Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
Ik overweeg om voor mijn vader (al op leeftijd en doet nagenoeg niks met internet en belt weinig) een youfone abonnement per maand af te sluiten. De actie dat je dubbele data krijgt loopt nog een paar dagen vandaar even mijn vraag.

Hoe zit het met de actie die nu loopt dat je dubbele data krijgt als je een per maand opzegbaar abonnement afsluit? Loopt die actie dan door tot dat je opzegt?

Ik wil onderstaande abonnement afsluiten;

Contractduur: maand
Internetbundel: 500MB + 500MB (actie)
Belminuten/ SMS: Onbeperkt
Dataplafond
Totale kosten per maand: 10 euro (is ook max qua budget per maand)

Mochten jullie anders suggesties hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 17% gewijzigd door Road Runner op 29-08-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:05
Road Runner schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:05:
Ik overweeg om voor mijn vader (al op leeftijd en doet nagenoeg niks met internet en belt weinig) een youfone abonnement per maand af te sluiten. De actie dat je dubbele data krijgt loopt nog een paar dagen vandaar even mijn vraag.

Hoe zit het met de actie die nu loopt dat je dubbele data krijgt als je een per maand opzegbaar abonnement afsluit? Loopt die actie dan door tot dat je opzegt?

Dataplafond

Je vader doet na genoeg niks met internet en belt weinig, waarom dan een onbeperkt bellen abbo? ik vind dat best duur daarvoor.

Dan kan je beter voor je vader een Prepaid jaarbundel kopen bij lmobi : https://l-mobimobile.nl/jaar-bundels/

Betaal je 1malig 90euro voor 1 jaar en krijg je 3 GB data en 300 bel minuten per maand.

En zonder risico dat er over de bundel kosten gemaakt kunnen worden, want prepaid...

Of als je het echt bij maand bundel wilt houden: https://mobile.lebara.com/nl/nl/all-in/c/prepaid-all-in

2GB + 500 belminuten + 1000 smjes per maand voor 10 euro. Het is prepaid, maar de bundel kan je automatisch elke maand laten vernieuwen tot wanneer je dat zelf wilt. Geen aansluitkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door fl2001 op 29-08-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
Road Runner schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:05:

Dataplafond

bij Simpel: goedkoopste abonnement nemen =>
250MB + 50min = €2,50 per maand en
hier Onbeperkt bellen € 1,50 extra per maand erbij nemen
dan voor €4,00 per maand ben je klaar

Let wel dit is voor 2 jaar !! maar Totale kosten per maand: 4 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ga het nader bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer!
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04-2021
Wanneer komt youfone eens met de 5g abonnementen, aangezien kpn al voorzien is van 5g zou ik verwachten dat youfone ook wel snel 5g gaat ondersteunen, weten jullie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:05
Gamer! schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:29:
Wanneer komt youfone eens met de 5g abonnementen, aangezien kpn al voorzien is van 5g zou ik verwachten dat youfone ook wel snel 5g gaat ondersteunen, weten jullie meer?
Stel je voor, je hebt 5G op je youfone data bundeltje, wat ga je dan daarmee doen, wat je nu al niet met 4G kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Als je 5G wilt, zal je denk ik bij KPN, Vodafone of Tmobile moeten zitten. De virtuele providers zullen daar nog even mee wachten. Wat verwacht je ook met deze prijzen.
Bij simyo volgens mij moet je bijbetalen als je 4G wilt hebben. 3G zal voor de meeste mensen ook al voldoende zijn. Het streamen van filmpjes zal dan niet zo snel gaan, maar voor browsen en dergelijke is zelfs 3G meer dan zat.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
5G biedt vanwege de lage latency interessante nieuwe mogelijkheden voor oa de automotive industrie en andere slimme apparaten, maar volgens mij heeft het op een mobiele telefoon niet echt meerwaarde.
Of laat ik de vraag omdraaien; wat denk je te kunnen doen met 5G dat je nu niet kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb al 3 jaar hetzelfde Youfone abonnement, wat me uitstekend bevalt. 10 GB (5+5 gratis) en onbeperkt bellen voor 12 euro. Daar krijg ik nu geen betere aanbieding voor, dus laat hem mooi doorlopen ;)

Wat me wel opvalt met de specificatie van internetgebruik, dat er geregeld op verschillende tijdstippen dezelfde hoeveelheid data wordt gebruikt. Steeds 58,69 MB. Wat is dat toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vv-DyJJ1TSdNnddFza7si2kG0hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/famWLRBCzbwln4MXr03Cp84l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harly
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-10-2024
koelkast schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:08:
Ik heb al 3 jaar hetzelfde Youfone abonnement, wat me uitstekend bevalt. 10 GB (5+5 gratis) en onbeperkt bellen voor 12 euro. Daar krijg ik nu geen betere aanbieding voor, dus laat hem mooi doorlopen ;)

Wat me wel opvalt met de specificatie van internetgebruik, dat er geregeld op verschillende tijdstippen dezelfde hoeveelheid data wordt gebruikt. Steeds 58,69 MB. Wat is dat toch?

..
Mmm same here... meerdere malen per dag dit exacte verbruik van 58,69 MB. gemiddeld 2 tot 4 keer met n uitschieter van 13x :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:49
Heb even gegoogeld, maar blijkbaar werken providers met sessies van max 58.69MB of iets dergelijks?

Ik vind vooral links van Simyo, maar wellicht dat dit dan vanuit KPN komt.

https://forum.simyo.nl/in...eel-mb-s-verbruiken-33848

https://forum.simyo.nl/in...mb-op-mijn-verbruik-39824

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harly
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik vond het volgende (antwoord van Youfone):

"Het data-verbruik wordt afgerond op 100 kb. Wanneer één sessie uit meer dan 60 MB bestaat wordt dit opgedeeld in sessies van maximaal 58.69 MB. Dit heeft te maken met de manier waarop het verbruik bij ons wordt aangeleverd door KPN, wiens netwerk wij huren. Je ziet dus vaak hetzelfde aantal MB’s terug omdat dit te maken heeft met de afronding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt Youfone weer* met de 5+5GB / Onbep. abo. voor 12,-.
Ik heb het op het ogenblik (via contractovername), maar er is helaas geen optie voor nummerbehoud (Tele2 abo. dat ik ernaast ook hebt). Dus als het ware betaal ik voor lucht, contractovername + nieuwe sim + 8 maanden gebruik wat n.v.t. is omdat ik het abonnement niet gebruik.

Best gaar eigenlijk, ze mogen wel wat aan hun website doen (zo was de contractovername onduidelijk, die gaat dus direct in en kan je een datum niet specificeren). Vingers gekruist voor Black Friday deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Ik zie ineens een voice over wifi logo staan bij mijn youfone sim. Is dat nieuw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-edeqJJYH9xrEWPopSim5SPTzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkOz1UeBtxWitjmTMh0O6acL.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

bramv82 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:46:
Ik zie ineens een voice over wifi logo staan bij mijn youfone sim. Is dat nieuw?

[Afbeelding]
Net even gekeken hier op mijn toestel. Op mijn Youfone SIM zie ik de optie voor Voice over WiFi (nog) niet staan. Wel bij mijn Vodafone SIM. (Nokia 8.1 met Android 10)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik had 'm wel al eerder gezien op mijn tweede sim van t-mobile. Voor de youfone sim is ie nieuw.

Samsung galaxy S10 hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Blackouts op 02-10-2020 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17
@bramv82 Volgens de website is het vanaf 1 oktober voor nieuwe klanten mogelijk gebruik te maken van VoLTE en VoWiFi.

Een interessante ontwikkeling! Bij mijn weten is Youfone hiermee de eerste 'budgetprovider' die deze functionaliteiten aanbiedt. Simyo en Youfone zijn de twee budgetproviders die VoLTE en VoWiFi ingeschakeld hebben.

Omdat ik wel van nieuwe technieken/features houd, ga ik misschien wel overstappen. Ik zit nu bij Simpel, maar qua VoLTE en VoWiFi zie ik daar nog geen ontwikkeling.

[ Voor 68% gewijzigd door Cranberry op 03-10-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Cranberry schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:19:
@bramv82 Volgens de website is het vanaf 1 oktober voor nieuwe klanten mogelijk gebruik te maken van VoLTE en VoWiFi.

Een interessante ontwikkeling! Bij mijn weten is Youfone hiermee de eerste 'budgetprovider' die deze functionaliteiten aanbiedt. Simyo en Youfone zijn de twee budgetproviders die VoLTE en VoWiFi ingeschakeld hebben.

Omdat ik wel van nieuwe technieken/features houd, ga ik misschien wel overstappen. Ik zit nu bij Simpel, maar qua VoLTE en VoWiFi zie ik daar ook nog geen ontwikkeling.
Blijkbaar dan ook voor bestaande klanten want mijn abonnement loopt al 1 jaar en 10 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Nergens kan ik trouwens een lijst vinden met VoLTE-compatible telefoons. Als ik over zou stappen naar YF zou het wel prettig zijn als mijn Nokia 6.1 VoLTE-compatible blijkt te zijn.
Wellicht moet ik bij KPN kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:19:
Simyo en Youfone zijn de twee budgetproviders die VoLTE en VoWiFi ingeschakeld hebben.
En je vindt Hollandsnieuwe géén budgetprovider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Uhm, ja dat vind ik wel. Ik heb een maand of 2 nog gekeken welke budgetproviders VoLTE ondersteunen en toen kwam ik als ik het me goed herinner nog tot de conclusie dat alleen de drie grote dat aanbieden.
Dank voor de toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:19
Cranberry schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:37:
Nergens kan ik trouwens een lijst vinden met VoLTE-compatible telefoons. Als ik over zou stappen naar YF zou het wel prettig zijn als mijn Nokia 6.1 VoLTE-compatible blijkt te zijn.
Wellicht moet ik bij KPN kijken?
Hier wat meer informatie met betrekking tot VoLTE bij Youfone.
https://support.youfone.n...e-bellen-over-4g-of-wifi-

en bij Wikipedia:
Wikipedia: List of smartphones with HD Voice support

[ Voor 13% gewijzigd door Meubelmaker op 03-10-2020 15:43 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Ik heb sinds 2 dagen ook Voice Over Wifi middels Youfone op een oude Iphone SE. Thuis werkt alles na ca. 15 minuten op de Wifi te zijn aangesloten. Dan springt het icoon van bereik opeens op KPNWifiCall. Duurt het bij jullie ook 15 minuten? Of direct na verbinden met Wifi al? Op het werk zit ik ook op Wifi maar werkt VOW niet. Hoe komt deze ogenschijnlijke willekeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbantema
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-01 15:04
Ik moet zeggen dat ik de klantenservicecl van YF knap waardeloos vind. Een maand geleden nog geïnformeerd of Youfone ook Voice over wifi ging aanbieden. Was niet het geval. Toen een nieuw abonnement afgesloten hij Hollandsnieuwe. En nu in de laatste week bij YF werkt opeens VoWifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Laatst online: 24-04 13:16
gbantema schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:18:
Ik moet zeggen dat ik de klantenservicecl van YF knap waardeloos vind. Een maand geleden nog geïnformeerd of Youfone ook Voice over wifi ging aanbieden. Was niet het geval. Toen een nieuw abonnement afgesloten hij Hollandsnieuwe. En nu in de laatste week bij YF werkt opeens VoWifi.
Heel herkenbaar. Ik heb onlangs de helpdesk gebeld over e-sim. Geen info beschikbaar, maar het zou me niets verbazen als ze dit zo opeens, zonder verdere aankondiging, gaan ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisBV69
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 20:30
And another one bites the dust ... iedereen kent het wel, van jezelf of iemand anders; hoge bijkomende kosten omdat je belminuten of internet buiten je bundel verbruikt hebt. Ik ben vaak extra kritisch op wat ik betaal voor een telefoonabonnement, omdat ik vind dat je hier flink op kunt besparen over jaren gerekend. Maar ook ik ben nu een keertje tegen deze lamp aan gelopen.

Fact: Buiten je sim-only bundel betaal je momenteel E 0,10 per MB.
Fact: Je ontvangt een SMS wanneer je 80% verbruikt hebt.
Fact: Je ontvangt geen bericht wanneer je 100% verbruikt hebt.
Fact: Je maximum buiten-bundel-schade kan oplopen tot maximaal E 100,-
Fact: voor E 0,50 maandelijks kun je een data-plafond instellen.

Helaas ben ik deze week 1 zoommeeting van 1,7GB te ver gegaan (deze keer niet via wifi, vraag me niet waarom).

Mijn ervaring: Eigen schuld dikke bult? Natuurlijk, ik had immers de optie om een plafond in te stellen. Boefjes. Onwaakzaamheid wordt afgestraft terwijl je zorgeloos wilt bellen en internetten. Je wilt geen zaken doen met iemand waar je op je hoede moet zijn toch? Dan raad ik een andere provider aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit ook een dubieus businessmodel van Youfone. Maar wat kun je er tegen doen? Klagen bij hen helpt niet, het staat immers in de (kleine) letters. Maar elders klagen helpt misschien wel, want als je zoekt op klacht en youfone, dan kom je youfone vaak tegen en dat heeft een dempend effect op de verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@ChrisBV69 Ik voel met je mening mee. Bij Simpel waar ik zit, heb je hetzelfde. Aan de andere kant zijn dit grosso modo wel de goedkoopste providers (waarbij de kwaliteit i.r.t. de prijs goed is).

Bij gezins- en familieleden raad ik altijd aan om een plafond op je telefoon in te stellen om dergelijke onaangename verrassingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ChrisBV69 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:
And another one bites the dust ... iedereen kent het wel, van jezelf of iemand anders; hoge bijkomende kosten omdat je belminuten of internet buiten je bundel verbruikt hebt. Ik ben vaak extra kritisch op wat ik betaal voor een telefoonabonnement, omdat ik vind dat je hier flink op kunt besparen over jaren gerekend. Maar ook ik ben nu een keertje tegen deze lamp aan gelopen.

Fact: Buiten je sim-only bundel betaal je momenteel E 0,10 per MB.
Fact: Je ontvangt een SMS wanneer je 80% verbruikt hebt.
Fact: Je ontvangt geen bericht wanneer je 100% verbruikt hebt.
Fact: Je maximum buiten-bundel-schade kan oplopen tot maximaal E 100,-
Fact: voor E 0,50 maandelijks kun je een data-plafond instellen.

Helaas ben ik deze week 1 zoommeeting van 1,7GB te ver gegaan (deze keer niet via wifi, vraag me niet waarom).

Mijn ervaring: Eigen schuld dikke bult? Natuurlijk, ik had immers de optie om een plafond in te stellen. Boefjes. Onwaakzaamheid wordt afgestraft terwijl je zorgeloos wilt bellen en internetten. Je wilt geen zaken doen met iemand waar je op je hoede moet zijn toch? Dan raad ik een andere provider aan.
Een vergelijkbare fout gemaakt helaas. Meteen een rekening van €100,-. Daarna pas bewust geworden van het dataplafond. Ja het staat in de kleine lettertjes. Maar het is een verdienmodel dat m.i. gericht is op onachtzaamheid van je klanten. Dat staat mij tegen en voor mij reden om bij einde contract direct over te stappen. Dan maar een tientje in de maand duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb van de week een mail gekregen dat wifi calling nu ook moet kunnen met Youfone.
Echter mijn Nokia 6.2 (met de laatste software) laat de wifi calling optie niet zien. Ik heb het ook met een T-Mobile sim geprobeerd daar werkt het wel mee. Ook heb ik de sims in de 2 vershillende slots geprobeerd.
Volgens mij is er nog steeds iets niet op orde met mijn sim, want ik lijk ook nog steeds een 50mbit cap te hebben, ik ben ooit ingestapt bij youfone toen ze die cap nog hanteerde, dat abo heb ik een half jaar geleden verlengt en volgens het contract heb ik nu geen cap meer, Ik ben hier al met de servicedesk over bezig geweest, maar daar kunnen ze (of willen ?) mij niet helpen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:30
o rey schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Een vergelijkbare fout gemaakt helaas. Meteen een rekening van €100,-. Daarna pas bewust geworden van het dataplafond. Ja het staat in de kleine lettertjes. Maar het is een verdienmodel dat m.i. gericht is op onachtzaamheid van je klanten. Dat staat mij tegen en voor mij reden om bij einde contract direct over te stappen. Dan maar een tientje in de maand duurder uit.
Wat raar om wel bereid te zijn om € 10,= p.m. meer te betalen, maar niet die € 0,50 p.m. als je er echt zeker van wil zijn dat je niet meer verbruikt. Ben benieuwd voor welke provider je dan gaat kiezen.
En ook de telefoon zelf kan aangeven dat er een bepaalde hoeveelheid data verbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik kreeg begin deze week ook een mail van Youfone hier over. Maar ik krijg het niet werkend op mijn Youfone sim terwijl het op mijn Vodafone sim prima werkt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:01
Eastend schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Wat raar om wel bereid te zijn om € 10,= p.m. meer te betalen, maar niet die € 0,50 p.m. als je er echt zeker van wil zijn dat je niet meer verbruikt. Ben benieuwd voor welke provider je dan gaat kiezen.
En ook de telefoon zelf kan aangeven dat er een bepaalde hoeveelheid data verbruikt is.
om die reden betaal ik die 50 cent extra. Een ongelukje is zo gebeurd, even op een knop drukken dat je al je apps update terwijl je niet gezien hebt dat de telefoon nog op 4g stond, zo kan het dus mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eastend schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Natuurlijk heb je daar gelijk in: waarom meer betalen voor hetzelfde product (data en belminuten)? Maar als je iets minder selectief leest, begrijp je dat het om een principe gaat.

Zie ook: https://tweakers.net/revi...er-in-het-buitenland.html . Youfone zoekt gewoon manieren om via onachtzaamheid van klanten geld te verdienen.

En ja, principes kost soms geld ;). Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt toch ook gewoon in je telefoon instellen dat hij geen data meer verbruikt wanneer hij boven een bepaalde grens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan-Z
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:10
Heeft iemand VoWiFi werkend op een Xiaomi telefoon? VoLTE werkte pas nadat ik de automatische "provider check" uitzette en de optie handmatig in de instellingen aanzette. VoWiFi heb ik op dezelfde manier ingeschakeld bij instellingen, maar werkt niet.

Ik heb een Xiaomi Mi 9 Lite met stock MIUI 12.

Onder
code:
1
*#*#4636#*#*
zie ik het volgende, ook al staan beide ingeschakeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtaCqpkXKwGeEBB8_8kn1lAWdNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I21UBvT0hnMIOa45NbQdGnGM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:41:
Hopelijk komt Youfone weer* met de 5+5GB / Onbep. abo. voor 12,-.
Ik heb het op het ogenblik (via contractovername), maar er is helaas geen optie voor nummerbehoud (Tele2 abo. dat ik ernaast ook hebt). Dus als het ware betaal ik voor lucht, contractovername + nieuwe sim + 8 maanden gebruik wat n.v.t. is omdat ik het abonnement niet gebruik.

Best gaar eigenlijk, ze mogen wel wat aan hun website doen (zo was de contractovername onduidelijk, die gaat dus direct in en kan je een datum niet specificeren). Vingers gekruist voor Black Friday deals.
Ze bieden vanaf vandaag een black prijs aan.
10gb + onbeperkt bellen voor €12 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEQ0E1Lt-_JZ3xHPXp8BZC4skTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKnxI0u3PDLiOof3SSUbWKUl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Barneveld1991 op 12-11-2020 21:47 ]

Verwijderd

Barneveld1991 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:37:
[
Bedankt voor het posten, ik ga juist weg bij Youfone omdat ze achteraf geen nummerbehoud bieden.
Ik had de 10gb/onb voor 12,- abonnement maar kan mijn nummer niet behouden, best gaar eerlijk gezegd.
Als je nummerbehoud niet tijdens bestelproces aanvraagt kan je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
Barneveld1991 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]
Helaas niet voor bestaande klanten. Kan het niet opgeven als verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:47

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

mavical schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:41:
[...]

Helaas niet voor bestaande klanten. Kan het niet opgeven als verlenging.
Weet je het zeker? Hier wel namelijk...

https://my.youfone.nl/orderflow/simonly-renew

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG0mXaECUFrkZhlNI-KV3jz52g8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FyGGgYGTLsEZKK6wSON6TsQ2.png?f=user_large

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik had eerst via de App gekeken. Via myyoufone kan het inderdaad wel. Ik lees ook dat het nieuwe abonnement pas in gaat nadat het huidige abonnement contractueel is beëindigd. Dat is in mijn geval maart 2021. Dat duurt dan nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik ben toch sterk aan het overwegen om toch nog voor een jaar te verlengen. Betaal nu 15 euro per maand voor 7 gig data en onbeperkt bellen. Aanbieding nu 10 gig onbeperkt bellen voor 13 euro per maand. Heb nog is verder gekeken. Het is best een strakke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
id leuke aanbiedingen weer, minder bel min, in eerste blokje.. maar boeie gebruikte ik toch al niet.
4gb extra voor 1 euro...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:40
Ik ben vandaag overgestapt naar Youfone, maar heb drie dingen die niet werken op mijn iPhone 8:

- Geen VoLTE, staat voor zover ik kan zien goed ingesteld
- Geen VoWiFi, staat ook goed ingesteld
- Geen iMessage/FaceTime, "activation failed". Al verschillende dingen geprobeerd zoals netwerk resetten, schuifjes uit/aan zetten, telefoon herstarten, etc.

Iemand nog een idee hoe ik dit zou kunnen fiksen? 4G internet werkt overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Mag al sinds juli verlengen, maar bij dezelfde abonnementsprijs ga ik er op alle gebieden (data, minuten) op achteruit. Zit nu op 6GB - 300 min/sms voor 11 euro p/m. Als ik verleng dan kan ik voor €11,50 wel 10GB krijgen, maar zit met minder belminuten dan. Ga ik voor onbeperkt kom je op €13,50 uit. Geen enorme verschillen, maar ik denk dat ik gewoon mijn bestaande abonnement stilzwijgend laat voortgaan eigenlijk.

Als nieuwe klant ben je dus feitelijk goedkoper uit op dit moment. Misschien eens bellen op mijn abonnement op te zeggen? :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
Ik heb gisteravond contact gehad met de chat. Die heeft het doorgezet naar de technische afdeling en nu heb ik inderdaad VoLTE, VoWiFi en is iMessage/FaceTime ook geactiveerd. Prima ervaring tot nu toe!

• twowheeler
  • Laatst online: 11-09 14:08
Met die actie ben ik toch wel aan het twijfelen over te stappen van ben.

Daar heb ik nu onbeperkt bellen en 9.6GB voor €15.
Bij Youfone wordt dat 10gb voor €14 met mogelijk hogere snelheden.

Grote verschil is kpn netwerk vs t-mobile netwerk. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Overigens lijken de "praktijken" van ben een stuk betrouwbaarder dan die van youfone

[ Voor 12% gewijzigd door twowheeler op 26-11-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traxxion
@twowheeler, ik kom ook van BEN en ik ben positief verrast door Youfone. Bellen over 4G/Wifi werkt als een trein en HD voice is ook een verademing.

• twowheeler
traxxion schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:49:
@twowheeler, ik kom ook van BEN en ik ben positief verrast door Youfone. Bellen over 4G/Wifi werkt als een trein en HD voice is ook een verademing.
dat klinkt wel goed. Hoe is je ervaring qua dekking?

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@twowheeler , mijn ervaring (ca. 2 jaar) tot nu is dat youfone betere dekking heeft in probleemgebieden dan Ben.
Ik heb Ben en mijn vrouw Youfone.

• twowheeler
NIMIC schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:11:
@twowheeler , mijn ervaring (ca. 2 jaar) tot nu is dat youfone betere dekking heeft in probleemgebieden dan Ben.
Thanks! Ik begrijp alleen wel dat youfone dus die afronding doet naar 0.1mb voor elke sessie. Voor zover doet Ben dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
NIMIC schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:11:
Ik heb zelf een abonnement bij Youfone en mijn partner bij Simpel (T-mobile). Ik heb geen slechte ervaringen met Youfone. Werkt prima middels het netwerk KPN. Echter moet ik soms wel constateren daar waar KPN een slechte dekking heeft mijn partner over het algemeen een sterke verbinding heeft middels T-mobile. Heb dat ook al is geconstateerd in Amsterdam toen ik met een groep in een restaurant zat. Niemand had dekking met de bekende providers behalve degene die bij T-mobile zat. Naar mijn idee heeft T-mobile soms toch een betere dekking dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
twowheeler schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]

Thanks! Ik begrijp alleen wel dat youfone dus die afronding doet naar 0.1mb voor elke sessie. Voor zover doet Ben dit niet.
Klopt inderdaad, maar met een 10GB bundel merk ik daar persoonlijk niks van. Qua dekking is het hier in de regio Arnhem/Nijmegen prima. Gistermiddag zonder problemen een Teams call met beeld van Nijmegen naar Arnhem gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

twowheeler schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]

Scheelt slechts een paar procent.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Ik zag dat ze bij youfone een betere aanbieding hebben dan mijn abonnement wat nu bij Vodafone loopt. Bij Vodafone wordt je abonnement 1 keer per jaar iets duurder ivm indexatie.
Is dit bij youfone ook zo of betaal je gewoon een vast bedrag per maand voor de looptijd van je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:24:
Bij Vodafone wordt je abonnement 1 keer per jaar iets duurder ivm indexatie.
Dit is tegenwoordig bij alle providers, dus dat maakt niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-11-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:24:
Ik zag dat ze bij youfone een betere aanbieding hebben dan mijn abonnement wat nu bij Vodafone loopt. Bij Vodafone wordt je abonnement 1 keer per jaar iets duurder ivm indexatie.
Is dit bij youfone ook zo of betaal je gewoon een vast bedrag per maand voor de looptijd van je contract?
Je blijft het vaste bedrag per maand betalen voor zolang je contract loopt. Sterker nog, als je contract afloopt, behoudt je gewoon je kortingen / belminuten / GB's volgens je contract. Je bent alleen vrij om over te stappen wanneer je wilt.
dutchnltweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:32:
[...]

Blijkbaar bij Youfone dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:32:
[...]

Nee dat is niet zo. Ik heb ook bij Simyo gezeten en daar blijf je het vaste bedrag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:34:
[...]

Je blijft het vaste bedrag per maand betalen voor zolang je contract loopt. Sterker nog, als je contract afloopt, behoudt je gewoon je kortingen / belminuten / GB's volgens je contract. Je bent alleen vrij om over te stappen wanneer je wilt.

[...]

Blijkbaar bij Youfone dus niet.
Raar, bij vodafone, tmobile, ben, Tele2, Kpn heb ik het allemaal gezien dat dit gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:36:
[...]

Nee dat is niet zo. Ik heb ook bij Simyo gezeten en daar blijf je het vaste bedrag betalen.
Oh echt? vreemd dat moederbedrijf KPN dit wel doet dan, meeste providers doen dit dus ging er van uit dat het overal gebeurde.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Idem Simpel: Ook die verhoogt niet.
Dus...lang niet alle providers doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Toen ik zelf overstapte naar Vodafone werd er binnen een paar maanden verhoogd. Heel apart vond ik dat. Dus nu wil ik weer een contract afsluiten waarbij de kosten duidelijk zijn en niet stiekem verhoogd worden ieder jaar.
Simpel is inderdaad ook een goed voorbeeld.

Kan ik Youfone qua dekking vergelijken met KPN of is dit minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:45:
Toen ik zelf overstapte naar Vodafone werd er binnen een paar maanden verhoogd. Heel apart vond ik dat. Dus nu wil ik weer een contract afsluiten waarbij de kosten duidelijk zijn en niet stiekem verhoogd worden ieder jaar.

Precies dezelfde dekking, gebruikt de masten van KPN (behalve nog geen 5G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

In al die jaren ook nog nul klachten over het bereik gehad. Daar moet je wat mij betreft geen vrees voor hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:45:

Bereik is uitstekend. Zowel qua voice als 4G.
Enige slechte zaken aan Youfone:
  • De helpdesk (echt bar & bar slecht
  • Vliegtuigstand uitzetten buiten Europa kan nog altijd kosten opleveren. Je moet ook 4G uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:05:
[...]
Bereik is uitstekend. Zowel qua voice als 4G.
Enige slechte zaken aan Youfone:
  • De helpdesk (echt bar & bar slecht
  • Vliegtuigstand uitzetten buiten Europa kan nog altijd kosten opleveren. Je moet ook 4G uitzetten!
Slechte helpdesk vind ik wel een dingetje.

Ik zat even reviews te lezen. Veel klachten over extra kosten.
Nu is het abonnement wat ik wil 10gig en heb ik nu 6 waar ik nooit overheen komt.
Ga je bij youfone sneller door je data heen? Ik begrijp anders de klachten eigenlijk niet. Buiten bundel is inderdaad best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:11:
[...]

Nu is het abonnement wat ik wil 10gig en heb ik nu 6 waar ik nooit overheen komt.
Ga je bij youfone sneller door je data heen? Ik begrijp anders de klachten eigenlijk niet. Buiten bundel is inderdaad best duur.
TFHfony in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Teletekst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:11:
[...]

Ik heb zelf ook een 10GByte bundel en kom er nooit overheen. Ja, ze ronden alles af op 100KByte. Bij mij gaf dat indertijd ongeveer 5% - 10% meer data. Dat is overigens meer dan 4 jaar geleden en ik vermoed dat de sessies tegenwoordig groter zijn (meer data per sessie), waardoor dit verschil nog verder is terug gelopen. Voor mij dus geen issue.
Mocht je jezelf willen beveiligen tegen dit soort problemen: Voor 50ct p/m kan je een dataplafond aanzetten. Dit heb ik voor mijn dochter gedaan.
Technisch is het allemaal dik in orde. Heb ook zeker geen spijt van de overstap. Anders zou ik mijn dochter ook niet afgelopen jaar een abbo van Youfone gegeven hebben. De helpdesk heb je eigenlijk normaal gesproken niet nodig. Maar mocht het ooit zo zijn... Wees gewaarschuwd.
Maar mijn conclusie: Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29
In de FAQ staat dat als je een wijziging op je abo wilt doorvoeren bij een 2-jarig abonnement dat er dan 2 euro bovenop de tarieven komt. Betekent dit dat ik dan vanaf het moment dat ik aan pas elke maand tot einde contract 2 euro meer betaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Ik heb een youfone sim als privé nummer en een t mobile dual sim van mijn werk in dezelfde telefoon.
Een aantal keer heb ik speedtests gedaan met beide kaarten en eigenlijk is de youfone kaart altijd wel sneller.
Wel is het zo dat als youfone geen bereik heeft de t mobile kaart dat dan soms wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Inmiddels ben ik ook een paar maanden verder na te zijn overgestapt. Tijd om mijn bevindingen te delen: In ieder geval ben ik erg enthousiast. Die lage prijs vind je nergens. De afrondingen per 100 kb merk ik ook niet zo. Heb 6 GB per maand en gebruik er maar 3, dus bespaar nu ruim 7 euro met mijn ook al niet al te dure oude abbo van 5GB.

Enige dingetje: om de zoveel tijd moet je die viercijferige pincode weer invoeren, voor de rest: een mooie bezuiniging in de maandlasten: alle kleine beetjes zijn meegenomen. Eigenlijk vind ik het best wel grappig: al die reclame bij andere providers met die unlimited 5G verbindingen voor meer dan 30 euro per maand. De snelheid van 5G heb je niet nodig en unlimited is overkill. Zoveel die daar in trappen en rustig 3x zoveel per maand betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:14
aljooge schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:28:
Enige dingetje: om de zoveel tijd moet je die viercijferige pincode weer invoeren
De pincode van je simkaart bedoel je?
Die kun je gewoon uitzetten.
Afhankelijk van OS kan het even zoeken zijn, in Android 10 zit het tegenwoordig op een andere plek dan ik gewend was zag ik vorige week op de telefoon van m'n pa.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
Vraagje aan de Youfone bezitters.

Bij Simpel kan je een plafond instellen op een bedrag, bijv. max 15 euro per maand. Hier valt ook 0900 nummers of buitenlandse nummers onder.

Bij Youfone wordt dit op de website vermeld: Goed om te weten: het belplafond is exclusief aanvullende kosten zoals bellen naar het buitenland en betaalde informatienummers.

Betekent dit als ik wel een data en belplafond heb, maar er gebeld wordt naar informatienummers en naar het buitenland, ik alsnog een bedrag boven mijn plafond kan verwachten? Zo ja, is er een mogelijkheid om dit te tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Valentino-46 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:09:
[...]

De pincode van je simkaart bedoel je?
Die kun je gewoon uitzetten.
Afhankelijk van OS kan het even zoeken zijn, in Android 10 zit het tegenwoordig op een andere plek dan ik gewend was zag ik vorige week op de telefoon van m'n pa.
En gelukt. Dank hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb nu sinds een week of 5 een simonly abo van Youfone (16 gb voor €15, 2 jarig) op mijn iPhone XS. Telefonische bereikbaarheid is bij mij wel een issue, vooral als ik gebeld wordt vanaf een vaste lijn. Heb al van meerdere bellers gehoord dat ik onbereikbaar was (men krijgt krijgt zelfs mijn voicemail niet te pakken). Ik heb contact gehad met de helpdesk, die mij adviseerde de tel een paar minuten uit te zetten en de netwerkselectie op handmatig te zetten: zonder resultaat. De dame vertelde dat alles verder goed staat en aangezien internet het wel goed doet en ik wel kan bellen (wel met af en toe zeer matige audio), kan het alleen aan mij toestel liggen volgens haar.

Omdat telefonische bereikbaarheid voor mij erg belangrijk is, heb ik sinds een week een esim erbij genomen van Simyo voor €6 per maand (enkel bellen). Met de Simyo ben ik wel uitstekend bereikbaar, die ook gebruik maakt van het KPN netwerk. Wat mij verder opvalt is dat ik met de Simyo continu 4 streepjes bereik heb, maar met de Youfone wisselt dit steeds: soms zelfs maar 1 streepje (ook thuis en ik woon in Rotterdam).
Weet iemand wat ik nog verder zou kunnen proberen om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Daniiv schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:57:
Ik heb nu sinds een week of 5 een simonly abo van Youfone (16 gb voor €15, 2 jarig) op mijn iPhone XS. Telefonische bereikbaarheid is bij mij wel een issue, vooral als ik gebeld wordt vanaf een vaste lijn. Heb al van meerdere bellers gehoord dat ik onbereikbaar was (men krijgt krijgt zelfs mijn voicemail niet te pakken). Ik heb contact gehad met de helpdesk, die mij adviseerde de tel een paar minuten uit te zetten en de netwerkselectie op handmatig te zetten: zonder resultaat. De dame vertelde dat alles verder goed staat en aangezien internet het wel goed doet en ik wel kan bellen (wel met af en toe zeer matige audio), kan het alleen aan mij toestel liggen volgens haar.

Omdat telefonische bereikbaarheid voor mij erg belangrijk is, heb ik sinds een week een esim erbij genomen van Simyo voor €6 per maand (enkel bellen). Met de Simyo ben ik wel uitstekend bereikbaar, die ook gebruik maakt van het KPN netwerk. Wat mij verder opvalt is dat ik met de Simyo continu 4 streepjes bereik heb, maar met de Youfone wisselt dit steeds: soms zelfs maar 1 streepje (ook thuis en ik woon in Rotterdam).
Bestel eens een nieuwe sim of heb je dit al gedaan?, soms kan het het probleem oplossen. Als simyo goed werkt zou youfone precies hetzelfde bijna moeten doen, heb je de gelegenheid om de simkaart in een ander toestel te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
dutchnltweaker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:10:
[...]

Bestel eens een nieuwe sim of heb je dit al gedaan?, soms kan het het probleem oplossen. Als simyo goed werkt zou youfone precies hetzelfde bijna moeten doen, heb je de gelegenheid om de simkaart in een ander toestel te stoppen?
Nog geen nieuwe sim besteld, want de helpdesk vertelde mij dat het ook niet aan de sim kon liggen (omdat ik wel kon internetten en gebeld worden), ik zal vanmiddag een nieuwe aanvragen via de app (kosten voor een nieuwe sim zijn wel weer €15 zie ik net).
Zelf ben ik niet in het bezit van een 2e toestel, dus nog niet uitgeprobeerd in een ander toestel. Volgende week pas zal ik dit kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik zit momenteel bij KPN maar overweeg om over te stappen.
De laatste tijd hebben ze meerdere keren mijn abonnementskosten verhoogt.

Nu denk ik aan Youfone, maar omdat ik niet voor verrassingen wil staan vraag ik mij af of ze daar ook een plafond hebben. Want tijdens het aanmelden zag ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Area schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:12:
Ik zit momenteel bij KPN maar overweeg om over te stappen.
De laatste tijd hebben ze meerdere keren mijn abonnementskosten verhoogt.

Nu denk ik aan Youfone, maar omdat ik niet voor verrassingen wil staan vraag ik mij af of ze daar ook een plafond hebben. Want tijdens het aanmelden zag ik dat niet.
jazeker hebben ze een plafond, dataplafond kan je er los bijnemen bij het aanmelden en kost 50 cent per maand.

belplafond kan je op hun site na inloggen activeren, 1 schuifje omzetten en kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
Zie geen plafond bij de aanmelding, volgens mij hebben ze dat weggehaald.
Of geldt het plafond voor bepaalde contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Area schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:33:
Zie geen plafond bij de aanmelding, volgens mij hebben ze dat weggehaald.
Of geldt het plafond voor bepaalde contracten.
die optie is er nog gewoon. Ga naar youfone.nl druk op stel zelf samen daar kies je je databundel en als je nog verder naar beneden scrolt zie je het vakje waar je het dataplafond kan selecteren voor 50 cent per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
Nvt

[ Voor 180% gewijzigd door Area op 13-12-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Area
16GB/200 min/SMS voor 15,50 per maand. Vind het een ideale deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Daniiv schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:57:

Is dit een nieuw nummer of heb je je bestaande nummer meegenomen naar Youfone?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Beste allen!

Ik ben sinds vandaag verbonden via een Youfone sim-only abonnement op mijn Xiaomi Mi 9 SE. (eu stable rom)
Nu was ik benieuwd of VoLTE wat zou zijn en ook VoWiFi was ik in geinteresseerd.

Na een beetje testen krijg ik beiden niet aan de praat..
Via een code VoLTE geprobeerd te activeren *#*#86583#*#* (krijg wel een schuifje, maar geen verandering)
Via een code VoWiFi/WLAN geprobeerd *#*#869434#*#* (geen effect)

Ik heb de klantenservice gemaild met deze vraag, maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?
Of een oplossing natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:22:
[...]

Is dit een nieuw nummer of heb je je bestaande nummer meegenomen naar Youfone?
Een bestaand nummer meegenomen (vanaf Hollands Nieuwe, waar ik overigens nooit problemen had met de bereikbaarheid). Nog een aantal maal contact gehad met Youfone: ze weigeren de sim te vervangen, terwijl ze zelf wel onderkennen dat het aan de sim zou kunnen liggen, maar "nader onderzoek is vereist".

Heb erg veel spijt dat ik gelijk voor een 2-jarige abo ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:43:
[...]

die optie is er nog gewoon. Ga naar youfone.nl druk op stel zelf samen daar kies je je databundel en als je nog verder naar beneden scrolt zie je het vakje waar je het dataplafond kan selecteren voor 50 cent per maand.
kun je toch pas na een maand pas activeren ( slinkse truuk btw ) ben daardoor ook al door mn bundel gegaan die eerste maand, verdienen ze flink aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
HyperTrophy schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:11:
[...]

kun je toch pas na een maand pas activeren ( slinkse truuk btw ) ben daardoor ook al door mn bundel gegaan die eerste maand, verdienen ze flink aan
Bij mij kon deze optie al vanaf dag 1 geactiveerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
LogiZ5500 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
Ik heb de klantenservice gemaild met deze vraag, maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?
Of een oplossing natuurlijk :)
Ja, ik herken dit. Bij mij werkte het ook niet direct. De klantenservice heeft het toen voor me geactiveerd en sindsdien werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
traxxion schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:50:
[...]

Ja, ik herken dit. Bij mij werkte het ook niet direct. De klantenservice heeft het toen voor me geactiveerd en sindsdien werkt het als een zonnetje.
OK!
Even afwachten dus :)
Overigens is de DL snelheid wel een stuk hoger dan dat mijn vorige Provider Simpel biedt, positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiZ5500 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
Bij mijn beste weten laat KPN alleen de telefoons die onder 'Deze telefoons zijn geschikt' toe op VoWIFI, als MVNO kan Youfone volgens mij niet zelf bepalen welke toestellen toegang krijgen.
traxxion schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:50:
Maar ja, jij hebt zo te zien een iPhone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Daniiv schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:55:
[...]

Een bestaand nummer meegenomen (vanaf Hollands Nieuwe, waar ik overigens nooit problemen had met de bereikbaarheid). Nog een aantal maal contact gehad met Youfone: ze weigeren de sim te vervangen, terwijl ze zelf wel onderkennen dat het aan de sim zou kunnen liggen, maar "nader onderzoek is vereist".

Heb erg veel spijt dat ik gelijk voor een 2-jarige abo ben gegaan.
Dit kan ook zomaar een porteringsissue zijn waarbij er bij een vaste operator de wijziging van Hollandse Nieuwe naar Youfone niet is doorgevoerd.
Je zou moeten uitzoeken vanaf welke operator je nummer niet bereikbaar is en dan moet Youfone dat aan die operator doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
The_Wireless_Guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

Dit kan ook zomaar een porteringsissue zijn waarbij er bij een vaste operator de wijziging van Hollandse Nieuwe naar Youfone niet is doorgevoerd.
Je zou moeten uitzoeken vanaf welke operator je nummer niet bereikbaar is en dan moet Youfone dat aan die operator doorgeven.
Ik ben vooral onbereikbaar als ik gebeld word vanaf een vaste lijn, voor mobiele bellers ben ik wel gewoon bereikbaar. Zou desbetreffend porteringsissue dan ook nog het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Daniiv schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ik ben vooral onbereikbaar als ik gebeld word vanaf een vaste lijn, voor mobiele bellers ben ik wel gewoon bereikbaar. Zou desbetreffend porteringsissue dan ook nog het probleem kunnen zijn?
Je moet dus gaan uitzoeken met welke operators die mensen met een vaste lijn bellen. Dat is al lang niet alleen meer KPN maar kan ook Ziggo, T-Mobile, Tele2, of welke andere partij ook zijn. Als je dat eenmaal weet dan kan je aan Youfone vragen of zij die operator willen inlichten om de routering naar jouw nummer in orde te maken.
In het nummerbehoud proces zit helaas geen bevestiging van de aanpassing van de ene naar de andere operator dus het is alleen maar te vinden door zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
The_Wireless_Guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:17:
[...]

Je moet dus gaan uitzoeken met welke operators die mensen met een vaste lijn bellen. Dat is al lang niet alleen meer KPN maar kan ook Ziggo, T-Mobile, Tele2, of welke andere partij ook zijn. Als je dat eenmaal weet dan kan je aan Youfone vragen of zij die operator willen inlichten om de routering naar jouw nummer in orde te maken.
In het nummerbehoud proces zit helaas geen bevestiging van de aanpassing van de ene naar de andere operator dus het is alleen maar te vinden door zoekwerk.
Ik sta op het punt om:
-of een nieuw nummer te nemen
-of een nieuwe simkaart te bestellen
-of beide.

Nadeel is wel dat een nieuw nummer €15 kost, een nieuwe sim tevens €15.
Denk je dat als ik (enkel) een nieuw nummer neem ik geen issue meer zal ervaren met de bereikbaarheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Daniiv schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:39:
[...]

Ik sta op het punt om:
-of een nieuw nummer te nemen
-of een nieuwe simkaart te bestellen
-of beide.

Nadeel is wel dat een nieuw nummer €15 kost, een nieuwe sim tevens €15.
Denk je dat als ik (enkel) een nieuw nummer neem ik geen issue meer zal ervaren met de bereikbaarheid?
Als je een nieuw nummer neemt krijg je er een uit de Youfone reeks die zou geen routeruingsissues mogen hebben.

Beide lijkt me vooralsnog onnodig maar ik vind eigenlijk dat Youfone hier steken laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:32:
[...]

Als je een nieuw nummer neemt krijg je er een uit de Youfone reeks die zou geen routeruingsissues mogen hebben.

Beide lijkt me vooralsnog onnodig maar ik vind eigenlijk dat Youfone hier steken laat vallen.
Persoonlijk vind ik youfone tot nu toe een grote nachtmerrie. Heb net een nieuw nummer aangevraagd, wat trouwens pas per 1 januari actief zal zijn (zucht).

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp, je was een stuk behulpzamer dan de 6 verschillende youfone medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:10:
[...]

Bij mijn beste weten laat KPN alleen de telefoons die onder 'Deze telefoons zijn geschikt' toe op VoWIFI, als MVNO kan Youfone volgens mij niet zelf bepalen welke toestellen toegang krijgen.

[...]

Maar ja, jij hebt zo te zien een iPhone...
Nu twee keer aan de telefoon gezeten met Youfone medewerker om aan te geven dat VOLTE en VOWIFI niet werken.
Heel vriendelijk te woord gestaan, geconstateerd dat er bij Youfone twee instellingen niet goed stonden en na twee dagen werkt ineens alles.
Voor alsnog prima geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
LogiZ5500 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:33:
[...]

Nu twee keer aan de telefoon gezeten met Youfone medewerker om aan te geven dat VOLTE en VOWIFI niet werken.
Heel vriendelijk te woord gestaan, geconstateerd dat er bij Youfone twee instellingen niet goed stonden en na twee dagen werkt ineens alles.
Voor alsnog prima geholpen :)
Mijn Xiaomi Mi9SE de deur uit gedaan en tegenwoordig eigenaar van een Oneplus Nord!

Nu werkt VoLTE helaas niet meer. VoWiFi lijkt het wel te doen.
Gebeld met de klantenservice, naar helaas geven zij aan dat de instelling aan hun kant goed staan en zever verder niet zo veel aan kunnen doen.

Is er iemand die VoLTE wel werkend heeft gekregen op een Oneplus (Nord)?
Speciale instellingen voor gedaan?
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.