Henk, vraagje. Kan ik de Duitse firmware gebruiken voor mijn Nederlands toestel (PHN)?henklbr schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:51:
Op dit moment, rolt in Duitsland (DBT) de "stabiele versie" van OneUI Pie (Android 9) uit:
G965FXXU2CRLI/G965FOXM2CRLI/G965FXXU2CRLI
Deze is OTA-only, en nog niet beschikbaar als download en/of via SmartSwitch
UPDATE 0815: voor de S9 is hij inmiddels beschikbaar als download via SamFirm
UPDATE 0830: voor de S9+ is hij ook inmiddels beschikbaar als download via SamFirm
Nee: jij hebt de DUITSE firmware (DBT is ACTIVE CSC op je toestel)kraats schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:40:
Ik heb 'm net ook binnengekregen in NL:
[Afbeelding]
Yeps: flash AP BL CP HOME_CSC_OXM op je toestel met Odin 3.13.1: data blijft intact.Swizzler24 schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:08:
[...]
Henk, vraagje. Kan ik de Duitse firmware gebruiken voor mijn Nederlands toestel (PHN)?
DBT maakt deel uit van Multi-CSC OXM, waar PHN ook onderdeel van is. Je CSC blijft PHN na het flashen!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Thnx Henk. Fijne feestdagen toegewenst.
Beste alle,
Mijn vrouw heeft een issue met haar S9. De vingerprint scanner is de kleur van af gevallen waardoor het niet meer zo accuraat is. Ze heeft altijd een hoesje om het toestel gehad en nooit gebruikt. Wordt dit soor Samsung ondersteund als garantie of ? want dit is gewoon slechte kwaliteit lak gebruikt in mijn optiek.
Mijn vrouw heeft een issue met haar S9. De vingerprint scanner is de kleur van af gevallen waardoor het niet meer zo accuraat is. Ze heeft altijd een hoesje om het toestel gehad en nooit gebruikt. Wordt dit soor Samsung ondersteund als garantie of ? want dit is gewoon slechte kwaliteit lak gebruikt in mijn optiek.
Jij hebt zo te zien verstand van die landcodes en firmware versieshenklbr schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:24:
[...]
Nee: jij hebt de DUITSE firmware (DBT is ACTIVE CSC op je toestel)
[...]
Yeps: flash AP BL CP HOME_CSC_OXM op je toestel met Odin 3.13.1: data blijft intact.
DBT maakt deel uit van Multi-CSC OXM, waar PHN ook onderdeel van is. Je CSC blijft PHN na het flashen!
Ik heb zelf een (waarschijnlijk) grijze import versie van belsimpel.nl. Een single SIM variant.
Hij toont bij mij bij die Service provider versie "SAOMC_SM-G960F_OXM_PHN_OO_0019" en "PHN/PHN/SEE"
Zou ik denk je daar ook veilig met Odin die versie van SamFirm kunnen flashen? (Zonder verlies van data?)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dat is volgens mij een weinig voorkomend maar toch een bekend issue. Inderdaad garantiegevalletje.theduke1989 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:44:
Beste alle,
Mits het toestel verder geen beschadigingen heeft (want anders gooien ze het daarop), lijkt het me niet dat Samsung daar moeilijk over gaat doen. Je kan het evt. eerst ook bij de verkopende partij proberen afhankelijk van waar je 'm hebt gekocht.
Zie ook bijv. https://www.reddit.com/r/..._fingerprint_scanner_any/
----
Blij dat Oreo de deur uit kan een dezer dagen, eindelijk weg met die onscreen buttons en over op gestures!
[ Voor 12% gewijzigd door X2X2X op 24-12-2018 11:12 ]
Thanx.. daar gaat de belofte dat onze leverancier alleen NL-modellen zou leveren. Ik wacht wel ff met NL-versie flashen tot Pie ook hier uit is.henklbr schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:24:
Nee: jij hebt de DUITSE firmware (DBT is ACTIVE CSC op je toestel)
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Yeps: flash AP BL CP & HOME_CSC_OXM met Odin 3.13.1 -> data blijft behoudenSambalBij schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:59:
[...]
Jij hebt zo te zien verstand van die landcodes en firmware versies
Ik heb zelf een (waarschijnlijk) grijze import versie van belsimpel.nl. Een single SIM variant.
Hij toont bij mij bij die Service provider versie "SAOMC_SM-G960F_OXM_PHN_OO_0019" en "PHN/PHN/SEE"
Zou ik denk je daar ook veilig met Odin die versie van SamFirm kunnen flashen? (Zonder verlies van data?)
En, inderdaad: je hebt een GRIJZE import-versie van BelSimpel -> SEE -> Sout East Europe
Wanneer heb je deze gekocht? Wou je graag een DuoSIM, of wist je dat dit een Single-SIM toestel was?
[ Voor 14% gewijzigd door henklbr op 24-12-2018 11:26 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
X2X2X schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:07:
[...]
Dat is volgens mij een weinig voorkomend maar toch een bekend issue. Inderdaad garantiegevalletje.
Mits het toestel verder geen beschadigingen heeft (want anders gooien ze het daarop), lijkt het me niet dat Samsung daar moeilijk over gaat doen. Je kan het evt. eerst ook bij de verkopende partij proberen afhankelijk van waar je 'm hebt gekocht.
Zie ook bijv. https://www.reddit.com/r/..._fingerprint_scanner_any/
----
Blij dat Oreo de deur uit kan een dezer dagen, eindelijk weg met die onscreen buttons en over op gestures!
(Wel grappig dat iemand oreo afschrijft vanwege onscreen buttons...
DBT/PHN/DREkraats schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:08:
[...]
Thanx.. daar gaat de belofte dat onze leverancier alleen NL-modellen zou leveren. Ik wacht wel ff met NL-versie flashen tot Pie ook hier uit is.
DBT = Active CSC (Germany)
PHN = SIM-CSC (Netherlands)
DRE = Product Code (Austria (branded to 3))
Waar heb jij je toestel gekocht en wist je dat je een SINGLE-SIM toestel kreeg?
Je toestel is bestemd voor de Oostenrijkse markt voor het "3"-netwerk!
I know, dat gebruik ik al zolang ik de telefoon heb maar dat is een pain in the ass. Ze blijven net te lang in beeld staan wanneer je bijv. iets onderaan het scherm wilt aan klikken waardoor je moet wachten tot ze weer verdwenen zijn. Daarnaast toch weer een extra handeling om ze te laten verschijnen door omhoog te swipen. Niet mijn ding.Gismo1979 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:25:
[...]
Indien je het nog niet wist
: Onder instellingen->Display->Navigatiebalk kun je de onscreen buttons verbergen. Op het startscherm blijven ze wel staan, maar in een app komen de buttons pas tevoorschijn als je van onderuit swiped.
(Wel grappig dat iemand oreo afschrijft vanwege onscreen buttons...![]()
![]()
)
Dat betekent overigens niet dat ik Oreo daarom afschrijf, vind de gestures echter wel een welkome vooruitgang.
Top dank je!henklbr schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:24:
[...]
Yeps: flash AP BL CP & HOME_CSC_OXM met Odin 3.13.1 -> data blijft behouden
En, inderdaad: je hebt een GRIJZE import-versie van BelSimpel -> SEE -> Sout East Europe
Wanneer heb je deze gekocht? Wou je graag een DuoSIM, of wist je dat dit een Single-SIM toestel was?
Zo maar eens proberen
edit: Iemand anders had hem besteld, en die had niet gezien dat ze daar zowel de single als de duo sim versies hadden. Ik wist wel dat het de single sim ging worden na de bestelling, maar mij maakt het niet echt uit. Ik gebruik voor mijn werkt toch een ander toestel erbij.
Hij was daar besteld eind augustus/begin september.
[ Voor 27% gewijzigd door SambalBij op 24-12-2018 11:45 ]
Lokale leverancier van m'n werk. Ik kwam er na uitpakken pas achter dat 't single-sim was, maar heb normaliter toch geen dual sim nodig. Ga wel weer navragen waarom er andere dan Benelux-modellen geleverd zijn, aangezien dat een nadrukkelijke eis was van ons uit. Daarom bij dit toestel er eerder nog niet eens naar gekeken.henklbr schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:29:
Waar heb jij je toestel gekocht en wist je dat je een SINGLE-SIM toestel kreeg?
@kraats Single sim zijn sowieso geen benelux modellen. Samsung levert in de Benelux alleen duo sim modellen (er zijn wel shops die single aanbieden, maar dit is import).
Update net binnen. Samsung launcher blijft de hele tijd crashen. Dus dat gaat nog niet helemaal lekker.
PSN: Shiver23
Op je Nederlandse toestel?Shiver23 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:17:
Update net binnen. Samsung launcher blijft de hele tijd crashen. Dus dat gaat nog niet helemaal lekker.
Wipe Cache in recovery gedaan?Shiver23 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:17:
update net binnen... is nu aan het installeren :-)
Heb hem net geflashed via odin en alles werkt tot nu toe perfect bij mij.
Weer even wennen aan de nieuwe interface maar die valt nog niet tegen vind ik.
Zie net dat de klok niet meer naast de batterij staat maar nu aan de linkerkant van het scherm.
Weer even wennen aan de nieuwe interface maar die valt nog niet tegen vind ik.
Zie net dat de klok niet meer naast de batterij staat maar nu aan de linkerkant van het scherm.
[ Voor 24% gewijzigd door airwolf83 op 24-12-2018 14:37 ]
ik heb dus een phn nederlandse phone kan ik de duitse firmware flashen? en dan nog steeds zonder problemen ota's ontvangen? of krijgt nederland een andere build van pie en ontvang ik dan geen updates meer ota? of werkt dat niet zo ?
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Update pie werkt voortreffelijk en mooie lay-out. enkel werkt (voorlopig ) het ontgrendelen van mijn bank-app niet met fingerprint.
Voor de rest TOP !
Voor de rest TOP !
Yup heb hem (Duitse versie) net ook geïnstalleerd, werkt als een zonnetje hier. Heb wel een clean install gedaan. Je ontvangt gewoon alle reguliere updates.BruceLee schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:35:
ik heb dus een phn nederlandse phone kan ik de duitse firmware flashen? en dan nog steeds zonder problemen ota's ontvangen? of krijgt nederland een andere build van pie en ontvang ik dan geen updates meer ota? of werkt dat niet zo ?
Mooie update van Samsung. Bent benieuwd naar het batterijverbruik. Gebruik je toevallig ook de ING app? Denkt dat het met een update wel gefixed gaat worden.BIG charlie schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:18:
Update pie werkt voortreffelijk en mooie lay-out. enkel werkt (voorlopig ) het ontgrendelen van mijn bank-app niet met fingerprint.
Voor de rest TOP !
ik draai hem nu ook geen clean install werkt prima. meteen dark mode gedaan. alleen in vind de menus nochal ghosten bij settings! of is dat een animatie. volgens mij is er terror ghosting met die zwart grijs transities
Is me nog niet helemaal duidelijk of de officiële OTA uitrol voor unbranded in NL nu al van start is gegaan of niet...
@roost alleen duitsland italie en zwitzerland hebben m nog in de eu nu
Ik kijk wel echt uit naar deze update
. Het ziet op de diverse promotie screenshots best mooi uit. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van One UI versus Samsung Experience 9. De nieuwe update is ten iedere geval op mijn S9 nog niet beschikbaar. Gisteren is pas de beveiligingsupdate van december geïnstalleerd.

< dit stukje webruimte is te huur >
Jammer genoeg ben ik afhankelijk van ACR ( call-recorder ) en heeft waarschijnlijk Google ( en niet Samsung ) de optie van opname van gesprekken nu serieus geblokkeerd
Updaten zit er daarom voorlopig, of helemaal niet meer in.
Jammer dit beleid, omdat het gewoon legaal is in Nederland. Vanzelfsprekend hebben we hier niet veel te maken met wat er elders niet mag.
Draai de beta al een tijdje maar merk niet direct veel verschil met Oreo op het gebied van accuduur of prestaties. Heb wel de indruk dat HDR functie van de camera en de camera in het algemeen het wat beter doet maar dat kan ook placebo zijn.
Qua uiterlijk ziet het er wel beter uit vind ik.
Ben er tot nu toe blij mee maar het went zo snel dat je alweer wat nieuws wilt.
Hetzelfde. Bij Android 8 werd er ook gezegd dat het opnemen van gesprekken niet meer zou werken, maar het bleef werken. Misschien kan iemand die Android 9 heeft ARC recorder (gratis) testen. Dan weten we waar we aan toe zijn!robbvdb schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:36:
Jammer genoeg ben ik afhankelijk van ACR ( call-recorder ) en heeft waarschijnlijk Google ( en niet Samsung ) de optie van opname van gesprekken nu serieus geblokkeerd![]()
Jammer dit beleid, omdat het gewoon legaal is in Nederland. Vanzelfsprekend hebben we hier niet veel te maken met wat er elders niet mag.
Ik heb Call Recorder - ACR geïnstalleerd en voicemail gebeld. Ik krijg helaas niks anders op de opname dan de eigen microfoon
Heb acr ook net even geinstaleerd en hij geeft zelfs in de app aan dat android niet langer gespreksopname ondersteunt.
Hoor ook niks anders dan mijn eigen microfoon.
Hoor ook niks anders dan mijn eigen microfoon.
[ Voor 17% gewijzigd door airwolf83 op 24-12-2018 18:57 ]
Ben dan nog benieuwd ( voor zover mogelijk ) als je een gesprek met BT zou voeren, omdat de audio dan via BT gerouterd wordt of het dan wel werkt.kraats schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:55:
Ik heb Call Recorder - ACR geïnstalleerd en voicemail gebeld. Ik krijg helaas niks anders op de opname dan de eigen microfoon
99% van de tijd voer ik mijn gesprekken met een oortje en dan zou het nog een optie kunnen zijn.......
Weet inderdaad dat het destijds bij Android 8 ook even zo was dat het niet werkte. Maar dat was wel anders als ik me goed herinner en niet bewust door Google uitgezet ....
Dit zegt acr erover:
A quick history
Official call recording API was discontinued on Android 6 by Google (see https://issuetracker.google.com/issues/37094464 ) on the grounds of user privacy. (Google encourages users to lower their security by getting root access which they need to unlock this feature. Rooting also voids device warranty.)
Luckily, few developers found a workaround and it worked up until Android 8.1. Sadly, we have learnt that Google has closed that workaround on Android 9.
Future
There will be no call recording possibility on any Android 9 phone. No app will be able to record calls properly.
Many are affected
A quick search on the Google Play Store shows more than 200 million total installs for over 200 call recording apps. It is clear that there is a legitimate need for call recording support. We alone received many thank you emails from our customers telling us how call recording helped them to win legitimate court cases, recover financial losses, listen to voice of loved ones who are have passed away or even save their lives!
You can see the following Reddit discussion about what people are saying
A quick history
Official call recording API was discontinued on Android 6 by Google (see https://issuetracker.google.com/issues/37094464 ) on the grounds of user privacy. (Google encourages users to lower their security by getting root access which they need to unlock this feature. Rooting also voids device warranty.)
Luckily, few developers found a workaround and it worked up until Android 8.1. Sadly, we have learnt that Google has closed that workaround on Android 9.
Future
There will be no call recording possibility on any Android 9 phone. No app will be able to record calls properly.
Many are affected
A quick search on the Google Play Store shows more than 200 million total installs for over 200 call recording apps. It is clear that there is a legitimate need for call recording support. We alone received many thank you emails from our customers telling us how call recording helped them to win legitimate court cases, recover financial losses, listen to voice of loved ones who are have passed away or even save their lives!
You can see the following Reddit discussion about what people are saying
Zou Google dat van Trump hebben geleerd? De hele wereld vanaf Android 9 niet meer laten opnemen omdat het in een aantal landen niet legaal is.
Het lijkt de smaakwereld-politie wel ....
Ik dacht dat we die vrijheden wél hadden via Android,. Dat het op die telefoons met het appeldtje niet werkte was al bekend.

Het lijkt de smaakwereld-politie wel ....
Ik dacht dat we die vrijheden wél hadden via Android,. Dat het op die telefoons met het appeldtje niet werkte was al bekend.
Neen, gebruik de KBC app (Belgie).Swizzler24 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:30:
[...]
Mooie update van Samsung. Bent benieuwd naar het batterijverbruik. Gebruik je toevallig ook de ING app? Denkt dat het met een update wel gefixed gaat worden.
Zal idd na een update wel goed komen.
Duits, denk ik.
PSN: Shiver23
]Garret1410 schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:00:
Draai de beta al een tijdje maar merk niet direct veel verschil met Oreo op het gebied van accuduur of prestaties. Heb wel de indruk dat HDR functie van de camera en de camera in het algemeen het wat beter doet maar dat kan ook placebo zijn.
4k60fps recording is nu wel smooth zonder stutters YouTube: KartKraft Direct Drive FFB Wheel 21:9 UltraWide 4K 60 FPS
is het mogelijk zonder al te veel problemen de duitste versie te installeren via odin? Ik heb nu een PHN toestel unbranded. Kan dit dan met een dirty install, aangezien ik weinig zin heb alles opnieuw er op te moeten zetten.. En krijg ik dan in de toekomst ook wel alle OTA's van nederland binnen of dan alleen van duitsland? denk dat dat dan ook weinig uitmaakt?
Ja dat kan zonder alles te herinstalleren. gewoon die file downloaden en de home csc flashen. dan zet hij gewoon alles over. otas zouden moetten blijven werken ook hier gevraagd voor ik m flashte.
een vraag nog als ik gps aan zet en bij options zoek kan ik nergens meer gps only kiezen.
is het met android 9 altijd enchanced presion en gebruikt hij alles? of waar zit het nu verstopt ik zie het nergens?!
een vraag nog als ik gps aan zet en bij options zoek kan ik nergens meer gps only kiezen.
is het met android 9 altijd enchanced presion en gebruikt hij alles? of waar zit het nu verstopt ik zie het nergens?!
Is iemand gelukt om JBL Charge 3 te pairen met Galaxy 9+ ?
Op Samsung forum is ook een topic hierover zonder soluttion.
Mijn Garmin horloge paired wel gelukkig
Gelukkig heb ik een ipad dat moeiteloos paired JBL charge 3 ...
Heb wel kunnen pairen tussen 9+ en JBL Link 20, maar ben bang dat dat weinig zegtMerlijn_merlin schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:29:
Is iemand gelukt om JBL Charge 3 te pairen met Galaxy 9+ ?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Mijn SM-G960F heeft de CSC code: LUX/LUX, AUT/AUT. Als ik kijk via samfirm op code lux krijg ik nog de oreo update maar, op AUT krijg ik Pie. Nu weet ik echter niet of het slim is om de AUT firmware te nemen ipv de LUX of maakt dit niet uit gezien ze beiden in de CSC code staan?
Je moet je niet meer zo focussen op wat er bij "Software Serviceprovider" staatShaneV schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:16:
Mijn SM-G960F heeft de CSC code: LUX/LUX, AUT/AUT. Als ik kijk via samfirm op code lux krijg ik nog de oreo update maar, op AUT krijg ik Pie. Nu weet ik echter niet of het slim is om de AUT firmware te nemen ipv de LUX of maakt dit niet uit gezien ze beiden in de CSC code staan?
Zowel LUX als AUT zijn beiden onderdeel van Multi-CSC OXM
De Pie, die gister gereleased is voor DBT (Duitsland), AUT (Zwitserland) & ITV (Italië) zijn alle drie "OXM"-firmwares...
Flash AP BL CP & HOME_CSC_OXM -> data & CSC blijven intact.
Ik heb net een s9 in huis gehaald. Ik heb het always on display aanstaan maar is er een mogelijkheid om het te doen uitschakelen als ik de gsm in men broekzak steek?
Ja hoor. Aan de rechterzijkant zit een aan- en uitknop.daan2024 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:39:
Ik heb net een s9 in huis gehaald. Ik heb het always on display aanstaan maar is er een mogelijkheid om het te doen uitschakelen als ik de gsm in mijn broekzak steek?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als de proximity sensor geblokkeerd wordt (bijvoorbeeld in je broekzak) dan wordt 'ie al vanzelf flink gedimd, maar ben nog niet tegengekomen hoe je 'm helemaal uit kunt laten gaan.daan2024 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:39:
Ik heb net een s9 in huis gehaald. Ik heb het always on display aanstaan maar is er een mogelijkheid om het te doen uitschakelen als ik de gsm in men broekzak steek?
Of je snapt niet helemaal wat 'always on display' betekent, of je zit te trollenGerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:57:
[...]
Ja hoor. Aan de rechterzijkant zit een aan- en uitknop.
The devil is in the details.
Of, mogelijkheid 3, en dat kan ook: IK druk mijn telefoon dus gewoon uit met de aan- en uitknop.Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:02:
Of je snapt niet helemaal wat 'always on display' betekent, of je zit te trollen
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Superfijn voor jou dat jij geen gebruik maakt van always on display, maar dat is niet waar om gevraagd werd.GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:24:
[...]
Of, mogelijkheid 3, en dat kan ook: IK druk mijn telefoon dus gewoon uit met de aan- en uitknop.
Oké.Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:28:
[...]
Superfijn voor jou dat jij geen gebruik maakt van always on display, maar dat is niet waar om gevraagd werd.

Daar zet je 'm volledig aan of uit en kan je instellen dat je tijdens bepaalde tijden 'm volledig uit wilt hebben. Daar kan je niet instellen dat als je 'm in je broekzak stopt, dat alleen dan het scherm uitgaat.
Oké jongen.Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:47:
[...]
Daar zet je 'm volledig aan of uit en kan je instellen dat je tijdens bepaalde tijden 'm volledig uit wilt hebben. Daar kan je niet instellen dat als je 'm in je broekzak stopt, dat alleen dan het scherm uitgaat.
Ik druk op de knop aan de zijkant, scherm gaat uit op de klok, datum, batterijstatus en eventiele notificaties na. Na verloop van een aantal seconden is het scherm helemaal zwart. Haal ik de telefoon weer uit mijn broekzak dan gaan de klok e.d. weer aan.
Maar dat bedoel jij niet. Jouw S9 moet weten dat het een broekzak is en niet iets anders wat het scherm doet uitschakelen.
Heb jij 'always on display' aanstaan en gaat jouw scherm helemaal op zwart als de proximity sensor geblokkeerd wordt? Waardoor het geblokkeerd wordt boeit niet, broekzak was slechts een voorbeeld, staar je daar niet op blind.GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:02:
[...]
Oké jongen.
Ik druk op de knop aan de zijkant, scherm gaat uit op de klok, datum, batterijstatus en eventiele notificaties na. Na verloop van een aantal seconden is het scherm helemaal zwart. Haal ik de telefoon weer uit mijn broekzak dan gaan de klok e.d. weer aan.
Maar dat bedoel jij niet. Jouw S9 moet weten dat het een broekzak is en niet iets anders wat het scherm doet uitschakelen.
Bij mij dimt m'n scherm alleen als de proximity sensor geblokkeerd wordt, met always on display aan. Klok en datum blijven dus altijd zichtbaar, zij het gedimd.
Toevallig afgelopen weekend getest, omdat het mij opviel dat scherm niet uitging na hand op sensor gelegd te hebben (always-on-display aan). Wilde weten of scherm helemaal uit ging in mijn binnenzak. Scherm ging pas na verloop van tijd uit, niet direct dus. Benieuwd of jij dat ook herkend als je er 10 seconden iets op legt aan de bovenkant.Hahn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:07:
[...]
Heb jij 'always on display' aanstaan en gaat jouw scherm helemaal op zwart als de proximity sensor geblokkeerd wordt? Waardoor het geblokkeerd wordt boeit niet, broekzak was slechts een voorbeeld, staar je daar niet op blind.
Bij mij dimt m'n scherm alleen als de proximity sensor geblokkeerd wordt, met always on display aan. Klok en datum blijven dus altijd zichtbaar, zij het gedimd.
Let op. Sinds de 9 update, is het nu standaard dat een andere optie actief is, dat pas na 30 seconden je Always On Display geactiveerd wordt. Merkte het nu ook pas, ik dacht dat de Always On helemaal niet meer werkte.
Verder ben ik nog op zoek, naar hoe ik die drie knoppen onderaan weer omhoog swipen kan, zodat ik meer plaats op het beeldscherm kan gebruiken. Iemand een idee?
Verder ben ik nog op zoek, naar hoe ik die drie knoppen onderaan weer omhoog swipen kan, zodat ik meer plaats op het beeldscherm kan gebruiken. Iemand een idee?
Bedoel je dit? https://youtu.be/tKJkUM18oK4?t=203davidsmit schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:55:
Let op. Sinds de 9 update, is het nu standaard dat een andere optie actief is, dat pas na 30 seconden je Always On Display geactiveerd wordt. Merkte het nu ook pas, ik dacht dat de Always On helemaal niet meer werkte.
Ik heb het getest met iets meer dan een minuut erop leggen en toen was 'ie alsnog alleen gedimd, niet volledig uit. Misschien dat het na nog langere tijd uitgaat, maar dat duurde me te lang om te testenWhateverSuitsU schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:42:
[...]
Toevallig afgelopen weekend getest, omdat het mij opviel dat scherm niet uitging na hand op sensor gelegd te hebben (always-on-display aan). Wilde weten of scherm helemaal uit ging in mijn binnenzak. Scherm ging pas na verloop van tijd uit, niet direct dus. Benieuwd of jij dat ook herkend als je er 10 seconden iets op legt aan de bovenkant.
FF getest met mijn S9+, na ongeveer 1 minuut volledig zwart schermWhateverSuitsU schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:42:
[...]
Toevallig afgelopen weekend getest, omdat het mij opviel dat scherm niet uitging na hand op sensor gelegd te hebben (always-on-display aan). Wilde weten of scherm helemaal uit ging in mijn binnenzak. Scherm ging pas na verloop van tijd uit, niet direct dus. Benieuwd of jij dat ook herkend als je er 10 seconden iets op legt aan de bovenkant.
Nu ik het nogmaals test lijkt 'ie toch volledig op zwart te gaan na zo'n 30 seconden
Ik weet het niet meer, probeer het zelf, your mileage may vary
20 seconden duurt het hierHahn schreef op woensdag 26 december 2018 @ 00:13:
Nu ik het nogmaals test lijkt 'ie toch volledig op zwart te gaan na zo'n 30 secondenIk weet het niet meer, probeer het zelf, your mileage may vary
Hier komt de update nu ook binnen op mijn s9 plus!
Hier ook bij PHNnielsjo schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:32:
Hier komt de update nu ook binnen op mijn s9 plus!
Lol, echt net klaar met flashen van de Duitse versie
fijne kerst dan maar 😂
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Of het was er al langer, of het is nu gekomen bij de update: ik hoor heel zachtjes geruis/getik uit de speakers komen, ook als de audio uit staat. Lijkt vooral te gebeuren tijdens wifi-communicatie. Herkent iemand dit?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Hier komt de update nu binnen op de gewone S9
Bixby knop is weer geactiveerd (Stond uit voor de update), krijg de indruk dat die knop niet meer is uit te zetten na de update, als iemand toch een mogelijkheid weet, graag!
Ik heb gisteravond via odin de duitste firmware er op gezet. Ik wilde altijd al eens uitproberen en de duitse android 9 firmware was een goede aanleiding.
Maar het is wel weer even wennen zeg, en niet alles positief. De knoppen onder in beeld kon je eerst volledig laten verdwijnen. Maar nu kan je ze alleen reduceren naar 3 streepjes. De klok zit ineens links van het scherm. Why. Eerst stonden alle "standaard" aanduidingen netjes gegroepeerd rechts in beeld en alle notificaties links. Nu staat dat door elkaar heen. Meteen weer bixby meldingen die je weer uit moet gaan zetten.
Verder is het dark theme prettig. En is alles in de menu's omgeven door een afgerond kadertje. Echte diepgaande nieuwe functies hebnik nog niet uitgeprobeerd.
Maar het is wel weer even wennen zeg, en niet alles positief. De knoppen onder in beeld kon je eerst volledig laten verdwijnen. Maar nu kan je ze alleen reduceren naar 3 streepjes. De klok zit ineens links van het scherm. Why. Eerst stonden alle "standaard" aanduidingen netjes gegroepeerd rechts in beeld en alle notificaties links. Nu staat dat door elkaar heen. Meteen weer bixby meldingen die je weer uit moet gaan zetten.
Verder is het dark theme prettig. En is alles in de menu's omgeven door een afgerond kadertje. Echte diepgaande nieuwe functies hebnik nog niet uitgeprobeerd.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ben benieuwd ben bezig met downloaden, weer wat vermaak op 2de kerstdag
[ Voor 1% gewijzigd door baco101 op 26-12-2018 10:06 . Reden: Typo ]
Hier ook: 1768,42 MB.
Als je gebarenhints uitzet in settings, zijn de 3 streepjes ook verdwenen.Edgenumber schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:59:
Ik heb gisteravond via odin de duitste firmware er op gezet. Ik wilde altijd al eens uitproberen en de duitse android 9 firmware was een goede aanleiding.
Maar het is wel weer even wennen zeg, en niet alles positief. De knoppen onder in beeld kon je eerst volledig laten verdwijnen. Maar nu kan je ze alleen reduceren naar 3 streepjes.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Wat is de battery life met de android pie update voor de S9 serie, is dit verbeterd?
@henklbr ik heb de Duitse erop. Home CSC.
Is het nodig om de orginele PHN nog te flashen.
Of zijn de bestanden hetzelfde.
Gr
Gr
Eerste lading veel korter. Logisch. Tweede hetzelfde. Nu lijkt die beter. Dus hoopvol.dutchnltweaker schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:15:
Wat is de battery life met de android pie update voor de S9 serie, is dit verbeterd?
Hoeft niet, zijn hetzelfde.MarcoMVE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:18:
@henklbr ik heb de Duitse erop. Home CSC.
Gr
Volgens mij wordt het nu non-informatie, als er nog tig mensen gaan roepen dat ze Android Pie ook binnen hebben
Als je in Oreo tweemaal op de recent knop drukte kon je schakelen tussen de laatste twee apps. Hoe kan dit nu met gestures?
Als je dat gesture hint balkje aan heb staan kan het door op dat balkje van links naar rechts te swipen. Als die balk ook uit staat voor volledig full-screen weet ik het ook nietRoost schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:44:
Als je in Oreo tweemaal op de recent knop drukte kon je schakelen tussen de laatste twee apps. Hoe kan dit nu met gestures?
Tip: https://play.google.com/s...id=com.jamworks.bxactionsbaco101 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:52:
Bixby staat weer ingeschakeld, en zie nog niet hoe het weer uit te schakelen 😠
Ik heb als eerste oplossing opgegeven dat je de knop 2 x moet indrukken om het te activeren.baco101 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:52:
Bixby staat weer ingeschakeld, en zie nog niet hoe het weer uit te schakelen 😠
Kwam er net achter dat de ING-app bij mij (uit veiligheidsoverwegingen?) de vingerafdrukscanner, na de Android update, had uitgeschakeld.
Als dat het geval is kun je beter rustig thuis de zaak weer rechtzetten als dat je bij de kassa staat te stuntelen.
Als dat het geval is kun je beter rustig thuis de zaak weer rechtzetten als dat je bij de kassa staat te stuntelen.
Eindelijk nu standaard een donkere modes onder Display-settings. 
Er staat nu onder Verbindingen ook Privé-DNS (misschien mij nooit opgevallen), wat wordt hiermee bedoeld? Dat je de DHCP-overruled waarschijnlijk?
Er staat nu onder Verbindingen ook Privé-DNS (misschien mij nooit opgevallen), wat wordt hiermee bedoeld? Dat je de DHCP-overruled waarschijnlijk?
[ Voor 52% gewijzigd door HollowGamer op 26-12-2018 11:52 ]
Zijn de lelijke app borders ook te verwijderen? Ik kan het niet vinden.
Enkel met een thema denk ik, tenminste denk dat je die borders bedoeld?honey schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:52:
Zijn de lelijke app borders ook te verwijderen? Ik kan het niet vinden.
Dit is met elke grote update versie voor Android geweest, in iedergeval zoals ik me kan herinneren.kruila schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:28:
Kwam er net achter dat de ING-app bij mij (uit veiligheidsoverwegingen?) de vingerafdrukscanner, na de Android update, had uitgeschakeld.
S9+ one ui geinstalleerd....phone dialer start langzamer op .. en die recent apps switcher is te triest voor woorden 1 voor 1 swipen niet eens kunnen scrollen door de meerdere apps. Bixby DoubleClick to activate is ook minder ipv gewoon uit. En die navi balk gestures is ook minder.. zit te laag om normaal te bedienen met 1 hand helemaal als je ligt...
Bij instellingen - Biometrie en beveiliging was "Marketinginformatie ontvangen" aangezet, gelijk maar even uitgezet!
In instellingen: nachtmodus.HollowGamer schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:48:
Eindelijk nu standaard een donkere modes onder Display-settings.
Dank voor de tip.BillSpaarbank schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:12:
[...]
Als je gebarenhints uitzet in settings, zijn de 3 streepjes ook verdwenen.
Over batterij duur kan ik nog niks zeggen. Staat er nog geen 24 uur op en installeren en updaten vergt altijd meer.Wat is de battery life met de android pie update voor de S9 serie, is dit verbeterd?
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Sinds de update geeft Android steeds aan dat 'Systeemupdate' (EMUI) crasht op de achtergrond. Een herstart doet niets. Meer Tweakers last van dit probleem?
Hoe krijg ik Samsung Health notificatie weg, deze is niet weg te swipen sinds de update naar Pie...?
Als ik de reacties lees dan is mijn eerste gedachte dat ik deze versie niet hoef. Is de update te negeren?
Volgens mij heb ik iets gedaan bij de instelling meldingen, daarna statusbalk. Toen was het weg. Kan het niet meer terugvinden
Ik heb de app verwijderd. Gebruik ik toch nooit.4Reload schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:49:
Hoe krijg ik Samsung Health notificatie weg, deze is niet weg te swipen sinds de update naar Pie...?
Hier is de update ook binnen op de S9 Plus.
Wat hebben mensen nou aan dit soort tips? Jij gebruikt het niet, hij misschien wel.GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:04:
[...]
Ik heb de app verwijderd. Gebruik ik toch nooit.
Als jij vraagt hoe je een plank op moet hangen, en ik zeg "ik wil geen planken aan m'n muur", dan heb jij daar toch ook helemaal niks aan?
Misschien een wat grumpy reactie, maar dit is al de 2e keer in korte tijd dat ik je een tip zie geven wat zo'n beetje neerkomt op "gewoon niet gebruiken, doe ik ook niet". Dat is geen antwoord op de vraag die gesteld wordt.
[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 26-12-2018 13:14 ]
Bij de update lijst stond dat je dat via de app settings kan doen4Reload schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:49:
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support