• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Ja maar heb je er al van alles op gezet? of is dit net uit de doos?
Dit is niet uit de doos. De S9 Plus heeft uit de doos 53GB beschikbaar. De rest boven de 53GB wordt gebruikt door Android. Maar waarom is dit zo belangrijk voor je? De S9 Plus ondersteunt geheugenkaarten dus als je alles zoals apps, documenten en foto's hierop zet blijft de telefoon vrij voor belangrijkere dingen.

"When you grow up your heart dies"

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

Dit is niet uit de doos. De S9 Plus heeft uit de doos 53GB beschikbaar. De rest boven de 53GB wordt gebruikt door Android. Maar waarom is dit zo belangrijk voor je? De S9 Plus ondersteunt geheugenkaarten dus als je alles zoals apps, documenten en foto's hierop zet blijft de telefoon vrij voor belangrijkere dingen.
Voor mij niet ;) maar wie het toestel gaat gebruiken wel.

• sjaool
dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:24:
[...]

Voor mij niet ;) maar wie het toestel gaat gebruiken wel.
Er is ook een 128GB en 256GB versie beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik kreeg net opeens een melding over batterijverbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rrG4of2sIa91l5c1rEa4T3xm/full.jpg

Ik vond het een uniek scherm waar ik graag nog eens naar kijk aangezien een proces m'n batterij lijkt te drainen. Maar nergens kan ik hem meer terugvinden! Iemand die het wel weet?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
@MensionXL ; Dat gaat je dus niet lukken TOTDAT er weer eens een App dit veroorzaakt.

Als jij met "Nu oplossen" de App tijdelijk 'killt' en op de 'sluimerlijst' hebt gezet, gaat deze App dat ook niet weer veroorzaken...... en krijg je dit scherm voorlopig niet meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Nee hoor, via Settings kan je er ook gewoon komen. Settings (van bovenaf naar beneden swipen, en dan tandwieltje), Device maintenance en dan op Battery klikken. Daar zie je de usage van apps en kan je via 'Save power' alles killen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
@Hahn Het gaat om dat specifieke scherm in het screenshot Dat krijg je dus niet te zien als je elke app met "Save Power" killt. Dat beeld krijg je enkel te zien in een situatie waarin een app teveel energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

robbvdb schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:41:
@MensionXL ; Dat gaat je dus niet lukken TOTDAT er weer eens een App dit veroorzaakt.

Als jij met "Nu oplossen" de App tijdelijk 'killt' en op de 'sluimerlijst' hebt gezet, gaat deze App dat ook niet weer veroorzaken...... en krijg je dit scherm voorlopig niet meer dus.
Zonde, zeer interessante grafiek namelijk. Meer mensen die ervaren dat de accu sneller leeg gaat na de update van augustus? Ik had eerst 5-6 uur SOT, nu haal ik met moeite 4 uur 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb al 2 maanden een Galaxy S9 in bezit welke van Amazon Spanje afkomstig is.
Ik merk dat de batterijj veel te snel leeg gaat. Ik haal met moeite een SOT van 4u , soms is het wel 3u.
Mijn S7 deed het veel beter daarmee haalde ik makkelijk een SOT van 4 tot 5u.

Zelfde apps , zelfde verbruik.
De batterij van mijn S7 had ik wel na 2J gebruik laten vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Kaya10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:01:
Ik heb al 2 maanden een Galaxy S9 in bezit welke van Amazon Spanje afkomstig is.
Ik merk dat de batterijj veel te snel leeg gaat. Ik haal met moeite een SOT van 4u , soms is het wel 3u.
Mijn S7 deed het veel beter daarmee haalde ik makkelijk een SOT van 4 tot 5u.

Zelfde apps , zelfde verbruik.
De batterij van mijn S7 had ik wel na 2J gebruik laten vervangen....
En een SoT in? 24 uur? Of van 7 tot 23?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

En een SoT in? 24 uur? Of van 7 tot 23?
Is gewoon van 9u 's ochtends tot 16 17u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Kaya10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Is gewoon van 9u 's ochtends tot 16 17u
Dat is inderdaad erg snel!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Denk dat een gemiddelde telefoon een SOT heeft van 4 tot 5u of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Kaya10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:55:
[...]

Denk dat een gemiddelde telefoon een SOT heeft van 4 tot 5u of niet dan?
Dat wel maar niet om 9 uur van de lader en 17:00 uur leeg.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:05
DaveD1109 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

Dat wel maar niet om 9 uur van de lader en 17:00 uur leeg.
Ja dat is niet hoe een s9 zou moeten presteren. Ook ik kom van een s7, maar het verschil is niet zo extreem als hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Udrene schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Dit zit in de Edge screen instellingen
U bent mijn held. Ik baalde er al van dat Samsung de perfect werkende notificaties van Android zo verknald had, maar geen idee dat het deze setting was.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
pgs010 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 01:48:
[...]

Ja dat is niet hoe een s9 zou moeten presteren. Ook ik kom van een s7, maar het verschil is niet zo extreem als hierboven beschreven.
Hoelang gaat uw batterij mee?
Ik moet wel zeker mijn S9 2x per dag opladen...

Bij mijn S7 deed ik dat maar 1x nadat ik mijn batterij had laten vervangen en die doet het nog steeds goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:05
Kaya10 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Hoelang gaat uw batterij mee?
Ik moet wel zeker mijn S9 2x per dag opladen...

Bij mijn S7 deed ik dat maar 1x nadat ik mijn batterij had laten vervangen en die doet het nog steeds goed!
Ik vind dat lastig om te zeggen aangezien ik mijn telefoon tijdens het rijden als navigatie gebruik en daarbij ook oplaad, maar ik heb nooit meer dan één keer mijn telefoon in de lader moeten doen om de avond te halen. De hele dag zonder tussendoor te laden lukt mij denk ik niet. Daarbij moet ik wel vermelden dat always on display uit staat en de schermresolutie op fhd is ingesteld. Heb je alle updates geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
pgs010 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Ik vind dat lastig om te zeggen aangezien ik mijn telefoon tijdens het rijden als navigatie gebruik en daarbij ook oplaad, maar ik heb nooit meer dan één keer mijn telefoon in de lader moeten doen om de avond te halen. De hele dag zonder tussendoor te laden lukt mij denk ik niet. Daarbij moet ik wel vermelden dat always on display uit staat en de schermresolutie op fhd is ingesteld. Heb je alle updates geïnstalleerd?
Ik heb reeds alle updates geïnstalleerd...
Vandaag had ik een SOT van 1u50 min batterij stond nog op 49%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@Kaya10 Het lijkt mij dat je een paar apps geïnstalleerd hebt die op de achtergrond veel stroom verbruiken. Anders zou ik zo'n verbruik niet kunnen verklaren.

Wat nog zou kunnen is dat je helderheid van het scherm heel hoog hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Kaya10 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:31:
[...]

Ik heb reeds alle updates geïnstalleerd...
Vandaag had ik een SOT van 1u50 min batterij stond nog op 49%
Heb je al eens apparaatonderhoud van de instellingen geprobeerd?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
Zijn er hier mensen die de patch van augustus nog niet hebben ontvangen op de S9? Heb hem nog steeds niet binnen. Mijn vrouw heeft hem wel op haar S8. Beide Vodafone. Heb overigens wel de juli patch gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Udrene schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:56:
Zijn er hier mensen die de patch van augustus nog niet hebben ontvangen op de S9? Heb hem nog steeds niet binnen. Mijn vrouw heeft hem wel op haar S8. Beide Vodafone. Heb overigens wel de juli patch gekregen.
Model SM-G960F
Model name Galaxy S9
Country

Version Android 8.0.0
Changelist 14049503
Build date Thu, 26 Jul 2018 02:10:24 +0000
Security Patch Level 2018-08-01
Product code VDF
PDA G960FXXU2BRGA
CSC G960FOVF2BRGA

Dat is de laatste, goedgekeurd door Voda.

Heb je hem nog niet , dan evt. handmatig even 'zoeken' met je telefoon naar updates, als dat ook niet werkt is Odin je beste vriend.

Hij is er al wel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
robbvdb schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:23:
[...]

Model SM-G960F
Model name Galaxy S9
Country

Version Android 8.0.0
Changelist 14049503
Build date Thu, 26 Jul 2018 02:10:24 +0000
Security Patch Level 2018-08-01
Product code VDF
PDA G960FXXU2BRGA
CSC G960FOVF2BRGA

Dat is de laatste, goedgekeurd door Voda.

Heb je hem nog niet , dan evt. handmatig even 'zoeken' met je telefoon naar updates, als dat ook niet werkt is Odin je beste vriend.

Hij is er al wel dus!
Dan wordt het dus Odin ;)

Bedankt!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb al heel wat gegoogled en gezocht, maar ik kan geen antwoord vinden...

Ik ben aan het kijken naar de S9 of S9+. Voor mij is het belangrijkste de camera. En 4k 60fps is de reden dat ik wil upgraden naar de S9 of S9+.

De s9+ heeft natuurlijk de tweede camera. Bokeh-effect vind ik niet zo belangrijk, maar de zoom wel. Helpt die 2x zoom nu echt? of is een digitale crop van de gewone standaard camera eigenlijk gelijk?

Ik heb online al gezocht naar vergelijkingen, maar ik zie ze nergens....

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Vandaag heb ik mijn S9+ laten updaten maar sindsdien heb ik iets vervelends erbij gekregen. Elke keer als ik een Whatsapp gesprek open komt er een klein popupje met "Aanmelden...". Hoe krijg ik dit uitgeschakeld? Ik kan er werkelijk niets over vinden.

• sjaool
Waah schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:56:

Ik ben aan het kijken naar de S9 of S9+. Voor mij is het belangrijkste de camera. En 4k 60fps is de reden dat ik wil upgraden naar de S9 of S9+.

De s9+ heeft natuurlijk de tweede camera. Bokeh-effect vind ik niet zo belangrijk, maar de zoom wel. Helpt die 2x zoom nu echt? of is een digitale crop van de gewone standaard camera eigenlijk gelijk?

Die zoom helpt echt. De tweede camera heeft hiervoor een lens met 2x optische zoom. Ik heb hem afgelopen week in Wildlands nog regelmatig gebruikt en dan is de 2x zoom echt heel erg handig om wat dichterop de dieren te komen.

• denhondt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 20:53
Weet iemand of het nog mogelijk is om bij de super slow mo functie de led flash aan te zetten? In het begin ging dit. Maar sinds de laatste update het het flash icoontje verdwenen?

Het werkte nochthans perfect met de led flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 15-09 23:27
Sinds gisteren ook een trotse bezitter van de S9+.
Ik loop tegen het volgende probleem aan: Als tweede sim gebruik ik mijn zakelijk nummer. Echter Whatsapp synchroniseert de telefoonnummers niet uit mijn zakelijke lijst.(gmail).
Iemand ervaring met het gebruik van dual SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@sjaool bedankt voor de info! verschil in prijs is wel behoorlijk (450 via tele2 truukje voor de S9, 650 voor de S9+). al vandaag even beide in de hand houden... en dan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:17:
@sjaool bedankt voor de info! verschil in prijs is wel behoorlijk (450 via tele2 truukje voor de S9, 650 voor de S9+). al vandaag even beide in de hand houden... en dan beslissen.
Ik zou persoonlijk voor de Samsung S9 Plus gaan. Die heeft toch behoorlijke voordelen qua bijvoorbeeld de accu en camera. Maar goed, je moet voor jezelf beslissen of het jou die €200,- waard is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Waah schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:56:

Overdag met goed licht gebruikt hij de 2x optische zoom lens. Als het donkerder is gebruikt hij 2x digitale zoom. De optische zoom is heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:54
EnigmaNL schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:32:
Vandaag heb ik mijn S9+ laten updaten maar sindsdien heb ik iets vervelends erbij gekregen. Elke keer als ik een Whatsapp gesprek open komt er een klein popupje met "Aanmelden...". Hoe krijg ik dit uitgeschakeld? Ik kan er werkelijk niets over vinden.
Heb je niet toevallig LastPass geïnstalleerd? Toen kreeg ik ook altijd die popup bij het openen van het keyboard. Zal vast een bepaalde instelling zijn in die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Jadang schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:47:
[...]

Heb je niet toevallig LastPass geïnstalleerd? Toen kreeg ik ook altijd die popup bij het openen van het keyboard. Zal vast een bepaalde instelling zijn in die app.
Verrek, je hebt gelijk! LastPass autofill was de boosdoener. Voor de update had ik dit niet. Gelijk uitgezet. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
patrickt35 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:57:
Sinds gisteren ook een trotse bezitter van de S9+.
Ik loop tegen het volgende probleem aan: Als tweede sim gebruik ik mijn zakelijk nummer. Echter Whatsapp synchroniseert de telefoonnummers niet uit mijn zakelijke lijst.(gmail).
Iemand ervaring met het gebruik van dual SIM?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Je gebruikt de Dual Messenger optie?

Dit is wat ik vind op het web.
Settings > Advanced Features > Dual Messenger > Contact Selection > Turn Off Separate contacts for second app

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 02-09-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de keuze S9 Plus of de Note 8. Lastige keus. De Note 9 is nog te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:28:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de keuze S9 Plus of de Note 8. Lastige keus. De Note 9 is nog te duur.
Heb je de stylus niet nodig dan is de S9 Plus een no-brainer. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 02-09-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
De laatste paar weken heb ik last van spontane reboots ;-(

Soms een dag niet soms 6 keer per dag

Ene keer reboot ie zonder dat ik pincode hoef in te geven de andere keer is heet echt een volledige reboot
Uw apparaat is herstart zegt ie dan.

Heb al cache weggegooid, instellingen reset, SD kaart eruit gehaald

Jullie nog ideeen?

Ben ook al bij officiele reparatiepunt geweest omdat ik dacht dat het door vervangen van het scherm gekomen kon zijn maar daar gaf men aan dat er qua hardware niks mis was

[ Voor 23% gewijzigd door wimpie007 op 03-09-2018 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:56:
[...]

[...]
Ik gebruik de Dual Messenger en heb bovenstaande optie voor zowel WhatsApp en Telegram ingeschakeld staan. Hiermee kan ik vanuit mijn 'Werk' Whatsapp alle contacten zien (Gmail privé en Exchange zakelijk) maar dit werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op maandag 3 september 2018 @ 01:22:
De laatste paar weken heb ik last van spontane reboots ;-(

Soms een dag niet soms 6 keer per dag

Ene keer reboot ie zonder dat ik pincode hoef in te geven de andere keer is heet echt een volledige reboot
Uw apparaat is herstart zegt ie dan.

Heb al cache weggegooid, instellingen reset, SD kaart eruit gehaald

Jullie nog ideeen?

Ben ook al bij officiele reparatiepunt geweest omdat ik dacht dat het door vervangen van het scherm gekomen kon zijn maar daar gaf men aan dat er qua hardware niks mis was
Start je telefoon eens in safe mode op (https://android.gadgethac...9-into-safe-mode-0183343/) en gebruik deze mode eens een dag of meerdere dagen. Indien je dan geen reboots meer hebt ligt het aan een app.

Als het aan een app ligt is het zoeken en nagaan welke app er dwars ligt na installatie / update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Heeft iemand ervaring met de Max spaarstand?

Mij lukt het niet deze te activeren. Als ik dat doe blijft de S9 hangen in een "Andtoid laden..." scherm.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Gismo1979 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:04:
[...]

Start je telefoon eens in safe mode op (https://android.gadgethac...9-into-safe-mode-0183343/) en gebruik deze mode eens een dag of meerdere dagen. Indien je dan geen reboots meer hebt ligt het aan een app.

Als het aan een app ligt is het zoeken en nagaan welke app er dwars ligt na installatie / update.
Ja maar paar dagen gebruiken in safe mode is niet echt een optie :P Geen whatapp, geen pokemon go ;-)

Ik zoek eigenlijk iets van een programma om errors te kunnen inzien ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hier ook net een S9+ aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden. Overzetten van data via de USB-kabel ook ideaal.

Ikheb echter 1 dingetje waar ik maar niet op kom....

Ik wil edge-lighting aanzetten voor notificaties. Maar tot nu toe lijkt het maar niet te werken.

Ik heb voor zowel Screen On als Screen Off de edge lighting op Always staan. De apps zijn ingevuld. Quick Reply staat op Off en notifications staat aan.

Toch werken notificaties niet via edge light? Heb Always On (dat klokje) ook al uit gezet, maar nog geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zat laatst via Amazon Prime de nieuwe Jack Ryan serie te kijken. Mijn scherm (s9+) stond vrij fel ingesteld en op de maximale resolutie. Het probleem? Het zag er niet uit. Met name in donkere stukjes enorme gradient banding problemen. Alsof je ineens naar een 8 bit NES zit te kijken qua kleur. Goed voorbeeld op onderstaand plaatje, onderste telefoon (bij het kastje):

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2018/04/galaxy-s9.jpg

Nou heb ik wel gehoord dat dit toestel er problemen mee heeft maar dit is wel heel bizar. Waar ligt dit nou aan? Toestel is verder in tiptop conditie, voor zien van laatste firmware (augustus).

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 04-09-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@rodie83 Dat is het zogenaamde Black Crush. Er zijn toestellen die hier last van hebben. Ik heb een S9 Plus en daar gelukkig dus totaal geen last van. Lees deze thread op Android Central of deze op XDA maar eens. Er zijn meer mensen die er last van hebben. Je zou er eens mee langs een Samsung Service Center kunnen gaan en ze dit probleem voorleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 04-09-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:56:
[...]

[...]
Bedankt voor je antwoord, alhoewel ik het zelf al had gevonden.

Volgens probleem.... Bij verbinding met mijn carkit (Mercedes navigatie) blijft het netwerk schakelen tussen Vodafone en T-Mobile.
Nu arriveert over 2 maanden mijn nieuwe sprinter wel (dus hoop dat het probleem dan opgelost is), maar zou voor nu graag een oplossing vinden. Iemand meer dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:23
De laatste tijd geeft mijn s9 steeds vaker de melding dat er geen simkaart meer in zit.
Als ik opnieuw opstart wordt de simkaart gewoon weer gevonden.
Best irritant, want ik ben op dat moment onbereikbaar dus.
Sim kaart is er sinds aanschaf (launch) niet uit geweest. Kan mij niets bedenken waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Kasper schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:30:
De laatste tijd geeft mijn s9 steeds vaker de melding dat er geen simkaart meer in zit.
Als ik opnieuw opstart wordt de simkaart gewoon weer gevonden.
Best irritant, want ik ben op dat moment onbereikbaar dus.
Sim kaart is er sinds aanschaf (launch) niet uit geweest. Kan mij niets bedenken waar het aan zou kunnen liggen.
Even een nieuwe simkaart aanvragen, kijken of het probleem dan verholpen is. Anders naar een Samsung service center met kassabon en tevens backup maken. Wordt je mainboard vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
YouTube speelt alle video's standaard bij mij af in 360p als ik via Wi-Fi kijk op mijn s9+. Via 4G pakt hij wel de volle resolutie.

Ik zoek me helemaal gek, maar na het aanpassen naar 1080p springt hij later weer naar 360p. Wi-Fi is gewoon snel en stabiel.

Iemand de gouden tip?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

BillSpaarbank schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:29:
YouTube speelt alle video's standaard bij mij af in 360p als ik via Wi-Fi kijk op mijn s9+. Via 4G pakt hij wel de volle resolutie.

Ik zoek me helemaal gek, maar na het aanpassen naar 1080p springt hij later weer naar 360p. Wi-Fi is gewoon snel en stabiel.

Iemand de gouden tip?
"Mobiel data beperken" uit?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die staat uit inderdaad. 4g gaat goed, Wi-Fi doet alleen moeilijk.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Heb sinds een kleine week nu ook de Galaxy S9 en las dat er een tijdje geleden ook een Pixel 2 camera-app was om foto's te maken zoals de Pixel 2?
Heeft iemand hier ervaringen mee en is er echt verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
@Daejji Ja, er is verschil. Maar ik zou lekker de Samsung app blijven gebruiken omdat de Pixel 2 camera-app niet dezelfde functies heeft. Bovendien is het verschil niet heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 14:23
DiMacho schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:13:
[...]

Even een nieuwe simkaart aanvragen, kijken of het probleem dan verholpen is. Anders naar een Samsung service center met kassabon en tevens backup maken. Wordt je mainboard vervangen!
Had even contact genomen met Samsung, zij zeggen dat het aan de simkaartlezer ligt en deze is ook te vervangen. Echter duurt dit standaard 3 dagen. Dichtsbijzijnde service center is 1.5u rijden enkeltje, dus dat zit er niet in.
Misschien dat ik hem laat ophalen thuis, het zit in ieder geval binnen de garantie.
Toch ga ik nog een nieuwe simkaart aanvragen, hopelijk lost dat het probleem op!

Bedankt voor de reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Kasper schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:54:
[...]

Had even contact genomen met Samsung, zij zeggen dat het aan de simkaartlezer ligt en deze is ook te vervangen. Echter duurt dit standaard 3 dagen. Dichtsbijzijnde service center is 1.5u rijden enkeltje, dus dat zit er niet in.
Misschien dat ik hem laat ophalen thuis, het zit in ieder geval binnen de garantie.
Toch ga ik nog een nieuwe simkaart aanvragen, hopelijk lost dat het probleem op!

Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Garantie wordt btw altijd bepaald bij binnenkomst toestel, dus geen barsten of dikke deuken 😉

Zorg dat je een back up maakt. Je krijgt een nieuw mainboard. Succes

• Daejji
Ik heb nu sinds kort ook een Galaxy S9 (hiervoor een S7).
Nu heb ik een vraag over Google Foto's.
Al mijn foto's die in de cloud staan (die ik dus de afgelopen jaren heb ge-upload naar Google foto's) zie ik niet in de app.

Als ik gewoon via de laptop naar Google foto's ga zie ik ze wel allemaal staan, maar kijk ik weer via de app op mijn telefoon, dan zie ik ze niet?
Gaat dan vooral om al mijn oude foto's, de nieuwe foto's die ik maak met mijn telefoon zie ik ook wel in Google foto's op mijn telefoon.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? De foto's zou ik toch gewoon moeten kunnen zien op mijn nieuwe S9?

[ Voor 5% gewijzigd door Daejji op 12-09-2018 12:13 ]

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Daejji schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:12:
Al mijn foto's die in de cloud staan (die ik dus de afgelopen jaren heb ge-upload naar Google foto's) zie ik niet in de app.

Als ik gewoon via de laptop naar Google foto's ga zie ik ze wel allemaal staan, maar kijk ik weer via de app op mijn telefoon, dan zie ik ze niet?
Gaat dan vooral om al mijn oude foto's, de nieuwe foto's die ik maak met mijn telefoon zie ik ook wel in Google foto's op mijn telefoon.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? De foto's zou ik toch gewoon moeten kunnen zien op mijn nieuwe S9?
Ben je wel ingelogd met dezelfde Google accounts?

• Daejji
Ja... met mijn enige google account...

Verwijderd

Voor ik een S9 zou kopen wil ik zeker weten of er 2 dingen kunnen.

Namelijk als beltoon bij een oproep een MP3 gebruiken, bij een A6 kan dit maar ook bij een S9?

Ook als beltoon bij een sms een MP3 gebruiken, bij een A6 kan dit niet namelijk!

Ben wat ouder en slechthorend en anders hoor ik niets van die beltoon djinskes.

mvg,

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
Mp3 bij een oproep kan zeker. Heb ik ook. Bij een SMS bericht weet ik helaas niet. Ik heb gekeken maar kan alleen het "ingebouwd" geluid instellen. Misschien is er een optie die ik niet zie.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

Ringtone van de map Ringtones kopiëren naar de map Notifications, dan kan je 'm gewoon gebruiken

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Daejji schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:12:

Ik weet de oplossing niet maar heb wel een soortgelijk probleem. Normaal gesproken heb ik foto's van 2013 tm nu in de Google Photos app staan. Sinds kort laat die ze maar zien van 2015 tm nu.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
En in de web versie dan, kun je alle foto's wel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ja daar wel, zie er gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
bij mij is het inmiddels opgelost..heb de app verwijderd en weer opnieuw gedownload.
Zie nu alles wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:04
Vraagje aan de mensen over zijn gestapt van een iPhone. Heeft smart switch ook de filmpjes kunnen overzetten en zijn die ook vervolgens te bekijken in de Samsung gallery app? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige verhalen bijvoorbeeld dat je een aparte app als vlc mediaplayer nodig hebt om de filmpjes te bekijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Miki op 14-09-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Ligt eraan wat voor bestandstype het is. Ik gebruik standaard bs player want daar kan je alle subtitles selecteren.

• Udrene
Waah schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:14:
Hier ook net een S9+ aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden. Overzetten van data via de USB-kabel ook ideaal.

Ikheb echter 1 dingetje waar ik maar niet op kom....

Ik wil edge-lighting aanzetten voor notificaties. Maar tot nu toe lijkt het maar niet te werken.

Ik heb voor zowel Screen On als Screen Off de edge lighting op Always staan. De apps zijn ingevuld. Quick Reply staat op Off en notifications staat aan.

Toch werken notificaties niet via edge light? Heb Always On (dat klokje) ook al uit gezet, maar nog geen succes
Hier hetzelfde probleem, ik krijg het ook altijd maar halfbakken aan de praat. De ene app werkt wel, de andere weer niet. Dus heb het maar weer uitgezet.

• Miki
Swizzler24 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:45:
Ligt eraan wat voor bestandstype het is. Ik gebruik standaard bs player want daar kan je alle subtitles selecteren.
Nee ik doelde op filmpjes die ik gewoon met mijn iPhone camera heb gemaakt, als ik het goed heb zijn dat mov bestanden.

Ik zie inmiddels dat naast smart switch ook Google drive gebruikt kan worden om over te stappen. Iemand ervaring met beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:10:
[...]

Nee ik doelde op filmpjes die ik gewoon met mijn iPhone camera heb gemaakt, als ik het goed heb zijn dat mov bestanden.

Ik zie inmiddels dat naast smart switch ook Google drive gebruikt kan worden om over te stappen. Iemand ervaring met beide?
MOV bestanden kun je wel kopiëren maar je ziet ze niet in de galerij staan. Met "Mijn bestanden " kun je ze wel zien staan.
Je kunt het ook naar Google Drive uploaden maar dat duurt wel even dan.

Je kunt ook alle MOV bestanden naar aparte map kopiëren en vandaar kun je ze wel openen met Google photos bijvoorbeeld.

Gek genoeg zie ik MOV bestanden niet in Google foto's staan terwijl het wel ondersteund wordt omdat ik op mijn vorige iPhone ook Google photos had en dat werkte gewoon.

Verwijderd

Edge Lightning werkt voor geen meter, of t moet aan mij liggen. Heb voor WhatsApp een groene notificatie ingesteld, echter werkt deze enkel als het scherm aan staat. Voor Snapchat heb ik een gele notificatie. Deze werkt wel als het scherm uitstaat, maar schakelt zichzelf na een paar dagen weer uit, waarna ik hem weer handmatig in moet stellen. Zeer frustrerend en irritant...

• Miki
Garret1410 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:32:
[...]

MOV bestanden kun je wel kopiëren maar je ziet ze niet in de galerij staan. Met "Mijn bestanden " kun je ze wel zien staan.
Je kunt het ook naar Google Drive uploaden maar dat duurt wel even dan.

Je kunt ook alle MOV bestanden naar aparte map kopiëren en vandaar kun je ze wel openen met Google photos bijvoorbeeld.

Gek genoeg zie ik MOV bestanden niet in Google foto's staan terwijl het wel ondersteund wordt omdat ik op mijn vorige iPhone ook Google photos had en dat werkte gewoon.
Ok dus als ik het goed begrijp, als ik met Google drive op mijn iPhone een backup maak waarbij de filmpjes ook worden geüpload naar Google Photos. Dan kan ik deze later bekijken in Google photos op een willekeurig Android toestel. Alleen de Samsung gallery app ondersteund geen mov bestanden en geeft dus deze ook niet weer.

Als ik overstap moet het wel smooth gaan al snap ik dat het niet geheel een kopie gaat worden.

Ps. Ik heb wel Android ervaring met een One plus X alleen daarvoor had ik ook geen iPhone en dus deze vragen niet gehad ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 15-09-2018 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:37:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp, als ik met Google drive op mijn iPhone een backup maak waarbij de filmpjes ook worden geüpload naar Google Photos. Dan kan ik deze later bekijken in Google photos op een willekeurig Android toestel. Alleen de Samsung gallery app ondersteund geen mov bestanden en geeft dus deze ook niet weer.

Als ik overstap moet het wel smooth gaan al snap ik dat het niet geheel een kopie gaat worden.

Ps. Ik heb wel Android ervaring met een One plus X alleen daarvoor had ik ook geen iPhone en dus deze vragen niet gehad ;)
Correct.

Als je Google photos op je iPhone installeert dan kun je van alle foto's en video's een backup maken en dat gaat automatisch. Ben je in één keer klaar.

Google Drive werkt ook prima. Twee opties dus maar Google photos vind ik persoonlijk prettiger om foto's te bekijken maar met Google Drive is het weer handiger om mappen te maken en daar van alles naar toe te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Als ik een andere bluetooth audio codec uit wil proberen, bijvoorbeeld LDAC, dan wordt mijn keuze niet vastgehouden en komt weer op de standaard SBC.

Doe ik iets fout of is het een bug en werkt het gewoon niet?

Zie ook Improve Bluetooth Audio on Your Galaxy S9 with Custom Codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

honey schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:01:
Als ik een andere bluetooth audio codec uit wil proberen, bijvoorbeeld LDAC, dan wordt mijn keuze niet vastgehouden en komt weer op de standaard SBC.

Doe ik iets fout of is het een bug en werkt het gewoon niet?

Zie ook Improve Bluetooth Audio on Your Galaxy S9 with Custom Codecs
Waarschijnlijk wordt je gekozen codec niet ondersteund door 'de andere kant'. Zodra het wordt ondersteund dan blijft je selectie wel staan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Shiver23 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:25:
[...]

Waarschijnlijk wordt je gekozen codec niet ondersteund door 'de andere kant'. Zodra het wordt ondersteund dan blijft je selectie wel staan.
Ah, dat zou mooi zijn. Zal het binnenkort proberen als ik de nieuwe Sony koptelefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Krijg zojuist security patch September binnen op de normale s9.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
@DaveD1109 #MeToo :+

[ Voor 9% gewijzigd door Udrene op 18-09-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:24
Gisteren mijn 100 euro cashback ontvangen vandaag de september security patch wat een feest 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Vandaag ook mijn nieuwe toestel ontvangen, nog mooi optijd voor de cashback promotie. (Hopelijk komt er na volgende week niet een andere betere promotie :P)
Vorige was een S8 met barsten in het voor en achter glas na 16 maanden, een nieuw record voor mij... Ik ga weer voor een nieuw record..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
@burgt: Hopelijk wel,maar dan eentje met gratis smartwatch.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
@burgt misschien een hoesje aanschaffen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
Android 9.0 screenshots gelekt voor s9 serie: https://www.sammobile.com...s9-samsung-experience-10/

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Goedenavond
Sinds een week in bezit van een S9+
Toestel werkt perfect maar heb toch een probleem.
Ik heb een app op de telefoon om 112 meldingen te ontvangen.
Nu gebeurt het vaak fay ik de melding niet meekrijg.
Als ik de telefoon niet gebruik en op tafel heb liggen krijg ik ze meestal niet binnen.
Als ik mijn telefoon ga gebruiken, dus het scherm weer aan heb komen de meldingen wel binnen.
Wat zou dit kunnen zijn

The Cableguy

• sjaool
@TheCableguy17 Waarschijnlijk is die app in spaarstand gezet. Deze kun je op een soort whitelist (niet-gecontroleerde apps) zetten zodat de meldingen wel binnenkomen.

• henry299
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Krijg vanavond nieuwe beveiligingsupdate van september binnen.
Verder geen nieuwe dingen merkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door henry299 op 19-09-2018 21:49 ]

• sjaool
Ik krijg nu ook net de 1 september beveiligingsupdate op mijn S9 Plus PHN binnen.

• patrickt35
Voor diegene die graag stoeien met hun telefoon.... Android Pie is te installeren op je telefoon.

https://www.xda-developer...nce-10-samsung-galaxy-s9/

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
patrickt35 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:21:
Voor diegene die graag stoeien met hun telefoon.... Android Pie is te installeren op je telefoon.

https://www.xda-developer...nce-10-samsung-galaxy-s9/
Dat is wel alleen voor Qualcomm devices.

Hier een video van xda met de software overview.

Ik vind sommige van die wijzigen erg goed, donkere interface + dat bepaalde objecten gezakt zijn, maakt het gebruik van slanker, langere toestellen wel beter vind ik

YouTube: Android Pie Samsung Experience 10.0 on the Galaxy S9 - Leaked Build

[ Voor 9% gewijzigd door Luinwethion op 20-09-2018 19:51 ]

Verwijderd

Sinds maand of 2-3 overgestapt van een iPhone 6S naar de S9. Had ik met de iPhone altijd een vlotte 3G verbinding (ik woon in buitenland). Met de S9 is dat echt heel bedroevend. Als ik wifi uitzet wil dat soms wel helpen. Maar ik heb geen zin om steeds wifi uit en aan te zetten als ik de deur uit ga. Is er wellicht een setting die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Nu online
Lastig om op afstand te bepalen hoor. Is er helemaal geen 4g beschikbaar ? Anders zou ik zeggen netwerk instelling vast zetten op alleen 3g, zodat de telefoon niet steeds gaat zoeken naar een ander (beter) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Sinds gisteren een S9 plus in bezit van een actie, ik mis mijn gestures van de Xiaomi. Heb al diverse applicaties geprobeerd waaronder "oneplus gestures" , "gesture control" en de "one handed operation" van samsung zelf. Geen van alle werken ze echt fantastisch

Iemand een tip voor een goede gesture control ? Als je er eenmaal aan gewend bent zijn die 3 knoppen nou niet bepaald prettig meer.

Daarbij valt me op dat de Akku wel erg kort meegaat, het is nog de eerste dag dus een hoop geinstalleer en dergelijke. Zal even aan kijken nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luinwethion schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:50:
[...]

Dat is wel alleen voor Qualcomm devices.

Hier een video van xda met de software overview.

Ik vind sommige van die wijzigen erg goed, donkere interface + dat bepaalde objecten gezakt zijn, maakt het gebruik van slanker, langere toestellen wel beter vind ik

YouTube: Android Pie Samsung Experience 10.0 on the Galaxy S9 - Leaked Build
Ik snap alleen die "bubbles" niet in het instellingen menu. Begrijp ook niet waarom dat wit is en niet gewoon zwart.
Voor de rest ziet het er wel goed uit. Maar even afwachten wat Samsung uiteindelijk doet.
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 05:54:
Sinds gisteren een S9 plus in bezit van een actie, ik mis mijn gestures van de Xiaomi. Heb al diverse applicaties geprobeerd waaronder "oneplus gestures" , "gesture control" en de "one handed operation" van samsung zelf. Geen van alle werken ze echt fantastisch

Iemand een tip voor een goede gesture control ? Als je er eenmaal aan gewend bent zijn die 3 knoppen nou niet bepaald prettig meer.

Daarbij valt me op dat de Akku wel erg kort meegaat, het is nog de eerste dag dus een hoop geinstalleer en dergelijke. Zal even aan kijken nog.
Ik gebruik geen gestures dus kan je niet helpen maar ik denk dat het wachten wordt op Android 9.0 voor goede gestures.
Voordat je een conclusie trekt wat betreft accuduur, zul je een weekje geduld moeten hebben. Weet natuurlijk ook niet wat je gewend bent maar voor een high-end toestel is de accuduur gewoon goed maar niet uitzonderlijk. Ligt er ook helemaal aan hoe je het toestel gebruikt. SOT getallen heb je daarom ook niets aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Garret1410 op 21-09-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:23:
[...]
Ik gebruik geen gestures dus kan je niet helpen maar ik denk dat het wachten wordt op Android 9.0 voor goede gestures.
Voordat je een conclusie trekt wat betreft accuduur, zul je een weekje geduld moeten hebben. Weet natuurlijk ook niet wat je gewend bent maar voor een high-end toestel is de accuduur gewoon goed maar niet uitzonderlijk. Ligt er ook helemaal aan hoe je het toestel gebruikt. SOT getallen heb je daarom ook niets aan.
Ja dacht ik al qua accuduur, ik kom van een redmi note 5 met 4000mah accu en natuurlijk een veel lager stroomverbruik door mindere chip/scherm. Ik kijk het even aan, maar de accu duur is nogal belangrijk voor mij en mijn mijn mijn wat zit er een hoop software zooi op de s9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 05:54:

Ik heb "all in one gestures" tijdje geprobeerd, om af te kicken van iphone gewoontes. Inmiddels ben ik clean, en gebruik ik gewoon de normale android bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
teake schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:00:
[...]
Ik heb "all in one gestures" tijdje geprobeerd, om af te kicken van iphone gewoontes. Inmiddels ben ik clean, en gebruik ik gewoon de normale android bediening.
Nog even hard bezig geweest en een combinatie gevonden die wel wat lijkt :

Install "one hand operation", deel van de good-lock apps en zet de linker en rechter kan als "terug"
Install "gesture control" app voor de gestures vanaf de onderkant
Adb gebruiken om de navigation bar helemaal weg te krijgen met behulp van de gesture control app

Nu heb ik de gestures van Miui 10 , die bevielen mij bijzonder goed.
Ben benieuwd of dit stabiel is

Verder nog een berg zooi weten stop te zetten met deze post van xda : LINK

Wat een berg rommel staat erop ondanks dat ik bij installeren had aangegeven geen Samsung apps te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:36:
[...]

Ja dacht ik al qua accuduur, ik kom van een redmi note 5 met 4000mah accu en natuurlijk een veel lager stroomverbruik door mindere chip/scherm. Ik kijk het even aan, maar de accu duur is nogal belangrijk voor mij en mijn mijn mijn wat zit er een hoop software zooi op de s9
Ik vind de hoeveelheid software nog wel meevallen eerlijk gezegd. Daarbij moet ik zeggen dat ik veel Samsung apps gebruik dus vind het ook niet direct overbodig.

Merk ook totaal geen verschil met alles ingeschakeld laten of alles deïnstalleren en/of uitschakelen. Gebruik daarom ook geen package disabler meer want je kunt er alleen maar vage problemen mee krijgen.

Enigste wat ik gedaan heb is nova launcher installeren en bixby uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:50
Neem bijvoorbeeld Samsung Agenda, die gebruik ik niet want ik gebruik Google Agenda.
Dus Samsung Agenda uitgeschakeld maar kreeg van de week nog wel een update van Samsung Agenda. Die hoef ik niet :) Weet iemand hoe Samsung Agenda totaal weg te krijgen? :)
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support