Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste
Acties:
  • 979.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

cordonbleu schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:20:
Als je licht remt, dan grijpen de schijfremmen nog niet aan, maar rem je af puur op de regeneratie en dus het meest zuinig.
Dat is inderdaad ook precies hoe het op mijn Niu scooter werkt, zo licht mogelijk remmen voor maximale regeneratie.
Jammer dat het bij een Toyota ook zo werkt, licht remmen is erg irritant. Op de scooter tenminste wel, in de auto nog geen ervaring mee maar als ik nu rem zal ik er normaal gesproken wel zodanig druk op zetten dat de remmen aangrijpen want anders had ik het pedaal natuurlijk niet nodig gehad. ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Je kan prima harder remmen. Zolang het blauwe balkje niet vol is regenereert de auto gewoon. Als je na het blauwe balkje vol doortrapt komen de schijven erbij. Evenals bij lage snelheid. Weet even de grens niet meer maar maar zeg beneden de 10km/u.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:37

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@Vliegvlug
Ik zie echt niet in waarom een privacy instelling de navigatie zou moeten verhinderen, de Touch 2 heeft toch een lokale kaart en is geen cloud systeem.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde de twee systemen door elkaar. Dit geldt dus alleen voor het Smart Connect systeem wat vanuit de cloud navigeert.

@JME
Er word 32Gb aangeraden omdat in Windows dit de maximale grootte zou zijn om FAT32 te formatteren.
Maar de auto las mijn 128Gb usb met MP's ook gewoon. Dus ik vermoed dat dat ook werkt voor de kaartupdate.

Vwbt regeneratie.
Zodra je je gaspedaal los laat, remt de auto af op de MG2 en regenereert hij al.
Als je ipv uitrollen licht remt, regenereer je meer. Dat is denk ik wat de app bedoeld.
Echter sta je ook iets eerder stil.

De fysieke remmen worden alleen gebruikt bij heel hard remmen, of voor het laatste stukje tot stilstand komen.
Voor de rest is het altijd de electromotor (MG2) waarmee geremd wordt en dus regeneratie plaats vind.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste