www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik zie op de KPN website inderdaad hun samenwerking met Xiaomi, wat waarschijnlijk de reden is waarom die het wel deed op VoLTE.TFHfony schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:05:
[...]
VoLTE werkt bij Youfone op slechts enkele toestellen... Idem bij KPN, dus ik vermoed dat ze dat straks hebben overgenomen...
Nu een klacht ingediend bij Youfone en Oneplus in de hoop dat er eens verbetering zal komen.
Een klacht ingediend bij Youfone? Mijn ervaring met de mensen die bij Youfone werken is niet zo positief (en dat is een redelijk understatement)LogiZ5500 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:21:
[...]
Ik zie op de KPN website inderdaad hun samenwerking met Xiaomi, wat waarschijnlijk de reden is waarom die het wel deed op VoLTE.
Nu een klacht ingediend bij Youfone en Oneplus in de hoop dat er eens verbetering zal komen.
Ze zijn goedkoop en het werkt allemaal prima. Maar de organisatie zelf? *BRRR* Ik vraag mij serieus af hoe de sollicitatieprocedure daar is en hoe ze de kandidaten selecteren.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zojuist VoLTE en VoWifi geactiveerd op Google Pixel 3a met Youfone:
- voenabler-v1.8.zip (Magisk-module voor activeren settings)
- QUD.WIN.1.1 Installer-10037.3 Setup.zip (USB-drivers)
- mbns-mi9t.zip
- EfsTools-0.10-modded-1.2-win32.zip
Voor het activeren van modem diag:
Het probleem is dat ik gsi.rmnet (WWAN device) niet goed gekoppeld kreeg aan de pc.adb shell
su
resetprop ro.bootmode usbradio
resetprop ro.build.type userdebug
setprop sys.usb.config diag,diag_mdm,adb
diag_mdlog
cancel (ctrl+c) once it starts to "hang" at failed to open diag socket
change usb config (file transfer, no file transfer)
wait
qpst
Gelukkig is er een methode zonder PDC namelijk EfsTools.
mcfg_autoselect_by_uim is een 0-byte file
mcfg_sw.mbn komt uit mbns-mi9t.zip (eu\telefoni\commerci\uk)
*#*#INFO#*#* geeft IMS-registratie: Geregistreerd en Bellen via LTE/Bellen via wifi: Beschikbaar afhankelijk van wel/geen wifi-connectie.> EfsTools.exe writeFile -i mcfg_autoselect_by_uim -o /nv/item_files/mcfg/mcfg_autoselect_by_uim
> EfsTools.exe uploadDirectory -i mcfg_sw.mbn -o / -v
Resultaat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SUJe8iDS5XtFpQPbV2trfgqT.jpg?f=user_large)
@LogiZ5500 check de tweede link van xda even, die instructies zijn op OP5 gericht, mogelijk werkt dat ook met de Nord.
Edit:
Helaas met vowifi problemen met wegvallende audio, aan het begin van het gesprek maar soms ook na ~10 seconden. Nu m.b.v. *#*#INFO#*#* > DSDS toggle een deel van de aanpassingen weer teruggedraaid.
Edit 2:
Na een weekje VoLTE gebruikt te hebben kan ik zeggen dat dit goed werkt, gesprekskwaliteit is beter, verbindingsopbouw sneller en geen wegvallende audio
[ Voor 12% gewijzigd door nescafe op 01-02-2021 17:54 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Wanneer ik in de sim instellingen 4g kort uitschakel naar 3g en dan weer terug, komt de verbinding terug.
Ik heb al geprobeerd om de goede apn instellingen in te stellen, maar het probleem houd aan. Hiervoor bij Vodafone was dit probleem nooit.
Komt iemand dit bekend voor?
Ik herken het probleem niet en heb ook een Nord.Guids schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:14:
Mijn vriendin heeft een probleem dat de mobiele verbinding vaak wegvalt op haar OnePlus Nord.
Wanneer ik in de sim instellingen 4g kort uitschakel naar 3g en dan weer terug, komt de verbinding terug.
Ik heb al geprobeerd om de goede apn instellingen in te stellen, maar het probleem houd aan. Hiervoor bij Vodafone was dit probleem nooit.
Komt iemand dit bekend voor?
Vorige week nog een update gehad met december patches, versie 10.5.10.
Je kan er twee Sims in kwijt, heb je de andere plaats al geprobeerd?
Deze Nord zit ook op de laatste os10.edit: niet dus, zit nog op een versie eerder.LogiZ5500 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:58:
[...]
Ik herken het probleem niet en heb ook een Nord.
Vorige week nog een update gehad met december patches, versie 10.5.10.
Je kan er twee Sims in kwijt, heb je de andere plaats al geprobeerd?
Ik zag dat er net een beta os11 beschikbaar is. Maar ik betwijfel of dat het verschil gaat uitmaken.
Goed idee van de sim slots, ik zal het eens in de andere proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Guids op 05-01-2021 22:26 ]
Je kan toch een plafond instellen? Kost 0,50 per maand extra?o rey schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:09:
[...]
Een vergelijkbare fout gemaakt helaas. Meteen een rekening van €100,-. Daarna pas bewust geworden van het dataplafond. Ja het staat in de kleine lettertjes. Maar het is een verdienmodel dat m.i. gericht is op onachtzaamheid van je klanten. Dat staat mij tegen en voor mij reden om bij einde contract direct over te stappen. Dan maar een tientje in de maand duurder uit.
Kan idd. Je krijgt tegenwoordig ook een waarschuwing als je op 80% van je bundel zit. Dat was vroeger niet zo waardoor ik ook twee keer in de fout zatHansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:06:
[...]
Je kan toch een plafond instellen? Kost 0,50 per maand extra?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Die melding krijg je inderdaad, maar ga er maar niet van uit dat die op tijd is.westergas schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:56:
[...]
Je krijgt tegenwoordig ook een waarschuwing als je op 80% van je bundel zit.
Ik zat eens wat te kijken via de Eurosport Player en kreeg die 80% melding dus ook. Vervolgens meteen stream afgesloten en mobiele data afgezet. Kort daarna bericht dat 100% verbruikt was. Zat dus dik 1GB over mijn databundel, dat was een duur maandje....
En nou wil ik dus net ff kijken hoeveel ik toen verbruikt had, blijkt dat je slechts de laatste 5 facturen terug kunt kijken in MyYoufone.
Hoeveel moeite is het nou om gewoon alle facturen beschikbaar te houden?
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Klopt. En bij mij is deze nog gratis (oud abonnement), maar voor mijn dochter heb ik deze er gelijk bij besteld. Geen zin in nare verrassingen.HansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:06:
[...]
Je kan toch een plafond instellen? Kost 0,50 per maand extra?
goeie, dan maar elke maand ff downloadenValentino-46 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:40:
[...]
En nou wil ik dus net ff kijken hoeveel ik toen verbruikt had, blijkt dat je slechts de laatste 5 facturen terug kunt kijken in MyYoufone.
no comment
Mee eens, maar hier in elk geval een trucje om ze toch terug te kunnen kijken: de urls voor zowel de factuur als de specificatie zijn simpelweg gebaseerd op het factuurnummer, dat eindigt op <jaar><maand>. Als je die aanpast, kun je zonder problemen oudere facturen opvragen.Valentino-46 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:40:
[...]
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Contact met Youfone genomen en wordt er 0,0 wijzer van. Kan me herinneren dat dit in 2019 wel een beetje beter was.
Daar ze gebruik maken van het KPN Netwerk, vermoed ik dat het dezelfde toestellen zullen zijn en dus wel deze:dutchnltweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:01:
Is er duidelijke info over welke Telefoons ondersteunt worden mbt 4G bellen en Wifi bellen?
Contact met Youfone genomen en wordt er 0,0 wijzer van. Kan me herinneren dat dit in 2019 wel een beetje beter was.
Bellen met WiFi:
VoLTE werkt volgens mij gewoon op elk toestel dat het ondersteund. Maar, dat weet ik niet 100% zeker.- Apple iPhone 11 (Model A2221)
- Apple iPhone 11 Pro (Model A2215)
- Apple iPhone 11 Pro Max (Model A2218)
- Apple iPhone 12 5G (Model A2403)
- Apple iPhone 12 mini 5G (Model A2399)
- Apple iPhone 12 Pro 5G (Model A2407)
- Apple iPhone 12 Pro Max 5G (Model A2411)
- Apple iPhone 6 (Model A1586)
- Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
- Apple iPhone 6s (Model A1688)
- Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
- Apple iPhone 7 (Model A1778)
- Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
- Apple iPhone 8 (Model A1905)
- Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
- Apple iPhone SE (2020) (Model A2296)
- Apple iPhone SE (Model A1723)
- Apple iPhone X (Model A1901)
- Apple iPhone XR (Model A1984)
- Apple iPhone XS (Model A1920)
- Apple iPhone XS Max (Model A1921)
- CAT S52 Dual-SIM
- Huawei Mate 20 Dual-SIM (Model HMA-L29)
- Huawei Mate 20 Pro Dual-SIM (Model LYA-L29)
- Huawei nova 5T Dual-SIM (Model YAL-L21)
- Huawei P30 Dual-SIM (Model ELE-L29)
- Huawei P30 Pro Dual-SIM (Model VOG-L29)
- Huawei P30 Pro New Edition Dual-SIM (Model VOG-L29)
- LG V60 ThinQ 5G Dual Screen (LM-V600EA)
- Nokia 5.3 Dual-SIM (TA-1234)
- OPPO A72 Dual-SIM (Type CPH2067)
- OPPO A9 2020 Dual-SIM (Type CPH1941)
- OPPO Find X2 5G (Type CPH2023)
- OPPO Find X2 Lite 5G (CPH2005)
- OPPO Reno2 Dual-SIM (Type CPH1907)
- OPPO Reno4 Z 5G Dual-SIM (Type CPH2065)
- Samsung Galaxy A20e Dual-SIM (SM-A202F)
- Samsung Galaxy A21s Dual-SIM (SM-A217F)
- Samsung Galaxy A3 (2017) (SM-A320FL)
- Samsung Galaxy A40 Dual-SIM (SM-A405FN)
- Samsung Galaxy A41 Dual-SIM (SM-A415F)
- Samsung Galaxy A42 5G Dual-SIM (SM-A426B)
- Samsung Galaxy A5 (2017) (SM-A520F)
- Samsung Galaxy A50 Dual-SIM (SM-A505FN)
- Samsung Galaxy A51 Dual-SIM (SM-A515F)
- Samsung Galaxy A6 DUAL-SIM (SM-A600FN - DS)
- Samsung Galaxy A7 Dual-SIM (SM-A750FN)
- Samsung Galaxy A70 Dual-SIM (SM-A705FN)
- Samsung Galaxy A71 Dual-SIM (SM-A715F)
- Samsung Galaxy A8 (SM-A530F)
- Samsung Galaxy A80 Dual-SIM (SM-A805FZ)
- Samsung Galaxy Fold (SM-F900F)
- Samsung Galaxy J3 (2017) (SM-J330F)
- Samsung Galaxy J4+ Dual-SIM (SM-J415FN)
- Samsung Galaxy J5 (2017) (SM-J530F)
- Samsung Galaxy J5 (2017) Dual-SIM (SM-J530F - DS)
- Samsung Galaxy J6 Dual-SIM (SM-J600FN - DS)
- Samsung Galaxy Note 10 Dual-SIM (SM-N970F)
- Samsung Galaxy Note 10+ Dual-SIM (SM-N975F)
- Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
- Samsung Galaxy Note 9 Dual-SIM (SM-N960F)
- Samsung Galaxy Note 20 5G Dual-SIM + eSIM (SM-N981B)
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G Dual-SIM + eSIM (SM-N986B)
- Samsung Galaxy S10 Dual-SIM (SM-G973F)
- Samsung Galaxy S10 Lite Dual-SIM (SM-G770F)
- Samsung Galaxy S10+ Dual-SIM (SM-G975F)
- Samsung Galaxy S10e Dual-SIM (SM-G970F)
- Samsung Galaxy S20 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G981B)
- Samsung Galaxy S20 Ultra 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G988B)
- Samsung Galaxy S20+ 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G986B)
- Samsung Galaxy S20 4G Fan Edition Dual-SIM (SM-G780F)
- Samsung Galaxy S20 4G Dual-SIM + eSIM Enterprise Edition (SM-G980F)
- Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
- Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
- Samsung Galaxy S9 (SM-G960F)
- Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)
- Samsung Galaxy Xcover 4 (SM-G390F)
- Samsung Galaxy Xcover 4S Dual-SIM (SM-G398FN)
- Samsung Galaxy Xcover Pro Dual-SIM (SM-G715FN)
- Samsung Galaxy Z Flip Single-SIM + eSIM (SM-F700F)
- Samsung Galaxy Z Fold2 5G Single-SIM + eSIM (SM-F916B)
Bron: https://www.kpn.com/belee...llen-via-wifi-van-kpn.htm
Dat je niet veel wijzer zou worden van de Youfone helpdesk, had ik je van te voren ook wel kunnen melden.
Tnx voor je bericht, dat dacht ik dus al dat het een beetje hetzelfde moet zijn als KPN. Alleen ga ik daar niet automatisch van uitTFHfony schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Daar ze gebruik maken van het KPN Netwerk, vermoed ik dat het dezelfde toestellen zullen zijn en dus wel deze:
Bellen met WiFi:
[...]
VoLTE werkt volgens mij gewoon op elk toestel dat het ondersteund. Maar, dat weet ik niet 100% zeker.
Dat je niet veel wijzer zou worden van de Youfone helpdesk, had ik je van te voren ook wel kunnen melden.
Tja dit was 2 a 3 jaar geleden toch beter, nu had ik een gast die 3 keer vertelde dat ze geen telefoons verkochte en daarom die info niet hadden
Ik zit sinds maart 2015 bij ze omdat het prima werkt en ze goedkoop zijn. Maar die mensen daar heb ik al vanaf dag 1 problemen mee. Niet luisteren, volslagen gebrek aan logica & inzicht. Tunnelvisie... Je hebt een zeer bijzondere skillset nodig om daar aan de gang te mogen/kunnen ;-)dutchnltweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Tnx voor je bericht, dat dacht ik dus al dat het een beetje hetzelfde moet zijn als KPN. Alleen ga ik daar niet automatisch van uit.
Tja dit was 2 a 3 jaar geleden toch beter, nu had ik een gast die 3 keer vertelde dat ze geen telefoons verkochte en daarom die info niet haddenDat was niet mijn vraag
..
Negatief. De Google Pixel 4a kan niet overweg met Youfone en VoLTE/VoWifi.TFHfony schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Daar ze gebruik maken van het KPN Netwerk, vermoed ik dat het dezelfde toestellen zullen zijn en dus wel deze:
Bellen met WiFi:
[...]
VoLTE werkt volgens mij gewoon op elk toestel dat het ondersteund. Maar, dat weet ik niet 100% zeker.
Mijn oude Xiaomi Mi 9 SE werkte na activatie van hun kant wél met VOLTE en VOWIFI.TFHfony schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Bellen met WiFi:
[...]
Mijn Oneplus Nord (die ook weer weg is) niet en mijn huidige Pixel 5 ook niet helaas..
Volgens mij werken alle merken die KPN zelf in de verkoop heeft. (Xiaomi hoort hier ook bij)
Duidelijk!TFHfony schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik zit sinds maart 2015 bij ze omdat het prima werkt en ze goedkoop zijn. Maar die mensen daar heb ik al vanaf dag 1 problemen mee. Niet luisteren, volslagen gebrek aan logica & inzicht. Tunnelvisie... Je hebt een zeer bijzondere skillset nodig om daar aan de gang te mogen/kunnen ;-)
Vraagje als je maandelijks abbo afsluit, kan je dan zomaar binnen die abbo wisselen van GB? niet dat een korting vervalt ofzo.
Geen idee. Ik heb nooit een maandelijks abbo gehad. Inmiddels is mijn 2-jarig abbo wel verlopen, maar die blijft doorlopen tegen actietarief (10Gbyte & onbeperkt bellen/SMS voor 12 euro) en pas ik dus niet aan.dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Duidelijk!
Vraagje als je maandelijks abbo afsluit, kan je dan zomaar binnen die abbo wisselen van GB? niet dat een korting vervalt ofzo.
Afgesloten van de week, nu zie ik opeens dat ze geen aansluitkosten rekenen... best wel zuur. Om nu te annuleren en opnieuw af te sluiten is ook zo wat..TFHfony schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
[...]
Geen idee. Ik heb nooit een maandelijks abbo gehad. Inmiddels is mijn 2-jarig abbo wel verlopen, maar die blijft doorlopen tegen actietarief (10Gbyte & onbeperkt bellen/SMS voor 12 euro) en pas ik dus niet aan.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-01-2021 13:40 ]
Ik heb dezelfde vraag: als je nu 120min/5GB/24mnd doet voor €9.50, kan je tijdens die 24mnd kiezen voor onbeperkt bellen voor in totaal €10 of betaal je dan een hogere prijs die op dat moment geldt?dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Duidelijk!
Ik heb mijn sim kaart in een ander toestel gestopt en daar werkt alles vrolijk.
"Huh, is mijn toestel kapot, nee toch?"
Ik steek een andere youfone simkaart van mijn moeder in mijn telefoon en die werkt perfect. Geen problemen.
"Oh, mn simkaart is defect!"
Ik steek mijn "defecte" simkaart in een ander toestel. Geen issues, alles perfect.
"sichesjdksicejsjdkfouebej"
Weet iemand wat hier gaande is?
Je zou VoLTE & VoWiFi even uit kunnen zetten. Mijn ervaring is dat deze optie pas na 1 of 2 dagen geactiveerd wordt op het netwerk.
Ik zal dat eens doen.
Edit; Bellen over 4G uitgezet in de netwerk instellingen. Bellen via wifi zat in de quick actions bovenin en staat ook uit. Dit lost helaas niets op.
Mijn zus is op dezelfde dag geswitched van abbonement van tele2 naar youfone, net als ik. Zij heeft een iPhone 11 en heeft dus ook nul problemen. (En mijn simkaart doet het gewoon prima in haar toestel) Heeft een iPhone 11 geen volte en vowifi?
[ Voor 75% gewijzigd door youridv1 op 17-02-2021 07:03 ]
Een iPhone 11 heeft wel volte en vowifi. Je S8+ ook (staat op compatibility-list KPN).
Zet beide opties maar weer aan en reboot het toestel.. vandaag of morgen zal het dan vanzelf wel opgelost zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door nescafe op 17-02-2021 18:41 ]
Daarentegen is er ook niets aan de hand met mijn toestel als de simkaart van die iphone 11 erin zit.
Maar goed, ik wacht wel even
Al contact gehad met Youfone? soms altijd effe checken of het goed geactiveerd is voor de s8 serie.youridv1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:05:
@nescafe gedaan. Ik ben benieuwd of het vanzelf verdwijnt. Als de simkaart in die iphone 11 zit is er namelijk niets aan de hand, en als hij in mijn toestel gaat ineens wel.
Daarentegen is er ook niets aan de hand met mijn toestel als de simkaart van die iphone 11 erin zit.
Maar goed, ik wacht wel even
Die chat bot van ze heeft niet meer gereageerd nadat ik mn gegevens gegeven had. Mailtje is ondertussen twee werkdagen geleden verzonden.
De service is zover gewoon kut eigenlijk.
Update; antwoord gekregen in de chat. Of ik toch even telefonisch contact op kan nemen aangezien het nummer officieel op de naam van mijn vader staat. Heb ik niks aan, ik word namelijk structureel niet opgenomen. "Ja maar het is nu heel rustig, dus als je nu belt, nemen ze met 10 minuten wel op". Nou ik zie inmiddels het gespreksduur tellertje op mijn telefoon alweer over de 25 heen tikken terwijl ik die wachttoon aanhoor...
[ Voor 64% gewijzigd door youridv1 op 18-02-2021 12:49 ]
Mjah... welkom bij de klantenservice van Youfone.youridv1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:46:
@dutchnltweaker ik wacht op dit moment op reactie op een mailtje naar de klantenservice. Ik heb ook al twee maal geprobeerd de klantenservice te bellen. Eenmaal werd ik tijdens het wachten door hen opgehangen, tweede maal was ik het een beetje zat na vijf kwartier dat deuntje aangehoord te hebben
De vraag is overigens of je beter was geholpen als je ze wel aan de lijn had gekregen.
Heb contact proberen te leggen omdat er wat problemen zijn in de youfone omgeving.. man man man. Wat een drama is dat zeg. Zegt die gene, ja ik probeer het na te bootsen het probleem en ik heb het niet.. Ja nee aan zo een antwoord heb ik watTFHfony schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Mjah... welkom bij de klantenservice van Youfone.
De vraag is overigens of je beter was geholpen als je ze wel aan de lijn had gekregen.
Ik zit nu ook sinds paar dagen bij deze provider. Prima prijs voor wat je krijgt en de dekking, maar de klantenservice moet je echt pushen wil je iets gedaan krijgen. Uiteindelijk duidelijkheid gekregen maar kreeg het gevoel alsof het probleem aan mijn kant lag.. Daarna werd duidelijk dat de klantenservice niet goed gekeken had en het euvel een paar dagen duurt voordat bepaalde instellingen werken.youridv1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:46:
@dutchnltweaker ik wacht op dit moment op reactie op een mailtje naar de klantenservice. Ik heb ook al twee maal geprobeerd de klantenservice te bellen. Eenmaal werd ik tijdens het wachten door hen opgehangen, tweede maal was ik het een beetje zat na vijf kwartier dat deuntje aangehoord te hebben.
Die chat bot van ze heeft niet meer gereageerd nadat ik mn gegevens gegeven had. Mailtje is ondertussen twee werkdagen geleden verzonden.
De service is zover gewoon kut eigenlijk.
Update; antwoord gekregen in de chat. Of ik toch even telefonisch contact op kan nemen aangezien het nummer officieel op de naam van mijn vader staat. Heb ik niks aan, ik word namelijk structureel niet opgenomen. "Ja maar het is nu heel rustig, dus als je nu belt, nemen ze met 10 minuten wel op". Nou ik zie inmiddels het gespreksduur tellertje op mijn telefoon alweer over de 25 heen tikken terwijl ik die wachttoon aanhoor...
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-02-2021 10:44 ]
Ze deden tegen mij dus ook alsof het allemaal aan mij lag en ik gewoon m'n telefoon gewoon op do not disturb had staan of geen bereik had. Zucht.
Simkaart was er vanochtend al, idioot snel. Sim eruit, nieuwe erin, probleem weg.
De meid die in de chat reageerde ging ook in een discussie met me. Eigenlijk gewoon schofterig hoe ze tegen me deed. Zei dat het niet druk was en ik dus nu meteen moest bellen. Dan werd ik binnen 10 minuten geholpen. Binnen een minuut van haar bericht gebeld, 45 minuten later werd ik opgenomen.

[ Voor 39% gewijzigd door youridv1 op 19-02-2021 11:00 ]
Opgenomen? niks ernstigs hoop ikyouridv1 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:55:
@dutchnltweaker ik kreeg dus eindelijk iemand aan de lijn. Ik zal maar niet ingaan op wat ik van zijn bekwaamheid vind. Na een beetje ouderwets doordrammen "tegen de regels in" een nieuwe simkaart gekregen met als commentaar "dat het toch niet gaat helpen meneer".
Ze deden tegen mij dus ook alsof het allemaal aan mij lag en ik gewoon m'n telefoon gewoon op do not disturb had staan of geen bereik had. Zucht.
Simkaart was er vanochtend al, idioot snel. Sim eruit, nieuwe erin, probleem weg.
De meid die in de chat reageerde ging ook in een discussie met me. Eigenlijk gewoon schofterig hoe ze tegen me deed. Zei dat het niet druk was en ik dus nu meteen moest bellen. Dan werd ik binnen 10 minuten geholpen. Binnen een minuut van haar bericht gebeld, 45 minuten later werd ik opgenomen.
Nee dit merkte ik ook, moest echt in discussie gaan. Zoiets maak ik niet vaak mee, tuurlijk je moet als klant redelijk zijn dat snap ik maar dit ging nergens over. Oh nee deze stappen hebben we doorlopen, tja dan ligt het bij jou.
Prima provider, zelden tot nooit problemen. Echter kwamen de aanbiedingen van Youfone ook bij mij voorbij en ik twijfel om over te stappen. Heb in het verleden een abonnement gehad bij Youfone en veel problemen ervaren, een helpdesk waar ik ook niet verder mee kwam. Echter is dat alweer een jaar of 8 geleden.
Hoe zijn de ervaringen nu met Youfone?
Voor 1 euro meer (dus 10 euro) per maand kan ik bij Youfone een abonnement nemen met 5GB en onbeperkt bellen. Gratis visual voicemail. VV is niet beschikbaar bij Simyo en zover ik begreep van de klantenservice staat dat ook op een laag pitje.
Bij Simpel heb je nu 4GB + 250 minuten voor 7,50. Of 8GB + onbeperkt bellen voor 10 euro. Het is een beetje stuivertje wisselen welke aanbieding het beste is.WRT54G schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:44:
Ik zit op dit moment bij Simyo waar ik 2GB + 300 belminuten heb voor 9 euro per maand.
Prima provider, zelden tot nooit problemen. Echter kwamen de aanbiedingen van Youfone ook bij mij voorbij en ik twijfel om over te stappen. Heb in het verleden een abonnement gehad bij Youfone en veel problemen ervaren, een helpdesk waar ik ook niet verder mee kwam. Echter is dat alweer een jaar of 8 geleden.
Hoe zijn de ervaringen nu met Youfone?
Voor 1 euro meer (dus 10 euro) per maand kan ik bij Youfone een abonnement nemen met 5GB en onbeperkt bellen. Gratis visual voicemail. VV is niet beschikbaar bij Simyo en zover ik begreep van de klantenservice staat dat ook op een laag pitje.
Overigens zit mijn vrouw al een paar jaar bij Youfone en aansluiten ging zoals hoort: prima. Sindsdien nooit klantenservice nodig gehad en dan ook nooit problemen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Hier idem ervaring. Ik ben geen mobiele power user, gebruik een goedkoop sim only abonnement van Youfone. Het werkt bij mij vanaf dag 1 goed, ik heb ook nooit support nodig gehad.evleerdam schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:57:
[...]
Overigens zit mijn vrouw al een paar jaar bij Youfone en aansluiten ging zoals hoort: prima. Sindsdien nooit klantenservice nodig gehad en dan ook nooit problemen.
https://forum.xda-develop...-5g-volte-vowifi.4240549/
Wel root en Magisk nodig!
Werkt bij mij naar behoren.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik las hier eerder in dit topic dat het enkele dagen duurt voordat het actief wordt op je telefoon.Erik1805 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
Ben sinds vanochtend over naar Youfone. ging soepel. Alleen even een vraag Ik heb een Iphone 12 maar zie de optie VolTE niet. Waar vind ik die?
Als je vraagt waar je de settings vindt op een iPhone? Even googlen geeft me dit resultaat:
VoLTE is voice calls over a 4G LTE network.
Note: In order to use VoLTE, make sure your Apple iPhone 12 Pro is updated to iOS 10.3 or above.
Go to the Start screen.
Choose Settings.
Scroll down.
Choose Mobile Data.
Choose Mobile Data Options.
Choose Voice & Data.
Enable VoLTE.
VoLTE has been activated.
Return to the Start screen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dan moet ik nog even wachten. Ik heb onder het menu Choose Voice & Data. geen Volte staan als optie.evleerdam schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:18:
[...]
Ik las hier eerder in dit topic dat het enkele dagen duurt voordat het actief wordt op je telefoon.
Als je vraagt waar je de settings vindt op een iPhone? Even googlen geeft me dit resultaat:
VoLTE is voice calls over a 4G LTE network.
Note: In order to use VoLTE, make sure your Apple iPhone 12 Pro is updated to iOS 10.3 or above.
Go to the Start screen.
Choose Settings.
Scroll down.
Choose Mobile Data.
Choose Mobile Data Options.
Choose Voice & Data.
Enable VoLTE.
VoLTE has been activated.
Return to the Start screen.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Even contact opnemen met Youfone, kan soms nog niet aan staan. Fijn dat het bij jou soepel ging, hier helaas niet.Erik1805 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
Ben sinds vanochtend over naar Youfone. ging soepel. Alleen even een vraag Ik heb een Iphone 12 maar zie de optie VolTE niet. Waar vind ik die?
Klopt, die optie heb je bij de iPhone 12 niet. Je ziet bij Voice & Data alleen 5G on, 5G Auto en 4G. Het staat dus standaard aan als het bij de provider ook werkt. Mijn ervaring is overigens na een dag of 2 vanzelf werkt, net als VoWiFi.Erik1805 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Dan moet ik nog even wachten. Ik heb onder het menu Choose Voice & Data. geen Volte staan als optie.
Oke top. Dank je weltraxxion schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Klopt, die optie heb je bij de iPhone 12 niet. Je ziet bij Voice & Data alleen 5G on, 5G Auto en 4G. Het staat dus standaard aan als het bij de provider ook werkt. Mijn ervaring is overigens na een dag of 2 vanzelf werkt, net als VoWiFi.
Want ik klik op die link en die stuurt me door om een abonnement af te sluiten, maar ik zie vervolgens nergens die korting meer. Of kan ik dit pas invullen op het einde van het bestelproces?
Wanneer je gaat 'afrekeken' komt de vriendendienst korting in het overzicht. Deze wordt verrekend met je eerste factuur. Zo heb ik hier ook gebruik van gemaakt!kami124 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:53:
Weet iemand hoe ik de "vriendendienst", waarbij je 15 euro korting op je rekening, en op die van je vriend, kan gebruiken?
Want ik klik op die link en die stuurt me door om een abonnement af te sluiten, maar ik zie vervolgens nergens die korting meer. Of kan ik dit pas invullen op het einde van het bestelproces?
Ik heb nog een code als iemand er gebruik van wil maken
[ Voor 4% gewijzigd door LogiZ5500 op 11-03-2021 15:05 ]
Klantenservice.. tja ik ben bij best wat providers actief geweest maar zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.
Eerst was er onduidelijk wanneer ik op de dag overgezet ging worden, kreeg geen bericht en moest er zelf achteraan gaan. Oke kan gebeuren zou je zeggen.
Probleem in my Youfone, Wij kunnen de fout niet nabootsten meneer dus ja dat is het.. De my youfone omgeving werkt maar half, ik kan niet eens mijn verbruik zien. Als ik de app pak werkt die ook half brak maar kan ik wel mijn verbruik zien.
Ook ben ik opeens 5gb kwijt uit het niets begin deze maand, dit terwijl het 1 maart was en ik alleen wifi had verbruikt toen ik op mijn verbruik keek... erg raar. Antwoord Youfone: je hebt wel die dag verbinding gemaakt dus je zal het wel verbruikt hebben.. Gekeken wat mijn Telefoon had verbruikt die ochtend was het maar 30mb.
Als met al is de dekking super en de prijs ook niet normaal voor wat je krijgt, maar als je ook maar 1 probleem hebt zoals ik begint het gedonder.
Ohja ze geven aan bel onze klantenservice die je nooit kan bereiken, langst bijna uur in de wacht gestaan en maar opgegeven.
Ik kreeg ook geen ook geen bericht wanneer ik precies over zou gaan, alleen de dag. Dus sim pinnetje en simkaart mee. Heb dit bij de meeste simonly providers wel gehad.
En ja, helpdesk bij budgetproviders wil je niet mee te maken hebben.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik ergens in de ochtend wordt afgesloten bij mijn huidige provider en daarna de nieuwe simkaart kon gebruiken. Pas een uur later was ik weer bereikbaar. Hoe moeilijk is het om dat aan te geven in de briefErik1805 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:01:
[...]
Ik kreeg ook geen ook geen bericht wanneer ik precies over zou gaan, alleen de dag. Dus sim pinnetje en simkaart mee. Heb dit bij de meeste simonly providers wel gehad.
Okee, het is off-topic hier maar de HollandsNieuwe helpdesk (ook budget) is echt prima hoor. Vooral via Twitter DM werkt die echt perfect. Nu nog een beter netwerkErik1805 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:01:
[...]
Maar hollandsnieuw is ook onderdeel van Vodafone en geen losstaand bedrijf. Youfone is wel een losstaand bedrijf en wat ik weet hebben ze echt alles geoutsourced(elk onderdeel van het proces). Bij Youfone verwijzen ze via social media uiteindelijk naar de mail of bellen (ze kunnen alleen antwoorden op hele simpele vragen), op mail reageren ze al anderhalve week niet ook al heb ik tussendoor gemaild en bellen kan je wachten tot je een ons weegt..tyson69 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:53:
[...]
Okee, het is off-topic hier maar de HollandsNieuwe helpdesk (ook budget) is echt prima hoor. Vooral via Twitter DM werkt die echt perfect. Nu nog een beter netwerk
[ Voor 96% gewijzigd door Agent47 op 18-03-2021 10:46 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Normaal kan dit via call settings (SIM instelling), maar Youfone sim staat dit niet toe.
Ik zat sinds 2014 bij T-Mobile, had 120min gratis bellen naar buitenlandse nrs, deed dat af en toe, ben eraan gewend. Nu heb ik al €5 kosten in 2 weken omdat ik vergeet over te schakelen naar mijn 2e sim.
De 2e sim staat standaard uit, doe ik alleen aan wanneer ik voor werk moet bellen (niet vaak meer, want alles gaat online), het nr hiervan is doorgeschakeld naar mn privesim.
Om te voorkomen dat ik weer vergeet dat ik niet zomaar naar buitenlandse nrs moet bellen, wil ik dit graag blokkeren..
Niet helemaal wat je vraagt, maar misschien een omweg om te bereiken wat je wilt.
En natuurlijk:
https://support.youfone.n...-activeren-of-deactiveren
[ Voor 20% gewijzigd door NIMIC op 24-03-2021 12:12 ]
Uhm gewoon in de My Youfone omgeving kan je dit doen bij netwerk instellingen. Daar kan je Bellen naar het buitenland aan of uitzetten. Ook kan je voordelig naar het buitenland bellen voor €2 euro extra per maand, je hebt dan als het goed is een voordeligere tarief (niet gratis).Jazco2nd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:05:
Weet iemand een oplossing om bellen naar buitenlandse nrs te blokkeren?
Normaal kan dit via call settings (SIM instelling), maar Youfone sim staat dit niet toe.
Ik zat sinds 2014 bij T-Mobile, had 120min gratis bellen naar buitenlandse nrs, deed dat af en toe, ben eraan gewend. Nu heb ik al €5 kosten in 2 weken omdat ik vergeet over te schakelen naar mijn 2e sim.
De 2e sim staat standaard uit, doe ik alleen aan wanneer ik voor werk moet bellen (niet vaak meer, want alles gaat online), het nr hiervan is doorgeschakeld naar mn privesim.
Om te voorkomen dat ik weer vergeet dat ik niet zomaar naar buitenlandse nrs moet bellen, wil ik dit graag blokkeren..
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-03-2021 12:40 ]
Gevonden, op de web omgeving. Wel erg jammer dat dit niet in de app zit.dutchnltweaker schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:38:
[...]
Uhm gewoon in de My Youfone omgeving kan je dit doen bij netwerk instellingen. Daar kan je Bellen naar het buitenland aan of uitzetten. Ook kan je voordelig naar het buitenland bellen voor €2 euro extra per maand, je hebt dan als het goed is een voordeligere tarief (niet gratis).
Wat ik jammer vind als beide aanstaan: als je een nummer belt, vraagt hij welke SIM je wil gebruiken maar je kan nergens aanvinken dat ie voortaan altijd die SIM voor dat nummer moet gebruiken.NIMIC schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:11:
@Jazco2nd, met een Samsung dual sim kun je wel contacten toewijzen aan een sim om te zorgen dat je altijd via de juiste sim belt. Maar dan moet hij denk ik wel aan staan.
Niet helemaal wat je vraagt, maar misschien een omweg om te bereiken wat je wilt.
En natuurlijk:
https://support.youfone.n...-activeren-of-deactiveren
Bij OnePlus kan dit wel. Erg handig. Alleen al omdat die optie mist heb ik de 2e SIM maar gewoon helemaal uitgezet, plus ontdek dat ik niet meer vaak voor werk bel.
Ik vind het niet erg om standaard altijd de vraag te krijgen, behalve bij nummers waar ik dan al eens een keuze heb gemaakt. Dat kan dus niet bij Samsung (s20).
Uhm dit zit wel in de app ingebakkenJazco2nd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Gevonden, op de web omgeving. Wel erg jammer dat dit niet in de app zit.
- Onder Details ga je naar Huidige abonnement.
- Daarna zie je in het Groot Abonnement staan, daar heb je een groen rondje met puntjes rechts van de tekst.
- Als je daarop klikt krijg je een menu onderaan met Annuleer of Netwerk instellingen. Klik op netwerkinstellingen.
- Daar krijg je de optie om onder andere bellen naar het buitenland aan of uit te zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-03-2021 14:15 ]
Verwijderd
Oef durf ik niet te zeggen, als iemand anders in je directe omgeving daar gebruik van maakt is er nul problemen (als je dochter het op haar naam kon zetten). Maar als je uiteindelijk op je eigen naam afsluit weet ik niet of het geldt, je kunt een bericht sturen naar Youfone over dit.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:55:
Werkt de vriendendienst met je eigen naam? Wil een 2e abonnement afsluiten voor mijn minderjarige dochter.
Op mijn S10 kan het wel (sinds een recente update)Jazco2nd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Ik vind het niet erg om standaard altijd de vraag te krijgen, behalve bij nummers waar ik dan al eens een keuze heb gemaakt. Dat kan dus niet bij Samsung (s20).
Ga naar contacten app.
Klik op een contact
Er staat de naam, daaronder telefoonnummer, daaronder "Sim vragen voor Bellen".
Die laatste kun je aanpassen naar "Bellen met Simx".
Er lijkt een wijziging te hebben plaatsgevonden bij youfone en ze lijken een nieuw verdienmodel te hebben.
In het verleden werden er bij (dreigende) overschrijding van de databundel SMS'jes verstuurd.1 bij 80% van de bundel en daarna bij 100% van de bundel, dit hebben ze jaren gedaan.
De 100% melding is er blijkbaar niet meer en je hangt er daarna aan voor 10 cent per MB voordat je het in de gaten hebt.
Mijn zoon en ik beleven altijd data verbruiken tot de melding 100% binnenkwam en daarna stopte we de dataverbinding.
We hebben beide de 80% melding ontvangen en een week later de melding dat de dataverbinding is afgesloten wegens hoge kosten..
Rekening 52 (520 MB) euro extra voor mijn zoon en 78 (780MB) euro extra voor mijzelf.
Contact gezocht met youfone, maar tot op heden (uiteraard) geen reactie op mijn mails.
PVoutput 3250 WP
Bizar: via de website
1 maand, 200 belminuten, 8 gb --> 11,50.
via de app 16 euro??????
[ Voor 44% gewijzigd door Martinus op 02-04-2021 09:59 ]
no comment
Dit snap ik dus niet, waarom stel je geen 'plafond' in op je telefoon ?_root schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:15:
Mijn zoon en ik beleven altijd data verbruiken tot de melding 100% binnenkwam en daarna stopte we de dataverbinding.
Volgens mij kan dat bij elk ( android) toestel, ik heb een 6GB bundel, telefoon zo ingesteld dat data stopt bij 5,5GB, nooit problemen met extra kosten.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Lijkt mij inderdaad ook een prima manier om kosten af te wenden.Wobcat schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:05:
[...]
Dit snap ik dus niet, waarom stel je geen 'plafond' in op je telefoon ?
Volgens mij kan dat bij elk ( android) toestel, ik heb een 6GB bundel, telefoon zo ingesteld dat data stopt bij 5,5GB, nooit problemen met extra kosten.
Hiernaast heeft Youfone de (betaalde) optie om een dataplafond in te stellen voor 50cent per maand. Met deze twee methoden is het haast onmogelijk om op kosten te worden gejaagd.
Omdat het in het verleden dus niet nodig was, netjes een reminder dat het op was en klaar was voor die maand.Wobcat schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:05:
[...]
Dit snap ik dus niet, waarom stel je geen 'plafond' in op je telefoon ?
Maar blijkbaar een stuk dienstverlening dat ze afgeschaft hebben zonder enige kennisgeving, en tsja achteraf....
PVoutput 3250 WP
een webcast van 4,1 GB ? really? of snap ik het niet.Daniiv schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:25:
Op de laatste dag van februari had ik nog ruim 3400Mb over (geen dataplafond ingesteld). Tijdens een fietsritje besloot ik een webcast te beluisteren van de uni, 20 minuten later toen ik thuis kwam, kreeg ik de melding dat mijn datalimiet was bereikt. Ongeveer 2 uur later waren de extra kosten weergegeven in de app: €72 extra kosten voor alleen dat webcastje (759 MB verbruikskosten buiten de bundel). Heb dus toen maar snel dataplafond ingesteld via yf....
ps: de laatste dag van de maand , nooit na 8 's avonds nog dikke data gebruiken. Ze krijgen nl van KPN door wat je gebruik is, ik heb wel eens gehad dat 500mb van een laatste dag van de maand, er helaas afgetrokken werd op de 1ste van de nieuwe maand. (afhankelijk van de tijd natuurlijk, das niet altijd gelijk)
[ Voor 19% gewijzigd door Martinus op 03-04-2021 15:43 ]
no comment
Ja het was een webcast van ruim 5 minuten die ik paar keer opnieuw had afgespeeld (denk 3 keer), webcast was echter in hoge kwaliteit opgenomen vergeleken met de andere college's en webcasts (wat ik niet door had).Martinus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:42:
[...]
een webcast van 4,1 GB ? really? of snap ik het niet.
ps: de laatste dag van de maand , nooit na 8 's avonds nog dikke data gebruiken. Ze krijgen nl van KPN door wat je gebruik is, ik heb wel eens gehad dat 500mb van een laatste dag van de maand, er helaas afgetrokken werd op de 1ste van de nieuwe maand. (afhankelijk van de tijd natuurlijk, das niet altijd gelijk)
Goede tip mbt het verbruik op de laatste van de maand, dat wist ik niet!
Ah dit verklaard een hoop.. Dat ze dat bij Youfone zelf met die theorie niet kunnen komen en op de gebruik afschuivenMartinus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:42:
[...]
een webcast van 4,1 GB ? really? of snap ik het niet.
Ik had hierdoor de volgende maand al 5gb blijkbaar gebruikt en een paar bel minuten.. Raar bedrijf, gelukkig maandelijks opzegbaar en ben er maar weer weg gegaan (stap deze maand weer over na 2 maanden youfone). Betaal dan liever 1 euro meer per maand zonder gezeur een gedoe dan dit.Ik heb in het verleden zelden een klantenservice nodig gehad behalve bij dit bedrijf. Laatste druppel was dat ik mijn verbruik in de app niet normaal kon zien en niet via de website, ze konden niks oplossen omdat hun die fout niet konden reproduceren.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-04-2021 23:57 ]
Zelfde hier. Nooit ook maar in de buurt van het einde van de bundel van 6GB. Maar halverwege maart blijkbaar in minder dan 1,5 uur ruim 6Gb en dus een overschrijding weten te realiseren. Zonder actief de telefoon te gebruiken. En ja, ik weet hoe de instellingen werken en heb altijd verbruik van achtergrond taken etc. allemaal uitstaan voor mobiel data verkeer._root schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:35:
[...]
Omdat het in het verleden dus niet nodig was, netjes een reminder dat het op was en klaar was voor die maand.
Maar blijkbaar een stuk dienstverlening dat ze afgeschaft hebben zonder enige kennisgeving, en tsja achteraf....
Antwoord van Youfone: helaas pindakaas, kunnen we niets aan doen want we lezen de simkaart uit en je hebt vast iets aan laten staan. Oh, maar we kunnen je een tientje teruggeven....uit coulance

Je telefoon houdt toch ook je dataverbruik bij? Wat gaf die aan?Kwesiq schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:45:
[...]
Zelfde hier. Nooit ook maar in de buurt van het einde van de bundel van 6GB. Maar halverwege maart blijkbaar in minder dan 1,5 uur ruim 6Gb en dus een overschrijding weten te realiseren. Zonder actief de telefoon te gebruiken. En ja, ik weet hoe de instellingen werken en heb altijd verbruik van achtergrond taken etc. allemaal uitstaan voor mobiel data verkeer.
Antwoord van Youfone: helaas pindakaas, kunnen we niets aan doen want we lezen de simkaart uit en je hebt vast iets aan laten staan. Oh, maar we kunnen je een tientje teruggeven....uit coulance.
Alle instellingen ook nagelopen, zoals 'verversen op de achtergrond' (stond op alleen WiFi), meeste apps stonden ook uit voor het gebruik van mobiele data. Dus ik kan het nog niet verklaren, helaas.
Hoeveel heb je daadwerkelijk gebruikt op je iphone?Kwesiq schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:37:
Vroeger had ik nog een Android en kon ik dat makkelijk zien. Inmiddels een iPhone en daar wordt het wat vager bijgehouden... Maar daar zag ik geen toename in het dataverbruik.
Alle instellingen ook nagelopen, zoals 'verversen op de achtergrond' (stond op alleen WiFi), meeste apps stonden ook uit voor het gebruik van mobiele data. Dus ik kan het nog niet verklaren, helaas.
Voor de rest weet ik dat het systeemkoppeling die Youfone heeft voor de synchronisatie met KPN erg slecht is. Soms wordt er dus als je op de laatste dag internet gebruikt meegenomen naar de nieuwe maand.. weg data opeens. Mijn ervaring met de klantenservice is dan ook bizar slecht en dat ze al heel snel niks voor je kunnen betekenen.
Ik dacht in de corona maanden een goedkopere provider te vinden omdat mijn gemiddeld gebruikt omlaag ging, nou ben ik gelukkig binnenkort weer weg omdat er nog niks werkt (youfone omgeving) en de klantenservice op een gegeven moment geen reactie meer afgeeft.. Erg jammer, bereik is goed en snelheid en prijs ook. Maar daarmee is ook alles gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-04-2021 10:53 ]
Ik ben er klaar mee daar, ik heb de nieuwe simkaarten voor de hele familie al liggen, 15 mei ben ik wegKwesiq schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:45:
[...]
Zelfde hier. Nooit ook maar in de buurt van het einde van de bundel van 6GB. Maar halverwege maart blijkbaar in minder dan 1,5 uur ruim 6Gb en dus een overschrijding weten te realiseren. Zonder actief de telefoon te gebruiken. En ja, ik weet hoe de instellingen werken en heb altijd verbruik van achtergrond taken etc. allemaal uitstaan voor mobiel data verkeer.
Antwoord van Youfone: helaas pindakaas, kunnen we niets aan doen want we lezen de simkaart uit en je hebt vast iets aan laten staan. Oh, maar we kunnen je een tientje teruggeven....uit coulance.

Maar ik ga wel verder met een klacht indienden bij de geschillencommissie over het verwijderen van de 100% melding zonder dit kenbaar te maken.
PVoutput 3250 WP
- Prijzen weggehaald en verwijzing naar de website gemaakt met wat info.
- EU info verbruik aangepast.
- Vriendendienst info aangepast.
- Info 4G en Wifi bellen aangepast/toegevoegd
- 4Gmasten info link verwijdert en aangepast naar antennekaart link
https://www.youfone.be/
Dat is gek, ik kreeg juist de laatste tijd weer netjes meldingen van Youfone als ik rond de 80% zat._root schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:35:
[...]
Omdat het in het verleden dus niet nodig was, netjes een reminder dat het op was en klaar was voor die maand.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat klopt, maar de 100% komt niet (meer), het eerste bericht dat je weer krijgt is dat de data is afgesloten wegens hoge kosten.westergas schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:57:
[...]
Dat is gek, ik kreeg juist de laatste tijd weer netjes meldingen van Youfone als ik rond de 80% zat.
PVoutput 3250 WP
8Gb/200belminuten,sms voor €9,50.
Vind hetzelf een mooie aanbieding.
Zit nu met een KPN anno zelfde geld maar slechts 1 GB.(heel lang geleden afgesloten)
Het belangrijkste verschil zit m inderdaad bij data overschrijding.
Bij KPN schroeven ze je snelheid helemaal naar beneden bij het ga je betalen (€0,10/MB!!!!)
Daarom voor €0,50/maand data plafond erbij aangezet dus geen gekke kosten meer.
Totaal dus €10,-/maand op het KPN netwerk met 8Gb
I
Heb de laatste tijd wel diversen snelheidstesten gedaan en ga volgende maand kijken of er verschil in zit.
alles kan off-topic
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Die ga ik tzt ook instellen hoor :-)Wobcat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:27:
Of je stelt je eigen dataplafond in op je telefoon. Heb een 6GB bundel, data stopt bij 5,5GB, nooit problemen met extra kosten.
Maar voor die 50ct/maand....
Better safe than sorry zeg maar.
Het staat in de voorwaarden €0,10/MB dus als je erover gaat.... moet je op de blaren zitten (dat is t nadeel van een prijsstunter) en dan kan t hard oplopen die xtra kosten.
Dus datalimiet op de foon aan en dataplafond in t abonnement.
Voor de rest hoop ik dat ik net zo probleemloos kan bellen en internetten als nu hij KPN.
Daarom ook voor Youfone gekozen omdat deze op t KPN netwerk zitten.
De beste meneer van XS4all heeft op basis van mijn 06 nummer toch KPN compleet kunnen activeren onder de noemer XS4all compleet. De bevraging van de compleet voordeel heb ik ontvangen, nu afwachten of ik het ook terug zie op mijn Youfone maand abonnement. Mijn abonnement is al laag (14,50 voor 10gb data en onbeperkt bellen met data plafond), maar prima als dat nog lager kan.
XS4all gaf aan dat de KPN compleet korting voor iedere provider geld welke opereren op het KPN netwerk. Helaas kun je de compleet korting niet selecteren bij het afsluiten van een nieuw Sim-only abonnement.
[ Voor 12% gewijzigd door MuVo op 26-05-2021 13:22 ]
Klacht indienen, hopen op een kleine vergoeding coulance en dan met gierende banden naar een andere provider.
En je negeert dus gewoon de functie van "data-plafond" aanzetten voor 50 cent?Belecthor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:50:
Ook hier 100 euro ‘boete’ voor 1 GB boven het limiet. Stukje eigen verantwoordelijkheid, sure, maar het is een half YouTube filmpje, dus het staat niet in verhouding naar mijn mening.
Klacht indienen, hopen op een kleine vergoeding coulance en dan met gierende banden naar een andere provider.
Dat is natuurlijk een commercieel gedrocht, oke, maar alleen als die functie niet zou bestaan, dan pas zou ik je reactie geheel begrijpen. Nu is een keuze geweest om het risico te nemen, niet waar?
Maar ja, dat is natuurlijk wel een beetje hun verdienmodel. De abonnementen zelf zullen ze niet veel marge op hebben.
alles kan off-topic
Tuurlijk, ik had zelf moeten opletten, maar ik betaal nu 13 euro voor 10GB in m’n abonnement en 100 euro voor een 1GB boven m’n bundel. Hiermee wordt wat redelijk en billijk is ruimschoots overschreden, m.i. Dit is gewoon klantje pesten die de kleine letters niet gelezen heeft. Had me (zoals Tele2) even een sms’je verstuurd wanneer ik op 100% zat, dan had ik dit uiteraard niet gedaan.RoRoNL schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:31:
[...]
En je negeert dus gewoon de functie van "data-plafond" aanzetten voor 50 cent?
Dat is natuurlijk een commercieel gedrocht, oke, maar alleen als die functie niet zou bestaan, dan pas zou ik je reactie geheel begrijpen. Nu is een keuze geweest om het risico te nemen, niet waar?
Dit soort klantonvriendelijke praktijken zijn in het verleden aan banden gelegd dmv de gedragscode omtrent transparant datagebruik, iets wat Youfone dus niet ondertekend heeft (verbazingwekkend overigens, gezien het een dochteronderneming is van KPN die dit wél ondertekend heeft).
Nu zit ik toevallig in een verbouwing zonder WiFi en ben je in een zeer korte tijd 100 euro lichter.
Enfin, belangrijke les, ook prijsknallers moeten ergens hun winst vandaan trekken. Mij zijn ze in ieder geval definitief kwijt als klant.
[ Voor 6% gewijzigd door Belecthor op 31-05-2021 11:06 ]
Is dat wel zo? Youfone is voor zover ik weet alleen afnemer van het KPN netwerk. Maar het is zeker geen merk van KPN. Ben je soms in de war met Simyo?Belecthor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:51:
[...]
(verbazingwekkend overigens, gezien het een dochteronderneming is van KPN die dit wél ondertekend heeft).
Bron: https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/onze-merken
[ Voor 7% gewijzigd door traxxion op 31-05-2021 07:02 ]
Of op je telefoon instellen, kleine moeite, kost niks.Belecthor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:50:
Ook hier 100 euro ‘boete’ voor 1 GB boven het limiet. Stukje eigen verantwoordelijkheid, sure, maar het is een half YouTube filmpje, dus het staat niet in verhouding naar mijn mening.
Maar misschien is L-mobi iets voor je ?
Ook op kpn netwerk, 10GB en 1000 belminuten p/mnd, kan niet buiten je bundel, nergens op hoeven letten, nooit onverwachte extra kosten.
Op youfone en allestoringen is echter niks te vinden.
Omdat ik daar al glas & tv afneem is het onbeperkt data & bellen abonnement maar 25 euro momenteel, waarbij ik dan ook nog 5 euro korting krijg op mijn TV pakket en dus maar 20 euro p/m ga betalen voor alles onbeperkt. Dus na 6 jaar is het exit Youfone.
Op technisch vlak eigenlijk nooit klagen gehad gelukkig, maar die helpdesk... Echt... *zucht*
Ik heb de aanbieding van 8Gb voor €9,50.....
Ik zeg altijd tegen andere dat ik €10,- betaal voor 8Gb (ik zet voor de zekerheid de limiet aan voor 50 ct/maand).
Ook in mijn telefoon de limiet aangezet.
YF rekent €0,10/MB, dat weet je als het goed is want dat staat in de voorwaarden en ja dat is een hoop geld.
!
Het is ook een prijsstunter, ik ben bij het zoeken naar een voordelige aanbieding zelfs prijzen van €0,15/MB tegengekomen.
Boefjes zijn het allemaal of het nu uit de lengte of breedte komt ze willen allemaal zoveel en zo snel mogelijk de euro's binnen harken.
Tuurlijk is t balen en ik begrijp de frustraties als het je gebeurt (zal zelf ook voortaan staan met mopperen)
Zet dit plafond gewoon altijd aan, helemaal bij kinderen, die 50ct staat in geen verhouding met de rekening bij overschrijding.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.