Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
3 weken geleden heb ik een Samsung Galaxy S9 gekocht. Afgelopen zaterdag is er tijdens het uitgaan GHB (geconstateerd in het ziekenhuis) in mijn drankje gegooid en ben ik out gegaan. Hierbij is mijn telefoon gestolen. Camerabeelden hebben niks opgeleverd.
Ik ben inmiddels dus afhankelijk van "Find my Android device" van Google, en "Find my Samsung" van Samsung. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe dit precies werkt?
*De telefoon moet voor het doorsturen van de locatie aan staan, maar hoe zit het precies met de locatie? Is het enkel voldoende als het toestel aangezet wordt, of moet er ook daadwerkelijk mee ingelogd worden? Werkt dit ook als de SIM kaart er uit is gehaald?
Inmiddels is er na een week nog steeds geen locatie bekend, en heb ik maar een nieuwe S9 gekocht, in de hoop dat ik de gestolen S9 ooit nog kan traceren.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
Ik wacht al 5 weken en heb van Samsung een email gehad dat het nog 6 weken kan duren
GoT, You have to love it!
Na goedkeuring van mijn aanvraag had ik hem binnen 4 weken in huis. heeft in totaal nog geen 6 weken geduurd.Lisadr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:32:
Hoe lang hebben jullie op de Harman Kardon speakers moeten wachten?
Ik wacht al 5 weken en heb van Samsung een email gehad dat het nog 6 weken kan duren
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:07:
Beste mede-tweakers. Ik heb jullie hulp nodig!
3 weken geleden heb ik een Samsung Galaxy S9 gekocht. Afgelopen zaterdag is er tijdens het uitgaan GHB (geconstateerd in het ziekenhuis) in mijn drankje gegooid en ben ik out gegaan. Hierbij is mijn telefoon gestolen. Camerabeelden hebben niks opgeleverd.
Ik ben inmiddels dus afhankelijk van "Find my Android device" van Google, en "Find my Samsung" van Samsung. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe dit precies werkt?
*De telefoon moet voor het doorsturen van de locatie aan staan, maar hoe zit het precies met de locatie? Is het enkel voldoende als het toestel aangezet wordt, of moet er ook daadwerkelijk mee ingelogd worden? Werkt dit ook als de SIM kaart er uit is gehaald?
Inmiddels is er na een week nog steeds geen locatie bekend, en heb ik maar een nieuwe S9 gekocht, in de hoop dat ik de gestolen S9 ooit nog kan traceren.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
Ik heb hier wel de juli patch. Echter heb ik wel de Belgische(/Luxemburgse) versie van de S9.Gismo1979 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:02:
[...]
Lees net dat de S9 waarschijnlijk de Juli patch overslaat en gelijk naar Augustus gaat. Het zijn echter wel nog speculaties.
https://www.galaxyclub.nl...laxy-s9-update-juli-2018/
Steam: Grim
Verwijderd
Was inderdaad overal op ingelogd. Ook vergrendeld. Er is nog naar gebeld waarbij die eerst een paar keer over ging. 10 minuten later is die tot op heden uitgeschakeld. Helaas.edtims schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:32:
Wat ontzettend naar wat je hebt meegemaakt. Had je de telefoon vergrendeld en was je ingelogd met google? Na een week geen locatie doet mij vermoeden dat de telefoon niet meer traceerbaar is en dat de dief vermoedelijk de telefoon heeft gereset. Als je op de computer in de browser inlogt met je google account dan hoef je alleen nog maar find my phone in te typen en als de telefoon aanstaat en nog ingelogd is moet je hem kunnen vinden. Maar als ze de telefoon uitlaten dan vind je hem niet en als ze een manier vinden om hem uit te loggen dan lukt het ook niet. Hier een link met wat informatie.https://www.greenphones.n...en_na_verlies_of_diefstal Mocht je hem wel vinden trouwens dan is het nog lastig om pressies te weten waar hij is omdat het niet nauwkeurig is op de meter en de politie er vaak niks mee doet.
[...]

Nu vallen me een paar dingen op:
1: Batterij valt me best nog een beetje tegen. Eerlijk is eerlijk, 2 sims erin. Eens proberen met 1 sim uitgeschakeld en die alleen aanzetten als ik die gebruik ......... Sim 1 is T-mobile met aardig bereik hier, Sim 2 Lebara denk ik, met af en toe wat minder bereik en daardoor mogelijk hoger accu-verbruik.
2: De camera. Bij mijn S7 , S7 Edge, S8 en Note 8 kan je door met de flitser aan, ergens op het scherm 'tappen' ,waardoor hij scherp-stelt MET flits. Lijkt dit goed, dan 'druk je af' .
Bij de S9 doet hij dit ZONDER de flits, zie je geen moer, en weet je pas hoe het wordt als je 'afdrukt'. Is er een manier om het toch weer op de ouder manier te doen die mij fijner leek te werken?
Verder: geluid absoluut beter; camera een stukje beter verder ; Dual-sim heerlijk ( ik gebruik het af en toe ).
Nu zo meteen de 'Duitse augustus firmware' eens erop ploffen. Omdat het kan
[ Voor 6% gewijzigd door robbvdb op 04-08-2018 21:29 ]
Nou en: je krijgt hem toch (voor nop)...Lisadr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:32:

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Wanneer heb jij hem geregistreerd dan en goedkeuring via de mail gehad?Lisadr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:32:
-edit-
Wat vinden jullie van de blinde camera test Van tweakers?
De s9 scoort hier best wel slecht.. plaats 4 van de 4.
De oneplus 6 scoort veel beter ..
Ik had verwacht dat de s9 wel een betere camera had.
[ Voor 23% gewijzigd door Aggressor op 05-08-2018 07:34 ]
Verwijderd
Fotograferen doe je met een echte camera.
Kijk naar DxoMark al die testen is maar net wat je doet met de foto's bekijk je ze enkel op je telefoon etc.
Tevens heeft een ieder weer een andere voorkeur de één houdt van contrast rijke foto's de andere weer wat meer van natuurgetrouwe kleuren.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2018 10:43 ]
Verwijderd
Vond ik ook best jammer eerlijk gezegd.Aggressor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 07:31:
[...]
Wanneer heb jij hem geregistreerd dan en goedkeuring via de mail gehad?
-edit-
Zeggen "het is een telefoon en geen camera" snap ik gezien vanuit het standpunt van een serieuzere hobbyfotograaf best. Tegelijkertijd is de camera wel één van de belangrijkste redenen om een hogere prijs voor een telefoon neer te leggen en weegt het gemak voor veel mensen makkelijk op tegen de betere kwaliteit van bijvoorbeeld een dslr. Zo schiet ik makkelijk en snel (naar mijn mening) mooie plaatjes en sta ik vaak te wachten op het inpak-, uitpak- afstel- en sleepritueel van mijn vriendin. Dus die camera is wat mij betreft zeer relevant.
Maargoed, Samsung had mijns inziens een grote voorsprong toen de S7 uitkwam. Het is denk ik wel logisch dat de concurrentie die voorsprong geëvenaard en naar smaak van velen dus ingehaald heeft.
Wellicht is dat een optisch fenomeen want als ik mijn ooghoek verander en het van op de zijkant bekijk is die kleur gewoon wit. Als ik het toestel recht voor me hou is het volledig oppervlak (midden + edge) niet puur wit. Het lijkt dat de licht intensiteit van de zijkant en midden scherm ongelijk zijn verdeeld.
Het probleem is niet zo ernstig. Ben alleen een beetje obsessief dat ik een minder werkend toestel voor veel geld heb aangekocht. Als het een optisch fenomeen is per constructie snap ik de hele edge constructie niet goed. Wat is is dan het nut van deze edge als het beeld door kromming van het glas niet goed gepresenteerd kan worden en een blauw/grijs-achtig glansje ontstaat door lichtbreking?
Verwijderd
Dat is normaal inderdaad.kristof1234 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:44:
Heb zonet een nieuwe S9 aangekocht. Is het normaal dat de edge zijkanten bij witte achtergrond een "blauw-ish" glansje hebben (andere achtergrond zwart, grijs lijkt geen probleem -- enkel bij internet surfen in chrome).
Wellicht is dat een optisch fenomeen want als ik mijn ooghoek verander en het van op de zijkant bekijk is die kleur gewoon wit. Als ik het toestel recht voor me hou is het volledig oppervlak (midden + edge) niet puur wit. Het lijkt dat de licht intensiteit van de zijkant en midden scherm ongelijk zijn verdeeld.
Het probleem is niet zo ernstig. Ben alleen een beetje obsessief dat ik een minder werkend toestel voor veel geld heb aangekocht. Als het een optisch fenomeen is per constructie snap ik de hele edge constructie niet goed. Wat is is dan het nut van deze edge als het beeld door kromming van het glas niet goed gepresenteerd kan worden en een blauw/grijs-achtig glansje ontstaat door lichtbreking?
Die test is subjectief en aan de smaak van de kijker gerelateerd. Er wordt dus niet naar de technische kant van de camera gekeken.Aggressor schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 07:31:
[...]
Ik zie soms HDR foto's voorbij komen waarbij de kleuren en oververscherping er vanaf knallen en die foto's worden prachtig gevonden. Dat wil niet zeggen dat camera technisch erg goed is.
Het beste is nog altijd van je eigen mening uitgaan. Ben jij tevreden over de foto's dan is je camera goed.
"When you grow up your heart dies"
Zijn er meer mensen die (nog) last hebben van dit probleem?
Ik heb er voornamelijk last van bij youtube en ziggo go.
Voor mensen die niet weten wat het "black crush" effect is:
check mijn screenshot van een movie trailer:

probeer het zelf!
trailer: YouTube: Glass - Official Trailer [HD]
Screenshot van Ziggo Go Hd:

[ Voor 7% gewijzigd door revengeyo op 09-08-2018 00:24 ]
Verwijderd
Naar mijn mening was het de eerste maanden na release (voor betreffende updates) zoveel erger dan het nu is (veel erger ook dan in deze screenshot). Het is er dus nog, maar het is wel (veel) minder erg geworden dan het was. Voor mij in ieder geval op een niveau dat ik het (sinds de laatste twee updates) acceptabel vind. Mijn S7 heeft desalniettemin absoluut een beter display (wat betreft dit fenomeen) en dat blijft in mijn ogen opmerkelijk als je dit toestel als opvolger koopt, van de door velen benoemde koning van de display's.revengeyo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 03:29:
Ik heb helaas last van het "black crush" effect.
Zijn er meer mensen die (nog) last hebben van dit probleem?
Ik heb er voornamelijk last van bij youtube en ziggo go.
Voor mensen die niet weten wat het "black crush" effect is:
check mijn screenshot van een movie trailer:
[afbeelding]
probeer het zelf!
trailer: YouTube: Glass - Official Trailer [HD]
-GPS is inaccuraat, soms sta ik volledig naast een pad en kan de telefoon geen richting vinden, een iPhone vind op dat moment wel gewoon een goed GPS signaal, deze heb ik er naast gehouden
-Ik krijg met flitsmeister en bluetooth in de auto verbonden continue: CHROME IS GESTOPT berichten, ik heb al van alles geprobeerd zoals opnieuw installeren maar niets helpt.
-De iPhone heeft een zeer krachtige zoekfunctie genaamd spotlight, hiermee kon ik altijd alles zeer snel vinden en zelfs in attachments/emails zoeken. De S9 heeft alleen een soortgelijke functie genaamd FINDER maar hier kan ik alleen beperkt zoeken, zoeken in mail is niet eens mogelijk (????). Zijn er goede alternatieven?
-Over het algemeen vind ik dat apps vaak vanzelf stoppen en opnieuw opstarten
Instellingen - verbindingen - hoge precisie staat aan?Machlah schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:
Na jaren met een iPhone ben ik sinds kort over gestapt op een S9. Leuk telefoon maar toch echt wel minder stabiel dan mijn iPhone. Voor een flagship telefoon had ik veel meer verwacht. Ik heb dan ook een aantal vragen en opmerkingen. Ik vraag me af of dit bekend voor komt:
-GPS is inaccuraat, soms sta ik volledig naast een pad en kan de telefoon geen richting vinden, een iPhone vind op dat moment wel gewoon een goed GPS signaal, deze heb ik er naast gehouden
Geen idee, lijkt me een bug waar je niet zo veel aan kan doen totdat de veroorzakende factor een update krijgt. Helaas.-Ik krijg met flitsmeister en bluetooth in de auto verbonden continue: CHROME IS GESTOPT berichten, ik heb al van alles geprobeerd zoals opnieuw installeren maar niets helpt.
Nee, niet zo geïntegreerd als spotlight. Maar Android zou Android niet zijn als je er geen app voor kan vinden in de playstore. Zoeken en uitproberen dus.-De iPhone heeft een zeer krachtige zoekfunctie genaamd spotlight, hiermee kon ik altijd alles zeer snel vinden en zelfs in attachments/emails zoeken. De S9 heeft alleen een soortgelijke functie genaamd FINDER maar hier kan ik alleen beperkt zoeken, zoeken in mail is niet eens mogelijk (????). Zijn er goede alternatieven?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld.-Over het algemeen vind ik dat apps vaak vanzelf stoppen en opnieuw opstarten
- GPS kalibreren wellicht een idee? Heb dit zelf nooit gehad, mijn vriendin heeft een iPhone X en hiervoor een iPhone 7 en beide GPS signalen kwamen altijd wel overeen met mijn S9+.Machlah schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:
Na jaren met een iPhone ben ik sinds kort over gestapt op een S9. Leuk telefoon maar toch echt wel minder stabiel dan mijn iPhone. Voor een flagship telefoon had ik veel meer verwacht. Ik heb dan ook een aantal vragen en opmerkingen. Ik vraag me af of dit bekend voor komt:
-Ik krijg met flitsmeister en bluetooth in de auto verbonden continue: CHROME IS GESTOPT berichten, ik heb al van alles geprobeerd zoals opnieuw installeren maar niets helpt.
-De iPhone heeft een zeer krachtige zoekfunctie genaamd spotlight, hiermee kon ik altijd alles zeer snel vinden en zelfs in attachments/emails zoeken. De S9 heeft alleen een soortgelijke functie genaamd FINDER maar hier kan ik alleen beperkt zoeken, zoeken in mail is niet eens mogelijk (????). Zijn er goede alternatieven?
-Over het algemeen vind ik dat apps vaak vanzelf stoppen en opnieuw opstarten
- Apart, heb ikzelf nooit ervaren, ben ook altijd verbonden met bluetooth + flitsmeister + spotify, geen enkel probleem.
- Ikzelf gebruik de Nova Launcher Prime, wanneer ik 2x op de home knop druk komt er een pop-up'je a la Spotlight naar voren. Hier is een artikel over Spotlight vervangers.
What is going on

If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Is je Google kapot?dezonnebril schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:10:
Iemand de augustus update al binnen? Ik zit nog steeds op juni. De S8 van mijn collega heeft de juli update gekregen en de augustus update ook sinds vandaag...
What is going on
Nee die doet het prima, zover was ik inderdaad ook al. Echter heeft de S8 dan blijkbaar de augustus update weer eerder dan de S9.kruila schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:34:
[...]
Is je Google kapot?
Just asking!
Zoeken is in de standaard mail-app zeer goed mogelijk, tot op trefwoord in een mail toe!
Moet je zo kunnen vinden denk ik !
Merkte jij een verschil in batterijverbruik?sjaool schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:20:
@Kompart Ik had een S8 Plus voordat ik mijn S9 Plus van Samsung kreeg. De S9+ is weer een stukje sneller en heeft een dubbele camera. Verder is het gewoon een fijn toestel met subtiele verbeteringen ten opzichte van de S8+.
Ik merk er weinig van. Ik ben vanochtend rond 8 uur van huis gegaan met de accu op 100% en nu om half vijf in de middag staat hij op 83% met 31 minuten SOT.Kompart schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:26:
[...]
Merkte jij een verschil in batterijverbruik?
Maar het gebruik hangt heel erg af van wat je ermee doet. En mijn ervaring is dat het verbruik met elke update beter wordt.
Hoezo? Heb je deze update perse nodig? Werkt je telefoon niet meer of staat deze op het punt te ontploffen ofzo?dezonnebril schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:43:
[...]
Nee die doet het prima, zover was ik inderdaad ook al. Echter heeft de S8 dan blijkbaar de augustus update weer eerder dan de S9.
Just asking!
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 10-08-2018 00:43 ]
Heb een Nederlandse unbranded s9.
DaveD
Van een flagship telefoon mag ik toch best de maandelijkse (beveiligings) updates verwachten? Zo raar is dat niet volgens mijsjaool schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:42:
[...]
Hoezo? Heb je deze update perse nodig? Werkt je telefoon niet meer of staat deze op het punt te ontploffen ofzo?
Ik krijg de augustus patch overigens nu ook net binnen.
Maar de updates komen vanzelf binnen. Het is alleen zo dat je er geen vaste dag voor hebt. Dus de ene keer kan het een weekje vroeger zijn, de andere keer een weekje later.
Juli was al overgeslagen en de S8 had de augustus patch begin deze week al... Wachten blijft lastig
Maar waar ik tegenaan loop is dat bij NPO app de telefoonscherm uitgaan na 30 seconden en ik dus niet verder kan kijken. Ik heb natuurlijk Slim sluimeren aangezet. Dit helpt, maar dan kan ik nog steeds niet weglopen of een boterham smeren. Bij Netflix of Youtube heb ik hier geen last van.
Iemand een idee wat ik anders moet instellen of een andere oplossing?
Sleepless in AP installeren en NPO toevoegen.qwerty1 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:50:
Ik ben een zeer tevreden eigenaar van de S9. Ben overgestapt van de Oneplus1 waar ik ook zeer tevreden over was maar kwam nu een aanbieding tegen die ik niet kon laten lopen. Moet alleen nog even wennen aan het smallere formaat.
Maar waar ik tegenaan loop is dat bij NPO app de telefoonscherm uitgaan na 30 seconden en ik dus niet verder kan kijken. Ik heb natuurlijk Slim sluimeren aangezet. Dit helpt, maar dan kan ik nog steeds niet weglopen of een boterham smeren. Bij Netflix of Youtube heb ik hier geen last van.
Verwijderd
Vreemd want mijn S9+ heeft hier geen last van en ik gebruik geen third party app ofzo om te voorkomen dat het scherm uitgaat. Simpelweg de app eens verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?qwerty1 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:50:
Ik ben een zeer tevreden eigenaar van de S9. Ben overgestapt van de Oneplus1 waar ik ook zeer tevreden over was maar kwam nu een aanbieding tegen die ik niet kon laten lopen. Moet alleen nog even wennen aan het smallere formaat.
Anders de time out tijd van je scherm op wat langer zetten.qwerty1 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:50:
Je hebt nog de keuze uit 1,2,5 en 10 minuten.
Dit kun je veranderen in instellingen, display en de 3e optie van onderen kun je de time out veranderen. Misschien niet een ideale oplossing want dan gaat bij alles natuurlijk je scherm pas uit na de tijd die jij gekozen heb mocht je hem zelf niet op standby drukken.
Ik heb er hier ook geen last van. Ik blijf netjes beeld houden. Ik zou net als hierboven al gezegd de app een keer verwijderen en opnieuw installeren.qwerty1 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:50:
Echt?nielsjo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:08:
Hier komt nu een update binnen met de beveiligingspatch van 1 augustus.
Zit nu op 19,57 uur met 4,48 uur SOT en nog 24% over!
Haalde eerst maar krap 14 a 15 uur met 5 uur SOT.
DaveD
"Hey Bixby! Update my phone."nielsjo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:08:
Hier komt nu een update binnen met de beveiligingspatch van 1 augustus.
Update is momenteel aan het installeren
Steam: Grim
Battery-life prima, lekker snel, en ........net wat sneller in opbouwen gesprek op T-mobile zoals het lijkt. Want dat leek de laatste dagen op de PHN-versie net wat minder snel bij mij.
Meer mensen last van?
Moet nog wel de laatste update installeren.
Dat was bij mijn s7 een voorteken dat je accu gaar is. Weekje later stond mijn telefoon helemaal bol ;-(ptweaker schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:24:
Heb tegenwoordig last dat mijn batterij van 15% binnen enkele seconden naar 0 gaat, en het toestel uit gaat.
Meer mensen last van?
Lijkt erop dat je accu kalibratie niet helemaal klopt.ptweaker schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:24:
Heb tegenwoordig last dat mijn batterij van 15% binnen enkele seconden naar 0 gaat, en het toestel uit gaat.
Meer mensen last van?
Inderdaad eerst opnieuw proberen te kalibreren en als dat geen soelaas biedt, aanmelden voor een nieuwe accu. Waar soms coulanter mee omgegaan wordt dan verwacht !sjaool schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:53:
[...]
Lijkt erop dat je accu kalibratie niet helemaal klopt.
Bedankt voor de tips!
Had een S7 en WOW, wat een upgrade is dit ! Net nog even de S7 vastgehad om hem te resetten, en had echt zoiets van 'wat een klein ding is dit..'
Heb er vanaf gisteren 18:00 continu mee lopen klooien en vannacht niet op de lader gehad, had nog + 30% batterij over toen ik opstond. Ben ook niet echt een heavy user, beetje internetten + deezer aan als ik in de trein zit (+/- 30 min. per dag) en op het werk af en toe slack ff checken als ik niet achter m'n bureau zit. Af en toe een game spelen of even youtuben ook natuurlijk, maar dat kan ook op de TV (via chromecast of kodi op de nuc, kijkt wel zo prettig)
Het ging me voornamelijk om de camera, en dat is echt een vooruitgang imho.
Heb lang zitten twijfelen tussen de S9 en de oneplus6 maar toch wel blij dat ik voor deze ben gegaan !
En jouw charging pad is ook draadloos?sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:58:
@tjeerdoo Voor mij is draadloos opladen echt een uitkomst. Ideaal, geen zoeken naar een kabeltje maar gewoon de telefoon op de lader zetten.
Nee, maar heeft wel een vaste plek naast mij op de bank.
Ik heb er trouwens twee, erg handig hoor.
Ok, maar of je daar nou een oplaadkabel hebt liggen maakt niet zo veel uit behalve de handeling van kabel in je telefoon doen.sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:30:
[...]
Nee, maar heeft wel een vaste plek naast mij op de bank.
Ik heb er trouwens twee, erg handig hoor.
Je telefoon op de houder plaatsen is makkelijker dan de kabel van de grond pakken en in de USB-aansluiting doen. Maar goed, je moet het gewoon hebben om het gemak van draadloos opladen te ervaren.Robert89 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ok, maar of je daar nou een oplaadkabel hebt liggen maakt niet zo veel uit behalve de handeling van kabel in je telefoon doen.
Inderdaad als je eenmaal draadloos laden gewend bent, wil je niet meer anders!sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:39:
[...]
Je telefoon op de houder plaatsen is makkelijk dan de kabel van de grond pakken en in de USB-aansluiting doen. Maar goed, je moet het gewoon hebben om het gemak van draadloos opladen te ervaren.
Ik zit te twijfelen tussen een note 9 (alleen voor de accu, dat pennetje maakt mij niet zo veel uit), en een s9+.
Maar een note 9 is zonder in te ruilen telefoon nog best prijzig en als ik met een s9+ gewoon 24 uur kan doen zoals ik nu met mijn s7 doe vind ik het de meerprijs niet waard.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik heb een gewone s9 en de accu is echt aanzienlijk verbeterd sinds de laatste update!Edgenumber schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:50:
zijn er nog meer mensen die na de update van hun s9(+) echt een betere accu duur hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een note 9 (alleen voor de accu, dat pennetje maakt mij niet zo veel uit), en een s9+.
Maar een note 9 is zonder in te ruilen telefoon nog best prijzig en als ik met een s9+ gewoon 24 uur kan doen zoals ik nu met mijn s7 doe vind ik het de meerprijs niet waard.
Heb gemiddeld 5 a 6 uur sot per dag en als ik naar bed ga heb ik nog 20 minuten over ongeveer.
DaveD
Verwijderd
Ik heb tussen de 3 en 8 uur SOT op een accu (meestal tussen de 6 en 7 uur denk ik). De grootste verbruikers zijn als ik meer richting de 3 uur zit: scherm veel op helder gehad/buiten geweest, veel op 4g (ipv wifi) en ook is het mij laatst opgevallen dat de Samsung browser veel zuiniger is dan Chrome.
De note 9 lijkt me nog wel wat beter qua accu, als ik nu nog niet de S9+ had zou ik ook wel getwijfeld hebben.
[ Voor 82% gewijzigd door Artwido op 17-08-2018 19:06 ]
7 a 8 uur is echt veel ja!🤣sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:55:
Ik vind het knap dat mensen 7/8 uur SOT halen op een dag. Ik gebruik mijn telefoon best veel maar zoveel haal ik op een dag echt niet. En dat ligt niet aan de telefoon maar aan mijzelf.
DaveD
4 uur ga je met de S9 Plus zonder problemen halen en met de Note 9 moet dat al helemaal geen probleem zijn.Edgenumber schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:32:
Ik heb vaak ca 4 uur sot. Ik lig nu in bed al een uur te internetten. Meestal overdag nog 2 uur icm navigatie, bellen, appen enz. En dan in de avond nog een uur internetten. En dan is mijn s7 ook echt helemaal leeg. Dus vandaar de twijfel tussen de note en de s9 omdat ik het lastig vind om een goed beeld te krijgen of dat ik met de s9+ net wat meer over zou houden op een dag. En een telefoon kopen en hem na een week terugsturen naar belsimpel heb ik nog nooit gedaan en heb ik om een of andere reden niet zo'n goed gevoel over.
Verwijderd
Kanttekening is wel dat in het hier bijgevoegde voorbeeld mijn SOT 6u en 11 minuten is volgens Samsung met 35% over, maar als ik de minuten van YT, en de browsers zelf optel ik ruim onder de 5 uur uitkom. Lijkt me sterk dat ik zoveel tijd in het OS bezig ben geweest ofzo, dus dat is wel vaag.
Edit: Misschien andere apps zoals Whatsapp die niet op de screenshot staan waar die extra minuten vandaan komen. Is trouwens een screenshot van een aantal weken terug en dus nog met de oude firmware.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 11:01 ]
Verwijderd
YouTube: Note 9 vs iPhone X vs Find X vs P20 Pro vs S9+ vs NEX vs Note 8 vs O...
Dat doe ik als sinds ik die S7 heb, maar wil de nieuwe S9+ eigenlijk niet meer de hele nacht op de lader hebben (schijnt niet heel bevorderlijk te zijn voor de accu), dus gooi hem gewoon op het werk even een uurtje aan de lader.sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:58:
@tjeerdoo Voor mij is draadloos opladen echt een uitkomst. Ideaal, geen zoeken naar een kabeltje maar gewoon de telefoon op de lader zetten.
Dit is trouwens mooi te zien met de app Charge Monitor.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 20-08-2018 20:24 ]
Maar veel tegenstrijdige verhalen over wel of niet:
- fast chargen;
- niet aan de lader laten liggen terwijl hij al vol is;
- leeg laten lopen en tot 100% laden;
- of juist tot 20% laden en maar tot 80% weer opladen;
- in een keer vol laden, of in korte stukjes vol laden.
ook wordt je via gewoon google naar tig artikelen verwezen die allemaal 1 bron hebben, namelijk batteryuniversity.com. En wat was het? 1 bron is geen bron.
Maar goed, dit gaat wel ver of topic van het onderwerp zelf.
Verwijderd
Paar nieuwe, kleine aanpassingen die de GSM wel aangenamer maken om te werken.
Locatie van de fingerprint en de manier waarop de fingerprint wordt gemeten is een pak handiger, de toevoeging van een tweede kleine speaker boven,..
Tot nu toe heel blij met de switch ! Echter één klein probleempje dat ik maar niet opgelost krijg.
Op mijn S8 kwamen de meldingen veel handiger binnen als op de S9 -> YouTube: Notification issue Samsung S8 - S9
De rechtse is mijn S8, links de S9
Ik vermoed dat dit een setting zal zijn maar ik heb echt letterlijk elk menu al bekeken en zou graag de settings laten aankomen zoals de S8 maar geen succes.
Iemand die weet hoe dit aangepast kan worden of is dit verwijderd bij de S9?
Dit zit in de Edge screen instellingenVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:17:
Ik heb ook net de switch gedaan van S8 naar S9 en ben ook heel blij !
Paar nieuwe, kleine aanpassingen die de GSM wel aangenamer maken om te werken.
Locatie van de fingerprint en de manier waarop de fingerprint wordt gemeten is een pak handiger, de toevoeging van een tweede kleine speaker boven,..
Tot nu toe heel blij met de switch ! Echter één klein probleempje dat ik maar niet opgelost krijg.
Op mijn S8 kwamen de meldingen veel handiger binnen als op de S9 -> YouTube: Notification issue Samsung S8 - S9
De rechtse is mijn S8, links de S9
Ik vermoed dat dit een setting zal zijn maar ik heb echt letterlijk elk menu al bekeken en zou graag de settings laten aankomen zoals de S8 maar geen succes.
Iemand die weet hoe dit aangepast kan worden of is dit verwijderd bij de S9?
Verwijderd
Ik had het net ook gevonden en kwam het hier posten.
Bedankt om het te melden ! Wel een rare setting om zo'n soort notificaties te enablen, in mijn ogen.
Batterij helemaal naar o% en telefoon uit laten gaan. Dit 2x gedaan en nu heb ik weer de juiste % in beeld. Want kan nu veel langer met de laatste 15% doen zoals voorheen. Kalibratie lijkt dus geluktsjaool schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:53:
[...]
Lijkt erop dat je accu kalibratie niet helemaal klopt.
Er is een optie bij de instellingen. Daarmee kan je dus meerdere speakers tegelijk aansturen en met dezelfde volume. Is mij ook gelukt, kan het niet meer testen omdat ik nu nog 1 bl speaker heb.kruila schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:32:
Ik heb het volgende probleem: Via blue tooth heb ik 2 Nokia MD-12 speakertjes aangesloten. Uit beide komt de muziek (stereo). Maar het volume scheelt onderling nog al. En ik kan maar één balans-instelling vinden op mijn S9+ en die is voor een koptelefoon. Iemand de gouden tip?
Maar het kan dus
Heb deze instelling (nog) niet gevonden, weet je nog precies waar en hoe?ptweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:11:
[...]
Er is een optie bij de instellingen. Daarmee kan je dus meerdere speakers tegelijk aansturen en met dezelfde volume. Is mij ook gelukt, kan het niet meer testen omdat ik nu nog 1 bl speaker heb.
Maar het kan dus
Ik denk dat je hier wel een eind mee komt;kruila schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:07:
[...]
Heb deze instelling (nog) niet gevonden, weet je nog precies waar en hoe?
https://www.google.com/am.../samsung-dual-audio%3famp
Helaas niet, pairen etc. gaat prima, uit beide boxjes komt muziek, maar uit de ene harder als de andere, ik heb dus een balansregelaar (niet die van de koptelefoon) nodig om e.e.a. te corrigerenptweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:34:
[...]
Ik denk dat je hier wel een eind mee komt;
https://www.google.com/am.../samsung-dual-audio%3famp
Voor zover ik het zo kan zien is er 53GB opslagruimte vrij van de 64GB.dutchnltweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:45:
Vraagje, hoeveel van 64gb van de s9+ blijft er over als je hem koopt?
Zeker? Had vandaag een demo model in mijn hand en daar was maar 30gb vrije ruimte van de 64gb.sjaool schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Voor zover ik het zo kan zien is er 53GB opslagruimte vrij van de 64GB.
Demo's staan vaak vol met troep zoals spelletjes en foto's van mensen die met de demo spelen in de winkel.dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:25:
[...]
Zeker? Had vandaag een demo model in mijn hand en daar was maar 30gb vrije ruimte van de 64gb.
Sorry bedoel het niet kwaad maar dat had je zelf toch wel kunnen bedenken?
Zeker voor een Tweaker met Tweaker in zijn naam!
[ Voor 15% gewijzigd door DaveD1109 op 23-08-2018 13:44 ]
DaveD
I know I know maar je wilt het toch zeker weten hè, best veel toestellen die er wel stonden hadden zoals op Internet was beschreven de beschikbare geheugen. Alleen was doe van de S9 serie wel afwijkend, dus daarom twijfelde ik.DaveD1109 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:39:
[...]
Demo's staan vaak vol met troep zoals spelletjes en foto's van mensen die met de demo spelen in de winkel.
Sorry bedoel het niet kwaad maar dat had je zelf toch wel kunnen bedenken?
Zeker voor een Tweaker met Tweaker in zijn naam!
Ik snap hem! Kan het helaas niet checken voor je maar geloof inderdaad het zo'n 53gb was.dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
I know I know maar je wilt het toch zeker weten hè, best veel toestellen die er wel stonden hadden zoals op Internet was beschreven de beschikbare geheugen. Alleen was doe van de S9 serie wel afwijkend, dus daarom twijfelde ik.
Verder wel top toestel hoor! Accu had beter gekund maar gelukkig is ie ook heel snel weer vol!
DaveD
Dit is de S9 Plus van mij. Zoals je ziet heb ik van de 53GB nog 30GB vrije opslag.dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:25:
[...]
Zeker? Had vandaag een demo model in mijn hand en daar was maar 30gb vrije ruimte van de 64gb.

Ja maar heb je er al van alles op gezet? of is dit net uit de doos?sjaool schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:28:
[...]
Dit is de S9 Plus van mij. Zoals je ziet heb ik van de 53GB nog 30GB vrije opslag.
[afbeelding]
Mijn S9+ nu 3 maanden in gebruik, opslaggebruik 23,5 Gb van 64 Gb, (voor wat het waard is, deze cijfers)dutchnltweaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
Ja maar heb je er al van alles op gezet? of is dit net uit de doos?
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support