• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:26
aljooge schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:05:
Is me zojuist opgevallen. Voor de eerste keer heeft Youfone een unlimited data abonnement voor 26,50 / maand.

Deze mogelijkheid staat niet op de website, maar heb ik gevonden onder het kopje contract openbreken in de app.
Als dit nog opgaat, dan zijn die er alleen voor bestaande klanten.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:57
areyouben schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:59:
[...]

Als dit nog opgaat, dan zijn die er alleen voor bestaande klanten.
Of een aanbieding voor specifieke bestaande klanten: bij mij weten ze dat ik bijna nooit in de buurt kom van de max van
14 GB. Kunnen ze beter 26.50 aan me verdienen dan 10.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
Ligt het nou aan mij, of stond er gisteren een hele grote timer op de website, die aftelde tot 23:00 uur als ik me niet vergis? Als die timer voorbij was zouden de black friday aanbiedingen niet meer gelden.

De aanbiedingen zijn er nog. Timer is weg. Ahum?

Het is nog steeds een goede aanbieding, maar voelt toch wat wrang om klant te worden van een bedrijf dat zich niet aan de regels houdt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Jerrythafast schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:47:
Ligt het nou aan mij, of stond er gisteren een hele grote timer op de website, die aftelde tot 23:00 uur als ik me niet vergis? Als die timer voorbij was zouden de black friday aanbiedingen niet meer gelden.

De aanbiedingen zijn er nog. Timer is weg. Ahum?

Het is nog steeds een goede aanbieding, maar voelt toch wat wrang om klant te worden van een bedrijf dat zich niet aan de regels houdt :/
Eens en dit doen meer telecombedrijven hoor. Daarna is het ‘wegens succes verlengd’. Maar dat besluit hebben ze natuurlijk niet om 0:01 genomen en toen klaargezet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:34
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Mijn dochter heeft een iPhone 11 en Youfone en klaagt nu ook al een tijdje over slecht bereik. Had ik nu een beetje uit dit topic haal komt dit door het KPN netwerk maar dat probleem ook is.

Ik ga dus ook even contact opnemen met de klantenservice.
Ik ben hier nu al sinds 22 oktober mee bezig met Youfone.
Paar keer per dag geen 4g op random plekken. Dat was al langer maar mijn dochter dacht gewoon dat dit "normaal" was. Het is dan bijvoorbeeld een gebied van 500 meter waar geen bereik is (waar op dat zelfde moment een andere Iphone 15 met Youfone wel werkt).

Eerst een chat gestart. En pas na meerde malen uitleggen met voorbeelden van diverse links naar voorbeelden op Tweakers en Radar viel het kwartje.

Toen was het advies bellen.
Dus daar weer het hele verhaal moeten uitleggen. Ik moest echt eerst testen of het ook met een ander toestel wel werkte.

Ook al geef je aan dat we 2 Youfone abbo's hebben met een iPhone 11 en een iPhone 15 en ze samen op pad zijn (tweeling dochters) de 11 geen data heeft en de 15 wel.
Maar om te bewijzen een Samsung a52 mee en de simkaart erin en als hotspot zodat ze gewoon de iPhone kan gebruiken en geen problemen.
Ook een sim van Odido (mijn werktelefoonsim) als test erin in het weekend en de Iphone werkt prima.

Toen het advies om te mailen.
En daar weer het hele verhaal moeten uitleggen.

Ze wilden eerst 3 voorbeelden met locatie en datum/tijdstip.. voor KPN en die doen dan een onderzoek.

Zucht denk je dan en ik tel maar weer tot 100.

Inmiddels 5 voorbeelden gestuurd maar ze blijven nu stil.
Geen reactie meer op de mail.
Dus weer gaan chatten, alleen maar begrip maar ze kunnen op de chat afdeling niet zien wat de mail afdeling doet.

Ze sluiten de chat doodleuk af en je kan weer helemaal opnieuw beginnen als je weer een chat start.

Contract loopt tot 1-2-25 en ik heb aangegeven dat ik er eerder vanaf wil en over wil naar Odido maar dan moet ik gewoon doorbetalen omdat ze het onderzoek nog niet af hebben.

Het gaat mij niet om die paar tientjes en we zingen het wel uit. Maar wat een tijd en energie heb ik hierin moeten stoppen.

Het zou netjes zijn dat ze iets compenseren, ik hoef echt geen iPhone 16 als compensatie maar doe iets van 50% korting op het abbonement ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36
Ik was aan het kijken voor een nieuw abonnement of verlenging. Het verschil is flink, helaas want anders had ik wel verlengd: 2 jaar, 25gb, onbeperkt bellen:

Nieuw: 12 maanden 5 euro, 12 maanden 10.
Verlengen: 6 maanden 5, 18 maanden 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Titus schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:19:
Ik was aan het kijken voor een nieuw abonnement of verlenging. Het verschil is flink, helaas want anders had ik wel verlengd: 2 jaar, 25gb, onbeperkt bellen:

Nieuw: 12 maanden 5 euro, 12 maanden 10.
Verlengen: 6 maanden 5, 18 maanden 10.
Ik was ook aan het zoeken, verlengen is wel minder interessant inderdaad.
Uiteindelijk met een kortingscode van de FNV via Mobiel.nl verlengd.
Al met al flink vooruit in GB per maand voor hetzelfde bedrag.

Misschien heb je zelf FNV of ken je iemand, scheelt je 30 of 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 23:41
Ik ben van plan gebruik te maken van de black friday deal. Ziet er goed uit. Ik heb echter nog nooit gebruik gemaakt van youfone. Ik lees hier en daar dat de kwaliteit van het mobiele internet tegenvalt, met name in grote steden en op drukkere plekken. Hoe is die ervaring bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-05 17:54
FrankoNL schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:17:
Ik ben van plan gebruik te maken van de black friday deal. Ziet er goed uit. Ik heb echter nog nooit gebruik gemaakt van youfone. Ik lees hier en daar dat de kwaliteit van het mobiele internet tegenvalt, met name in grote steden en op drukkere plekken. Hoe is die ervaring bij jullie?
Ik zit al een aantal jaar bij youfone en heb in drukke plekken/steden daar nagenoeg geen last van. Ze maken gebruik van het netwerk van KPN en ervaar daar geen problemen mee. Ik lees wel van veel mensen dat de klantenservice tegenvalt. Gelukkig heb ik die nog nooit nodig gehad en heb ik tot nu toe ook geen problemen gehad.

Ook de voorwaarden voor buiten bundel gaan zijn voor veel niet duidelijk waardoor je makkelijk hoge kosten maakt als je niet op let, het is aan te raden om een dataplafond in te stellen voor die halve euro extra (of gratis op je toestel als dit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17

Oekol

waka waka hey hey

Ben sinds vandaag over met Sim Only naar youfone. Dacht dat KPN goed zou zijn. Waar ik hiervoor bewust afgelopen week getest met Simpel 190Mbit haalde binnenshuis op de bank(waarvan ze op de website zeggen dat 150 Mbit de max is). Is het nu niks op 5G en op 4g+ moet ik blij zijn dat het richting de 30 gaat. Terwijl ze uit m'n hoofd met 200MBit adverteren maximaal.

Vanmiddag op werk was 't ook al niet echt hoopvol. Er moet haast wel iets mis zijn, dus de eerste berichten naar klantenservice zijn er uit. Benieuwd of dat wat oplevert.

In de app geeft die 13 GB max aan met nog 16 dagen te gaan. Heb 25 GB abonnement. Ook gek je verwacht nu ingangsdatum met 25GB voor een maand lang.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
Oekol schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:18:
Vanmiddag op werk was 't ook al niet echt hoopvol. Er moet haast wel iets mis zijn, dus de eerste berichten naar klantenservice zijn er uit. Benieuwd of dat wat oplevert.

In de app geeft die 13 GB max aan met nog 16 dagen te gaan. Heb 25 GB abonnement. Ook gek je verwacht nu ingangsdatum met 25GB voor een maand lang.
Je zou eens op antennekaart.nl deze locaties kunnen nakijken, waar de masten van Odido en KPN staan. Iedere locatie kent betere en mindere netwerken. Met het netwerk van KPN is als geheel niet veel mis, maar het kan net op jouw locaties wat minder uitvallen.

Het lijkt er qua bundel dan op dat die bij Youfone altijd gelijk lopen met de kalendermaanden. Met nog zo'n halve maand te gaan snap ik de 13GB dan wel. Bij Simpel, Ben en Odido is de datum waarop je contract begint gelijk de eerste volle bundelmaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

areyouben schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:22:
[...]

Je zou eens op antennekaart.nl deze locaties kunnen nakijken, waar de masten van Odido en KPN staan. Iedere locatie kent betere en mindere netwerken. Met het netwerk van KPN is als geheel niet veel mis, maar het kan net op jouw locaties wat minder uitvallen.

Het lijkt er qua bundel dan op dat die bij Youfone altijd gelijk lopen met de kalendermaanden. Met nog zo'n halve maand te gaan snap ik de 13GB dan wel. Bij Simpel, Ben en Odido is de datum waarop je contract begint gelijk de eerste volle bundelmaand.
Eens. Maar woon in een grote stad en wellicht is er links bovenin een blinde vlek op 't KPN netwerk. Echter. Op werk adres staan er twee masten veeeeel dichterbij en daar was 't net zo prut. Hoop dat t ergens nog niet goed is met de migratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5EpCNlMEzTUPegZitAraZK_QuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4WvbdhSEryaLvSn1kLv7qwK.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Oekol schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:47:
[...]

Eens. Maar woon in een grote stad en wellicht is er links bovenin een blinde vlek op 't KPN netwerk. Echter. Op werk adres staan er twee masten veeeeel dichterbij en daar was 't net zo prut. Hoop dat t ergens nog niet goed is met de migratie.

[Afbeelding]
Je zou op basis van die kaart ook kunnen vermoeden dat KPN juist beter is. Maar hoe dan ook genoeg masten om je heen.

Je hebt niet toevallig een iPhone 11 of 12? Daar spelen problemen (met een aantal) mee op het KPN-netwerk. Al schakelen dergelijke toestellen geloof ik over naar 2G en lijkt dat dus een ander probleem.

Ik kan me niet goed indenken wat er met een migratie mis kan gaan, maar sowieso goed om dat uit te laten zoeken en het probleem bij de klantenservice neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

areyouben schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:01:
[...]

Je zou op basis van die kaart ook kunnen vermoeden dat KPN juist beter is. Maar hoe dan ook genoeg masten om je heen.

Je hebt niet toevallig een iPhone 11 of 12? Daar spelen problemen (met een aantal) mee op het KPN-netwerk. Al schakelen dergelijke toestellen geloof ik over naar 2G en lijkt dat dus een ander probleem.

Ik kan me niet goed indenken wat er met een migratie mis kan gaan, maar sowieso goed om dat uit te laten zoeken en het probleem bij de klantenservice neer te leggen.
Ik ook niet, maar de mail is er uit zodat ze een en andere kunnen nagaan. Reboot en dergelijke heeft 't niet opgelost. Heb een Samsung galaxy s22+.

Beetjd balen toch van zo'n overstap. De cijfers zagen er goed uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimitri
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-04 23:19
Mijn bericht ging over de Belgische Yoin, ik wist niet dat Yoin ook bestaat in NL.

Ik heb vandaag gemerkt dat Yoin zijn prijzen aangepast heeft:
[list]
• 25 GB => 10 €
• 30 GB => 12 €
• 40 GB => 13 €
[/list]

Ik ben overgestapt naar het plan van 25GB met de promo voor 12 maanden gratis limietloos bellen en sms'en.

[ Voor 15% gewijzigd door mimitri op 17-12-2024 13:22 . Reden: Mijn bericht ging over de Belgische Yoin, ik wist niet dat Yoin ook bestaat in NL. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-04 14:04
Mensen die ervaring hebben met de overstap van Simyo naar Youfone? Mijn Simyo sim only abonnement is afgelopen, maar tv/internet blijft bij KPN.
Is Youfone beter/gelijkwaardig aan Simyo terwijl ze beide het KPN netwerk gebruiken? Of kan ik beter bij Simyo blijven? Die hebben eindelijk ook 5G als een van del laatste ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:34
Turb0Turb0 schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:31:
[...]

Ik ben hier nu al sinds 22 oktober mee bezig met Youfone.
Paar keer per dag geen 4g op random plekken. Dat was al langer maar mijn dochter dacht gewoon dat dit "normaal" was. Het is dan bijvoorbeeld een gebied van 500 meter waar geen bereik is (waar op dat zelfde moment een andere Iphone 15 met Youfone wel werkt).

Eerst een chat gestart. En pas na meerde malen uitleggen met voorbeelden van diverse links naar voorbeelden op Tweakers en Radar viel het kwartje.

Toen was het advies bellen.
Dus daar weer het hele verhaal moeten uitleggen. Ik moest echt eerst testen of het ook met een ander toestel wel werkte.

Ook al geef je aan dat we 2 Youfone abbo's hebben met een iPhone 11 en een iPhone 15 en ze samen op pad zijn (tweeling dochters) de 11 geen data heeft en de 15 wel.
Maar om te bewijzen een Samsung a52 mee en de simkaart erin en als hotspot zodat ze gewoon de iPhone kan gebruiken en geen problemen.
Ook een sim van Odido (mijn werktelefoonsim) als test erin in het weekend en de Iphone werkt prima.

Toen het advies om te mailen.
En daar weer het hele verhaal moeten uitleggen.

Ze wilden eerst 3 voorbeelden met locatie en datum/tijdstip.. voor KPN en die doen dan een onderzoek.

Zucht denk je dan en ik tel maar weer tot 100.

Inmiddels 5 voorbeelden gestuurd maar ze blijven nu stil.
Geen reactie meer op de mail.
Dus weer gaan chatten, alleen maar begrip maar ze kunnen op de chat afdeling niet zien wat de mail afdeling doet.

Ze sluiten de chat doodleuk af en je kan weer helemaal opnieuw beginnen als je weer een chat start.

Contract loopt tot 1-2-25 en ik heb aangegeven dat ik er eerder vanaf wil en over wil naar Odido maar dan moet ik gewoon doorbetalen omdat ze het onderzoek nog niet af hebben.

Het gaat mij niet om die paar tientjes en we zingen het wel uit. Maar wat een tijd en energie heb ik hierin moeten stoppen.

Het zou netjes zijn dat ze iets compenseren, ik hoef echt geen iPhone 16 als compensatie maar doe iets van 50% korting op het abbonement ofzo.
Nou kerstwonderen bestaan nog.

Ik had het eigenlijk opgegeven, maar 2 weken geleden ineens een mail van KPN.
Ruil je iPhone 11 om voor een 13.
En je krijgt je abbonementsgeld terug...

Inmiddels dus een hele blije dochter, iphone 11 was bijna 2 jaar oud en nu een nieuwe 13.

Verder 0,0 communicatie vanuit Youfone.

Maarja, we gaan alsnog per februari over naar Odido unlimited samen. I.v.m. hbo opleiding moet ze gewoon zonder gedoe altijd internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-05 08:01
Focus89 schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:23:
Mensen die ervaring hebben met de overstap van Simyo naar Youfone? Mijn Simyo sim only abonnement is afgelopen, maar tv/internet blijft bij KPN.
Is Youfone beter/gelijkwaardig aan Simyo terwijl ze beide het KPN netwerk gebruiken? Of kan ik beter bij Simyo blijven? Die hebben eindelijk ook 5G als een van del laatste ...
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt van Simyo naar Youfone. De omzetting ging probleemloos en geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik heb in de grensregio waar ik woon slecht bereik via mijn nieuwe Odido abonnement, na overleg hebben ze mijn contract opengebroken en kon ik kosteloos overstappen, erg coulant van hun.

Dus heb ik vorige week woensdag de overstap naar Youfone aangevraagd met nummerbehoud uiteraard.

- donderdag mail nummerbehoud is goed gekeurd en op 03-02 ga ik naar Youfone (2 werkdagen)
- donderdag mail uw simkaart is verstuurd en ontvangt u tussen 2 en 5 werkdagen

Je raadt het al geen simkaart ontvangen en dus geen verbinding meer vanaf morgenvroeg, gisteren nog geprobeerd telefonisch wat te regelen met Youfone of ik niet ergens een simkaart kon ophalen, nee niet mogelijk.

Wat een onkunde toch? Ik kon niet eens aangeven wanneer ik wou overstappen, hoe kunnen ze dat zo snel uitvoeren als je niet eens kunt regelen dat de simkaart op tijd bij de klant is?

Normaal niet zo’n groot probleem maar ik wacht op belangrijke telefoontjes en weet niet wat ik kan doen behalve wachten en hopen dat ik mijn nummer niet helemaal kwijtraak……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:36
Cardwizard schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:16:
Ik heb in de grensregio waar ik woon slecht bereik via mijn nieuwe Odido abonnement, na overleg hebben ze mijn contract opengebroken en kon ik kosteloos overstappen, erg coulant van hun.

Dus heb ik vorige week woensdag de overstap naar Youfone aangevraagd met nummerbehoud uiteraard.

- donderdag mail nummerbehoud is goed gekeurd en op 03-02 ga ik naar Youfone (2 werkdagen)

Je raadt het al geen simkaart ontvangen en dus geen verbinding meer vanaf morgenvroeg, gisteren nog geprobeerd telefonisch wat te regelen met Youfone of ik niet ergens een simkaart kon ophalen, nee niet mogelijk.

Wat een onkunde toch? Ik kon niet eens aangeven wanneer ik wou overstappen, hoe kunnen ze dat zo snel uitvoeren als je niet eens kunt regelen dat de simkaart op tijd bij de klant is?

Normaal niet zo’n groot probleem maar ik wacht op belangrijke telefoontjes en weet niet wat ik kan doen behalve wachten en hopen dat ik mijn nummer niet helemaal kwijtraak……
Het is natuurlijk heel vervelend dat je mogelijk een paar dagen zonder telefoonverbinding zit, maar ik zou me niet zo’n zorgen maken over dat je nummer opeens weg is als je aanvraag voor nummerbehoud is bevestigd en goedgekeurd. En ik weet ook niet of je oude provider direct om middernacht de knop omzet. Mogelijk zit er wat overlap in en heb je nog even bereik.

Als je weet dat je belangrijke telefoontjes verwacht, kun je misschien alvast iets anders regelen? Even vooraf een ander telefoonnummer doorgeven, of bellen via Whatsapp, Skype, Teams, etc? Zo lang je nog met een wifinetwerk kunt verbinden ben je nog op heel veel manieren bereikbaar.

En wat betreft het serviceniveau van Youfone: het is een budgetmerk dat de kosten op alle fronten zo laag mogelijk houdt om je een goedkoop abonnement te bieden. Dus ook de klantenservice is van een zeer basic niveau. Als jij iets wilt dat buiten de normale procedure valt is dat dus vaak niet mogelijk, want flexibiliteit kost geld.

Ik wil het niet goedpraten, en het is zeker geen excuus voor ondermaatse dienstverlening, maar verwacht van Youfone geen klantenservicemedewerker die zich extra inspant voor je (dat kunnen ze vaak ook niet). Daarvoor moet je bij de duurdere providers zijn.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Tc99m in de app staat: simkaart nog niet ontvangen en gaat je abonnement binnen 2 werkdagen in? neem contact op we helpen je graag, ik bellen: je moet wachten....oké bedankt.... :?

Ik ga er niet eens tegenin, heeft geen zin ik weet het wel.

Nummer is overgezet zo te zien en mijn simkaart is geactiveerd kreeg ik mail van, nu hopen dat hij ook daadwerkelijk snel binnen gaat komen, hoera voor esim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:34
Cardwizard schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:16:

Met de huidige PostNL bezorgproblemen, zou ik nooit binnen 2 werkdagen willen overstappen. Post doet er hier (Twente) soms een week over om aan te komen.

[ Voor 62% gewijzigd door JPD68 op 05-02-2025 10:00 ]

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JPD68 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:29:
[...]

Met de huidige PostNL bezorgproblemen, zou ik nooit binnen 2 werkdagen overstappen. Post doet er soms een week over om aan te komen.
* Bij jou. Hier is de post (brief en pakket) nog steeds betrouwbaar.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Room42 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:55:
[...]

* Bij jou. Hier is de post (brief en pakket) nog steeds betrouwbaar.
Het verschilt, heb post die er binnen een dag is en soms pas na een week. Pakketten gaan standaard naar een pakketpunt.
Maar het was maar een tip... nu weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JPD68 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Het verschilt, (ik) heb (hier) post die er binnen een dag is en soms pas na een week. Pakketten gaan (bij mij) standaard naar een pakketpunt.
offtopic:
Ik bedoel je erop te wijzen dat zo generaliserend praten ook niet helpt. Voeg er dan "bij mij" aan toe, dan plaats je het in perspectief.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

Met de huidige PostNL bezorgproblemen, zou ik nooit binnen 2 werkdagen overstappen. Post doet er soms een week over om aan te komen.
Dat kun je bij Youfone dus niet zelf aangeven blijkbaar. Je zit vast aan hun termijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 04-02-2025 10:49 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-05 08:01
[...]

Waar lees je dat ik binnen 2 werkdagen ben overgestapt? Er zat 1 maand tussen. Met overstap, bedoelde ik omzetting. Ik had 1 maand opzegtermijn. De simkaart had ik al ruim van te voren van de omzetting ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• areyouben
KPN heeft haar combinatievoordelen gewijzigd, tegelijkertijd zijn nieuwe Youfone mobiel bundels weer losgekoppeld van combinatievoordelen met KPN Internet. Voortaan weer alleen met Youfone internet.
Let op: het KPN Compleet-voordeel van maximaal 10 GB extra data p/mnd zit niet meer in nieuwe bundels vanaf 3 februari 2025.

[ Voor 23% gewijzigd door areyouben op 04-02-2025 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPD68
irongalaxy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Waar lees je dat ik binnen 2 werkdagen ben overgestapt? Er zat 1 maand tussen. Met overstap, bedoelde ik omzetting. Ik had 1 maand opzegtermijn. De simkaart had ik al ruim van te voren van de omzetting ontvangen.
Oeps, ik had @Cardwizard moeten quoten.
Inmiddels aangepast en mijn tekst iets verduidelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]

Met de huidige PostNL bezorgproblemen, zou ik nooit binnen 2 werkdagen willen overstappen. Post doet er hier (Twente) soms een week over om aan te komen.
Dat zou ik dus ook niet willen maar ik kon geen datum aangeven, mijn aanname was dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 16:00

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Youfone zegt net tegen me dat het vanaf morgen (1 maart) gaat stoppen met Youfone Zakelijk. Ik heb daar verder niks van gehoord en zelfs KPN kan me er nog niks over vertellen dus ook hier even de vraag: is er iemand van jullie met een zakelijk abo dat hier iets over heeft gehoord? Ik probeer te verifiëren of het echt klopt en of klanten dit hebben gehoord.

Voor de goede orde: ik wil er op de frontpage een artikel over maken als dit klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 11:37
_Anvil_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:39:
[...]

Ik wacht hier ook op, kwam er pas achter dat ze dit niet ondersteunden nadat ik 2 jaar had bijgetekend. Er staat al 2 jaar op de site dat er "hard aan egwerkt wordt"

Maar nu zag ik dit:

https://www.youfone.nl/za...blogpost&utm_content=esim

"Kan ik een eSIM aanschaffen?
Nog lang niet alle smartphones uitgerust met de eSIM functionaliteit. Sinds iPhone XR (2018) hebben de modellen van Apple een eSIM functie. Bij Samsung hebben onder andere de Samsung Galaxy S20 en S21-modellen een eSIM mogelijkheid.

Interesse in een eSIM?
Neem contact op met onze klantenservice en informeer naar de mogelijkheden."

Zakelijk bieden ze het nu aan, dan moet het prive ook mogleijk zijn neem ik aan..

[...]

Ik wou zo'n watch kopen, maar zag er op het laatste nippertje van af toen ik zag dat dit niet ging werken.
Bijna een jaar verder... heeft iemand nog wat gehoord over die eSIM optie die er 3 jaar terug "bijna" was?? *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-05 20:36
Ik wil overstappen naar een andere provider.
Het is vandaag 12 maart en mijn huidige YF contract loopt tot 27 maart as.

Kan ik mijn nieuwe abonnement bij de andere provider in laten gaan per 27 maart (einddatum contract) of per 12 april (1 maand vanaf heden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 11:30

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb maanden geleden mijn beklag gedaan over slecht mobiel internet. Daarbij vond ik stellig dat ik verkeerd behandeld werd waarbij ik gescripte instructies kreeg om de instellingen in mijn telefoon hard in te stellen op bepaalde waarden, waar ik vond dat dat de werking van mijn apparaat beperkte. Bovendien was mijn gedachtegang dat na een update van Apple IOS er landelijk problemen ontstonden i.c.m. gebruik van KPN-netwerken en dat ik daar als klant tussen zat. Het contact is verder stil gebleven maar mijn eigen situatie is zonder verdere handeling wel verbeterd. Het lijkt er vanuit mijn perspectief op dat KPN/Youfone/Apple enkele aanpassingen hebben doorgevoerd met positief effect.

Nu kom er alsnog de volgende brief binnen, hebben jullie die ook gehad?
On Tue, 11 Mar 2025 at 14:59, Support Youfone <support@youfone.nl> wrote:
Beste DUX,

Je hebt in het verleden contact gehad met Youfone over de problemen met je iPhone 11 voor mobiel nummer XXX. We onderzoeken graag je toestel. Stuur daarom je iPhone 11 naar ons toe.

Onze service voor jou
We onderzoeken je toestel, controleren of jouw toestel defect is en controleren of reparatie mogelijk is. Is jouw toestel defect en lukt repareren niet? Dan krijg je een iPhone 13. Helemaal op onze kosten. We houden dan jouw opgestuurde toestel. KPN, waarvan Youfone onderdeel is, verzorgt dit proces gedeeltelijk.

Is je toestel niet defect?
Dan sturen we deze weer kosteloos naar je toe. Neem daarna opnieuw contact op met de klantenservice om een andere oplossing te zoeken.

Kom je in aanmerking voor een vervangend toestel?
Nadat het toestel door ons is ontvangen, heb jij het vervangende toestel toestel binnen 5 werkdagen thuis. Houd er ook rekening mee dat het ook een paar dagen kan duren voordat jouw huidige toestel bij ons wordt bezorgd.

Vergoeding abonnementsgeld
Je ontvangt een vergoeding voor het tijdelijk missen van je huidige toestel. Deze vergoeding bedraagt 2 maal de abonnementsgelden (inclusief kortingen) zoals gefactureerd in februari 2025. Deze vergoeding wordt verrekend op je eerstvolgende factuur.

Neem voorwaarden door
Door het opsturen van je huidige toestel, accepteer je de Voorwaarden zoals onderaan bijgesloten bij deze email. Neem deze door.

Meld je toestel aan
  • Ga naar KPN’s reparatie site
  • https://reparatie.kpn.com
  • Klik op ‘Toestel laten repareren’
  • Kies bij Klachtomschrijving
  • voor 'Geen gsm-netwerk'.
  • Vul je gegevens in
  • Check je mail (en spammap) voor verzendinformatie
Als je het formulier helemaal hebt ingevuld en bevestigd, krijg je van KPN een email bevestiging met als onderwerp 'Bevestiging van uw aanmelding’ waarin het adres staat om het toestel naar toe te sturen.

Voor het aanmelden van je toestel op KPN’s reparatie site, hebben we onderaan deze email een gedetailleerde instructie bijgesloten.

Maak eerst een back-up van je huidige toestel
En stuur je toestel daarna pas naar ons op. Zo bewaar je al je belangrijke gegevens:
Back-upMaken.
  • Let op! Na het opsturen van jouw toestel, kan deze niet worden teruggestuurd indien jouw toestel niet gerepareerd kan worden.
Schakel Find my iPhone uit
Om het onderzoek te kunnen uitvoeren is het noodzakelijk dat Find my iPhone is uitgeschakeld. Hier de instructie hoe je dit kunt doen:
FindmyIPhoneUitschakelen

Schakel jouw toestel uit en verwijder de simkaart uit jouw toestel
Zet je toestel uit, bewaar de simkaart of gebruik de simkaart met een ander toestel

Stuur je toestel op
In de email ‘Bevestiging van uw aanmelding’, welke je ontvangt na het aanmelden van je toestel op KPN’s reparatie site, staat beschreven hoe je jouw toestel kunt opsturen en naar welke adres. Geen email ontvangen? Controleer je spammap.

Bewaar je verzendbewijs minimaal 6 maanden
Dit is het bewijs dat je jouw toestel hebt opgestuurd.

Wanneer krijg je een nieuw toestel?
We onderzoeken je toestel, controleren of jouw toestel defect is en controleren of reparatie mogelijk is. Lukt repareren niet? Dan krijg je een nieuw toestel. Helemaal op onze kosten. We houden dan jouw opgestuurde toestel.
Wanneer het toestel niet gerepareerd kan worden, ontvang je binnen 5 werkdagen nadat jouw toestel door ons is ontvangen, het vervangende toestel.
Houd er ook rekening mee dat het ook een paar dagen kan duren voordat jouw huidige toestel bij ons wordt bezorgd.

Bij ontvangst nieuw toestel
Doe de simkaart in het nieuwe toestel. Zet je reserve-kopie over op het nieuwe toestel. Je bent klaar om je nieuwe toestel te gebruiken!

Vragen?
Vragen? Laat het ons dan weten. Youfone klantenservice kun je bereiken door op deze email te reageren, een email te sturen naar support@youfone.nl of te bellen met 088-2229222.

Nadat je jouw toestel hebt opgestuurd en vragen hebt over de status van de reparatie, neem dan contact op het telefoonnummer welke vermeld zal worden in de email ‘Bevestiging van uw aanmelding’.

Met vriendelijke groet,

Youfone

Voorwaarden
Door het opsturen van het huidige toestel, accepteert de klant de volgende voorwaarden:
  • Klant begrijpt en accepteert de voorwaarden zoals beschreven
  • De klant accepteert dat, na het opsturen van zijn/haar huidige toestel, hij/zij het toestel niet meer terug kan krijgen
  • Klant ontvangt een nieuw toestel indien blijkt dat het bestaande toestel niet te repareren is
  • De kleur van het nieuwe toestel is altijd zwart
  • De geheugencapaciteit van het nieuwe toestel zal hetzelfde zijn als het geheugen van het huidige toestel
  • De klant krijgt geen vergoeding voor het opnieuw aanschaffen van toestelaccessoires
  • De klant moet binnen 30 dagen na het ontvangen van deze email, zijn huidige toestel hebben opgestuurd
Instructies “Aanmelden toestel op reparatie.kpn.com”
  • Ga naar https://reparatie.kpn.com/
  • Selecteer ‘Toestel laten repareren’ (‘Handset repair’)
  • Klik op OK bij de melding ”Aan de reparatie van uw apparaat kunnen kosten zijn verbonden, ook indien u een servicecontract hebt. Controleer de voorwaarden, en hoe u een reparatie kunt aanbieden op basis van uw servicecontract op KPN.com. Kies OK om verder te gaan of annuleren om te stoppen.?”
Stap Toestel en Klacht
  • Geef het IMEI-nummer door van je iPhone 11
  • Kies bij Klachtomschrijving voor 'Geen gsm-netwerk'
  • Overige klacht hoeft niet ingevuld te worden
  • Kies bij Merk het juiste merk
  • Kies bij Model het juiste model (Type toestel, Geheugen, Kleur)
  • Het Serienummer mag leeg blijven als je het IMEI-nummer hebt opgegeven
  • Aanvullende opmerkingen met betrekking tot de klacht hoeft niet ingevuld te worden
Stap Accessoires
  • Selecteer ‘Geen’
Stap Garantie
  • Bij Wat is de aankoopdatum van uw toestel? Kijk hiervoor op uw bon kan je een indicatie geven van wanneer je het toestel in je bezit hebt gekregen. Een bon (meesturen) is niet nodig
  • Na het beantwoorden van de vragen, komt er een melding dat er mogelijk onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Deze melding mag je negeren; wij zullen geen onderzoekskosten in rekening brengen.
Stap Contactgegevens
  • Vul alle velden in
  • Bij Telefoonnummer kan je een ander telefoonnummer opgeven dan je eigen nummer indien je niet bereikbaar zal zijn.
Stap Bevestigen
  • Accepteer de Reparatievoorwaarden
  • Controleer of je de toestelvergrendeling en lokalisatiefunctie hebt uitgeschakeld
  • Verwijder de simkaart
  • Het opsturen van een aankoopbewijs is niet nodig.
Na enkele minuten ontvang je een email waarin het adres staat om het toestel naar toe te sturen.

Mocht je nog vragen hebben, reageer dan op deze mail of kijk bij de veel gestelde vragen. Je kan natuurlijk ook met ons chatten of bellen! Klik hier voor alle mogelijkheden om ons te bereiken! Wij helpen je graag! Ontdek ook onze chatbot via de contactpagina!

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sabine

image

Youfone Nederland BV
www.youfone.nl

CONFIDENTIALITY AND DISCLAIMER This communication is privileged and confidential, and is directed to and for the use of the addressee only. If this message reaches any person other
than the intended recipient, we request such person to preserve its confidentiality, not read, Reproduce copy, disseminate or in any manner distribute it. We further request such recipient to notify us immediately by email that such message has been received
and delete the original message. Please note that we reserve the right to monitor all email communications through our network. Youfone Nederland BV

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 12-03-2025 19:03 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 11:30

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het komt op mij over dat je hoe dan ook een refurbished toestel krijgt? Als het niet te repareren is krijg je een nieuw toestel, als het wel te repareren is krijg je ook een ander toestel. Je oude toestel krijg je hoe dan ook niet terug.

Ook staat er niet bij hoe lang je toestel naar verwachting weg is als het wel te repareren was.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
Mainuz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:03:
Ik wil overstappen naar een andere provider.
Het is vandaag 12 maart en mijn huidige YF contract loopt tot 27 maart as.

Kan ik mijn nieuwe abonnement bij de andere provider in laten gaan per 27 maart (einddatum contract) of per 12 april (1 maand vanaf heden)?
Je hebt nog een maand opzegtermijn, waardoor het dus vanaf 12 april kan. Als je dubbel betalen voor lief neemt, kan je ook per direct weg. Wel zullen er altijd een aantal werkdagen nodig zijn om het nummerbehoud administratief te kunnen regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 12:08
_Anvil_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Bijna een jaar verder... heeft iemand nog wat gehoord over die eSIM optie die er 3 jaar terug "bijna" was?? *zucht*
Ik keek ook net weer: nee hoor... Maar ze zijn er nog druk mee bezig! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik ben overgestapt van Vodafone naar youfone. Gisteren een sms gehad dat ik vandaag tussen 08:30 en 10:00 zou worden overgezet.

Rond 8:45 hield mijn Vodafone simkaart ermee op. Daarna youfone kaartje erin gedaan

En daarna niks. Helemaal geen verbinding. Alles opnieuw opgestart, opnieuw simkaart geplaatst… maar niks.

Is dit normaal? Hoelang kan dit duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
FrankoNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:36:
Ik ben overgestapt van Vodafone naar youfone. Gisteren een sms gehad dat ik vandaag tussen 08:30 en 10:00 zou worden overgezet.

Rond 8:45 hield mijn Vodafone simkaart ermee op. Daarna youfone kaartje erin gedaan

En daarna niks. Helemaal geen verbinding. Alles opnieuw opgestart, opnieuw simkaart geplaatst… maar niks.

Is dit normaal? Hoelang kan dit duren?
Volgens de website kan het "even" duren voordat je weer kunt bellen. Maar als het inmiddels 10 uur is geweest, zou het wel moeten werken lijkt me.

Misschien een beetje een open deur, maar heb je al contact gehad met Youfone?

offtopic:
misschien staan de systemen van Youfone nog op wintertijd :+

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Tc99m schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:51:
[...]

Volgens de website kan het "even" duren voordat je weer kunt bellen. Maar als het inmiddels 10 uur is geweest, zou het wel moeten werken lijkt me.

Misschien een beetje een open deur, maar heb je al contact gehad met Youfone?

offtopic:
misschien staan de systemen van Youfone nog op wintertijd :+
Ja, al contact gehad. Maar dan krijg je een “standaard” medewerker aan de lijn. Dat is net als bij de media markt, daar heb je inhoudelijk niet zoveel aan. Het wordt dan “doorgezet” met de melding: u hoort van ons #ooit.

Ik ben al een hele tijd geleden overgestapt, net op het randje dat het “kon”. Misschien dat daar iets is misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-04 12:40
En werkt jouw simkaart ondertussen @FrankoNL ? Ik ben zelf klant geweest bij Youfone en als het werkt, is het een prima product, maar zodra je de klantenservice nodig hebt, is het huilen met de pet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:12

mb1

areyouben schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:46:
KPN heeft haar combinatievoordelen gewijzigd, tegelijkertijd zijn nieuwe Youfone mobiel bundels weer losgekoppeld van combinatievoordelen met KPN Internet. Voortaan weer alleen met Youfone internet.

[...]
Mijn abonnement heb ik 21 november verlengd en de 10 GB voordeel staat op het contract.
Nu is het abonnement gisteren ingegaan maar de 10 GB voordeel is niet zichtbaar in de app.
Wordt dit later geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
domi10 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:37:
En werkt jouw simkaart ondertussen @FrankoNL ? Ik ben zelf klant geweest bij Youfone en als het werkt, is het een prima product, maar zodra je de klantenservice nodig hebt, is het huilen met de pet op :/
Ja gelukkig wel. Uurtje later kwam hij opeens online,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
mb1 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:31:
[...]

Mijn abonnement heb ik 21 november verlengd en de 10 GB voordeel staat op het contract.
Nu is het abonnement gisteren ingegaan maar de 10 GB voordeel is niet zichtbaar in de app.
Wordt dit later geactiveerd?
Ik zou in de algemene voorwaarden hier iets over proberen te vinden, maar het zou me niet verbazen als Youfone daarin heeft opgenomen dat ze de actie altijd mogen aanpassen of zoiets. Ik heb het andersom in mijn nadeel meegemaakt: ik heb thuis VDSL-internet van Youfone en ik had sim only bij Youfone. Eind oktober heb ik een overstap naar Vodafone aangevraagd en de portering vond pas begin februari plaats. Desondanks kreeg ik in november, december en januari geen extra data meer, terwijl mijn sim only bij Youfone nog altijd actief was. Dat is een beetje vergelijkbaar met alsof jouw werkgever jou minder of niet zou uitbetalen in de periode tussen het aankondigen van ontslag en het verlaten van het bedrijf |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16
domi10 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:34:
[...]

Ik zou in de algemene voorwaarden hier iets over proberen te vinden, maar het zou me niet verbazen als Youfone daarin heeft opgenomen dat ze de actie altijd mogen aanpassen of zoiets. Ik heb het andersom in mijn nadeel meegemaakt: ik heb thuis VDSL-internet van Youfone en ik had sim only bij Youfone. Eind oktober heb ik een overstap naar Vodafone aangevraagd en de portering vond pas begin februari plaats. Desondanks kreeg ik in november, december en januari geen extra data meer, terwijl mijn sim only bij Youfone nog altijd actief was. Dat is een beetje vergelijkbaar met alsof jouw werkgever jou minder of niet zou uitbetalen in de periode tussen het aankondigen van ontslag en het verlaten van het bedrijf |:(
had ik ook. Als je aangeeft weg te gaan vervalt de volgende maand direct je Youfone Compleet voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:32
Is youfone een goede provider? Zie een deal voor 20gb onbeperkt bellen voor 4.60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
Als alles werkt en je geen klantenservice nodig hebt, is het een prima provider op het KPN-netwerk. Houd er alleen rekening mee dat ze datasessies per 100 kB naar boven afronden dus je bent iets sneller door je bundel heen dan bij andere providers. Vergeet daarnaast niet om het dataplafond aan te zetten om onaangename verrassingen te voorkomen. Vind je daarentegen klantenservice belangrijk dan zou ik niet voor Youfone kiezen. Aan de telefoon kreeg ik negen van de tien keer medewerkers bij wie ik het überhaupt lastig vond om ze te verstaan en ik kreeg de indruk dat ze er alleen op uit waren om jou zo snel mogelijk weg te werken op basis van hun script. Toen ik een keer om 9 uur op een maandagochtend belde, opende een medewerker alleen met een vage "hallo" alsof die net uit bed kwam :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Advanced03 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:06:
Is youfone een goede provider? Zie een deal voor 20gb onbeperkt bellen voor 4.60
Wat versta je onder "goed"?

De dekking van het netwerk (KPN) is prima, 'het werkt', en het is niet duur. Maar het is dus wel een budgetprovider, die alles doet om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dus ook een budgetservice levert.

Alles wat niet in het standaardpakket zit, kan dus niet (eSim) of kost je extra (ook iets simpels als een dataplafond om hoge buitenbundelkosten te voorkomen - die bij Youfone hoger kunnen zijn dan andere providers, goed op letten dus). Bij het bijkopen van data of het wisselen van je bundel zit je ook aan maar een paar standaardopties gebonden.
Ook de klantenservice is budget. Als jij bijvoorbeeld iets wilt regelen dat buiten de normale procedure valt is dat vaak niet mogelijk, want flexibiliteit kost geld.

Voor een constructieve klantenservice, flexibiliteit en handige extra's moet je bij de duurdere providers zijn. Is basic op alle fronten voor jou acceptabel, dan zit je bij Youfone prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 07-04-2025 12:55 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:32
Tc99m schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:04:
[...]

Wat versta je onder "goed"?

De dekking van het netwerk (KPN) is prima, 'het werkt', en het is niet duur. Maar het is dus wel een budgetprovider, die alles doet om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dus ook een budgetservice levert.

Alles wat niet in het standaardpakket zit, kan dus niet (eSim) of kost je extra (ook iets simpels als een dataplafond om hoge buitenbundelkosten te voorkomen - die bij Youfone hoger kunnen zijn dan andere providers, goed op letten dus). Bij het bijkopen van data of het wisselen van je bundel zit je ook aan maar een paar standaardopties gebonden.
Ook de klantenservice is budget. Als jij bijvoorbeeld iets wilt regelen dat buiten de normale procedure valt is dat vaak niet mogelijk, want flexibiliteit kost geld.

Voor een constructieve klantenservice, flexibiliteit en handige extra's moet je bij de duurdere providers zijn. Is basic op alle fronten voor jou acceptabel, dan zit je bij Youfone prima.
Nou ja ik zit momenteel bij Ben en ik ben wel tevreden, dus als ik een vergelijkbare ervaring heb vind ik het wel "goed".

Hoor wel slechte dingen over het afrondbeleid etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 21:06
Ik zit nu (ook) bij Ben. Abo loopt af, maar verleng aanbod stelt niets voor...
Zie nu dat Youfone best goedkoper is. (Voor zover ik weet is de Ben klantenservice ook niet best dus dat zal het verschil niet zo zijn)
Aangezien we (nog) bij Odido zitten voor internet thuis, daar €5 voordeel en mobiel dubbel data.
Zie bij belsimpel aanbieding onbeperkt bellen + 10GB eerste 6 maanden €4,25 daarna €8,50
Nu bij ben betaal ik €10,50 voor onbeperkt bellen + 6GB (+3GB klantvoordeel) en "extra snel" (=tot 300 Mb/s)
Youfone is 200Mb/s als ik het goed zie? Ik kijk wel regelmatig via prime op mijn mobiel, maar denk niet dat ik het gelijk zal merken? Of zijn de ervaringen hier anders?
Bij Ben heb ik nu als ik binnen ben ook "bellen via wifi" (VoWiFi) Heeft Youfone dat ook? (KPN wel als het goed is, maar of dat dan automatisch betekend dat Youfone het ook heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
jwbokx schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:19:
*knip*
Bij Ben heb ik nu als ik binnen ben ook "bellen via wifi" (VoWiFi) Heeft Youfone dat ook? (KPN wel als het goed is, maar of dat dan automatisch betekend dat Youfone het ook heeft?)
Ja, al hangt dat wel van het toestel af, mijn oude Google Pixel 4a5g deed het niet, mijn nieuwe Motorola Edge50 Neo wel. En hier is het noodzakelijk want de dekking van het mobiele netwerk is zeer slecht. Zowel van KPN als Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
jwbokx schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:19:
Ik zit nu (ook) bij Ben. Abo loopt af, maar verleng aanbod stelt niets voor...
Zie nu dat Youfone best goedkoper is. (Voor zover ik weet is de Ben klantenservice ook niet best dus dat zal het verschil niet zo zijn)
Aangezien we (nog) bij Odido zitten voor internet thuis, daar €5 voordeel en mobiel dubbel data.
Zie bij belsimpel aanbieding onbeperkt bellen + 10GB eerste 6 maanden €4,25 daarna €8,50
Nu bij ben betaal ik €10,50 voor onbeperkt bellen + 6GB (+3GB klantvoordeel) en "extra snel" (=tot 300 Mb/s)
Youfone is 200Mb/s als ik het goed zie? Ik kijk wel regelmatig via prime op mijn mobiel, maar denk niet dat ik het gelijk zal merken? Of zijn de ervaringen hier anders?
VO-WIFI ondersteuning is er wel, maar zoals hierboven al benoemd zijn er meerdere afhankelijkheden.
Provider moet het ondersteunen
Telefoonfabrikant moet het ondersteunen
Hiernaast moet de telefoonfabrikant software (oid) aanleveren aan de provider zodat zij onderling connectie kunnen maken. Zo had ik een import toestel (Pixel 5) waarbij VO-WIFI niet werkte doordat de software dus niet aangeleverd was, terwijl er zowel in de specs spake was van ondersteunen van zowel de provider als het toestel.

De beste kans dat het werkt is een telefoon hebben die in NL (officieel) is uitgebracht en een provider die het ondersteund.

Het 'afkappen' van datagebruik per 100kb wordt vaker als nadeel beschreven, maar in de praktijk is mijn verbruik volgens mijn telefoon (S25) exact hetzelfde als Youfone registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 21:06
LogiZ5500 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:36:
[...]
De beste kans dat het werkt is een telefoon hebben die in NL (officieel) is uitgebracht en een provider die het ondersteund.

Het 'afkappen' van datagebruik per 100kb wordt vaker als nadeel beschreven, maar in de praktijk is mijn verbruik volgens mijn telefoon (S25) exact hetzelfde als Youfone registreert.
Het is een Motorola g84 5G, is in NL uitgebracht. Toestel ondersteund het dus, nu bij Ben (via T-Mobile/Odido) werkt het. Dan zou KPN ook wel kunnen hoop ik. Ook hier binnen nogal eens slechte verbinding.
Nog eens geprobeerd bij 50+ (Vodafone) maar dat ging hier helemaal niet. Mijn dochter had voorheen een goedkopere provider via KPN netwerk en ging hier ook goed. Bij 50+ bleek dat het niet ondersteund werd toen. Dus uiteindelijk na veel kontakt met helpdesk contract ontbonden.

Van dat 'afkappen' was ik nog niet tegen gekomen, eens zoeken wat het inhoud....
Wordt bij hoger dataverbruik afgekapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
jwbokx schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:29:
[...]

Van dat 'afkappen' was ik nog niet tegen gekomen, eens zoeken wat het inhoud....
Wordt bij hoger dataverbruik afgekapt?
Youfone telt je verbruik per 100 kb. Dus als jij 1080 kb data gebruikt in een sessie, wordt dit afgerond naar 1100 kb. Andere providers gaan daar minder strikt mee om. Dus met hetzelfde verbruik bij Youfone zit je mogelijk sneller aan het einde van je bundel dan bij sommige andere providers.

Hou er daarnaast rekening mee dat je bij Youfone niet standaard een dataplafond hebt. Zodra je door je bundel heen bent, betaal je automatisch het hogere buitenbundeltarief.
Wil je niet dat dit automatisch gebeurt, dan moet je bijbetalen voor het dataplafond (€ 0,50 per maand). Dan stopt je dataverbinding automatisch tot de volgende maand of totdat je een bundel bijkoopt. Youfone biedt ook niet de optie dat je buiten je bundel wel nog data kunt gebruiken met een verlaagde snelheid (zoals sommige andere providers doen).

Het komt neer op wat al vaker in dit topic is benoemd: Youfone is een budgetprovider, daar horen dus dit soort voorwaarden bij. Het standaardpakket is spartaans en daardoor goedkoop, alles wat daar buiten valt kost extra of kan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 08-04-2025 14:08 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Tc99m schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:07:
[...]
Youfone telt je verbruik per 100 kb. Dus als jij 1080 kb data gebruikt in een sessie, wordt dit afgerond naar 1100 kb. Andere providers gaan daar minder strikt mee om. Dus met hetzelfde verbruik bij Youfone zit je mogelijk sneller aan het einde van je bundel dan bij sommige andere providers.

Hou er daarnaast rekening mee dat je bij Youfone niet standaard een dataplafond hebt. Zodra je door je bundel heen bent, betaal je automatisch het hogere buitenbundeltarief.
Wil je niet dat dit automatisch gebeurt, dan moet je bijbetalen voor het dataplafond (€ 0,50 per maand). Dan stopt je dataverbinding automatisch tot de volgende maand of totdat je een bundel bijkoopt. Youfone biedt ook niet de optie dat je buiten je bundel wel nog data kunt gebruiken met een verlaagde snelheid (zoals sommige andere providers doen).

Het komt neer op wat al vaker in dit topic is benoemd: Youfone is een budgetprovider, daar horen dus dit soort voorwaarden bij. Het standaardpakket is spartaans en daardoor goedkoop, alles wat daar buiten valt kost extra of kan niet.
Ik heb mijn factuur nog eens nagekeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9hClooVuHt8wc1YLG2861zG1T8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QrZu26A4zEj7YUeVbFE5AFmM.png?f=user_large
Anders dan dat ik deed vermoeden worden de sessies worden niet persé afgerond naar 100kb, anders zou het tweede getal achter de komma niet kunnen verschillen. Echt noemens waardig is het niet bij xx GB abo's.

Het afsluiten van Dataplafond is wel echt een aanrader. Men heeft hier wel eens bizarre bedragen moeten betalen (soms zelfs onterecht!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:33
Knip, offtopic. Dit gaat over Youfone mobiel, daar komt geen experia modem aan te pas ;-)

[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 11-04-2025 02:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:24
Hier ook.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 11-04-2025 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-05 01:57
Advanced03 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:06:
Nee ! Tenzij je spookfacturen wilt, dan zou ik Youfone nemen. Neem gewoon een normale provider, KPN, Odido of Vodafone

[ Voor 10% gewijzigd door HaydrionRayel op 10-04-2025 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 21:15

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Zojuist ook de redactie getipt maar ik zie zojuist op de website van Youfone dat ze EINDELIJK E-Sim supporten / aanbieden.

Hun support bot weet het nog niet overigens, die beweerd doodleuk dat Youfone geen E-Sim support,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aQFF1zf5ZMhz8lqZLIy-cevFUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E2m4ZOgE1xPOizVQnV3O0g2q.png?f=fotoalbum_large

maar in de FAQ vindt je al dat je als bestaande gebruiker ook je bestaande fysieke Sim kunt omzetten naar een E sim.
Mag je alleen wel 10 euro voor dokken |:( 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQoGcR6cYIRr8IaHbcRpj4opcFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gElbWvdKI2MZ9sR8zRLUQ3oZ.png?f=fotoalbum_large

Vermoed dat dit nog de standaard prijs is voor het vragen van een vervangende sim gezien je die procedure moet gebruiken om de E sim aan te vragen.
Zou Youfone sieren om die 10 euro voor een E sim niet te rekenen, hopelijk is het nog een issue omdat het allemaal zeer recent is.

[edit] Op hun website beweren ze dat de E sim gratis is dus dat strookt nog niet helemaal met elkaar :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j7cgjb1rBtd7ccdyLTA_atLhgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMkUJUI3qT3s6cVkAJSZ3gZf.png?f=fotoalbum_large

Maar al met al kan ik nu EINDELIJK de dualsim functie van mijn Iphone gaan gebruiken :-)

[ Voor 64% gewijzigd door cyclone op 14-04-2025 16:00 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:42
cyclone schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:46:
Zojuist ook de redactie getipt maar ik zie zojuist op de website van Youfone dat ze EINDELIJK E-Sim supporten / aanbieden.

Hun support bot weet het nog niet overigens, die beweerd doodleuk dat Youfone geen E-Sim support,
[Afbeelding]

maar in de FAQ vindt je al dat je als bestaande gebruiker ook je bestaande fysieke Sim kunt omzetten naar een E sim.
Mag je alleen wel 10 euro voor dokken |:( 8)7 .

[Afbeelding]

Vermoed dat dit nog de standaard prijs is voor het vragen van een vervangende sim gezien je die procedure moet gebruiken om de E sim aan te vragen.
Zou Youfone sieren om die 10 euro voor een E sim niet te rekenen, hopelijk is het nog een issue omdat het allemaal zeer recent is.

[edit] Op hun website beweren ze dat de E sim gratis is dus dat strookt nog niet helemaal met elkaar :
[Afbeelding]

Maar al met al kan ik nu EINDELIJK de dualsim functie van mijn Iphone gaan gebruiken :-)
Het kan aan mij liggen, maar gisteren in de avond zag ik de optie Esim nog wel in de Youfone app. Wilde het vandaag aanvragen, maar de optie is weg. Ligt dat aan mij of is de functie er (tijdelijk) weer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Bij mij staat hij er gewoon in, kan kiezen tussen 3 in 1 sim of de E-sim.
Voor beiden vragen ze 10 euro (ridicule als je het mij vraagt om voor een E-sim geld te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
cyclone schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:07:
Bij mij staat hij er gewoon in, kan kiezen tussen 3 in 1 sim of de E-sim.
Voor beiden vragen ze 10 euro (ridicule als je het mij vraagt om voor een E-sim geld te vragen)
Klopt het dat het in de app onder het kopje 'SimOnly, Producten, Abonnement instellingen' staat bij jou?

Gisteren kon ik (geloof ik) daar Esim selecteren, nu niet meer. Apart.

EDIT:
Heb vandaag maar even gebeld met de klantenservice, aangezien de Esim optie nog steeds niet beschikbaar is in mijn app (waar hij eergisteren wel beschikbaar was). Mevrouw van de klantenservice wist er niet veel vanaf en ging het navragen. Na 10 minuten gewacht te hebben kwam het verlossende antwoord, mijn Samsung S25 Ultra wordt niet ondersteund voor Esim. Youfone ondersteunt dit volgens haar tot de Samsung S21. Mijn telefoon zou deze functie niet hebben. Na twee keer, tevergeefs, uitgelegd te hebben dat de S25 Ultra de meest recente telefoon van Samsung is en deze echt wel Esim ondersteunt, moest ik het helaas opgeven.. |:(

Ik wacht het nog wel even af.

[ Voor 42% gewijzigd door red1 op 16-04-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 12:08
gerwim schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Ik keek ook net weer: nee hoor... Maar ze zijn er nog druk mee bezig! 8)7
@_Anvil_. Wauw! Ik kijk even voor de grap en: Ja, Youfone ondersteunt de eSIM! https://www.youfone.nl/sim-only/esim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
gerwim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:25:
[...]

@_Anvil_. Wauw! Ik kijk even voor de grap en: Ja, Youfone ondersteunt de eSIM! https://www.youfone.nl/sim-only/esim
Typisch dat ze daar dan (vooralsnog) 0 ruchtbaarheid aan hebben gegeven _O- Maar fijn dat het nu wel lijkt te kunnen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:34:
[...]

Typisch dat ze daar dan (vooralsnog) 0 ruchtbaarheid aan hebben gegeven _O- Maar fijn dat het nu wel lijkt te kunnen.
Ja en ook de vrienden van Tweakers die bij andere providers DIRECT een frontpage post doen (onlangs nog 2 artikelen :
nieuws: Odido start e-simdienst met onbeperkt internet voor 2,50 euro per dag

nieuws: Belgische virtuele telecomprovider yoin ondersteunt 5G en e-sim
)

Hebben mijn tip niet opgepakt, heb namelijk voor mijn post hier het ook bij "tip de redactie" kenbaar gemaakt.

Helemaal snappen doe ik het niet maar ach sois.
Nu die 10 euro nog weg en ik ben tevreden.

[edit]
Toch nog maar een keer Tip de Redactie gedaan met verwijzing naar hier wellicht wordt het nu wel opgepikt

[ Voor 5% gewijzigd door cyclone op 17-04-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 11:37
gerwim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:25:
[...]

Hoezee! Ik ga even kijken dan, hopelijk kan het ook aan mn bestaande sim only gekoppeld worden

EDIT: ik vind net dit https://www.youfone.nl/se...stalleren-bestaande-klant

Maarrr ik wil de eSim op mn smartwatch, naast de gewone sim in mn telefoon hebben... Zo kan ik met sporten mn telefoon thuis laten

[ Voor 25% gewijzigd door _Anvil_ op 17-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
[...]

Ja en ook de vrienden van Tweakers die bij andere providers DIRECT een frontpage post doen (onlangs nog 2 artikelen :
nieuws: Odido start e-simdienst met onbeperkt internet voor 2,50 euro per dag

nieuws: Belgische virtuele telecomprovider yoin ondersteunt 5G en e-sim
)

Hebben mijn tip niet opgepakt, heb namelijk voor mijn post hier het ook bij "tip de redactie" kenbaar gemaakt.

Helemaal snappen doe ik het niet maar ach sois.
Nu die 10 euro nog weg en ik ben tevreden.

[edit]
Toch nog maar een keer Tip de Redactie gedaan met verwijzing naar hier wellicht wordt het nu wel opgepikt
Als Youfone geen persbericht o.i.d. laat uitgaan, dan kan Tweakers het ook niet weten. Een redactie kan niet op magische wijze meer weten dan jij en ik. Ik heb eerder vandaag online gezocht, en vond maar 1 nieuwsbericht op een telecomwebsite waar ik nog nooit van had gehoord.

Als jij een tip instuurt, kan er altijd even wat tijd overeen gaan voordat een nieuwsbericht volgt, ik kan me voorstellen dat ze hiervoor niet de spreekwoordelijke persen stop zetten. Zo belangrijk is dit nieuws nu ook weer niet. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:23:
[...]
. Zo belangrijk is dit nieuws nu ook weer niet. ;)
Net zo belangrijk als de vorige 2 berichten die ik link toch ?

Nahja doe er uw voordeel mee / of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:13:
[...]

Net zo belangrijk als de vorige 2 berichten die ik link toch ?

Nahja doe er uw voordeel mee / of niet.
Je citeert me selectief, dus voor de helderheid: ik zeg niet dat het niet nieuwswaardig is voor Tweakers, alleen dat het niet zó nieuwswaardig is dat het met spoed op de voorpagina moet komen.

Of er bij die andere providers "direct" een nieuwsbericht door Tweakers is geplaatst is nu lastig te verifiëren voor mij, maar als dat zo is, komt dat misschien omdat Tweakers daar toen een persbericht o.i.d. van heeft ontvangen. Of gewoon omdat een redacteur er eerder tijd voor had. Ik zie in ieder geval geen enkele reden om de redactie van vooringenomenheid te verdenken.

Als je meer wil weten over hoe de redactie met tips omgaat, is daar een uitgebreid artikel over geschreven: review: Zo gaat Tweakers om met tips van lezers

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 17-04-2025 17:40 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
Goedkope abonnementen moeten ergens vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 08:51
Andere tweakers last van een langzame data verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
red1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:37:
[...]

Klopt het dat het in de app onder het kopje 'SimOnly, Producten, Abonnement instellingen' staat bij jou?

Gisteren kon ik (geloof ik) daar Esim selecteren, nu niet meer. Apart.
Zou iemand kunnen verifiëren dat de Esim optie daar staat? Want ik heb de optie nog steeds niet in de app. Er staat alleen "Simkaart met het nummer".

Heb al de cache geleegd en de app opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Ja iOS app, opent standaard in “sim Only” dan naar abonnement instellingen en dan kies je vervang Simkaart.
Dat opent de optie 3-1 simkaart 10 euro / E-Sim 10 euro.

Krijg het niet gesnapshot (als ik dat doe zie je niks) maar het staat er bij mij wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
cyclone schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:54:
Ja iOS app, opent standaard in “sim Only” dan naar abonnement instellingen en dan kies je vervang Simkaart.
Dat opent de optie 3-1 simkaart 10 euro / E-Sim 10 euro.

Krijg het niet gesnapshot (als ik dat doe zie je niks) maar het staat er bij mij wel degelijk.
Dankjewel voor het controleren. Het staat er bij mij niet. Ik neem weer even contact op met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 08:51
Ik wilde zojuist even weten hoeveel data ik deze maand nog over had niet wetende dat het vandaag 1 mei is.

Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?

Ik heb sowieso het idee dat het dataverbruik veel harder gaat dan bij KPN. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
aschja schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:58:
[...] Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?
Kijk in je telefoon bij datagebruik per app.
Ik heb sowieso het idee dat het dataverbruik veel harder gaat dan bij KPN. Iemand anders hier ook last van?
Zover ik begreep rekent Youfone af per 100kB en KPN per 10kB (don't at me). Dat betekent dus dat het in theorie 10x sneller gaat bij Youfone dan bij KPN. In de praktijk ligt dat verschil natuurlijk een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?
Hoe dan ? Kan legio zaken bedenken hoe dus snap je vraag niet helemaal. (Update's die je telefoon snachts uitvoerd, apps die op de achtergrond draaien en continue naar de cloud kletsen om maar een voorbeeld te geven).
Je telefoon die niet lekker op de WiFi thuis zit en daardoor continu op 4G of 5G zijn info gaat halen.

Als je geen data wilt verbruiken zet je telefoon uit of op vliegtuigstand en doe dan nog eens de test.
PS gebruik dan niet je telefoon om met de youfone app je data verbruik te checken dat kun je ook via de website doen.

Ter vergelijking ik check net mijn data verbruik deze maand en staat geheel op 0.
Kortom aan Youfone ligt het niet, wel aan your phone (phun intended)

Je kunt trouwens je maandelijkse verbruik ook uit je facturen halen he, ook weer via de youfone app / website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik wilde zojuist even weten hoeveel data ik deze maand nog over had niet wetende dat het vandaag 1 mei is.

Bij mij staat het verbruik (zowel online als in de app) op 1 MB.
Heb je de app al een keer ververst/geforceerd gesloten? Ik heb (wel al een tijd geleden) een paar keer gehad dat het verbruik niet helemaal correct in de app stond (al was het verschil niet zo groot als jij nu aangeeft).

En anders ben je mogelijk ongemerkt toch veel data gaan binnenhalen (update van je besturingssysteem of app store, filmpjes die via WhatsApp/Telegram/etc. aan je zijn verstuurd, nieuwe afleveringen van podcasts of streamingdiensten die automatisch worden gedownload), terwijl je blijkbaar niet met wifi was verbonden. Je kunt in de settings van je telefoon zien hoeveel data iedere app verbruikt. Als je bundel niet zo groot is, kun je bij veel apps instellen dat ze grote (media)bestanden niet automatisch downloaden als je niet via wifi bent verbonden.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Room42 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Zover ik begreep rekent Youfone af per 100kB en KPN per 10kB (don't at me). Dat betekent dus dat het in theorie 10x sneller gaat bij Youfone dan bij KPN. In de praktijk ligt dat verschil natuurlijk een stuk lager.
Dat dacht ik ook lange tijd, maar @LogiZ5500 wees er eerder terecht op dat op de facturen toch op 10kB wordt afgerekend. Dus ik zat verkeerd of het is inmiddels veranderd. ;) Overigens zou dat echt niet tot zoveel verbruik in +/- 8 uur moeten leiden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Je kunt trouwens je maandelijkse verbruik ook uit je facturen halen he, ook weer via de youfone app / website te vinden.
Maar dat kan nog niet voor deze maand toch? Of kun je dat via de helpdesk opvragen? Dat zou wel een indicatie geven wanneer het verbruik heeft plaatsgevonden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Ik kan mij 2 redenen bedenken waarom dit kan gebeuren:
1. Zoals hierboven ook al benoemd kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond dingen heeft gedaan over 4G, zoals updates.

2. Dit kan ook komen door de wijze waarop youfone dataverbruik factureert. Dit gebeurt namelijk achteraf als de datasessie wordt afgesloten (of door je telefoon of door youfone).

Als je dus een datasessie start op 30 April rond 19:00 uur, data verbruikt en deze sessie sluit je niet gelijk af. Dan zal youfone dit dataverbruik pas na middernacht op 1 Mei verwerken. Omdat zij niet naar de begintijd van de sessie kijken bij het verwerken, wordt alle verbuikte data gezien als data gebruikt op 1 Mei.

Als de factuur over Mei er is (komt ergens in Juni) dan kan je daar alle begindatums van de sessies op zien, als deze 2e optie het geval is dan staat er op die factuur met alle datasessies van Mei ook een sessie die gestart is op 30 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:44:
[...]
Maar dat kan nog niet voor deze maand toch?
Ik denk dat je wilt aangeven dat dit NU niet kan voor deze maand.
Klopt mei is pas net begonnen.

Of bedoel je voor de afgelopen maand ? Dan moet je even wachten tot je de factuur / specificatie te zien kijgt in de my youfone portal. En idd dat is niet nu (volgens mij krijg ik die altijd op de 12de van de maand ofzo).

Boeit verder ook niet vraagsteller vraagt zich af waarom hij opeens zo'n hoog data verbruik ziet en of dit iets met YouFone te maken heeft / andere mensen deze ervaring ook hebben.

Nou ik niet, heb al jaren een youfone contract en heb nooit gekke / onverklaarbare zaken op mijn rekening gezien die ik niet kon herleiden met het data verbuik dat je kunt terugzoeken op je telefoon.

Ja ook mijn Iphone trekt soms flink wat meer data dan ik verwacht via 5G binnen, tot op heden altijd te herleiden naar een eigen actie (wil nog wel eens mijn WiFi uitzetten op kantoor waar de performance waardeloos is zo nu en dan en dan vergeten het weer aan te zetten als ik thuis ben).

Tot op heden in al die jaren nog nooit door mijn bundel heen gegaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Bjorn032 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Ik kan mij 2 redenen bedenken waarom dit kan gebeuren:
1. Zoals hierboven ook al benoemd kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond dingen heeft gedaan over 4G, zoals updates.

2. Dit kan ook komen door de wijze waarop youfone dataverbruik factureert. Dit gebeurt namelijk achteraf als de datasessie wordt afgesloten (of door je telefoon of door youfone).

Als je dus een datasessie start op 30 April rond 19:00 uur, data verbruikt en deze sessie sluit je niet gelijk af. Dan zal youfone dit dataverbruik pas na middernacht op 1 Mei verwerken. Omdat zij niet naar de begintijd van de sessie kijken bij het verwerken, wordt alle verbuikte data gezien als data gebruikt op 1 Mei.

Als de factuur over Mei er is (komt ergens in Juni) dan kan je daar alle begindatums van de sessies op zien, als deze 2e optie het geval is dan staat er op die factuur met alle datasessies van Mei ook een sessie die gestart is op 30 April.
Interessant, als ik op mijn eigen specificaties terug zoek, zie ik inderdaad steeds een sessie van de laatste dag van de vorige maand erbij staan (meestal > 1 MB, in één geval meer), maar alle sessies zijn nooit hoger dan 58,69 MB. Dat zou het in dit geval dus niet helemaal kunnen verklaren.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Interessant, als ik op mijn eigen specificaties terug zoek, zie ik inderdaad steeds een sessie van de laatste dag van de vorige maand erbij staan (meestal > 1 MB, in één geval meer), maar alle sessies zijn nooit hoger dan 58,69 MB. Dat zou het in dit geval dus niet helemaal kunnen verklaren.
Zelf vind ik 338mb ook een beetje veel, maar het zou wel kunnen. Youfone splits elke datasessie namelijk op in blokken van max ~60MB. Dus ik heb wel een keer gezien dat er een stuk of 3 blokken stonden van de laatste dag van de vorige maand.

Ik weet niet of dit in dit geval ook de reden is maar het is een mogelijke verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Vandaag, eindelijk, de optie tot Esim weer in de app en meteen aangevraagd, en geactiveerd via de app voor mijn telefoon.

Nu wil ik de Esim op mijn Samsung watch 7 installeren, maar heb ik een QR-code of activeringscode code nodig voor de installatie. Deze heeft Youfone dus niet, want de installatie en activatie gaat via de app. Lekker dan..

Hiervoor wilde ik juist de Esim gaan gebruiken. Erg jammer dit. :(
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.