"When you grow up your heart dies"
Als er iemand is die de Red Bull Ring smart cover voor de S9 wil "weggeven", dan houd ik mij aanbevolenarutten schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:46:
[...]
Ik hoop dat Vodafone/Ziggo de Red Bull smart cover ook los gaat aanbieden.
Ik merk dat hij soms regelmatig dan focus verliest en even onscherp filmt.
Of is het eigenlijk niet mogelijk om constant scherp te filmen vanuit een bewegend voertuig?
Twee opties.Astratuner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:52:
Zit er een speciale functie of instelling in waardoor mijn S9 scherp blijft als ik hem vanin de wagen even gebruik.
Ik merk dat hij soms regelmatig dan focus verliest en even onscherp filmt.
Of is het eigenlijk niet mogelijk om constant scherp te filmen vanuit een bewegend voertuig?
Autofocus lock door 1x op scherm te drukken. Er komt dan AF te staan.
Of in Pro mode handmatig de focus instellen.
Super, ik heb ze beide gevonden.Garret1410 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:07:
[...]
Twee opties.
Autofocus lock door 1x op scherm te drukken. Er komt dan AF te staan.
Of in Pro mode handmatig de focus instellen.
Ga ze morgen proberen maar heb er nu wel alle vertrouwen in.
Merci Garret.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Heb je intelligent scan (gezichtsherkenning en irisscan gecombineerd)? Zo ja dan voert de S9 deze uit, maar dan moet je swipen voordat deze is voltooid. Er staat ook op het scherm 'ontgrendeld door smart lock' indien dit werkt.eisbaer schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:15:
Is het al iemand gelukt om smart lock werken te krijgen? Als ik thuisadres in stel en het vertrouwde plaatsadres, dan is dat exact gelijk. Hij zou dus moeten unlocken zonder code of scan. Werkt totaal niet bij mij.
Het werkt namelijk niet 100%
[ Voor 26% gewijzigd door Gismo1979 op 18-05-2018 21:54 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Smart lock werkt bij mij 8 van de 10 keer.
Idem dito, werkt niet altijd. Eerder niet dan wel.Gismo1979 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:04:
Waar heb je de functie locatie op staan? Bij mij staat die op hoge precisie.
Smart lock werkt bij mij 8 van de 10 keer.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dank je, dat was hem!renzo4000 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:44:
Dat is het symbool van een "data saver" stand, dat er dus mobiele data zoveel mogelijk beperkt wordt. Onlangs is dat symbool gewijzigd sinds Android 8.0
Nog een andere vraag hierover: Is hier ergens meer informatie over te vinden, een overzicht van al die symbolen (pictogrammen) die er zijn sinds de laatste wijziging?renzo4000 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:44:
Dat is het symbool van een "data saver" stand, dat er dus mobiele data zoveel mogelijk beperkt wordt. Onlangs is dat symbool gewijzigd sinds Android 8.0
Eerst had ik al vrij snel krassen op het scherm.
Maar nu werd ik s ochtends wakker, pak mijn telefoon, is rechts onder de hoek ineens gebarsten.
Nog nooit gehad, blijkbaar is de constructie toch erg zwak.
Dit werkt bij mij ook voor geen meter. Ook trusted (bluetooth) devices niet.eisbaer schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:15:
Is het al iemand gelukt om smart lock werken te krijgen? Als ik thuisadres in stel en het vertrouwde plaatsadres, dan is dat exact gelijk. Hij zou dus moeten unlocken zonder code of scan. Werkt totaal niet bij mij.
Het zijn van die dingen die mij in Android intreseerden maar het is allemaal zo halfbakken geimplementeerd vind ik.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kan iemand me zeggen of de maandelijkse security updates nu sneller gepushed worden naar de S9(+) daar deze Project Trebble heeft? Of is het nog steeds triest ondanks Trebble? Tx!
Bluetooth smart unlock werkt hier perfect.lowfi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:11:
[...]
Dit werkt bij mij ook voor geen meter. Ook trusted (bluetooth) devices niet.
Het zijn van die dingen die mij in Android intreseerden maar het is allemaal zo halfbakken geimplementeerd vind ik.
Thanks! Office account van mn werk verwijderd en het lijkt geen toeval... Maar thuis ontgrendeld die nu wel standaard.renzo4000 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:39:
Heb je niet een mail account van je werk oid ingesteld die dit veroorzaakt (bepaalde security settings die nodig zijn die smartlock niet toestaat)?
Ben benieuwd hoeveel beter/slechter het gaat worden.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Misschien moet je even de laatste pagina's doorlezen, dit is wel zo vaak ter sprake geweest. Persoonlijk ben ik nog steeds tevreden met de accu, kom gemakkelijk de dag door.Amaze86 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:01:
Hoe is de batterij,lees dat die slechter is dan bij s8 en veel eerder aan de lader moet.
Dat is meestal zo bij een nieuw toestel. Met elke update voert Samsung verbeteringen door dus dat zal alleen maar beter worden.Amaze86 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:01:
Hoe is de batterij,lees dat die slechter is dan bij s8 en veel eerder aan de lader moet.
Mijn S9+ nu een week in gebruik, veel mee "gespeeld" , geen problemen met accu.Amaze86 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:01:
Verwijderd
Even later zegt dezelfde user dat "banding" opgelost is en "black crush" juist wat erger geworden is, dus wat mijn betreft eerst zelf maar eens zien...ptweaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:35:
https://forum.xda-develop...s-problem-t3765385/page78
Nieuwe update ! Black crush fix
Ik zie op de site van belsimpel een gewone versie en een duos versie met een prijsverschil. Wat is het verschil tussen de gewone en de duos?
rikvandinteren schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 03:21:
Ik overweeg aanschaf van een s9. Twijfelpunten zijn nog de software (Samsung experience) en de batterij.
Ik zie op de site van belsimpel een gewone versie en een duos versie met een prijsverschil. Wat is het verschil tussen de gewone en de duos?
Het enige 'zinnige' wat ik kon vinden was dit:
S9/S9+ Duos is a Hybrid Dual SIM device based on Samsung Exynos 9810 platform.
S9/S9+ Regular (non-Duos) is a Single SIM + SD Slot device based on either Qualcomm Snapdragon 845 OR Samsung Exynos 9810 platform; it depends upon the model number.
[ Voor 43% gewijzigd door Divak op 24-05-2018 09:20 ]
Wat dacht je van de "gebruikershandleiding": staan ze allemaal in !kruila schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:18:
[...]
Nog een andere vraag hierover: Is hier ergens meer informatie over te vinden, een overzicht van al die symbolen (pictogrammen) die er zijn sinds de laatste wijziging?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
Met de Xiaomi Redmi note 5 global heb ik dat dus niet. Ze is natuurlijk wat vaker op de telefoon. Maar voor een telefoon van rond die prijs en dan zo vaak op de lader valt tegen. Denk 2-3 keer per dag en dan de hele nacht ....
theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
Mijn vrouw moet toch vaak de telefoon aan de lader doen. Is wel jammer dit.
Met de Xiaomi Redmi note 5 global heb ik dat dus niet. Ze is natuurlijk wat vaker op de telefoon. Maar voor een telefoon van rond die prijs en dan zo vaak op de lader valt tegen. Denk 2-3 keer per dag en dan de hele nacht ....
Dat is allesbehalve de norm. Anders had het al lang in verschillende grote media gestaan, wat dus niet het geval is.rikvandinteren schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:29:
Oei, 2 tot 3 er per dag. Dat is wel heel veel. Ik ben gewend mijn telefoon aan het eind van de dag op te laden en dan heb ik vaak nog 50% over. Dat tempert mijn enthousiasme om de s9 te kopen toch wel behoorlijk.
[...]
Steam: Grim
Heeft je vrouw toevallig snap chat? Dat vreet bij mijn vrouw ook de batterij op namelijk!theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
DaveD
Deze stond niet bij de opsomming, wel ergens verder op, zag ik later.henklbr schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:46:
[...]
Wat dacht je van de "gebruikershandleiding": staan ze allemaal in !
Geen Harman Kardon, maar als je die niet nodig hebt, dan is Bel Simpel plus minus € 130,00 goedkoper dan de rest, wel lekker, dus ook ik heb mijn S9+ daar gekocht voor € 799 en dus niet voor € 930 incl die speaker!Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:07:
Niet kopen bij Belsimpel, je koop een toestel van niet Nederlandse importeur, dus geen Harman Kardon actie!!
Ze heeft toch niet een stiekeme vriend.....theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Heeft de vrouw hem soms op maximale helderheid staan? Vinden ze vaak mooi omdat de kleuren dan zo lekker helder zijn maar het vreet stroom en je hebt geheid binnen een paar maanden ingebrande iconen.;)theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
@sjaool ik keek even vandaag op haar mobiel en zag dat de helderheid 50% was dus zou op zich prima moeten zijn.sjaool schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:49:
[...]
Heeft de vrouw hem soms op maximale helderheid staan? Vinden ze vaak mooi omdat de kleuren dan zo lekker helder zijn maar het vreet stroom en je hebt geheid binnen een paar maanden ingebrande iconen.;)
@DaveD1109 Geen snap chat. ik heb haar wel aangeleerd om toch vaker op een dag de apps in de achtergrond te sluiten. Ondanks dat alsnog 2-3 opladen.
Bij de single sim variant is het tweede slot geen "hybrid-slot" en kan er dus alleen maar een µ-sd in.rikvandinteren schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:25:
Je bent me net voor. Had het zelf nu ook gezien maar dan snap ik echter niet waarom de dual sim de goedkopere is.
[...]
Ik kom van een oneplus 5t en moet zeggen dat de s9+ niet bijzonder snel aan voelt. In eerste instantie liep hij heel ja hoe moet ik het omschrijven...sluggish... Heb een cachewhipe uitgevoerd en nu voelt hij al stukken vlotter aan.
Nu heb ik alleen nog last van een overactieve Google assistent. Die gaat soms zomaar aan en begint mee te luisteren en zoeken terwijl het toestel op tafel ligt en scherm op zwart.
Taal staat op NL.
Is dit een bekend probleem?
Een "cashwipe" moet je nooit doen, je portemonnee wordt er zo leeg van! ;-)Supershiva schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:14:
Heb een cashwhipe uitgevoerd en nu voelt hij al stukken vlotter aan.
Verwijderd
Inmiddels zelf de update (G965FXXU1BRE5) geïnstalleerd en de eerlijk gebiedt mij te zeggen dat de black crush of banding inderdaad opgelost is met deze update.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:39:
[...]
Even later zegt dezelfde user dat "banding" opgelost is en "black crush" juist wat erger geworden is, dus wat mijn betreft eerst zelf maar eens zien...
Telefoon -> Instellingen -> Bellen via Wifi
Ik heb mijn S9+ ook bij belsimpel vandaan, 749 euro. Is inderdaad wel een modelletje bedoeld voor de Kroaatse markt, maar met Odin is een PHN versie/CSC snel geflashed. Die speaker boeide mij ook totaal niet.kruila schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:00:
[...]
Geen Harman Kardon, maar als je die niet nodig hebt, dan is Bel Simpel plus minus € 130,00 goedkoper dan de rest, wel lekker, dus ook ik heb mijn S9+ daar gekocht voor € 799 en dus niet voor € 930 incl die speaker!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 80% gewijzigd door Amaze86 op 28-05-2018 10:26 ]
Slecht bereik in huis, dat is nu opgelost met Wifi-bellen. In combinatie met de S9+ zijn mijn ervaringen helemaal prima.ptweaker schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:09:
Hoe zijn jouw ervaringen met tele2? In mijn omgeving hoor ik alleen maar drama verhalen.
Hier ook op de S9 PHN versie. Hopelijk is hiermee ook de bug van de sd-kaart opgelost. Kreeg de laatste tijd af en toe een melding dat er een sd-kaart was geplaatst (die zat er al in), waarbij vrolijk de gemaakte foto op de interne opslag wordt geplaatst.kruila schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
Net nieuwe firmware binnen gekregen op mijn S9+ (OTA), handmatig gecheckt.

[ Voor 35% gewijzigd door Gismo1979 op 28-05-2018 15:31 ]
Mobiel. NL leverd gewoon originele toestellen voor de Nederlandse markt. Belsimpel staat er om bekend import toestellen te leveren.Amaze86 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:25:
levert mobiel.nl importtoestelen....daar doen ze gewoon met die speaker actie.
bedankt voor je reactie,al lees ik ook over mobiel.nl dat ze import toestel kunnen leveren.
Zit nu een jaar of 4 bij Tele 2. Bevalt me prima. Overal bereik. Behalve op 1 wc op mn werk😁ptweaker schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:09:
Hoe zijn jouw ervaringen met tele2? In mijn omgeving hoor ik alleen maar drama verhalen.
Stroomt hier nu ook binnenkruila schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
Net nieuwe firmware binnen gekregen op mijn S9+ (OTA), handmatig gecheckt.
Bummer, dat zou echt fijn zijn! Zo recht vanuit het bel-scherm. Nu ben ik ook helemaal aan het switchen naar apps etc als het eens belangrijk is. Ik ga het ook even in de gaten houdenRoost schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:32:
Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat er een opnamefunctie aan de telefoon app zou zijn toegevoegd. Dat zal dan wel in andere landen het geval zijn...
Goed hoesje erom doen van Spigen ofzo, heb zelf de tough armorLodo schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:50:
Hmm erg jammer.
Eerst had ik al vrij snel krassen op het scherm.
Maar nu werd ik s ochtends wakker, pak mijn telefoon, is rechts onder de hoek ineens gebarsten.
Nog nooit gehad, blijkbaar is de constructie toch erg zwak.
Ineens gebarsten... Laten vallen?
Ja, want dat fixt mijn scherm weerwimpie007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:56:
[...]
Goed hoesje erom doen van Spigen ofzo, heb zelf de tough armor
Ineens gebarsten... Laten vallen?

Als je hem hebt laten vallen is het volgens mij niet ineens, man man man.
Dit is mijn constatering. Ik heb meerdere telefoons gehad, ook een S7 edge. Hier was ineens het glas dat de lens beschermt gebroken. Bij mijn andere telefoons, HTC/Sony heb ik nooit problemen gehad, meerdere keren laten vallen, zelfs van de trap, de telefoon was gewoon nog helemaal intact.Plus, constructie zwak? Zou ik niet willen stellen. Maar als het niet je eigen schuld is ga je er toch mee terug?
Nja ik koop denk ik gewoon geen Samsung meer, ben er niet echt over te spreken.
Wat mij enorm irriteert is dat de vingerafdruklezer 9 van de 10 keer niet werkt, en dan ook nog eens de fragiliteit.
[ Voor 48% gewijzigd door Lodo op 29-05-2018 10:27 ]
Nadat je het hebt laten maken goed hoesje erom bedoelde ikLodo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:22:
[...]
Ja, want dat fixt mijn scherm weer![]()
Als je hem hebt laten vallen is het volgens mij niet ineens, man man man.
[...]
En als het buiten jouw schuld is ga je er toch mee terug?
Ineens kan ook na een val zijn
Verwijderd
Bij het plaatsen van de widget kun je de grootte van de agenda op het scherm aanpassen (via de cyaankleurige bolletjes).Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:33:
weet iemand hoe ik de Google -agenda scherm vullend kan krijgen? Ik gebruik altijd de maandkalender, en ik vind hem nu erg klein op mijn samsung S9 staan.
Indien je de widget al geplaatst hebt: even met de vinger opdrukken en vasthouden. Dan krijg je de melding van startscherm verwijderen -> dit niet doen, maar dan weer loslaten. Je kunt dan ook weer de grootte wijzigen.
Ik ga er wel vanuit dat het scherm waar je de widget hebt staan/ wilt plaatsen leeg is.
Naar aanleiding van kruila: De methode die ik vermeld werkt indien je google agenda op 1 van je homeschermen wilt hebben, anders is de methode van kruila een mogelijkheid. En indien je deze methode al wist: dan kun je mijn reactie als niet geschreven beschouwen
[ Voor 16% gewijzigd door Gismo1979 op 29-05-2018 12:17 ]
twee keer tikken op die punt links onder in die balk die je weg wilt hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:33:
weet iemand hoe ik de Google -agenda scherm vullend kan krijgen? Ik gebruik altijd de maandkalender, en ik vind hem nu erg klein op mijn samsung S9 staan.
Verwijderd
dit is geluktGismo1979 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Bij het plaatsen van de widget kun je de grootte van de agenda op het scherm aanpassen (via de cyaankleurige bolletjes).
Indien je de widget al geplaatst hebt: even met de vinger opdrukken en vasthouden. Dan krijg je de melding van startscherm verwijderen -> dit niet doen, maar dan weer loslaten. Je kunt dan ook weer de grootte wijzigen.
Ik ga er wel vanuit dat het scherm waar je de widget hebt staan/ wilt plaatsen leeg is.
Naar aanleiding van kruila: De methode die ik vermeld werkt indien je google agenda op 1 van je homeschermen wilt hebben, anders is de methode van kruila een mogelijkheid. En indien je deze methode al wist: dan kun je mijn reactie als niet geschreven beschouwen
dit niet...vlgns mij zag ik even een punt. maar nu zie ik niks meer. op elk scherm blijft een balk staankruila schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:00:
[...]
twee keer tikken op die punt links onder in die balk die je weg wilt hebben
(heb mij samsung S9 sinds 1 dag..dus nog volop bezig met instellen. En ik kom af van een samsung S5mini...enorm vooruitgang dus!
[...]
dit is gelukt
[...]
dit niet...vlgns mij zag ik even een punt. maar nu zie ik niks meer. op elk scherm blijft een balk staan
zie bladzijde 41 en volgend van je handleiding
Staat het schuifje onder instellingen -> display -> Navigatiebak-> 'knop weergeven en verbergen' op aan?kruila schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:15:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:02:
[...]
dit is gelukt
[...]
dit niet...vlgns mij zag ik even een punt. maar nu zie ik niks meer. op elk scherm blijft een balk staan
zie bladzijde 41 en volgend van je handleiding
Als die op uit staat dan is de punt foetsie (in case you don't know

[ Voor 13% gewijzigd door Gismo1979 op 29-05-2018 14:38 ]
Via instellingen van het startscherm al gekeken, de schakelaar "alleen staande stand" staat uit.
iemand een tip?
Als je naar *#0*# belt werkt de gyroscoop onder het kopje sensors?kruila schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:46:
Mijn S9+ plus weigert bij elke app te draaien van staand naar liggend.
Via instellingen van het startscherm al gekeken, de schakelaar "alleen staande stand" staat uit.
iemand een tip?
allereerst dank voor je reactie.Gismo1979 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:08:
[...]
Als je naar *#0*# belt werkt de gyroscoop onder het kopje sensors?
ik heb heb dat gedaan en ik krijg veel getallen te zien bij gyroscope sensor, geen idee wat die getallen betekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door kruila op 29-05-2018 20:01 ]
Nee hoor: dat was vroeger zo, maar nu met Multi-CSC OXM... -> NOTrodie83 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:14:
[...]
Ik heb mijn S9+ ook bij belsimpel vandaan, 749 euro. Is inderdaad wel een modelletje bedoeld voor de Kroaatse markt, maar met Odin is een PHN versie/CSC snel geflashed. Die speaker boeide mij ook totaal niet.
Wat staat er bij "Software Info", "Software Serviceprovider" bij je? PHN/PHN/*** ?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Geen idee meer wat er precies stond maar de softwareversie kwam niet overeen met de PHN editie en ook het taaltje op de sticker van de doos is niet Nederlands te noemen. Daarnaast komt het toestel ook niet in aanmerking voor de promo als ik op samsung de desbetreffende code opzoek.henklbr schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:38:
[...]
Nee hoor: dat was vroeger zo, maar nu met Multi-CSC OXM... -> NOT
Wat staat er bij "Software Info", "Software Serviceprovider" bij je? PHN/PHN/*** ?
Maakt ook allemaal verder niet uit, ben tevreden met de telefoon.
Als alle assen (x,p en r) van waarde veranderen dan geloof ik dat de gyroscoop gewoon werkt. De gyroscoop registreerd de stand van de telefoon en daarmee ook of de app in landscape of portrait stand moet staan.kruila schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:00:
[...]
allereerst dank voor je reactie.
ik heb heb dat gedaan en ik krijg veel getallen te zien bij gyroscope sensor, geen idee wat die getallen betekenen.
Hier een link wat de sensoren betekenen en wat ze doen:
http://www.shareforce.eu/nl/blog/smartphone-sensoren-hét-complete-overzicht-van-alle-mogelijkheden
Als je vasn bovenaan je scherm de snelkoppelingen te voorschijn haalt. Staat er dan bij het icoontje voor schermrotatie 'twee pijltje rondom een rechthoek' de term autom.draaien en is deze blauw gekleurd? Zo ja, dan zou de stasnd gewoon moeten veranderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 29-05-2018 21:03 ]
Hebben ze vandaag al tegen je gezegd dat je goed bent? dat icoontje was niet geactiveerd. Had vandaag ook naar de leverancier gebeld en die wisten geen beter advies te geven als resetten. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb en de vraag ook hier heb gesteld. Nogmaals bedankt! Super!Gismo1979 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:02:
[...]
Als alle assen (x,p en r) van waarde veranderen dan geloof ik dat de gyroscoop gewoon werkt. De gyroscoop registreerd de stand van de telefoon en daarmee ook of de app in landscape of portrait stand moet staan.
Hier een link wat de sensoren betekenen en wat ze doen:
http://www.shareforce.eu/nl/blog/smartphone-sensoren-hét-complete-overzicht-van-alle-mogelijkheden
Als je vasn bovenaan je scherm de snelkoppelingen te voorschijn haalt. Staat er dan bij het icoontje voor schermrotatie 'twee pijltje rondom een rechthoek' de term autom.draaien en is deze blauw gekleurd? Zo ja, dan zou de stasnd gewoon moeten veranderen.
[ Voor 3% gewijzigd door kruila op 29-05-2018 23:03 ]
Zenders zijn Ubiquiti ac-pro's.
Nee komt mij niet bekend voor. In tegenstelling tot andere Samsungs krijg ik met mijn S9 ook gewoon verbinding met 'verboden' kanalen.ShaneV schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 06:57:
Nog iemand problemen met 5 GHz wifi? Het toestel blijft altijd op 2,4ghz hangen. Met mijn opo had ik dit niet.
Zenders zijn Ubiquiti ac-pro's.
Ik zou als eerste het kanaal van je access-point controleren. Als het boven de 100 zit dan is het een kanaal dat in Nederland niet gebruikt mag worden.
PSN: Shiver23
Iemand al dergelijke ervaringen?
Bij het Samsung servicepunt had de betreffende engineer het al een keer eerder gezien en Samsung heeft er een service bulletin van. Op dit is het (nog) geen garantie kwestie aldus de monteur, maarja 3 toestellen, zelfde probleem??
Gaat om de s9+ (256gb)
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD
Thnks. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Een reset is voor mij meestal een laatste redmiddel.kruila schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:44:
[...]
Hebben ze vandaag al tegen je gezegd dat je goed bent? dat icoontje was niet geactiveerd. Had vandaag ook naar de leverancier gebeld en die wisten geen beter advies te geven als resetten. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb en de vraag ook hier heb gesteld. Nogmaals bedankt! Super!
Met gestrekt been.
De S9 ondersteunt dit ook. Werkt bij mij prima met Vodafone.Artbij schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:
Weet iemand of deze telefoon naast VoLTE ook bellen over WIFI ondersteund? In de tele2 lijst staat nl van niet terwijl de S8 dit wel kan.....
De S9 ondersteund dit (is ook aangegeven en verbeterd in de laatste update). Echter zal de provider dit ook moeten ondersteunen geloof ik (100% zeker ben ik hier niet van), dus wellicht nog even afwachten op tele2.Artbij schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:
Weet iemand of deze telefoon naast VoLTE ook bellen over WIFI ondersteund? In de tele2 lijst staat nl van niet terwijl de S8 dit wel kan.....
Paar posts geleden heb ik aangegeven dat dit met de laatste update bij Tele2 nu wel kan. VoLTE en VoWIFI werkt allemaal prima nu.Artbij schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:
Toen heb ik de PHN rom geflashed en alles opnieuw ingesteld en alles werkt. Maar nog steeds geen WiFi bellen en ook niet bellen via 4G. Heb zojuist Tele2 gebeld en aan hun kant is alles goed.
Heeft er hier iemand nog suggesties waar het aan kan liggen?
Edit 1: Heb de Vodafone simkaart van mijn vrouw gebrobeerd maar ook dan komen WiFi-bellen en 4G bellen niet tevoorschijn. Op haar S8 werkt het allebei wel.
Esit 2: Volgende week zit ik weer bij Vodafone en daar hebben ze dus een update/configuratiebestand die deze settings naar je telefoon brengt. Ga er dan wel weer achteraan. https://forum.vodafone.co...rom-settings/td-p/2592325
[ Voor 28% gewijzigd door Udrene op 03-06-2018 08:43 ]
Nog een beetje vanalles aan het uitpluizen. Mijn eerste bevindingen:
- Mooi breed scherm
- Super slow functie van de camera is wel een coole functie.
- De optie "dolby atmos" geluid maakt het geluid wel indrukwekkend goed voor een telefoon.
Nu nog een goed hoesje. Vind de originele flip covers wel erg duur.
[Samsung Galaxy S9-serie] AccessoiresT.E schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:49:
Heb me gisteren een Galaxy S9 cadeau gedaan als vervanging voor mijn Galaxy S7.
Nu nog een goed hoesje. Vind de originele flip covers wel erg duur.
Edit: en de USB kabel kan ook een beetje heen en weer wiebelen waardoor die ineens niet meer oplaadt.
Edit 2: ook als ik de usb kabel in mijn pc inplug krijg ik dezelfde error message, maar ik kan ook geen bestanden overzetten. Het ligt dus niet aan de oplader zelf, maar de kabel of het poortje (of software maar lijkt me sterk).
[ Voor 35% gewijzigd door RichardQG op 04-06-2018 19:28 ]
Poort al schoongemaakt??RichardQG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:00:
Ik heb net een paar weken mijn S9+. Hartstikke fijn toestel maar snel opladen werkt niet meer en hij geeft de hele tijd zo'n melding van langzaam opladen omdat het geen originele Samsung oplader is maar het is wel degelijk de originele oplader. Het is wel vervelend want opladen duurt nu ineens iets van 6 uur ofzo.
Edit: en de USB kabel kan ook een beetje heen en weer wiebelen waardoor die ineens niet meer oplaadt.
Edit 2: ook als ik de usb kabel in mijn pc inplug krijg ik dezelfde error message, maar ik kan ook geen bestanden overzetten. Het ligt dus niet aan de oplader zelf, maar de kabel of het poortje (of software maar lijkt me sterk).
Had ik ook. Bij mij lag het aan de kabel.RichardQG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:00:
Ik heb net een paar weken mijn S9+. Hartstikke fijn toestel maar snel opladen werkt niet meer en hij geeft de hele tijd zo'n melding van langzaam opladen omdat het geen originele Samsung oplader is maar het is wel degelijk de originele oplader. Het is wel vervelend want opladen duurt nu ineens iets van 6 uur ofzo.
Dit vind ik heel opvallend. Het duurt ook niet lang tot dit weer terug verandert naar de standaard Always On Display.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn dat dit teweegbrengt? Doe ik een bepaalde actie die de secondeweergave activeert?
Ja daar zat niet echt veel in. Zou me ook sterk lijken dat die na 2 weken al zo vol met stof zit dat hij niet goed meer werkt.
Ja, je tikt in het vergrendelscherm op de tijd...B00st3r schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:23:
Ik heb iets vreemds met mijn S9+. Het is geen mankement, en zeker niet storend, maar er valt me iets op. Regelmatig als ik 's morgens wakker word, is dat vlak voordat de wekker gaat. Ongeveer 2 of 3 minuten ervoor. Op dat moment pak ik vaak de telefoon van mijn draadloze lader en op dat moment verandert het Always On Display van de standaard tijd met batterijduur en de datum naar de tijd inclusief seconden. Het scherm gaat niet aan, alleen de tijdweergave verandert en de batterijduur en datum verdwijnen.
Dit vind ik heel opvallend. Het duurt ook niet lang tot dit weer terug verandert naar de standaard Always On Display.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn dat dit teweegbrengt? Doe ik een bepaalde actie die de secondeweergave activeert?
Martino's | Google is your friend...
Wow. Bedankt!Martino-s schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:33:
[...]
Ja, je tikt in het vergrendelscherm op de tijd...
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support