Files? Yep... helaas wel. Lang leve de afsluiting van de haringvlietbrug....MadMarky schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:06:
@Paling1 het is een Corsa-e van net een week oud. Hankook Kinergy 4s banden. Lawaaiig en stug met matige grip. Kan ze van harte afraden.
Btw hoe kom je op gemiddeld 50km/u bij 75% snelweg? Files? Mijn gemiddelde zit boven de 80.
Dat je banden slechte grip hebben kan overigens ook gewoon een slechte eigenschap zijn van de Corsa.
De originele Michelins zijn ook niet best qua grip. De Continentals zijn iets beter, maar ook gewoon matig qua grip.
In de zomer gaat het redelijk, maar als er regen wordt voorspeld slippen ze bij 50 km/h nog door bij hard accelereren.
Bijzonder trouwens dat ze er Hankooks onder leggen. Daar worden ze toch niet standaard mee afgeleverd? Die 4 originele (michelins?) worden dan vast gewoon aan iemand anders verkocht.
Ik heb overigens de 16" wielen. Expres geen 17" gekozen ivm met ongunstiger verbruik.
Maar als jouw Corsa net nieuw is, dan heb je er al een betere aandrijflijn inzitten dan ik. Nu ben je zeker de hele tijd aan het genieten van de snelle acceleratie van een elektrisch auto?
Snel optrekken is killing voor het verbruik in ieder geval.
Ik gebruik de B stand van de versnellingen trouwens weinig. Vind de auto niet lekker rijden als dat aan staat. Voelt onrustiger aan. Zet hem alleen af en toe aan als ik te lui ben om mijn voet naar het rempedaal te verplaatsen.
[ Voor 26% gewijzigd door Paling1 op 21-07-2023 12:18 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TJOmJOKQDgVktbP5rTuAko6d.jpg?f=user_large)
[/URL]

:strip_exif()/f/image/ax9ZpOsgn3IOqpdrxCbFMHU4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nyDSjWGcM7bJ4YNr99Tc2l4A.jpg?f=fotoalbum_large)