Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 05:53
LogiZ5500 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:26:
De provider zou moeten weten welke toestellen op hun netwerk geautoriseerd zijn. Even met de provider bellen dus!
Dat zou je wel verwachten inderdaad, maar helaas.
Toen ik belde kreeg ik een meid aan de lijn die heel erg behulpzaam probeerde te zijn, maar ik kreeg in de loop van het gesprek wel de indruk dat ze het verschil tussen VoLTE en VoWifi eigenlijk niet eens kende.
Of VoWifi op mijn toestel zou werken kon ze mij niet vertellen omdat ze zelf een iPhone had en ze adviseerde mij om mijn simkaart ook maar in een iPhone te stoppen...

Ik denk dat het volgende overzicht bij KPN nog het meeste zekerheid geeft of VoWifi echt zal werken op je toestel: https://www.kpn.com/servi...wifi-bellen-vowifi/device
En deze pagina voor VoLTE: https://www.kpn.com/servi...g-bellen-activeren/device

[ Voor 7% gewijzigd door Toon83 op 23-05-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:38
Mijn nummer wordt binnenkort overgezet van Vodafone naar Youfone, maar op dat moment ben ik in Frankrijk. Volgens Youfone kan het nummerbehoud gewoon plaatsvinden en kan ik mijn sim gebruiken. Op mobiel.nl zie ik staan dat het nummerbehoud niet uitgevoerd kan worden en dat ik zelfs kans loop dat ik mijn nummer verlies. Iemand ooit in dezelfde situatie gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
https://www.telegraaf.nl/...-youfone-voor-200-miljoen
https://www.overons.kpn/n...kenportfolio-met-youfone/
Youfone wordt overgenomen door Kpn.

[ Voor 22% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-06-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:21
Toch bijzonder, dat hele spel van afstoten en overnemen van mobiele merken door partijen als KPN. Ben zelf ooit bij KPN begonnen met een Hi-abonnementje met m'n Nokia 3310, dat merk hebben ze vervolgens opgeheven en onder de KPN-paraplu gezet. Uiteindelijk na allerlei omwegen kom ik dan straks toch weer terug bij KPN (hoewel Youfone natuurlijk al 'gewoon' gebruik maakt van het KPN netwerk en er waarschijnlijk weinig zal veranderen op korte termijn).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 15:49

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik vind het echt tijd worden voor een wet. kpn, vodafone en t-mmobile mogen NOOIT meer een kleinere telecomprovider overnemen. zels niet bij faillisement, dan moet er maar een andere investeerder worden gezocht zlefs al betaald die 100 miljone minder voor het klantenbestand. Het is totaal belachelijk dat dergelike overnames worden goedgekeurd, kpn is veel te machtig. koopt ook aan de lopende band glasvezel op, internet is schreeuwend duur en wordt alelen maar duurder. er is nauwelks ruimte voor zelfstandige niewue providers. simpel is nu van t-mobile, youfone dus ook al weg en je krijgt mensen niet aan het verstand dat ze uit principe altijd bij zelfstandige mvno's moeten gaan zitten om de concurrentiedruk erop te houden. gevolg, zoals je in alle sectoren ziet, inflatie en niemand doet er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansuriJazz
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
indien iemand dit nog zoekt,
Youfone operator code om beltoon voor voicemail te verlengen;
deze code kreeg ik van de Youfone helpdesk, en ze werkt bij mij:
**61*+32475181851**30#(Bellen)

[ Voor 20% gewijzigd door BansuriJazz op 23-06-2023 15:42 . Reden: volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BansuriJazz schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:42:
indien iemand dit nog zoekt,
Youfone operator code om beltoon voor voicemail te verlengen;
deze code kreeg ik van de Youfone helpdesk, en ze werkt bij mij:
**61*+32475181851**30#(Bellen)
Dit lijkt een landnummer naar België, klopt dit wel?
En is het ook mogelijk zo'n code te krijgen om de tijdsduur naar Voicemail te verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
RoRoNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:35:
[...]

Dit lijkt een landnummer naar België, klopt dit wel?
En is het ook mogelijk zo'n code te krijgen om de tijdsduur naar Voicemail te verkorten?
dit gaat ongetwijfeld over youfoe belgei, hier in nederland gebruiken we niet de belgische voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Ik ben nu bij youfone maar wil graag verlengen met de deal van 15gb voor 7,50/10 euro 24 maanden. Als bestaande klant krijg ik echter niet dezelfde voorwaarden (ze indexeren ook mijn oude contract met de inflatie). Is er een truuc om toch die deal te kunnen gebruiken? Misschien door elders een contract te starten en binnen 14 dagen te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:05
cedrix5 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:17:
Ik ben nu bij youfone maar wil graag verlengen met de deal van 15gb voor 7,50/10 euro 24 maanden. Als bestaande klant krijg ik echter niet dezelfde voorwaarden (ze indexeren ook mijn oude contract met de inflatie). Is er een truuc om toch die deal te kunnen gebruiken? Misschien door elders een contract te starten en binnen 14 dagen te annuleren?
Neem een prepaid simkaart, stap over met nummerbehoud.

Daarna stap je weer terug naar youfone.

Lebata heeft gratis prepaid simkaarten die je vrijwel overal kan halen.

Ik neem aan dat je contract bij youfone al wel afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loempia
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand nog in het geheugen wat Youfone vorige jaar voor black friday aanbiedingen had? Ik heb ook interesse in de 15GB voor €7 maar weet niet of het slimmer is te wachten. Veel goedkoper dan dit gaat het waarschijnlijk niet worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Loempia schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:39:
Heeft iemand nog in het geheugen wat Youfone vorige jaar voor black friday aanbiedingen had? Ik heb ook interesse in de 15GB voor €7 maar weet niet of het slimmer is te wachten. Veel goedkoper dan dit gaat het waarschijnlijk niet worden..
Die had ik destijds afgesloten.
15GB met onbeperkt bellen voor 10,- pm met looptijd van 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopBanaan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 22:08
Mijn SSH verbinding valt telkens weg, na circa 20 seconden. :|

Mijn situatie:
Tether internet via Youfone mobile naar mijn laptop. Op de laptop een SSH-client die verbindt met mijn SSH server thuis. Met standaard internet werkt het allemaal prima maar met Youfone mobiel internet wordt de verbinding verbroken na circa 20 seconden. Ik gebruik een Samsung S21FE en heb al meerdere APN instelling geprobeerd.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik woon in Duitsland, maar mobiele data is hier best duur. Vandaar dat ik interesse heb in een sim only van Youfone of Tele2 en die in Duitsland te gebruiken. Ik heb deze vraag ook gesteld in het Tele2 forum overigens.

- Op de Tele2 website wordt gesproken over een "Roam like at home" clausule. Wordt zoiets ook toegepast bij Youfone? Dus dat na een tijdje buitenland alle kosten van mijn gebruik buiten de bundel worden berekend.
- Wordt 5g ook ondersteund bij providers in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
SASQUATXH schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:32:
Ik woon in Duitsland, maar mobiele data is hier best duur. Vandaar dat ik interesse heb in een sim only van Youfone of Tele2 en die in Duitsland te gebruiken. Ik heb deze vraag ook gesteld in het Tele2 forum overigens.

- Op de Tele2 website wordt gesproken over een "Roam like at home" clausule. Wordt zoiets ook toegepast bij Youfone? Dus dat na een tijdje buitenland alle kosten van mijn gebruik buiten de bundel worden berekend.
- Wordt 5g ook ondersteund bij providers in Duitsland?
Werkt dat vaak niet maar voor een bepaalde periode in het buitenland? FUP. Bijvoorbeeld dat je abo na 3 maanden oid in het buitenland geblokkeerd wordt en je het pas weer kan activeren als je in NL bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:40
LogiZ5500 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Die had ik destijds afgesloten.
15GB met onbeperkt bellen voor 10,- pm met looptijd van 24 maanden.
Die had ik ook afgesloten. Dacht veel goedkoper dan dat gaat het niet worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het mogelijk met Youfone om binnen het 24 maand contract te wisselen met de hoeveelheid Data? Normaliter heb ik aan 5GB meer en meer dan genoeg. Maar in vakantie zou ik graag willen verhogen, en daarna terug. Bij mijn huidige Lebara contract kan dat probleemloos.

• Peter v D
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:14
Iemand het volgende wel eens voorgehad bij Youfone en de verdere afhandeling ervan (eventueel bij rechtsbijstand)?

We hebben de optie van 22,5€ gekocht in veronderstelling dat deze voor de eu zou zijn. Zo staat het ook in de tekst erboven. Nu heeft deze persoon opeens mega buitenbundelkosten en mobiele data geblokkeerd. Zowel de chat als de telefonische helpdesk willen niks doen en hebben nu zelfs de bundel geannuleerd. Ze blijven zeggen dat deze bundel voor buiten de EU is en willen de gekochte data niet inzetten voor de gemaakte buitenbundel MB's binnen de Eu. Gelukkig hebben we de mail nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_TSJGmkTY0wLzjYndpuOYB-2DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMve08z8JmD7vEUNhJA36oBf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbWV3aLTixnSxk5sUbdsZ4AMkk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Up65uNQtBvmrc1lNB4gp6ml.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij de reden om meteen een overstap aangevraagd te hebben, heel apart.

• Tc99m
Peter v D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:09:
Iemand het volgende wel eens voorgehad bij Youfone en de verdere afhandeling ervan (eventueel bij rechtsbijstand)?

We hebben de optie van 22,5€ gekocht in veronderstelling dat deze voor de eu zou zijn. Zo staat het ook in de tekst erboven. Nu heeft deze persoon opeens mega buitenbundelkosten en mobiele data geblokkeerd. Zowel de chat als de telefonische helpdesk willen niks doen en hebben nu zelfs de bundel geannuleerd. Ze blijven zeggen dat deze bundel voor buiten de EU is en willen de gekochte data niet inzetten voor de gemaakte buitenbundel MB's binnen de Eu. Gelukkig hebben we de mail nog wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al een specificatie opgevraagd bij Youfone in welk land de kosten dan zijn gemaakt? Wellicht dicht bij de grens van een niet-EU land geweest, en verbinding gemaakt met een mast aldaar?

scintillating

• Peter v D
Tc99m schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:15:
[...]

Al een specificatie opgevraagd bij Youfone in welk land de kosten dan zijn gemaakt? Wellicht dicht bij de grens van een niet-EU land geweest, en verbinding gemaakt met een mast aldaar?
Net nog even gecheckt, de kosten zijn gespecificeerd op internet binnen de EU, dus dat lijkt t niet te zijn. Het is ook niet dicht bij de EU grenzen gebeurd.

• Tc99m
Wacht, ik zie het al, je hebt geen bundel voor EU, maar voor de rest van de wereld besteld.

Het staat er inderdaad wat onduidelijk, maar voor de EU moet je je reguliere bundel uitbreiden. Die wereld-bundel is voor gebruik buiten de EU.
Dat is ook logisch, want binnen de EU geldt hetzelfde tarief voor zowel telefonie als internet als voor Nederland. Overigens staat op de site van YouFone dat je internettoegang automatisch blokkeert als je bundel op is. Dus ik snap niet helemaal hoe je "mega buitenbundelkosten" kan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 21-09-2023 16:22 ]

scintillating

• Peter v D
Ja daar blijft de chat en telefonische helpdesk ook op wijzen, maar dan vind ik de tekst op de pagina om extra mbs bij te kopen zo onduidelijk. Ze linken in de helpdesk ook naar de in de screenshot getoonde pagina. De bundel wordt alleen automatisch geblokkeerd als de 50 cent per maand kostende dataplafond optie aanstaat, die stond niet aan want deze gebruiker gebruikt normaal nooit zoveel data. Het gaat nu om ruim 52€ buitenbundel op een normaal abonnement van 11€. Ik ga het wel even bij rechtsbijstand voorleggen, en anders is t jammer. Het jammere is dat Youfone die 2000mb gekochte mbs gewoon niet voor de EU wil inzetten.

• Tc99m
Peter v D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:33:
Ja daar blijft de chat en telefonische helpdesk ook op wijzen, maar dan vind ik de tekst op de pagina om extra mbs bij te kopen zo onduidelijk. Ze linken in de helpdesk ook naar de in de screenshot getoonde pagina. De bundel wordt alleen automatisch geblokkeerd als de 50 cent per maand kostende dataplafond optie aanstaat, die stond niet aan want deze gebruiker gebruikt normaal nooit zoveel data. Het gaat nu om ruim 52€ buitenbundel op een normaal abonnement van 11€. Ik ga het wel even bij rechtsbijstand voorleggen, en anders is t jammer. Het jammere is dat Youfone die 2000mb gekochte mbs gewoon niet voor de EU wil inzetten.
Dat het wat onduidelijk op de website staat ben ik met je eens, maar het is niet onjuist, en dan kan je rechtsbijstand ook weinig betekenen behalve een boze mail sturen (en daar zijn ze bij Youfone echt niet van onder de indruk).
Er staat ook duidelijk "Wereld voordeel" bij, en je moest € 22,50 betalen voor 2 GB. Binnen de EU betaal je al jaren altijd hetzelfde tarief als in Nederland, dus dat zou wel heel veel zijn voor een extra bundel voor gebruik binnen de EU. Dus dan wordt het al snel een beetje welles nietes, waarbij Youfone je er op kan wijzen dat je aan de naam en prijs had kunnen zien dat het product niet voor de EU was bedoeld.

Je zou de algemene voorwaarden er nog even op na kunnen slaan om te kijken wat de voorwaarden (if any) zijn om de aankoop van zo'n bundel te annuleren, maar als daar niks in staat dat je kunt gebruiken is het jammer maar helaas. Bij zo'n budgetprovider als Youfone hoort ook dat ze een vrij basic klantenservice hebben en dus niet snel coulant zijn in dit soort gevallen.

scintillating

• evleerdam
  • Laatst online: 15:49
Tc99m schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:46:
[...]

Dat het wat onduidelijk op de website staat ben ik met je eens, maar het is niet onjuist, en dan kan je rechtsbijstand ook weinig betekenen behalve een boze mail sturen (en daar zijn ze bij Youfone echt niet van onder de indruk).
Er staat ook duidelijk "Wereld voordeel" bij, en je moest € 22,50 betalen voor 2 GB. Binnen de EU betaal je al jaren altijd hetzelfde tarief als in Nederland, dus dat zou wel heel veel zijn voor een extra bundel voor gebruik binnen de EU. Dus dan wordt het al snel een beetje welles nietes, waarbij Youfone je er op kan wijzen dat je aan de naam en prijs had kunnen zien dat het product niet voor de EU was bedoeld.

Je zou de algemene voorwaarden er nog even op na kunnen slaan om te kijken wat de voorwaarden (if any) zijn om de aankoop van zo'n bundel te annuleren, maar als daar niks in staat dat je kunt gebruiken is het jammer maar helaas. Bij zo'n budgetprovider als Youfone hoort ook dat ze een vrij basic klantenservice hebben en dus niet snel coulant zijn in dit soort gevallen.
Totaal bizar dat er een verhaal staat over een bundel die binnen de EU geldig is, en dan daaronder een koopknop van een totaal andere bundel zetten.

Verder eens met dat Youfone niet onjuist is, ze hebben 4 categorien

Landen binnen de EU-zone
Landen binnen de rest van de wereld: voordeellanden-zone
Landen binnen de rest van de wereld: overige landen-zone
Landen binnen de uitzonderingen-zone

Voor de 1e categorie moet je gewoon extra MB's kopen. Daar is geen buitenlandbundel voor nodig.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:49
Peter v D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik verder scroll zie ik specifieke bundels voor NL/EU en voor Wereld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFgCajRWicrY02__ZsjMT7ay3lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmaEj6UeuTfut2u33ntRj18d.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht dat het daarom niet zo goed gaat zoals verwacht, misschien kunnen ze uit coulance wat doen maar uit jouw verhaal blijkt dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter v D
Lightning89 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:
[...]

Als ik verder scroll zie ik specifieke bundels voor NL/EU en voor Wereld:
[Afbeelding]

Wellicht dat het daarom niet zo goed gaat zoals verwacht, misschien kunnen ze uit coulance wat doen maar uit jouw verhaal blijkt dat niet zo.
Die opties waren hier niet zichtbaar? Heel apart. Ik zal dit nog wel eens via de mail support voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik zit nu een tijdje bij Youfone. Enkele dingen die me zijn opgevallen:

Ivm andere providers die ik heb gehad vind ik het bereik best matig. Herkennen jullie dat ook?

Ik verbaas me ook hierover:

“Er zijn aparte tarieven als je vanuit Nederland naar een nummer in het buitenland belt of sms’t.”

Dacht dat roaming was afgeschaft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
Atomius schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:59:

Ivm andere providers die ik heb gehad vind ik het bereik best matig. Herkennen jullie dat ook?

“Er zijn aparte tarieven als je vanuit Nederland naar een nummer in het buitenland belt of sms’t.”

Dat het bereik matig is kan ik me echt niet in vinden en woon toch in een regio waar dat vroeger wel eens problemen gaf. Het netwerk is KPN en dat is over het algemeen landelijk dekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:00

Dat is ook geen roaming . Je bent toch gewoon in Nederland.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:51

Ik heb Youfone altijd in de auto gehad. Ik heb spijt dat ik overgestapt ben naar 50+. Wanneer dit abbo klaar is ga ik meteen terug. Ontvangst prima en snelheden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Oke bedankt @aljooge @Master FX @Incognitum

Vreemd, zat gisteren in de trein van Amsterdam naar Utrecht en echt continu matig bereik met 1 streepje - dan laadt ie webpagina’s niet of heel langzaam.. En dat maak ik dus wel vaker mee.

Verder was roaming dan niet de goede term, maar ik vond het erg vreemd dat ik bij hen moest betalen voor bellen binnen de EU. Ook al bel je naar een EU land vanuit NL. Toch gek? Ze zouden die extra kosten toch afschaffen bij bellen binnen de EU?

Bij andere providers die ik had zat dit altijd in de bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Atomius schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:07:
Oke bedankt @aljooge @Master FX @Incognitum

Verder was roaming dan niet de goede term, maar ik vond het erg vreemd dat ik bij hen moest betalen voor bellen binnen de EU. Ook al bel je naar een EU land vanuit NL. Toch gek? Ze zouden die extra kosten toch afschaffen bij bellen binnen de EU?
Nee hoor, dit geldt voor bellen in een (EU-)buitenland maar niet voor bellen naar een (EU-)buitenland.
https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm :
Bent u op reis in een ander EU-land, dan hoeft u niet extra te betalen om daar uw mobiele telefoon te gebruiken. We noemen dit “roam like at home”.

[ Voor 6% gewijzigd door asmi2 op 06-10-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
asmi2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, dit geldt voor bellen in een (EU-)buitenland maar niet voor bellen naar een (EU-)buitenland.
https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm :

[...]
Nee, ik bedoel dat je moet betalen als je vanuit Nederland naar een EU land belt. Das toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Want?

Het hele idee was toch vrij telefoonverkeer binnen de EU zonder extra kosten? Dus waarom zou je dan extra moeten betalen als je vanuit NL naar een land binnen de EU belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

@Atomius Nee, dat was niet de bedoeling. Het was de bedoeling dat je in de EU kan rondreizen zonder dat je meer gaat betalen dan je in je thuisland zou doen. Vandaar de 'roam like at home'. Bellen naar het buitenland (ook in de EU) moet je nog gewoon voor betalen, behalve als je provider daar misschien een bijzondere regeling voor heeft

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
kraats schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:53:
@Atomius Nee, dat was niet de bedoeling. Het was de bedoeling dat je in de EU kan rondreizen zonder dat je meer gaat betalen dan je in je thuisland zou doen. Vandaar de 'roam like at home'. Bellen naar het buitenland (ook in de EU) moet je nog gewoon voor betalen, behalve als je provider daar misschien een bijzondere regeling voor heeft
Ok dan heb ik dat verkeerd begrepen. Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat zou goed nieuws zijn!

De concurrentie tussen providers is al flink verminderd met het verdwijnen van Tele2 als vierde provider en de overname van T-Mobile NL door een investeerdersgroep. Als we de concurrentie puur moeten laten aankomen op KPN, Vodafone en Odido, dan ziet het er slecht uit. De kleinere, virtuele, providers zijn hard nodig om nog enigszins druk te houden op de grote providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
De Black Friday acties staan online. Niet echt iets om warm van te worden. Volgens mij dezelfde prijzen als vorige maand alleen nu 1e 6 of 12 maanden wat extra korting. Beter hadden ze de prijs vast omlaag gezet i.p.v. voor een halve periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 18:21
Ik ben weer toe aan een verlenging van mijn mobiele abo.

Op dit moment zit ik bij odido en als ik naar een simonly wil gaan betaal ik ongeveer 20 euro per maand, daarom ben ik gaan kijken naar alternatieven.

Ik ben nu uitgekomen bij Youfone of Simyo (toch de goedkoopsten volgens mij)... maar nu zie ik een verschil in internet snelheid en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij simyo bieden ze 4g aan met een snelheid van 256 mbps en bij youfone bieden ze 5g aan met 200 mbps. zou ik hier veel verschil van merken? (galaxy s21 - 5g)

Overzicht van kosten/etc.

Simyo: gem. 10 euro/maand - 20 gb - 400 min - 4g/256 mpbs - 1 jaar
Youfone: gem. 10.50 euro/maand - 15 gb - onb min - 5g/200 mbps - 1 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Pretender82 Ik verwacht dat dat verschil niet zo groot is.
p.s. simpel en hollandsnieuwe zijn ook nog een mogelijkheid. Al zitten die niet op het KPN netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Pretender82 Los van de snelheid wat elkaar niet echt ontloopt.

Bij Youfone kun je een limiet instellen dat je niet extreem buiten je bundel knalt. Bij Simyo als je te laat bent zit meteen op 100 euro + (word al jaren om gevraagd het nog steeds niet). Of je let op dat je dat niet overkomt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
RobbyTown schreef op zondag 12 november 2023 @ 01:08:
@Pretender82 Los van de snelheid wat elkaar niet echt ontloopt.

Bij Youfone kun je een limiet instellen dat je niet extreem buiten je bundel knalt. Bij Simyo als je te laat bent zit meteen op 100 euro + (word al jaren om gevraagd het nog steeds niet). Of je let op dat je dat niet overkomt.
Prima dat Youfone de limiet aan biedt.
Alleen kan je dat ook gewoon op je eigen telefoon instellen, zodat je nooit afhankelijk bent van de provider.

Persoonlijk vind ik het fijn dat ik ook van Youfone 5G gebruik kan maken, toch extra kans dat je goed mobiel bereik hebt. Ook VoWiFi werkt prettig!

Helaas nog géén eSIM mogelijkheid, zou graag mijn Galaxy Watch 5 willen verbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03

frapex

got r00t

Als nieuwe klant heb ik een niet al te beste ervaring gehad met Youfone Support :/.

Direct na het regelen van de overstap naar Youfone heb ik hen verzocht om de porteerdatum (tijdstip waarop telefoonummer overgezet wordt) aan te passen in verband met vakantie. Dit zou geregeld worden. Helaas is de porteerdatum niet aangepast, en is mijn telefoonnummer al tijdens mijn vakantie overgezet. Ik ben daardoor 11 dagen onbereikbaar geweest :N.

Maar nu blijkt dat ik wel gewoon voor die dagen moet betalen :X. Want ook de afspraak dat het abonnement pas actief wordt bij ingebruikname van de SIM kaart wordt niet nagekomen. Youfone Support wimpelt mij gewoon af }:|.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

frapex schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:16:
Als nieuwe klant heb ik een niet al te beste ervaring gehad met Youfone Support :/.

Direct na het regelen van de overstap naar Youfone heb ik hen verzocht om de porteerdatum (tijdstip waarop telefoonummer overgezet wordt) aan te passen in verband met vakantie. Dit zou geregeld worden. Helaas is de porteerdatum niet aangepast, en is mijn telefoonnummer al tijdens mijn vakantie overgezet. Ik ben daardoor 11 dagen onbereikbaar geweest :N.

Maar nu blijkt dat ik wel gewoon voor die dagen moet betalen :X. Want ook de afspraak dat het abonnement pas actief wordt bij ingebruikname van de SIM kaart wordt niet nagekomen. Youfone Support wimpelt mij gewoon af }:|.
Welkom in de wereld die Youfone heeft. Technisch werkt het allemaal prima, maar die support. Echt schandalig.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
Die halen hun winst uit spookfacturen. Youfone is hierom zelfs berucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:19
simoncox schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:53:
Die halen hun winst uit spookfacturen. Youfone is hierom zelfs berucht.
Heb nu ruim 6 jaar een abonnement bij Youfone.
-Altijd, ook na verlenging, concurrerende tarieven gehad.
-Facturen waren altijd correct.
-Ontvangst, rekening houdend dat alle providers wel ergens in het land locaties hebben met geen of een lagere dekking, is altijd prima.
-Klantenservice nooit gebruik van hoeven maken, daar dus geen oordeel over.
-In mijn telefoon een datalimiet ingesteld die tot op heden heeft voorkomen dat mijn datalimiet werd overschreden.

Ik zie persoonlijk dan ook geen reden Youfone af te raden. d:)b

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Meubelmaker schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:45:
[...]

-In mijn telefoon een datalimiet ingesteld die tot op heden heeft voorkomen dat mijn datalimiet werd overschreden.
Hoe gaat je telefoon om met de "afronding" die Youfone gebruikt? Kortom, komt het datagebruik dat je telefoon registreert overeen met het datagebruik dat Youfone registreert? Anders zou ik niet goed weten hoe zo'n datalimiet op je telefoon waterdicht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Janpietertje89 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:22:
[...]

Hoe gaat je telefoon om met de "afronding" die Youfone gebruikt? Kortom, komt het datagebruik dat je telefoon registreert overeen met het datagebruik dat Youfone registreert? Anders zou ik niet goed weten hoe zo'n datalimiet op je telefoon waterdicht zou zijn.
In mijn Android smartphone heb ik een waarschuwing ingesteld bij 70% van mijn databundel en bij 90% wordt mijn databundel geblokkeerd door mijn smartphone. Dat komt eigenlijk nooit voor, misschien 2 x gebeurd. Dan kijk ik in de Youfone app hoeveel ruimte ik volgens hen nog heb en negeer ik de datalimiet. Wel controleer ik dan eventueel nog periodiek/dagelijks het dataverbruik in de Youfone app. Lijkt bewerkelijk maar mijn datalimiet is hoog genoeg. Onlangs zelfs mijn abonnement verlaagd van 20 naar 10 Gb. Gemiddeld verbruik circa 8 Gb per maand.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Meubelmaker schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:34:
[...]

In mijn Android smartphone heb ik een waarschuwing ingesteld bij 70% van mijn databundel en bij 90% wordt mijn databundel geblokkeerd door mijn smartphone. Dat komt eigenlijk nooit voor, misschien 2 x gebeurd. Dan kijk ik in de Youfone app hoeveel ruimte ik volgens hen nog heb en negeer ik de datalimiet. Wel controleer ik dan eventueel nog periodiek/dagelijks het dataverbruik in de Youfone app. Lijkt bewerkelijk maar mijn datalimiet is hoog genoeg. Onlangs zelfs mijn abonnement verlaagd van 20 naar 10 Gb. Gemiddeld verbruik circa 8 Gb per maand.
Ja precies, en je hebt nooit een situatie gehad waar je bij 90% je databundel blokkeerde maar je door de afronding van Youfone al ver boven de 100% zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Janpietertje89 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:00:
[...]

Ja precies, en je hebt nooit een situatie gehad waar je bij 90% je databundel blokkeerde maar je door de afronding van Youfone al ver boven de 100% zat?
Nee, echt niet. ik gebruik mijn databundel meest voor internetsessies en minder voor korte, bijvoorbeeld, Whatsapp berichten. Dat zou misschien een eventueel groot nadelig verschil in gebruik kunnen verklaren. Ik betwijfel echter, gevoelsmatig, dat er een nadelig verschil van richting10% zou kunnen ontstaan.
Het enige wat korte sessie zijn is het syncen van mijn 5 :Y mailadressen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
Janpietertje89 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:00:
[...]

Als je een marge van 10% aanhoudt zit je naar mijn mening ruimschoots aan de goede kant met de afronding die Youfone hanteert.
Ik heb bijvoorbeeld 20GB en heb de limiet op mijn telefoon dus ingesteld op 18GB. Ik raak niet snel aan die 18GB, maar als ik het al wel eens haal, dan heb ik volgens Youfone nog steeds minimaal een GB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreakingMilan
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 19:36
Sinds deze week over op YouFone, in principe best tevreden, ben overgestapt van T Mobile (Odido), echter krijg ik geen verificatie SMSen meer binnen (Steam, PayPal, DigiID), super vervelend...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
Sinds enkele weken met drie telefoons van gezinsleden overgestapt naar Youfone. Weg bij Vodafone, was altijd prima alleen wat een prijsverschil zeg..

Snap dat er bij Vodafone meer overhead kosten tussen zitten, jarenlang niet na gekeken en gewoon altijd door laten verlengen..

Tot nu toe bereik prima, service ook goed en de overstap ging ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:12

vrotogel

leest vooral mee

Ik heb drie abonnementen op 1 adres en ik krijg totaal geen voordeel tussen deze zoals bij KPN. Voor 1 abonnement een plafond afgesloten en een data aanvuller. Helaas greep het plafond in bij de reguliere hoeveelheid data en heb ik de gouden aanvuller van 12,50 per 2 dagen (3 GB) niet eens kunnen gebruiken. Klantenservice was gesloten dus gemaild. Wacht nog steeds op antwoord. Ik weet wel zeker dat Youfone per einde contract er uit gaat. Facturen maar 6 maanden in te zien, een klantenservice die niets kan of niet reageert, een prijsstijging voordat je abonnement in gaat terwijl je dezelfde aanbieding voor de oude prijs nog steeds kunt afsluiten. Ze haten klanten is mijn idee. Het telt op en is inmiddels wel genoeg. Op naar een ander, nog even geduld.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een probleem met het extern benaderen van mijn NAS via mijn mobiel (kijk hier maar eens: Synology bereikbaar extern: (voor mij te) complex vraagstuk). Ik blijf experimenteren en aanpassen en ben ondertussen zo ver dat ik via de Odido SIM-kaart (van mijn werk) alles werkend heb, maar via Youfone SIM blijft het belabberd.
Als ik kijk naar de verschillen via whatsmyip.com dan valt me meteen op dat ik bij Odido een Ipv4 heb en bij Youfone een Ipv6. Ik vraag me af of dat het verschil maakt. Liefst zou ik daarom bij Youfone ook een Ipv4 hebben. Is dat mogelijk?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:34:
[...]

Tot nu toe bereik prima, service ook goed en de overstap ging ook vlekkeloos.
Je hebt nog geen echte service nodig gehad, denk ik. De klantenservice is waar je voor betaalt. Heel waardeloos, traag en komt toezeggingen niet na.

Mijn grootste probleem nu met Youfone is dat je om op te zeggen telefonisch contact moet opnemen. En dan loop je dus tegen deze beperkingen aan. Overigens is het bij wet verboden om het opzeggen moeilijker te maken dan het aanmelden, maar dat maakt Youfone niet uit, blijkbaar.

Overigens meen ik dat Youfone (binnenkort) overgenomen wordt door KPN:
- nieuws: KPN wil Nederlandse activiteiten van Youfone overnemen voor 200 miljo...
- nieuws: KPN en Youfone vragen vergunning voor overname aan bij ACM
- nieuws: ACM gaat Youfone-overname door KPN nader onderzoeken

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 19-01-2024 17:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Patrick_6369 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:20:
Ik heb een probleem met het extern benaderen van mijn NAS via mijn mobiel (kijk hier maar eens: Synology bereikbaar extern: (voor mij te) complex vraagstuk). Ik blijf experimenteren en aanpassen en ben ondertussen zo ver dat ik via de Odido SIM-kaart (van mijn werk) alles werkend heb, maar via Youfone SIM blijft het belabberd.
Als ik kijk naar de verschillen via whatsmyip.com dan valt me meteen op dat ik bij Odido een Ipv4 heb en bij Youfone een Ipv6. Ik vraag me af of dat het verschil maakt. Liefst zou ik daarom bij Youfone ook een Ipv4 hebben. Is dat mogelijk?
Waarschijnlijk is je IPv6 configuratie verkeerd voor je NAS. Dit merk je alleen op verbindingen met IPv4 en IPv6 (Youfone). Maar het probleem is 'onzichtbaar' op een verbinding met alleen IPv4 (Odido)

Je hebt bij Youfone dus ook al IPv4, maar je zal IPv6 op je nas goed moeten instellen of weghalen om dit foutloos te laten werken.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 21:17
Room42 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:38:
[...]

Je hebt nog geen echte service nodig gehad, denk ik. De klantenservice is waar je voor betaalt. Heel waardeloos, traag en komt toezeggingen niet na.

Mijn grootste probleem nu met Youfone is dat je om op te zeggen telefonisch contact moet opnemen. En dan loop je dus tegen deze beperkingen aan. Overigens is het bij wet verboden om het opzeggen moeilijker te maken dan het aanmelden, maar dat maakt Youfone niet uit, blijkbaar.

Overigens meen ik dat Youfone (binnenkort) overgenomen wordt door KPN:
- nieuws: KPN wil Nederlandse activiteiten van Youfone overnemen voor 200 miljo...
- nieuws: KPN en Youfone vragen vergunning voor overname aan bij ACM
- nieuws: ACM gaat Youfone-overname door KPN nader onderzoeken
Als je overstapt dan wordt er toch voor je opgezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 13:24
Nou, net toch wel een domper met de Youfone klantenservice. Ik gebruik gmail en gebruik altijd het emailadres base_email+servicenaam@gmail.com, dus bijvoorbeeld pietje+youfone@gmail.com. Echter accepteert Youfone het +-teken niet als geldig teken, waardoor het niet mogelijk is om deze structuur te gebruiken.

Aangegeven bij de klantenservice met de vraag om het als feature request door te zetten. Krijg ik een mail terug dat ze hun wachtwoord-policy niet gaan aanpassen. Ik dus terug gemaild dat het om emailadressen gaat en dat het een bug is waardoor geldige emailadressen onterecht al ongeldig worden bestempeld. Krijg ik een nog bondigere mail terug dat het ook geldt voor emailadressen, en dat het niet mogelijk is om dat aan te passen.

Dus ik klim weer in de pen met de vraag waarom dat dan niet mogelijk zou zijn (het lijkt me redelijk makkelijk om een filter op die email-invoerbox aan te passen). Nogmaals benadrukken dat het een bug is met de vraag of het doorgezet kan worden naar de juiste afdeling. Krijg ik weer dezelfde mail terug dat het helaas niet mogelijk is, ook zonder uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Blokmeister schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:03:
Nou, net toch wel een domper met de Youfone klantenservice. Ik gebruik gmail en gebruik altijd het emailadres base_email+servicenaam@gmail.com, dus bijvoorbeeld pietje+youfone@gmail.com. Echter accepteert Youfone het +-teken niet als geldig teken, waardoor het niet mogelijk is om deze structuur te gebruiken.

Aangegeven bij de klantenservice met de vraag om het als feature request door te zetten. Krijg ik een mail terug dat ze hun wachtwoord-policy niet gaan aanpassen. Ik dus terug gemaild dat het om emailadressen gaat en dat het een bug is waardoor geldige emailadressen onterecht al ongeldig worden bestempeld. Krijg ik een nog bondigere mail terug dat het ook geldt voor emailadressen, en dat het niet mogelijk is om dat aan te passen.

Dus ik klim weer in de pen met de vraag waarom dat dan niet mogelijk zou zijn (het lijkt me redelijk makkelijk om een filter op die email-invoerbox aan te passen). Nogmaals benadrukken dat het een bug is met de vraag of het doorgezet kan worden naar de juiste afdeling. Krijg ik weer dezelfde mail terug dat het helaas niet mogelijk is, ook zonder uitleg.
Het is geen bug dat het niet werkt. Het is een feature die ze niet geïmplementeerd hebben.
Daarnaast is het redelijk onbegonnen werk om bij een provider met het serviceniveau van Youfone te verwachten dat ze iets dergelijks op verzoek gaan implementeren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:31
Blokmeister schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:03:

En een punt (.) ipv een plusteken? Of werkt dat voor jou dan weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 22:18
PA5AM schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 02:11:
[...]

Waarschijnlijk is je IPv6 configuratie verkeerd voor je NAS. Dit merk je alleen op verbindingen met IPv4 en IPv6 (Youfone). Maar het probleem is 'onzichtbaar' op een verbinding met alleen IPv4 (Odido)

Je hebt bij Youfone dus ook al IPv4, maar je zal IPv6 op je nas goed moeten instellen of weghalen om dit foutloos te laten werken.
Thanks voor je reactie. Moet ik dan instellingen op mijn telefoon wijzigen of op mijn NAS?
Als je ook nog weet waar ik die moet zoeken (Synology DS920+ NAS en een Samsung S22) ben ik je helemaal dankbaar!

Je hoort het, hier heb ik weinig kaas van gegeten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

Patrick_6369 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Thanks voor je reactie. Moet ik dan instellingen op mijn telefoon wijzigen of op mijn NAS?
Als je ook nog weet waar ik die moet zoeken (Synology DS920+ NAS en een Samsung S22) ben ik je helemaal dankbaar!

Je hoort het, hier heb ik weinig kaas van gegeten.
Ik ken de software van Synology niet dus kan je daar helaas niet mee helpen.

Ik vermoed dat je IPv6 pinholing/port forwarding in de router waar de NAS aan hangt moet aanzetten richting de NAS. Mocht dat niet willen zou je in de NAS zelf kunnen kijken of je IPv6 daar kan uitzetten.

[ Voor 1% gewijzigd door PA5AM op 20-01-2024 14:26 . Reden: Haalde hole punching en pinholing door elkaar.. ]

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Yorro schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:30:
[...]

En een punt (.) ipv een plusteken? Of werkt dat voor jou dan weer niet?
Dat werkt wel. Maar ik zou graag een label aan mijn emailadres hangen, specifiek voor Youfone. Dat kan alleen met een plus, anders komt hij met gmail daadwerkelijk binnen op een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Blokmeister schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Dat werkt wel. Maar ik zou graag een label aan mijn emailadres hangen, specifiek voor Youfone. Dat kan alleen met een plus, anders komt hij met gmail daadwerkelijk binnen op een ander adres.
Ik weet niet of ik het goed begrijp. Misschien is proton pass free iets voor je. Ik gebruik proton pass naar alle tevredenheid en heeft ook de mogelijkheid e-mail aliassen aan te maken. Die gebruik ik ook voor meerdere sites en stuurt die dan door, zonder + maar met een punt, naar mijn Gmail account.

Proton pass free biedt maximaal 10 e-mail aliassen. Zien er dan bijvoorbeeld als volgt uit: youfone.gamma123@passinbox. com en wordt, na ontvangst van een daaraan gericht mailtje, direct doorgestuurd naar jouw mailadres van welk account dan ook, dus ook naar een Gmail account. Het enige wat je zelf mag kiezen is de naam vóór de punt. Ik zet daar standaard de naam van het betreffende bedrijf waar ik anoniem naar wil mailen.

https://proton.me/nl/pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meubelmaker schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet of ik het goed begrijp. Misschien is proton pass free iets voor je. Ik gebruik proton pass naar alle tevredenheid en heeft ook de mogelijkheid e-mail aliassen aan te maken. Die gebruik ik ook voor meerdere sites en stuurt die dan door, zonder + maar met een punt, naar mijn Gmail account.

Proton pass free biedt maximaal 10 e-mail aliassen. Zien er dan bijvoorbeeld als volgt uit: youfone.gamma123@passinbox. com en wordt, na ontvangst van een daaraan gericht mailtje, direct doorgestuurd naar jouw mailadres van welk account dan ook, dus ook naar een Gmail account. Het enige wat je zelf mag kiezen is de naam vóór de punt. Ik zet daar standaard de naam van het betreffende bedrijf waar ik anoniem naar wil mailen.

Die functionaliteit wordt geboden door hun SimpleLogin (simplelogin.io), een site/app die ze overgenomen hebben. Erg fijne techniek, ik gebruik de betaalde versie met een eigen domein, Het probleem met de free versie is dat hun domeinen vaak alsnog op de blacklist staan, zoals op Tweakers.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
supercop7373 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:19:
[...]

Als je overstapt dan wordt er toch voor je opgezegd?
Alleen met nummerbehoud, geloof ik. Maar beiden wilde ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Meubelmaker schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:44:
[...]

Dankje voor de suggestie. Ik ben wel gewoon tevreden met hoe ik mijn mail geregeld heb. Via Gmail gebruik ik waar mogelijk een +-teken om zoveel mogelijk te filteren bij de bron. Dat werkt bij veel services. Helaas heeft Youfone hier nog niet over nagedacht. Het gaat mij hier vooral over hoe mijn verzoek compleet over het hoofd gaat van de klantenservicemedewerker, die het direct afkeurt met de zin "helaas niet mogelijk". Dit is een reactie die ik begrijp als ik vraag om een perpetual motion machine of een beter wereld zonder enige vorm van lijden. Maar dat het toevoegen van één enkel karakter aan de whitelist helaas niet mogelijk is zonder een beetje uitleg, is een reactie waar ik mij kapot aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokmeister schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Dankje voor de suggestie. Ik ben wel gewoon tevreden met hoe ik mijn mail geregeld heb. Via Gmail gebruik ik waar mogelijk een +-teken om zoveel mogelijk te filteren bij de bron. Dat werkt bij veel services. Helaas heeft Youfone hier nog niet over nagedacht. Het gaat mij hier vooral over hoe mijn verzoek compleet over het hoofd gaat van de klantenservicemedewerker, die het direct afkeurt met de zin "helaas niet mogelijk". Dit is een reactie die ik begrijp als ik vraag om een perpetual motion machine of een beter wereld zonder enige vorm van lijden. Maar dat het toevoegen van één enkel karakter aan de whitelist helaas niet mogelijk is zonder een beetje uitleg, is een reactie waar ik mij kapot aan erger.
Youfone geeft al geen pepernoot uit aan ontwikkeling. De kans dat ze de schaarse ontwikkeltijd stoppen in dergelijke ontwikkelingen die geen waarde toevoegen is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
PA5AM schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Ik ken de software van Synology niet dus kan je daar helaas niet mee helpen.

Ik vermoed dat je IPv6 pinholing/port forwarding in de router waar de NAS aan hangt moet aanzetten richting de NAS. Mocht dat niet willen zou je in de NAS zelf kunnen kijken of je IPv6 daar kan uitzetten.
Kan iemand uitleggen wat met pinholing bedoelt wordt ? Chatgpt zegt dat het een informele term voor port forwarding is. Maar het lijkt erop dat het in deze discussie met een andere betekenis gebruikt wordt. Maar wat houdt het nou precies technisch in ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

mesa57 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Kan iemand uitleggen wat met pinholing bedoelt wordt ? Chatgpt zegt dat het een informele term voor port forwarding is. Maar het lijkt erop dat het in deze discussie met een andere betekenis gebruikt wordt. Maar wat houdt het nou precies technisch in ?
Het komt ongeveer op hetzelfde neer.

IPv6 heeft geen NAT (daar zijn uitzonderingen op natuurlijk, maar nu even niet belangrijk).

De term port forwarding is dus niet correct omdat het hier gaat om een firewall regel. Daarom dus de term pin hole omdat je een gaatje maakt in de firewall om inkomende IPv6 verbindingen te accepteren van het internet.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zit in een lastige situatie met Youfone en zou graag jullie advies willen. Op 4 december, 2 dagen voor mijn overstap naar KPN, kreeg ik door een onbedoelde overschakeling van wifi naar mobiele data tijdens een iOS-update een verbruik van 8617.77 MB over mijn 10 gig limiet. Ik had mijn dataplafond uitgeschakeld om bereikbaar te blijven via WhatsApp, maar alle andere apps hadden geen toegang tot mobiele data. Ik heb nadat ik de SMS ontving gelijk alles uitgezet.

Na het voorval contacteerde ik de klantenservice en er werd een bedrag van ongeveer €85 besproken, wat ik ook in de Youfone app zag. Echter, op 24 januari ontdekte ik dat er €866,18 !!! van mijn rekening was afgeschreven. Na meerdere pogingen tot contact, inclusief een lange wachttijd en een verbroken verbinding, werd mij verteld dat ik pech heb en moet betalen.

Ik vind dit bedrag buitensporig, vooral omdat Youfone een 10GB bundel aanbiedt voor slechts €10.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie of advies over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alle suggesties zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door foxbow op 24-01-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
foxbow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:40:
Ik zit in een lastige situatie met Youfone en zou graag jullie advies willen. Op 4 december, 2 dagen voor mijn overstap naar KPN, kreeg ik door een onbedoelde overschakeling van wifi naar mobiele data tijdens een iOS-update een verbruik van 8617.77 MB over mijn 10 gig limiet. Ik had mijn dataplafond uitgeschakeld om bereikbaar te blijven via WhatsApp, maar alle andere apps hadden geen toegang tot mobiele data. Ik heb nadat ik de SMS ontving gelijk alles uitgezet.

Na het voorval contacteerde ik de klantenservice en er werd een bedrag van ongeveer €85 besproken, wat ik ook in de Youfone app zag. Echter, op 24 januari ontdekte ik dat er €866,18 !!! van mijn rekening was afgeschreven. Na meerdere pogingen tot contact, inclusief een lange wachttijd en een verbroken verbinding, werd mij verteld dat ik pech heb en moet betalen.

Ik vind dit bedrag buitensporig, vooral omdat Youfone een 10GB bundel aanbiedt voor slechts €10.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie of advies over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alle suggesties zijn welkom!
Kan @fopjurist hier even een blik op werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heb je dit op mail/schrift? Of op zijn minst een screenshot?
En heb je een rechtsbijstandsverzekering? In dat geval is het één plus één. Anders kan het nog wel eens heel lastig worden. Zeker met een club als Youfone.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Heb je screenshots of andere documentatie van de €85 die in de app stond? Heeft Youfone aantekeningen van het gesprek gemaakt en staat daar misschien iets in?

Als je geen enkel bewijs hebt van de afgesproken €85 dan lijkt het er misschien op dat je pech hebt. Youfone rekent €0,10/MB en je hebt zelf het dataplafond uitgeschakeld, dus technisch klopt het allemaal. Met 200 Mbps heb je in een paar minuten 8617 MB binnengehengeld. Er zijn echter twee mogelijke uitwegen.

De eerste is de beperkende werking van de redelijkheid en billijkheid:
Een tussen hen krachtens wet, gewoonte of rechtshandeling geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
Je moet dan betogen dat het bedrag zo buitensporig is dat het onaanvaardbaar is. Dat is niet zo eenvoudig, het uitgangspunt is dat je gewoon moet betalen. Ik kon deze uitspraak vinden waarin de kantonrechter ongeveer 1000 euro buiten de bundel ok vond, en het hof dat alleen terugdraaide omdat niet was bewezen dat het datagebruik nauwkeurig was geregistreerd. In jouw geval is het datagebruik in een paar minuten gegenereerd, dat is een factor die bijdraagt aan de onredelijkheid.

De tweede is kansrijker en houdt in dat je de overeenkomst op afstand hebt gesloten en Youfone je niet goed heeft geïnformeerd over de totale prijs. In het bestelproces moet je bij "Kies je databundel" op de ( i ) klikken om de volgende tekst te zien:
Mobiel internet binnen de EU
Overal binnen de EU is je databundel geldig. Binnen je bundel kun je zorgeloos internetten. Wanneer je databundel volledig is verbruikt, betaal je € 0,10 per MB. Verbruikte KB’s worden per sessie naar boven afgerond op 100 KB.
De vraag is of Youfone hiermee voldoet aan de eis van art. 6:230m BW dat zij op duidelijke en begrijpelijke wijze de totale prijs vooraf moet communiceren of (als dat niet kan) de manier waarop de prijs moet worden berekend. Ik denk niet dat deze tekst voldoende begrijpelijk is. De gemiddelde consument zal bij deze tekst niet begrijpen dat het €100 kost om één GB buiten de bundel te gebruiken. Waarom staat er bijvoorbeeld niet dat downloaden met de maximale snelheid bij dit abonnement €150 per minuut kost?

De informatie over de prijs moet daarnaast op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat je een bestelling plaatst in beeld komen en na het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager worden verstrekt. In het huidige bestelproces moet je aanvinken:
Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden, de tarieven en het privacybeleid. Hierbij ga ik een betalingsverplichting aan en ben ik bewust van mijn annuleringsrecht.
De vraag is of dit ook al het geval was toen jij de overeenkomst sloot. Youfone zal dit aan moeten tonen.

Heb je het abonnement via internet afgesloten?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
fopjurist schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Heb je screenshots of andere documentatie van de €85 die in de app stond? Heeft Youfone aantekeningen van het gesprek gemaakt en staat daar misschien iets in?

Als je geen enkel bewijs hebt van de afgesproken €85 dan lijkt het er misschien op dat je pech hebt. Youfone rekent €0,10/MB en je hebt zelf het dataplafond uitgeschakeld, dus technisch klopt het allemaal. Met 200 Mbps heb je in een paar minuten 8617 MB binnengehengeld. Er zijn echter twee mogelijke uitwegen.

De eerste is de beperkende werking van de redelijkheid en billijkheid:

[...]

Je moet dan betogen dat het bedrag zo buitensporig is dat het onaanvaardbaar is. Dat is niet zo eenvoudig, het uitgangspunt is dat je gewoon moet betalen. Ik kon deze uitspraak vinden waarin de kantonrechter ongeveer 1000 euro buiten de bundel ok vond, en het hof dat alleen terugdraaide omdat niet was bewezen dat het datagebruik nauwkeurig was geregistreerd. In jouw geval is het datagebruik in een paar minuten gegenereerd, dat is een factor die bijdraagt aan de onredelijkheid.

De tweede is kansrijker en houdt in dat je de overeenkomst op afstand hebt gesloten en Youfone je niet goed heeft geïnformeerd over de totale prijs. In het bestelproces moet je bij "Kies je databundel" op de ( i ) klikken om de volgende tekst te zien:

[...]

De vraag is of Youfone hiermee voldoet aan de eis van art. 6:230m BW dat zij op duidelijke en begrijpelijke wijze de totale prijs vooraf moet communiceren of (als dat niet kan) de manier waarop de prijs moet worden berekend. Ik denk niet dat deze tekst voldoende begrijpelijk is. De gemiddelde consument zal bij deze tekst niet begrijpen dat het €100 kost om één GB buiten de bundel te gebruiken. Waarom staat er bijvoorbeeld niet dat downloaden met de maximale snelheid bij dit abonnement €150 per minuut kost?

De informatie over de prijs moet daarnaast op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat je een bestelling plaatst in beeld komen en na het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager worden verstrekt. In het huidige bestelproces moet je aanvinken:

[...]

De vraag is of dit ook al het geval was toen jij de overeenkomst sloot. Youfone zal dit aan moeten tonen.

Heb je het abonnement via internet afgesloten?
Bedankt voor het investeren van zoveel tijd hierin. _/-\o_ Dit geeft me zeker wat inzicht.

Ik heb het bedrag voor nu laten terugboeken en het staat weer op mijn rekening. Echter, ik ben bezorgd of ik in de problemen kan komen als ik het niet binnen een bepaalde termijn terugbetaal. Mijn hoop is dat iemand dit bekijkt en ook vindt dat het bedrag buitensporig is, maar ik vrees dat het mogelijk weer automatisch afgeschreven wordt.

Ik heb gelukkig een aantal screenshots van 4 december. Let vooral op de tijden van de berichten en de tijd waarop ik de screenshot van mijn Youfone app nam. Hierop is een bedrag van €75,80 te zien (niet €85, dat was een vergissing van mijn kant - ik wist niet dat ik een screenshot had gemaakt). Het verbruik staat op 758 MB, wat afwijkt van de 8617.77 MB die op mijn rekening staat. Op de screenshot, genomen om 19.21 uur, staat het verbruik op 758 MB, terwijl ik al om 18.16 uur een bericht kreeg dat mijn dataverbinding vanwege kosten buiten de bundel werd geblokkeerd. Dit kan te wijten zijn aan een vertraging in de app, maar het lijkt mij wel een erg grote vertraging. Een andere mogelijkheid is dat mijn dataverbinding helemaal niet is verbroken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A17iI5TP382-7J6PpkWEPQrdKhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5VDMDKnOGq9CZYOM59TwH3G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVw9zFb1dFUV9nn3QgL7agENUV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IAlIIUWHFYMg395kkJnWFg2k.jpg?f=user_large
Heb ik hier iets aan denk je ?

[ Voor 6% gewijzigd door foxbow op 25-01-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hoe heb je je het abonnement precies afgesloten? Via youfone.nl of via een andere partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
fopjurist schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:36:
Hoe heb je je het abonnement precies afgesloten? Via youfone.nl of via een andere partij?
De website van youfone zelf, op 28-11-2020.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

foxbow schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:35:
[...]

De website van youfone zelf, op 28-11-2020.
Is er ondertussen nog iets gebeurd? Ik zal hier anders een reactie schrijven die je naar Youfone kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
fopjurist schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:40:
[...]

Is er ondertussen nog iets gebeurd? Ik zal hier anders een reactie schrijven die je naar Youfone kunt sturen.
Ik heb het bedrag teruggestort gekregen, waarna ik automatisch de volgende dag een mail en sms kreeg van Youfone dat ik het geld terug moet storten, anders sluiten ze mijn telefoon nummer af:

"De tijd begint te dringen. Dat komt omdat je de laatste factuur van Youfone nog niet hebt betaald. Het is belangrijk dat je binnen 24 uur het openstaande bedrag overmaakt. Want anders wordt jouw telefoonnummer de eerst volgende werkdag automatisch afgesloten.*"

Aangezien ik nu bij KPN zit, zie ik dit niet gebeuren (en is ook niet gebeurd).

Ik heb 4 dagen geleden wel een brief en email gestuurd, met de dringende vraag om deze kwestie te heroverwegen en een rechtvaardige oplossing te bieden. Eveneens aangevuld met het bewijs dat ik heb van veel lagere kosten.

Ik heb hier nog geen reactie op ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

Hebben ze het zelf terug gestort of heb je het gestorneerd?

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
PA5AM schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:13:
Hebben ze het zelf terug gestort of heb je het gestorneerd?
Ik heb het gestorneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel

vrotogel

leest vooral mee

Bij clubs als Youfone kom je dan in een geautomatiseerd proces. Voordat er iemand naar gaat kijken ben je x dagen verder. Dit soort menselijke interactie kost veel geld. Dat zie je bijna overal tegenwoordig. Scripts, geen flexibiliteit , standaard antwoorden. Nadenken en oplossen ? Weinig kans. If you pay peanuts, you'll probably get monkeys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
vrotogel schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:13:
Bij clubs als Youfone kom je dan in een geautomatiseerd proces. Voordat er iemand naar gaat kijken ben je x dagen verder. Dit soort menselijke interactie kost veel geld. Dat zie je bijna overal tegenwoordig. Scripts, geen flexibiliteit , standaard antwoorden. Nadenken en oplossen ? Weinig kans. If you pay peanuts, you'll probably get monkeys...
Ze zijn als beste getest door de consumentenbond en op het gebied van klantenservice hebben ze een 9.1 gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
aljooge schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Ze zijn als beste getest door de consumentenbond en op het gebied van klantenservice hebben ze een 9.1 gescoord.
Dan ligt de lat wel heel laag! :o De klantenservice functioneert echt voor geen meter! Van wanneer is die test?

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 02-02-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Room42 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Dan ligt de lat wel heel laag! :o De klantenservice functioneert echt voor geen meter! Van wanneer is die test?
https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
https://www.consumentenbo...-wij-mobiele-abonnementen
Kwaliteit klantenservice (15%)
Kwaliteit op basis van aantal meldingen administratieve problemen.
Dus dat is niet echt een onderzoek/test, helaas. Ik heb een stuk mindere ervaring met ze, zeker als je contact of überhaupt interactie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel

vrotogel

leest vooral mee

Ik ken deze enquete, die vul ik zelf ook regelmatig in voor de CB. Die score zegt niet zoveel omdat je vrijwel nooit iets met de klantenservice te maken hebt. De vraagstelling van de CB is ook vrij algemeen en summier. De komende ronde zal ik dit gemiddelde iets omlaag brengen want ik heb 2 hele slechte ervaringen met afhandeling van vragen en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel

vrotogel

leest vooral mee

vrotogel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:34:
Ik heb drie abonnementen op 1 adres en ik krijg totaal geen voordeel tussen deze zoals bij KPN. Voor 1 abonnement een plafond afgesloten en een data aanvuller. Helaas greep het plafond in bij de reguliere hoeveelheid data en heb ik de gouden aanvuller van 12,50 per 2 dagen (3 GB) niet eens kunnen gebruiken. Klantenservice was gesloten dus gemaild. Wacht nog steeds op antwoord. Ik weet wel zeker dat Youfone per einde contract er uit gaat. Facturen maar 6 maanden in te zien, een klantenservice die niets kan of niet reageert, een prijsstijging voordat je abonnement in gaat terwijl je dezelfde aanbieding voor de oude prijs nog steeds kunt afsluiten. Ze haten klanten is mijn idee. Het telt op en is inmiddels wel genoeg. Op naar een ander, nog even geduld.
Zojuist antwoord van de servicedesk (dit speelde per 31 dec) die er op neer kwam dat ze niks voor me gaan doen, En dat terwijl ze aan alle kanten fout zitten. Goede club is dit toch. Ik ga dit maar eens opnieuw aankaarten en dan net zolang tot ze er helemaal zat van zijn. Ik wil hier nu weg met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Zojuist ook antwoord gekregen van youfone:

En de uitleg is eigenlijk vrij simpel.
U heeft het contract per 07-12-2023 opgezegd.
Dan krijgt u in die maand data naar rato, dus data voor 7 dagen.
U krijgt niet uw gehele bundel die u altijd had daarvoor.
En omdat u geen data plafond actief heeft gehad.
Bent u hierdoor buiten uw bundel gegaan.

Ik hoor graag van u.

Ik heb een reactie teruggestuurd waarin ik heb aangegeven dat, ondanks Youfones bewering over een aanpassing van mijn databundel naar rato vanwege de beëindiging van mijn contract op 7 december 2023, ik hier nooit over ben geïnformeerd. Dit is in tegenspraak met hun eerdere bericht van 28 november 2023, waarin werd gesteld dat mijn abonnement ongewijzigd zou blijven. Bovendien suggereerden zowel de app als SMS-meldingen op 4 december dat ik nog steeds beschikking had over een volledige bundel van 10 GB.

Ik heb Youfone verzocht deze kwestie opnieuw te overwegen en heb voorgesteld om de standaard abonnementskosten van €10,50, plus de extra bundel van €5, totaal €15,50, te betalen. Dit voorstel reflecteert mijn bereidheid om mijn financiële verplichtingen na te komen, in acht nemend de aanzienlijke stress en het ongemak dat deze situatie heeft veroorzaakt. Daarbij heb ik benadrukt dat heldere communicatie over dergelijke wijzigingen cruciaal is.

Ik wacht op een reactie van Youfone en hoop op een eerlijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
foxbow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:32:
Zojuist ook antwoord gekregen van youfone:

En de uitleg is eigenlijk vrij simpel.
U heeft het contract per 07-12-2023 opgezegd.
Dan krijgt u in die maand data naar rato, dus data voor 7 dagen.
U krijgt niet uw gehele bundel die u altijd had daarvoor.
En omdat u geen data plafond actief heeft gehad.
Bent u hierdoor buiten uw bundel gegaan.

Ik hoor graag van u.

Ik heb een reactie teruggestuurd waarin ik heb aangegeven dat, ondanks Youfones bewering over een aanpassing van mijn databundel naar rato vanwege de beëindiging van mijn contract op 7 december 2023, ik hier nooit over ben geïnformeerd. Dit is in tegenspraak met hun eerdere bericht van 28 november 2023, waarin werd gesteld dat mijn abonnement ongewijzigd zou blijven. Bovendien suggereerden zowel de app als SMS-meldingen op 4 december dat ik nog steeds beschikking had over een volledige bundel van 10 GB.

Ik heb Youfone verzocht deze kwestie opnieuw te overwegen en heb voorgesteld om de standaard abonnementskosten van €10,50, plus de extra bundel van €5, totaal €15,50, te betalen. Dit voorstel reflecteert mijn bereidheid om mijn financiële verplichtingen na te komen, in acht nemend de aanzienlijke stress en het ongemak dat deze situatie heeft veroorzaakt. Daarbij heb ik benadrukt dat heldere communicatie over dergelijke wijzigingen cruciaal is.

Ik wacht op een reactie van Youfone en hoop op een eerlijke oplossing.
Nou, tweede reactie is binnen hoor:

Beste xxxxx.

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen allemaal.
Ik heb het nogmaals goed voor u bekeken.
Helaas kan ik aan deze factuur niets veranderen.
In onze voorwaarden staat ook vermeld dat u naar rato data krijgt bij opzeggen.

Fijne dag gewenst.

Wat moet je hier nou mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
foxbow schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Nou, tweede reactie is binnen hoor:

Beste xxxxx.

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen allemaal.
Ik heb het nogmaals goed voor u bekeken.
Helaas kan ik aan deze factuur niets veranderen.
In onze voorwaarden staat ook vermeld dat u naar rato data krijgt bij opzeggen.

Fijne dag gewenst.

Wat moet je hier nou mee...
Ik ben geen jurist maar als dat zo in de voorwaarden staat, heb je het er mee te doen. Het is natuurlijk ook geen onredelijke voorwaarde dat indien je een abonnement opzegt midden in de lopende maand, je alleen de data krijgt voor het deel van de maand waarvoor je betaalt (alleen pakt dit nu voor jou heel zuur uit).

Ik heb even teruggelezen en ik het is behoorlijk klote dat je nu een rekening krijgt van meer dan 800 euro. Het is een flinke smak geld en ook heel begrijpelijk dat dit oneerlijk voelt. Los van wie er in juridische zin gelijk heeft of niet, word je gewoon onredelijk behandeld door Youfone.

Desondanks wil ik je toch het advies geven om dit gevecht niet op de emotie te voeren, maar af en toe even een stap terug te doen, en het proberen vanuit de ratio te aan te pakken. Dat doet Youfone namelijk ook. Dat ze jou onredelijk behandelen, heeft weinig juridische waarde. Youfone zal (helaas) ook niet onder de indruk zijn en hun positie veranderen omdat jij storneert en boze brieven stuurt of boos opbelt.

Voorkom dat dit escaleert in een situatie waardoor je door incassokosten nóg meer moet betalen. Storneren an sich ontslaat je namelijk niet van betalingsverplichting.
Ik zeg niet dat je moet opgeven, maar zoek degelijke juridische argumenten om je positie kracht bij te zetten, roep eventueel hulp in van een jurist, rechtbijstand of geschillencommissie, en voer de strijd daarmee. Niet met emotie, want daar win je dit helaas niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 09-02-2024 13:53 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Tc99m schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Ik ben geen jurist maar als dat zo in de voorwaarden staat, heb je het er mee te doen. Het is natuurlijk ook geen onredelijke voorwaarde dat indien je een abonnement opzegt midden in de lopende maand, je alleen de data krijgt voor het deel van de maand waarvoor je betaalt (alleen pakt dit nu voor jou heel zuur uit).

Ik heb even teruggelezen en ik het is behoorlijk klote dat je nu een rekening krijgt van meer dan 800 euro. Het is een behoorlijke smak geld en heel begrijpelijk dat je je oneerlijk behandeld voelt. Los van wie er juridisch gelijk heeft of niet, word je gewoon onredelijk behandeld door Youfone.

Desondanks wil ik je toch het advies geven om dit gevecht echter niet op de emotie te voeren, maar af en toe even een stap terug te doen, en het proberen vanuit de ratio te aan te pakken. Dat doet Youfone namelijk ook. Dat ze jou onredelijk behandelen, heeft helaas weinig juridische waarde. Youfone zal (helaas) ook niet onder de indruk zijn als jij storneert en boze brieven stuurt of boos opbelt, en daardoor hun positie veranderen.

Voorkom dat dit escaleert in een situatie waardoor je door incassokosten nóg meer moet betalen. Storneren ontslaat je namelijk niet van betalingsverplichting.
Ik zeg niet dat je moet opgeven, maar zoek degelijke juridische argumenten om je positie kracht bij te zetten, roep eventueel hulp in van een jurist, rechtbijstand of geschillencommissie, en voer de strijd daarmee. Niet met emotie, want daar win je dit helaas niet mee.
Dat begrijp ik, maar het feit dat ik een mail krijg van youfone op 28 november, met de text :Je nummerbehoud verzoek voor 31xxxxxxxx is door de andere provider geannuleerd.
Je abonnement bij Youfone blijft doorlopen zoals je van ons gewend bent.

Met geen vervolg email, en het feit dat de app belooft "24/7 inzicht in je verbruik" en benadrukt dat "gebruikers altijd inzicht hebben in hun verbruik en facturen". Desondanks toonde mijn app gedurende de hele maand december een databundel van 10 gigabyte, wat tegenstrijdig is met uw bewering dat mijn databundel naar rato was aangepast.
Als de rato-regeling daadwerkelijk van toepassing was door het beëindigen van mijn contract op 7 december 2023, had mijn beschikbare databundel proportioneel verminderd moeten zijn tot ongeveer 2.258MB, en niet de volledige 10 gigabyte die continu werd getoond. Dit suggereert dat de volledige bundel beschikbaar was, wat direct in tegenspraak is met hun claim.

Daarnast waren hun systemen achter de app ook niet op de hoogte van de verminderde bundel, ik kreeg namelijk pas na 8000MB de SMS "Je hebt 80% van je data bundel verbruikt" Dit impliceert dat had ik het (betaalde) dataplafond aangezet, deze mij ook gewoon tot 10 gig liet gaan en niet tot 2.258MB.

Ik kan er moeilijk mee omgaan als er zo veel aanwijzingen waren dat deze regeling niet van kracht was en dan achteraf blijkt het ineens wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
foxbow schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Dat begrijp ik, maar het feit dat ik een mail krijg van youfone op 28 november, met de text :Je nummerbehoud verzoek voor 31xxxxxxxx is door de andere provider geannuleerd.
Je abonnement bij Youfone blijft doorlopen zoals je van ons gewend bent.

Met geen vervolg email, en het feit dat de app belooft "24/7 inzicht in je verbruik" en benadrukt dat "gebruikers altijd inzicht hebben in hun verbruik en facturen". Desondanks toonde mijn app gedurende de hele maand december een databundel van 10 gigabyte, wat tegenstrijdig is met uw bewering dat mijn databundel naar rato was aangepast.
Als de rato-regeling daadwerkelijk van toepassing was door het beëindigen van mijn contract op 7 december 2023, had mijn beschikbare databundel proportioneel verminderd moeten zijn tot ongeveer 2.258MB, en niet de volledige 10 gigabyte die continu werd getoond. Dit suggereert dat de volledige bundel beschikbaar was, wat direct in tegenspraak is met hun claim.

Daarnast waren hun systemen achter de app ook niet op de hoogte van de verminderde bundel, ik kreeg namelijk pas na 8000MB de SMS "Je hebt 80% van je data bundel verbruikt" Dit impliceert dat had ik het (betaalde) dataplafond aangezet, deze mij ook gewoon tot 10 gig liet gaan en niet tot 2.258MB.

Ik kan er moeilijk mee omgaan als er zo veel aanwijzingen waren dat deze regeling niet van kracht was en dan achteraf blijkt het ineens wel zo te zijn.
Nogmaals: ik ben het met je eens dat je niet eerlijk wordt behandeld, maar zo lang Youfone de poot stijf houdt, kom je niet verder. Dan is het welles/nietes, en dat winnen zij zonder verdere argumenten uiteindelijk.

Als je je verlies niet wilt nemen, schakel dan juridische hulp in, en voorkom dat het qua kosten nog verder uit de hand loopt, bijvoorbeeld doordat Youfone het uit handen geeft aan een incassobureau.

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

foxbow schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb het bedrag voor nu laten terugboeken en het staat weer op mijn rekening. Echter, ik ben bezorgd of ik in de problemen kan komen als ik het niet binnen een bepaalde termijn terugbetaal. Mijn hoop is dat iemand dit bekijkt en ook vindt dat het bedrag buitensporig is, maar ik vrees dat het mogelijk weer automatisch afgeschreven wordt.
Processueel raad ik je aan om (uiteindelijk) onder protest te betalen, en Youfone in verzuim te laten raken voor terugbetaling. Om drie redenen:
1. Tijdens het verzuim loopt de wettelijke rente. Die is momenteel 7%;
2. Als Youfone een zaak start, kost dat je bij verlies meer dan wanneer jij een zaak start; en
3. Later dit jaar treedt het Tijdelijk besluit experiment nabijheidsrechter in werking. Die schept een laagdrempelige procedure bij de rechtbank met lagere proceskosten. Het experiment is niet landelijk maar je kunt de procedure in ieder geval in Rotterdam voeren omdat Youfone daar is gevestigd.
Punt 2 en 3 besparen je ongeveer 250 euro bij verlies (bij winst is er geen verschil in kosten).
foxbow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:32:
Zojuist ook antwoord gekregen van youfone, en de uitleg is eigenlijk vrij simpel.
U heeft het contract per 07-12-2023 opgezegd. Dan krijgt u in die maand data naar rato, dus data voor 7 dagen.
Dit is een nieuw argument. Er spelen dus twee zaken door elkaar: je hebt meer gebruikt dan de oorspronkelijke bundel, en de bundel is maar 2,26 GB ipv 10 GB. Dat eerste kost je €75,80, dat tweede €774,19. Ik raad je aan om het geschil eenvoudig te houden en je op de tweede kostenpost te concentreren als je hierover gaat procederen.

In de voorwaarden staat dat een bundel altijd gelijkoopt met een kalendermaand, dat een factuur naar rato berekend kan worden, en dat de bundelgrootte naar rato wordt berekend als je gedurende een maand een nieuw abonnement afsluit. Er staat niet dat je bundel naar rato wordt verkleind bij opzegging.

Je kunt het volgende bericht sturen:
Ik had bij u een abonnement met daarin inbegrepen een databundel van 10 GB à € 10. Het abonnement is opgezegd per 7 december 2023.

Op 4 december 2023 kreeg ik de volgende sms-berichten van u:
18:12 uur: “Je hebt 100% van je databundel gebruikt.”
18:16 uur: “Je dataverbinding is vanwege kosten buiten de bundel geblokkeerd tot de eerste van de volgende maand.”
Om 19:21 uur toonde uw app dat ik € 75,80 aan extra kosten had gemaakt vanwege Internet in Nederland.

Op 24 januari 2024 heeft u € 866,18 van mijn rekening afgeschreven. U heeft uitgelegd dat dit komt omdat het abonnement per de zevende dag van de maand is opgezegd, en dat de databundel daarom naar rato is verkleind naar 7 dagen, wat overeenkomt met een bundel van 2,26 GB voor € 2,26. Voor een gebruik van 10 GB berekent u daarom € 2,26 voor de eerste 2,26 GB en € 774 voor de resterende 7,74 GB. U stelt dat de verkleining naar rato in de algemene voorwaarden overeen is gekomen.

In de voorwaarden staat niet dat een bundel naar rato wordt verkleind bij opzegging. Er wordt wel nauwkeurig beschreven dat de bundelgrootte naar rato wordt berekend als iemand gedurende een maand een nieuw abonnement afsluit. Als u had willen afspreken dat de bundel naar rato wordt berekend bij opzegging had het op uw weg gelegen om dit duidelijk vast te leggen en op begrijpelijke wijze te communiceren. In de communicatie bent u juist uitgegaan van een bundel van 10 GB waardoor ik mijn gebruik in december ook niet meer heb kunnen aanpassen. Ik wijs daarbij op uw sms-berichten van 4 december 2023 en de informatie die in december in uw app werd getoond. Het bedrag van € 774 ben ik daarom niet verschuldigd.

Het bedrag van € 75,80 volgt uit gebruik dat uitgaat boven de oorspronkelijke bundel van 10 GB. Op grond van art. 6:230m lid 1 sub c BW bent u verplicht om op duidelijke en begrijpelijke wijze de totale prijs vooraf te communiceren of (als dat niet kan) op duidelijke en begrijpelijke wijze de manier waarop de prijs moet worden berekend. Daarnaast bent u op grond van art. 6:230v lid 7 verplicht om deze informatie op een duurzame gegevensdrager ter beschikking te stellen voordat de dienst wordt uitgevoerd. Aan beide verplichtingen hebt u niet voldaan, en ik vernietig daarom de bepaling over de kosten buiten de bundel. Het bedrag van € 75,80 ben ik daarom niet verschuldigd.

Ik ben graag bereid om de abonnementskosten te voldoen. Graag ontvang ik daarvoor de juiste factuur.
Als je hierop een reactie krijgt, of als je een brief krijgt waarin je nog 14 dagen de tijd krijgt om te betalen moet je actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 13:05
Toch ook even mijn ervaringen met Youfone opgetekend.
Na jaren tevreden gebruik te hebben gemaakt van zowel 2 mobiele abo's als een vaste internetverbinding zijn wij onlangs verhuist. Gezien de tevredenheid hebben we Youfone meegenomen.
Echter blijkt op de dag dat de verbinding in de nieuwe woning tot stand moet komen, dat de verhuizing in zijn geheel niet is doorgekomen bij KPN. Vanwege een systeemfout bij één of beide partijen is de verhuizing nooit doorgekomen en dus hebben we geen signaal.
Vervelend, zeker gezien thuiswerken de norm is en we ook voor tv afhankelijk zijn van Internet (niks lineair meer). Na meerdere chats en telefoontjes krijg ik eerst te horen dat de verhuizing nog steeds niet door kan gaan en dat de 2e lijn dit op moet lossen, vervolgens dat het na 16.00 uur moet werken als ik m'n modem reset. Na 17.00 uur nog steeds geen internet.
Werkdag later opnieuw contact opgenomen met de technische dienst: de verhuizing kan nu wel ingezet worden maar de verhuisdatum ligt 2 weken later. Ook na meerdere telefoontjes is het niet mogelijk om te escaleren naar KPN om een eerdere verhuizing door te zetten.
De helpdesk geeft uiteindelijk aan dat ik maar 2 weken moet wachten of moet overstappen. Op geen enkel moment wordt er meegedacht of wordt compensatie geboden. Als ik daar zelf over begin wordt een verhoging van mijn databundel van 5GB doorgevoerd. Daarmee kom ik nog geen 2 dagen door, laat staan 2 weken.
Ik denk dat wij maar gaan overstappen. Na jaren tevreden klant te zijn geweest stelt Youfone en dan vooral hun helpdesk me diep teleur. Prima bedrijf zolang er niks mis is, maar zoals hun eigen medewerker al aangaf "Je zit bij een budget bedrijf".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• foxbow
fopjurist schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Processueel raad ik je aan om (uiteindelijk) onder protest te betalen, en Youfone in verzuim te laten raken voor terugbetaling. Om drie redenen:
1. Tijdens het verzuim loopt de wettelijke rente. Die is momenteel 7%;
2. Als Youfone een zaak start, kost dat je bij verlies meer dan wanneer jij een zaak start; en
3. Later dit jaar treedt het Tijdelijk besluit experiment nabijheidsrechter in werking. Die schept een laagdrempelige procedure bij de rechtbank met lagere proceskosten. Het experiment is niet landelijk maar je kunt de procedure in ieder geval in Rotterdam voeren omdat Youfone daar is gevestigd.
Punt 2 en 3 besparen je ongeveer 250 euro bij verlies (bij winst is er geen verschil in kosten).

[...]

Dit is een nieuw argument. Er spelen dus twee zaken door elkaar: je hebt meer gebruikt dan de oorspronkelijke bundel, en de bundel is maar 2,26 GB ipv 10 GB. Dat eerste kost je €75,80, dat tweede €774,19. Ik raad je aan om het geschil eenvoudig te houden en je op de tweede kostenpost te concentreren als je hierover gaat procederen.

In de voorwaarden staat dat een bundel altijd gelijkoopt met een kalendermaand, dat een factuur naar rato berekend kan worden, en dat de bundelgrootte naar rato wordt berekend als je gedurende een maand een nieuw abonnement afsluit. Er staat niet dat je bundel naar rato wordt verkleind bij opzegging.

Je kunt het volgende bericht sturen:

[...]

Als je hierop een reactie krijgt, of als je een brief krijgt waarin je nog 14 dagen de tijd krijgt om te betalen moet je actie ondernemen.
Bedankt, Ik heb de brief al klaar staan om te verzenden met wat kleine revisies voor accuraatheid.
Ik wacht nog even met versturen want maandag heb ik eindelijk een redelijk iemand aan de telefoon gekregen die het probleem begreep. Na 45 minuten uitrekenen en uitzoeken heeft hij de rekening gereduceerd naar +-40 euro.

**Tijdens het schrijven heb ik zojuist bevestiging gekregen dat de rekening is gereduceerd van €866,18 naar €35,39 !

Super, iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.