Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Hallo allemaal... :)

Vandaag verwacht ik mijn 9+ van Mobiel.nl. Ik heb een lange tijd de s8 gebruikt, ff een uitstapje naar Oneplus 6 gemaakt, en nu dus weer Samsung. De Oneplus was een snelle telefoon maar ik vond die kale Android maar niks. Ook de camera vond ik niet goed. Zaterdagavond eigenlijk geen enkele goede foto kunnen maken van een optreden hoewel ik tegen het podium aan stond. Dat was de bekende druppel....

Ik heb dit forum doorgelezen en ook verdiept in de S9+ via You Tube.
Ik heb nog wat vragen over het toestel

Zijn er in de loop van de afgelopen maanden updates gedaan met betrekking tot de software?
Is de telefoon lag free?
Is 6 ram voldoende qua snelheid?
Gebruikt iemand Good Lock en daar tevreden mee is?
Ik heb een originele Samsung draadloze oplader nog van de S8, werkt die ook met de S9?

En.... als jullie nog wat handige tips hebben hoor ik die graag! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Oldblack op 01-11-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een beetje raar probleem op mijn S9.
Ik gebruik Waze i.c.m. Android Auto.

Sinds kort freezed waze na enkele minuten en is s9 niet meer vooruit te branden.
Verschillende fora`s nagelopen en wat dingen gevonden m.b.t. batterij-besparing uitzetten.
Dit heeft echter niets geholpen.
Iemand die dit herkend en een oplossing weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Oldblack schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:10:
Zijn er in de loop van de afgelopen maanden updates gedaan met betrekking tot de software?
Updates komen ongeveer elke 2 maanden uit. Zoals je hebt gelezen is een paar dagen geleden een update gekomen met het beveiligingsniveau van oktober.
Is de telefoon lag free?
Is 6 ram voldoende qua snelheid?
Voor mij wel, echter ben ik geen heavy user of gamer.
Ik zou het graag willen proberen maar hij staat niet in de Nederlandse Galaxy Apps store. Misschien dat het te sideloaden valt maar ik heb me daar niet in verdiept.
Ik heb een originele Samsung draadloze oplader nog van de S8, werkt die ook met de S9?
Dit weet ik niet.

Veel plezier met je 9+!

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59

En.... als jullie nog wat handige tips hebben hoor ik die graag! ;)
Lader werkt prima. Net zo snel als de nieuwere varianten.

Good lock kan je idd sideloaden. Even wat googlen en je vind wel een topic op xda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen!

Mijn geduld wordt nog ff op de proef gesteld. Kreeg gisteravond een bericht van Post.nl dat mijn bestelling vertraagd was. De telefoon wordt vanavond aan geboden.

Ik ben iig blij dat ik terug ben gegaan naar Samsung. Ook al is het updatebeleid traag, het zijn wel solide updates. Het voelt gewoon degelijker aan.

In het begin van de Oneplus had ik toch wel met momenten spijt dat ik de S8 vervangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11
Oldblack schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:54:
Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen!

Mijn geduld wordt nog ff op de proef gesteld. Kreeg gisteravond een bericht van Post.nl dat mijn bestelling vertraagd was. De telefoon wordt vanavond aan geboden.

Ik ben iig blij dat ik terug ben gegaan naar Samsung. Ook al is het updatebeleid traag, het zijn wel solide updates. Het voelt gewoon degelijker aan.

In het begin van de Oneplus had ik toch wel met momenten spijt dat ik de S8 vervangen had.
De update van Android versie is inderdaad niet zo snel als wel zou mogen. De maandelijkse beveiligingsupdates krijg ik in ieder geval wel altijd netjes binnen. :)

Met de beveiligingsupdate van oktober lijkt mijn S9 Plus weer wat zuiniger met de accu om de gaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46
Wat betekent 'voor oudere versie' eigenlijk in de Play Store?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:40:
Wat betekent 'voor oudere versie' eigenlijk in de Play Store?
Bij een recensie? Daar betekent het dat de recensie geschreven is voordat de applicatie geüpdatet is (dus voor een oudere versie) door de ontwikkelaar, dus als er een probleem gemeld is via deze recensie dan kan het zijn dat dit probleem is opgelost in de huidige versie van de applicatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Gismo1979 op 02-11-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Gismo1979 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:28:
[...]

Bij een recensie? Daar betekent het dat de recensie geschreven is voordat de applicatie geüpdatet is (dus voor een oudere versie) door de ontwikkelaar, dus als er een probleem gemeld is via deze recensie dan kan het zijn dat dit probleem is opgelost in de huidige versie van de applicatie.
Logisch. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:57
Is er iemand die weet hoe ik alle notificaties compleet op stil (vibratie + geluid) en alle calls op wél vibratie + geluid kan zetten?

Volgens mij kan je vibratie alleen voor beide tegelijk aan of uit zetten. (trillen bij inkomende oproep)

Ook in Tasker lijkt het niet te kunnen:
Vibrate on Ring kan ik aan/uit zetten.
Vibrate on Notify wordt niet ondersteund.

Kijk ik misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:30:

Sinds kort freezed waze na enkele minuten en is s9 niet meer vooruit te branden.
Verschillende fora`s nagelopen en wat dingen gevonden m.b.t. batterij-besparing uitzetten.
Ik heb het probleem "opgelost" door het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten.
Wel raar en vervelend.
Zelfde geld voor je apps + instellingen weer juist configureren.

Wat is daar nu de beste tool/manier voor om dit netjes te backuppen/restoren zonder dat je eventuele problemen uit het besturingssysteem in meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
pitchdown schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb het probleem "opgelost" door het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten.
Wel raar en vervelend.
Zelfde geld voor je apps + instellingen weer juist configureren.

Wat is daar nu de beste tool/manier voor om dit netjes te backuppen/restoren zonder dat je eventuele problemen uit het besturingssysteem in meeneemt?
SmartSwitch en dan niet je instellingen en apps backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Van het weekend weer iets leuks ontdekt op de S9+. (Wellicht bij velen bekend). Ik had al gekeken in de Play Store maar kon geen app vinden die de moeite waard is. Deze is echt prachtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n7AxVXkkc3DGvExGUhnOyDKy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Wat is dat? De S9 heeft toch geen IR blaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Swizzler24 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:03:
Ik weet niet of je het aan mij vraagt maar je vindt het in de app 'SmartThinks' waar Bluetoothverbindingen gemaakt kunnen worden. Mijn Discover Pro van mijn auto staat er ook vermeld, kwam ik achter.

EDIT: kan er verder weinig mee m.b.t. Discover Pro. Wel met mijn koptelefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iYmzXHEXsQZ77O3cyFtliitL/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 07-11-2018 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
Swizzler24 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:03:
Als je televisie in het netwerk hangt dan vind de app deze gewoon en bedien je jouw televisie dus eigenlijk gewoon via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
GerCor schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:01:
Van het weekend weer iets leuks ontdekt op de S9+. (Wellicht bij velen bekend). Ik had al gekeken in de Play Store maar kon geen app vinden die de moeite waard is. Deze is echt prachtig.

[Afbeelding]
Is inderdaad wel handig, alleen irritant dat er geen toetsenbord functie in zit.
Snap echt niet waarom die nog ontbreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:30:

Iemand dit dit probleem herkend ?
Waze-gebruikers op de s9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

pitchdown schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:06:
[...]

Iemand dit dit probleem herkend ?
Waze-gebruikers op de s9?
Nope, maar geen problemen met de TomTom app ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even een heads-up voor degenen die een toestel in buitenland hebben gekocht.

Vorige week was voor mijn werk 2 dagen in België,

Viel me op dat mijn S9+ zich wel gewoon aanmeldde op Proximus netwerk, maar zodra ik een telefoontje wilde plegen, een melding in het frans&vlaams kreeg "Uw toestel is wegens veiligheidsredenen geblokkeerd".
Afin , Vodafone gebeld, wisten van niets, alles zou gewoon moeten werken.
Na wat troubleshooten op de telefoon (update check, herstarten, etc), wist ik me te herinneren dat ik onderweg in de auto nog wel had kunnen bellen.
Vervolgens terug naar auto gelopen (RSAP carkit,dus heeft een eigen GSM module), en dat werkte prima, kon dus weer bellen en gebeld worden.
Zowel Vodafone als ik waren toch wel enigszins verbaast.

En toen ging er een lampje branden, omdat een DUO sim model niet compatible is met RSAP, heb ik mijn toestel gekocht uit een webshop in UK, gezien ze daar nog wel unbranded single sim versies hebben.
Vervolgens mijn IMEI nummer eens door een aantal IMEI check sites gehaald, en jahoor, mijn toestel is blacklisted !
Na contact met de webshop gehad te hebben, wat blijkt. Hun kopen toestellen op van mensen die een nieuw abonnement afsluiten en het toestel niet nodig hebben.
Maar als de oorspronkelijke eigenaar vervolgens niet voldoet aan de maandelijkse betalingen, zal het IMEI nummer dus op een internationale zwarte lijst gezet worden :(
Echter, dat merk je alleen als je gaat roamen, mijn toestel werkt in Nederland nog prima met een simkaart van Vodafone, KPN en T-Mobile.

Gelukkig wil de webshop meewerken, maar ja, toestel terug sturen naar UK, en dan weer een nieuwe krijgen in afwachting of deze het wel blijft doen de komende 24 maanden. Dat is dus ook de laatste keer dat ik een toestel elders vandaan haalt. ( Intussen heeft BelSimpel nu ook single-sim modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madshark schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:18:
( Intussen heeft BelSimpel nu ook single-sim modellen)
Helaas is de single sim bij BelSimpel waarschijnlijk ook import. Voor de Nederlandse markt verkoopt Samsung alleen de dual-sim variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gismo1979 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:44:
[...]

Helaas is de single sim bij BelSimpel waarschijnlijk ook import. Voor de Nederlandse markt verkoopt Samsung alleen de dual-sim variant.
Dat het import is, vind ik niet zo erg, kan hem desnoods naar PHN flashen.
Maar heb bij BelSimpel wel een veel kleinere kans (if any) dat mijn toestel ooit eens geblokkeerd zal raken.
Buitenlandse webshops kopen dus blijkbaar van particulieren die een abbo met toestel aangaan, waarvan er een kans bestaat dat ze later niet aan betaalverplichtingen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madshark Zolang het niet duidelijk is waar Belsimpel de toestellen vandaan haalt is het niet 100% uit te sluiten dat deze toestellen geblokkeerd worden. Echter gevoelsmatig geef ik je wel gelijk dat de kans inderdaad klein is.

Ik denk wel dat jou probleem webshop afhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Madshark schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:37:
[...]

Dat het import is, vind ik niet zo erg, kan hem desnoods naar PHN flashen.
Maar heb bij BelSimpel wel een veel kleinere kans (if any) dat mijn toestel ooit eens geblokkeerd zal raken.
Buitenlandse webshops kopen dus blijkbaar van particulieren die een abbo met toestel aangaan, waarvan er een kans bestaat dat ze later niet aan betaalverplichtingen voldoen.
Naar PHN flashen: nee, dat kan dus niet!

PHN is onderdeel geworden van een hele grote Multi-CSC -> OXM

Als je toestel nu bv de BTU (Engeland - unbranded) CSC heeft, dan zal deze na flashen "PHN"-firmware hetzelfde blijven -> BTU & PHN zitten beiden in Multi-CSC OXM.

Wel kan er dit gebeuren op je toestel:
Bij opstarten (1e installatie EN de Nederlandse SIM in je toestel) kun je een "pop-up" krijgen of je je toestel wil aanpassen naar de in het toestel geplaatste SIM -> doe dit -> dan wordt CSC PHN actief voor je toestel!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybsel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-12-2020
Hoi, ik heb onlangs een abonnement afgesloten met galaxy s9+ maar ik vind dat de telefoon wat hapert bij het scrollen.Het gaat allesbehalve vloeiend en is vrij vermoeiend met lezen. Ik heb momenteel een iPhone 7 en die loopt veel vloeiender. Nu lees ik overal op internet over het silky smooth scrollen van de s9+ dus ik vraag me af of ik nu een toestel hebt dat gewoon minder lekker loopt, of dat meer mensen dit herkennen? En is er wat aan te doen? Ik kan mijn abonnement nog cancellen en overweeg alsnog voor een iPhone te gaan als hier niks aan te doen is.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes Sybille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik vond m.b.t. het waze-issue onderstaande :
https://androidworld.nl/a...obleem-oneplus-verholpen/

Iemand die hier een oplossing voor de S9 voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Sybsel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:46:
Hoi, ik heb onlangs een abonnement afgesloten met galaxy s9+ maar ik vind dat de telefoon wat hapert bij het scrollen.Het gaat allesbehalve vloeiend en is vrij vermoeiend met lezen. Ik heb momenteel een iPhone 7 en die loopt veel vloeiender. Nu lees ik overal op internet over het silky smooth scrollen van de s9+ dus ik vraag me af of ik nu een toestel hebt dat gewoon minder lekker loopt, of dat meer mensen dit herkennen? En is er wat aan te doen? Ik kan mijn abonnement nog cancellen en overweeg alsnog voor een iPhone te gaan als hier niks aan te doen is.

Groetjes Sybille
Ik heb ook de S9+ en scrollen vliegt werkelijk over het scherm. Perfect. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Precies... Gaat heel snel. En de tekst staat direct strak op het scherm. Bij sommige merken wil dat de eerste honderdste van seconden ook niet altijd lukken. Zeer tevreden over mijn S9 +. Batterijduur is er sinds de laatste update ook flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho

Groetjes Sybille
Binnen 2 weken je toestel terug sturen. Of cancellen. Zorgen dat er geen schade of gebruikerssporen op zitten. Dit is niet ok.

Je hebt gewoon een maandagochtend toestel. Lekker weer een S9 nemen!!

[ Voor 4% gewijzigd door DiMacho op 07-11-2018 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Samsung Galaxy S9(+) en Galaxy Note 9 krijgen Android Pie in januari

https://androidworld.nl/n...te-9-android-pie-januari/

Toch nog redelijk op tijd. Ik had de Pie eigenlijk na de release van de S10 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nol_NL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:38:

Toch nog redelijk op tijd. Ik had de Pie eigenlijk na de release van de S10 verwacht.
Niet echt schokkend. Design is iets aangepast. Ik weet nog niet wat ik liever heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
GerCor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:43:
[...]

Niet echt schokkend. Design is iets aangepast. Ik weet nog niet wat ik liever heb.
Het lijkt wel of de man in het filmpje verbaasd is dat de foto's nog wel rechthoekig zijn. Hopelijk blijft dat ook zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nol_NL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:38:

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
GerCor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:43:
[...]

Design wisselt per release, de ene keer vindt ik het geslaagd en de andere keer moet ik weer flink wennen. Ik kan namelijk geen goede Launcher vinden die ik ook nog prettig vind werken. De Samsung Launcher voldoet voor mij meestel wel goed. Onder motorkap is er natuurlijk wel flink veel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sjaool schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:13:
[...]

Design wisselt per release, de ene keer vindt ik het geslaagd en de andere keer moet ik weer flink wennen. Ik kan namelijk geen goede Launcher vinden die ik ook nog prettig vind werken. De Samsung Launcher voldoet voor mij meestel wel goed. Onder motorkap is er natuurlijk wel flink veel gewijzigd.
Ik heb zelf de Microsoft Launcher. Bevalt me prima maar ook die is deze week iets aangepast. Het enige wat niet werkt, en dat viel mij op toen ik een Android telefoon kreeg, is dat ik Microsoft Outlook Agenda niet zichtbaar kan maken in 'Agenda'. Op zich geen ramp want ik gebruik de Outlook-agenda omdat die veel mooier is. Maar blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Gismo1979 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:44:
[...]

Wat is er zo erg aan die dual-sim variant hebben? Je kunt er toch 1 sim + 1 SD-kaart in doen?

Enige probleem is dat als je hem normaal alleen in NL gebruikt en dan een SD-kaartje hebt, je het eruit moet halen als je in het buitenland op reis een andere SIM tijdelijk wil gebruiken... Lastig als je juist je foto's op de SD opslaat.

Overigens helaas heeft de Europese versie van de S9 geen ondersteuning voor 4G+ op de Amerikaanse banden (bijv. tussen band 2, 4, 17). Dit lijkt aan de CSC te liggen. Beetje jammer dat je zou moeten flashen om tijdens het roamen goede performance te krijgen (Amerikaanse banden zijn nogal gefragmenteerd dus CA biedt meer performance boost dan in bijv. NL).

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-11-2018 19:53 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:39:
[...]

Wat is er zo erg aan die dual-sim variant hebben? Je kunt er toch 1 sim + 1 SD-kaart in doen?

Enige probleem is dat als je hem normaal alleen in NL gebruikt en dan een SD-kaartje hebt, je het eruit moet halen als je in het buitenland op reis een andere SIM tijdelijk wil gebruiken... Lastig als je juist je foto's op de SD opslaat.

Overigens helaas heeft de Europese versie van de S9 geen ondersteuning voor 4G+ op de Amerikaanse banden (bijv. tussen band 2, 4, 17). Dit lijkt aan de CSC te liggen. Beetje jammer dat je zou moeten flashen om tijdens het roamen goede performance te krijgen (Amerikaanse banden zijn nogal gefragmenteerd dus CA biedt meer performance boost dan in bijv. NL).
Ik heb de gewone S9 Duo, dus voor mij geen probleem (heb in 1 mijn sim en de andere een 64 GB sd kaart).

Madshark melde dat de Duo niet ondersteund wordt door RASP (geen idee overigens wat het is 8)7 ) vandaar de discussie over DUO of Single slot en Belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Dat gezichtsherkenning om te 'unlocken' werkt als een tierelier. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
GerCor schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 03:01:
Dat gezichtsherkenning om te 'unlocken' werkt als een tierelier. (y)
Hier werkt hij voor geen meter. Op m'n oneplus 3 hoefde ik maar het scherm te activeren en hij had me al herkend, de Samsung s9 herkent me misschien 2x op een dag. Al een paar keer opnieuw geregistreerd maar dat helpt niet. Gelukkig werkt de vingerafdruk scanner wel goed.
De iris herkennen kan ik niet eens instellen omdat ie nooit verder komt dan 43% ofzo. Werkt dat alleen in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
reiniero schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 07:57:
Hier werkt hij voor geen meter. Op m'n oneplus 3 hoefde ik maar het scherm te activeren en hij had me al herkend, de Samsung s9 herkent me misschien 2x op een dag. Al een paar keer opnieuw geregistreerd maar dat helpt niet. Gelukkig werkt de vingerafdruk scanner wel goed.
De iris herkennen kan ik niet eens instellen omdat ie nooit verder komt dan 43% ofzo. Werkt dat alleen in het donker?
Vreemd. Ik heb het gisteren ingesteld. Ik heb een leesbril. Maar ook zonder bril en in het donker word ik herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reiniero schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 07:57:
[...]

Werkt bij mij altijd. Merk wel dat juist in het donker mijn ogen goed open moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb onlangs AirPods gekocht voor mijn S9+, maar wanneer ik buiten ben en ik mijn telefoon in mijn broekzak heb dan valt de bluetooth-verbinding steeds weg. Dat zorgt dus voor haperingen tijdens het luisteren naar muziek. In mijn jaszak is er geen probleem, en voorlopig is dat dus een uitkomst. Maar wanneer het weer warmer wordt, wordt dat een beetje moeilijk natuurlijk.

Zijn er hier mensen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Groetjes Sybille
Silky smooth scrollen is een beetje overdreven.

iPhones zijn gewoon het meest soepel wat betreft scrollen. Dus precies hetzelfde zul je niet krijgen. Wel is Android flink verbeterd tov aantal jaren terug en is het verschil heel klein.

Android toestellen scrollen een stuk sneller dan iPhones en als je een website opent en meteen gaat scrollen dan wil er wel eens een hapering voorkomen, met name bij veel advertenties, omdat nog niet alle data is gedownload. Is de site helemaal geladen dan zou het soepel moeten gaan.

Ook tussen apps onderling kan verschil zitten wat scrollen betreft. Vroeger vond ik de Samsung browser soepeler dan Chrome maar merk nu geen verschil meer maar je kunt wat uit proberen natuurlijk en een app als Marktplaats gaat veel minder soepel op mijn S9 dan op een iPhone.

Ik weet natuurlijk ook niet wat jij onder haperen verstaat. De één is er gevoeliger voor dan de ander. Ik heb er geen hinder van in ieder geval.

Edit: lees net dat je het over vermoeiend heb en dat is wel extreem. Denk toch dat er iets niet goed zit bij jouw toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 11-11-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wat ik niet helemaal begrijp is: op mijn Always On display staat ma, 12 november maar op mijn beginscherm: maandag, nov. 12.

Zijn van die 'dingetjes' waar ik me best wel aan kan ergeren. Ook dat in Agenda de afspraken in de Engelse tijdsnotering zijn. 12:00 - 19:00 in 2 days.

Is dat ergens aan te passen?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 12-11-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
GerCor schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:03:
Wat ik niet helemaal begrijp is: op mijn Always On display staat ma, 12 november maar op mijn beginscherm: maandag, nov. 12.

Zijn van die 'dingetjes' waar ik me best wel aan kan ergeren. Ook dat in Agenda de afspraken in de Engelse tijdsnotering zijn. 12:00 - 19:00 in 2 days.

Is dat ergens aan te passen?
Is vast aan te passen, bij mij staat er ma 12 november op het aod. Staat je taal/regio wel op Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
reiniero schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:57:
Is vast aan te passen, bij mij staat er ma 12 november op het aod.
Bij mij ook, dat schreef ik al.
Staat je taal/regio wel op Nederlands?
Ja. Vandaar de vraag. Alles staat op Nederlands dus waar komt dat 'Engels' vandaan? Is dus in apps zoals het weer en agenda.

Voorbeeld, agenda: waar komt deze manier van tijd noteren vandaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hf0wQwo88BCJ37ppAV7fOGf0/full.png

EDIT: zelf al opgelost door Outlook agenda te gebruiken en een andere klok op het beginscherm. d:)b (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XIzKn3BR2bswgtSGeZya0H6U/full.png

Wel jammer dat de Widgets van MS niet donker gemaakt kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 12-11-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:39:
[...]

Nee: dit ligt niet aan de CSC...

Als je operator geen "4G Roaming"-overeenkomst heeft met de netwerken in de USA, dan heb je geen 4G!
Heeft dus niks met je CSC te maken...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henklbr schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:58:
[...]

Nee: dit ligt niet aan de CSC...

Als je operator geen "4G Roaming"-overeenkomst heeft met de netwerken in de USA, dan heb je geen 4G!
Heeft dus niks met je CSC te maken...
Ik heb wel 4G maar geen 4G+. Dus er zijn gewoon roamingovereenkomsten maar de telefoon heeft in de CSC gedefinieerde frequentiecombinaties en daar zitten alleen de Europese in. Wat jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:47:
[...]

Ik heb wel 4G maar geen 4G+. Dus er zijn gewoon roamingovereenkomsten maar de telefoon heeft in de CSC gedefinieerde frequentiecombinaties en daar zitten alleen de Europese in. Wat jammer is.
Nee: dat is niet zo...

Het netwerk moet die ook "open stellen" voor "roamende genbruikers"! Veel netwerlen doen dit dus niet en houden dit voor hun "eigen klanten" beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 november security patch deze middag ontvangen.

Pas enkele dagen geleden die van oktober gekregen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:42:
1 november security patch deze middag ontvangen.

Pas enkele dagen geleden die van oktober gekregen.
Dan heb jij een "niet Nederlands" (PHN) toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:03:
[...]

Mediamarkt België, zal wel van de buurlanden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henklbr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:29:
[...]

Nee: dat is niet zo...

Het netwerk moet die ook "open stellen" voor "roamende genbruikers"! Veel netwerlen doen dit dus niet en houden dit voor hun "eigen klanten" beschikbaar!
Hoewel het in theorie mogelijk is om dat te doen, bestaat daar volgens mij geen kant-en-klare oplossing voor voor operators en is het ook totaal niet gebruikelijk en ken ik geen enkel netwerk dat dat doet. Hier onderscheid in maken is een best wel ingrijpende keuze op bijna radio-niveau en die zou een negatieve invloed hebben op netwerkperformance. Met name in Amerikaanse markten zou het een erg vreemde keuze zijn (AT&T zit blokjes van 5 MHz bij elkaar te sprokkelen bijv.; de gemiddelde consument merkt het niet en op iPhone zie je het niet eens. Snelheid bij gebruikers beperken doe je op netwerkniveau, niet op radioniveau.

Het ligt aan de CSC en dat kun je o.a. zien aan dat een lokaal simkaartje ook geen 4G+ / carrier aggregation biedt. Combinaties van Amerikaanse banden (2/4/12/17) worden gewoon niet ondersteund door de telefoon vanwege de CSC en dat is zoals het zit, niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:38:
[...]

Hoewel het in theorie mogelijk is om dat te doen, bestaat daar volgens mij geen kant-en-klare oplossing voor voor operators en is het ook totaal niet gebruikelijk en ken ik geen enkel netwerk dat dat doet. Hier onderscheid in maken is een best wel ingrijpende keuze op bijna radio-niveau en die zou een negatieve invloed hebben op netwerkperformance. Met name in Amerikaanse markten zou het een erg vreemde keuze zijn (AT&T zit blokjes van 5 MHz bij elkaar te sprokkelen bijv.; de gemiddelde consument merkt het niet en op iPhone zie je het niet eens. Snelheid bij gebruikers beperken doe je op netwerkniveau, niet op radioniveau.

Het ligt aan de CSC en dat kun je o.a. zien aan dat een lokaal simkaartje ook geen 4G+ / carrier aggregation biedt. Combinaties van Amerikaanse banden (2/4/12/17) worden gewoon niet ondersteund door de telefoon vanwege de CSC en dat is zoals het zit, niet anders.
1. JA, het is voor operators dus WEL mogelijk "Roamers" uit te sluiten van bepaalde netwerk-functies
2. NEE, dit wordt dus NIET geregeld door het "CSC" die je telefoon heeft

Maar: blijf lekker eigenwijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henklbr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:14:
[...]

1. JA, het is voor operators dus WEL mogelijk "Roamers" uit te sluiten van bepaalde netwerk-functies
2. NEE, dit wordt dus NIET geregeld door het "CSC" die je telefoon heeft

Maar: blijf lekker eigenwijs...
1. Ja, dat klopt, alleen niet carrier aggregation, dat is ontzettend een core functie. Bij KPN ging men vroeger ook niet bepalen adhv je abonnement of je op 2G900 of 2G1800 mocht. In het begin wel of je ook op 4G mocht, maar da's een heel andere netwerklaag terwijl CA heel diep verweven zit binnen één netwerklaag. Geef mij één voorbeeld van waar het uitgeschakeld is specifiek voor roamers of specifiek voor welk type klant dan ook, durf te wedden dat je dat niet lukt. Het slaat namelijk op meerdere niveaus helemaal nergens op wat je zegt: inhoudelijk niet, technisch niet en economisch niet.
2. JA, het wordt bij Samsung WEL geregeld door het CSC, een lokale simkaart heeft exact dezelfde netwerkbeperkingen. Zie onderaan linkjes naar waar je er meer over kunt lezen.

Echt, zo overtuigd van je gelijk terwijl je er eigenlijk helemaal geen verstand van hebt. Als je heel eerlijk naar jezelf toe moet zijn dan weet je ook dat je zowel over punt 1 en 2 hierboven eigenlijk niet zeker weet of het klopt wat je zegt. Je weet wel ongeveer iets van dat een carrier functies kan beperken (klopt), en je meent te weten wat er ongeveer in een CSC zit, maar je weet allebei niet precies wat de mogelijkheden zijn, en al helemaal niet in de specifieke situatie in de VS.

Intussen roep je wel wat omdat je denkt dat je gelijk hebt omdat je de klok wel hoort luiden maar eigenlijk niet weet waar de klepel hangt. Doe ik ook soms hoor, want in het leven is maar weinig zeker, maar als iemand me terechtwijst ga ik wel even kijken of de ander misschien niet toch gelijk heeft in dat geval.

Hier een paar voorbeelden van deze situatie, die in de VS/Canada blijkbaar vaker voorkomt met hun afwijkende frequentieplan, in deze gevallen JUIST met lokale SIMs:
https://www.howardforums....-not-support-LTE-advanced (bij een LG, zie laatste post)
https://forum.xda-develop...tion-combination-t3619538 (Samsung)

In het kort: bij Android wordt carrier aggregation (LTE-Advanced) bepaald door de combinaties aan banden die in de CSC gedefinieerd staan. Om één of andere reden. Het hangt dus van de firmware van de telefoon af of je in bepaalde landen 4G+ kunt krijgen.

Technisch gezien is het mogelijk om 4G+ te blokkeren bij bepaalde (groepen) klanten, maar naar mijn weten wordt dit in de praktijk nergens gedaan en wordt het ook niet ondersteund door bijv. BTS-software van Ericsson en Huawei. Want waarom zou je dit ook inbouwen, het maakt je netwerkbelasting een stuk minder evenwichtig omdat bepaalde gebruikers maar via één kanaal kunnen ontvangen.

Als je verder nog wat te zeggen hebt, voeg dan ook even bronnen toe trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:17:
[...]

Echt, zo overtuigd van je gelijk terwijl je er eigenlijk helemaal geen verstand van hebt. Als je heel eerlijk naar jezelf toe moet zijn dan weet je ook dat je zowel over punt 1 en 2 hierboven eigenlijk niet zeker weet of het klopt wat je zegt. Je weet wel ongeveer iets van dat een carrier functies kan beperken (klopt), en je meent te weten wat er ongeveer in een CSC zit, maar je weet allebei niet precies wat de mogelijkheden zijn, en al helemaal niet in de specifieke situatie in de VS.

Intussen roep je wel wat omdat je denkt dat je gelijk hebt omdat je de klok wel hoort luiden maar eigenlijk niet weet waar de klepel hangt.
Inderdaad: ik heb er "de ballen verstand van"...

Keep on dreaming! Einde discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henklbr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:14:
[...]

Inderdaad: ik heb er "de ballen verstand van"...

Keep on dreaming! Einde discussie...
Discussie? Inhoudelijk ga je totaal niet in op wat ik zeg en blijf je jezelf herhalen. Terwijl ik juist heel graag zou zien waarom het niet zou kloppen wat ik zeg.

Ik hou er heel erg van als iemand kan bewijzen of aannemelijk kan maken dat ik niet gelijk heb, op dat moment leer ik namelijk wat nieuws. Mag ook iemand anders zijn dan henklbr trouwens! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:04:
[...]

Discussie? Inhoudelijk ga je totaal niet in op wat ik zeg en blijf je jezelf herhalen. Terwijl ik juist heel graag zou zien waarom het niet zou kloppen wat ik zeg.

Ik hou er heel erg van als iemand kan bewijzen of aannemelijk kan maken dat ik niet gelijk heb, op dat moment leer ik namelijk wat nieuws. Mag ook iemand anders zijn dan henklbr trouwens! :)
Ik heb er helemaal geen verstand van maar henklbr is al jaren de CSC specialist op Tweakers en XDA. (en misschien nog meer)

Ik zeg niet dat henk gelijk heeft maar verstand van csc heeft hij wel.

Jij hebt je verhaal onderbouwd maar omdat ik er geen verstand van heb kan ik het niet beoordelen. Ben ook bang dat er weinig mensen zijn die precies weten hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Garret1410 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb er helemaal geen verstand van maar henklbr is al jaren de CSC specialist op Tweakers en XDA. (en misschien nog meer)

Ik zeg niet dat henk gelijk heeft maar verstand van csc heeft hij wel.

Jij hebt je verhaal onderbouwd maar omdat ik er geen verstand van heb kan ik het niet beoordelen. Ben ook bang dat er weinig mensen zijn die precies weten hoe het zit.
Ah, dat wist ik niet. Hoe dan ook, dit is natuurlijk verder niet iets waar je normaalgesproken mee in aanraking komt omdat het gewoon altijd werkt.

Ik kwam deze nog tegen in m'n browser history:
https://www.reddit.com/r/...rier_aggregation/d9ll8bw/
https://www.reddit.com/r/...l_s7_carrier_aggregation/

Het is gewoon irritant en het is iets waar US gebruikers ook last van hebben als ze versies zonder simlock kopen (wat ongebruikelijk is daar). Hoop dat ergens in de toekomst men er wat aan doet want ik heb niet echt zin om voor het optimaal gebruiken van m'n telefoon als ik heen en weer reis telkens te flashen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
henklbr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:03:
[...]

Nu komt de update ook binnen op een Nederlands (PHN) toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Gismo1979 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:13:
[...]

Nu komt de update ook binnen op een Nederlands (PHN) toestel ;)
Nog niks op mijn S9+. :N

Las het net ook op galaxyclub.nl dat de update er nog niet is voor de S9+, maar wel voor de S9. De plus zal wel snel volgen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Palthe

Gismo1979 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:03:
[...]

Las het net ook op galaxyclub.nl dat de update er nog niet is voor de S9+, maar wel voor de S9. De plus zal wel snel volgen denk ik.
Zoals nu.. ;-)

• Kroepoekoe
Kroepoekoe schreef op zondag 11 november 2018 @ 01:22:
Ik heb onlangs AirPods gekocht voor mijn S9+, maar wanneer ik buiten ben en ik mijn telefoon in mijn broekzak heb dan valt de bluetooth-verbinding steeds weg. Dat zorgt dus voor haperingen tijdens het luisteren naar muziek. In mijn jaszak is er geen probleem, en voorlopig is dat dus een uitkomst. Maar wanneer het weer warmer wordt, wordt dat een beetje moeilijk natuurlijk.

Zijn er hier mensen die hier ook last van hebben?
Wil niet spammen, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen. Er zal toch wel iemand moeten zijn die AirPods (of andere Bluetooth oordopjes) gebruikt i.c.m. een S9+? :P

Een ander probleem dat ik heb gemerkt met Bluetooth is dat bij Twitch-streams de audio achterloopt op het beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Kroepoekoe op 15-11-2018 20:29 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kroepoekoe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:28:
[...]

Wil niet spammen, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen. Er zal toch wel iemand moeten zijn die AirPods (of andere Bluetooth oordopjes) gebruikt i.c.m. een S9+? :P

Een ander probleem dat ik heb gemerkt met Bluetooth is dat bij Twitch-streams de audio achterloopt op het beeld.
Met een Bose qc35 ii heb ik er geen last van.

Wat je kunt proberen is om de airpods los te koppelen en vergeten in de bluetooth settings. Daarna opnieuw pairen en kijken of er verschil is. Ik heb verder weinig ervaring met de airpods omdat ze simpelweg niet goed in mijn oren passen.

Is er geen firmware update voor de airpods toevallig?

- edit - je weet dat er onderop het toestel een koptelefoon aansluiting zit? 😋

De vertraging bij online video herken ik wel overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 15-11-2018 20:41 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Palthe

[...]

Ik heb het ook regelmatig met mijn MDR1000X, helaas... s9+ in mijn kontzak en Sony op mijn hoofd :P , en regelmatig stotteren. Denk dat het aan de Sony ligt eigenlijk, heb het ook met mijn Walkman namelijk.

• sjaool
[...]

Bluetooth drop-outs komen vaker voor. Ik heb er met bepaalde bluetooth koptelefoons en in-ears ook last van. Het zal wel is met het hele bluetooth gebeuren te maken hebben. Dat beeld en geluid via bluetooth niet altijd synchroon lopen is ook een veel voorkomend probleem. Voor beide dingen heb ik niet echt een oplossing voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zou nog in de ontwikkelaarsopties kunnen kijken. Daar staan nog wat bluetooth settings die je aan kunt passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HtlMI3kJO5qFt2ay2ACZg6Sd/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Kroepoekoe
BillSpaarbank schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:38:
[...]

Met een Bose qc35 ii heb ik er geen last van.

Wat je kunt proberen is om de airpods los te koppelen en vergeten in de bluetooth settings. Daarna opnieuw pairen en kijken of er verschil is. Ik heb verder weinig ervaring met de airpods omdat ze simpelweg niet goed in mijn oren passen.

Is er geen firmware update voor de airpods toevallig?
Ik zal het 's uitproberen, thanks voor de tip ;)
- edit - je weet dat er onderop het toestel een koptelefoon aansluiting zit? 😋

De vertraging bij online video herken ik wel overigens.
Haha ja, maar draadloos is juist fijn al was het maar omdat de draad niet meer vast komt te zitten tussen mijn boodschappenmand wanneer ik iets wil pakken :+

Video-vertraging bij mij is echt heel specifiek Twitch. Ik heb het ook met YouTube geprobeerd, en daar merkte ik nagenoeg niks eigenlijk.
palthe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:43:
[...]

Ik heb het ook regelmatig met mijn MDR1000X, helaas... s9+ in mijn kontzak en Sony op mijn hoofd :P , en regelmatig stotteren. Denk dat het aan de Sony ligt eigenlijk, heb het ook met mijn Walkman namelijk.
Jammer. Hoopte stiekem dat het aan de AirPods lag, dan kon ik iets anders uitproberen maar bij jou zijn er dus 2 devices met kuren. Ik snap dan niet waarom ik het niet zoveel teruglees in de reviews, mensen zijn ontzettend lyrisch over deze dingen. Ik zou haast gaan denken dat het aan specifieke batches ligt of zo :?
sjaool schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:47:
[...]

Bluetooth drop-outs komen vaker voor. Ik heb er met bepaalde bluetooth koptelefoons en in-ears ook last van. Het zal wel is met het hele bluetooth gebeuren te maken hebben. Dat beeld en geluid via bluetooth niet altijd synchroon lopen is ook een veel voorkomend probleem. Voor beide dingen heb ik niet echt een oplossing voor je.
Zoals ik hiervoor ook al zei, hoezo zie ik dan niet meer mensen klagen in de reviews? Het is namelijk niet een kleine irritatie waarbij het geluid af en toe wegvalt; het is echt continu waardoor het product nagenoeg onbruikbaar is in een aantal belangrijke use-cases. Of gebruikt iedereen het alleen met hun laptop, en alleen recht voor hun neus of zo :P

Pff, ik was nog zo blij dat ik eindelijk een oplossing had gevonden voor bedrading tussen mijn winkelmandje :'( Maar bedankt voor jullie reacties, 'goed' om te zien dat ik niet de enige ben die hier last van heeft O-)

edit: Even een snelle test gedaan op mijn vriendin haar S7 en mijn oude HTC M8, en bij ieder toestel merk ik audio lag bij Twitch. In de Twitch app heel veel meer dan op de website. Morgen maar eens een wandeling maken met de M8 in mijn broekzak en kijken of het geluid wegvalt. Zucht ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Kroepoekoe op 15-11-2018 23:19 ]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Update hier ook ondertussen binnen op mij S9+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
sjaool schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:47:
[...]

Ik heb een S9 met Teufel Move BT in-ears en ik heb ook last van bluetooth drop-outs. Eerst viel het me op dat het in gebieden waren met veel mensen dus ik dacht, zal wel storing zijn van andere bluetooth kanalen. Maar toen gebeurde het ook midden in een park waar niemand was. Ik had het ook met de Sony WM1000XM2 die ik een tijdje te leen had. Dus het is denk ik een issue van de S9/S9+
Maar ja ik heb er mee leren leven. Het is voor mij niet een reden om de S9 weg te doen.

Oh ja bij de way, ik heb er een custom rom op, genaamd Nemesis 3.0 gebaseerd op de Note 9 Android 8.1.
Dus het is ook niet alleen bij de factory rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@r_buren956 Het is zeer zeker geen issue van de S9/9+. Met andere smartphones heb ik er ook wel last van gehad. Ik denk dat het meer een issue is van bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:24
sjaool schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:14:
@r_buren956 Het is zeer zeker geen issue van de S9/9+. Met andere smartphones heb ik er ook wel last van gehad. Ik denk dat het meer een issue is van bluetooth.
Heb dit ook ervaren met diverse telefoons, try and go leert dat het verkorten van de onderlinge afstand goed werkt, dus van de kontzak naar borstzak ofzo.
De S9 ondersteunt BT5 en (dit weet ik niet zeker) veel Pods BT4, belangrijk verschil tussen BT4 en BT5 is het grotere bereik van BT5, of dat de ontvanger dat dan ook moet kunnen heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
jahako schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:35:
[...]

Heb dit ook ervaren met diverse telefoons, try and go leert dat het verkorten van de onderlinge afstand goed werkt, dus van de kontzak naar borstzak ofzo.
De S9 ondersteunt BT5 en (dit weet ik niet zeker) veel Pods BT4, belangrijk verschil tussen BT4 en BT5 is het grotere bereik van BT5, of dat de ontvanger dat dan ook moet kunnen heb ik geen idee van.
Volgens mij zijn er nog maar weinig BT5 earphones en headphones op de markt. Op kickstarter en indiegogo zijn er een paar maar zelfs de nieuwe Sony WM1000XM3 heeft geen BT5 volgens mij.
De Teufel die ik heb heeft het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Ach... kom op. Dit soort verhalen hebben we al zo vaak gehoord.
Overal zit wel een kwetsbaarheid in.
En vroeger in de oude foons al helemaal.
Is er ooit iets gebeurt?
Nee dus.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Als je gaat zoeken zul je altijd gaten vinden. Als je soms ook ziet wat ze uithalen om dat gat in de beveiliging mogelijk te maken dan is de kans dat het jou overkomt dat er misbruik van gemaakt wordt verschrikkelijk klein. De kans dat je door phishing of malware problemen krijgt is vele malen groter. Ik vind dit soort dingen dus niet echt verontrustend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb een Samsung koptelefoon en geen problemen met bluetooth. Bereik is erg goed.
Ga ervan uit dat er genoeg mensen zijn met airpods en een S9.

Waarschijnlijk dat ik binnenkort draadloze in-ears ga kopen en zal het dan wel eens testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 17-11-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 07:54
Als ik het geluid aan heb staan en mijn telefoon ligt op mijn buro dan hoor ik alle meldingen....als ik de telefoon in mijn broekzak heb dan is alles gedempt en voel ik alleen de trilstand ....Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vast zo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 07:54
Kun je dat instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 06:06
Garret1410 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb een Samsung koptelefoon en geen problemen met bluetooth. Bereik is erg goed.

Waarschijnlijk dat ik binnenkort draadloze in-ears ga kopen en zal het dan wel eens testen.
Gebruik ook Airpods in combo met de S9, hier nergens last van, werkt perfect,
even de Samsung Gear IconX 2018 geprobeerd, maar de Airpods hebben veel beter geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik moet de S9+ nog ontdekken maar heb al veel filmpjes gezien op YouTube. Ik kan me voorstellen dat de S9+ een nabijheidssensor heeft die weet dat jouw telefoon in je broekzak zit (of ergens in de kleding) en dat je op kunt gegeven dat er dan geen geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Garret1410 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:00:
[...]

Ik vind de Bluetooth verbinding ook niet al te best die tot stand komt met mijn s9.

In mijn passat (2018) hoef ik mijn telefoon niet eens in mijn broekzak te houden om een 'seamless' ervaring te verwachten. Als ik dan bijvoorbeeld even aan mijn broek friemel of anders ga zitten dan onderbreekt alles. Maar dit had ik idem op de s6, s7 en s8 (ook in een andere auto of met andere devices). Nog steeds iets wat ik echt bizar vindt.

Overigens heb ik volgens mij een bug ontdekt:

Had eerst ingesteld bij display>homescreen dat hij meekantelde op het thuisscherm maar dat vond ik achteraf toch heel irritant. Nu ik het vinkje weg heb gehaald blijft hij toch nog meekantelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
JDL15 schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:57:
[...]

indt.

Had eerst ingesteld bij display>homescreen dat hij meekantelde op het thuisscherm maar dat vond ik achteraf toch heel irritant. Nu ik het vinkje weg heb gehaald blijft hij toch nog meekantelen |:(
Heb je misschien bij de "snelkoppelingen" boven in je scherm "automatisch draaien" aan staan?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik vind de Bluetoothverbinding ook niet al te best die tot stand komt met mijn s9.

In mijn passat (2018) hoef ik mijn telefoon niet eens in mijn broekzak te houden om een 'seamless' ervaring te verwachten. Als ik dan bijvoorbeeld even aan mijn broek friemel of anders ga zitten dan onderbreekt alles. Maar dit had ik idem op de s6, s7 en s8 (ook in een andere auto of met andere devices). Nog steeds iets wat ik echt bizar vindt.
Ik gebruik mijn S9+ ook in mijn privéauto en werkauto. Gaat perfect, of de telefoon nou in mijn broekzak of in mijn borstzak zit. Ik stap in, start de auto en binnen 5/10 seconden is de telefoon gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb het getest maar kan geen bug ontdekken. Werkt normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Sinds een klein weekje ook in bezit van deze telefoon. Ik blijf alleen 1 groot probleem houden, terwijl ik alles al heb gelezen en gedaan. Ik krijg maar geen pushmeldingen op mijn starscherm van mijn apps. Telkens kom ik er te laat achter dat ik meldingen heb gehad op bijvoorbeeld Whatsapp, mail etc. Terwijl alles gewoon aanstaat. Zie op internet dat er veel mensen last van hebben, maar is er intussen een andere oplossing of is het gewoon iets met de S9 en Android en is dit altijd maar zo? Het is namelijk zeer irritant om steeds meldingen niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Weet iemand trouwens nog een makkelijke manier om te voorkomen dat het scherm in slaapstand gaat wanneer je aan het bellen bent? Dat vind ik niet zo fijn tijdens gesprekken waarbij je lang moet wachten en/of door een keuzemenu moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:46:
Sinds een klein weekje ook in bezit van deze telefoon. Ik blijf alleen 1 groot probleem houden, terwijl ik alles al heb gelezen en gedaan. Ik krijg maar geen pushmeldingen op mijn starscherm van mijn apps. Telkens kom ik er te laat achter dat ik meldingen heb gehad op bijvoorbeeld Whatsapp, mail etc. Terwijl alles gewoon aanstaat. Zie op internet dat er veel mensen last van hebben, maar is er intussen een andere oplossing of is het gewoon iets met de S9 en Android en is dit altijd maar zo? Het is namelijk zeer irritant om steeds meldingen niet te krijgen.
De apps waarvan je meldingen wilt krijgen heb je uitgesloten @ batterij bij de niet-gecontroleerde apps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
Kroepoekoe schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:33:
Weet iemand trouwens nog een makkelijke manier om te voorkomen dat het scherm in slaapstand gaat wanneer je aan het bellen bent? Dat vind ik niet zo fijn tijdens gesprekken waarbij je lang moet wachten en/of door een keuzemenu moet gaan.
Het scherm gaat uit zodra je de telefoon aan je oor houdt. Bij mijn weten gaat het ook gewoon weer aan op het moment dat je hem weer voor je houdt. Dat het scherm uitgaat is om te voorkomen dat je per ongeluk apps opstart of er andere vreemde dingen gebeuren. En als je een vingerafdruk ingesteld hebt kun je het scherm toch ook eenvoudig unlocken mocht nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
tozzke schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:50:
[...]

De apps waarvan je meldingen wilt krijgen heb je uitgesloten @ batterij bij de niet-gecontroleerde apps?
Staan allemaal goed heb ik zojuist gekeken. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Moet toch gewoon meldingen kunnen krijgen. Met mijn vorige telefoon (Galaxy S6) echt nooit problemen daarmee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:25:
[...]

Staan allemaal goed heb ik zojuist gekeken. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Moet toch gewoon meldingen kunnen krijgen. Met mijn vorige telefoon (Galaxy S6) echt nooit problemen daarmee gehad.
Misschien Edge screen uitzetten? Of naar instellingen > meldingen en dan bij de betreffende app instellen dat je pop-up op scherm wilt ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroepoekoe
sjaool schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:17:
[...]

Het scherm gaat uit zodra je de telefoon aan je oor houdt. Bij mijn weten gaat het ook gewoon weer aan op het moment dat je hem weer voor je houdt. Dat het scherm uitgaat is om te voorkomen dat je per ongeluk apps opstart of er andere vreemde dingen gebeuren. En als je een vingerafdruk ingesteld hebt kun je het scherm toch ook eenvoudig unlocken mocht nodig zijn.
Ik had specifieker moeten zijn: Ik bedoelde wanneer het gesprek op speakers staat. Aan het oor werkt inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
kruila schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:05:
[...]

Heb je misschien bij de "snelkoppelingen" boven in je scherm "automatisch draaien" aan staan?
Die stond wel aan ja, ik heb het zelfs ook als ik bijvoorbeeld YouTube afspeel en hem dan direct vergrendel, dan staan het vergrendelscherm zelfs in de gekantelde weg voor een heel korte tijd. Ga eens voor een harde reset.

@Garret1410 , na bovenstaande gedaan te hebben en de functie uit te hebben gezet lijkt het voorbij , hij blijft gelukkig weer verticaal staan _/-\o_

Thanks allen voor het meedenken.

@GerCor , opstarten en snelle verbinding is inderdaad geen probleem. Het vlekkeloos muziek blijven afspelen als ik met mijn hand op het toestel zit terwijl hij in mijn broekzak zit wel, of als ik aan het toestel zit om hem uit mijn broekzak te wieberen wel, dan krijg ik al heel snel skips/stutter. Dat geeft mij het gevoel dat de Bluetooth verbinding van dit toestel en zijn voorgangers niet al te best is. Ik had het bijvoorbeeld ook al toen ik de autodeur dicht gooide en ik met mijn telefoon praktisch tegen de auto aan sta, dan nog valt de verbinding weg of hapert hij met afspelen (dus in ieder geval geen bereik tot 10 meter ofzo zoals wordt beweerd, ook al zou dit in open wel in een open ruimte moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:46:
Even voor de duidelijkheid. Je gebruikt de standaard Samsung launcher ipv Nova bijvoorbeeld. Bij Nova zul je Tesla unread moeten downloaden.

Ik heb met standaard launcher geen problemen. Ik ga ervan uit dat je 'pictogram badges' wel aan hebt staan? Je kunt daar kiezen tussen met of zonder nummer badge.

Let wel dat sinds Oreo, de badges weg gaan als je de notificatie weg swiped.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 19-11-2018 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ohja even nog een update. Ik had toch een factory reset gedaan en alles weer goed gezet zoals ik eerst ook deed toen ik de telefoon binnen kreeg. En nu krijg ik wel gewoon allemaal meldingen binnen. Weet niet precies waar het aan lag, maar gelukkig doet nu alles het wel goed.

In ieder geval bedankt voor alle hulp en tips (inclusief die factory reset tip) :)

[ Voor 13% gewijzigd door NukaWorldNL op 19-11-2018 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
Goed om te horen dat ie weer naar behoren werkt. Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:23
[...]

Exact het zelfde probleem met mijn airpods.
Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support