Ik heb zelf keyless op mijn Astra K dus ik durf het niet te zeggen, maar komt het moment dat je de sleutel er uit kan nemen overeen met het moment dat het stuurslot er op gaat? Misschien dat dat de oorzaak is...kevi-n1 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:04:
Ik heb een Opel Astra sports tourer uit 2019 (gekocht in 2020) en sinds vorige week krijg ik mijn sleutel na het rijden zeer moeilijk meer uit het contact.
Wegrijden lukt meteen, maar na het rijden, in de p-stand, handrem erop en normaal draai je de sleutel naar achteren, naar de stand op het contact, van het contact en vervolgens de laatste slag om de sleutel eruit te kunnen halen.
Alleen blokkeert het contact om verder terug te draaien. Het lijkt soms volledig willekeur hoeveel seconden en prutsen het duurt om de sleutel eruit te krijgen.
Is dit een bekend euvel waarin je zelf nog iets kan doen of is dit iets van, bel maar de garage want dit is elektronica?
Ik vermoed dat een "echt" GM scherm halen praktisch onmogelijk is. Je kan de gehele module wel krijgen (incl knoppen etc) maar voor een nieuw exemplaar betaal je zeker de hoofdprijs. Eventueel kan je hem uitwisselen met een gebruikt exemplaar rond de 300-350 euro, of een gereviseerd exemplaar voor 400-450. Maar die gereviseerde zijn ook gewoon voorzien van de AliExpress units.Theswitch schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:55:
Hier een Astra K rijder (2019) met Intellilink 900. Sinds 2 dagen het gedoe dat het scherm knippert, half door midden en kleuren fouten.
Op internet lees ik over schermreparatie die je zelf kan doen, maar ook dat er chinese fakes verkocht worden. Bij de dealer zou dit minimaal €1300 moeten gaan kosten.
Iemand ervaring met zo'n scherm (zelf) vervangen en waar zou je een echt GM scherm kunnen kopen?
Grote kans dat het scherm origineel gebruikt door GM Delphi ook origineel afkomstig was uit China
Als je het kenteken opzoekt via ovi.rdw.nl, zie je dan een open terugroepactie staan? Zou referentiecode "MXZ GJ6 KUU F51L F51M F51N 58C" moeten zijn.Bart1983 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:23:
Heeft er al iemand een brief gekregen of contact gehad met de garage over de laatste terugroepactie van diverse Opels? Zie onderstaande nieuwsbericht. Opel rijders zouden zeer binnenkort een brief krijgen maar ik heb nog geen brief gekregen en mijn auto valt binnen de doelgroep. De garage zegt dat er (nog) geen terugroepactie open staat.
https://www.autoweek.nl/a...tos-terug-om-brandgevaar/
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
:strip_exif()/f/image/U18u2UkJ7cXRKC9YWHCHnptn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w7lkUW6eC4Bejd3sQTUpxptk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAvxMkX12pNH2BbPts4SatAz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qLw9R5Qcy1QMXlqeOwT5r2Ex.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZXpzXzpOBhKk18zgTxVVpCtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nce4Iw5rF2pwx164Y74P2Ux7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nb1Jpdg68CpsabHnCJ65Tu7g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gBtjyEKzDJxgBAz4g0CUP0PV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2vt3mrqEMCTWopl0UoIm1kyO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cx094Klr3WuWyF8VJtcFuEN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mURykZ0ruXSqgKJ33wkH1r9p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KogXSXoxHlub3mgXl85QfIOH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6JYHAWAiZeowBAEoLkyAggJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k9FnwbISbaM6P7bf8sbmB5nH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Db3OnXpsdCOc58Wv1lN47xrG.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit zijn de specificaties:
:strip_exif()/f/image/u9gBoGviVlQHNgUqqPRUTjsc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/phqZQIm68x9KzplmaaoKkiI1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rxLWCgsw8XswdaTWULyorsdq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OUJ8PiqdNLoCr3n2eivUbwed.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oEFkXLXO4BXX4YWaLhzIsDLw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/74s8lCFPw2SvKBBcTYEEfs9Y.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hoaBMuQ7WnCyxdVrNUYSLq75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WPOxWRoXDiykDbok9wmCFHwl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jisRcPbWg2HK4fwy4oPvDWJi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xtNpjknrOG0BsaBtQIKzdlKR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hwaecr8qjnFMIeZgxy2BKfw0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jA01UCFpw9b7WEcRqE8KkgZ4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWK2cCc8rSKhgD23Ep5Ydd5X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pptyc3oXCTePXrmQnyMkHa9W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UjUGttgU7Zt3gmjmqBPA4kpe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZsKSi8jtIEtYWvd0kAFbLbS2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FhoqXxxV2QbSYLehDAd7S3m2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z6vZqer15LCE5kc1sQkoAb9v.jpg?f=fotoalbum_large)