Ik hoop van niet!
Maar wel toevallig dat je het zegt want van mijn Toyota demonteerbare trekhaak is het afdekrubber van het slot er af gevallen:
Het gaat om dat witte flapje wat op de foto van de handleiding te zien is en wat bij mijn trekhaak weg is omdat het op het scharnierpunt is afgebroken, duidelijk een zwak punt wat wel gemaakt lijkt om af te breken.
De garage zou een nieuwe gaan regelen maar de monteur heeft stad en land afgebeld maar zowel Toyota als Oris
(dat is de producent van de trekhaak blijkbaar, Toyota koopt ze in en zet er hun naam op maar maakt ze niet zelf) weigeren zo’n afdekkapje te leveren. Echt ongelooflijk!
Hij gaf ook aan dat als hij ze belt voor een nieuwe trekhaak ze niet weten hoe snel ze moeten leveren maar dat ze hiervoor gewoon niet thuis geven.

Hoe moeilijk kan het zijn een handvol van die dingen in een zakje te stoppen en mee te geven met overige bestellingen zodat de dealer zijn klanten kan helpen?
De monteur heeft heeft het nu creatief opgelost door een afdekdopje van een verstuiver op het slot te klemmen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QUcmbpZprMemdDlBhbxUacvw.jpg?f=user_large)
Het is dat blauwe ding en het zit verrassend stevig vast, dit was direct na het door de wasstraat rijden waarna ik controleerde of hij er nog op zat.

Maar je hebt nog steeds garantie toch? Dan hoef je niks te kopen, gewoon naar de leverende dealer en het daar op laten lossen

Dat heb ik inmiddels gedaan.

Zij vroegen zich ook gelijk al af of dit wel los leverbaar is en hadden als alternatief de strip of hele achterbakplaat overzetten van een andere Toyota Corolla TS E21 die ze daar hadden staan maar toen bleken op die uitvoering de metalen rails helemaal niet aanwezig te zijn! Is blijkbaar iets van het Executive pakket en een luxe optie. Ze gaan nu achter de losse rubberenstrip aan en ik krijg het nog te horen, ben inmiddels alleen wel bang voor het antwoord…
edit:
Toevallig net terugkoppeling gekregen:
Helaas had je gelijk, Toyota geeft aan niets van die plaat in de kofferbak los te kunnen leveren, enkel een compleet nieuwe. En dat terwijl die rails en rubberstrips een luxe add-on is op de normale vloerplaat, en met schroeven vast zit en uit losse onderdelen bestaat, kansloos dit!

Als je als producent toch niet van plan bent hiervoor losse onderdelen te leveren verlijm het dan gelijk helemaal en zorg ervoor dat het daarmee vast genoeg zit om de levensduur van de auto mee te gaan.
Enige optie is nu om de uitgerekte strip in de rails te lijmen want een hele nieuwe vloerplaat hiervoor is niet realistisch.
Iemand suggesties voor een geschikte lijm om rubberachtig spul op aluminium te verlijmen?
[
Voor 12% gewijzigd door
Vliegvlug op 16-09-2026 15:03
]