Als je kijkt naar uitstraling, tja meningen verschillen. Heb op dit moment een vorige gen Grandland PHEV in de juiste trim (blauw met zwart, ultimate uitvoering).rebirth_101 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Nee, dat klopt. Héél snel is hij niet, je merkt wel dat hij voor het gewicht dat hij meesleept niet erg ruim van paardjes voorzien is. Het is wel zo dat ik in de standaard stand wel voldoende snel weg ben, zeker ten opzichte van andere 'gewone' benzine en dieselwagens. Daar heb ik al snel een lengte voor bij het vertrek aan de lichten zonder veel moeite. Maar het is niet aan lichtsnelheid vertrekken. De sportstand maakt wel wat verschil, daar zit hij wel wat snediger. Maar het zijn uiteraard geen topresultaten. Wat mij betreft echter wel ruim voldoende, zeker voor het type wagen dat hij is. Ook het hernemen om bvb een wagen in te halen is ruim voldoende.
Ik moet eerlijk toegeven dat het ook een beetje mijn schrik was toen ik hem besteld had en erna de reviews begon te lezen. Maar al bij al valt dat goed mee. Ik heb nog een klein monstertje op mijn oprit staan, wat wel bewust gekocht is om sportief mee te rijden; de Grandland voldoet voor mij absoluut voor het dagelijks verkeer op vlak van vermogen.
Wat je opmerking over 'uitstraling' betreft, hier ben ik het toch niet met je eens. De nieuwe Grandland heeft echt wel uitstraling naar mijn mening (maar das persoonlijk uiteraard, anders had ik em niet gekozen)
Overigens, mijn vrouw rijd met de vorige generatie Grandland (meer bepaald de Grandland X), en je kan het interieur en de kwaliteit van de materialen toch niet echt vergelijken, ze zijn er toch echt een stuk op vooruit gegaan, naar mijn mening.
Waar ik een beetje van baal is dat het aan de binnenkant vrij saai en gedateerd is. Nu is het allemaal appels met peren vergelijken, maar ben gewoon niet onder de indruk van stellantis an sich.
Heb de nieuwe grandland wel nog op mijn short list staan ivm kofferbak, laatst even bekeken en is serieus groot ten opzichte van de huidige grandland. Maar je mist wel een frunk voor je laadkabel e.d., alles is optioneel.
Wordt nou ook niet bepaald warm van het interieur. Had liever daar meer keus in gehad.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
:strip_exif()/f/image/KDe8l0JNAotqs0FGI5oFDkzz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ba1HBQVDSx7Bv5k6qbLbi610.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xNjVo2Xg25Ra3W1vr0UiOFvL.jpg?f=fotoalbum_medium)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KM7V09v2uJ4MStYsdwYlmOdw.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pemvGnbSifKD7yv3pzFtKW6j.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/KuIUAuyasKtSSuAdJ4H7sFeG.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/72FWl60OAXlJqBg1sXzEk6Ku.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/WVSC39TCjM04mJlzNjKhawIT.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/U18u2UkJ7cXRKC9YWHCHnptn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w7lkUW6eC4Bejd3sQTUpxptk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAvxMkX12pNH2BbPts4SatAz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qLw9R5Qcy1QMXlqeOwT5r2Ex.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZXpzXzpOBhKk18zgTxVVpCtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nce4Iw5rF2pwx164Y74P2Ux7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nb1Jpdg68CpsabHnCJ65Tu7g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gBtjyEKzDJxgBAz4g0CUP0PV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2vt3mrqEMCTWopl0UoIm1kyO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cx094Klr3WuWyF8VJtcFuEN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mURykZ0ruXSqgKJ33wkH1r9p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KogXSXoxHlub3mgXl85QfIOH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6JYHAWAiZeowBAEoLkyAggJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k9FnwbISbaM6P7bf8sbmB5nH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Db3OnXpsdCOc58Wv1lN47xrG.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit zijn de specificaties:
:strip_exif()/f/image/u9gBoGviVlQHNgUqqPRUTjsc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/phqZQIm68x9KzplmaaoKkiI1.jpg?f=fotoalbum_large)