. :)
Het is toch van de zotte dat je elk jaar je toestel zou moeten resetten... Dat heb ik bij mijn vorige toestellen (Nexus/iPhone) nog nooit meegemaakt.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• henklbr
Lrrr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:20:
[...]

Het is toch van de zotte dat je elk jaar je toestel zou moeten resetten... Dat heb ik bij mijn vorige toestellen (Nexus/iPhone) nog nooit meegemaakt.
"Het" hoeft niet, maar na een "major"-update is het wel aan te raden...

Ik draai Beta4 op mijn Note9 van OneUI Pie, en heb het toestel (tot op heden) nog niet gereset... (ondervind geen problemen)

• theonlymarco83
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-02 22:35
Meer mensen met een S9+ waarbij het geluid soms veel te hard staat, terwijl het balkje 1 "tikje" van helemaal links staat? Toestel opnieuw inschakelen verhelpt het probleem dan weer (tijdelijk).

• sjaool

sjaool

[...]

Na een elke update wis ik gewoon de cache van het toestel (Power, Bixby, Volume Up). Ik heb in ieder geval nog nooit mijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen.

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:07
[...]

Nee, ik snap dat je daar bij de iPhone geen last van had. Die maakte met een update je telefoon bewust trager, zonder dit met de consument te delen. Dat is pas van de zotte. Gras lijkt bij de buren vaak wat groener ;)

• Sjoerd611
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-01 11:48
Is er op Android Pie eigenlijk al een manier om de Bixby button te remappen? Gebruikte hiervoor altijd de BxActions app, maar die werkt nu niet meer. ;(

• sjaool

sjaool

Sjoerd611 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:31:
Is er op Android Pie eigenlijk al een manier om de Bixby button te remappen? Gebruikte hiervoor altijd de BxActions app, maar die werkt nu niet meer. ;(
Ik draai Android Pie en heb net BxActions geïnstalleerd en kan de Bixby knop gewoon remappen naar Google Assistent. Misschien moet je de app even updaten?

• Sjoerd611
sjaool schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:56:
[...]

Ik draai Android Pie en heb net BxActions geïnstalleerd en kan de Bixby knop gewoon remappen naar Google Assistent. Misschien moet je de app even updaten?
Heel vreemd, heb de app net al geüpdate maar het maakt helaas geen verschil. Er gebeurt gewoon niks wanneer ik de Bixby button indruk. Heb je toevallig de Pro versie? Of ooit via de pc gedaan? :?

Sjoerd611 wijzigde deze reactie 01-01-2019 23:11 (6%)

• sjaool

sjaool

Sjoerd611 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:10:
[...]

Heel vreemd, heb de app net al geüpdate maar het maakt helaas geen verschil. Er gebeurt gewoon niks wanneer ik de Bixby button indruk. Heb je toevallig de Pro versie? Of ooit via de pc gedaan? :?
Heb je Bixby wel geactiveerd op een keer op de Bixby knop klikken?

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:45
henklbr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:44:
[...]

"Het" hoeft niet, maar na een "major"-update is het wel aan te raden...

Ik draai Beta4 op mijn Note9 van OneUI Pie, en heb het toestel (tot op heden) nog niet gereset... (ondervind geen problemen)
Dat het niet verplicht is snap ik, maar ik bedoel dat ik ook nooit traagheid heb ondervonden na een update waardoor het 'nodig' was (wat ik nu wel ondervind).
Nol_NL schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Nee, ik snap dat je daar bij de iPhone geen last van had. Die maakte met een update je telefoon bewust trager, zonder dit met de consument te delen. Dat is pas van de zotte. Gras lijkt bij de buren vaak wat groener ;)
Buiten die discussie gaf ik ook al aan dat ik er bij mijn Nexus ook geen last van had...
sjaool schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Na een elke update wis ik gewoon de cache van het toestel (Power, Bixby, Volume Up). Ik heb in ieder geval nog nooit mijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Bedankt voor de tip! Gewoon naar dat menu wat je aangeeft, 'wipe cache' en dan 'reboot system'? Net even gedaan, hopen dat de boel er wat smoother op wordt.

Vind het alsnog raar dat dit soort handmatige acties blijkbaar nodig zijn, maar ja, als ik niet alles opnieuw hoef in te stellen ben ik allang blij.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• sjaool

sjaool

@Lrrr Ja, wipe cache en dan reboot systeem. Meer is het niet. ;)

• Sjoerd611
sjaool schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:13:
[...]

Heb je Bixby wel geactiveerd op een keer op de Bixby knop klikken?
Ik gebruik Nova Launcher maar kan Bixby daarin nergens vinden. Als ik tussen mijn applicaties kijk zie ik wel dat er meerdere Bixby gerelateerde applicaties aanwezig zijn. Inmiddels BxActions verwijderd maar nog steeds gebeurt er niks wanneer ik op de Bixby knop druk, snap er helemaal niks meer van! 8)7

• sjaool

sjaool

@Sjoerd611 De Bixby knop ingedrukt houden dan zou er een icoon bovenin het scherm moeten verschijnen. Geef dan de opdracht "Open Bixby" en dat kun je bij de instellingen komen. Tenminste zo werkt het bij mij als Bixby niet op twee keer klikken op de Bixby knop reageert.

• Sjoerd611
sjaool schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:41:
@Sjoerd611 De Bixby knop ingedrukt houden dan zou er een icoon bovenin het scherm moeten verschijnen. Geef dan de opdracht "Open Bixby" en dat kun je bij de instellingen komen. Tenminste zo werkt het bij mij als Bixby niet op twee keer klikken op de Bixby knop reageert.
Uiteindelijk via een omweg (Accounts > Samsung Account > Services > Bixby) Bixby kunnen openen. Hierna werkte de Bixby button dus weer. Vervolgens meteen BxActions opnieuw geïnstalleerd, maar op het moment dat ik op de Bixby ingedrukt hou opent alleen dat voice ding waar je Open Bixby moet zeggen. Pas als ik dat heb gezegd gaat m'n flashlight aan met slechts een druk op de knop.. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, hoe gaat dit bij jou? Thanks voor je hulp man! :)

• sjaool

sjaool

@Sjoerd611 Bij mij gaat dat helemaal niet aangezien ik BxActions niet gebruik. Ik denk dat je nog even bij de instellingen van BxActions moet kijken of alle rechten wel goed zijn ingesteld. ;)

• mitchi3
Sjoerd611 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:55:
[...]

Uiteindelijk via een omweg (Accounts > Samsung Account > Services > Bixby) Bixby kunnen openen. Hierna werkte de Bixby button dus weer. Vervolgens meteen BxActions opnieuw geïnstalleerd, maar op het moment dat ik op de Bixby ingedrukt hou opent alleen dat voice ding waar je Open Bixby moet zeggen. Pas als ik dat heb gezegd gaat m'n flashlight aan met slechts een druk op de knop.. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, hoe gaat dit bij jou? Thanks voor je hulp man! :)
Toestel weer in Developer Modus zetten en USB Debugging aanzetten. Aan de pc hangen en op je toestel toestemming geven. Naar de map bxActions gaan en bxactions.exe weer laten draaien. Allebei de modules aanklikken.

Nu zou hij het weer moeten doen. Althans, zo deed hij het bij mij weer d:)b

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:07
Lrrr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:22:
Buiten die discussie gaf ik ook al aan dat ik er bij mijn Nexus ook geen last van had
Dan heb je het waarschijnlijk niet opgemerkt of geluk gehad, want forums stonden vol met klachten over het vertragen van de Nexus na updates. Google heeft hier zelfs nog persberichten aan gewijd met tips en tricks om het toestel weer wat sneller te maken. En je raadt het nooit, hierin wordt zelfs aangeraden om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen ;) Zo heeft ieder merk zo nu en dan zijn voor- en nadelen. Wat ze wel met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal je geld willen hebben :)

• Grimli50
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-01 13:11
henklbr schreef op maandag 31 december 2018 @ 06:52:
[...]

Vreemd: jij zou de update naar OneUI Pie Android 9 moeten hebben ontvangen...

Misschien even "handmatig" checken op updates?
Zo simpel.... Bedankt.
Inderdaad er was blijkbaar iets fout gegaan. Nu is de update keurig uitgevoerd.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:59
Zijn er toevallig S9 gebruikers met een Otterbox Strada, gaat nu het scherm automatisch uit bij klep dicht ?
[...]

Het is ook niet verplicht zoals al aangegeven is maar uit ervaring weet ik dat het heel veel onnodige problemen verhelpt waar forums vol mee staan.

Ik heb Pie beta ook gewoon over Oreo geflashed zonder problemen en meestal is een wipe cache ook wel genoeg.
Naar fabrieksinstellingen resetten is ook een laatste redmiddel maar omdat niet iedereen een telefoon tweaker is adviseer ik dat wel na een grote OS update.

• airwolf83
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:08
Albert020 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:17:
Zijn er toevallig S9 gebruikers met een Otterbox Strada, gaat nu het scherm automatisch uit bij klep dicht ?
Heb hem toevallig vandaag besteld.
Krijg hem straks binnen.
Zal eens voor je kijken.

• Albert020
airwolf83 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Heb hem toevallig vandaag besteld.
Krijg hem straks binnen.
Zal eens voor je kijken.
Heb hem nog niet besteld, maar wil het graag van je weten, als het zo is bestel ik hem !

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:00
Albert020 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:17:
Nee gebeurt niet. Alleen die van Samsung zelf. Otterbox mist het magneetje links onder.

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 12:23
Hoe kun je een inkomend gesprek weigeren op een S9 zonder dat de beller meteen je voicemail krijgt? Het zal iets enorm simpels zijn maar wat ik ook instel, de beller krijgt altijd mijn voicemail.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:50

renzo4000

*Doh!*

Volume knop down en het gesprek laten afronden zonder dat je de ringtone hoort.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• NippleWarrior
  • Laatst online: 14-02 20:11
Andere mensen ook het probleem dat je tijdens Niet Storen alsnog telefoontjes binnen krijgt?
Heb gekeken of het niet aan mij lag, maar ik heb alle opties geprobeerd onder "Oproepen van" en alsnog komt alles door. Bij de vorige Android versie was dat ook al zo en ik erger me er nogal aan.

PSN: iManchuu | Guardian

• henklbr
NippleWarrior schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:02:
Andere mensen ook het probleem dat je tijdens Niet Storen alsnog telefoontjes binnen krijgt?
Heb gekeken of het niet aan mij lag, maar ik heb alle opties geprobeerd onder "Oproepen van" en alsnog komt alles door. Bij de vorige Android versie was dat ook al zo en ik erger me er nogal aan.
Bij mij komen alleen de favorieten door (heb ik ingesteld) als hij op "Niet Storen" gaat...

En als hetzelfde nummer 3x achter elkaar belt, komt ie ook door...

• reiniero
  • Laatst online: 07:06
NippleWarrior schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:02:
Is me nog niet opgevallen, wel werkt het anders/slechter na Android 9 update. Als hij op niet storen staat blij ik geluiden houden in bijvoorbeeld WhatsApp terwijl dat eerder niet was.

• henklbr
reiniero schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Is me nog niet opgevallen, wel werkt het anders/slechter na Android 9 update. Als hij op niet storen staat blij ik geluiden houden in bijvoorbeeld WhatsApp terwijl dat eerder niet was.
https://tweakers.net/ext/f/pl7FqvJZbMxHiq22aLW9CQZJ/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/w9FEfehRN2ybURX5BZvaAwHc/thumb.jpg

Bij mij niet hoor; zou ik toch eens goed naar de instellingen kijken... ;)

henklbr wijzigde deze reactie 02-01-2019 20:40 (28%)

• NippleWarrior
henklbr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Bij mij komen alleen de favorieten door (heb ik ingesteld) als hij op "Niet Storen" gaat...

En als hetzelfde nummer 3x achter elkaar belt, komt ie ook door...
Vreemd dat bij mij dan alles door komt..
Ik heb niemand als favoriet en ook dat 3x achter elkaar bellen, heb ik uit staan.

• reiniero
henklbr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Bij mij niet hoor; zou ik toch eens goed naar de instellingen kijken... ;)
Die staan dus goed :z

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-02 00:09
Wellicht moet je ook contacten bij favorieten hebben staan om hiervoor de uitzondering te kunnen gebruiken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• reiniero
reiniero schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Is nu opgelost door de cache leeg te maken van de telefoon. Misschien helpt dit voor meer mensen.

• bizzpicture
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-02 22:23
S9+, Android Pie krijg hem net binnen.

• aaronito
bizzpicture schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:28:
S9+, Android Pie krijg hem net binnen.
van welk land is u toestel ?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:36
Het is vast al voorbij gekomen maar bij upgrade naar de nieuwe versie van Android staat er nu een grijs icoontje per 9 puntjes in de onderhoek. Heeft iemand een idee hoe ik die kan verwijderen? Het icoontje staat op een snel toegankelijke plek maar is helemaal niet nodig.

• sjaool

sjaool

@Fable Je hebt de app-drawer aangezet. Die kun je in het menu Startscherm weer uitzetten door de Apps-knop uit te vinken. ;)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:36
sjaool schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:04:
@Fable Je hebt de app-drawer aangezet. Die kun je in het menu Startscherm weer uitzetten door de Apps-knop uit te vinken. ;)
Thnx, dat was 'm :D

• Albert020
Vind de accuduur er niet beter op geworden is met P, voorheen meer dan 2 dagen nu zie foto.

Albert020 wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:18 (4%)

• Matthijsr93
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-01 12:12
aaronito schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:52:
[...]

van welk land is u toestel ?
Ik heb hem nog niet binnen zelfs

• sjaool

sjaool

Albert020 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:17:
Vind de accuduur er niet beter op geworden is met P, voorheen meer dan 2 dagen nu zie foto.

[Afbeelding]
Het duurt even. De nieuwe firmware moet je gebruik weer opnieuw inregelen. Na een tijdje zou het weer op het normale peil of misschien wel beter moeten zijn.

• NippleWarrior
reyals schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:06:
Wellicht moet je ook contacten bij favorieten hebben staan om hiervoor de uitzondering te kunnen gebruiken
Ook geprobeerd. Tevergeefs. Bij Samsung natuurlijk ook geen oplossing geboden.

• aaronito
Matthijsr93 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Ik ook nog niet

• henklbr
NippleWarrior schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Ook geprobeerd. Tevergeefs. Bij Samsung natuurlijk ook geen oplossing geboden.
Cache verwijderd in "recovery"?

En "hoezo": bij Samsung "natuurlijk ook" geen oplossing geboden?

• NippleWarrior
henklbr schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:21:
[...]

Cache verwijderd in "recovery"?

En "hoezo": bij Samsung "natuurlijk ook" geen oplossing geboden?
Wat bedoel je met "recovery"?

Standaard riedeltje van telefoon gereset, heb je X aan staan, heb je Y uit staan.

• henklbr
NippleWarrior schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Wat bedoel je met "recovery"?

Standaard riedeltje van telefoon gereset, heb je X aan staan, heb je Y uit staan.
Toestel uit, gelijktijdig "Bixby - VolUP - Power" ingedrukt houden totdat je het "Android poppetje" ziet.
Dan kom je in het "Recovery"-menu

Daar kun je de CACHE wissen, daarna rebooten

Is @reiniero ook gelukt zo -> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57574366

• NippleWarrior
henklbr schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Toestel uit, gelijktijdig "Bixby - VolUP - Power" ingedrukt houden totdat je het "Android poppetje" ziet.
Dan kom je in het "Recovery"-menu

Daar kun je de CACHE wissen, daarna rebooten

Is @reiniero ook gelukt zo -> https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57574366
Nee Recovery mode cache wipe had ik toen na de update al gedaan. Zojuist nog een keer gedaan voor de zekerheid, maar dat had helaas ook geen succes.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:56

kraats

Ik rol

@NippleWarrior is je beleving van Do Not Disturb hetzelfde als Samsung het aanbiedt? Gesprekken blijven wel binnenkomen, maar je krijgt er geen geluidsnotificatie van. Ze stoppen niet helemaal met binnenkomen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• NippleWarrior
kraats schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:07:
@NippleWarrior is je beleving van Do Not Disturb hetzelfde als Samsung het aanbiedt? Gesprekken blijven wel binnenkomen, maar je krijgt er geen geluidsnotificatie van. Ze stoppen niet helemaal met binnenkomen
Dus met andere woorden terwijl Niet Storen actief is hoort het dus juist dat gesprekken binnenkomen, maar zonder getril?
Als je het mij vraagt, is dat toch klinkklare onzin? Dan kan je net zo goed je telefoon op niet trillen zetten.
Naar mijn mening zou toch juist het nut van deze functie moeten zijn dat je helemaal niks binnen moet krijgen (met zelf uitgekozen uitzonderingen daarbuiten).
Daarnaast is er de optie "Bellers herhalen" waarin staat: Sta oproepen toe wanneer deze meer dan één keer ... worden ontvangen. Als ik daarvan uit ga, dan zou ik denken dat gesprekken normaal gesproken toch niet worden ontvangen?
Na urenlange stilte overigens, heeft een Samsung medewerker mij verteld dat ik maar foutrapport moet sturen via de Samsung Members app.
Hopen dat ik ooit een oplossing ga vinden dan maar...

• Albert020
sjaool schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Het duurt even. De nieuwe firmware moet je gebruik weer opnieuw inregelen. Na een tijdje zou het weer op het normale peil of misschien wel beter moeten zijn.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, heb overigens geen factory reset gedaan,
wel cache partitie gewist via recovery menu eens kijken of ie het nu langer vol houd....

Albert020 wijzigde deze reactie 03-01-2019 21:53 (12%)

• airwolf83
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:08
Albert020 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:54:
[...]

Heb hem nog niet besteld, maar wil het graag van je weten, als het zo is bestel ik hem !
Beeldscherm gaat niet automatisch uit als het klepje dicht gaat.

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

NippleWarrior schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Dus met andere woorden terwijl Niet Storen actief is hoort het dus juist dat gesprekken binnenkomen, maar zonder getril?
Als je het mij vraagt, is dat toch klinkklare onzin? Dan kan je net zo goed je telefoon op niet trillen zetten.
Naar mijn mening zou toch juist het nut van deze functie moeten zijn dat je helemaal niks binnen moet krijgen (met zelf uitgekozen uitzonderingen daarbuiten).
Daarnaast is er de optie "Bellers herhalen" waarin staat: Sta oproepen toe wanneer deze meer dan één keer ... worden ontvangen. Als ik daarvan uit ga, dan zou ik denken dat gesprekken normaal gesproken toch niet worden ontvangen?
Na urenlange stilte overigens, heeft een Samsung medewerker mij verteld dat ik maar foutrapport moet sturen via de Samsung Members app.
Hopen dat ik ooit een oplossing ga vinden dan maar...
niet storen is inderdaad niks anders dan je telefoon op stil zetten voor in te stellen meldingen. Je kunt ook de meldingen totaal laten negeren, notificatie LED niets laten reageren enz.
Als je wilt dat oproepen niet binnen kunnen komen, zou je kunnen overwegen om hem op vliegtuigmode te zetten

Ik gebruik de optie 'niet storen' enorm veel en vind de implementatie juist geweldig

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• NippleWarrior
tozzke schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:55:
[...]

niet storen is inderdaad niks anders dan je telefoon op stil zetten voor in te stellen meldingen. Je kunt ook de meldingen totaal laten negeren, notificatie LED niets laten reageren enz.
Als je wilt dat oproepen niet binnen kunnen komen, zou je kunnen overwegen om hem op vliegtuigmode te zetten

Ik gebruik de optie 'niet storen' enorm veel en vind de implementatie juist geweldig
Even om te checken of we op een lijn zitten. Stel iemand belt je terwijl je Niet Storen aan hebt staan. Licht je telefoon dan op/krijg je iets te zien op je scherm? Dan is dit toch een visuele onderbreking?
Dit is hetgeen wat mij stoort en wat ik dus niet wil hebben. Vliegtuigstand is wat ik daarom heb moeten gebruiken en wat in mijn ogen juist niet de oplossing is gezien Niet Storen deze functie zou moeten uitvoeren.

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

NippleWarrior schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Even om te checken of we op een lijn zitten. Stel iemand belt je terwijl je Niet Storen aan hebt staan. Licht je telefoon dan op/krijg je iets te zien op je scherm? Dan is dit toch een visuele onderbreking?
Dit is hetgeen wat mij stoort en wat ik dus niet wil hebben. Vliegtuigstand is wat ik daarom heb moeten gebruiken en wat in mijn ogen juist niet de oplossing is gezien Niet Storen deze functie zou moeten uitvoeren.
Je kunt instellen of het scherm wel of niet oplicht en of de notificatie LED het doet of niet.
'Niet storen' heeft nog nooit binnenkomende telefoontjes geblokkeerd (op ios ook niet). Dat jij vindt dat dit niet zo hoort... tja.. hier moet je het mee doen :)

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:51
tozzke schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:47:
[...]

Je kunt instellen of het scherm wel of niet oplicht en of de notificatie LED het doet of niet.
'Niet storen' heeft nog nooit binnenkomende telefoontjes geblokkeerd (op ios ook niet). Dat jij vindt dat dit niet zo hoort... tja.. hier moet je het mee doen :)
En hier zit volgens mij ook het probleem. Ik heb het hier ook getest (door me met de vaste lijn te bellen), maar zelfs als ik scherm niet oplichten heb aangevinkt licht het scherm op als ik gebeld wordt.

Keep Smiling & One day Life will get tired of upsetting you 😁

• henklbr
[...]

cc: @NippleWarrior

Bij "Niet Storen", zojuist getest, komen INKOMENDE oproepen WEL door, maar hij maakt GEEN geluid.

Heb je uitzonderingen ingesteld, zoals bv dat "favorieten" WEL mogen doorkomen, dan gaat het geluid WEL af!

Notificaties komen bij mij, tijdens "Niet Storen", ook niet door: deze komen pas door bij mij om 0800u bij "einde Niet Storen"...

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:38
[...]
@tozzke Op iOS, als het scherm is vergrendeld, verschijnen de oproepen niet op het scherm, dit is hetgeen @NippleWarrior bedoelt. Op mijn S8 blijven de oproepen verschijnen op het scherm. Dus ja het kan, maar niet met een Samsung :)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

Gismo1979 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:13:
[...]

En hier zit volgens mij ook het probleem. Ik heb het hier ook getest (door me met de vaste lijn te bellen), maar zelfs als ik scherm niet oplichten heb aangevinkt licht het scherm op als ik gebeld wordt.
henklbr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:01:
[...]

cc: @NippleWarrior

Bij "Niet Storen", zojuist getest, komen INKOMENDE oproepen WEL door, maar hij maakt GEEN geluid.

Heb je uitzonderingen ingesteld, zoals bv dat "favorieten" WEL mogen doorkomen, dan gaat het geluid WEL af!

Notificaties komen bij mij, tijdens "Niet Storen", ook niet door: deze komen pas door bij mij om 0800u bij "einde Niet Storen"...
Inderdaad.... net getest en scherm blijft wel oplichten bij oproepen. Ik had ook anders verwacht toen ik de instellingen bekeek. Het zal dan alleen voor meldingen/notificaties gelden, aangezien het menu waar je dat instelt ook 'Meldingen verbergen' heet...
Ik leg mijn toestel 's nachts overigens altijd "face down" (gewoonte) dus heb verder geen last van het licht :)
RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:58:
[...]

@tozzke Op iOS, als het scherm is vergrendeld, verschijnen de oproepen niet op het scherm, dit is hetgeen @NippleWarrior bedoelt. Op mijn S8 blijven de oproepen verschijnen op het scherm. Dus ja het kan, maar niet met een Samsung :)
Dat werd me pas duidelijk na zijn laatste reactie :)

tozzke wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:18 (3%)

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:38

Sorcerer8472

Mens sana?

NippleWarrior schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Net zoals dat de telefoon toch altijd even trilt als je een gesprek niet op tijd opneemt als de telefoon op volledig stil staat. Kun je toch wakker van worden als je in een licht moment van je slaap bent. Volgens mij doet hij dit ook als DND aan staat, vind het onbegrijpelijk dat men het zo heeft gebouwd.

Als de telefoon face down ligt gaat hij trouwens heel fel de randen verlichten om extra op te vallen als hij overgaat dus da's ook niet alles :p

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:20 (7%)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• NippleWarrior
RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Excuus als ik niet wat onduidelijk ben geweest.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Net zoals dat de telefoon toch altijd even trilt als je een gesprek niet op tijd opneemt als de telefoon op volledig stil staat. Kun je toch wakker van worden als je in een licht moment van je slaap bent. Volgens mij doet hij dit ook als DND aan staat, vind het onbegrijpelijk dat men het zo heeft gebouwd.

Als de telefoon face down ligt gaat hij trouwens heel fel de randen verlichten om extra op te vallen als hij overgaat dus da's ook niet alles :p
Vandaar dat ik dus van mening ben dat Niet Storen een halve functie is gezien het scherm ook nog eens oplicht.
Wat betreft de randen die oplichten tijdens face down: je kan in de instellingen kijken bij Edge Lighting en het daar uitzetten.

Maar goed, de conclusie is dus dat oproepen desondanks je scherm alsnog oplichten(/doorkomen) tijdens Niet Storen en ook nog eens een melding geven als het resulteert in een gemiste oproep. Notificaties worden wel naar behoren geblokkeerd.

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:12
Matthijsr93 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Nee, hier ook niet. Ik heb een Belgisch exemplaar, ik heb de indruk dat het hier altijd wat langer duurt ;-)

Ik vond wel deze lijst: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9/SM-G960F/

Is het mogelijk om bijv. de NL-versie hier in BE te gebruiken of zit daar iets specifieks in voor de providers?

Aegir81 wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:14 (26%)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:38
Is het mogelijk om bijv. de NL-versie hier in BE te gebruiken of zit daar iets specifieks in voor de providers?
PHN versie moet je dan hebben, dat is de unbranded versie.
Voor België moet je de LUX versie hebben, PRO is branded Proximus.
Ooit een S7 met PHN laten draaien, geen verschil met LUX.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-01 13:21
Had hem met launch overgekocht van iemand die via T-Mobile had en ik heb zelf tele2, ben benieuwd wanneer 9.0 komt voor tele2/T-Mobile

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI R9 390 8GB - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-02 18:39

KneoK

Not in a million lightyears

Ik was het wachten op Vodafone een beetje zat, dus heb de oude vertrouwde Odin maar weer eens aangeslingerd en de Duitse rom geflashed. Fluitje van een cent, na een minuut of 6 was de telefoon alweer opgestart. Nog even de cache geleegd voor de zekerheid, vooralsnog lijkt alles helemaal in orde.

Mijn eerste indruk van de nieuwe OneUI is best positief, ziet er allemaal strak uit en alles reageert soepel.

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-02 16:37
Is er iemand die Poweramp alpha build-709 gebruikt op z'n S9+? Ik gebruik deze muziekspeler al enkele jaren naar tevredenheid, maar sinds de Pie-update stopt de app steevast met spelen na een ruime minuut. Hij gaat dan op pauze en dan kan ik de muziek wel weer starten, maar loopt daarna weer net zo snel vast. Ik heb natuurlijk al even gegoogled maar kom niet verder. Mocht iemand het probleem herkennen en een oplossing weten, graag even hier delen! Ik ken namelijk geen app die de geluidskwaliteit zo goed voor elkaar heeft als Poweramp.

Alvast dank!
Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True