Vorige week iets van de astra getest wat je liever niet wil.
Namelijk de airbags en kreukelzone.
Het belangrijkste is dat we gelukkig allebei niks ernstigs hebben. Alleen zijn de auto's een beetje stuk.
Dus even klein verhaaltje en foto's
Story:
Ik reed op een voorrangsweg. Een andere auto met volle aanhanger kwam opeens van rechts en stopte niet voor haaien tanden.
Op tijd stoppen of uitwijken ging em niet meer worden dus gok met zoon 40 - 50km aangetikt.
Boem en Airbags poef.
Beetje verward merk ik een witte nevel, apart geurtje, een motorkap die het zicht lichtelijk blokkeert en er zijn wat dingen die piepen. Hmmm auto is volgens mij stuk.
Zou onstar mij nu bellen? Nope proef periode is half jaartje afgelopen maar had stiekem gehoopt dat noodhulp nog wel zou werken.
Mezelf even snel gecontroleerd maar kon niks vinden.
Gordel en airbag hebben me goed opgevangen.
Kon zonder kleerscheuren zo uitstappen, de deur ging alleen niet meer helemaal open.
Eenmaal uit de auto was het redelijk duidelijk dat de auto stuk is.
De airbag was ondertussen ook leeg gelopen en hing nu over de claxon waardoor die constant af ging.
Beetje creatief dat ding tussen het stuur gepropt zodat de claxon weer ophield.
Uurtje later kwam de berger ons ophalen en wilde hij de alarm lichten die automatisch aan waren gegaan uit zetten maar dat lukte niet meer, enigste optie was volgens mij de accu los halen.
Heb voor mijn werk heel wat spul bij dat achterin ligt, deze dag ook nog wat extra op de achterbank dus lekker vol geladen. Laat de accu nou net daar onder verstopt zijn.
Hebben ze voor het gemak maar aangehouden
Auto bij de berger gedropt, hier ook meteen een andere leen auto meegekregen en ben ik de zooi gaan overladen.
Volgens mij staat de achterbank ook niet heel recht meer
Eenmaal thuis kreeg ik nog wel een mailtje van onstar.
Van: OnStar Vehicle Diagnostics
Onderwerp: OnStar diagnosewaarschuwing!
KRITIEK LAGE ACCUSPANNING IN UW 2017 OPEL ASTRA SPORTS TOURER
alert
Laad Uw Accu Zo Spoedig Mogelijk Op
Geachte OnStar Klant,
We hebben geconstateerd dat de accuspanning in uw 2017 Opel Astra Sports Tourer kritiek laag is. Start uw voertuig om de accu op te laden als u dat veilig kunt doen.
Neem contact op met uw dealer of wagenparkbeheerder om de accu te laten controleren.
Klik op hier om een afspraak bij uw dealer te maken. U kunt tevens een afspraak voor een servicebeurt maken via de Smartphone App of door het indrukken van de blauwe OnStar knop in uw voertuig en contact te maken met een adviseur.
U kunt de diagnosegegevens bekijken door in te loggen op uw online OnStar account via de koppelingen onder aan deze e-mail of door de Smartphone App te openen.
Neem bij vragen contact op met een van onze OnStar adviseurs op 08002929161 of druk op de blauwe OnStar knop in uw voertuig.
Schouder en puntje van mijn neus heb ik nog 5 dagen gevoeld maar alleen wanneer ik erop drukte
Mijn nek had maar 2 dagen spierpijn.
Voor de zekerheid nog bij de huisarts geweest maar op het moment is alles nog goed.
Dus volgens mij redelijk goed vanaf gekomen
En dan nu opzoek naar een andere auto.
Grote kans dat dit gewoon weer voor een astra ga, was toch wel een fijn beestje.
Zoon 127.000 km mee gereden.