@
Stolpert
Ik weet niet welk bouwjaar je zo'n beetje aan het zoeken bent, maar als particulier zou ik ver weg blijven bij de 2020 modellen en waarschijnlijk ook de vroege 2021 modellen.
Daar loop je als particulier helemaal op leeg denk ik, tenzij je hele harde garantie afspraken kan maken.
Problemen met de boordlader lopen behoorlijk in de papieren (€2.000 - €3.000). En die problemen ga je bijna gegarandeerd krijgen met die modellen. Er zijn nog een aantal andere vrij vaak voorkomende problemen die ook veel geld kosten.
Tevens vreten deze auto's banden. Die zijn niet superduur, maar als particulier toch een behoorlijke kostenpost. De mijne heeft in 50k 6 banden versleten. En dan rijd ik echt niet heel raar.
1 fase auto's zou ik sowieso laten staan. Die zijn volgens mij een stuk minder gewild 2e hands, dus als je hem na verloop van tijd weer verkoopt heeft ie waarschijnlijk meer afgeschreven.
1 fase laad met maximaal 3,7kW en 3 fase met maximaal 11kW (bij mijn auto maar maximaal 10,2 kW). Met 1 fase duurt het dus behoorlijk lang voordat je accu weer vol is. Ook aan een openbare laadpaal.
Mocht het budget het toelaten dan zou ik gaan zoeken naar Corsa's met de vernieuwde aandrijving (vanaf.halverwege 2021?) Die hebben een iets groter bereik (340km ipv 320km) en volgens mij wat minder problemen.
Ondanks dat er wat mij betreft nog wel een paar verbeterpuntjes zijn is het verder wel een ontzettend fijne auto trouwens.
Heb trouwens laatst een ritje gemaakt in de nieuwe Jeep Avenger. Die heeft de nieuwe Stellantis aandrijflijn met grotere accu en meer vermogen.
Heb maar kort kunnen rijden, maar dat voelt wel anders aan dan de Corsa. Voelt overigens niet sneller of krachtiger aan.
Qua bediening is het weer helemaal anders dan de Corsa. Veel te veel knoppen op het stuur en middenconsole. Een stuk minder handig en intuïtief dan de Corsa. En de automaat schakel je met knoppen op het middenconsole. Dan is de helaas al weer wegbezuinigde versnellingspook in de oudere Corsa's toch echt fijner.
[
Voor 16% gewijzigd door
Paling1 op 17-10-2023 10:08
]