Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-10-2023
Wat zijn de ervaringen hier met Youfone?

Ben aan het kijken naar een mobielabo.

Abonnement
- 2 jaar
- 5 GB
- 200 min/sms

Eerste 6 maanden: 1 euro
Daarna: 9 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Tarad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:10:
Wat zijn de ervaringen hier met Youfone?

Ben aan het kijken naar een mobielabo.

Abonnement
- 2 jaar
- 5 GB
- 200 min/sms

Eerste 6 maanden: 1 euro
Daarna: 9 euro
Van de servicedesk niets verwachten en data maximum aanzetten voor 50 cent per maand, dit zijn de twee opvallendste ervaringen hier denk ik.
Ik heb verder geen klagen. Ik heb altijd goed bereik, vlot internet en VOLTE.
Heb ook nog een vriendendienst korting code als je nog 10eu extra korting wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarad
LogiZ5500 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Van de servicedesk niets verwachten en data maximum aanzetten voor 50 cent per maand, dit zijn de twee opvallendste ervaringen hier denk ik.
Ik heb verder geen klagen. Ik heb altijd goed bereik, vlot internet en VOLTE.
Heb ook nog een vriendendienst korting code als je nog 10eu extra korting wil ;)
Dankjewel!

Kan ik dat niet zelf in de gaten houden of instellen op telefoon?
Of hoe werkt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LogiZ5500
Tarad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Dankjewel!

Kan ik dat niet zelf in de gaten houden of instellen op telefoon?
Of hoe werkt dit?
Je kan zeker een limiet instellen op je telefoon, althans in Android (datawaarschuwing instellen). Probleem is echter dat wanneer je toch onverhoopt over je bundel gaat, er maximale kosten worden berekend. Redelijk wat ervaringsdeskundigen hier in het topic :b en die bedragen zijn niet mals...!

Bij Youfone heet het 'Dataplafond instellen', a 50cent per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarad
LogiZ5500 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Je kan zeker een limiet instellen op je telefoon, althans in Android (datawaarschuwing instellen). Probleem is echter dat wanneer je toch onverhoopt over je bundel gaat, er maximale kosten worden berekend. Redelijk wat ervaringsdeskundigen hier in het topic :b en die bedragen zijn niet mals...!

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanDirk
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-08-2021
Wat kost bij Youfone buiten jou bundel per MB en bellen ?. Ik kan het niet vinden.
Tervueren schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:25:
Over het "buiten de bundel" kosten.
Ik heb de aanbieding van 8Gb voor €9,50.....
Ik zeg altijd tegen andere dat ik €10,- betaal voor 8Gb (ik zet voor de zekerheid de limiet aan voor 50 ct/maand).
Ook in mijn telefoon de limiet aangezet.
YF rekent €0,10/MB, dat weet je als het goed is want dat staat in de voorwaarden en ja dat is een hoop geld.
!
Het is ook een prijsstunter, ik ben bij het zoeken naar een voordelige aanbieding zelfs prijzen van €0,15/MB tegengekomen.
Boefjes zijn het allemaal of het nu uit de lengte of breedte komt ze willen allemaal zoveel en zo snel mogelijk de euro's binnen harken.
Tuurlijk is t balen en ik begrijp de frustraties als het je gebeurt (zal zelf ook voortaan staan met mopperen)
Zet dit plafond gewoon altijd aan, helemaal bij kinderen, die 50ct staat in geen verhouding met de rekening bij overschrijding.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanDirk op 19-07-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 04:58
JohanDirk schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:05:
Wat kost bij Youfone buiten jou bundel per MB en bellen ?. Ik kan het niet vinden.

[...]
KLIK

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 10:13
Knip, zie de topic waarschuwing.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 20-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
replica17 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:53:

[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 20-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Het verbaast me dat mensen, ondanks dat ze er tegen aan lopen, toch blijven kiezen voor en provider met dergelijke abure buitenbundeltarieven. Vroeger was belplaffond gratis bij Simpel en Youfone, maar vlka na elkaar hebben ze besloten allebei 50 cent te gaan rekenen. In feite betaal je du je provider voor de "gunst" dat er geen absurde tarieven gerekend gaan worden. Zeker nu provider als Budget mobiel, L-mobi en lyca opties bieden die esoms zelf goedkoper zijn dan youfone maar geen enkel risico op buiten-bundel verbruik opleveren verbaast het em dat mensen blijven kiezen voor providers met dit verdienmodel. want er is maar 1 rede dat dit verdiennmodel nog bestaat, dat genoeg klanten het accepteren. Als menen massal overstpaten naar providers waar buiten de bundel enkel kna als je zel fdaarvoor handelingen uitvoert, zouden providers als youfone en simpel nel genoeg terugkmen op hun verouderde verdienmodel. Betalen om door je eigen provider beschermt te worden tegen hun tarieven klinkt een beetje als een inbreker betalen voor de garantie dat hij jouw his overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

dicksterk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:41:
Het verbaast me dat mensen,

[...]

Zeker nu provider als Budget mobiel, L-mobi en lyca opties bieden die esoms zelf goedkoper zijn dan youfone maar geen enkel risico op buiten-bundel verbruik opleveren verbaast het em dat mensen blijven kiezen voor providers met dit verdienmodel. want er is maar 1 rede dat dit verdiennmodel nog bestaat, dat genoeg klanten het accepteren.

[...]

Betalen om door je eigen provider beschermt te worden tegen hun tarieven klinkt een beetje als een inbreker betalen voor de garantie dat hij jouw his overslaat.
Ik heb het altijd bekeken als totaalaanbod, en toen Youfone ook met die parameters een goed voorstel deed (1jaar/10Gig/onbeperkt/13,50, inclusief plafond) heb ik het daar gewoon genomen.

L-Mobi lukte het niet om een sim-kaart toe te sturen, Lyca (en zo te zien nu ook L-Mobi) heeft beroerde routing en peering op data en beide hebben dubieuze kwaliteit van bellen (op het moment van kiezen), en daarnaast moest ik nog een 'mooi' nummer importeren - dat vond ik bij L-Mobi en Lyca ook een risico.

Al met al zeer tevreden met Youfone - geen gedoe, en inderdaad netjes géén data (dus geen kosten) als je op een netwerk buiten de EU inboekt. Ik ben zeer tevreden, ik zit te denken straks weer gewoon te verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@siask: in jouw gevla is Youfone ook de beste optie denk ik met die datahoeveelheid en onbeperkt bellen(tenzij simpel tegen de tijd dat je verlent weer eens 10gb en onbeperkt bellen voor 10 euro aanbiedt). Ik heb het meer over de mensen met een kleine bundel. JIj noemde net l-mobi, ik heb toevallig pas voor een kennis ie 1gb en 125 minuten per maand wil vergeleken: 2 jaar bij youfone kost in totaal 114(6 maanden voor 1 euro en 18 maanden voor 6 euro). neem je daar nog een belplafond bij dna kom je op 126uit in totaal. omgerekend 126/24 is 5,25. Dan moet je ook nog zorgen dat je de aansluitkosten terugkrijgt vi aeen cashbacksite anders is het nog meer. Bij L-mobi betaal je 108 maar krijg je er ook nog 6 maanden gratis bij dus betaal je dat voor 30 maanden prijs 3,60 per maand. Dt je bij zo'n goedkoop abonnement geen 12 euro(ruim 2 maanden abonnementsgeld over 24 maanden) wil kan ik me voorstellen, maar ga je er dna overheen dna ben je direct heel duur uit en iphone gebruikers kunnen geen belplaffond instellen. Voor die groep met kleinere bundels verbaasd het me dus dat youfone, terwijl er andere providers zijn die het niet doen, niet af stat van dit onvriendelijke verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:16
dicksterk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:41:
Het verbaast me dat mensen, ondanks dat ze er tegen aan lopen, toch blijven kiezen voor en provider met dergelijke abure buitenbundeltarieven. Vroeger was belplaffond gratis bij Simpel en Youfone, maar vlka na elkaar hebben ze besloten allebei 50 cent te gaan rekenen. In feite betaal je du je provider voor de "gunst" dat er geen absurde tarieven gerekend gaan worden. Zeker nu provider als Budget mobiel, L-mobi en lyca opties bieden die esoms zelf goedkoper zijn dan youfone maar geen enkel risico op buiten-bundel verbruik opleveren verbaast het em dat mensen blijven kiezen voor providers met dit verdienmodel. want er is maar 1 rede dat dit verdiennmodel nog bestaat, dat genoeg klanten het accepteren. Als menen massal overstpaten naar providers waar buiten de bundel enkel kna als je zel fdaarvoor handelingen uitvoert, zouden providers als youfone en simpel nel genoeg terugkmen op hun verouderde verdienmodel. Betalen om door je eigen provider beschermt te worden tegen hun tarieven klinkt een beetje als een inbreker betalen voor de garantie dat hij jouw his overslaat.
Ik ben wel tevreden over Youfone. Je moet alleen zorgen dat je niet buiten je bundel komt en zo moeilijk is dat niet.

Betaal 10.50 voor 6GB met datastop en 200 belminuten. 200 minuten is ruim zat voor me, dat is ruim 3 uur bellen per maand!

Snap al die mensen niet die rustig dubbele/ driedubbele maandtarieven betalen bij een premium provider voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aljooge: Dat opletten op een databundel zorgt toch wel dat je neit echt ontspannen youtube, netflix e.d. kan kijken zonder bang te zijn dat je over je bundel gaat. ;-)de prijs van youfone voor de bundel die je noemt is nimiddels toch al redelijk premium. L-mobi heeft geen 6gb bundel maar bij 5gb 24 maanden+ maanden gratis(30 maanden in totaal dus) betaal je 192 dat is 6,40 per maand, met 5gb en 500 minuten en bij 7 gb en 700 minuten betaal je op die manier 7,20 zonder noodzaak voor een belplaffond want je kna niet buiten je bundel zonder opwaarderen. Lyca biedt ook 5gb en onbeperkt bellen voor 96 (is een jaarbundel geloof ik) waarmee je op 8 euro per maand komt. Het zijn allemala geen heel grote verschillen maar die 50 cent voor een belplafond maakt de verschillen wel telkens net nog wat groter. maar ik heb het idee dat youfone voorla concurreert met Simpel en andersom en dat ze niet echt naar de rest kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
dicksterk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:27:
@aljooge: Dat opletten op een databundel zorgt toch wel dat je neit echt ontspannen youtube, netflix e.d. kan kijken zonder bang te zijn dat je over je bundel gaat. ;-)de prijs van youfone voor de bundel die je noemt is nimiddels toch al redelijk premium. L-mobi heeft geen 6gb bundel maar bij 5gb 24 maanden+ maanden gratis(30 maanden in totaal dus) betaal je 192 dat is 6,40 per maand, met 5gb en 500 minuten en bij 7 gb en 700 minuten betaal je op die manier 7,20 zonder noodzaak voor een belplaffond want je kna niet buiten je bundel zonder opwaarderen. Lyca biedt ook 5gb en onbeperkt bellen voor 96 (is een jaarbundel geloof ik) waarmee je op 8 euro per maand komt. Het zijn allemala geen heel grote verschillen maar die 50 cent voor een belplafond maakt de verschillen wel telkens net nog wat groter. maar ik heb het idee dat youfone voorla concurreert met Simpel en andersom en dat ze niet echt naar de rest kijken.
Je hebt de goede tarieven van Youfone niet op een rijtje

- die 50 cent is voor het dataplafond. Ik kom dus niet voor verrassingen te staan
- Het belplafond is gratis in te stellen en kost geen 50 cent per maand.
- buiten de bundel bellen in Nederland kost 30 cent en geen 50 cent per minuut

Het is mooi dat L mobi goedkoper is dan Youfone, vertel er dan ook even bij dat de downloadsnelheid bij L Mobi 10x zo laag is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Wat is dat gedoe met een dataplafond. Je kan toch prima in je telefoon een waarschuwing aanzetten en een limiet, bijvoorbeeld 100MB onder je databundel voor evt meetverschil?

Geen 0.50 cent per maand betalen voor iets wat basis functionaliteit van je telefoon is.

Ik vind het wel jammer dat het niet werkt zoals bij T-Mobile: data is gratis boven je limiet, de snelheid is alleen lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Jazco2nd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:52:
Wat is dat gedoe met een dataplafond. Je kan toch prima in je telefoon een waarschuwing aanzetten en een limiet, bijvoorbeeld 100MB onder je databundel voor evt meetverschil?

Geen 0.50 cent per maand betalen voor iets wat basis functionaliteit van je telefoon is.

Ik vind het wel jammer dat het niet werkt zoals bij T-Mobile: data is gratis boven je limiet, de snelheid is alleen lager.
Stel ik ben bezig met apps updaten, druk op “update all” ga wat anders doen en kom tot de ontdekking dat de telefoon op 4g staat

Ben ik mooi blij dat die data stop geactiveerd is. Een foutje is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
aljooge schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

Stel ik ben bezig met apps updaten, druk op “update all” ga wat anders doen en kom tot de ontdekking dat de telefoon op 4g staat

Ben ik mooi blij dat die data stop geactiveerd is. Een foutje is snel gemaakt.
Huh nee, want met de limiet die je in je telefoon instelt, stopt je data verbruik. Tenzij jij die limiet bewust uitzet.
Al sinds Android 4.0 in Settings > Network > Data Usage en dan iets met Limits, Warning. Apps worden dus niet geüpdate. Je YouTube filmpje speelt niet meer af etc (tenzij je op WiFi zit).

Daar heb je echt geen maandelijkse abo addon voor nodig.

Dit klinkt een beetje als: stel ik verslaap me sochtends, toch handig dat mijn provider me belt 8)7
Daar heb je toch een wekker voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 02-08-2021 00:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:12:
[...]
Huh nee, want met de limiet die je in je telefoon instelt, stopt je data verbruik.
Tot die ene keer dat niet goed werkt en dan tikt het lekker aan... voor Youfone. Die onzekerheid koop ik liever voor € 6 per jaar af. Zoals gezegd, ik beschouw het al onderdeel van de totaalprijs, en dan is het nog steeds OK voor mij. Your mileage may vary.

En @dicksterk: jij zoekt volgens mij een scenario dat gewoon niet zo vaak voor komt. Het schijnt dat de gemiddelde ingekochte bundel inderdaad iets van 7 tot 15 GB per maand is. Of de mensen het allemaal verstoken weet ik niet, maar ik kom er goed mee uit, zit elke maand tussen de 4 en 10GB. De prijsstructuur is natuurlijk ook zo dat je liever veel te veel hebt dan iets te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Anoniem: 567735 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

Tot die ene keer dat niet goed werkt en dan tikt het lekker aan... voor Youfone. Die onzekerheid koop ik liever voor € 6 per jaar af. Zoals gezegd, ik beschouw het al onderdeel van de totaalprijs, en dan is het nog steeds OK voor mij. Your mileage may vary.
Heb ik ook gedaan met de abonnementen van mijn kinderen (met name mijn jongste heeft regelmatig zijn 10Gb ruim voor het einde van de maand al verbrand)
Op de telefoon instellen heeft ook zijn prijs. Dat is een andere meting van data en je zal dus marge in moeten bouwen. (oftwel, bewust niet je hele bundel gebruiken). Ga je er toch een keer volgens de administratie van Youfone overheen dan ben je meer kwijt dan je bespaard hebt door niet die 50 cent af te tikken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:44
Je toestel gaat kapot, sim even in nieuw toestel stoppen, waar nog geen limiet op is ingesteld en het is kassa voor youfone...

Tuurlijk het is allemaal wettelijk toegestaan, maar het blijft een vorm van legale oplichting.

Als er nou normale buiten bundel tarieven werden gevraagd oke, maar nu anno 2021 en nog steeds 15 cent vragen voor 1 mbtje.

Ik vind eigenlijk ook wel dat wettelijk consumenten hier tegen beschermt moeten kunnen worden, in de vorm van, dat providers gratis aan hun klanten een optie moeten bieden dat je niet over je bundel heen kan gaan, mits je toestemming geeft.

Als je in de eu roamt, is er toch ook zo iets geregeld dat je niet meer dan 60 euro aan kosten kan maken, mits je toestemming hebt gegeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@aljooge: heel even offtopic, je opmerking over de dowloandsnelheid vna l-mobi is nu niet meer actueel.
Maar de rede dat ik l-mobi verschillen voorreken is niet reclame maken voor l-mobi maar aantonen dat het argument dat hoge buiten bundel kosten nu eenmaal bij het verdienmodel vna budgetproviders horen niet meer geldt. Als een provider als l-mobi goedkoper kan zijn dna Youfone zondr dit verdienmodel omdat zonder handmatige opwaardering geen cent buiten de bundel gegaan kna worden, dan is een verdienmodel met dergelijke buitenbundeltarieven als youfone rekent zoals @fl2001 zegt een vorm vna legale oplichting. dat je jezelf kna beschermen tegen deze praktijken door de provider te betalen voor die bescherming is een wat ik la eerder zij: een soort inbreker betalen om jouw huis over te slaan. rekenvoorbeeld: stel dat 350.000 klanten van youfone dat dataplaffond hebben: dan verdient youfone in 1 jaar 350.000*0.50 = 175000 per maand keer 12 = 2.1 miljoen euro. 2.1 miljoen euro waar je niets anders voor krijgt dna dat je provider je niet kna afzettten. en dan nog zoiets scheefs: meerdere keren lees ik in dit topic dat waarschuwings-smsjes voor 80% en 100% verbruik van de databundel te laat komen. Voens youfone blijkbaar omdat kpn de verbruikte data niet realtime doorgeeft waardoor die smsjes te laat komen. Hoe kna dat, als het youfone wel lukt het dataplaffond real time te laten ingaan? dan hebben ze dus toch realtime inzich tin de verbruikte data? Het bljft een vorm vna zakendoen die niet meer hoeft in 2021 en die enkle kna omdat consumenten het blijven pikken.
@jazco2nd: ten eerste zijn wij hier tweakers. Maar ga jij oma van 80 die net kna appen uitleggen hoe een datalimiet op haar android-telefoon werkt? de meeste gemiddelde gebruikers weten helemaal niet dat dat kan. en op iphones kna het ook echt niet dus die heel groep blijft noodgedwongen aangewezen op de betaalde dienst van youfone.
@siask: alleen in dit topic waar misschien 100 telecomenthousiasten zitten gebeurd het al meerdere keren, statistisch gezien komt het dus waarschijnlijk meer voor dan je veronderstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dicksterk schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:42:
Hoe kna dat, als het youfone wel lukt het dataplaffond real time te laten ingaan? dan hebben ze dus toch realtime inzich tin de verbruikte data? Het bljft een vorm vna zakendoen die niet meer hoeft in 2021 en die enkle kna omdat consumenten het blijven pikken.

[...]

@siask: alleen in dit topic waar misschien 100 telecomenthousiasten zitten gebeurd het al meerdere keren, statistisch gezien komt het dus waarschijnlijk meer voor dan je veronderstelt.
Maar krijgt Youfone gewoon die gegevens niet eerder, en nemen ze de extra kosten en het verlies op zich? Je veronderstelt allerlei zaken waar we geen weet van hebben. Ik herhaal: inclusief de € 0,50 verzekeringspremie vind ik het een zeer acceptabel aanbod voor mij, Youfone communiceert helder wat de gevolgen zijn als je dit optioneel product niet aanschaft.

Ik denk verder dat we langs elkaar praten voor wat betreft het punt waarmee je mij benoemt. Ik stel dat het door jou geschetste scenario met kleine bundels niet veel voorkomt, en de gemiddelde klant voor een onbeperkt bellen bundel + data ergens tussen de 7 en 15GB (of gewoon onbeperkt). Deze stelling kan ik niet anders onderbouwen dan de labels 'populaire keuze' of 'meest gekozen' bij het afsluiten van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@siask: de maat van de bundel maakt niet heel veel uit. iemand die 15gb neemt kan net o oed iemadn ijn die elke maand ruim 12gb gebruikt en en sosm toevallig overheen dreigt te gaan dan iemand die een 1gb bundel neemt en er net overheen gaat. mensen met een grotere bundel verbruiken vaak ook meer. Nederlanders blijven zuinig als ze al 5 jaar genoeg hadden aan 1gb rekenen ze er niet op ineens 2 of meer gb te gaan gebruiken terwijl dat toch vaak gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:44
Mmm. Ben nog niet zo lang klant, heb geen data plafond aanstaan en kom er nu achter, nu de maand net begonnen is, dat ik in de vakantieperiode geen extra MBs kan kopen. Omdat ik geen plafond aan heb staan...
En dat kan dus pas per de volgende maand.
Is hier echt geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
subwaysurfer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:12:
Mmm. Ben nog niet zo lang klant, heb geen data plafond aanstaan en kom er nu achter, nu de maand net begonnen is, dat ik in de vakantieperiode geen extra MBs kan kopen. Omdat ik geen plafond aan heb staan...
En dat kan dus pas per de volgende maand.
Is hier echt geen oplossing voor?
Vaag, als ik de app open, is er wel een kopje "Buitenland" maar gebeurd niks als ik daarop klik. Ik heb ook geen plafonds aan staan.

Maar binnen de EU is het geen probleem toch? Je gaat dus buiten de EU vakantie vieren?
Ik gebruik als ik buiten de EU ben eigenlijk nooit mijn NLse SIM. Koop gewoon op vliegveld een SIM van daar. Is veel goedkoper. En gebruik het dan alleen wanneer nodig heb, de rest via WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:22

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Voor de mensen die via Youfone een onbeperkt data bundel hebben. Mijn conclusies,
Per 1-8 onbeperkt data, dag limiet 3 gb max 25mbit daarna word hij gecapt op 50kb's. Ping blijft wel goed na verlaging. Geen mogelijkheid (zover ik weet) om extra GB's bij te bestellen via sms, dag gaat in op 2400.

Kan/kon nergens verder voorwaarde vinden over de onbeperkt data bunder van youfone, niet in de algemene voorwaarde niet in de FUP.

Kosten 23,00 per maand met een jaar contract. Voor een budget provider redelijke aanbieding, maar zeker beter deals mogelijk.

Wel al 5 jaar klant bij youfone, nooit gezeur gehad maar voor een budget provider moet je wel rekening houden met de voorwaarden die ze stellen. (buiten de bundel, kosten nieuwe simkaart ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
@jaKKer - Hoe kom je aan een onbeperkt data abonnement? Zie die namelijk niet op de website: https://www.youfone.nl/order

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

traxxion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:57:
@jaKKer - Hoe kom je aan een onbeperkt data abonnement? Zie die namelijk niet op de website: https://www.youfone.nl/order
Actie doen ze soms heb ik het idee, 1e keer stond hij bij verlengen als optie (had een maand opzegbaar contract) was een dag te laat. En een week later stond die optie weer mogelijk bij verlenging.

De klantenservice kon me na de 1e keer dat ik een dag te laat was niet vertellen wanneer er weer mogelijkheid was voor een onbeperkt bundel.

Zouden ze wekelijks inschatten wat het verbruik is wat ze bij kpn hebben ingekocht en daar eventueel wat onbeperkt bundels aan toevoegen? Theorie kan je 30x3gb + +/- 10 a 20 gb (a 50kb/s) per maand er dan doorheen stoken. Dus in "onberperkt bundel is ruim 100gb per maand max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:43
traxxion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:57:
Op de site niet, maar in de app kan ik dat wel kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVeq1otx9ZEr9NJOVYBeDZWjeU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BfCwNI2X9GW2uAzbmuYinKyF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

jaKKer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:06:
Voor de mensen die via Youfone een onbeperkt data bundel hebben. Mijn conclusies,
Per 1-8 onbeperkt data, dag limiet 3 gb max 25mbit daarna word hij gecapt op 50kb's. Ping blijft wel goed na verlaging. Geen mogelijkheid (zover ik weet) om extra GB's bij te bestellen via sms, dag gaat in op 2400.

Kan/kon nergens verder voorwaarde vinden over de onbeperkt data bunder van youfone, niet in de algemene voorwaarde niet in de FUP.

Kosten 23,00 per maand met een jaar contract. Voor een budget provider redelijke aanbieding, maar zeker beter deals mogelijk.

Wel al 5 jaar klant bij youfone, nooit gezeur gehad maar voor een budget provider moet je wel rekening houden met de voorwaarden die ze stellen. (buiten de bundel, kosten nieuwe simkaart ed)
Toevallig net 2 weken geleden de overstap gedaan van Youfone (10GB/onbeperkte bellen en SMS voor 12 euro) naar KPN (Onbeperkt data & bellen voor 25 euro in de maand en ook nog 5 euro per maand korting op mijn TV pakket, dus effectief 20 euro in de maand).
Als je dus al internet/tv hebt bij KPN, ben je daar beter af qua voorwaarden en geld.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wel vreemd dat het dan niet gewoon op de site staat? Of youfone ziet veel bestaande klanten vertrekken naar providers die wel unlimited aanbieden en proberen dat zo te voorkomen.

Of het is een test om te kijken hoeveel data gemiddeld onbeperkte klanten verbruiken en zo kijken of ze het op grotere schaal kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:40
Wordt onbeperkt niet alleen aangeboden aan bestaande klanten die kunnen verlengen? Ik kan het via de website ook selecteren namelijk. Ben 3 jaar klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou het een pilot zijn voor enkele klanten? Ik zie het aanbod namelijk ook niet. (en ben al 8 jaar abonnee)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het staat er bij mij al enkele maanden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Ankona schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:25:
Zou het een pilot zijn voor enkele klanten? Ik zie het aanbod namelijk ook niet. (en ben al 8 jaar abonnee)
hier ook, let op looptijd. Bij 1 maand kan ik het niet selecteren.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
vraag me af of ze nieuwe dikke data abos' gaan doen. Zie bv simpel, tele2 en ben met dikke bundels voor weinig.
Als je hetzelfde bij youfone wil, ga je dik betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 09-08-2021 14:23 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:21
[quote]LogiZ5500 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:59:
[...]

[/quote

Bij mij kan je ook gegevens limiet instellen hierdoor gaat mobiel internet uit van je telefoon.

Heb een note 8 Android 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Martinus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:02:
vraag me af of ze nieuwe dikke data abos' gaan doen. Zie bv simpel, tele2 en ben met dikke bundels voor weinig.
Als je hetzelfde bij youfone wil, ga je dik betalen.
Ik begrijp sowieso niet dat de data bundels in NL zo klein blijven, volgens testen 1 van de beste netwerken van de hele wereld, maar de bundels blijven, als je het vergelijkt met andere landen echt wel achter.

Ik kon in spanje echt met een simpele prepaid kaartje voor een tientje echt forse bundels nemen, dan bedoel ik dus 15+ GB bundels en voor 20 euro had je zelfs al 75GB bundels, en dan niet eens bij kleine providers maar ook bij grote.

Echt vreemd dat we hier nog steeds voor 10 euro zo weinig data krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04 06:52
Direct een prima ervaring met #youfone in mijn eerste maand van een 2-jarig contract. Geen melding als je buiten je bundel gaat, wel een melding dat je dataverbinding geblokkeerd is plus een rekening van 80 euro waarbij ze 10 euro per 100MB rekenen. Leven we nog in de jaren ’90?

Dit net getweet... echt belachelijk dat dit nog kan en mag!

Kwestie van een 'vinkje' aanzetten blijkbaar, maar je moet wel goedgelovig zijn om te denken dat dit anno 2021 nog nodig is!

Ik ga het in ieder geval overal posten waar ik maar kan om nieuwe klanten te waarschuwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Glaspeer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:51:
..........
Ik ga het in ieder geval overal posten waar ik maar kan om nieuwe klanten te waarschuwen!
Dat hoeft helemaal niet.
Staat in dit topic al uitgebreid beschreven.
Ik heb de waarschuwing gelezen, en vinkje aangezet, voor mijn abo inging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palter27
Glaspeer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:51:

Kwestie van een 'vinkje' aanzetten blijkbaar, maar je moet wel goedgelovig zijn om te denken dat dit anno 2021 nog nodig is!
Je bent goedgelovig als je niet de voorwaarden bekijkt voor je afsluit.
Je kijkt toch voor je afsluit wat er gebeurt als je bundel op? En wat dan de kosten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04 06:52
palter27 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Je bent goedgelovig als je niet de voorwaarden bekijkt voor je afsluit.
Je kijkt toch voor je afsluit wat er gebeurt als je bundel op? En wat dan de kosten zijn?
Nee wat dat is nog nooit nodig geweest en zou ook niet nodig moeten zijn, gewoon netjes een bericht als je bundel op is en de mogelijkheid bieden om een extra bundel te nemen... Nu moet je extra moeite doen om maar niet buiten je bundel te komen. Heb het (vinkje) ondertussen aangezet (dataplafond) maar het is gewoon belachelijk dat je dit moet doen. Ik was op vakantie en Frankrijk en was noodgedwongen om mijn mobiele netwerk uit te zetten (sowieso maar gedaan alhoewel ze mijn dataverbinding zouden hebben geblokkeerd door kosten buiten mijn bundel). Uiteraard heb ik een klacht gestuurd naar Youfone maar kwestie van jammer natuurlijk (heel jammer voor je, maar...).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Glaspeer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Nee wat dat is nog nooit nodig geweest en zou ook niet nodig moeten zijn, gewoon netjes een bericht als je bundel op is en de mogelijkheid bieden om een extra bundel te nemen... Nu moet je extra moeite doen om maar niet buiten je bundel te komen. Heb het (vinkje) ondertussen aangezet (dataplafond) maar het is gewoon belachelijk dat je dit moet doen. Ik was op vakantie en Frankrijk en was noodgedwongen om mijn mobiele netwerk uit te zetten (sowieso maar gedaan alhoewel ze mijn dataverbinding zouden hebben geblokkeerd door kosten buiten mijn bundel). Uiteraard heb ik een klacht gestuurd naar Youfone maar kwestie van jammer natuurlijk (heel jammer voor je, maar...).
..."zou ook niet nodig moeten zijn..." schrijf je. Maar kom op zeg. Je gaat in zee met een ander bedrijf, dus kijk gewoon even goed naar de voorwaarden. Dit bedrijf doet het anders dan je verwacht. Maar als je de waarschuwingen bij het afsluiten niet leest en de voorwaarden niet leest, dan vind ik wel dat je zelf gewoon niet goed hebt opgelet. Het is niet zo dat deze regeling niet wordt gepubliceerd met het aangaan van het contract en ook nog eens bij het instellen van je app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:37
RoRoNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

..."zou ook niet nodig moeten zijn..." schrijf je. Maar kom op zeg. Je gaat in zee met een ander bedrijf, dus kijk gewoon even goed naar de voorwaarden. Dit bedrijf doet het anders dan je verwacht. Maar als je de waarschuwingen bij het afsluiten niet leest en de voorwaarden niet leest, dan vind ik wel dat je zelf gewoon niet goed hebt opgelet. Het is niet zo dat deze regeling niet wordt gepubliceerd met het aangaan van het contract en ook nog eens bij het instellen van je app.
Ergens denk ik wel eens dat ze standaard het data plafond aan moeten zetten, en dat je dan 50 cent korting krijgt als je het uit zet.

Komt op hetzelfde neer maar ergens zal ze dat een hoop gezeur besparen lijkt me.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
evleerdam schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Ergens denk ik wel eens dat ze standaard het data plafond aan moeten zetten, en dat je dan 50 cent korting krijgt als je het uit zet.

Komt op hetzelfde neer maar ergens zal ze dat een hoop gezeur besparen lijkt me.
Ik ben met je eens dat dit een stuk sympathieker zou zijn.

Het bedrijf koos een ander model en profileert zich als een budget-provider en deze keuze zal ze geen windeieren leggen. Een kwestie van goed opletten helaas.
Maar nogmaals, andersom zou inderdaad sympathieker zijn geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:54
Ik ben momenteel aan 't kijken naar een voordelig abonnement en kom uit op het volgende:
Youfone:
10 GB data, 200 minuten, 200 SMS
Eerste 6 maanden voor 1,50, daarna 11,50 (incl. instellen plafond)
contractduur: 24 maanden.

Onder aan de streep kom ik dan uit op 9 euro per maand. Klinkt mij als een goede deal. iemand ook een dergelijk abonnement ?
Is het verstandiger om een 1-jarig abonnement af te sluiten?
Of is er een reden om voor een andere provider te kiezen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Piet400 op 22-08-2021 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Piet400 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:48:
Ik ben momenteel aan 't kijken naar een voordelig abonnement en kom uit op het volgende:
Youfone:

Onder aan de streep kom ik dan uit op 9 euro per maand. Klinkt mij als een goede deal. iemand ook een dergelijk abonnement ?
Wat mij betreft is dat 1 van de beste deals op het moment. Mijn vrouw zit al een aantal jaar bij Youfone en niets te klagen.

Redenen om voor een 1 jaar abo te kiezen zijn er wel. Zo zal je waarschijnlijk volgend jaar nog betere deals kunnen krijgen. Daarnaast als je nu voor 2 jaar afsluit, dan kan je volgend jaar geen verleng voordeel krijgen (nu krijg je 6 maanden voor 1 euro per maand ipv 3 maanden, dat verleng voordeel zal niet veel beter zijn).

Verder heb je dan hoogstwaarschijnlijk geen 5g de komende 2 jaar, voor wat het waard is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
Youfone:

Heb dit zelf vorige maand afgesloten. Ook 2 jaar, vanwege de 6 maanden korting. Overgestapt van ex Telfort. Simkaart mooi op tijd, nummerbehoud ging probleemloos. Zelfde KPN netwerk, niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Youfone:

Ik overweeg hetzelfde met 20GB & 200min/sms per maand ( 2 jaar ).
Ik kom dan met dataplafond aan op €12,-- per maand gemiddeld.
De eerste 6 maanden ( nu ) €1,50. Dan nog 18 maanden €15,50 per maand.
En geen ( domme... ) kosten v.w.b aansluitkosten.

Maar kan ik hem in laten gaan cq starten op 04-01-2022 via de website bij bestelling ??
Mag ik de gehele 20GB tijdens de Zomervakantie in Hongarije gebruiken ? Of d.m.v FUP b.v maar 10GB ?
( De weblink naar een PDF in de OP/TS werkt namelijk niet.... )

[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-08-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
@WiLLoW_TieN

Even de zoekfunctie op de YouFone website gebruiken, zoekterm FUP
https://www.youfone.nl/klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ben er achter gekomen als je unlimited data op is per dag (3gb) dat je daarna via de website 1gb per uur kan activeren. Via de app van youfone zie ik deze optie niet.

Maakt het wel een stuk schappelijker het abonnement! Kreeg deze maand voor het eerst een smsje dat ik 100% van me data had gebruikt (3gb per dag) en dat de verbinding werd geblokkeerd (bedoelen gecapt denk ik) en een linkje om extra mbs te "kopen".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 08-05 04:58
Let wel op als je abbo afloopt en je stapt over naar een andere provider.
Data wordt naar rato berekend, bijvoorbeeld 6GB/mnd, 31 dagen = 193MB/dag (ongeveer). Alles daarboven, €0,10/MB.
Leverde mij nog een rekening van dik €35 op voor 3 dagen ~355 MB data buiten de bundel.....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds maandag overgestapt naar Youfone en ik zag eigenlijk direct al in kostenoverzicht staan een verstuurd smsje van NL naar Europa ter waarde van 7 cent. Dit is absoluut iets wat ik niet verstuurd heb, dus zal de factuur afwachten om te achterhalen wat er dan verstuurd is. Want ik heb het absoluut niet gedaan.
Meer mensen hier ervaring mee en hoe dit gecorrigeerd werd/is?

Koekoek!

• RoRoNL
  • Niet online
lanoisseforP schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:16:
Sinds maandag overgestapt naar Youfone en ik zag eigenlijk direct al in kostenoverzicht staan een verstuurd smsje van NL naar Europa ter waarde van 7 cent. Dit is absoluut iets wat ik niet verstuurd heb, dus zal de factuur afwachten om te achterhalen wat er dan verstuurd is. Want ik heb het absoluut niet gedaan.
Dit is geheel volgens de bedrijfsvoering. Het is geloof ik een soort activatie-sms. Deze wordt bij iedereen nieuw verwerkt en ook standaard netjes weer gecrediteerd. Komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traxxion
Heb je een iPhone? Zo ja, dan is dit zoals hierboven beschreven inderdaad een activatie SMS van iMessage/FaceTime en crediteert Youfone deze kosten op de eerste factuur.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 00:43
Was hier ook direct 24 cent in rekening gebracht maar op de rekening zelf niet aanwezig.

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
Kijk, dank voor de antwoorden. We wachten rustig af. Ook al was het maar 7 cent, vond het wel raar maar de verklaring spreekt voor zich.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:57
Mijn zoon is ook overgestapt op Youfone. Hij heeft een iPhone en gebruikt FaceTime regelmatig. Klopt het dat daar bij Youfone kosten aan verbonden zijn? Ik zag in de app van YF de eerste dag meteen 63 cent als rekening staan. Is dit een eenmalige controle of gebeurt dit regelmatig? En worden de kosten daarvoor gecrediteerd ? (wat ik weer lees in dit topic).

Dit in rekening brengen stond niet duidelijk op de website en heb dit bij geen andere provider gehoord. Heb Simpel, Vodafone en Tmobile gehad op iPhone.

Mijn zoon baalt als een tiener dat we de overstap nu hebben gemaakt. Ik heb iMessage en FaceTime maar eerst uitgezet ivm de kosten die ik zag oplopen.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@i-dj antwoord staat op de website van Youfone: https://support.youfone.n...over-facetime-en-imessage

Dit is achteraf praten uiteraard, maar ik (heb zelf geen Youfone) heb dit met één google search gevonden. Als deze app belangrijk is voor je zoon, dan had dit beter vooraf uitgezocht of nagevraagd kunnen worden.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 22:57
KillerBee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 07:18:
@i-dj antwoord staat op de website van Youfone: https://support.youfone.n...over-facetime-en-imessage

Dit is achteraf praten uiteraard, maar ik (heb zelf geen Youfone) heb dit met één google search gevonden. Als deze app belangrijk is voor je zoon, dan had dit beter vooraf uitgezocht of nagevraagd kunnen worden.
Ik ben het niet met je eens. Dit Google search resultaat kreeg ik ook, nadat ik op de YF app een bedrag zag staan voor kosten voor een buitenlandse sms. Ik vind dat YF dit had moeten melden voordat je tot aanschaf overgaat. Dit antwoord is diep verstopt. Bij geen enkele andere provider worden we geconfronteerd met deze kosten.

Nu lees ik in dit forum dat de kosten gecrediteerd worden. Dat is tegenstrijdig tegen het antwoord van de Google search. Ik vraag dus naar de ervaringen van de andere gebruikers.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sunnyfield schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:46:
De Fair Use Policy (FUP) voor gebruik binnen de EU is ook per 3 april 2018 gewijzigd:
"Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in de Algemene Voorwaarden van Youfone. Met de Fair Use Policy voorkomt Youfone overbelasting van het netwerk, misbruik en overlast voor andere gebruikers. Voor het gebruik van internet in de EU geldt dat de data bundels van 10GB, 15GB en 20GB maximaal 8GB in de EU mogen verbruiken. Wanneer je dit limiet bereikt hebt, wordt het internet in het buitenland geblokkeerd. Als je verder wilt internetten kan je contact opnemen met de klantenservice. Je betaalt dan € 6,00 per GB voor de laatste gedeelte van je bundel, naast eventuele extra kosten voor buiten bundel verbruik."

Dus maximaal 8GB data in de EU vanaf nu.
Hier kom ik dus ook net achter. 16gb abonnement, wordt na 10gb afgesloten. Ben echt pissed.

Mag dit überhaupt?

Edit: blijkbaar wel:
https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm
Ik heb een bundel met een beperkt datavolume
Heeft u een mobiel abonnement met een beperkt datavolume, dan mag u dat ook in een ander EU-land gebruiken zonder dat u daarvoor extra moet betalen. Het datategoed van uw bundel is dan ook de limiet voor roaming.

Maar betaalt u erg weinig voor mobiele data (minder dan 1,50 euro per gigabyte in 2021), dan mag uw provider bij dataroaming een limiet voor "redelijk gebruik" vaststellen. Die ligt meestal lager dan uw binnenlandse datalimiet.

Hoe hoog die limiet is, hangt af van het maandbedrag dat u voor uw bundel betaalt. Uw provider moet u van tevoren informeren over deze limiet en u waarschuwen als u de limiet bereikt. U kunt dan blijven internetten, maar u zal dan wel moeten bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 3 euro per GB (exclusief btw) in 2021.
Zeer onplezierige verrassing :@

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numblee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04 20:05
Hoi allen,

Ik heb vandaag een factuur van september gekregen met daarin kosten voor extra verbruikt internet buiten de bundel.
Nou ben ik niet vies van betalen maar ik heb geen SMS gekregen dat ik 100% verbruikt had waardoor ik ook niet elke dag in de app kijk hoeveel ik verbruikt heb (wel 80% verbruikt SMS ontvangen). Hierdoor ben ik, voor mijn gevoel, misleid en betaal ik nu blijkbaar de prijs.
Zijn hier wettelijke regels voor beschreven, dat providers dit verplicht zijn te versturen op het moment dat een bundel op is?

Bedankt zovast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 18:22
Gevalletje eigen verantwoordelijkheid? (of extra betalen voor harde limiet) ik vermoed dat je als Tweakers lid wel weet hoe je een data limiet kan instellen op je telefoon?

Mijn ervaring is ook ronduit slecht met de service van Youfone, ik heb 2 abonnementen, situatie: mijn data was er doorheen, ik heb extra gekocht via de app, klaarblijkelijk op het contract van mij dochter geactiveert. Na contact met klantenservice kon dit niet omgeboekt worden, ondanks dat het nog niet gebruikt was.
Na een jaar ben ik hier weer weg.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 17-04 11:00
Ik ben al jaren klant bij Simyo maar de dubbele data bij Youfone trokken mij toch die kant op. Stond op het punt om te bestellen maar toen zag ik bij de tarieven dat ze internet sessies afronden naar boven tot 100KB. Ik ben wat gaan zoeken maar nog geen andere provider tegen gekomen die dit doet...

Ik vind dit wel vrij grof omhoog afronden. Als ik een mailtje stuur met alleen wat tekst van hooguit 2KB ben ik alsnog 100KB “kwijt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
WRT54G schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:20:
Ik ben al jaren klant bij Simyo maar de dubbele data bij Youfone trokken mij toch die kant op. Stond op het punt om te bestellen maar toen zag ik bij de tarieven dat ze internet sessies afronden naar boven tot 100KB. Ik ben wat gaan zoeken maar nog geen andere provider tegen gekomen die dit doet...

Ik vind dit wel vrij grof omhoog afronden. Als ik een mailtje stuur met alleen wat tekst van hooguit 2KB ben ik alsnog 100KB “kwijt”.
Dit afronden valt in de praktijk heel erg mee. Stel dit gebeurt 1000x per maand, wat niemand presteert, dan ben je nog maar 100 MB kwijt hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 17-04 11:00
Dat valt idd mee @ALJ
Echter voelt het voor mij toch als “stelen”.
Snap de redenering er ook niet achter. Ben nog geen andere provider tegengekomen die dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
WRT54G schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:31:
Dat valt idd mee @ALJ
Echter voelt het voor mij toch als “stelen”.
Snap de redenering er ook niet achter. Ben nog geen andere provider tegengekomen die dit doet.
Uiteindelijk is alles een kosten/baten analyse. Die afronding neem je gewoon mee in de prijsberekening. Voor mij die data stop ook. Fair use policy ook.

Voor mij is het dan een simpel sommetje dat ik voor mijn 10,50 met datastop nergens anders een deal kan vinden die in de buurt komt. Ik kan gaan zitten balen dat die 100kb niet eerlijk is (slaat trouwens ook nergens op), maar als ik dan bij Simyo 14 euro kwijt ben en bij youfone 10,50..

Misschien denk ik teveel in getalletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
WRT54G schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:20:

Youfone is inderdaad een van de weinigen, zo niet de enige, die dit doet. Voor mij betekent het een maandelijks extra verbruik van tussen de 5-10%. Ik heb een bundel van 20GB en heb op mijn telefoon een limiet ingesteld van 18GB. Op deze manier ben ik nog nooit buiten mijn bundel gegaan, dus voor mij werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
cordonbleu schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Youfone is inderdaad een van de weinigen, zo niet de enige, die dit doet. Voor mij betekent het een maandelijks extra verbruik van tussen de 5-10%. Ik heb een bundel van 20GB en heb op mijn telefoon een limiet ingesteld van 18GB. Op deze manier ben ik nog nooit buiten mijn bundel gegaan, dus voor mij werkt het prima.
Dat snap ik even niet. 5% extra dataverbruik door afronden, dat is 1 gb. 1 Gb / 100 kb is ongeveer 10000 datapakketjes afgerond. Dat is per dag 333 pakketjes, per uur 14 datapakketjes. Zeg maar 1 afgerond pakketje per 4 minuten dagen nacht door. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
aljooge schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:00:
[...]

Dat snap ik even niet. 5% extra dataverbruik door afronden, dat is 1 gb. 1 Gb / 100 kb is ongeveer 10000 datapakketjes afgerond. Dat is per dag 333 pakketjes, per uur 14 datapakketjes. Zeg maar 1 afgerond pakketje per 4 minuten dagen nacht door. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat is mijn praktijk ervaring na 3 jaar met Youfone. Hoe het precies zit weet ik ook niet, weet alleen dat het bij mij zo is, c'est ca. Denk niet dat het zo eenvoudig te berekenen is. Misschien sluit Youfone de pakketjes wel snel af, waardoor ze elkaar ook snel kunnen opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Over de snelheid van Youfone, is dat afgeknepen KPN snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Bulletdodger schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:20:
Over de snelheid van Youfone, is dat afgeknepen KPN snelheid?
zo'n TS is niet voor niks gemaakt, zou dat eerst even gaan lezen voordat je dit soort vragen gaat stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:08:
[...]

zo'n TS is niet voor niks gemaakt, zou dat eerst even gaan lezen voordat je dit soort vragen gaat stellen.
Ik was benieuwd naar (recente) persoonlijke ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartman236
  • Laatst online: 25-04 22:46
Ik heb helaas slechte ervaringen met Youfone. Op hun website zeggen ze dat je he belbuldel gemakkelijk tussentijds kunt aanpassen. Dat is ook zo, maar ze zeggen daarbij niet dat daarmee de actiekorting komt te vervallen. Je betaalt dus meteen het volle tarief!
Let dus op met het afsluiten van het contract!
Ik heb hier een klacht over ingediend, maar Youfone gaat hier niet in mee. Ze willen mijn wijziging ook niet ongedaan maken. Dit soort gedrag is in mijn ogen misleidend.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
aljooge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:08:
[...]

TS is natuurlijk niet heilig. Bv de vriendendienst is inmiddels 2x10€ geworden ipv 2x15€

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 06:49

arnova

weet veel, maar niet alles

Mijn vrouw en ik hebben beiden YouFone en voor ons is het vanaf het begin drama met het bereik bij ons thuis (zowel binnenshuis als ook in de tuin). Regelmatig "no service" en telefoongesprekken voeren zonder dat de verbinding meerdere keren even wegvalt is vrijwel onmogelijk.

Hierover ook contact gehad met de helpdesk van YouFone. Wij wonen gewoon in de randstad en volgens YouFone zou het bereik in ons gebied gewoon goed moeten zijn. In het begin heb je nog het idee dat ze je willen helpen maar uiteindelijk komen ze erop uit dat er een storingsbron binnen je huis moet(!) zijn en mag je het verder zelf uitzoeken. Dit terwijl de werktelefoon van mijn vrouw, die een Simpel-abonnement heeft (T-Mobile netwerk) het gewoon prima doet. Uiteraard willen ze je contract onder geen beding ontbinden zodat je kan overstappen. Dus het enige wat je dan nog kan doen is je rechtsbijstandsverzekering oid inschakelen of naar de geschillencomissie gaan.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? En zijn er mensen die ervaringen hebben met naar de geschillencomissie gaan? Dit omdat hier kosten (50 euro) aan verbonden zijn en wij het zonde van het geld vinden als dat toch weinig zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 16:22
Heb dan nu eindelijk mijn abbonement kunnen verlengen, had voor heen een 2 jarig abonnement van 300min/sms en 6GB voor 13,50. Deze heb ik nu kunnen verlengen naar een 1 jarig abonnement van onbeperkt min/sms en 9GB voor 13,- :)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
arnova schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:03:
Mijn vrouw en ik hebben beiden YouFone en voor ons is het vanaf het begin drama met het bereik bij ons thuis (zowel binnenshuis als ook in de tuin). Regelmatig "no service" en telefoongesprekken voeren zonder dat de verbinding meerdere keren even wegvalt is vrijwel onmogelijk.

Hierover ook contact gehad met de helpdesk van YouFone. Wij wonen gewoon in de randstad en volgens YouFone zou het bereik in ons gebied gewoon goed moeten zijn. In het begin heb je nog het idee dat ze je willen helpen maar uiteindelijk komen ze erop uit dat er een storingsbron binnen je huis moet(!) zijn en mag je het verder zelf uitzoeken. Dit terwijl de werktelefoon van mijn vrouw, die een Simpel-abonnement heeft (T-Mobile netwerk) het gewoon prima doet. Uiteraard willen ze je contract onder geen beding ontbinden zodat je kan overstappen. Dus het enige wat je dan nog kan doen is je rechtsbijstandsverzekering oid inschakelen of naar de geschillencomissie gaan.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? En zijn er mensen die ervaringen hebben met naar de geschillencomissie gaan? Dit omdat hier kosten (50 euro) aan verbonden zijn en wij het zonde van het geld vinden als dat toch weinig zin heeft.
wel eens gekeken hoe ver je van een paal zit? en wat de dekking binnen zou moeten zijn met kpn?
Als test kan je mss beter een Lebara(kpn) of kan prepaid kopen en dan kijken of je hetzelfde probleem hebt.

ik woon in grote stad 200k inwoners, maar de paal voor bv t mob staat bij mij te ver weg om beneden fatsoenlijk bereik te hebben. Dus je randstad zegt mss niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 24-11-2021 20:50 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 14:18
arnova schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:03:
Het begint er op te lijken dat ik dezelfde ervaring ga krijgen. Ik zocht een provider vowifi bellen omdat in ons dorp en zeker in ons huis de dekking erg slecht is. Wat blijkt? De dekking van Youfone is nog slechter dan mijn vorige provider en vowifi werkt niet. Ik weet zeker dat mijn toestel geschikt is voor vowifi want als ik er een t-mobile sim kaart in doe werkt vowifi gewoon.

Dus levert youfone niet wat ze beloven namelijk als je telefoon geschikt is voor vowifi dan kan je vowifi gebruiken. https://www.youfone.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Dus ik wil nu erg graag van mijn abonnement af. Want youfone levert niet wat ze mij beloven. En dan lijkt het mis te gaan. Je komt er niet van af.

Ik zit met een onbruikbaar abonnement omdat ze niet leveren wat ze beloven. Ik ben gewoon onbereikbaar alleen op zolder is er een gesprek in zeer slechte spraak kwaliteit te voeren.

Ik hoop dat Youfone met een oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Gugi101 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:07:
[...]

Het begint er op te lijken dat ik dezelfde ervaring ga krijgen. Ik zocht een provider vowifi bellen omdat in ons dorp en zeker in ons huis de dekking erg slecht is. Wat blijkt? De dekking van Youfone is nog slechter dan mijn vorige provider en vowifi werkt niet. Ik weet zeker dat mijn toestel geschikt is voor vowifi want als ik er een t-mobile sim kaart in doe werkt vowifi gewoon.

Dus levert youfone niet wat ze beloven namelijk als je telefoon geschikt is voor vowifi dan kan je vowifi gebruiken. https://www.youfone.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Dus ik wil nu erg graag van mijn abonnement af. Want youfone levert niet wat ze mij beloven. En dan lijkt het mis te gaan. Je komt er niet van af.

Ik zit met een onbruikbaar abonnement omdat ze niet leveren wat ze beloven. Ik ben gewoon onbereikbaar alleen op zolder is er een gesprek in zeer slechte spraak kwaliteit te voeren.

Ik hoop dat Youfone met een oplossing gaat komen.
toon volledige bericht
Ga er maar vanuit dat die oplossing niet vanuit YouFone gaat komen. Inmiddels heb ik wel door dat het beleid daar is om je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Vervolgens wordt het probleem gewoon weer bij de klant neergelegd en verder mag je het uitzoeken. In mijn geval blijven ze simpelweg herhalen dat "de dekking in ons gebied goed moet zijn", "dekking binnenshuis wordt niet gegarandeerd" EN "er moet een storingsbron bij de klant zelf zijn". Overigens is de stelling dat "dekking binnenshuis wordt niet gegarandeerd" anno 2021 natuurlijk zeer onredelijk. Wat heb je aan een mobiel abonnement als je op je thuis adres niet bereikbaar bent?

Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Hopelijk levert dat wat op, want ik ben er inmiddels goed klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
arnova schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:36:
[...]

Ga er maar vanuit dat die oplossing niet vanuit YouFone gaat komen. Inmiddels heb ik wel door dat het beleid daar is om je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Vervolgens wordt het probleem gewoon weer bij de klant neergelegd en verder mag je het uitzoeken. In mijn geval blijven ze simpelweg herhalen dat "de dekking in ons gebied goed moet zijn", "dekking binnenshuis wordt niet gegarandeerd" EN "er moet een storingsbron bij de klant zelf zijn". Overigens is de stelling dat "dekking binnenshuis wordt niet gegarandeerd" anno 2021 natuurlijk zeer onredelijk. Wat heb je aan een mobiel abonnement als je op je thuis adres niet bereikbaar bent?

Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Hopelijk levert dat wat op, want ik ben er inmiddels goed klaar mee.
Dat Youfone niet binnenshuis kan garanderen snap ik wel. Ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat in elke bunker in Nederland er voldoende bereik is. Daarnaast worden de meeste nieuwe woningen zo goed geisoleerd, dat je met geen enkele provider voldoende bereik hebt.

Werkt vowifi trouwens ook niet?

https://www.youfone.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

evleerdam schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:16:
[...]

Dat Youfone niet binnenshuis kan garanderen snap ik wel. Ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat in elke bunker in Nederland er voldoende bereik is. Daarnaast worden de meeste nieuwe woningen zo goed geisoleerd, dat je met geen enkele provider voldoende bereik hebt.

Werkt vowifi trouwens ook niet?

https://www.youfone.nl/mobiel/4g-wifi-bellen
Nee dat snap ik op zich wel. Echter werkt op z'n minst een andere provider wel gewoon (Simpel(T-Mobile)) en in dat geval vind ik gewoon dat een provider je contract moet ontbinden zodat je (kosteloos) kan overstappen. Overigens hebben wij "gewoon" een jaren 70 huis.

VoWifi zal ik eens naar kijken maar ik zou verwachten dat YouFone mij hier wel op gewezen zou hebben. Wel hadden ze VoLTE aangezet omdat dat het probleem mogelijk zou oplossen. Uiteraard heeft dat totaal geen zin op het moment je "No signal" hebt.

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:59
Ik ben net overgestapt op Youfone en kom bij Tele2 vandaan. De HD kwaliteit die ik altijd had met bellen naar bepaalde personen is sindsdien weg. Ik snap er niets van, want ben juist overgestapt naar Youfone ipv Simpel vanwege het feit dat zij wel vowifi en volte aanbieden. Iemand idee wat het probleem kan zijn? Heb overigens wel een Galaxy S7, dus een wat ouder toestel, is dat het probleem?

• traxxion
Maj-Maj schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:41:
Ik ben net overgestapt op Youfone en kom bij Tele2 vandaan. De HD kwaliteit die ik altijd had met bellen naar bepaalde personen is sindsdien weg. Ik snap er niets van, want ben juist overgestapt naar Youfone ipv Simpel vanwege het feit dat zij wel vowifi en volte aanbieden. Iemand idee wat het probleem kan zijn? Heb overigens wel een Galaxy S7, dus een wat ouder toestel, is dat het probleem?
Welke provider heeft de persoon waarmee je probeert te bellen? Toevallig bij T-Mobile of een MVNO van T-Mobile (Simpel, Tele 2 of Ben bijvoorbeeld)? Dit werkt namelijk nog niet altijd even soepel volgens dit topic op het TM forum: https://community.t-mobil...t-andere-netwerken-281069

• krakendmodem
  • Laatst online: 22:20
Maj-Maj schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:41:
Vraag de betreffende personen even of ze ook bij Tmobile / Tele2 zitten. Als dat het geval is dan is dat de reden dat je nu naar Tmobile netwerk geen HD voice hebt. Tussen VF en KPN heb ne namelijk prima HD voice, maar vanaf KPN naar Tmobile niet.

S7 ondersteunt het gewoon, hier ook goed werkend gehad.

(Ik ga om dezelfde reden m’n Ben abonnement opzeggen en terug naar KPN netwerk ivm met de waardeloze gesprekskwaliteit bij Tmobile

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 30-12-2021 12:39 ]

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:59
krakendmodem schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:39:
[...]

Vraag de betreffende personen even of ze ook bij Tmobile / Tele2 zitten. Als dat het geval is dan is dat de reden dat je nu naar Tmobile netwerk geen HD voice hebt. Tussen VF en KPN heb ne namelijk prima HD voice, maar vanaf KPN naar Tmobile niet.

S7 ondersteunt het gewoon, hier ook goed werkend gehad.

(Ik ga om dezelfde reden m’n Ben abonnement opzeggen en terug naar KPN netwerk ivm met de waardeloze gesprekskwaliteit bij Tmobile
Dank voor de uitleg, ze zit inderdaad bij T mobile, dus dan is dat het probleem. Wel vreemd hoor, dat die netwerken niet met elkaar praten maar dat terzijde.

• Jassy
  • Laatst online: 22:22
T-Mobile doet alleen HD voice naar andere netwerken via 3G maar niet via 4G. Als de tegenpartij zijn toestel op 3G zet heb je wel HD voice. Waarom T-Mobile na al die jaren geen HD voice naar andere netwerken heeft via 4G weet alleen T-Mobile zelf...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 21:05
Voor diegene die het relevant vinden: voorheen stond er gewoon KPN als provider in je telefoon, heb nu toevallig een nieuwe sim en nu staat er Youfone linksboven. Dus je kunt niet meer flexen met je premium KPN voor weinig :P

• krakendmodem
  • Laatst online: 22:20
Jassy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:10:
T-Mobile doet alleen HD voice naar andere netwerken via 3G maar niet via 4G. Als de tegenpartij zijn toestel op 3G zet heb je wel HD voice. Waarom T-Mobile na al die jaren geen HD voice naar andere netwerken heeft via 4G weet alleen T-Mobile zelf...
En ook dan gaat dat niet altijd goed. Heb dat hier dus ook gedaan (Ben abo op 3G met bellen, maar of ik nu vanaf de Ben aansluiting bel naar een KPN nummer of andersom, het is compleet willekeurig of je HD voice krijgt of niet. Ook als ik een KPN toestel op 3G only zet en naar Tmobile 3G bel.

Maar meestal is het geen HD Voice. En alleen dof geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Devaqto schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:56:
Voor diegene die het relevant vinden: voorheen stond er gewoon KPN als provider in je telefoon, heb nu toevallig een nieuwe sim en nu staat er Youfone linksboven. Dus je kunt niet meer flexen met je premium KPN voor weinig :P
Bij mij staat er al minstens 3 jaar 'Youfone' als provider in beeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

Devaqto schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:56:
Bij mij staat er nog gewoon KPN linksboven......

Wat zou ik dan kunnen doen met KPN premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Youfone heeft nu weer eens 10gb voor 10 euro per maand. Lijkt mij een aardige deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
xabre16v schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:07:
Youfone heeft nu weer eens 10gb voor 10 euro per maand. Lijkt mij een aardige deal?
voor 2 jr zkr?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Sinds vandaag ervaar ik, dat ik geen 4G(+) symbool meer krijg op mijn telefoon. (Een Galaxy S6)
Ik heb de verbinding instellingen na gelopen (4G, 3G, 2G) staat op automatisch).
Staafjes diagram zie ik wel, WiFi staat uit.

Wat zou dit kunnen zijn?

*edit* opgelost,ik had het symbool mobiele gegevens per ongeluk aangeraakt bij een swipe 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door MarElo op 08-02-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Laatst online: 03-05 13:06
Heb zelf een OnePlus Nord 2.
Telefoon ondersteund Vowifi en Volte.

Vowifi werkt, Volte niet. Geen idee waarom dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Kan het kloppen dat ik op veel plekken amper bereik heb terwijl mijn vriendin met Simpel bijna overal bereik heeft, ben namelijk benieuwd of ik hierin de enigste ben.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traxxion
G_Dragon schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:16:
Kan het kloppen dat ik op veel plekken amper bereik heb terwijl mijn vriendin met Simpel bijna overal bereik heeft, ben namelijk benieuwd of ik hierin de enigste ben.
Dat is geheel afhankelijk van de KPN (Youfone) en T-Mobile (Simpel) masten in de buurt. Kijk eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g om te kijken waar de masten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

traxxion schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Dat is geheel afhankelijk van de KPN (Youfone) en T-Mobile (Simpel) masten in de buurt. Kijk eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g om te kijken waar de masten staan.
Als ik dan kijk met waar wij wonen ( Zie rode stip ) hebben we genoeg masten in de buurt, het is ook vaak in winkels of andere gebouwen waar mijn vriendin bijna de volle bereik heeft en die van mij niks wil inladen. ( we hebben beide dezelfde telefoon ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi84toueX3R0yaLkGcEfLdhAtUk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TItXy19erB4tSJfhYQMFdiFK.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-02-2022 13:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.