Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Heb het toestel hier van een medetweaker overgenomen...henklbr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 07:58:
[...]
Kijk eens bij "Software Info", scroll naar onderen: wat zegt "Software Serviceprovider" bij je?
Je toestel misschien gekocht bij "Belsimpel"?
Sw-versie serviceprovider: SAOMC_SM-G960F_ODX_TNL_OO_0012
Nu liep ik gisteren tegen een irritatie puntje aan waar ik de oplossing nog niet voor heb.
Ik heb een video liggend opgenomen alleen weigert hij de video liggend af te spelen.
Iemand een idee?
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
"Autom. draaien" aanzetten. Staat bij de snelkoppelingen boven in je scherm.wortel1 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:38:
Ik ben sinds kort ook overgestapt van de S8+ naar de S9+.
Nu liep ik gisteren tegen een irritatie puntje aan waar ik de oplossing nog niet voor heb.
Ik heb een video liggend opgenomen alleen weigert hij de video liggend af te spelen.
Iemand een idee?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Wat geeft het daar nog meer aan? TNL/TNL/TNL of TNL/VDF/TNL of TNL/PHN/TNL ?Udrene schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Heb het toestel hier van een medetweaker overgenomen...
Sw-versie serviceprovider: SAOMC_SM-G960F_ODX_TNL_OO_0012
Je toestel is van origine T-Mobile branded
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dit staat erbij: TNL/TNL,TNL/TNLhenklbr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Wat geeft het daar nog meer aan? TNL/TNL/TNL of TNL/VDF/TNL of TNL/PHN/TNL ?
Je toestel is van origine T-Mobile branded
Dat is het niet heb vier filmpjes opgenomen drie zijn mooi liggen.kruila schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:50:
[...]
"Autom. draaien" aanzetten. Staat bij de snelkoppelingen boven in je scherm.
Een wil op geen wijze goed roteren misschien op de kop gefilmd:

kun je dit nog editten want automatisch gaat het dus niet goed.
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Je zei in een eerder bericht, dat je PHN-firmware geflasht had op je toestel: ik zie hier echter niks van terug!
Je toestel is nog geheel TNL (T-Mobile NL branded)!
Als je PHN-firmware had geflasht, welke Multi-CSC OXM heeft, had er ergens PHN moeten staan (en dat is er niet!)...
Heeft T-Mobile wel VoLTE en/of VoWiFi ? Denk dat je eens contact moet opnemen met hun klantenservice en/of van je huidige operator.
Bedankt! Dan is er iets misgegaan met het flashen, kreeg al een rare melding na het flashen. Dat er iemand iets geprobeerd had met het toestel. Weet de precieze melding niet meer.henklbr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:13:
[...]
Je zei in een eerder bericht, dat je PHN-firmware geflasht had op je toestel: ik zie hier echter niks van terug!
Als je PHN-firmware had geflasht, welke Multi-CSC OXM heeft, had er ergens PHN moeten staan (en dat is er niet!)...
Heeft T-Mobile wel VoLTE en/of VoWiFi ? Denk dat je eens contact moet opnemen met hun klantenservice en/of van je huidige operator.
Nu zit ik bij Tele2 maar vanaf donderdag weer bij Vodafone. Dan neem ik wel contact met Vodafone op, zij ondersteunen ook Wifi bellen en 4G bellen. Misschien dat ze een update kunnen pushen om het werkend te kunnen krijgen.
kan ik ergens teruglezen wat die afkortingen betekenen? SAOMC, PHN, OXM en BGL?henklbr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:13:
[...]
PHN = Nederland UN-brandedkruila schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:12:
[...]
kan ik ergens teruglezen wat die afkortingen betekenen? SAOMC, PHN, OXM en BGL?
OXM = Multi-CSC waar heel veel CSC's zitten
BGL = Bulgaria
Bedankt henklbrhenklbr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:47:
[...]
PHN = Nederland UN-branded
OXM = Multi-CSC waar heel veel CSC's zitten
BGL = Bulgaria
bij mij staat dus: PHN/PHN/BGL/BGL
Moet ik dit lezen als: grijze import uit Bulgarije, maar bij eerste activatie getransformeerd naar Nederlandse instellingen?
Bij Belsimpel gekocht zeker?kruila schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Bedankt henklbr
bij mij staat dus: PHN/PHN/BGL/BGL
Moet ik dit lezen als: grijze import uit Bulgarije, maar bij eerste activatie getransformeerd naar Nederlandse instellingen?
Correct: Je actieve CSC (en het beste CSC behorend bij je SIM) is PHN; Product-code van je toestel is BGL
Je ontvangt wel gewoon updates via OTA (de Nederlandse PHN-updates)? NL-Alert werkt ook correct?
Ik heb af en toe dat de telefoon continu uit zichzelf de brightness verhoogt wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), en weer verlaagt wanneer ik terug naar home screen ga. Helaas blijft de slider wel de hele tijd op dezelfde plek staan en gebeurt het ook gewoon als auto brightness uitstaat, dus ik kan er weinig aan doen. Na een reboot werkt alles dan weer normaal..
Dank je voor je uitleg. Ja 1 update gehad via OTA en ook NL-Alert kwam goed binnen. (Inderdaad bij belsimpel gekocht, scheelde op dat moment € 130,00)henklbr schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:26:
[...]
Bij Belsimpel gekocht zeker?
Correct: Je actieve CSC (en het beste CSC behorend bij je SIM) is PHN; Product-code van je toestel is BGL
Je ontvangt wel gewoon updates via OTA (de Nederlandse PHN-updates)? NL-Alert werkt ook correct?
[ Voor 7% gewijzigd door kruila op 10-06-2018 09:13 ]
Heb dat ook sinds een paar dagen, terwijl ik auto brightness heb uitstaan. Vind het best irritant, en kan geen oplossing vinden bij instellingen.Wekko306 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:51:
Hebben jullie ook issues met een overijverige auto brightness?
Ik heb af en toe dat de telefoon continu uit zichzelf de brightness verhoogt wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), en weer verlaagt wanneer ik terug naar home screen ga. Helaas blijft de spider wel de hele tijd op dezelfde plek staan en gebeurt het ook gewoon als auto brightness uitstaat, dus ik kan er weinig aan doen. Na een ervoor werkt alles dan weer normaal..
Volgens mij is het dus ook gewoon een bug, want als ik een reboot doe werkt het opeens wel weer normaal. Hoop dat het met een update wordt opgelost.opperbom schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Heb dat ook sinds een paar dagen, terwijl ik auto brightness heb uitstaan. Vind het best irritant, en kan geen oplossing vinden bij instellingen.
heeft het misschien iets te maken met het al of niet actief zijn van het blauwe licht filteren?opperbom schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Heb dat ook sinds een paar dagen, terwijl ik auto brightness heb uitstaan. Vind het best irritant, en kan geen oplossing vinden bij instellingen.
@opperbom @kruilaWekko306 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:51:
Hebben jullie ook issues met een overijverige auto brightness?
Ik heb af en toe dat de telefoon continu uit zichzelf de brightness verhoogt wanneer ik een app open (maakt niet uit welke), en weer verlaagt wanneer ik terug naar home screen ga. Helaas blijft de slider wel de hele tijd op dezelfde plek staan en gebeurt het ook gewoon als auto brightness uitstaat, dus ik kan er weinig aan doen. Na een reboot werkt alles dan weer normaal..
Dat ligt (waarschijnlijk) hier aan:

Bij het openen van deze apps, gaat bij mij het scherm helderder...
Is dus geen bug, maar een feature...
Dat klopt ja, maar helaas heb ik die setting al uit staan... Dus dit lijkt me echt een bug te zijn.henklbr schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:28:
[...]
@opperbom @kruila
[afbeelding]
Ik vond dit al zo irritant bij youtube maar wist niet waar je dat kon uitschakelen. (Ook nooit achter gezochthenklbr schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:28:
[...]
[afbeelding]
Steam: Grim
Misschien een bug tijdens het update proces. Ik herken dit probleem niet. Wel weet ik dat "aanpasbaar display" de kleuren kan veranderen afhankelijk van wat je bekijkt op dat moment.Wekko306 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:48:
[...]
Dat klopt ja, maar helaas heb ik die setting al uit staan... Dus dit lijkt me echt een bug te zijn.
Kennelijk kun je de auto brightness ook kalibreren maar of dat werkt weet ik niet.
http://recomhub.com/blog/...alibrate-auto-brightness/
Wat je ook zou kunnen proberen is een wipe cache vanuit de recovery.
Verwijderd
komend van een Iphone, nooit iets anders gehad, toch wel een hele verandering, meeste is erg positief.
en met die box erbij, (die toch aan vervanging toe was) is de prijs zo gek niet.
eigenlijk erger ik me maar aan 2 dingen.
het eerste is dat whats app alle bagger opslaat op je telefoon, en dat je die iedere keer moet verwijderen.
maar dat kan geloof ik niet anders.
en ik heb een galerij en google foto's, dat loopt ook niet helemaal lekker, niet iedere app geeft je een optie om te switchen waar je een foto wilt halen.
kan eigenlijk nergens vinden of ik die gallerij weg kan halen en alleen google foto's gebruiken.
wat ik helamaal gaaf vind is de smart lock, zolang ie in de buurt van mijn garmin is hoef ik niet te unlocken, dat werklt echt super. de garmin als veilig apparaat werkt echt goed.
al bij al dik tevreden, en nu maar afwachten of dit ook zo blijft.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 02:36 ]
Dat kan bij Whatsapp: instellingen -> data - en opslaggebuik -> media automatisch downloadenVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 02:33:
ok Did it, kan niet meer terug, heb een S9+.
komend van een Iphone, nooit iets anders gehad, toch wel een hele verandering, meeste is erg positief.
en met die box erbij, (die toch aan vervanging toe was) is de prijs zo gek niet.
eigenlijk erger ik me maar aan 2 dingen.
het eerste is dat whats app alle bagger opslaat op je telefoon, en dat je die iedere keer moet verwijderen.
maar dat kan geloof ik niet anders.
Dit gaat er vooral om of een afbeelding, filmpje of GIF zichtbaar wordt.pgs010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 02:40:
[...]
Dat kan bij Whatsapp: instellingen -> data - en opslaggebuik -> media automatisch downloaden
Op de iPhone heb je vervolgens nog de keuze om zo'n foto of filmpje daadwerkelijk op te slaan in je filmrol.
Op de Samsung telefoons slaat hij deze echter direct op in een map op je telefoon.
Voor mij was dit ook een van de irritaties in het begin bij de overstap van iPhone naar Samsung S8.
Er zijn echter wat work-arounds op het internet te vinden zodat de map niet zichtbaar is.
Klopt. behoorlijk irritant inderdaad. Ik wil die gifs helemaal niet. Samsung synct ze ook meteen de cloud inAlexSaxoMusic schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:22:
[...]
Dit gaat er vooral om of een afbeelding, filmpje of GIF zichtbaar wordt.
Op de iPhone heb je vervolgens nog de keuze om zo'n foto of filmpje daadwerkelijk op te slaan in je filmrol.
Op de Samsung telefoons slaat hij deze echter direct op in een map op je telefoon.
Voor mij was dit ook een van de irritaties in het begin bij de overstap van iPhone naar Samsung S8.
Er zijn echter wat work-arounds op het internet te vinden zodat de map niet zichtbaar is.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb de telefoon nu een week en kan er een hele dag mee doen. Gebruik de telefoon daarbij redelijk intensief. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik geen update heb gedaan. Tot nu toe heb ik daar altijd slechte ervaringen mee gehad wat de batterijduur betreft. Ik wil met deze telefoons updates zolang als mogelijk dus uitstellen. Mijn laatste telefoons waren de oneplus one en de galaxy S7g1de0n schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:51:
Hi mede Tweakers, twee korte maar essentiële vragen (ik mag over een maand verlengen) alvoor ik overga op koop: hebben jullie (S9+) na de laatste update nog last van black crush/smearing(in video) en slechte batterij tijd (wat is de gemiddelde SoT)? Ik maak me lichtelijk zorgen namelijk na het lezen van alle matige berichten.
Dank voor je bericht. Een hele dag is ongeveer hoeveel uur screen on time? Heel veel gebruikers melden dat ze heel veel opties moeten uitschakelen om aardige display tijd te krijgen (+- 5u) en zelfs naar 1080p gaan.pgs010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:07:
[...]
Ik heb de telefoon nu een week en kan er een hele dag mee doen. Gebruik de telefoon daarbij redelijk intensief. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik geen update heb gedaan. Tot nu toe heb ik daar altijd slechte ervaringen mee gehad wat de batterijduur betreft. Ik wil met deze telefoons updates zolang als mogelijk dus uitstellen. Mijn laatste telefoons waren de oneplus one en de galaxy S7
Zie je de black crush trouwens ook bij lage helderheid bij films?
Daar zeg je iets waar ik tijdens mijn reactie niet bij heb stilgestaan. Always on display staat bij mij uit en het scherm staat inderdaad op 1080p. Daarmee haal ik met gemak 5 uur screen on display. Ik zit nu op 5,5 uur met nog 27% batterij. Black crush heb ik zelf nog niet opgemerkt, maar misschien valt dat minder op bij 1080p?g1de0n schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:28:
[...]
Dank voor je bericht. Een hele dag is ongeveer hoeveel uur screen on time? Heel veel gebruikers melden dat ze heel veel opties moeten uitschakelen om aardige display tijd te krijgen (+- 5u) en zelfs naar 1080p gaan.
Zie je de black crush trouwens ook bij lage helderheid bij films?
Edit:
- Black crush valt mij nu ook op. Op hele lage helderheid bijna niet te zien, maar goed zichtbaar bij normale helderheid.
- gisteren heb ik als ik het nog goed herinner 7+- uur screen on time gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door pgs010 op 12-06-2018 00:44 ]
Wat ik wel gedaan heb zijn de volgende dingen:
- black theme (doe ik altijd, ziet er nu 1maal beter uit)
- staat alleen wifi, bluetooth (voor connectie met Garmin Smartmove watch), auto rotate & sync op
- alle waardeloze notifications (die ik niet nuttig acht) en derglijke staan ook af
- ik gebruik zowieso geen smoelboek/snapchat/whatsapp en dergelijke dus daar heb ik geen last van
Nu kan ik mij wel inbeelden dat bij gebruik van bepaalde apps dit drastich naar beneden kan gaan. Maar voorlopig staat er nog "estimated 30h battery life op". Dus ik ben best wel blij
Wat mijn gebruik betreft, af en toe eens een bankapp openen. HLN app voor nieuwe, sms (5 a 10 per dag), telefoneren (5 a 10 per dag) en geen conversaties van uren, maar straight to the point), waze 2x per dag op maandag/woensdag/vrijdag. Af en toe iets opzoeken in Chrome ofzo. Meestal staat wel Wifi aan, buiten als ik de wagen zit dan staat data op. Af en toe een foto nemen. Dat zal het zowat zijn
Maar als ik nu 2 dagen kan halen, dat heb ik met mijn s6 nooit kunnen halen. 4G was zelfs geen optie want dan liep de batterij gewoon leeg. En qua instellingen denk ik dat ik vergelijkbaar zit met mijn s6. Dus dis is een echte meevaller
Maar denk wel dat het sterk zal afhangen van hoe je een gsm gebruikt.
Qua SOT zit ik op het eind van de dag meestal op ca. 1,5 uur. Bij mij gaat de telefoon iedere nacht op de draadloze oplader, maar als ik wil kan ik 2 dagen doen met de batterij en dan zit ik op ca. 3 uur SOT. Voor mij is dit voldoende en met mijn S6 zou ik dit niet redden (deze was met iets minder dan 2 uur SOT leeg).
Ik heb wel alle apps die ik niet gebruik uitgeschakeld (o.a. google, bixby, samsung health en facebook).
Mijn verwachting bij een high end smartphone is dan ook niet dat deze een week op de batterij kan zonder op te laden, maar 1 dag moet toch wel lukken vind ik.
Als ik jou was zou ik zeker de laatste updates installeren omdat die essentiële punten fiksen, gerapporteerd door vele S9(+) eigenaren. De black crush zou dan verleden tijd moeten zijn en de batterijtijd verbeteren.pgs010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:59:
[...]
Daar zeg je iets waar ik tijdens mijn reactie niet bij heb stilgestaan. Always on display staat bij mij uit en het scherm staat inderdaad op 1080p. Daarmee haal ik met gemak 5 uur screen on display. Ik zit nu op 5,5 uur met nog 27% batterij. Black crush heb ik zelf nog niet opgemerkt, maar misschien valt dat minder op bij 1080p?
Edit:
- Black crush valt mij nu ook op. Op hele lage helderheid bijna niet te zien, maar goed zichtbaar bij normale helderheid.
- gisteren heb ik als ik het nog goed herinner 7+- uur screen on time gehad.
3 uur SoT is wel erg karig, hoewel het voor jou genoeg kan zijn is het eigenlijk niet te accepteren in 2018 voor een dergelijk flagship met 3500mah. Heb je de laatste update wel gehad?Gismo1979 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:41:
De batterijduur is zeer zeker afhankelijk hoe iemand de telefoon gebruikt. Wat cricque schrijft is voor mij ook wel redelijk overeenkomstig. Al gebruik ik mijn S9 (geen +) wel intensiever dan hem denk ik. Ik zit aan het eind van de dag op ca. 60% met AOD aan van 8.00u tot 17.00u, WIFI aan, schermhelderheid ca. 50% en op automatisch. Ook speel ik op het eind van de dag ca 30 min. wel een spelletje.
Qua SOT zit ik op het eind van de dag meestal op ca. 1,5 uur. Bij mij gaat de telefoon iedere nacht op de draadloze oplader, maar als ik wil kan ik 2 dagen doen met de batterij en dan zit ik op ca. 3 uur SOT. Voor mij is dit voldoende en met mijn S6 zou ik dit niet redden (deze was met iets minder dan 2 uur SOT leeg).
Ik heb wel alle apps die ik niet gebruik uitgeschakeld (o.a. google, bixby, samsung health en facebook).
Mijn verwachting bij een high end smartphone is dan ook niet dat deze een week op de batterij kan zonder op te laden, maar 1 dag moet toch wel lukken vind ik.
Mijn mening is dat als de accuduur voor iemand het belangrijkste is je niet voor een high end toestel moet gaan, omdat bij een high end toestel over het algemeen de snelheid en veel futures voor producenten schijnbaar het belangrijkste is (uitzondering zijn er natuurlijk altijd).
Ik wist bij aanschaf al dat de S9 geen uitblinker zou zijn qua accuduur, door de reviews van o.a. tweakers:
reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter
Ik kwam hier dus voor naar dit topic, heb er sinds een paar dagen ook last van (S9+ dual sim). Volgens mij na een recente security update geïnstalleerd te hebben. Auto brightness staat uit, adaptive display ook uitgezet om te even testen maar bij het openen van apps gaat de brightness toch hoger en bij terugkeer naar home screen dimt hij weer. Echt irritant. Hopelijk komt hier snel een fix voor. Bij video's is het ook vaak zichtbaar. En ja, video enhancer staat ook uit!opperbom schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Ergens meende ik te gelezen te hebben dat er op de S6 of S7 ook zoiets vergelijkbaars was en dat het met een game optimisation of game service te maken had maar heb nog geen package disablers geprobeerd.
Verwijderd
maar ik ben aan het zoeken om de letters en symbolen boven aan de rand (waar batterij percentage ed in staanj) te veranderen van kleur.
die tekst en symbolen zijn nu zwart en bijna niet te lezen, , dus ik wil ze graag wit hebben,
ik heb al gezocht, maar nergens gevonden (kan natuurlijk ook aan mijn zoekkunsten liggen)
hoe kan ik die wit maken ipv zwart??
Het zijn nieuwe modellen, maar wel geïmporteerd. Ik weet niet welk land, maar volgens mij wel uit Europa. Waar je rekening mee moet houden bij belsimpel is dat je met dat model geen mogelijkheid hebt om via samsung deel te nemen aan acties (gratis Harmann Kardon speaker).apNia schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:54:
Korte vraag. Bij enkele aanbieders (waaronder BelSimpel) is de S9 behoorlijk goedkoop, te weten 629 euro. Moet ik letten op bepaalde dingen omdat dat zij het zo veel goedkoper kunnen aanbieden? (bijv dat het refurbished toestellen oid zijn)
Ik meen Bulgarije ergens gezien te hebben in dit topic. En maakt het feit dat ze geimporteerd zijn uit Europa/Bulgarije nog enigszins uit voor de kwaliteit?pgs010 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:27:
[...]
Het zijn nieuwe modellen, maar wel geïmporteerd. Ik weet niet welk land, maar volgens mij wel uit Europa.
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 13-06-2018 14:20 ]
Heb een paar weken terug bij BelSimpel de S9+ gekocht, geïmporteerd uit Bulgarije.apNia schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:57:
[...]
Ik meen Bulgarije ergens gezien te hebben in dit topic. En maakt het feit dat ze geimporteerd zijn uit Europa/Bulgarije nog enigszins uit voor de kwaliteit?
Zelfde kwaliteit volgens mij als dat je hem hier in de winkel had gekocht. Ben tevreden.
scheelde mij (op dat moment) € 130,00 met de rest van Nederland, en omdat ik die H&K speaker niet nodig had, had ik dus liever een lagere prijs!
Je moet er rekening meehouden dat Belsimpel deze telefoons uit het buitenland haalt(zogenaamde grijze import) en (zeer waarschijnlijk) ook geen ondersteuning van VoLTE en VoWiFi krijgen van de NL providers.apNia schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:54:
Korte vraag. Bij enkele aanbieders (waaronder BelSimpel) is de S9 behoorlijk goedkoop, te weten 629 euro. Moet ik letten op bepaalde dingen omdat dat zij het zo veel goedkoper kunnen aanbieden? (bijv dat het refurbished toestellen oid zijn)
Ik zou zelf een wat duurdere nemen en een voor de Nederlandse markt bedoelde versie aanschaffen.
En wat al eerder werd genoemd, deze telefoons vallen buiten alle acties van Samsung.
@Fearbeek lees even zo'n 10 posts terug, daar staat het antwoord op je vraag
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-06-2018 15:35 ]
Geen idee of het een instelling is, maar bij mij is die tekst wit. Ook hier Nova Launcher. Volgens mij past de kleur van de tekst zich aan aan de achtergrond.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:33:
heb er de nova launcher opstaan,
maar ik ben aan het zoeken om de letters en symbolen boven aan de rand (waar batterij percentage ed in staanj) te veranderen van kleur.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is het niet zo dat de smartphone die je bij Belsimpel koopt wel geflashed is naar de PHN rom en daarmee deze ondersteuning wel toegevoegd kan worden? Ik denk dat deze ondersteuning namelijk softwarematig geregeld wordt. Of heb je ergens een voorbeeld/link dat je stelling klopt (no offence by the way)?Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:32:
[...]
Je moet er rekening meehouden dat Belsimpel deze telefoons uit het buitenland haalt(zogenaamde grijze import) en (zeer waarschijnlijk) ook geen ondersteuning van VoLTE en VoWiFi krijgen van de NL providers.
Qua kwaliteit zal er geen verschil in zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Gismo1979 op 13-06-2018 16:39 ]
Ik heb ook een S9+ via Belsimpel, VoWIFI werkte prima op Vodafone. Heb nu T-Mobile en zie de optie nu niet meer terug.Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:32:
[...]
Je moet er rekening meehouden dat Belsimpel deze telefoons uit het buitenland haalt(zogenaamde grijze import) en (zeer waarschijnlijk) ook geen ondersteuning van VoLTE en VoWiFi krijgen van de NL providers.
Ik zou zelf een wat duurdere nemen en een voor de Nederlandse markt bedoelde versie aanschaffen.
En wat al eerder werd genoemd, deze telefoons vallen buiten alle acties van Samsung.
@Fearbeek lees even zo'n 10 posts terug, daar staat het antwoord op je vraag
''Ik heb het voor je nagevraagd. Het is een toestel wat oorspronkelijk bedoeld is voor de griekse markt. Dat houdt in dat de normale 24 maanden garantie van kracht is. Bewaar wel heel goed de aankoopbon. Ook kan het zijn dat updates later of gewoon uitblijven. Dit is helaas niet te voorkomen. Ze lopen namelijk niet synchroon met de Benelux updates. Mocht je nog vragen hebben kan je ze gerust stellen. Ik pak ze morgenmiddag weer op''
Kan het nu zijn dat ik zelfs geen nieuwe Android 9 krijg?
Je reactie is zeer terecht.Gismo1979 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:38:
[...]
Is het niet zo dat de smartphone die je bij Belsimpel koopt wel geflashed is naar de PHN rom en daarmee deze ondersteuning wel toegevoegd kan worden? Ik denk dat deze ondersteuning namelijk softwarematig geregeld wordt. Of heb je ergens een voorbeeld/link dat je stelling klopt (no offence by the way)?
Qua kwaliteit zal er geen verschil in zitten.
Het wordt inderdaad via software geactiveerd. Ik had op een Tele2 forum gelezen dat zij nogal éénkennig zijn met het activeren van VoLTE en/of VoWiFi, sommige Samsung S9(+) modellen wel en sommige modellen weer niet. Op de NL S9 modellen in ieder geval wel. Ik kan het op dit moment helaas even niet terugvinden.
Ik heb ook voor je gekeken maar kan het niet bij de instellingen vinden. Bij mij is het ook wit. Heb een witte achtergrond voor je geprobeerd, maar dat heeft geen invloed. Ligt het misschien aan je thema?mphilipp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:
[...]
Geen idee of het een instelling is, maar bij mij is die tekst wit. Ook hier Nova Launcher. Volgens mij past de kleur van de tekst zich aan aan de achtergrond.
Ik doe niet aan thema's... Ik kan ook niets vinden, maar heb even geprobeerd een voornamelijk witte foto als achtergrond te kiezen, maar dat maakte niets uit. De tekst bleef wit... Geen idee hoe je het verandert.pgs010 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:13:
[...]
Ik heb ook voor je gekeken maar kan het niet bij de instellingen vinden. Bij mij is het ook wit. Heb een witte achtergrond voor je geprobeerd, maar dat heeft geen invloed. Ligt het misschien aan je thema?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nova Settings > Settings > Look and Feel > Notification bar: Dark icons aanzetten.mphilipp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:26:
[...]
Ik doe niet aan thema's... Ik kan ook niets vinden, maar heb even geprobeerd een voornamelijk witte foto als achtergrond te kiezen, maar dat maakte niets uit. De tekst bleef wit... Geen idee hoe je het verandert.
Jawel hoor, maar het kan zijn dat je de updates later of eerder krijgt dan degene met een NL toestel.Fearbeek schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:46:
Net contact gehad met Samsung, zie deze reactie na het sturen van mijn IMEI:
''Ik heb het voor je nagevraagd. Het is een toestel wat oorspronkelijk bedoeld is voor de griekse markt. Dat houdt in dat de normale 24 maanden garantie van kracht is. Bewaar wel heel goed de aankoopbon. Ook kan het zijn dat updates later of gewoon uitblijven. Dit is helaas niet te voorkomen. Ze lopen namelijk niet synchroon met de Benelux updates. Mocht je nog vragen hebben kan je ze gerust stellen. Ik pak ze morgenmiddag weer op''
Kan het nu zijn dat ik zelfs geen nieuwe Android 9 krijg?
Hoe werkt zoiets technisch dan? Pollen die toestellen servers in Griekenland voor updates? Kan het zomaar dat ze daar veel eerder stoppen dan hier met updates?Gismo1979 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Jawel hoor, maar het kan zijn dat je de updates later of eerder krijgt dan degene met een NL toestel.
En wat voor verschillen qua tijd moet je dan rekening mee houden? Een verschil van enkele dagen of weken? En is dat te omzeilen?
De ene keer stellen ze de update voor de nederlandse unbranded versie (PHN) beschikbaar en moeten andere landen even wachten tot het merendeel de update heeft gedownload en dan wordt er weer een nieuwe regio vrijgegeven. Dit betekend niet dat de nederlandse dan niet meer kan downloaden.
Hoeveel tijd er is zit is niks over te zeggen, meestal zit hier een paar weken tussen, maar het kan ook een paar dagen zijn.
Verwijderd
dank je, dit is hem, dark Icons stond aan, die staat nu uit en ze zijn wit.Wekko306 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:36:
[...]
Nova Settings > Settings > Look and Feel > Notification bar: Dark icons aanzetten.
heb alles afgezocht, kreeg het niet gevonden,
klasse!! bedankt,
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 23:48 ]
Ik vind het scherm echt wel helder. Welke stand heb je hem staan onder instellingen->display:Fearbeek schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Wat vinden jullie van het scherm? Echt heel helder vind ik hem niet, alleen tijdens HDR video's op YouTube haalt het scherm de helderheid die ik wil... Is er ergens nog een verborgen optie?
Waar heb je de helderheid op staan en waar heb je hem onder scherm-modus op staan?
Ik heb de helderheid op ca. 50% staan en automatische helderheid aan. Onder scherm-modus staat die bij mij op basis. Als ik het bij jou lees schat ik dat jij deze het best op aanpasbaar display kan zetten.
Staat op Aanpasbaar Display en helderheid op 100%. Mijn s7 edge is net zo helder. Niet echt een vooruitgang als je het mij vraagt. Als ik hem bijvoorbeeld naar een Oneplus 5T leg, dan is die echt veel helderder. Het is wel een erg fijn scherm op naar te kijken op 1440p, maar ik mis een beetje de boost die wel in HDR videos zit.Gismo1979 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:52:
[...]
Ik vind het scherm echt wel helder. Welke stand heb je hem staan onder instellingen->display:
Waar heb je de helderheid op staan en waar heb je hem onder scherm-modus op staan?
Ik heb de helderheid op ca. 50% staan en automatische helderheid aan. Onder scherm-modus staat die bij mij op basis. Als ik het bij jou lees schat ik dat jij deze het best op aanpasbaar display kan zetten.
[ Voor 43% gewijzigd door Fearbeek op 14-06-2018 11:23 ]
Verwijderd
Ik las op XDA dat VoLTE geactiveerd kan worden via het aanpassen van de build.prop. Ook in Oreo.Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:05:
[...]
Je reactie is zeer terecht.
Het wordt inderdaad via software geactiveerd. Ik had op een Tele2 forum gelezen dat zij nogal éénkennig zijn met het activeren van VoLTE en/of VoWiFi, sommige Samsung S9(+) modellen wel en sommige modellen weer niet. Op de NL S9 modellen in ieder geval wel. Ik kan het op dit moment helaas even niet terugvinden.
https://forum.xda-develop...ble-nougat-phone-t3693152
De volgende regels moeten toegevoegd worden in de build.prop
Via een custom recovery:persist.dbg.ims_volte_enable=1
persist.dbg.volte_avail_ovr=1
persist.dbg.vt_avail_ovr=1
persist.dbg.wfc_avail_ovr=1
persist.radio.rat_on=combine
persist.radio.data_ltd_sys_ind=1
persist.radio.data_con_rprt=1
persist.radio.calls.on.ims=1
https://beebom.com/how-edit-build-prop-without-root/
Maar custom recovery tript knox wel.
Ik heb het onderwerp verder nog niet uitvoerig gelezen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 11:14 ]
Wat gebeurd er als automatische helderheid uitzet? Ik heb gemerkt bij mijn schoonmoeder (wel een S5 mini) dat wanneer automatische helderheid aan staat het scherm juist gedimd wordt i.p.v. juist helderder. Wellicht helpt het bij jou ook.Fearbeek schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:57:
[...]
Staat op Aanpasbaar Display en helderheid op 100%. Mijn s7 edge is net zo helder. Niet echt een vooruitgang als je het mij vraagt. Als ik hem bijvoorbeeld naar een Oneplus 5T leg, dan is die echt veel helderder. Het is wel een erg fijn scherm op naar te kijken op 1440p, maar ik mis een beetje de boost die wel in HDR videos zit.
Ik kan het niet vergelijken met een 5T, dus voor mij is het moeilijk in te zien of er iets mis zou zijn met jou telefoon of dat het zo hoort.
Helderheid blijft hetzelfde als ik hem handmatig of Automatisch zet. Als ik hem naast de S9 van mijn vrouw leg, dan ziet het er hetzelfde uit, dus er is verder niet iets mis met het toestel denk ik...Gismo1979 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:30:
[...]
Wat gebeurd er als automatische helderheid uitzet? Ik heb gemerkt bij mijn schoonmoeder (wel een S5 mini) dat wanneer automatische helderheid aan staat het scherm juist gedimd wordt i.p.v. juist helderder. Wellicht helpt het bij jou ook.
Ik kan het niet vergelijken met een 5T, dus voor mij is het moeilijk in te zien of er iets mis zou zijn met jou telefoon of dat het zo hoort.
Ik kan er prima mee leven
Aha als je hem naast een andere S9 legt kun je het inderdaad uitsluiten dat er iets mis is.Fearbeek schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Helderheid blijft hetzelfde als ik hem handmatig of Automatisch zet. Als ik hem naast de S9 van mijn vrouw leg, dan ziet het er hetzelfde uit, dus er is verder niet iets mis met het toestel denk ik...
Ik kan er prima mee levenmaar vroeg me af of ik de enige was.
Een OLED scherm wil je niet continu op 100% hebben. Dat is vragen om ingebrande iconen etc. Ik heb mijn scherm op circa 30/40% en automatisch staan en dat is voor mij helder genoeg. Youtube etc. schakelt automatisch naar een hogere helderheid als ik een film opstart.Fearbeek schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Wat vinden jullie van het scherm? Echt heel helder vind ik hem niet, alleen tijdens HDR video's op YouTube haalt het scherm de helderheid die ik wil... Is er ergens nog een verborgen optie?
"When you grow up your heart dies"
Maximale helderheid haal je alleen door automatische helderheid in te schakelen icm direct zonlicht.Fearbeek schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Handmatig helderheid op max zetten is niet de maximale helderheid. Dit is waarschijnlijk om energie en burn-in te voorkomen.
Dus bij direct zonlicht is het beeld helderder en beter af te lezen dan de concurrentie maar bij handmatig maximale helderheid zal het erom spannen of zelfs wat minder zijn. OP5T en OP6 kunnen iets helderder dan de S9 op handmatige bediening.
Beeldscherm zou ik op 'aanpasbaar' zetten omdat die het beeld vaak iets koeler afsteld. Een blauwer scherm lijkt namelijk vaak witter en helderder dan echt wit wat vaak een beetje warm is.
Verder kan het ook nog per model verschillen, dus voor de zekerheid even controleren met andere S8 of S9
[ Voor 16% gewijzigd door Fearbeek op 15-06-2018 13:53 ]
Yep, het best qua weergave. Het beeldscherm kun je best continu op maximaal zetten maar dan zul je andere functies die dus de helderheid kunnen overrulen uit moeten zetten. Je scherm continu op maximale helderheid houden is trouwens niet bevorderlijk voor je beeldscherm qua inbranden, levensduur en accuduur.Fearbeek schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:15:
Het blijft vreemd dat andere toestellen deze helderheid wel constant aan kunnen houden. De schermen van Samsung zijn toch het beste? Achja, niets aan te doen.
Daar is het nog wat te vroeg voor. Die zal denk ik pas rond eind juni/begin juli komen als je kijkt naar de releasedata van vorige updates.Sjoerd611 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 01:08:
Iemand de beveiligingsupdate van juni al ontvangen? Die van mij staat nog steeds op 1 mei.
Nadat ik een aantal punten rondom mijn locatie heb toegevoegd, doet smartlock het nu al weer 3 dagen zonder problemen, wist ik het maar eerder. Op mijn 7 edge werkte het ook al nooit erg lekker.
[ Voor 36% gewijzigd door edtims op 18-06-2018 13:27 ]
Sorry hoor, maar waarom zou je de helderheid van het scherm 800 nits willen hebben staan bij het geopend hebben van een willekeurige app?Fearbeek schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:48:
Ik zou graag de helderheid in apps zien zoals deze ook in YouTube is als je de helderheid op Automatisch hebt staan. Kan dit in een update, of gaat dit nooit gebeuren?
Ik zou het mooi vinden.Wouter Lucassen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Sorry hoor, maar waarom zou je de helderheid van het scherm 800 nits willen hebben staan bij het geopend hebben van een willekeurige app?
Lekker funest voor je ogen..
Offtopic: er bestaan geen toestellen die langdurig op die helderheid aan blijven staan, alleen voor kortere periodes.
Spit maar even een paar bladzijden terug. Genoeg over gezegd.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als lange batterijduur een prioriteit is, is de S9 niet de beste keus. Het is een toptoestel, maar qua batterijduur hoort ie bij de middelmaat (zoals eigenlijk veel toptoestellen). Ikzelf moet altijd in de middag of vroege avond weer even wat bijvullen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:38:
Is de batterij bij de S9 echt zo slecht? Heb nu een S6
Alle houders laten alleen maar afbeeldingen zien met een "kale" telefoon.
Maar om nu iedere keer mijn S9+ uit de cover te peuteren is niet zo handig...
Je hebt ze van brodit die universeel zijn. Even opmeten en klaarBarock schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:19:
Heeft iemand een autohouder waarin je de S9+ met LED-cover kan plaatsen?
Alle houders laten alleen maar afbeeldingen zien met een "kale" telefoon.
Maar om nu iedere keer mijn S9+ uit de cover te peuteren is niet zo handig...
Nu heb ik al gevonden dat de blue light filter ook niet goed werkt. Doet het wel op homescreen maar zodra ik in-app ga schakelt de filter weer uit.
Aan/uit heeft geen zin. Iemand tips?
Ik heb dit ook, maar ik ben er achter gekomen dat dit alleen zo is als je een video verstuurd via Whatsapp, daarna heb je deze ''bug''. Als je een video via Whatsapp verstuurd dan gaat de optie Video Verbeteren werken. Deze gooit de helderheid naar maximaal. Door een bug blijft deze optie aan staan en gaat deze werken zodra je een willekeurige app opent. De helderheid die je hebt op het homescreen is de normale helderheid. Zodra je de telefoon opnieuw opstart, gaat deze optie weer uit. Zodra je dan via whatapp weer een video verstuurd, komt dit weer terug en moet je de telefoon opnieuw starten.Loekkiee schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:45:
Ik heb sinds vandaag dat mijn helderheid op m'n homescreen iets minder fel is. Dus als ik bijv. switch van Facebook > homescreen > Whatsapp, dan gaat licht van fel > minder fel > fel.
Nu heb ik al gevonden dat de blue light filter ook niet goed werkt. Doet het wel op homescreen maar zodra ik in-app ga schakelt de filter weer uit.
Aan/uit heeft geen zin. Iemand tips?
Ja dat werkte dus niet.Fearbeek schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:52:
[...]
Ik heb dit ook, maar ik ben er achter gekomen dat dit alleen zo is als je een video verstuurd via Whatsapp, daarna heb je deze ''bug''. Als je een video via Whatsapp verstuurd dan gaat de optie Video Verbeteren werken. Deze gooit de helderheid naar maximaal. Door een bug blijft deze optie aan staan en gaat deze werken zodra je een willekeurige app opent. De helderheid die je hebt op het homescreen is de normale helderheid. Zodra je de telefoon opnieuw opstart, gaat deze optie weer uit. Zodra je dan via whatapp weer een video verstuurd, komt dit weer terug en moet je de telefoon opnieuw starten.
Zie nu ook dat al mijn fotos en videos uit de map 'camera' niet beschikbaar zijn. Grijs icoontje met een cirkel en daarin een uitroepteken.
Weet niet wat er allemaal aan de hand is...
De map Camera was wel nog druk bezig met alle fotos opnieuw inladen. Die waren dus toch wel even 'weg'.
Verwijderd
Na een reboot staat Dolby atmos uit.
Zodra ik (na een reboot dus) audio afspeel (door bijvoorbeeld een filmpje op YouTube te kijken) dan staat atmos uit. Als ik vervolgens via het togglemenu (swipe naar beneden) naar het tweede tabblad ga (daar staat bij mij de atmos toggle), dan springt atmos meteen aan (terwijl de toggle al blauw is en atmos dus al wel op geactiveerd stond). Hierna blijft atmos gewoon aan tot de volgende reboot.
Niets ernstig dus, maar wel vaag.
Google images etc werkt wel maar bijvoorbeeld hier op het forum, als iemand een plaatje post, dan zie ik gewoon extra wit ruimte.
Heeft iemand anders dit ook gehad?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Hier heb ik geen last van. Heb je wellicht een overijverige adblocker geïnstalleerd?jorank schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:39:
Ik heb sinds enige tijd last van een bug dat ik geen plaatjes meer kan bekijken in de Samsung browser.
Google images etc werkt wel maar bijvoorbeeld hier op het forum, als iemand een plaatje post, dan zie ik gewoon extra wit ruimte.
Heeft iemand anders dit ook gehad?
Heb zonet 1 helemaal verwijderd van de telefoon maar maakt geen verschil.Gismo1979 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:15:
[...]
Hier heb ik geen last van. Heb je wellicht een overijverige adblocker geïnstalleerd?
Chrome browser werkt gewoon prima.
Vind echter de Samsung browser een stuk prettiger werken.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Werkt het niet dan is een factory reset een laatste redmiddel.
Heb je de Samsung browser verwijderd? Ik zou de cache eens legen van de browser.jorank schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:20:
[...]
Heb zonet 1 helemaal verwijderd van de telefoon maar maakt geen verschil.
Chrome browser werkt gewoon prima.
Vind echter de Samsung browser een stuk prettiger werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Garret1410 op 22-06-2018 13:31 ]
Verwijderd
De hierboven genoemde juni update heeft dit probleem verholpen.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:33:
Ik heb zelf ook al een tijdje een vreemde bug waar ik nog niemand anders over gehoord heb (op de S9+):
Na een reboot staat Dolby atmos uit.
Zodra ik (na een reboot dus) audio afspeel (door bijvoorbeeld een filmpje op YouTube te kijken) dan staat atmos uit. Als ik vervolgens via het togglemenu (swipe naar beneden) naar het tweede tabblad ga (daar staat bij mij de atmos toggle), dan springt atmos meteen aan (terwijl de toggle al blauw is en atmos dus al wel op geactiveerd stond). Hierna blijft atmos gewoon aan tot de volgende reboot.
Niets ernstig dus, maar wel vaag.
Binnenkort kun je dit ook in Android uit zetten.. eindelijk:TommyGun schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:13:
[...]
Klopt. behoorlijk irritant inderdaad. Ik wil die gifs helemaal niet. Samsung synct ze ook meteen de cloud in
https://androidworld.nl/t...edia-downloaden-whatsapp/
Maar dan staat het dus nog wel 'op disk'?Daejji schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:43:
[...]
Binnenkort kun je dit ook in Android uit zetten.. eindelijk:
https://androidworld.nl/t...edia-downloaden-whatsapp/
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gezien er hier en daar goede deals te vinden zijn rond de 600 EUR heb ik misschien interesse in een Galaxy s9. Na wat opzoekwerk blijkt de Exynos variant nogal wat last te hebben van overmatig batterijverbruik. Dat doet me wel wat twijfelen. Is er inmiddels een update gepasseerd die het probleem heeft verholpen? Of bestaat er een niet te omslachtige manier om aan een Snapdragon variant te komen?
Alvast mijn dank
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Ik heb het idee dat dit een android 8 dingetje i.c.m. Touchwiz is, hetzelfde gebeurt namelijk op mijn zakelijke A3 2017 en de S7 van mijn vrouw (beide met android 8 ). En ook daar hebben dezelfde schuifjes geen effect.
Heeft iemand hier hetzelfde ondervonden en een werkende oplossing (niet zijnde de eerder genoemde video-instellingen)?
Dat weet ik niet zeker, maar zoals ik het lees en zoals ze het schrijven bewaard hij ze dan niet meer op de disk?
Bij de iPhone worden ze dan ook niet op de disk bewaard toch?
Als tussenweg kun je de Whatsapp mappen ook verbergen in de Samsung galerij. Dan staan ze nog wel op je telefoon maar worden de afbeeldingen etc. niet meer in de galerij getoond.TommyGun schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:13:
[...]
Klopt. behoorlijk irritant inderdaad. Ik wil die gifs helemaal niet. Samsung synct ze ook meteen de cloud in
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support