2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
De Astra krijgt deze maand een facelift. Niet veel spannends, wel wat kleine design dingen verholpen lijkt het.
Bij Opel zelf is er nog niets over te lezen, maar zoals net na release van de huidige Astra is de website en configurator weer wat vreemd. Op de modelpagina staat vanaf €34k. In de configurator is de goedkoopste uitvoering €37,5k. Dat is voor een hybride automaat. Voor slechts €750 extra kan je ook een plugin hybride kiezen, of zelfs de volledig elektrische.
De station versie zou vanaf €35k zijn maar in de configurator is hij minimaal €38,25k. Ook hier is de upgrade naar plugin hybride of elektrisch slechts €750.
Helaas zijn de prijzen voor de nieuwe generatie nog niet bij Opel te vinden. Iemand die al gezien?
Bij Opel zelf is er nog niets over te lezen, maar zoals net na release van de huidige Astra is de website en configurator weer wat vreemd. Op de modelpagina staat vanaf €34k. In de configurator is de goedkoopste uitvoering €37,5k. Dat is voor een hybride automaat. Voor slechts €750 extra kan je ook een plugin hybride kiezen, of zelfs de volledig elektrische.
De station versie zou vanaf €35k zijn maar in de configurator is hij minimaal €38,25k. Ook hier is de upgrade naar plugin hybride of elektrisch slechts €750.
Helaas zijn de prijzen voor de nieuwe generatie nog niet bij Opel te vinden. Iemand die al gezien?
Op de Edition (dus niet de Business Edition) krijg je momenteel €4000 extra inruil korting. Ik vermoed dat het daar vandaan komtoscarwashere schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:13:
De Astra krijgt deze maand een facelift. Niet veel spannends, wel wat kleine design dingen verholpen lijkt het.
Prijslijst van 1 januari 2026 bevat ook nog het huidige pre-facelift model. Facelift prijzen dus nog niet bekend.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
De mijne heeft dat in elk geval nog niet. Ik heb ook wel geen 4WD, dus misschien daarom.Rene schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:04:
Zie net dat de Grandland nu ook voorverwarming van de accu heeft. Automatisch via de TT navigatie of handmatig. Dat zou een mooie OTA update zijn.
Productiedatum van onze Grandland is 27.11.2025 dus wellicht is dit al aanwezig:
[Afbeelding]
Inmiddels de nieuwe Astra prijzen wel bekend. Voor de hatchback €35499 vanaf, een Ultimate met alle opties met 1.2 hybrid is dan € 40999. Echt duits zeggen ze, maar platform is nog steeds Stellantis Frans.
Ik zie het in de configurator inderdaad. Opvallend dat de stationwagon op dit moment goedkoper is dan de hatchback. De pdf prijslijst kan ik bij Opel nog niet vinden. Heb je die toevallig?Theswitch schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:37:
Inmiddels de nieuwe Astra prijzen wel bekend. Voor de hatchback €35499 vanaf, een Ultimate met alle opties met 1.2 hybrid is dan € 40999. Echt duits zeggen ze, maar platform is nog steeds Stellantis Frans.
De configurator is helaas erg onhandig om de uitvoeringen te kunnen vergelijken. En bij sommige opties staat wel erg weinig toelichting.
Ah dat was me nog niet opgevallen, de station is normaal duurder toch. Kan de pdf helaas ook niet vinden, alleen de 1 januari lijst van de vorige Astra.oscarwashere schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:26:
[...]
Ik zie het in de configurator inderdaad. Opvallend dat de stationwagon op dit moment goedkoper is dan de hatchback. De pdf prijslijst kan ik bij Opel nog niet vinden. Heb je die toevallig?
Hier in Noorwegen was er een review online gekomen van de Grandland (AWD). Kort samengevat waren ze eigenlijk zeer enthousiast.
Ze waren alleen iets minder tevreden met het bereik en de laadsnelheid. Wel hebben ze geladen met en zonder conditioneren van de accu (wat nu du mogelijk is):
Na 3 uur rijden en 50 minuten conditioneren:
10-80 in 35 minuten. Max effekt 140kW. Buitentemperatuur -14
Vervolgens na wederom 3 uur 20-80 zonder conditioneren in ruim 45 minuten. Max effekt 110kW. Temperatuur -6.
De auto had overigens een bereik van rond de 300-330 km met een gemiddelde temperatuur van -9 en aardig wat heuvels met de hoogste ruim 700 meter. Er is voornamelijk in AWD modus gereden.
Ik vind het eignelijk best prima. Vooral het laden bij -14. wellicht had 10 minuten extra conditioneren nog wat minuten van de laadtijd afgesnoept.
Ze waren alleen iets minder tevreden met het bereik en de laadsnelheid. Wel hebben ze geladen met en zonder conditioneren van de accu (wat nu du mogelijk is):
Na 3 uur rijden en 50 minuten conditioneren:
10-80 in 35 minuten. Max effekt 140kW. Buitentemperatuur -14
Vervolgens na wederom 3 uur 20-80 zonder conditioneren in ruim 45 minuten. Max effekt 110kW. Temperatuur -6.
De auto had overigens een bereik van rond de 300-330 km met een gemiddelde temperatuur van -9 en aardig wat heuvels met de hoogste ruim 700 meter. Er is voornamelijk in AWD modus gereden.
Ik vind het eignelijk best prima. Vooral het laden bij -14. wellicht had 10 minuten extra conditioneren nog wat minuten van de laadtijd afgesnoept.
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
/f/image/2vt3mrqEMCTWopl0UoIm1kyO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cx094Klr3WuWyF8VJtcFuEN8.jpg?f=fotoalbum_large)