Acties:
  • +1 Henk 'm!
Loekkiee schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:48:
Heeft nog iemand het probleem dat de fotos uit de map Camera vaak niet beschikbaar zijn? Krijg dan een grijs scherm met een zwarte cirkel en een uitroepteken erin te zien ipv de foto. Tot nu toe weet ik alleen nog maar dat telefoon opnieuw opstarten oplossing biedt, maar niet hoe dit probleem nu ontstaat. Wel vervelend.
Herken dit niet. Waarschijnlijk heb je een SD kaart die niet goed is.
Wat je kan proberen is SD kaart eruit halen en kijken of je met PC de foto's kan bekijken. Zo ja dan backup maken.
Daarna cache van Gallerij wissen. SD kaart terug plaatsen en formateren in je telefoon.
Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Gismo1979 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:13:
[...]

Wat wil je weten? Ik ben van de s6 naar de s9 gegaan. De S9 is qua grootte bijna gelijk als de S6. Qua accuduur is het bij mij bijna verdubbeld, maar de accuduur is voor iedereen weer anders door verschillende factoren.
De S9 is merkbaar sneller dan de S6.

De S9+ is ca. 1 cm hoger dan de S9 en breder. De S9+ heeft wel een dubbele camera achter, waarmee je een bokeh effect kunt creëren.

Of je voor de S9 of S9+ moet gaan is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken. Ik zou als ik jou was ik in de winkel ga kijken.
De prijzen zijn inmiddels al aardig gezakt dus zojuist de Samsung Galaxy S9+ Dual Sim G965F Coral Blue besteld :)

Ik kom van een S7 Edge dus het zal wel een flinke stap voorwaarts zijn, ik ben benieuwd!

Het scheelt dat 'ie me onder de streep maar iets van 300 euro kost. Bedankt werkgever :> Als de cashback ook nog mogelijk is zou het helemaal geweldig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 09-07-2018 16:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TommyGun Veel plezier met de S9+. Qua kleur heb je de mooiste eruit gezocht, vind ik ;) (heb zelf de S9 coral blue)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:27:
[...]

De prijzen zijn inmiddels al aardig gezakt dus zojuist de Samsung Galaxy S9+ Dual Sim G965F Coral Blue besteld :)

Ik kom van een S7 Edge dus het zal wel een flinke stap voorwaarts zijn, ik ben benieuwd!

Het scheelt dat 'ie me onder de streep maar iets van 300 euro kost. Bedankt werkgever :> Als de cashback ook nog mogelijk is zou het helemaal geweldig zijn.
Geinig, ik heb exact dezelfde stap gemaakt. Tot dusver heel tevreden over. Met name was toch de snelheidsverbetering duidelijk merkbaar. Juist terwijl ik het daar niet enorm had verwacht. Verder is de audio output (via de audiojack) véél beter dan die van de S7 Edge. Kan harder en klinkt veel minder vlak. Daarnaast is het scherm heerlijk en vraag je jezelf na 1 keer HDR filmpje kijken af waarom niet alle content in HDR is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vriendin trof nu al voor de tweede maal foto's in haar gallery app van haar S9 aan die niet van haar waren. Nu een heel album en aan de foto's te zien wederom van dezelfde persoon. Deze foto's werden overigens niet gesynchroniseerd met Google Foto's. Zal hier wel mee te maken hebben:

nieuws: Samsung onderzoekt klachten over willekeurig doorsturen foto's Berich...

Wel dus ook in Nederland. Nu was ze uiteraard bezorgd of dat ook met haar foto's kon gebeuren. Zag dat RCS (sms 2.0) in de berichtenapp de hoofdverdachte was, bij opslag uitschakelen is die hele app onbruikbaar. Wel kan je m vervangen voor de Google berichten app, maar ja net Google loopt dat RCS te pushen. Klopt het dat NL providers dit sowieso nog niet gebruiken en er zo (nog) geen risico is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb de S9 nu twee dagen en de batterij valt me eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik kom van een OnePlus X af en eigenlijk is het gewoon slechter of gelijk daaraan, terwijl dat een 3 jaar oud toestel is voor minder dan 300 euro.

Heel leuk zo'n Samsung maar als ik met moeite de dag doorkom dan is de lol er snel vanaf bij mij. Geen zin om me druk te maken om dat soort zaken. Meer mensen met deze ervaring?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:15:
Heb de S9 nu twee dagen en de batterij valt me eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik kom van een OnePlus X af en eigenlijk is het gewoon slechter of gelijk daaraan, terwijl dat een 3 jaar oud toestel is voor minder dan 300 euro.

Heel leuk zo'n Samsung maar als ik met moeite de dag doorkom dan is de lol er snel vanaf bij mij. Geen zin om me druk te maken om dat soort zaken. Meer mensen met deze ervaring?
Zoek dit topic maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:04
Idem. Top gsm maar batterij sucks gewoon. Jammer maar niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52

Nope, kan 1,5 dag met batterij doen maar ja iedereen gebruikt zijn telefoon anders dus zal het bij niemand hetzelfde zijn.

Ik zag trouwens net dat er weer een actie is voor de s9(+).
Misschien interesant voor degene die er 1 willen aanschaffen.
https://nu.nl/advertorial...sung-galaxy-s9-of-s9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021

Zoals te lezen haalde ik met moeite 3 uur SoT. Ik moet eerlijk bekennen nu ik het toestel zo'n 5 dagen in bezit heb, ik er nu gemakkelijk 5 uur SoT uit haal, met, as we speak, nog 25% over.
Naar mijn idee moet je batterij gewoon nog even "inkomen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:29
Ik kom zelf van de S8 en m.i. is de batterij er een stuk op achteruit gegaan. Mijn gebruik is identiek aan die van het gebruik als toen ik de S8 had (ik heb zo mijn rituelen) en deze telefoon kom ik echt al in de middag bij aan het laden.

Al met al baal ik dat ik van S8 naar S9 ben gegaan, niet dat het geen goed toestel is, maar het geld dat ik er voor heb neergelegd, was de switch zeker niet waard. Ok, de vingerafdrukscanner zit op een betere plek en hij filmt in super slow-mo en heeft betere speakers, maar daar is ook alles mee gezegd. Alle software tweaks zitten inmiddels ook op de S8 en deze had een betere batterij. Ik raad iedereen in mijn omgeving daarom ook echt aan voor de S8 te gaan!

Op zich kan ik gemakkelijk bijladen in de auto met mijn snel lader, maar ik moet er wel telkens rekening mee houden, vooral als ik een festival heb ofzo en niet kan bijladen. Ach ja, 1e wereld problemen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00
NL_Joshua schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:06:
[...]

Zoals te lezen haalde ik met moeite 3 uur SoT. Ik moet eerlijk bekennen nu ik het toestel zo'n 5 dagen in bezit heb, ik er nu gemakkelijk 5 uur SoT uit haal, met, as we speak, nog 25% over.
Naar mijn idee moet je batterij gewoon nog even "inkomen"..
Het is niet alleen de accu die er in moet komen maar de telefoon zelf ook. Apps die je niet gebruikt worden automatisch in een energiebesparende stand gezet en dat duurt even. Na verloop van tijd zie je steeds meer apps in spaarstand gezet worden waardoor de accuduur ook toeneemt.

Het accuverbruik van mijn S9 Plus is praktisch gelijk aan dat van mijn S8 Plus.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

rodie83 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:33:
[...]

Geinig, ik heb exact dezelfde stap gemaakt. Tot dusver heel tevreden over. Met name was toch de snelheidsverbetering duidelijk merkbaar. Juist terwijl ik het daar niet enorm had verwacht. Verder is de audio output (via de audiojack) véél beter dan die van de S7 Edge. Kan harder en klinkt veel minder vlak. Daarnaast is het scherm heerlijk en vraag je jezelf na 1 keer HDR filmpje kijken af waarom niet alle content in HDR is :)
Gismo1979 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:32:
@TommyGun Veel plezier met de S9+. Qua kleur heb je de mooiste eruit gezocht, vind ik ;) (heb zelf de S9 coral blue)
Prachtig toestel inderdaad _/-\o_

Ideal ook dat Samsung en Google back-up, 90% van alle settings e.d. kun je gewoon behouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Apparaatonderhoud werkt dit echt en is het raadzaam om het elke dag te gebruiken als app of widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Ik zit er aan te denken om mijn lg g4 te vervangen door een s9+.
Ik vind het alleen erg jammer dat de accu niet vervangen kan worden.
Ook zal ik de ir blaster en fm radio missen.. :'(
De accu van mijn G4 was binnen 2 jaar al sterk verslechterd. Ik kocht een nieuwe originele voor 15 euro, en hij werkte weer als nieuw.

[ Voor 10% gewijzigd door revengeyo op 16-07-2018 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
revengeyo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:08:
Ik zit er aan te denken om mijn lg g4 te vervangen door een s9+.
Ik vind het alleen erg jammer dat de accu niet vervangen kan worden.
Ook zal ik de ir blaster en fm radio missen.. :'(
De accu van mijn G4 was binnen 2 jaar al sterk verslechterd. Ik kocht een nieuwe originele voor 15 euro, en hij werkte weer als nieuw.
De accu kan vervangen worden. Als je heel handig bent kun je dit zelf maar dat gaat wel ten koste van de IP68 rating (ik zou er denk ik niet aan beginnen :P ). En anders langs een Samsung Service Center daar vervangen ze hem voor €75. Kost wel iets meer maar ja, het is niet anders. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 16-07-2018 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:27:
[...]

De accu kan vervangen worden. Als je heel handig bent kun je dit zelf maar dat gaat wel ten koste van de IP68 rating (ik zou er denk ik niet aan beginnen :P ). En anders langs een Samsung Service Center daar vervangen ze hem voor €75. Kost wel iets meer maar ja, het is niet anders. ;)
75 euro vind ik opzich nog wel mee vallen.
dan heb je gewoon weer een originele samsung accu en hij is weer ip68?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
Aggressor schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:12:
[...]

75 euro vind ik opzich nog wel mee vallen.
dan heb je gewoon weer een originele samsung accu en hij is weer ip68?
Yep, en bij een officieel Samsung Service Center wordt hij daar ook weer op getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
Beste mede Tweakers, ik mag vanaf morgen verlengen bij Tele2 en mijn oog is gevallen op de S9+. Ik lees net als zovelen vrij slechte berichten over de accuduur. Is dat inmiddels enigszins opgelost voor de Exynos variant? Wat is voor jullie een gemiddelde SOT? Cheerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g1de0n schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:58:
Beste mede Tweakers, ik mag vanaf morgen verlengen bij Tele2 en mijn oog is gevallen op de S9+. Ik lees net als zovelen vrij slechte berichten over de accuduur. Is dat inmiddels enigszins opgelost voor de Exynos variant? Wat is voor jullie een gemiddelde SOT? Cheerio
Je bent niet de eerste in dit topic met die vraag. Zoek het topic maar eens door.
Over de accuduur valt niet eenduidig aan te geven of dit voor jou afdoende is. Ligt aan veel factoren en je gebruik. Ik geloof dat er veel hier zijn met een S9+ die tussen de 5 en 9 uur SOT halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
Ik zie dat de S9 nu voor € 575 te koop is bij diverse webwinkels, zoals Azerty. Dit i.c.m. de € 100 cashback maakt dit toestel wel érg interessant!

Echter, ik heb nog wel even een paar vraagjes:
- Hoe bevalt jullie de plaatsing van de vingerafdrukscanner?
- Hoe is het toestel - en dan met name de dunne schermranden - in gebruik met een case?
- Hoeveel last hebben jullie van de Samsung-bloatware?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Yonix schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:23:
Ik zie dat de S9 nu voor € 575 te koop is bij diverse webwinkels, zoals Azerty. Dit i.c.m. de € 100 cashback maakt dit toestel wel érg interessant!

- Hoe is het toestel - en dan met name de dunne schermranden - in gebruik met een case?

Voorzover bij mij bekend doen de winkels met prijzen rond de 575-600 range niet mee met de cashback actie.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
- Uitstekend
- Geen enkel probleem
- Totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Gismo1979 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:08:
[...]

Je bent niet de eerste in dit topic met die vraag. Zoek het topic maar eens door.
Over de accuduur valt niet eenduidig aan te geven of dit voor jou afdoende is. Ligt aan veel factoren en je gebruik. Ik geloof dat er veel hier zijn met een S9+ die tussen de 5 en 9 uur SOT halen.
Dan ben je wel heel erg positief volgens mij.
Ik denk dat de meeste al moeite hebben met 5 a 6 uren zit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Het hangt ook echt van veel factoren af, bij is het wel gedaan bij een max van 6 uur SOT op een volle dag. Ik heb dan wel alle connectiviteit aan staan (GPS, Wifi, bluetooth, 3 push mail accounts)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pT9iSI9sAWIztLEDZ6VYuuy/full.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Ik haal met moeite 4 of 5 uur screentime. Maar dat is omdat gewoonweg niet zolang op mijn telefoon zit. :+
Als ik 's avonds van mijn werk naar huis ga zit ik vaak nog rond de 70% afhankelijk van wat ik overdag gedaan heb met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49
sekeroglan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Voorzover bij mij bekend doen de winkels met prijzen rond de 575-600 range niet mee met de cashback actie.
Klopt. De goedkoopste winkel die het Nederlandse model dat in aanmerking komt voor de cashback aanbiedt is Mobiel.nl/GSMWijzer. En die is gewoon 100 euro duurder dan de winkels met buitenlandse versies ;).

(misschien hierover maar verder praten in het S9 prijzentopic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
@renzo4000 helpt een donkere skin ook? Welke heb jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
sjaool schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:30:
Ik haal met moeite 4 of 5 uur screentime. Maar dat is omdat gewoonweg niet zolang op mijn telefoon zit. :+
Als ik 's avonds van mijn werk naar huis ga zit ik vaak nog rond de 70% afhankelijk van wat ik overdag gedaan heb met mijn telefoon.
Als je niet veel op je toestel zit dan haal je die screentime ook niet. 4 of 5 uur screentime is best veel en als je dat werkelijk doet dan zit je echt niet meer op 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
edtims schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:08:
[...]

Als je niet veel op je toestel zit dan haal je die screentime ook niet. 4 of 5 uur screentime is best veel en als je dat werkelijk doet dan zit je echt niet meer op 70%
Dat beweer ik ook niet. Ik haal alleen in de weekenden een langere screentime. Als ik op mijn werk ben heb ik wel iets anders te doen dan op mijn smartphone turen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SOT heb ik nog niet getest, maar standby / normaal gebruik valt me echt niet tegen
(BT, WiFi, GPS etc sowieso aan).

[ Voor 203% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb sinds vandaag een raar probleem, ik krijg als ik mijn scherm aan zet alleen alles in landscape modus. Ik heb op instellingen display en startscherm gekeken daarna optie alleen staande stand,deze optie staat op AAN. Misschien meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@X2X2X Samsung levert in Nederland alleen duo modellen. Indien je 'gewone' versie vindt zijn dit import modellen. Qua hardware zijn ze vrijwel gelijk (behalve dat de dual sim oplossing niet in de single sim variant zit). Voor vragen over prijzen/abonnementen zou ik de vragen stellen in de betreffende topic:
[Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen

@pappaleone Wanneer je onder instellingen->display->startscherm de knopje staande stand 'UIT' zet en dan in de snelkoppeling (koppelingen onder het menu als je op het scherm vanaf boven naar beneden veegt) de knop 'automatisch draaien' / liggend (staand) aanklikt zodat deze op automatisch staat en daarna de telefoon staand houdt. Indien dan alles weer goed staat kun je de stand van het startscherm weer op aan zetten.

Anders kun je wanneer je *#0*# belt onder sensors kijken of de gyroscoop nog werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 18-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Gismo1979 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:50:
@X2X2X Samsung levert in Nederland alleen dou modellen. Indien je 'gewone' versie vindt zijn dit import modellen. Qua hardware zijn ze vrijwel gelijk (behalve dat de dual sim oplossing niet in de single sim variant zit). Voor vragen over prijzen/abonnementen zou ik de vragen stellen in de betreffende topic:
[Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen

@pappaleone Wanneer je onder instellingen->display->startscherm de knopje staande stand 'UIT' zet en dan in de snelkoppeling (koppelingen onder het menu als je op het scherm vanaf boven naar beneden veegt) de knop 'automatisch draaien' / liggend (staand) aanklikt zodat deze op automatisch staat en daarna de telefoon staand houdt. Indien dan alles weer goed staat kun je de stand van het startscherm weer op aan zetten.

Anders kun je wanneer je *#0*# belt onder sensors kijken of de gyroscoop nog werkt.
Hartelijk dank alles werkt weer naar behoren _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Meerdere mensen die hier last hebben van de lak (?) van de fingerprint sensor die losraakt. Telefoon net anderhalve week, en er is al een flink stuk lak vanaf... 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
TommyGun schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:48:
SOT heb ik nog niet getest, maar standby / normaal gebruik valt me echt niet tegen
(BT, WiFi, GPS etc sowieso aan).
Ik heb ook alles aanstaan en zit op zo'n 1 à 2 procent per uur in standby. Beslist niet slechter en misschien zelfs beter dan mijn S8 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Hmm positieve verhalen... Ik heb nu een maand een s9 duo. Gebruik beide sims en heb meestal alles aanstaan wat betreft WiFi ed. Maar ik haal sowieso geen etmaal op een lading. Om eerlijk te zijn vind ik de batterij bedroevend slecht. Niet helemaal eerlijk te vergelijken met mijn ruim 2 jaar oude 6s omdat ik daar een aparte A5 voor werk had, maar volgens mij is deze batterijduur minder.

De camera en het scherm zijn overigens super en dat is de reden dat het toestel er nog is. Speciaal gekocht om een goede camera bij de hand te hebben om de afgelopen weken snapshots te kunnen maken van mijn pasgeboren baby.

Edit: belangrijke toevoeging, ik heb mijn s9 altijd op gemiddelde spaarstand....

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 19-07-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik zou graag willen weten hoe ik het makkelijkst aan een Snapdragon variant kan komen.
Of moet ik daarvoor een ticket naar Shanghai kopen?

[ Voor 23% gewijzigd door revengeyo op 19-07-2018 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
revengeyo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
Ik zou graag willen weten hoe ik het makkelijkst aan een Snapdragon variant kan komen.
Of moet ik daarvoor een ticket naar Shanghai kopen?
Waarom zou je dat jezelf aan willen doen? De Exynos variant is inmiddels gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
NL_Joshua schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:23:
Meerdere mensen die hier last hebben van de lak (?) van de fingerprint sensor die losraakt. Telefoon net anderhalve week, en er is al een flink stuk lak vanaf... 😡
Dan zou ik teruggaan naar de winkel. Dat er na een jaar wat kleine krasjes opkomen, is vrij normaal, maar geen stukken lak die na anderhalve week loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
De snapdragon versie presteert beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
revengeyo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:38:
De snapdragon versie presteert beter
Niet alleen op tests op Youtube afgaan, die zijn bijna allemaal al in maart gedaan. Inmiddels zijn we al een paar updates verder met optimalisaties etc. Bovendien ga je in het dagelijks gebruik praktisch niks van een eventueel snelheidssverschil merken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

NL_Joshua schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:23:
Ja hier ook. Een poosje geleden heb ik hier ook een foto gepost. Kijk maar even terug.
Heb het zo maar gelaten. Te veel gedoe.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar het Levertijd & Prijzen topic. Berichten over aanbiedingen e.d. horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Prima
Zwaar, dunne randen staan geweldig maar praktisch is het niet. Je raakt zo iets aan wat je niet bedoelde.
Geen.

Mijn volgende toestel moet lichter zijn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:15
eisbaer schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:04:
[...]

Prima
Zwaar, dunne randen staan geweldig maar praktisch is het niet. Je raakt zo iets aan wat je niet bedoelde.
Geen.

Mijn volgende toestel moet lichter zijn.
Ik deel die mening niet. Palm rejection werkt goed genoeg voor mij. Raak nooit iets onbedoeld aan. Ik deel je mening wat zwaar betreft niet, en heb vrij kleine handen maar dat is heel persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

WouterL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Ik deel die mening niet. Palm rejection werkt goed genoeg voor mij. Raak nooit iets onbedoeld aan. Ik deel je mening wat zwaar betreft niet, en heb vrij kleine handen maar dat is heel persoonlijk. :)
Het is uiteraard heel persoonlijk. Het gewicht merk ik in de zomer als je in je korte broek de S9 in je broekzak hebt. Ik heb de neiging om hem dan maar in mijn hand te houden. Mijn iPhone 7, die wel een postzegel schermpje heeft vergeleken met de S9, is lichter en draagt wel comfortabel in je broekzak. In je hand heb ik geen problemen met het gewicht.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik heb gisteren een s9 gekocht, en de accu gaat sneller leeg dan een kratje bier in het aanloophuis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:59
revengeyo schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:39:
Ik heb gisteren een s9 gekocht, en de accu gaat sneller leeg dan een kratje bier in het aanloophuis
Is toch logisch de 1e dag: Veel spelen, veel installeren etc.

Accu moet eerst een poosje gebruikt worden, en het systeem zet op den duur apps die zelden gebruikt worden uit de achtergrond. Na een poosje zie je echt verbetering

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 13:59
Ik overweeg een S9+ te kopen omdat mijn werkgever bereid is een duit in het zakje te doen als ik mijn telefoon ook voor m'n werk ga gebruiken (BYOD noemen ze dat dan), al dan niet met een simkaart van het werk geïnstalleerd.

Wat ik voor ogen heb is dat ik op twee nummers gebeld kan worden, en zonder veel gedoe het werknummer tijdelijk uit kan zetten. Plus dat ik bij bellen kan aangeven welke sim als uitgaand nummer gebruikt moet worden, als mijn collega's mijn privénummer in hun display krijgen schiet ik er nog niks op :P

Zijn er hier mensen die een S9(+) met twee simkaarten gebruiken? Hoe (on)handig is dat in het dagelijks gebruik? En, ook niet onbelangrijk, heeft het actief hebben van twee simkaarten veel effect op de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Laatst online: 02-09 13:10
Hier ook sinds een maand een s9 in gebruik als dual sim voor het werk, had hiervoor een s7e.

Mijn ervaringen:
- in het begin viel het iets smallere scherm me tegen, nu wel blij met het iets compactere formaat
- eindelijk stereo speakertjes, ontdekte ineens waarom ik dat aan mijn HTC one zo aardig vond
- over het algemeen erg prettig toestel en mis de fysieke knoppen voorop niet
- accu is met dual sim aan echt heel snel leeg, zo'n 24 uur standby met licht gebruik... de spaarstand wil wel flink helpen. Als ik een van de simkaarten uitzet (in het weekend) doe ik er wel langer mee.

Wat ik zelf echter sinds vandaag heb is het volgende vreemde, benieuwd of iemand dit herkent: als ik typ dan lijkt het alsof het toestel 'vegen' op het scherm registreert op het toetsenbord. Lijkt of ik ineens swipe over meerdere letters terwijl ik type. Toetsenbord lijkt ook minder gevoelig ineens. Meer mensen last van?

Toestel is niet gevallen of nat geweest, doet verder normaal. Gebruik geen screen protector. Heb geen vette vingers. Gebeurd zowel met samsung toetsenbord als swiftkey, ook als ' vegen om te typen' (oid) in de toetsenbord instellingen uit staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivos op 23-07-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Vraag me af waar 8.1 blijft.... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WouterL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:17:
Hoezo? Werkt je telefoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gismo1979 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Hoezo? Werkt je telefoon niet?
Nee, maar als liefhebber had ik 8.1 inmiddels wel verwacht (en aan de hand van de verwachtingen had deze er ook al moeten zijn.)
Zeker gezien de verwachte prestatie verbeteringen die 8.1 met zich meebrengt lijkt me dit een welkome toevoeging. Tl;dr : een nogal flauwe opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:24:
[...]

Nee, maar als liefhebber had ik 8.1 inmiddels wel verwacht (en aan de hand van de verwachtingen had deze er ook al moeten zijn.)
Zeker gezien de verwachte prestatie verbeteringen die 8.1 met zich meebrengt lijkt me dit een welkome toevoeging. Tl;dr : een nogal flauwe opmerking.
De opmerking was plagend bedoeld ;).
Ik verwacht voor de S9 serie geen android 8.1, maar dat de eerst volgende os update 9.0 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartieno13
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb met mijn S9+ een probleem met het verbinden naar een bedrijfs wifi netwerk.
Ik krijg heel even een verbinding, maar dan wordt na een paar seconden automatisch de WIFI verbinding weer verbroken om deze na een paar seconden automatisch weer aan te zetten en dan heb ik weer even verbinding en dan wordt de WIFI weer uitgezet, enz, enz. Ik heb dit probleem tot nu toe geconstateerd bij het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis, bij de NS in een sprinter en bij een Fletcher hotel. Bij mensen thuis heb ik deze problemen niet. Ik heb al een case aangemaakt bij Samsung, maar die hebben helaas geen oplossing. Ik heb al een factory reset uitgevoerd, de telefoon gestart in safe mode, maar dat heeft niet mogen baten. Ik zit bij Tele2 en heb de laatste software updates geïnstalleerd.

Zijn er meer mensen met dit probleem of die dit herkennen en hier hopelijk een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
pyotr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:45:
Ik overweeg een S9+ te kopen omdat mijn werkgever bereid is een duit in het zakje te doen als ik mijn telefoon ook voor m'n werk ga gebruiken (BYOD noemen ze dat dan), al dan niet met een simkaart van het werk geïnstalleerd.

Wat ik voor ogen heb is dat ik op twee nummers gebeld kan worden, en zonder veel gedoe het werknummer tijdelijk uit kan zetten. Plus dat ik bij bellen kan aangeven welke sim als uitgaand nummer gebruikt moet worden, als mijn collega's mijn privénummer in hun display krijgen schiet ik er nog niks op :P

Zijn er hier mensen die een S9(+) met twee simkaarten gebruiken? Hoe (on)handig is dat in het dagelijks gebruik? En, ook niet onbelangrijk, heeft het actief hebben van twee simkaarten veel effect op de accuduur?
Je hebt bij het instellen van Dual sim bellen 3 opties, altijd bellen met SIM 1, altijd met SIM 2 of kiezen per gesprek. Bij kiezen veranderd het bel balletje in 2 balletjes en kan je dus per gesprek kiezen met welke je wil bellen. Het is tevens heel eenvoudig een SIM uit te zetten, kwestie van het knopje omzetten in SIM beheer. Daarnaast is het makkelijk om 2 Whatsapp accounts te installeren, mocht dat nodig zijn.

Het actief hebben van beide SIMs heeft wel invloed op de accu, maar naar mijn idee niet een extreme invloed, al lijken daar verschillende ervaringen in te zijn.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
WouterL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:17:
Wahahaaa.
Maar wat echt vreemd is dat de S7 Edge al de beveiligingsupdate van juli er al een week erop heeft staan. Terwijl bij ons (S9+) nog steeds staat op juni. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Barock schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:59:
[...]

Wahahaaa.
Maar wat echt vreemd is dat de S7 Edge al de beveiligingsupdate van juli er al een week erop heeft staan. Terwijl bij ons (S9+) nog steeds staat op juni. :?
Deze is al wel beschikbaar in bv België/Luxemburg & Duitsland...

Zelf flashen met Odin een idee?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
[...]

Wahahaaa.
Je bent dan ook net een paar dagen te vroeg. Die voor de S9/S9+ zal denk ik ook wel een dezer dagen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:05
[...]

Wahahaaa.
Ik heb de beveiligingspatch van juli ook al sinds vorige week op mijn S9. De mijne is ook altijd snel daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Udrene schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:14:
[...]

Ik heb de beveiligingspatch van juli ook al sinds vorige week op mijn S9. De mijne is ook altijd snel daarmee.
Dan heb jij een "niet voor de Nederlandse markt" bestemd toestel...
Bij "BelSimpel" gekocht?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:02:
[...]

Dan heb jij een "niet voor de Nederlandse markt" bestemd toestel...
Bij "BelSimpel" gekocht?
Ik had een TNL/TNL,TNL/TNL toestel, maar omdat ik geen 4G bellen en WiFi bellen had heb ik mijn S9 uiteindelijk geflashed naar de Nederlandse PHN versie. Nu staat er bij mij DBT/PHN,DBT/TNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

smartieno13 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:34:
Ik heb met mijn S9+ een probleem met het verbinden naar een bedrijfs wifi netwerk.
Ik krijg heel even een verbinding, maar dan wordt na een paar seconden automatisch de WIFI verbinding weer verbroken om deze na een paar seconden automatisch weer aan te zetten en dan heb ik weer even verbinding en dan wordt de WIFI weer uitgezet, enz, enz. Ik heb dit probleem tot nu toe geconstateerd bij het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis, bij de NS in een sprinter en bij een Fletcher hotel. Bij mensen thuis heb ik deze problemen niet. Ik heb al een case aangemaakt bij Samsung, maar die hebben helaas geen oplossing. Ik heb al een factory reset uitgevoerd, de telefoon gestart in safe mode, maar dat heeft niet mogen baten. Ik zit bij Tele2 en heb de laatste software updates geïnstalleerd.

Zijn er meer mensen met dit probleem of die dit herkennen en hier hopelijk een oplossing voor hebben?
Probeer eens de Adaptive Wi-Fi instellingen uit te zetten?

https://www.samsung.com/a...-8-what-is-adaptive-wifi/

Bij mijn S9+ is het;

Instellingen -> Verbindingen -> Wi-Fi -> ... -> Geavanceerd;

"Overschakelen naar mobiele gegevens"
"Wi-Fi automatisch inschakelen"
"Wi-Fi-spaarstand"

Ik heb die alle 3 uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:26
Vraagje over de locatie instellingen van de S9.
Is het überhaupt mogelijk om te navigeren met Maps en apps als Flitsmeister volledig functioneel te houden als je de locatiemethode op 'batterijvoeding besparen' hebt staan i.p.v. 'hoge precisie'? Als ik 'm nu op de batterijvoeding besparen stand zet krijg ik bij het openen van deze apps de melding dat ik mijn locatie moet aanzetten en wanneer ik op ok klik gaat hij automatisch weer over op hoge precisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartieno13
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Probeer eens de Adaptive Wi-Fi instellingen uit te zetten?

https://www.samsung.com/a...-8-what-is-adaptive-wifi/

Bij mijn S9+ is het;

Instellingen -> Verbindingen -> Wi-Fi -> ... -> Geavanceerd;

"Overschakelen naar mobiele gegevens"
"Wi-Fi automatisch inschakelen"
"Wi-Fi-spaarstand"

Ik heb die alle 3 uit staan.
Deze staan bij mij ook allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik heb een probleem met mijn toestel van 1 week oud..

Mijn galaxy s9 wordt erg HEET, en laadt zeer traag op
Soms laadt hij maar 40% in 2 uur (snelladen)
Dan is hij erg heet, bijna te heet om vast te pakken..
Ook heb ik hem in spaarstand gezet, en de laagste resolutie ingesteld. Daarmee blijft het probleem bestaan.
Ik gebruik de meegeleverde lader, en heb verschillende stopcontacten gebruikt.
Ook blijft het probleem na een factory reset.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door revengeyo op 28-07-2018 03:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
revengeyo schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 03:11:
Ik heb een probleem met mijn toestel van 1 week oud..

Mijn galaxy s9 wordt erg HEET, en laadt zeer traag op
Soms laadt hij maar 40% in 2 uur (snelladen)
Dan is hij erg heet, bijna te heet om vast te pakken..
Ook heb ik hem in spaarstand gezet, en de laagste resolutie ingesteld. Daarmee blijft het probleem bestaan.
Ik gebruik de meegeleverde lader, en heb verschillende stopcontacten gebruikt.
Ook blijft het probleem na een factory reset.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik zou zeggen: meteen terug naar waar je hem gekocht hebt, en vragen om een nieuw toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
henklbr schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 06:28:
[...]

Ik zou zeggen: meteen terug naar waar je hem gekocht hebt, en vragen om een nieuw toestel!
Oververhitting en traag opladen lijkt te zijn opgelost door apps in sluimerstand te zetten..

Voor mensen met hetzelfde probleem:

Instellingen>Apparaat onderhoud>Batterij>Energieverbruik app> Optimaliseren

Apps worden gesluimerd???

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c7tzT2M.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door revengeyo op 29-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten over Google Assistant moeten besproken worden in [Google Assistent] Ervaringen & Discussie, dus ik heb de berichten die daarover gaan dan ook verplaatst.

Gelieve daar verder te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag waarop ik hoop dat iemand antwoord heeft (en waarvan het mij maar niet lukt via google antwoord te vinden).

Zodra ik mijn scherm kantel (naar landscape) en daarna weer terug kantel (naar portret), schiet de pagina waar ik op zit (zowel in de Samsung browser als bijvoorbeeld in de Youtube-app) weer helemaal naar boven. Echt irritant als je bijvoorbeeld reacties op een forum aan het lezen bent en per ongelukt je telefoon te ver draait (om dan weer op te zoeken waar je was met lezen). Iemand enig idee of dit opgelost kan worden of wat hiervan de oorzaak is?

Mijn S7 heeft er in ieder geval geen last van, dat heb ik nog even gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Heb ik ook, zal wel een (unwanted) feature zijn dan :(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:45:
Andere vraag waarop ik hoop dat iemand antwoord heeft (en waarvan het mij maar niet lukt via google antwoord te vinden).

Zodra ik mijn scherm kantel (naar landscape) en daarna weer terug kantel (naar portret), schiet de pagina waar ik op zit (zowel in de Samsung browser als bijvoorbeeld in de Youtube-app) weer helemaal naar boven. Echt irritant als je bijvoorbeeld reacties op een forum aan het lezen bent en per ongelukt je telefoon te ver draait (om dan weer op te zoeken waar je was met lezen). Iemand enig idee of dit opgelost kan worden of wat hiervan de oorzaak is?

Mijn S7 heeft er in ieder geval geen last van, dat heb ik nog even gecontroleerd.
Klinkt inderdaad irrirant. Ik heb heb het op mijn toestel uitgeprobeerd met de Samsung browser, maar bij mij blijft de pagina op dezelfde positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb sinds een weekje (volgens mij na een softwareupdate maar dat weet ik niet 100% zeker, merkte het toen ik terug van vakantie kwam) een probleem met draadloos opladen wat opeens heel traag is, toestel laadt nog maar een 25% capaciteit in 1 uur terwijl dit vroeger (voordat ik op vakantie ging, op vakantie heb ik het toestel bedraad geladen) ruim 50% was. Ik gebruik de originele lader die bij de S9 zat en een originele Samsung Qi lader, iemand ook dit probleem? Toestel of lader worden niet extreem warm en de kamer waar de lader staat is ook niet erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55
Heeft iemand al de S9 in Sunrise Gold?? Hoe ziet ie er uit? Ik ben vanavond bij de mediamarkt Arnhem geweest, die zou hem op voorraad hebben maar hij lag er niet. Iemand deze al ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
Ik zie vandaag dat ik maar 32GB opslagruimte heb op mijn S9. Dacht dat er alleen 64GB versies bestonden?

https://tweakers.net/ext/...lB5/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 27% gewijzigd door Udrene op 31-07-2018 06:37 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Udrene schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 06:33:
Ik zie vandaag dat ik maar 32GB opslagruimte heb op mijn S9. Dacht dat er alleen 64GB versies bestonden?

https://tweakers.net/ext/...lB5/full.jpg?nohitcount=1
Wat heb je met je telefoon gedaan? Zelf geflasht met Odin misschien, en niet ALLE 4 de files geflasht (AP, BL, CP & CSC/HOME_CSC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 06:43:
[...]

Wat heb je met je telefoon gedaan? Zelf geflasht met Odin misschien, en niet ALLE 4 de files geflasht (AP, BL, CP & CSC/HOME_CSC)?
Kak, dan is er daar iets misgegaan. Vond het al vreemd dat al mijn instellingen en bestanden bewaard gebleven zijn. Was daar natuurlijk wel blij mee :*)

Kan ik ook één van die files flashen om het op te lossen, of moet alles opnieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Udrene schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:42:
[...]

Kak, dan is er daar iets misgegaan. Vond het al vreemd dat al mijn instellingen en bestanden bewaard gebleven zijn. Was daar natuurlijk wel blij mee :*)

Kan ik ook één van die files flashen om het op te lossen, of moet alles opnieuw?
1. Waarom heb je je telefoon geflasht?
2. Nee: je moet ten alle tijden alle files flashen -> AP BL CP CSC/HOME_CSC (CSC=reset, HOME_CSC bestanden blijven bewaard (alleen bij huidige CSC, NIET bij CSC-change!))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:30:
[...]

1. Waarom heb je je telefoon geflasht?
2. Nee: je moet ten alle tijden alle files flashen -> AP BL CP CSC/HOME_CSC (CSC=reset, HOME_CSC bestanden blijven bewaard (alleen bij huidige CSC, NIET bij CSC-change!))
Zit bij Vodafone en had hier op Tweakers een T-Mobile toestel gekocht. Het toestel ondersteunde geen WiFi-bellen en ook geen VoLTE.

Duidelijk, dan moet ik het opnieuw doen :(

In ieder geval bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Udrene schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Zit bij Vodafone en had hier op Tweakers een T-Mobile toestel gekocht. Het toestel ondersteunde geen WiFi-bellen en ook geen VoLTE.

Duidelijk, dan moet ik het opnieuw doen :(

In ieder geval bedankt voor de info _/-\o_
In jou geval, moet je dan AP BL CP CSC_OVF flashen -> je toestel wordt daarna gereset

Laat je SIM-kaart in je toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:10:
[...]

In jou geval, moet je dan AP BL CP CSC_OVF flashen -> je toestel wordt daarna gereset

Top ga ik deze week doen, ik houd je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Sinds eergisteren een S9 plus aangeschaft.
Kom van een S7 edge waar ik zeer tevreden over was...
Zeer tevreden van de S 9 plus tot hiertoe.
Doch een vraagje waar ik niet direct een oplossing voor vind...
Mijn wifi springt automatisch aan bij bekende netwerken, zoals bij mij thuis.
Ook als ik de wifi uitzet dan springt deze toch weer aan
Kan ik dit ergens afzetten ?
Heb al vanalles geprobeerd maar lukt niet.
Kan iemand mij helpen ?.
Alvast bedankt..
Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BIG charlie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:09:
Kan iemand mij helpen ?.
Alvast bedankt..
Grtjs
Wifi instellingen-> geavanceerd-> automatisch inschakelen toevallig aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
Gismo1979 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:24:
[...]

Wifi instellingen-> geavanceerd-> automatisch inschakelen toevallig aanstaan?
Wel dat is het eigenaardige.
Deze staat gewoon uit.
Heb al vanalles getest en ik vindt het niet.
Toch bedankt voor uw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BIG charlie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Wel dat is het eigenaardige.
Deze staat gewoon uit.
Heb al vanalles getest en ik vindt het niet.
Toch bedankt voor uw reactie.
Geen applicatie geïnstalleerd die de wifi regelt zoals bijv. greenify?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

BIG charlie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:09:
Kan iemand mij helpen ?.
Alvast bedankt..
Grtjs
Dat is toch het hele idee van het aanspringen bij bekende netwerken?

Maar het zou idd de optie "Wi-Fi automatisch inschakelen" moeten zijn als je dat gedrag niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
TommyGun schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Dat is toch het hele idee van het aanspringen bij bekende netwerken?

Maar het zou idd de optie "Wi-Fi automatisch inschakelen" moeten zijn als je dat gedrag niet wilt.
Wil zelf mijn wifi aan en afzetten wanneer het mij uitkomt...
De "wifi auto inschakelen" staat bij mij in het lichtgrijs en is dus niet bedienbaar.
Deze staat ook uit als ik het goed heb maar dus niet manipuleerbaar.
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Ipv van een flash heb ik de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Mijn versie was DBT/PHN,DBT/TNL. Nu is de versie PHN/PHN,DBT/TNL en zijn alle kleine irritaties weg en draait mijn S9 als een zonnetje. Ook geeft hij nu correct aan dat ik een 64GB toestel heb. Is de laatste keer het flashen toch niet helemaal goed gegaan. Maar nu heb ik een toestel zoals hij hoort te zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Udrene schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Ipv van een flash heb ik de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Mijn versie was DBT/PHN,DBT/TNL. Nu is de versie PHN/PHN,DBT/TNL en zijn alle kleine irritaties weg en draait mijn S9 als een zonnetje. Ook geeft hij nu correct aan dat ik een 64GB toestel heb. Is de laatste keer het flashen toch niet helemaal goed gegaan. Maar nu heb ik een toestel zoals hij hoort te zijn 8)
Top!

Je hebt nu ook VoLTE & VoWiFi van Vodafone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
r_buren956 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:30:
Heeft iemand al de S9 in Sunrise Gold?? Hoe ziet ie er uit? Ik ben vanavond bij de mediamarkt Arnhem geweest, die zou hem op voorraad hebben maar hij lag er niet. Iemand deze al ergens gezien?
Ik heb hem gekocht in de Media markt te Leeuwarden. Daar hadden ze maar één op voorraad.
De kleur is zeer fraai, lijkt wel iets meer op koper dan goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
henklbr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Top!

Je hebt nu ook VoLTE & VoWiFi van Vodafone?
Yep! Ik zag dat hij, itt de vorige keer, wel de provider configuratie aan het downloaden was.

Nogmaals bedankt! ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BIG charlie
BIG charlie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Wil zelf mijn wifi aan en afzetten wanneer het mij uitkomt...
De "wifi auto inschakelen" staat bij mij in het lichtgrijs en is dus niet bedienbaar.
Deze staat ook uit als ik het goed heb maar dus niet manipuleerbaar.
Grtz
Gismo1979 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Geen applicatie geïnstalleerd die de wifi regelt zoals bijv. greenify?
Wel na twee uur zoeken is het opgelost :-)
Gismo1979 heeft me aan het denken gezet...
Uiteindelijk alle apps in hun instellingen nagekeken en dat zijn er toch wat 8)7
Kom ik bij de telenet mobile app waar dus idd bleek dat deze het wifi gedrag controleerde.
Dit kon ik gewoon uitzetten en het probleem is van de baan _/-\o_
De knop " wifi auto inschakelen" is nu ook terug manipuleerbaar ;)
Ik blij
Iedereen bedankt om mee te denken.
Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:24
Iemand de beveiligingsupdate juli al binnen op de SG+ unbranded ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Anton56 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:20:
Nope

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 19:35
Anton56 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:20:
Hier ook nog niet, en dat terwijl ik net las dat de s8 zelfs al die van augustus binnen heeft.. (niet zeker of nederland daar ook bij zat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
TMCThomas schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Hier ook nog niet, en dat terwijl ik net las dat de s8 zelfs al die van augustus binnen heeft.. (niet zeker of nederland daar ook bij zat.)
Dat zijn dan roms die nog niet officieel uit zijn in Nederland. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
TMCThomas schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Nope: S8/S9 augustus patch in Duitsland, Note8 in Frankrijk

S9+ heeft nog geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Omdat ik nog geen melding had gehad voor de Google assistent, dacht ik ik verwijder de Google app.
Daarna opnieuw geïnstalleerd en hoppa hij is binnen!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henklbr schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:00:
[...]

Nope: S8/S9 augustus patch in Duitsland, Note8 in Frankrijk

S9+ heeft nog geen update
Lees net dat de S9 waarschijnlijk de Juli patch overslaat en gelijk naar Augustus gaat. Het zijn echter wel nog speculaties.
https://www.galaxyclub.nl...laxy-s9-update-juli-2018/
Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support