Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen enkele samsung app, behalve telefoon. Heb er geen last van. En met sommige launchers kan je apps verbergen in je drawer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Ik snap eigenlijk niet wat iedereen zo zit te hakken op die Samsung 'bloatware'. Bij de S9 valt het heel goed mee, de Touchwiz werkt super en de de Samsung apps vind ik ook goed werken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:08:
Ik gebruik geen enkele samsung app, behalve telefoon. Heb er geen last van. En met sommige launchers kan je apps verbergen in je drawer.
De standaard drawer van Samsung kun je ook apps verbergen door op de drie puntjes rechtsboven te klikken en dan instellingen startscherm en vervolgens onderaan apps verbergen. Misschien wel ietwat omslachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Gismo1979 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

De standaard drawer van Samsung kun je ook apps verbergen door op de drie puntjes rechtsboven te klikken en dan instellingen startscherm en vervolgens onderaan apps verbergen. Misschien wel ietwat omslachtig :)
Ah, eindelijk een manier om (soort van) van de Samsung Calendar af te komen :+

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11
@edtims @FrE911 TouchWiz bestaat niet meer. De launcher heet nu Samsung Experience. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:16
Sinds een week in bezit van een S9 (icm abonnementsverlenging en cashback een goede deal) en hij bevalt goed. Heb al vaker Samsung toestellen gehad en heb geen problemen met de interface. Eigenlijk doet de S9 alles goed voor mij op het maximaal volume van audio via Bluetooth na (een tikkeltje te zacht afhankelijk van het nummer waar ik naar luister). Evt problemen met de accuduur ondervang ik door zowel op mijn werk, als thuis, als in de auto QI laders te hebben liggen/plakken. Zo ligt de mobiel zo veel mogelijk op een vaste plek en wordt de accu gedurende de dag continu fris gehouden. De QI laders thuis en op het werk zijn van die Ukifuki dingen, die in de auto vond ik Bij toeval voor 3 tientjes bij de Hema (?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Nog beter dat dit eigenlijk standaard kan :Y) , heb zelf Nova sinds de eerste minuut.

*Overigens lijkt mijn notificatie probleem te zijn opgelost, hoe weet ik niet maar die batterij was gisteren voor de eerste keer volledig leeg en nu lijkt alles te werken :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46
Goofman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:47:
Sinds een week in bezit van een S9 (icm abonnementsverlenging en cashback een goede deal) en hij bevalt goed. Heb al vaker Samsung toestellen gehad en heb geen problemen met de interface. Eigenlijk doet de S9 alles goed voor mij op het maximaal volume van audio via Bluetooth na (een tikkeltje te zacht afhankelijk van het nummer waar ik naar luister). Evt problemen met de accuduur ondervang ik door zowel op mijn werk, als thuis, als in de auto QI laders te hebben liggen/plakken. Zo ligt de mobiel zo veel mogelijk op een vaste plek en wordt de accu gedurende de dag continu fris gehouden. De QI laders thuis en op het werk zijn van die Ukifuki dingen, die in de auto vond ik Bij toeval voor 3 tientjes bij de Hema (?!).
Dat was mij ook direct opgevallen, het volume is te laag. Die van de Lumia 950 kan een stuk luider. Gisteravond nog even de koptelefoon aangesloten maar veel geluid komt er niet uit en je krijgt dan zelfs nog een waarschuwing dat te hoog volume gehoorbeschadiging kan opleveren. Dus, wellicht daarom? QI-lader heb ik wel maar gebruik ik natuurlijk niet, het is een USB-C aansluiting dus snellader.

Verder lees ik hier allemaal termen waarbij ik me afvraag: wat is het? Kom ik vast wel een keer achter. Tot nu toe niet nodig gehad.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:16
Met de AKG oordopjes die er bij zitten heb ik geen problemen met het volume eerlijkgezegd. Die kunnen harder dan goed voor me is ;-) Zit trouwens ook een mooi (genoeg) geluid in in die dopjes.
Het is specifiek met muziek over bluetooth (icm een Sony WH-1000XM2) dat ik het volume soms vol open heb en dan nog eens tandje erboven zou wensen. Ik heb hiervoor een aantal weken met een Sony Xperia XA2 rondgelopen en die was op audio vlak (zowel bedraad als draadloos) nog wel een stukje beter. Maar overal is de S9 een betere/fijnere telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
GerCor schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

Dat was mij ook direct opgevallen, het volume is te laag. Die van de Lumia 950 kan een stuk luider. Gisteravond nog even de koptelefoon aangesloten maar veel geluid komt er niet uit en je krijgt dan zelfs nog een waarschuwing dat te hoog volume gehoorbeschadiging kan opleveren. Dus, wellicht daarom? QI-lader heb ik wel maar gebruik ik natuurlijk niet, het is een USB-C aansluiting dus snellader.

Verder lees ik hier allemaal termen waarbij ik me afvraag: wat is het? Kom ik vast wel een keer achter. Tot nu toe niet nodig gehad.
Misschien staat hier een tip voor je?

https://android.gadgethac...r-your-galaxy-s9-0183737/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit, qua software/skin geloof ik het wel: een kale Android is ook niet alles, en wat als je gewoon een beta-tester blijkt te zijn? :+ :P

Ik twijfel over 2 dingen nog: bij de eerste kopers waren er klachten over dat het scherm in films etc donkere tinten niet goed zou weergeven (zie ook de reacties bij de review @ tweakers: Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter') Is dat probleem inmiddels opgelost of is het sowieso niet heel erg storend?

En het andere wat ik me echt afvraag: is zo'n gebogen scherm in de praktijk wel fijn? :P En zie je nou veel "kleurverschil"/hinder (van bijvoorbeeld andere kleuren lijnen bij wit, zoals de Nokia 8 Sirocco heel veel last van heeft)? Ik heb tot op heden altijd volledig vlakke schermen gehad en dat was altijd fijn, maar wat me wel opvalt is dat toestellen met grotere schermen tegenwoordig wel érg breed zijn.

De cashback-actie geldt nog maar een paar dagen, dus de tijd begint lichtelijk te dringen. :+ Als die actie nou langer was dan wachtte ik wel op de OnePlus 6T en zou dan de beste van de 2 kiezen (al verwacht ik dat de 6T lichtelijk gaat tegenvallen).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Ik heb mijn beslissing niet laten afhangen van het gebogen scherm, en ik heb er zelf geen last van. In het begin viel het me vaak nog op maar inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Bart-Willem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:55:
Ik twijfel over 2 dingen nog: bij de eerste kopers waren er klachten over dat het scherm in films etc donkere tinten niet goed zou weergeven (zie ook de reacties bij de review @ tweakers: Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter') Is dat probleem inmiddels opgelost of is het sowieso niet heel erg storend?

En het andere wat ik me echt afvraag: is zo'n gebogen scherm in de praktijk wel fijn? :P En zie je nou veel "kleurverschil"/hinder (van bijvoorbeeld andere kleuren lijnen bij wit, zoals de Nokia 8 Sirocco heel veel last van heeft)? Ik heb tot op heden altijd volledig vlakke schermen gehad en dat was altijd fijn, maar wat me wel opvalt is dat toestellen met grotere schermen tegenwoordig wel érg breed zijn.
Ik heb geen last van schermrpoblemen bij het bekijken van donkere tinten in filmpjes. Ook het gebogen scherm merk ik echt niet op. Dus laat dat je zeker niet stoppen.

De software vind ik wel een tegenvaller, het is mijn eerste Samsungtoestel dus ik kan niet vergelijken met vorige modellen, maar het is erg vol. En er zijn erg veel dubbele en onnodige apps waarbij mijn voorkeur toch uit gaat naar eenvoudiger ogende apps. Enkele voorbeelden: de standaard skin heb ik al vervangen door Nova Launcher, de galerij verving ik door Google Photos, de Galaxy Store vind ik nutteloos, de app om het thema aan te passen is vooral ene manier om nog wat extra centen te verdienen, Bixby is nutteloos (en de knop ervoor dus ook), ik gebruik wel af en toe de Google-assistent (gewoon om te zien wat die al kan).

Over de camera ben ik wel erg te spreken, die levert echt mooie plaatjes af in vergelijking met mijn vorige toestellen.

De batterij is net ok op de meeste dagen, wanneer ik de telefoon wat meer gebruik dan normaal dan ga ik in de vooravond wel al eens op zoek naar een lader. Mijn vorig toestel was een P2, dus dat verschil is echt immens groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
Goofman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:21:
Met de AKG oordopjes die er bij zitten heb ik geen problemen met het volume eerlijkgezegd. Die kunnen harder dan goed voor me is ;-) Zit trouwens ook een mooi (genoeg) geluid in in die dopjes.
Het is specifiek met muziek over bluetooth (icm een Sony WH-1000XM2) dat ik het volume soms vol open heb en dan nog eens tandje erboven zou wensen. Ik heb hiervoor een aantal weken met een Sony Xperia XA2 rondgelopen en die was op audio vlak (zowel bedraad als draadloos) nog wel een stukje beter. Maar overal is de S9 een betere/fijnere telefoon.
Naar aanleiding van dit bericht heb ik m'n s9 eens geprobeerd met dezelfde koptelefoon. Werkt echt zoals het hoort en kan nog steeds veel harder dan goed voor je is. Bij de instelling "voorkeur voor geluidskwaliteit" lijkt hij zelfs een stuk harder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:55:
Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit, qua software/skin geloof ik het wel: een kale Android is ook niet alles, en wat als je gewoon een beta-tester blijkt te zijn? :+ :P

De cashback-actie geldt nog maar een paar dagen, dus de tijd begint lichtelijk te dringen. :+ Als die actie nou langer was dan wachtte ik wel op de OnePlus 6T en zou dan de beste van de 2 kiezen (al verwacht ik dat de 6T lichtelijk gaat tegenvallen).
Ik heb destijds die reactie onder de review geplaatst aangaande "black crush" op de S9+. Hoewel het scherm van mijn S7 nog altijd superieur is, is er in de tussentijd een update geweest voor de S9+ die het probleem vele malen minder erg gemaakt heeft (zo goed als verwaarloosbaar naar mijn inzicht).

Toevoeging:

Als het gaat om de beste calibratie van een AMOLED display wat betreft weergave van donkere tinten, ben je het beste af met een nieuwe iPhone. Dat kun je zien in het volgende recente filmpje van Erica Griffin. Tussen de 6e en de 7e minuut laat ze duidelijk het verschil tussen de S9+, Pixel 2 en nieuwe iPhone zien. Daarbij wint de iPhone het en verliest de Pixel 2 het. Nogmaals, naar mijn mening is het probleem in de praktijk nu echt behoorlijk goed opgelost en is het display doorgaans schitterend. Maar iPhone is dus (misschien wel gek genoeg) duidelijk beter qua calibratie wat betreft weergave van donkere tinten:

YouTube: iPhone XS Max: Unboxing & First Impressions (Display Quality)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Sinds vandaag ook een s9. Het is dat mn s6 inmiddels zeker drie keer per dag aan de lader moest en ik de s9 redelijk goedkoop op marktplaats zag dat ik hem heb gekocht. Tevens gedaan alsof mn neus bloed en het cashback formulier op de website van samsung ingevuld, niet geschoten is altijd mis.
Anyway, dat face unlock werkt als een tierelier. Eigenlijk iets te goed want vaak bij een berichtje wil ik alleen even het scherm zien oplichten om te kijken wat het is, maar vervolgens word het scherm dus direct ontgrendeld. Is er een manier om dit te omzijlen? Bv 1 keer knopje is enkel scherm oplichten, 2e keer knopje face unlock treed in werking?

Edit, inmiddels oplossing gevonden bj de opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakarim op 12-10-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakarim schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:51:
Sinds vandaag ook een s9. Het is dat mn s6 inmiddels zeker drie keer per dag aan de lader moest en ik de s9 redelijk goedkoop op marktplaats zag dat ik hem heb gekocht. Tevens gedaan alsof mn neus bloed en het cashback formulier op de website van samsung ingevuld, niet geschoten is altijd mis.
Anyway, dat face unlock werkt als een tierelier. Eigenlijk iets te goed want vaak bij een berichtje wil ik alleen even het scherm zien oplichten om te kijken wat het is, maar vervolgens word het scherm dus direct ontgrendeld. Is er een manier om dit te omzijlen? Bv 1 keer knopje is enkel scherm oplichten, 2e keer knopje face unlock treed in werking?

Edit, inmiddels oplossing gevonden bj de opties.
Hmm, die zal ik ook eens opzoeken :)

Verder lijkt Nova launcher toch 'problemen' te geven met push meldingen op het lock screen? Ik heb nu inmiddels de standaard samsung launcher terug en alles komt direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Hmm, die zal ik ook eens opzoeken :)

Verder lijkt Nova launcher toch 'problemen' te geven met push meldingen op het lock screen? Ik heb nu inmiddels de standaard samsung launcher terug en alles komt direct binnen.
Dat is een interessante!

Zelf al tijden lang NOVA maar ben me niet bewust dat er zaken niet instant binnenkomen met push.

Heb je concrete voorbeelden? Zodat ik eens kan testen of dit hier ook zo is?

Hier wel Nova-Prime, uiteraard ook de laatste 5.5.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ik bezit momenteel Een S7 edge waarvan ik niet meer met kabeltje kan laden enkel dus wireless. Ik merk dat de accu ook steeds minder word. Dus voor mij mag hij wel vervangen worden echter...Nu kan ik mijn abbo verlengen, alleen zit ik enorm in twijfel. Of ik ga nu voor de S9 plus of ik neem voor een jaar een Simonly abbo en neem daarna de S10...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Waarom voor een jaar, je kan toch ook een maandelijks opzegbare sim only nemen totdat de S10 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Lrrr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:50:
Waarom voor een jaar, je kan toch ook een maandelijks opzegbare sim only nemen totdat de S10 uitkomt?
Ik gebruik de T mobile onbeperkt abbonement. En ik kan nu dus verlengen voor 1 of 2 jaar, ik heb ook meerdere T-Mobile producten dus wil ik er ook graag blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
Thaam schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Ik gebruik de T mobile onbeperkt abbonement. En ik kan nu dus verlengen voor 1 of 2 jaar, ik heb ook meerdere T-Mobile producten dus wil ik er ook graag blijven.
Als je hem door laat lopen is hij maandelijks opzegbaar. En het is dan ook een Sim only.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
DaveD1109 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Als je hem door laat lopen is hij maandelijks opzegbaar. En het is dan ook een Sim only.
Thx! Ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thaam schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Thx! Ik zal er eens naar kijken!
Houd er dan wel rekening mee dat eventuele kortingen (die je nu hebt) vervallen en je wellicht de volle mep betaalt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Dat is een interessante!

Zelf al tijden lang NOVA maar ben me niet bewust dat er zaken niet instant binnenkomen met push.

Heb je concrete voorbeelden? Zodat ik eens kan testen of dit hier ook zo is?

Hier wel Nova-Prime, uiteraard ook de laatste 5.5.4.
Gmail en outlook bij mij. Wel de gratis versie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Afgelopen week YouTube wezen casten op mijn 4K TV. Geweldig. Soepel en super beeldkwaliteit. Nu nog even uitzoeken hoe ik YT op de achtergrond van de S9+ actief kan laten blijven.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
GerCor schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:13:
Afgelopen week YouTube wezen casten op mijn 4K TV. Geweldig. Soepel en super beeldkwaliteit. Nu nog even uitzoeken hoe ik YT op de achtergrond van de S9+ actief kan laten blijven.
Ik geloof dat dit alleen met premium kan (dus door laten lopen als je het scherm uitzet).

Ik heb nu 3mnd premium YT op proef en dan kan het iig wel, ik zou even googlen of die actie er nog is. Best wel fijn, maar voor mij niet de moeite waard om nog eens €12/maand te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Gmail en outlook bij mij. Wel de gratis versie hier.
Outlook gebruik ik niet op de S9. Gmail wel, en die komt zowel op de S7 die ik ernaast gebruik, als op een Note 8, als de S9 waar het hier over gaat instant binnen.

Alle drie ook op NOVA btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:29:
[...]

Outlook gebruik ik niet op de S9. Gmail wel, en die komt zowel op de S7 die ik ernaast gebruik, als op een Note 8, als de S9 waar het hier over gaat instant binnen.

Alle drie ook op NOVA btw.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zonder succes en dan maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Even gezocht op YouTube maar kan het niet vinden (waarschijnlijk de verkeerde zoekterm) maar hoe maak je een printscreen? :?

Wel even Microsoft Launcher en SwiftKey toetsenbord geïnstalleerd, dat dan weer wel. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Power button + volume down ingedrukt houden.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Of bij het Edge menu, Tasks edge, activeren. Daar zit ook een screendump toets bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

GerCor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:01:
Even gezocht op YouTube maar kan het niet vinden (waarschijnlijk de verkeerde zoekterm) maar hoe maak je een printscreen? :?

Wel even Microsoft Launcher en SwiftKey toetsenbord geïnstalleerd, dat dan weer wel. (y)
Je kunt met de zijkant van je hand een 'blessing' gebaar maken over het scherm. Alsof je de Paus bent.....
Dan wordt ook een printscreen gemaakt. Probeer het maar eens.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@AvK Dat kan inderdaad maar werkt minder fijn dan de toetsencombinatie vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Had ik al verteld dat ik sinds gisteren op de nieuwste BRJ3 firmware draai, met veiligheids-patch van 1-10-2018 ?

Geen idee wanneer die hier OTA komt, maar zoals vaker gewoon met ODIN geïnstalleerd. Overigens DBT die voorop loopt deze keer. Geen issues, ook geen grote veranderingen gezien met één dag in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
robbvdb schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:55:
Had ik al verteld dat ik sinds gisteren op de nieuwste BRJ3 firmware draai, met veiligheids-patch van 1-10-2018 ?

Geen idee wanneer die hier OTA komt, maar zoals vaker gewoon met ODIN geïnstalleerd. Overigens DBT die voorop loopt deze keer. Geen issues, ook geen grote veranderingen gezien met één dag in gebruik.
Dit stond op XDA.
Official Changelog:
-Improved performance - Front camera
-Brightness of faces in backlit conditions has been improved
-The security of your device has been improved
-Overall stability of functions improved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Ik mocht alweer verlengen, en hoewel mijn S7 nog prima was upgrade ik nu naar een S9. S7 kan naar mijn vriendin die nog loopt met een of andere motorola. Overigens altijd een perfect ding geweest die S7, dus heb mij eigenlijk verder niet verdiept in wat er nog meer te koop is tegenwoordig en gewoon de S9 aangeklikt. Nu is er een tijdelijke actie waarbij je een AKG koptelefoon twv 149 euro cadeau krijgt, dus dat is mooi meegenomen. Verder had ik al wel eea gelezen over DEX, wat ik nog wel als uitkomst zie ter vervanging van een desktop pc waar ik niet meer mee doe dan emailen en browsen.

Afijn, had ik wel een vraagje: ik synchroniseer alles met google drive (dus contacten, back up telefoon, foto's etc), maar heb mijn camerafoto's ook fysiek op een sd kaartje staan die nu nog in de S7 zit. Verder staat daar ook de offline muziek van Spotify op, de krant en ik meen de offline Netflix afleveringen. Kan ik die kaart zo in de S9 duwen (en werkt dat dan)? Of moet ik die eerst formatteren enzo? Voor de duidelijkheid: hij is dus niet samengevoegd met het interne geheugen (zoals dat bij stock android kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkenslaap schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:56:
Ik mocht alweer verlengen, en hoewel mijn S7 nog prima was upgrade ik nu naar een S9. S7 kan naar mijn vriendin die nog loopt met een of andere motorola. Overigens altijd een perfect ding geweest die S7, dus heb mij eigenlijk verder niet verdiept in wat er nog meer te koop is tegenwoordig en gewoon de S9 aangeklikt. Nu is er een tijdelijke actie waarbij je een AKG koptelefoon twv 149 euro cadeau krijgt, dus dat is mooi meegenomen. Verder had ik al wel eea gelezen over DEX, wat ik nog wel als uitkomst zie ter vervanging van een desktop pc waar ik niet meer mee doe dan emailen en browsen.

Afijn, had ik wel een vraagje: ik synchroniseer alles met google drive (dus contacten, back up telefoon, foto's etc), maar heb mijn camerafoto's ook fysiek op een sd kaartje staan die nu nog in de S7 zit. Verder staat daar ook de offline muziek van Spotify op, de krant en ik meen de offline Netflix afleveringen. Kan ik die kaart zo in de S9 duwen (en werkt dat dan)? Of moet ik die eerst formatteren enzo? Voor de duidelijkheid: hij is dus niet samengevoegd met het interne geheugen (zoals dat bij stock android kan).
Ik had ook mijn foto's gemaakt met mijn S7 op een SD kaart gezet (die ik bij de S7 cadeau kreeg bij een actie van Samsung). Één op één in de S9+ gedaan (zonder formatteren oid) werkte gewoon en de foto's werden ook meteen opgenomen in de "galerij". Zou wel even een backup fix: backup heb je al lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Ah top, ze staan ook al in de cloud (Google drive) maar dan kon je ze niet vanuit whatsapp zien en versturen, je ziet dan alleen de foto's die fysiek op je telefoon staan. Andersom, dus vanuit Google drive via share kan dat overigens wel.

Maar oké, stop hem er gewoon zo in en zie het wel!

[ Voor 19% gewijzigd door werkenslaap op 19-10-2018 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
wat raden jullie aan? de s9+ of de note 8?

de verschillen zijn zo klein, en de note 8 is voorzien van de s-pen.... de s9+ heeftceen betere accu, betere camera en langere ondersteuning.

graag jullie mening / ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
De S9 plus zou ik voor gaan. Ik zat zelf te twijfelen tussen een note 9 of de S9 plus. Ik vond de vormgeving doorslaggevend en ben voor de S9 plus gegaan. Hij ligt lekkerder in de hand en is super snel. Foto's zijn perfect, batterijduur kan ik nog niks over zeggen aangezien ik hem een dag heb. Zit nu gemiddeld op de 6 1/2 uur SOT en de batterij wordt met de tijd beter. Als je denkt de S pen te gaan gebruiken dan zou ik voor de note versie gaan. Mijn advies is om naar een winkel te gaan en ze vast te houden. Bij Vianen telecom is de S9 plus 599 euro btw. Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Swizzler24 op 20-10-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
werkenslaap schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:36:
Ah top, ze staan ook al in de cloud (Google drive) maar dan kon je ze niet vanuit whatsapp zien en versturen, je ziet dan alleen de foto's die fysiek op je telefoon staan. Andersom, dus vanuit Google drive via share kan dat overigens wel.

Maar oké, stop hem er gewoon zo in en zie het wel!
Nou alles draait als een tierelier, top dingetje die S9! En dat overzetten wordt ook steeds makkelijker; kabeltje erin en Samsung switch aanzetten en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
werkenslaap schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:56:

Ik zou de kaart toch formateren in de S9 als je hem erin stopt. De S9 heeft een bug gehad dat de bestanden op de sd kaart corrupt raakte. Dit trad voornamelijk op wanneer de kaart eerder in een andere telefoon heeft gezeten.

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55120349

Ik weet niet zeker of deze bug opgelost is in eerdere updates, maar ik zou het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Garrett

Watercooler

Weet iemand waarom ik 'dubbele datums' lijk te hebben in mijn Agenda?
https://i.imgur.com/oVoTxPs.jpg

Ik snap er echt geen bal van...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Ik zou de kaart toch formateren in de S9 als je hem erin stopt. De S9 heeft een bug gehad dat de bestanden op de sd kaart corrupt raakte. Dit trad voornamelijk op wanneer de kaart eerder in een andere telefoon heeft gezeten.

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55120349

Ik weet niet zeker of deze bug opgelost is in eerdere updates, maar ik zou het risico niet nemen.
Formatteren kan natuurlijk nooit kwaad als je zeker wil zijn. Maar ik heb de S9+ vanaf launch en de SD-kaart direct uit de S7 in de S9+ gestopt en geen enkel probleem ondervonden (dus ook zonder tussentijdse updates werkte het hier gewoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
baco101 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:52:
Ik heb YouTube vanced geïnstalleerd op mijn S9 (geen root) maar ik heb nog steeds advertenties, moet je je telefoon/tablet hebben geroot om geen advertenties te krijgen?
Ik heb de instructies in dit filmpje gevolgd. In het filmpje wordt aangegeven dat er geen advertenties te zien zijn na installatie:

[YouTube: How To Install | Ad Free Youtube Vanced on an Android Phone & Tablet]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Heeft iemand hier de app Adhell3 al eens geprobeerd. Is een anti reclame app wat gebruik maakt van Knox?
https://www.androidsage.c...axy-devices-apk-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Vraagje: hoe kom ik van de dagelijks terugkerende vraag "toegang tot telefoongegevens toestaan?" Af? Iedere keer als ik de telefoon in de autohouder met usb voeding zet vraagt de telefoon daar om. Ik zou graag blijvend toestaan bijvoorbeeld.

Volkswagen bluetooth carkit, brodit houder met usb voeding in de houder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
mike123 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:29:
Heeft iemand hier de app Adhell3 al eens geprobeerd. Is een anti reclame app wat gebruik maakt van Knox?
https://www.androidsage.c...axy-devices-apk-download/
Wel geprobeerd, maar vind het te omslachtig. Heb nu Blokada https://blokada.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
DiMacho schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:20:
[...]

Wel geprobeerd, maar vind het te omslachtig. Heb nu Blokada https://blokada.org
Dit ziet er wel een stukje makkelijker uit. Heb je er ook nog nadelige dingen van ondervonden. Las wel iets van gebruik van VPN maar dat gebruik ik niet op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Hey,

Weet er iemand hoe je direct via de s9 foto's verstuurd via de galerij in WhatsApp?

Even makkelijker uitgelegd:

Als je bij WhatsApp op paperclip>galerij klikt, dan kom je altijd in zo'n onhandig overzicht van al je foto's, die niet is gestructureerd zoals in je default galerij.

Ik weet dat je dan op de 3 puntjes kunt klikken en dan galerij kunt selecteren, maar dat is weer een extra (onlogische) handeling in mijn ogen..

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JDL15 Als je in de gallerij zit kun je door lang te drukken op een foto makkelijk foto's selecteren om te delen.

Als je lang op een foto drukt verschijnen er rondjes in de linker boven hoek van de foto's en door deze aan te vinken en boven de knop delen te selecteren kun je de geselecteerde foto's delen via Whatsapp, mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:57
https://www.xda-developer...msung-galaxy-s9-hands-on/

Afbeeldingslocatie: https://www.xda-developers.com/files/2018/10/Samsung-Galaxy-S9-Android-Pie-Beta-11.jpg
Gelekte Beta van de nieuwe android pie beta voor de S9 serie, wat zijn jullie bedenkingen?
Persoonlijk vind ik deze Samsung icoontjes stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
mike123 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

Dit ziet er wel een stukje makkelijker uit. Heb je er ook nog nadelige dingen van ondervonden. Las wel iets van gebruik van VPN maar dat gebruik ik niet op mijn telefoon.
Nadeel vind ik wel eens als je op google iets zoekt en je klikt op 1 van de bovenste links ( dat vaak een reclame is) dan blocked Blokada de pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mike123 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

Ik heb eens kort gekeken naar deze app, maar volgens mij zet deze app een VPN verbinding op. Dus indien je de app start gebruik je VPN op je telefoon. Wat het precies voor consequenties heeft weet ik niet (of ze op hun servers de advertenties blokkeren of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik heb ook nog even gezocht naar Blokada. En voor zover ik het heb begrepen maar je met de VPN server van Blokada verbinding en van daaruit ga je weer het grote boze web op.
Op XDA staat er ook nog wat over geschreven. https://forum.xda-develop...-root-ad-blocker-t3503374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Gismo1979 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:21:
@JDL15 Als je in de gallerij zit kun je door lang te drukken op een foto makkelijk foto's selecteren om te delen.

Als je lang op een foto drukt verschijnen er rondjes in de linker boven hoek van de foto's en door deze aan te vinken en boven de knop delen te selecteren kun je de geselecteerde foto's delen via Whatsapp, mail etc.
Thanks, die kende ik al :)

Dat is inderdaad ook een manier, ach ja is niet echt heel erg spannend maar ik vind bovenstaande actie vanuit WhatsApp gewoon erg onlogisch en net wat ingewikkelder. Dan maar idd via de andere weg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 01:08:
[...]
Thanks, die kende ik al :)

Dat is inderdaad ook een manier, ach ja is niet echt heel erg spannend maar ik vind bovenstaande actie vanuit WhatsApp gewoon erg onlogisch en net wat ingewikkelder. Dan maar idd via de andere weg 8)
:) Deze valt dus onder het motto 'Beter een open deur intrappen dan dat de deur later dicht bleek te zijn'.

Deze manier gebruik ik altijd om media te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 20:25
Is de oktober security update al uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Yup maar volgens mij nog niet voor de PHN versie. Had al gekeken op sammobile maar daar staat ie nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten over YouTube Vanced zijn niet toegestaan, aangezien het tegen de voorwaarden van YouTube is (het omzeilen van YouTube Red). Die berichten zijn dan ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hoe krijg ik een notificatie op mijn telefoon dat er updates van Apps zijn? Vanmorgen de Store even gecontroleerd er en waren 2 updates. Ik wil daar graag een notificatie van hebben aangezien de Apps. blijkbaar, zichzelf niet automatisch updaten. Wat uiteraard nog handiger zou zijn.

Moet volgens mij ook kunnen, dat automatisch updaten, want ik heb zo het sterke vermoeden dat onze bedrijfstelefoons dat wel automatisch doen.

En nog iets, waar ik wel blij mee ben. Nadat ik Microsoft Launcher had geïnstalleerd kreeg ik in mijn 'Feed'scherm mijn agenda. Alleen werd de tijd in het Engels weergegeven. Meh, daar hou ik helemaal niet van. Dus, Feed Agenda verwijderd en Widget Outlook Agenda toegevoegd aan het feedscherm.

Mooi man. Ook weer opgelost. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:44:
Hoe krijg ik een notificatie op mijn telefoon dat er updates van Apps zijn? Vanmorgen de Store even gecontroleerd er en waren 2 updates. Ik wil daar graag een notificatie van hebben aangezien de Apps. blijkbaar, zichzelf niet automatisch updaten. Wat uiteraard nog handiger zou zijn.

Moet volgens mij ook kunnen, dat automatisch updaten, want ik heb zo het sterke vermoeden dat onze bedrijfstelefoons dat wel automatisch doen.
In de Play store kun je automatische updates instellen via de instellingen. Standaard staat dit al aan als het goed is.

Bij mij worden automatische updates geïnstalleerd als de telefoon wordt opgeladen. Ik weet niet of dit een Samsung instelling is, of dat dit voor Android in het algemeen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BillSpaarbank schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:55:
In de Play store kun je automatische updates instellen via de instellingen. Standaard staat dit al aan als het goed is.
Tsja, dat is het juist. Bij mij staat: automatisch updaten via WiFi. Toch, zoals geschreven, 2 updates die niet automatisch updaten. Nu heb ik een S9+ en zijn de bedrijfstelefoons, ook allemaal Samsung, van een lagere orde en waarschijnlijk een andere versie OS.

Ik heb op de bedrijfstelefoons wel gezien dat sommige Apps eerst toestemming nodig hebben om te updaten, en dat is natuurlijk prima, maar de rest wordt automatisch geupdatet. Maar, nogmaals, doe dan even een notificatie geachte firma Samsung. :9

Hmm ….. nog even verder zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
GerCor schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Tsja, dat is het juist. Bij mij staat: automatisch updaten via WiFi. Toch, zoals geschreven, 2 updates die niet automatisch updaten. Nu heb ik een S9+ en zijn de bedrijfstelefoons, ook allemaal Samsung, van een lagere orde en waarschijnlijk een andere versie OS.

Ik heb op de bedrijfstelefoons wel gezien dat sommige Apps eerst toestemming nodig hebben om te updaten, en dat is natuurlijk prima, maar de rest wordt automatisch geupdatet. Maar, nogmaals, doe dan even een notificatie geachte firma Samsung. :9

Hmm ….. nog even verder zoeken dan.
wacht eens 1 of 2 dagen en kijk dan of ze alsnog automatische geupdate zijn. Ik vermoed dat android dat doet in een tijdvak dat daarvoor het beste geschikt is.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

wacht eens 1 of 2 dagen en kijk dan of ze alsnog automatische geupdate zijn. Ik vermoed dat android dat doet in een tijdvak dat daarvoor het beste geschikt is.
Zou het? Net weer een App handmatig geüpdatet maar ik zal me beheersen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
GerCor schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:44:

En nog iets, waar ik wel blij mee ben. Nadat ik Microsoft Launcher had geïnstalleerd kreeg ik in mijn 'Feed'scherm mijn agenda. Alleen werd de tijd in het Engels weergegeven. Meh, daar hou ik helemaal niet van. Dus, Feed Agenda verwijderd en Widget Outlook Agenda toegevoegd aan het feedscherm.

Mooi man. Ook weer opgelost. d:)b
Ik heb mijn telefoon gewoon op automatisch updaten via wifi staan. Ik krijg dan ook regelmatig de melding dat er apps zijn geupdatet. Ook wordt ik wel eens wakker en dan zie ik dat er 19 apps zijn geupdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sjaool schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Ik heb mijn telefoon gewoon op automatisch updaten via wifi staan. Ik krijg dan ook regelmatig de melding dat er apps zijn geupdatet. Ook wordt ik wel eens wakker en dan zie ik dat er 19 apps zijn geupdatet.
En welke telefoon heb jij? Want dat het kan had ik al begrepen maar misschien ben ik te ongeduldig.

Kan namelijk ook zijn dat ik iets uitgeschakeld heb want ik wil zo weinig mogelijk Samsung en Google software gebruiken. Alles wat uit kan zet ik dan ook uit.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 25-10-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

En welke telefoon heb jij? Want dat het kan had ik al begrepen maar misschien ben ik te ongeduldig.

Kan namelijk ook zijn dat ik iets uitgeschakeld heb want ik wil zo weinig mogelijk Samsung en Google software gebruiken. Alles wat uit kan zet ik dan ook uit.
Bij mij worden ze ook automatisch via wifi bijgewerkt (S9), maar zie ook regelmatig dat play meldt dat er updates zijn. Lijkt er op dat er iets van een schema voor is of bepaalde criteria. Verder worden apps via galaxy store bij mij nooit automatisch bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
GerCor schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Ik heb de Samsung S9 Plus PHN.

Bij mij staat de Playstore bij Apps automatisch updaten ingesteld op "Apps alleen via wifi automatisch updaten" en bij Downloadvoorkeur voor app op "Via elk netwerk".

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 25-10-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
teake schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:58:
Vraagje: hoe kom ik van de dagelijks terugkerende vraag "toegang tot telefoongegevens toestaan?" Af? Iedere keer als ik de telefoon in de autohouder met usb voeding zet vraagt de telefoon daar om. Ik zou graag blijvend toestaan bijvoorbeeld.

Volkswagen bluetooth carkit, brodit houder met usb voeding in de houder.
niemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Geduld is een schone zaak. 33 updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je zou de instellingen van autoradio kunnen checken. En daar het automatisch updaten van het telefoonboek uitzetten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
baco101 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:14:
Is de oktober security update al uit?
Ik draai zelf nagenoeg altijd de laatste stabiele versies door zelf te downloaden & met Odin te flashen.
Laatste okktober-security-patch had ik dan ook al bijna 2 weken geleden erop staan.

Maar dit verbaasde me wel even:

Duitsland (DBT) op 9-10 & op 15-10 reeds voorzien van nieuwere firmwares https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9/SM-G960F/DBT/ dan Nederland ( PHN ), net als zo'n beetje werkelijk de rest van de hele wereld, inclusief zo'n beetje alle provider-specifieke updates .....

Nederland daarentegen had de laatste update op 17-9 ..... https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9/SM-G960F/PHN/

Dat mag best een beetje meer gelijk getrokken worden. De laatste Duitse is trouwens top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
robbvdb schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:40:
[...]

Ik draai zelf nagenoeg altijd de laatste stabiele versies door zelf te downloaden & met Odin te flashen.
Laatste okktober-security-patch had ik dan ook al bijna 2 weken geleden erop staan.

Maar dit verbaasde me wel even:

Duitsland (DBT) op 9-10 & op 15-10 reeds voorzien van nieuwere firmwares https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9/SM-G960F/DBT/ dan Nederland ( PHN ), net als zo'n beetje werkelijk de rest van de hele wereld, inclusief zo'n beetje alle provider-specifieke updates .....

Nederland daarentegen had de laatste update op 17-9 ..... https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9/SM-G960F/PHN/

Dat mag best een beetje meer gelijk getrokken worden. De laatste Duitse is trouwens top!
Hetzelfde geldt voor de Note9: ook nog op "september" in NL (ARJ1), maar in de landen om ons heen al op "oktober" (ARJ4)...

Ik flash ook zelf met Odin...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Shiver23 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

Je zou de instellingen van autoradio kunnen checken. En daar het automatisch updaten van het telefoonboek uitzetten.
Dank, maar...Hmm, ook niet ideaal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
teake schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

Dank, maar...Hmm, ook niet ideaal eigenlijk.
Krijg je vraag dan niet? Viel me gisteravond eigenlijk pas op. Mijn S9+ leg ik altijd gewoon op de middenconsole van de auto en niet aan 'voeding' dus krijg die vraag niet. Maar in de Caddy heb ik de Samsung huppelepup werktelefoon wel aan de voeding en dan ontstaat die vraag pas. Voor het inlezen van de telefoongegevens is voeding, volgens mij, niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
Zojuist de security patch van 01 oktober binnen gehaald op mijn S9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Udrene schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:48:
Ook voor de S9+.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
- Verbeterde prestaties camera voor
- Helderheid van gezichten in omgevingen met achtergrondverlichting is verbeterd
- De beveiliging van uw apparaat is verbeterd
- Algehele stabiliteit van de functies is verbeterd

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-10-2018 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zojuist de security patch van 01 oktober binnengehaald op mijn S9
sjaool schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:51:
- Verbeterde prestaties
- Camera voor, helderheid van gezichten in omgevingen met achtergrondverlichting is verbeterd
- De beveiliging van uw apparaat is verbeterd
- Algehele stabiliteit van de functies is verbeterd
Goeie tip, mijn S9+ is nu ook aan het downloaden. 224,59 MB.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 29-10-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Gisteren voor het eerst netflix even open gehad op mijn s9+ en de app zelf verstookte 38% (Bij battery->usage) in nog geen 1 uur 56 mins waarvan ca 20 mins in het menu. Dit was een stream op standard quality via wifi only met vol bereik, (Geen download gaande oid). Het scherm staat gewoon op fhd+.
Is dit normaal? Vergeleken met mijn tablets lijkt dit namelijk wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip maar helaas nog niet voor mijn 9+ (BE hier)

edit: ik val onder de G965FXXS2BRI1 en is nog niet beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28
Vraag: Thuis heb ik een homewizard draaien en deze geeft het signaal van onze deurbel door aan onze telefoons (vriendin iPhone ik S9) valt mij op dat mijn vriendin de push notificaties altijd instant krijgt bij een druk op de knop. bij mij komt hij vaker pas een stuk later aan of wanneer ik de telefoon ontgrendel. Wordt de homewizard app gesluimerd oid? Ik kan dit nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltjeh1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:07:
Vraag: Thuis heb ik een homewizard draaien en deze geeft het signaal van onze deurbel door aan onze telefoons (vriendin iPhone ik S9) valt mij op dat mijn vriendin de push notificaties altijd instant krijgt bij een druk op de knop. bij mij komt hij vaker pas een stuk later aan of wanneer ik de telefoon ontgrendel. Wordt de homewizard app gesluimerd oid? Ik kan dit nergens vinden..
'Probleem' heb ik ook met eender wat voor meldingen. Een week geklooid met email apps omdat ik deze niet instant kreeg maar alleen door het unlocken van het toestel of het activeren van het scherm kwamen deze binnen of na x aantal minuten of uren. Het 'lijkt' te werken nu met de standaard e-mail app en als die openstaat op de achtergrond...

Gisteren nog een WhatsApp, eerste bericht geen melding en bij het 2de bericht van 6min. later dan weer wel...??

Toevallig Belg en toestel in MediaMarkt gekocht? (ik probeer hier een lijn te vinden en ik wil ook niet de enige zijn met dit issue :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
@Verwijderd Nee NLs toestel bij Belsimpel.nl vandaan. Wat jij beschrijft valt me nu ook op hier heb ik ook last van met andere apps maar met de deurbel valt het extra op omdat ik gewoon wil dat die direct af gaat.

Ik zoek hem voornamelijk in de sluimer opties maar weet niet of ik daar goed zit 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door michaeltjeh1 op 29-10-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltjeh1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:49:
@Verwijderd Nee NLs toestel bij Belsimpel.nl vandaan. Wat jij beschrijft valt me nu ook op hier heb ik ook last van met andere apps maar met de deurbel valt het extra op omdat ik gewoon wil dat die direct af gaat.

Ik zoek hem voornamelijk in de sluimer opties maar weet niet of ik daar goed zit 8)7
Ik heb alle mogelijke instellingen al overlopen, heel die batterij-sluimer zooi hoeft voor mij niet maar naar mijn gevoel is die push notificatie nog zeker niet 100% correct voor alle apps die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
michaeltjeh1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:49:

Ik heb ook een Homewizard en het ene moment komt de melding meteen binnen en een tijd later als er weer word gebeld dan duurt het 5 minuten.
Bij mij komt er ook een melding als de poort open gaat. Er gaan dan ook 2 lampen branden en die gaan altijd aan maar het ene moment krijg ik direct een melding en de keer erop duurt het soms ook wel 10 minuten.
Heb ook al aangegeven dat de HW niet in sluimerstand mag of andere accu besparende modus mag.

Geen idee waar ik het ook mag zoeken.
Af en toe probeer ik mijzelf 's morgens een app te sturen, met een andere telefoon, en die komt wel meteen binnen, zonder de telefoon eerst "wakker" te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
@mike123 Heb je hier met andere telefoons ook last van gehad? Mijn OnePlus 5 gaf de meldingen wel altijd direct door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Gister begon mn touchscreen kuren te voorkomen, contact met Samsung gehad en moest iets van *#1*# doen om te controleren of het scherm in orde was.
Nu blijkt dat de bovenkant (statusbalk/notificatiebalk) gedeelte niet werkt, het vreemde is als het toestel op vergrendeling staat werkt het wél....

Iemand hier ervaringen mee? Heb hem sowieso maar aangemeld bij Samsung en wordt vandaag nog opgehaald. Ben alleen bang dat ik een gerepareerd toestel terug krijg en geen nieuwe.

Kan ik hier nog iets mee? Het toestel is op 8 oktober aangeschaft :-( Baal best wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Simpele1986 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:53:
Gister begon mn touchscreen kuren te voorkomen, contact met Samsung gehad en moest iets van *#1*# doen om te controleren of het scherm in orde was.
Nu blijkt dat de bovenkant (statusbalk/notificatiebalk) gedeelte niet werkt, het vreemde is als het toestel op vergrendeling staat werkt het wél....

Iemand hier ervaringen mee? Heb hem sowieso maar aangemeld bij Samsung en wordt vandaag nog opgehaald. Ben alleen bang dat ik een gerepareerd toestel terug krijg en geen nieuwe.

Kan ik hier nog iets mee? Het toestel is op 8 oktober aangeschaft :-( Baal best wel
Waarom heb je de garantie geregeld via Samsung? Je had er beter mee terug kunnen gaan naar de winkel mijn inziens. In jouw geval is het toestel zo nieuw, dat ik mij niet kan voorstellen dat je niet gelijk een nieuwe mee gekregen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Kickasz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Waarom heb je de garantie geregeld via Samsung? Je had er beter mee terug kunnen gaan naar de winkel mijn inziens. In jouw geval is het toestel zo nieuw, dat ik mij niet kan voorstellen dat je niet gelijk een nieuwe mee gekregen zou hebben.
Ik heb hem via tele2 (bij een abonnement :-))
Tele2 gaf echter aan dat ik hem 2 tot 3 weken kwijt zou zijn, wat ik belachelijk vindt voor een nieuw toestel, dit moet gewoon direct omgeruild worden.. maar goed.. bureaucratie en protocollen e.d. ?

Nu direct via Samsung support alles geregeld, toestel wordt vanavond opgehaald en heb hem morgen terug.
Al zag ik net via de T&T van DynaLogic dat er 'iets' afgeleverd gaat worden, én dat er iets wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Simpele1986 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Ik heb hem via tele2 (bij een abonnement :-))
Tele2 gaf echter aan dat ik hem 2 tot 3 weken kwijt zou zijn, wat ik belachelijk vindt voor een nieuw toestel, dit moet gewoon direct omgeruild worden.. maar goed.. bureaucratie en protocollen e.d. ?

Nu direct via Samsung support alles geregeld, toestel wordt vanavond opgehaald en heb hem morgen terug.
Al zag ik net via de T&T van DynaLogic dat er 'iets' afgeleverd gaat worden, én dat er iets wordt opgehaald.
Een "Samsung Service Point" was ook een optie geweest: daar heb je een 1-uurs service (moet je natuurlijk wel in de buurt wonen)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
michaeltjeh1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:45:
@mike123 Heb je hier met andere telefoons ook last van gehad? Mijn OnePlus 5 gaf de meldingen wel altijd direct door..
Om eerlijk te zijn is dat wel eens voorgekomen maar met de S9+ gebeurt het wel vaker. Best wel jammer.
Soms probeer ik het wel eens om de telefoon 's morgens niet te gebruiken en dan aan te bellen, en dan zal je net zien, komt meteen een melding. Vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Heb de S9+ nu een tijdje. Met het idee dat de 2e camera ideaal zou zijn om digitale zoom te voorkomen.

Maar na wat spelen kwam ik er achter dat deze nauwelijks gebruikt wordt?

- niet bij weinig licht. Oké dat kan
- niet in de pro-modus!? Why!?
- niet in video, nooit... De reden dat ik de S9+ juist gekocht heb.

Voel me toch wel wat genaaid door Samsung. Camera reimagined?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Waah schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:58:
Heb de S9+ nu een tijdje. Met het idee dat de 2e camera ideaal zou zijn om digitale zoom te voorkomen.

Maar na wat spelen kwam ik er achter dat deze nauwelijks gebruikt wordt?

- niet bij weinig licht. Oké dat kan
- niet in de pro-modus!? Why!?
- niet in video, nooit... De reden dat ik de S9+ juist gekocht heb.

Voel me toch wel wat genaaid door Samsung. Camera reimagined?
De tweede camera dient enkel maar voor optische zoom en portretfoto’s.
Voor de rest heeft hij geen meerwaarde, wat ook niet onlogisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrkend54l schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:12:
[...]

"De tweede camera dient enkel voor optische zoom...". Ja tenzij er (volgens Samsung) te weinig licht is, wat je niet in pro modus alsnog handmatig aan kunt zetten/omzeilen en ook niet in video mogelijk is, zoals @Waah al zegt dus.

Dat vind ik ook al vanaf het begin jammer. Die zoomlens heeft een fixed aperture en daarom gebruikt Samsung bij weinig licht alsnog de 1x zoomlens en blaast de foto dan maar digitaal op als je 2x zoom instelt. Zelf niet de zoomlens kunnen forceren bij iets minder licht is wat mij betreft een slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Mrkend54l schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:12:
[...]

Waarom zou die voor video geen meerwaarde hebben? Of voor de slowmotion-standen?

Waarom werkt optische zoom enkel in de autostand... Dat is ook onzin. bij veel licht kun je tenslotte ZELF de aperture kiezen.... Juist in pro-modus zou je verwachten dat je portretfoto's kunt maken met optische zoom.

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 31-10-2018 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb sinds gisteravond een nieuw icoontje in het scherm staan. Hij is niet altijd zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wIkyMwAB3pTYkTJUqJTRbjAE/full.png

Is dit dat Wifi bellen wat KPN heeft aangezet? Wat doet dat 1-tje? Is dat een gemist gesprek of staat dat er altijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
BillSpaarbank schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27:
Ik heb sinds gisteravond een nieuw icoontje in het scherm staan. Hij is niet altijd zichtbaar.

[Afbeelding]

Is dit dat Wifi bellen wat KPN heeft aangezet? Wat doet dat 1-tje? Is dat een gemist gesprek of staat dat er altijd?
Yep, dat is het icoontje van WiFi-bellen. De cijfer 1 geeft aan welke simkaart het is.
Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support