Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
PatrickPR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:38:
Ik heb sinds een tijdje ook een eigenaardig probleem met mijn S9 in combinatie met de stock Gallery. Bij mij spelen video's automatisch een preview. Nu weet ik dat je dit uit kunt zetten als je een video opent, pauzeert en dan via de instellingen de schuifjes uitzet (gevonden via de vele google resultaten als je hier op gaat zoeken). Het probleem is echter dat deze schuifjes helemaal geen effect lijken te hebben (ook niet bij eerst aanzetten en daarna weer uitzetten). Ik heb ook al via de recovery de cache gewist, heeft geen effect.

Ik heb het idee dat dit een android 8 dingetje i.c.m. Touchwiz is, hetzelfde gebeurt namelijk op mijn zakelijke A3 2017 en de S7 van mijn vrouw (beide met android 8 ). En ook daar hebben dezelfde schuifjes geen effect.

Heeft iemand hier hetzelfde ondervonden en een werkende oplossing (niet zijnde de eerder genoemde video-instellingen)?
Dat is geen probleem.. dat is een Samsung Android 8 feature. Dat heb ik sinds kort ook op mijn S7edge *(na de Android 8 update)
De 'schuifjes' die je noemt zijn 'video player instellingen' en die gaan alleen over de video player en hebben niets te maken met de Gallery waarin de foto's en video's getoond worden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch belachelijk dat er ALTIJD wel meerdere hardnekkige problemen zijn met apparaten van €700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Kan iemand mij vertellen wat iemand voor gemiddelde battery life heeft meer een S9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:32:
Toch belachelijk dat er ALTIJD wel meerdere hardnekkige problemen zijn met apparaten van €700+
Tja. Het is maar wat je meerdere hardnekkige problemen noemt. Tevreden mensen vind je hier niet zo snel. Ik ben zeer te spreken over de s9+ en heb de laatste tijd nogal veel verschillende toestellen uitgeprobeerd. (OP6 , LG v30, pixel 2XL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59
Losse flodder wut? Verklaar je nader. Ik heb de S9 Plus en ben er zeer tevreden mee. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen wat iemand voor gemiddelde battery life heeft meer een S9?
Zoek eens in dit topic op batterijduur en je zult zien dat je hier geen wonderen van kunt verwachten. Het ligt heel erg aan wat je er zelf mee doet. De een haalt de avond niet en de ander met gemak.

Zoals evdakker al schreef is de batterijduur geen hoogvlieger:
evdakker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Als lange batterijduur een prioriteit is, is de S9 niet de beste keus. Het is een toptoestel, maar qua batterijduur hoort ie bij de middelmaat (zoals eigenlijk veel toptoestellen). Ikzelf moet altijd in de middag of vroege avond weer even wat bijvullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:06:
Kan niemand je vertellen omdat bij iedereen het gebruik anders is. Dit is van cruciaal belang namelijk.

Het ligt er ook aan met welk toestel je het vergelijkt. De S9+ heeft gewoon een goede accuduur vergeleken met concurrentie.
Ik heb in iedergeval geen klagen.

Je vraagt het voor de S9 maar dat zou ik zo niet weten. Enigste vergelijking die ik gezien heb was met iPhoneX en het was ongeveer vergelijkbaar met elkaar.
Dat heb je ook met auto's van €50.000+

Men komt vaak op een forum omdat men problemen ergens mee heeft. Niemand gaat speciaal melding maken van hoe geweldig z'n telefoon is. Dat zou erg irritant worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
evdakker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Als lange batterijduur een prioriteit is, is de S9 niet de beste keus. Het is een toptoestel, maar qua batterijduur hoort ie bij de middelmaat (zoals eigenlijk veel toptoestellen). Ikzelf moet altijd in de middag of vroege avond weer even wat bijvullen.
Dus beter de plus variant nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:55:
Men komt vaak op een forum omdat men problemen ergens mee heeft. Niemand gaat speciaal melding maken van hoe geweldig z'n telefoon is. Dat zou erg irritant worden. :)
Zal ik eens beginnen dan... >:) :P
Nha toch maar niet, wordt idd. irritant. Maar ben toch echt wel tevreden met mijn S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:04:
[...]

Dat sowieso. ;)
De Plus heeft een grotere accu, Dual12 MP camera's waarvan een met regelbaar diafragma (gewoon omdat het kan) en meer werkgeheugen.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 26-06-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:04:
[...]

Ga in de winkel kijken en vergelijk ze eens. De plus heeft een grotere accu en dual camera aan de achterzijde. Deze is ook een stuk groter dan de S9.
Het ligt aan je persoonlijke voorkeur welke je gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik twijfel zo erg op het moment. Mijn S7 Edge is aan het overlijden en ben dus op zoek naar een vervanger.
Vele reviews gelezen en YouTube video's bekeken.. Gezien mijn eisen komt er eigenlijk maar eentje als beste opvolger uit de bus.. de S9.
Mijn eisen zijn:
- Belangrijkste eis: Camera gelijkwaardig of beter dan de S7 edge (omdat ik geen losse camera heb is mijn telefoon mijn 'main-shooter' dus de camera moet gewoon goed zijn)
- Gelijkwaardige of betere CPU dan de S7 edge
- 3,5mm jack,
- geen notch, gewoon niet.
- Niet veel groter qua formaat dan de S7 edge.
- MicroSD mogelijkheid (OF minimaal 64GB aan geheugen, dan mag de MicroSD vervallen)

Maar er blijft een gevoel knagen .. de batterij.
In de S7edge zit een 3.600mAh batterij waarmee ik prima de dag door kom.
De S9 daarentegen heeft slechts een 3.000mAh batterij. Dat is dan nog alleen maar puur specificaties, maar als ik dan vervolgens dit topic helemaal door lees wordt mijn enthousiasme voor de S9 redelijk getemperd.

What to do.. Ik twijfel er zelfs over om de S7edge na twee jaar te vervangen voor een nieuwe S7edge (de huidige is echt op)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
DonJunior schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:08:
Ik twijfel zo erg op het moment. Mijn S7 Edge is aan het overlijden en ben dus op zoek naar een vervanger.
Vele reviews gelezen en YouTube video's bekeken.. Gezien mijn eisen komt er eigenlijk maar eentje als beste opvolger uit de bus.. de S9.
Mijn eisen zijn:
- Belangrijkste eis: Camera gelijkwaardig of beter dan de S7 edge (omdat ik geen losse camera heb is mijn telefoon mijn 'main-shooter' dus de camera moet gewoon goed zijn)
- 3,5mm jack,
- MicroSD mogelijkheid (OF minimaal 64GB aan geheugen, dan mag de MicroSD vervallen)

De S9 daarentegen heeft slechts een 3.000mAh batterij. Dat is dan nog alleen maar puur specificaties, maar als ik dan vervolgens dit topic helemaal door lees wordt mijn enthousiasme voor de S9 redelijk getemperd.

What to do.. Ik twijfel er zelfs over om de S7edge na twee jaar te vervangen voor een nieuwe S7edge (de huidige is echt op)
Bekijk zeker eens de uitgebreide technical analysis van Anandtech;
https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review/8

Je zou eigenlijk ook voor een S8 kunnen gaan. De 835 is praktisch even sterk dan de 845, buiten de bursts in power (of je moet veel gamen). Battery life is eveneens beter. Camera is TOP van de S8. Zelf kom ik ook van een S8+ (heb nu een Iphone 8 van het werk), en de S8 had veruit de betere camera voor mij. Tevens bespaar je nog enkele knaken uit door voor de S8 te kiezen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eisen zijn:
- 3,5mm jack,

Als de grootte van de telefoon je niet veel uitmaakt dan kun je de S9+ ook overwegen. Dan ga je er qua accu niet veel op achteruit. Qau breedte zijn ze nagenoeg gelijk, maar de S9+ is wel wat langer.

De S8(+) is idd. ook een optie. Enige 'nadeel' is dat de officiële supportsduur korter is. Qua camera is de S8 ook goed, maar de S9(+) net iets beter en de S9(+) heeft een variabel diafragma.

De keuze is een lastige en een keuze die eigenlijk zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Gismo1979 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:00:
[...]

Als de grootte van de telefoon je niet veel uitmaakt dan kun je de S9+ ook overwegen. Dan ga je er qua accu niet veel op achteruit. Qau breedte zijn ze nagenoeg gelijk, maar de S9+ is wel wat langer.

De S8(+) is idd. ook een optie. Enige 'nadeel' is dat de officiële supportsduur korter is. Qua camera is de S8 ook goed, maar de S9(+) net iets beter en de S9(+) heeft een variabel diafragma.

De keuze is een lastige en een keuze die eigenlijk zelf moet maken.
Een van de eisen is eigenlijk wel:

Een collega van me heeft dus een S9+ dus die heb ik al even vast gehad.. Die is me net iets te groot.
Een S7edge gaat nog comfortable (redelijk) mijn broekzak in.. de S9+ past wel, maar het zit allemaal net niet lekker. Dus veel groter gaat het voor mij niet worden.

Je hebt verder gelijk hoor, de keuze moet ik zelf maken. Maar wilde gewoon even mijn frustratie spuien over de logica van Samsung om de batterij per S generatie weer kleiner te gaan maken. Als de batterij nu gewoon hetzelfde was of zelfs groter was het echt een no-brainer geweest.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonJunior schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Een collega van me heeft dus een S9+ dus die heb ik al even vast gehad.. Die is me net iets te groot.
Een S7edge gaat nog comfortable (redelijk) mijn broekzak in.. de S9+ past wel, maar het zit allemaal net niet lekker. Dus veel groter gaat het voor mij niet worden.

Je hebt verder gelijk hoor, de keuze moet ik zelf maken. Maar wilde gewoon even mijn frustratie spuien over de logica van Samsung om de batterij per S generatie weer kleiner te gaan maken. Als de batterij nu gewoon hetzelfde was of zelfs groter was het echt een no-brainer geweest.
Ik kom van de S6 af en qua batterijduur is het voor mij verdubbeld. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat Samsung op de batterij bespaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik heb wat android newbie irritaties. Het meeste heeft te maken met notifications eigenlijk.

Zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/54fhorm.jpg

Hoe krijg ik dit weg zonder dat de apps niet meer op de voorgrond mogen verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Swipe de notificatie een stukje naar rechts en klik op het tandwiel symbool, daar kun je instellen of je wel of geen meldingen van die app wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Waarez schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:29:
[...]

Bekijk zeker eens de uitgebreide technical analysis van Anandtech;
https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review/8

Je zou eigenlijk ook voor een S8 kunnen gaan. De 835 is praktisch even sterk dan de 845, buiten de bursts in power (of je moet veel gamen). Battery life is eveneens beter. Camera is TOP van de S8. Zelf kom ik ook van een S8+ (heb nu een Iphone 8 van het werk), en de S8 had veruit de betere camera voor mij. Tevens bespaar je nog enkele knaken uit door voor de S8 te kiezen :-).
Behalve dan dat alle Europese toestellen op andere CPUS draaien ;).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Wouter Lucassen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Behalve dan dat alle Europese toestellen op andere CPUS draaien ;).....
Heb het artikel gelezen en ze hebben voor de S9 (waar ik oren naar heb) de Exynos processor getest.. Naar ik begreep is dat precies de SOC zijn die in de EU geleverd wordt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DonJunior schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Heb het artikel gelezen en ze hebben voor de S9 (waar ik oren naar heb) de Exynos processor getest.. Naar ik begreep is dat precies de SOC zijn die in de EU geleverd wordt.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
DonJunior schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Gewoon de s9+ halen en switchen naar je kontzak als opbergvak ;-)
Camera is echt heel goed daarvan en betere accu dan de gewone s9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
wimpie007 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Gewoon de s9+ halen en switchen naar je kontzak als opbergvak ;-)
Camera is echt heel goed daarvan en betere accu dan de gewone s9
Heb S9+ en die past met gemak in de broekzak (voorzijde) van mijn spijkerbroek. Die broekzak is dan ook alleen voor de S9+ , en nergens anders voor, om te voorkomen dat munten of sleutels de S9+ zouden kunnen beschadigen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gismo1979 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:22:
[...]

Ga in de winkel kijken en vergelijk ze eens. De plus heeft een grotere accu en dual camera aan de achterzijde. Deze is ook een stuk groter dan de S9.
Het ligt aan je persoonlijke voorkeur welke je gaat kopen.
Al gedaan, maarja prijs verschil is ook weer een verschil... en de s9+ kost gelijk een stuk meer (buiten budget op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 16:38
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Al gedaan, maarja prijs verschil is ook weer een verschil... en de s9+ kost gelijk een stuk meer (buiten budget op dit moment).
Ach, er staan er geloof ik wel voor iets minder dan de nieuwprijs te koop op V&A O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
lowfi schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:50:
Ik heb wat android newbie irritaties. Het meeste heeft te maken met notifications eigenlijk.

Zie dit:

[afbeelding]

Hoe krijg ik dit weg zonder dat de apps niet meer op de voorgrond mogen verschijnen?
Wachten totdat Good Lock 2018 in de Galaxy Essentials Store verschijnt, dan kan je alles "fine tunen".
Is nu allen nog in Zuid-Korea en de U.S.
Ik heb hem geïnstalleerd door een VPN verbinding tot stand te brengen met Zuid-Korea.
Hier kun je alles verder bekijken en lezen hoe dat in zijn werk gaat:
YouTube: Samsung Good Lock 2018 - Android P 9.0 Preview!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Barock @lowfi
Je kunt ook BADLOCK installeren van XDA. Daar staat een link van een zip met alle bestanden uit goodlock inclusief the app BADLOCK welke dezelfde werking heeft als goodlock. Werkt als een tiet op mijn S8 in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door TTLCrazy op 28-06-2018 13:40 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet er een goed foto bewerkings programma voor de S9 plus??

op de Iphone had ik een supergoed programma, maar dat is weg, wordt sind IOS 11 niet meer ondersteund, daar is Exacto voor in de plaats gekomen, maar die is er niet voor Android.

er zijn genoeg bewerlings programma's maar deze werken met punten die je kunt verschuiven om een bepaald gedeelte uit te snijden, en werken met lagen,

ik krijg het niet gevonden voor Android, dat is het enige wat ik eigenlijk nog mis, verder bevalt die samsung zo goed dat ik voorlopig niet meer terug naar een Iphone wil, nu dat ene dingetje nog

dit bedoel ik dus
Afbeeldingslocatie: https://i549.photobucket.com/albums/ii370/de_Guust/Mobile%20Uploads/SmartSelect_20180629-024127_Samsung%20Internet.jpg

die punten zijn te verschuiven om zo een perfecte uitsnede te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 02:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrouwer
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-08 14:12

tjbrouwer

De cheddarboer

Er staat dat hij waterdicht is, zijn er mensen die dat getest hebben want een nieuwe telefoon in het water dompelen voelt zo onnatuurlijk?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Nee hij is niet waterdicht. Geen enkele telefoon is waterdicht, hij is water bestendig. Ik ken wel mensen die met hun telefoon zwemmen en dat gaat vaak goed naar soms niet. Ik zou dat waterdicht alleen maar als een soort bescherming zien voor het geval dat je hem in het water laat vallen en nee ik ga hem niet voor je testen onder de kraan. Hij kan er wel tegen maar ik ga het risico niet nemen. Waarom zou je hem willen onderdompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
edtims schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:55:
Nee hij is niet waterdicht. Geen enkele telefoon is waterdicht, hij is water bestendig. Ik ken wel mensen die met hun telefoon zwemmen en dat gaat vaak goed naar soms niet. Ik zou dat waterdicht alleen maar als een soort bescherming zien voor het geval dat je hem in het water laat vallen en nee ik ga hem niet voor je testen onder de kraan. Hij kan er wel tegen maar ik ga het risico niet nemen. Waarom zou je hem willen onderdompelen.
Hij is IP68 dus kan half uur lang onderwater liggen toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
wimpie007 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Half uur op anderhalve meter diep in zoet water. Een keer in de wasbak of wc moet geen enkel probleem zijn :P

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
wimpie007 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Kan ja, ik zou het alleen niet doen. Mijn smartphone gaat onder geen beding mee het water in. Ik ga dat risico echt niet lopen. Spatwater en regen daar moet mijn telefoon tegen kunnen. Voor onderwater filmen en dergelijke heb je gespecialiseerde camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IP68 is voor mij enkel voor het veilig gevoel bij het gebruiken van de telefoon in de regen of als er vloeistof overheen valt. Verder zou ik het risico niet opzoeken.

Was laatst gaan zwemmen met mijn gezin en daar zag ik iemand met een note 8 (geloof ik) in en onder water foto's maken. Kan schijnbaar wel, maar vindt het wel een risico wat je neemt met een €800,- + toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Gismo1979 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:14:
IP68 is voor mij enkel voor het veilig gevoel bij het gebruiken van de telefoon in de regen of als er vloeistof overheen valt. Verder zou ik het risico niet opzoeken.

Was laatst gaan zwemmen met mijn gezin en daar zag ik iemand met een note 8 (geloof ik) in en onder water foto's maken. Kan schijnbaar wel, maar vindt het wel een risico wat je neemt met een €800,- + toestel.
Dat lijkt me ook wat overdreven. Ik vind die rating vooral plezierig in de zin van dat ik me geen zorgen hoef te maken als mijn telefoon eens per ongeluk nat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rodie83 Dat is dus ook mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
rodie83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Dat lijkt me ook wat overdreven. Ik vind die rating vooral plezierig in de zin van dat ik me geen zorgen hoef te maken als mijn telefoon eens per ongeluk nat wordt.
Eens, mijn s7 is al eens in bad gevallen ;-) Niks aan de hand
Mijn s9+ gelukkig nog niet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

Mijn eisen zijn:
- 3,5mm jack,

Wat vind je van de S8 dan? Ik heb deze een tijd geleden gekocht. En ik moet zeggen dat het nog steeds een hele goede toestel is. Qua batterijduur heb ik niets te klagen. Ik vermoed dat ik dat bij de S9 ook niet zou hebben. Maar puur kijkend naar de specs lijkt de S8 de batterijduur van de S9 te overtreffen. Qua form factor lijkt de S8/S9 meer op een iPhone 6/6s/7/8, terwijl de S7 iets breder is. Maar wel met de bezels boven en onder.

Enige minpunt van de S8 is de vingersensor. Die zit op een onhandige plek op de achterkant. Bij de S9 zit die alsnog op de achterkant, alsnog onhandig, zeker in vergelijking met een iPhone. Ik zou het graag op de voorkant willen hebben zoals de iPhone / S7 dat heeft.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
rodie83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Doe ik met de S7edge ook gewoon hoor. Foto's maken van mn kids in t zwembad. Zowel onder als boven water. Gaat prima.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
DonJunior schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:04:
[...]

Doe ik met de S7edge ook gewoon hoor. Foto's maken van mn kids in t zwembad. Zowel onder als boven water. Gaat prima.
Zolang je maar onthoud dat je er geen garantie op hebt. Chloor en zout water zijn echt not done. Meteen afspoelen bij de kraan. Het tast alle bescherming aan.

Regen, douche kan nog wel veilig, maar voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

tjbrouwer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:27:
Er staat dat hij waterdicht is, zijn er mensen die dat getest hebben want een nieuwe telefoon in het water dompelen voelt zo onnatuurlijk?
Al regelmatig gedaan, zowel kraan als douche. En ook al een aantal keer onder water gedompeld. Geen problemen tot dusver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
Uniciteit schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Al regelmatig gedaan, zowel kraan als douche. En ook al een aantal keer onder water gedompeld. Geen problemen tot dusver :)
Ik gok het er niet op met zo'n duur apparaat. Als hij een keer voor reparatie moet en ze ontdekken een gekleurd stickertje ben je het haasje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik zit met het volgende. Aan de bovenkant van het scherm zit een klein soort "plekje" in de vorm van een half maantje. Alsof er daar een bubbeltje onder het glas zit, of een barstje onder het glas. Of er daar lucht onder het scherm is gekomen ofzo? Komt dit bekend voor bij iemand?

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 01-07-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter Lucassen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:04:
Ik zit met het volgende. Aan de bovenkant van het scherm zit een klein soort "plekje" in de vorm van een half maantje. Alsof er daar een bubbeltje onder het glas zit, of een barstje onder het glas. Of er daar lucht onder het scherm is gekomen ofzo? Komt dit bekend voor bij iemand?
Heb je er geen foto van? Lijkt me niet dat dit hoort. Ik zie bij die van mij in ieder geval geen half maantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gismo1979 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Heb je er geen foto van? Lijkt me niet dat dit hoort. Ik zie bij die van mij in ieder geval geen half maantje.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iiFXBd/CCCB0_AE0_D171_441_B_85_C6_0_D9_F7891_E42_D.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 02-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Nee man dat hoort absoluut niet! Heb je hem gestoten? Laten vallen? Of iets in je zak gehad?
Dit viel niet gelijk op toen je hem uit de doos haalde?
Mocht dat allemaal niet zo zijn zou ik er gelijk mee terug gaan. Hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen.
Succes man!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DaveD1109 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Nee man dat hoort absoluut niet! Heb je hem gestoten? Laten vallen? Of iets in je zak gehad?
Dit viel niet gelijk op toen je hem uit de doos haalde?
Mocht dat allemaal niet zo zijn zou ik er gelijk mee terug gaan. Hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen.
Succes man!
Nee is niks mee gebeurd. Het is ook niet voelbaar. Het zit duidelijk aan de bovenkant onder het scherm. Het is ook een klein plekje maar wel storend nu ik weet dat het er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Buiten dat plekje lijkt het sowieso alsof je een 'panel gap' hebt tussen je scherm en je frame. zit al best wat 'vuil' tussen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DonJunior schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Buiten dat plekje lijkt het sowieso alsof je een 'panel gap' hebt tussen je scherm en je frame. zit al best wat 'vuil' tussen.
Klopt. Dit krijg ik er eigenlijk ook niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Iemand enig idee of er een issue (of instelling) is met betrekking tot de schermhelderheid en het blauwe licht filter?

In het startscherm van me S9 is alles 'donker'. Op het moment dat ik een applicatie open (inclusief de Samsung apps, dus het ligt niet aan 1 specifieke) dan gaat de helderheid ineens een stuk omhoog.

Daarnaast heb ik hetzelfde met het blauwe licht filter. In het startscherm werkt deze, maar als ik een applicatie open dan valt hij uit. Als ik in het paneel blue light filter uit zet veranderd er niets terwijl er in het startscherm wel iets wijzig bij dezelfde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wouter Lucassen Zoals DaveD1109 al meldt, dit hoort niet zo. Lijkt erop dat het scherm aan de binnenzijde gebarsten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gismo1979 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:52:
@Wouter Lucassen Zoals DaveD1109 al meldt, dit hoort niet zo. Lijkt erop dat het scherm aan de binnenzijde gebarsten is.
Heel vreemd.. maar eens verhaal halen bij Samsung. Het is ook een zeer vreemde plek. Zit een hoesje omheen en de "mini binnenbarst" zit onder de opstekende rand van het hoesje.

[ Voor 18% gewijzigd door WouterL op 02-07-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Wouter Lucassen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Klopt. Dit krijg ik er eigenlijk ook niet uit...
?? Hoe wil je dat er uit krijgen dan??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DaveD1109 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:26:
[...]

?? Hoe wil je dat er uit krijgen dan??
De stofdeeltjes...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Oow dacht al!😂 Maar serieus kak man van dat plekje!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter Lucassen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Heel vreemd.. maar eens verhaal halen bij Samsung. Het is ook een zeer vreemde plek. Zit een hoesje omheen en de "mini binnenbarst" zit onder de opstekende rand van het hoesje.
Duwt de rand van het hoesje dan niet rondom die plek op het scherm? Misschien is dan door het drukken van het hoesje i.c.m. de speling van het scherm in het frame het glas gebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gismo1979 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Duwt de rand van het hoesje dan niet rondom die plek op het scherm? Misschien is dan door het drukken van het hoesje i.c.m. de speling van het scherm in het frame het glas gebarsten.
Alles kan natuurlijk maar erg waarschijnlijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:06
Heb sinds vorige week ook de Galaxy S9 maar twee dingetjes werken niet zoals ik het wil:

- Heel af en toe lijkt de wifi-verbinding weg te vallen. In dat geval zie je een uitroepteken bij het wifi-icoontje staan. Het uitschakelen/inschakelen verhelpt dit euvel weer.

- In Flitsmeister werken de gesproken boodschappen niet meer. Geluiden komen prima via de speaker (niet via BT) naar buiten maar de gesproken teksten niet meer.

Iemand die deze problemen herkent / oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Onedayflyer682 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:21:
Heb sinds vorige week ook de Galaxy S9 maar twee dingetjes werken niet zoals ik het wil:
- In Flitsmeister werken de gesproken boodschappen niet meer. Geluiden komen prima via de speaker (niet via BT) naar buiten maar de gesproken teksten niet meer.
Ik heb in Flitsmeister wel de gesproken meldingen, maar zacht en alsof je in een enorme galmende kamer zit. Op mijn G6 hiervoor klonken ze perfect helder. Ook al zitten zoeken, maar krijg niet gevonden hoe te verbeteren.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
AlxRoelofs schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:23:
Iemand enig idee of er een issue (of instelling) is met betrekking tot de schermhelderheid en het blauwe licht filter?

In het startscherm van me S9 is alles 'donker'. Op het moment dat ik een applicatie open (inclusief de Samsung apps, dus het ligt niet aan 1 specifieke) dan gaat de helderheid ineens een stuk omhoog.

Daarnaast heb ik hetzelfde met het blauwe licht filter. In het startscherm werkt deze, maar als ik een applicatie open dan valt hij uit. Als ik in het paneel blue light filter uit zet veranderd er niets terwijl er in het startscherm wel iets wijzig bij dezelfde actie.
Niemand het antwoord op deze vraag? Nu het weer avond is erger ik me er echt aan dat het niet werkt...
- Heel af en toe lijkt de wifi-verbinding weg te vallen. In dat geval zie je een uitroepteken bij het wifi-icoontje staan. Het uitschakelen/inschakelen verhelpt dit euvel weer.
Dit probleem heb ik overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
AlxRoelofs schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:23:
[...]

Niemand het antwoord op deze vraag? Nu het weer avond is erger ik me er echt aan dat het niet werkt...
Heb je de functie video verbeteren aan staan? Die opent apps die mogelijk videos kunnen afspelen in volledige helderheid.

Instellingen > Geavanceerde functies > Video verbeteren
AlxRoelofs schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:23:

[...]

Dit probleem heb ik overigens ook.
Heb je dit met meerdere WiFi aansluitingen, of alleen die bij jou thuis?

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54
Bestaat er een mogelijkheid om de icoontjes in de mappen groter te maken?

Bij de Pixel launcher en de Microsoft launcher zijn de icoontjes die in mappen liggen goed herkenbaar, maar bij de stock launcher is het moeilijk om te herkennen welk icoontje wat is.
Iemand een idee?

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Heyster schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:15:
Bestaat er een mogelijkheid om de icoontjes in de mappen groter te maken?

Bij de Pixel launcher en de Microsoft launcher zijn de icoontjes die in mappen liggen goed herkenbaar, maar bij de stock launcher is het moeilijk om te herkennen welk icoontje wat is.
Iemand een idee?
Nova Launcher misschien een idee ?
Kun je alles aanpassen zoals je wilt en is niet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08
Xanion schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Ik heb in Flitsmeister wel de gesproken meldingen, maar zacht en alsof je in een enorme galmende kamer zit. Op mijn G6 hiervoor klonken ze perfect helder. Ook al zitten zoeken, maar krijg niet gevonden hoe te verbeteren.
Heb jij Dolby Atmos geactiveerd?

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
AlxRoelofs schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:23:

De schermhelderheid op het startscherm is de standaard maximale helderheid. Helaas kan deze helderheid niet hoger. Door een bug blijft de optie Video Verbeteren aanstaan. Deze optie gaat dan aan bij elke willekeurige app die je opent. Blauw Licht filter werkt dan inderdaad ook niet meer. Deze bug komt bij mij terug op het moment dat ik een video verstuur via WhatApp. De enige oplossing die ik heb gevonden is telefoon uitschakelen (Niet opnieuw opstarten) en na een minuut of 5 weer aan zetten.

De maximale helderheid gaat alleen aan in de volle zon en Video Verbeteren in apps zoals Netflix en YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
arutten schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Heb jij Dolby Atmos geactiveerd?
Nope,die staat uit. En de equalizer staat op normal. Concertzaal staat ook uit. Ik kon niets vinden verder. Het is ook echt alleen de gesproken meldingen in Flitsmeister, voor de rest nergens.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
CyberJohn schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:23:
[...]

Heb je de functie video verbeteren aan staan? Die opent apps die mogelijk videos kunnen afspelen in volledige helderheid.

Instellingen > Geavanceerde functies > Video verbeteren

[...]

Heb je dit met meerdere WiFi aansluitingen, of alleen die bij jou thuis?
Het helderheid verhaal lijkt te zijn opgelost door de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik ga er maar vanuit dat dit ook de oplossing was.

WiFi problemen heb ik helaas nog wel. Dit is op meerdere netwerken het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
AlxRoelofs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:04:
[...]

Het helderheid verhaal lijkt te zijn opgelost door de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik ga er maar vanuit dat dit ook de oplossing was.

WiFi problemen heb ik helaas nog wel. Dit is op meerdere netwerken het geval.
Is de helderheid omhoog of omlaag gegaan na de reset? Gaat de helderheid nu wel omhoog als je YouTube opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Fearbeek schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Is de helderheid omhoog of omlaag gegaan na de reset? Gaat de helderheid nu wel omhoog als je YouTube opent?
De helderheid was (voor reset) laag in het startscherm, en werd hoog op het moment dat ik een app opende. Of dit nou Chrome, YT, rekenmachine of agenda was maakte niet uit. Helderheid ging van 'normaal' naar 'maximaal'.

Na reset blijft helderheid in een app op hetzelfde niveau als in het startscherm. Ook als ik YT open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Eigenlijk géén vraag voor specifiek de Galaxy S9 of 9+ maar ik vraag mij het volgende af:
Is er een mogelijkheid om apps én startschermen te beveiligen of zodat je per ongeluk geen snelkoppelingen verwijdert, verplaatst of zo.
Mijn vrouw haar startschermen op haar S7 Edge zien er telkens anders uit doordat ze er mee schuift toevoegt en (per ongeluk) verwijdert :-(
Het zou een uitkomst zijn om dat te kunnen voorkomen met een beveiliging of zo.
Bij mijn S9+ kan ik er ook niets over vinden, een instelling of zo.
Ben benieuwd of er oplossingen worden aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
AlxRoelofs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:11:
[...]

De helderheid was (voor reset) laag in het startscherm, en werd hoog op het moment dat ik een app opende. Of dit nou Chrome, YT, rekenmachine of agenda was maakte niet uit. Helderheid ging van 'normaal' naar 'maximaal'.

Na reset blijft helderheid in een app op hetzelfde niveau als in het startscherm. Ook als ik YT open.
Heb je Video Verbeteren aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Barock schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:15:
Eigenlijk géén vraag voor specifiek de Galaxy S9 of 9+ maar ik vraag mij het volgende af:
Is er een mogelijkheid om apps én startschermen te beveiligen of zodat je per ongeluk geen snelkoppelingen verwijdert, verplaatst of zo.
Mijn vrouw haar startschermen op haar S7 Edge zien er telkens anders uit doordat ze er mee schuift toevoegt en (per ongeluk) verwijdert :-(
Het zou een uitkomst zijn om dat te kunnen voorkomen met een beveiliging of zo.
Bij mijn S9+ kan ik er ook niets over vinden, een instelling of zo.
Ben benieuwd of er oplossingen worden aangedragen.
Of de standaardlauncher dat kan, geen idee. Novalauncher (Prime) kan het in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Fearbeek schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Heb je Video Verbeteren aan of uit staan?
Uit. Maar problemen zijn reeds opgelost aangezien helderheid in startscherm na reset hetzelfde is als in een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:06

Blijkbaar is dit probleem gerelateerd aan de standaard 'Spraakengine' die is ingesteld op die van Samsung. Nadat ik deze had gewijzigd naar die van Google is het probleem deels opgelost. Het enige probleem is net zoals @Xanion dat het volume niet heel hard is (ook niet na het inschakelen van de optie 'Spraakvolume versterken'). Hier kan overigens de engine worden gewijzigd:

Algemeen beheer > Taal en invoer > Tekst naar spraak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
Krijg over OTA net een update binnen: 305.68 MB (S9+(PHN))
- Nieuwe functie voor Hey Google (?)
- Stabiliteitsverbetering.
- Beveiliging? (staat nog 1 juni 2018)
- AVG is toegevoegd.
Installatietijd: <15 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barock schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:04:
- AVG is toegevoegd.
Hier staat wat uitleg over 'Hey google': https://www.galaxyclub.nl...s9-update-avg-hey-google/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Heeft nog iemand het probleem dat de fotos uit de map Camera vaak niet beschikbaar zijn? Krijg dan een grijs scherm met een zwarte cirkel en een uitroepteken erin te zien ipv de foto. Tot nu toe weet ik alleen nog maar dat telefoon opnieuw opstarten oplossing biedt, maar niet hoe dit probleem nu ontstaat. Wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eendje79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-07 08:45
- AVG is toegevoegd.
Voor tweakers die een sd en sim in slot 2 hebben. Door deze update is dat niet meer mogelijk!
Ik snap niet waarom Samsung dit nu heeft geblokkeerd. :( Ik krijg de melding: “het lijkt of iets in uw sim-kaartladesleuf zit dat daar niet hoort”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eendje79 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:59:
[...]

Voor tweakers die een sd en sim in slot 2 hebben. Door deze update is dat niet meer mogelijk!
Ik snap niet waarom Samsung dit nu heeft geblokkeerd. :( Ik krijg de melding: “het lijkt of iets in uw sim-kaartladesleuf zit dat daar niet hoort”
Je bedoeld in simslot 1 een sd kaart en in simslot 2 de simkaart?
Ik geloof dat de layout niet zo bedoeld is. In de 1ste dient altijd een simkaart te zitten en de 2de kan een simkaart zijn of een sd kaart.

http://downloadcenter.sam...L/Dut/003_basics_5.html#0

[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 05-07-2018 22:01 . Reden: Link in de handleiding gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eendje79
Gismo1979 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:58:
[...]

Je bedoeld in simslot 1 een sd kaart en in simslot 2 de simkaart?
Ik geloof dat de layout niet zo bedoeld is. In de 1ste dient altijd een simkaart te zitten en de 2de kan een simkaart zijn of een sd kaart.

http://downloadcenter.sam...L/Dut/003_basics_5.html#0
Nee ik bedoel een sim in slot 1 en een sim met sd card in slot 2. Zoals hier uitgelegd: geek: Tweaker bouwt gecombineerde dual-sim met sd-kaart voor smartphone
Dit werkte tot ik vannochtend de update installeerde prima.

update: hier meer mensen met het zelfde probleem: https://forum.xda-develop...-sd-card-problem-t3809073

[ Voor 8% gewijzigd door eendje79 op 05-07-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eendje79 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:55:
[...]

Nee ik bedoel een sim in slot 1 en een sim met sd card in slot 2. Zoals hier uitgelegd: geek: Tweaker bouwt gecombineerde dual-sim met sd-kaart voor smartphone
Dit werkte tot ik vannochtend de update installeerde prima.

update: hier meer mensen met het zelfde probleem: https://forum.xda-develop...-sd-card-problem-t3809073
Ok. Dus 2 sims en 1 sd-kaart in het totaal.
De S9 is hier niet op ontworpen, dus dan loop je altijd het risico dat het niet meer ondersteund wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Gismo1979 op 05-07-2018 23:26 . Reden: Is laat. Moet rustig lezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eendje79
Gismo1979 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:18:
[...]

Ok. Dus 2 sims en 1 sd-kaart in het totaal.
De S9 is hier niet op ontworpen, dus dan loop je altijd het risico dat het niet meer ondersteund wordt.
Het is door Samsung opzettelijk geblokkeerd, dat is wat anders dan niet ondersteunen. Het werkte namelijk wel prima tot voor de laatste update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
eendje79 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:59:
[...]

Samsung heeft alle recht om dit te "blokkeren": deze functie wordt NIET officieel ondersteund!

Je moet zelf aanpassingen doen aan de SIM en geheugenkaart, en dat zal wel vaak mis zijn gegaan!

En als hierdoor defecten ontstaan aan het toestel, dan zeker WEL aankloppen bij Samsung en proberen gebruik te maken van de garantie?

Ik vind het een goede zaak dat Samsung dit geblokkeerd heeft!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog een samsung galaxy S6, maar ik wil over paar maanden nieuwe mobiel hebben. Ik ben aan het twijfelen over samsung galaxy S9 of S9+. Hebben jullie meer informatie welke samsung galaxy S9 of S9+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:39:
Ik heb nu nog een samsung galaxy S6, maar ik wil over paar maanden nieuwe mobiel hebben. Ik ben aan het twijfelen over samsung galaxy S9 of S9+. Hebben jullie meer informatie welke samsung galaxy S9 of S9+?
Nee.

Maar ff serieus, wat wil je nou weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:39:
Wat wil je weten? Ik ben van de s6 naar de s9 gegaan. De S9 is qua grootte bijna gelijk als de S6. Qua accuduur is het bij mij bijna verdubbeld, maar de accuduur is voor iedereen weer anders door verschillende factoren.
De S9 is merkbaar sneller dan de S6.

De S9+ is ca. 1 cm hoger dan de S9 en breder. De S9+ heeft wel een dubbele camera achter, waarmee je een bokeh effect kunt creëren.

Of je voor de S9 of S9+ moet gaan is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken. Ik zou als ik jou was ik in de winkel ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Ik mag mijn abonnement verlengen bij tele2, en ik wou voor een s9 gaan, maar de s7 is maar 8 euro per maand??? Dat is dus 192 euro voor het toestel! (bij belsimpel)
Ik zit nu dus serieus te twijfelen om de s7 te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
revengeyo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:38:
Ik mag mijn abonnement verlengen bij tele2, en ik wou voor een s9 gaan, maar de s7 is maar 8 euro per maand??? Dat is dus 192 euro voor het toestel! (bij belsimpel)
Ik zit nu dus serieus te twijfelen om de s7 te halen....
Hangt er vanaf van welk toestel je komt. De S7 is een prima telefoon maar alweer ruim 2 jaar oud en heeft net zijn laatste grote software-update gehad. De S9 is wat toekomstbestendigheid aangaat de betere keuze (en ook weer een klap sneller dan de S7)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Inmiddels sinds vandaag in het bezit van de S9. Tot nu toe zeer tevreden.

Toch heb ik een vraag betreffende de edge lightning. Ik heb mijn apps allen een andere kleur gegeven, om zo snel de melding te herkennen. Echter geeft hij nog steeds voor elke app een blauwe kleur. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
- AVG is toegevoegd.
Mijn batterij tijd lijkt veel beter, zomaar een kreet tussendoor, normaal let ik er niet zo op en laad ik bij of op , maar het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

jahako schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Mijn batterij tijd lijkt veel beter, zomaar een kreet tussendoor, normaal let ik er niet zo op en laad ik bij of op , maar het viel me gewoon op.
Inderdaad. Dat is ook mijn ervaring. Kan het niet 'bewijzen' maar het lijkt er wel op.
Overigens kwam ik de dag makkelijk door. Ook bij voor mijn doen zo nu en dan 'zwaar gebruik'.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Inmiddels 2 dagen in het bezit van de S9, toch ben ik alles behalve te spreken van de batterijduur. Ik haal gemiddeld op een dagveen SoT van 3 uur. Browse een beetje op t internet, instagram, snapchat en whatsapp. Speel verder ook geen games. Lijkt me toch dat er wel meer SoT uit gehaald moet kunnen worden..
Iemand hier met vergelijkbare SoT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NL_Joshua schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:54:
Inmiddels 2 dagen in het bezit van de S9, toch ben ik alles behalve te spreken van de batterijduur. Ik haal gemiddeld op een dagveen SoT van 3 uur. Browse een beetje op t internet, instagram, snapchat en whatsapp. Speel verder ook geen games. Lijkt me toch dat er wel meer SoT uit gehaald moet kunnen worden..
Iemand hier met vergelijkbare SoT's?
Hier ook een SOT van ong. 3 uur. Voor mij is dit meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Gismo1979 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Hmm.. Misschien dat ik dan toch maar even moet wennen, komend van een toestel met een SoT van gemakkelijk 5 uur 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
@NL_Joshua Screen On Time is iets persoonlijks waarbij je niet compleet van anderen uit moet gaan. Ik haal makkelijk een SOT van meer dan 5 uur maar soms is dat ook minder vanwege de helderheid die op maximaal staat in de buitenlucht etc. De SOT is dus geen vast gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Het verschil in SOT van de S9 vergeleken met de S9+ moet dan toch wel erg groot zijn. Ik heb met de S9+ minimaal 5 uur SOT. En als ik de autobrightness iets naar beneden bijstel, vooral binnen zit en verbonden ben met wifi pers ik er serieus tussen de 7 en 10 uur SOT uit (zit dan vooral op internet, YouTube, Whatsapp en gisteren een paar uur Pokerstars). Mijn record was gisteren (sinds de nieuwe update) 8 uur en 40 minuten SOT met nog 15%.

In mijn ervaring is de laatste update inderdaad een verbetering geweest voor de accuduur en valt de meeste winst te behalen met het aanpassen van de brightness, verbonden zijn met wifi en apps die je weinig gebruikt in de energiebesparende modus zetten. Ik gebruik overigens geen snapchat of facebook (wel Instagram), wat er ook nog wel aardig in schijnt te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Is de kleur wit bij jullie ook grijs als je hem naast bijvoorbeeld een Iphone X legt? Ook als ik mijn s7 naast mijn s9+ leg, dan lijkt mijn wit een stuk minder helder en meer richting grijs op de s9.

Ook nog iemand ervaring met de camera app die soms niet werkt in Whatsapp?

[ Voor 4% gewijzigd door Fearbeek op 09-07-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:38:
[...]

Het verschil in SOT van de S9 vergeleken met de S9+ moet dan toch wel erg groot zijn. Ik heb met de S9+ minimaal 5 uur SOT. En als ik de autobrightness iets naar beneden bijstel, vooral binnen zit en verbonden ben met wifi pers ik er serieus tussen de 7 en 10 uur SOT uit (zit dan vooral op internet, YouTube, Whatsapp en gisteren een paar uur Pokerstars). Mijn record was gisteren (sinds de nieuwe update) 8 uur en 40 minuten SOT met nog 15%.

In mijn ervaring is de laatste update inderdaad een verbetering geweest voor de accuduur en valt de meeste winst te behalen met het aanpassen van de brightness, verbonden zijn met wifi en apps die je weinig gebruikt in de energiebesparende modus zetten. Ik gebruik overigens geen snapchat of facebook (wel Instagram), wat er ook nog wel aardig in schijnt te hakken.
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet veel doe om een max. SOT te halen. De telefoon doet nu prima waarvoor ik hem gebruik en iedere avond gaat hij aan de oplader (draadloze oplader van de S6) ook al geeft hij nog 70% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
sjaool schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:32:
@NL_Joshua Screen On Time is iets persoonlijks waarbij je niet compleet van anderen uit moet gaan. Ik haal makkelijk een SOT van meer dan 5 uur maar soms is dat ook minder vanwege de helderheid die op maximaal staat in de buitenlucht etc. De SOT is dus geen vast gegeven.
Ja dat snap ik. Maar 3 uur max op bijna laagste helderheid vind ik wel iets te weinig. Misschien dat het nog verbeterd aangezien het toestel net nieuw is. Misschien moet de accu nog een beetje inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:17:
[...]

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet veel doe om een max. SOT te halen. De telefoon doet nu prima waarvoor ik hem gebruik en iedere avond gaat hij aan de oplader (draadloze oplader van de S6) ook al geeft hij nog 70% aan.
Ik normaal gesproken ook niet echt hoor. Gisteren, behalve ergens een biertje drinken op een terras tussendoor, ook niet veel gedaan en veel thuis binnen gezeten, dat scheelt enorm. Dus niet echt een representatieve dag.

Normaal gesproken met wat meer buiten gebruiken en op het werk verbonden zijn met 4g, haal ik denk ik gemiddeld wel die 5 uur SOT. Maar als ik continue de brightness op max heb, gaat hij die 5 uur ook niet halen. Dan zijn er nog af en toe dagen dat Android processen op de achtergrond uitvoert waardoor de accu sneller leeg is dan anders (maar dat heb ik ook op andere Android toestellen gehad). Meestal helpt het dan om de cache te legen.
Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support