Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Proficiat aan beiden!

Kunnen jullie even bevestigen of jullie een games tabblad hebben?
Welke motorversie hebben jullie!
Heb namelijk gezien dat de 228pk hybride ook leverbaar is..

Mijn astra (phev) mag nogmaals naar de garage.
In augustus kon er een update niet uitgevoerd worden omdat de servers plat lagen van Opel.

Vorige week een herstelling van het elektrisch aandrijfgedeelte samen met die eerdere update.
Update is niet helemaal goed gegaan waardoor er nu andere foutmeldingen verschijnen welke ze niet weg krijgen door het opnieuw te proberen updaten van die bepaalde modules.

Probleem is doorgestuurd naar hogerop.

Voor de rest rijdt hij wel goed. Door get probleem staat lane assist standaard uit. Wat een verademing van rijgedrag. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:54
Sinds een aantal jaar doe ik zelf de bandenwissel van zomer naar winterbanden van onze Astra J. Heb een fatsoenlijke krik, momentsleutel, compressor(tje), ruimte om de wielen op te slaan en ik vind het leuk om het zelf te doen, dus waarom niet?

Echter onze huidige auto (zonder TPMS) is aan vervanging toe en alle nieuwe auto’s hebben TPMS, dus dat is nieuw voor mij. De huidige set winterwielen past onder de nieuwe auto die ik op het oog heb (Astra K met zelfde steekmaat, zelfde ET-waarde, dezelfde as-diameter), maar het profiel zit onder de 4 mm dus deze zijn bijna aan vervanging toe. Ik kan de oude wielen (zonder TPMS) in de kofferbak gooien, naar de bandenboer rijden en daar de banden laten vervangen incl TPMS sensoren en deze laten monteren op de auto. Ik neem aan dat ze er dan ook voor zorgen dat ze gekoppeld worden aan de auto. De zomerbanden gaan dan mee naar huis.

Maar wat dan in het voorjaar? Als ik ze zelf wissel, zijn de zomerbanden natuurlijk nog niet gekoppeld (of onthoudt de auto de vorige set ook nog?). Is het dan een kwestie van zo’n apparaatje (zoals deze) aanschaffen en dan kan ik komende jaren weer vooruit? Of gaat dat niet werken en ben ik verplicht om de wissel bij de garage of bandenboer te laten doen?

Ik snap dat ik ook gewoon kan blijven rijden zonder dat ze gekoppeld zijn, maar dat is voor mij geen optie.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Out.of.Control schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:52:
Sinds een aantal jaar doe ik zelf de bandenwissel van zomer naar winterbanden van onze Astra J. Heb een fatsoenlijke krik, momentsleutel, compressor(tje), ruimte om de wielen op te slaan en ik vind het leuk om het zelf te doen, dus waarom niet?

Echter onze huidige auto (zonder TPMS) is aan vervanging toe en alle nieuwe auto’s hebben TPMS, dus dat is nieuw voor mij. De huidige set winterwielen past onder de nieuwe auto die ik op het oog heb (Astra K met zelfde steekmaat, zelfde ET-waarde, dezelfde as-diameter), maar het profiel zit onder de 4 mm dus deze zijn bijna aan vervanging toe. Ik kan de oude wielen (zonder TPMS) in de kofferbak gooien, naar de bandenboer rijden en daar de banden laten vervangen incl TPMS sensoren en deze laten monteren op de auto. Ik neem aan dat ze er dan ook voor zorgen dat ze gekoppeld worden aan de auto. De zomerbanden gaan dan mee naar huis.

Maar wat dan in het voorjaar? Als ik ze zelf wissel, zijn de zomerbanden natuurlijk nog niet gekoppeld (of onthoudt de auto de vorige set ook nog?). Is het dan een kwestie van zo’n apparaatje (zoals deze) aanschaffen en dan kan ik komende jaren weer vooruit? Of gaat dat niet werken en ben ik verplicht om de wissel bij de garage of bandenboer te laten doen?

Ik snap dat ik ook gewoon kan blijven rijden zonder dat ze gekoppeld zijn, maar dat is voor mij geen optie.

Voor mijn Opel Astra k uit 2019 heb ik een set winterbanden gekocht met TPMS. Deze zijn er toen gelijk onder gezet en wanneer ik de bandenwissel zelf uitvoer leest de auto de waardes gewoon weer uit nadat je een stukje hebt gereden.

Het enige wat mis gaat is natuurlijk wanneer je de band LinksVoor naar LinksAchter verplaatst wegens de verschillende slijtage tussen de voor- en acherbanden. De auto denkt dat de band nog steeds linksvoor zit maar dat moet je gewoon zelf even onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 08:10
RichTrip schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:21:
Sinds vorig jaar november in afwachting van mijn Astra Sports Tourer PHEV. Stond vanaf het begin gepland op 01-2024. Dus voor zover natuurlijk nog niets aan de hand, maar.........

-Hoeveel Sport Tourers zie je al rondrijden? Ik heb er welgeteld eentje in het wild gezien, in NL. Vlak na mijn zomervakantie naar Kroatie. Dus de gehele vakantie (dus ook heen en terug door Duitsland) geen eentje......
-Bij Skoda komt er regelmatig nieuws naar buiten over de productiecijfers (niet echt publiekelijk, via, via), maar over bijvoorbeeld Russelheim kan ik helemaal niets vinden. Worden er wel op grote schaal Astra Sports Tourers gebouwd? Of wordt er alleen maar reclame voor gemaakt?
-Ik heb eens uitgezocht hoeveel ST PHEV's er in NL zijn geregistreerd. Dat waren er dit weekend 217........klinkt wellicht als veel, maar dat is het absoluut niet. Veel kentekenregistraties op naam eind september, in oktober nog weinig.....

Ik ben zeer benieuwd, maar of mijn PHEV geleverd gaat worden over een kleine drie maand.....ik weet het niet.....
Sinds 16 oktober van 217 naar 265 registraties voor de Astra PHEV Sports Tourer. Het loopt dus nu toch langzaam op, het teken dat ze nu wel mondjesmaat uitgeleverd gaan worden.
Mooi nieuws, zeker nu ook de reguliere Astra Sports Tourers op stoom lijken te komen qua uitleveringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02

oscarwashere

"Very nice"

Asterion schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:32:
Proficiat aan beiden!

Heb namelijk gezien dat de 228pk hybride ook leverbaar is..

Mijn astra (phev) mag nogmaals naar de garage.
In augustus kon er een update niet uitgevoerd worden omdat de servers plat lagen van Opel.

Vorige week een herstelling van het elektrisch aandrijfgedeelte samen met die eerdere update.
Update is niet helemaal goed gegaan waardoor er nu andere foutmeldingen verschijnen welke ze niet weg krijgen door het opnieuw te proberen updaten van die bepaalde modules.

Probleem is doorgestuurd naar hogerop.

Voor de rest rijdt hij wel goed. Door get probleem staat lane assist standaard uit. Wat een verademing van rijgedrag. *O*
Ik heb de Level 3, handgeschakeld, benzine met 110pk. Geen games tabblad. Ook helemaal geen navigatie, als je die er dus niet bij koopt krijg je ook echt helemaal niets. In principe niet erg met Android Auto, maar die krijg ik nog niet draadloos aan de praat met mijn privé telefoon. Met m'n werktelefoon werkte het gek genoeg wel direct.

Verder heb ik een afneembare trekhaak. Een vaste zou niet mogelijk zijn omdat het kenteken te laag zit, echter deze blijft er gewoon onder te zitten. Probleem is alleen dat de parkeersensor op de trekhaak reageert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Asterion schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:32:
Proficiat aan beiden!

1.2T (130 PK) versie genomen, de 1.6 Hyb was niet leverbaar als ultimate en ja zit een games tab in, maar nog niets mee gedaan.

(aanvulling, in juni besteld dus nog de oude overzicht, level4 met ultimate, is nu geen optie meer, enige nadeel is dat deze versie geen luchtkwaliteitsindex heeft (was ook niet als optie te verkrijgen). De stuctuur van bestellen is nu helemaal anders, wat dat betreft kan Stelantis nog een hoop leren.

Heb wel door dat de MyOpel app knap waardeloos is, doet het alleen als je via Bluetooth koppeld en aangezien ik standaard koppel met Android Auto werkt dat dus niet.
Beetje een afgang wat mij betreft, dus ga deze zeker niet verlengen als de gratis periode afloopt.

Verder heb ik iets bijzonders, dat mijn Auto Android altijd de verbinding verbreekt zodra ik de parkeergarage van de Jumbo inrijd (LRC Utrecht). geen idee wat daar precies stort, maar opvallend is het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-11-2023 13:50 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Out.of.Control schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:52:

Exact zo'n kastje werkt inderdaad :)

De Astra K kan je in TPMS pairing mode zetten door
  • Contact aan
  • Ga naar het TPMS scherm in de teller
  • Druk op het vinkje op het stuur totdat er staat dat pairing mode actief is (de auto claxoneert ook 2 keer) (of bij modellen met een ander stuur via de knop op richtingaanwijzer denk ik)
  • De auto zal nu aangeven bij welke hoek je het apparaatje moet houden. Dit doet hij m.b.v het knipperlicht op één hoek. Apparaatje bij het ventiel houden op de band, en even later claxoneert de auto 1 keer om aan te geven dat het gelukt is.
  • Ander knipperlicht op een andere hoek gaat aan. Herhaal voor iedere hoek
  • Iedere hoek gedaan, claxonneert de auto 2x om aan te geven dat het voltooid is
Ik zou zo'n apparaatje zeker aanschaffen. Eventueel oppikken op Ali voor 1/3 de prijs :+ Dan heb je inderdaad ook niet het probleem dat wanneer je voor/achter wisselt, dat de waardes fout in de auto staan. Het hele riedeltje kost je 1 a 2 minuutjes.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:48:
[...]

1.2T (130 PK) versie genomen, de 1.6 Hyb was niet leverbaar als ultimate en ja zit een games tab in, maar nog niets mee gedaan.

(aanvulling, in juni besteld dus nog de oude overzicht, level4 met ultimate, is nu geen optie meer, enige nadeel is dat deze versie geen luchtkwaliteitsindex heeft (was ook niet als optie te verkrijgen). De stuctuur van bestellen is nu helemaal anders, wat dat betreft kan Stelantis nog een hoop leren.

Heb wel door dat de MyOpel app knap waardeloos is, doet het alleen als je via Bluetooth koppeld en aangezien ik standaard koppel met Android Auto werkt dat dus niet.
Beetje een afgang wat mij betreft, dus ga deze zeker niet verlengen als de gratis periode afloopt.

Verder heb ik iets bijzonders, dat mijn Auto Android altijd de verbinding verbreekt zodra ik de parkeergarage van de Jumbo inrijd (LRC Utrecht). geen idee wat daar precies stort, maar opvallend is het wel.
Zal dan wel een storing zijn die wordt uitgezonden op exact dat punt? Wireless AA gebruikt 5GHz iirc. Bepaalde interferentie van systemen in de garage?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Ik ben aan het rondkijken naar een (gebruikte) Astra K. Als ik het goed heb, zijn de 1.2 motoren vanaf de facelift van 2019 allemaal PSA Puretech motoren.
Daarmee is nogal wat te doen geweest met de natte distributieriem, tot terugroepacties aan toe.

Zijn die problemen er nog steeds met de motoren van bouwjaar 2020/2021? Ik heb het idee dat de meeste problemen rond die tijd wel zijn opgelost, zeker als de voorgeschreven olie is gebruikt (al is dat natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen bij een gebruikte auto).

Als iemand hier iets over kan zeggen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Out.of.Control schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:16:
Ik ben aan het rondkijken naar een (gebruikte) Astra K. Als ik het goed heb, zijn de 1.2 motoren vanaf de facelift van 2019 allemaal PSA Puretech motoren.
Daarmee is nogal wat te doen geweest met de natte distributieriem, tot terugroepacties aan toe.

Zijn die problemen er nog steeds met de motoren van bouwjaar 2020/2021? Ik heb het idee dat de meeste problemen rond die tijd wel zijn opgelost, zeker als de voorgeschreven olie is gebruikt (al is dat natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen bij een gebruikte auto).

Als iemand hier iets over kan zeggen, dan hoor ik het graag.
Zijn geen PureTech, in tegenstelling tot wat velen geloven. Is een GM blok (GM E-Turbo).

Betreft wel een blok met een natte riem, dat dan weer wel :7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand de specs gevonden van de Multimedia Navi Pro met Intelli-HUD & Hifi Audio?
Ik kan deze niet online vinden, staan volgens mij ook niet in de handleiding, will graag het vermogen van de versterker en subwoofter weten, maar lijkt een groot geheim.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Meer mensen waar de app niet meer werkt?
Bij mijn corsa werkt de app sinds gisteren(?) niet meer.
Het lijkt erop dat de 'Auto-data' uit staat.
Die heb ik net weer aangezet. Nu is alleen de koppeling 'pending' dus hopelijk werkt het binnen een paar uur weer.
Tabblad met het autootje --> daar staat ergens de service 'Auto-data' waar je je dan weer voor kunt aanmelden.
Moest mijn telefoonnummer opgeven en een paar vinkjes aanzetten.
Hopelijk gaat de enige soort van werkende functie (voorverwarmen) in deze draak van een app dan weer werken.

@MeNTaL_TO
Dat hebben ze afgekeken bij Rolls Royce. Vermogen is: voldoende. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
I.v.m. de levering/plaatsing van de laadpaal in december ook maar weer eens geinformeerd naar de status van mijn Astra ST PHEV (planning levering 2 jan 2024, besteld in 11-2022).

Voorzichtig hoopgevend nieuws: de Astra staat nu in de systemen als: "indicative aflevering bij dealer op 29-11-2023" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Krijg nu net een mailtje van Opel met de volgende melding:
Uw connected dienst 10 years free is nu geactiveerd op uw voertuig
Ook lachen trouwens dat er in de aanwijzingen van de app om het hele connected gebeuren te activeren 2 manieren staan om dat in de auto in te stellen en dat beide manieren niet kloppen.... :F

[edit]
App heeft weer verbinding.
Ook gelijk de software in de auto maar even een update gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Paling1 op 08-11-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Klopt het dat de myOpel korting verdwenen is bij auto's ouder dan 5 jaar bij een beurt? In het verleden kreeg ik dan nog 10% korting, moest er wel altijd achteraan. Maar nu kan ik er online niks meer van terugvinden behalve een PDF zonder datum.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:45
Hoi,

ik heb een Crossland uit 2018 met IntelliLink 5.0. Sinds een tijdje geeft DAB+ op de radio kuren, inmiddels zijn er geen zenders meer te vinden. FM en AM werken zonder problemen.

Ik heb al een factory reset gedaan, zonder resultaat. Ik weet niet hoe waarschijnlijk het is, maar hoe kan ik checken of de antennekabel aan de radio nog goed vastzit? Er is nooit aan gewerkt sinds ik de auto gekocht heb, dus op zich zou het er nog goed aan vastzitten, maar wie weet.

Enig ander idee wat er aan de hand zu kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Paling1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:26:
Krijg nu net een mailtje van Opel met de volgende melding:

[...]

Ook lachen trouwens dat er in de aanwijzingen van de app om het hele connected gebeuren te activeren 2 manieren staan om dat in de auto in te stellen en dat beide manieren niet kloppen.... :F

[edit]
App heeft weer verbinding.
Ook gelijk de software in de auto maar even een update gegeven.
Die app, breek me de bek niet open.
Ik krijg mijn oude Astra niet gewist uit die app en die springt regelmatig als eerste auto naar voren.

Ik heb wel het issue met Android auto en synchroniseren opgelost, het is een poweroptie, onder batterij, de instelling geoptimaliseerd ipv beperkt gekozen en app blijft nu actief tijdens het rijden.
Ritten komen ook weer door.

Gisteren ben ik benaderd door Free2Move Connect Fleet, die van de data gebruikt maakt, ben niet echt een wagenpark beheerder, maar toch grappig dat het 12 maanden gratis mag.
Blijkbaar een actie vanuit Stellantis
Geachte heer, mevrouw,

Gefeliciteerd met de aanschaf van uw nieuwe Opel. Aanvullend op uw aankoop ontvangt u 12 maanden gratis gebruik van de service Connect Fleet. Hiermee kunt u gemakkelijk de mobiliteitsactiviteiten binnen uw bedrijf monitoren. Connect Fleet wordt aangeboden door Opel in samenwerking met Free2Move, hét mobiliteitsmerk van Stellantis.

Het activeren van de service Connect Fleet is geheel vrijblijvend zonder kleine lettertjes en wordt automatisch beëindigd. Gedurende de proefperiode begeleiden wij u in het gebruik van Connect Fleet en leggen wij alle mogelijkheden aan u uit. Activeer Connect Fleet nu gratis voor een periode van 12 maanden en zodra uw voertuig geleverd is door de dealer kunt u er meteen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
mfkne schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:23:
Hoi,

ik heb een Crossland uit 2018 met IntelliLink 5.0. Sinds een tijdje geeft DAB+ op de radio kuren, inmiddels zijn er geen zenders meer te vinden. FM en AM werken zonder problemen.

Ik heb al een factory reset gedaan, zonder resultaat. Ik weet niet hoe waarschijnlijk het is, maar hoe kan ik checken of de antennekabel aan de radio nog goed vastzit? Er is nooit aan gewerkt sinds ik de auto gekocht heb, dus op zich zou het er nog goed aan vastzitten, maar wie weet.

Heb je soms zo'n sigarettenaansteker plugje met USB aansluitingen voor het opladen van je mobiel? Zo ja, trek die er eens uit en controleer dan de ontvangst nog eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nee, die heb ik alleen af en toe gebruikt voor het aansluiten van een koelbox, maar het maakt niets uit voor de ontvangst of er iets is aangesloten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
A.s. vrijdag mijn nieuwe (2e hands) Astra K ophalen. Gisteren proefrit gemaakt en dat beviel goed. Ik kreeg alleen Android auto zo snel niet aan de praat, maar dat komt wel. Hoop ik ;)
Het werd tijd om na 322.000 km afscheid te nemen van de Astra J waar we nu al ruim 10 jaar in rijden. Bij de laatste beurt bleek dat er toch wat kosten aan zitten te komen, die zijn voor de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:23:
Hoi,

Antenne zit in de achterruit normaal.

Waar het verder aan kan liggen, geen idee :X
Out.of.Control schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:57:
A.s. vrijdag mijn nieuwe (2e hands) Astra K ophalen. Gisteren proefrit gemaakt en dat beviel goed. Ik kreeg alleen Android auto zo snel niet aan de praat, maar dat komt wel. Hoop ik ;)
Het werd tijd om na 322.000 km afscheid te nemen van de Astra J waar we nu al ruim 10 jaar in rijden. Bij de laatste beurt bleek dat er toch wat kosten aan zitten te komen, die zijn voor de volgende eigenaar.
322k km op een Astra J, die zal op export gaan :p En dan, als die netjes is, met 140k km daar te koop komen :+

M.b.t Android Auto: welke bouwjaar is hij? En welk infotainment? De eerste modellen met Intellilink 900 hadden nog geen Android Auto, daar is een update voor nodig. Daar is/was een service bouletin voor waarmee die gratis was, maar die honoreren Opel dealers niet mee, vermoedelijk omdat ze dan GM moeten betalen er voor tegenwoordig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
@MK_ Dat zei de verkoper ook al, die gaat de veiling op en dan naar het buitenland.
Hij ziet eruit alsof hij nog geen ton heeft gelopen, dus het zou zo maar kunnen dat er een kleine modificatie wordt uitgevoerd ;)

De nieuwe is uit 2020. Geen idee welk systeem er precies in zit, ik denk het meest standaard systeem uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Out.of.Control schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:05:
@MK_ Dat zei de verkoper ook al, die gaat de veiling op en dan naar het buitenland.
Hij ziet eruit alsof hij nog geen ton heeft gelopen, dus het zou zo maar kunnen dat er een kleine modificatie wordt uitgevoerd ;)

De nieuwe is uit 2020. Geen idee welk systeem er precies in zit, ik denk het meest standaard systeem uit die tijd.
Dan zal de auto nog een 2de leven krijgen elder :p

2020, dus de facelift? Dan heb je Intellilink R4.0 (7") of Navi Pro (opvolger Intellilink 900). Beide zouden Android Auto en Apple CarPlay moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
MK_ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:54:
[...]

Antenne zit in de achterruit normaal.
[...]
In de achterruit? Waar is de dakantenne dan voor? Alleen AM/FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
@fisherman bevalt je Ampera-e nog goed?

Mijn ouders zijn van plan naar een te gaan kijken (2020 Business Executive), eventueel punten waar ze op moeten letten? DC niet de snelste, maar 99.5% van de jaarlijkse ritten vallen ruimschoots binnen de range dus daar maar ik me niet zo'n zorgen over. 1F ook maar, maar met eigen oprit mag die prima urenlang pruttelen op 3.7kW...

Ik zag wel dat "21-C-148 22-C-009" nog open stond
Hierdoor bestaat de kans dat de achterbank te warm wordt, smelt of in brand komt te staan. De High Voltage batterij zal nu worden vervangen (campagne 21-C-148) in navolging van de eerdere campagne 21-C-139 of het laadvermogen wordt tijdelijk teruggebracht (campagne 22-C-009).

Aanvulling op 21-C-107 en 21-C-139. Klanten zullen worden opgeroepen om de High Voltage batterij te laten vervangen en de laadcapaciteit terug te brengen naar 100%. Omdat de leverings van deze HV batterijen vertraagd zal zijn, zal een tussentijdse software update worden aangeboden middels campagne 22-C-009. Hierbij zal een diagnose software worden geupload waarbij de maximale laad capaciteit terug gebracht worden naar 80%.
De accu is dan nog niet vervangen lijkt me. Is de compensatie van €10/dag nog altijd van belang?

Edit: blijkbaar heb ik je iets soortgelijks ook gevraagd 1.5 jaar geleden :')

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 12-11-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:02:
[...]
In de achterruit? Waar is de dakantenne dan voor? Alleen AM/FM?
Ik heb het nog even nagekeken, maar dit bij de Crossland wel in de dakantenne. Bij andere modellen zit het wel in de achterruit van de achterklep (staat dan vaak aangegeven in de ruit, staat bij de bovenste lijnen "antenne") of de achterste zijruiten bij stationcars.

Bij mijn Astra zit het ook in de achterruit. Dakvin is voor AM/FM en 4G daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 17-09 13:04
MK_ schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:22:

Mijn ouders zijn van plan naar een te gaan kijken (2020 Business Executive), eventueel punten waar ze op moeten letten? DC niet de snelste, maar 99.5% van de jaarlijkse ritten vallen ruimschoots binnen de range dus daar maar ik me niet zo'n zorgen over. 1F ook maar, maar met eigen oprit mag die prima urenlang pruttelen op 3.7kW...

Ik zag wel dat "21-C-148 22-C-009" nog open stond

[...]

De accu is dan nog niet vervangen lijkt me. Is de compensatie van €10/dag nog altijd van belang?

Edit: blijkbaar heb ik je iets soortgelijks ook gevraagd 1.5 jaar geleden :')
Ik heb recent een Ampera-E gekocht dus hier mijn 2ct.

2018 Launch Executive, ongeveer 100k gelopen. Accu was recent vervangen (was een must). Fijne auto, range is super. Kom van een 24kWh Leaf dus een hele sprong in range. Maakt hem goed bruikbaar als 'gewone' auto.

Een puntje waar ik na de koop achter kwam was het sturen. Zo rond de 40/50 km/h bij wat scherper insturen bleef het sturen hangen en moest je deze handmatig terugdraaien. Ook ging het sturen over het algemeen vrij zwaar. Ik dacht dat het een klein uitlijningsdingetje zou zijn of iets met de banden. Onder de aankoopgarantie aangemeld bij een garage in de buurt, uiteindelijke conclusie, nieuw stuurhuis a €1900. Voor mij gelukkig vervangen onder garantie, maar als je de Chevy Bolt fora zo leest komt het vaker voor. Goed puntje om op te letten dus :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Hercul3s schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:15:
[...]

2018 Launch Executive, ongeveer 100k gelopen. Accu was recent vervangen (was een must). Fijne auto, range is super. Kom van een 24kWh Leaf dus een hele sprong in range. Maakt hem goed bruikbaar als 'gewone' auto.

Een puntje waar ik na de koop achter kwam was het sturen. Zo rond de 40/50 km/h bij wat scherper insturen bleef het sturen hangen en moest je deze handmatig terugdraaien. Ook ging het sturen over het algemeen vrij zwaar. Ik dacht dat het een klein uitlijningsdingetje zou zijn of iets met de banden. Onder de aankoopgarantie aangemeld bij een garage in de buurt, uiteindelijke conclusie, nieuw stuurhuis a €1900. Voor mij gelukkig vervangen onder garantie, maar als je de Chevy Bolt fora zo leest komt het vaker voor. Goed puntje om op te letten dus :D.
Top, bedankt voor je bericht :D

Stuurhuis had ik inderdaad al eens van gehoord, maar ondertussen weer half vergeten :p Goed punt om op te letten bij aanschaf, maar als het buiten garantie om kapot gaat is het wel een duur dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik acht de kans klein maar wil het toch vragen: Zijn er hier mensen met een opel met het navi multimedia pro infotainment die hebben meegemaakt dat de kaartupdate van de navigatie voor problemen zorgt?

Ik rijd soms bewust een paar lange ritten op de ingebouwde navi omdat dat de enige manier lijkt om nog kaartupdates te krijgen. In zowel augustus als nu was er een kaartupdate die ik dan uitvoer/download tijdens het rijden. Deze installeert succesvol na het opnieuw starten van de auto en geeft dan bij een volgende rit binnen 5 minuten een zwart scherm ipv de kaart op beeld. :-(

De bug/glitch is iets in de navigatie app zelf dat crashed. Het lijkt te gebeuren ongeacht zoom niveau, 2D/3D of andere instellingen. Het systeem zelf blijft wanneer dit gebeurt prima responsief en ook Carplay/AA blijft draaien zonder kik. Ik sluit de navigatie app dan af via instellingen > actieve toepassingen.

Soms loopt de route begeleiding nog wel door op het scherm in dashboard en de op de HUD. Gelukkig kan je de update terugdraaien maar toen ik op de knop "diagnostische gegevens verzenden" drukte voelde het even leeg te bedenken dat dit nog een GM systeem is volgens mij en support geven door PSA-opel misschien moeilijker is/wordt (?).

Deze updates hebben voorheen wel gewerkt overigens, hetzij schaars en je moet je telefoon "favorieten" in de wifi instellingen anders wil hij er niet op zoeken.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

MK_ schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:22:

Van de 1-fase lader heb ik meer last van dan 50kW snelladen. Met de nieuwe accu houdt ie dat wel behoorlijk op snelheid vol - zeker bij Shell ReCharge. Bij Fastned gaat het wat moeizamer.

Overigens heb ik in België, bij de Carrefour, wel meegemaakt dat hij met 7.9kW kon laden. De eerste keer dat ik zo'n laadpaal ben tegengekomen.

Als je niet thuis kan laden (wat je ouders wel kunnen) gaat het snel tegenvallen, en als je vaker buitenshuis moet laden, omdat destination charging er eigenlijk niet inzit - het heeft weinig zin om hem voor 6kWh aan de laadpaal te zetten wanneer je geparkeerd bent bij een centrum o.i.d.

Daarnaast moet je de auto steeds op 10A zetten, omdat ie anders echt met 6A laadt.

Het enige voordeel is dat je nooit van laadpaalsquatting beschuldigd kan worden, en je je auto lekker bij de laadpaal dicht bij je bestemming kan laten staan :+

Voor de rest wel een fijne auto, lekker groot scherm (i.t.t zo'n klein schermpje in een gemiddelde Peageot :r) , en met CarPlay heb je alles wat je nodig hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazzz op 15-11-2023 20:46 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wackoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:41:
Ik acht de kans klein maar wil het toch vragen: Zijn er hier mensen met een opel met het navi multimedia pro infotainment die hebben meegemaakt dat de kaartupdate van de navigatie voor problemen zorgt?

Ik rijd soms bewust een paar lange ritten op de ingebouwde navi omdat dat de enige manier lijkt om nog kaartupdates te krijgen. In zowel augustus als nu was er een kaartupdate die ik dan uitvoer/download tijdens het rijden. Deze installeert succesvol na het opnieuw starten van de auto en geeft dan bij een volgende rit binnen 5 minuten een zwart scherm ipv de kaart op beeld. :-(

De bug/glitch is iets in de navigatie app zelf dat crashed. Het lijkt te gebeuren ongeacht zoom niveau, 2D/3D of andere instellingen. Het systeem zelf blijft wanneer dit gebeurt prima responsief en ook Carplay/AA blijft draaien zonder kik. Ik sluit de navigatie app dan af via instellingen > actieve toepassingen.

Soms loopt de route begeleiding nog wel door op het scherm in dashboard en de op de HUD. Gelukkig kan je de update terugdraaien maar toen ik op de knop "diagnostische gegevens verzenden" drukte voelde het even leeg te bedenken dat dit nog een GM systeem is volgens mij en support geven door PSA-opel misschien moeilijker is/wordt (?).

Deze updates hebben voorheen wel gewerkt overigens, hetzij schaars en je moet je telefoon "favorieten" in de wifi instellingen anders wil hij er niet op zoeken.
Ik vermoed dat niks verstuurd wordt, dat ging allemaal via OnStar was dus niet meer functioneert.
Sebazzz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:43:
[...]

Van de 1-fase lader heb ik meer last van dan 50kW snelladen. Met de nieuwe accu houdt ie dat wel behoorlijk op snelheid vol - zeker bij Shell ReCharge. Bij Fastned gaat het wat moeizamer.

Overigens heb ik in België, bij de Carrefour, wel meegemaakt dat hij met 7.9kW kon laden. De eerste keer dat ik zo'n laadpaal ben tegengekomen.

Als je niet thuis kan laden (wat je ouders wel kunnen) gaat het snel tegenvallen, en als je vaker buitenshuis moet laden, omdat destination charging er eigenlijk niet inzit - het heeft weinig zin om hem voor 6kWh aan de laadpaal te zetten wanneer je geparkeerd bent bij een centrum o.i.d.

Daarnaast moet je de auto steeds op 10A zetten, omdat ie anders echt met 6A laadt.

Het enige voordeel is dat je nooit van laadpaalsquatting beschuldigd kan worden, en je je auto lekker bij de laadpaal dicht bij je bestemming kan laten staan :+

Voor de rest wel een fijne auto, lekker groot scherm (i.t.t zo'n klein schermpje in een gemiddelde Peageot :r) , en met CarPlay heb je alles wat je nodig hebt.
1F vond ik zelf minder maar was niet direct een probleem. Met een eigen oprit en meestal iets van max 50km/dag kan je prima vooruit met 1F :P Keren dat ze niet thuis zouden kunnen laden per jaar zou ik op een hand kunnen tellen, en dat is eigenlijk enkel met vakanties :P

Maar, het is hem niet geworden, de Ampera-e. Mijn ouders hebben hem bezichtigd, en hoewel er een paar kleine kritiekpuntjes waren waar ze wel overheen konden komen, was er één grote: ze konden er niet goed in zitten, zaten tegen de middenconsole/armsteun... . Ik weet niet hoe het precies zat, ik was er niet bij, maar dat was de voornaamste reden :P En akkoord, als je er niet goed in kan zitten kan de auto nog zo goed zijn, maar dan heeft het geen nut :P

Het is nog uberhaupt de vraag of de nu opnieuw benzine, PHEV of BEV gaan. Iedere dag is het iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wackoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:41:

Ik heb dit issue (nog?) niet gehad, wel dat ik blijkbaar nog 30 GB aan kaarten moet updaten (als het niet meer is, na Europa kwam ook opeens Azie en Afrika in beeld.

Alleen werkt mijn Wifi niet goed meer, hij connect (zegt ook verbonden) Maar Tomtom zegt dat ik met Wifi moet verbinden om de kaarten te updaten. Ook werkt mijn Android wireless regelmatig niet meer, dus ik hoop niet er iets defect aan het gaan is, het lijkt wel op slechte software, dus hopelijk te patchen.

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:51
Ik heb nu 1 keer een kaartupdate gedaan dacht ik en 2 keer een update van het multimedia systeem.
Auto gewoon op de oprit gezet en update laten draaien en lekker weer het huis in. Af en toe kijken of er iets moet worden bevestigd dat wel. Eerste keer even blijven zitten in de auto maar na 15 minuten en zeer beperkte vooruitgang had ik het wel gehad.

Dacht mij te kunnen herinneren dat je bij het updaten van de kaarten de regio's kon kiezen en dat ik alleen west Europa had gepakt, scheelt tijd en data. Verweggistans ga ik het niet eens proberen om met het beperkte bereik heen te rijden dus die kaarten heb ik niet nodig, voor vakanties pak ik de motorfiets wel.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Headozz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:53:
Ik heb nu 1 keer een kaartupdate gedaan dacht ik en 2 keer een update van het multimedia systeem.
Auto gewoon op de oprit gezet en update laten draaien en lekker weer het huis in. Af en toe kijken of er iets moet worden bevestigd dat wel. Eerste keer even blijven zitten in de auto maar na 15 minuten en zeer beperkte vooruitgang had ik het wel gehad.

Dacht mij te kunnen herinneren dat je bij het updaten van de kaarten de regio's kon kiezen en dat ik alleen west Europa had gepakt, scheelt tijd en data. Verweggistans ga ik het niet eens proberen om met het beperkte bereik heen te rijden dus die kaarten heb ik niet nodig, voor vakanties pak ik de motorfiets wel.
Kort vraagje, moet je je motor laten draaien als je deze updates doet (van de kaarten) of gaat deze door als je de auto afsluit (en in bereik van Wifi is) ik parkeer namelijk normaal niet voor de deur.

Ik heb pas 1 update gehad voor het mediasysteem zelf, maar merk sinds ik mijn S23 naar Android 14 geupdate heb, de laatste tijd issues heb met Android Wireless, opeens houdt deze op en start niet meer op in de auto. Deze blijft alleen maar connecten via BT, de wifi connectie wordt niet meer opgezet. Op mijn telefoon zie ik dat Auto wel wordt opgestart (in de achtergrond) dus lijkt echt een auto probleem.
Gelukkig werkt via de USB het nog wel, want de muziek klinkt via Auto toch een stuk beter dan via BT.

• Headozz
MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:01:
[...]

Kort vraagje, moet je je motor laten draaien als je deze updates doet (van de kaarten) of gaat deze door als je de auto afsluit (en in bereik van Wifi is) ik parkeer namelijk normaal niet voor de deur.
Ik heb het middels usb stick gedaan want de auto ziet mijn huis wifi niet eens al sta ik zowat tegen de router aan, maar volgens mij moet de auto wel op contact/ingeschakeld staan ja.

Via de de myopel app kon ik kiezen voor kaartupdate en dan via download link o.i.d. een usb stickje prepareren.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Headozz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:58:
[...]

Ik heb het middels usb stick gedaan want de auto ziet mijn huis wifi niet eens al sta ik zowat tegen de router aan, maar volgens mij moet de auto wel op contact/ingeschakeld staan ja.

Via de de myopel app kon ik kiezen voor kaartupdate en dan via download link o.i.d. een usb stickje prepareren.
Ik denk dat je een andere versie van de entertainment heb dan ik, volgens mij kan ik alleen OTA updaten
Contact aan zal lastig worden gezien de push to start knop, daarom hoopte ik dat hij ook verder ga als ik afsluit, anders moet ik aardig wat GB wachten, vond het downloaden vanaf Tomtom sowieso redelijk langzaam gaan gezien mijn internetsnelheid thuis, maar kan ook niet zien met wat voor snelheid de wifi connect, staat wel redelijk dichtbij mijn meshpunt, maar zit wel een muur tussen.

• Headozz
Ik heb ook een push to start knop. Opel corsa-e (model f) 2020. Dacht dat er werd vermeldt dat de auto in de ready stand moet staan, maar dat je de update ook tijdens het rijden kon doen.

• Mr Jaxxs
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-05 06:47
Afgelopen zaterdag mijn 3de zafira gekocht. Eerste was een A 2.0-16 (gfi welk jaar meer lol) de tweede een B 2.2-16 140 pk uit 2007 en nu C. Een Tourer 1.4T 140 pk uit 2013 volgens mij de Cosmo versie met verschrikkelijk veel opties (in mijn optiek). Laatste twee waren/ zijn met panoramadak. Wat een freaking grote voorruit heeft die C als het schuifgedeelte naar achteren geschoven is. Heerlijk lol. Ik moet er wel een beetje aan wennen. Mijn vorige was redelijk luxe, maar deze heeft praktisch alles. Op verwarmd stuurwiel en stoelen na dan. Het enige jammere wat ik er aan vind is dat er geen updates meer zijn tot 2020 voor de Navi900. Maar daar komt tzt wel een oplossing voor denk ik. Tenzij ik hem kan upgraden naar de Intellilink 5.0. Maar daarom zit ik ook hier hahaha. Heb ook al wel begrepen dat de Intellilink 950 een aantal bugs heeft dus die geet het niet worden. En of een upgrade naar 5.0 Intellilink haalbaar is weet ik ook nog niet.

Grtz Mr Jaxxs

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Jaxxs op 23-11-2023 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mr Jaxxs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:35:
Afgelopen zaterdag mijn 3de zafira gekocht. Eerste was een A 2.0-16 (gfi welk jaar meer lol) de tweede een B 2.2-16 140 pk uit 2007 en nu een Tourer 1.4T 140 pk uit 2013. Laatste twee waren/ zijn met panoramadak. Wat een freaking grote voorruit heeft die C als het schuifgedeelte naar achteren geschoven is. Heerlijk lol. Ik moet er wel een beetje aan wennen. Mijn vorige was redelijk luxe, maar deze heeft praktisch alles. Op verwarmd stuurwiel en stoelen na dan. Het enige jammere wat ik er aan vind is dat er geen updates meer zijn tot 2020 voor de Navi900. Maar daar komt tzt wel een oplossing voor denk ik. Tenzij ik hem kan upgraden naar de Intellilink 5.0. Maar daarom zit ik ook hier hahaha. Heb ook al wel begrepen dat de Intellilink 950 een aantal bugs heeft dus die geet het niet worden. En of een upgrade naar 5.0 Intellilink haalbaar is weet ik ook nog niet.

Grtz Mr Jaxxs
Zeker dat je Intellilink 5.0 bedoelt? Dat is toch het PSA systeem wat in de Grandland en Crossland zit?

• Mr Jaxxs
Dank je voor je reactie. Volgens mij heb je gelijk. Maar het is ook een work in progress. Ik kende mijn vorige zafira redelijk tot erg goed. Echter deze is zo veel meer uitgerust dat ik erg moet wennen aan alle snufjes. En ze ook moet ontdekken. Voor sommige is het misschien logisch maar Bi Xenon, adaptive cruise control, elctronische handrem start-stop systeem, etc. Ik heb de meeste dingen nog nooit gehad. Het is alleen dat ik me 'stoor' aan het feit dat er geen updates meer zijn voor het Navigatie systeem. En ja het kan ook met mijn telefoon, maar het was net zo handig dat het er in zat en dat ik mijn telefoon in een vakje kon leggen i.p.v. in een houder op het dashboard :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Jaxxs op 23-11-2023 22:00 ]

• Mr Jaxxs
Ik zie op marktplaats wel een aanbieder van updates van kaarten voor de Navi900 Chevrolet 2023. maar of ik dat aandurf is een tweede. Als er hier mensen zijn die mij kunnen helpen aan zo een update, of mij vertellen waar ik die kan kopen/ halen, mogen mij gerust een DM sturen.

En ook de vraag of ik de navi900 met DAB+ kan uitrusten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mr Jaxxs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:59:
Dank je voor je reactie. Volgens mij heb je gelijk. Maar het is ook een work in progress. Ik kende mijn vorige zafira redelijk tot erg goed. Echter deze is zo veel meer uitgerust dat ik erg moet wennen aan alle snufjes. En ze ook moet ontdekken. Voor sommige is het misschien logisch maar Bi Xenon, adaptive cruise control, elctronische handrem start-stop systeem, etc. Ik heb de meeste dingen nog nooit gehad. Het is alleen dat ik me 'stoor' aan het feit dat er geen updates meer zijn voor het Navigatie systeem. En ja het kan ook met mijn telefoon, maar het was net zo handig dat het er in zat en dat ik mijn telefoon in een vakje kon leggen i.p.v. in een houder op het dashboard :)
Ik wist nieteens dat de Zafira C van voor de facelift uiterust kon worden met ACC :X

Hoe het zit met Chevrolet 2023 kaarten... geen idee. Ghevrolet is ook al even niet meer in Europa, lijkt me eigenlijk sterk dat ze nog altijd updaten...

Voor upgraden kan je misschien het best contact opzoeken met
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Hij heeft zelfs als ik me niet vergis een Intellilink 900 Navi ingebouwd (Astra K/Insignia A2) met HMI2.5 ingebouwd in zijn Astra J (zelfde platform als de Zafira C), misschien is dat een mogelijkheid voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jaxxs
Ik zou Mitchel wel willen contacteren, maar ik kan hem niet vinden lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mr Jaxxs schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:45:
Ik zou Mitchel wel willen contacteren, maar ik kan hem niet vinden lol
Whoops dacht dat ik een linkje had toegevoegd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jaxxs
Dank je wel, maar dan ga ik zelf op onderzoek uit. Heb nl geen facebook meer en wil het ook niet meer. Maar iig tnx voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mr Jaxxs schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:00:
Dank je wel, maar dan ga ik zelf op onderzoek uit. Heb nl geen facebook meer en wil het ook niet meer. Maar iig tnx voor de moeite.
Hij zal ook op het Opel Forum, meen
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jaxxs
Weet iemand of een Tourer 1.4T 103KW (Cosmo volgens mij) uit 2013 voorbereid is, qua kabels, op stuur en stoelverwarming? Ik moet dan alleen de knopjes nog installeren en aansluiten. Ik heb een pdf bestand met wat er allemaal op zit (blauw gemaakt) en wat er op KAN zitten. Ik heb alleen wel de Navi900Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/084NUeSeFV2po5lH4LhvEY3HMaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NHBbMJ7e7KlxVMRax06yOpMD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oO_PQzbm6fbL5IW3bOayhL_2U0U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqUIOKiJaOUKKdutcklXIu6r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXnPbRW9jEizHiKSbuAc4CYZoJI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eaDk5MmbPpqzJS5ItOYwYtI4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RC89f1EhK9gf9yXLKRxBVfK-e3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R7pgXkQ1AoblgeAVI9Mr4ihQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j59OoIxexMgSk8VjK8DpyaKmZHo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/duiJoTTnXDrYp2i8R3sKcVAD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1JThtTTw3_x9TAYQJAHro0bgzM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wcO4vufVJnmycLIUhoHtDoc0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Mr Jaxxs op 25-11-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 21:10
Hercul3s schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:15:
[...]

In augustus 2020 kocht ik mijn Ampera-e nieuw. Dit was een van de laatste voorraadauto's en kon hem met een leuke korting kopen. €4000,- dealerkorting plus €2000,- aanschafsubsidie. De subsidiepot voor nieuwe auto's was al leeg en omdat de Ampera-e een voorraadmodel was, was deze al op kenteken gezet en geldt dat voor de SEP-subsidie als occasion, ook al stond er slechts 37 km op de teller toen ik hem ophaalde. Toch was dat een geluk bij een ongeluk, want die pot was nog niet leeg..

Ik kwam ook van een 24kW Leaf en die had nog zo'n 86% batterijcapaciteit over en was één streepje kwijt. Ik kon daar net aan 100km mee rijden. Dus dan is de Ampera-e echt een verademing. Je geen zorgen meer hoeven te maken over range. Vorig jaar november is de accu vervangen voor een grotere 66kW wegens de terugroepactie die voor alle Opel Ampera-e's en Chevrolet Bolts geldt. De Opel Ampera-e is dus een gerelabelde Chevrolet Bolt omdat dat nog een GM-auto was. Kort daarna is Opel verkocht aan de PSA-groep, het tegenwoordige Stellantis.

Wat wel jammer is, is dat sindsdien OnStar niet meer werkt, en dus ook de app niet om hem op afstand te bedienen zoals voorverwarmen, e.d. Dan kan nog steeds op afstand, maar dan met de sleutel. Ook kun je de MyChevrolet app installeren, dan kun je ook het e.e.a. bedienen via Bluetooth. Maar dan moet je je iPhone even op Amerika zetten, want helaas kun je die app niet downloaden in Europa. Android gebruikers zijn hier in het voordeel en kunnen gewoon de APK downloaden en installeren.

Maar goed, die app heb je eigenlijk niet nodig. Voorverwarmen gaat gewoon prima met de sleutel. :)

Over dat stuurprobleem heb ik ook het e.e.a. gelezen en dat baart me best wel zorgen. Het is doorgaans een kwestie van tijd totdat je Ampera-e het probleem gaat ontwikkelen, met een peperdure reparatie als gevolg. Ik heb nu zo'n 47.000km met mijn Ampera-e gereden en heb gelukkig nog nergens last van, maar toch bekruipt me het gevoel.. Dit zou eigenlijk een terugroepactie moeten zijn, ook omdat de veiligheid naar mijn mening in het geding is.

Voor nieuwe Ampera-e eigenaren wil ik het Ampera-e forum ten zeerste aanraden. Is een heleboel info te vinden. Ook het Amerikaanse ChevyBolt forum is een baken van informatie. Daar was trouwens iemand die met dat stuurprobleem niet naar de dealer is gegaan, maar naar een "gewone" garage en hun het part (stuurhuis) laten bestellen. Technisch schijnt het niet veel anders te zijn dan een normale ICE-auto. Die persoon was totaal iets van 750 dollar kwijt i.p.v. 2000 dollar bij de dealer. En dealers zijn vreselijk duur qua arbeidsloon, dus een universele garage zal dan een stuk goedkoper zijn. Iets om over na te denken mocht dit probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Ik rij sinds kort in een Astra ST uit 2020 en daarbij zit me een klein dingetje dwars: de richtingaanwijzer knippert te vaak.
Volgens de manual (en dat was ook zo bij mij vorige Astra) knippert hij 3 keer als je een klein duwtje geeft. Bij mij knippert hij echter 6 keer. Dat is, zeker bij het wisselen van rijstrook op de snelweg, wat veel.
Volgens dezelfde manual zou hij wel 6 keer moeten knipperen als er een aanhanger is, maar dat is niet zo. Ik heb wel een (vaste) trekhaak.

Nu had ik bij mijn vorige auto wel eens dat de auto nog dacht dat er een aanhanger was aangesloten, doordat het schakelaartje in de 13-polige aansluiting door vuil soms bleef hangen nadat je de stekker eruit getrokken had. Maar dat merkte je ook doordat het knipperlicht dan heel snel knipperde (de auto denkt dat er een aanhanger is, maar er is natuurlijk geen lamp aangesloten, dus hij denk dat er een lampje is gesneuveld en gaat dan in de snel-knipper-stand).
Even een tik tegen de 13-polige aansluiting lostte dat altijd op.

Maar nu knippert hij niet versneld, de parkeer-hulp werkt ook gewoon dus ik merk aan niets dat de auto denkt dat er een aanhanger aanwezig is. Maar hij knippert dus toch 6 keer in plaats van 3 keer.
Weet iemand of er soms een niet-gedocumenteerde instelling is om dat aan te passen? En zo ja, hoe krijg ik hem weer in de normale stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:04
Iemand die weet hoe ik de standkachel via deze afstandsbediening kan of moet instellen.

Ben al een paar dagen vanalles aan het proberen maar krijg het niet werkend tot zover ?

Mijn boekje is in het duits en dit begrijp ik niet helaas.

Op iemand of youtube ook niet direct iets kunnen vinden waarmee ik geholpen ben.

Auto is opel insignia uit 2015.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxtIGq9YOZbg6EcZ_vywPsli-JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtsFlJUg0w2GzC7jgEXWzXTI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Helaas krijg ik Android Auto nog steeds niet werkend in mijn nieuwe Astra. Ik heb een Huawei P30 Pro, maar wel nog eentje van voor de USA-China perikelen dus gewoon met Google Play Services. Als m'n telefoon verbonden is met de auto geeft hij wel aan dat AA beschikbaar is, maar op de auto zelf kan ik het niet selecteren/openen.

Bedraad werkt het slechts enkele seconden, daarna lijkt hij alsnog draadloos te willen forceren en daarom onderbreekt hij dan de bedrade verbinding.

Ik heb al geprobeerd usb debugging aan te zetten, Google Play Services updaten, Android Auto updaten, van beide apps de cache en gegevens wissen, beide geforceerd stoppen, andere toestellen uit Bluetooth geheugen van de auto wissen... Maar helaas...

Met mijn werktelefoon (Samsung Galaxy A53) werkt het wel gewoon direct. Apple Car Play werkt ook gewoon.

Opel Nederland weet zich tot nu toe ook geen raad. Bij de dealer kan ik pas in januari terecht en daar moet ik hem zelfs de hele dag voor bij de dealer achterlaten. Met Huawei heb ik ook contact, hun eerste tips hielpen niet en het zou nu bij een andere afdeling gelegd zijn. Op het forum van Google heb ik net ook maar wat gepost, maar ik zag dat andere topics weinig reacties krijgen helaas.

Zijn er misschien meer mensen met dit probleem? Of nog beter, met een mogelijke oplossing...? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cI14FF58B8MdCiF06WkzpVuhqRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rifey8Jg7RyyWsMbId8DO9lU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcP8ZnARMcnjeJEI0D5XsMeWU8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtLpMNI9OijQpObKAMaaVvHW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ygb1gvsbm6OprvJX3tDt6iNTeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VbHHYZW84ASvmob1oFO1Equ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY2LPHw8t_jcxnkOjhTrVcwnA1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/431oQb0Dh63OLIeElQJUGzEq.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door oscarwashere op 03-12-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Out.of.Control schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:48:
Ik rij sinds kort in een Astra ST uit 2020 en daarbij zit me een klein dingetje dwars: de richtingaanwijzer knippert te vaak.
Volgens de manual (en dat was ook zo bij mij vorige Astra) knippert hij 3 keer als je een klein duwtje geeft. Bij mij knippert hij echter 6 keer. Dat is, zeker bij het wisselen van rijstrook op de snelweg, wat veel.
Volgens dezelfde manual zou hij wel 6 keer moeten knipperen als er een aanhanger is, maar dat is niet zo. Ik heb wel een (vaste) trekhaak.

Nu had ik bij mijn vorige auto wel eens dat de auto nog dacht dat er een aanhanger was aangesloten, doordat het schakelaartje in de 13-polige aansluiting door vuil soms bleef hangen nadat je de stekker eruit getrokken had. Maar dat merkte je ook doordat het knipperlicht dan heel snel knipperde (de auto denkt dat er een aanhanger is, maar er is natuurlijk geen lamp aangesloten, dus hij denk dat er een lampje is gesneuveld en gaat dan in de snel-knipper-stand).
Even een tik tegen de 13-polige aansluiting lostte dat altijd op.

Maar nu knippert hij niet versneld, de parkeer-hulp werkt ook gewoon dus ik merk aan niets dat de auto denkt dat er een aanhanger aanwezig is. Maar hij knippert dus toch 6 keer in plaats van 3 keer.
Weet iemand of er soms een niet-gedocumenteerde instelling is om dat aan te passen? En zo ja, hoe krijg ik hem weer in de normale stand?
Lijkt er toch op dat de auto een aanhanger 'ziet'. Doet je mistachterlicht van de auto het wel? Die zou ook niet moeten werken met aanhanger aangekoppeld volgens mij. Misschien de accu even 10 min loskoppelen als harde reset? Je kunt ook de zekeringen eerst nog even doormeten. In de kofferbak zitten de zekeringen gerelateerd aan de zekeringen: zie deze site voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
@Barns Het mistachterlicht werkt gewoon.
Zal binnenkort eens in de zekeringen duiken, hopelijk vind ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Laatst online: 25-01 19:35
Iemand die een nieuwe Opel heeft met connected services? Sinds vorige week de Astra sports tourer in bezit maar krijg in de MyOpel app telkens een foutmelding dat in de wagen de privacy modus actief is. Echter staat delen en locatie aangevinkt dus zou ik vanop afstand moeten kunnen bedienen via de app.
CSD helpt niet veel verder dan een afspraak maken met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Philtjens schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:31:
Iemand die weet hoe ik de standkachel via deze afstandsbediening kan of moet instellen.

Ben al een paar dagen vanalles aan het proberen maar krijg het niet werkend tot zover ?

Mijn boekje is in het duits en dit begrijp ik niet helaas.

Op iemand of youtube ook niet direct iets kunnen vinden waarmee ik geholpen ben.

Auto is opel insignia uit 2015.[Afbeelding]
Eberspächer EasyStart R+.

Err = fout

https://www.eberspaecher....nual_EasyStarRplus_en.pdf

Dealer accessoire waarschijnlijk.
Mr Jaxxs schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:06:
Weet iemand of een Tourer 1.4T 103KW (Cosmo volgens mij) uit 2013 voorbereid is, qua kabels, op stuur en stoelverwarming? Ik moet dan alleen de knopjes nog installeren en aansluiten. Ik heb een pdf bestand met wat er allemaal op zit (blauw gemaakt) en wat er op KAN zitten. Ik heb alleen wel de Navi900[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, generatie Astra J/Zafira C/Insignia A... Is retrofit een stuk moeilijker. Waar een Astra H/Zafira B bijvoorbeeld voor veel zaken voorbereid was, is dat niet meer het geval. Dus dat wordt zelfs kabelbomen maken of kabelbomen volledig vervangen, en tevens moet het dan ook nog ingeprogrammeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

leducw schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:08:
Iemand die een nieuwe Opel heeft met connected services? Sinds vorige week de Astra sports tourer in bezit maar krijg in de MyOpel app telkens een foutmelding dat in de wagen de privacy modus actief is. Echter staat delen en locatie aangevinkt dus zou ik vanop afstand moeten kunnen bedienen via de app.
CSD helpt niet veel verder dan een afspraak maken met de dealer.
Deze melding ken ik weer niet, maar kan sinds de update van gisteren (Android) wel eindelijk mijn oude auto uit de app weggooien.
Sindskort krijg ik eigenlijk iedere rit (tenzij ik de app niet gestart heb na een update) binnen.
Voornamelijk powersettings aanpassen zodat de app niet vanzelf gesloten werd (en aardig wat updates).

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Kan iemand mij uitleggen wanneer rijden in ECO modus in mijn Mokka E het meeste opbrengt?
Ik kan het nergens vinden namelijk. Gevoelsmatig verbruik ik nog even veel, maar zit ik minder comfortabel in de auto.

Dus, direct vanaf het moment van starten? Of op de snelweg als ik lekker zit te cruise controllen.

Dezelfde vraag overigens voor het regeneratief remmen. Wanneer brengt die B knop nu het meeste op?

• Headozz
Op de snelweg op de cruise control maakt het volgens mij vrij weinig uit volgens mij of je eco / normaal / sport staat. Hooguit het verschil in verbruik op verwarming / airco. Ik rij eigenlijk altijd op normaal of sport omdat ik dan de auto gewoon fijner vind reageren op versnellen.

Zowel de eco als B stand zal bij stadsverkeer, veelvuldig optrekken en afremmen het meeste opleveren. Minder verbruik bij optrekken en meer regeneratie bij afremmen. Het lijkt er echter op dat als je gewoon het rempedaal gebruikt dit ook eerst via de elektromotoren gaat (volgens het dashboard blauwe balkje regeneratie) en vervolgens pas daadwerkelijk middels de remschijven.

Ik rij zelf een Opel Corsa E met ondertussen bijna 90k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er iemand anders met een Opel Astra L die het volgende kan testen? Ik heb de Ultimate uitvoering met 8 speakers en sub en volgens mij heb ik een bug gevonden in het audiosysteem. Je hebt 3 standen voor de speakers. Audio voor, overal en aangepast.
Bij oplevering stond deze op voor, heb ik op overal gezet, maar kinderen klaagden dat er achter geen audio was. Geluid aangepast naar alleen achteren, hoppa, hoor je wel geluid achter.
Daarna weer de optie overal aangeklikt. Maar bleef alleen audio achter houden, daarna weer via aangepast naar het midden van de auto gezet en daarna weer op overal gezet. Maar volgens mij doet die stand helemaal niets aan het geluid, dat zou ook verklaren waarom er eerst achter geen geluid was.

Opel app begint ook steeds beter te worden, doet het ook met Android auto aan, laat zien waneer er een verbinding is met de auto en heb eindelijk mijn oude auto kunnen verwijderen.

Kreeg alleen bericht dat mijn dealer "overgenomen" is, Henri en Herman Utrecht is nu onderdeel van Nefkens, die zit letterlijk achter H&H. Nu hopen dat het niet tenkoste gaat van de service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58

Canon23

>>MY<< world

YouTube: 30 december 2023
Dat hogere fluit geluid is dat "normaal"? Of moet ik naar de verkopende dealer ivm garantie :/
Dit is een koude start.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Canon23 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:54:
YouTube: 30 december 2023
Dat hogere fluit geluid is dat "normaal"? Of moet ik naar de verkopende dealer ivm garantie :/
Dit is een koude start.
Ventilator van het luchtsysteem (recirculatie motor)? Zet de blower eens uit in de auto, is het geluid dan weg? Of is het geluid gekoppeld aan het toerental bijvoorbeeld? In dat laatste geval kan het van alles zijn, zoals bijv. een vacuüm lek. Maar als dit blijft en je hebt nog garantie zou ik daar sowieso even langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hi allen, wij overwegen een Atra k 1.4 station uit 2017 te kopen, maar lees nogal wat klachten over de parkeer sensoren.
Zijn er ondertussen al updates geweest om deze wat minder gevoelig en luid te maken?
Hoe ervaren de mede eigenaren van dit model de parkeer sensoren? Is het echt een dealbreaker of gebeurd het niet zoveel dat je je er echt aan stoort?

En dat afstandsalarm (botsalarm), daar geldt ook beetje dezelfde vraag voor, is dat te overzien of...??

Bedankt vast!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54

-ET-

Phone Home

TepelStreeltje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:59:
Hi allen, wij overwegen een Atra k 1.4 station uit 2017 te kopen, maar lees nogal wat klachten over de parkeer sensoren.
Zijn er ondertussen al updates geweest om deze wat minder gevoelig en luid te maken?
Hoe ervaren de mede eigenaren van dit model de parkeer sensoren? Is het echt een dealbreaker of gebeurd het niet zoveel dat je je er echt aan stoort?

En dat afstandsalarm (botsalarm), daar geldt ook beetje dezelfde vraag voor, is dat te overzien of...??

Bedankt vast!!
Ik heb een 2018 station en ik moet zeggen de sensoren vallen mij wel mee. Soms wel eens een 'vreemd' piepje maar over het algemeen niets iets wat ik als irritant ervaar. Botsalarm heb ik er niet op dus kan daar weinig over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Bedankt vast!!
Initieel vond ik de parkeersensoren ook luid, maar ik kwam van een auto waar geen sensoren op zaten :+ Uiteindelijk zijn ze nog wel aan de luide kant, maar het valt prima mee. Gevoeligheid vind ik echt prima, het is niet dat ze staan te schreeuwen op meters afstand.

Ik heb één keer gehad dat er een motorrijder kort achter me stond, toen gingen de sensoren ook af (eerste balkje op het display). Enige keer dat ik de sensoren handmatig had uitgeschakeld.

Voor zover ik weet ik er geen update geweest m.b.t gevoeligheid, geluidsniveau etc.

Botswaarschuwing... Ik heb hem continu aan staan op zelfs de verste afstand. Ik vind het een prima feature. 1 keer heeft hij me goed op tijd gewaarschuwd toen er voor me opeens alles vol in de ankers ging. Ik houd altijd voldoende afstand, maar zo'n wake-up call is toch wel handig.

Wel heb ik heel soms (1x per maand?) met laagstaande zon, dat hij ook iets lijkt te herkennen. Dan waarschuwt hij (piepjes + rode flikkering) en gooit hij de cruise control er af, maar hij knalt niet ineens vol in de remmen. 1 tikje aan de cruise control en je rijdt weer rustig verder. Schoonheidsfoutje, maar de zeer sporadische false alarm heb ik er voor over voor de nuttige waarschuwing als het wel een keer nodig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bedankt vast!!
Nooit problemen mee gehad, ja ze blijven piepen als je stilstaat, maar zijn makkelijk uit te zetten via een knop als je het even niet nodig hebt.
Over de gevoeligheid en geluid heb ik eigenlijk nooit een klacht gehad.

Botsalarm had ik 1 stap minder ver gezet omdat deze anders wel iets te snel reageerde, maar heeft mij in ieder geval 1 groot ongeluk gescheeld (auto stond stil over een overstekend dier precies achter een groep bomen en door de schaduw daarvan slecht voor mij zichtbaar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Heeft iemand toevallig ervaring met het achteraf toevoegen/activeren van het navigatiesysteem in de nieuwe Astra?

Helaas werkt Android Auto (nog steeds) niet met mijn telefoon, dus ik wil graag als alternatief het Opel navigatiesysteem. De dealer zegt echter dat het niet mogelijk is om dit toe te voegen als het niet bij de bestelling al is gekozen. Ik vind het erg moeilijk te geloven, het lijkt me een kwestie van een vinkje, update of sd-kaart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heren, bedankt voor de antwoorden (@-ET- @MK_ en @MeNTaL_TO !
Proef rit gedaan, beviel goed. Parkeersensoren even uitgebreid getest en viel me alles mee. Botsalarm nog niet mee kunnen spelen, maar moet wel goed komen.

Aankomende dinsdag halen wij onze Astra K 1.4 sport tourer innovation op :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

TepelStreeltje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:49:
Proef rit gedaan, beviel goed. Parkeersensoren even uitgebreid getest en viel me alles mee. Botsalarm nog niet mee kunnen spelen, maar moet wel goed komen.

Toevallig bij Henri en Herman en begint de kenteken met TV?
oscarwashere schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:36:
Heeft iemand toevallig ervaring met het achteraf toevoegen/activeren van het navigatiesysteem in de nieuwe Astra?

Helaas werkt Android Auto (nog steeds) niet met mijn telefoon, dus ik wil graag als alternatief het Opel navigatiesysteem. De dealer zegt echter dat het niet mogelijk is om dit toe te voegen als het niet bij de bestelling al is gekozen. Ik vind het erg moeilijk te geloven, het lijkt me een kwestie van een vinkje, update of sd-kaart...
Wat noem jij nieuwe Astra? Als dat de L is, dan zit daar toch al standaard Tomtom in (weliswaar betaald na 3 maanden (was 3 jaar).

[ Voor 42% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-01-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Toevallig bij Henri en Herman en begint de kenteken met TV?
Haha nee, bij het motorhuis (dealer hier in de buurt)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:35:

Wat noem jij nieuwe Astra? Als dat de L is, dan zit daar toch al standaard Tomtom in (weliswaar betaald na 3 maanden (was 3 jaar).
Er zit geen standaard navigatie op de Astra L. Dat kost nu 499 euro. Ik heb het niet mee besteld, want ik gebruik de Google navigatie via Android Auto. Dat is altijd up-to-date.
Het op afstand kunnen bedienen van je Astra en het ontvangen van nieuwe OTA updates bij de meebestelde navigatie (Connect Plus) was tijdens het bestellen in 2022 gratis voor de duur van 3 jaar, maar die periode is nu terug gebracht naar 6 maanden.......

[ Voor 13% gewijzigd door RichTrip op 16-01-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RichTrip schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Er zit geen standaard navigatie op de Astra L. Dat kost nu 499 euro. Ik heb het niet mee besteld, want ik gebruik de Google navigatie via Android Auto. Dat is altijd up-to-date.
Het op afstand kunnen bedienen van je Astra en het ontvangen van nieuwe OTA updates bij de meebestelde navigatie (Connect Plus) was tijdens het bestellen in 2022 gratis voor de duur van 3 jaar, maar die periode is nu terug gebracht naar 6 maanden.......
Ik dacht toen ik deze bestelde in mei wel, maar alle paketten zijn daarna nog tig keer aangepast.
Zo was bij mij de luchkwaliteit geen optie meer. Toen ik bestelde was die nog 3 jaar en ben financieel gecompenseerd door de dealer door de aanpassing naar 6 maanden.

Moet wel zeggen, ben best wel teleurgesteld in Stellantis, afwerking is onder de maat en veel software fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
Ik heb mijn (lease) auto besteld in november 2022. Toen was in ieder geval wel duidelijk dat ingebouwde navigatie een optie was. Die ik dus niet meebesteld heb i.v.m. Android Auto.
Op die 3 jaar van het Connect Plus abonnement heb ik destijds niet veel aandacht gevestigd, maar het staat in ieder geval nog op de prijslijst van 20 maart 2023 dat het 3 jaar is.
Omdat ik alleen met Connect Plus de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld het laden in te stellen op een bepaalde tijd (bijvoorbeeld in de nacht omdat dan mijn tarieven lager zijn of straks in de zomer overdag i.v.m. de zonnepanelen) is het in mijn ogen een onmisbare optie. Dan is het niet fair om dan ineens van 3 jaar naar 6 maand te gaan. En het schijnt toch iets van 60 euro voor 1 jaar te zijn. Dat is niet niets.
Ik zal het eens opnemen met de verkoper van de leverende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Ik heb de navigatie inderdaad niet meebesteld, maar omdat ik problemen had met Android Auto wilde ik deze graag alsnog bestellen. Volgens de dealer is dat echter niet mogelijk, wat ik maar moeilijk kan begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
RichTrip schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:23:
Omdat ik alleen met Connect Plus de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld het laden in te stellen op een bepaalde tijd (bijvoorbeeld in de nacht omdat dan mijn tarieven lager zijn of straks in de zomer overdag i.v.m. de zonnepanelen) is het in mijn ogen een onmisbare optie.
Ik kan dit dacht ik ook in mijn oplaadstation (EVbox) zelf instellen, net zoals maximale vermogen wat er mag worden geleverd. Maar nooit gebruikt dus kan het fout hebben gezien. Heb wel eens iets dergelijks in het menu van auto gezien maar. Auto van eind augustus 2020. Navigatie er destijds wel bij besteld maar gebruik eigenlijk bijna altijd android auto. De navigatie van de auto heeft nu ook geen realtime traffic meer, dat verliep na 3 jaar en moest een nieuw abonnement voor worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:18
Zijn er hier ook Ampera-e bezitters te vinden die de auto 2e-hands hebben gekocht en vervolgens aanspraak konden maken op de dagvergoeding van €10? Toen ik hem kocht was de terugroepactie al bekend en heb ik contact opgenomen met een dealer, die vertelde dat ik niet voor de dagvergoeding in aanmerking kom. Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder en ik heb nog steeds geen nieuwe accu. Dit is te behappen, zolang ik hier maar een vergoeding voor krijg. Via via wel gehoord dat er 2e-hands bezitters met vergoeding zijn, dus ik ben benieuwd hoe dat gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Bruikbaarheid van de Corsa-E begint nu toch wel minder te worden. Is natuurlijk wat degradatie (zal zo'n 8% zijn) waardoor range nog max 292km is als hij vol is. De eerste 10 procent vliegt er af. Nu vanavond een ritje van 144 km, vertrokken met 98% en aankomst met 20%. Afgelopen vrijdag dezelfde rit andere kant op 30% aankomst. Tuurlijk het waait, maar dit is wel erg matig. En dan heb ik altijd netjes gehouden aan max 80-90% geladen bij normaal gebruik. Snelladen is keer of 20 geweest.

Naja, nog 3 maandjes, dan is hij weg :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:49:

@TepelStreeltje opgehaald ondertussen? :p Bevalt 'ie?

Hier nog altijd blij er mee :Y Ik heb de hatchback, maar verder soortgelijk (1.4 Turbo Innovation(+))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MK_ schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:39:
[...]

@TepelStreeltje opgehaald ondertussen? :p Bevalt 'ie?

Hier nog altijd blij er mee :Y Ik heb de hatchback, maar verder soortgelijk (1.4 Turbo Innovation(+))
Jup, net een week voor de deur.
Bevalt erg goed. Even zitten pielen met die botsingswaarschuwing settings. stond op remmen en alarm, nu alleen op alarm gezet. Valt wel mee hoe irritant die is en wanneer je die krijgt.
De parkeer sensor is wel luid, dus die gaat wel vaak uit. Voor ons huis staat een heg, waar we dus altijd naast parkeren. Ding gaat dus altijd helemaal los...
Stoel verwarming is toch wel fijn, vond ik eerst beetje nutteloos, maar met dit weer, heerlijk :P En stuurverwarming vond ik echt compleet nutteloos, maar ook dit, is toch eigenlijk erg fijn!
All in all, zeer tevreden, en erg blij met de aankoop!
Enige wat jammer* is, dat android auto alleen met kabeltje werkt en niet op bluetooth. Dealer zei dat via bluetooth er te weinig bandbreedte is voor de data (geloof er niets van, maar goed, werkt niet zonder kabel, dus zal wel.

*Jammer is groot woord, mijn vorige auto was een ford focus sedan uit 2006, meest luxe wat er op zat was leren stuurwiel, airco en Cruisecontrol (erg fijne auto, maar niet practisch, want sedan). En auto van mijn vriend was een corsa uit 2007, daar zat alleen airco op als luxe dingetje zeg maar.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Jup, net een week voor de deur.
Bevalt erg goed. Even zitten pielen met die botsingswaarschuwing settings. stond op remmen en alarm, nu alleen op alarm gezet. Valt wel mee hoe irritant die is en wanneer je die krijgt.
De parkeer sensor is wel luid, dus die gaat wel vaak uit. Voor ons huis staat een heg, waar we dus altijd naast parkeren. Ding gaat dus altijd helemaal los...
Stoel verwarming is toch wel fijn, vond ik eerst beetje nutteloos, maar met dit weer, heerlijk :P En stuurverwarming vond ik echt compleet nutteloos, maar ook dit, is toch eigenlijk erg fijn!
All in all, zeer tevreden, en erg blij met de aankoop!
Enige wat jammer* is, dat android auto alleen met kabeltje werkt en niet op bluetooth. Dealer zei dat via bluetooth er te weinig bandbreedte is voor de data (geloof er niets van, maar goed, werkt niet zonder kabel, dus zal wel.

*Jammer is groot woord, mijn vorige auto was een ford focus sedan uit 2006, meest luxe wat er op zat was leren stuurwiel, airco en Cruisecontrol (erg fijne auto, maar niet practisch, want sedan). En auto van mijn vriend was een corsa uit 2007, daar zat alleen airco op als luxe dingetje zeg maar.
Da's een goeie, daar ga ik ook eens naar kijken. Volgens mij heb ik hem wel op remmen en waarschuwen staan, al is het remmen enkel onder X km/h. Dan zou ik de handleiding moeten checken :P

Ik dacht hetzelfde m.b.t stoel en stuurwielverwarming. Vooral de laatste is echt ideaal O+

M.b.t Android Auto: wireless was toen nog niet echt een optie. Maar, oplossingen bestaan: ik heb de auto voorzien van een AAWireless unit. Ook handig want nu kan ik mijn telefoon opladen tijdens het rijden, met de 500mA poort voor AA/ACP liep de batterij leeg :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/777860680404434944/1192926535699660991/1704486244599.jpg
Dit is de originele AAWireless dongle, op CES is een nieuwe versie aangekondigd (AAWireless 2)
https://www.aawireless.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MK_ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Da's een goeie, daar ga ik ook eens naar kijken. Volgens mij heb ik hem wel op remmen en waarschuwen staan, al is het remmen enkel onder X km/h. Dan zou ik de handleiding moeten checken :P

Ik dacht hetzelfde m.b.t stoel en stuurwielverwarming. Vooral de laatste is echt ideaal O+

M.b.t Android Auto: wireless was toen nog niet echt een optie. Maar, oplossingen bestaan: ik heb de auto voorzien van een AAWireless unit. Ook handig want nu kan ik mijn telefoon opladen tijdens het rijden, met de 500mA poort voor AA/ACP liep de batterij leeg :+
[Afbeelding]
Dit is de originele AAWireless dongle, op CES is een nieuwe versie aangekondigd (AAWireless 2)
Awesome! Hoopte al dat er een oplossing voor was, bedankt voor de tip! Gaan we gelijk eentje van aanschaffen dan :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
[...]

[Afbeelding]
Hoe ervaar jij de snelheid van android auto met zo'n draadloos kastje? Ik heb er de afgelopen jaren echt 20 revisies van voorbij zien komen en het schijnt enorm hit or miss te zijn met hoe goed deze werken per auto.

Mijn Insignia heeft wel is kuren met Android Auto/Carplay ("geen telefoon aangesloten", auto moet dan verplicht uit en op slot voor deze weer wil werken). Mijn grootste ergernis is eigenlijk dat ik bedraad pas een nummer kan overslaan als deze ~5 seconden gespeeld heeft.

Een middel tegen "het skipvirus" wellicht maar nu ik een jaar met een andere auto rijd die feilloos draadloos Carplay doet en nummers skipped zonder enige vertraging zou ik het toch is willen proberen. De rest van het Multimedia navi pro systeem is namelijk super vlot en hangt/crasht nooit. Bij audio enkel over Bluetooth vlieg ik wel door de nummers heen bijvoorbeeld maar is de geluidskwaliteit merkbaar slechter.

Ik weet dat we niet dezelfde versie infotainment hebben maar als deze specifieke versie in jouw Opel goed werkt wil ik de gok denk ik toch eens wagen.

V.w.b. het botsalarm deze heeft mij (ook) al eens gered toen iemand voor me zijn remmen kennelijk wilde testen. De auto remde zo enorm hard dat ik dacht hem geraakt te hebben :>

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wackoz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Hoe ervaar jij de snelheid van android auto met zo'n draadloos kastje? Ik heb er de afgelopen jaren echt 20 revisies van voorbij zien komen en het schijnt enorm hit or miss te zijn met hoe goed deze werken per auto.

Mijn Insignia heeft wel is kuren met Android Auto/Carplay ("geen telefoon aangesloten", auto moet dan verplicht uit en op slot voor deze weer wil werken). Mijn grootste ergernis is eigenlijk dat ik bedraad pas een nummer kan overslaan als deze ~5 seconden gespeeld heeft.

Een middel tegen "het skipvirus" wellicht maar nu ik een jaar met een andere auto rijd die feilloos draadloos Carplay doet en nummers skipped zonder enige vertraging zou ik het toch is willen proberen. De rest van het Multimedia navi pro systeem is namelijk super vlot en hangt/crasht nooit. Bij audio enkel over Bluetooth vlieg ik wel door de nummers heen bijvoorbeeld maar is de geluidskwaliteit merkbaar slechter.

Ik weet dat we niet dezelfde versie infotainment hebben maar als deze specifieke versie in jouw Opel goed werkt wil ik de gok denk ik toch eens wagen.

V.w.b. het botsalarm deze heeft mij (ook) al eens gered toen iemand voor me zijn remmen kennelijk wilde testen. De auto remde zo enorm hard dat ik dacht hem geraakt te hebben :>
Gebruik je Android Auto of Apple CarPlay? Want deze werkt alleen met Android Auto. CarPlay is wel een Bèta, maar dan moet je eerst een Android telefoon hebben om hem te koppelen volgens mij. De nieuwe gaat wel Apple CarPlay ondersteunen meen ik, maar wanneer die exact komt weet ik niet.

Snelheid? Prima! Gekoppeld is hij praktisch voordat ik de oprit af rijd. Ik start de auto pas nadat ik de gordel om heb, dus da's echt iets van 5 seconden? Soms iets langer, maar niks schokkends. Verder nergens last van, als ik op next track klik via stuurwielbediening duurt het meestal wel ~1s voordat je echt op het volgende nummer zit... Maar volgens mij is dat niet aan het kastje, maar puur Android Auto. Op het scherm ga je wel direct naar het volgende nummer. 5 seconden wachten nadat een nummer overslaan nadat deze begonnen met spelen is heb ik niet ervaren. Die ~1s delay merk je ook als je pauzeert/hervat, na het afspelen duurt het ongeveer een seconde voordat je geluid hoort.

"Geen telefoon aangesloten" etc heb ik nog niet ervaren.

Verdere interacties zijn wel echt gewoon instant. Interactie met een navigatiekaart via AAWireless is ook instant zonder vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Dank voor het delen van je ervaring @MK- :)
Het zou voor mij privé om Carplay gaan dus dat moet ik nog even uitzoeken dan.

Ik denk (onderbuik) dat het bij mij komt omdat de navi pro eigenlijk een Android tablet lijkt te zien die op één of andere manier (mogelijk dezelfde manier als dit soort kastjes doen) een bepaalde "laag" software draait om er dan carplay op te krijgen.

De navi pro heeft bijvoorbeeld typische android menu's met een menu om apps te killen en zelfs developer settings als je op het versienummer tikt!
Ik durf daar alleen niet mee te spelen want een auto bricken die niet meer geproduceerd wordt is wat anders dan een telefoon overstuur helpen :+

Ik heb een recente Android liggen hier ergens, zal eens proberen of daar verschillen in zitten.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Oh dat zou goed kunnen, durf ik niet te zeggen :p Ik heb inderdaad een ouder systeem (de voorloper eigenlijk), en da's Linux based. Maar, eigenlijk met weinig fratsen, en daardoor ook vlot in bediening :*)

Voor CarPlay is de Motorola MA-1 wel aan te raden volgens mij. Maar, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Misschien kan iemand van jullie mij helpen, Mijn cascada staat stil doordat er een brandstofleiding lekt, opel kan deze niet meer leveren en hij heeft nr 13269913, dit zit ook onder een astra J 1.4 en 1.6 benzine, kent iemand een sloperij of specialist die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:19
DaTimMan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:00:
Misschien kan iemand van jullie mij helpen, Mijn cascada staat stil doordat er een brandstofleiding lekt, opel kan deze niet meer leveren en hij heeft nr 13269913, dit zit ook onder een astra J 1.4 en 1.6 benzine, kent iemand een sloperij of specialist die me kan helpen?
https://www.ebay.co.uk/itm/173038529606 is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
misschien wel, maar dat komt uit zuid-korea, dat is afwachten of het daadwerkelijk ook komt en geen scam is. De beoordeling is ook niet heel erg hoog

iemand die op de hoogte is van de koppelingen die er op zitten? dan kan ik evt een nieuwe laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18

Meneer aard

Porsche rulez!

Als mogelijk aspriant lid van dit topic wil ik me even komen melden. Via mijn werkgever heb ik de mogelijkheid om een Grandland plug-in Hybrid te rijden.
Gisteren al even snel bij de lokale opel dealer langs gereden in de hoop dat er zoiets stond, maar tevergeefs. Wel de nieuwe Grandland, even met de verkoper gesproken en samen het model bekeken en berekend wat mogelijk de beperking gaat worden i.v.m. de accu.

Wat me een beetje tegen houd is dat het maar 390L is t.o.v. de 504L standaard. Wel gisteren berekend / geschat dat ongeveer de dubbele bodem het offer zou worden.

Mijn vraag is nog niet volledig beantwoord, ben op zoek naar gebruikers ervaringen. Ik heb nu een Nissan Qashqai die voldoende ruim is, is meer vierkant dan een grandland.
Komende van een Renault Megane station verwacht ik dat het ongeveer dezelfde hoogte gaat worden die beschikbaar is (qua laadhoogte).

Diepte is wel minder (95 cm vs 87). (op het diepste punt gemeten).

Heb een gezin met 2 kinderen + een hond (medium, double doodle).
Qua vakantie is een dakkoffer van ruim 500 liter aanwezig. Vorig jaar vakantie (met de renault) meer dan voldoende ruimte waarin achterin eigenlijk enkel een honden bench stond + 2 kleine tasjes en koelbox.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RichTrip schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:23:
Ik heb mijn (lease) auto besteld in november 2022. Toen was in ieder geval wel duidelijk dat ingebouwde navigatie een optie was. Die ik dus niet meebesteld heb i.v.m. Android Auto.
Op die 3 jaar van het Connect Plus abonnement heb ik destijds niet veel aandacht gevestigd, maar het staat in ieder geval nog op de prijslijst van 20 maart 2023 dat het 3 jaar is.
Omdat ik alleen met Connect Plus de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld het laden in te stellen op een bepaalde tijd (bijvoorbeeld in de nacht omdat dan mijn tarieven lager zijn of straks in de zomer overdag i.v.m. de zonnepanelen) is het in mijn ogen een onmisbare optie. Dan is het niet fair om dan ineens van 3 jaar naar 6 maand te gaan. En het schijnt toch iets van 60 euro voor 1 jaar te zijn. Dat is niet niets.
Ik zal het eens opnemen met de verkoper van de leverende dealer.
Sterker nog, het is nog maar 3 maanden, kreeg ten compensatie 250 euro, dus denk dat het 100 euro per jaar is om de updates te krijgen (plus benzine prijzen en flitsers).
Ik heb met de Astra K ook 5 jaar gedaan met de oude kaarten en zal toch grotendeels Android Auto gebruiken, hoop alleen dat ze het kabel issue (disconnect wel erg vaak) nog een keer gaan oplossen.

[edit] Ik zie in de Opel app dat het toch 6 maanden is, komt ook overeen met de 100 euro per jaar, wat ik prijzig vind voor kaart updates, volgens mij betaal je voor de gehele tomtom app op je telefoon geen 100 per jaar.
Remote control is ook zo'n ding, geen idee waarom ik na 6 maanden daarvoor zou gaan betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-01-2024 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DaTimMan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:00:
Als ik op dat onderdeel zoek zie ik verscheidene europese sites die deze brandstofleiding aanbieden. Ik zou eens kijken wat de levertijden daarvan zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

[...]

[Afbeelding]
Oei dat is wel heel handig! En herkenbaar van het leeglopen van je telefoon wanneer je AA bedraad gebruikt :+

De kans is echter groot dat ik over een paar maanden een lease auto ga nemen, dus dan wacht ik dat nog even af, maar anders schaf ik ook zo'n kastje aan. Een goede lader voor de sigarettenplug heb ik al, die ook super fast charging ondersteund van Samsung, dus dat zou ideaal zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
MadMarky schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Als ik op dat onderdeel zoek zie ik verscheidene europese sites die deze brandstofleiding aanbieden. Ik zou eens kijken wat de levertijden daarvan zijn.
ik heb er een in polen gevonden die nu opweg is, een aantal van die hits waren helaas ook al dood. Hopelijk is het een goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zijn er andere Crossland X (bj 2018) gebruikers die een hoge olieverbruik zien? De mijne (1.2 Innovation 60 kW) was afgelopen jaar in juni bij de dealer voor het jaarlijks onderhoud. Net voor dat onderhoud toen kreeg ik op bepaalde momenten een waarschuwing over een lage oliedruk (niet -peil!).

Ik heb daarom toen zelf de oliepeil gemeten maar er was geen peil te meten, dus er was blijkbaar bijna geen olie meer in de motor. Dus een liter bijgevuld, en er was weer een oliepeil te meten. Op geen enkel moment heb ik een waarschuwing over te lage oliepeil gezien.

Nu, zo'n 7 maanden na de laatste beurt (en zo'n 12.000 km verder) is hetzelfde weer gebeurd - lage oliedrukmelding ontvangen, weer geen peil meetbaar en weer een liter erbij.

Ik heb bij eerdere auto's nooit tussen de beurten olie bij moeten vullen, met vergelijkbare kilometrages, dus ik heb het gevoel dat er wel erg veel olie wordt verbruikt.

Enige idee of er iets aan de hand is of of ik me voor niks druk maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Van de week las ik een artikel van de ANWB over het stelen van auto's met keyless entry: https://www.anwb.nl/verze...ering/autosleutel-gehackt

Dit valt blijkbaar niet standaard onder de verzekering, en nu kun je via een link daar je kenteken checken. Wat blijkt? Mijn Astra van 2019 heeft dus niet zo'n certificaat. Betekent dit dat mijn auto dan niet verzekerd is als hij gestolen is? Heeft het nog van invloed dat mijn auto vanuit CZ is ingevoerd?

Vind het ergens wel zorgwekkend, gaat toch om veel geld. En ook dat dit niet standaard bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
LankHoar schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:25:
Van de week las ik een artikel van de ANWB over het stelen van auto's met keyless entry: https://www.anwb.nl/verze...ering/autosleutel-gehackt

Dit valt blijkbaar niet standaard onder de verzekering, en nu kun je via een link daar je kenteken checken. Wat blijkt? Mijn Astra van 2019 heeft dus niet zo'n certificaat. Betekent dit dat mijn auto dan niet verzekerd is als hij gestolen is? Heeft het nog van invloed dat mijn auto vanuit CZ is ingevoerd?

Vind het ergens wel zorgwekkend, gaat toch om veel geld. En ook dat dit niet standaard bekend is.
Heel raar verhaal. In de voorwaarden van onze verzekering staat niks daarover, maar gewoon vergoeding bij overdracht van beide sleutels en de papieren. Verder niks over een dergelijk certificaat. En die voorwaarden zijn leidend, dus die zou je moeten nalezen.

Weet nog wel dat bij mijn verzekering bij een waarde boven de 60.000 euro er inderdaad een certificaat verplicht was met een alarm.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:15:
Zijn er andere Crossland X (bj 2018) gebruikers die een hoge olieverbruik zien? De mijne (1.2 Innovation 60 kW) was afgelopen jaar in juni bij de dealer voor het jaarlijks onderhoud. Net voor dat onderhoud toen kreeg ik op bepaalde momenten een waarschuwing over een lage oliedruk (niet -peil!).

Ik heb daarom toen zelf de oliepeil gemeten maar er was geen peil te meten, dus er was blijkbaar bijna geen olie meer in de motor. Dus een liter bijgevuld, en er was weer een oliepeil te meten. Op geen enkel moment heb ik een waarschuwing over te lage oliepeil gezien.

Nu, zo'n 7 maanden na de laatste beurt (en zo'n 12.000 km verder) is hetzelfde weer gebeurd - lage oliedrukmelding ontvangen, weer geen peil meetbaar en weer een liter erbij.

Ik heb bij eerdere auto's nooit tussen de beurten olie bij moeten vullen, met vergelijkbare kilometrages, dus ik heb het gevoel dat er wel erg veel olie wordt verbruikt.

Enige idee of er iets aan de hand is of of ik me voor niks druk maak?
Oliedruk, zeefje niet vol?

Die certificaten zijn voor alarmsystemen volgens mij?

Als de auto voldoet aan de typegoedkeuring lijkt het me prima. In mijn verzekering staat er verder ook niks over.

Ik doe mijn sleutel thuis wel in een metalen blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
MK_ schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Oliedruk, zeefje niet vol?
Ik vermoed ook dat mijn motor binnen de terugroepactie vanwege de distributieriem valt, maar de dealer heeft tot nu toe niks gezegd. Hij is nu bijna 6 jaar oud, dus eigenlijk zou de riem binnenkort vervangen moeten worden. Ik heb een onderhoudsbeurt ingepland en de terugroepactie specifiek aangesproken, dus kijken wat ze daarover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:57:
[...]
Ik vermoed ook dat mijn motor binnen de terugroepactie vanwege de distributieriem valt, maar de dealer heeft tot nu toe niks gezegd. Hij is nu bijna 6 jaar oud, dus eigenlijk zou de riem binnenkort vervangen moeten worden. Ik heb een onderhoudsbeurt ingepland en de terugroepactie specifiek aangesproken, dus kijken wat ze daarover zeggen.
Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

De mijne uit 2023 ook niet, maar maak ik me niet echt zorgen over, als die een tijdje stil ligt, verstuurd die geen codes meer.
De ANWB mag de site ook wel eens updaten/aanpassen, auto industrie heeft ook niet stil gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Oke duidelijk, niet alle sleutels voldoen aan die certificering maar is blijkbaar geen issue. Dan stop ik met me zorgen maken over dit non-issue :)

Ik heb mijn sleutels "gewoon" aan de sleutel kapstok hangen. Wellicht toch maar eens zo'n RFID hoesje ofzo aanschaffen, geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmobile
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2024

nlmobile

bit.ly/3vxU4U8

Hier check ik sowieso iedere 5000Km het oliepeil. Ook al weet ik dat het nauwelijks olieverbruikt, dan nog moet ik rond 300ml bijvullen na ongeveer 10.000Km. De distributieketting van de Corsa (2016) moet wel lekker in motorolie blijven zwemmen. Dus altijd op maximaal. :+
Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste