Dat is geen probleem.. dat is een Samsung Android 8 feature. Dat heb ik sinds kort ook op mijn S7edge *(na de Android 8 update)PatrickPR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:38:
Ik heb sinds een tijdje ook een eigenaardig probleem met mijn S9 in combinatie met de stock Gallery. Bij mij spelen video's automatisch een preview. Nu weet ik dat je dit uit kunt zetten als je een video opent, pauzeert en dan via de instellingen de schuifjes uitzet (gevonden via de vele google resultaten als je hier op gaat zoeken). Het probleem is echter dat deze schuifjes helemaal geen effect lijken te hebben (ook niet bij eerst aanzetten en daarna weer uitzetten). Ik heb ook al via de recovery de cache gewist, heeft geen effect.
Ik heb het idee dat dit een android 8 dingetje i.c.m. Touchwiz is, hetzelfde gebeurt namelijk op mijn zakelijke A3 2017 en de S7 van mijn vrouw (beide met android 8 ). En ook daar hebben dezelfde schuifjes geen effect.
Heeft iemand hier hetzelfde ondervonden en een werkende oplossing (niet zijnde de eerder genoemde video-instellingen)?
De 'schuifjes' die je noemt zijn 'video player instellingen' en die gaan alleen over de video player en hebben niets te maken met de Gallery waarin de foto's en video's getoond worden.
*sowieso