Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
G_Dragon schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Als ik dan kijk met waar wij wonen ( Zie rode stip ) hebben we genoeg masten in de buurt, het is ook vaak in winkels of andere gebouwen waar mijn vriendin bijna de volle bereik heeft en die van mij niks wil inladen. ( we hebben beide dezelfde telefoon ).

[Afbeelding]
Wissel eens de simkaart met die van je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik zit te kijken naar een databundel van ongeveer 20 gb. Nu zag ik bij youfone de actie eerste 6 maanden 5 euro per maand daarna 15.50 per maand voor 20 gb en 200 min. Bellen zal ik er zo goed als niet mee doen. Het gaat me vooral om de data.
Ook kan ik via de ING punten winkel nog 25 euro extra korting regelen.

Omgerekend betaal ik dan 11.83 per maand voor een 2 jarig abonnement exclusief 9.99 aansluitkosten.
Dit is toch wel een goede deal toch of weet iemand nog waar t goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
OinkOink schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:40:
Ik zit te kijken naar een databundel van ongeveer 20 gb. Nu zag ik bij youfone de actie eerste 6 maanden 5 euro per maand daarna 15.50 per maand voor 20 gb en 200 min. Bellen zal ik er zo goed als niet mee doen. Het gaat me vooral om de data.
Ook kan ik via de ING punten winkel nog 25 euro extra korting regelen.

Omgerekend betaal ik dan 11.83 per maand voor een 2 jarig abonnement exclusief 9.99 aansluitkosten.
Dit is toch wel een goede deal toch of weet iemand nog waar t goedkoper kan?
Je kan ook nog gebruik maken van vriendendienst korting van 10,-.
PM maar als je dit wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:54
ThijsLuke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:15:
Heb zelf een OnePlus Nord 2.
Telefoon ondersteund Vowifi en Volte.

Vowifi werkt, Volte niet. Geen idee waarom dat is.
Ik heb inderdaad hetzelfde, als ik volte schuifje aanklik, dan krijg ik geen VoWiFi meer als vowifi ook aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Zo, beste schoonmaak in het aantal abonnementen zeg… nog maar 4 keuzes… en beste stappen….

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
Martinus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:25:
Zo, beste schoonmaak in het aantal abonnementen zeg… nog maar 4 keuzes… en beste stappen….
Waar zie je dat? Op youfone.nl zie ik nog 6 databundels variërend tussen 0,5 en 20 GB, dus niet zo gek vreemd?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
evleerdam schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Waar zie je dat? Op youfone.nl zie ik nog 6 databundels variërend tussen 0,5 en 20 GB, dus niet zo gek vreemd?
In de app

0,5/2/15/20 gb

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

Ik gebruik sinds een paar dagen een Poco F3 met de Pixel OS rom.
Nu merkte ik dat geen nummerweergave krijg op mijn Youfone sim. Op mijn t-mobile sim geen probleem. Ook als ik de sims wissel werkt het niet. Na wat vogelen met de settings kom ik er achter dat ik geen nummer weergave heb van Youfone als 4G calling aan staat. Ik moet nog even kijken of dit bij mijn oude Nokia 6.2 ook het geval is.
Iemand ervaring hiermee ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15
Op de site staat 6GB en 10Gb er ook nog bij

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:54
Iemand een idee hoe je de buitenland bundel kan verhogen zonder de klanten service te bellen? Ben net terug uit Oostenrijk en de avond er voor bleek ik over de 10GB te zijn gegaan. Geen mogelijkheid dus om dit te verhogen of uberhaupt nog op de youfone site te komen (mobile roaming wordt uitgeschakeld). Erg handig dat je dus ook niet meer met je telefoon kan navigeren als je wil vertrekken voordat de klantenservice open is, sterker nog, het telefoonnummer van de klantenservice is voor 9:00 niet zichtbaar op de site!

Gelukkig nog snel via wifi een Truphone iOS eSIM abonnement kunnen afsluiten waardoor ik wel weer internet had.

Mocht je hier echt perse de klanten service voor nodig hebben dan ga ik serieus een andere provider overwegen.

Verder vind ik die 10GB EU FUP ook echt niet meer van deze tijd

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 24-03-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:05

Wom

Klopt het dat je de Youcoins nu niet meer kunt inwisselen voor korting op je abonnement? Heb er nog flink wat staan, maar de inlever link gaat terug naar de shops waar je ze kunt verdienen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 20:38
Hier nog niet voorbij gekomen dus ik deel hem maar even.

Frontpage: Youfone verhoogt prijzen voor nieuwe abonnementen en maakt bellen goedkoper

Daarmee prijzen ze zichzelf bij sommige bundels echt compleet uit de markt ten opzichte van Simpel.

Voorbeeld is 200 mins + 10 GB wat bij Youfone 12,50 euro kost. Bij Simpel krijg je voor 10 euro 12,50 GB en onbeperkt bellen.

Toegegeven dat bij Simpel je wel 20 euro aansluitkosten betaalt en de max snelheid beperkt is tot 75 Mbps. Verder kan je bij Youfone maandelijks opzeggen, dus geen enkele reden voor een 2 jarig contract?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@evleerdam idd is ook HollandsNieuwe op dit moment weer interessanter dan Youfone.
Nu ook geen aansluitkosten en geen maximale snelheid, uiteraard wel op Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
evleerdam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:48:
Hier nog niet voorbij gekomen dus ik deel hem maar even.

Frontpage: Youfone verhoogt prijzen voor nieuwe abonnementen en maakt bellen goedkoper

Daarmee prijzen ze zichzelf bij sommige bundels echt compleet uit de markt ten opzichte van Simpel.

Voorbeeld is 200 mins + 10 GB wat bij Youfone 12,50 euro kost. Bij Simpel krijg je voor 10 euro 12,50 GB en onbeperkt bellen.

Toegegeven dat bij Simpel je wel 20 euro aansluitkosten betaalt en de max snelheid beperkt is tot 75 Mbps. Verder kan je bij Youfone maandelijks opzeggen, dus geen enkele reden voor een 2 jarig contract?
vast straks weer daling, en dan iedereen weer ineens,. oh daar moet ik heen.

die van 12 naar 15 is toch dikke verhoging :X

vaag in de app heb geen prijsverschil tussen 1/12/24 maanden... dat was ooit anders...

[ Voor 4% gewijzigd door Martinus op 07-04-2022 21:27 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wom schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:49:
Klopt het dat je de Youcoins nu niet meer kunt inwisselen voor korting op je abonnement? Heb er nog flink wat staan, maar de inlever link gaat terug naar de shops waar je ze kunt verdienen.
Reactie van ontwikkelaar gekregen dat dit inmiddels terug werkt. Was een fout op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het overstappen van Youfone naar Simpel ging helaas niet zo makkelijk als het zou moeten gaan, ik ben op Maandag 7 Maart over gestapt naar Simpel ( Nummerbehoud ) en ontdekte al vrij snel dat mijn abonnement bij Youfone nog gewoon doorliep. Heb direct contact met hun opgenomen over de kwestie, ze gaven aan dat dit inderdaad een fout in hun systeem was en dat de melding werd uitgezet naar de ICT afdeling. Pas afgelopen Vrijdag werd mijn abonnement bij Youfone stopgezet nadat ik de betaling van April terugboekte op mijn rekening en hun een mail stuurde dat het nu wel eens tijd werd voor een oplossing, het heeft hun gewoon bijna 2 maand geduurd om een fout te herstellen en mijn abonnement stop te zetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38

KL643

beeldaandemuur

Iemand hier de combi Pixel 4a en Youfone? De laatste tijd heb ik wat verbindingsproblemen. In het buitenland duurt het een eeuwigheid voordat ik geregistreerd ben met een buitenlandse provider (sim eruit en erin lost dit meestal wel op) en in Nederland valt mijn 4G uit als ik ga bellen en valt de verbinding wat vaker weg. Dit is echt iets van de laatste tijd. (voorheen werkte dit zonder problemen).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 22:48
Ik heb een OP7T en bij wegvallen wifi verbreekt mijn mobiele verbinding ook, na halve minuut hersteld mijn verbinding waarna ik op 2g ipv 4G zit.
Instellingen APN gegevens zijn ok.

Problemen zijn sinds een week of 2 actief, zijn er meer die dit ervaren?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
alweer duurder deze maand?
200min/10gb/per maand kost nu 13,30 ipv 12,50.
ook de 6gb is euro duurder geworden.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-06 20:37
Hallo gasten, weet iemand een werkende code om de beltoon te verlengen naar 30 sec alvorens naar voicemail te schakelen voor Youfone BE (België dus).
Ik heb al aan de servicedesk gehangen, ik heb ondertussen al twee verschillende codes gekregen maar geen enkele blijkt te werken, de smartphone schakelt door na slechts 15 seconden.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-06 13:44
Was verder wel tevreden bij Youfone tot nu toe. Totdat ik steeds vaker met enige regelmaat tegen die 15Gigabyte limiet aan loop. Toen ik bij Youfone ging, wou ik graag unlimited.
Nou is dat unlimited dus wel echt unlimited maar na 15Gigabyte wordt de boel afgeknepen, zover dat je eigenlijk gewoon niks kunt doen.

Is er uberhaupt wel een plan of een provider die ECHT unlimited aan biedt? Ik wil gewoon 1 Terabyte of meer per maand kunnen doen. Iig geen gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Voor degene die naast Youfone Mobiel ook nog eens Youfone thuis internet afneemt.

Ik vind net een actie dat je als bestaande klant nu Youfone Compleet kan activeren.
https://www.youfone.nl/compleet/klantvoordeel
2GB internet per maand erbij + gratis dataplfond
ESPN complete
ESET internet Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 20:26
Morgen kan ik over op simonly. Heb even rondgesnuffeld. Youfone lijkt nu het goedkoopst (maandelijks opzegbaar, 10gb en zonder aansluitkosten) 12 euro p/m
Is iedereen hier tevreden?

In de actievoorwaarden staat ook nog dat ik een referral kan gebruiken van iemand om allebei 10 euro korting te geraken. Mocht iemand een code willen sturen dan ga ik morgen de deal rond maken. Voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
PHPResource schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:49:
Morgen kan ik over op simonly. Heb even rondgesnuffeld. Youfone lijkt nu het goedkoopst (maandelijks opzegbaar, 10gb en zonder aansluitkosten) 12 euro p/m
Is iedereen hier tevreden?

In de actievoorwaarden staat ook nog dat ik een referral kan gebruiken van iemand om allebei 10 euro korting te geraken. Mocht iemand een code willen sturen dan ga ik morgen de deal rond maken. Voorzien
dit zijn van die providers, als je geen helpdesk nodig hebt, dan is het de perfecte provider.
KPN netwerk, heb prima bereik in mn iPhone en Android, raad het voor de prijs iedereen aan.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helex1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 23:41
Net sim ontvangen met 6GB en 200 min voor 10 Euro per maand.
Wilde deze gebruiken in een TP-6400 router om een computer met regelmaat op afstand te kunnen bereiken en configureren.
Maar helaas .... er wordt alleen een IP6 adres verstrekt en GEEN IP4, dus niet mogelijk om DDNS te gebruiken.

Iemand een goedkoop alternatief dat wel IP4 verstrekt (met dataplafond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
@Helex1
je kunt met een KPN-sim APN advancedinternet gebruiken, daarmee krijg je wel een publiek IPv4-adres.
Voor remote beheer zou je ook kunnen kijken naar AnyDesk of een VPN-oplossing zoals ZeroTier.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik1966
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:41
G_Dragon schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:16:
Kan het kloppen dat ik op veel plekken amper bereik heb terwijl mijn vriendin met Simpel bijna overal bereik heeft, ben namelijk benieuwd of ik hierin de enigste ben.
Met Youfone heb ik een significant zwakker signaal in huis vergeleken met de signaalsterkte die mijn vriendin met haar KPN abonnement heeft. Door met beide toestellen (2x iPhone 12) naar *3001#12345#* te bellen heb ik de zendmasten (TAC) waar de toestellen mee zijn verbonden achterhaald.

Hierdoor kan ik zien met welke zendmasten de abonnementen zijn verbonden en via https://antennekaart.nl/ kan ik zien waar deze masten staan. Het KPN abonnement is verbonden met een KPN-mast die hemelsbreed 400 meter van onze woning vandaan staat en 5 streepjes signaalsterkte weergeeft en Youfone is met een KPN-mast verbonden die hemelsbreed 3500 meter van onze woning vandaan staat en 1 tot 2 streepjes signaalsterkte weergeeft. Het opnieuw opstarten van de iPhones veranderde niets aan dit verschil.

Deze en jouw ervaring wekt bij mij de indruk op dat Youfone wel adverteert met KPN, "Wij maken gebruik van het premium KPN-netwerk", maar het niet de gehele infrastructuur van KPN gebruikt wat de verschillen in signaalsterkte en prijs verklaart. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
erik1966 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Met Youfone heb ik een significant zwakker signaal in huis vergeleken met de signaalsterkte die mijn vriendin met haar KPN abonnement heeft. Door met beide toestellen (2x iPhone 12) naar *3001#12345#* te bellen heb ik de zendmasten (TAC) waar de toestellen mee zijn verbonden achterhaald.

Hierdoor kan ik zien met welke zendmasten de abonnementen zijn verbonden en via https://antennekaart.nl/ kan ik zien waar deze masten staan. Het KPN abonnement is verbonden met een KPN-mast die hemelsbreed 400 meter van onze woning vandaan staat en 5 streepjes signaalsterkte weergeeft en Youfone is met een KPN-mast verbonden die hemelsbreed 3500 meter van onze woning vandaan staat en 1 tot 2 streepjes signaalsterkte weergeeft. Het opnieuw opstarten van de iPhones veranderde niets aan dit verschil.

Deze en jouw ervaring wekt bij mij de indruk op dat Youfone wel adverteert met KPN, "Wij maken gebruik van het premium KPN-netwerk", maar het niet de gehele infrastructuur van KPN gebruikt wat de verschillen in signaalsterkte en prijs verklaart. O-)
Hmm dat is wel bijzonder te noemen, maar misschien wel het hele verdienmodel van de prijsvechters op de drie grote netwerken.
Dit probleem is misschien wel goed te ondervangen door gebruik te maken van VoWiFi, in ieder geval binnenshuis dan perfect bereik! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1966
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:41
LogiZ5500 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Hmm dat is wel bijzonder te noemen, maar misschien wel het hele verdienmodel van de prijsvechters op de drie grote netwerken.
Dit probleem is misschien wel goed te ondervangen door gebruik te maken van VoWiFi, in ieder geval binnenshuis dan perfect bereik! :9
Het is niet dat ik er last van heb maar het grote verschil in signaalsterkte valt wel erg op. Ik heb bellen over wifi nu ingeschakeld om te kijken of er verschil is. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
[...]

En als je de simkaarten wisselt? Dan weet je het pas zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

[...]

Ik zou dit graag ook willen testen met mijn iPhone SE 2020. Maar als ik dit nummer bel krijg ik geen TAC te zien als afkorting. Wel onder meer lac en rac. Waar vind jij de gegevens van je zendmast?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
[...]

Zie je dit gedrag ook als je naar een ander locatie/plaatst gaat?

Hier ook KPN en youfone in één huishouden maar we hangen gewoon op dezelfde zendmast een paar 100 meter verderop.

En wellicht kun je op beide toestellen kijken op welke band / frequentie verbonden bent. Daar zal wellicht ook verschil in kunnen zitten.

Wel benieuwd hoe dit kan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[...]

Hoe werkt dat met die TAC want hier in het dorp en aan de rand van het dorp staan in totaal 6 zendmasten met 4x dezelfde TAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 20:14
De TAC is een soort regio code en geen unieke zendmast code. Dat is de eNB

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee of die vermaledijde datalimiet in de EU nog geldt? In alle uitingen heeft Youfone het over een NL/EU bundel. Kan er erg weinig over terugvinden. Heb een 20gb bundel momenteel, zou die gewoon moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt te suggereren dat ik mn bundel volledig kan gebruiken. maar het taalgebruik lijkt bewust vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-06 02:22
Als je binnen de EU reist, hoef je geen extra kosten te betalen voor roaming. Wat dit betekent? Dat je binnen de EU met je Nederlandse bundel kunt bellen naar Nederlandse telefoonnummers. Ook kun je gewoon blijven internetten. De tarieven blijven dan gewoon hetzelfde. Kom je onverhoopt toch over je bundel heen, dan betaal je de Nederlandse tarieven voor bellen en internetten.
Lijkt me niks vaags aan, ik lees het als "je hele belminuten-/SMS-/internetbundel die je normaal gesproken in Nederland hebt geldt ook gewoon in de EU".

Alleen even opletten met "Kom je onverhoopt toch over je bundel heen, dan betaal je de Nederlandse tarieven voor bellen en internetten." want die buiten-de-bundel-tarieven daar wordt je goed ziek van.
https://www.youfone.nl/si...ne_Sim_Only_Consument.pdf
Even een half uurtje YouTuben of Netflixen als je bundel op is kan met €0,10 per MB zomaar €100 of meer kosten. Maar dat was al bekend en daar hoef je Nederland niet eens te verlaten... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Valentino-46 op 07-09-2022 18:43 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pas op he... Het is Youfone...

Nog even verder gezocht:
https://www.google.com/ur...Vaw0jxIk3V_5tjwMiqneJ7zXv

Gewoon gecapped op 10gb lijkt het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:00

ikt

Weet iemand wanneer ze IPv6 aanzetten? Thuisservertje zit op IPv6 en is dus onbereikbaar op IPv4 :+

Kan wel CloudFlare gebruiken voor de websites, maar diensten zoals OpenVPN is jammer genoeg verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 21:21
Ik ben een maandje terug overgestapt van Youfone naar T-mobile en tot dusver bevalt T-mobile mij stukken beter.

Ik heb een dual-sim telefoon (Realme GT 5g) met een zakelijk KPN sim en de toenmalige Youfone SIM. De Youfone SIM verloor regelmatig de verbinding met het netwerk terwijl de KPN sim dan vrolijk vol of vrijwel vol bereik aangaf. SIM omgewisseld in de telefoon, zelfde verhaal.
Contact opgenomen met Youfone, "Probeer het eerst eens in een andere telefoon, als het dan nog voorkomt ruilen we de SIM om". Ja, maar de KPN sim doet het in beide sockets prima hadden ze geen boodschap aan. Probeer eerst een andere telefoon.
Goed, andere telefoon, zelfde issue. Contact opgenomen met Youfone en ipv. dat ze de SIM vervingen zoals toegezegd krijg ik een waslijst van dingen die ik moest proberen.
Daarna was ik er redelijk klaar mee, als je geen klanten wilt, dan niet.

Enfin, nummer meegenomen naar T-mobile en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik heb hetzelfde gezien bij een Youfone abonnement in een (goedkoper) samsung toestel. Er kwam geen 4G+ in beeld maar toestel bleef verbonden op 4G op een hogere frequentie. Dit kan mogelijk bovenstaande verhaal verklaren. Het lijkt wel een instelling te zijn om niet alle 4G banden te koppelen. Mogelijk kan ik dit binnenkort nog eens reproduceren.

Een normale KPN sim gaat inderdaad zoveel mogelijk 4G-banden koppelen om zo snelheid en dekking te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:09
Klopt het dat je bij Youfone vrijwel geen optie hebt om je nr door te schakelen?
Bijvoorbeeld bij "niet bereikbaar" doorschakelen naar een ander nummer. Dit kan bij vrijwel alle aanbieders, maar via het menu op mijn toestel (Android 12) krijg ik "unexpected response from network) als ik bij deze optie doorschakelen aan wil zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 18:34
Aantal jaren terug Youfone gehad. Ik kan me herinneren dat data sessies naar boven werden afgerond met 100 kb. Is dat tegenwoordig nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:57
Busy-Today-88 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:19:
Aantal jaren terug Youfone gehad. Ik kan me herinneren dat data sessies naar boven werden afgerond met 100 kb. Is dat tegenwoordig nog zo?
Staat toch gewoon op hun website?

https://www.youfone.nl/sim-only/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
vassago schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:09:

Contact opgenomen met Youfone, "Probeer het eerst eens in een andere telefoon, als het dan nog voorkomt ruilen we de SIM om". Ja, maar de KPN sim doet het in beide sockets prima hadden ze geen boodschap aan. Probeer eerst een andere telefoon.
Goed, andere telefoon, zelfde issue. Contact opgenomen met Youfone en ipv. dat ze de SIM vervingen zoals toegezegd krijg ik een waslijst van dingen die ik moest proberen.
Daarna was ik er redelijk klaar mee, als je geen klanten wilt, dan niet.

Enfin, nummer meegenomen naar T-mobile en probleem opgelost.
Dit is precies mijn ervaring met youfone. Stront eigenwijze klantenservice. Uiteindelijk gewoon net zo lang kut lopen doen als een stereotype Karen totdat ik een nieuwe simkaart toegestuurd kreeg. Ik deed de nieuwe sim in mijn toestel en al mijn problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Was dat nou zo moeilijk Ricardo?

Het lijkt bij de klantenservice van youfone echt alsof ze erop gebrand zijn je leven zo miserabel mogelijk te maken

Ik zit dit abbonement nog even uit en dan ben ik voor goed vertrokken. Echt nooit meer deze klote provider voor mij. Dit 2 jarig abbonementje was de eerste keer en de laatste keer.

[ Voor 7% gewijzigd door youridv1 op 28-10-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mijn Youfone 24mnd abo loopt tot komende maart.
Ik wil er echter eerder vanaf. Ik mag via My Youfone al verlengen. Wat als ik nu verleng voor 1 maand?
Loopt mijn abo dan af op 15dec en kan ik dus kosteloos overstappen? Betaal ik maar tot 15 dec?

Dat zou echt ideaal zijn..

EDIT: laat maar, al gevonden:
Alle prijzen zijn per maand en inclusief BTW. Een verlenging gaat altijd in op de eerste dag van de volgende maand dat je contractvrij bent. Tot die tijd loopt je huidige abonnement door.
balen.

[ Voor 31% gewijzigd door Jazco2nd op 16-11-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Hmmm... met al die aanbiedingen was het fijn geweest als je je abonnement om kon zetten. Dan zou je weer wat kunnen besparen. Best prima om die looptijd opnieuw in te laten gaan, maar dat kan blijkbaar pas vanaf 4 maanden voor het einde van je abo? Jammerdebammer.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:21
Ik voel me even wat dom, maar voor de zekerheid toch de vraag. Onder het kopje "Blokkades voor in het buitenland" staat nu een vinkje bij het verkeer, betekend het nu dat dit verkeer geblokkeerd wordt of juist toegestaan is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iYYsk83bli4OWIEs0fcO7ivDOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vezlYJJiWRWXEJCQUgV73ssA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45
Lastpost. schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:34:
Ik voel me even wat dom, maar voor de zekerheid toch de vraag. Onder het kopje "Blokkades voor in het buitenland" staat nu een vinkje bij het verkeer, betekend het nu dat dit verkeer geblokkeerd wordt of juist toegestaan is?

[Afbeelding]
Bij mij staan de instellingen precies hetzelfde. Ik wilde van de week een 0909-nummer bellen en kreeg te horen dat die mogelijkheid geblokkeerd was. Klantenservice gebeld en 0909 blijkt in de afgekapte tekst van entertainmentnummers te staan. Dus grijs is geblokkeerd en groen is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Al sinds ik Youfone heb (2 jaar bijna) kan ik geen URL krijgen voor Vriendendienst. Niet in de app (je kan wel op de knop drukken en dan komt het Android delen scherm, maar er is geen content om te delen) en niet op de site (alleen een lapje tekst).

Na 2 jaar niks verbeterd. Hebben anderen dit ook of ligt dit aan mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Geen problemen hier. Afgelopen tijd al meerdere keren een link gedeeld, met succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie sinds vanochtend 5G boven in beeld staan. Meer mensen? Ben verrast, zeker omdat ik er geen nieuws over heb gezien verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:08
Smultie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:25:
Ik zie sinds vanochtend 5G boven in beeld staan. Meer mensen? Ben verrast, zeker omdat ik er geen nieuws over heb gezien verder.
Bij mijn vrouw 5G aangezet op de telefoon en inderdaad nu ook 5G in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Hier nog geen andere connectie.
Wel plannen gelezen van Youfone voor 5g
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KAmXczdf9w_sKAoTtUOL_DJVio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUFBGnI8Ok8gUnhHFyBupE40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier is het Pfizer vaccin ook eindelijk in werking getreden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05:00
Maar wat heb je aan 5G wanneer de grootste bundel die je kan nemen 15 gb per maand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fl2001 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:40:
Maar wat heb je aan 5G wanneer de grootste bundel die je kan nemen 15 gb per maand is?
Wat heeft het een met het ander te maken?

Daarnaast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UirnIuAUaWSOaosaJi099I-s_oY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SfcXy2op8zmGdzxtnKRwXCGJ.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05:00
MikeyMan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Daarnaast:

[Afbeelding]
Nou heel veel? Wat ga je met zo een bundel dan nu wel doen, wat je met 4g niet kon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fl2001 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Nou heel veel? Wat ga je met zo een bundel dan nu wel doen, wat je met 4g niet kon doen?
Het idee is toch dat het sneller is?

Snelheid is iets anders dan hoeveelheid data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:34
Hier nog 'gewoon' 4G (wat voor mij overigens ook snel genoeg is in het dagelijks leven). Maar ik zie wel op de Youfone site dat nieuwe abonnementen "met gratis 5G zijn", dus waarschijnlijk dat bestaande klanten daarom ook worden overgezet?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
MikeyMan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Daarnaast:

[Afbeelding]
Huh, je hebt maar 1448 MB verbruikt, maar de balk is wel al bijna vol?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tc99m schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Huh, je hebt maar 1448 MB verbruikt, maar de balk is wel al bijna vol?
Das wat er nog over is denk ik? Balk loopt leeg...

althans, dat is mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
MikeyMan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Das wat er nog over is denk ik? Balk loopt leeg...

althans, dat is mijn aanname.
Ja, alleen ziet het er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh8NWO6tgcMZrwgnVRJ7SoCREPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WJHnSEqCgECusH41mhEys3JV.jpg?f=user_large

Maar misschien verschilt het per app/omgeving

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Voor diegene die net over zijn naar 5G, is de snelheid nu ook hoger?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
(Overigens zit ik hier nog steeds op 4G)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 01:31
Iemand ervaring met ruim van tevoren overstappen? Ik kwam van Youfone, ben 2 jaar geleden naar Simpel gegaan en overweeg nu gebruik te maken van de aanbieding bij Youfone om weer terug te switchen. Mijn huidige abonnement loopt af in juni, over 129 dagen. Zo te zien kan het allemaal gewoon via Youfone's overstapservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tc99m schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Ja, alleen ziet het er bij mij zo uit:
[Afbeelding]

Maar misschien verschilt het per app/omgeving
Das gek idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Vanmiddag een testje gedaan 4G vs 5G, zegt natuurlijk niet alles, maar toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sGxDuD2k4fKeQ434KIbDypsAr4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mn5ntL1Y9YZJ7e8UsjY4pErb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewRUzGB-Bht6PODSJkmqbYDg9DE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoH4buJ4FvHl8hA92XsJzb0K.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb nog geen 5G connectie. Kreeg vandaag ook pas de email over 5G van Youfone. Nog even geduld denk ik

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ga overstappen van KPN naar Youfone, betaalde eerst 24 voor 20GB en 200 min/sms maar dat was het uiteindelijk niet waard.

Betaal nu 6 maanden lang 10 euro en daarna 12 euro voor 15GB.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:02:
Ik heb nog geen 5G connectie. Kreeg vandaag ook pas de email over 5G van Youfone. Nog even geduld denk ik
@Erik1805 Let op: je device moet er natuurlijk wel geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
RoRoNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:26:
[...]

@Erik1805 Let op: je device moet er natuurlijk wel geschikt voor zijn.
Klopt, heb een Iphone 13 Pro. Inmiddels wel 5G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:08
Blijkbaar heeft Youfone een inflatiecorrectie doorgevoerd op hun simonly abonnementen. Ik heb een 1-jarig contract sinds afgelopen september, met een maandbedrag van € 7,50, maar op mijn nieuwe factuur wordt € 7,88 in rekening gebracht voor de periodieke kosten. Nu staat in de algemene voorwaaarden wel dat ze ieder jaar in februari een inflatiecorrectie kunnen toepassen, maar ik heb geen mailtje gezien met daarin informatie over deze verhoging. MyYoufone laat ook nog gewoon een abonnementsprijs van € 7,50 zien. Nu gaat het mij niet om die paar centen, maar het is tegen mijn principes dat dit zomaar wordt doorgevoerd (of ik moet een mail gemist hebben, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...). Zijn er meer mensen bij wie de verhoging is doorgevoerd? En hebben jullie wel bericht gehad?
Ik heb ze een chatbericht gestuurd, maar het is druk dus nog geen antwoord.

Edit: ik heb de klantenservice gesproken en het is (zoals verwacht) de inflatiecorrectie. Ik lees in het bericht van @Tc99m hieronder dat het dus WEL is gecommuniceerd. Dat heb ik dus gemist.
Ik had vooraf ook op youfone.nl gezocht op 'inflatie' en 'inflatiecorrectie', zonder resultaat.
De link naar de uitleg staat in de factuurmail van januari, zie https://www.youfone.nl/tarieven/inflatiecorrectie

[ Voor 18% gewijzigd door mtthw op 16-02-2023 15:16 ]

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 14:16
Verrek, hier ook. Van €13 naar €13,13 en zeker geen bericht gehad vanuit Youfone.

• Tc99m
Bijzonder, bij mij is het tarief ook omhoog gegaan, met 78 cent (van 15,50 naar 16,28).
Wat me opvalt is dat het bij mij ongeveer 5% is en bij @mtthw ook ongeveer 5%, maar bij @PeterH3108 is de verhoging 1%.

Specificatie overigens ook gecontroleerd voor de zekerheid, ik heb de afgelopen maand niet naar servicenummers o.i.d. gebeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 16-02-2023 14:32 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
YouFone gesproken, het gaat inderdaad om een inflatiecorrectie. Er stond in het mailtje dat je in januari bij je factuur hebt gehad een bericht dat ze per 1 februari inflatiecorrectie toepassen. Wel geïnformeerd dus, maar beetje flauw dat het op deze manier gaat.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 14:16
Kleine correctie, ik ben van 12,50 naar 13,13... ik had de 0,50 van het dataplafond erbij geteld, sorry... dus ook zo'n 5 procent verhoging.

• Tc99m
Wat ik (los van de onhandige communicatie) wel storend vind is dat ik nu 16,28 betaal voor een 20 GB/200 belminuten abonnement (looptijd 24 maanden). Iemand die een nieuw abonnement afsluit met dezelfde voorwaarden, betaalt na de actieperiode 15 euro per maand, meer als een euro verschil.

Het is natuurlijk 'maar € 1,28', maar alsnog oneerlijk dat bestaande klanten meer betalen voor exact hetzelfde product.

scintillating

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Off topic: Ik heb ook zo'n discussie gehad ivm het verkeerd afschrijven van het abonnementsgeld van mijn sportschool. Zei de beste man ook, met is maar € 2,- per maand. Dus ik zeg, doe mij dan maar € 2,- korting. Toen snapte hij het "maar" ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier van 15,00 naar 15,75. Vreemde percentages allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 19:56

TFHfony

Professional Weirdo

MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:09:
Hier van 15,00 naar 15,75. Vreemde percentages allemaal.
Volgens mij is het bij iedereen 5%, dus... valt toch wel mee dan?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TFHfony schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Volgens mij is het bij iedereen 5%, dus... valt toch wel mee dan?
@PeterH3108 heeft een lager percentage gekregen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 19:56

TFHfony

Professional Weirdo

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
arnova schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:03:
Mijn vrouw en ik hebben beiden YouFone en voor ons is het vanaf het begin drama met het bereik bij ons thuis (zowel binnenshuis als ook in de tuin). Regelmatig "no service" en telefoongesprekken voeren zonder dat de verbinding meerdere keren even wegvalt is vrijwel onmogelijk.

Hierover ook contact gehad met de helpdesk van YouFone. Wij wonen gewoon in de randstad en volgens YouFone zou het bereik in ons gebied gewoon goed moeten zijn. In het begin heb je nog het idee dat ze je willen helpen maar uiteindelijk komen ze erop uit dat er een storingsbron binnen je huis moet(!) zijn en mag je het verder zelf uitzoeken. Dit terwijl de werktelefoon van mijn vrouw, die een Simpel-abonnement heeft (T-Mobile netwerk) het gewoon prima doet. Uiteraard willen ze je contract onder geen beding ontbinden zodat je kan overstappen. Dus het enige wat je dan nog kan doen is je rechtsbijstandsverzekering oid inschakelen of naar de geschillencomissie gaan.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? En zijn er mensen die ervaringen hebben met naar de geschillencomissie gaan? Dit omdat hier kosten (50 euro) aan verbonden zijn en wij het zonde van het geld vinden als dat toch weinig zin heeft.
Wij ervaren ook problemen in de randstad sinds de overstap naar Youfone. Als we willen bellen blijft het eerst een tijd stil. Pas na ongeveer 10 seconden krijg je dan de wektoon te horen. Dit is of we nu thuis, op het werk of in de supermarkt zijn. Met Hollandsnieuwe nooit last van gehad. 8)7 Als ik bel vanaf Vodafone naar onze Youfone nummers hebben we hetzelfde. Eerst stil, en na flink wat seconden de wektoon. Kunnen we nog iets aan de instellingen doen om dit te fixen? Wij gebruiken beide een iPhone 8/SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

arnova

weet veel, maar niet alles

Reb87 schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:43:
[...]

Wij ervaren ook problemen in de randstad sinds de overstap naar Youfone. Als we willen bellen blijft het eerst een tijd stil. Pas na ongeveer 10 seconden krijg je dan de wektoon te horen. Dit is of we nu thuis, op het werk of in de supermarkt zijn. Met Hollandsnieuwe nooit last van gehad. 8)7 Als ik bel vanaf Vodafone naar onze Youfone nummers hebben we hetzelfde. Eerst stil, en na flink wat seconden de wektoon. Kunnen we nog iets aan de instellingen doen om dit te fixen? Wij gebruiken beide een iPhone 8/SE.
Grappig toeval: Wij zijn beide weer terug gegaan naar Hollandsnieuwe en sindsdien geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
arnova schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:01:
[...]

Grappig toeval: Wij zijn beide weer terug gegaan naar Hollandsnieuwe en sindsdien geen enkel probleem meer.
Heb je de hele contractperiode moeten uitzitten, of kon je er uiteindelijk toch onderuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

arnova

weet veel, maar niet alles

Reb87 schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:37:
[...]

Heb je de hele contractperiode moeten uitzitten, of kon je er uiteindelijk toch onderuit?
We hadden het in principe moeten uitzitten maar uiteindelijk heeft onze rechtsbijstand de kosten vergoed om het af te kopen bij YouFone. Dat is dus de resterende abonnementskosten en daar bovenop nog een aanzienelijke "boete" (wat ze administratie-kosten noemen bij Youfone). YouFone gaf in ieder geval geen duimbreed toe. Zielig bedrijf als je zo geld moet verdienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-06 14:25
Zijn er hier ook mensen die Youfone gebruiken met een Google Pixel (4a en 6a)? Ik zit er over na te denken om over te stappen, maar kan op niks vinden over VoLTE en VoWiFi op die toestellen, wat voor mij toch wel een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
MarnickS schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:17:
Zijn er hier ook mensen die Youfone gebruiken met een Google Pixel (4a en 6a)? Ik zit er over na te denken om over te stappen, maar kan op niks vinden over VoLTE en VoWiFi op die toestellen, wat voor mij toch wel een vereiste is.
Ik heb een pixel 6a, bij mij werkt VoWifi wel, Volte niet. Het is niet te activeren in de netwerk instellingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Hi allen. Ik zit nu sinds 6 maanden bij Youfone sim only 12gig onbeperkt bellen. Het valt mij op dat sinds begin deze maand mijn hardware matig ingestelde Mb limiet extreem snel ingeschakeld word.

Stel dat ik een lange YouTube video kijk, dan kreeg ik bij voorbeeld voorheen na 2 uur een melding. Maar dat is nu gok ik zo'n 45 minuten.

Is dit bij andere gebruikers al opgevallen?

Dit riekt naar geld klopperij om de bundel maar weer eens te verhogen ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

kraats

Ik rol

@VanBreukelen wat bedoel je met een hardwarematig ingestelde Mb limiet? Heb je een limiet op je telefoon ingesteld?
Het is denk ik handig om te kijken of je daadwerkelijk meer data hebt verbruikt. Het is bijvoorbeeld logisch als je op een hogere kwaliteit YouTube bekijkt dat je een ingestelde datalimiet sneller bereikt. Dat heeft niks te maken met geldklopperij voor het verhogen van een bundel, maar alles met je eigen gebruik

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Als anderen dit niet merken dan zal het inderdaad aan de YouTube resolutie liggen. Jammer dat ik die niet kan vastzetten op bijv. 720p

Kijk via brave browser om niet die irritante reclames te hebben en wellicht verbruikt dat ook meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
@VanBreukelen je zou ook eens kunnen nagaan of er geen apps zijn die op de achtergrond veel data verbruiken (bijv. app die veel met een cloudopslag syncen, of automatisch nieuwe afleveringen van podcasts binnenhalen).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Laatst online: 21:29
Ik heb sinds woensdag een Youfone sim in mijn telefoon zitten, en waar bij de vorige provider VoWifi nog wel werkte, doet dat het nu niet meer. VoLTE werkt wel gewoon.

Heb de helpdesk al gebeld, en aan hun kan zou alles goed moeten staan (...?).

Aangezien de mobiele verbinding hier in huis soms helemaal wegvalt is het hebben van VoWifi toch wel fijn.

Wordt VoWifi op mijn toestel (Sony Xperia 10 II, Android 12) überhaupt ondersteund op het KPN netwerk?
Zijn er dingen die ik kan proberen om VoWifi werkend te krijgen? De toggle om het in te schakelen is in ieder geval compleet verdwenen uit de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Tc99m schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:26:
@VanBreukelen je zou ook eens kunnen nagaan of er geen apps zijn die op de achtergrond veel data verbruiken (bijv. app die veel met een cloudopslag syncen, of automatisch nieuwe afleveringen van podcasts binnenhalen).
Heb ik allemaal op wifi staan, geen achtergrond verbruik.

Moet dan wel aan de hoge resolutie YouTube liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Ja het was het youTube verbruik. Thuis waarschijnlijk op 4k resolutie ingesteld, en dan pakt het op mobiele data ook automatisch de hoogste resolutie als je een andere video start.

Daar zouden ze nou een instelling voor kunnen maken 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Laatst online: 21:29
Toon83 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:14:
Ik heb sinds woensdag een Youfone sim in mijn telefoon zitten, en waar bij de vorige provider VoWifi nog wel werkte, doet dat het nu niet meer. VoLTE werkt wel gewoon.

Heb de helpdesk al gebeld, en aan hun kan zou alles goed moeten staan (...?).

Aangezien de mobiele verbinding hier in huis soms helemaal wegvalt is het hebben van VoWifi toch wel fijn.

Wordt VoWifi op mijn toestel (Sony Xperia 10 II, Android 12) überhaupt ondersteund op het KPN netwerk?
Zijn er dingen die ik kan proberen om VoWifi werkend te krijgen? De toggle om het in te schakelen is in ieder geval compleet verdwenen uit de instellingen.
Maar of VoLTE en/of VoWifi werken bij Youfone is dus een beetje hit-or-miss en daar moet je maar achter komen door het in de praktijk te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Toon83 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:55:
[...]

Maar of VoLTE en/of VoWifi werken bij Youfone is dus een beetje hit-or-miss en daar moet je maar achter komen door het in de praktijk te proberen?
Ik heb een tijdje een Pixel 5 gehad. Deze ondersteunt ook Volte en Vowifi.
MAAR schijnbaar moeten de fabrikanten en providers met elkaar om de tafel om toestellen deze functies op het netwerk te laten krijgen.

De provider zou moeten weten welke toestellen op hun netwerk geautoriseerd zijn. Even met de provider bellen dus!
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.