Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Even een vraag aangaande app closures op de s9+, in dit geval spotify specifiek, benieuwd naar jullie ervaringen.

Zodra ik spotify sluit tussen mn actieve apps, blijf ik alsnog een melding bovenaan mn scherm krijgen (de play toggle)
Ter veduidelijking; de app zelf staat niet meer tussen de apps, want weg geswiped, maar wel de play/forward melding als ik naar beneden swipe, ook spotify app teken zie ik nog linksboven.

Het gebeurd niet altijd overigens. Zodra het gebeurd 'optimaliseer' ik via apparaatonderhoud en dan gaat het wel weg maar dit had ik niet bij mn overige android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigF25 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:28:
Even een vraag aangaande app closures op de s9+, in dit geval spotify specifiek, benieuwd naar jullie ervaringen.

Zodra ik spotify sluit tussen mn actieve apps, blijf ik alsnog een melding bovenaan mn scherm krijgen (de play toggle)
Ter veduidelijking; de app zelf staat niet meer tussen de apps, want weg geswiped, maar wel de play/forward melding als ik naar beneden swipe, ook spotify app teken zie ik nog linksboven.

Het gebeurd niet altijd overigens. Zodra het gebeurd 'optimaliseer' ik via apparaatonderhoud en dan gaat het wel weg maar dit had ik niet bij mn overige android toestellen.
Als je de toggles naar onder swiped, heb je dan ook de play toggle?
Bij mij als ik bluetooth aan of uit zet zie ik ook vaker het spotify logo linksboven, maar dan is de app verbinding aan het maken met spotify geeft hij aan en gaat na een tijdje weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Gismo1979 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
[...]

Bij mij als ik bluetooth aan of uit zet zie ik ook vaker het spotify logo linksboven, maar dan is de app verbinding aan het maken met spotify geeft hij aan en gaat na een tijdje weer weg.
Ja je ziet gewoon de volledige 'play/playing now toggle', mn laatst afgespeelde nummer staat er dus alsof ik daadwerkelijk nog stream en de app dus open heb.
Als ik daar vervolgens op tik dan kom ik weer spotify in want (duhh) ik open hem weer.

Gaat mij dus om dat die play toggle moet verdwijnen zodra ik de app weg swipe uit mn actieve apps, zoals het hoort. Lijkt op een ram management issue-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt alsof er iets niet lekker zit. Wat jij beschrijft heb ik geen last van (ik heb wel de S9 en alles stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Gismo1979 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
[...]

Dat heb ik ook! Je zou ook eventueel deze melding gewoon helemaal uit kunnen zetten als je dat via de meldingsinstellingen doet :) Want Spotify zelf is niet meer actief zoals ik het lees?

[ Voor 5% gewijzigd door JDL15 op 21-11-2018 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JDL15 ik denk dat dit wel een keer over gaat bij een update van Samsung of spotify. Wat jij zegt heb ik nog niet geprobeerd. Al moet ik zeggen dat ik me er ook niet aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Om mijn S9+ te ontgrendelen gebruik ik de gecombineerde iris en gezichtsscan. Dat werkt erg goed en snel. Soms eigenlijk een beetje te goed en snel....
Zodra ik een telefoontje krijg (mijn telefoon is dan meestal vergrendeld) neem ik op en na mijn gesprek druk ik op de rode knop om het gesprek te beëindigen. De telefoon schakelt terug in de vergrendel stand..... maar ontgrendeld meteen omdat die gezichtsherkenning zo snel werkt. Niet de bedoeling en eigenlijk wel hinderlijk. Vandaag heb ik een kwartiertje door de instellingen gelopen om dit op de een of andere manier anders in te stellen. Kon het niet echt vinden hoe ik dit zou kunnen aanpassen. Iemand?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
BigF25 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:28:

Heb ik ook vaak. Vandaag nog. Mijn oplossing is om Spotify te openen, en met "terug-pijl" rechtsonder enkele stappen terug te gaan in Spotify. Dan afsluiten, en uit app-overzicht weg swipen.
Maar ja, ook dat is een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die niet kunnen wachten en alvast Android 9 met One UI willen proberen.

https://www.xda-developer...galaxy-s9-galaxy-s9-plus/

Moet zeggen dat het tot nu toe goed werkt. Let op, het is een beta.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 23-11-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Sinds vorige week in het bezit van een S9 en, hoewel ik nog steeds aan het ontdekken ben wat het toestel kan, zijn de eerste indrukken positief.

Toch is er één ding waar ik tegenaan blijf lopen: de YouTube-app. Die speelt de video's standaard af op 480p, ongeacht of ik nu op 4G+ zit, thuis op de Wi-Fi (200mb) en ongeacht de in-app instellingen. Ik moet nu dus steeds handmatig 1080p selecteren. Is dit een veelvoorkomend probleem of mis ik iets? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:02
Yonix schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:59:
Sinds vorige week in het bezit van een S9 en, hoewel ik nog steeds aan het ontdekken ben wat het toestel kan, zijn de eerste indrukken positief.

Toch is er één ding waar ik tegenaan blijf lopen: de YouTube-app. Die speelt de video's standaard af op 480p, ongeacht of ik nu op 4G+ zit, thuis op de Wi-Fi (200mb) en ongeacht de in-app instellingen. Ik moet nu dus steeds handmatig 1080p selecteren. Is dit een veelvoorkomend probleem of mis ik iets? :S
Ik heb precies hetzelfde. De ene keer pakt tie wel automatisch 1080p, de andere keer niet. Soms als ik zelf net 1080p wil selecteren springt tie net voordat ik kan klikken al naar 1080p. Helaas niks aan te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:59:

Ik lees het vaker maar dan in het algemeen dus niet afhankelijk van merk smartphone.

Normaal gesproken begint YouTube op een lagere resolutie en schakelt dan over op hogere resolutie afhankelijk van de snelheid van je verbinding.

Ik heb het even getest en meestal begint de video op 480p en schakelt dan met 10s naar 720p en pas na één a twee minuten naar 1080p.

Je zou ook eens YouTube Vanced kunnen proberen want daarmee heb ik getest.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 24-11-2018 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

YouTube doet een test nu waarbij veel / de meeste mensen standaard 480p te zien krijgen, omdat 90% van de gebruikers het niet boeit. Als je meer wil weten kan ik wel even een video hierover opgraven.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46
Iemand al ontdekt hoe je het beginscherm op Landscape krijgt als je Microsoft Launcher gebruikt?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik heb al een paar weken last dat mijn accu als hij rond 15% is binnen 3 a 4 minuten uitvalt(zelfs in standby) ik heb dit ervaring niet als de accu tussen 15% en 100%.

Heb eerst een factory reset gedaan 2 weken gebruikt en zelfde probleem. Nu laatste 1 week weer een factory reset gedaan en de telefoon clean gebruikt alleen de noodzakelijke apps, weer zelfde probleem.

Denken jullie dat dit onder de garantie valt, telefoon is net geen 4 maanden oud. Ik ga sowieso maandag bellen, maar misschien dat er hier iemand ervaring hiermee heeft.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sekeroglan
Als je dat allemaal al gedaan hebt dan lijkt het me een garantie geval.

Is de accuduur wel normaal of loopt hij snel leeg in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Kroepoekoe schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:33:
Weet iemand trouwens nog een makkelijke manier om te voorkomen dat het scherm in slaapstand gaat wanneer je aan het bellen bent? Dat vind ik niet zo fijn tijdens gesprekken waarbij je lang moet wachten en/of door een keuzemenu moet gaan.
Een standaard instelling heb ik niet kunnen vinden. Ik gebruik een app, die heet screen on. Die moet je inschakelen voor je een conference call gaat doen en zelf weer uitschakelen. Ik heb er verschillende geprobeerd maar deze bevalt me het best.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Sinds enkele dagen de S9+ als opvolger van m'n OP6. Wilde gewoon weer eens een topcamera, topscherm, draadloos opladen en waterdicht. In de BF deal voor 549 gehaald. Er is er nog 1 onderweg, die kon ik niet meer annuleren.
Vroeger allemaal Samsungs gehad, dus erg snel gewend aan alles. Behalve die Bixby knop.....pffffff.
Hoe kom ik daar van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heeft mijn s9 zich uitzichzelf gewist en terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Zijn er meer mensen waarbij dit gebeurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 17:32

Rio

Ik heb al een boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:48:
Vandaag heeft mijn s9 zich uitzichzelf gewist en terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Iemand misschien grappig geweest en je telefoon een x aantal keer geprobeerd te unlocken?
marcelmg2 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:40:
Sinds enkele dagen de S9+ als opvolger van m'n OP6. Wilde gewoon weer eens een topcamera, topscherm, draadloos opladen en waterdicht. In de BF deal voor 549 gehaald. Er is er nog 1 onderweg, die kon ik niet meer annuleren.
Vroeger allemaal Samsungs gehad, dus erg snel gewend aan alles. Behalve die Bixby knop.....pffffff.
Hoe kom ik daar van af?
Bixby openen. Tandwiel bovenin en daar de knop uitschakelen. Vervolgens terug naar homescreen. Pinchen en bixby trashen.

Weg bixby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QsuWap61aSj4TiCG9O1buW4n/full.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-11-2018 20:01 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een Samsung s9. Heb inderdaad gelijk de Bixby knop uitgeschakeld.

Wat mij wel opvalt is dat het overzetten van bestanden naar het interne geheugen vanaf mijn PC zeer lang duurt.
6000 foto's (lage resolutie) / 2,4gb duurt maar liefst 3uur en 45 minuten.
Ik heb de s9 verbonden met de bijgeleverde USB-c kabel en aangesloten op een usb 3.0 poort. Het aansluiten op een usb 2.0 poort maakt ook niets uit.
Windows gaf eerst aan dat het ruim 1 uur zou gaan kosten, echter loopt de tijd op.
Het kopiëren naar de SD kaart gaat wel beduidend sneller (ook via de usb kabel).
Is dit normaal?

Cons:::BB4E

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shameblaster schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:44:
Ik heb sinds afgelopen weekend ook een Samsung s9. Heb inderdaad gelijk de Bixby knop uitgeschakeld.

Wat mij wel opvalt is dat het overzetten van bestanden naar het interne geheugen vanaf mijn PC zeer lang duurt.
6000 foto's (lage resolutie) / 2,4gb duurt maar liefst 3uur en 45 minuten.
Ik heb de s9 verbonden met de bijgeleverde USB-c kabel en aangesloten op een usb 3.0 poort. Het aansluiten op een usb 2.0 poort maakt ook niets uit.
Windows gaf eerst aan dat het ruim 1 uur zou gaan kosten, echter loopt de tijd op.
Het kopiëren naar de SD kaart gaat wel beduidend sneller (ook via de usb kabel).
Is dit normaal?
Ik heb niet getest wat die van mij doet maar het USB MTP protocol is langzaam.
Gebruik in ieder geval de originele USB kabel die bij de S9 zat.

Volg eens de instructies van onderstaande site.
https://www.techjunkie.co...on-problems-on-galaxy-s9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hier op de S9+ ook Bixby uitgeschakeld. Stoorde mij dat ik die knop te vaak aanraakte. En, ik gebruik het ook niet, dus, weg ermee.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
BillSpaarbank schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:56:

Bixby openen. Tandwiel bovenin en daar de knop uitschakelen. Vervolgens terug naar homescreen. Pinchen en bixby trashen.

Weg bixby
[Afbeelding]
OK, maar dan moet ik dus eerst alles áán zetten incl. account etc. om hem daarna weer uit te zetten?
Hm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:54
Jullie weten allemaal dat er een handig appje is die de bixbyknop vervangt voor een andere functie (Zaklamp,Camera,Spotify) en zelfs de longpress in orde laat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
marcelmg2 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:40:
Hoe kom ik daar van af?
https://www.androidplanet...-bixby-knop-uitschakelen/ (vraag het je vriend google!)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
donnie1992 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:04:
Jullie weten allemaal dat er een handig appje is die de bixbyknop vervangt voor een andere functie (Zaklamp,Camera,Spotify) en zelfs de longpress in orde laat ?
Die zijn er zeker. Alleen is de vraag wanneer zo'n app weer door Samsung geblokkeerd wordt.

Tevens voorkom ik door het uitschakelen van de knop dat er per ongeluk een app geopend wordt, aangezien ik (of een van mijn kinderen) knop wel eens per ongeluk indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:48:
Email van werk erop gehad met MDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Op mijn S9+ heb ik de laatste paar dagen dat ik pas weer meldingen krijg van Whatsapp of een notificatie van de Homewizard zodra ik de telefoon weer aanzet, weer beeld heb eigenlijk. Dit is een hele tijd goed gegaan en zo ineens is het weer hopeloos. Heb verder de laatste tijd niet geïnstalleerd. Meerdere mensen hier er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
mike123 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:58:
Op mijn S9+ heb ik de laatste paar dagen dat ik pas weer meldingen krijg van Whatsapp of een notificatie van de Homewizard zodra ik de telefoon weer aanzet, weer beeld heb eigenlijk. Dit is een hele tijd goed gegaan en zo ineens is het weer hopeloos. Heb verder de laatste tijd niet geïnstalleerd. Meerdere mensen hier er ook last van?
Indien nog niet gedaan deze apps toegevoegen onder batterij in "niet-gecontroleerde apps"...

• kruila
Is het mogelijk op je s9+ de synchronisatiefrequentie van de mailbox (gmail) te wijzigen? Zo ja, hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
kruila schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:55:
Is het mogelijk op je s9+ de synchronisatiefrequentie van de mailbox (gmail) te wijzigen? Zo ja, hoe dan?
De Gmail-account synchroniseert als het goed is automatisch op push-basis, berichten komen dus direct binnen. Als je een andere email-account bedoelt: Settings > Cloud and accounts > Accounts > [kies account] > Account settings > [kies weer account 8)7 ] > Sync frequency

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• mike123
beezjeh schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:07:
[...]

Indien nog niet gedaan deze apps toegevoegen onder batterij in "niet-gecontroleerde apps"...
Dank voor de tip maar hier staan de apps reeds bij, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:36

rara-avis

hello human.

mike123 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:36:
[...]

Dank voor de tip maar hier staan de apps reeds bij, helaas.
Ik had steeds hetzelfde probleem met mijn S9, om gestoord van te worden... x_x
Meer mensen hebben hier blijkbaar last van, en geen van de veelgenoemde fixes helpen.
Ik heb uiteindelijk na veel gestruin op Google de oplossing gevonden: Doze uitschakelen via de ABD binaries.
Want Doze werkt blijkbaar niet altijd even lekker op sommige telefoons, of de optie 'apps niet sluimeren' werkt voor geen meter, idk.
Dit moet je helaas wel elke keer dat je je telefoon opnieuw opstart doen (en de batterij gaat wat sneller leeg) maar hierna komen de meldingen eindelijk meteen binnen.

Voor het geval je dit ook wilt doen, hier is de tutorial, gedeeltelijk van https://www.xda-developer...tware-without-root-access en https://forums.androidcen...ns-delayed-stopped-3.html:
1. Install the USB drivers for your device
2. Download the ADB binary for your particular OS (https://www.xda-developer...astboot-binary-downloads/)
3. Extract the zip file into a folder that you can quickly access.
4. On your phone, go to Settings and tap on About Phone. Find the Build Number and tap on it 7 times to enable Developer Options.
5. Now enter Developer Options and find USB Debugging. Enable it.
6. Plug your phone into the computer and change it from "charge only" mode to "file transfer (MTP)" mode.
7. On your computer, browse to the directory where you extracted the ADB binary.
8. Launch a Command Prompt in your ADB folder. For Windows users, this can be done by holding Shift and Right-clicking then selecting the "open command prompt here" option.
9. Once you're in the command prompt/terminal, enter the following command: adb devices
10. You will see that the system is starting the ADB daemon. If this is your first time running ADB, you will see a prompt on your phone asking you to authorize a connection with the computer. Grant it.
11. Now if you re-run the adb devices command, the terminal will print the serial number of your device. If so, then you're ready to move on.
12. Enter: "adb shell dumpsys deviceidle disable" without the quotes. You will get a confirmation back that it has disable the two modes of Doze.
Irritant dat het zo moet, maar goed. Het werkt. ;w

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
@rara-avis Dit moet ik helaas ook elke keer doen. De enige manier om betrouwbare push berichten te krijgen. Ik tref dit helaas altijd met Galaxy telefoons. Mijn S4, S6 en nu S9+ hebben er last van. Om te huilen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:58:
Helemaal nergens last van met mijn S9+. Ik betaal altijd met bankpasje en heb mijn telefoon nog niet opgeborgen of heb al een notificatie te pakken. Wat ik dan denk is; je hebt een app geïnstalleerd die het voor de rest 'verpest'.

Maar verder heb ik geen technisch benul hoor, dus ik roep maar wat. Hoe dan ook, ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Sinds een paar dagen een Harman Kardon Go + Play en deze verbonden via bluetooth alleen is de verbinding zo slecht dat met nog geen meter er tussen de muziek steeds hapert, heel irritant, met mijn Airpods nergens last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
GerCor schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:46:
[...]

Helemaal nergens last van met mijn S9+. Ik betaal altijd met bankpasje en heb mijn telefoon nog niet opgeborgen of heb al een notificatie te pakken. Wat ik dan denk is; je hebt een app geïnstalleerd die het voor de rest 'verpest'.

Maar verder heb ik geen technisch benul hoor, dus ik roep maar wat. Hoe dan ook, ik heb nergens last van.
Als ik de telefoon gebruikt heb krijg ik ook bijna meteen de meldingen binnen. Het gaat erom dat je ze niet binnen krijgt als je de telefoon een tijd niet gebruikt. Lijkt wel of hij dan in een slaapmodus gaat en de notificaties niet doorgeeft. En daardoor mis je de apps die een melding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
rara-avis schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:51:
[...]

Meer mensen hebben hier blijkbaar last van, en geen van de veelgenoemde fixes helpen.
Ik heb uiteindelijk na veel gestruin op Google de oplossing gevonden: Doze uitschakelen via de ABD binaries.
Want Doze werkt blijkbaar niet altijd even lekker op sommige telefoons, of de optie 'apps niet sluimeren' werkt voor geen meter, idk.
Dit moet je helaas wel elke keer dat je je telefoon opnieuw opstart doen (en de batterij gaat wat sneller leeg) maar hierna komen de meldingen eindelijk meteen binnen.

Voor het geval je dit ook wilt doen, hier is de tutorial, gedeeltelijk van https://www.xda-developer...tware-without-root-access en https://forums.androidcen...ns-delayed-stopped-3.html:

[...]

Dank je voor de tip. Heeft dit ook nog verdere gevolgen voor eventuele software updates of iets dergelijks? Ik denk het niet omdat je dit moet herhalen na een restart.

Met mijn vorige telefoon (S5+) had ik dit ook en heb het toestel toen ook geroot vanwege het verwijderen van reclame zooi. Ik had er toen ook een app op staan die om de X aantal minuten een signaal stuurde om te laten weten dat hij nog wakker was en bleef. Was iets met heartbeat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:54:
Als ik de telefoon gebruikt heb krijg ik ook bijna meteen de meldingen binnen. Het gaat erom dat je ze niet binnen krijgt als je de telefoon een tijd niet gebruikt. Lijkt wel of hij dan in een slaapmodus gaat en de notificaties niet doorgeeft. En daardoor mis je de apps die een melding geven.
Ik betaal met mijn bankpas. Dan gebruik ik de telefoon niet. Wat versta je onder 'een tijd niet gebruik'? WhatsApp, het Weer (heb ik nu uit gezet, onzinnotificatie) of Skype (mijn vriendin doet alles onder werktijd via Skype), agenda, e-mail. Alles komt netjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rara-avis schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:51:
[...]

[...]

Helaas dat het zo moet. Meestal is het kwestie van instellingen goed zetten. Als het alleen met Wi-Fi is dan zal deze waarschijnlijk in slaapstand gaan.

Heb wel een keer gehad dat de berichten van Whatsapp vertraagd binnen kwamen maar dat lag aan de Ziggo modem. Heb toen nieuwe router geplaatst en Ziggo modem gebridged en nooit meer ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
GerCor schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:20:
[...]

Ik betaal met mijn bankpas. Dan gebruik ik de telefoon niet. Wat versta je onder 'een tijd niet gebruik'? WhatsApp, het Weer (heb ik nu uit gezet, onzinnotificatie) of Skype (mijn vriendin doet alles onder werktijd via Skype), agenda, e-mail. Alles komt netjes binnen.
Met '"een tijd niet gebruikt" bedoel ik een uur tot enkele uren. Als ik hem dan weer ontwaak krijg ik meldingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:01:
Om mijn S9+ te ontgrendelen gebruik ik de gecombineerde iris en gezichtsscan. Dat werkt erg goed en snel. Soms eigenlijk een beetje te goed en snel....
Zodra ik een telefoontje krijg (mijn telefoon is dan meestal vergrendeld) neem ik op en na mijn gesprek druk ik op de rode knop om het gesprek te beëindigen. De telefoon schakelt terug in de vergrendel stand..... maar ontgrendeld meteen omdat die gezichtsherkenning zo snel werkt. Niet de bedoeling en eigenlijk wel hinderlijk. Vandaag heb ik een kwartiertje door de instellingen gelopen om dit op de een of andere manier anders in te stellen. Kon het niet echt vinden hoe ik dit zou kunnen aanpassen. Iemand?
Mijn oplossing voor ongewenste activiteiten tegen te gaan (S S8). Aanschaffen van de Samsung LED cover.
inkomende oproepen zie je op de voorkant van de cover. swipe naar rechts (op de cover ja) is oproep annuleren. swipe naar links is opnemen.
En je ziet wie je belt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mike123 schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:59:
Met '"een tijd niet gebruikt" bedoel ik een uur tot enkele uren. Als ik hem dan weer ontwaak krijg ik meldingen binnen.
Dat dacht ik al maar voor de zekerheid toch maar even aan jou gevraagd. Nogmaals, en voor de duidelijkheid, ik, met mijn S9+, herken dat niet. Werkt bij mij gelukkig prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
GerCor schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:35:
[...]

Dat dacht ik al maar voor de zekerheid toch maar even aan jou gevraagd. Nogmaals, en voor de duidelijkheid, ik, met mijn S9+, herken dat niet. Werkt bij mij gelukkig prima.
Ik heb bovenstaand oplossing/workaround uitgevoerd en dat lijkt goed te werken. Maar zoals ik ook heb gelezen ben ik echt niet de enige die van dit probleem last heeft.
Afwachten wat er gebeurd na de volgende update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Mooi, ook weer vastgesteld dat NL-Alert binnenkomt op mijn S9+. d:)b (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:08:
Mooi, ook weer vastgesteld dat NL-Alert binnenkomt op mijn S9+. d:)b (y)
Ik hoorde het helemaal hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Herkennen mensen hier dat bellen best wel veel accu kost? Telefoon wordt ook relatief warm vind ik. Volgens mij kun je iets van 10 uur bellen en dan is de accu helemaal leeg, m.a.w. op een dag 4 uur bellen kost je 40% meer accu dan niets doen. Vind ik best hard gaan zo... of ben ik de enige?

Via Vodafone met 100% bellen over 4G/VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sorcerer8472 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:14:
Herkennen mensen hier dat bellen best wel veel accu kost? Telefoon wordt ook relatief warm vind ik. Volgens mij kun je iets van 10 uur bellen en dan is de accu helemaal leeg, m.a.w. op een dag 4 uur bellen kost je 40% meer accu dan niets doen. Vind ik best hard gaan zo... of ben ik de enige?

Bellen is idd echt een drainer. Signaal moet vast gehouden worden. Vooral 4g kan echt veel energie kosten, en dan vooral binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

Vrijwel alles kost (minimaal) 10% per uur om constant te doen, waarom had je verwacht dat bellen minder energieverbruikend zou zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bel geen 4uur per dag maar via 3G zou het toestel het een 25uur moeten volhouden.

Misschien eens proberen of 3G wat uitmaakt tov 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Gisteravond toch echt even lopen stoeien om een custom notification alert in te stellen op de S9. Daar waar je voor een ringtone een bestand kan toevoegen onder instellingen>geluiden en trillen>beltoon kan dit niet bij instellingen>geluiden en trillen>meldingsgeluiden.

Toen ben ik maar het bestand in de mijn bestanden app gaan zoeken en kopiëren naar de map notifications. Dit lukte, echter klinkt het geluid zachter (terwijl ik het volume helemaal open heb staan) dan wanneer ik dit geluid afspeel via bijv. Samsung Music of Black player. Hmmm, soms zijn het de simpelste dingen die niet helemaal logisch in elkaar steken vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Garret1410 schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:31:
[...]

Ik bel geen 4uur per dag maar via 3G zou het toestel het een 25uur moeten volhouden.

Misschien eens proberen of 3G wat uitmaakt tov 4G
Heb hem op 3G gezet, alleen ik zit ook regelmatig op plekken waar hij dan snel terugvalt naar 2G. Maar zal proberen het bij te houden en laten weten of dat beter is.

Vodafone heeft bij 4G-bellen wat settings veranderd zo te zien, nu zit ik continu op band 7 tijdens het bellen (en gebruikt hij circa 100 mW oftewel 20 dBm), vroeger deed hij altijd carrier aggregation met band 3 en 20 erbij. Dat lijkt in ieder geval niet veel uit te maken. Op band 3 of 20 kan het met veel minder energie maar ja, da's weer minder efficiënt voor het netwerk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een tip voor het maken van foto's? Op de een of andere manier blijven mijn foto's onscherp (*zijn wel bewegende beelden). Welke instelling(en) zou ik bijvoorbeeld eens moeten proberen? :)

Verder ben ik wel tevreden over het toestel, ook face-unlock met een bril op werkt in de meeste gevallen prima. Het jammere, maar dat is de grootste klacht in meeste reviews, is de hoeveelheid aan S-apps. Ik wil het toestel niet rooten (geen Knox/S Health meer), dus voorlopig laat ik het zo. Zijn er hier trouwens Bixby gebruikers? Opzicht ziet het overzichtelijk uit, al zou ik liever met die knop G+ openen. Is dat mogelijk overigens?

Verder zet ik standaard de spaarmodus aan op 80% CPU, zodra ik meer power nodig heb, zet ik het weer uit. Het jammere vind ik namelijk dat snelladen langer duurt dan bij mijn OP3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
HollowGamer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:16:
Zijn er hier trouwens Bixby gebruikers? Opzicht ziet het overzichtelijk uit, al zou ik liever met die knop G+ openen. Is dat mogelijk overigens?
Ik vermoed dat je Google kapot is, anders had je dit binnen 2 seconden gevonden:
https://www.androidplanet...knop-aanpassen-galaxy-s9/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
kruila schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:13:
[...]

Ik vermoed dat je Google kapot is, anders had je dit binnen 2 seconden gevonden:
Google had ik nog niet gedaan, was eigenlijk in veronderstelling dat het niet mogelijk zou zijn zonder root. :D

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kruila schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:13:
[...]

Helaas vraagt deze app toestemming tot:
- Device & app history
- Photos/Media/Files/
- Camera
- Device ID & call information

Ik laat die app dan ook maar voor wat het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
dog4life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:41:
[...]

- Device & app history
- Photos/Media/Files/
- Camera

Verder zoeken, er zijn vast meer wegen die naar Rome leiden, zoals deze: https://androidworld.nl/tips/andere-app-koppelen-bixby-knop/

(dank je Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11
dog4life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:41:
[...]

- Device & app history
- Photos/Media/Files/
- Camera

Aangezien je met die app andere functies aan de Bixby-knop kunt toevoegen zijn veel van deze rechten echt noodzakelijk. Bovendien wordt de app door vele duizenden mensen gebruikt en er is nog niks naar buiten gekomen dat ze misbruik maken van die rechten. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 12-12-2018 16:00 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HollowGamer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:16:
Heeft iemand toevallig een tip voor het maken van foto's? Op de een of andere manier blijven mijn foto's onscherp (*zijn wel bewegende beelden). Welke instelling(en) zou ik bijvoorbeeld eens moeten proberen? :)

Verder ben ik wel tevreden over het toestel, ook face-unlock met een bril op werkt in de meeste gevallen prima. Het jammere, maar dat is de grootste klacht in meeste reviews, is de hoeveelheid aan S-apps. Ik wil het toestel niet rooten (geen Knox/S Health meer), dus voorlopig laat ik het zo. Zijn er hier trouwens Bixby gebruikers? Opzicht ziet het overzichtelijk uit, al zou ik liever met die knop G+ openen. Is dat mogelijk overigens?

Verder zet ik standaard de spaarmodus aan op 80% CPU, zodra ik meer power nodig heb, zet ik het weer uit. Het jammere vind ik namelijk dat snelladen langer duurt dan bij mijn OP3.
Wat bedoel je met onscherp. Is het onderwerp niet in focus dus alles onscherp of bedoel je dat bewegende onderwerpen zoals mensen of dieren niet scherp zijn.

Als focus een probleem is dan kun je tap to focus proberen. Toch denk ik dat er meer aan de hand is want de S9 heeft hele goede en snelle autofocus.

Als bewegende onderwerpen niet scherp zijn dan heeft doet te maken met de sluitertijd die te lang staat. Dit gebeurt eigenlijk alleen als er te weinig licht is. Je kunt de Sport modus proberen (als je deze niet hebt, kun je deze inschakelen via de instellingen>opname methoden) of in PRO mode de sluitertijd in stellen op minimaal 1/60 F1.5. Liefst zo snel mogelijk maar dat is proefondervindelijk. De ISO zul je waarschijnlijk wel op z'n hoogst moeten zetten .

Verder kun je veel S-apps verwijderen of uitschakelen. Bixby kun je uitschakelen of remappen maar dat moet via ADB en dat is nu denk ik een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@Garret1410 Het uitschakelen via adb is gelukt, heb er genoeg mee gespeeld en even googelen kom ik er wel uit. :)

Zal je tips rustig op het gemak nalezen, ik bedoel inderdaad bij bewegende objecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:10:
@Garret1410 Het uitschakelen via adb is gelukt, heb er genoeg mee gespeeld en even googelen kom ik er wel uit. :)

Zal je tips rustig op het gemak nalezen, ik bedoel inderdaad bij bewegende objecten.
HDR uitzetten in de camera app zorgt al voor een grote verbetering bij bewegende objecten. Hier kwam ik achter door en tip van een medetweaker.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

BillSpaarbank schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:20:
[...]

HDR uitzetten in de camera app zorgt al voor een grote verbetering bij bewegende objecten. Hier kwam ik achter door en tip van een medetweaker.
Heb je gelijk in, had ik even niet aan gedacht. HDR maakt ook gebruik van verschillende sluitertijden en plakt dat aan elkaar.
Toch wordt HDR bij weinig licht niet altijd gebruikt en handmatig de sluitertijd (of belichting) instellen geeft dan wel het beste resultaat.

Als ik film bij 'weinig licht' dan zet ik de belichtingstijd vaak iets lager waardoor het beeld iets donkerder wordt maar kwaliteit wordt wel beter.

Ik heb nu Android 9 op m'n S9 en helaas mis ik nu onder PRO mode, de video record knop dus kan weinig meer instellen.

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Firmware-upgrade:

Vandaag vanaf een perfect werkende : PDA G960FXXU2BRJ8 /CSC G960FOXM2BRJ4 (PHN)

naar: PDA G960FXXS2BRK3 /CSC G960FOXM2BRJ3 (Nordic) geflasht ......

Vanzelfsprekend met Odin, cache direct verwijderd na reboot ( niet volledig doorstarten maar cache gewist voor ingeven pin ) . Dit al heel vaak gedaan en eigenlijk altijd vlekkeloos.

Nu vandaag achter krijg ik een telefoon die sluggish is en de melding 'android.process.acore is gestopt ' zo vaak weergeeft dat de S9 niet meer normaal bruikbaar is.

Die heeft te maken met de contacten-App; als je die opstart laat die dan ook niets zien. De contacten zijn er nog wel, want onder bijvoorbeeld WhatsApp staan ze er allemaal nog.

Cache wissen nogmaals van de volledige foon, of cache alleen van de contacten-App, en zelfs ALLE data van de contacten-App wissen helpt niet tegen het crashen van de contacten-App. Wel zijn dan de contacten echt weg en zijn onder WhatsApp de namen opeens nummers geworden.

Volledig opstarten in veilige modus om te zien of een 3rd party-app het veroorzaakt helpt ook niet. De crash blijft op de contacten-App.

Heel bijzonder, nergens specifiek dit kunnen terugvinden nog.

Ik ben enorm benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft of er over gehoord heeft of nog een oplossing in gedachten heeft.

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 07:54
Is er een optie dat het scherm oplicht als je een bericht krijgt?

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
vbandr84 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:07:
Bij Instellingen => Display => Edge Screen kun je dit instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robbvdb schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:43:
Firmware-upgrade:

Vandaag vanaf een perfect werkende : PDA G960FXXU2BRJ8 /CSC G960FOXM2BRJ4 (PHN)

naar: PDA G960FXXS2BRK3 /CSC G960FOXM2BRJ3 (Nordic) geflasht ......

Vanzelfsprekend met Odin, cache direct verwijderd na reboot ( niet volledig doorstarten maar cache gewist voor ingeven pin ) . Dit al heel vaak gedaan en eigenlijk altijd vlekkeloos.

Nu vandaag achter krijg ik een telefoon die sluggish is en de melding 'android.process.acore is gestopt ' zo vaak weergeeft dat de S9 niet meer normaal bruikbaar is.

Die heeft te maken met de contacten-App; als je die opstart laat die dan ook niets zien. De contacten zijn er nog wel, want onder bijvoorbeeld WhatsApp staan ze er allemaal nog.

Cache wissen nogmaals van de volledige foon, of cache alleen van de contacten-App, en zelfs ALLE data van de contacten-App wissen helpt niet tegen het crashen van de contacten-App. Wel zijn dan de contacten echt weg en zijn onder WhatsApp de namen opeens nummers geworden.

Volledig opstarten in veilige modus om te zien of een 3rd party-app het veroorzaakt helpt ook niet. De crash blijft op de contacten-App.

Heel bijzonder, nergens specifiek dit kunnen terugvinden nog.

Ik ben enorm benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft of er over gehoord heeft of nog een oplossing in gedachten heeft.
Factory reset lijkt me de beste oplossing.

Een dirty flash gaat vaak goed maar kan ook een keer mis gaan.

Dit soort meldingen kreeg ik wel eens met flashen van custom roms.
vbandr84 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:07:
Met Samsung berichten licht het scherm wel op net als bij een iPhone. Bij andere apps werkt dit niet maar zal het via Edge lighting moeten gaan wat zorgt voor een lichtrand rondom je scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 14-12-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@Garret1410

Ik heb inmiddels terug geflasht naar de laatste PHN ( NL) firmware waar ik op draaide, en dan werkt het weer wel.

Dit inmiddels 2 keer gedaan om te zien waar het probleem zit. Ook een tussenliggende iets nieuwere build welke voor Duitsland bedoeld was geprobeerd, maar dan ook hetzelfde probleem. In alle gevallen lijkt de contacten-app dezelfde versie.

Ik blijf nog heel even op de PHN-versie draaien denk ik ......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-09 14:23
Snap sowieso niet wat er aan de laatste PHN versie mankeert en waarom iemand een andere versie zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
Anton56 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:21:
Snap sowieso niet wat er aan de laatste PHN versie mankeert en waarom iemand een andere versie zou willen.
Ik snap die firmware-update honger ook niet zo. De beveiligingsupdates komen tegenwoordig redelijk op tijd binnen. Het kan soms een weekje langer duren en soms zijn ze wat sneller. Maar je krijgt ze wel. De update naar een nieuwere Android versie duurt altijd wel flink langer maar dat neemt niet weg dat de oude versie gewoon goed zijn werk blijft doen. En zolang die zijn beveiligingsupdates krijgt is er niks aan de hand. Het meeste gevaar loop je met je smartphone ook nog eens door social engineering en daar helpt (tot nu toe) geen enkele beveiligingsupdate tegen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Ik snap best 'dat we het niet snappen' 8)7 vanuit het standpunt dat het allemaal niet perse nodig is om je telefoon te kunnen gebruiken.

Ik dacht alleen dat we hier op een Tech-website zaten, waar mensen op de techniek ingaan. In mijn geval, als je wel iets anders dan puur regulier PHN flasht of een OTA-tje doet, om technisch gezien te discusiëren hoe het door mij beschreven probleempje ontstaan is bijvoorbeeld of hoe iets opgelost kan worden.

Als ik dat perse allemaal niet zou willen dan had ik wel een Iphone gekocht en wat gepost op het VIVA- }:O
forum ofzo.

Waren jullie ervan op de hoogte dat best weleens een PHN-update van bijvoorbeeld 15-12 een oudere build bevat dan bijvoorbeeld de Duitse van een week eerder? Als je een beetje experimenteren wél leuk vindt, dan kan je dat bijvoorbeeld eens proberen. Niets mis mee naar mijn idee, maar misschien meer iets voor XDA of het Tweakers van weleer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
@robbvdb Het gaat er meer om dat als het flashen dan fout gaat men gaat schelden op Samsung etc. Er zal een reden voor zijn waarom een bepaalde build later wordt vrijgegeven in Nederland. Ik heb vroeger ook heel vaak nieuwe roms op mijn telefoons gezet, maar nu een aantal jaren later ben ik er gewoon achter dat het allemaal niet zo veel uitmaakt welke rom je draait. ;)

Jaren geleden wilde ik ook iedere keer het nieuwste van het nieuwste in mijn pc hebben tor ik er op een gegeven moment achter kwam dat ik dat eigenlijk helemaal niet nodig heb voor wat ik met mijn pc wilde doen. Het is allemaal zo betrekkelijk en persoonlijk natuurlijk.

Het gaat er uiteindelijk om dat er gewoon mensen zijn die zichzelf helemaal gek laten maken omdat een land wat eerder is met de release van een patch of andere update. Geniet gewoon van je mooie telefoon en gebruik hem waarvoor deze bedoelt is en maak je niet al te druk om de vaak kleine updates.

Zelfs met een oudere rom kun je je telefoon helemaal aan jouw wensen aanpassen en tweaken. Dat laat ik in ieder geval tegenwoordig graag aan anderen over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Iemand die me kan helpen? Sinds vandaag opeens het feit dat als ik een filmpje op Instagram bekijk dat de eerste 2 seconden goede kwaliteit zijn en daarna hele wazige slechte kwaliteit. Heb telefoon al eens uitgeschakeld, Instagram verwijderd, geswitcht naar 4G. Aan vrienden ook al gevraagd of zij er last van hebben maar niemand heeft er last van. Iemand dé gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb sinds een tweetal weken de upgrade van een S7 naar een S9 gedaan.
Op mijn S7 heb ik nooit een screen protector gehad en nul krassen.
Tot mijn verbazing zie ik nu op mij S9 al een paar kleine krasjes zitten die ook voelbaar zijn met mijn nagel.
Ik vraag mij af of ik hier 2 jaar mee doorkom zonder protector.
Is het scherm van de S9 zoveel gevoeliger voor krassen of is het toevallig?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
madmaus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:33:
Tot mijn verbazing zie ik nu op mij S9 al een paar kleine krasjes zitten die ook voelbaar zijn met mijn nagel.
Ik heb de S9+ nu 5 maanden, heb nog geen enkel krasje (afkloppen), ik heb nog nooit een protector gehad op mijn mobieltjes.

Maar de linker broekzak (voorzijde) is dan ook alleen voor mijn mobieltje van dienst, en nergens anders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Heb ook twee jaar een S7 edge gehad en nu sinds 5 maanden een S9+.
Beide met originele bookcase en geen enkel krasje te bespeuren.
Allebei de toestellen eveneens zonder screenprotector.
De S7 edge lijkt zelfs nog nieuw op het zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
madmaus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:33:
Het kan zijn dat er bij de S9 een batch tussen zit die krasgevoeliger is. Ik lees hier en op het forum van Samsung meer mensen die hier last van hebben. Een zandkorrel in je broekzak of tussen de cover en je display kan al genoeg zijn om krassen te veroorzaken. Ik moet het afkloppen maar mijn scherm zonder screenprotector vertoont nog geen krassen en ik hoop dat dit ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Nog even over die Bixby-knop: ik wil die graag uitschakelen, zonder dat ik verder enorme behoefte heb om die knop te hergebruiken voor iets anders.

Ik lees dat dit via de Bixby app kan, maar zodra ik die start zeurt die over inloggen met een Samsung account. Die heb ik niet en wil ik ook niet. Is er een manier om toch bij de settings te komen om het ding uit te schakelen, zonder Samsung account?

Dit soort gedwongen inloggen bezorgt me de kriebels... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Krassen?

S7 nog steeds ook dagelijks in gebruik> geen krassen
S7 Edge jaren in gebruik gehad> geen krassen
S9 vanaf uitkomen in gebruik > geen krassen
Note 8 vrijwel nooit gebruikt> geen krassen

Alle 4 geen screen-protector erop, wel een case eromheen (TPU ) . vanzelfsprekend zonder sleutels e.d. in mijn broekzakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Terpen Tijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:20:
Nog even over die Bixby-knop: ik wil die graag uitschakelen, zonder dat ik verder enorme behoefte heb om die knop te hergebruiken voor iets anders.

Ik lees dat dit via de Bixby app kan, maar zodra ik die start zeurt die over inloggen met een Samsung account. Die heb ik niet en wil ik ook niet. Is er een manier om toch bij de settings te komen om het ding uit te schakelen, zonder Samsung account?

Dit soort gedwongen inloggen bezorgt me de kriebels... :/
YouTube: How to Completely Disable Bixby on the Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Ik kan dus niet bij de Bixby settings zonder account. Hij eist eerst login, dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Dat is dus ook mijn grote bezwaar, ik moet dus eerst inloggen/instellen om 'm dan te deactiveren.
Ik heb de S9+ nu enkele weken en het lukt al aardig die knop te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Terpen Tijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:11:
[...]

Ik kan dus niet bij de Bixby settings zonder account. Hij eist eerst login, dat is het probleem.
Vreemd, ik heb geen Samsung-account voor zover ik me er bewust van ben. Toch uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
marcelmg2 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:13:
Dat is dus ook mijn grote bezwaar, ik moet dus eerst inloggen/instellen om 'm dan te deactiveren.
Ik heb de S9+ nu enkele weken en het lukt al aardig die knop te ontwijken.
Dit onderwerp is al een paar keer ter sprake gekomen, inclusief oplossingen, in dit forum, dus blader ff terug zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Terpen Tijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:11:
[...]

Dit onderwerp is al een paar keer ter sprake gekomen, inclusief oplossingen, in dit forum, dus blader ff terug zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
kruila schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:44:
[...]

In dit topic staat helaas alleen de deactivatie via Bixby vermeldt (die werkt dus niet zonder login) en deactivatie/remapping via 3rd party apps die vage rechten eisen. Dat wil ik nog meer vermijden dan een overbodige Samsung account. Ik hoopte op een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:24:
Krassen?

S7 nog steeds ook dagelijks in gebruik> geen krassen
S7 Edge jaren in gebruik gehad> geen krassen
S9 vanaf uitkomen in gebruik > geen krassen
Note 8 vrijwel nooit gebruikt> geen krassen

Alle 4 geen screen-protector erop, wel een case eromheen (TPU ) . vanzelfsprekend zonder sleutels e.d. in mijn broekzakken
Ik kras mijn schermen tegenwoordig ook niet meer, met uitzondering van de situaties waar ik me in omgevingen met zand begeef. Loop op een winderige dag op één van de stranden van onze mooie eilanden en ik kan je garanderen dat je vanzelf krassen op je scherm krijgt, zonder dat je ooit bewust iets hebt gedaan met je telefoon.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Een collega van mij heeft het probleem dat het tweede sim slot (de gene waarbij de micro sd geplaatst kan worden) niet meer herkend word.

Natuurlijk hebben we al geprobeerd om de sim-kaarten fysiek om te wisselen. Maar bij het bellen met deze sim komt de melding "simkaart niet herkend" bij de SIM welke in het bovenste slot zit. Dit probleem is sinds gisteren ontstaan.

De sim wordt nog wel herkend in Android. Deze is gewoon te configureren, maar zodra je er daadwerkelijk iets mee wilt doen zoals bellen, wordt de eerdergenoemde melding getoond. Het lijkt me dan ook niet aan de sim-kaart of instellingen te liggen.

Meer mensen die hier last van hebben? Ben bang dat het opsturen wordt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-09 14:23
December update binnen op de SG S9+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Net geïnstalleerd op de S9 plus. Hoop dat de batterij nu wat langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:02
Anton56 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 06:59:
Hier ook op de normale S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

sjaool schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:07:
[...]

Het kan zijn dat er bij de S9 een batch tussen zit die krasgevoeliger is. Ik lees hier en op het forum van Samsung meer mensen die hier last van hebben. Een zandkorrel in je broekzak of tussen de cover en je display kan al genoeg zijn om krassen te veroorzaken. Ik moet het afkloppen maar mijn scherm zonder screenprotector vertoont nog geen krassen en ik hoop dat dit ook zo blijft.
Ik doe nooit een screen protector of hoesje om m'n telefoon, dus heb een naakte S9, maar inderdaad, er zitten nu al een paar echt lelijke krassen op, en ik draag de telefoon echt niet in de broekzak waarin ik ook sleutels heb, dus geen idee waar ze vandaan komen. De mijne lijkt iig mega krasgevoelig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Anton56 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 06:59:
Grappig genoeg op Sammobile.com nog niet vermeld in de lijst. Niet voor de S9 en niet voor de plus.

Wel benieuwed welke versie je er nu op staan hebt. BRK3 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:24
robbvdb schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:56:
[...]

Grappig genoeg op Sammobile.com nog niet vermeld in de lijst. Niet voor de S9 en niet voor de plus.

Wel benieuwed welke versie je er nu op staan hebt. BRK3 ?
Hier ook brk4 aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
jahako schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:35:
[...]

Hier ook brk4 aan het downloaden
MeToo, 61,36 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Terpen Tijn schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:41:
[...]

In dit topic staat helaas alleen de deactivatie via Bixby vermeldt (die werkt dus niet zonder login) en deactivatie/remapping via 3rd party apps die vage rechten eisen. Dat wil ik nog meer vermijden dan een overbodige Samsung account. Ik hoopte op een andere oplossing.
(dit zal vast al ergens vernoemd zijn inderdaad, maar toch...)

Hier kun je de Bixby functies mee uitzetten:
https://forum.xda-develop...val-thread-g960u-t3817810

Wel op eigen verantwoording, werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Ruubster schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:39:
[...]

(dit zal vast al ergens vernoemd zijn inderdaad, maar toch...)

Hier kun je de Bixby functies mee uitzetten:
https://forum.xda-develop...val-thread-g960u-t3817810

Wel op eigen verantwoording, werkt voor mij prima.
Interessant, bookmarked. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Op dit moment, rolt in Duitsland (DBT) de "stabiele versie" van OneUI Pie (Android 9) uit:

G965FXXU2CRLI/G965FOXM2CRLI/G965FXXU2CRLI

Deze is OTA-only, en nog niet beschikbaar als download en/of via SmartSwitch

UPDATE 0815: voor de S9 is hij inmiddels beschikbaar als download via SamFirm
UPDATE 0830: voor de S9+ is hij ook inmiddels beschikbaar als download via SamFirm

[ Voor 27% gewijzigd door henklbr op 24-12-2018 08:30 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:02

kraats

Ik rol

Ik heb 'm net ook binnengekregen in NL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXfXSwuqUAr7vv0J84zV5WGk/medium.jpg

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support