Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter

Welkom in het derde Opel topic!

Het vorige deel was geopend in 2010, daarom werd het tijd voor een nieuw deel met de nieuwe Opel modellen en informatie.

Je kunt hier alles kwijt wat ook maar iets met Opel te maken heeft. Eigen ervaringen, hulp bij vragen, nieuwe modellen en nog veel meer.

Ook vind je onder deze TS een gereserveerde ruimte voor iedereen die met een foto zijn eigen Opel wil showen! Wil jij ook een foto van je pride & joy delen, stuur dan per PM een link naar die foto, met daarbij ook de volgende gegevens: model, motorisering en bouwjaar.

Happy posting!
@MK_

Huidige modellen

Links

Opel
Opel Nederland
Opel België
Opel Duitsland
Gebruikshandleidingen
MyOpel
Info / Fora
Opel Forum
Opel-Infos
Autoblog.nl
Nemiga Parts
Astra-3

Tot slot

Modellen aangeduid met (*) zijn niet leverbaar in Nederland.
Voorgaande delen
Deel 1 (met dank aan: IceFreak)
Deel 2 (met dank aan: Aapje)

Wanneer er op- of aanmerkingen zijn over de TS hoor ik dat graag via een PM.

MK_ wijzigde deze reactie 19-06-2019 12:42 (13%)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
MK1998NL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Als hij ze opeens kwijt is weet hij waar ze naartoe zijn :+
Ik zei dat hij niet verbaasd moet kijken als hij zijn Corsa op bierkratjes ziet en ik met glimmende velgen rond rij :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:19
* Ophidian blijft toch nog even. 8) De Astra begint toch wat kleine kuurtjes te vertonen, dus tijd voor wat anders. Vandaag de deal gesloten voor een Insignia 2.0 CDTi Business+ met AGR lederen verwarmde stoelen, AFL, achteruitrijcamera, 20" velgen etc etc. Reed erg goed en soms moet je wat geld laten rollen voor een nieuwe auto :>

Gezien we inmiddels wel vaste klant zijn bij de Opel dealer hier, gewoon een goede deal kunnen sluiten met een prima inruilprijs. Nu nog twee weekjes wachten :(

Fotootje voor de OP als ie er is :D

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Ophidian
Het is de 140pk versie. 50 meer dan we nu hebben :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:55:
[...]
M'n dealer stuurde ook al zo'n email, dacht dat dealer afhankelijk was maar blijkbaar wel landelijk?
Ik heb geen mail gehad hoor, we een papieren reclamefolder (zat bij de normale reclame).
quote:
dreester schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:07:
De laatste tijd heb ik last van condens aan de binnenkant van mijn voorruit wanneer ik na lange tijd weer in m'n auto stap (Astra J 2011 A14NET). Eerst dacht ik dat het aan het interieurfilter lag, totdat ging voelen aan de onderkant van m'n achterbank (bestuurderskant): zeiknat! Schimmel begint zich al te vormen 8)7 Heeft iemand hier ervaring mee?
Is me even niks bekend, maar bij de Corsa's is er wel eens water in de reservewielkuip. Dat zou je eens kunnen controleren.

Verder rubbers en dergelijke goed?

In de deurportieren en de voorzijde kan ook wel eens het afwateringsgaatje verstoppen, als dat zo is kan je die doorprikken met een saté-prikker o.i.d.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
dreester schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor de tips! De rubbers zien er goed uit, ik zal bij daglicht even het afwateringsgaatje en reservewielkuip checken. Waar vind ik dat afwateringsgaatje in de portieren?
Vergeet ook niet de rubbers van de achterklep :)

En voor het afwateringsgat:

Rubber kan je er gewoon uit laten trouwens, geen idee waarom ze dat er in duwen (alle deuren even controleren).

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
dreester schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Wow heftig! Ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb net even gekeken. Schudden met de achterportier, maar daar was niets te horen. Vervolgens in de kofferbak gekeken. Reservewielkuip, of eigenlijk het bandenplaksetje is helemaal nat. :X Ik heb niet onder plaksetje gekeken, dat komt morgen.
YouTube: Water Leak Inside Boot Astra J (Update)

YouTube: FINALLY GOT MY CAR BACK (Water Leak) (mogelijke oplossing)

http://www.astraownersnet...-in-my-case-from-the-roof

Genoeg te vinden iig :9 succes

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
quote:
MK1998NL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Laatste Elfstedentocht was 21 jaar terug :>

Maar goed, kan altijd nog natuurlijk :p 's Nachts kan het de komende tijd ook nog vriezen.

[...]

Dat is wel vervelend :( Is de prijs van de grote beurt zelf gelijk gebleven, gezakt of ook gestegen?
De laatste grote beurt is weer even geleden en wat ze per keer doen is ook heel verschillend. Ik had nu de 170k beurt waar onder andere ook trommelremmen schoonmaken bij komt. Inclusief mijn pechhulp Europa en mijn MyOpel korting was ik net geen €500 kwijt. De gespecificeerde rekening moet ik nog ontvangen.
quote:
Mint schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:11:
Wel? Volgens Opel.nl is het nog steeds inbegrepen...
Heb je al verder gelezen op die pagina? :+ :D

LordSinclair wijzigde deze reactie 29-01-2018 13:13 (13%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:40
quote:
LordSinclair schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:12:

[...]

Heb je al verder gelezen op die pagina? :+ :D
Nu wel. 8)7

5183

quote:
LordSinclair schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Wat daar staat klopt inderdaad niet meer, als je doorklikt zie je wel het nieuwe verhaal staan.

Dat was ook 1 van de redenen dat ik mijn auto nog in onderhoud had bij Opel. Nu nog een keer de roest laten fixen, want zelf willen ze het niet zien. Daarna eens om mij heen kijken voor alternatieven.
Het gekke is dat 'MyOpel' dit zegt:

Ik vraag mij af of ze een dergelijke belofte ineens, zonder bericht, kunnen veranderen. Dit was de situatie toen ik de auto kocht tenslotte.

5183

Ik heb het op Facebook richting Opel Nederland geslingerd, ik laat het antwoord ook even weten :)

• Ophidian
Bye Bye Astra :w

Hello Insignia oOo

Wat een genot om in te rijden, heerlijk zoeven met die 2.0 CDTi <3 Ben benieuwd wat het verbruik gaat doen met die 20 inchers :P

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
quote:
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:56:
[...]

idd. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is... is m'n huidige Opel Assistance nog wel volledig geldig binnen de EU (tot november in mijn geval)? Was gisteren bij m'n dealer en die konden mij dat ook niet vertellen, ik moest contact opnemen met Opel Nederland.
Lijkt mij dat je recht hebt op wat er op je certificaat staat. Zoiets staat ook in het antwoord dat ik had van Opel een paar posten geleden. Dat zij het niet tussentijds hebben aangepast, maar pas bij verlenging.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Red!

Paar maanden geleden een zeer nette Astra G gekocht als tweede wagen. Ik ben japanners gewoon, dus deze heb lang over deze stap getwijfeld. De eerste dagen wat wennen aangezien de meeste bedieningsinstrumenten anders zitten en werken, maar het is al bij al een comfortabele en praktische wagen. Rijdt een stuk relaxter dan de Honda's die ik heb/had, al is het een basis-versie met 1.2 motor. Best tevreden dus.

Edoch reed er eergisteren iemand vanuit een parking de baan op zonder kijken: een klap aan 50-ish km/u als gevolg. Mijn trots en vreugde (ahem) heeft een gescheurde bumper, geplooid spatbord, licht vervormde motorkap en een gebroken koplamp. Eigenlijk ziet het er aan het oppervlak nog relatief OK uit. Nu vermoed ik dat bij zo'n klap de onderliggende structuren ook wel e.e.a qua energie opvangen. Zo moet ik mijn stuur 30° draaien om rechtdoor te rijden en bij oneffenheden op de baan gaat de wagen alle kanten uit. Voor de volledigheid: ik heb 'm 2 km verder bij de garage gezet en rij er voorlopig niet meer mee.

Ik zie eigenlijk nu pas hoe ver de voorkant is ingedeukt. Tussen wiel en voorbumper kunnen net twee vingers, terwijl er tussen wiel en spatbord meer dan een vuist kan. Ik ken er niet genoeg van om te oordelen of dit simpel is op te lossen (draagarm?) of niet (chassis geplooid?).

Het geheel zal in ieder geval economisch total loss verklaard worden, maar kan hopelijk met uitkering dagwaarde, tweedehands stukken en een dagje doe-het-zelven gefixt worden. Geen idee wat ik van dit forum eigenlijk verwacht. Misschien moet ik het gewoon kwijt :+

4200 RPM

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

quote:
MK1998NL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:08:
[...]

:D oOo

Afgelopen zondag stond er bij de Ikea ook een Grandland X, echt een mooie auto :D
Staat hier een rooie in de buurt, kon het dus niet laten :P Als je ze zo ziet staan valt het allemaal wel mee eigenlijk :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Red!

quote:
3x3 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:14:
Sterkte @mieJas
Het klinkt helaas wel alsof je G zodanig stuk is dat die moeilijk economisch rendabel nog te redden is als je een goede auto wilt.
Voor de volledigheid: wagen zonet opgehaald, volledig hersteld. Nieuwe bumper, nieuw licht, tweedehands spatbord en tweedehands veerpoot. Inclusief uitlijning en vervangwagen was de verzekering € 800 armer. Net niet total loss. Happy camper!

4200 RPM

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Motor ruimte gepoetst 8) Zat helemaal onder het zout }:O

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:49:
Motor ruimte gepoetst 8) Zat helemaal onder het zout }:O

[afbeelding]
Ziet er goed uit :D

Mijn motor is niet meer schoon geweest sinds hij op 24 november 2011 de fabriek uit is gerold :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
MK1998NL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:11:
[...]
Ik heb al regelmatig mensen in de auto gehad, met de opmerking dat mijn auto erg schoon is van binnen :D
Dat was niet meer echt het geval :+ Dus vanbinnen maar gepoetst :D

Edit: @Coritchando Is het probleem nog voorgekomen met Apple CarPlay??

MK_ wijzigde deze reactie 20-02-2018 16:01 (10%)

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-12 14:55
Sinds vandaag mag ik mij hier ook melden, trotse bezitter van een 2006 Opel Vectra GTS Elegance 2.2 16v.

Iemand bekend met dit model, en om precies te zijn de originele bleutooth?
Op dit moment valt de verbinding met mijn telefoon na onbepaalde tijd continu weg.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel gebruikt verschillende namen voor dezelfde knop op verschillende (en zelfs dezelfde) systemen. De CD/MP3 knop op mijn CD30MP3 heet zo Media op de CD30 8)7
Dan is het de knop Audio denk ik :P

DVD90 werkt volgens mij hetzelfde als de CD70: drukken op de knop Audio en dan draaien aan de knop in het midden :)

Ik gebruik nu MP3-CD's, voordeel t.o.v AUX is dat ik met de stuurbediening de radio kan bedienen :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:55:
Opel vraagt idd tegen de 1700 euro voor een gereviseerde bak.

Maar 1060 euro klinkt mij wel weer erg goedkoop... als je dezelfde meuk er weer in doet heb je 40.000km later weer hetzelfde probleem :P

Zit zelf te denken aan Courtenay motorsport als die van mij moet (kost een paar dagen Engeland :P ):
https://www.courtenayspor...php?act=viewDoc&docId=227

Full Bearing Kit for M32 Early Gearbox includes later revised end case and larger end case bearings £276.00
Price from £360 plus bearing kit and any additional required parts
Removal and Refitting of gearbox from £360.00 - Astra G/H/J models
Gearbox Oil Change M32 Gearbox using Fully Synthetic Valvoline TDL 75w-90 Gearbox oil from £86.40.

1064 gbp (ca. 1200 euro)

optioneel:
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Astra H Zafira B VXR 2.0T Z20LEH £776.70 (870 euro)
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Corsa Meriva VXR 1.6 Turbo LEL/LET/LER £899.40 (1005 euro)
Phoe, gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn F13+ :+
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:54:
Ik kan voorlopig eigen muziek luisteren in de Vectra C2. Had nog een Roidmi rondzwerven, dus dat moet voor nu maar even. Zag op een Vauxhall forum dat het wel mogelijk is om de Aux-In werkend te krijgen op de CD70, maar dat is niet zomaar plug en play.

Ook een navi update voor de CD70 binnengehaald, nu nog ergens een lege cd vinden.
Is inderdaad niet plug-and-play, misschien dat daar de vorige eigenaar ook gestopt is. Bleek toch niet plug-and-play te zijn, dus dan maar halverwege gestopt.

Sneeuw :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:20
quote:
dreester schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb het bij Van Loon laten doen :) Ik heb het eigenlijk preventief laten doen, omdat ik wilde chippen. Meer power, dus eerder stuk was mijn gedachtegang. Tot nu nog steeds niet gechipt omdat er andere dingen stuk gingen 8)7 _O- Ach, ik heb wel eens betere beslissingen genomen.
Ach, als ie toch een keer komt, kun je het net zo goed preventief doen.

We hebben thuis op dit moment 2 opels:
Opel Zafira 2.2 benzine uit 2007 -> Rijd de vrouw mee
Opel Astra 1.6 CDTI diesel uit 2016 -> Bedrijfsauto van mij

Naast de huidige opels heb ik er al meerdere gehad. Dit is voor mij de 3e astra. Al een G Caravan 2.0 DI Club gehad en later nog een 1.6 16v 5drs hatchback SPORT.

Altijd met plezier Astra gereden. Value for money. Niet sexy, niet gaaf, wel goed en lekker in de opties.

Huidige astra is een full-option 110KW innovation uitvoering. Heerlijk om in te rijden. In goed 1.5 jaar 65 k gereden.

Zafira nu 2 jaar in bezit na een C5 die overleden is. 2.2 is een bak van een motor. Weinig vermogen door geen turbo, maar komt goed mee en weinig gezeik mee. Distributie vervangen bij de aankoop (liep te stuiteren door het blok). Nu voor het eerst wat problemen mee gehad, bobine rail defect geraakt. ANWB bij gehad, boel los en weer vast en nu geen storing meer. Moet wel gebeuren dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:20
Automatisch parkeren werkt wel, maar niet top en traag. Absoluut mee eens.
De innovation heeft dat cluster in kleur, goedkopere modellen is het monochroom.

Golf is verre van vergelijkbaar qua prijs. Een vergelijkbare golf van mijn uitvoering is zeker 10k duurder. Ik heb hier destijds goed naar gekeken. Leon ST komt redelijk overeen met mijn K ST. Of je de Golf mooier vindt blijft een eigen mening. Ik heb niet zoveel met VW. Ik houd van rijk uitgeruste modellen ipv groot en kaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:30
Als Opel-rijder moet ik me natuurlijk ook even in dit topic melden. Ik rij nu ruim een half jaar hierin:

Een Mokka X in Business+-uitvoering, voorzien van AGR-stoelen en Full LED AFL-koplampen. Er ligt een 1.4 Turbo-benzinemotor in, en is handgeschakeld.

Heerlijke bak :)

We are shaping the future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Golf is toch een stuk mooier qua materiaal en afwerking. En de Opel is niet echt goedkoper.
Hmm dat vind ik persoonlijk toch niet :) Naar mijn mening zitten ze toch wel op hetzelfde niveau.
quote:
Alex) schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:44:
Als Opel-rijder moet ik me natuurlijk ook even in dit topic melden. Ik rij nu ruim een half jaar hierin:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een Mokka X in Business+-uitvoering, voorzien van AGR-stoelen en Full LED AFL-koplampen. Er ligt een 1.4 Turbo-benzinemotor in, en is handgeschakeld.

Heerlijke bak :)
Gave Mokka X! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:11
De M32 problemen begonnen bij mij met veel speling in z'n 5 en 6, later zag je de pook gewoon bewegen bij gas los of juist weer erop (zonder te schakelen). Ook steeds meer bijgeluiden. Toen begonnen ook de eerste 2 versnellingen geluiden te krijgen en heb ik de afspraak bij van Loon gemaakt.
http://www.112brabant.nl/data/news/94/186753.jpg
kleintje dan, hij was toen even onderdeel van een crime scene :o

de database is met een protocol en de server op de back end

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:27:
[...]

Jah die knoppen zijn wel logisch bij de CD30, bij de DVD90 niet echt :P
Ik ken de DVD90 niet echt dus ik zou het niet weten :o

Het is nog altijd overzichtelijker als de generaties die er na kwamen, zoals de CD300/400... en Navi 600/900.

Eenmaal er aan gewend is het opzich nieteens zo slecht moet ik zeggen. M'n ma weet in de Meriva hoe hij aan en uit moet, hoe het volume zachter moet en hoe ze Radio 2 kan opzetten, dus dat is genoeg :P

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Morgen misschien weer m'n zomer set eronder :9~

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-12 06:25
Opel Insignia wint in Autoweek de trio-test tegen Ford Mondeo en een Skoda Superb. Alledrie stations en benzine in de test.

Serieus goede auto! Onze volgende leaseauto wordt wellicht een Astra of een Insignia. :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Yep }:O

M'n winter set: 17" inch OPC-line met 215/50/17:
[afbeelding]

M'n zomer set: 19" inch OPC met 235/35/19:
[afbeelding]
Oh ik wist niet dat je Penta's had :o 19" is veel beter oOo :Y O+

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Red!

quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:09:
[...]M'n zomer set: 19" inch OPC met 235/35/19:
Staat echt mooi onder je auto!

4200 RPM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
@LuPo
De video (nu tegen de Mondeo) staat online :D

Maar even alle zout troep er af gehaald 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:48:
Ik ga ook maar is opzoek naar een ander setje wielen voor de Vectra. Kan mooi met de belastingteruggave of vakantie geld.

Nu is er 2ehands in 5x110 eigenlijk niks te krijgen. Ik zie er online veel voorbij komen die 5x108 of 5x112 gebruiken, in combinatie met centreer ringen en schuifbouten. Iemand hier er ervaringen mee?
Vooral in 5x112 is er zeer veel aanbod.

Vroeger ook wel is met 4x98 op 4x100 rondgereden, ook zonder problemen.
Ik zou niet met schuifbouten gaan werken :/ maar er zijn toch genoeg 5x110 velgen beschikbaar?

Anders even op het opel-forum.nl @ Facebook vragen.
quote:
De Z20LEH motor agrees >:)

gelijk ff in sport mode getest :9 het vermogen wordt zoveel beter overgebracht op het asfalt _/-\o_

ArcticWolf wijzigde deze reactie 09-03-2018 22:58 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-12 17:14

Hier ook de zomerwieltjes eronder :)

Asus ROG GL552VW-CN104T <>Minix X8-H <> Shuttle ST20G5 Xpenology <> Philips 32PFK5709 <> LG BH7420P <> Apple iPhone 6 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:30

Aapje

Opel-beun
quote:
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Je moment veranderd niet:
http://www.autoforum.be/f...etten-of-niet=&viewfull=1

Dat had ik al opgezocht :P

Maar als kopervet idd het aluminium aantast dan ga ik dat nog wel ff met m'n garage bespreken want dat lijkt me niet helemaal de bedoeling dan :X

Heb overigens m'n bouten op 120Nm gedraaid... in het boekje staat 110, echter bij de J GTC/OPC en Insignia OPC is het zelfs 140 en 150Nm :? snap even niet waarom Opel het zoveel heeft veranderd. Misschien andere maat bouten?
Sorry maar het moment verander je wel. Bij kopbouten van ARP bijv. geven ze vet erbij om te zorgen dat je ze extra hard kan aantrekken.
Even snel een goede uitleg gevonden, YouTube: Should You Put Anti-Seize On Wheel Studs / Lug Nuts?

100nm van de fabriek = droge aanhaalmomenten.

De bout verschillen zoals een konische kop, platte kop e.d. zorgen voor de verschillen in bouten. Dus ja kan verschil zitten in de aanhaalmomenten :) Ligt ook aan de soort velg qua materiaal.

Te hard aandraaien is net zo gevaarlijk als niet genoeg. De bouten kunnen breken wanneer je remmen warm worden en dat materiaal uitzet. (leuk als je op dat moment 160km/h knort bijv.) (YouTube: MY WHEEL BROKE OFF ON THE TRACK | Vlog 148 & YouTube: Why you should ALWAYS use a torque wrench: I nearly crashed A45 AMG ...

Kopervet tast alu niet aan, maar grap van alu is dat roest een soort coating vormt op alu. De koperdelen zorgen voor een gekke reactie waardoor deze coating niet blijft en het blijft roesten.

Aapje wijzigde deze reactie 12-03-2018 13:19 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:06:
[...]

[...]

Hmm, denk dat ik iets gemist heb dan 8)7 :(

overigens passen er geen stalen velgen op m'n auto
Ohw afgelopen zomer mijn auto zo aangetroffen.

Sindsdien rij ik zo rond

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
quote:
Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:14:
[...]

Ohw afgelopen zomer mijn auto zo aangetroffen.

[afbeelding]

Sindsdien rij ik zo rond

[afbeelding]
Ach bij jou stelen ze alleen een band. Bij mij halen ze de deuren eruit :(

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Voor bepaalde modellen/merken heb je zelfs al zogenaamde kluizen voor je koplampen, zodat de niet gepikt kunnen worden:

:X

Bij Opel's moet vaak de voorbumper er vanaf inderdaad...

Had je Astra niet voorbereiding voor mistlampen? Zie je ook vaak bij Opel's zonder mistlampen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:09:
[...]

Nee ;) heb alles zelf moeten solderen en helaas gewoon een losse knop naast de licht schakelaar geboord (wel in de plastic trim en niet in het dashboard). Het relais had ik geschakeld aan de plus van het stadslicht met de minus naar de aarde van de auto, zodat de canbus niet getript werd.

Heb echt /alles/ geprobeerd, maar de computers ondersteunde het gewoon niet. Maar goed, veel van geleerd... en paar maanden later ingeruild voor deze OPC, die reeds mistlampen heeft :+

Die blauwe had UEC variant 2 zonder REC.
http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay

Bij variant 1 zonder REC kan het wel en variant 2 met REC werkt het ook bij. Maar variant 2 zonder REC dus niet.
En een REC inbouwen is onbegonnen werk.
Ahzo :p

Als er plek is voor mistlampen, horen er ook mistlampen in naar mijn mening :+ Anders heb je zo'n afdekkap die er niet uit ziet :+

+ het heeft echt wel zijn nut :D Snap niet dat ze dat niet ook verplicht maken net zoals achter..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Coritchando schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Paar weken terug nog gebruikt, volgens mij ook in België. Heb geen rekening gezien. Kunnen ze toch ook niet zomaar sturen lijkt me?
[...]
Dat had ik ook in het hoofd. Maar daar hebben Opel en Vodafone tegenwoordig over nagedacht helaas, de SIM kaart is virtueel geworden en is niet vervangbaar. Was ook mijn idee, om er gewoon een goedkope in te proppen met 1GB data per maand (ik gebruik dat al niet eens). Maar helaas.
In dat geval geen idee :o Werkte het wel? Anders eens bellen naar je dealer, misschien klopt de website niet.
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:
[...]
*stadslicht.

Je mag namelijk je dimlichten uitzetten als je de mistlampen aan hebt bij bepaalde weertypes.
Oh dat wist ik niet :P Ik hebruik het stadslicht eigenlijk nooit :$

Vond hem opzich wel geinig :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-12 20:18
Eindelijk een foto gemaakt van de Adam S
De auto was zo mooi gepoetst :'(
Net wel even afgespoten en met een doek erover heen gegaan.

Als het weer mooi weer is, komen de echt mooie foto's :*)

De Adam S uit 2016 O+

Met deze leuke optie

Verder bom vol met optie's zoals verwarmde stoelen en stuur, parkeersensoren voor/achter, dode hoek herkenning, automatisch inparkeren, Infinity geluid systeem, DAB+ en de rest van de 'standaard' dingen :P

Genoeg pret heb ik de komende tijd :>

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Sorry voor de spam maar speeltje heeft code:

48 - Dispatched

En wordt 22 maart afgeleverd bij de dealert volgens het systeem :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Poetsbeurt was niet nodig, maar ook gelijk maar de velgen gedaan :+
Was nog bezig met afdrogen hier:

En ook maar eens een foto van het interieur:

Daarna nog ff Nieuwegein onveilig gemaakt >:) die nieuwe banden hebben echt veel grip :9~

ArcticWolf wijzigde deze reactie 25-03-2018 14:57 (9%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:06

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Zo vandaag grote stap gemaakt met de corsa.
Zijn al ruim jaar bezig ermee
Wij noemen hem tegenwoordig de crusty crosa.

We hebben ontzettend veel roest weggehaald en gelast etc.( Beide zijpanelen vervangen achter plus dorpel links en veel meer)

Motor is uitmekaar geweest, arp drijfstangboiten erin gezet.
Nieuwe koppakking, nieuwe distributieriem en spanners en rollen.
Nieuwe dynamo/accu.
Waterpomp en thermostaat, alle overige pakkingen.
Alle koelslangen vervangen. En vergeet vast nog een en ander.

Uitlaat spruitkstuk ( sportex) geheatwrapt.
Aantal dingen met hittebestendige veef bespoten.

Is nog steeds de 106pk x16xe, maar dan met 4/1 spuitstuk, mantzel powerbox, en carbon cai.
( Toekomst komen er nog nokken in en een chip op maat).

Verder interieur compleet gestript, alleen stuk dashboard en 2 stoelen komen terug.
Hebben ook achter ruitenwisser motor verwijderd net als antenne.

Na alles te hebben gelast bewerkt en afgewerkt, zijn we begonnen met de auto te spuiten.
Hebben hem compleet binnen en buiten gespoten met action mat zwart.
Ja ik weet cheap en ja cheap.
Maar was ook het idee. Zeker voor 2 euro de spuitbus zijn we best goedkoop uit.
Nee het is niet prachtig, en nee wint geen prijzen. Maar we zijn best blij met resultaat. Moet nog wel veel gebeuren.
Maar auto rijd, en komt langzaam aan compleet.

Wat fotos :

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Dat matzwart verpest het een beetje. De meeste auto's in die kleur, doen dat om slechte plekken te verbergen. Action heeft tegenwoordig veel meer kleuren, zelfs mat wit.

Rest van het werk klinkt wel goed, en hij zal ook best rap gaan.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
quote:
v8power67 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:38:
Zo vandaag grote stap gemaakt met de corsa.
Zijn al ruim jaar bezig ermee
Wij noemen hem tegenwoordig de crusty crosa.
Cool. Ik heb nog een Corsa B GSi te doen als je interesse hebt :D

Ben zelf nu begonnen met m'n diesel A Corsa :)

Nieuw wielrandje erin gelast achterin met binnen+buiten. Bodem op meerdere plekken gelast, binnenscherm voor compleet vervangen met 2mm dikke plaat.... Nieuw voor front erin gezet afgelopen maand.... Naja we komen er wel :D

Heb wat epoxy primer ingeslagen, dus we zien wel waar 't gaat eindigen. Heb een cheapo spuitgeweer gekocht en een stel chineze airfilters voor de compressor :')

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bijna *O* *O* *O*

49 - Endversand an Händler

estimatedDeliveryDateTime:1522274400000

Volgende stappen moeten nog:

58 - Anlieferung beim Händler - Eingang beim Händler

60 - Endablieferung an Kunden - Übergabe Endkunde

* Illegal_Alien kan niet wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

2 uur over gedaan, om van de ene kant naar de andere kant te komen gisteren ;w :/ 8)7 (Ritje van normaal gesproken 20 minuten.)

Maar on the bright side:

"lastVehicleEvent":"58"

Vanmiddag even kijken of ik hem zie staan :P

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 30-03-2018 08:49 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Illegal_Alien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:46:
2 uur over gedaan, om van de ene kant naar de andere kant te komen gisteren ;w :/ 8)7 (Ritje van normaal gesproken 20 minuten.)

Maar on the bright side:

Spannend :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:53:
19 inch velgen hebben toch nadelen :P smalle parkeergarages @ werk bv... en vandaag zat echt heel Rotterdam vast, heb 45 min rond gereden in Rotterdam incl wat ritjes over de trambaan en op een gegeven moment dacht ik dat ik te vroeg had ingestuurd en m'n velg rechtsachter had geraakt :X
Bij een tankstation maar even gecontroleerd, niks aan de hand gelukkig maar pfff ben nog steeds verbaasd dat ik vandaag schadevrij Rotterdam uit ben gekomen (dus ook dat ik niet aangereden ben) :D
Zelden zo'n chaos meegemaakt op de weg.
Geen last van gehad :+
quote:
Illegal_Alien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:46:

Maar on the bright side:

:D

Ben benieuwd :)

Nog meer mensen haaien gevonden in hun Opel? :P

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

16 April mag ik het nieuwe speeltje ophalen, en OnStar/My Opel is leuk:

7 Waanzinnige kilometers (ter vergelijking, de Vectra zit tegenm de 255 K aan :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Heb nu alle opties die er zijn op een Vectra C, behalve automaat, electrische stoelen en Xenon. Budget, richting de 1500/2000 bij deze leggen is wel de max.

Ben m'n vertrouwen in Opel een beetje kwijtgeraakt, weet dus niet of de volgende wel weer een opel wordt.

NoFearCreations wijzigde deze reactie 09-04-2018 20:44 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Als ik de bak ergens voor "weinig" kan laten reviseren, dan houd ik m wel. Hij rijd geweldig, je merkt ook bijna niks van de bak. Alleen blijf ik er nu op letten en me er aan irriteren. Frans zal ik niet snel meer gaan rijden, met alles na begin jaren 90 heb ik helemaal niks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Bak er zelf uithalen is geen optie. Het hele subframe moet los om hem eruit te krijgen, ga ik hier op de oprit niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Auto terug van de garage, aandrijfas hoezen gefixt. Nu nog uitlaat lekje opsporen, en flink met de handrem remmen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
NoFearCreations schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:11:
Dat is nu de grote twijfel die ik heb. Auto is op de bak na verder perfect. Alle opties die ik zoek, en van binnen en buiten nog erg netjes.
Hoeveel km heeft hij gelopen? Volgens mij wel redelijk wat toch?

Probleem is dat als je nu de bak laat reviseren je eigenlijk ook de koppeling en het vliegwiel mee moet nemen, het scheelt dat de bak er toch uit moet dus kwa montage ben je niks extra's kwijt, maar een vliegwiel en koppelingsset zijn ook niet gratis.
Snap dat die kosten niet echt wenselijk zijn, maar straks laat je de bak reviseren en een paar duizend kilometer later beginnen die 2 te etteren.

Je zou eens op Opel-forum.nl: https://www.facebook.com/groups/OpelForum/

Kunnen vragen of iemand je kan helpen met de de-/montage en revisie.... losse revisie kits zijn een stuk goedkoper maar snap dat je het zelf niet kan :P

https://www.courtenayspor...M32-Bearings-and-End-Case

316 euro voor de hele revisie kit.
700 euro voor vliegwiel & koppeling

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En een Grandland X +1 in Nederland:

*O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Met veel pijn en moeite door de APK gekregen, nu bedenken wat ik er mee ga doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Zou graag willen, maar heb eigenlijk op dit moment het geld daar niet voor over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

quote:
Slowmotion schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:37:
[...]

Mooie auto, en kleur. Hoe lang heeft is de levertijd geweest?
Eind December besteld (tussen kerst en oud en nieuw getekend), vandaag opgehaald.

Is een Innovation, met als extra dakrails, reservewiel en de velgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-12 21:37
quote:
R-utger schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:21:
[...]

Geen ervaring mee nog.
Heb zelf de Adam S, ook met het 1.4 blok met 150pk.
Volgens mij zijn ze vrij identiek.

Lees op internet er wel wat positive dingen, maar ik heb zelf nog 11 maanden garantie.
Daarna ga ik serieus overwegen om even langs Klasen Motors te gaan in Duitsland.

Maar voor nu nog geen ervaring.
Als jij ze hebt, mag je ze graag komen delen :)
Adam S 1.4 motor is compleet anders als een Astra K 1.4, alleen het vermogen is gelijk.
De 1.4 van de Adam S is dezelfde als een Astra J maar dan iets meer vermogen.
Ik werk al meer dan 15 jaar bij Opel als technicus dus ervaring genoeg, maar met chiptunen weinig vandaar mijn vraag.
Mijne zit ook nog in de garantie tot augustus maar meestal nemen die tuners toch de garantie over?

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vrijdag maar ff een nieuwe olie dop halen en de bobine eraf om het middengedeelte schoon te maken, kwam ook nog steeds een beetje olie uit die ene slang maar heb het idee dat de meeste olie gewoon onder de dop vandaan lekt tijdens het rijden en dan naar voren stroomt langs de randen van de klepdeksel :P
Nu weer even schoon :+

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Red!

Blijkbaar hebben de Opel-dealers in .be een brief ontvangen waarin staat dat hun contract met Opel in 2020 vervalt. Het kan verlengd worden, maar dan moet de dealer aan strengere eisen voldoen zoals minimale grootte van de showroom, het magazijn enz... Opel zou met minder, maar grotere dealers willen verder gaan.

Laat mijn dealer nu een kleinere zijn, natuurlijk. Er is een grote in de stad nabij, maar geen idee wat ik daarvan moet denken. Beetje te groot om nog vriendelijk te moeten zijn. Die stap zal het alleen maar erger maken.

Geen idee...misschien maken ze zich klaar om te fuseren met de Peugeot verdelers.

4200 RPM

• killer2
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-12 14:02
quote:
MK_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:01:
[...]

Wat is je vraag precies? :P

Het zit tussen de pook en de armleuning, zo'n vakje. Gecertificeerd voor PMA- en QI-laders. Als je toestel daaraan voldoet zou het moeten werken.

Ennuh, foto's? :9 Zoveel zijn er nog niet in Nederland (534 stuks).
Hi heb een iphone 8, die zou het moeten kunnen volgens mij, maar kan het nergens zien / controleren.

Foto's van de auto ?

ff kijken of me dat lukt :) ja dus, en idd heb 2 EV's :)

https://tweakers.net/ext/f/sfXqGU7Oon11WMxdQXVp1noN/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/VEQjJR2qzCJdOuYgRkpZCVKf/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Zy7Q3ziBpkPxmM3mRMhtgnQd/thumb.jpg

killer2 wijzigde deze reactie 19-04-2018 08:38 (31%)

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:06:
[...]

Boh jij gaat wel heel ver met schoonmaken :o Ik poets eigenlijk nooit onder de kap :P
Wilde er zeker van zijn dat de olie lekkage nu echt is opgelost en zo te zien is dat ook gelukt 8)

Vandaag alles gepoetst (behalve de achterbank :P ) klaar voor Opel Treffen Dronten morgen :Y)
Gewassen, gewaxed, interieur schoon gemaakt, leer opgepoetst, banden middel;

Shiny B)

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:30:
[...]

Ziet er goed uit 8)

Welk spul heb je gebruikt voor het leder? Zoek namelijk ook nog spul om het leder in de auto van m'n broer (Peugeot 308) te doen O-)

En in een FB-post van Opel zag ik dat er in Astra H's toch haai(en) verstopt zijn, dus wat ik zei was fout :o :p
Deze gebruik ik:
https://www.carclean.com/...er-conditioner-400ml.html

Eerst met water het leer boenen en daarna met dat spul insmeren en dan uitwrijven met een katoenen doek. Doe er zelfs mijn stuur mee en alle gebruikssporen die erop zaten zijn weggetrokken :o

Zal binnenkort eens kijken of ik haaien kan vinden :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-12 20:18
Ziet er strak uit hoor! d:)b

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:49:
[...]

Haha ja ik zag het toen je hem al gepost had :p

Is dat geen eerste generatie Astra (F)?

Kadett E lijkt er wel een beetje op van voor:
[afbeelding]
Ik ga naar bed denk ik :P hoe kan ik een Astra F nou weer verwarren met een Kadett E :'(

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Netoj schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:08:
[...]
20 euro? Wow. Hier kan ik ze een bedrijf laten polijsten (alleen) per koplamp 100 euro. Regio randstad.
:o

20-25 euro was het, niet meer. Voor 150 heb je hier je hele auto gewassen, gepolijst, gewaxd, krasjes bijgewerkt enz _o- (Zuid-Limburg).

Dit was toen het resultaat:

(beetje crappy camera toen maar je ziet het resultaat wel :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:43:
[...]

Daar zit een vrij grote marge op voordat het daadwerkelijk een foutmelding geeft is mijn ervaring met injectoren...

Maar goed, zo van achter een computer is zoiets moeilijk te bepalen :P
idd :P

Maar ben al blij dat ik wat verder ben en dat het het blok niet beschadigd is want dan had ik hem beter meteen naar de revisie kunnen brengen :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:41:
[...]
Ja m'n motor is nog steeds niet in orde he :P ik mis 30pk en vanwege dat de ECU throttled komt er ook nog eens vertraging in.
Enige voordeel wat ik nog wel heb; is de motor op 3000 toeren houden en de koppeling subtiel laten schieten... de TC corrigeert dan het eerste deel :9

Kom maar op met dat snelheidsrecord ;)
True :P Ik ga er ook maar van uit dat mijn motor gezond is :+ TC had bij mij niet ingegrepen dus kon waarschijnlijk wel iets meer toeren draaien...

En het snelheidsrecord:

Gefilmd door passagier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Hmm dan wordt het moeilijk... Enige wat dan eigenlijk nog over blijft is een losse boost-meter die je random op je dashboard plakt. Heeft een Astra H niet ergens een vakje o.i.d waarin je dat kan wegwerken?

Niet trappen zolang hij koud is, hoe weet je dat hij warm is als je geen temperatuurmeter hebt? :P
Gewoon dat merk je wel en anders hou je 20 min aan. Na 5 min zit de kvs temperatuur al rond de 80C (bedrijfstemperatuur van de LEH).
Ik hou meestal 20 minuten aan of soms trap ik ook gewoon niet O-)

De meegeleverde bouten bij de downpipe waren veel te kort (moer paste zelfs maar net), dus net uitgewisseld voor RVS boutjes.
En de vac line van de fuel regulator vervangen door silicone. Vanaf de recirc naar de fuel regulator was nog helemaal in orde dus die heb ik maar laten zitten (kwam ook niet los :P )

ja er staan bokken onder :P

ArcticWolf wijzigde deze reactie 19-05-2018 14:24 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Komt anders regelmatig voor meen ik, aan het subframe.

Veerpoten voor was me inderdaad ook bekend. Dacht dat de carrosserie van de H juist prima was.
Alle H die ik ken hebben wel roest achter bij de dorpel of achter bij de weerstrips voor. Tis niet dramatisch, maar de kwaliteit van de lak is echt ondermaats.
Overigens roest het kofferbak slot ook (was ik vergeten :P ) wat weer de bedrading aantast zodat het lampje het niet meer doet ... en een paar maanden later het slot ook niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 27-11 15:40
De auto heb ik weer opgehaald. Het probleem lag bij de krukassensor, want de auto start weer bij koude start zonder af te slaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Veel Opel's (waaronder de Astra 1.6 CDTI) zijn al getest op de Euro6d-TEMP inclusief WLTP, dan wordt de uitstoot hoger en dat merk je helaas in de BPM. Voorraad modellen zijn nog van daarvoor en hebben op papier een lagere BPM oftewel goedkoper :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Nog een ongeval in het Opel topic...

:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
3x3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Gelukkig hebben de meeste moderne opels een veel modernere Franse motor. Ik denk dat je kan verwachten dat bij de nieuwe PSA modellen de prijsstijgingen minder groot zijn dan opels die nu nog steeds verkocht worden met oude gm-opels techniek onder de kap.

WLPT kan zomaar een katalysator zijn voor een modernisering van het productaanbod bij opel. Als de volgende corsa net zo goed wordt als de huidige 208 is dat een gigantische stap vooruit. Als de volgende corsa beter is dan de huidige 208 zou er misschien zelfs een situatie kunnen ontstaan waar je de toekomstige corsa kan vergelijken of net zo goed is als de huidige toekomst.

WLPT biedt vooral kansen voor Opel, zeker als je niet alleen kijkt naar de bedreigingen van nu maar naar de mogelijkheden in de toekomst.
Enkel de Crossland en Grandland X hebben PSA motoren, de rest hebben nog GM-motoren. Ongeblazen 1.0 (Karl), 1.2 en 1.4, 1.4T 150pk (Adam/Corsa), 1.4T 120/140pk (de oude dus), 1.6/2.0 CDTI (die van GM zelf) hebben allemaal al goedkeuring :)
quote:
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:28:
[...]
Ha! pru...! :X (nee grapje)

Zonde man :( achteruit tegen een randje/paaltje?
Auto achterop op een rotonde.

Er kwam een scooter de rotonde op (die geen voorrang had, figuur op de scooter zal ik het maar niet over hebben), ik moest dus vol op de rem, Mercedes achter me te laat en boem is ho.

Auto staat al bij de schadehersteller, heb nu een leenauto (Toyota Aygo).

Dashcam beelden heb ik ook, maar die hou ik jullie tegoed. Eerst afronden met de verzekering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

5183

Het is een trieste week voor Opel :{

Ik trof vanmorgen mijn Karl aan met deze aanpassingen:

Wat bleek, kind op een fietsje er tegenaan gereden. Wonder boven wonder dankzij wat lokale Facebook groepen de ouders van het kind gevonden die gelukkig direct spijkers met koppen sloegen en zojuist al een formulier hebben ingevuld.

Het valt in het niet bij @summetje (gelukkig geen persoonlijk letsel!!) en iets minder in het niet dan bij @MK_, maar vervelend is het wel. 1000 euro ben je zo verder voor beetje spuiten en deukje uit de voordeur halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:14:
[...]
Ja idd, naja gisteren en vandaag reed hij gewoon prima... ghost car }:O onderdelen zijn nog steeds niet binnen dus wordt eind volgende week pas helaas :(
:(:)
quote:
Daantje92 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:15:
@MK_ Bedankt, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar deze nou exact zit 😅
Oh :p
https://workshop-manuals....cover_remove_and_install/

Camshaft sensor is #1.
quote:
CriticalHit_NL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:30:
[...]
Balen, dat dit uiteraard jou als Opel liefhebber moet overkomen.
Succes met de schadeafhandeling en dergelijke, hopelijk is er onderhuids niet teveel krom getrokken of kapot gebeukt.

Wat mij betreft mogen ze bij alle rotondes de voorrang van fietsers verbieden.
Het is soms een veel te onoverzichtelijk zooitje en vooral met slecht weer in het donker zijn die fietsers nog een heel stuk minder opvallend. (vooral zonder licht en donkere kleding)
Fietsers hebben bijvoorbeeld in de regen in het donker veel minder moeite met het horen en waarnemen van een aankomende auto dan een auto met een natte voorruit, dikke voorruit stijlen die in je zicht hangen, reflecties in de ruit etc.
Helemaal erg zijn die rotondes waar de fietsstrook als een cirkel meeloopt naast de autobaan en als daar ineens een hele meute schoolgangers roekeloos overheen gaan zonder te kijken.

Woon zelf in een plaats waar de auto's voorrang hebben op de rotondes en daar gebeurt nooit wat qua ongelukken.

Edit:
Ah wacht het was op de rotonde zelf met iemand op de autobaan. Zucht nou ja dat is ook niet fraai.
Het was hier:
https://goo.gl/maps/gebzjUKw11E2
Er is niet echt een fietspad, enkel een fietssuggestiestrook. Hij had dus gewoon moeten wachten. Tevens kwam hij van een woonerf af (zie borden) dus hij had sowieso moeten stoppen. Maar nee hoor, keihard blijven verkondigen dat hij voorrang heeft en dat ik mijn theorie maar moet nakijken ;w

Ik heb er niet naar gebaard, was ook geen gesprek mee te voeren. Mijn schade loopt via de verzekering van de Mercedes zie me heeft aangereden. Samen met die meneer heb ik netjes het schadeformulier ingevuld. Auto direct afgezet bij een schadehersteller, die ook een kopie van mijn schadeformulier heeft. Tevens alles doorgestuurd naar het assurantiekantoor. Aangezien ik all-risk verzekerd ben zou ik normaal verder niks meer hoeven te doen. De eigenaar van de Mercedes heeft zelf ook ingevuld dat hij verantwoordelijk is voor de schade aan mijn auto.

Schade onderhuids valt waarschijnlijk (hopelijk) mee. Het ongeval gebeurde namelijk op vrij lage snelheid (de Mercedes reed ook net weg). Op het eerste zicht zal het een gevalletje nieuwe bumper, stootbalk en bevestigingsmateriaal worden. Kan natuurlijk meer worden afhankelijk van de schade die eerst niet zichtbaar was.

Wanneer ik de auto opnieuw kan ophalen is een beetje onduidelijk en afhankelijk van wanneer ze de bumper konden krijgen. Standaard-bumpers zijn normaal de volgende dag al daar, al is dit een Color Edition met uitsparing voor de uitlaat. Ik meen (hoop) dat dat enkel een cut-out is van de standaard bumper, als het een speciale bumper is moet hij speciaal besteld worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Mad-Matt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:11:
[...]
Ja, dat gaan ze doen.

Dit is uit de brief:

Indien de BPM door de nieuwe WLTP testmethode verandert, zal SEAT de totaalprijs van de door u bestelde auto bij levering in 2018 gelijk houden.

Bij levering in 2019 zal u een nieuwe offerte krijgen met de nieuwe prijs, mocht deze hoger zijn dan uw opdracht dan kunt u uw bestelling kosteloos annuleren.
Dat is dan wel weer netjes :)

Dit zijn de Opel modellen tot nu toe met Euro6d-TEMP goedkeuring hebben:
quote:
Opel KARL 1.0
Opel KARL 1.0 ECOTEC
Opel KARL ROCKS 1.0
Opel KARL ROCKS 1.0 ECOTEC
Opel ADAM 1.2
Opel ADAM 1.4
Opel ADAM 1.4
Opel ADAM S
Opel ADAM 1.4 LPG ECOTEC
Opel ADAM ROCKS 1.2
Opel ADAM ROCKS 1.4
Opel ADAM ROCKS 1.4
Opel ADAM ROCKS S
Opel Corsa 1.2
Opel Corsa 1.4
Opel Corsa 1.4 Turbo
Opel Corsa 1.4 Turbo
Opel Corsa 1.4 ECOTEC LPG
Opel Astra K 1.0 DI Turbo
Opel Astra K 1.0 DI Turbo
Opel Astra K 1.6 DI Turbo
Opel Astra K 1.6 Diesel
Opel Astra K 1.6 Diesel
Opel Astra K Sports Tourer 1.0 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.0 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Zafira 1.6 DI Turbo
Opel Zafira 1.6 DI Turbo
Opel Zafira 1.6 Diesel
Opel Zafira 2.0 Diesel
Opel Zafira 1.6 Diesel
Opel Zafira 2.0 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 2.0 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel
Opel Insignia Country Tourer 2.0 Diesel
Opel Cascada 1.6 DI Turbo
Opel Cascada 1.6 DI Turbo
Opel Crossland X 1.2
Opel Crossland X 1.2 DI Turbo
Opel Crossland X 1.2 DI Turbo
Opel Crossland X 1.5 Diesel
Opel Mokka X 1.4 Turbo
Opel Mokka X 1.4 Turbo
Opel Mokka X 1.4 LPG
Opel Mokka X 1.6 Diesel
Opel Mokka X 1.6 Diesel
Opel Grandland X 1.2 DI Turbo
Opel Grandland X 1.5 Diesel
Opel Grandland X 2.0 Diesel
Opel Combo Life 1.2 DI Turbo
Opel Combo Life 1.5 Diesel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MK_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:12:
[...]

Inderdaad oOo

Enige wat nog missen (als ik me niet vergis) zijn de 1.0T in de Adam en Corsa (zelfde als de Astra maar dan met 6-bak dus die zal gauw volgen waarschijnlijk), de 2.0T (al stootte die ook veel uit), diesels in de Adam/Corsa (1.3 CDTI) en de 1.6 CDTI BiTurbo van de Astra. Verder is alles van het huidige gamma al goedgekeurd.

Opel heeft op dat gebied zijn zaakjes dus goed voor elkaar :)
De 2.0T is helemaal geschrapt meen ik... daarom komt de Insignia GSI alleen nog maar met de diesel motor uit |:(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

It's back O+ *O*

• dokteronline
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik mag mij nu ook melden in het Opel topic.

Mijn bmw 3 serie uit 2003 ingeruild voor deze: :9~

http://i68.tinypic.com/2mo2ddy.jpg

Maar ik merk tijdens het rijden dat de versnellingspook trilt.

Het is alleen voelbaar in de 3e en 4e versnelling en alleen als ik druk op de pook hou en ik gas geef. Ik merk het vooral in de 4e versnelling omdat ik graag mn hand op de pook laat rusten en dan dus voornamelijk die trillingen voel. 1,2,5,6 hebben nergens last van.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

De 2010-2012 M32 bakken zijn erger dan de <2010 bakken...

De OPC heeft een kortere schakel slag dan een normaal model en als je met je hand op de pook leunt kan het zijn dat de kabels "gespannen" worden en daardoor feedback voelt. Gewoon niet je hand op de pook houden :+
Ik weet dat mijn oude E46 3 serie deze feedback niet had (en ja daar hield ik ook m'n hand op de pook).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag de toplagers en schotels vervangen, rechts was weinig mis mee zo op het oog, bij het linker lager was er vet uit het lager gedrukt... hij was ook niet echt slecht, maar goed kon je hem ook niet noemen :P hele klus binnen 1,5 uur gedaan; eraf, uit elkaar, in elkaar en er weer op. Goed gereedschap :9

Ook nog de dempers getest, draagarmen, stabilisator stangetjes, stabilisator stang, fusee etc... nergens speling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
v8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:01:
Yeah de corsa b is door de keuring gekomen. Heeft even wat moeite gekost ivm de achterwiellagers.. 1ste keer nieuwe met verkeerde info ingebouwd en waren meteen kaduuk.. 2e keer wel goed ingebouwd.
Nu dus weer uit de schorsing en weer verzekerd en lekker weer rond tuffen ermee.
Dingetje heeft best wat power voor een 1.6je, en zit maar 1 stoel in verder hellemaal gestript op dashboard stukken na dus weegt stuk minder.

Volgende op de planning :
Nieuwe draagarmen met pu rubbers erin.
De anti roll bar nakijken en eventueel een h&r setje erin.
Kachel compleet verwijderen en pc fans inbouwen in dashboard voor ontwasseming.
Dashboard compleet eruit en vervangen voor simpele plaat met tellers erin.
Racekuipjes en gordels.
Dbilas 272° nokkenassen en een chip op maat.(hij moet echt meer toeren kunnen pakken nu begint hij pas echt te gaan vlak voor de toerenbegrenzer ivm mantzel en 4-1 uitlaat. Dus icm de ingebouwde arp drijfstang bouten willen we naar de 7800rpm ong, dit icm de 272° nokken en chip op maat moet wel leuke boost geven).
Nieuwe velgen met nieuwe semi slick banden.
Accu naar achteren bouwen en ook ruitenwisser sproeier reservoir ( hij is nu wel heel licht van achteren dus wat spul naar achteren verplaatsen.).
Nieuwe radiateur deze lekt beetje.
Race brandstof tank en dan leidingen door de auto heen trekken.
Andere remmen voor denk omega spullen of calibra.
Uitlijnen !! Heel hard nodig maar eigenlijk pas doen als alle onderstel spul erop zit en nieuwe banden en velgen...
Naja en de lijst gaat maar door. Hobby he...
Doe het samen met Mn broertje en heb zelf ook een toyota corolla waar ik af en toe wat aan verbouw. En broertje heeft een 1971 chevrolet monte carlo( die witte uit fast en furious tokyo drift van begin van de film zo eentje dus). staan die heel veel aandacht nodig heeft dus ja. Gaat wel even duren. Maar moet altijd een wenslijstje hebben toch ;)
Maar de oude crusty crosa rijd weer dus ben blij :)
Nice 8) Zal wel goed vooruit willen, zeker gestript weegt zo'n Corsa B amper iets. Normaal nog geen 950pk, volledig gestript wil dat wel ja :D
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:
[...]
Gisteravond goed gezocht en heb ze gevonden O+

Deze week roofrack er weer op O+
Ik had het gelezen in GKMT inderdaad *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:06

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

quote:
MK_ schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Nice 8) Zal wel goed vooruit willen, zeker gestript weegt zo'n Corsa B amper iets. Normaal nog geen 950pk, volledig gestript wil dat wel ja :D

[...]

Ik had het gelezen in GKMT inderdaad *O*
Ja hoop hem rond de 850 kg te krijgen met rond de 140/150pk op wielen.
Net weer rondje gereden en icm bijna compleet open uitlaat met race kat 200cell klinkt toch echt zo gaaf in een bijna lege omhulsel. En trekt echt lekker door.
Heb ook geen radio of iets meer dus de motor is de muziek :P
Nu nog lexaan ramen halen en dan de elektrische ramen eruit. Zal ook weer het nodige gewicht schelen.
Dan zelf ook op een flink dieet kan ook geen kwaad :p

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:14

Daniel36

Mr. Positivo himself

Downsizing?
Toevallig heb ik tijdelijk een Crossa 1.4 semi automaat.
90 hele pk's.

Rijdt 1 op 15 als ik kalm aan doe.

Dat zou dan vergelijkbaar zijn met een 1liter drie cilinder turbo van 90pk.
Met meer nm.
En zuiniger.

En is dit dan een blokje dat ook al in de eerste Tigra zat?
De 1.4 16v.

Daniel36 wijzigde deze reactie 22-06-2018 14:22 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:32:
Downsizing?
Toevallig heb ik tijdelijk een Crossa 1.4 semi automaat.
90 hele pk's.

Rijdt 1 op 15 als ik kalm aan doe.

Dat zou dan vergelijkbaar zijn met een 1liter drie cilinder turbo van 90pk.
Met meer nm.
En zuiniger.

En is dit dan een blokje dat ook al in de eerste Tigra zat?
De 1.4 16v.
Die semi-automaat is sowieso minder zuinig dan de handgeschakelde versie :)

Je Tigra had een X14XE (GM Family 1), de Corsa E een B14XEL (GM Family 0). Andere motoren :)

1.0T is trouwens echt wel zuiniger dan 1:15 :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
RobKJ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Si en Si. De NCDC2015 ligt braaf opgeborgen om weer gemonteerd te worden als de auto verkocht wordt :)
Goedzo, zijn zeldzame units :p Maar ziet er netjes uit, het kleurverschil wat je normaal hebt vind ik altijd jammer.
quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:08:
@MK_
Ben dus wel door de preselectie gekomen en heb een ticket voor de showpaddock gekregen :D

Zul je zien dat als ik 1 sprint waag meteen naast een Lamborghini kom te staan :')
Nice *O* Zullen wel meer aanmeldingen krijgen van OPC/GTI/ST's gok ik :)

Ik zie bij de lijst met goedgekeurde motoren voor de Euro6d-TEMP bij de Insignia opeens een 1.6 Turbo staan, waar deze eerst enkel met 1.5T en 2.0T te krijgen was. "Nieuw" blok voor de Insignia dus. Rated voor 147kW oftewel 200pk. Klinkt verdacht als het D16SHT blok van de Astra K :+

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:54

Vaal

Van Binsbergen, lul!

* Vaal meldt zich in dit topic :+

Zojuist een Corsa E gekocht, 1.0T redelijk full option. Bouwjaar 2015 en 60k op de klok :)

* Vaal is blij!

Vaal wijzigde deze reactie 28-06-2018 20:39 (10%)

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11-12 17:15
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Olie van zelfde specificatie kun je meestal wel mengen, ook al zitten er hele kleine verschillen in.

Maar dacht dat je een volledige olie beurt ging doen?
Ah nee nee, dat is al tijdje geleden al gebeurt door de garage bij een beurt ;) . Wil gewoon thuis een flacon hebben staan, ik heb de laatste tijd korte stukjes gemaakt (was niet de bedoeling maar helaas), tja dan verbruikt een auto wat meer olie helaas :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
ArcticWolf schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:01:
[...]

Heb hem voorlopig naast m'n teller unit geplaatst:
[afbeelding]

[video]

De Z20LEH boost lekker naar de 1,2 bar :9~ 8)
Niet de mooiste plaats maar voorlopig is het iets :p

Clean 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-12 13:17

superwashandje

grofheid alom

quote:
ArcticWolf schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:08:
@MK_
Ben dus wel door de preselectie gekomen en heb een ticket voor de showpaddock gekregen :D

Zul je zien dat als ik 1 sprint waag meteen naast een Lamborghini kom te staan :')
beter verliezen van een lambo dan van een corsa lijkt me :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
superwashandje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:52:
[...]

beter verliezen van een lambo dan van een corsa lijkt me :P
Daar heb je ook weer een punt hah :*) zal hier de filmpjes wel posten.

Kwam er wel weer achter dat er iets niet goed zit in het vacuüm systeem :X nooit geweten dat die Z20LEH motoren zo gevoelig zijn, dus aankomende dagen maar weer afstellen en testen :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
quote:
Possible schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Opel astra sport tourer 1.0 online edition 2016. :P

Overigens toen ik een proefrit maakte sloten de deuren automatisch als ik wegreed. Dit gebeurt nu niet meer. Moet ik dit ergens activeren? Vind het persoonlijk wel fijn.
Ah Astra K, volgens mij kan je daar niet meer zo veel mee helaas -O-

Autolock:
quote:
Activation or deactivation of automatic locking can be set in the menu "Settings I Vehicle" in the Info-Display
Oftewel in een menu in het scherm tussen de tellers :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Kom net terug van een kleine beurt van mijn Astra J (2011, 1.4T 120pk). Garage (geen Opel dealer) gaf aan dat het flexibele deel wat de motor verbindt met de uitlaat slecht is en de volgende APK over 2 jaar waarschijnlijk niet meer doorkomt.
Aangezien dit flexibele deel blijkbaar aan de katalysator vast zit, zijn er volgens de garage 2 opties:
  1. Flexibele deel + katalysator integraal vervangen. Kosten: ~€850 (weet even niet of dit inclusief of exclusief werkuren is)
  2. Flexibele deel eruit slijpen/snijden en alleen dat deel vervangen. Kosten ~€100 + ongeveer 1,5 uur aan werk
Prijstechnisch gezien is optie 2 natuurlijk een stuk interessanter, maar wat is overall gezien de beste keuze? Zijn er zwaarwegende redenen om toch voor optie 1 te kiezen (en daarmee een slordige €600 duurder uit zijn)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Heb nog een niet gereviseerde M32 hieronder :P afgelopen week de 74.000 aangetikt (uit 2007), maar idd ga er wel van uit dat hij een keer kapot gaat.
De 1.3 diesel heeft toch een 5 bak, of vergis ik me nu?
Bij wijze van spreken. Ik geloof dat er wel 1.7's zijn geweest met een M32 eronder en die stortten bij bosjes in elkaar.

Met benzine gaat het vaak langer goed omdat die trillingsarmer lopen.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-11 19:31
Opel heeft zijn nieuwe designtaal gelanceerd.

quote:
Duits, benaderbaar en spannend: nog meer nadruk op Opel-merkwaarden

New Germanness: open naar de wereld, ‘menschlich’ en gericht op mensen
Gedurfd en puur design: emotioneel en zelfbewust, helder en intuïtief
Kompas voor de toekomst: kenmerkende nieuwe vormgeving van front, prominent merklogo
Ik las dat het hier op lijkt, en nu laat het beeld mij niet meer los.

Opel noemt het Vizor, in Nederland heet dit een snelle planga.
Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True