Ik heb het inmiddels gevonden. Instelling " meldingen " wat naar onder scrollen en " alles weergeven " selecteren. Daar kan je instellen welke apss wel of niet in de statusbalk mogen verschijnen.
Je kan ook meldingen even inhouden en vanaf daar direct naar die instellingen gaan. Scheelt je misschien weer wat zoeken/scrollenNol_NL schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:10:
Ik heb het inmiddels gevonden. Instelling " meldingen " wat naar onder scrollen en " alles weergeven " selecteren. Daar kan je instellen welke apss wel of niet in de statusbalk mogen verschijnen.
The devil is in the details.
Zonde, want ik merk bv. met de ademhaling oefening wel degelijk de stress verminderd.GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:04:
[...]
Ik heb de app verwijderd. Gebruik ik toch nooit.
Niet nodig -> zijn hetzelfde...MarcoMVE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:18:
@henklbr ik heb de Duitse erop. Home CSC.
Is het nodig om de orginele PHN nog te flashen.
Of zijn de bestanden hetzelfde.
Gr
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ja, en? Moet ik eerst aan jou vragen welke antwoorden ik geef? Een aantal apps is niet te verwijderen en andere wel. Alle troep van Samsung dat te verwijderen is, verwijder IK. Je hoeft niet te reageren op mijn antwoorden. Misschien is mijn oplossing niet de oplossing voor iedereen maar misschien wel voor sommigen.Hahn schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:08:
[...]
Wat hebben mensen nou aan dit soort tips? Jij gebruikt het niet, hij misschien wel.
Als jij vraagt hoe je een plank op moet hangen, en ik zeg "ik wil geen planken aan m'n muur", dan heb jij daar toch ook helemaal niks aan?
Misschien een wat grumpy reactie, maar dit is al de 2e keer in korte tijd dat ik je een tip zie geven wat zo'n beetje neerkomt op "gewoon niet gebruiken, doe ik ook niet". Dat is geen antwoord op de vraag die gesteld wordt.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Graag, zou veel helpen!GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:19:
[...]
Ja, en? Moet ik eerst aan jou vragen welke antwoorden ik geef?
Prima dat jij dat doet, mag je helemaal zelf weten. Maar als iemand een programma of setting wil gebruiken, dan is het niet gebruiken of verwijderen geen oplossing. Dat snap je toch wel?Een aantal apps is niet te verwijderen en andere wel. Alle troep van Samsung dat te verwijderen is, verwijder IK.
Oh, goed om te weten.Je hoeft niet te reageren op mijn antwoorden.
Als 'ie Samsung Health echt niet gebruikt dan is verwijderen een optie, weliswaar een beetje een open deur, maar sure. Maar vorige keer vroeg iemand wat over Always On Display en toen was je (imo flauwe) reactie 'als ik de uitknop indruk gaat heel het scherm uit'. Dat is geen oplossing als iemand Always On Display wil gebruiken.Misschien is mijn oplossing niet de oplossing voor iedereen maar misschien wel voor sommigen.
welke update-lijst bedoel jij?burgt schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:09:
[...]
Bij de update lijst stond dat je dat via de app settings kan doen
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Wie kan mij helpen, ik probeer m'n iCloud (me.com) account te activeren in E-mail. Ik krijg alleen telkens de melding "Kan account niet verifiëren Heb app-wachtwoord nodig om uw account in E-mail te gebruiken"
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit werkend krijg.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit werkend krijg.
follow @ twitter.com/ronnymes
Emui is het OS van Huawei. Heb je een app Huawei erop staan of heb je al je gegevens van een Huawei overgezet naar Samsung?Yonix schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:47:
Sinds de update geeft Android steeds aan dat 'Systeemupdate' (EMUI) crasht op de achtergrond. Een herstart doet niets. Meer Tweakers last van dit probleem?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
De pictogrammen bovenin de statusbalk, als je die naar beneden trekt, zijn bij heel moeilijk leesbaar na de update, de geactiveerde pictogrammen zijn blauw met een lichtblauw symbool er op, is dit ergens te wijzigen?
Edit: Bleek door een ander thema te kiezen, wel leesbaar te worden, maar wel pas bij het 6e thema dat ik probeerde.
Nu zwarte symbolen op gele achtergrond, niet echt mooi maar gelukkig leesbaar. Bleek later dat ik in de "contacten" hetzelfde probleem had.
Edit: Bleek door een ander thema te kiezen, wel leesbaar te worden, maar wel pas bij het 6e thema dat ik probeerde.
Nu zwarte symbolen op gele achtergrond, niet echt mooi maar gelukkig leesbaar. Bleek later dat ik in de "contacten" hetzelfde probleem had.
[ Voor 37% gewijzigd door kruila op 27-12-2018 12:20 ]
Is er een mogelijkheid om de icoontjes van laatste gebruikte apps ook uitschakelen ?

Nette update, alleen sommigen Samsung apps zijn na de update nog niet up-to-date.
Bij mij zijn ze blauw met wit. Heb je iets van blauwfilter (gebruik ik nooit, dus weet niet wat het doet) ingeschakeld?kruila schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:34:
De pictogrammen bovenin de statusbalk, als je die naar beneden trekt, zijn bij heel moeilijk leesbaar na de update, de geactiveerde pictogrammen zijn blauw met een lichtblauw symbool er op, is dit ergens te wijzigen?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-12-2018 13:54 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
nee geen blauwfilter ingesteld, hopelijk heeft iemand anders nog een tipGerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:43:
[...]
Bij mij zijn ze blauw met wit. Heb je iets van blauwfilter (gebruik ik nooit, dus weet niet wat het doet) ingeschakeld?
[Afbeelding]
Aah, jammer, blijkbaar is dat verwijderd met de update. Ik gebruikte gewoon de standaard theme.HollowGamer schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:53:
[...]
Enkel met een thema denk ik, tenminste denk dat je die borders bedoeld?
Ook geen thema's ooit geïnstalleerd?kruila schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:50:
[...]
nee geen blauwfilter ingesteld, hopelijk heeft iemand anders nog een tip
De OneUI update is nu ook beschikbaar in NL
.
daar zat ik net naar te kijken, nu al verschillende thema's geprobeerd, bij sommige is het nog slechter, Echt goed heb ik het nog niet gekregen
Op het scherm waar de recente apps verschijnen, rechtsboven op de 3 puntjes drukken. Daar kan je recente apps uitschakelen, hierdoor zijn ze niet meer zichtbaar.Albert020 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:40:
Is er een mogelijkheid om de icoontjes van laatste gebruikte apps ook uitschakelen ?
[Afbeelding]
Wat vinden jullie van de nieuwe Always on Display icoontjes? Ik vind ze verschrikkelijk met die kleurtjes, vooral die van Spotify is echt slecht. Is zo donker en grijs dat je gewoon niet kan zien wat het nou moet voorstellen. Wil graag een optie om het weer te hebben zoals in Oreo.
Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er nog altijd geen echte nacht modus in de always on display zit. Op mijn oude nokia kon je zo een mode hebben voor dag en nacht met andere kleuren en instellingen. Het enige wat erop moet staan 's nachts is de tijd, datum en batterij en niets meer. Ook niet die kleine "sterretjes". Jammer, gemiste kans!
Zo, voel ik mij toch even stom.Kiswum schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:34:
[...]
Emui is het OS van Huawei. Heb je een app Huawei erop staan of heb je al je gegevens van een Huawei overgezet naar Samsung?

Trouwens, even over het 'Always on Display': ik ben niet zo'n fan van de nieuwe gekleurde app icoontjes. Kan dit uitgezet worden?
Bedankt, heb het uitgeschakeldNol_NL schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:26:
[...]
Op het scherm waar de recente apps verschijnen, rechtsboven op de 3 puntjes drukken. Daar kan je recente apps uitschakelen, hierdoor zijn ze niet meer zichtbaar.
Heel vreemd dit.. de nieuwe Pie/One ui os update uitgevoerd, ga ik de camera settings in, dacht controleer het e.e.a
Staat 4k(60fps) video niet meer tussen de opties/instellingen..??
Kijk ik nu verkeerd of..
Ter referentie -> camera -> instellingen -> videogrootte achter -> max QHD
Kijk ik nu verkeerd of..
4k 60 is er gewoon. Naar video achter > 16:9 > UHD 60.BigF25 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:40:
Heel vreemd dit.. de nieuwe Pie/One ui os update uitgevoerd, ga ik de camera settings in, dacht controleer het e.e.a
Kijk ik nu verkeerd of..
Misschien een Wipe Cache uitvoeren en anders factory reset.
Voor de beste ervaring is het altijd beter om een factory reset uit te voeren bij een grote OS update, tenzij je nul problemen ervaart.
[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 26-12-2018 16:15 ]
Weet iemand waarom de meldingen niet meer te zien zijn op het vergrendelscherm? Ik moet nu eerst een icoontje aanklikken dan komen alle meldingen
Je moet op op de instelling klikken om een nieuw context menu te openen met de andere instellingen. Was voor mij ook even zoeken.BigF25 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:40:
Kijk ik nu verkeerd of..
Vinden jullie trouwens ook alles groter ogen? Knoppen, menu's e.d. Het lijkt soms wel de afstandsbediening van mijn oma ...

Zie het nu inderdaad.. bedankt!Yonix schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:27:
[...]
Je moet op op de instelling klikken om een nieuw context menu te openen met de andere instellingen. Was voor mij ook even zoeken.![]()
Vinden jullie trouwens ook alles groter ogen? Knoppen, menu's e.d. Het lijkt soms wel de afstandsbediening van mijn oma ...
net even gekeken naar update en ja hoor android pie is hij nu aan het installeren op mijn S9
Dat laatste viel mij ook al.op inderdaad. Ik heb de zoom naar het laagste niveau gezet. Alles nog prima leesbaar en vaker in één keer te lezen. IdeaalYonix schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:27:
[...]
Je moet op op de instelling klikken om een nieuw context menu te openen met de andere instellingen. Was voor mij ook even zoeken.![]()
Zat ik ook al naar te kijken, maar dat in- en uitzoomen heeft natuurlijk weer effect op alles (apps, notificatiebalk) en kan slechts in drie niveaus ingesteld worden.Lynox schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:58:
[...]
Dat laatste viel mij ook al.op inderdaad. Ik heb de zoom naar het laagste niveau gezet. Alles nog prima leesbaar en vaker in één keer te lezen. Ideaal
Echt, een aantal 'design' keuzes die gemaakt zijn met deze OneUI-update begrijp ik niet. Voelt, voor mij, als een aantal stappen terug. Bijvoorbeeld: de nieuwe tegels/weergave in de Galerij-app ... afschuwelijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 26-12-2018 18:14 ]
Iemand die automatische reboot ook al heeft ingeschakeld? Laat hem nu elke zaterdagavond rebooten, door de week is geen optie, zeker omdat ik er vanuit ga dat je daarna weer je simcode moet invullen. Of is dit enkel een software restart?
Die permissions manager is handig, maar dan zijn ze wel weer zo stiekem om al hun eigen meuk niet eens te tonen.
Toch vrreemd dat die bixby knop nu weer niet echt uit kan. Kwam er trouwens achter dat je gewoon verder kunt gaan met de bixby setup zonder het vinkje aan te zetten dat je akkoord gaat met hun algemene voorwaarden.
Heb ik het verkeerd gelezen of stond er toch echt in de update omschrijving dat je die bixby knop kon instellen?
Toch vrreemd dat die bixby knop nu weer niet echt uit kan. Kwam er trouwens achter dat je gewoon verder kunt gaan met de bixby setup zonder het vinkje aan te zetten dat je akkoord gaat met hun algemene voorwaarden.
Heb ik het verkeerd gelezen of stond er toch echt in de update omschrijving dat je die bixby knop kon instellen?
Ik heb het opgelost door Bixby te accepteren en de setup te doorlopen. Vervolgens heb ik BxActions weer opnieuw gestart en nu heb ik wel weer gewoon Google Assistent.renderb schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:14:
Die permissions manager is handig, maar dan zijn ze wel weer zo stiekem om al hun eigen meuk niet eens te tonen.
Waar staat dat precies benoemd?
Overigens moet je voor systeem apps altijd dat vinkje aanzetten in de PM. Hoe bedoel je deze precies?
Klopt, ook de aanwezige beveiligingsupdates heb je niet nodig. Er schijnen wat verbeteringen te zitten in Android 9.0, maar die zijn enkel gemaakt om de gebruiker te pesten.huiz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:59:
Als ik de reacties lees dan is mijn eerste gedachte dat ik deze versie niet hoef. Is de update te negeren?
[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 26-12-2018 19:30 ]
Na een half dagje ben ik al gewend aan de nieuwe UI. Enige waar ik aan wennen moet is de navigatiebalk. Blijft in beeld of worden drie platliggende streepjes.
Die gestures werken echt top. Nogmaals, die drie streepjes kun je verbergenGerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:27:
Na een half dagje ben ik al gewend aan de nieuwe UI. Enige waar ik aan wennen moet is de navigatiebalk. Blijft in beeld of worden drie platliggende streepjes.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ja top, normaal met je duim van rechts onder omhoog en dan op de terugpijl, nu op dezelfde plaats, waar je dus niets ziet, met de duim omhoog en je bent gelijk een scherm terugBillSpaarbank schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:32:
[...]
Die gestures werken echt top. Nogmaals, die drie streepjes kun je verbergen
Hier nu ook Pie geïnstalleerd op mijn Samsung S9 Plus PHN. Enige nadeel tot nu toe vind ik dat ik de nachtmodus niet in combinatie met mijn [Cogul]Black and Red thema kan gebruiken. Alles is netjes zwart/rood maar zodra ik de setup etc. in ga dan zit ik weer met witte achtergronden opgescheept. Dat is wel weer een beetje jammer.
Het zal wel wachten worden op een update voor Pie voor mijn thema vrees ik aangezien de dialer ook zijn zwart/rood thema kwijt is..
Een ander nadeel vind ik de taskswitcher. Bij de oude kon je in één oogopslag je laatste programma's zien. Nu moet je horizontaal scrollen om je programma op te zoeken. Dat werkt wat langzamer. Ook het snel schakelen tussen twee apps moet ik nog terug zien te vinden want dat werkt nu ook niet meer handig.
Het zal wel wachten worden op een update voor Pie voor mijn thema vrees ik aangezien de dialer ook zijn zwart/rood thema kwijt is..
Een ander nadeel vind ik de taskswitcher. Bij de oude kon je in één oogopslag je laatste programma's zien. Nu moet je horizontaal scrollen om je programma op te zoeken. Dat werkt wat langzamer. Ook het snel schakelen tussen twee apps moet ik nog terug zien te vinden want dat werkt nu ook niet meer handig.
[ Voor 42% gewijzigd door sjaool op 27-12-2018 01:30 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik wil ze eigenlijk: uit beeld en weer in beeld. Zoals het was.BillSpaarbank schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:32:
[...]
Nachtmodus had wel hetzelfde gemogen als Twitter. Wordt het donker dan automatisch alles op nachtmodus. Nu moet je kiezen tussen aan of uit, en dat in 2018.
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 26-12-2018 20:19 ]
Iemand een idee waar ik die lelijke lege ruimte kan verwijderen bij het gebruik van een toetsenbord....?
Ook heb ik alle pictogrammen enz of het kleinst staan maar vindt het nu nog te groot jammer van de update
Ook heb ik alle pictogrammen enz of het kleinst staan maar vindt het nu nog te groot jammer van de update
@HollowGamer Tijdens de bixby setup vraag hij om een vinkje voor algemene voorwaarden en eentje voor extra marketing. Ik heb geen vinkjes gezet en kon alsnog op volgende drukken om door te gaan.
Met de PM bedoel ik dat in de lijst bixby bijvoorbeeld gewoon helemaal niet staat. (Ik heb het dus niet over de "apps" lijst, maar de "app permissions" lijst onder "biometrics and security"
Ik heb geen screenshot gemaakt van de tekst, maar in de informatie van de update zelf stond iets over het kunnen aanpassen van de bixby knop.
Met de PM bedoel ik dat in de lijst bixby bijvoorbeeld gewoon helemaal niet staat. (Ik heb het dus niet over de "apps" lijst, maar de "app permissions" lijst onder "biometrics and security"
Ik heb geen screenshot gemaakt van de tekst, maar in de informatie van de update zelf stond iets over het kunnen aanpassen van de bixby knop.
Vraag. Ik kom.vsn een S8 plus. Maat vindt de foto's van de s9 plus minder goed. Lijken allemaal overbelicht. S8 is duidelijk beter. Is er wat mis met de camera van mijn s9 plus.
Bedankt voor de eventuele reacties.
Deze kan je in Developer Modus aanzetten:GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:00:
[...]
Ik wil ze eigenlijk: uit beeld en weer in beeld. Zoals het was.
Nachtmodus had wel hetzelfde gemogen als Twitter. Wordt het donker dan automatisch alles op nachtmodus. Nu moet je kiezen tussen aan of uit, en dat in 2018.
Instellingen -> Info telefoon -> Softwaregegevens
7x drukken op Buildnummer
Terug naar Instellingen -> Ontwikkelaarsopties
Onder Demostand staat Nachtmodus
TOP.mitchi3 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:34:
[...]
Deze kan je in Developer Modus aanzetten:
Instellingen -> Info telefoon -> Softwaregegevens
7x drukken op Buildnummer
Terug naar Instellingen -> Ontwikkelaarsopties
Onder Demostand staat Nachtmodus
Was vanmorgen even afwachten maar het werkt perfect. Heel blij mee
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 27-12-2018 08:51 . Reden: Even testen ]
Ik was hier ook benieuwd naar, even lopen zoeken.... Bij de instellingen naar meldingen vervolgens daar de stijl instellen op gedetailleerd. Staat na de update op alleen pictogrammen.vbandr84 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:24:
Weet iemand waarom de meldingen niet meer te zien zijn op het vergrendelscherm? Ik moet nu eerst een icoontje aanklikken dan komen alle meldingen
Overigens lijkt de pulldown op het lockscreen niet vloeiend te gaan itt de vorige android versie. Zal wel met een teruggeclockte cpu te maken hebben, als je op je home scherm staat gaat deze wel vloeiend omlaag.
[ Voor 19% gewijzigd door patshad op 26-12-2018 20:51 ]
Hoi, wie kan mij helpen. Ik heb sinds kort een s9plus. Ik heb een eigen foto als achtergrond voor zowel lockscreen als startscreen. Vandaag ben ik wat aan het stoeien geweest met het inrichten van mijn startscherm en 'ineens' was de achtergrond van het startscherm vaag. Dit ligt niet aan de foto, ook als ik de achtergrond wijzig blijft deze vaag. Terwijl dezelfde afbeeldingen in het lockscreen wel scherp zijn.
Ik moet dus per ongeluk iets in de instellingen hebben gewijzigd hebben maar ik weet niet wat. Wie kan mij helpen?
Groetjes Sybille
Ik moet dus per ongeluk iets in de instellingen hebben gewijzigd hebben maar ik weet niet wat. Wie kan mij helpen?
Groetjes Sybille
Ik gebruikte hier altijd Fluid N.G voor, die kan net wat meer. Helaas werkt dit niet goed samen met de Pie, als ik kies voor knop-bediening in Android, en in Fluid de navigatiebalk verberg, werkt de Home hard press niet meer, helaas helaas.BillSpaarbank schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:32:
[...]
Wat betreft night-mode: die werkt bij mij totaal niet prettig. Bij het scrollen door instellingen treedt er zo veel ghosting op tussen de menu items(doordat de zwarte gedeeltes van het scherm tijdelijk uit gaan, neem ik aan). Of hebben andere mensen hier geen last van in night mode?
Nee, geen last van. Gewoon prima in orde.Mitashi schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:15:
Wat betreft night-mode: die werkt bij mij totaal niet prettig. Bij het scrollen door instellingen treedt er zo veel ghosting op tussen de menu items(doordat de zwarte gedeeltes van het scherm tijdelijk uit gaan, neem ik aan). Of hebben andere mensen hier geen last van in night mode?
Iemand al gevonden hoe je de tijd weg haalt van de statusbalk?
Heb ik ook gezien die nachtmodus, maar betekent dat niet dat hij juist automatisch schakelt bij het donker worden? Ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik hem pas heb geïnstalleerd toen het al donker was deze avondGerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:00:
[...]
Ik wil ze eigenlijk: uit beeld en weer in beeld. Zoals het was.
Zie nu pas de tip van @mitchi3 , gracias!!
[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 26-12-2018 22:54 ]
Waarschijnlijk (bijna wel zeker) heb jij geen Nederlands toestel. Belsimpel verkoopt import toestellen uit andere landen, daarom zijn deze vaak goedkoper.Jor88 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:16:
Nog niet beschikbaar op mijn s9+ van Belsimpel
https://play.google.com/s...vndnguyen.phoneinfo&hl=nl Met deze app kan je er achter komen uit welke land jou telefoon komt (software versie).
Of je kijkt in je settings bij software info bij service provider swdutchnltweaker schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:46:
[...]
Waarschijnlijk (bijna wel zeker) heb jij geen Nederlands toestel. Belsimpel verkoopt import toestellen uit andere landen, daarom zijn deze vaak goedkoper.
https://play.google.com/s...vndnguyen.phoneinfo&hl=nl Met deze app kan je er achter komen uit welke land jou telefoon komt (software versie).
Ik had de normale S8 en heb sinds kort de S9 plus. Je heb imo gelijk dat de foto's op de S8 er beter (scherper) uit zagen. Het hielp bij enorm om HDR uit te zetten.MarcoMVE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:30:
Vraag. Ik kom.vsn een S8 plus. Maat vindt de foto's van de s9 plus minder goed. Lijken allemaal overbelicht. S8 is duidelijk beter. Is er wat mis met de camera van mijn s9 plus.
Dat komt, omdat Belsimpel "Grijze import" toestellen levert!Jor88 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:16:
Nog niet beschikbaar op mijn s9+ van Belsimpel
Waarschijnlijk heb je een toestel die bestemd was voor de "Oost-Europese markt"!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Google heeft de API voor beschikbaar gemaakt met pie , in stock android heb je een app van Google zelf, of in sommige gevallen kun je die ook sideloaden, zoals met de ph1.Roost schreef op donderdag 27 december 2018 @ 01:26:
Ik dacht dat er een digital wellbeing app in pie zat met info over het gebruik van apps...
Andere OEMs kunnen een eigen systeem bouwen boven de APIs van Android, misschien heeft Samsung dat niet gedaan?
Kijk als de digital wellbeing app van Google beschikbaar voor je is.
https://play.google.com/s...le.android.apps.wellbeing
Dit dacht ik ook inderdaad, de app is nog niet beschikbaar via de play store, blijkbaar zit er toch een andere restrictie op dan alleen Pie.Roost schreef op donderdag 27 december 2018 @ 01:26:
Ik dacht dat er een digital wellbeing app in pie zat met info over het gebruik van apps...
Is dit dan een hardware defect aan mijn telefoon? Ik dacht dat AMOLED hier altijd last van had bij zwarte gedeeltes scherm.Wat betreft night-mode: die werkt bij mij totaal niet prettig. Bij het scrollen door instellingen treedt er zo veel ghosting op tussen de menu items(doordat de zwarte gedeeltes van het scherm tijdelijk uit gaan, neem ik aan). Of hebben andere mensen hier geen last van in night mode?
De app is niet compatibel met de Samsung S9(+).Luinwethion schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:13:
[...]
Kijk als de digital wellbeing app van Google beschikbaar voor je is.
https://play.google.com/s...le.android.apps.wellbeing
Side-loaden van de app werkt wel alleen heb ik nog geen idee hoe ik de app dan benader.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 27-12-2018 09:29 ]
heeft iemand al een update gekregen op LUX versie?
Met oa nova launcher kan je activities toevoegen op je homscreen, hier staat digital wellbeing tussen. Werkt alleen niet feilloossjaool schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:17:
[...]
De app is niet compatibel met de Samsung S9(+).
Side-loaden van de app werkt wel alleen heb ik nog geen idee hoe ik de app dan benader.
Helaas nog niks binnen op de VDF versie, bij iemand anders wel?
Ik krijg ook de LUX updates (Proximus abonnement in België). Nog geen android 9 update tot nu toe. Android 8 beveiligingsupdate 1/12/2018 is de recentste.aaronito schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:27:
heeft iemand al een update gekregen op LUX versie?
Ik controleerde op updates, en ja verdomd.. Android Pie! Nu aan het downloaden, maar wacht de reviews even af.
Je hebt een "branded" toestel van Vodafone en dat duurt meestal wat langer. Tip: flash de PHN-software en je bent van Vodafone af op je toestel (de software dan). Let op, ik garandeer je niks.J-Granada schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:43:
Helaas nog niks binnen op de VDF versie, bij iemand anders wel?
Is mij ooit ook gelukt om de GT-I9505 (Galaxy S4) te flashen naar PHN vanaf TNL.
ik zit hier ook met een branded TNL S9+.
Heeft iemand tips / ervaring met het flashen? kun je smart switch gebruiken of moet je toch odin gebruiken?
Werkt knox nog gewoon na het flashen?
Heeft iemand tips / ervaring met het flashen? kun je smart switch gebruiken of moet je toch odin gebruiken?
Branded naar PHN moet via Odin en er staan gewoon voldoende tutorials via Google van hoe het exact moet.levdlevd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:23:
Bijvoorbeeld deze,
https://www.google.com/am....com/how-to-use-odin/amp/
Software blijft origineel en dus alles blijft werken.
gisteravond ook overgegaan naar Pie. Tot nu toe nog geen dingen die niet werken.
Wat iig wel erg fijn is, is de knop die in beeld komt als je je scherm draait. Werkt echt heerlijk
Wat iig wel erg fijn is, is de knop die in beeld komt als je je scherm draait. Werkt echt heerlijk
Ik vind alleen dat multi window er niet handiger op is geworden.
Welke knop?weertenaar schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:32:
gisteravond ook overgegaan naar Pie. Tot nu toe nog geen dingen die niet werken.
Ja dat heb ik ook wel gevonden. Vraag me alleen af gezien dit het S9 serie ervaringen topic is of iemand hier ervaring mee heeft? Of het goed is gegaan e.d. of knox blijft werken. Tips om op te letten e.d.
beezjeh schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:31:
[...]
Branded naar PHN moet via Odin en er staan gewoon voldoende tutorials via Google van hoe het exact moet.
Bijvoorbeeld deze,
https://www.google.com/am....com/how-to-use-odin/amp/
Software blijft origineel en dus alles blijft werken.
Nova Launcher heb ik verscheidene keren geprobeerd maar het is niks voor mij. Ik ben tevreden met de launcher van Samsung.Mitashi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:16:
[...]
Met oa nova launcher kan je activities toevoegen op je homscreen, hier staat digital wellbeing tussen. Werkt alleen niet feilloos
Nog een dingetje wat jammer is, is dat ze vergeten zijn om het keyboard lager in beeld te plaatsen op het moment dat je de on screen buttons hebt uitgeschakeld. Dit is best jammer want nu zit je met een zwarte of anders gekleurde balk onder het keyboard.
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 27-12-2018 13:18 ]
Velen doen dit en waarom moet het niet goed gaan wanneer juist uitgevoerd... Staat na voltooiing gewoon originele firmware op en knox gebeurd ook niks mee...levdlevd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:03:
Ja dat heb ik ook wel gevonden. Vraag me alleen af gezien dit het S9 serie ervaringen topic is of iemand hier ervaring mee heeft? Of het goed is gegaan e.d. of knox blijft werken. Tips om op te letten e.d.
[...]
hier ook de 1/12/18 de recentse android 8.bdbfz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:53:
[...]
Ik krijg ook de LUX updates (Proximus abonnement in België). Nog geen android 9 update tot nu toe. Android 8 beveiligingsupdate 1/12/2018 is de recentste.
hopelijk snel android 9.
Grrrrr.....het lijkt erop dat ze Bixby hebben aangepast zodat de manieren die eerder werkten om het onding uit te shakelen niet meer werken. En uiteraard hebben ze 'm meteen weer ingeschakeld, terwijl ik dat ding niet wil en 'm uit had gezet.
Minst irritante optie is om nu maar in te stellen dat je 2x moet drukken op die bixby knop. Dat doe ik niet zomaar per ongeluk (qed). Blijft irritant dat er niet een simpele setting is voor mensen zoals ik die helemaal geen digitale ezel willen hebben, want slim zijn ze nog lang niet.
Minst irritante optie is om nu maar in te stellen dat je 2x moet drukken op die bixby knop. Dat doe ik niet zomaar per ongeluk (qed). Blijft irritant dat er niet een simpele setting is voor mensen zoals ik die helemaal geen digitale ezel willen hebben, want slim zijn ze nog lang niet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Daar las ik al meer reacties over en ik snapte niet precies waar mensen het over hadden, omdat ik geen balk zag onder mijn toetsenbord. Maargoed ik weet nu waardoor dat komt en waarom ik die balk niet heb:sjaool schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:15:
[...]
Nog een dingetje wat jammer is, is dat ze vergeten zijn om het keyboard lager in beeld te plaatsen op het moment dat je de on screen buttons hebt uitgeschakeld. Dit is best jammer want nu zit je met een zwarte of anders gekleurde balk onder het keyboard.
Gboard (in Playstore) installeren.
Dan heb je het Google toetsenbord (wat ik persoonlijk om verschillende redenen prettiger vind dan Samsungs toetsenbord) en ben je van die balk af. Je kunt het toetsenbord ook donker/zwart maken bij instellingen zodat hij past bij de nachtmodus van Pie, mocht je die ingesteld hebben.
bxActions installeren en je bent van die Bixby button af! De knop kan je naar eigen wens invullen!mphilipp schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:26:
Grrrrr.....het lijkt erop dat ze Bixby hebben aangepast zodat de manieren die eerder werkten om het onding uit te shakelen niet meer werken. En uiteraard hebben ze 'm meteen weer ingeschakeld, terwijl ik dat ding niet wil en 'm uit had gezet.
Volg de instructies in de app
Nah, die heb ik al een keer geprobeerd. Werkt pas goed als je m koopt en de optie om de boel uit te schakelen voor Android 9 werkte net zo goed. Alleen nu dus niet meer. Maar wie weet komt er wat.mitchi3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:24:
[...]
bxActions installeren en je bent van die Bixby button af! De knop kan je naar eigen wens invullen!
Volg de instructies in de app
Bovendien: ik wil die hele knop niet. Ook niet een andere actie aan hangen. En dat is de feature van die app.
Momenteel zo gezet dat ik 2x op de b-knop moet drukken, dus dan gaat ie niet zo snel per ongeluk af.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 27-12-2018 16:08 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In de beta was dit in te stellen dus geen idee waarom dit verwijderd is. Misschien komt het nog terug.GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:00:
[...]
Zal persoonlijk zijn maar de meesten vinden de S9 een betere camera hebben waaronder ikzelf. Bij weinig licht presteert hij sowieso beter en foto's zijn wat natuur getrouwer, dus minder verscherping en verzadiging.MarcoMVE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:30:
Tenzij jouw camera stuk is of lens is smerig. Pak er een review bij en kijk of het overeen komt met jouw bevindingen.
Ik zie het ook wel maar heb er niet direct last van dus het ligt er aan hoe gevoelig je hiervoor bent. Dit fenomeen is trouwens al jaren zo bij amoled.Mitashi schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:15:
[...]
Odin 3.13.1 en als je Home_CSC gebruikt wordt data behouden. Bij CSC wordt alles verwijderd.levdlevd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:23:
Voor het beste resultaat is het beter om alles te resetten maar dat kan ook achteraf mocht je rare problemen ondervinden.
Is het jullie opgevallen dat sinds Pie als je BT aanzet, geen BT picto meer boven in beeld komt? Of is dit alleen bij mij? Ik heb namelijk sinds de update problemen om mijn Garmin Vivosport toe te voegen aan de Garmin Connect app om beide apparaten te laten synchroniseren. Op internet zijn er meerdere mensen die dit hebben, niet alleen met Garmin maar bijv. ook met Fibit toestellen
Klopt inderdaad. Maar als je het control panel uitklapt, komt ie er ineens wél bij. Maar ik heb geen problemen met syncen van mijn Garmin Fenix 3. Dus het afwezig zijn van het icoontje betekent niet dat er geen BT is.acale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:17:
Is het jullie opgevallen dat sinds Pie als je BT aanzet, geen BT picto meer boven in beeld komt?
Krijg met hoofdtelefoon gewoon icoontje te zien als er verbinding is tenminste.acale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:17:
Is het jullie opgevallen dat sinds Pie als je BT aanzet, geen BT picto meer boven in beeld komt? Of is dit alleen bij mij? Ik heb namelijk sinds de update problemen om mijn Garmin Vivosport toe te voegen aan de Garmin Connect app om beide apparaten te laten synchroniseren. Op internet zijn er meerdere mensen die dit hebben, niet alleen met Garmin maar bijv. ook met Fibit toestellen
Mmm. Op het forum van Garmin zijn er veel mensen met dit probleem. Er worden ook wat oplossingen aangedragen die bij sommige mensen wel werken en bij andere niet. Ik denk inderdaad ook niet dat het probleem veroorzaakt wordt door de afwezigheid van het icoontje. Maar waar het aan ligt??....mphilipp schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:20:
[...]
Klopt inderdaad. Maar als je het control panel uitklapt, komt ie er ineens wél bij. Maar ik heb geen problemen met syncen van mijn Garmin Fenix 3. Dus het afwezig zijn van het icoontje betekent niet dat er geen BT is.
Jammer, want voor de rest Pie bevalt me wel
acale schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:17:

Vreemd: Op mijn Note9 (Beta2) wordt deze dus wel aangegeven...
Verbinden is bij mij ook geen probleem. Het is het synchroniseren tussen de garmin app en de vivosport dat mij kopzorgen geeft.Garret1410 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:24:
[...]
Krijg met hoofdtelefoon gewoon icoontje te zien als er verbinding is tenminste.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk Henk. Ik heb de Bt icoontje wel als ik het pulldown menuutje naar beneden trek. Met Oreo, als je BT aan had, zag je de BT icoontje naast het wifi, speaker, klokje enz. icoontjes. Dit zag je zonder het pulldown menuutje aan te raken.
Maar nogmaals, dit valt me op maar boeit me niet zo. Het sync probleem vind ik erg vervelend. Ik heb de vivosport met gps juist om te kunnen hardlopen zonder dat ik de telefoon mee hoeft te nemen.
Edit:
Gelukt. Na anderhalf uur. Ik zou niet weten wat ik anders deed, maar na de 30ste keer is het ineens gelukt
Maar nogmaals, dit valt me op maar boeit me niet zo. Het sync probleem vind ik erg vervelend. Ik heb de vivosport met gps juist om te kunnen hardlopen zonder dat ik de telefoon mee hoeft te nemen.
Edit:
Gelukt. Na anderhalf uur. Ik zou niet weten wat ik anders deed, maar na de 30ste keer is het ineens gelukt
[ Voor 11% gewijzigd door acale op 27-12-2018 18:07 ]
net de android 9 update geinstalleerd. Eerste reactie:
"Waarom wordt de rest van het scherm wazig na het openen van de notificaties
"
Is dit te veranderen? Zal het eens uitzoeken.
Alles oogt wel wat mooier en is imo iets meer IOS like (don't shoot me, it's a compliment
) en ik heb het gevoel dat alle letters een grootte omhoog zijn gegaan.
"Waarom wordt de rest van het scherm wazig na het openen van de notificaties
Is dit te veranderen? Zal het eens uitzoeken.
Alles oogt wel wat mooier en is imo iets meer IOS like (don't shoot me, it's a compliment
Ik heb bxActions juist geïnstalleerd zodat ik die hele knop uit kan zetten. Ook geen andere actie er onder. Ben heel dat Bixby gebeuren kwijt gelukkig!mphilipp schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:06:
[...]
Nah, die heb ik al een keer geprobeerd. Werkt pas goed als je m koopt en de optie om de boel uit te schakelen voor Android 9 werkte net zo goed. Alleen nu dus niet meer. Maar wie weet komt er wat.
Bovendien: ik wil die hele knop niet. Ook niet een andere actie aan hangen. En dat is de feature van die app.
Momenteel zo gezet dat ik 2x op de b-knop moet drukken, dus dan gaat ie niet zo snel per ongeluk af.
Ook geinstalled, ziet er slick uit. Kan alleen niet meer met m'n Nespresso apparaat verbinden via BT, vind deze wel maar kan niet connecten. Weet iemand verder ook ik die startbalk kan verwijderen? Was eerst een puntje, handig als je bijvoorbeeld in de auto zit en TomTom (of iets anders gebruikt).
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ben nu net als de meesten van ons een dagje verder met Pie.
Eerste indruk na de 'gewenning' is toch wel positief. Alles oogt weer wat rustiger. Mooie iconen. Nightsetting. Dark Theme. Alles oogt ook net iets groter. Zowel de letters / toetsenborden als de iconen zelf. Vind dat zelf wel prettig. Nu na 9 uur van de lader af en met bijna anderhalf uur schermtijd springt ie nu net op 69% batterij. Het enige rare is dat het BT icoontje niet verschijnt zodra je dit in geschakeld hebt. Dat is nog wel een dingetje voor mij. Zal een bugje zijn denk ik. Kortom: Ik ben tevreden.
Eerste indruk na de 'gewenning' is toch wel positief. Alles oogt weer wat rustiger. Mooie iconen. Nightsetting. Dark Theme. Alles oogt ook net iets groter. Zowel de letters / toetsenborden als de iconen zelf. Vind dat zelf wel prettig. Nu na 9 uur van de lader af en met bijna anderhalf uur schermtijd springt ie nu net op 69% batterij. Het enige rare is dat het BT icoontje niet verschijnt zodra je dit in geschakeld hebt. Dat is nog wel een dingetje voor mij. Zal een bugje zijn denk ik. Kortom: Ik ben tevreden.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Instellingen/Navigatie daar kun je het startbalk menu veranderen.Sn3gG3l schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:19:
Ook geinstalled, ziet er slick uit. Kan alleen niet meer met m'n Nespresso apparaat verbinden via BT, vind deze wel maar kan niet connecten. Weet iemand verder ook ik die startbalk kan verwijderen? Was eerst een puntje, handig als je bijvoorbeeld in de auto zit en TomTom (of iets anders gebruikt).
Die sterretjes kun je wel uitzetten door een ander thema of wallpaper te kiezen voor je lockscreen. Je krijgt dan ook de melding dat die "infinity" effecten niet meer werken (dat zijn onder andere die sterretjes).ShaneV schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:00:
Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er nog altijd geen echte nacht modus in de always on display zit. Op mijn oude nokia kon je zo een mode hebben voor dag en nacht met andere kleuren en instellingen. Het enige wat erop moet staan 's nachts is de tijd, datum en batterij en niets meer. Ook niet die kleine "sterretjes". Jammer, gemiste kans!
Op mijn S7 kon ik vroeger wel instellen dat ik (alleen 's nachts of tussen bepaalde tijden) alleen maar de tijd + datum + wekkertijd kon zien op de edge van het scherm (dus langs de zijkant omhoog) en overdag het normale always on display. Dat is er toen met een update uitgesloopt. Vond ik ook erg jammer.
Edit: Naam hiervan was "Night Clock". Misschien met zijn allen feedback insturen dat we dit terug willen
https://www.google.com/search?q=samsung+night+clock+gone
[ Voor 9% gewijzigd door Executor16 op 27-12-2018 18:58 ]
Sinds gisteravond de update binnen gehaald. Helaas een paar issues...
Hebben anderen ook dat als je meldingen van WhatsApp krijgt, ook een bubble krijgt te zien van de contactpersoon à la FB Messenger? Daarnaast krijg ik ipv message previews nu gewoon te zien wat het aantal berichten is.
Bijvoorbeeld "6 berichten in 2 chats" nu in plaats van bericht met inhoud voorheen.
Hebben anderen ook dat als je meldingen van WhatsApp krijgt, ook een bubble krijgt te zien van de contactpersoon à la FB Messenger? Daarnaast krijg ik ipv message previews nu gewoon te zien wat het aantal berichten is.
Bijvoorbeeld "6 berichten in 2 chats" nu in plaats van bericht met inhoud voorheen.
Aanpassing door de update. Je kunt dit wijzigen: instellingen -> vergrendelscherm -> meldingen en daar stijl weergeven op gedetailleerd zetten.NippleWarrior schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:39:
Sinds gisteravond de update binnen gehaald. Helaas een paar issues...
Mensen,
Help mij eens. Ik heb de pie update geïnstalleerd. Hoe werkt nu de instelling 4K opname in de camera modus? Ik kon eerst QHD en 4K aanklikken. Mogelijk is de duiding veranderd.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik de nieuwe camera app instellingen moet lezen? Dank daarvoor.
Help mij eens. Ik heb de pie update geïnstalleerd. Hoe werkt nu de instelling 4K opname in de camera modus? Ik kon eerst QHD en 4K aanklikken. Mogelijk is de duiding veranderd.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik de nieuwe camera app instellingen moet lezen? Dank daarvoor.
Zoek in dit topic op '4k', het is al een paar keer benoemd.raymiee schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:47:
Mensen,
@Gismo1979 je tagt de verkeerde persoon, ik stelde de vraag niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 27-12-2018 19:54 ]
@raymiee Zie reactie van Garret1410:
@Hahn : oops sorry.Garret1410 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:13:
[...]
4k 60 is er gewoon. Naar video achter > 16:9 > UHD 60.

[ Voor 39% gewijzigd door Gismo1979 op 27-12-2018 19:56 ]
Problemen met de Android Outlook app. PDF zijn nu nergens meer te vinden na installatie Pie. Iemand?
Normaal (voorheen) gewoon PDF in beeld.
Opgelost 👍
En, het is op moment van schrijven tot al een tijdje donker buiten, Twitter staat netjes op donker maar telefoon nog steeds niet. Is dat aan tijd gebonden?
Normaal (voorheen) gewoon PDF in beeld.
Opgelost 👍
En, het is op moment van schrijven tot al een tijdje donker buiten, Twitter staat netjes op donker maar telefoon nog steeds niet. Is dat aan tijd gebonden?
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 27-12-2018 20:37 ]
Excuus voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde in het startscherm ipv vergrendelscherm.Gismo1979 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:43:
[...]
Aanpassing door de update. Je kunt dit wijzigen: instellingen -> vergrendelscherm -> meldingen en daar stijl weergeven op gedetailleerd zetten.
Dus terwijl ik de telefoon al aan het gebruiken ben.
Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support