Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01:19

Yariva

Power to the people!

Yariva schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:22:
Ik heb al een aantal jaar een "gek" probleem en heb het nooit goed kunnen verwoorden in technische termen naar de garage toe. Misschien weten jullie de vinger op de zere plek te leggen.

Auto: Opel corsa D uit 2011

De klacht: Er is een schel, krijsend geluid te horen wanneer ik de airco inschakel en hierna de koppeling laat opkomen zonder al te veel gas te geven. Het is belangrijk dat dit enkel gebeurd bij het inschakelen van de airco en met schakelen / opkomen met weinig gas. Zodra:
- Ik meer gas geef bij het opkomen van de koppeling
- De airco uit schakel
komt dit probleem niet voor.

Mijn gedachte gaan meteen uit naar een riem die ergens slipt. Maar met mijn beperkte auto kennis snap ik dan niet waarom dit gedrag te horen is bij een lage hoeveelheid rpm's en het opkomen van de koppeling. En waarom het gedrag enkel te horen is bij de airco.

Daarnaast dacht ik dat er geen riem maar een ketting in de Corsa zat :P Maar misschien kan iemand hier meer over vertellen.
Voor de geïnteresseerde: de aanname van de multiriem was inderdaad correct. Specifiek: de spanner van de multiriem was doorgescheurd (ja, echt dat hele ijzeren blok), niet de riem zelf dus! Hoe ik het voor elkaar heb gekregen is mij een raadsel. Maar er zit een nieuwe op en het probleem is opgelost!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hoi Opel kenners.
Ik heb van mijn leven nog nooit een Opel gehad, maar voor een nieuw lease-contract krijg ik nu een gebruikte aangeboden:

"Opel Astra sports tourer 1.0t 120 jaar edition"
120 JAAR EDITION+ PAKKET
Deze is 2 jaar oud (eerste datum 28-06-2019)

Vanmorgen een proefritje gemaakt, en hij bevalt mij prima. Dat deze twee jaar oud is, is voor mijn geen probleem. Gezien het prijsverschil met een gloednieuwe Astra is voor mij de keuze niet lastig. En het is lease, dus als er onderhoud nodig is, dan betaal ik zelf natuurlijk niks bij.

Maar nu ben ik alleen nog vergeten te vragen of hier nu standaard Google Auto op zit?
Weten jullie dit zo?

Verder was het even zoeken naar de USB aansluiting, maar uiteindelijk vonden we hem in de armsteun van het middenconsole. Lijkt mij niet echt praktisch om voor elke rit je telefoon daarin te verstoppen. Gebruik nu Google Auto namelijk dagelijks in mijn Seat Ibiza

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:04:
Hoi Opel kenners.
Ik heb van mijn leven nog nooit een Opel gehad, maar voor een nieuw lease-contract krijg ik nu een gebruikte aangeboden:

"Opel Astra sports tourer 1.0t 120 jaar edition"
120 JAAR EDITION+ PAKKET
Deze is 2 jaar oud (eerste datum 28-06-2019)

Vanmorgen een proefritje gemaakt, en hij bevalt mij prima. Dat deze twee jaar oud is, is voor mijn geen probleem. Gezien het prijsverschil met een gloednieuwe Astra is voor mij de keuze niet lastig. En het is lease, dus als er onderhoud nodig is, dan betaal ik zelf natuurlijk niks bij.

Maar nu ben ik alleen nog vergeten te vragen of hier nu standaard Google Auto op zit?
Weten jullie dit zo?

Verder was het even zoeken naar de USB aansluiting, maar uiteindelijk vonden we hem in de armsteun van het middenconsole. Lijkt mij niet echt praktisch om voor elke rit je telefoon daarin te verstoppen. Gebruik nu Google Auto namelijk dagelijks in mijn Seat Ibiza
Zodra er een touchscreenscherm in zit (in Nederland praktisch altijd, zeker met de 120 Jahre met Edition+ pakket) beschikt een Astra K over Android Auto.

Denk dat de meeste die Android Auto/Apple Carplay gebruiken continu een kabel ingestoken hebben in de USB-poort, meen dat er onder de armsteun een klein kanaaltje zit waar de kabel doorheen kan :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Thanks voor je antwoord!
Klinkt handig als je het kabeltje naar buiten wilt laten lopen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:55:
Thanks voor je antwoord!
Klinkt handig als je het kabeltje naar buiten wilt laten lopen

Als voorbeeld :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 03:12

LankHoar

Professionele amateur

Zelf heb ik een wat langere kabel gepakt (volgens mij 1meter) die ik langs de linker gleuf die je op de foto ziet laat lopen. Vervolgens bij de stoel langs, en om hoog naar het ventialtierooster rechts naast het stuur. Daaronder aan de zijkant heb ik een kabelhouder geplakt, waar ik de kabel standaard in heb zitten wanneer ik Android auto niet gebruik. In het ventilatierooster heb ik een magnetische telefoonhouder zitten waar ik mijn telefoon zo op kan "gooien" wanneer ik instap. Werkt ideaal :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• screamhouse
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-07 16:22
Pfff airco van mijn Zafira B deed het niet goed meer, dus ik dacht even bijvullen en klaar. Toen kwam het eerste telefoontje, condensator is lek. Ok kan gebeuren, tweede telefoontje, de compressor is kapot. Ok shit happens.

Auto is klaar, flink wat geld afgetikt en ik wil hem starten.....helemaal niets. Garage is aan het kijken wat het probleem is, maar ik vrees voor de startmotor, accu leek nog goed, maar hoeveel pech kun je hebben :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:02
screamhouse schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
Pfff airco van mijn Zafira B deed het niet goed meer, dus ik dacht even bijvullen en klaar. Toen kwam het eerste telefoontje, condensator is lek. Ok kan gebeuren, tweede telefoontje, de compressor is kapot. Ok shit happens.

Auto is klaar, flink wat geld afgetikt en ik wil hem starten.....helemaal niets. Garage is aan het kijken wat het probleem is, maar ik vrees voor de startmotor, accu leek nog goed, maar hoeveel pech kun je hebben :(
Nooit vantevoren iets gemerkt? Normaal gaat een startmotor niet zomaar opeens stuk zonder eerst wat kuren te krijgen.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
@Aapje @India Sierra @Prullenbak84

Hoe lopen bij jullie de service intervallen? Hier dus na 12.500km de eerste. En nu begint hij bij 17.300 alweer te zeuren dat ie over 2.700km zijn beurt moet. In het boekje staat 25.000 of twee jaar? Nog geen respons van de dealer over het waarom binnen :/

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• screamhouse
fisherman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Nooit vantevoren iets gemerkt? Normaal gaat een startmotor niet zomaar opeens stuk zonder eerst wat kuren te krijgen.
Nope, nooit ergens last van. Ik hoop dat het misschien toch de accu is, andere optie schijnt de zekeringkast in de motorruimte te kunnen zijn. Maar dat is allemaal google wijsheid. Ik vind het ook allemaal bijzonder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
screamhouse schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Nope, nooit ergens last van. Ik hoop dat het misschien toch de accu is, andere optie schijnt de zekeringkast in de motorruimte te kunnen zijn. Maar dat is allemaal google wijsheid. Ik vind het ook allemaal bijzonder.
De kans is vrij groot dat ze tijdens monteren wat gedaan hebben waardoor hij niet meer start.
Hebben ze er nog mee gereden, nadat alles in elkaar gezet was?

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-07 17:07

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:15:
@Aapje @India Sierra @Prullenbak84

Hoe lopen bij jullie de service intervallen? Hier dus na 12.500km de eerste. En nu begint hij bij 17.300 alweer te zeuren dat ie over 2.700km zijn beurt moet. In het boekje staat 25.000 of twee jaar? Nog geen respons van de dealer over het waarom binnen :/
Heb er net 10k op zitten dus bij mij nog geen service geweest dus kan er nog niet zo veel over zeggen helaas

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• screamhouse
Ja, uit de werkplaats naar de parkeerplaats en ik neem aan dat ze de airco getest hebben met de motor aan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:59

Aapje

Opel-beun
Ik moet nog steeds afspraak plannen voor de nieuwste terugroepactie. Maar als er met 17k weer een servicebeurt staat in die computer.. :P Dan wacht ik mooi nog effe 500km :') Maar ben zelf de service bij Opel wel beetje zat, je moet zelf bellen achter terugroepacties e.d. (Je krijgt pas 3 maanden nadat ze 't al gefixed hebben een brief dat je airbags een terugroepactie hebben bijv.)

Ik ben 100% een Opel gek geweest al die jaren, maar sinds PSA is 't een grote bende imho

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
India Sierra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Heb er net 10k op zitten dus bij mij nog geen service geweest dus kan er nog niet zo veel over zeggen helaas
Als je op je midden console op de auto instellingen drukt, kan je een check doen. Dan krijg je in je display bij je tellers eerst een bandenspanningscontrole en daarna bericht over hoeveel km de service is. Ben wel benieuwd wat hij bij jou zegt.

@Aapje het is wel minder geworden ja. Praten veel meer langs elkaar heen. Moet nog terug voor kraak bij drempels maar dan ben ik hem een week kwijt zonder vervangend vervoer. En de service qua pechhulp wordt bij elke beurt ook meer uitgekleed. En laten we het over de app maar niet hebben.

De volgende is geen Opel meer.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Aapje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:26:
Ik moet nog steeds afspraak plannen voor de nieuwste terugroepactie. Maar als er met 17k weer een servicebeurt staat in die computer.. :P Dan wacht ik mooi nog effe 500km :') Maar ben zelf de service bij Opel wel beetje zat, je moet zelf bellen achter terugroepacties e.d. (Je krijgt pas 3 maanden nadat ze 't al gefixed hebben een brief dat je airbags een terugroepactie hebben bijv.)

Ik ben 100% een Opel gek geweest al die jaren, maar sinds PSA is 't een grote bende imho
Helemaal mee eens.

Is er trouwens een nieuwe recall geweest naast die van de airbag? Ik weet van niks verder :+
Ophidian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Als je op je midden console op de auto instellingen drukt, kan je een check doen. Dan krijg je in je display bij je tellers eerst een bandenspanningscontrole en daarna bericht over hoeveel km de service is. Ben wel benieuwd wat hij bij jou zegt.

@Aapje het is wel minder geworden ja. Praten veel meer langs elkaar heen. Moet nog terug voor kraak bij drempels maar dan ben ik hem een week kwijt zonder vervangend vervoer. En de service qua pechhulp wordt bij elke beurt ook meer uitgekleed. En laten we het over de app maar niet hebben.

Top, zal straks ff kijken.

De pechhulp is een regelrecht drama. Ze hadden de anwb voor mij ingeschakeld. Sturen ze iemand die geen ervaring met EVs heeft 8)7

[Voor 38% gewijzigd door India Sierra op 01-07-2021 10:36]

• Aapje

Aapje

Opel-beun
India Sierra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Helemaal mee eens.

Is er trouwens een nieuwe recall geweest naast die van de airbag? Ik weet van niks verder :+
Nah geen nieuwe op de airbag, maar mijn oude is nog nooit afgemeld geweest.

In het begin was ik best wel gek met m'n elektrokart... maar tegenwoordig ben ik reuze blij dat 't een leasebak is en na 't contract mooi terug mag... man man man...

Of hij moet vanaf nu nooit meer naar de dealer hoeven voor onverwachte issues... dan krijgen ze misschien m'n vertrouwen terug... Maar ben blij dat ik 5 jaar proefrijden op Alphabet's kosten heb :P

Oude Opels zal ik altijd wel blijven rijden en hopelijk gaat Opel doorzetten met die DIY kits die ze in autoweek noemde met de Manta "GSE". En misschien zelf ook inzien dat Opelrijders graag zelf dingen aan de auto's doen... Effe een 'onboard lader' stuk hebben a 2600 euro.... van mij mag dat anders imho..

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 30-07 13:07
Ik heb er nog veel te weinig kilomters op zitten om over onderhoud na te denken ;)

Ben wel regelmatig bij de dealer geweest met het app-communicatie-probleem. Ze hebben t een en ander geüpdatet aan software, maar zette weinig zoden aan de dijk. Nu werkt de app alleen als ie aan de granny-charger hangt, maar niet aan de openbare paal, en ook niet als ie helemaal niet aangesloten is. (even de accustatus checken ofzo kan dan dus niet). Nou laat ik hier verder maar niet uitwijden over het gepruts bij de dealer, maar het volstaat denk ik wel om te zeggen dat ik, als ze zo door gaan, maar eens bij een ander ga buurten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• screamhouse
fisherman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

De kans is vrij groot dat ze tijdens monteren wat gedaan hebben waardoor hij niet meer start.
Hebben ze er nog mee gereden, nadat alles in elkaar gezet was?
Garage belde, accu was helemaal leeg. Het is nog de originele accu uit 2010, dus dat geloof ik wel.

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik heb er pas ±7500km opzitten met mijn E-Corsa, dus ook nog lang niet toe aan onderhoud.
Ook nog niet met de dealer te maken gehad.
Maar dat zal waarschijnlijk binnenkort toch eens gaan gebeuren.
Ik had al eerder problemen met de vergrendeling van mijn auto, en dat is door een andere sleutel te gebruiken een stuk minder geworden, maar de laatste weken wordt het weer steeds erger.
Met enige regelmaat kan ik de auto niet ontgrendelen. Eerst de kofferbak opendoen en dan kan het weer wel.
Vergrendelen kan ook pas als de deuren een aantal seconden dicht zijn anders doet ie 2 keer klikken en is de boel niet op slot.
Kofferbak moet ook relatief hard dicht gegooid worden anders wil die ook niet vergrendelen.
Er staat voor mijn auto ook al een paar maanden een terugroepactie op myopel.nl vermeld, maar niet bij de RDW.
Ik las op een ander forum over een algehele update van de software, dus misschien ga ik daar eens naar vragen.
Het verbaast me sowieso dat het lijkt alsof er weinig updates zijn. Er rijden toch steeds meer auto's met dit elektrische platform rond. Het lijkt toch heel onwaarschijnlijk dat ze de eerste versie gelijk zonder fouten of verbeterpunten hebben opgeleverd...

• fisherman
screamhouse schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Garage belde, accu was helemaal leeg. Het is nog de originele accu uit 2010, dus dat geloof ik wel.
O dat is idd wel op leeftijd. Ik had met mijn vorige auto ook zulke problemen.
Airco zat er een keer aan te komen, maar deed het gewoon nog. Startmotor wel stuk gehad net voor inruil en accu begon slecht te worden.
Gelukkig had ik al plannen om een nieuwe auto te kopen toen dat speelde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• screamhouse
Maar ben nu wel ff klaar met mijn Corsa en Zafira, was een heel duur jaar, zeker voor de Corsa waar een kachelrubbertje verkeerd gemonteerd zat wat voor lekkage zorgde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-07 18:47

Mrjraider

De mannelijke zuster

Gaat prima hoor een aanhanger gevuld met troep achter de Corsa ;)

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __REMCO__
  • Laatst online: 08:22
weten jullie of er ergens online werkplaatshandleidingen zijn te vinden voor een Opel Karl uit 2015?

van de auto van mijn vriendin is van het rechter achterportier de bevestiging van het afdekplaatje van de handgreep afgebroken (geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen maar toch)

Ik krijg het defecte klepje er wel weer op alleen niet vast geklikt omdat er iets is afgebroken maar om het nieuwe klepje weer vast te zetten moet ik denk ik de bekleding van de deur eraf halen en met een werkplaatshandleiding is dat toch makkelijker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
__REMCO__ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:45:
weten jullie of er ergens online werkplaatshandleidingen zijn te vinden voor een Opel Karl uit 2015?

van de auto van mijn vriendin is van het rechter achterportier de bevestiging van het afdekplaatje van de handgreep afgebroken (geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen maar toch)

Ik krijg het defecte klepje er wel weer op alleen niet vast geklikt omdat er iets is afgebroken maar om het nieuwe klepje weer vast te zetten moet ik denk ik de bekleding van de deur eraf halen en met een werkplaatshandleiding is dat toch makkelijker
Haynes heeft er, ook interactief/digitaal maar die zijn niet gratis (zoeken op Vauxhall Viva).

• leonbong
  • Laatst online: 08:52
__REMCO__ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:45:

Hmm
Mijn Karl heeft dat nu ook aan de voordeur zit een scheur in.
Mijn indruk is dat je het met een Torx vast zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __REMCO__
  • Laatst online: 08:22
MK_ schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:13:
[...]

Haynes heeft er, ook interactief/digitaal maar die zijn niet gratis (zoeken op Vauxhall Viva).
Jammer ik had gehoopt op een gratis versie. Dan ga ik wel een keer bij een Opel garage langs voor tips 😃

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Aapje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:26:
Maar ben zelf de service bij Opel wel beetje zat, je moet zelf bellen achter terugroepacties e.d. (Je krijgt pas 3 maanden nadat ze 't al gefixed hebben een brief dat je airbags een terugroepactie hebben bijv.)
Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties, waar kun je daar zelf informatie over vinden?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@LankHoar
Bij de RDW staan belangrijke terugroepacties voor jouw specifieke kenteken vermeld. (Als je dus een nl kenteken hebt)
En je kan ook een account aanmaken bij myopel. Als je daar je vin-nummer invult dan vind je daar ook terugroepacties terug. Ook de wat minder urgente.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
LankHoar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties, waar kun je daar zelf informatie over vinden?
Als je echt meer wil weten moet je de dealer hebben. Die kan alles vertellen erover.

Dealer Broekhuis in Arnhem neem ik in elk geval niet meer serieus. Klachten over de App accepteren ze niet, moet je maar zelf bij Opel indienen.. Compensatie op de onlinediensten in je auto als de auto een maand ter repparatie bij ze staat krijg je ook niet. Service is bij de stealer ver te zoeken blijkbaar, zelfs als je een auto van 38k onder de kont hebt.

En dan was 't weerwoord daarop: Ja maar bij BMW en Volvo zijn de levertijden van de onderdelen ook heel lang. Wat de f*ck heb jij als klant van een Opel daarmee te maken.

Echt blij dat mijne een leasebak is en na de leaseperiode terug mag... Ik blijf wel bij m'n oudere Opeltjes privé. Nooit meer een nieuwe, zal 't ook iedereen afraden.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Aapje
Maar wat verwacht jij dan van de dealer als je een klacht over de app hebt?
Dat lijkt me iets waar ze als dealer helemaal niets mee kunnen.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Paling1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:33:
@Aapje
Maar wat verwacht jij dan van de dealer als je een klacht over de app hebt?
Dat lijkt me iets waar ze als dealer helemaal niets mee kunnen.
Dat ze 'm registreren en meenemen in evaluaties rondom de toko die de app ontwikkeld. Als iedereen z'n kop in 't zand steekt en niks meld, wat moet PSA dan denken: oh iedereen is tevreden dus we laten die app lekker zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
__REMCO__ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Jammer ik had gehoopt op een gratis versie. Dan ga ik wel een keer bij een Opel garage langs voor tips 😃
Voor ietwat oudere Opels (Corsa D, Astra H, Vectra C etc) is er wel een gratis website, nieuwer ben ik nog niet tegen gekomen :p
LankHoar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Eventueel zonder Nederlands kenteken is https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx wel handig. Kan je zoeken op model/type.

Of inderdaad MyOpel, werkt doorheen heel Europa a.d.h.v chassisnummer :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@MK_ @Paling1 ik zie geen terugroepacties in My Opel, dus dat zit wel snor momenteel dan. Zal het zo nu en dan eens bekijken. Jammer dat je geen notificatie krijgt indien er een actie is, lijkt me wel zo netjes.

• ymaenhout
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:34
Allereerst dank voor het toevoegen.

Gisteren hoorde ik bij het open doen van de linker achterdeur heel wat water klotsen in de deur. Wtf was mijn eerste gedachte.

Vaak lag er een klein plasje water ter hoogte van de dorpel/linker achterdeur.

Bij het lostrekken van de drain rubbers kwam me er een partij water uit, jessus. De drains zaten behoorlijk onder de smurrie dus die gelijk.maar even schoongespoeld.

Is het normaal dat er water in de deur kan komen of moet ik de deurrubbers later vernieuwen?

Vraag me tevens nog twee zaken af.
Bij mijn 2015 astra j sports tourer zit er een 'eco' knop op het dashboard.
Als ik eco uitzet heb ik het idee dat hij iets feller reageert op het gas, maar dit kan ook placebo zijn omdat ik dat verwacht bij het uitzetten van de 'eco' knop. Klopt dit?

Bij de auto eigenschappen, toegankelijk met de richtingaanwijzer hendel (klein schermpje op teller ruimte) is er een menj waar je de bandenbelasting in kunt stellen. Eco/ licht of zwaar.
Wat doet dit?

Alvast bedankt,

Yorick

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@ymaenhout water in de deur is een bekend euvel bij de Astra J. Gaatjes open laten lost het op.

De Eco knop doet volgens mij alleen start stop aan of uitzetten. Dat was iig bij mijn Astra J en Insignia A2 zo.

Kijkt die bandenbelasting niet alleen of je bandenspanning klopt met wat er in je deur staat? Daar heb je ook verschillende hoeveelheid Bar voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De antwoorden van Ophidian hierboven zijn allemaal correct, dus ik hoef het niet nog eens uit te typen :p

Waarom die rubber dopjes ook in de deur zitten... Geen idee. Gewoon er uit laten is inderdaad het advies.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De nieuwe Astra L is aangekondigd :o

Ziet er goed uit als je het mij vraagt, aardig onderscheidend ook van de nieuwe 308. Als je het niet wist, zou je het niet zien.

Het motorenpallet zal bestaan uit:
• 1.2 PureTech: 110 en 130pk
• Hybrid 180: 1.6 PureTech 150pk + 110pk elektromotor
• Hybrid 225: 1.6 PureTech 180pk + 110pk elektromotor
• 1.5 BlueHDI: 130pk

De 1.2 PureTech en 1.5 BlueHDI komen standaard met een handgeschakelde 6 versnellingsbak, optioneel op de 130pk varianten is een achttraps automaat. De Hybrids zijn uiteraard altijd voorzien van de achttraps automaat.

Persoonlijke take: ziet er goed uit :)F Blij dat er een apart knoppencluster is voor HVAC en ook stoelverwarming. Wel jammer dat er is overgestapt naar PSA bedieningshendels, dus o.a geen lichtschakelaar op het dashboard meer. Het stuur lijkt een captive touchpad te hebben, ook daar ben ik niet zo'n fan van.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@MK_ het exterieur vind ik niet echt een vooruitgang. Het interieur vind ik wel zeer stijlvol. Hoop echter dat de schermen OLED zijn, want vind LCD schermen erg fel, en is ook maar beperkt te dimmen. Ben nogal gevoelig voor licht 's nachts dus vind dat nooit prettig. Het zal echter wel niet want doorgaans is het gewoon LCD, dus dan ben ik hier geen groot fan van..

Lijkt het nou alsof de armleuning in het midden enkel zo'n laag ding is? Is uiteraard slechts een render, hopelijk kan dat ding omhoog komen/versteld worden want anders heb je er zo weinig aan.

Btw, wat is HVAC?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:43:
@MK_ het exterieur vind ik niet echt een vooruitgang.
Alle scherpe lijnen zeker? Ben er ook niet zo'n fan van, maar het lijkt overal een beetje de trend te zijn. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de Ioniq 5. Hoekig + retro, da's "hot" momenteel. Dus dit past er wel in :)
Het interieur vind ik wel zeer stijlvol. Hoop echter dat de schermen OLED zijn, want vind LCD schermen erg fel, en is ook maar beperkt te dimmen. Ben nogal gevoelig voor licht 's nachts dus vind dat nooit prettig. Het zal echter wel niet want doorgaans is het gewoon LCD, dus dan ben ik hier geen groot fan van..
Ik betwijfel het... OLED is absoluut geen gemeengoed in auto's. De Cadillac Escalade was de eerste met OLED schermen in een auto als ik me niet vergis, en dat is wel een iets andere klasse auto :p De nieuwe Mercedes S-Class krijgt nu ook voor het eerst OLED. Denk dat we nog een paar jaar moeten wachten voordat het in een C-segment auto komt :p
Lijkt het nou alsof de armleuning in het midden enkel zo'n laag ding is? Is uiteraard slechts een render, hopelijk kan dat ding omhoog komen/versteld worden want anders heb je er zo weinig aan.
Lijkt inderdaad enkel zo laag, maar blijft afhankelijk van de hoogte van de console t.o.v de bestuurdersstoel. Denk dat die wel aardig hoger is dan bij de huidige K (base middenconsole bedoel ik dan)
Btw, wat is HVAC?
Heating, Ventilation and Air Conditioning :) Oftewel de climate controls

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Alle scherpe lijnen zeker? Ben er ook niet zo'n fan van, maar het lijkt overal een beetje de trend te zijn. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de Ioniq 5. Hoekig + retro, da's "hot" momenteel. Dus dit past er wel in :)
Dat inderdaad. Ik vind dit echt wel too much. Het ziet er juist niet retro uit imo maar meer futuristisch. Vind de Astra daar niet echt lenen voor zo'n image. Het is ook een vrij grote verandering in design tegenover de Astra K imo.
[...]

Ik betwijfel het... OLED is absoluut geen gemeengoed in auto's. De Cadillac Escalade was de eerste met OLED schermen in een auto als ik me niet vergis, en dat is wel een iets andere klasse auto :p De nieuwe Mercedes S-Class krijgt nu ook voor het eerst OLED. Denk dat we nog een paar jaar moeten wachten voordat het in een C-segment auto komt :p
Blijf dat toch gek vinden. Budget telefoons van 200 euro kunnen al OLED schermen hebben, maar auto's slechts mondjesmaat. Het is niet alleen prettiger, het oogt ook gelijk veel luxer imo. En de meerprijs op een auto is echt verwaarloosbaar lijkt mij. Snap dat gewoon echt niet :P
[...]

Lijkt inderdaad enkel zo laag, maar blijft afhankelijk van de hoogte van de console t.o.v de bestuurdersstoel. Denk dat die wel aardig hoger is dan bij de huidige K (base middenconsole bedoel ik dan)
Nu je het zegt lijkt dat inderdaad een stuk hoger. Misschien valt het dan mee. Ik heb vorig jaar verschillende auto's laten staan vorig jaar o.a. omdat de armsteun gewoon onhandig was (bv. Renault Megane, daar is hij te kort, in een Kia C'eed was hij veel te laag, en allemaal niet of niet voldoende verstelbaar).
[...]

Heating, Ventilation and Air Conditioning :) Oftewel de climate controls
Ah, duidelijk, thanks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@LankHoar die LCD schermpjes kunnen best zwak hoor. Zal vergelijkbaar zijn met die van de Corsa (HD versie) en die kan ik behoorlijk dimmen.

Dat glanzende plastic op de middenconsole is echt debiel, als het ergens krast, is het daar wel.

Waarom niet de elektrische aandrijving erin! De Corsa-e rijdt echt heel goed, maar moet net een maat groter. Zeker als station EV zou een gat in de markt zijn. Kan de accu ook gewoon wat groter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Dat inderdaad. Ik vind dit echt wel too much. Het ziet er juist niet retro uit imo maar meer futuristisch. Vind de Astra daar niet echt lenen voor zo'n image. Het is ook een vrij grote verandering in design tegenover de Astra K imo.
Voorkant met de vizor is wel "retro" :p

Sowieso vind ik ontwerpen tegenwoordig vaker meer "meh", en na een tijdje groeit het op me. Dit vind ik al best netjes vanaf het begin, dus da's goed zeker? :P
[...]
Blijf dat toch gek vinden. Budget telefoons van 200 euro kunnen al OLED schermen hebben, maar auto's slechts mondjesmaat. Het is niet alleen prettiger, het oogt ook gelijk veel luxer imo. En de meerprijs op een auto is echt verwaarloosbaar lijkt mij. Snap dat gewoon echt niet :P
Zijn eigenlijk verschillende redenen voor. Zo'n 200 euro smartphone is natuurlijk bedoeld om ~2 jaar mee te gaan, daarna wordt het praktisch weggegooid (helaasch, wegwerpcultuur ;w ). In een voertuig moet het 10, 20+ jaar mee gaan. Daar lijkt OLED tot op heden niet geschikt voor. Daarnaast wordt in de automotive wereld in de regel meer bewezen en geteste technologie gebruikt, waarvan men weet dat het langer mee kan gaan. Da's bijvoorbeeld ook waarom vaak infotainmentsystemen achterlopen qua rekenkracht op bijvoorbeeld een smartphone.

Daarnaast heb je bij OLED nog altijd last van burn-in, zeker bij een infotainmentsysteem of digitale tellers wordt veel van hetzelfde weergeven. Zeker wanneer een scherm in de zon zit, met temperatuurwisselingen, zal zoiets zeker optreden. Mean time between failure zal ook lager liggen.

Er zijn dus, naast kosten, aardig wat nadelen. En dat voor voordelen die in auto's niet persé handig zijn. Een goed LCD IPS paneel zal voor 99.5% een goed beeld geven, een langere levensduur hebben en minder kosten. Lijkt me een eenvoudige afweging :p
[...]
Nu je het zegt lijkt dat inderdaad een stuk hoger. Misschien valt het dan mee. Ik heb vorig jaar verschillende auto's laten staan vorig jaar o.a. omdat de armsteun gewoon onhandig was (bv. Renault Megane, daar is hij te kort, in een Kia C'eed was hij veel te laag, en allemaal niet of niet voldoende verstelbaar).
Zal even afwachten zijn, denk dat er weinig verstelling in zit, waarschijnlijk enkel vooruit/achteruit. De middenconsole zit aardig hoger, als ik snel wat foto's vergelijk lijkt er niet veel verschil te zitten met de huidige Astra :)
Ophidian schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:25:
Dat glanzende plastic op de middenconsole is echt debiel, als het ergens krast, is het daar wel.
Niet ideaal nee :X Vind pianolak wel mooi, maar da's geen goede plek.

Moet zeggen dat het op mijn Corsa nog verrassend goed uit ziet na ruim 9 jaar :o
Waarom niet de elektrische aandrijving erin! De Corsa-e rijdt echt heel goed, maar moet net een maat groter. Zeker als station EV zou een gat in de markt zijn. Kan de accu ook gewoon wat groter.
Was bij de 308 ook niet, en daar kregen ze hetzelfde commentaar :+ Peugeot gaf toen ook aan dat er geen BEV variant van kwam, echter hebben ze ondertussen aangegeven door de overweldigende vraag naar een BEV te kijken. Het platform wordt ook gebruikt door o.a de Zafira-e/Vivaro-e, met daarin een 77kWh accupakket. Zou wel mooi zijn als dat in een Astra-e zou komen :D

Wel een iets krachtigere motor dan eventueel, 150kW ofzo. Of 2 uitvoeringen, 100kW 50kWh (Corsa-e aandrijflijn) en 150kW 77kWh :9

De 308 staat gepland voor 2023, een Astra variant kan je waarschijnlijk rond diezelfde tijd verwachten.

Peugeot heeft wel aangegeven geen PSE variant te maken, daar is de vraag te laag voor. Dus waarschijnlijk komt er dan ook geen Astra OPC of GSI -O-

EMP2 kan wel ook een elektromotor op de achteras, dus misschien in de toekomst een Hybrid4 300-variant van de Astra? Of een GSE, met elektromotor op de voor en achteras? :9

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Nog meer foto's hier.

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Volgend jaar mei loopt mijn leasecontract af. Dit wordt een mooie opvolger hoewel ik wel moet wachten aangezien mijn huidige Astra de Sportstourer betreft en ik wel gecharmeerd ben van de extra bagageruimte.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de Sportstourer beschikbaar komt?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ziet er goed uit :)
Crawl NL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:06:
Volgend jaar mei loopt mijn leasecontract af. Dit wordt een mooie opvolger hoewel ik wel moet wachten aangezien mijn huidige Astra de Sportstourer betreft en ik wel gecharmeerd ben van de extra bagageruimte.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de Sportstourer beschikbaar komt?
308 SW komt Q1 2021, de Astra zal een paar maanden later zijn vermoed ik. Dus rond mei is misschien wel mogelijk, ik hoop het voor je :)

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:24:
[...]

Ziet er goed uit :)

[...]

308 SW komt Q1 2021, de Astra zal een paar maanden later zijn vermoed ik. Dus rond mei is misschien wel mogelijk, ik hoop het voor je :)
Dank je, fingers crossed ;)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Vraag voor de Opel-kenners ....

Al een paar weken had ik het vermoeden zelf seniel te worden.
Waarom .... ?

ik rij een Crossland uit '20 ( eerste eigenaar )
Ik kom aan op locatie ( where ever ... ) verlaat de auto, en druk op de remote "klik" opslot

Kom na een tijdje terug, druk op de 'open' knop, de lampjes knipperen en ik kan instappen.
So far so good !

Maar toen begon het te dagen, de lampjes knipperen wel, maar ik hoor eigenlijk niet het droge Klikgeluid van de sloten.
Steeds vaker kom ik bij de auto terug, en merk dat hij (al) van slot is, maar aangezien ik onachtzaam met mijn sleutels in de hand kom aanlopen, moet dat kloppen ...
Afgelopen maandag, een briefje op mijn stoel ... WTF ..... ?
Politie, uw voertuig niet afgesloten - misdrijven en preventie - bla bla ( men kent ze wel )
Maar ik weet 100% zeker dat ik afgesloten heb.

Gisteren theaterbezoek, we staan te wachten voor de ingang, en de auto stond lekker voor de deur.
Hoor ik achter me "klak" en zie mijn lichtjes even oplichten,
'Waarom doe je de auto open ?' vraagt mijn vrouw, en ik schud mijn hoofd - nope, deed ik niet ...
Nogmaals op slot, dit keer erbij blijven staan - niets natuurlijk, gewoon "klak" op slot
Maar na een minuutje wachten, niets - ligt aan mij, en terwijl ik weer bij mijn vrouw sta "klak" deuren open ...

Gisteravond met de stopwatch ernaast - op slot .... timer .... 2 minuten later "klak" open
gewoon ELKE keer dat ik de auto op slot doe - 2 minuten later "open"

Ik heb de instellingen al nagelopen, je kan de bestuurdersportier ontgrendelen, of alles - alleen kofferdeksel of niet.
Ik heb de auto-vergrendeling al aangezet, als je 10+ rijdt, de deur op slot gaat ( dit werkt, en de deuren blijven op slot )

Heeft iemand het idee waar die 2 minuten timeout vandaan komt ?
Hoe ontstaat het, en vooral - hoe verhelp ik het.

( Dealer is nog niet geraadpleegd, kan van het weekend pas )

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:10
FreshMaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:

Waarom .... ?

Ik kom aan op locatie ( where ever ... ) verlaat de auto, en druk op de remote "klik" opslot

Kom na een tijdje terug, druk op de 'open' knop, de lampjes knipperen en ik kan instappen.
So far so good !

Maar toen begon het te dagen, de lampjes knipperen wel, maar ik hoor eigenlijk niet het droge Klikgeluid van de sloten.
Steeds vaker kom ik bij de auto terug, en merk dat hij (al) van slot is, maar aangezien ik onachtzaam met mijn sleutels in de hand kom aanlopen, moet dat kloppen ...
Afgelopen maandag, een briefje op mijn stoel ... WTF ..... ?
Politie, uw voertuig niet afgesloten - misdrijven en preventie - bla bla ( men kent ze wel )
Maar ik weet 100% zeker dat ik afgesloten heb.

Gisteren theaterbezoek, we staan te wachten voor de ingang, en de auto stond lekker voor de deur.
Hoor ik achter me "klak" en zie mijn lichtjes even oplichten,
'Waarom doe je de auto open ?' vraagt mijn vrouw, en ik schud mijn hoofd - nope, deed ik niet ...
Nogmaals op slot, dit keer erbij blijven staan - niets natuurlijk, gewoon "klak" op slot
Maar na een minuutje wachten, niets - ligt aan mij, en terwijl ik weer bij mijn vrouw sta "klak" deuren open ...

Gisteravond met de stopwatch ernaast - op slot .... timer .... 2 minuten later "klak" open
gewoon ELKE keer dat ik de auto op slot doe - 2 minuten later "open"

Ik heb de instellingen al nagelopen, je kan de bestuurdersportier ontgrendelen, of alles - alleen kofferdeksel of niet.
Ik heb de auto-vergrendeling al aangezet, als je 10+ rijdt, de deur op slot gaat ( dit werkt, en de deuren blijven op slot )

Heeft iemand het idee waar die 2 minuten timeout vandaan komt ?
Hoe ontstaat het, en vooral - hoe verhelp ik het.

( Dealer is nog niet geraadpleegd, kan van het weekend pas )
Haal de accupool er eventjes 1 minuutje vanaf.
Is erg simpel en zonder gereedschap te doen bij een Crossland
Zit op de + pool een soort snelsluiting, hendeltje even omhoog trekken en de pool optillen.
(let op altijd de sleutel bij je houden als je hem weer aansluit en niet in de auto laten !!)

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-07 14:09
FreshMaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:

Waarom .... ?

So far so good !
Zou het kunnen dat 1 vd sloten weigert te sluiten. De elektronica probeert 2 minuten lang het betreffende slot te sluiten, maar omdat het niet lukt gaan alle sloten weer open. Beetje vergelijkbaar met een automatische achterklep die terug omhoog gaat als deze ergens tegenaan botst. Zou ook een sensor kunnen zijn die niet goed registreert dat elke deur op slot zit.

• FreshMaker
  • Niet online
Aegir2002 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Zou het kunnen dat 1 vd sloten weigert te sluiten. De elektronica probeert 2 minuten lang het betreffende slot te sluiten, maar omdat het niet lukt gaan alle sloten weer open. Beetje vergelijkbaar met een automatische achterklep die terug omhoog gaat als deze ergens tegenaan botst. Zou ook een sensor kunnen zijn die niet goed registreert dat elke deur op slot zit.
Die heb ik inderdaad nagelopen, alle deuren + achterklep zijn op slot.
Een sensor zou mogelijk zijn.

Ik ga zo de accupool eens loshalen.

edit :
Helaas.
Ook na loskoppelen van de accu blijft het euvel.
Heb zelfs alle deuren eens 'stevig' dichtgedaan

Wat mij vooral opvalt, zijn die 2 minuten, elke keer weer, voor de ontgrendeling

[Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 15-07-2021 09:01]

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:42
FreshMaker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Die heb ik inderdaad nagelopen, alle deuren + achterklep zijn op slot.
Een sensor zou mogelijk zijn.

Ik ga zo de accupool eens loshalen.

edit :
Helaas.
Ook na loskoppelen van de accu blijft het euvel.
Heb zelfs alle deuren eens 'stevig' dichtgedaan

Wat mij vooral opvalt, zijn die 2 minuten, elke keer weer, voor de ontgrendeling
Gaat het mogelijk iets mis in het automatisch op slot doen van de deuren? Die instelling kun je uitschakelen in het menu: Instellingen > Voertuig > Vergrendeling. Misschien is dat de trigger dat er software matig iets mis gaat?

• FreshMaker
  • Niet online
Barns schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Gaat het mogelijk iets mis in het automatisch op slot doen van de deuren? Die instelling kun je uitschakelen in het menu: Instellingen > Voertuig > Vergrendeling. Misschien is dat de trigger dat er software matig iets mis gaat?
Bedoel je bij het wegrijden ( die + 10km ) ?
Ik heb die inderdaad al eens aan en uitgezet ( op verschillende ritten )
Dus uitgezet, en een paar dagen later weer geactiveerd

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:42
FreshMaker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Bedoel je bij het wegrijden ( die + 10km ) ?
Ik heb die inderdaad al eens aan en uitgezet ( op verschillende ritten )
Dus uitgezet, en een paar dagen later weer geactiveerd
Mm helaas. En om alles uit te sluiten: wat als je de auto handmatig afsluit (dus met de sleutel)? Er zit een kapje naast de deurhendel, die kun je er af halen en met de sleutel de deuren afsluiten.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Massa probleem? Paar systemen blijven tot 2 minuten nadat de auto afgesloten is actief, na 2 minuten sluit dat zichzelf ook af. Denk dat die afsluiting (wat bijvoorbeeld ventilatiekleppen in ruststand zet) er invloed op heeft.

• fisherman
Hoe lang doen jullie met een setje voorbanden?
Ik heb mijn auto nu een jaar en af fabriek ligt er Michelin Primacy 3 onder. Bij droog weer bieden ze veel grip, bij nat weer voldoende grip.

Ik heb er 17500 kilometer mee gereden en het profiel is nu ongeveer 3,9mm. Een nieuwe band heeft ongeveer 7,5mm.
Ik vervang altijd de banden tussen de 2,5 en 3mm. Ik verwacht er nog 5000 kilometer mee te rijden, voordat ik ze ga vervangen. Dat is best snel.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@fisherman
Hangt van een hoop factoren af. Onder andere gewicht van de auto, uitlijning rijstijl, bandenspanning, veel snelweg of juist veel stadsverkeer, banden merk etc.

Bij mijn vorige auto (C4 Cactus) heb ik 101.000 km met mijn voorbanden gedaan en 123.000 km met de achterbanden.
Zo'n cactus weegt +/- 1000kg en ik reed denk ik voor 75% snelweg.

Maar 22.500 km lijkt me niet echt veel. Zo'n beetje 40.000 is bij de meeste auto's toch wel haalbaar.

• fisherman
Paling1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:10:
@fisherman
Hangt van een hoop factoren af. Onder andere gewicht van de auto, uitlijning rijstijl, bandenspanning, veel snelweg of juist veel stadsverkeer, banden merk etc.

Bij mijn vorige auto (C4 Cactus) heb ik 101.000 km met mijn voorbanden gedaan en 123.000 km met de achterbanden.

Maar 22.500 km lijkt me niet echt veel. Zo'n beetje 40.000 is bij de meeste auto's toch wel haalbaar.
Tja, ik rijd voornamelijk stadsverkeer doordeweeks. In het weekend zo nu en dan een stuk snelweg.
Massa ledig gewicht is bijna 1600 kilo (rijklaar 1700). Daarnaast houd ik van vlot optrekken. Dat lukt goed met 204PK en 360Nm koppel vanuit stilstand.
Echter krijg je bij droog weer nooit spinnende wielen, alleen wanneer het nat weer is. De auto houdt, vooral met de sportstand uit even in met wegrijden vanuit stilstand, juist om de banden te sparen. Ik ga nooit hard door de bocht, juist vanwege het hogere gewicht van de auto om daardoor de banden te sparen.
Uitlijning klopt wel, want de banden zijn gelijkmatig afgesleten.

• Ophidian
An sich niet gek, combinatie van sportief rijgedrag, hoger gewicht en wat meer vermogen. Onze Corsa-E slijten de voorbanden ook harder dan van onze Grandland (1530 vs 1370 kg rijklaar gewicht en de Corsa nu met 18.142km vs 23.000km in de Grandland)

Nog geen bericht van de dealer terug over de onderhoudsbeurten. Zij hebben Opel NL gevraagd waarom onze auto nu al zijn 2e beurt wil bij 20.000km. Kan mij herinneren dat hij vlak na de vorige onderhoudsbeurt zelf in het infotainment systeem zei dat het bij 25.000 moest. Dus hoe het kan dat dat 5.000km naar voren gekomen is, is mij een raadsel.

[Voor 43% gewijzigd door Ophidian op 15-07-2021 21:51]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:14

MeNTaL_TO

The future is not set

Paling1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:10:
@fisherman

Normaal haal ik wel 100k op mijn banden, maar bij wisselen winter -> zomerbanden zijn mijn achterbanden naar voren gegaan en achter nieuwe banden gekregen, ik heb echter in totaal (dus op zomer- en winterbanden) 42k gereden.
Dus dat vond ik ook wel snel, het is niet dat ik zoveel anders ben gaan rijden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Ophidian
Eergister weer een foutmelding ivm accu laden in de Corsa. Opvallend genoeg weer direct na preconditioneren, nu de tweede keer gehad. Laatste keer een keer in de winter.

Nu ook weer na drie keer contact aan en uit melding weer weg. Dealer kon geen foutmelding vinden, maar zag wel diverse benodigde software updates.

Is vandaag hele dag bij dealer geweest voor alle software updates en toen kwamen er in eerste instantie wel allemaal rare fout meldingen tevoorschijn ( storing knipperlicht linksvoor, rechtsvoor, achterlicht rechts, etc) Vermoeden van de dealer was dat hij daarom met die onderhoudsbeurten aan het klooien was.

• Ophidian
Goed, volgend probleem. Sinds de update werkt de lane keep assist niet meer. Is nu een heel duur knopje, waarvan het lampje niet eens meer iets doet. :/ Dus maar weer een afspraak maken.

Las iemand anders die er ook last van heeft en daar zijn ze lang mee bezig geweest. Wordt weer leuk…

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Ophidian schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:13:
Goed, volgend probleem. Sinds de update werkt de lane keep assist niet meer. Is nu een heel duur knopje, waarvan het lampje niet eens meer iets doet. :/ Dus maar weer een afspraak maken.

Las iemand anders die er ook last van heeft en daar zijn ze lang mee bezig geweest. Wordt weer leuk…
Doe mij die update ook!
Mijn startroutine: startknop indrukken, start/stop uit, lane keep assist uit.

Waardeloze functie, die me het liefst op de provinciale weg frontaal tegen mn tegenligger aan stuurt. Levensgevaarlijk.

• Ophidian
Raymond schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Doe mij die update ook!

Waardeloze functie, die me het liefst op de provinciale weg frontaal tegen mn tegenligger aan stuurt. Levensgevaarlijk.
Ik bedoel de active lane keep assist. Werkt erg fijn in de file, dus ik wil hem weer werkend hebben.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Doe mij die update ook!

Lane keep assist blijft bij mij uit als ik die uit zet :?
Zowel lane assist als keep lane assist heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Lane keep assist blijft bij mij uit als ik die uit zet :?
Zowel lane assist als keep lane assist heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.
Gaat bij elke keer starten weer aan.

Als het nu fatsoenlijk zou werken, dan prima. Maar in mn 2019 insignia kent het ding maar 2 standen: uit of zelfmoord.

Zelfs bij de 3jr oudere fiesta van mn ouders kan je intensiteit en soort ingrijpen (sturen of trillend stuur) instellen 8)7

Magoed, mn Insignia en ik gaan nooit meer vriendjes worden en over 4mnd gaat'ie er uit, dus eigenlijk is het beter als ik me hier wat rustig houd :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Raymond schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Gaat bij elke keer starten weer aan.

Als het nu fatsoenlijk zou werken, dan prima. Maar in mn 2019 insignia kent het ding maar 2 standen: uit of zelfmoord.

Zelfs bij de 3jr oudere fiesta van mn ouders kan je intensiteit en soort ingrijpen (sturen of trillend stuur) instellen 8)7

Magoed, mn Insignia en ik gaan nooit meer vriendjes worden en over 4mnd gaat'ie er uit, dus eigenlijk is het beter als ik me hier wat rustig houd :)
Bijzonder, als ik lane keep assist uit zet in mijn 2019 Astra, dan blijft ie ook uit, sterker nog, heb de eerste paar dagen zonder gereden omdat die vanaf fabriek uitgeschakeld wordt opgeleverd.Lane assist zelf gaat wel iedere keer aan (tenzij het hard regent).

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Om hier nog op terug te komen, ik werd zonet gebeld door mijn dealer om een kleine beurt in te plannen. De auto geeft zelf aan "service over 8500km of 10 maanden" ofwel dus na 20k km of 2 jaar. :+

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

[...]

Doe mij die update ook!

De routine van het start/stop systeem uitzetten heb ik ook. Er is een module voor van 65 euro (zelf nog inbouwen) om je keuze te onthouden, maar vind dat nogal veel geld om een knopje uit te laten: https://www.carelectronic...ation-memory-module/a-19/

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:13:

Zijn er behalve de niet werkende lane assist ook echt dingen verbeterd? Of merk je eigenlijk niets van de update?
Kan je er zuiniger mee rijden?
Ik zou het wel fijn vinden als ze de traction control een stuk beter zouden maken. Die is nu vrij nutteloos.

• Prullenbak84
India Sierra schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Om hier nog op terug te komen, ik werd zonet gebeld door mijn dealer om een kleine beurt in te plannen. De auto geeft zelf aan "service over 8500km of 10 maanden" ofwel dus na 20k km of 2 jaar. :+
Mijn corsa geeft ondertussen aan "over 4000 km of 6 weken" En dat betekent dus in totaal 10000km of 1 jaar (de tijd vliegt). Ik vraag me oprecht af wat er dan onderhouden moet worden, maar een kleine check kan nooit kwaad, denk ik dan maar :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Prullenbak84
Geeft je opel app hetzelfde aan?
Mijn Corsa (<9000km) staat nu effe niet voor de deur, maar in mijn app zie ik een melding voor periodiek onderhoud in oktober 2022.

• Prullenbak84
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:30:
@Prullenbak84
Mijn Corsa (<9000km) staat nu effe niet voor de deur, maar in mijn app zie ik een melding voor periodiek onderhoud in oktober 2022.
In de app staat bij mij eind september 2021 dus dat klopt ook. (Klopt er toch nog iets in die app :p)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:40:
[...]

In de app staat bij mij eind september 2021 dus dat klopt ook. (Klopt er toch nog iets in die app :p)
Jaja, ze zijn op de goede weg.... :+

• Ophidian
India Sierra schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Ook niet volgens het boekje dus. Dealer en Opel konden niet echt antwoord geven op mijn vraag. Maar zou nu bij 25.000km moeten volgens de dealer. Naja prima, kost mij toch niks.
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Zijn er behalve de niet werkende lane assist ook echt dingen verbeterd? Of merk je eigenlijk niets van de update?
Kan je er zuiniger mee rijden?
Ik zou het wel fijn vinden als ze de traction control een stuk beter zouden maken. Die is nu vrij nutteloos.
Er zijn een aantal dingen verbeterd\veranderd.
- De DC laadcurve is verbeterd. Je kan sneller laden bij een snellader. Met de nieuwste update gaat hij tot 60% op 75-80kW. Tot 80% 50-55kW

- Sommige gebruikers hebben opeens een SoC percentage. Maar weer niet elke auto. Onze auto bijvoorbeeld niet. (vaag genoeg).

- Regeneren werkt eerder (B-stand). Voorheen bij 90% ongeveer, nu als het goed is bij 98% al.
- Iets minder abrupt regenereren in B-stand en bijv sport stand
- Thuis laden zou iets efficienter zijn, zou langer 11kW volhouden tot hoger percentage.
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:30:
@Prullenbak84
App geeft bij mij aan dat er nog geen onderhoud plaatsgevonden heeft (heeft er wel bij 11.900). En dat hij in augustus 2021 zou moeten. Weer een ander tijdstip dan in de auto staat.

3 augustus weer een afspraak bij de dealer om hopelijk mijn active lane assist te repareren.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:

[...]

- De DC laadcurve is verbeterd. Je kan sneller laden bij een snellader. Met de nieuwste update gaat hij tot 60% op 75-80kW. Tot 80% 50-55kW
[Afbeelding]
Ik heb pas 2x bij een snellaad station gestaan, dus dit is voor mij niet echt een must-have
- Sommige gebruikers hebben opeens een SoC percentage. Maar weer niet elke auto. Onze auto bijvoorbeeld niet. (vaag genoeg).
[Afbeelding]
Dit is in een Peugeot?
Maar % én range zou wel een fijne verbetering zijn.
- Regeneren werkt eerder (B-stand). Voorheen bij 90% ongeveer, nu als het goed is bij 98% al.
Volgens mij doet de mijne dat al. Bij een volle accu is mijn range ±324km. bij ±318 begint ie al met voorzichtig regenereren. Maar meestal heb ik dan al een ruime 10km gereden.
Ik merk weinig verschil in regeneratie tussen normaal en sport. Ik zal er eens beter op letten. Ik gebruik sport alleen maar om bij het stoplicht snel weg te zijn. Verder rijdt die stand niet echt lekker op binnendoorwegen icm met een matige traction control. Heb regelmatig tot ver boven de 50km/h wielspin. Ook op droog wegdek met hoge temperaturen.
- Thuis laden zou iets efficienter zijn, zou langer 11kW volhouden tot hoger percentage.
[...]
Tot ±95% doet ie bij mij 10kW, daarna schakelt het naar 3kW. Ben benieuwd of het nu ook echt de beloofde 11kW gaat worden.
Niet dat het veel uitmaakt...

[Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 28-07-2021 15:30]

• Ophidian
@Paling1 het regeneren zou eerder op hoog vermogen gaan ipv een klein beetje bij bijna volle accu. Zelf nog niet geprobeerd overigens.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian ,
Het zou nog mooier zijn als je de regeneratie op een makkelijke manier zou kunnen regelen. Soms gaat ie naar mijn zin te hard en soms niet hard genoeg. En dan moet je helemaal op de rem gaan trappen en zo... :P
Dat remmen is sowieso een beetje gevoelloos. En soms bij hele lage snelheden lastig te doseren.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Ook niet volgens het boekje dus. Dealer en Opel konden niet echt antwoord geven op mijn vraag. Maar zou nu bij 25.000km moeten volgens de dealer. Naja prima, kost mij toch niks.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

App geeft bij mij aan dat er nog geen onderhoud plaatsgevonden heeft (heeft er wel bij 11.900). En dat hij in augustus 2021 zou moeten. Weer een ander tijdstip dan in de auto staat.

3 augustus weer een afspraak bij de dealer om hopelijk mijn active lane assist te repareren.
Dat is een beste verandering, vooral dat sneller laden + eerdere regen is een erg fijne verandering als dat echt zo is. Heb je die update geinstalleerd met die "Opel Update" software?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Dit is een update die alleen de dealer voor je kan doen.
Via de 'Opel Update' kan je alleen je navigatie en bedieningsupdates voor het scherm doen.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:11:
@India Sierra
Dit is een update die alleen de dealer voor je kan doen.
Via de 'Opel Update' kan je alleen je navigatie en bedieningsupdates voor het scherm doen.
Ah thanks voor de info.

Net gebeld met de dealer die me inderdaad kon vertellen dat deze update open stond voor mijn auto. Echter deden ze de update momenteel niet installeren want blijkbaar hing soms de update vast en dan deed de auto het niet meer :+ Schijnbaar voor heel Europa zo dat ze er tijdelijk mee zijn gestopt 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Probleem is dat hij niet harder mag regeneren zonder je remlichten te laten branden. Daarom kan hij het meer als je ook de rem gebruikt

@India Sierra Er zijn inderdaad dooie auto’s na de update. Was mij van tevoren niet bekend overigens :’). Alleen de dealer kan deze updates doen.

• Ophidian
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:26:

Dit is in een Peugeot?
Maar % én range zou wel een fijne verbetering zijn.

Helaas niet bij mij :+

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Ik heb dat schermpje eigenlijk altijd op navigatie staan.
Geen idee wat er nu bij de 'actuele informatie' staat...

Mijns inziens zou het nog beter zijn als het naast de range in de onderste regel van het scherm zou staan.
Een apart schermpje daarvoor lijkt me niet handig als je er speciaal naar toe moet switchen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Over updates gesproken, toen mijn Astra K voor de 2-jaar beurt ging in mei zei de dealer dat er geen software update beschikbaar was. Gezien er blijkbaar in een jaar tijd geen nieuwe software was uitgekomen, vraag ik me af: hoe vaak word de software door Opel bijgewerkt? En is het mogelijk om de kaarten/infotainment-systeem zelf te updaten voor een Astra K?

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

-ET-

Phone Home

Ik ga morgen proefrijden met een Astra K station van 2018. Online edition. De 1.4T met 150PK en automaat. Ben erg benieuwd hoe dat rijdt en het verschil met mijn 2011 1.4T Meriva

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:51
Sommige Opel modellen zullen min of meer geen software updates krijgen. Voornamelijk de modellen met OnStar, hebben een probleempje.

De samenvatting:
In augustus 2017 heeft Groupe PSA de automerken Opel en Vauxhall gekocht van General Motors. OnStar Europe Limited was geen onderdeel van deze overname en blijft een onderneming van General Motors.
Als gevolg van deze overname zullen OnStar en WiFi-diensten via de OnStar-verbinding (indien beschikbaar in uw land) vanaf 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn voor Opel/Vauxhall.
Opel/Vauxhall Connect is alleen verkrijgbaar voor nieuwe auto's en kan niet achteraf worden ingebouwd in auto's die eerder met OnStar zijn uitgerust. Neem voor overige vragen over dit onderwerp contact op met de klantenservice van Opel/Vauxhall.
En sindsdien is er volgens mij geen Software update voor OnStar geweest. Zelfs geen nieuwe kaart voor de navigatie. Nou ja opzich is er voor Navi 900 en Navi 950 bij GM prima een meer up-to-date kaart, maar niet voor PSA/Opel. Is overigens ook op Kassa langs gekomen.

[Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 30-07-2021 12:35]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LankHoar schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:48:
En is het mogelijk om de kaarten/infotainment-systeem zelf te updaten voor een Astra K?
Ja blijkbaar met een USB stick, link wordt ergens genoemd hier in het topic. Alleen hoe recent die kaarten zijn is natuurlijk de grote vraag, de kaarten van versie 2018 zijn al een stuk ouder (geloof 2016).
Sowieso klopt de snelheid op de snelwegen nergens meer en is die feature dus eigenlijk ook waardeloos geworden, alleen geen garantie dat het in de nieuwste kaart wel zit.

[edit] https://opel.navigation.c...Language=nl_NL&Country=NL

[Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-07-2021 14:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Zo nieuwe auto gekocht

Vrijdag kan ik hem ophalen

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:45:
Zo nieuwe auto gekocht
[Afbeelding]

Vrijdag kan ik hem ophalen
Gefeliciteerd *O*

Aan de "velgen" (design-wieldoppen) te zien een Online Edition of Business+?

Edit: zie nu pas je vorige bericht, 1.4T Automaat Online Edition :)

[Voor 6% gewijzigd door MK_ op 31-07-2021 19:10]

• -ET-

-ET-

Phone Home

MK_ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Gefeliciteerd "O*

Aan de "velgen" (design-wieldoppen) te zien een Online Edition of Business+?

Edit: zie nu pas je vorige bericht, 1.4T Automaat Online Edition :)
Online edition inderdaad. 150PK, intellilink 4.0 met Android Auto. Zat zelfs navigatie bij. Parkeer sensoren en 33k op de teller.

Is het al vrijdag :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:58:
[...]

Online edition inderdaad. 150PK, intellilink 4.0 met Android Auto. Zat zelfs navigatie bij. Parkeer sensoren en 33k op de teller.

Is het al vrijdag :+
Ingebouwde Navigatie, of navi via Intellilink 4.0 met Android Auto? Er waren 2 varianten van Intellilink 4.0, Intellilink R 4.0 (geen ingebouwde navi, enkel Android Auto/Apple CarPlay) of Navi 4.0 Intellilink (identiek systeem maar met embedded navigatie) :p

Die laatste was vrij zeldzaam volgens mij in Nederland, de meeste Online Edition's beschikken over Intellilink R 4.0, en als er dan gekozen werd voor een Business pack of Innovation kreeg je Intellilink 900.

Oh, en https://ishetalvrijdag.nl/ >:)

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ingebouwde navigatie. Android Auto kon ik nog niet uitproberen omdat ik geen USB kabel mee had.

Voor de rest ook alle standaard snufjes, climate control, automatische binnenspiegel en ruitenwissers. Elec. Ramen voor en achter.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
Ingebouwde navigatie. Android Auto kon ik nog niet uitproberen omdat ik geen USB kabel mee had.

Voor de rest ook alle standaard snufjes, climate control, automatische binnenspiegel en ruitenwissers. Elec. Ramen voor en achter.
Aha, dan zit er toch nog wat meer op dan de standaard Online Edition, want die kwam bijvoorbeeld zonder ECC :)

Zeker dat het Navi 4.0 Intellilink is, en niet Intellilink 900? ECC, dimmende binnenspiegel etc waren onderdeel van het Edition+ pakket, en daar dat ook Intellilink 900 in meen ik. Zou een logische pakket keuze zijn dan :)

Edit: aha, ik denk hem gevonden te hebben (Motorhuis Kerketuinen)... Da's Intellilink 900 ja :p

[Voor 6% gewijzigd door MK_ op 31-07-2021 19:13]

• -ET-

-ET-

Phone Home

MK_ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:03:
[...]

Aha, dan zit er toch nog wat meer op dan de standaard Online Edition, want die kwam bijvoorbeeld zonder ECC :)

Zeker dat het Navi 4.0 Intellilink is, en niet Intellilink 900? ECC, dimmende binnenspiegel etc waren onderdeel van het Edition+ pakket, en daar dat ook Intellilink 900 in meen ik. Zou een logische pakket keuze zijn dan :)

Edit: aha, ik denk hem gevonden te hebben (Motorhuis Kerketuinen)... Da's Intellilink 900 ja :p
Die is het inderdaad. Een 900 dus. Dacht 4.0.gelezen te hebben. Maar ze hebben ook zoveel versies en nummertjes dat ik het af en toe ook kwijt bent.

Mijn Meriva had een cd500 maar daar kon toen wel weer een dvd800 kaart in. Logica al om bij Opel.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Die is het inderdaad. Een 900 dus. Dacht 4.0.gelezen te hebben. Maar ze hebben ook zoveel versies en nummertjes dat ik het af en toe ook kwijt bent.

Mijn Meriva had een cd500 maar daar kon toen wel weer een dvd800 kaart in. Logica al om bij Opel.
Met de Astra K valt de hoeveelheid varianten wel mee...
• R 300 BT (radio zonder touchscreen, enkel basisuitvoering, praktisch onvindbaar in NL)
• Intellilink R 4.0, 7" touchscreen zonder navigatie maar met AA/ACP. Later ook een variant met navigatie (Navi 4.0 Intellilink), amper in NL geleverd
• Intellilink 900, 8" touchscreen met ingebouwde navigatie, AA/ACP

En CD500 in de Meriva, doe maar duur :+ Onze heeft de CD300, who needs rear speakers :+

• -ET-

-ET-

Phone Home

MK_ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Met de Astra K valt de hoeveelheid varianten wel mee...
• R 300 BT (radio zonder touchscreen, enkel basisuitvoering, praktisch onvindbaar in NL)
• Intellilink R 4.0, 7" touchscreen zonder navigatie maar met AA/ACP. Later ook een variant met navigatie (Navi 4.0 Intellilink), amper in NL geleverd
• Intellilink 900, 8" touchscreen met ingebouwde navigatie, AA/ACP

En CD500 in de Meriva, doe maar duur :+ Onze heeft de CD300, who needs rear speakers :+
Bij de specificaties op de site staat 7" touchscreen en intellilink 4.0

Kan je nagaan hoe betrouwbaar dat is. Zie nu ook reparatie set erbij staan terwijl er nog een thuiskomertje bij zit.

Ja de eigenaar van die Meriva had zijn best gedaan zaten ook EGR stoelen in.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:32:
[...]
Bij de specificaties op de site staat 7" touchscreen en intellilink 4.0

Kan je nagaan hoe betrouwbaar dat is. Zie nu ook reparatie set erbij staan terwijl er nog een thuiskomertje bij zit.
Yup, die advertenties zijn vaak niet echt accuraat, ik let er ook bijna nooit op. Ook worden er vaak foute uitvoeringen bij een advertentie gezet...
Ja de eigenaar van die Meriva had zijn best gedaan zaten ook EGR stoelen in.
Netjes! Die had ik ook wel graag gehad, maar de Meriva's met AGR stoelen in de buurt waren allemaal voorzien van half-leder en dat wouden mijn ouders absoluut niet, dus we moesten uitwijken daar een goedkopere uitvoering :') Niet vanwege de prijs, maar het materiaal op de stoelen :') Vonden ze te glad ofzo. En voor hun hoeft het allemaal niet zo spannend, en het meest belangrijke zat er op dus prima :)

Niet mijn auto, en ik rij er niet vaak in, dus mis het niet echt. Maar als het mijn auto was geweest, zaten er sowieso de AGR stoelen in :Y

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ingebouwde Navigatie, of navi via Intellilink 4.0 met Android Auto? Er waren 2 varianten van Intellilink 4.0, Intellilink R 4.0 (geen ingebouwde navi, enkel Android Auto/Apple CarPlay) of Navi 4.0 Intellilink (identiek systeem maar met embedded navigatie) :p

Die laatste was vrij zeldzaam volgens mij in Nederland, de meeste Online Edition's beschikken over Intellilink R 4.0, en als er dan gekozen werd voor een Business pack of Innovation kreeg je Intellilink 900.

Oh, en https://ishetalvrijdag.nl/ >:)
In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR
Je haalt 2 dingen door elkaar... Intellilink R4.0 (en Navi 4.0 Intellilink) is een volledig ander model, en heeft niks te maken met Intellilink 900 :p R4.0 is daar eigenlijk het type/model aanduiding, net als 900 is.

Intellilink R4.0 / Navi 4.0

Intellilink 900 (2.5)

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True