Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:36:
[...]

Ja dacht ik al qua accuduur, ik kom van een redmi note 5 met 4000mah accu en natuurlijk een veel lager stroomverbruik door mindere chip/scherm. Ik kijk het even aan, maar de accu duur is nogal belangrijk voor mij en mijn mijn mijn wat zit er een hoop software zooi op de s9
Er zitten natuurlijk een paar honderd mah verschil in ja, en het scherm + chip van de S9(+) vraagt natuurlijk ook nog eens veel meer van die batterij. Je zou ervoor kunnen kiezen om je schermresolutie lager te zetten. Het blote oog merkt amper verschil. Misschien staat die op WQHD+ (beste), je kunt hem dan eens op FHD+ zetten. Dat is nog steeds dikke vette prima.

Verder haal ik makkelijk 4-5 uur SOT op een batterijduur van vaak 16-17 uur. Gewoon hele dag batterij dus, meer hoef ik niet want ik laad hem toch elke nacht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:36:
[...]

Ja dacht ik al qua accuduur, ik kom van een redmi note 5 met 4000mah accu en natuurlijk een veel lager stroomverbruik door mindere chip/scherm. Ik kijk het even aan, maar de accu duur is nogal belangrijk voor mij en mijn mijn mijn wat zit er een hoop software zooi op de s9
Tja als je aangeeft dat de accu erg belangrijk is, dan heb je waarschijnlijk geen reviews over de S9 gelezen ;)
Ik ben van de Mi6 overgestapt naar de S9. Het grootste nadeel van deze overstap zal zeer waarschijnlijk een wat zwakkere accu zijn en mogelijk het gemis van een 2e camera, maar ik zal nog bekijken hoe dat allemaal in de praktijk zal zijn. Het grootste voordeel is waarschijnlijk de camera van de S9, want ik verwacht dat die wel beter zal zijn dan Xiaomi's paradepaardje van vorig jaar.

Ik heb de telefoon gisteren aangeschaft, maar nog niet uitgepakt. Ik verwacht aan het einde van de middag foto's ervan te kunnen maken en vanaf vanavond benchmarks te kunnen draaien. Na het weekend zal ik de telefoon vermoedelijk pas in gebruik nemen. Vanaf dat moment kan ik ook standaard en geavanceerde vragen beantwoorden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:39:
[...]
Tja als je aangeeft dat de accu erg belangrijk is, dan heb je waarschijnlijk geen reviews over de S9 gelezen ;)
Wel gelezen inderdaad en met de hoop dat wat op XDA staat over de nieuwste updates voor het accu gebruik van de Exynos zou kloppen. Daarbij was hij hier (Duitsland) zo absurd goedkoop dat ik het wel wilde wagen.

Ik gebruik hem dit weekeinde, bevalt die niet gaat die maandag op de bus terug.

Tot nu toe : Mooi scherm zeg, voelt goed aan beetje "klein" hoewel het de S9+ is. Lekker snel, mooie camera.
Minpunten : bergen software die ik niet wil, slechte ontvangst, samsung samsung samsung overal.

Opmerkingen : mijn thaise sim werd niet geaccepteerd, na wat zoeken bleek 10 minuten bellen met een EU sim nodig te zijn voor de regio unlock. Gek gedoe, maar het werkte. Na dat telefoontje deed mijn thai sim het ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
[...]

Tot nu toe : Mooi scherm zeg, voelt goed aan beetje "klein" hoewel het de S9+ is. Lekker snel, mooie camera.
Minpunten : bergen software die ik niet wil, slechte ontvangst, samsung samsung samsung overal.

Opmerkingen : mijn thaise sim werd niet geaccepteerd, na wat zoeken bleek 10 minuten bellen met een EU sim nodig te zijn voor de regio unlock. Gek gedoe, maar het werkte. Na dat telefoontje deed mijn thai sim het ineens.
Wat bedoel je precies met slecht ontvangst? Heb je minder streepjes of vaker geen bereik?
Wat betreft het aantal streepjes: lees hier maar eens reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...

En wat merknamen betreft, dat heeft volgens mij ieder merk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Gismo1979 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:14:
[...]
Wat bedoel je precies met slecht ontvangst?
Aantal streepjes inderdaad een af en toe geen ontvangst, ik woon aan in een buitengebied waar het lastig is. Duitsland loopt achter wat dat betreft.

Bedankt voor de link de s9 komt er helaas als slechte uit. De xiaomi heeft goede ontvangst hier ondanks metalen behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Als je een aantal Samsung apps niet kan verwijderen - mocht je dat graag willen - kun je ook nog een mapje aanmaken en daar gewoon alle overbodige apps inpleuren. Doe ik ook, nergens meer die kutapps die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nol_NL schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:16:
Lastig om op afstand te bepalen hoor. Is er helemaal geen 4g beschikbaar ? Anders zou ik zeggen netwerk instelling vast zetten op alleen 3g, zodat de telefoon niet steeds gaat zoeken naar een ander (beter) netwerk.
Ik probeer dat wel eerst. Juist omdat het probleem niet optreed met een iPhone zou je denken dat het iets in de S9 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Hoe ervaren jullie de kwaliteit van de selfie camera?
Ik heb vanaf dag 1 dat ik de telefoon in mijn bezit heb al last van veel onscherpe foto's.
Wanneer ik mijn arm maar ook een klein beetje beweeg komen er al blurry foto's uit.
Alsof de stabilisatie niet goed lijkt te werken.
Ook wanneer ik de telefoon heel eg stabiel houd is het lastig om in 1x een echt scherpe foto te maken.

Ik was me er bewust van dat selfie camera niet heel geweldig is toen ik de telefoon kocht maar dit is wel heel erg bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
X2X2X schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:42:
Ik heb vanaf dag 1 dat ik de telefoon in mijn bezit heb al last van veel onscherpe foto's.
Wanneer ik mijn arm maar ook een klein beetje beweeg komen er al blurry foto's uit.
Ook wanneer ik de telefoon heel eg stabiel houd is het lastig om in 1x een echt scherpe foto te maken.

Ik was me er bewust van dat selfie camera niet heel geweldig is toen ik de telefoon kocht maar dit is wel heel erg bedroevend.
Dat zou echt niet zo moeten zijn. Al je camera een keer gereset? Instellingen, apps, camera, opslag, verwijder al je gegevens.

Tevens als je het van dag één niet ok vond altijd terug sturen, brengen. Na 14 dagen verloopt de terugbreng periode.

Bezoek een Samsung service center om hem te laten fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:26:
[...]

Nog even hard bezig geweest en een combinatie gevonden die wel wat lijkt :

Install "one hand operation", deel van de good-lock apps en zet de linker en rechter kan als "terug"
Install "gesture control" app voor de gestures vanaf de onderkant
Adb gebruiken om de navigation bar helemaal weg te krijgen met behulp van de gesture control app

Nu heb ik de gestures van Miui 10 , die bevielen mij bijzonder goed.
Ben benieuwd of dit stabiel is

Verder nog een berg zooi weten stop te zetten met deze post van xda : LINK

Wat een berg rommel staat erop ondanks dat ik bij installeren had aangegeven geen Samsung apps te willen.
Heb jij miss linkjes voor hoe ik ook die miui er op krijg?
Eventueel via pb?

• HaseMike
  • Niet online
patrickkok schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:10:
[...]
Heb jij miss linkjes voor hoe ik ook die miui er op krijg?
Eventueel via pb?
Om dezelfde gestures te krijgen als bij Miui 9/10 :

Download en install "one handed operation " : LINK
Dan in play store gesture control : LINK

One hand zo instellen dat je links en rechts een swipe insteld voor "terug" en een swype+hold voor "previous app"
Gesture control instellen voor een brede dunne balk onderaan met de gestures die al standaard klaar staan. De balk verbergen.

En met adb gesture control toestemming geven de samsung soft keys navigatie balk te verwijderen.

Succes !

• patrickkok
HaseMike schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 06:12:
[...]

Om dezelfde gestures te krijgen als bij Miui 9/10 :

Download en install "one handed operation " : LINK
Dan in play store gesture control : LINK

One hand zo instellen dat je links en rechts een swipe insteld voor "terug" en een swype+hold voor "previous app"
Gesture control instellen voor een brede dunne balk onderaan met de gestures die al standaard klaar staan. De balk verbergen.

En met adb gesture control toestemming geven de samsung soft keys navigatie balk te verwijderen.

Succes !
Alles lukt zover alleen het adb gedeelte de pc vindt hem telkens niet..
Ik probeer de stappen plan te volgens maar denk dat ik wat fout doe....

• HaseMike
  • Niet online
patrickkok schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:16:
[...]
Alles lukt zover alleen het adb gedeelte de pc vindt hem telkens niet..
Ik probeer de stappen plan te volgens maar denk dat ik wat fout doe....
Developer options aan op de phone en OEM debugging toegang gegeven aan je pc ?

• patrickkok
HaseMike schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:26:
[...]

Developer options aan op de phone en OEM debugging toegang gegeven aan je pc ?
ah ik heb hem nu werkend..
alleen mijn toetsenbord is veel te ver naar onder waardooor ik er geen gebruik van kan maken en dit geld ook voor andere dingen

• HaseMike
  • Niet online
patrickkok schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:32:
[...]
ah ik heb hem nu werkend..
alleen mijn toetsenbord is veel te ver naar onder waardooor ik er geen gebruik van kan maken en dit geld ook voor andere dingen
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan in de instellingen, want het toetsenbord is geen probleem.

Overigens mijn S9+ gaat terug, het is niet mijn toestel. Helaas want geweldig scherm en speakers.

• patrickkok
mijn scherm wordt zeg meer verlengd waar normaal die buttons van samsung zaten

• HaseMike
  • Niet online
patrickkok schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:41:
mijn scherm wordt zeg meer verlengd waar normaal die buttons van samsung zaten
Geen idee wat je gedaan hebt maar als je de instructies van de gesture control app volgt heb je dat soort effecten zeker niet.

• patrickkok
aah ik heb het al gevonden...
ik had de samsung bar al op hide staan toen ik het in gesture control deactiveerde nu heb ik de samsung bar als vast gemaakt en gedeactiveerd en hij werkt perfect!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mannen, ik heb een probleem met mijn S9, meer met mijn Samsung-account.

Tijdens het invoeren heb ik een tikfout gemaakt ipv "ij" staat er 'ih". Nu heb ik een volledig account ingesteld op de juiste versie, maar ik kan het mailadres niet meer aanpassen, als ik dit probeer krijg ik "verwerking mislukt". Verder krijg steeds een melding dat ik de verificatiemail moet aanklikken, maar het mailadres bestaat niet, dus ik kan hem niet bekijken. Ik kan dus niet inloggen en krijg de melding niet weg.

Weet iemand hoe ik dit verkeerde account weg gooi en de juiste koppel aan de telefoon?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Mad-Matt schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:08:
Mannen, ik heb een probleem met mijn S9, meer met mijn Samsung-account.

Tijdens het invoeren heb ik een tikfout gemaakt ipv "ij" staat er 'ih". Nu heb ik een volledig account ingesteld op de juiste versie, maar ik kan het mailadres niet meer aanpassen, als ik dit probeer krijg ik "verwerking mislukt". Verder krijg steeds een melding dat ik de verificatiemail moet aanklikken, maar het mailadres bestaat niet, dus ik kan hem niet bekijken. Ik kan dus niet inloggen en krijg de melding niet weg.

Weet iemand hoe ik dit verkeerde account weg gooi en de juiste koppel aan de telefoon?
Als dat "verkeerde" e-mailadres niet bestaat, dan maak je dat (tijdelijk) aan, en misschien kun je dan doen wat je wilt doen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:42:

Dan klopt er iets niet want de front camera heeft autofocus als één van de weinige toestellen, dus selfies zouden juist altijd scherp moeten zijn mits je de camera de tijd gunt om scherp te stellen.

Het kan zijn dat de autofocus niet werkt maar dat kan je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
[...]

Aan het doosje zit bij mij een grote flap waarop staat “european Sim card only”. Op het eerste boekje wat je ziet in de doos staat “regional lock guide”. En inderdaad daar staat uitgelegd dat je eerst 5 min met eu Sim moet bellen om te unlocken.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46
Al even gezocht in deze topic. Ik heb mijn privé Sim en werk Sim in gebruik. Ondertussen gevonden dat wanneer ik bel ik SIM2 kan selecteren als standaard SIM waarmee gebeld kan worden.

Ik kom van W10M en ben nieuw op Android. Zat ik toch stiekem te kijken of ik een contactpersoon aan een SIM kon koppelen. Dus; wanneer een zakelijk telefoonnummer dan SIM2 gebruiken.

Kan denk ik ook niet toch?

Op zich geen groot probleem want ik bel privé eigenlijk nooit maar zou toch wel aardig zijn dat je bij een contactpersoon kunt opgeven met welke SIM gebeld moet worden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Vraagje, heb sinds vandaag de Galaxy S9 in bezit (pracht van een toestel) maar loop tegen iets aan en ik weet niet hoe het op te lossen valt en of het überhaupt wel op te lossen valt. Als ik filmpjes kijk kan ik dan door middel van een knop meteen "terug" klikken of moet ik dan zeg maar eerst de balk naar boven slepen en dan "terug" klikken. Vind dit namelijk best wel onhandig..

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Druk iets harder op de home-button (soort 3D touch) en veeg naar de terug-knop.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Gelukt, dank!!

[ Voor 91% gewijzigd door Jordinho op 28-09-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik heb dit net ook geprobeerd maar mij lukt het niet. Ik moet ook steeds de balk naar boven slepen en daarna op terug klikken, dat 'hard' drukken werkt niet. Heb de S9+ overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:27
Loekkiee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:54:
Ik heb dit net ook geprobeerd maar mij lukt het niet. Ik moet ook steeds de balk naar boven slepen en daarna op terug klikken, dat 'hard' drukken werkt niet. Heb de S9+ overigens.
Instellingen-Display-Navigatiebalk-Druk hard op startknop aanvinken. Ook daar kan je de drukgevoeligheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
patrickt35 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:10:
[...]

Instellingen-Display-Navigatiebalk-Druk hard op startknop aanvinken. Ook daar kan je de drukgevoeligheid instellen.
Held :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Hallo
Ik heb onderstaande al een keer eerder gepost.

Dacht dat het verholpen was, maar helaas.
Ik heb een app op de telefoon om 112 meldingen te ontvangen.
Nu gebeurt het vaak dat ik de melding niet meekrijg.
Als ik de telefoon niet gebruik en op tafel heb liggen krijg ik ze meestal niet binnen.
Als ik mijn telefoon ga gebruiken, dus het scherm weer aan heb komen de meldingen wel binnen.
Wat zou dit kunnen zijn
Het lijkt dat als het scherm een poosje uit staat, het internet het niet doet

Antwoord van Shaool werkte niet
Waarschijnlijk is die app in spaarstand gezet.
Deze kun je op een soort whitelist (niet-gecontroleerde apps) zetten zodat de meldingen wel binnenkomen.

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
Jordinho schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:39:
Vraagje, heb sinds vandaag de Galaxy S9 in bezit (pracht van een toestel) maar loop tegen iets aan en ik weet niet hoe het op te lossen valt en of het überhaupt wel op te lossen valt. Als ik filmpjes kijk kan ik dan door middel van een knop meteen "terug" klikken of moet ik dan zeg maar eerst de balk naar boven slepen en dan "terug" klikken. Vind dit namelijk best wel onhandig..
Je kunt tijdens het kijken ook naar links of rechts swipen vanaf de zijkant van het beeld (afhankelijk van hoe je jouw telefoon vasthoudt). Daarna kun je ook terug of op de home button drukken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheCableguy17 Is het schuifje blauw onder:
Instellingen->apparaatonderhoud->batterij->batterijverbruik->drie puntjes rechtsboven-> batterijverb. optimals.-> alle apps?

Zo ja, zet deze eens uit.
Zo nee, heb je misschien een taskkiller geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Als ik alle apps selecteer staan ze allemaal aangevinkt.

s het schuifje blauw onder:
Instellingen->apparaatonderhoud->batterij->batterijverbruik->drie puntjes rechtsboven-> batterijverb. optimals.-> alle apps?

Zo ja, zet deze eens uit.
Zo nee, heb je misschien een taskkiller geïnstalleerd?

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Erg verleidelijk. Bij de mediamarkt is ie (S9) nu minus de 100 euro cash back nog maar 507 euro. De S9+ is 597.

[ Voor 7% gewijzigd door Swizzler24 op 28-09-2018 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
@Swizzler24 Als je hem haalt zou ik voor de S9+ gaan, dat is echt een heerlijke telefoon. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Swizzler24 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:31:
Erg verleidelijk. Bij de mediamarkt is ie (S9) nu minus de 100 euro cash back nog maar 507 euro. De S9+ is 597.
Is de cashback actie nog van kracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Miki schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:03:
[...]

Is de cashback actie nog van kracht?
Jup

Actie: €100 cashback exclusief bij MediaMarkt
Ontvang bij aanschaf van een Galaxy S9(+), alle varianten, €100 cashback via Samsung. De actieperiode loopt vanaf 24-09-2018 t/m 30-09-2018. Claim de cashback uiterlijk 15-10-2018.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Vannacht heeft 1 app (beveiligingscamera) er 50 euro aan data doorheen gejast (4gb voor die werd gestopt door de provider).

De app blijft in de achtergrond draaien. Ook als ik zeg dat de app geen data in de achtergrond mag gebruiken, blijft die gewoon draaien. En in de app kan je dat niet uitzetten. Dit is pas zo sinds een update van de app.

Kan ik de app ook handmatig forceren automatisch te sluiten? Google geeft enkel hoe je hem handmatig elke keer sluit. Niet hoe het automatisch kan.
Hoe heet die app?

• GerCor
sjaool schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:47:
@Swizzler24 Als je hem haalt zou ik voor de S9+ gaan, dat is echt een heerlijke telefoon. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)
Helemaal mee eens. Ik was echt anti Android want niks beters dan W10M maar nu ik de S9+ een paar dagen heb ….. wat een TOP telefoon. Prachtig scherm en supersnel. Vooral merkbaar bij Twitter. Dat is echt een drama op W10M

Wel even wennen met dat gebogen scherm. Vaak staan er 'terug'pijltjes in de linker bovenhoek en die pikt de telefoon soms maar moeilijk op als je er op probeert te klikken..

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:47:
Ook helemaal mee eens. Ik kom van een iPhone 8 plus af en de overstap bevalt echt super. Ik heb alleen iets meer moeite met de camera. De meeste foto's zijn super van kwaliteit, al heb ik het gevoel dat de camera iets gevoeliger is voor bewegingen als ik bijvoorbeeld foto's van de kids wil maken.

Plus voor mij zijn het scherm, de sd kaart, geluidskwaliteit en bouwkwaliteit.

Daarnaast voelt Android een stuk volwassener aan dan iOS tegenwoordig.

Ow ja, en geen notch!

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
BillSpaarbank schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:02:
[...]

Ook helemaal mee eens. Ik kom van een iPhone 8 plus af en de overstap bevalt echt super. Ik heb alleen iets meer moeite met de camera. De meeste foto's zijn super van kwaliteit, al heb ik het gevoel dat de camera iets gevoeliger is voor bewegingen als ik bijvoorbeeld foto's van de kids wil maken.

Plus voor mij zijn het scherm, de sd kaart, geluidskwaliteit en bouwkwaliteit.

Daarnaast voelt Android een stuk volwassener aan dan iOS tegenwoordig.

Ow ja, en geen notch!
Als je foto's van je kids wil maken even in de settings HDR uitzetten, dan lukt het met druk bewegende kinderen veel beter. :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Xanion schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:46:
[...]

Als je foto's van je kids wil maken even in de settings HDR uitzetten, dan lukt het met druk bewegende kinderen veel beter. :)
Goeie tip. Ga ik proberen :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Iemand een idee hoe ik een @live.nl account toevoeg aan de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
GerCor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:42:
Iemand een idee hoe ik een @live.nl account toevoeg aan de agenda?
Volgens mij gewoon het @live.nl account toe te voegen aan je accounts bij "Cloud en accounts". Dan zou de agenda volgens mij automatisch moeten syncen. Misschien dat je hem nog moet selecteren bij de instellingen van de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sjaool schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Volgens mij gewoon het @live.nl account toe te voegen aan je accounts bij "Cloud en accounts". Dan zou de agenda volgens mij automatisch moeten syncen. Misschien dat je hem nog moet selecteren bij de instellingen van de agenda.
Dan zegt de telefoon: account is al toegevoegd bij Edge. Alleen geeft de agenda aan bij Account toevoegen:

Samsung account
Google
Microsoft Exchange ActiveSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
@GerCor Dat hebik ook nooit voor elkaar gekregen, daarom gebruik ik maar noodgedwongen de Outlook app. Als iemand hier een oplossing voor heeft houd ik me ook aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Udrene schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:26:
@GerCor Dat hebik ook nooit voor elkaar gekregen, daarom gebruik ik maar noodgedwongen de Outlook app. Als iemand hier een oplossing voor heeft houd ik me ook aanbevolen
Ik gebruik ook de Outlook app. Ik wil eigenlijk geen Samsung software gebruiken. Ik heb op de PC W10 + Outlook dus wel handig. Ik mis alleen 'personen' van Outlook op de Samsung S9+. Ook zoiets in de categorie 'jammer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
GerCor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik ook de Outlook app. Ik wil eigenlijk geen Samsung software gebruiken. Ik heb op de PC W10 + Outlook dus wel handig. Ik mis alleen 'personen' van Outlook op de Samsung S9+. Ook zoiets in de categorie 'jammer'.
Dat kan wel, moet je in de Outlook app aanvinken dat je je contacten wilt synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Udrene schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Dat kan wel, moet je in de Outlook app aanvinken dat je je contacten wilt synchroniseren
Welke Outlook app? Die op de PC, website of op de Samsung?

Hoe dan ook, ik wil graag mijn @live.nl agenda op de Edge functie kunnen zien. Nu heb ik alleen het Microsoft Exchange account (werk).

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 01-10-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
GerCor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Welke Outlook app? Die op de PC, website of op de Samsung?

Hoe dan ook, ik wil graag mijn @live.nl agenda op de Edge functie kunnen zien. Nu heb ik alleen het Microsoft Exchange account (werk).
In de Outlook app op de S9: instellingen -> accounts en daar in het gewenste account het synchroniseren van contacten aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
GerCor schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 08:59:
[...]

Helemaal mee eens. Ik was echt anti Android want niks beters dan W10M maar nu ik de S9+ een paar dagen heb ….. wat een TOP telefoon. Prachtig scherm en supersnel. Vooral merkbaar bij Twitter. Dat is echt een drama op W10M

Wel even wennen met dat gebogen scherm. Vaak staan er 'terug'pijltjes in de linker bovenhoek en die pikt de telefoon soms maar moeilijk op als je er op probeert te klikken..
Terug pijltjes in de linker bovenhoek? Gebruik je dat echt?
Daar is toch juist die heerlijke (zeer onderschatte) "terug" knop voor op je Samsung toestel.
Rechts-onderin (afhankelijk van je hoe je het ingesteld hebt).

Die gebruik ik bijna alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Daejji schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Terug pijltjes in de linker bovenhoek? Gebruik je dat echt?
Daar is toch juist die heerlijke (zeer onderschatte) "terug" knop voor op je Samsung toestel.
Rechts-onderin (afhankelijk van je hoe je het ingesteld hebt).

Die gebruik ik bijna alleen maar.
Die kun je niet altijd 'oproepen' als je IN een app zit. Tenminste, dat is mijn zeer prille ervaring met Android. Misschien doe ik iets fout hoor. Ik moet nog helemaal kennismaken met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

Die kun je niet altijd 'oproepen' als je IN een app zit. Tenminste, dat is mijn zeer prille ervaring met Android. Misschien doe ik iets fout hoor. Ik moet nog helemaal kennismaken met Android.
Hoe bedoel je niet oproepen als je in een app zit? Je kan instellen of de navigatiebalk zich verbergt of dat deze altijd zichtbaar is (door dubbel te tappen op het bolletje in de navigatiebalk). Is de navbalk zichtbaar kan je op vorige drukken, is je navbalk niet zichtbaar moet je eerst even vanaf de onderkant van je scherm lichtjes omhoog swipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
rodie83 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Hoe bedoel je niet oproepen als je in een app zit? Je kan instellen of de navigatiebalk zich verbergt of dat deze altijd zichtbaar is (door dubbel te tappen op het bolletje in de navigatiebalk). Is de navbalk zichtbaar kan je op vorige drukken, is je navbalk niet zichtbaar moet je eerst even vanaf de onderkant van je scherm lichtjes omhoog swipen.
Aha, wist ik dus niet. Heb ik gelijk ingesteld. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Udrene schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:26:
Ik kan inmiddels mijn @live.nl gebruiken in de Samsung Agenda maar synchroniseren met Outlook op de S9+ of op mijn PC …… dat werkt dus niet. Heb je er nog niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
@GerCor Ik loop tegen dezelfde dingen aan maar dan andersom. Kan wel mijn Outlook-contacten synchroniseren maar niet de Samsung agenda icm mijn outlook-account. Lijkt er op dat je maar 1x je Outlook-account kunt gebruiken. Als het anders is hoor ik het graag, ik weiger het om mijn contacten en agenda in een Google-account te zetten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ook berichten over Cashback acties horen thuis in: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen. Ik heb een berg berichten die kan top verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Udrene schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:03:
@GerCor Ik loop tegen dezelfde dingen aan maar dan andersom. Kan wel mijn Outlook-contacten synchroniseren maar niet de Samsung agenda icm mijn outlook-account. Lijkt er op dat je maar 1x je Outlook-account kunt gebruiken. Als het anders is hoor ik het graag, ik weiger het om mijn contacten en agenda in een Google-account te zetten ;)
Maakt mij niks uit. Je krijgt software bij de telefoon, dan wil ik het ook kunnen gebruiken. En mijn agenda in de Edge functie (naar links vegen) vind ik wel handig. Maar blijft vreemd. Microsoft Exchange account werkt prima op de S9+.

Kijk, doet Google iets wat niet mag dan grijpt Brussel in met forse boetes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:50
Hier ook sinds een week overgestapt van Windows Mobile 10 naar Android (S9)

Ook hetzelfde probleem met het syncen van mijn outlook account.

Eerst een Microsft Exchange ActiveSync account toegevoegd. Toen kreeg ik gewoon mijn mail en agenda goed in de standaard Samsung Mail/Agenda app. Omdat ik de inbox van de outlook app beter vond had ik die app ook geinstalleerd. Maar hierdoor verdween mijn Microsft Exchange ActiveSync en kreeg ik geen mail/agenda punten binnen in de Samsung apps.

Daarna de outlook app weer verwijdert en ik kon weer een Microsoft Exchange ActiveSync toevoegen voor de mail/agenda.

Contact personen sync ik niet meer vanuit outlook omdat nieuw toegevoegde contacten niet naar je outlook contacten gaan. Daarom alles 1x geëxporteerd naar google contacten.

Naast dit en dat er nog geen echte dark theme is bevalt de overstap mij erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheBoef schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:55:

Naast dit en dat er nog geen echte dark theme is bevalt de overstap mij erg goed :)
Material Black van Minu is toch wel een goed zwart thema te noemen. Helaas hoeven 3rd party apps zich daar niks van aan te trekken en blijft het thema beperkt tot homescreen, instellingen en een aantal Samsung apps. Beter dan niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Ik gebruik Black and Red van Cogul Planet Inc, deze bevalt mij erg goed en ziet er naar mijn mening mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
rodie83 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:00:
[...]

Material Black van Minu is toch wel een goed zwart thema te noemen. Helaas hoeven 3rd party apps zich daar niks van aan te trekken en blijft het thema beperkt tot homescreen, instellingen en een aantal Samsung apps. Beter dan niks!
sjaool schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:17:
[...]

Ik gebruik Black and Red van Cogul Planet Inc, deze bevalt mij erg goed en ziet er naar mijn mening mooi uit.
Had de Material Black van Minu, erg mooi thema. alleen jammer dat de navigation bar wit blijft wanneer je je toetsenbord opent. En je de hoofdkleur (dat mint/blauw) niet zelf kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 14:57
Ik heb sinds een half jaar een Samsung S9+, nu ben ik van mening dat mijn camera minder scherp is dan bijvoorbeeld een iphone X en oudere varianten.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?
Met minder scherp bedoel ik, wanneer ik een foto van een van mijn katten maak ik eigenlijk de details van hun haren niet scherp zie. (alsof je een bril af doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik kan me vinden hierin ja. S9+ maakt hele goede foto's, maar die van iPhone blijven toch nét wat mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Loekkiee schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:37:
Ik kan me vinden hierin ja. S9+ maakt hele goede foto's, maar die van iPhone blijven toch nét wat mooier.
Ik krijg bij dit soort dingen altijd zo'n gevoel van het gras is altijd groener bij de buren. ;)

De S9 Plus is gewoon een erg goede telefoon die ook nog eens erg goede foto's maakt onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Ook bij weinig licht is de S9 Plus gewoon erg goed. Dat laatste gaat de iPhone XS iets minder goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik zit er sterk aan te denken om de S9+ maar te resetten. Dat het met de agenda niet lukt begint me aardig te irriteren.
Ook contactpersonen is voltrekt onduidelijk hoe dat nou werkt. Ik had ook als Edge een paar fondsen gekozen. Kan ik de stand van de aandelen mooi in de gaten houden. Werkt voor geen meter. Slotkoers van gisteren staat er vandaag nog gewoon in.

Contactpersonen staan, voor zover ik kan zien, prima in de telefoon maar in mijn auto staan verkeerde foto's bij de namen en telefoonnummers. Een foto van mijn zus bij een zwager. WTF?

Dit soort ongein heb ik nog nooit meegemaakt met W10M.

Verder vind ik het volume van de telefoon fors tegenvallen. Komt erg weinig geluid uit in vergelijking met de Lumia 950.

Uiteraard ook pluspunten. In de app Outlook werkt alles prima (Microsoft software) en de camera software is zeer uitgebreid in vergelijking met de Lumia. Notificaties werken ook erg mooi. Maar ook daar: geluid mag wel iets harder.

En ja, aansluiting aan de onderkant van de telefoon? Hoe verzin je het?

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 05-10-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
Contact personen sync ik niet meer vanuit outlook omdat nieuw toegevoegde contacten niet naar je outlook contacten gaan. Daarom alles 1x geëxporteerd naar google contacten.
Kleine wijziging, ik had ergens gelezen dat contacten niet toegevoegd konden worden aan outlook via de android. Maar ben er zojuist achter gekomen dat het toch mogelijk is via Microsoft Exchange ActiveSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
sjaool schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Ik krijg bij dit soort dingen altijd zo'n gevoel van het gras is altijd groener bij de buren. ;)

De S9 Plus is gewoon een erg goede telefoon die ook nog eens erg goede foto's maakt onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Ook bij weinig licht is de S9 Plus gewoon erg goed. Dat laatste gaat de iPhone XS iets minder goed af.
Zeker is die goed, dat ontken ik ook niet. Heb er supermooie foto's mee gemaakt in Zuid Afrika. Maar zeker bij portretfoto's heb ik het idee dat de iPhone beter is. Ondanks dat de S9+ werkt met 2 cameras krijg ik het idee dat de achtergrond meer softwarematig geblurred is, althans zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Apparaat onderhoud is dat goed te gebruiken of is deze beter SD Maid - Systeem Opruim Tool
of is geen van beide goed
og laat ik android zijn werk doen,want je leest vanalles op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
1475paul schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:26:
Apparaat onderhoud is dat goed te gebruiken of is deze beter SD Maid - Systeem Opruim Tool
of is geen van beide goed
of laat ik Android zijn werk doen,want je leest van alles op het internet.
Beide zijn goed te gebruiken, het is maar net wat je voorkeur heeft. In principe is het allemaal niet nodig omdat Android het prima zelf regelt. Zo af en toe de cache legen en rommel op laten ruimen kan natuurlijk nooit kwaad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NickMetus schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:57:
Ik heb sinds een half jaar een Samsung S9+, nu ben ik van mening dat mijn camera minder scherp is dan bijvoorbeeld een iphone X en oudere varianten.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?

[...]
Vreemd want Samsung staat in het algemeen juist bekend om de extra verscherping die ze toepassen waardoor foto en video er een stuk scherper uitzien.

Alleen de front camera gebruikt een soort van beauty modus en de Live focus mode is ook niet echt scherp.
GerCor schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:04:
Ik zit er sterk aan te denken om de S9+ maar te resetten. Dat het met de agenda niet lukt begint me aardig te irriteren.
Ook contactpersonen is voltrekt onduidelijk hoe dat nou werkt. Ik had ook als Edge een paar fondsen gekozen. Kan ik de stand van de aandelen mooi in de gaten houden. Werkt voor geen meter. Slotkoers van gisteren staat er vandaag nog gewoon in.

Contactpersonen staan, voor zover ik kan zien, prima in de telefoon maar in mijn auto staan verkeerde foto's bij de namen en telefoonnummers. Een foto van mijn zus bij een zwager. WTF?

Dit soort ongein heb ik nog nooit meegemaakt met W10M.

Verder vind ik het volume van de telefoon fors tegenvallen. Komt erg weinig geluid uit in vergelijking met de Lumia 950.

Uiteraard ook pluspunten. In de app Outlook werkt alles prima (Microsoft software) en de camera software is zeer uitgebreid in vergelijking met de Lumia. Notificaties werken ook erg mooi. Maar ook daar: geluid mag wel iets harder.

En ja, aansluiting aan de onderkant van de telefoon? Hoe verzin je het?
Probleem is dat je van WM10 afkomt. Als Android gebruiker heb ik niks geen last van e-mails of contactpersonen die niet goed staan.
Ook toen ik een iPhone had, had ik geen problemen met synchroniseren.

Wat bedoel je precies met volume. De luidspreker of de koptelefoon uitgang. De luidspreker is toch best hard en klinkt heel goed.

Met aansluiting aan de onderkant bedoel je dan de koptelefoon uitgang? Lijkt me logisch dat deze onderaan zit. Telefoon die je meestal op de kop in je broekzak dus zit de aansluiting bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Garret1410 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:44:
Probleem is dat je van WM10 afkomt. Als Android gebruiker heb ik niks geen last van e-mails of contactpersonen die niet goed staan.
Mail en contactpersonen werkt op zich prima, maar in mijn auto gaat het fout.
Wat bedoel je precies met volume. De luidspreker of de koptelefoon uitgang. De luidspreker is toch best hard en klinkt heel goed.
Notificaties en belsignaal. Nauwelijks te horen als je de telefoon in de broek hebt zitten.
Met aansluiting aan de onderkant bedoel je dan de koptelefoon uitgang? Lijkt me logisch dat deze onderaan zit. Telefoon die je meestal op de kop in je broekzak dus zit de aansluiting bovenaan.
Voor mij - en mijn gebruik - is het veel handiger als het bovenin zit. Je houdt de telefoon altijd rechtop als je het scherm wilt bedienen. Leg je de telefoon dan neer dan raakt de kabel als eerste de ondergrond. Onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@GerCor Mijn telefoon is anders luid genoeg, zelfs als ik hem in mijn broek heb. De andere "problemen" zijn puur een kwestie van wennen. Met een paar weken weet je niet beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik heb sinds een kleine week ook een S9 en de telefoon bevalt wel goed. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb is dat de wifi verbinding hier thuis zeer traag is. Zo rond de 10 Mbit. Zet ik bleutooth uit dan gaat het richting de 15. Maar dan heb ik geen verbinding meer met de Galaxy Watch, dat is dus niet de bedoeling. Ik heb er al wel over gelezen maar nog geen echte oplossing gevonden. Hier misschien iemand die mij de goede kant op kan sturen? Cache geheugen wissen heb ik reeds gedaan en helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sjaool schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:31:
@GerCor Mijn telefoon is anders luid genoeg, zelfs als ik hem in mijn broek heb. De andere "problemen" zijn puur een kwestie van wennen. Met een paar weken weet je niet beter. ;)
Denk ik ook wel. Ik heb de Lumia 950 nog geen moment gemist. Ligt stof te happen op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook de S9+ dual sim aangeschaft met cashback actie 🙂
Beetje wennen omdat ik van iOS kom maar met Nova Launcher, google keyboard en pixel icon pack is dit een zeer aangename phone!
Ik betaal er nog geen 200€ voor dus helemaal top 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik ben momenteel (onder ander) de Samsung S9 aan het testen. Wat vind men eigenlijk van het originele toetsenbord? Ik swype zoveel mogelijk en mede daardoor heb ik op de iPhone 8 Swiftkey geïnstalleerd. Op de S9 ben ik van plan om Google Keyboard te installeren doordat die nog fijner werkt dan Swiftkey. Wat is jullie ervaring met het originele toetsenbord i.c.m. veegbewegingen, afgeven van extra rechten en het ontwerp van het toetsenbord?

Ben ik teveel gewend aan Google Keyboard en is de rest daardoor niet meer zo fijn of is de concurrentie gewoon niet goed genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Probleem met het originele toetsenbord voor mij is dat je geen autocorrectie in het Nederlands en Engels tegelijk kan hebben (dus je moet steeds handmatig wisselen tussen die twee talen). Dat is voor mij de hoofdreden om Gboard te gebruiken.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Autocorrectie schakel ik vaak uit, doordat er te vaak woorden worden weergegeven die ik niet bedoel. Zowel met als zonder veegbewegingen en ongeacht het type toetsenbord dat ik gebruik. Dat het toetsenbord niet automatisch kan switchen vind ik op zich ook wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb sinds een tijdje een S9, maar ik ondervind een probleem.

Als ik de telefoon wil doorschakelen naar een ander nummer dan doet hij niets. (Blijft het groen/blauw cirkeltje draaien en draaien). Dit bij provider KPN.
Hiervoor op m'n oude Iphone SE was dit binnen 10 seconde geregeld.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit:
Na 10 minuten wachten de melding "kan gegevens niet lezen. Onverwachte reactie van netwerk"

[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 07-10-2018 23:11 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:33:
Beetje wennen omdat ik van iOS kom maar met Nova Launcher, google keyboard en pixel icon pack is dit een zeer aangename phone!
Zo gaat hard met die prijsdaling van de S9+.
Nog een maandje en je kan h'm bij de Lidl voor 50 Euro meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:33:
In combi met een abbonnement? Ik ben ook wel toe aan een upgrade :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marijnsp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:27:
[...]

In combi met een abbonnement? Ik ben ook wel toe aan een upgrade :)
Nee, ik koop BTW vrij (-21%) op het werk. Nog eens de cashback eraf (-200€) en nog eens mijn iPhone 7 die verkocht is.
Dus geen 'dealtje' voor iedereen, sorry :9
Wou nog wachten op de OP6T maar die kan ik niet op factuur kopen.

Gisteren nog even de camera gaan testen in het bos, hele mooie plaatjes hoor _/-\o_
Vanavond na het werk nog wat extra mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Nee, ik koop BTW vrij (-21%) op het werk. Nog eens de cashback eraf (-200€) en nog eens mijn iPhone 7 die verkocht is.
Dus geen 'dealtje' voor iedereen, sorry :9
Wou nog wachten op de OP6T maar die kan ik niet op factuur kopen.

Gisteren nog even de camera gaan testen in het bos, hele mooie plaatjes hoor _/-\o_
Vanavond na het werk nog wat extra mee spelen.
Ik heb zelf een iPhone 7 en twijfel nog sterk wat mijn volgende upgrade gaat worden. Dus ik ben benieuwd op welke punten S9 beter is dan jouw oude iPhone 7.

Het scherm geloof ik trouwens wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Het valt me op dat ik sinds ongeveer 4 dagen (inschatting, kan iets langer of korter zijn) in verschillende apps (Facebook en Google Chrome is me iig opgevallen) de melding;
Logging in...
Decrypting sites...
Onderin het scherm als melding krijg.

Dit is op verschillende netwerken (4G, WiFi thuis en WiFi werk). Voor zover ik weet heb ik geen app gedownload rond de periode dat dit begonnen is.

Is dit een 'normale' melding of moet ik me ergens 'zorgen' om maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

AlxRoelofs schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:21:
... de melding;
Logging in...
Decrypting sites...
Onderin het scherm als melding krijg.
Google
Lijkt harmless

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 08-10-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ah, lijkt dus LastPass te zijn. Geen paniek dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:16:
[...]

Ik heb zelf een iPhone 7 en twijfel nog sterk wat mijn volgende upgrade gaat worden. Dus ik ben benieuwd op welke punten S9 beter is dan jouw oude iPhone 7.

Het scherm geloof ik trouwens wel :P
Het scherm is toch wel de grootste aanpassing. Voor mij is ie meer dan snel genoeg, maar dat was de iPhone eigenlijk ook, iets trager maar goed ik gebruik niet zoveel apps.

Plus voor mij:
- FaceUnlock, eindelijk niet meer klooien met TouchID (slechte vingers...)
- Groot OLED scherm voor games die ik nu wel (kan) spelen
- Camera
- Design

Maar goed, dit zijn niet echt specifieke punten voor de S9+ en vind je zeker op een ander toestel ook :)
Maar met de huidige cashback actie is dit wel redelijke bang for the buck denk ik dan 8)

Hun marketing praatje van de camera heeft me overtuigd O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:41
Ik heb net de Galaxy S9 binnen, maar die batterij vliegt echt leeg ook al doe je er weinig mee. Hier schrik ik wel van. Iemand nog trucjes die mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:40
hotymoty schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:06:
Ik heb net de Galaxy S9 binnen, maar die batterij vliegt echt leeg ook al doe je er weinig mee. Hier schrik ik wel van. Iemand nog trucjes die mij kunnen helpen?
Ik had hetzelfde probleem met mijn s9 (vorige week binnen gekregen), de batterij was na 9h leeg. Ik heb de telefoon opnieuw geïnstalleerd en nu doe ik 2 dagen met de batterij.

Ook heb ik het toestel de eerste keren helemaal leeg laten lopen en daarna (uit) volledig opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Een nieuwe telefoon doet met name in het begin van alles op de achtergrond. Geef het even tijd. Gewoon lekker laden. 's Nachts wifi aan laten. Over een week of zo conclusies trekken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:18
Dat deed die van mij ook, maar nu een paar dagen later gaat hij veel langer mee. Ik heb nu wel de batterij bespaar modus aan op mid, maar ook zonder bespaarmodus gaat hij na een paar dagen langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:41
Thanks voor de snelle reactie! Ik wacht het nog even af dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Klopt, ook na een update zal je zien dat de batterij even van slag is maar meestal na een week loopt het weer goed. de batterij is niet erg groot maar mijn ervaring is als ik er niet veel mee doe, de batterij niet snel leeg loopt. Als ik naar bed ga met 100% dan staat hij in de ochtend nog op ongeveer 95 a 98%
hotymoty schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:03:
Thanks voor de snelle reactie! Ik wacht het nog even af dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik blijf toch nog altijd met een notificatie-delay zitten, nog iemand last van?
Ik heb de spaarstand volledig uit. Niks in uitzonderingen ofzo en toch komen meldingen van gmail/outlook pas op het lockscreen wanneer ik het scherm inschakel :/ Krijg je na aantla uurtjes op het werk alle mails binnen in 1 ruk...

Precies of er zit geen push-melding op, uiteraard wel ingesteld en double checked.

Voor batterij gebruik zit ik aan dag 3 op één lading :) Ben niet zo'n hardcore gebruiker, alleen bellen / mail / whatsapp en camera.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zit te overwegen om een S9+ te pakken nu 'ie een stuk goedkoper is dankzij de cashback-actie. Ik heb nu nog een Lumia 930 (het is jammer dat W10M ten dode opgeschreven is en je nu echt gigantisch last hebt van een app gap) en ik wil perse (weer) een Amoled/oled-scherm. De Oneplus 6 is leuk, maar nu eentje kopen terwijl de opvolger er komt is natuurlijk niet slim. Een Nokia 8 Sirocco zou leuk zijn maar eigenlijk te prijzig voor wat je krijgt (en in januari/februari komt de opvolger genaamd 9). Dus dan gaat het eigenlijk tussen de Oneplus 6t en de Samsung S9+. Vandaag ook wezen kijken bij de Mediamarkt en de S9+ is echt heel tof, maar ik werd ook wel verrast door de Nokia 7 Plus die geen Oled-scherm heeft maar waarbij het scherm een stuk beter was dan mijn scherm (die wel oled is). Het gekke is wel dat een Nokia 6 beter is met wit maar dat komt omdat de 7 bij de Mediamarkt nog de Novatek-bug heeft. :P

Hoe zit het met de bloatware en updates bij de S9/S9+? Bij de oudere Samsungs had je best veel bloatware en updates waren best ruk. Ik ben geen fan van bloatware, en ik dacht dat Oneplus ook stock Android had maar dat is dus helaas niet zo (maar ze waren in het verleden doorgaans veel sneller met updates dan o.a. Samsung), maar nu die cashback-actie van Samsung er is, is de S9+ eigenlijk een veel interessanter alternatief voor de 6t. Zeker omdat de camera van de "oude" Oneplus 6 lichtelijk tegen viel: goed genoeg (idem voor het scherm) maar die van de S9+ schijnt wel veel beter te zijn. Het verhaal van de bloatware blijft echter een mindfuck, anders was de beslissing allang gevallen. :X :P Oftewel: help! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:04
Ik kan zelf enkel spreken over de gewone S9. Top toestel zowel hardware als software vind ik. Enkel de batterij had net iets beter gemogen. Maar ik kan ermee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Geen hoop rommel-software bij de S9? :P En ik begreep dat je ook bij de eerste installatie de extra software zou kunnen skippen? :P

Wat haal je qua batterij-levensduur ongeveer? De S9+ zal wel iets meer stroom vreten door het grotere scherm. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Het is maar wat je bloatware noemt. Ik persoonlijk gebruik best veel Samsung apps en heb nooit veel moeite gehad met al die extra apps. Je kan een aantal verwijderen of in ieder geval verbergen. Er zijn nog wel wat meer mogelijkheden om apps te verwijderen als je ze echt niet wil hebben en touchwizz is voor mij geen probleem meer. heb al sinds de 7 edge geen enkele behoefte meer om het toestel te rooten en om andere launchers te gebruiken.
De S9 plus heeft een iets grotere batterij waardoor ze elkaar niet veel ontlopen.

[ Voor 46% gewijzigd door edtims op 10-10-2018 18:15 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support